Hore

Autor: Hengki Koentjoro

Fotostĺpček šéfredaktora 47/2019

Budem sa opakovať, ale zima v Bratislave stojí na milú "kedveš".

Stále šedá obloha, žiaden sneh a keď nasneží, tak je z neho za chvíľu špinavá brečka. Ak ho napadne viac, tak je z toho kalamita, po jej zvládnutí sú všade hromady snehu, ktoré zmiznú až s prvým oteplením. Bratislava je tak v zime prevažne nefotogenická. To má fotograf zostať doma a na techniku sa bude prášiť? Je to výzva, nájsť si motív na fotenie, spôsob ako ho stvárniť i prekonať vlastnú pohodlnosť.

Aby som sa prinútil fotografovať, vymyslel som si malý projekt. Pokúsim sa každý deň urobiť aspoň jeden záber a na konci zimy budem mať celú sériu, akýsi fotodenník.

Mám jedno pravidlo, ktoré vo fotografii používam: “Keď nefungujú farby, fotografuj čiernobielo”. Pri bratislavskej zime to platí dvojnásobne. Chce to teda fotoaparát, ktorý má výborný ČB režim. Viacerým napadne nejaká Fujina. Mne tiež. Mojim parťákom do zimy bude Fujifilm XF10 v zlatistej farbe. Je malý a zmestí sa do vrecka bundy, takže ho môžem mať stále so sebou. APS-C snímač je zárukou vysokej obrazovej kvality. Ešte neviem, ako sa mi bude dariť, ale ak to bude publikovateľné, pochválim sa v stĺpčeku. Štartujem 1. decembra a posledný záber urobím 29. februára.


17. novembra sme slavili 30. výročie Nežnej revolúcie. Deň predtým časť nám. SNP dostala nové meno, nám. Nežnej revolúcie. Tabuľu s novým menom nájdete na budove Starej radnice. 
16. novembra ste na nám. SNP mohli vidieť ukážky zásahu Verejnej bezpečnosti. Dobovú ukážku organizovalo občianske združenie História ZNB Slovenska, ktoré predviedlo dobové automobily aj zbrane. Fujifilm XF10.


















Nežnú revolúciu si pripomenul i Dopravný podnik mesta Bratislavy a do ulíc vyslal “revolučné” električky, autobusy a trolejbusy. Olympus PEN-F, M.Zuiko 75/1,8 MSC.

Overené i neoverené správy

  • Funkciu Real-Time Animal Eye AF pre Sony RX10 IV pridáva nový firmvér.
  • Nový Fujifilm Neopan 100 ACROS II sa má začať predávať už tento mesiac ako 35 mm a 120 mm film.
  • Séria Canon patentov stále pokračuje. Tentokrát k nim pribudli patenty vysokosvetelných objektívov RF 18/1,2, 18/1,0 a 25/1,2. Či sa niektorý z nich dočká aj výroby,  je otázne.
  • Začína sa šepkať o ďalších pripravovaných DX bezzrkadlovkách Z30 a Z70. Majú byť predstavené v roku 2020, ale možno až 2021.
  • Objavujú sa prvé neoverené správy o Sony A7 IV. Má mať stabilizovaný 24 Mpx snímač, 10 obr./s., duálny slot, 693-bodový AF s fázovou detekciou, rovnaký hľadáčik a LCD ako A7R IV.
  • Následovník Nikonu D750 sa vraj nebude volať D760. Má mať 24 Mpx snímač, duálny slot, má byť menší a ľahší ako jeho predchodca a má mať ovládanie čiastočne prebrané z modelov Z.


Toyokeizai zverejnili graf predaja mirorless fotoaparátov. Sony vďaka niekoľkoročnému náskoku a širokému portfóliu trhu dominuje. Canon sa vďaka popularite pomerne rýchlo doťahuje. Dobre to nevyzerá s Nikonom, ktorý je v tomto segmente nováčikom a donedávna ani nemal v ponuke lacnejší DX model. Kto by si ale pred rokmi pomyslel, že Fujifilm bude mať tak slušný podiel?

Ak vás zaujímajú finančné úspechy a neúspechy, pozrite si správu, ktorú zverejnil portál dpreview.com. Týka sa Canonu, Nikonu a Sony. Septembrový report CIPA hlási ďalší medziročný pokles predaja fotoaparátov o viac ako 20%. Najmenší pokles zaznamenalo Sony a najväčší Nikon.

https://www.dpreview.com/news/3735695524/a-closer-look-into-the-latest-financial-reports-from-canon-nikon-and-sony

Novinky

Tokina inovovala obľúbený objektív ATX-i 100mm F2.8 Macro pre DSLR Nikon a Canon. Má sa začať predávať začiatkom decembra a cena je stanovená na 429 USD. Zaujímavé je, že verzia pre Nikon si stále zachováva prstenec clony.

   

https://tokinausa.com/introducing-atxi-100mm-macro-af-ff/#respond

Leica predstavila limitovanú bezzrkadlovku CL 'Edition Paul Smith’. Pestrofarebná kreácia je dielom dizajnéra Paula Smitha. Vyrobí sa 900 kusov s objektívom Elmarit-TL 18mm F2.8 ASPH a s neónovým popruhom. Nie som si istý, či je to vydarený dizajn. Cena limitovanej verzie je 3 995 USD.

https://us.leica-camera.com/Photography/Leica-CL-TL2/Leica-CL/Special-Editions

Inšpirácia

Hengki Koentjoro nafotil dramatické čiernobiele zábery pláže Sawarna v Indonézii.


Foto: Hengki Koentjoro

https://www.behance.net/gallery/86377297/Sawarna-Beach

Zmeníme kontinent a dáme prednosť živým farbám s fotografom Emilio Garcia Salazarom.




Foto: Emilio Garcia Salazar

https://www.behance.net/gallery/87266057/Mexican-tradition-1

Český Megapixel urobil rozhovor s fotografom Martinom Strankom, ktorý žne úspechy aj vo svete. Určite mnohým z vás nie sú jeho meno a tvorba neznáme.


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
z80
2019-11-18 07:53:44
Niektore novembrove dni bola ale ta obloha zamracena celkom zaujimavo. Skoda, ze som vtedy nemal pri sebe nieco male a sikovne s vacsim senzorom ako XF10 a musel som fotit mobilom.
 
marcus_labeo
2019-11-18 08:48:06
Tak ten XF10 má zaujal už pri predstavení a nakoľko stále zvažujem nejaký malý šikovný foťáčik na túry, ktorý sa zmestí do vrecka, pozeral som aj naňho. Na einfin je za 359 eur, super cena za APSC foťák. Ale tie recenzie ma odrádzajú, všade píšu o sklamaní, hlavne AF je vraj bieda. Uvídíme, budem sledovať Karola, ako je spokojný.
 
z80
2019-11-18 09:24:36
príspevok od: marcus_labeo
Tak ten XF10 má zaujal už pri predstavení a nakoľko stále zvažujem nejaký malý šikovný foťáčik na túry, ktorý sa zmestí do vrecka, pozeral som aj naňho. Na einfin je za 359 eur, super cena za APSC foťák. Ale tie recenzie ma odrádzajú, všade píšu o sklamaní, hlavne AF je vraj bieda. Uvídíme, budem sledovať Karola, ako je spokojný.
Tiez ma laka a tiez sa obavam pomaleho AF. Inak za 359 € je aj v Prolaike. Osobny odber v BA, netreba cakat na kuriera.
https://www.prolaika.sk/e-shop/fujifilm-xf10-champagne-gold-/p-4276245.xhtml
 
aesace
2019-11-18 09:26:52
Zaujali ma tie podiely na predajnosti mirrorlessov: Aj to celkom zodpoveda tomu, co v tejto oblasti vnimam ako prinos od jednotlivych znaciek. I ked aj tu je Canon pre mna skor prekvapenim, kedze doposial nema nejake vyrazne modely, skor sa len vezie na priemernosti ten 20% je trochu vela. Zase Sony na to,ze vsetci im vycitaju chybajuce objektivy, tak ten podiel je vyrazny..Ako by to vyzeralo, keby mali take skvele objektivy ako ma Fuji, ci MFT? Mohli uz byt daleko za vodou, ale nevyuzili potencial. MFT ma podla mojho nazoru adekvatnych 15 %, co nie je zle a stale ma svoj potencial. A Nikon je presne tam, kde chcel byt. Minimalne inovacie uz pri DSLR, snaha o brzdenie trhu, a tak aj dopadli a to si presne zasluzia..
 
calimero
2019-11-18 09:52:44
Treba si uvedomiť, že ten graf predaja mirrorlessov je za rok 2018. Myslím, že rok 2019 bude vyzerať trochu inak.
 
aesace
2019-11-18 09:55:04
príspevok od: calimero
Treba si uvedomiť, že ten graf predaja mirrorlessov je za rok 2018. Myslím, že rok 2019 bude vyzerať trochu inak.
To hej, je to skoda, ze olympus minuly rok prakticky nic nepriniesol a paraziti od Nikonu sa prizivili na inovaciach od vsetkych ostatnych znaciek..
 
calimero
2019-11-18 10:05:12
príspevok od: aesace
To hej, je to skoda, ze olympus minuly rok prakticky nic nepriniesol a paraziti od Nikonu sa prizivili na inovaciach od vsetkych ostatnych znaciek..
Tak ja Nikon nemám, ani nie som jeho nejaký veľký fanúšik, ale myslím, že Z systém sa im vydaril a fandím mu. Mal som možnosť sa pohrať so Z6 a je to naozaj vydarený foťáčik. Aký podiel má na tom Nikon s vlastnými patentami a čo "okopíroval" netuším. Len v mojom okolí je pár profíkov, ktorí kúpili Z6 alebo Z7 ako záložné telo ku D850 a v súčasnosti fotia takmer výhradne Z-kami. Dúfam, že Nikon prežije.
 
fatality
2019-11-18 11:58:48
príspevok od: aesace
Zaujali ma tie podiely na predajnosti mirrorlessov: Aj to celkom zodpoveda tomu, co v tejto oblasti vnimam ako prinos od jednotlivych znaciek. I ked aj tu je Canon pre mna skor prekvapenim, kedze doposial nema nejake vyrazne modely, skor sa len vezie na priemernosti ten 20% je trochu vela. Zase Sony na to,ze vsetci im vycitaju chybajuce objektivy, tak ten podiel je vyrazny..Ako by to vyzeralo, keby mali take skvele objektivy ako ma Fuji, ci MFT? Mohli uz byt daleko za vodou, ale nevyuzili potencial. MFT ma podla mojho nazoru adekvatnych 15 %, co nie je zle a stale ma svoj potencial. A Nikon je presne tam, kde chcel byt. Minimalne inovacie uz pri DSLR, snaha o brzdenie trhu, a tak aj dopadli a to si presne zasluzia..
to so Sony a objektivmi(aj vdaka druhym vyrobcom) uz nieje pravda..
a Nikon az taka brzda nieje(ok mozno d3xxx a 5xxx)..do vyssich rad daval
vzdy viac,nez hlavna konkurencia Canon..
aj teraz(zatial), co sa tyka csc..
 
roka222
2019-11-18 12:38:19
príspevok od: calimero
Tak ja Nikon nemám, ani nie som jeho nejaký veľký fanúšik, ale myslím, že Z systém sa im vydaril a fandím mu. Mal som možnosť sa pohrať so Z6 a je to naozaj vydarený foťáčik. Aký podiel má na tom Nikon s vlastnými patentami a čo "okopíroval" netuším. Len v mojom okolí je pár profíkov, ktorí kúpili Z6 alebo Z7 ako záložné telo ku D850 a v súčasnosti fotia takmer výhradne Z-kami. Dúfam, že Nikon prežije.
No vidíte , tu zasa šéfredaktor predáva zostavu Nikon Z 7 .
( Len netuším prečo ? )
 
robertondrejovic
2019-11-18 13:10:45
príspevok od: roka222
No vidíte , tu zasa šéfredaktor predáva zostavu Nikon Z 7 .
( Len netuším prečo ? )
Prečo šéfredaktor predáva Nikon Z7 by som aj ja rád vedel aj ma to trochu vydesilo žeby to z Nikonom naozaj bolo až tak zle a Karol má na to nos ? Nikon Z 7 je vynikajúci foťák DX aj FX v jednom takže nerozumiem . Ak je to predtucha konca Nikonu tak to je zlá správa pre majiteľov Nikon systému ,ak čokoľvek iné je to v poriadku a nikoho z nás to nemá čo trápiť a ani nad tým uvažovať.
 
JohnNewton
2019-11-18 13:34:04
Šéfredaktor predmetom konšpirašnej teórie ? Čo všetko už dnes ľudí nevydesí
 
blahoslav J B Art
2019-11-18 16:20:26
Nikon sa možno spojí s Pentaxom, ... podobne ako Harabin s Kotlebom
 
brnj
2019-11-18 16:43:13
mám fuji XF10 občas štrajkuje ale inak je to fajn fotáčik
 
robertondrejovic
2019-11-19 06:13:04
príspevok od: JohnNewton
Šéfredaktor predmetom konšpirašnej teórie ? Čo všetko už dnes ľudí nevydesí
Vydesilo , nevydesilo až tak hrozné to zase nie je ,ale prinútilo ma to zamyslieť sa. Je pravda že konšpirujem, ale vyzerá to tak že niečo ozaj visí vo vzduchu ,lebo Nikon Z50 je už v predaji a zatiaľ je na nete len jedna recenzia a to nie nepodstatná, ale od Kena Rockwella a ten hoci je dlhoročný fanúšik Nikonu odporúča radšej Sony, Nikonu sa vzdáva aj náš šéfredaktor a tiež sa netajil že je a teraz asi už bol fanúšik Nikonu, čísla predajnosti sú zlé , ceny aj v akciách vysoké čiže predajnosť stúpať nebude. Ja mám komplet systém Nikon v máji som ho doplnil o Z7 a aj preto by som bol rád keby bola pravdivá veta už napísaná v diskusii ,dúfam že to Nikon prežije.
 
JohnNewton
2019-11-19 06:56:00
No asi podstatné je to, či si Ty s tým spokojný alebo nie, kto čo odporúča alebo kto kam "prešiel" je akurát tak bulvárna téma. Vždy to je nejaký subjektívny názor a často aj osobný záujem, motivovaný ekonomicky.
 
robertondrejovic
2019-11-19 07:16:42
príspevok od: JohnNewton
No asi podstatné je to, či si Ty s tým spokojný alebo nie, kto čo odporúča alebo kto kam "prešiel" je akurát tak bulvárna téma. Vždy to je nejaký subjektívny názor a často aj osobný záujem, motivovaný ekonomicky.
Ja som s Nikon systémom spokojný a neexistuje ani finančný ani technický parameter ktorý by ma prinútil odísť ku konkurencii, veď systém Nikon si budujem celý život a nie je to len peňažná záležitosť je v tom aj aj celý môj fotografický život a svet a toho sa vzdať nemôžem keby mi kto čo ponúkal.
 
aesace
2019-11-19 09:34:38
Takych vynikajucich systemov ako je Nikon Z je na trhu kopec, ale to este stale nehovori nic o ich uspechu a neuspechu. Napriek tomu, ze mi Nikon s Canonom nie su sympaticky ani trochu, nie som skepticky,ze by niektory z nich neprezil. A aj ked Nikon ma tento novy mirrorless system trochu diskutabilny, nemyslim, ze si svojich fanusikov nenajde. Urcite ma k prezitiu blizsie ako Pentax, ktory mal tiez kopec vynikajucich fotakov, ale marketing mu az tak nesiel..Podobne je na tom Olympus, ktory ma tiez vynikajuci system, vela profikov si ho zadovazilo ako svoj druhy system, ale stale nad nim visi ten tien ukoncenia foto divizie..a zase je to o subjektivite, tentokrat je to o velkosti chipu..Skoda,ze ziadny system neponuka vsetko, co by som chcel a co by aj vyrobcovia mohli dat dokopy, ale oni nechcu..
 
krispin.pucinko
2019-11-19 10:23:37
príspevok od: aesace
Takych vynikajucich systemov ako je Nikon Z je na trhu kopec, ale to este stale nehovori nic o ich uspechu a neuspechu. Napriek tomu, ze mi Nikon s Canonom nie su sympaticky ani trochu, nie som skepticky,ze by niektory z nich neprezil. A aj ked Nikon ma tento novy mirrorless system trochu diskutabilny, nemyslim, ze si svojich fanusikov nenajde. Urcite ma k prezitiu blizsie ako Pentax, ktory mal tiez kopec vynikajucich fotakov, ale marketing mu az tak nesiel..Podobne je na tom Olympus, ktory ma tiez vynikajuci system, vela profikov si ho zadovazilo ako svoj druhy system, ale stale nad nim visi ten tien ukoncenia foto divizie..a zase je to o subjektivite, tentokrat je to o velkosti chipu..Skoda,ze ziadny system neponuka vsetko, co by som chcel a co by aj vyrobcovia mohli dat dokopy, ale oni nechcu..
nechcu lebo by to stalo velke peniaze a to by bol nepredajny system. vzdy je to o kompromisoch
 
JohnNewton
2019-11-19 12:16:38
príspevok od: robertondrejovic
Ja som s Nikon systémom spokojný a neexistuje ani finančný ani technický parameter ktorý by ma prinútil odísť ku konkurencii, veď systém Nikon si budujem celý život a nie je to len peňažná záležitosť je v tom aj aj celý môj fotografický život a svet a toho sa vzdať nemôžem keby mi kto čo ponúkal.
Skôr som narážal na to, že nie všetci propagátori sú nezávislí od svojich sponzorov, prípadne majú aj osobný záujem na predaji konkrétnej značky.
 
marcus_labeo
2019-11-20 10:03:44
príspevok od: z80
Tiez ma laka a tiez sa obavam pomaleho AF. Inak za 359 € je aj v Prolaike. Osobny odber v BA, netreba cakat na kuriera.
https://www.prolaika.sk/e-shop/fujifilm-xf10-champagne-gold-/p-4276245.xhtml
Tu som našiel ten Fuji za 303 eur:
https://www.k24.sk/product/617552/Fujifilm_FinePix_XF10_zlaty.html?product_code=APFJFIN16583494
To naozaj stojí za zváženie, či za tie peniaze neprekúsnuť slabší AF.
 
z80
2019-11-20 10:25:56
príspevok od: marcus_labeo
Tu som našiel ten Fuji za 303 eur:
https://www.k24.sk/product/617552/Fujifilm_FinePix_XF10_zlaty.html?product_code=APFJFIN16583494
To naozaj stojí za zváženie, či za tie peniaze neprekúsnuť slabší AF.
A sakra, taketo lakadla. Moja kreditka potom "trpi"
 
marcus_labeo
2019-11-20 13:06:23
príspevok od: z80
A sakra, taketo lakadla. Moja kreditka potom "trpi"
Tak ja som tomu lákadlu neodolal a objednal.
Proste APSC foťák za cenu jedného lacného sklíčka na Fuji (zvažoval som 16mm/2,8 alebo 18mm/2, oba stoja viac), to odpustím aj pomalé ostrenie či zlatú farbu. Na túry sú pre mňa rozhodujúce 2 veci: tie malé rozmery a kvalita fotografií.
 
MagickVamp
2019-11-20 14:10:14
príspevok od: marcus_labeo
Tak ja som tomu lákadlu neodolal a objednal.
Proste APSC foťák za cenu jedného lacného sklíčka na Fuji (zvažoval som 16mm/2,8 alebo 18mm/2, oba stoja viac), to odpustím aj pomalé ostrenie či zlatú farbu. Na túry sú pre mňa rozhodujúce 2 veci: tie malé rozmery a kvalita fotografií.
Potom napis ako si spokojny, nad dacim takym do vrecka rozmyslam aj ja.
 
marcus_labeo
2019-11-20 14:35:56
príspevok od: MagickVamp
Potom napis ako si spokojny, nad dacim takym do vrecka rozmyslam aj ja.
Jo. Sám som zvedavý, ako to bude s tým kritizovaným ostrením, ak to bude fakt zlé, tak to proste do 14 dní vrátim. Ale dúfam, že mi to vadiť nebude, street nefotím, chcem to na hory, statické krajinky a tam nejak rýchly AF netreba.
 
MagickVamp
2019-11-20 14:44:30
príspevok od: marcus_labeo
Jo. Sám som zvedavý, ako to bude s tým kritizovaným ostrením, ak to bude fakt zlé, tak to proste do 14 dní vrátim. Ale dúfam, že mi to vadiť nebude, street nefotím, chcem to na hory, statické krajinky a tam nejak rýchly AF netreba.
Vzdy ma zaujimalo ako je to s vratenim fotaka do 14 dni. Lebo ked nacvakas nieco, nebude sa to brat ako pouzity tovar? Vratia ti peniaze?
 
landov
2019-11-20 14:55:13
Cena toho Fuji je fajn...ovsem bez hladacika je to pre mna nepriechodne.
 
marcus_labeo
2019-11-20 15:09:10
príspevok od: MagickVamp
Vzdy ma zaujimalo ako je to s vratenim fotaka do 14 dni. Lebo ked nacvakas nieco, nebude sa to brat ako pouzity tovar? Vratia ti peniaze?
V pohode, ak nie je poškodený, tak bez problémov. Použitie nie je prekážkou, naopak je logickou podmienkou, aby si mohol zistiť, či Ti tovar vyhovuje alebo nie. Na to je práve tých 14 dní (a za to treba ďakovať tej kritizovanej Únii a jej ochrane spotrebiteľa).
Osobne som to už takto spravil, proste foťák mi nesadol a hotovo, nemusíš hľadať vady a reklamovať.
 
marcus_labeo
2019-11-20 15:11:41
príspevok od: landov
Cena toho Fuji je fajn...ovsem bez hladacika je to pre mna nepriechodne.
Hej, tiež si nie som istý, či mi to nebude chýbať. Ale vnímam to ako alternatívu mobilu, tam je tiež len displej. A najbližší kompakt s hľadáčikom (G7X III) stojí cez 500€. Takže za 3 stovky som ochotný to skúsiť bez EVF.
 
z80
2019-11-20 16:58:07
príspevok od: marcus_labeo
Hej, tiež si nie som istý, či mi to nebude chýbať. Ale vnímam to ako alternatívu mobilu, tam je tiež len displej. A najbližší kompakt s hľadáčikom (G7X III) stojí cez 500€. Takže za 3 stovky som ochotný to skúsiť bez EVF.
Bez hladacika sa fotit da, problem je to len na naozaj prudkom slnku ale aj tam sa da najst riesenie - napriklad si displej zatienit siltom ciapky/klobuka. S G7X II som tento rok fotil v Egypte napoludnie a dalo sa.
Skus potom napisat nejaky maly clanok o skusenostiach s tym fotakom - hlavne ma zaujima ostrenie na tvar/oko v beznych "socialnych" situaciach v tmavsom prostredi - bary/restauracie. Momentalne pouzivam NX2000 + 30mm f/2 a ten tiez nie je velky prebornik v ostreni. Od tych prvych recenzii uz predsa len prisli updaty FW a mozno sa to zlepsilo.
 
marcus_labeo
2019-11-25 15:34:44
príspevok od: z80
Bez hladacika sa fotit da, problem je to len na naozaj prudkom slnku ale aj tam sa da najst riesenie - napriklad si displej zatienit siltom ciapky/klobuka. S G7X II som tento rok fotil v Egypte napoludnie a dalo sa.
Skus potom napisat nejaky maly clanok o skusenostiach s tym fotakom - hlavne ma zaujima ostrenie na tvar/oko v beznych "socialnych" situaciach v tmavsom prostredi - bary/restauracie. Momentalne pouzivam NX2000 + 30mm f/2 a ten tiez nie je velky prebornik v ostreni. Od tych prvych recenzii uz predsa len prisli updaty FW a mozno sa to zlepsilo.
Tak foťáčik je doma, zatiaľ len rýchle ohmatanie po rozbalení. A pocity veľmi dobré, je to presne to, čom som chcel, teda maličký a hlavne úzky foťák, ktorý vojde do vrecka aj tenšej bundy. Človek je až šokovaný, že v tom kompaktnom tele sa skrýva APSC senzor, veď to je podobne veľké, ako bol môj "profikompakt" Canon S100 a ten mal 1/1,7" senzor. Pritom nepôsobí lacno.
Samozrejme malé rozmery sa podpisujú na ergonómii, tlačidlá sú malé a niektoré ťažšie dostupné, na druhej strane sú tu dva rollery plus objektívový prstenec, takže možností ovládania a konfigurácie by malo byť dosť. Ale bude si treba zvyknúť, lebo je to iný štýl ako na X trans telách, taký klasický. Na prvý pokus aj ostrenie je vcelku prijateľné, cítiť, že o niečo menej isté ako pri X-T20, ale nijaký dramatický rozdiel, tak verím, že na hory a krajinky to bude úplne v pohode.
 
z80
2019-11-25 15:42:22
príspevok od: marcus_labeo
Tak foťáčik je doma, zatiaľ len rýchle ohmatanie po rozbalení. A pocity veľmi dobré, je to presne to, čom som chcel, teda maličký a hlavne úzky foťák, ktorý vojde do vrecka aj tenšej bundy. Človek je až šokovaný, že v tom kompaktnom tele sa skrýva APSC senzor, veď to je podobne veľké, ako bol môj "profikompakt" Canon S100 a ten mal 1/1,7" senzor. Pritom nepôsobí lacno.
Samozrejme malé rozmery sa podpisujú na ergonómii, tlačidlá sú malé a niektoré ťažšie dostupné, na druhej strane sú tu dva rollery plus objektívový prstenec, takže možností ovládania a konfigurácie by malo byť dosť. Ale bude si treba zvyknúť, lebo je to iný štýl ako na X trans telách, taký klasický. Na prvý pokus aj ostrenie je vcelku prijateľné, cítiť, že o niečo menej isté ako pri X-T20, ale nijaký dramatický rozdiel, tak verím, že na hory a krajinky to bude úplne v pohode.
Pokial su tam 2 rolery a prstenec na objektive, tak to vacsinou staci. Vacsinou sa aj tak foti v A mode, kde staci nastavovat clonu na objektive, jednym rolerom kompenzovat expoziciu a este ostava druhy roler na ISO pripadne pri Fuji na prepinanie simulacie filmov.
Detekcia tvare a oka funguje ako ?
 
dzajro
2019-11-26 13:07:25
ja som zvedavy ako to cele dopadne canon bude mat dalsie spickove okjektivy. testoval som na R 28-70 a to sklo je parada... a tak isto aj 85,12.... teraz pustili novy soft do R a ostri to na oko tak ako sony... takze bude to este zaujime ak by som fotil len portrety kupujem canon R a nove objektivy tam su topka podal mna.... uvidime koncom februara je ohalsene nove R na krajinky a novy snimac - nahrada na 5drky
 
Pospo
2019-11-26 21:47:31
Z system je super, ja som si Z6 zamiloval aj napriek neduhom velice rychlo. Co je ale problem su objektivy. Darmo ma najvacsi bajonet, ked ma v ponuke 1.8 trubky. Su to nepochybne dobre objektivy, ale nic aspirativne pre fotografov, ako ma Canon a ich 1.2-ky. Druha vec je AF, kde sa Canon pochlapil a poslednym firmwarom Nikon dava dole. Tazko sa mi to hovori, ale taka je realita. Navyse pokial viem, tak Z-bajonet je zatial uzavrety pre Tamrona a Sigmu.
 
dzajro
2019-11-29 14:42:35
ja som zvedavy ako to cele dopadne canon bude mat dalsie spickove okjektivy. testoval som na R 28-70 a to sklo je parada... a tak isto aj 85,12.... teraz pustili novy soft do R a ostri to na oko tak ako sony... takze bude to este zaujime ak by som fotil len portrety kupujem canon R a nove objektivy tam su topka podal mna.... uvidime koncom februara je ohalsene nove R na krajinky a novy snimac - nahrada na 5drky
 
marcus_labeo
2019-12-02 09:49:50
príspevok od: z80
Pokial su tam 2 rolery a prstenec na objektive, tak to vacsinou staci. Vacsinou sa aj tak foti v A mode, kde staci nastavovat clonu na objektive, jednym rolerom kompenzovat expoziciu a este ostava druhy roler na ISO pripadne pri Fuji na prepinanie simulacie filmov.
Detekcia tvare a oka funguje ako ?
Tak som cez víkend zobral XF10 na prvý výlet. A s ostrením je to pomerne biedne, pobehujúceho psa mi zaostrilo tak 1 z 10 razov, to len potvrdzuje, že to má ďaleko od akčného foťáku a je to vyslovene len na statické scény. Ostrenie na tvár funguje, ale tiež slabšie a pomalšie ako u X-T20. Tiež som mal dosť rozmazaných fotiek, predsalen malý ľahký foťáčik zvádza k foteniu jednou rukou a to nie je dosť stabilné, tak som sa musel vrátiť k podopieraniu druhou rukou ako pri "veľkom" foťáku. Ale ak je všetko ako má, teda statická scéna a stabilné držanie, tak kvalita je parádna, proste APSC sa nezaprie a možno zeleň v detaile je aj o chlp lepšia, ako z X-trans. Len tá úspešnosť je nízka, to je taký návrat o generáciu-dve späť, proste do toho malého tela síce vošiel veľký senzor, ale už nie rýchly procesor. S týmito obmedzeniami preto treba počítať a rešpektovať ich. Ako univerzála či rodinný foťák by som si ho určite nenechal, na to je nepoužiteľný, ale na moje účely, t.j. túry a krajinky, kde nechcem brať X-T20, je to fajn.
 
fatality
2019-12-02 11:19:17
príspevok od: marcus_labeo
Tak som cez víkend zobral XF10 na prvý výlet. A s ostrením je to pomerne biedne, pobehujúceho psa mi zaostrilo tak 1 z 10 razov, to len potvrdzuje, že to má ďaleko od akčného foťáku a je to vyslovene len na statické scény. Ostrenie na tvár funguje, ale tiež slabšie a pomalšie ako u X-T20. Tiež som mal dosť rozmazaných fotiek, predsalen malý ľahký foťáčik zvádza k foteniu jednou rukou a to nie je dosť stabilné, tak som sa musel vrátiť k podopieraniu druhou rukou ako pri "veľkom" foťáku. Ale ak je všetko ako má, teda statická scéna a stabilné držanie, tak kvalita je parádna, proste APSC sa nezaprie a možno zeleň v detaile je aj o chlp lepšia, ako z X-trans. Len tá úspešnosť je nízka, to je taký návrat o generáciu-dve späť, proste do toho malého tela síce vošiel veľký senzor, ale už nie rýchly procesor. S týmito obmedzeniami preto treba počítať a rešpektovať ich. Ako univerzála či rodinný foťák by som si ho určite nenechal, na to je nepoužiteľný, ale na moje účely, t.j. túry a krajinky, kde nechcem brať X-T20, je to fajn.
su smutne tieto postupne downgrady..fuji uz malo takyto fajny maly apsc fotak,dokonca s vyklopnym displejom a lepsim ostrenim..x70..a namiesto x70m2 prisel xf10..
 
marcus_labeo
2019-12-02 11:31:24
príspevok od: fatality
su smutne tieto postupne downgrady..fuji uz malo takyto fajny maly apsc fotak,dokonca s vyklopnym displejom a lepsim ostrenim..x70..a namiesto x70m2 prisel xf10..
Jj, nie je to zrovna progres, skôr naopak a zjavne konkurenčný Ricoh GR III bude o level inde.
ALE! Ricoh GR III stojí 900 eur, kdežto tento Fuji som kúpil za 303. To je úplne iná cenová liga. V podstate nejestvuje (aktuálny) kompakt s veľkým senzorom (rozumej aspoň 1"), ktorý by sa čo i len približoval cenovo. Za takú cenu sa dá kúpiť len úplne prvá generácia Sony RX100, už Mk II je cenovo vyššie a nejaké novšie verzie sú už násobne (Mk IV dvojnásobne, Mk VII trojnásobne) drahšie.
Takže ak to berieš tak, či je XF10 dobrý foťák v kontexte aktuálnej konkurencie, odpoveď je jednoznačne nie. Ak to berieš tak, či je to dobré v kontexte ceny, odpoveď je jasné áno.
 
fatality
2019-12-02 14:34:26
príspevok od: marcus_labeo
Jj, nie je to zrovna progres, skôr naopak a zjavne konkurenčný Ricoh GR III bude o level inde.
ALE! Ricoh GR III stojí 900 eur, kdežto tento Fuji som kúpil za 303. To je úplne iná cenová liga. V podstate nejestvuje (aktuálny) kompakt s veľkým senzorom (rozumej aspoň 1"), ktorý by sa čo i len približoval cenovo. Za takú cenu sa dá kúpiť len úplne prvá generácia Sony RX100, už Mk II je cenovo vyššie a nejaké novšie verzie sú už násobne (Mk IV dvojnásobne, Mk VII trojnásobne) drahšie.
Takže ak to berieš tak, či je XF10 dobrý foťák v kontexte aktuálnej konkurencie, odpoveď je jednoznačne nie. Ak to berieš tak, či je to dobré v kontexte ceny, odpoveď je jasné áno.
jasne,ze ricoh je drahsi(aj ked k xf10 by som prirovnaval skor gr1 alebo gr2 a tie su lacnejsie)..ale keby boli vydali upgradnutu x70m2,mozno by dnes stala podobne(ok,mozno 400 ..
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované