Hore

Nikon D3100 infrared

Aktuálne modely zrkadloviek väčšinou nie sú na zozname fotoaparátov upravovaných pre potreby infrafotografie. Riziko, že prestavba sa nepodarí podľa vašich predstáv je vysoké.

Infrafotografia má mnoho priaznivcov a väčšiemu rozšíreniu bránia technické, finančné a vedomostné dôvody. Ten, kto chce snímať infrafotografie potrebuje upravený fotoaparát, ktorý nie je najlacnejší a musí dobre ovládať spracovanie fotografie. Návody ako fotografovať a upravovať infrafotografie nájdete na internete bez problémov. Horšie je to ale so zháňaním upraveného fotoaparátu alebo niekoho, kto fotoaparát upraví. Úprava fotoaparátu väčšinou spočíva vo výmene kombinovaného filtra, ktorý je pred snímačom, za infračervený. Nie je to vôbec jednoduché. Už samotné rozobratie fotoaparátu je komplikované. U rôznych modelov je filter rôzne upevnený a má rôznu hrúbku. Pri prerábke je kľúčové presné osadenie správneho filtra a čistota. Niekedy sa musí doladiť aj automatické zaostrovanie. Autorizované servisy vás odmietnu, pretože sa jedná o neautorizovanú úpravu fotoaparátu. Firiem ktoré fotoaparáty upravujú je málo, tou najznámejšou je LifePixel, ale sídli až v USA. S tím je spojených mnoho komplikácii, či už s logistikou alebo prípadnou reklamáciou.

V našich radoch však máme jedného úpravcu, ktorého asi všetci poznáte pod nickom Duves. Po sérii upravených Pentaxov prerobil konečne aj Nikon, konkrétne model D3100. Osadený je snímačom CMOS s rozlíšením 14 Mpx, pred ktorý bol inštalovaný infrafilter s priepustnosťou od 720 nm, čo je v infrafotografii štandard. Na eBay väčšinou  nájdete len Nikony staršieho data výroby, najmä modely D70/D70s, D100 a D80. Tie majú snímače CCD s väčším šumom a u D70 je na prekážku malé rozlíšenie 6 Mpx. Nájsť upravený niektorý z aktuálnych modelov je ako hľadať ihlu v kope sena. Trend sa uberá k úpravam CSC/Mirrorless fotoaparátov.

D3100 sa teoreticky javí ako vhodný fotoaparát. Moderný CMOS snímač a dostatočné rozlíšenie sú implementované do malého tela. Práve kompaktnosť je výhodou, pretože infrafotoaparát si fotograf berie do terénu ako doplnok k normálnemu fotoaparátu. Horšia ergonómia a niektoré parametre nie sú na prekážku jeho využitia. S infrafotoaparátom fotografujete len niektoré motívy. Jediné, čo mi chýba je výklopný displej.

Možno niektorí z vás skúšali infrafotografiu s neupraveným fotoaparátom. Kúpili si infrafilter, ktorý sa nasadzuje na objektív. Infrafilter je takmer čierny a cez hľadáčik nič nevidíte. Ani v live view režime to nie je žiadna sláva. Problémy máte s kompozíciou aj so zaostrovaním. Expozičné časy vychádzajú rádovo v desiatkách sekúnd až minútach, použitie statívu je nevyhnutné. Pri takto dlhých…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Marcel Rebro
2013-05-17 07:56:13
Well done! Dusan aj Karol ...
 
bonifacko
2013-05-17 07:59:05
Ešte doplňam, že to nebol prvy Nikon po IR modifikacii. Robil som Mirovi Šimekovi (Slavmiro) D70 v januari a D70 boli asi 3 kusy, jedna D50, nedavno D80. Canony tiež, druhykrat 350D, 450-ky.
Zoznam prerobenych tiel a kontakty na majitelov
http://ulozto.cz/xH9jxkPh/referencie-xls
 
masto
2013-05-17 08:06:32
Super konverzia
Dúfam že čoskoro pribudnem na zoznam
 
bonifacko
2013-05-17 08:09:05
Nemecka firma na IR modifikácie: http://www.h-maccario.de/wordpress/

a dalšia spoza velkej mlaky
http://www.spencerscamera.com/about.cfm
 
b.a.f.o.a.r.t.
2013-05-17 08:19:57
príspevok od: bonifacko
Ešte doplňam, že to nebol prvy Nikon po IR modifikacii. Robil som Mirovi Šimekovi (Slavmiro) D70 v januari a D70 boli asi 3 kusy, jedna D50, nedavno D80. Canony tiež, druhykrat 350D, 450-ky.
Zoznam prerobenych tiel a kontakty na majitelov
http://ulozto.cz/xH9jxkPh/referencie-xls
prznitel
 
Martin P
2013-05-17 08:22:10
príspevok od: bonifacko
Ešte doplňam, že to nebol prvy Nikon po IR modifikacii. Robil som Mirovi Šimekovi (Slavmiro) D70 v januari a D70 boli asi 3 kusy, jedna D50, nedavno D80. Canony tiež, druhykrat 350D, 450-ky.
Zoznam prerobenych tiel a kontakty na majitelov
http://ulozto.cz/xH9jxkPh/referencie-xls
vesmir je spojity v pondelok vnutorne polozena otazka pri nadhernom oblacikovom nebi a v piatok ponuknute riesenie viac ako dokonale optimalne
este zohnat funkcny nikon novsej generacie a ide sa do toho
dakujem autorom za riesenie
 
vd
2013-05-17 08:44:07
príspevok od: Marcel Rebro
Well done! Dusan aj Karol ...
well done, Nikon...
 
nehemah
2013-05-17 08:47:31
to je dobrá inšpirácia, plánujem nové telo a tú moju D3000 by som si vedel predstaviť, s takouto úpravou, porozmýšľam ... palec hore
 
transporti686
2013-05-17 08:48:29
príspevok od: vd
well done, Nikon...
ale no, túto reklamu na nikon, by sme si mohli aj odpustiť
 
Marcel Rebro
2013-05-17 08:49:50
príspevok od: vd
well done, Nikon...
Nie kazdy Nikon je vhodny na IR konverziu. Karola by vedel porozpravat ako dopadla jeho D90ka ...
 
vd
2013-05-17 08:56:41
príspevok od: transporti686
ale no, túto reklamu na nikon, by sme si mohli aj odpustiť
cely clanok je reklama na nikon ja som canon, mne je to jedno...
 
milanF
2013-05-17 09:06:20
výborné a obaja
 
slavmiro
2013-05-17 09:16:02
príspevok od: bonifacko
Ešte doplňam, že to nebol prvy Nikon po IR modifikacii. Robil som Mirovi Šimekovi (Slavmiro) D70 v januari a D70 boli asi 3 kusy, jedna D50, nedavno D80. Canony tiež, druhykrat 350D, 450-ky.
Zoznam prerobenych tiel a kontakty na majitelov
http://ulozto.cz/xH9jxkPh/referencie-xls
pekne si nas natrel!
 
bonifacko
2013-05-17 09:17:28
príspevok od: slavmiro
pekne si nas natrel!
 
Marcel Rebro
2013-05-17 09:19:48
príspevok od: vd
cely clanok je reklama na nikon ja som canon, mne je to jedno...
ja som obsluha fotaku. vacsinou cierneho, ale mam aj strieborny
 
slavmiro
2013-05-17 09:20:20
príspevok od: bonifacko
Ešte doplňam, že to nebol prvy Nikon po IR modifikacii. Robil som Mirovi Šimekovi (Slavmiro) D70 v januari a D70 boli asi 3 kusy, jedna D50, nedavno D80. Canony tiež, druhykrat 350D, 450-ky.
Zoznam prerobenych tiel a kontakty na majitelov
http://ulozto.cz/xH9jxkPh/referencie-xls
ozaj, ako si dopadol s tym koumakom z CZ ohladon vlnovej dlzky [nm]?
 
Marcel Rebro
2013-05-17 09:43:55
príspevok od: bonifacko
Nemecka firma na IR modifikácie: http://www.h-maccario.de/wordpress/

a dalšia spoza velkej mlaky
http://www.spencerscamera.com/about.cfm
Ak mozem este jeden spozavelkomlakovac / asi najznamejsi

http://www.lifepixel.com/

Jediny problem s nimi je, ze ako slusna firma poslu spat fotak "zo servisu", ale na sprievodku uvedu cenu modifikacie, takze z nej treba zaplatit clo a DPH ...
 
transporti686
2013-05-17 09:49:38
príspevok od: Marcel Rebro
Ak mozem este jeden spozavelkomlakovac / asi najznamejsi

http://www.lifepixel.com/

Jediny problem s nimi je, ze ako slusna firma poslu spat fotak "zo servisu", ale na sprievodku uvedu cenu modifikacie, takze z nej treba zaplatit clo a DPH ...
a ako poriadna firma sú aj o "kúštik" drahší ako Duves, inak poznám jedného člena, ktorý im foťák poslal aj bez sprievodky, že ide na servis a potom to musel riešiť troška iným spôsobom na colnici
 
transporti686
2013-05-17 09:50:13
inak tým som nechcel povedať, že Duves to nerobí dobre
 
Marcel Rebro
2013-05-17 09:52:34
príspevok od: transporti686
a ako poriadna firma sú aj o "kúštik" drahší ako Duves, inak poznám jedného člena, ktorý im foťák poslal aj bez sprievodky, že ide na servis a potom to musel riešiť troška iným spôsobom na colnici
No Duves v case ked som to riesil ja, robil len Pentaxy. A neviem ci robi mikro 4/3 dodnes.
 
transporti686
2013-05-17 09:54:40
príspevok od: Marcel Rebro
No Duves v case ked som to riesil ja, robil len Pentaxy. A neviem ci robi mikro 4/3 dodnes.
to je možné, však kamoš to tiež takto posielal do lifepixelu lebo nevedel vtedy komu to dať urobiť inam.
 
Marcel Rebro
2013-05-17 10:05:11
príspevok od: transporti686
to je možné, však kamoš to tiež takto posielal do lifepixelu lebo nevedel vtedy komu to dať urobiť inam.
Inac ale aj lifepixel sa popalil. Povodne som im poslal OMD ... tvrdili ze ziaden problem ... az kym ho nedostali do ruky a nezistili ze koli magnetom co maju na staroti stabilizaciu cipu v OMD to nevedia spravit.

Tak mi vratili celu platbu (vcitane mojho postovneho) a dali voucher na jednu konverziu. No a na to konverziu zadara mi potom vypisali colnu sprievodku s normalnou cenou
 
ales
2013-05-17 10:07:56
Nedaju sa na plnohodnotnu infrafotografiu pouzit aj stare Sony F828, ktore maju uz infra zabudovane od vyroby?
 
transporti686
2013-05-17 10:17:40
príspevok od: Marcel Rebro
Inac ale aj lifepixel sa popalil. Povodne som im poslal OMD ... tvrdili ze ziaden problem ... az kym ho nedostali do ruky a nezistili ze koli magnetom co maju na staroti stabilizaciu cipu v OMD to nevedia spravit.

Tak mi vratili celu platbu (vcitane mojho postovneho) a dali voucher na jednu konverziu. No a na to konverziu zadara mi potom vypisali colnu sprievodku s normalnou cenou
im posielaš také špeciality
 
quintes
2013-05-17 10:46:12
Inak, svoj canon 400D som si sám prerábal na infra, a hlavne vďaka Dušanovi aj úspešne, a ak môžem neodporúčam to robiť "na kolene", je to babračka, a treba na to hlavne čas a trpezlivosť, a mať dobre naštudované svoje telo (fotoaparát). Preto radšej odporúčam zveriť to do odborných rúk.
Nie žeby sa mi to nepodarilo, mne sa to skomplikovalo tým že som to pôvodne chcel prerobiť na astro foto...
 
bonifacko
2013-05-17 10:46:21
príspevok od: Marcel Rebro
Ak mozem este jeden spozavelkomlakovac / asi najznamejsi

http://www.lifepixel.com/

Jediny problem s nimi je, ze ako slusna firma poslu spat fotak "zo servisu", ale na sprievodku uvedu cenu modifikacie, takze z nej treba zaplatit clo a DPH ...
Jasnem firmu poznam. Nebolo treba menovat.
A poznam aj to druhe. Mal som čest sa oboznamiť teraz nedavno. Pravdepodobne to oni musia uviesť, zrejme by prišli o licenciu podnikania. Čo je na prd, tak cvakate aj z ceny dopravy.
 
Mattvo
2013-05-17 10:48:27
príspevok od: Marcel Rebro
Nie kazdy Nikon je vhodny na IR konverziu. Karola by vedel porozpravat ako dopadla jeho D90ka ...
Prečo nie každý?
Karolov článok som čítal, ale podľa všetkého bola chyba v zakúpenom filtry nie?
 
bonifacko
2013-05-17 11:01:23
príspevok od: Mattvo
Prečo nie každý?
Karolov článok som čítal, ale podľa všetkého bola chyba v zakúpenom filtry nie?
Ja si to tiež myslim. Prečo by lifepixel ponukal IR modifikaciu toho tela? Už su tak sofistikovaní, že maju v ponuke 4 druhy IR filtrov a nevedeli by napísať, že prepačte, ale D90 nerobíme!
 
bonifacko
2013-05-17 11:01:52
príspevok od: Marcel Rebro
Inac ale aj lifepixel sa popalil. Povodne som im poslal OMD ... tvrdili ze ziaden problem ... az kym ho nedostali do ruky a nezistili ze koli magnetom co maju na staroti stabilizaciu cipu v OMD to nevedia spravit.

Tak mi vratili celu platbu (vcitane mojho postovneho) a dali voucher na jednu konverziu. No a na to konverziu zadara mi potom vypisali colnu sprievodku s normalnou cenou
Teraz viem, že fakt čo telo, to ina konštrukcia. Ale napr. Pentax ma tiež stabilizaciu na čipe a su tam magnety. S tym som začínal. Nikon D70 je brnkačka a tento D3100, tak pri ňom som sa riadne zapotil.
 
transporti686
2013-05-17 11:09:13
príspevok od: bonifacko
Teraz viem, že fakt čo telo, to ina konštrukcia. Ale napr. Pentax ma tiež stabilizaciu na čipe a su tam magnety. S tym som začínal. Nikon D70 je brnkačka a tento D3100, tak pri ňom som sa riadne zapotil.
nikon D70 je úplne jednoduchý na rozobratie aj úpravu, netreba na ňom nič letovať, všetko sa iba odpojí, ten som si sám prerábal na IR, ale zakapala mi tá D70ka, nie konverziou, ale že niečo sa posralo v tele, najťažšia vec bola nemať prach po prerábke na fotkách
 
bonifacko
2013-05-17 11:15:55
príspevok od: slavmiro
ozaj, ako si dopadol s tym koumakom z CZ ohladon vlnovej dlzky [nm]?
Napísal som mu naposledy k jeho dotieravym otazkam nasledovné
1.) Vy chcete fotografovať v IR, alebo o tom polemizovať?
2.) IR filtre z ebay podla všetkych indicii prepúšťaju aj UV.
3.) mohol som vam poslať akykolvek graf, napr. z edmundsoptics.com, uspokojilo by vás to?

Už sa neozval
 
bonifacko
2013-05-17 11:18:20
príspevok od: transporti686
nikon D70 je úplne jednoduchý na rozobratie aj úpravu, netreba na ňom nič letovať, všetko sa iba odpojí, ten som si sám prerábal na IR, ale zakapala mi tá D70ka, nie konverziou, ale že niečo sa posralo v tele, najťažšia vec bola nemať prach po prerábke na fotkách
Ten problem s prachom poznam. Mam inak jedno telo D70 stale na predaj. Viem to dať členovi ephoto so zlavou 10%
http://foto.bazos.sk/inzerat/24578126/Nikon-D70-na-IR-fotografiu.php
 
bonifacko
2013-05-17 11:40:28
príspevok od: Marcel Rebro
ja som obsluha fotaku. vacsinou cierneho, ale mam aj strieborny
Len aby, raz videl niekto nejaku slečnu, čiže obsluhu DSLR ako fotila a po každom zabere niečo nastavovala a točila ovladačom. Ten niekto sa jej pyta, že slečna, čo to tam stale nastavujete? Slečna obsluha na to: ja neviem, ale su tu nejake kolečka, tak s tym hýbem. Tak to bola naozaj fundovana obsluha.
 
blahoslav J B Art
2013-05-17 12:18:03
príspevok od: bonifacko
Len aby, raz videl niekto nejaku slečnu, čiže obsluhu DSLR ako fotila a po každom zabere niečo nastavovala a točila ovladačom. Ten niekto sa jej pyta, že slečna, čo to tam stale nastavujete? Slečna obsluha na to: ja neviem, ale su tu nejake kolečka, tak s tym hýbem. Tak to bola naozaj fundovana obsluha.
len tak mimochodom, mimo skrytej reklamy, kolko by ma stala prerabka Canon eos 350d u teba ?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-05-17 12:24:17
príspevok od: blahoslav J B Art
len tak mimochodom, mimo skrytej reklamy, kolko by ma stala prerabka Canon eos 350d u teba ?
Odporucam na taketo otazky pouzit sukromnu postu.
 
bonifacko
2013-05-17 12:26:35
príspevok od: blahoslav J B Art
len tak mimochodom, mimo skrytej reklamy, kolko by ma stala prerabka Canon eos 350d u teba ?
Karol v članku uvadza moju web stranku, su tam všetky informacie vratane ceny.
 
masto
2013-05-17 13:57:35
príspevok od: transporti686
ale no, túto reklamu na nikon, by sme si mohli aj odpustiť
Asi si ten článok nečítal alebo ani okrajovo netušíš o čom sa tam píše. Karol opisuje skúsenosti z upraveným foťákom od Duvesa to, že je to Nikon je jedno. Ako je už hore spomenuté, nieje jednoduché ani lacné prerobiť fotoaparát na IR a nehodia sa na to všetky foťáky. Pre ľudí čo sa venujú alebo chcú venonať tomuto druhu fotografie je informácia o každom modely čo je na to vhodný hodnotná.
 
transporti686
2013-05-17 14:01:20
príspevok od: masto
Asi si ten článok nečítal alebo ani okrajovo netušíš o čom sa tam píše. Karol opisuje skúsenosti z upraveným foťákom od Duvesa to, že je to Nikon je jedno. Ako je už hore spomenuté, nieje jednoduché ani lacné prerobiť fotoaparát na IR a nehodia sa na to všetky foťáky. Pre ľudí čo sa venujú alebo chcú venonať tomuto druhu fotografie je informácia o každom modely čo je na to vhodný hodnotná.
a predstav si, že čítal a tuším a do IR som fotil a Duvesa aj poznám z jednej akcie, ty si to nepochopil, lebo ja som to myslel len ako srandu a preto som tam dal aj ten smajl

ale súhlasím, že článok je hodnotný a ani som ho nikde nedehonestoval

duvesova pekná robota
 
bonifacko
2013-05-17 16:02:42
Chlapi nenaťahujte sa.
Ak chcete, viem vybaviť mnou prerobeny Canon 1100D, lenže ja na to nemam sklo/á. Chcelo by to dať do ruk Karolovi.
 
frenkygoo
2013-05-17 18:08:51
A TEN MOJ D80, vyzera ze dopadol dobre pri prerabke
 
bonifacko
2013-05-17 20:36:37
Ukažka rôznorodosti low pass filtrov - sú rôznych rozmerov a rôznej hrúbky. Nikon D3100 ma nejake ultrazvukové čistenie. Po prerabke už nema. Takže ak to mate v menu povolene, je to iba placebo.
 
Paulie
2013-05-18 01:45:57
príspevok od: bonifacko
Teraz viem, že fakt čo telo, to ina konštrukcia. Ale napr. Pentax ma tiež stabilizaciu na čipe a su tam magnety. S tym som začínal. Nikon D70 je brnkačka a tento D3100, tak pri ňom som sa riadne zapotil.
Olymbus používa na stabilizáciu ultrazvukové motory ktoré fungujú aj ako ultrazvukové čistenie. Sú to tie isté motory ako má v SWD objektívoch. Magnety možno tak na chladničke (ak nejaké vyrába).
V prílohe hybrid filter z 4/3.
 
bonifacko
2013-05-18 10:36:29
Nechcem zakladat novú temu, ani to hladať v starych. Je to večne znamy problem. Spravnost ostrenia. Karol ocenil dobre nastavene ostrenia v testovacom modely D3100 čo ma teší.
Testovací obraz
http://www.k10dbook.com/newchart.pdf
 
pxls.jpg
2013-05-19 19:15:45
Spomenul som si na pelíšky:
"To muselo dát příšernou práci... Přitom taková blbost!

Podla mna fotografovať infračervene má rovnaký zmysel ako fotografovať roentgenom.
 
Paulie
2013-05-19 21:06:25
príspevok od: pxls.jpg
Spomenul som si na pelíšky:
"To muselo dát příšernou práci... Přitom taková blbost!

Podla mna fotografovať infračervene má rovnaký zmysel ako fotografovať roentgenom.
Tak potom rovnaká blbosť je aj fotiť čiernobielo, či...?
 
pxls.jpg
2013-05-20 07:08:09
príspevok od: Paulie
Tak potom rovnaká blbosť je aj fotiť čiernobielo, či...?
Nie. Ciernobiela fotografia zachovava prirodzenu tonalitu.

Je zaujimave ze som videl tisicky dobrych ciernobielych fotografii, ale ani jednu dobru infracervenu. Rozdiel je v tom, ze pr infracervenej fotografii ma autor pocit, ze sa uz nemusi snazit spravit originalny vytvor pretoze sa spolieha na to, ze to zan ho spravi technika infracervenej fotografie. Velky doraz na okamzity efekt, ktory je pouzity prvoplanovo a samoucelne. To je ucebnicovou definiciou gycu.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-05-20 07:16:43
príspevok od: pxls.jpg
Nie. Ciernobiela fotografia zachovava prirodzenu tonalitu.

Je zaujimave ze som videl tisicky dobrych ciernobielych fotografii, ale ani jednu dobru infracervenu. Rozdiel je v tom, ze pr infracervenej fotografii ma autor pocit, ze sa uz nemusi snazit spravit originalny vytvor pretoze sa spolieha na to, ze to zan ho spravi technika infracervenej fotografie. Velky doraz na okamzity efekt, ktory je pouzity prvoplanovo a samoucelne. To je ucebnicovou definiciou gycu.
Kategorizacia v style podla seba sudim teba. Znamena to, ze ti co fotia farebne a ciernobielo sa vzdy snazia o "umenie" a ich fotky su na rozdiel od infra vzdy dobre? AUtor sa musi snazit vzdy, ak chce mat dobre fotky, jedno akou technikou, jedno aky zaner. Na fotke je super to, ze si kazdy moze fotit co chce, kde chce, com chce a hlavne ako chce. Ked sa napriklad pozriem na mrcove fotky na vystave v Apolle, tak su rozhodne umeleckejsie nez tvoj kaktus v okne, pritom podla tvojej definicie je to len prvoplanovity gyc.
 
bonifacko
2013-05-20 08:25:40
Marcelove fotky nemaju chybu. Unho sa zlúčil cit pre kompo, znalosti IR fotografie a že vie ako z toho urobiť fakt peknu čb fotografiu.
 
pxls.jpg
2013-05-20 16:50:06
príspevok od: Karol Srnec
Kategorizacia v style podla seba sudim teba. Znamena to, ze ti co fotia farebne a ciernobielo sa vzdy snazia o "umenie" a ich fotky su na rozdiel od infra vzdy dobre? AUtor sa musi snazit vzdy, ak chce mat dobre fotky, jedno akou technikou, jedno aky zaner. Na fotke je super to, ze si kazdy moze fotit co chce, kde chce, com chce a hlavne ako chce. Ked sa napriklad pozriem na mrcove fotky na vystave v Apolle, tak su rozhodne umeleckejsie nez tvoj kaktus v okne, pritom podla tvojej definicie je to len prvoplanovity gyc.
Vkladas mi do ust to co som nikdy nepovedal. pravdepodobne si ma zle pochopil.

Drviva vacsina mojich fotiek je gyc. Neviem preco maju ludia problem to priznat. Na gyci nie je predsa nic zle. Zaujimave ale je, ze vahu mojho nazoru podmienujes urovnou mojej tvorby, co je samozrejme uplne scestne. Ak by sme takto rozmyslali akakolvek kritika by bola vopred zamietnuta.

tvoja hra na to kto je umeleckejsi a kto menej je detinska. na toto som sa ja naozaj nehral a je mi to srdecne jedno. jedine co tvrdim, je ze som este nevidel negycovu infracervenu fotku a ze mi pride zvlastne kvoli tomu aby som mal biele stromy kazit funkcny stary fotak.

ano moja fotka kaktusov, okrem toho, ze ma presne 4 roky, je gycova bezducha onanovacka nad bokehom a je velmi podobe nehodnotnym vycvakom ako fotky v clanku, ktore tiez neprinasaju nic len onanovanie nad inou farebnostou. znehodnocuje to, ale moj nazor?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-05-22 22:20:50
Najnovsie fotografie z D3100 infrared: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.460728320675643.1073741839.100002154388783&type=1&l=e829241c42
 
bonifacko
2013-05-24 19:00:07
Neviete, kde vyviezli od nabrežia máriu tereziu?
 
bonifacko
2013-05-25 15:31:44
Prave prerabam Canon 5D IR (full frame)
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.195302643954550.1073741829.121165954701553&type=3&uploaded=14
 
slavmiro
2013-05-26 20:57:46
príspevok od: bonifacko
Prave prerabam Canon 5D IR (full frame)
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.195302643954550.1073741829.121165954701553&type=3&uploaded=14
Duves, od januara som na IR nesiahol, az vcera: http://fkga.sk/sk/picture-detail/c/0/10137
Dobra praca, vdaka!
 
bonifacko
2013-05-27 19:16:43
príspevok od: slavmiro
Duves, od januara som na IR nesiahol, az vcera: http://fkga.sk/sk/picture-detail/c/0/10137
Dobra praca, vdaka!
Som sa nechcel pytat, reku ako to vyzera. Tak fajn.
Aj ked, D70 je už prekonana. Aspon D80, ešte lepšie niečo ako toto tu recenzoval Karol. Zajtra idem po Nikon D5000 z bazaru. Už mam zaujemcu. Len nestiham. Nedokončeny Canon 5D (až z Prahy) -ano je to moj prvy FF model na IR modifikaciu. Prve vysledky vyzeraju dobre.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.195302643954550.1073741829.121165954701553&type=1
 
slavmiro
2013-05-28 12:36:13
príspevok od: bonifacko
Som sa nechcel pytat, reku ako to vyzera. Tak fajn.
Aj ked, D70 je už prekonana. Aspon D80, ešte lepšie niečo ako toto tu recenzoval Karol. Zajtra idem po Nikon D5000 z bazaru. Už mam zaujemcu. Len nestiham. Nedokončeny Canon 5D (až z Prahy) -ano je to moj prvy FF model na IR modifikaciu. Prve vysledky vyzeraju dobre.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.195302643954550.1073741829.121165954701553&type=1
Preco, v com je prekonana D70 s D80tkou? Mal som D200, rovnaky chip ako D80 a ten sumi viac a 6 Mpix CCD. Na IR ucel D70 uplne staci, som rad ze som pre nu nasiel taketo fajn vyuzitie a dal som jej druhu sancu. Kedysi som z D70 robil dokonca foto 180x.120[cm] (mokry proces FotoAntal) a nema problema.

iR foto my spontanne vysli lepsie ako color foto z FF-D600/24MPix a sirokacom za 1.000 EUR. Bez PP nereprezentovatelne, tam bude este vela carovania...

Este raz vdaka za super iR konverziu!
 
Marcel Rebro
2013-05-28 12:46:08
príspevok od: slavmiro
Preco, v com je prekonana D70 s D80tkou? Mal som D200, rovnaky chip ako D80 a ten sumi viac a 6 Mpix CCD. Na IR ucel D70 uplne staci, som rad ze som pre nu nasiel taketo fajn vyuzitie a dal som jej druhu sancu. Kedysi som z D70 robil dokonca foto 180x.120[cm] (mokry proces FotoAntal) a nema problema.

iR foto my spontanne vysli lepsie ako color foto z FF-D600/24MPix a sirokacom za 1.000 EUR. Bez PP nereprezentovatelne, tam bude este vela carovania...

Este raz vdaka za super iR konverziu!
Co sa tyka sumu IR najlepsie vysledky mam zatial s konvertovanym Oly E-PL5. Kym doposial (D70, D80, Pana G1, Oly E-PM1) som vzdy musel odsumovat (hlavne oblohu) s E-PL5 tento problem neriesim.
 
slavmiro
2013-05-28 13:30:01
príspevok od: bonifacko
Ešte doplňam, že to nebol prvy Nikon po IR modifikacii. Robil som Mirovi Šimekovi (Slavmiro) D70 v januari a D70 boli asi 3 kusy, jedna D50, nedavno D80. Canony tiež, druhykrat 350D, 450-ky.
Zoznam prerobenych tiel a kontakty na majitelov
http://ulozto.cz/xH9jxkPh/referencie-xls
zopar referencncyh iR foto z D70+Nikkor AF-S 18-105/3.5-5.6ED VR + Hoya ND8 HMC
http://www.uschovna.cz/zasilka/M9HXBDAVCBCW33TW-B9S
 
bonifacko
2013-05-28 15:21:50
príspevok od: slavmiro
Preco, v com je prekonana D70 s D80tkou? Mal som D200, rovnaky chip ako D80 a ten sumi viac a 6 Mpix CCD. Na IR ucel D70 uplne staci, som rad ze som pre nu nasiel taketo fajn vyuzitie a dal som jej druhu sancu. Kedysi som z D70 robil dokonca foto 180x.120[cm] (mokry proces FotoAntal) a nema problema.

iR foto my spontanne vysli lepsie ako color foto z FF-D600/24MPix a sirokacom za 1.000 EUR. Bez PP nereprezentovatelne, tam bude este vela carovania...

Este raz vdaka za super iR konverziu!
Ja som tvoju D70 robil v zime. Kedze sa nedalo velmi fotiť, tak som to otestoval až nedavno. Mal som 2 kusy, a bol som rad, že som sa ich zbavil. 6 mpx rozlišenie už moc nefrčí. Skor niečo 12-14 mpx. Ale ani tie vysledky z d70 neboli presvedčujuce. Sa mi videlo dosť šumu.
 
slavmiro
2013-05-28 16:47:11
príspevok od: bonifacko
Ja som tvoju D70 robil v zime. Kedze sa nedalo velmi fotiť, tak som to otestoval až nedavno. Mal som 2 kusy, a bol som rad, že som sa ich zbavil. 6 mpx rozlišenie už moc nefrčí. Skor niečo 12-14 mpx. Ale ani tie vysledky z d70 neboli presvedčujuce. Sa mi videlo dosť šumu.
v zime som tri test cvaky robil na ISO1600. Teraz vonku s Nikon D70 ISO200, nema problema. Na D300 ked robim BW na papier (ISO100), umelo dodavam cez NX Capture zrno. Sklamanie z nedostatocneho MPix je skor v dosledku zasumeneho 10MPix CCD snimaca (Nikon D200/D80), slepa ulicka. Podobne generuje sklamanie aj Canon 7D, ktori ma akcpetovatelny sum do ISO800. Potvrdene aj na fototripe Canonistami po par poldecakoch becherovky.

Ostatne MPix nahananie je marketing. Ked fotak ostri dobre (vdaka za AF tunning), je spravne pouzita slusna optika, pripadne primerane kvalitny filter (ND/CPL, ziadne plastove sracky) tak 6 MPix staci, aj na mierne vyrezy. Na Sony CD Mavica s 3.2MPix a CarlZeiss som si hovoril ze to staci, bez vyrezov. Na 6 MPix je uz moznost mierne cropovat. Chyba nieco tym iR zaberom z NPP?
 
blahoslav J B Art
2013-05-28 19:30:01
poznate nejaky dobry softver, ktory urobi z 'normalnej' fotky infrafoto ? zda sa mi to jednoduchsia a lacnejsia cesta ako prerabka a nebol by som limitovany len 1 fotakom
 
bonifacko
2013-05-28 19:49:41
príspevok od: blahoslav J B Art
poznate nejaky dobry softver, ktory urobi z 'normalnej' fotky infrafoto ? zda sa mi to jednoduchsia a lacnejsia cesta ako prerabka a nebol by som limitovany len 1 fotakom
Niektore fotoaparaty maju v menu filtr IR (pentax), ale vysledok je daleko od skutočnej modifikacie na IR
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-05-28 20:26:53
príspevok od: blahoslav J B Art
poznate nejaky dobry softver, ktory urobi z 'normalnej' fotky infrafoto ? zda sa mi to jednoduchsia a lacnejsia cesta ako prerabka a nebol by som limitovany len 1 fotakom
Urobit napodobneninu IR nie je tazke, napisal som o tom clanok do Fotoskoly/Editacia fotografii. Problem je v tom, ze musis mat ako podklad fotografiu s vyraznymi farbami, aby si s nimi mohol manipulovat pri prevode do CB. Vhodna fotka sa hlada tazko a vzdy to bude len napodobnenina. Velky rozdiel je v tom, ako spracujes tiene vo farebnej fotke a ako sa tiene spravaju pri infrafotografii.
Infrafotografii nie je len o tom, ze ti fotak urobi biele stromy a travicku. S infrafotakom zacnes inak premyslat, vyhladavat specificke situacie, hladat vhodne materialy, fotit to, co by si na farbu ani necvakol.
 
slavmiro
2013-05-28 20:58:48
príspevok od: blahoslav J B Art
poznate nejaky dobry softver, ktory urobi z 'normalnej' fotky infrafoto ? zda sa mi to jednoduchsia a lacnejsia cesta ako prerabka a nebol by som limitovany len 1 fotakom
a kolko by si bol potom ochotny zaplatit za taky softer? Bavi Ta fotit alebo softit?
 
bonifacko
2013-06-09 17:47:55
Tak, až Nikon D7100 zostarne, o 4 - 5 rokov bude problem. Low pass filter je nalepeny syntetickou živicou na povrch senzoru (zrejme ta ista živica sa používa na lepenie šošoviek). Medzi senzorom a low pass filtrom nie je vzduchova medzera. Tiež je to na D800, D600 a špičkovej D4.

http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d7100/features01.htm#a2
 
bonifacko
2013-06-09 17:48:21
zdroj: http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d7100/features01.htm#a2
 
bonifacko
2013-06-11 21:13:53
príspevok od: bonifacko
Tak, až Nikon D7100 zostarne, o 4 - 5 rokov bude problem. Low pass filter je nalepeny syntetickou živicou na povrch senzoru (zrejme ta ista živica sa používa na lepenie šošoviek). Medzi senzorom a low pass filtrom nie je vzduchova medzera. Tiež je to na D800, D600 a špičkovej D4.

http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d7100/features01.htm#a2
Takže omyl, to sa tyka LCD panelu!!!!!!!!!
 
bonifacko
2013-06-11 21:14:26
Mam prerobeny Nikon D3000 na IR, je zaujem? Inzerat v bazare.
 
bonifacko
2013-07-15 22:06:04
Mam prerobeny Nikon D3100 na IR, je zaujem? Inzerat v bazare.
 
bonifacko
2014-03-28 08:29:26
príspevok od: Marcel Rebro
Nie kazdy Nikon je vhodny na IR konverziu. Karola by vedel porozpravat ako dopadla jeho D90ka ...
Pohravam sa s myšlienkou na D90, už sa to da zohnat z 2.ruky tak do 250€. Som zvedavy.
 
Johnnny
2016-03-27 07:02:30
Z clanku som uplne nepochopil, ci je mozne docielit neupravenym fotakom s nasadenym filtrom rovnaky vysledok ako s upravenym fotoaparatom. Rozumiem tomu, ze budu problemy so zaostrovanim (co nie je problem), casom aj expoziciou, ale je mozne metodou pokus-omyl docielit rovnaky vysledok ?
 
bonifacko
2016-03-27 08:45:09
príspevok od: Johnnny
Z clanku som uplne nepochopil, ci je mozne docielit neupravenym fotakom s nasadenym filtrom rovnaky vysledok ako s upravenym fotoaparatom. Rozumiem tomu, ze budu problemy so zaostrovanim (co nie je problem), casom aj expoziciou, ale je mozne metodou pokus-omyl docielit rovnaky vysledok ?
Nie, low pass filter je na DSLR už tak silný, že časy na vysokom ISO vychádzajú velmi dlhé. Po uprave, kde je vybratý low pass a nahradený IR filtrom vychádzajú časy, že sa da fotiť z ruky.
Čo sa tyka ostrosti, je to o trochu horšie hlavne pri krajoch. Ostrenie sa nastavuje na stredovy bod a eliminuje sa front, alebo back fokus.
http://kolarivision.com/articles/focus-calibration/
Úplne lešie výsledky teda vychádzajú s mirrorlesami.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované