Hore

S Fujifilm GFX v Nice

Európsky novinári si mohli v praxi vyskúšať nový stredoformátový systém Fujifilm GFX.

Európski novinári a ambasádori sa vo francúzskom Nice mohli naživo zoznámiť s novým systémom Fujifilm GFX. Prvý stredoformátový fotoaparát a objektívy značky boli veľkým prekvapením, keď ich v roku 2016 krátko predpredstavili. Až v januári 2017 sme sa dozvedeli podrobnejšie informácie.

Fotoaparáty, ktoré sme si mohli odskúšať, boli predprodukčné vzorky a občas nás riadne potrápili. Všetky fotografie v tomto článku sú z týchto predprodukčných kusov. Berte preto tento článok a priložené fotografie ako malú ochutnávku. Ostré kusy by sa mali objaviť koncom februára. Keď sa nám jeden dostane do rúk, môžete sa tešiť na podrobnú recenziu. Preto sa teraz nebudem príliš rozpisovať o parametroch a funkciách fotoaparátu. Netrpezliví nájdu podrobné informácie na stránke http://fujifilm-x.com/gfx/ a v PDF prospekte. 

GFX systém

GFX 50s je plnokrvný Fujifilm, najbližšie má k X-T2. Ak máte skúsenosti s niektorou Fujinou, nebude vám ovládanie GFX robiť problémy. Nájdete tu veľa známych prvkov. Neprekvapí vás menu, ani Quick menu. Nechýbajú obľúbené filmové obrazové profily, vrátane Acrosu. Do obrazu môžete pridávať efekt filmového zrna, alebo použiť Color Chrome Effect pre zvýšenie saturácie farieb.

V rukách sedí fotoaparát veľmi dobre. Veľkosťou je porovnateľný s profesionálnou FF zrkadlovkou. Hľadáčik je obrovský s rozlíšením cez 3,6 Mpx. Výborný je výklopný otočný adaptér pre hľadáčik. Zaostrovanie je pomalšie, čo u predprodukčných vzoriek neprekvapí. Fujifilm nám už niekoľkokrát predviedlo, ako dokáže zrýchliť AF novým firmvérom.

GFX je bezzrkadlovka, ale pri fotení cítiť, že máte v ruke stredný formát. Nárazy veľkého zrkadla tu samozrejme absentujú, ale chod uzávierky, veľkej ako vráta od stodoly, pri práci cítite.

Elektronický hľadáčik mám už radšej, ako ten optický. Najmä pri portrétnom fotení s trvalými svetlami je výhodou, keď vidíte výsledok ešte pred stlačením spúšte.

Pri ovládaní fotoaparátu je výborným pomocníkom nielen joystick, ale aj dotykový displej. Kontrola ostrosti nasnímaných fotografií je rýchla a pohodlná.



Nastaviteľných je niekoľko pomerov strán. Natívny je 4:3. Vďaka vysokému rozlíšeniu nemusíte plakať za orezanými časťami pri inom formáte. Dokonca aj pri výrazne panoramatickom formáte 65:24 má fotografia slušné rozlíšenie 25Mpx.

Potešila ma natívna citlivosť ISO 100, ostatné Fujiny majú ISO 200 a pri nižšej hodnote fotia len do JPG.

Mechanická uzávierka má najkratší čas 1/4000 s. U APS-C a FF je to limitujúce, objektívy so svetelnosťou lepšou ako F1,8 sú tu bežné. U stredného formátu majú vysokosvetelné objektívy svetelnosť väčšinou F2,8. Preto je 1/4000 s. v pohode, v prípade potreby môžete prepnúť na elektronickú uzávierku s najkratším časom 1/16 000 s.

S GFX v Nice

Nice nás privítala dažďom, ale napokon sme mali dva krásne dni, počas ktorých sme vám nezávideli počasie na Slovensku. Fantastické svetlo a neuveriteľné farby sme si užívali, ale nie s GFX. Fotoaparát sme si vyskúšali v hoteli Le Negresco, asi najkrajšom hoteli v Nice, kde bolo pre nás pripravených niekoľko workshopov, ktoré viedli GFX ambasádori.

Fotoaparátov bolo málo a museli sme si ich požičiavať. Každý si tak stihol urobiť len pár záberov. Všetky fotografie, ktoré som fotografoval s GFX 50s majú v popise EXIF. Snímané boli do formátu JPG. Ešte raz opakujem, sú to fotografie z predprodukčných fotoaparátov. K fotoaparátom boli k dispozícii tri objektívy, základný GF 64/2,8 LM WR, transfokátor GF 32-64/4 LM WR a makroobjektív GF 120/4 LM OIS WR. Atmosféru mesta a ako to vyzeralo na workshopoch si môžete pozrieť vo videu. Ospravedlňujem sa za roztrasený obraz, snímal som z ruky, s objektívmi bez stabilizácie.




V hale hotela Le Negresco boli prezentované veľkoformátové fotografie X-ambasádorov.





X-Ambasador Natan Sans

Naša česko-slovensko-poľsko-maďarská skupina začala u fotografa Natana Sansa, ktorý nám predviedol fotenie páru pri prirodzenom i kombinovanom svetle. Natan je svadobný fotograf a rovnako ako my si musel užívať čarovnú atmosféru reštaurácie hotela Le Negresco.

Kvôli problémom s predprodukčnými vzorkami sme si na prvom workshope nevyskúšali praktické fotografovanie. Technici Fujifilmu sa však posnažili a na ďalších workshopoch sme už mali k dispozícii plne funkčné fotoaparáty.


Čarovná reštaurácia Carousel sa stala miestom nášho prvého workshopu.


Natan Sans a Fujifilm GFX 50s v akcii.


Záložne som použil Fujifilm X-T2 s objektívom XF 56/1,2R.

http://www.natan.es/

X-Ambasador Piet Van Den Eynde

Piet Van Den Eynde nám predviedol fungovanie GFX v spolupráci so systémovými i ateliérovými bleskami. Z môjho pohľadu bolo však zaujímavejšie predstavenie pluginu pre Lightroom, ktorý slúži na tethering ovládanie fotoaparátu. Vo verzii PRO ponúka možnosti, ktoré som u žiadneho iného softvéru nevidel. Napríklad je možné predpripraviť si vrstvu s prvkami časopisu (titul, nadpisy článkov atď. a komponovať presne pre layout titulnej stránky).


Piet Van Den Eynde.


Fujifilm GFX 50s, GF 120/4 LM OIS WR, 1/125s., f/4, ISO200, JPG.


Fujifilm GFX 50s, GF 32-64/4 LM WR, 1/125s., f/4, ISO200, JPG.


Fujifilm GFX 50s, GF 32-64/4 LM WR, 1/125s., f/16, ISO200, JPG. Použitý ateliérový blesk.


Fujifilm GFX 50s, GF 32-64/4 LM WR, 1/125s., f/16, ISO200, JPG. Použitý ateliérový blesk.

http://www.morethanwords.be/

X-Ambasador Knut Koivisto

Portrétny fotograf Knut Koivisto mal veľmi zaujímavý workshop, v ktorom využíval moderné LED svetlá. Tu sme otestovali výkon snímača aj pri vyšších citlivostiach. Výborné výsledky aj pri ISO 3200.


X-ambasador Knut Koivisto. Fujifilm GFX 50s, GF 120/4 LM OIS WR, 1/125s., f/4, ISO640, JPG Acros.


Nasvietené s LED svetlom. ISO 3200! Fujifilm GFX 50s, GF 120/4 LM OIS WR, 1/100s., f/4, ISO3200, JPG Acros.


Spisovateľ a publicista Ondřej Neff. Fujifilm GFX 50s, GF 120/4 LM OIS WR, 1/100s., f/4, ISO2000, JPG Acros.


Fujifilm GFX 50s, GF 120/4 LM OIS WR, 1/100s., f/4, ISO400, JPG Acros.


Fujifilm GFX 50s, GF 120/4 LM OIS WR, 1/100s., f/4, ISO100, JPG Acros.


Detail z hornej fotografie. Makroobjektív GF 120/4 LM OIS WR je výborný.


Výnimočne som GFX mohol otestovať aj na inom motíve, ako portréte. Fujifilm GFX 50s, GF 120/4 LM OIS WR, 1/550s., f/5,6, ISO100, JPG Classic Chrome.


Fujifilm GFX 50s, GF 120/4 LM OIS WR, 1/125s., f/4, ISO800, JPG Classic Chrome.


Fujifilm GFX 50s, GF 120/4 LM OIS WR, 1/550s., f/11, ISO100, JPG Classic Chrome.

http://www.koivisto.se/

X-Ambasador Romeo Balancourt

Zlatý klincom programu, na tom sme sa všetci zhodli, bol workshop Romea Balancourta zo svetoznámeho parížskeho ateliéru Harcourt. Ten predviedol svietenie portrétu v hollywoodskom štýle, s využitím filmových svetiel.


Setup 7 trvalých svetiel.


Fujifilm GFX 50s, GF 64/2,8 LM WR, 1/250s., f/2,8, ISO400, JPG. Niekto predo mnou nastavil Acros s pridaním efektu filmového zrna.


Fujifilm GFX 50s, GF 120/4 LM OIS WR, 1/70s., f/4, ISO100, JPG.

http://www.krop.com/romeobalancourt/#/

Záver

V Nice sme sa dozvedeli veľa zaujímavých informácií, mnohé si nechám do recenzie. I keď občas s technickými problémami, už teraz mi je jasné, že GFX systém je výborne premyslený a vysoko funkčný. Stredoformátový prístroj typu bezzrkadlovka je správnym krokom do budúcna. GFX 50s je moderný prístroj, nezaťažený minulosťou, ktorou je však inšpirovaný. Vďaka skúsenostiam s APS-C X fotoaparátmi, sa konštruktérom podarilo vyhnúť "detským chorobám", ktoré často sprevádzajú nové systémy.

Vydarené predstavenie nového systému na mňa dupľovane zapôsobilo vďaka tomu, že som si ho mohol vyskúšať pri fotení v hollywoodskom štýle štúdia Harcourt, ktoré je mojou srdcovou záležitosťou. Naviac som si odniesol aj portrét od Romea Balancourta.

Do Nice som prišiel lepšie spoznať nový systém GFX, bol však čas poprechádzať sa týmto mestom s fotoaparátom v ruke. Nebolo to nové GFX-ko, ale aj X-T2 bol výborným spoločníkom. O tom ale viac v samostatnom článku.


Romeo Balancourt urobil za večer 110 portrétov. Jedným z nich bol aj ten môj. Pamiatka z vydarenej akcie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
šereda
2017-02-09 07:30:06
fajn asi si ho kúpim inak nie je nič horšie ako Make-up na takom super detailnom zobrazení
 
Marek Kopnický
2017-02-09 07:59:43
Pekný článok...
 
blasi
2017-02-09 08:07:36
fajn yclanok a dobre video k nemu.. premyslene... dobra praca. idem si pokukat ten fotak o com bude
 
nehemah
2017-02-09 10:00:38
prvý ambasádor sa volá Piet Van Den Eynde, máte tam jedno "e" navyše

foťáčik to bude určite parádny
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2017-02-09 10:05:50
príspevok od: nehemah
prvý ambasádor sa volá Piet Van Den Eynde, máte tam jedno "e" navyše

foťáčik to bude určite parádny
Dakujem za upozornenie, meno som skopiroval z materialov od Fuji.
 
marcus_labeo
2017-02-09 10:30:48
Takto pri prezeraní fotiek vo veľkosti obrazovky sa človeku žiada povedať, že rozdiel medzi stredoformátom a APSC (viď Karolova fotka s XT2 + 56/1,2, mimochodom veľmi slušná) vidieť vôbec nie je. Ale keď si človek rozklikne plné rozlíšenie, tak tá miera detailov GFX vyrazí dych, skrátka ten stredoformát tam je. Každopádne je to len pre úzku skupinu fotografov, ktorí využijú jeho pridanú hodnotu oproti FF.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2017-02-09 10:41:05
príspevok od: marcus_labeo
Takto pri prezeraní fotiek vo veľkosti obrazovky sa človeku žiada povedať, že rozdiel medzi stredoformátom a APSC (viď Karolova fotka s XT2 + 56/1,2, mimochodom veľmi slušná) vidieť vôbec nie je. Ale keď si človek rozklikne plné rozlíšenie, tak tá miera detailov GFX vyrazí dych, skrátka ten stredoformát tam je. Každopádne je to len pre úzku skupinu fotografov, ktorí využijú jeho pridanú hodnotu oproti FF.
Ono je to aj o niecom inom. Napr. moznosti pouzit Hasselblad objektivy, alebo pripojit pristroj na lavicu Combo. Objektivy su navrhnute na rozlisenie 100Mpx. Konecne tu je na strednom formate aj plna podpora TTL bleskov. Kedze je to mirrorless s tensim telom, je len otazkou casu, kedy cinania vyrukuju z redukciami pre vsemozne stredo a velkoformatove objektivy.
Nemyslim si, ze tento system je navrhnuty ako konkurencia FF zrkadlovkam. Skor je to aplikovanie koncepcie a vyhod CSC v triede stredoformatovych fotoaparatov.
 
marcus_labeo
2017-02-09 10:49:12
príspevok od: Karol Srnec
Ono je to aj o niecom inom. Napr. moznosti pouzit Hasselblad objektivy, alebo pripojit pristroj na lavicu Combo. Objektivy su navrhnute na rozlisenie 100Mpx. Konecne tu je na strednom formate aj plna podpora TTL bleskov. Kedze je to mirrorless s tensim telom, je len otazkou casu, kedy cinania vyrukuju z redukciami pre vsemozne stredo a velkoformatove objektivy.
Nemyslim si, ze tento system je navrhnuty ako konkurencia FF zrkadlovkam. Skor je to aplikovanie koncepcie a vyhod CSC v triede stredoformatovych fotoaparatov.
Jasné, to nespochybňujem. Na druhej strane sa profík bude oprávnene pýtať, či za podobnú cenu kúpi klasiku DSLR (Pentax 645Z), alebo novinku CSC. Keď sa človek pozrie na obludne veľký Pentax, koncepcia CSC v strednom formáte má podľa mňa ešte väčší prínos, ako pri FF. Na druhej strane bude záujemca musieť zvažovať, či pôjde do nového systému s 3 sklami, alebo dá prednosť rozvinutému "ekosystému" napr. toho Pentaxu (16 skiel).
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2017-02-09 10:55:19
príspevok od: marcus_labeo
Jasné, to nespochybňujem. Na druhej strane sa profík bude oprávnene pýtať, či za podobnú cenu kúpi klasiku DSLR (Pentax 645Z), alebo novinku CSC. Keď sa človek pozrie na obludne veľký Pentax, koncepcia CSC v strednom formáte má podľa mňa ešte väčší prínos, ako pri FF. Na druhej strane bude záujemca musieť zvažovať, či pôjde do nového systému s 3 sklami, alebo dá prednosť rozvinutému "ekosystému" napr. toho Pentaxu (16 skiel).
Redukcia pre Hasselblad uz je, takze Fuji urcite bude smerovat prave na majitelov Hasselbladov. Vsetci X-fotografi si pochvalovali elektronicky hladacik, lepsie sa im strazi expozicia. Napr. Romeovi sa pacilo aj to, ze moze pouzivat Acros profil a vidi fotku CB v hladaciku aj na displeji. Pri praci so svetlom je to pre neho velka vyhoda.
 
šereda
2017-02-09 12:14:39
príspevok od: Karol Srnec
Redukcia pre Hasselblad uz je, takze Fuji urcite bude smerovat prave na majitelov Hasselbladov. Vsetci X-fotografi si pochvalovali elektronicky hladacik, lepsie sa im strazi expozicia. Napr. Romeovi sa pacilo aj to, ze moze pouzivat Acros profil a vidi fotku CB v hladaciku aj na displeji. Pri praci so svetlom je to pre neho velka vyhoda.
neoceniteľná pomôcka X-T1 zobrazenie nasnímanej fotografie v hľadáčiku , doslova návykové
 
JohnNewton
2017-02-09 13:44:25
príspevok od: marcus_labeo
Takto pri prezeraní fotiek vo veľkosti obrazovky sa človeku žiada povedať, že rozdiel medzi stredoformátom a APSC (viď Karolova fotka s XT2 + 56/1,2, mimochodom veľmi slušná) vidieť vôbec nie je. Ale keď si človek rozklikne plné rozlíšenie, tak tá miera detailov GFX vyrazí dych, skrátka ten stredoformát tam je. Každopádne je to len pre úzku skupinu fotografov, ktorí využijú jeho pridanú hodnotu oproti FF.
Ono tá slušná foto je v rozlíšení 2048 x 1365 U x trans sa to akosi u autora stáva zvykom ... tak že porovnanie so stredoformátom by vyzeralo ináč, ale to ani nie na mieste porovnávať. To je iná liga.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2017-02-09 16:57:09
príspevok od: JohnNewton
Ono tá slušná foto je v rozlíšení 2048 x 1365 U x trans sa to akosi u autora stáva zvykom ... tak že porovnanie so stredoformátom by vyzeralo ináč, ale to ani nie na mieste porovnávať. To je iná liga.
Ilustracne fotky v clankoch davam 2048px, niekedy aj menej. Fotky z GFX v plnom rozliseni, pretoze su pre clanok dolezite, rovnako to byva v recenziach. Nevidim zmysel zahlcovat clanky, ktore nie su recenziami obrazkami v plnom rozliseni, ak to nie je nutne.
 
JohnNewton
2017-02-09 17:07:49
príspevok od: Karol Srnec
Ilustracne fotky v clankoch davam 2048px, niekedy aj menej. Fotky z GFX v plnom rozliseni, pretoze su pre clanok dolezite, rovnako to byva v recenziach. Nevidim zmysel zahlcovat clanky, ktore nie su recenziami obrazkami v plnom rozliseni, ak to nie je nutne.
OK, to je len tým tlačítkom "zobraziť orginál" , ináč by som to nekomentoval.
 
nehemah
2017-02-09 18:47:47
príspevok od: Karol Srnec
Redukcia pre Hasselblad uz je, takze Fuji urcite bude smerovat prave na majitelov Hasselbladov. Vsetci X-fotografi si pochvalovali elektronicky hladacik, lepsie sa im strazi expozicia. Napr. Romeovi sa pacilo aj to, ze moze pouzivat Acros profil a vidi fotku CB v hladaciku aj na displeji. Pri praci so svetlom je to pre neho velka vyhoda.
Tomuto som celkom neporozumel. Mám Fuji X100, nemám tam síce CB acros profil, ale mám tam štyri iné čb profily ... schválne ho teraz držím v ruke s nastaveným čb profilom a vidím čb aj v hľadáčiku aj na displeji, tak si hovorím, že toto si asi nepochvaľujú, keď to je aj na iných fujinkách, tak ospravedľňujem sa, ale toto sa mu to páčilo ? To ale nie je novinka
 
blahoslav J B Art
2017-02-09 19:26:42
príspevok od: nehemah
Tomuto som celkom neporozumel. Mám Fuji X100, nemám tam síce CB acros profil, ale mám tam štyri iné čb profily ... schválne ho teraz držím v ruke s nastaveným čb profilom a vidím čb aj v hľadáčiku aj na displeji, tak si hovorím, že toto si asi nepochvaľujú, keď to je aj na iných fujinkách, tak ospravedľňujem sa, ale toto sa mu to páčilo ? To ale nie je novinka
tebe sa to zda normalne, lebo mas Fuji ... ale co ti nestastnici, co maju Nikon alebo Canon zrkadlovky?
 
nehemah
2017-02-09 19:42:02
príspevok od: blahoslav J B Art
tebe sa to zda normalne, lebo mas Fuji ... ale co ti nestastnici, co maju Nikon alebo Canon zrkadlovky?
, však ja som aj Nikon nešťastník hehe
len keďže títo páni sú X-photographeri som myslel, že také veci si už nejako obzvlášť nepochvaľujú ... ale ja som to písal iba preto, aby som sa uistil, či toto bolo myslené
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2017-02-09 19:48:52
príspevok od: nehemah
Tomuto som celkom neporozumel. Mám Fuji X100, nemám tam síce CB acros profil, ale mám tam štyri iné čb profily ... schválne ho teraz držím v ruke s nastaveným čb profilom a vidím čb aj v hľadáčiku aj na displeji, tak si hovorím, že toto si asi nepochvaľujú, keď to je aj na iných fujinkách, tak ospravedľňujem sa, ale toto sa mu to páčilo ? To ale nie je novinka
ALe nemaju to stredoformetove fotoaparaty. O nich sa bavime.
 
Marek Kopnický
2017-02-09 19:54:01
Každopádne, zdá sa že v tomto systéme je budúcnosť.
 
nehemah
2017-02-09 19:56:46
príspevok od: Karol Srnec
ALe nemaju to stredoformetove fotoaparaty. O nich sa bavime.
tak to je pravda, ani jeden môj stredoformát to nemá /myslím flex a rollei/ ... ale už rozumiem ...
John, tak toto si dobre prečítaj, zo stredoformátov to má iba Fuji ! Keby si náhodou nejaký mal v pláne kupovať /sorry, trošku som si rypol , peace/
 
JohnNewton
2017-02-09 20:12:39
príspevok od: nehemah
tak to je pravda, ani jeden môj stredoformát to nemá /myslím flex a rollei/ ... ale už rozumiem ...
John, tak toto si dobre prečítaj, zo stredoformátov to má iba Fuji ! Keby si náhodou nejaký mal v pláne kupovať /sorry, trošku som si rypol , peace/
Fuji ja môžem, ak tam nie je x trans Slintanie nad stredoformátom je o kvalite obrazového výstupu, plus trochu iná perspektíva v obraze. Lebo to je jediná devíza ktorú stredoformát ponúka. (5 z 5 X ambasádorov odporúča stredoformát s klasickým bayerom)
 
nehemah
2017-02-09 20:22:57
príspevok od: JohnNewton
Fuji ja môžem, ak tam nie je x trans Slintanie nad stredoformátom je o kvalite obrazového výstupu, plus trochu iná perspektíva v obraze. Lebo to je jediná devíza ktorú stredoformát ponúka. (5 z 5 X ambasádorov odporúča stredoformát s klasickým bayerom)
musím povedať, že ja sa asi k inému stredoformátu, ako sú staré mašinky na film 6*6, v živote asi nedopracujem, takže mi je tak trošku jedno či bude mať bayer masku alebo nie hehe, ale fotiť na nejaký 6*4 X-trans krajinku, to by bolo za tie peniaze asi povyku, to je fakt
 
JohnNewton
2017-02-09 20:26:24
príspevok od: nehemah
musím povedať, že ja sa asi k inému stredoformátu, ako sú staré mašinky na film 6*6, v živote asi nedopracujem, takže mi je tak trošku jedno či bude mať bayer masku alebo nie hehe, ale fotiť na nejaký 6*4 X-trans krajinku, to by bolo za tie peniaze asi povyku, to je fakt
To musí na seba dobre zarábať, inač sú to vyhodené peniaze. Saudek by tie korpulentné dámy na FF ani nezmestil
 
PeCh
2017-02-09 23:14:21
príspevok od: JohnNewton
To musí na seba dobre zarábať, inač sú to vyhodené peniaze. Saudek by tie korpulentné dámy na FF ani nezmestil
Áno, toto je mierené na tých, čo sa fotografiou živia profesionálne (a tým si treba predstaviť skôr módu ako svadby) a tých, čo majú fotenie ako hobby (napríklad na landscape) a nepozerajú na peniaze. Inak netreba nariekať, ak to bude s cenami vyzerať ako pri ostatných Fujinách, tak za 3 roky ho kúpiš za polovicu, za 5 tak za štvrtinu . Stanček by sa mohol načakať do sýtosti .

Ale reálne, bežný človek nepotrebuje také rozlíšenie a vystačí si s aktuálnymi 24 Mpx APS-C telami (a vlastne aj s predchádzajúcou 16 Mpx generáciou).
 
blahoslav J B Art
2017-02-09 23:26:44
príspevok od: PeCh
Áno, toto je mierené na tých, čo sa fotografiou živia profesionálne (a tým si treba predstaviť skôr módu ako svadby) a tých, čo majú fotenie ako hobby (napríklad na landscape) a nepozerajú na peniaze. Inak netreba nariekať, ak to bude s cenami vyzerať ako pri ostatných Fujinách, tak za 3 roky ho kúpiš za polovicu, za 5 tak za štvrtinu . Stanček by sa mohol načakať do sýtosti .

Ale reálne, bežný človek nepotrebuje také rozlíšenie a vystačí si s aktuálnymi 24 Mpx APS-C telami (a vlastne aj s predchádzajúcou 16 Mpx generáciou).
dovolim si zacitovat z ineho fotoserveru:
'... zopakujem to, čo tvrdím už niekoľko rokov: FOTOTECHNIKA DNES NIE JE PREKÁŽKOU K VYTVÁRANIU KVALITNÝCH FOTOGRAFIÍ.
Už niekoľko rokov sa dá urobiť špičková fotka aj fotoaparátmi za pár sto Eur. Tie bežnému smrteľníkovi bohato postačujú. Profi fotograf, ktorý fotí pre veľmi náročné aplikácie (napríklad tlač veľkých materiálov, na ktoré sa pozerá zblízka), siahne potom po takej špecialitke (Fuji GFX).'
 
JohnNewton
2017-02-10 07:57:34
príspevok od: PeCh
Áno, toto je mierené na tých, čo sa fotografiou živia profesionálne (a tým si treba predstaviť skôr módu ako svadby) a tých, čo majú fotenie ako hobby (napríklad na landscape) a nepozerajú na peniaze. Inak netreba nariekať, ak to bude s cenami vyzerať ako pri ostatných Fujinách, tak za 3 roky ho kúpiš za polovicu, za 5 tak za štvrtinu . Stanček by sa mohol načakať do sýtosti .

Ale reálne, bežný človek nepotrebuje také rozlíšenie a vystačí si s aktuálnymi 24 Mpx APS-C telami (a vlastne aj s predchádzajúcou 16 Mpx generáciou).
Ja si na tom výstupe rád popasiem zrak, ale ináč ako píšeš, reálne použite u väčšiny populácie nemá. Je to pre mňa len ukážka, toho, čo je možné dnes z hľadiska výstupu dosiahnuť.
 
Jozef Macák
2017-02-10 09:00:32
príspevok od: nehemah
tak to je pravda, ani jeden môj stredoformát to nemá /myslím flex a rollei/ ... ale už rozumiem ...
John, tak toto si dobre prečítaj, zo stredoformátov to má iba Fuji ! Keby si náhodou nejaký mal v pláne kupovať /sorry, trošku som si rypol , peace/
Pokial viem tak stredoformatovy bezzrkadlovy Hasselblad X1D prisiel o dost skor nez tato fujinka..takze nie, fuji neni az taky unikat ako sa pani x ambasadori tvaria
 
zino
2017-02-10 10:40:05
Neprešiel som si celý článok, ale fotografia baletky pri kresle mi udrela do očí. Toto je maximálne nezvládnutá fotografia ženy. Zmazať, neukazovať. Uráža to modelku...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2017-02-10 12:58:21
príspevok od: zino
Neprešiel som si celý článok, ale fotografia baletky pri kresle mi udrela do očí. Toto je maximálne nezvládnutá fotografia ženy. Zmazať, neukazovať. Uráža to modelku...
V com to uraza modelku?
 
zino
2017-02-10 13:20:31
príspevok od: Karol Srnec
V com to uraza modelku?
Modelka je nižšieho vzrastu. Uhol z akého je odfotená jej ešte viac skracuje nohy a pridáva kilá. Ten uhol je hrozný, nevyzerá to pekne. Nič v zlom, len ja to jednoducho takto vidím. Nechcem sa nikoho dotknúť.
 
Jozef Macák
2017-02-10 15:34:19
príspevok od: Karol Srnec
ALe nemaju to stredoformetove fotoaparaty. O nich sa bavime.
nemaju? ani jeden? si si isty Karol?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2017-02-11 15:08:54
príspevok od: Jozef Macák
nemaju? ani jeden? si si isty Karol?
Az na novy Hasselblad. Ide o to, ze fotografi, ktori tam boli maju skusenosti hlavne spravymi zrkadlovkami alebo stredoformatovymi pristrojmi tiez zrkadlovkovej k onstrukcie. Priamo v Nice preto vyzvihovali EVF, pretoze dovtedy s nim nepracovali u profesionalnych strojov, ktore pouzivali pri praci.
 
Jerry C.
2017-02-17 23:01:46
Zaujímavé čítanie a pekné fotky.
Ja som bol s rodinou v Nice minulý rok a mal som šťastie:
pri príchode na počasie - užili sme si prechádzku pri poriadnej horúčave a úžasný západ slnka
pri odchode na dátum - odchádzali sme 14.júla popoludní .....
Večer dorazil na plážovú promenádu arabský "zmrzlinár" s kamiónom
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované