Hore

Fotostĺpček 11/2021

Minulý týždeň som strávil s novým iPhonom 12 Pro Max. Najprv som zisťoval, ako fotí do rôznych formátov. Vyskúšal som HEIF i Apple PRO RAW.

HEIF je formát, ktorý sa čoraz viac rozširuje a dostáva sa postupne aj do fotoaparátov. Je to modernejšia náhrada JPG. Chvíľu ale potrvá, kým ho úplne nahradí. Má ale veľa výhod, pri malom objeme dát používa menšiu kompresiu, podporuje až 16-bitové farby (miliardy farieb oproti necelým 17 miliónom u 8-bitových farieb), v jednom súbore môžu byť dáta viacerých obrázkov (využiteľné napr. pri pohyblivých live photos), možnosť nedeštruktívneho spracovania s uložením úprav priamo do súboru. Je to dobrý formát pre tých, čo využívajú komputívnu fotografiu (Deep Fusion). Najnovšie iPhony pri snímaní urobia až 9 záberov, ktoré analyzujú a skombinujú. Výsledkom sú fotografie s väčším dynamickým rozsahom, nižším šumom, vyššou ostrosťou a lokálnym spracovaním.

Najnovšie najvyššie modely iPhonov podporujú priamo v aplikácii Fotoaparát konečne aj formát RAW. Apple ale prišiel s vylepšeným RAW-om, s názvom Apple ProRAW. Od bežného RAW-u sa odlišuje tým, že je schopný uložiť dáta zo Smart HDR, Deep Fusion alebo nočný režim. Pri úpravách v aplikácii Fotky, alebo aj v Lightroome, máte viac možností úprav, hlavne čo sa týka dynamického rozsahu.

Veľkú radosť mi urobil iPhone s tromi objektívmi, ktoré majú výrazne odlišné uhly záberu. Pre mňa je to jeden z najkreatívnejších nástrojov. Najmä superširokouhlý fotoaparát je pecka. Základný fotoaparát má objektív ekvivalent 26 mm, čo je štandardné širokouhlé ohnisko. Superširokáč je ekvivalentom 14 mm, to je riadne široké ohnisko. No a “tele” je ekvivalentom 65 mm. Nezdá sa to veľa, ale vie urobiť svoju prácu, keď potrebujete niečo priblížiť, alebo plochšiu perspektívu. iPhone som vyskúšal na Devínskej Kobyle a v meste.


14 mm objektív je dostatočne širokouhlý na to, aby ste nafotili Bratislavský hrad a mali aj priestor pre korekciu padajúcich línií.













Vyskúšal som aj portrétny režim, ktorý softvérovo rozostrí pozadie. Niekedy funguje dobre, ale väčšinou na fotkách nájdete chybičky, ktoré náročným fotografom vadia.


Portrétny režim.

Koncom týždňa mi prišiel gimbal DJI OM 4. S ním sa len zoznamujem, kým s ním urobím nejaké video, môžete si pozrieť backstage k foteniu a filmovaniu Jaguára E-Type, ktorý som vám predstavil v minulom stĺpčeku. Snímané bez gimbalu. Škoda, že polovicu videa skazili blikajúce lampy v hangári.


http://karolsrnec.sk/jaguar-e-type-v-hangari-x/

Popri testovaní mojej novej mobilnej hračky testujem aj tri objektívy Canon s bajonetom RF. Teraz zbieram materiál, ale už to dlho nepotrvá a pustím sa do písania recenzií. Zatiaľ aspoň pár fotografií z minulého týždňa. Tie som urobil v konečne otvorenej bratislavskej ZOO. Fotografoval som s Canonom EOS R5 a objektívom RF 70-200/4L IS USM. To nie je práve najdlhší teleobjektív pre fotenie zvierat. Paradoxne sa mi ale doteraz najlepšie podarilo nafotiť surikaty a hlavne vlkov. Takže výlet do ZOO nemusí byť márny, ani keď nemáte superteleobjektív.

Vstupné do ZOO je 7€ a očakávajte nával rodičov s deťmi.












Overené i neoverené správy

  • Začneme s “divokými” fámami o Sony a7R V. Rôzne zdroje priniesli rôzne špecifikácie pripravovanej bezzrkadlovky, zhodujú sa ale v tom, že fotoaparát má mať 61Mpx CMOS snímač, 8K video, BIONZ XR procesor, 759 PDAF + 425 CDAF AF systém, podporu kariet CFa/SD, 9.44 Mpx EVF a 2.36 Mpx výklopný displej. Rumor stránky upozorňujú, že tieto správy nie sú hodnoverné a tento model by mal byť predstavený až v roku 2022, možno s úplne inou špecifikáciou. Mne by sa páčila aj táto. Ďalšia, málo hodnoverná, správa hovorí o modeli a9 III, čo by mal byť prvý fotoaparát bez mechanickej uzávierky, čo je samozrejme podmienené použitím snímača s globálnou el. uzávierkou. Aj keď to možno nebude tento fotoaparát, budúcnosť fotoaparátov je bez mechanickej uzávierky. Zbavíme sa ďalšieho mechanického dielu, zvýšime rýchlosť fotoaparátov, budeme môcť fotografovať s bleskami v režime el. uzávierky a nebudú problémy s rolling shutter efektom.
  • Objektív Venus Optics Laowa 15mm f/4.5 Zero-D Shift je teraz dostupný aj vo verzii s K-bajonetom, ktorý používajú zrkadlovky Pentax. Cena je  $1,199.
  • V júni má prísť nový firmvér pre Olympus E-M1X. Očakáva sa, že by mohol priniesť inteligentnú detekciu objektov a zaostrovanie na hviezdy, prípadne vylepšenú detekciu očí.
  • Spresňujú sa správy o pripravovanej APS-C bezzrkadlovke Sony a6700 (nástupcu a 6600). Fotoaparát by mal byť zameraný na vlogovanie, mal by obsahovať prvky prevzaté z modelov Z-1 a A7c. Má mať 32Mpx snímač, 4K/60p video, otočný displej, lepší LCD a hľadáčik, ako jeho predchodca. Fotoaparát by mal byť predstavený koncom mája.
  • Čoskoro, už 1. júna, skončí možnosť neobmedzeného bezplatného nahrávania fotografií na cloudové úložisko Google Photos. Potom bude zdarma k dispozícii len 15 GB, alebo si môžete zaplatiť za 100GB, 200 GB alebo 2TB.
  • Statív a batoh Gitzo Legende zmizli z webových stránok spoločnosti. Oboje boli nedávno súčasťou úspešnej crowfundingovej kampane. Spoločnosť Gitzo nereagovala na opakované žiadosti spoločnosti PetaPixel o vyjadrenie. Uvidíme, ako to celé dopadne.
  • Sony stiahlo zo svojich stránok zrkadlovky SLT, čím sa končí éra fotoaparátov s A-bajonetom. Sony zatiaľ oficiálne nepotvrdilo, že so zrkadlovkami končí.


Portál PetaPixel zverejnil rebríčky najlepších bezzrkadloviek a fototelefónov roku 2021. Tak sa na ne pozrime:

Najlepšie bezzrkadlovky roku 2021

  • Najlepšia bezzrkadlovka: Sony Alpha 1
  • Najlepšia bezzrkadlovka pre profesionálov: Nikon Z7 II
  • Najlepšia hybridná bezzrkadlovka: Canon EOS R5
  • Najlepšia bezzrkadlovka so zameraním na video: Sony a7S III
  • Najlepšia stredoformátová bezzrkadlovka: Fujifilm GFX 100S
  • Najlepšia APS-C bezzrkadlovka: Fujifilm X-T4
  • Najlepšia bezzrkadlovka pre začiatočníkov : Fujifilm X-T30

Najlepšie fototelefóny roku 2021

  • Najlepší smartfón na fotografovanie: Samsung Galaxy S21 Ultra
  • Najlepší režim profesionálnej fotografie: Vivo X60 Pro +
  • Najlepší smartfón s výpočtovou fotografiou: Google Pixel 5
  • Najlepší pomer výkon/cena: Google Pixel 4a
  • Najlepší smartfón na video: iPhone 12 Pro Max

Novinky

Venus Optics predstavili vysokosvetelný objektív Laowa ‘Argus’ 33mm F0.95 CF APO pre APS-C fotoaparáty. Zaostrovanie je manuálne. Optická sústava sa skladá z 14 prvkov v 9 skupinách. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 35 cm. Priemer filtra je 62 mm. Objektív bude dostupný s Canon RF, Fuji X, Nikon Z a Sony E bajonetmi za $499.



https://www.venuslens.net/product/laowa-argus-33mm-f-0-95-cf-apo/

Leica Vario-Elmarit-SL 24-70mm F2.8 ASPH je oficiálne predstavená. Je to objektív pre plnoformátové bezzrkadlovky Leica, Sigma a Panasonic. Optická sústava sa skladá z 19 prvkov 5 skupinách, 3 sú asférické, clona je 11-lamelová. Automatické zaostrovanie zabezpečuje krokový motorček. Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť je 18 cm, priemer filtra je 82 mm. Cena objektívu je $2 795.

https://en.leica-camera.com/Photography/Leica-SL/SL-Lenses/Vario-Lenses/VARIO-ELMARIT-SL-24-70

Inšpirácia

George Eastman Museum má za úlohu aj vzdelávanie. Vo videu nájdete návod na to, ako izbu môžete premeniť na cameru obscuru a vyskúšať si tak prapredchodcu fotoaparátov. K videu je aj PDF návod.



Nasledujúce inšpiratívne video mi prišlo vhod. Apple prostredníctvom neho propaguje svoje iPhony  12. Je to ďalšie video zo série experimentálnych videí a má názov „Full Bloom“. Ďalšie videa ľahko vyhľadáte pomocou hashtagu #shotoniphone.


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
bobo222
2021-05-10 09:59:25
Kedy vlastne sony dal na trh poslednú SLT? To už bude nejaký ten piatok.
 
aesace
2021-05-10 11:03:37
Trosku nechapem, preco ak fotografia je o obraze, tak JPG je stale dominantnym formatom a standardom pre pocitacovy obrazovy vystup,ked pritom uz 20 rokov existuje lepsi vystup v podobe heif formatu. Kadejake DNG, PEF, AWR, RAW formaty pre rozsirene spracovnie obrazu funguju uz desiatky rokov, ale komprimovany obraz nie je schopne standardne ukladat do nicoho lepsieho nez 8-bit suboru. Pritom na predajnost neustale vykonnejsieho HW, ktory by bol schopny lepsie vyuzit novy format, sa tlaci aj samotnymi tvorcami operacnych systemov, nieto nejakych nadstavieb...ale obraz zamrzol na tak dlhu dobu. Aspon keby tu bola nejaka moznost volby, ale nic. Kde to viazne?
 
fatality
2021-05-10 12:03:49
príspevok od: aesace
Trosku nechapem, preco ak fotografia je o obraze, tak JPG je stale dominantnym formatom a standardom pre pocitacovy obrazovy vystup,ked pritom uz 20 rokov existuje lepsi vystup v podobe heif formatu. Kadejake DNG, PEF, AWR, RAW formaty pre rozsirene spracovnie obrazu funguju uz desiatky rokov, ale komprimovany obraz nie je schopne standardne ukladat do nicoho lepsieho nez 8-bit suboru. Pritom na predajnost neustale vykonnejsieho HW, ktory by bol schopny lepsie vyuzit novy format, sa tlaci aj samotnymi tvorcami operacnych systemov, nieto nejakych nadstavieb...ale obraz zamrzol na tak dlhu dobu. Aspon keby tu bola nejaka moznost volby, ale nic. Kde to viazne?
mozno je to nenarocnostou samotneho formatu, ale najma nenarocnostou samotnych "konzumentov" fotografie..a neschopnostou rozoznat kvalitne a menej kvalitne..
nieco podobne pozorujem aj pri audiu a mp3..kedysi existovali "hifisti",s lampovymi zosikmi,gramcami,pozlatenymi kablami..potom prisiel wav,mp3 a dnes,ked je k dispozicii flac,aj tak
vsetko valcuju mp3,aspon teda v tej "konzumnej" sfere..lebo ludia rozdiel jednoducho nerozoznaju..
 
fatality
2021-05-10 12:09:37
a k tym smartphone fotkam..priroda sa este da,ale tie architektonicke fotky novej stvrte..hmm..su sice pekne,lubive ale vo mne evokuju privlastok az "hnusne pekne" proste je to taka "nablyskana umelina"..
 
gytheio
2021-05-10 12:15:17
príspevok od: aesace
Trosku nechapem, preco ak fotografia je o obraze, tak JPG je stale dominantnym formatom a standardom pre pocitacovy obrazovy vystup,ked pritom uz 20 rokov existuje lepsi vystup v podobe heif formatu. Kadejake DNG, PEF, AWR, RAW formaty pre rozsirene spracovnie obrazu funguju uz desiatky rokov, ale komprimovany obraz nie je schopne standardne ukladat do nicoho lepsieho nez 8-bit suboru. Pritom na predajnost neustale vykonnejsieho HW, ktory by bol schopny lepsie vyuzit novy format, sa tlaci aj samotnymi tvorcami operacnych systemov, nieto nejakych nadstavieb...ale obraz zamrzol na tak dlhu dobu. Aspon keby tu bola nejaka moznost volby, ale nic. Kde to viazne?
JPG je maximalna kvalita ktoru dokaze ludske oko rozlisit. K comu by ti bol iny format ked nedokazes rozoznat 8 bit od 16 bit.
 
aesace
2021-05-10 13:04:50
príspevok od: gytheio
JPG je maximalna kvalita ktoru dokaze ludske oko rozlisit. K comu by ti bol iny format ked nedokazes rozoznat 8 bit od 16 bit.
Ja ti neviem, skus si spravit v jednom JPG par hladkych farebnych prechodov na vacsej ploche a uvidis, ze ludske oko zaplace
Aj v tomto je brzda vacsieho dynamickeho rozsahu zobrazeneho na fotkach.
 
marianr
2021-05-10 13:51:11
.JPG je zadarmo. Novšie nie.
 
robertondrejovic
2021-05-10 14:44:34
príspevok od: aesace
Ja ti neviem, skus si spravit v jednom JPG par hladkych farebnych prechodov na vacsej ploche a uvidis, ze ludske oko zaplace
Aj v tomto je brzda vacsieho dynamickeho rozsahu zobrazeneho na fotkach.
JPEG formát je určený len na výsledný produkt teda na pozeranie na editáciu je zase TIFF ,lebo je nekomprimovaný najlepšie samozrejme v 16 bit ale vyvolaný zo 14 bit RAW inak to nemá zmysel ,nie konverziou z 8bit JPEG , to oklamem len sám seba. RAW je na fotenie lebo z toho sa dá vyvolať čokoľvek po chuti . Gytheio má pravdu hotovú fotku v 16 bitoch TIFF od tej istej po konverzii do 8 bit JPEG nie je možné rozoznať na nijakom monitore ale ak by som si to neskôr rozmyslel a išiel v editácii pokračovať napríklad spomenutým farebným prechodom a urobil by som to v JPEG naozaj by oko mohlo zaplakať oproti originálu v TIFF. Rozlišovacia schopnosť oka je už naplnená nech bude hardware či software robiť čokoľvek viac toho už neuvidíme , a naozaj čo by to malo vlastne byť ak by to bolo čo ešte nevidíme ??
Nové formáty samozrejme privítam keď len zo zvedavosti.
 
matpi
2021-05-10 16:01:05
príspevok od: aesace
Trosku nechapem, preco ak fotografia je o obraze, tak JPG je stale dominantnym formatom a standardom pre pocitacovy obrazovy vystup,ked pritom uz 20 rokov existuje lepsi vystup v podobe heif formatu. Kadejake DNG, PEF, AWR, RAW formaty pre rozsirene spracovnie obrazu funguju uz desiatky rokov, ale komprimovany obraz nie je schopne standardne ukladat do nicoho lepsieho nez 8-bit suboru. Pritom na predajnost neustale vykonnejsieho HW, ktory by bol schopny lepsie vyuzit novy format, sa tlaci aj samotnymi tvorcami operacnych systemov, nieto nejakych nadstavieb...ale obraz zamrzol na tak dlhu dobu. Aspon keby tu bola nejaka moznost volby, ale nic. Kde to viazne?
Pretoze vacsine nic kvalitnejsie netreba. JPEG ti na facebook a instagram, ktory si pozries na displeji mobilu uplne staci, nemyslis?
 
gytheio
2021-05-10 17:15:54
príspevok od: aesace
Ja ti neviem, skus si spravit v jednom JPG par hladkych farebnych prechodov na vacsej ploche a uvidis, ze ludske oko zaplace
Aj v tomto je brzda vacsieho dynamickeho rozsahu zobrazeneho na fotkach.
Normalne JPG ludom ktori sa nezivia fotografiou a netlacia velke formaty uplne dostacuje. JPG vie byt velmi kvalitny a dokaze sa vyrovnat hocijakemu inemu formatu. Zaklad je naucit sa dobre fotografovat a vediet co si mozete s tym ktorym bezcom v PP dovolit. To co znehodnocuje JPG je nevedomost. Poznam ludi ktori fotia iba do JPG ale velmi si daju zalezat na tom ako to odfotia.
Nie je JPG ako JPG a tento format urcite nema brzdu ked to spravne odfotis.
Mne sa vela raz stalo, ze som upravoval JPG a ked som narazil na nejaku hranicu cez ktoru to uz neslo vyhladal som z tej fotografie raw, myslel som si, ze to hravo pojde. Neslo, zastavilo sa to tam kde aj u toho JPG. Ked si nedas zalezat pri foteni tak ti nepomoze ziadny format a naopak ked je dobre odfotene na PP ti staci aj JPG. Este raz, pokial netlacis velke plagaty. Ale urcite nerozoznas tif od jpg volnym okom.
 
fatality
2021-05-10 19:44:10
príspevok od: robertondrejovic
JPEG formát je určený len na výsledný produkt teda na pozeranie na editáciu je zase TIFF ,lebo je nekomprimovaný najlepšie samozrejme v 16 bit ale vyvolaný zo 14 bit RAW inak to nemá zmysel ,nie konverziou z 8bit JPEG , to oklamem len sám seba. RAW je na fotenie lebo z toho sa dá vyvolať čokoľvek po chuti . Gytheio má pravdu hotovú fotku v 16 bitoch TIFF od tej istej po konverzii do 8 bit JPEG nie je možné rozoznať na nijakom monitore ale ak by som si to neskôr rozmyslel a išiel v editácii pokračovať napríklad spomenutým farebným prechodom a urobil by som to v JPEG naozaj by oko mohlo zaplakať oproti originálu v TIFF. Rozlišovacia schopnosť oka je už naplnená nech bude hardware či software robiť čokoľvek viac toho už neuvidíme , a naozaj čo by to malo vlastne byť ak by to bolo čo ešte nevidíme ??
Nové formáty samozrejme privítam keď len zo zvedavosti.
specificke fotografie rozoznat ide..najma ak su blizko monochromaticnosti..pri prechodoch/gradientoch..jednoducho..niekedy 256 odtienov jednej farby na plynuly prechod nestaci a vtedy vznika charakteristicka jpg 8 bit posterizacia,ktora by v 16 bit formate nevznikla..
pri bw fotografii je velmi casta..
tu je o tom dobry clanok:
www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/digitalna-fotografia/8-alebo-16-bitov/
 
blahoslav J B Art
2021-05-10 22:18:13
pri mobilovych fotkach je dolezite aj pouzitie spravneho filtra, potom to moze vyzerat pekne, aj prirodzene, dokonca aj mdlo, ako keby to bolo vyfotene zrkadlovkou
 
robertondrejovic
2021-05-11 06:39:06
príspevok od: fatality
specificke fotografie rozoznat ide..najma ak su blizko monochromaticnosti..pri prechodoch/gradientoch..jednoducho..niekedy 256 odtienov jednej farby na plynuly prechod nestaci a vtedy vznika charakteristicka jpg 8 bit posterizacia,ktora by v 16 bit formate nevznikla..
pri bw fotografii je velmi casta..
tu je o tom dobry clanok:
www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/digitalna-fotografia/8-alebo-16-bitov/
Ak vznikne poster pri editácii v JPEG je to prirodzené a logické 8 bit-256 tieňov oproti 16 bit-65536 tieňov s tým sa nedá nič robiť. Ale ak vznikne poster už hotového obrázka po editácii pri konverzii 16 bit TIFF do JPEG je to len osobná chyba . JPEG môže mať veľa podôb a preto mi vyhovuje že parametre konverzie mám úplne pod kontrolou a nastavujem ich podľa toho na aký účel je daný snímok určený.Ak by som nastavil vzorkovanie na 1:1 a kompresiu 0 , JPEG po konverzii by bol zhodný z TIFF. Ako bolo spomenuté v kvalitnom JPEG je možné v pohode editovať ale mne to akosi psychika nedovolí a na editáciiu vyvolávam z RAW vždy 16 bit TIFF hoci viem a priznávam že je to v 95% zbytočné lebo základ je trafiť sa v expozícii a to pri dnešných vymoženostiach hlavne bezzrkadloviek nie je nič zložité.
 
aesace
2021-05-11 08:17:44
príspevok od: matpi
Pretoze vacsine nic kvalitnejsie netreba. JPEG ti na facebook a instagram, ktory si pozries na displeji mobilu uplne staci, nemyslis?
Toto su take jalove reci, ako spytat sa naco sa vyvija vacsie rozlisenie telky, ked to oko aj tak nevidi? A to nehovorim o dispejoch mobilu, ktore maju rozlisenie ako najlepsia telka...takze naco? ved na FB a instagram to predsa netreba....lenze o tom to nie je. JPEG je v dnesnej dobe jednoducho zastaraly a s dnesnym HW nemoze byt problem ho nahradit.
 
aesace
2021-05-11 08:20:21
Uz sa mi zda, ze sa dostavame do stavu, ako pred 15 rokmi, kde fotografi tvrdili, ze naco je ISO 400 a viac. Ved dobry fotograf to vie odfotit do ISO 400 a viac netreba ...to sme naozaj takto stale zabrzdeni, ze odmietame akykolvek pokrok? Tak to sa potom necudujem, ze aj ti vyrobcovia fotakov doteraz tak ryzovali na nulovom progrese a teraz sa stazuju, ze chudaci zaspali a cely trh sa zrutil.
 
fatality
2021-05-11 16:16:04
príspevok od: robertondrejovic
Ak vznikne poster pri editácii v JPEG je to prirodzené a logické 8 bit-256 tieňov oproti 16 bit-65536 tieňov s tým sa nedá nič robiť. Ale ak vznikne poster už hotového obrázka po editácii pri konverzii 16 bit TIFF do JPEG je to len osobná chyba . JPEG môže mať veľa podôb a preto mi vyhovuje že parametre konverzie mám úplne pod kontrolou a nastavujem ich podľa toho na aký účel je daný snímok určený.Ak by som nastavil vzorkovanie na 1:1 a kompresiu 0 , JPEG po konverzii by bol zhodný z TIFF. Ako bolo spomenuté v kvalitnom JPEG je možné v pohode editovať ale mne to akosi psychika nedovolí a na editáciiu vyvolávam z RAW vždy 16 bit TIFF hoci viem a priznávam že je to v 95% zbytočné lebo základ je trafiť sa v expozícii a to pri dnešných vymoženostiach hlavne bezzrkadloviek nie je nič zložité.
ak mas jemny gradient v rawe-->tiffe,ktory potrebuje viac,nez 256 levelov na plynuly prechod,vznikne ti konverziou do jpgu poster a nieje to tvojou vinou,ale koli 8bit hlbke jpgu..
 
gytheio
2021-05-11 16:34:02
príspevok od: aesace
Toto su take jalove reci, ako spytat sa naco sa vyvija vacsie rozlisenie telky, ked to oko aj tak nevidi? A to nehovorim o dispejoch mobilu, ktore maju rozlisenie ako najlepsia telka...takze naco? ved na FB a instagram to predsa netreba....lenze o tom to nie je. JPEG je v dnesnej dobe jednoducho zastaraly a s dnesnym HW nemoze byt problem ho nahradit.
To rozlisenie displeja v mobile predava ten mobil, to je biznis a keby si ten displej natiahol na velkost toho televizora az potom by si videl aku ma naozaj kvalitu.
Ten dovod, ze by mali jpg vymenit by mal byt ten, ze je zastaraly? Nemas sancu vidiet rozdiel medzi formatmi ale treba ho vymenit? Hadam tu robis komediu. A cim dalej tym su kvalitnejsie snimace to znamena aj jpg je kvalitnejsi. JPG je dobre zabehnuty format ale obcas pride nejaka znacka s niecim novym a vzdy sa najde niekto kto bude busit uplne bezdovodne - ano ja chcem nove...
 
robertondrejovic
2021-05-11 17:32:02
príspevok od: fatality
ak mas jemny gradient v rawe-->tiffe,ktory potrebuje viac,nez 256 levelov na plynuly prechod,vznikne ti konverziou do jpgu poster a nieje to tvojou vinou,ale koli 8bit hlbke jpgu..
Nechcem oponovať môže byť , ale osobne som sa z týmto javom nestretol alebo som ho nepostrehol alebo sa len zle pozeral.
 
matpi
2021-05-11 19:23:25
príspevok od: aesace
Toto su take jalove reci, ako spytat sa naco sa vyvija vacsie rozlisenie telky, ked to oko aj tak nevidi? A to nehovorim o dispejoch mobilu, ktore maju rozlisenie ako najlepsia telka...takze naco? ved na FB a instagram to predsa netreba....lenze o tom to nie je. JPEG je v dnesnej dobe jednoducho zastaraly a s dnesnym HW nemoze byt problem ho nahradit.
Spravne sa pytas. Naco? Tvoje oko naozaj rozdiel nevidi, akurat spotreba energie je niekolkonasobne vacsia. 4k, 8k...to nie je vyvoj, to je marketing. O tom jedinom to je, o marketingu. Nie je dovod nahradzat jpeg.
 
gytheio
2021-05-11 21:17:12
príspevok od: matpi
Spravne sa pytas. Naco? Tvoje oko naozaj rozdiel nevidi, akurat spotreba energie je niekolkonasobne vacsia. 4k, 8k...to nie je vyvoj, to je marketing. O tom jedinom to je, o marketingu. Nie je dovod nahradzat jpeg.
To mal byt lajk🙂 som lenivy si to priblizit a vzdy to opacne vystreli.
 
fatality
2021-05-12 10:30:30
príspevok od: robertondrejovic
Nechcem oponovať môže byť , ale osobne som sa z týmto javom nestretol alebo som ho nepostrehol alebo sa len zle pozeral.
ja som si to vsimol viackrat,pri plynulych monochromatickych prechodoch..ale ak tento jav(posterizacia) nevznikne,mas pravdu,ze tiff od jpgu rozoznat neviem..takisto ako 320kbps mp3 od wav.. ..
 
gytheio
2021-05-12 11:18:24
príspevok od: fatality
ja som si to vsimol viackrat,pri plynulych monochromatickych prechodoch..ale ak tento jav(posterizacia) nevznikne,mas pravdu,ze tiff od jpgu rozoznat neviem..takisto ako 320kbps mp3 od wav.. ..
Posterizacia vznika na zle odfotenej fotografii, ked si nedas zalezat pri foteni defekty sa objavia pri kazdom formate.
 
jozef84
2021-05-12 18:05:08
príspevok od: gytheio
Posterizacia vznika na zle odfotenej fotografii, ked si nedas zalezat pri foteni defekty sa objavia pri kazdom formate.
 
blahoslav J B Art
2021-05-13 12:01:04
kanec filma skora


https://www.digimanie.cz/nabira-to-spad-nikon-ukoncuje-dalsi-objektivy-pro-dslr/8913
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia