Hore

Fotostĺpček 8/2025

Dnes a v najbližších dňoch nás čaká plná priehršť noviniek.

So Sony A1 II v Starom meste

Pokračujem v testovaní Sony A1 II v kombinácii s objektívom FE 28-70/2 GM. Konečne mi vyšlo aj pekné počasie. Použiť na takýto motív tak brutálnu zostavu je trochu prehnané, ale chcel som odhaliť maximálny kvalitatívny potenciál.






























Hrad v HDR

Pred niekoľkými mesiacmi som objavil pamätník 1. sv. vojny, nachádzajúci sa kúsok od Slavína. Je od neho výhľad na hrad, ale aby som ho mohol nafotiť, musel som počkať do zimy, kedy na stromoch a kríkoch nie sú listy, aby som mal čistý výhľad. I tak som musel hľadať medzeru medzi konármi. Fotografoval som počas modrej hodinky, technikou HDR. Výsledný záber sa skladá z 5 záberov, medzi ktorými je rozdiel 1 EV, čo znamená rozšírenie dynamického rozsahu až o 4 EV. Fotografoval som so Sony A1 II + FE 200-600/5,6-6,3 G OSS.

Overené i neoverené správy

  • Dnes 25. februára má byť predstavených hneď niekoľko noviniek. Začnime Panasonicom Lumix S1R II, ktorý má mať skladaný 44 Mpx snímač, 40 obr./s., IBIS stabilizáciu s účinnosťou 8 krokov, 8K 30p a 4K 120p video.
  • Ďalšou novinkou má byť plnoformátový fotoaparát Sigma so snímačom Fovenon X3.
  • Už unikol obrázok pripravovaného Viltroxu 35mm f/1.2 LAB, má mať aj stavový displej.
  • TTArtisan chystá nový produkt a nebude to objektív. Teaser naznačuje, že by to mohla byť instantná tlačiareň.
  • Na CP+ by mali byť predstavené aj objektívy Sony FE 16/1,8 G a FE 400-800mm f/6.3-8.0 G.
  • Viltrox AF 25mm f/1.7 Air bude pre X/E/Z bajonet a jeho predstavenie bude 28. februára.
  • 26. februára má nové objektívy predstaviť Zeiss. Malo by sa jednať o prvé objektívy radu ML (mirorless): Zeiss Otus ML 50mm f/1.4 a Zeiss Otus ML 85mm f/1.4 s bajonetom Z/E/RF.
  • OM System pridal do svojej mapy objektívov novinku. Naznačuje rozsah cca 50-200 mm. Maličký obrázok dáva nádej, že pôjde o špičkový svetelný transfokátor, dizajnovo v štýle bieleho ED 150-400/4,5 TC IS PRO.
  • Šepká sa o tom, že Leica pracuje na fotoaparáte radu M, ktorý by mal mať elektronický hľadáčik.
  • Tento rok by mal Hasselblad predstaviť model XD3. Špekuluje sa, že by mohol mať 150 Mpx snímač od Sony.
  • Tamron 35-150mm f/2-2.8 teraz podporuje 120 FPS na Sony a9 III, ale nie v ržime AF-C.


Novinky

Canon PowerShot V1

Spoločnosť Canon predstavila PowerShot V1, nový kompaktný fotoaparát typu "namier a foť" s 22,3-megapixelovým snímačom a integrovaným objektívom. Je vybavený pomerne veľkým snímačom typu 1,4 a je nabitý funkciami videa, ktoré vyzerajú byť navrhnuté tak, aby sa vyrovnali fotoaparátu ZV-1 Mark II od spoločnosti Sony.

Fotoaparát, ktorý je označovaný ako "video first", je vybavený funkciou Canon Log 3, vstavaným trojstupňovým fyzickým ND filtrom, multifunkčným hot shoe od spoločnosti Canon a konektorom pre slúchadlá aj mikrofón. K dispozícii je aj jeden slot na kartu SD UHS-II.

Prístup "video first" sa odráža aj vo výbere objektívu, ktorým je ekvivalentný širokouhlý zoom 16-50 mm f/2,8-4,5 (8,8-25,6 mm), ktorý sa líši od objektívov, ktoré spoločnosť Canon v minulosti používala v podobne navrhnutých fotoaparátoch, ako je G7X Mark III, pretože širšie zorné pole je určené na podporu tvorcov video obsahu.

Pri snímaní v rozlíšení 4Kp30 môže fotoaparát využiť celú šírku snímača a záznam je prevzorkovaný z 5,7K. Pri snímaní videa môže výkon ISO dosiahnuť až 25 600, ale pri fotografiách je to až 51 200.

PowerShot V1 zachytáva 22,3-megapixelové fotografie rýchlosťou až 30 snímok za sekundu. Fotoaparát je vybavený obrazovým procesorom Canon Digic X a má systém automatického zaostrovania, ktorý zdedil po modeli R6 Mark II. To znamená, že sledovanie, detekcia zreničky, výber automobilov, ľudí a zvierat sú zahrnuté a fungujú s podobnou účinnosťou.

Prístroj má aj aktívne chladenie snímača a procesora.

Leica Summilux-M 50 mm F1,4

Spoločnosť Leica predstavila aktualizovanú verziu jedného zo svojich ikonických objektívov, čím sa rozšírila línia Leica Classic Line. Summilux-M 50mm F1.4 bol uvedený na trh v roku 1959 ako prvá ponuka pod záštitou Summilux. Objektív má teda za sebou 65-ročnú históriu. Ide o piaty objektív v rade Leica Classic Line, ktorý sa pripája k radom Summaron-M 28mm F5.6, Thambar-M 90mm F2.2, Noctilux-M 50mm F1.2 ASPH a Summilux-M 35mm F1.4.

Optický výpočet je založený na druhom Summilux-M 50 f/1.4 (II), ktorého takmer nezmenená verzia sa vyrábala v rokoch 1962 až 2004. Vyznačuje sa pôsobivou kvalitou obrazu a bezkonkurenčnými obrazovými vlastnosťami pri otvorenej clone, čo ho robí ideálnym na fotenie portrétov. Odporúčaná maloobchodná cena je 3 850 €.



https://leica-camera.com/en-US/press/leica-summilux-m-50-f14

Inšpirácia

Zoner AI generátor obrázkov

Zoner spustil AI generátor obrázkov. Je zdarma a vyskúšať ho môžete tu: https://zonerai.com/en/image-creator. Rozumie aj po slovensky, ale presnejšie výsledky generuje, ak mu napíšete prompt anglicky. Takto si poradil s mojimi zadaniami:






Tipy a triky

DxO PhotoLab 8 - Prechod z programu Lightroom na DxO PhotoLab

Tento rozšírený videonávod má pomôcť fotografom, ktorí majú záujem o čo najbezbolestnejší prechod z programu Adobe Lightroom na DxO PhotoLab 8. V tomto videu uvádza Mark Gallers, ambasádor Sony,  niektoré výhody a potenciálne nevýhody používania programu DxO PhotoLab 8 namiesto programu Adobe Lightroom. Hoci sa pracovné postupy úprav v programe DxO PhotoLab veľmi líšia od pracovných postupov, na ktoré ste zvyknutí v programe Lightroom, tento návod vám poskytne všetky potrebné tipy na úpravy, aby bolo učenie menej strmé a bezbolestné.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
brunacky
2025-02-24 11:01:05
super
 
poto73
2025-02-24 15:49:01
Overené i neoverené správy

Dnes 25. februára má byť predstavených hneď niekoľko noviniek.

No fakt som musel pozrieť do kalendára, lebo pri nočných sa mi občas pletú dni. Einstein má radosť ... Cestovanie v čase je tímto potvrdené.
 
fatality
2025-02-24 18:10:41
ten Canon V1 by nemusel byt dobry iba pre vlogerov..
neviem si sice z obrazku uplne predstavit jeho velkost,
ale je to "dlho ocakavany" kompakt s rozsahom 16-50..
a zo snimacom, co ma plochu ako 4/3 akurat v pomere 3:2..
 
warwick
2025-02-24 19:25:25
Najlepšie fotky sú z toho Zoneru 😂
 
Hakuna Matata
2025-02-24 21:39:35
Ja si tak z týždňa na týždeň smutne čítam, s akými novinkami prichádzajú Voigtlander, Sigma, Canon, Sony, Leica, DJI, Panasonic, Vltrox, atď. a Nikon zostáva v temne... Model Z28-135 je pre fotografa prudko okrajový. Za posledné mesiace veľká bieda...
A to bolo rečí, aké má Z bajonet výhody oproti konkurencii. Meniť stajňu neplánujem, ale ak by som dnes stál na rázcestí, žltočiernych by som si nevybral...
 
Jozi Mačutek
2025-02-25 08:57:56
príspevok od: fatality
ten Canon V1 by nemusel byt dobry iba pre vlogerov..
neviem si sice z obrazku uplne predstavit jeho velkost,
ale je to "dlho ocakavany" kompakt s rozsahom 16-50..
a zo snimacom, co ma plochu ako 4/3 akurat v pomere 3:2..
Tiež si myslím, za mňa najzaujimavejši travel foťak momentálne.
 
fatality
2025-02-25 10:13:54
príspevok od: Hakuna Matata
Ja si tak z týždňa na týždeň smutne čítam, s akými novinkami prichádzajú Voigtlander, Sigma, Canon, Sony, Leica, DJI, Panasonic, Vltrox, atď. a Nikon zostáva v temne... Model Z28-135 je pre fotografa prudko okrajový. Za posledné mesiace veľká bieda...
A to bolo rečí, aké má Z bajonet výhody oproti konkurencii. Meniť stajňu neplánujem, ale ak by som dnes stál na rázcestí, žltočiernych by som si nevybral...
celkom by ma zaujimalo, co take ti tak velmi chyba ? (najma ked su tu aj alternativy od tamronu, sigmy, tokiny, viltroxu, atd, ktore oni beru a musia brat do uvahy..)..
+ nikon nieje ziaden mega moloch ala sony, alebo canon, musi uvazovat opatrne a ekonomicky..
najma v dobe, ked je najpredavanejsim foto-zariadenim mobil..
a tieto aspekty nemaju nic spolocne s velkostou a konstrukciou bajonetu..
 
bobo222
2025-02-25 11:51:41
Ak je tá sigma je takáto
https://www.dpreview.com/news/1398165547/sigma-bf-a-mirrorless-camera-unlike-anything-you-ve-seen
tak je to zaujímavý minimaliznus.
 
fatality
2025-02-25 12:06:23
príspevok od: bobo222
Ak je tá sigma je takáto
https://www.dpreview.com/news/1398165547/sigma-bf-a-mirrorless-camera-unlike-anything-you-ve-seen
tak je to zaujímavý minimaliznus.
toto asi nieje foveon..ale je zaujimava
 
Rofo
2025-02-25 16:15:02
príspevok od: Hakuna Matata
Ja si tak z týždňa na týždeň smutne čítam, s akými novinkami prichádzajú Voigtlander, Sigma, Canon, Sony, Leica, DJI, Panasonic, Vltrox, atď. a Nikon zostáva v temne... Model Z28-135 je pre fotografa prudko okrajový. Za posledné mesiace veľká bieda...
A to bolo rečí, aké má Z bajonet výhody oproti konkurencii. Meniť stajňu neplánujem, ale ak by som dnes stál na rázcestí, žltočiernych by som si nevybral...
Väčšinou sa píše že Canon je na tom najhoršie, lebo na RF nie je nič od Sigma, Tamron, Tokina a podobne.
 
Paladin25
2025-02-25 17:27:36
príspevok od: Hakuna Matata
Ja si tak z týždňa na týždeň smutne čítam, s akými novinkami prichádzajú Voigtlander, Sigma, Canon, Sony, Leica, DJI, Panasonic, Vltrox, atď. a Nikon zostáva v temne... Model Z28-135 je pre fotografa prudko okrajový. Za posledné mesiace veľká bieda...
A to bolo rečí, aké má Z bajonet výhody oproti konkurencii. Meniť stajňu neplánujem, ale ak by som dnes stál na rázcestí, žltočiernych by som si nevybral...
Na druhej strane plota je tráva vždy zelenšia. Neboj sa mám kamaráta s Canonom a ten mi ten Nikon ešte aj závidí (ponuku objektívov). Ja si nemyslím že sa radikálne líšia.

Navrh ma nájviac Sony (vo výbere)
 
Hakuna Matata
2025-02-25 20:19:00
príspevok od: fatality
celkom by ma zaujimalo, co take ti tak velmi chyba ? (najma ked su tu aj alternativy od tamronu, sigmy, tokiny, viltroxu, atd, ktore oni beru a musia brat do uvahy..)..
+ nikon nieje ziaden mega moloch ala sony, alebo canon, musi uvazovat opatrne a ekonomicky..
najma v dobe, ked je najpredavanejsim foto-zariadenim mobil..
a tieto aspekty nemaju nic spolocne s velkostou a konstrukciou bajonetu..
Ja som napísal, že nevidím za posledné mesiace od Nikonu žiadne novinky. A to je fakt. To, že otvorili Z bajonet kadekomu nie je pre mňa relevantné. Presne ako píšeš - Tokiny, Sigmy, TTArtisany atď. sú IBA alternatívy

A čo mi chýba:
Napríklad poriadne makro (105 MC nie je nič svetoborné v porovnaní s ponukou Canonu a Venus, aspoň 2:1 proste nemajú), fisheye musím tiež používať redukovaný z eFka. Mnohí si povedia, že sú to okrajové objektívy, ale mne chýbajú. Majú paralelné (prezlečené) Tamrony, ktoré konkurujú jedine cenou.

Aby bolo jasno: ja netvrdím, že ponuka je zlá. Ja tvrdím, že Nikon spí (fullframe Z objektívy) a spí už dosť dlho.
 
Paladin25
2025-02-25 21:00:46
príspevok od: Hakuna Matata
Ja som napísal, že nevidím za posledné mesiace od Nikonu žiadne novinky. A to je fakt. To, že otvorili Z bajonet kadekomu nie je pre mňa relevantné. Presne ako píšeš - Tokiny, Sigmy, TTArtisany atď. sú IBA alternatívy

A čo mi chýba:
Napríklad poriadne makro (105 MC nie je nič svetoborné v porovnaní s ponukou Canonu a Venus, aspoň 2:1 proste nemajú), fisheye musím tiež používať redukovaný z eFka. Mnohí si povedia, že sú to okrajové objektívy, ale mne chýbajú. Majú paralelné (prezlečené) Tamrony, ktoré konkurujú jedine cenou.

Aby bolo jasno: ja netvrdím, že ponuka je zlá. Ja tvrdím, že Nikon spí (fullframe Z objektívy) a spí už dosť dlho.
Nikon Z 35 F1.2 nebol predstavený v poslednej dobe? Len na margo toho že nič nevidíš za posledné mesiace.

K tomu čo ti chýba. Makro. 105 MC práve z recenzii vychádza pomerne dobre (aspoň teda pre Nikonistov je hodnotený ako jeden z naostrejších objektívoch v ére Nikonu) ale teda rozumiem niekomu je mierka 1:1 málo. Ale nepoznám Nikon objektív, ktorý by 2:1 ponúkal.
Upozornuješ na Venus ale to je tiež len alternatíva nie?
Myslím že pre Nikon je v pomere 2:1 k dispozícii napr. Laowa 100mm f/2.8 2X Ultra Macro APO. Ale možno sa mýlim tento žáner sledujem len okrajovo tak budem rád ak ma poopravíš.

Za posledný rok evidujem že Nikon vydal tieto objektívy:
Nikon Z 28-400, Nikon Z 50 F1,4, Nikon Z 35 F1,8, Nikon Z 35 F 1,2, Nikon Z 28-135.

Osobne sa nepamätám kedy Nikon vydal za rok 4-5 objektívov. Nikon čo ho sledujem bol vždy dosť konzervatívny a tých objektívov (natívnych) zasa nepadalo za rok nejako extrémne veľa.

Ale súhlasím že ponuka by mohla byť lepšia. To vždy. Ale nemám pocit že by vyslovene spal. Nikon nie je taký veľký koncern ako napríklad Sony alebo Canon.
 
Hakuna Matata
2025-02-26 11:39:54
príspevok od: Paladin25
Nikon Z 35 F1.2 nebol predstavený v poslednej dobe? Len na margo toho že nič nevidíš za posledné mesiace.

K tomu čo ti chýba. Makro. 105 MC práve z recenzii vychádza pomerne dobre (aspoň teda pre Nikonistov je hodnotený ako jeden z naostrejších objektívoch v ére Nikonu) ale teda rozumiem niekomu je mierka 1:1 málo. Ale nepoznám Nikon objektív, ktorý by 2:1 ponúkal.
Upozornuješ na Venus ale to je tiež len alternatíva nie?
Myslím že pre Nikon je v pomere 2:1 k dispozícii napr. Laowa 100mm f/2.8 2X Ultra Macro APO. Ale možno sa mýlim tento žáner sledujem len okrajovo tak budem rád ak ma poopravíš.

Za posledný rok evidujem že Nikon vydal tieto objektívy:
Nikon Z 28-400, Nikon Z 50 F1,4, Nikon Z 35 F1,8, Nikon Z 35 F 1,2, Nikon Z 28-135.

Osobne sa nepamätám kedy Nikon vydal za rok 4-5 objektívov. Nikon čo ho sledujem bol vždy dosť konzervatívny a tých objektívov (natívnych) zasa nepadalo za rok nejako extrémne veľa.

Ale súhlasím že ponuka by mohla byť lepšia. To vždy. Ale nemám pocit že by vyslovene spal. Nikon nie je taký veľký koncern ako napríklad Sony alebo Canon.
Kedysi dávno som si kúpil 18-300 a tú chybu už nikdy nespravím. Takže model 28-400 (f/4-8!!) naozaj nie. Model 28-135 nie je na fotky, ale na video. Z50 a Z35 nie sú S, t.j. sú na úrovni alternatív.
Z 35 S som prehliadol, pardon. Ten bude super.
K makru: presne si to vystihol (na pomery Nikonu je 105 MC dobrý objektív). Áno, ale konkurencia vždy bola a stále je úplne inde.
Okrem samotnej ponuky si často všímam, že konkurencia dokáže ponúknuť +/- rovnako kvalitný model, ale s nižšou hmotnosťou. Nikon prestal vyrábať v Japonsku. Mám Plenu - z Thajska...

Možno sa na to pozerám príliš subjektívne a možno naozaj vidím u susedov zelenšiu trávu. Ale keď si týždenne čítam novinky (OK, je to iba Karolov výber, ale dá sa podľa toho orientovať), tak hibernácia je výstižný opis nikonáckych aktivít. V ponuke je milión krúžkov, redukcií, prechodiek (Sony objektívy na Nikon telách - OMG), ale mne to príde ako Volkswagen s volantom od Mazdy... A to ani nedúfam, že sa raz dočkáme T/S na Z bajonet. Mimochodom, zo štyroch originál T/S dokážu nakŕmiť 45 Mpx snímač iba dva. Chápem, že pre väčšinu je to okrajový žáner, ale ja by som si taký objektív kúpil, žiaľ, v nie je v ponuke.
 
Paladin25
2025-02-26 12:55:32
príspevok od: Hakuna Matata
Kedysi dávno som si kúpil 18-300 a tú chybu už nikdy nespravím. Takže model 28-400 (f/4-8!!) naozaj nie. Model 28-135 nie je na fotky, ale na video. Z50 a Z35 nie sú S, t.j. sú na úrovni alternatív.
Z 35 S som prehliadol, pardon. Ten bude super.
K makru: presne si to vystihol (na pomery Nikonu je 105 MC dobrý objektív). Áno, ale konkurencia vždy bola a stále je úplne inde.
Okrem samotnej ponuky si často všímam, že konkurencia dokáže ponúknuť +/- rovnako kvalitný model, ale s nižšou hmotnosťou. Nikon prestal vyrábať v Japonsku. Mám Plenu - z Thajska...

Možno sa na to pozerám príliš subjektívne a možno naozaj vidím u susedov zelenšiu trávu. Ale keď si týždenne čítam novinky (OK, je to iba Karolov výber, ale dá sa podľa toho orientovať), tak hibernácia je výstižný opis nikonáckych aktivít. V ponuke je milión krúžkov, redukcií, prechodiek (Sony objektívy na Nikon telách - OMG), ale mne to príde ako Volkswagen s volantom od Mazdy... A to ani nedúfam, že sa raz dočkáme T/S na Z bajonet. Mimochodom, zo štyroch originál T/S dokážu nakŕmiť 45 Mpx snímač iba dva. Chápem, že pre väčšinu je to okrajový žáner, ale ja by som si taký objektív kúpil, žiaľ, v nie je v ponuke.
Niekedy tie nesvetelné zoomy (na Fbajonet) nemali valnú reputáciu. Ale to naprieč značkami. Dnes je aj zoom ako 24-200 veľmi chválený, ale samozrejme, každý má iné nároky. Pre niekoho je 28-400 splneným snom. Pre iného skôr nepoužiteľný.

Nedá sa žiaľ vyhovieť každému zákazníkovi a áno je pravda že z TOP skiel vidal Nikon za posledný rok len 1 (S35). Asi chcel uspojiť o niečo menej náročných zákazníkov, kde mohol cítiť tlak práve od alternatívnych značiek.

Ono je dosť pravdepodobné že Nikon 35 F1,4 (non-S) im zarobí oveľa viac ako Nikon 35 F1,2 S.
 
landov
2025-02-26 15:19:34
Videl som nedavno porovnanie ostrosti/kontrastu/bokehu medzi Z35/1,8S a Z35/1,4. Bol som prekvapeny, ze ten rozdiel vobec nie je ziadna tragedia, skor naopak. Nevlastnit 35/1,8S, tak dnes idem najskor do 35/1,4.
A k tej ponuke skiel Nikonu...osobne som spokojny. Take skla ako Z 100-400 a Z600PF, to je radost s tym fotit. Najma ta Z600 je absolutna parada.
 
Paladin25
2025-02-26 19:26:57
príspevok od: landov
Videl som nedavno porovnanie ostrosti/kontrastu/bokehu medzi Z35/1,8S a Z35/1,4. Bol som prekvapeny, ze ten rozdiel vobec nie je ziadna tragedia, skor naopak. Nevlastnit 35/1,8S, tak dnes idem najskor do 35/1,4.
A k tej ponuke skiel Nikonu...osobne som spokojny. Take skla ako Z 100-400 a Z600PF, to je radost s tym fotit. Najma ta Z600 je absolutna parada.
Mám to rovnako nevlastniť 35/1,8S asi by som si mal problém vybrať. Slabina 35/1,4 je skôr v aberácii a podobných neduhoch. Ale zasa má mať viac charakteru. Takže záleží od žanru na ktorý ju človek využije.

By the way čoskoro má prísť Viltrox 35/1,2 LAB s cenou pod 1000,- EUR tak uvidíme...
 
mllpo
2025-02-26 20:43:14
príspevok od: fatality
toto asi nieje foveon..ale je zaujimava
"35 mm full-frame (35.9 mm x 23.9 mm) Back-illuminated CMOS sensor"

https://www.sigma-global.com/en/cameras/bf/
 
jozef84
2025-02-26 23:30:11
príspevok od: Paladin25
Mám to rovnako nevlastniť 35/1,8S asi by som si mal problém vybrať. Slabina 35/1,4 je skôr v aberácii a podobných neduhoch. Ale zasa má mať viac charakteru. Takže záleží od žanru na ktorý ju človek využije.

By the way čoskoro má prísť Viltrox 35/1,2 LAB s cenou pod 1000,- EUR tak uvidíme...
Ja som kúpil Voighländer 40mm, 1,2f a napriek tomu, že je to v podstate manuál s el. vývodmi, tak opticky je to veľmi zaujímavý a dvojtvárny objektív. Plne otvorený super odpichne pozadie a pekny bokeh. A soft vzhľad. Stačí kúsok prikloniť a je to super žiletka s peknými hviezdičkami svetelných zdrojov. Asi najlepší objektív čo mám na hviezdičky od svetelných zdrojov.
 
jozef84
2025-02-26 23:31:50
príspevok od: mllpo
"35 mm full-frame (35.9 mm x 23.9 mm) Back-illuminated CMOS sensor"

https://www.sigma-global.com/en/cameras/bf/
Pripomína mi mikrovlnku.😏
 
Paladin25
2025-02-27 07:07:41
príspevok od: jozef84
Ja som kúpil Voighländer 40mm, 1,2f a napriek tomu, že je to v podstate manuál s el. vývodmi, tak opticky je to veľmi zaujímavý a dvojtvárny objektív. Plne otvorený super odpichne pozadie a pekny bokeh. A soft vzhľad. Stačí kúsok prikloniť a je to super žiletka s peknými hviezdičkami svetelných zdrojov. Asi najlepší objektív čo mám na hviezdičky od svetelných zdrojov.
Gratulujem a verím, že ti prinesie veľa skvelých fotiek. Počul som naň len chválu.

Pre mňa by bol žiaľ limit ten chýbajúci AF.
 
robertondrejovic
2025-02-27 09:29:43
príspevok od: landov
Videl som nedavno porovnanie ostrosti/kontrastu/bokehu medzi Z35/1,8S a Z35/1,4. Bol som prekvapeny, ze ten rozdiel vobec nie je ziadna tragedia, skor naopak. Nevlastnit 35/1,8S, tak dnes idem najskor do 35/1,4.
A k tej ponuke skiel Nikonu...osobne som spokojny. Take skla ako Z 100-400 a Z600PF, to je radost s tym fotit. Najma ta Z600 je absolutna parada.
Ak sa rád pozrieš na jemné detaily ,perfektnú ostrosť ,kontrast a bokeh , tak pri 35 mm existuje riešenie a to relatívne veľmi lacné je to Tamron SP 35mm f/1.4 Di USD. Neviem ako to dokázali za predajnú cenu 800e vyrobiť,ale je to konštrukčný zázrak. Treba však adaptér . Postupne síce prechádzam na zetkové sklá, ale existujú dva objektívy s F bajonetom ktorých sa nikdy nevzdám,veď na každom mám adaptér natrvalo. Spomínaný Tamron a Nikon AF-S Nikkor 500mm f5.6E PF ED VR ,lebo to je technický zázrak tiež.
 
landov
2025-02-27 11:53:09
príspevok od: robertondrejovic
Ak sa rád pozrieš na jemné detaily ,perfektnú ostrosť ,kontrast a bokeh , tak pri 35 mm existuje riešenie a to relatívne veľmi lacné je to Tamron SP 35mm f/1.4 Di USD. Neviem ako to dokázali za predajnú cenu 800e vyrobiť,ale je to konštrukčný zázrak. Treba však adaptér . Postupne síce prechádzam na zetkové sklá, ale existujú dva objektívy s F bajonetom ktorých sa nikdy nevzdám,veď na každom mám adaptér natrvalo. Spomínaný Tamron a Nikon AF-S Nikkor 500mm f5.6E PF ED VR ,lebo to je technický zázrak tiež.
Ja som sa uspesne zbavil vsetkeho "F" vratane adaptera na "Z". Ja uz fungujem iba na nativnom Z.
 
robertondrejovic
2025-02-27 17:04:39
príspevok od: landov
Ja som sa uspesne zbavil vsetkeho "F" vratane adaptera na "Z". Ja uz fungujem iba na nativnom Z.
Výborne užívaj nový systém naplno, už teraz jasne vidno že je hodne lepší.Ja si ešte na úplný prechod okrem dvoch spomenutých musím počkať. Navyše asi bude čoskoro veľmi ťažká otázka pre hlavu na čo pustiť perie. Nové zetkové sklo alebo nový Nikon Z7III?
 
landov
2025-02-27 20:12:50
Z73? A ma vôbec byť?
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované