Hore

Dariusz Klimczak a surrealistické fotomanipulácie

Neskutočnými a bizarnými sa divákovi môžu zdať fotografické diela poľského fotografa Dariusza Klimczaka, ktorý akoby kráčal v stopach Salvadora Dalího.

Klimczak  využíva bizarné a neskutočné postavy a predmety na vypĺňanie pustej krajiny. Fotorealistické obrázky vytvárajú mytologický svet  ignorujúci fyzikálne zákony, ktorý núti diváka zastaviť a zamyslieť sa. Autor uprednostňuje čierno - bielu kompozíciu, aj keď medzi jeho dielami sú aj farebné fotografie.





































Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Cako
ocenenie redakciou 2014-03-14 07:39:35
poznáme veru veľmi dobre
 
mirosz
2014-03-14 09:05:44
velky like
 
Orike
2014-03-14 09:14:12
kreativne urcite, vyvstava len otazka, kde konci fotografia a zacina digitalne malovanie
 
alkaline
2014-03-14 09:33:21
príspevok od: Orike
kreativne urcite, vyvstava len otazka, kde konci fotografia a zacina digitalne malovanie
...v hlave...


 
j.a.r.o.
2014-03-14 09:37:54
Vynikoš!
 
Mamarcel
2014-03-14 10:01:53
Paci sa mi hlavne to prevedenie, kadejakych manipulacii je dost na nete, ale len niektore maju v sebe nieco viac a tieto TO v sebe zarucene maju. Velmi pekne, najma ta predposledna
 
Marcel Rebro
2014-03-14 10:51:44
sekerostrom je skvely!
 
alexmenti
2014-03-14 10:59:57
Žirafa s uzlom na krku má asi problém s hltaním, ale napriek tomu je úžasná...
 
smartin
2014-03-14 11:27:13
príspevok od: Marcel Rebro
sekerostrom je skvely!
Aj zirafostrom!
 
Separovany_Odpad
2014-03-14 12:59:42
od fotografie to má podla mňa ďaleko..
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2014-03-14 13:00:01
velmi dobre, najma tie ciernobiele
 
total empty
2014-03-14 13:05:53
Salvator Dali bol pre ňho veľká inšpirácia.
Pokračuje v tom duchu, také LSD vidiny, celkom dobré, hoci občas mám výhrady voči kompozícií.
 
matpi
2014-03-14 16:43:53
super...take nieco by som si aj na stenu zavesil
 
Jerry C.
2014-03-14 18:55:06
príspevok od: Cako
poznáme veru veľmi dobre
a poznáme aj slovenských "konkurentov"
neostávajú nič pozadu...
 
blahoslav J B Art
2014-03-14 19:29:39
tieto obrazky su podobna blbost, ako pobirmovany komunista
 
matwey
2014-03-14 21:52:51
u mňa super, hlavne tie bw... môj človek
 
tomatito
ocenenie redakciou 2014-03-15 19:58:56
posledna fotka najlepsia
 
Matúš Vasilko
2014-03-15 20:27:59
silne veci
 
beholder
2014-03-16 16:04:21
príspevok od: Orike
kreativne urcite, vyvstava len otazka, kde konci fotografia a zacina digitalne malovanie
..otazka pre koho?....pre toho kto sa pozastavuje nad nepodstatným...
 
paoravec
2014-03-16 18:12:02
Velmi napadite, hlavne tie B&W ! Okrem fotoaparatu a cvak je v tom niečo iné !
 
ujosajner
2014-03-17 09:04:02
tieto obrazy su urcite zaujimave, ale pre mna to nie su fotografie. patria skor na nejaky graficky portal.
 
Orike
2014-03-17 14:31:18
príspevok od: ujosajner
tieto obrazy su urcite zaujimave, ale pre mna to nie su fotografie. patria skor na nejaky graficky portal.
presne to som mal na mysli
 
Orike
2014-03-17 14:35:37
príspevok od: beholder
..otazka pre koho?....pre toho kto sa pozastavuje nad nepodstatným...
tak to sa nezhodneme, pravi fotografi odrasteni alebo dodnes verni analogu by ti dali
sam obdivujem tieto diela podobne ako erika johannsona a inych z tohto sudka, nic to ale nemeni na tom, ze skor ako fotografi su to pre mna kreativni maliari s kvalitnym grafickym prevedenim
 
ujosajner
2014-03-17 16:00:27
ja to este doplnim - to, ze niekto dokonale ovlada photoshop, neznamena, ze je vyborny fotograf. znamena to len tolko, ze je zdatny v praci s pocitacom.
 
ivvlko
2014-03-17 16:30:18
plne súhlasím
 
mutino
2014-03-17 18:56:46
To rôzne odsudzovanie. Nie je skôr o závisti????
 
alkaline
2014-03-17 19:14:20
...dovolím si sa s vami nestotožniť...
...jedno či mícháš chémiu...
...lebo sa krčíš pri kompe...
...zasahuješ...
...každý jeden zasahuješ...
...a ešte ako...!!!...
...a že len krivíš...rozumej vylepšuješ...otrocky zobrazenú realitu...
...to má byť argument...?...
...pre koho...??...
...pre tých čo...fantázia nesedáva im v lone...
...či pre tých čo v strachu z nepoznaného pľujú na ňu vedome...
...sťaby milenkou bola by nakazenou...
...čo pod strechou nemá mať miesta...
...a veru má...!...



 
HK
2014-03-18 09:41:40
Pre mna jeden z TOP autorov sucasnej digitalnej surrealistickej fotografie Debaty ako kde konci a kde zacina fotka neriesim. Su to umelecke diela, ktorych zakladom je digitalna FOTKA - ktora v sucasnej dobe ponuka aj taketo moznosti (bolo by hlupe ich nevyuzit). NENI O COM!
 
ujosajner
2014-03-18 10:58:39
príspevok od: HK
Pre mna jeden z TOP autorov sucasnej digitalnej surrealistickej fotografie Debaty ako kde konci a kde zacina fotka neriesim. Su to umelecke diela, ktorych zakladom je digitalna FOTKA - ktora v sucasnej dobe ponuka aj taketo moznosti (bolo by hlupe ich nevyuzit). NENI O COM!
suhlasim s tym, co si napisal, no pointa je inde. pointa je v tom, ze sa pri takychto obrazoch nebavime o fotografii, ale o photoshopografii (to som prave vymyslel ) je totiz rozdiel medzi fotografiou, ktoru doma trochu v pocitaci doladim a medzi fotografiou, ktora je iba podkladom pre dalsiu pocitacovu kreaciu. vysledok takejto kreacie je sice castokrat uzasny a su z toho nadherne obrazy, no nie su to fotografie. na tom nie je nic zle, iba je dobre mat to definovane a autora nepovazovat za skveleho fotografa, ale za skveleho grafika. co su uplne ine ligy.
 
ksindy
2014-03-18 17:15:55
príspevok od: ujosajner
suhlasim s tym, co si napisal, no pointa je inde. pointa je v tom, ze sa pri takychto obrazoch nebavime o fotografii, ale o photoshopografii (to som prave vymyslel ) je totiz rozdiel medzi fotografiou, ktoru doma trochu v pocitaci doladim a medzi fotografiou, ktora je iba podkladom pre dalsiu pocitacovu kreaciu. vysledok takejto kreacie je sice castokrat uzasny a su z toho nadherne obrazy, no nie su to fotografie. na tom nie je nic zle, iba je dobre mat to definovane a autora nepovazovat za skveleho fotografa, ale za skveleho grafika. co su uplne ine ligy.
... a preto maju taketo diela svoju rovnocennu kategoriu v najprestiznejsej a najetablovanejsej FOTO sutazi sveta - sony WPO. o inych vyznamych foto sutaziach ani nehovoriach.
 
ksindy
2014-03-18 17:18:19
príspevok od: Orike
tak to sa nezhodneme, pravi fotografi odrasteni alebo dodnes verni analogu by ti dali
sam obdivujem tieto diela podobne ako erika johannsona a inych z tohto sudka, nic to ale nemeni na tom, ze skor ako fotografi su to pre mna kreativni maliari s kvalitnym grafickym prevedenim
prepac, ale to je holy nezmysel. pravi fotografi...uz som to pisal tu kolegovi - ohodnocuje snad Sony WPO maliarov a grafikov?
 
zdq
2014-03-18 20:13:00
ide o podstatu. ze fotografia je realizacia svojho videnia cez hladacik. a to je iny druh dovednosti ako spajanie obrazkov vo photoshope.
 
total empty
2014-03-18 20:41:05
Pre všetkých zadubených foto a len foto maniakov.
Dajte krídla svojej fantázií a robte veci krajšia a ľúbivejšie ktoré potešia srdce a oči a nutia človeka uvažovať .Ved príšernosti vôkol nás je kopa, fádnosti,stereotypu,šednosti bežného dňa......
 
JohnNewton
2014-03-19 07:08:20
Skvelé to je, páči sa
 
ujosajner
2014-03-19 07:24:29
príspevok od: ksindy
prepac, ale to je holy nezmysel. pravi fotografi...uz som to pisal tu kolegovi - ohodnocuje snad Sony WPO maliarov a grafikov?
nuz, ak su zaradeni v nejakej kategorii na WPO, tak evidentne grafikov ohodnocuje. moj nazor je, ze schopnosti grafika tu jasne prekonavaju schopnosti fotografa. a znovu opakujem, ze na tom nie je nic zle a tie obrazy su pekne a putave. mne ide iba o to, aby sme to nenazyvali fotografiou, to je vsetko su to obrazy.
 
Orike
2014-03-19 11:47:55
príspevok od: ksindy
prepac, ale to je holy nezmysel. pravi fotografi...uz som to pisal tu kolegovi - ohodnocuje snad Sony WPO maliarov a grafikov?
ja som nepouzil slova ako nezmysel a podobne, mal by si byt otvorenejsi pluralite nazorov a nepovazovat subjektivne za objektivne
 
alkaline
2014-03-19 12:22:34
príspevok od: ujosajner
nuz, ak su zaradeni v nejakej kategorii na WPO, tak evidentne grafikov ohodnocuje. moj nazor je, ze schopnosti grafika tu jasne prekonavaju schopnosti fotografa. a znovu opakujem, ze na tom nie je nic zle a tie obrazy su pekne a putave. mne ide iba o to, aby sme to nenazyvali fotografiou, to je vsetko su to obrazy.
...tento tvoj názor je nesprávny...
...no zároveň dokonale vystihuje dôvod...
...na jeho interpretáciu...

...a tak mi dovoľ pripomenúť...
...takýto podľa teba grafik...
...musí urobiť niekoľko nadpriemerných...
...hlavu a pätu majúcich záberov...
...naviac vzájomne prepojených cez perspektívu...
...vyslednú kompozíciu...dof...o svetle ani nehovoriac...
...všetko sa vo fotoshope vymachliť nedá...
...napriek tomu výsledok je prácou fotografa...
...grafik dá totiž prednosť inej technike...
...viď napr. borisko valejovie...
...ktorý pri svojich maľbách poväčšinou striekaných...
...začína zväčša tiež fotografovaním predlohy...
...no za fotografa sa nepovažuje...

...takto sa veci majú...
...čo čaru fotografie ako takej neuberá...
...práve naopak...obohacuje ju...


 
ujosajner
2014-03-19 12:35:28
príspevok od: alkaline
...tento tvoj názor je nesprávny...
...no zároveň dokonale vystihuje dôvod...
...na jeho interpretáciu...

...a tak mi dovoľ pripomenúť...
...takýto podľa teba grafik...
...musí urobiť niekoľko nadpriemerných...
...hlavu a pätu majúcich záberov...
...naviac vzájomne prepojených cez perspektívu...
...vyslednú kompozíciu...dof...o svetle ani nehovoriac...
...všetko sa vo fotoshope vymachliť nedá...
...napriek tomu výsledok je prácou fotografa...
...grafik dá totiž prednosť inej technike...
...viď napr. borisko valejovie...
...ktorý pri svojich maľbách poväčšinou striekaných...
...začína zväčša tiež fotografovaním predlohy...
...no za fotografa sa nepovažuje...

...takto sa veci majú...
...čo čaru fotografie ako takej neuberá...
...práve naopak...obohacuje ju...


mas pravdu aj nemas pravdu. suhlasim v podstate so vsetkym, co si napisal, ale:
aj ked je to sustava napriemernych zaberov, ja vidim vysledok, ktory jasne hovori, ze dat tie fotografie do takehoto celku bola slusna makacka za pocitacom a nedokaze ju urobit hocikto. preto si stale myslim, ze skor treba ocenit autora ako grafika a nie ako fotografa. kazdopadne, zhodneme sa, ze sa asi uplne nezhodneme
 
brudz
2014-03-19 15:11:55
HMM zaujímavé a pekné.
 
ksindy
2014-03-20 14:16:20
príspevok od: Orike
ja som nepouzil slova ako nezmysel a podobne, mal by si byt otvorenejsi pluralite nazorov a nepovazovat subjektivne za objektivne
"nezmysel" som nepouzil v hanlivom vyzname, len ako konstatovanie.

tebou spominany erik johansson chape ten rozdiel ako zachytenie momentu vs. zachytenie urcite idei. k comu sa aj ja priklanam ako k jedinemu rozdielu.

ad. pluralita nazorov - sranda je ze nikde inde (zahranicne fotoportale, fotosutaze) sa tieto veci vobec neriesia. len na ephote sa vzdy najde niekto kto krici do otvorenych dveri. ale sak v pohode, nic v zlom. koncim, (zbytocna) diskusia by mohla byt donekonecna
 
ksindy
2014-03-20 14:17:10
príspevok od: ujosajner
nuz, ak su zaradeni v nejakej kategorii na WPO, tak evidentne grafikov ohodnocuje. moj nazor je, ze schopnosti grafika tu jasne prekonavaju schopnosti fotografa. a znovu opakujem, ze na tom nie je nic zle a tie obrazy su pekne a putave. mne ide iba o to, aby sme to nenazyvali fotografiou, to je vsetko su to obrazy.

no, su v kategorii - "enhanced photography"... a nie v kategorii "enhanced graphic" ale chapem co tym myslis. dodam len, ze upravovana a manipulovana/kolazovana fotografia je stara takmer ako samotna fotografia. len narychlo napr.:

http://www.imaging-resource.com/news/2012/09/28/before-photoshop-how-photographers-have-been-manipulating-images-for-years

nechcem sa ta dotknut, resp. neber to osobne, no moja skusenost je taka, ze vacsinou su takto puristicky vyprofilovani fotografi, ktori nevedia taketo prace vytvarat a tak na to uvalia vlastne embargo. to je cely rozdiel.
 
blahoslav J B Art
2014-03-20 15:44:24
príspevok od: ksindy

no, su v kategorii - "enhanced photography"... a nie v kategorii "enhanced graphic" ale chapem co tym myslis. dodam len, ze upravovana a manipulovana/kolazovana fotografia je stara takmer ako samotna fotografia. len narychlo napr.:

http://www.imaging-resource.com/news/2012/09/28/before-photoshop-how-photographers-have-been-manipulating-images-for-years

nechcem sa ta dotknut, resp. neber to osobne, no moja skusenost je taka, ze vacsinou su takto puristicky vyprofilovani fotografi, ktori nevedia taketo prace vytvarat a tak na to uvalia vlastne embargo. to je cely rozdiel.
ako hovoril moj byvaly kolega ... ''vzdy su najmenej dve moznosti'' ... a mozno taketo fotomanipulacie robia ludia, ktori nevedia urobit dobru fotku
 
alkaline
2014-03-20 17:12:06
príspevok od: blahoslav J B Art
ako hovoril moj byvaly kolega ... ''vzdy su najmenej dve moznosti'' ... a mozno taketo fotomanipulacie robia ludia, ktori nevedia urobit dobru fotku
 
ksindy
2014-03-20 17:13:38
príspevok od: blahoslav J B Art
ako hovoril moj byvaly kolega ... ''vzdy su najmenej dve moznosti'' ... a mozno taketo fotomanipulacie robia ludia, ktori nevedia urobit dobru fotku
Z nekvalitnych fotiek nikdy nevytvoris kvalitnu fotomanipulaciu. Ten kto nevie urobit dobru fotku nedokaze urobit dobru fotomanipulaciu. Dodatok: naopak to vsak plati- aj z kvalitnych fotiek mozno vytvorit spatnu fotomanipulaciu.
 
blahoslav J B Art
2014-03-20 17:56:42
príspevok od: ksindy
Z nekvalitnych fotiek nikdy nevytvoris kvalitnu fotomanipulaciu. Ten kto nevie urobit dobru fotku nedokaze urobit dobru fotomanipulaciu. Dodatok: naopak to vsak plati- aj z kvalitnych fotiek mozno vytvorit spatnu fotomanipulaciu.
asi sa nezhodneme ... ja hovorim, ze vzdy su najmenej 2 moznosti, ty opakujes, ze je len 1 moznost ... len 1 videnie ... ak ty nedokazes urobit z nekvalitnych fotiek kvalitnu fotomanipulaciu, to este neznamena, ze iny to tiez nedokaze (to mas ako vo futbale, niekto dokaze z menej kvalitnych hracov vybudovat kvalitny tim, iny s tymi istymi hracmi nie)
 
alkaline
2014-03-20 18:08:50
príspevok od: blahoslav J B Art
asi sa nezhodneme ... ja hovorim, ze vzdy su najmenej 2 moznosti, ty opakujes, ze je len 1 moznost ... len 1 videnie ... ak ty nedokazes urobit z nekvalitnych fotiek kvalitnu fotomanipulaciu, to este neznamena, ze iny to tiez nedokaze (to mas ako vo futbale, niekto dokaze z menej kvalitnych hracov vybudovat kvalitny tim, iny s tymi istymi hracmi nie)
...v jakom zas futbale...!...
...začínam v tom mať hokej...!!!...



 
blahoslav J B Art
2014-03-20 18:36:08
príspevok od: alkaline
...v jakom zas futbale...!...
...začínam v tom mať hokej...!!!...



to som dal len ako priklad, lebo futbalu a trenovaniu u nas rozumie kazdy
 
ujosajner
2014-03-20 23:17:45
príspevok od: ksindy

no, su v kategorii - "enhanced photography"... a nie v kategorii "enhanced graphic" ale chapem co tym myslis. dodam len, ze upravovana a manipulovana/kolazovana fotografia je stara takmer ako samotna fotografia. len narychlo napr.:

http://www.imaging-resource.com/news/2012/09/28/before-photoshop-how-photographers-have-been-manipulating-images-for-years

nechcem sa ta dotknut, resp. neber to osobne, no moja skusenost je taka, ze vacsinou su takto puristicky vyprofilovani fotografi, ktori nevedia taketo prace vytvarat a tak na to uvalia vlastne embargo. to je cely rozdiel.
co sa mna tyka, tak ozaj take vytvarat neviem chcem ale zdoraznit to, co som napisat viackrat - tie obrazy sa mi pacia a obdivujem ich tvorcov. islo mi len o spravne pomenovanie. ja osobne pod pojmom fotografia chapem nieco ine ako su tieto diela. to je vsetko
 
ksindy
2014-03-21 09:34:20
príspevok od: blahoslav J B Art
asi sa nezhodneme ... ja hovorim, ze vzdy su najmenej 2 moznosti, ty opakujes, ze je len 1 moznost ... len 1 videnie ... ak ty nedokazes urobit z nekvalitnych fotiek kvalitnu fotomanipulaciu, to este neznamena, ze iny to tiez nedokaze (to mas ako vo futbale, niekto dokaze z menej kvalitnych hracov vybudovat kvalitny tim, iny s tymi istymi hracmi nie)
Obavam sa ze tvoj zaver je cisto filozoficko- teoretizujuci a s praxou toho nema vela spolocneho. Ak mas nejaky konkretny pripad, sem s nim. Rad si nazor upravim.
 
blahoslav J B Art
2014-03-21 14:20:39
príspevok od: ksindy
Obavam sa ze tvoj zaver je cisto filozoficko- teoretizujuci a s praxou toho nema vela spolocneho. Ak mas nejaky konkretny pripad, sem s nim. Rad si nazor upravim.
kolaze nerobim ani nejako nesledujem, takze nepoznam autorov
niekto tu pred casom navrhoval, aby z redakcie dali nejaku fotku a ludia by ju spracovali a dali na porovnanie svoje vysledky, nieco podobne by mohlo byt aj s kolazami
tu by sa mohlo ukazat, ci niekto dokaze navarit chutny obed aj z menej kvalitnych surovin
 
beholder
2014-06-23 18:24:59
príspevok od: ksindy
Z nekvalitnych fotiek nikdy nevytvoris kvalitnu fotomanipulaciu. Ten kto nevie urobit dobru fotku nedokaze urobit dobru fotomanipulaciu. Dodatok: naopak to vsak plati- aj z kvalitnych fotiek mozno vytvorit spatnu fotomanipulaciu.
....ani nebudem uvádzať mená známych surrealistov, ktorí tento fakt potvrdzujú aj "pravými" fotografiami pri ktorých "padá sánka" .....aj bez fotomanipulácie....
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia