Hore

Fotostĺpček 14/2024

S Xiaomi 14 Ultra som vyrazil na Bratislavský hrad a využil jeho veľký rozsah ohniskových dĺžok, od 13 do 120 mm.

Mesto s Xiaomi 14 Ultra

Xiaomi 14 Ultra má dve veľké prednosti pri fotografovaní mesta. Tou prvou je superširokouhlý objektív, do ktorého sa zmestí takmer všetko. Architektúra z vonku i z vnútra.

Tou druhou je dvojica taleobjektívov, ktorá umožňuje fotografovať detaily a vzdialenejšie objekty. Do tohto stĺpčeka som vybral zábery Bratislavského hradu.




















Ešte raz pri Malom Dunaji

Pri testovaní Xiaomi 14 Ultra som vyrazil do prírody. Fotografie ste mohli vidieť v minulom stĺpčeku. Vo Vrakuni som narazil na moje obľúbené kačičky mandarínske. Boli tak blízko, že som ich nafotil aj telefónom. Ľutoval som, že som so sebou nemal fotoaparát s teleobjektívom. Tak som tam vyrazil druhý deň. Ako na potvoru, ani živáčika. Čakal som na svojom obľúbenom mieste, ale márne. Tak som vyrazil na cintorín a popri Malom Dunaji som dúfal, že možno aspoň uvidím kormorána. Samozrejme mal som smolu. A tak som aspoň fotografoval detaily stromov. Cestou späť, som však zistil, že z prechádzky predsa len niečo bude. Uvidel som párik "mandarínok", ktoré sa plavili smerom k môjmu obľúbenému miestu. Na prekvapenie sa tam objavili aj ďalšie a aj obyčajné kačky. Po 20 minútach im došla trpezlivosť s mojim fotografovaním a odplávali preč. Zbalil som svoj Sony A7RV so 100-400 a vyrazil domov, tešiac sa na zábery.






















Overené i neoverené správy

  • Canon si nechal patentovať objektív RF 14-20mm F2.0. Doplnil by už vyrábaný objektív RF 28-70/2.0.
  • Sony ukončilo výrobu a predaj DSC-RX1 RII. Buď pripravuje niečo nové, alebo končí s profi kompaktami.
  • TTartisan AF 56mm f/1.8 je teraz aj vo verzii s bajonetom Sony E.


Novinky

Sigma 50mm f/1.2 DG DN Art

Spoločnosť Sigma predstavila objektív 50 mm f/1,2 DG DN Art pre plnoformátové bezzrkadlovky s bajonetmi E a L. Cena tohto objektívu v USA je 1 399 USD, dátum vydania 18. apríla 2024.

SIGMA sa pri tomto objektíve zamerala na popisnú silu, ktorá je dokonale využiteľná už od najširšej clony, a na prenosnosť. Okrem toho boli konštrukcia a mechanický dizajn objektívu zbavené len toho najnutnejšieho, čoho výsledkom je výrazne kompaktné a ľahké telo. Objektív je tiež vybavený celým radom funkcií, vhodných na profesionálne použitie, vrátane vysoko presného automatického zaostrovania pomocou najnovšieho lineárneho pohonu HLA (High-response Linear Actuator), ktorý znižuje objem pri zachovaní rovnakej trakcie.



Kľúčové špecifikácie

  • Konštrukcia objektívu: 17 prvkov v 12 skupinách (4 asférické prvky)
  • Počet lamiel clony: 13 (zaoblená clona)
  • Minimálna clona: F16
  • Minimálna zaostrovacia vzdialenosť: 40 cm
  • Maximálny pomer zväčšenia: 1:6,2
  • Veľkosť filtra: 72 mm
  • Rozmery (max. priemer x dĺžka): 81,0 mm x 108,8 mm
  • Hmotnosť: 745 g


https://www.sigma-global.com/en/lenses/a024_50_12/

Tamron 28-75mm f/2.8 G2 pre Nikon Z

Spoločnosť Tamron oznámila, že jej obľúbený štandardný objektív 28-75 mm f/2,8 Di III VXD G2 (model A063) prichádza na bezzrkadlovky systému Nikon Z.

Objektív ponúka aj pomerne dobrý výkon pri priblížení, na širokom konci dokáže zaostriť od 0,18 metra (7,1 palca) a poskytuje maximálny pomer zväčšenia 1:2,7.

Tamron 28-75 mm f/2,8 Di III VXD G2 je vybavený 17 prvkami v 15 skupinách vrátane dvoch prvkov s nízkym rozptylom (LD) a sklenených lisovaných asférických prvkov (GM) na kontrolu optických aberácií. Pre porovnanie, objektív Nikkor Z 28-75mm f/2,8, ktorý je zrejme postavený na štandardnom objektíve Tamron 28-75mm f/2,8 prvej generácie, obsahuje 15 prvkov usporiadaných v tucte skupín.

Čo sa týka konštrukcie, objektív 28-75 mm f/2,8 G2 je dlhý len 119,8 milimetra a váži 550 gramov. Priemer filtra je 67 mm.

https://www.tamron.eu/p/db2ec492-cf19-4919-9bc2-5535499dfce8/28-75mm-f28-di-iii-vxd-g2?lens-camera=nikon-z

Ricoh GR III HDF a GR IIIx HDF

Spoločnosť Ricoh Imaging predstavila dvojicu nových fotoaparátov Ricoh GR III HDF a GR IIIx HDF, ktoré obsahujú novo vyvinutý difúzny filter (HDF), na jednoduché zachytenie jemnejších a vysnívanejších fotografií. HDF filter poznáte aj pod názvom Black Mist a nahrádza zabudovaný ND filter.

Po vypnutí HDF sú GR III HDF a GR IIIx HDF identické s existujúcimi modelmi, čo znamená, že sľubujú ostré a detailné 24,2-megapixelové snímky zachytené objektívmi s ekvivalentom 28 mm f/2,8 a 40 mm f/2,8.

Vzhľadom na to, že medzi fotoaparátmi HDF a bežnými fotoaparátmi GR III nie je veľký rozdiel, spoločnosť Ricoh zmenila tlačidlo spúšte na verziách HDF na tmavostriebornú farbu. Zmenilo sa aj predvolené nastavenie tlačidla Fn (funkcie), ktoré na nových fotoaparátoch ovláda samotné nastavenie zapnutia/vypnutia HDF.



https://www.ricoh-imaging.co.jp/english/products/gr-3/special/hdf/index.html

Inšpirácia

Xiaomi 14 Ultra recenzia: Nekompromisný fotomobil roku?

Už dva týždne fotografujem s Xiaomi 14 Ultra. Samozrejme popritom pozerám testy, recenzie, tipy a triky. Petr Hudec z Huramobil si dal prácu a nakrútil rozsiahlu recenziu.


Tipy a triky

Ovládnite umenie tlače vlastných fotografií pomocou týchto jednoduchých krokov

V tomto videu sa Adam Gibbs venuje krokom, ktoré používa pri tlači svojich fotografií. Zaoberá sa nastavením počítača a tým, ako vytvoriť krásne výtlačky s predvídateľnými výsledkami.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Krtko fotografom
2024-04-02 07:44:46
Chalani, aké, alebo máte, niekto nejaké skúsenosti s Tamronmi na Z-tkách? Zaujíma ma hlavne to, či sú tiež také pomalé (resp. strašne pomalé), a zle ostria v zlých svetelných podmienkach, ako to bolo na zrkadlovkách? Ten nový asi zatiaľ nikto nemá, ale trebárs 35-150/ 2-2,8? Alebo aj iné Tamrony.
Konkrétne - vlastná skúsenosť. "Obyčajný" setový Nikon objektív zaostril takmer v úplnej tme rýchlo a bez problémov. Ale svetelný Tamron (svetelnosť v celom rozsahu 2,8), "behal" hore, dole, a trvalo dlho, kým vôbec zaostril. A tiež nie vždy presne, na rozdiel od plastového Nikonu.
 
Paladin25
2024-04-02 08:53:03
príspevok od: Krtko fotografom
Chalani, aké, alebo máte, niekto nejaké skúsenosti s Tamronmi na Z-tkách? Zaujíma ma hlavne to, či sú tiež také pomalé (resp. strašne pomalé), a zle ostria v zlých svetelných podmienkach, ako to bolo na zrkadlovkách? Ten nový asi zatiaľ nikto nemá, ale trebárs 35-150/ 2-2,8? Alebo aj iné Tamrony.
Konkrétne - vlastná skúsenosť. "Obyčajný" setový Nikon objektív zaostril takmer v úplnej tme rýchlo a bez problémov. Ale svetelný Tamron (svetelnosť v celom rozsahu 2,8), "behal" hore, dole, a trvalo dlho, kým vôbec zaostril. A tiež nie vždy presne, na rozdiel od plastového Nikonu.
Ahoj na "Z" nepozorujem podobné problémy. Aspoň nie v takom rozsahu.

Mám 35-150 a odpadu je málo. Skôr občas uletí expozícia. Ešte som to podrobne neskúmal. Možno je chyba u mňa a nie v objektíve. Ale AF je úplne v pohode a ostrí aj v horších svetlených podmienkach.

Mám zoom 14-30 F4 od Nikonu a nepozorujem pri ich používaný väčší rozdieľ.
Mal som aj TaNikon 28-75 F 2.8 G1 a ostrenie bolo bez problémov, ale poslal som ho do sveta a vymenil za práve spomýnani 35-150, kotrý mi rozsahom vyhovuje viac.
 
matpi
2024-04-03 00:00:46
Cinania si uz s radostou prezeraju fotky bratislavskeho hradu z roznych uhlov a posielaju podakovanie
 
fatality
2024-04-03 12:38:58
príspevok od: matpi
Cinania si uz s radostou prezeraju fotky bratislavskeho hradu z roznych uhlov a posielaju podakovanie
Xiaomi rocne preda cca 150 mil smartphonov..pri tom style, ako ludia fotia, kazdy vyprodukuje tisice fotografii..to su stovky miliard fotiek rocne..
prajem im vela trpezlivosti a uspechov pri spracuvani tolkeho vizualneho balastu
a ludom, co tomuto veria, Trumpa za prezidenta.. ten uz s nimi zatoci
 
matpi
2024-04-03 17:22:56
príspevok od: fatality
Xiaomi rocne preda cca 150 mil smartphonov..pri tom style, ako ludia fotia, kazdy vyprodukuje tisice fotografii..to su stovky miliard fotiek rocne..
prajem im vela trpezlivosti a uspechov pri spracuvani tolkeho vizualneho balastu
a ludom, co tomuto veria, Trumpa za prezidenta.. ten uz s nimi zatoci
Ja som to samozrejme prehnal ale pravdou je, ze z kazdeho cinskeho zariadenia, ktore ma v sebe nejaky softver, sa posielaju spat nejake data. A spracovat ich samozrejme vedia. Z toho dovodu, ak je alternativa, uz poslednych par rokov nekupujem cinske vyrobky, nenakupujem z ich eshopov atd. Cina skupuje loziska nerastov, zbroji vo velkom...a nie kvoli svojej obrane. Prave vdaka ludom, ktori si urobia radost kupou napr. Xiaomi.
 
Paladin25
2024-04-03 18:27:37
príspevok od: matpi
Ja som to samozrejme prehnal ale pravdou je, ze z kazdeho cinskeho zariadenia, ktore ma v sebe nejaky softver, sa posielaju spat nejake data. A spracovat ich samozrejme vedia. Z toho dovodu, ak je alternativa, uz poslednych par rokov nekupujem cinske vyrobky, nenakupujem z ich eshopov atd. Cina skupuje loziska nerastov, zbroji vo velkom...a nie kvoli svojej obrane. Prave vdaka ludom, ktori si urobia radost kupou napr. Xiaomi.
A ja že to Xiomi dotuje aby nás sledovala. A my tým financujeme zbrojenie?
 
fatality
2024-04-03 20:09:59
príspevok od: matpi
Ja som to samozrejme prehnal ale pravdou je, ze z kazdeho cinskeho zariadenia, ktore ma v sebe nejaky softver, sa posielaju spat nejake data. A spracovat ich samozrejme vedia. Z toho dovodu, ak je alternativa, uz poslednych par rokov nekupujem cinske vyrobky, nenakupujem z ich eshopov atd. Cina skupuje loziska nerastov, zbroji vo velkom...a nie kvoli svojej obrane. Prave vdaka ludom, ktori si urobia radost kupou napr. Xiaomi.
toto je siroka tema a neda sa zuzit len na Cinu..robia to aj Americania, aj Korejci..ak by si si vo svojom prispevku zamenil USA za Cina, bol by na 90% rovnako pravdivy..
tento svet je (nadalej) jeden velky boj o energie, nerasty, ludske zdroje, plny konfliktov a vojen..
Najvacsimi hracmi su momentalne USA a Cina, ktora vystriedala ZSSR..
Akurat boje su uz viac sofistikovane, hybridne a cast prebieha vo virtualnom priestore..
Nemam v tomto okruhu smradov svojho favorita a kebyze nechcem podporovat nejaku z
agresivnych stran, nemohol by som si kupit nic..
 
matpi
2024-04-03 21:37:21
príspevok od: fatality
toto je siroka tema a neda sa zuzit len na Cinu..robia to aj Americania, aj Korejci..ak by si si vo svojom prispevku zamenil USA za Cina, bol by na 90% rovnako pravdivy..
tento svet je (nadalej) jeden velky boj o energie, nerasty, ludske zdroje, plny konfliktov a vojen..
Najvacsimi hracmi su momentalne USA a Cina, ktora vystriedala ZSSR..
Akurat boje su uz viac sofistikovane, hybridne a cast prebieha vo virtualnom priestore..
Nemam v tomto okruhu smradov svojho favorita a kebyze nechcem podporovat nejaku z
agresivnych stran, nemohol by som si kupit nic..
To sa ti poriadne rozbil kompas, ak nemas jasno medzi americkymi alebo japonskymi vyrobcami a Cinanmi Je totiz obrovsky rozdiel kto a co o tebe v tychto statoch vie a ako to vyuzije. Nehovoriac o tom, ze aj Xiaomi za svoj vznik vdaci cinskemu kradnutiu technologii a kopirovaniu.
 
fatality
2024-04-03 22:08:10
príspevok od: matpi
To sa ti poriadne rozbil kompas, ak nemas jasno medzi americkymi alebo japonskymi vyrobcami a Cinanmi Je totiz obrovsky rozdiel kto a co o tebe v tychto statoch vie a ako to vyuzije. Nehovoriac o tom, ze aj Xiaomi za svoj vznik vdaci cinskemu kradnutiu technologii a kopirovaniu.
tipoval by som ta, podla vyjadrovania, na mladsiu generaciu a este k tomu klasicky, ako
mnohi dnes, polarizovanu..
dobri Americania,Japonci, zli Cinania (Rusi), popr. naopak..atd..
ked budes starsi a budes mat trosku vacsi prehlad a poznat historiu
komplexnejsie, zistis ze v tychto sporoch niet dobrych a zlych, len
viac ci menej sofistikovanych agresorov..
a tyka sa to rovnako Americanov, Rusov, Cinanov, Japoncov, Nemcov , Spanielov...
bud dnes alebo v minulosti a kazdy vyskakuje/vyskakoval podla momentalnej sily
a sebavedomia..
a ked uz chces byt tak strasne China free, tak musis byt omnoho doslednejsi, nez len bojkotovat
evidentne Cinske firmy..
Cina ma prijmy zo vsetkeho, co u nej zbytok sveta vyraba a zas sme pritom, ze by som si nemohol
kupit takmer nic..
 
matpi
2024-04-03 23:09:27
príspevok od: fatality
tipoval by som ta, podla vyjadrovania, na mladsiu generaciu a este k tomu klasicky, ako
mnohi dnes, polarizovanu..
dobri Americania,Japonci, zli Cinania (Rusi), popr. naopak..atd..
ked budes starsi a budes mat trosku vacsi prehlad a poznat historiu
komplexnejsie, zistis ze v tychto sporoch niet dobrych a zlych, len
viac ci menej sofistikovanych agresorov..
a tyka sa to rovnako Americanov, Rusov, Cinanov, Japoncov, Nemcov , Spanielov...
bud dnes alebo v minulosti a kazdy vyskakuje/vyskakoval podla momentalnej sily
a sebavedomia..
a ked uz chces byt tak strasne China free, tak musis byt omnoho doslednejsi, nez len bojkotovat
evidentne Cinske firmy..
Cina ma prijmy zo vsetkeho, co u nej zbytok sveta vyraba a zas sme pritom, ze by som si nemohol
kupit takmer nic..
Nie som uplne najmladsia generacia, historiu poznam dost dobre, aj prehlad mam (neviem, kedy mali Americania dobyvacne chutky) ale ostanme v sucasnosti a v ramci vlastnych moznosti. Ak si mozem vybrat - a ano, tuto moznost mame - medzi cinskym telefonom a necinskym, volim druhu moznost.
 
fatality
2024-04-04 10:59:47
príspevok od: matpi
Nie som uplne najmladsia generacia, historiu poznam dost dobre, aj prehlad mam (neviem, kedy mali Americania dobyvacne chutky) ale ostanme v sucasnosti a v ramci vlastnych moznosti. Ak si mozem vybrat - a ano, tuto moznost mame - medzi cinskym telefonom a necinskym, volim druhu moznost.
takze selektivna slepota
Americania su sofistikovani agresori (na rozdiel od Rusov, ktori su primitivni agresori, Cina je niekde uprostred)..
Tych 750 zakladni po svete, 11 lietadlovych lodi, 80 bojovych lodi, najvacsi vojensky rozpocet na svete je na co? aha, na mierumilovne sirenie demokracie
Americania mali za poslednych 70 rokov velky pocet vojenskych vypadov, akurat boli mediami, krorych vacsinu maju pod kontrolou, prezentovane ako "nevyhnutne, demokratizacne, humanitarne" ..
Momentalne narazili na supera, s ktorym to az tak lahke mat nebudu, najma koli globalnym ekonomickym prepojeniam..preto su nervozni a vadi im,
ze nejaka krajina si dovoluje to, co uz oni robia dlho a bezne..(backdoors v zariadeniach, tam sme zacali, zvysovanie ekonomickeho a vojenskeho vplyvu vo svete, obsadzovanie strategickych surovinovych oblasti, atd..)..
tak ti prajem vela stastia s tymi "necinskymi" vyrobkami, budes to mat velmi tazke a este raz opakujem, len si kupit "necinsku" znacku nestaci
 
jozef84
2024-04-04 11:04:21
príspevok od: matpi
Ja som to samozrejme prehnal ale pravdou je, ze z kazdeho cinskeho zariadenia, ktore ma v sebe nejaky softver, sa posielaju spat nejake data. A spracovat ich samozrejme vedia. Z toho dovodu, ak je alternativa, uz poslednych par rokov nekupujem cinske vyrobky, nenakupujem z ich eshopov atd. Cina skupuje loziska nerastov, zbroji vo velkom...a nie kvoli svojej obrane. Prave vdaka ludom, ktori si urobia radost kupou napr. Xiaomi.
Myslíš, že špionáž nerobia aj druhé strany? Z celkovej mozaiky máš len pár dielov puzzle. Dtto to robí hlavne USA(Android, IOS, Windows), optické káble idú cez uzol v USA, tým pádom informácie, toky financií, obchodu, Francúzsko - urán v Afrike(tam skončili, lebo ich nechcú, miesto zaujali Rusi a Číňania), Angličania - poistenie a námorná doprava, Nemecko - technológie. Rusi prvotné suroviny a polotovary(titán, hliník, neón, argón, ropa, plyn, hnojivá, potraviny. Čína prvotné suroviny a strategické polotovary(kovy vzácnych zemín+lítium), spotrebné výrobky, autá, potraviny. Ak si myslíš, že tým, že si kúpiš iphone, tak ignoruješ ćínske výrobky, tak si na hlbokom omyle. Keby som ti ten telefón rozobral, tak od baterie až po obal máš stopy výroby v Číne. To, že to skompletizujú inde, je len vedľajšia záležitosť. Čína je už sebestačná vo všetkom, západ potrebuje len kôli obchodu, aby mali kde predať svoju prácu, suroviny, materiály, skrátka pridanú hodnotu. Západ sa zbavil základných prvkov a presunul to hlavne do Číny, na Tajvan, atď. A teraz znova vybudovať základnú infraštruktúru len tak za pár rokov veru nedokáže.
 
matpi
2024-04-04 11:29:53
príspevok od: fatality
takze selektivna slepota
Americania su sofistikovani agresori (na rozdiel od Rusov, ktori su primitivni agresori, Cina je niekde uprostred)..
Tych 750 zakladni po svete, 11 lietadlovych lodi, 80 bojovych lodi, najvacsi vojensky rozpocet na svete je na co? aha, na mierumilovne sirenie demokracie
Americania mali za poslednych 70 rokov velky pocet vojenskych vypadov, akurat boli mediami, krorych vacsinu maju pod kontrolou, prezentovane ako "nevyhnutne, demokratizacne, humanitarne" ..
Momentalne narazili na supera, s ktorym to az tak lahke mat nebudu, najma koli globalnym ekonomickym prepojeniam..preto su nervozni a vadi im,
ze nejaka krajina si dovoluje to, co uz oni robia dlho a bezne..(backdoors v zariadeniach, tam sme zacali, zvysovanie ekonomickeho a vojenskeho vplyvu vo svete, obsadzovanie strategickych surovinovych oblasti, atd..)..
tak ti prajem vela stastia s tymi "necinskymi" vyrobkami, budes to mat velmi tazke a este raz opakujem, len si kupit "necinsku" znacku nestaci
Aha...tak uz vidim, s kym mam do cinenia.

Tak mi povedz, aku krajinu chceli americania ovladnut?? Alebo ake technologie ukradli?
"Mierumilovne sirenie demokracie"....to je tvoja demagogia. Nesli sirit ale sli pomahat branit demokraciu. Ci uz to bola Korea, Vietnam alebo Afganistan. Neprisli tam sami od seba. Vdaka nim existuje demokraticka Juzna Korea, vdaka nim stale existuje Taiwan alebo aj Japonsko. A vdaka USA este existuje Ukrajina a ty si cez vikend budes vyberat medzi Korcokom a Pellegrinim. Inak by si povinne kruzkoval Putina.

A zopakujem, ja Cinu bojkotujem v ramci svojich moznosti.
 
jozef84
2024-04-04 11:34:45
príspevok od: matpi
To sa ti poriadne rozbil kompas, ak nemas jasno medzi americkymi alebo japonskymi vyrobcami a Cinanmi Je totiz obrovsky rozdiel kto a co o tebe v tychto statoch vie a ako to vyuzije. Nehovoriac o tom, ze aj Xiaomi za svoj vznik vdaci cinskemu kradnutiu technologii a kopirovaniu.
Pozeráš len cez kľúčovú dierku a vidíš len malý výsek, čo je za dverami. Treba tie dvere otvoriť a nenazerať len cez kľúčovú dierku. Áno Čína kradla technológie a západ so škrípaním zubov to toleroval, lebo tam mal ohromné zisky. A teraz sa situácia obrátila. Čína má teraz viac patentov ako USA a kôli rôznym sankciám, obmedzeniam sa im mozgy vrátili a vracajú späť. Sankcie boli a sú ako bumerang. Čína zainvestovala do seba a je otázkou času, kedy dobehne a možno preskočí niektoré embargované technológie. A západ s tým neurobí nič. Rusko detto. Embargá viedli k tomu, že Rusko je nielen sebestačné v potravinách, ale ich aj vo veľkom vyváža a nemusí ich nakupovať. Obchodné transakcie už nejdú cez SWIFT a tam zasa šetrí za poplatky cez americký platobný systém. V čom má USA navrch stále a ešte myslím dlho bude, sú informácie. Skoro všetky optické káble idú cez informačný uzol v USA a USA z toho ťažia. To je ich silné ale zároveň aj slabé miesto. Ak ich Čína preskočí s 6G sieťou a kvantovými počítačmi, tak optické káble si položí Čína aj sama a bude z toho ťažiť ona. Momentálne má navrch.
 
matpi
2024-04-04 11:38:03
príspevok od: jozef84
Myslíš, že špionáž nerobia aj druhé strany? Z celkovej mozaiky máš len pár dielov puzzle. Dtto to robí hlavne USA(Android, IOS, Windows), optické káble idú cez uzol v USA, tým pádom informácie, toky financií, obchodu, Francúzsko - urán v Afrike(tam skončili, lebo ich nechcú, miesto zaujali Rusi a Číňania), Angličania - poistenie a námorná doprava, Nemecko - technológie. Rusi prvotné suroviny a polotovary(titán, hliník, neón, argón, ropa, plyn, hnojivá, potraviny. Čína prvotné suroviny a strategické polotovary(kovy vzácnych zemín+lítium), spotrebné výrobky, autá, potraviny. Ak si myslíš, že tým, že si kúpiš iphone, tak ignoruješ ćínske výrobky, tak si na hlbokom omyle. Keby som ti ten telefón rozobral, tak od baterie až po obal máš stopy výroby v Číne. To, že to skompletizujú inde, je len vedľajšia záležitosť. Čína je už sebestačná vo všetkom, západ potrebuje len kôli obchodu, aby mali kde predať svoju prácu, suroviny, materiály, skrátka pridanú hodnotu. Západ sa zbavil základných prvkov a presunul to hlavne do Číny, na Tajvan, atď. A teraz znova vybudovať základnú infraštruktúru len tak za pár rokov veru nedokáže.
Spionaz robi kadekto ale je rozdiel ako kto udaje vyuzije. V Cine v praxi funguje "socialny system", kde na zaklade tvojho sledovania vlada a urady rozhoduju co mozes a co nie. Mas pocit, ze sa to deje aj v demokratickych krajinach??

Pokojne si iphone rozober Vela cinskeho tam uz nenajdes.

Cina ani zdaleka nie je sebestacna. Vid ake halo narobili ked im USA zatrhli predaj svojich technologii a cipov. Stale je to hlavne montazna dielna ale aj to sa uz postupne meni.

A Cinu ignorujem v ramci svojich moznosti. Nekupovanim vyrobkov cinskych firiem.
 
jozef84
2024-04-04 11:38:38
príspevok od: fatality
takze selektivna slepota
Americania su sofistikovani agresori (na rozdiel od Rusov, ktori su primitivni agresori, Cina je niekde uprostred)..
Tych 750 zakladni po svete, 11 lietadlovych lodi, 80 bojovych lodi, najvacsi vojensky rozpocet na svete je na co? aha, na mierumilovne sirenie demokracie
Americania mali za poslednych 70 rokov velky pocet vojenskych vypadov, akurat boli mediami, krorych vacsinu maju pod kontrolou, prezentovane ako "nevyhnutne, demokratizacne, humanitarne" ..
Momentalne narazili na supera, s ktorym to az tak lahke mat nebudu, najma koli globalnym ekonomickym prepojeniam..preto su nervozni a vadi im,
ze nejaka krajina si dovoluje to, co uz oni robia dlho a bezne..(backdoors v zariadeniach, tam sme zacali, zvysovanie ekonomickeho a vojenskeho vplyvu vo svete, obsadzovanie strategickych surovinovych oblasti, atd..)..
tak ti prajem vela stastia s tymi "necinskymi" vyrobkami, budes to mat velmi tazke a este raz opakujem, len si kupit "necinsku" znacku nestaci
Trafil si to presne. Bohužiaľ to selektívne povrchné vnímanie sveta je už bežné. Nemajú odstup, nadhľad, nevidia a nechápu súvislosti.
 
matpi
2024-04-04 11:56:14
príspevok od: jozef84
Pozeráš len cez kľúčovú dierku a vidíš len malý výsek, čo je za dverami. Treba tie dvere otvoriť a nenazerať len cez kľúčovú dierku. Áno Čína kradla technológie a západ so škrípaním zubov to toleroval, lebo tam mal ohromné zisky. A teraz sa situácia obrátila. Čína má teraz viac patentov ako USA a kôli rôznym sankciám, obmedzeniam sa im mozgy vrátili a vracajú späť. Sankcie boli a sú ako bumerang. Čína zainvestovala do seba a je otázkou času, kedy dobehne a možno preskočí niektoré embargované technológie. A západ s tým neurobí nič. Rusko detto. Embargá viedli k tomu, že Rusko je nielen sebestačné v potravinách, ale ich aj vo veľkom vyváža a nemusí ich nakupovať. Obchodné transakcie už nejdú cez SWIFT a tam zasa šetrí za poplatky cez americký platobný systém. V čom má USA navrch stále a ešte myslím dlho bude, sú informácie. Skoro všetky optické káble idú cez informačný uzol v USA a USA z toho ťažia. To je ich silné ale zároveň aj slabé miesto. Ak ich Čína preskočí s 6G sieťou a kvantovými počítačmi, tak optické káble si položí Čína aj sama a bude z toho ťažiť ona. Momentálne má navrch.
Matka bozia...uz radsej nic nepis

Ziadne mozgy sa Cine spat nevracaju. Jedine take, ktore moze vlada vydierat ich rodinou...vyhodenie z prace, zo skoly atd. Cine "vdaka" styridsatrocnej politike jedneho dietata vypadlo jeden a pol generacie aktivnych ludi. Ktore nema ako nahradit. Zacina sa to prejavovat. Zapad ma stale obrovsku silu. Dolar je najpouzivanejsim platidlom, SWIFT najpouzivanejsim systemom atd.

Odkial si prisiel na to, ze SWIFT je americky system?? Lebo nie je. Mimochodom, aj Cinania pytaju od Rusov poplatky za pouzivanie ich systemu. A ze je odpojenie od SWIFTu velky problem, pred par tyzdnami Rusi aj otvorene priznali. Rusko je samostatne v potravinach...skus pozriet zvysenie cien zakladnych potravin

Technologie...Cina nedokaze vyrobit komplikovane cipy. V tom je strasne daleko za USA a Taiwanom. Tak ozaj uz nepis bludy
 
jozef84
2024-04-04 11:57:21
príspevok od: matpi
Spionaz robi kadekto ale je rozdiel ako kto udaje vyuzije. V Cine v praxi funguje "socialny system", kde na zaklade tvojho sledovania vlada a urady rozhoduju co mozes a co nie. Mas pocit, ze sa to deje aj v demokratickych krajinach??

Pokojne si iphone rozober Vela cinskeho tam uz nenajdes.

Cina ani zdaleka nie je sebestacna. Vid ake halo narobili ked im USA zatrhli predaj svojich technologii a cipov. Stale je to hlavne montazna dielna ale aj to sa uz postupne meni.

A Cinu ignorujem v ramci svojich moznosti. Nekupovanim vyrobkov cinskych firiem.
Systém kreditov máš aj vo VB. Odkukali od Číny. A cez koronu a po korone nielen tam. Ale máš pravdu Čína to doviedla skoro k dokonalosti. Od vstupu do krajiny, foto tvojej tváre, dokladov, identifikácia tvojho pohybu cez mobil, terminály, platby a vzájomného prepojenia celého systému. V tomto západ zaostáva už najmenej desať rokov. Má informácie z mobilov, z platieb. Ale k čínskemu modelu to má ešte veľmi ďaleko. A západ má o tú prepojiteľnosť obrovský záujem. Nečudujem sa.
A čo sa týka iphone, tak tam máš batériu, ktorá bola vyrobená v Číne a to od základných surovín z ktorých sa skladá, až po tú čínsku nálepku made in USA. Súčiastky, z ktorých sú vyrobené vrátane čipov, pasívnych súčiastok - čo k tomu potrebuješ, aby si ich vyrobil? Nepozeraj len koniec, ale celý reťazec. Bez vstupov veru ani ten čip nevyrobíš, čo sa aj postavíš na hlavu.
 
matpi
2024-04-04 12:05:02
príspevok od: jozef84
Systém kreditov máš aj vo VB. Odkukali od Číny. A cez koronu a po korone nielen tam. Ale máš pravdu Čína to doviedla skoro k dokonalosti. Od vstupu do krajiny, foto tvojej tváre, dokladov, identifikácia tvojho pohybu cez mobil, terminály, platby a vzájomného prepojenia celého systému. V tomto západ zaostáva už najmenej desať rokov. Má informácie z mobilov, z platieb. Ale k čínskemu modelu to má ešte veľmi ďaleko. A západ má o tú prepojiteľnosť obrovský záujem. Nečudujem sa.
A čo sa týka iphone, tak tam máš batériu, ktorá bola vyrobená v Číne a to od základných surovín z ktorých sa skladá, až po tú čínsku nálepku made in USA. Súčiastky, z ktorých sú vyrobené vrátane čipov, pasívnych súčiastok - čo k tomu potrebuješ, aby si ich vyrobil? Nepozeraj len koniec, ale celý reťazec. Bez vstupov veru ani ten čip nevyrobíš, čo sa aj postavíš na hlavu.
System kreditov vo VB...myslis Velku Britaniu?? Vysvetli, co tym myslis, lebo vo Velkej Britanii zijem.

 
jozef84
2024-04-04 12:11:03
príspevok od: matpi
Matka bozia...uz radsej nic nepis

Ziadne mozgy sa Cine spat nevracaju. Jedine take, ktore moze vlada vydierat ich rodinou...vyhodenie z prace, zo skoly atd. Cine "vdaka" styridsatrocnej politike jedneho dietata vypadlo jeden a pol generacie aktivnych ludi. Ktore nema ako nahradit. Zacina sa to prejavovat. Zapad ma stale obrovsku silu. Dolar je najpouzivanejsim platidlom, SWIFT najpouzivanejsim systemom atd.

Odkial si prisiel na to, ze SWIFT je americky system?? Lebo nie je. Mimochodom, aj Cinania pytaju od Rusov poplatky za pouzivanie ich systemu. A ze je odpojenie od SWIFTu velky problem, pred par tyzdnami Rusi aj otvorene priznali. Rusko je samostatne v potravinach...skus pozriet zvysenie cien zakladnych potravin

Technologie...Cina nedokaze vyrobit komplikovane cipy. V tom je strasne daleko za USA a Taiwanom. Tak ozaj uz nepis bludy
Stačí ti ako príklad Xiaomi SU7? Pozri si design, batérie, informačný systém, atď. Pozri kto navrhoval design auta, batérie, infosytém, kde sa to naučil a z ktorej firmy odišiel.
Áno, súhlasím že v niektorých oblastiach sú problémy. Ale masívne investície časom prinesú výsledok kde to potrebujú, ako aj priniesli výsledok v iných oblastiach.
Stačí porovnať posledných desať rokov a extrapolovať.
Čas hrá pre Čínu, Indiu, Brazíliu, atď. a je proti západu, ktorý plýtvá energiu na zlé rozhodnutia. Západ upadá, stačí pozrieť štatistiky. A to, že Čína zatiaľ nedokáže vyrobiť najnovšie čipy, to je len nepríjemnosť, ktorú porieši.(už z časti poriešila-odkukala a aj kúpila cez tretie krajiny)
 
jozef84
2024-04-04 12:15:11
príspevok od: matpi
System kreditov vo VB...myslis Velku Britaniu?? Vysvetli, co tym myslis, lebo vo Velkej Britanii zijem.

Aj syn a dcéra mi tam žije. Účet v banke napríklad(hodnotenie klienta, prístup k úverom, k bývaniu, k práci), firmy hodnotenie zamestnancov. Po nepokojoch v Londýne, systém kamier, rozpoznávania a identifikácie)Sú ale ešte desať rokov za Čínou.
 
matpi
2024-04-04 12:17:40
príspevok od: jozef84
Stačí ti ako príklad Xiaomi SU7? Pozri si design, batérie, informačný systém, atď. Pozri kto navrhoval design auta, batérie, infosytém, kde sa to naučil a z ktorej firmy odišiel.
Áno, súhlasím že v niektorých oblastiach sú problémy. Ale masívne investície časom prinesú výsledok kde to potrebujú, ako aj priniesli výsledok v iných oblastiach.
Stačí porovnať posledných desať rokov a extrapolovať.
Čas hrá pre Čínu, Indiu, Brazíliu, atď. a je proti západu, ktorý plýtvá energiu na zlé rozhodnutia. Západ upadá, stačí pozrieť štatistiky. A to, že Čína zatiaľ nedokáže vyrobiť najnovšie čipy, to je len nepríjemnosť, ktorú porieši.(už z časti poriešila-odkukala a aj kúpila cez tretie krajiny)
Cina padne a padne tvrdo. Jednak spominana demografia nepusti a jednak ktory autokraticky rezim prekvita dlhodobo??

O cinskych autach mi porozpravas o 10 rokov.

Americania stopli predaj cipov a inych technologii. Cinania su vo vlastnom vyvoji velmi pozadu.
 
jozef84
2024-04-04 12:27:41
príspevok od: matpi
Cina padne a padne tvrdo. Jednak spominana demografia nepusti a jednak ktory autokraticky rezim prekvita dlhodobo??

O cinskych autach mi porozpravas o 10 rokov.

Americania stopli predaj cipov a inych technologii. Cinania su vo vlastnom vyvoji velmi pozadu.
Uvidíme. Obe strany majú teraz slabé miesta. Čína v dobudovaní technológie čipov a západ, že sa vzdal výrobnej základne(ťažba, spracovanie, výroba kovov, prvkov, zlúčenín, technológií) potrebnej k výrobe čipov. Takže sa môžu navzájom vydierať. Výsledok pocítime my v cene.
 
matpi
2024-04-04 12:41:58
príspevok od: jozef84
Aj syn a dcéra mi tam žije. Účet v banke napríklad(hodnotenie klienta, prístup k úverom, k bývaniu, k práci), firmy hodnotenie zamestnancov. Po nepokojoch v Londýne, systém kamier, rozpoznávania a identifikácie)Sú ale ešte desať rokov za Čínou.
Tzv. credit score je obycajne overenie tvojej platobnej schopnosti. Vdaka zbieranym udajom je ti narozdiel od Slovenska uver schvaleny/zamietnuty takmer okamzite. Schopnost splacat dlhy sa predsa overuje v kazdej normalnej krajine.

Kamery na kazdom rohu...ak nepachas trestnu cinnost, nie je ziadny dovod si ich vobec vsimat. V pripade tvojej ujmy alebo skody by si ich urcite privital aj ty.

Zhrnutie...vo vyspelom svete su tieto veci vyuzivane v prospech obcanov, v Cine su zaroven aj zneuzivane proti obcanom. A je uplna hlupost predpokladat, ze sa to aj u nas zacne zneuzivat.
 
matpi
2024-04-04 12:58:51
príspevok od: jozef84
Uvidíme. Obe strany majú teraz slabé miesta. Čína v dobudovaní technológie čipov a západ, že sa vzdal výrobnej základne(ťažba, spracovanie, výroba kovov, prvkov, zlúčenín, technológií) potrebnej k výrobe čipov. Takže sa môžu navzájom vydierať. Výsledok pocítime my v cene.
Momentalne vsetko smeruje k vojenskemu stretu Ciny a USA na Taiwane. Ja si teda vyberam stale demokraticke USA pred autokratickou Cinou.
 
jozef84
2024-04-04 13:00:16
príspevok od: matpi
Tzv. credit score je obycajne overenie tvojej platobnej schopnosti. Vdaka zbieranym udajom je ti narozdiel od Slovenska uver schvaleny/zamietnuty takmer okamzite. Schopnost splacat dlhy sa predsa overuje v kazdej normalnej krajine.

Kamery na kazdom rohu...ak nepachas trestnu cinnost, nie je ziadny dovod si ich vobec vsimat. V pripade tvojej ujmy alebo skody by si ich urcite privital aj ty.

Zhrnutie...vo vyspelom svete su tieto veci vyuzivane v prospech obcanov, v Cine su zaroven aj zneuzivane proti obcanom. A je uplna hlupost predpokladat, ze sa to aj u nas zacne zneuzivat.

Ak teda žiješ v Anglicku, tak si pozri ako sa zneužil ten systém "v prospech občanov" proti poslancovi európskeho parlamentu Nigel Paul Farage. Možno ti to otvorí oči...
 
jozef84
2024-04-04 13:09:13
príspevok od: matpi
Momentalne vsetko smeruje k vojenskemu stretu Ciny a USA na Taiwane. Ja si teda vyberam stale demokraticke USA pred autokratickou Cinou.
Áno, tam to smeruje. Čína veľmi pozorne sleduje Rusko, vývoj technológií vo vojne, hľadá spojencov, skupuje zlato, zbavuje sa amerických dlhopisov, investuje masívne do elektormobility, výroby batérií, atď. Za mňa skôr Čína, lebo je tam poriadok, aj za cenu, že ťa sledujú a niekde obmedzujú. Lebo v USA ťa tiež sledujú, ale za tých cca 20 rokov sa tam urobil dobrý bordel. Pred 20 rokmi som sa mohol bezpečne prejsť po čistom Manhatane, ale teraz nie ani čistý a ani bezpečný. A v iných mestách tranq droga, kopec bezdomovcov, bordel po uliciach, rabovanie,to je niečo, čo fakt nemusím vidieť. A bohužiaľ sa to dosť vymklo na západe spod kontroly. Demokracia tam bola pred 20 rokmi, teraz to má blízko anarchii.
 
matpi
2024-04-04 13:24:51
príspevok od: jozef84

Ak teda žiješ v Anglicku, tak si pozri ako sa zneužil ten systém "v prospech občanov" proti poslancovi európskeho parlamentu Nigel Paul Farage. Možno ti to otvorí oči...
Ak niekto pouziva floskulu "otvoria sa ti oci", tak sa mi rozblikaju vsetky kontrolky Ale risknem to. Napis konkretne, aka krivda sa mu prihodila a bol proti nemu zneuzity system. Pripominam, ze je to politik, demagog a oportunista.

Mimochodom, stale neviem ako si prisiel na to, ze SWIFT je americky system.
 
fatality
2024-04-04 13:42:59
príspevok od: matpi
Aha...tak uz vidim, s kym mam do cinenia.

Tak mi povedz, aku krajinu chceli americania ovladnut?? Alebo ake technologie ukradli?
"Mierumilovne sirenie demokracie"....to je tvoja demagogia. Nesli sirit ale sli pomahat branit demokraciu. Ci uz to bola Korea, Vietnam alebo Afganistan. Neprisli tam sami od seba. Vdaka nim existuje demokraticka Juzna Korea, vdaka nim stale existuje Taiwan alebo aj Japonsko. A vdaka USA este existuje Ukrajina a ty si cez vikend budes vyberat medzi Korcokom a Pellegrinim. Inak by si povinne kruzkoval Putina.

A zopakujem, ja Cinu bojkotujem v ramci svojich moznosti.
no s kym? argumenty dochadzaju, tak prichadza na rad osoba oponenta?
neodpovedal si takmer na nic, o com som pisal..
ale je to vlastne jedno, ja to chapem, taketo veci zasahuju do hlbky cloveka, je
to nieco ako moderne vierovyznanie, vacsinu poznania ziskavame sprostredkovane
a tak su taketo rozhovory vlastne len suboj sprostredkovanych informacii z roznych
zdrojov..
vies aky je rozdiel medzi nami dvoma? ja sa dokazem pozriet kriticky aj na "Zapad",
(Rusko, Cina, Sev.Korea, tam je to bez debaty), ty nie a hladas si ospravedlnenia a barlicky,
preco je nase spravanie akoze ok..
pritom mame (Zapad berem Europu a Usa) za sebou krvavu historiu a sucasnost(otrokarstvo, kolonializmus, genocidu povodneho obyvatelstva Sev. a Juz. Ameriky, Korea, Vietnam, Afganistan, Irak, Srbsko, ano, vsade "branenie demokracie" ..
USA ovladaju velku cast sveta prave cez svoje zakladne, armadu, lietadlove lode, menu, ktora je kryta vojenskou silou..a robia to velmi sofistikovane..tak, ze to mnohym ako ovladanie ani nepride.. ..
Mierotvorcovia boli naposledy za 2. svetovej vojny a ani tam to nebolo zadarmo
Momentalne su policajt, sudca a kat v jednej osobe..a to nerobilo nikdy dobre..
O tom, ze ukradli nejake technologie, som nikde nepisal, aj ked patentove spory Usa vs Svet a naopak, by vedeli povedat svoje..
howgh !..
 
jozef84
2024-04-04 13:46:40
príspevok od: matpi
Ak niekto pouziva floskulu "otvoria sa ti oci", tak sa mi rozblikaju vsetky kontrolky Ale risknem to. Napis konkretne, aka krivda sa mu prihodila a bol proti nemu zneuzity system. Pripominam, ze je to politik, demagog a oportunista.

Mimochodom, stale neviem ako si prisiel na to, ze SWIFT je americky system.
Zablokovali mu karty, účty. Bolo to v období, keď končil v EÚ parlamente.
A SWIFT ak myslíš, čo sa píše vo wikipédii, tak je to asi taká pravda, ako že EÚ riadi Layenová... Skutočná moc je v informačných uzloch cez ktoré prechádzajú obchodné transakcie a jeden z nich je ten hlavný, cez ktorý prechádza každá informácia. Tá medzinárodná spoločnosť so sídlom Bruseli nemá skoro žiadnu moc, len výkonnú. Skutočného majiteľa by si našiel cez FED.
 
matpi
2024-04-04 13:54:36
príspevok od: jozef84
Zablokovali mu karty, účty. Bolo to v období, keď končil v EÚ parlamente.
A SWIFT ak myslíš, čo sa píše vo wikipédii, tak je to asi taká pravda, ako že EÚ riadi Layenová... Skutočná moc je v informačných uzloch cez ktoré prechádzajú obchodné transakcie a jeden z nich je ten hlavný, cez ktorý prechádza každá informácia. Tá medzinárodná spoločnosť so sídlom Bruseli nemá skoro žiadnu moc, len výkonnú. Skutočného majiteľa by si našiel cez FED.
To su dristy hoaxerov, konspiratorov a podobnych hlupakov, ktori mi uz 25 rokov hovoria ze kazdu chvilu "TO" uvidim. A ja 25 rokov ani nespim aby mi "TO" neuslo a nic Su to ludia neschopni prijat realitu a prisposobit sa svetu, v ktorom ziju. Absolutne nic nevies dokazat, iba splietas vymysly, akych si denne aj ja viem vymysliet desiatky. Koncim s tebou debatu.
 
jozef84
2024-04-04 14:07:07
príspevok od: matpi
To su dristy hoaxerov, konspiratorov a podobnych hlupakov, ktori mi uz 25 rokov hovoria ze kazdu chvilu "TO" uvidim. A ja 25 rokov ani nespim aby mi "TO" neuslo a nic Su to ludia neschopni prijat realitu a prisposobit sa svetu, v ktorom ziju. Absolutne nic nevies dokazat, iba splietas vymysly, akych si denne aj ja viem vymysliet desiatky. Koncim s tebou debatu.
Nech sa páči:
https://echo24.cz/a/H5WAV/zpravy-svet-velka-britanie-banky-zavreni-uctu-farage
https://www.trend.sk/ekonomika/banka-otestovala-kde-su-hranice-klientov-rusenie-uctu-pre-politicke-postoje-je-cervena-ciara
https://hnonline.sk/svet/96096240-nigel-farage-ako-obet-bankoveho-spehovania-etika-bank-spolu-s-bbc-pohoreli
Príjemné čítanie.
 
matpi
2024-04-04 14:13:42
príspevok od: fatality
no s kym? argumenty dochadzaju, tak prichadza na rad osoba oponenta?
neodpovedal si takmer na nic, o com som pisal..
ale je to vlastne jedno, ja to chapem, taketo veci zasahuju do hlbky cloveka, je
to nieco ako moderne vierovyznanie, vacsinu poznania ziskavame sprostredkovane
a tak su taketo rozhovory vlastne len suboj sprostredkovanych informacii z roznych
zdrojov..
vies aky je rozdiel medzi nami dvoma? ja sa dokazem pozriet kriticky aj na "Zapad",
(Rusko, Cina, Sev.Korea, tam je to bez debaty), ty nie a hladas si ospravedlnenia a barlicky,
preco je nase spravanie akoze ok..
pritom mame (Zapad berem Europu a Usa) za sebou krvavu historiu a sucasnost(otrokarstvo, kolonializmus, genocidu povodneho obyvatelstva Sev. a Juz. Ameriky, Korea, Vietnam, Afganistan, Irak, Srbsko, ano, vsade "branenie demokracie" ..
USA ovladaju velku cast sveta prave cez svoje zakladne, armadu, lietadlove lode, menu, ktora je kryta vojenskou silou..a robia to velmi sofistikovane..tak, ze to mnohym ako ovladanie ani nepride.. ..
Mierotvorcovia boli naposledy za 2. svetovej vojny a ani tam to nebolo zadarmo
Momentalne su policajt, sudca a kat v jednej osobe..a to nerobilo nikdy dobre..
O tom, ze ukradli nejake technologie, som nikde nepisal, aj ked patentove spory Usa vs Svet a naopak, by vedeli povedat svoje..
howgh !..
1. Diskusia je vzdy osobna.
2 Argumenty nedochadzaju. Vsetko argumentacne predsa podkladam.
3. Nikde netvrdim, ze nas system je dokonaly. Iba porovnavam nas vs cinsky.
4. Otazka ma na konci otaznik. Presiel som si znova tvoje prispevky v nasej diskusii a polozil si JEDNU JEDINU otazku. A na tu som odpovedal.
5. Americania napr. zabezpecuju mier a demokraciu doteraz v celom Tichomori. Tiez som ti uviedol konkretne kde. Ze to ty vidis ako "ovladanie", za to moze bohuzial tvoj rozbity kompas.
 
fatality
2024-04-04 14:38:17
..osobna neznamena osobne utoky..
ok, vidim ze debata s tebou je ako o vsetkom predtym..mr. aroganto..
btw. "neodpovedal si takmer na nic, o com som pisal.." ..znamena neodpovedal/ nereagoval si..
na vety..nie na otazky..vyberas si len to, co sa ti hodi..
a spravim osli mostik na zaciatok, sefredaktor ma asi tiez "rozbity kompas", ked si kupil Xiaomi namiesto iPhonu
aj ked vobec neviem, co tato tvoja oblubena fraza znamena
 
jozef84
2024-04-04 15:06:03
príspevok od: fatality
..osobna neznamena osobne utoky..
ok, vidim ze debata s tebou je ako o vsetkom predtym..mr. aroganto..
btw. "neodpovedal si takmer na nic, o com som pisal.." ..znamena neodpovedal/ nereagoval si..
na vety..nie na otazky..vyberas si len to, co sa ti hodi..
a spravim osli mostik na zaciatok, sefredaktor ma asi tiez "rozbity kompas", ked si kupil Xiaomi namiesto iPhonu
aj ked vobec neviem, co tato tvoja oblubena fraza znamena
To je to selektívne vnímanie. My nemáme problém s Xiaomi, ani s iPhone, máme možnosť širšieho výberu.
 
JohnNewton
2024-04-04 20:17:46
Apple predsa nie je žiadny vzor etického správania, práve sa začal spor USA vs.Apple, ak chce niekto Čínsky mobil, nevidím v tom žiaden problém.
 
blahoslav J B Art
2024-04-04 23:55:07
mam cinsky mobil Huawei, americky Google Pixel ... a rad by som si kupil este nejaky rusky
 
matpi
2024-04-05 00:08:36
príspevok od: fatality
..osobna neznamena osobne utoky..
ok, vidim ze debata s tebou je ako o vsetkom predtym..mr. aroganto..
btw. "neodpovedal si takmer na nic, o com som pisal.." ..znamena neodpovedal/ nereagoval si..
na vety..nie na otazky..vyberas si len to, co sa ti hodi..
a spravim osli mostik na zaciatok, sefredaktor ma asi tiez "rozbity kompas", ked si kupil Xiaomi namiesto iPhonu
aj ked vobec neviem, co tato tvoja oblubena fraza znamena
"Neodpovedal si takmer na nic, o com som pisal"....ujasni si zaklady rodneho jazyka lebo tato veta je stylisticky nezmysel Vyjadril som sa ku vsetkemu podstatnemu v tvojich prispevkoch.

Preco myslis, ze som pisal prvy prispevok? Samozrejme ze som narazal na rozbity kompas autora. Uff...
 
JohnNewton
2024-04-05 04:16:50
príspevok od: matpi
"Neodpovedal si takmer na nic, o com som pisal"....ujasni si zaklady rodneho jazyka lebo tato veta je stylisticky nezmysel Vyjadril som sa ku vsetkemu podstatnemu v tvojich prispevkoch.

Preco myslis, ze som pisal prvy prispevok? Samozrejme ze som narazal na rozbity kompas autora. Uff...
A Ty si sa kedy bohorovne pasoval do opravára kompasov ? 😆
 
matpi
2024-04-05 09:11:08
príspevok od: JohnNewton
A Ty si sa kedy bohorovne pasoval do opravára kompasov ? 😆
Nemam ziadny zaujem nieco opravovat. Preco ma pasujes ty? Len som pomenoval stav aky je. Navyse vidim, ze vela kompasov je tu rozbitych. A poriadne.
 
Paladin25
2024-04-05 09:25:35
príspevok od: matpi
Nemam ziadny zaujem nieco opravovat. Preco ma pasujes ty? Len som pomenoval stav aky je. Navyse vidim, ze vela kompasov je tu rozbitych. A poriadne.
Áno kompas čo neukazuje len na 1 stranu musí byť pokazený to je nesporný fakt
 
jozef84
2024-04-05 10:21:52
príspevok od: Paladin25
Áno kompas čo neukazuje len na 1 stranu musí byť pokazený to je nesporný fakt
Máme tu nejaký klon? Mám pocit deja vu...
 
fatality
2024-04-05 10:50:38
príspevok od: jozef84
Máme tu nejaký klon? Mám pocit deja vu...
ano, ked dojdu argumenty, prichadzaju na rad osobne utoky..popr. gramaticky nacizmus.. ..
 
JohnNewton
2024-04-05 10:53:19
príspevok od: matpi
Nemam ziadny zaujem nieco opravovat. Preco ma pasujes ty? Len som pomenoval stav aky je. Navyse vidim, ze vela kompasov je tu rozbitych. A poriadne.
Tvoj prípad je, že aj pokazené hodiny ukazujú denne 2 x správny čas
 
jozef84
2024-04-05 10:59:11
príspevok od: JohnNewton
Tvoj prípad je, že aj pokazené hodiny ukazujú denne 2 x správny čas
 
fatality
2024-04-05 11:27:39
príspevok od: JohnNewton
Tvoj prípad je, že aj pokazené hodiny ukazujú denne 2 x správny čas
popr. moj nazor je fakt, tvoj nazor je len nazor, hoax, konspiracia.. ..
 
jozef84
2024-04-05 11:45:07
príspevok od: fatality
popr. moj nazor je fakt, tvoj nazor je len nazor, hoax, konspiracia.. ..
Tak napríklad jeden hoax. I-Phone je vyrábaný v Číne. Pravda, alebo hoax?
 
matpi
2024-04-05 12:21:03
príspevok od: fatality
ano, ked dojdu argumenty, prichadzaju na rad osobne utoky..popr. gramaticky nacizmus.. ..
Ak chces diskutovat vecne, vyjadruj sa jasne. Ja ti tiez mozem vycitat, ze ignorujes cele moje odstavce, body aj otazky. K tomu si uz viackrat zopakoval blbosti, na ktore som konkretnymi argumentami poukazal. A povazovat vetu "Tak uz vidim, s kym mam do cinenia" za osobny utok?? Kolko mas rokov?

Ked dojdu argumenty, tak si s partakom potlapkavate po pleciach
 
fatality
2024-04-05 16:19:21
príspevok od: jozef84
Tak napríklad jeden hoax. I-Phone je vyrábaný v Číne. Pravda, alebo hoax?
aj..aj v Cine aj v Indii..Taiwanskym Foxconnom..zo suciastok z celeho sveta, od firiem z celeho sveta, z tovarni z celeho sveta..welcome to the global world.. ..
 
fatality
2024-04-05 16:23:03
príspevok od: matpi
Ak chces diskutovat vecne, vyjadruj sa jasne. Ja ti tiez mozem vycitat, ze ignorujes cele moje odstavce, body aj otazky. K tomu si uz viackrat zopakoval blbosti, na ktore som konkretnymi argumentami poukazal. A povazovat vetu "Tak uz vidim, s kym mam do cinenia" za osobny utok?? Kolko mas rokov?

Ked dojdu argumenty, tak si s partakom potlapkavate po pleciach
uz sa s nami znova bavis?
ja som dislektik..v UK vas neucia spravat sa slusne k ludom s postihnutim?
 
jozef84
2024-04-05 16:24:33
príspevok od: fatality
aj..aj v Cine aj v Indii..Taiwanskym Foxconnom..zo suciastok z celeho sveta, od firiem z celeho sveta, z tovarni z celeho sveta..welcome to the global world.. ..
Presne tak.V Číne najviac, ale chcú prejsť celkom z Číny do Indie. Ale India má problém vyrobiť v takých množstvách a kvalite. Logistika zatiaľ nie je silnou stránkou Indie. Ale to sa časom zmení.
 
gytheio
2024-04-05 19:49:16
Nechce sa mi to hladat kto tu bluznil ako sa experti vracaju do Ciny, o akych expertov sa preboha jedna a skadial sa to vracaju? Mozno mate na mysli tie miliony spionov ktorych Cinska vlada poslala vystudovat a nasledne praxovat vo firmach na zapade, aby tam vykradali know how? To su u vas experti? To sa na vas podoba.
Spominal som to tu uz, pracoval som s jednym v Londyne a ten na rovinu vsetkom rad porozpraval. Cinska vlada posiela iba deti vysokopostavenych funkcionarov. Dovod je ten, ze ked ten dotycny ktory na tom zapade studuje a ktoreho komplet dotuje Cinska vlada nahodou nedostudoval alebo sa rozhodne ostat na zapade.. Komunisticka strana komplet znici jeho rodinu. Dotycny s ktorym som pracoval v Londyne bol syn Cinskeho generala a za mesiac sa vracal domov...
Co sa tyka Huawei, 40% komponentov v tom telefone pochadza priamo z USA, dalsich 40% Taiwan Juzna Korea Japonsko. Na tej znacke je cinske iba ten kryt.
iPhone tak isto, kompletuje sa v Cine ale komponenty pochadzaju tak isto ako pri Huawei a v Indii a Vietname sa vyrabaju starsie modely. Americania chcu premiestnit vyrobu do Vietnamu a nie do Indie.
 
gytheio
2024-04-05 19:51:19
príspevok od: JohnNewton
Apple predsa nie je žiadny vzor etického správania, práve sa začal spor USA vs.Apple, ak chce niekto Čínsky mobil, nevidím v tom žiaden problém.
Keby v Cine mali taky isty spravodlivy pravny system ako maju v Amerike, tak kazda Cinska firma by by bola zalovana Cinskou vladou. Pises o veciach o ktorych vies velke ho...
 
gytheio
2024-04-05 19:55:36
ked uz sa tu spomina Vietnam Korea Syria Irak Srbsko... to iba dokazuje co za smejdov su tito ludia smeracke nuly
 
roka222
2024-04-05 20:56:46
Aj na téjto stránke sú šmejdi , ktorý ma sledujú .
 
Porubo
2024-04-06 12:00:49
Premyslam, ze ak niekto nadava niekomu inemu v diskusii, ci to je rozumny sposob ako druheho alebo citatelov presvedcit o tom ze ma lepsie videnie sveta...
 
gytheio
2024-04-06 12:07:45
príspevok od: Porubo
Premyslam, ze ak niekto nadava niekomu inemu v diskusii, ci to je rozumny sposob ako druheho alebo citatelov presvedcit o tom ze ma lepsie videnie sveta...
ty si samozrejme zase nevinny
 
blahoslav J B Art
2024-04-06 18:30:45
Karol by mohol dat porovnanie jeho noveho Xiaomi a stareho Iphonu, nielen z hladiska kvality vystupu foto/video, moznostiach foto/video aplikacie, ale aj celkovej uzivatelskej privetivosti
 
gytheio
2024-04-06 18:46:26
príspevok od: blahoslav J B Art
Karol by mohol dat porovnanie jeho noveho Xiaomi a stareho Iphonu, nielen z hladiska kvality vystupu foto/video, moznostiach foto/video aplikacie, ale aj celkovej uzivatelskej privetivosti
Tu je porovnanie so Samsung S24 ULTRA, 7 bodov pre S24 a 3 body pre Xiaomi
https://www.youtube.com/watch?v=4QJq2h8tCv8&ab_channel=Mrwhosetheboss
 
JohnNewton
2024-04-06 18:47:10
príspevok od: blahoslav J B Art
Karol by mohol dat porovnanie jeho noveho Xiaomi a stareho Iphonu, nielen z hladiska kvality vystupu foto/video, moznostiach foto/video aplikacie, ale aj celkovej uzivatelskej privetivosti
Ja asi skúsim Vivo X 100 pro
 
blahoslav J B Art
2024-04-06 22:45:04
príspevok od: JohnNewton
Ja asi skúsim Vivo X 100 pro
pred pol rokom som kupil Google Pixel 7 Pro, kvalita foto/video oproti mojmu Huawei Mate 20 Pro je samozrejme lepsia, uz len kvoli tomu, ze je to 4 roky novsi vyrobok
ale foto/video aplikacia je lepsia u Huawei, aj celkove ovladanie lepsie, alebo som nan viac zvyknuty, skoda, ze Huawei zarezali, ale terajsie modely bez Google Play by som uz nekupil
 
bobo222
2024-04-07 13:02:46
Diskusia o fotení jak vyšitá!!!
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia