Hore

Lomografia II.

„Future is analog". V takomto duchu hovorí o vývoji fotografie Matej Žoldoš, zástupca lomografie na Slovensku, prevádzkujúci stránku lomography.sk. Tento druh fotografie si v posledných rokoch získava čoraz viac prívržencov. Ide najmä o mladých ľudí, ktorých láka koncept „fotografie bez starostí".

Dnes sa azda v každej sfére kultúry, alebo životného štýlu stretávame s trendom rozvoja alternatívnych smerov, ktoré sa každým rokom rozrastajú. Najmä mladí ľudia radi vynachádzajú nové spôsoby, metódy a možnosti odlíšenia sa, čo mnohokrát vedie k zaujímavým kreatívnym výsledkom. Nie vždy ale ide o cielenú snahu a občas aj kúsok šťastia rozhodne o tom, či nový nápad uzrie svetlo sveta. Práve to sa udialo v prípade lomografie.

Fotoaparát Lomo LC-A

V osemdesiatych rokoch bol prístroj Lomo LC-A, vďaka ktorému neskôr lomografia vznikla, pomerne obyčajným, aj keď populárnym fotoaparátom používaným v mnohých krajinách východného bloku. Ruskí vývojári si s obľubou požičiavali ako predlohy svojich produktov západné výrobky a ani v tomto prípade to nebolo inak. Pre závod Lomo sídliaci v Petrohrade poslúžila japonská Cosina CX-2. Vtedy ale ešte nikto netušil, že sa slovo Lomo dočká aj druhej polovice a tým sa z obyčajnej značky stane celosvetová komunita ľudí označujúcich fotoaparát LC-A za prvopočiatok svojej vášne.

To sa stalo po páde sovietskeho zväzu, keď rakúski turisti vykračujúci si ulicami Prahy objavili vo fotobazáre práve túto čiernu krabičku. Rozhodli sa, že si starý film, ktorý v nej bol vycvakajú od pása a po návrate ho dajú vyvolať. Boli nadšení tým, aké zaujímavé efekty tento prístroj (nechtiac) tvorí v spolupráci s filmom, roky po záruke. Zaujalo to aj ich známych a čoskoro si už každý chcel obstarať svoje vlastné Lomo.

Fotoaparát POP 9 Gold

Rok na to vznikla medzinárodná lomografická spoločnosť (Lomographic Society International), ktorá dodnes…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Big Lebowski
2010-11-19 09:57:19
Najviac ma zaujal bod 6 v strede článku. ´Nerozmýšľať´, to je asi doména dnešného trhu. A teda aj toho, kto dá za LOMO LC-A+ 250€.
 
lu_boss
2010-11-19 10:41:01
...technicka nedokonalost povysena na umenie :-) Nic v zlom, fotil som ruskymi fotakmi a kazdy vedel prekvapit.
Suhlasim s tym, ze analog tak skoro nezanikne, ale netvrdil by som, ze mu patri buducnost.
 
haplo602
2010-11-19 11:36:34
tak nejak ... tiez ma dost prekvapilo, ako moze niekto takym nehoraznym sposobom ryzovat na takom technickom braku ... predpokladam ze skutocne vyrobne naklady na jeden LC-A su asi 5e ...

ale ma to jedno pozitivum ... Holga udrzuje 120 film nazive :-)
 
Big Lebowski
2010-11-19 11:41:35
príspevok od: lu_boss
...technicka nedokonalost povysena na umenie :-) Nic v zlom, fotil som ruskymi fotakmi a kazdy vedel prekvapit.
Suhlasim s tym, ze analog tak skoro nezanikne, ale netvrdil by som, ze mu patri buducnost.
Ono je to veľmi pekný príklad marketingu. Ak sa nemýlim, tak ten istý človek predáva aj retro bicykle. Funguje to nejako takto: zoženie starý bicykel, prevarí rám aby to nebolo také obyčajné, nastrieka, osadí kolesá a štýlovú sedanku, a vualá, bicykel za 700€ je na svete. Výrobná cena? Maximálne 100€.
A ľudia to kupujú, lebo sa chcú odlíšiť.
Bod 6, ´nemyslieť´ nie je jeho prípad. On je náhodou veľmi šikovný, len tí ľudia sú bohužiaľ taký akí sú. Ale keď na to majú, tak nech si doprajú.
To isté platí aj o lomography.sk. Keď na to človek má, nech si užíva svoju (akože) individualitu.
 
Big Lebowski
2010-11-19 11:47:46
príspevok od: haplo602
tak nejak ... tiez ma dost prekvapilo, ako moze niekto takym nehoraznym sposobom ryzovat na takom technickom braku ... predpokladam ze skutocne vyrobne naklady na jeden LC-A su asi 5e ...

ale ma to jedno pozitivum ... Holga udrzuje 120 film nazive :-)
Všetko je len o tom, líšiť sa. Keď si niekto myslí že mu toto pomôže, tak to nie je až tak veľa tých 250€. :)
Len je divné že to robí všetko pre radosť ostatných, ale nejako záhadne mu to zarába na živobytie.
 
demo
2010-11-19 11:48:15
fotky z klasickeho loma sa mi velmi pacia, zvlast ked je film crossovany,
maju zvlastnu atmosferu
a snahu o odlisenie nezazlievam, kazdy ju ma, len niekto si vyberie technicku cestu a niekto skor zazitok a nezavislost na technike... drzim palec
 
haplo602
2010-11-19 11:51:42
príspevok od: Big Lebowski
Všetko je len o tom, líšiť sa. Keď si niekto myslí že mu toto pomôže, tak to nie je až tak veľa tých 250€. :)
Len je divné že to robí všetko pre radosť ostatných, ale nejako záhadne mu to zarába na živobytie.
predam original Lubitel 2 z 250e :-)))) akurat ze to nikto nekupi ... skoda ...
 
Big Lebowski
2010-11-19 11:55:43
príspevok od: haplo602
predam original Lubitel 2 z 250e :-)))) akurat ze to nikto nekupi ... skoda ...
Ak ku tomu napíšeš malí článoček, aký je výnimočný a prefarbíš na ružovo či zlato, tak aj za 300€ ho dáš.
 
PolloK
2010-11-19 13:14:26
nemas pravdu..toto moze napisat niekto kto nic nevyrobil..vyrabam bycikle a ver ze obycajne suciastky stoja o hodne viac nez v celku na bicykli made in china, nieto este tie ´stilove´ + zvaranie, farba, atd..a zaplatit robotu tiez treba..ved ani ty bi si nepohol prstom za nic... ze? ..takze tvoje prirovnanie teda nieje apsolutne na mieste..
 
Big Lebowski
2010-11-19 13:57:36
príspevok od: PolloK
nemas pravdu..toto moze napisat niekto kto nic nevyrobil..vyrabam bycikle a ver ze obycajne suciastky stoja o hodne viac nez v celku na bicykli made in china, nieto este tie ´stilove´ + zvaranie, farba, atd..a zaplatit robotu tiez treba..ved ani ty bi si nepohol prstom za nic... ze? ..takze tvoje prirovnanie teda nieje apsolutne na mieste..
Ja nesúhlasím s tebou. Ale to je jedno. Ide o to že je to len o nejakom chcení sa odlíšiť. A tieto predražené plastové krabičky tomu majú pomôcť.
 
kecal
2010-11-19 14:17:55
toľko ´stupidity´ od fotografov by som nečakal ..

Napríklad, ono to ´nerozmýšlať´ neznamená to čo robí vetšina tikitálistov že cvaká bezo zmyslu, To nerozmýšľanie znamená ´ nezaoberať sa ničím iným ako je samotná scéna, pocit, okamih, ... Neazaoberať sa nastavovaním tristo vecí aby bola fotka super dokonalá, rozmiestňovať záblesky a odrazky .. a pritom je bez čara okamihu ...
 
polal
2010-11-19 14:41:18
Niekedy stačí jednorázový foták s filmom za 300 českých. :-)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-11-19 14:52:31
Lomografia nie je o Lome. To je normalny fotoaparat, alebo aspon bol. Lomografia je zenovy sposob myslenia fotografa, odprosteny od techniky a pouciek. Technicka nedokonalost len pomaha dotvorit a podporit myslienku, ze dolezity je okamih a jeho vystihnutie fotografov a nie technicka dokonalost znama z fotografickych ucebnic.
Vacsina z nas ide aj pojde technickym smerom so snahou po technicky a kompozicne preciznej fotografii, ktora nas ale niekedy zvazuje. Potlaca nasu bezprostrednost. Chceme robi dospelu fotografiu a zabudame na tu dedsku nedokonalost ale castokrat objavnu, netradicnu, poburujucu, abstraktnu...
 
Marcel Rebro
2010-11-19 15:06:13
príspevok od: haplo602
tak nejak ... tiez ma dost prekvapilo, ako moze niekto takym nehoraznym sposobom ryzovat na takom technickom braku ... predpokladam ze skutocne vyrobne naklady na jeden LC-A su asi 5e ...

ale ma to jedno pozitivum ... Holga udrzuje 120 film nazive :-)
Aj taka Smena 8M (za 20 EUR) moze ´lomografovat´. Ako pisal Karol, nie je to o Lome ale o filozofii. Lomo je len vonkajsi prejav.

Ak som krestan, nemusim nosit na krku krizik.
Ak nosim na krku krizik, nemusim byt krestan ...
 
Fatty
2010-11-19 15:20:13
v tom prípade sa zenovo dá fotiť aj kompaktom za 49,90 EUR...alebo?
 
soulfly
2010-11-19 15:39:08
Co presne je zle na tom, ak ta nieco bavi a zaroven si tym zarabas? Tolko zbytocneho hate-u a hlavne zavisti by som pod takymto clankom necakal...
Este mala poznamka, pri aparatoch znacky Leica /niezeby som ich nedajboze porovnaval!/ si clovek tiez priplaca a nie je to len za kvalitu /ktora by mala byt samozrejme spickova/, ale plati sa aj za znacku. Kto chce kupi, kto nie necha tak..
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-11-19 15:51:31
príspevok od: Fatty
v tom prípade sa zenovo dá fotiť aj kompaktom za 49,90 EUR...alebo?
Kompakty su pre lomistou az prilis napchate vylepsovacmi obrazu. Majitelia digitalov si mozu ale od lomistov vypoziciat tu bezprostrednost a technickej nedokonalosti pomosct softverovo. V tomto style ale ide napriklad aj fotenie s Lensbaby, ci dierkovym objektivom z krytky tela.

Tym pravym lomofotakom ale aj tak zostava filmovy fotoaparat, s co najjednosuchsim ovladanim, podpriemernou optikou a preslym filmom. Nemusi to byt preto len Lomo, ci Holka a Diana. Rovnako dobre to zvladnu noname fixfocus kompakty, stare svitkace pre zacinajucich fotografov a pod.
 
Big Lebowski
2010-11-19 16:56:11
príspevok od: soulfly
Co presne je zle na tom, ak ta nieco bavi a zaroven si tym zarabas? Tolko zbytocneho hate-u a hlavne zavisti by som pod takymto clankom necakal...
Este mala poznamka, pri aparatoch znacky Leica /niezeby som ich nedajboze porovnaval!/ si clovek tiez priplaca a nie je to len za kvalitu /ktora by mala byt samozrejme spickova/, ale plati sa aj za znacku. Kto chce kupi, kto nie necha tak..
Je to biznis a nehovor že nie. Keď na to niekto má a myslí si že je iný, tak nech si má. Ja nikomu nebránim ani neodhováram.

Závisť? To aj ja môžem povedať na tvoj príspevok, že je to len závisť... Nebuď smiešny. To je asi tá najjednoduchšia výhovorka.
Mne len ide o to, že z niečoho čo niekedy bolo bezproblémové fotenie je teraz už len komerčná záležitosť.
Nechajme tieto žabomyšie vojny, už mi to pripadá ako Canon vs. Nikon. Poďme radšej naše fotky privádzať k dokonalosti. Ja idem na celý víkend. Majte sa tu pekne.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-11-19 17:09:58
Clanok v pohode..kazdy nech si robi ako sa jemu paci ale toto moze mat buducnost akurat u nejakej skupiny ludi ktora sa chce odlisovat.....neviem preco autor clanku fotenie na digital nenazyva fotenim a fotenie na lomo nazyva fotenim..keby najprv vznikol digitalny fotak a az neskor fotak na film tak by mal podobny nazor?
 
soulfly
2010-11-19 17:12:49
Zaujimalo by ma, kde si v mojom prispevku videl zavist, ak na tom niekto nieco zarobi, ja mu to doprajem, preco nie. O to viac mi nejde do hlavy ak niekoho skrie, ze na tom niekto iny moze cosi zarobit.
A ze je to biznis o tom sa priet nebudem, nemam preco, samozrejme ze je to biznis, cely fotopriemysel je jeden velky biznis, Ja ale jednoducho na tom nevidim nic zle, ak niekoho nieco bavi a este mu to aj vynesie peniaze, navyse ak si myslis, ze je z toho biznisu nejako za vodou tak si dost naivny..
Btw moj prispevok bol okrem teba adresovany aj dalsim, ale kedze ty si bol posledny z radu, reagoval som prave na tvoj prispevok.
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-11-19 17:24:54
príspevok od: tomatito
Clanok v pohode..kazdy nech si robi ako sa jemu paci ale toto moze mat buducnost akurat u nejakej skupiny ludi ktora sa chce odlisovat.....neviem preco autor clanku fotenie na digital nenazyva fotenim a fotenie na lomo nazyva fotenim..keby najprv vznikol digitalny fotak a az neskor fotak na film tak by mal podobny nazor?
Môžeš prosím ťa uviesť časť, kde sa tak stalo? Pokiaľ som niečo zamenil, určite to nebolo odrazom môjho názoru.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-11-19 17:35:47
príspevok od: Michal Matloň
Môžeš prosím ťa uviesť časť, kde sa tak stalo? Pokiaľ som niečo zamenil, určite to nebolo odrazom môjho názoru.
Vlastne áno, lomo mám na zábavu, dovolenky a súkromne. Digitál používam len ako pracovný nástroj na dokumentovanie technických záležitostí, to nenazývam ani fotením.
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-11-19 17:49:39
príspevok od: tomatito
Vlastne áno, lomo mám na zábavu, dovolenky a súkromne. Digitál používam len ako pracovný nástroj na dokumentovanie technických záležitostí, to nenazývam ani fotením.
Lenže to som nenapísal ja (autor článku ako si napísal), ale Matej Žoldoš, vedúci Lomography.sk, s ktorým som viedol rozhovor.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-11-19 18:49:45
príspevok od: Michal Matloň
Lenže to som nenapísal ja (autor článku ako si napísal), ale Matej Žoldoš, vedúci Lomography.sk, s ktorým som viedol rozhovor.
no ja som to myslel tak ze to povedal (napisal) ten kto to povedal..nie ten kto to napisal (povedal) :D :D

este jeden vtip na konci aby sme sa lepsie rozumeli

manzel pise manzelke list z liecenia..
ahoj draha posli mi prosim ta tvoje papuce..samozrejme nechcem tvoje papuce ale moje papuce ale keby som napisal moje papuce mohla by si porozumiet ze chcem tvoje papuce, ale kedze chcem moje papuce napisal som tvoje papuce aby si mi poslala moje papuce..cize draha posli mi prosim ta tvoje papuce... :D
 
sunajn
2010-11-19 20:07:15
Mám tento zázrak (aj keď teraz kus dodžubaný) ale mne robil normálne fotky a tak isto aj dvom mojím známym. Si myslím, že takéto zázraky robil až po odbornom zásahu užívateľov.
 
Radko.com
2010-11-19 22:12:36
Mňa by zaujímala jedna vec a tá znie: Ako dostanem také sfarbenia na fotkách ako sú v ´Galéria Colorsplash´? Mám na mysli hlavne prvú a druhú fotku v tej galérii, ďakujem :-)
 
PolloK
2010-11-20 13:07:06
príspevok od: Big Lebowski
Ja nesúhlasím s tebou. Ale to je jedno. Ide o to že je to len o nejakom chcení sa odlíšiť. A tieto predražené plastové krabičky tomu majú pomôcť.
a v com nesuhlasis ? ..to akoze aj odrbaval ale ty vies vsetko !?? .. ci ty radcej nakupujes smejd vyrobky made in cina ..lebo tak vela usetris??
 
julo kotus
2010-11-20 18:54:14
V uniformnom svete digitálnej fotografie je pre mňa lomografia príjemným osviežením. Myslím, že pravidlo nemysli skôr poukazuje na nekomplikovanosť a hravosť tohto štýlu. Niekedy je dobre byť tak trochu naspäť deťmi a nebrať všetko smrteľne vážne a jednoducho si to fotenie užívať bez zamýšľania sa nad clonami, časmi... Nie som lomografista (zatiaľ :)) ale viem to nielen rešpektovať ale aj pochopiť.
 
wayne
2010-11-20 19:03:54
je to zaujimavy sposob zachytavania sveta. mam na iPhone aplikaciu Hipstamatic, ktora dotvara efektami fotky k podobnym vysledkom ako su v clanku. Nie je to cisty analog a clenovia lomography.sk by boli asi pobureni :) ale je to celkom fajn ulet, pri ktorom mozem vypnut a pustit uzdu fantazii.

 
lu_boss
2010-11-20 19:20:24
príspevok od: julo kotus
V uniformnom svete digitálnej fotografie je pre mňa lomografia príjemným osviežením. Myslím, že pravidlo nemysli skôr poukazuje na nekomplikovanosť a hravosť tohto štýlu. Niekedy je dobre byť tak trochu naspäť deťmi a nebrať všetko smrteľne vážne a jednoducho si to fotenie užívať bez zamýšľania sa nad clonami, časmi... Nie som lomografista (zatiaľ :)) ale viem to nielen rešpektovať ale aj pochopiť.
Julo, viem co myslis, jasne, respektujem a nemam nic proti lomu, ani gumotlaci, CB filmom, polaroidu, plochym filmom, pinhole, diakom, kontaktnym kopiam... No jedno mi udiera do oci - uniformny svet digitalnej fotografie ? Praveze to vsetko predtym je uniformny svet (jasne, s niecim sa da hybat viac, niecim menej), no najtvarnejsi je digital. Je to skratka technologicky tak. Aspon podla mna :-)
 
julo kotus
2010-11-20 20:01:09
príspevok od: lu_boss
Julo, viem co myslis, jasne, respektujem a nemam nic proti lomu, ani gumotlaci, CB filmom, polaroidu, plochym filmom, pinhole, diakom, kontaktnym kopiam... No jedno mi udiera do oci - uniformny svet digitalnej fotografie ? Praveze to vsetko predtym je uniformny svet (jasne, s niecim sa da hybat viac, niecim menej), no najtvarnejsi je digital. Je to skratka technologicky tak. Aspon podla mna :-)
Áno, je to tak, ako hovoríš. Digitál má potenciál, hlavne v postprocese, ale zatiaľ je vidno v galériách (a to aj v našej) veľmi málo nápaditosti, repektíve, digitálne fotografie sú z dnešných digitálov uniformne kvalitné. Málokedy niečo prekvapí. Preto je dnes veľmi veľa fotografov - remeselníkov, lebo digitál technicky zdokonalil a rozšíril fotografiu medzi masy. A dnes iž iba trávime čas tým, že hodnotíme TK, K a dokážeme zzvoziť kvôli nim fotografie, ktoré sú omnoho živšie, omnoho údernejšie a majú oveľa väčší impakt. Teraz nevzťahujem iba na Lomografiu. Tam tiež nestačí nedokonalosť a alternatíva. Myslím všeobecne, že sa z nás stávajú technickí fotografi, technokrati, počítači pixelov, ktorí kompozíciu merajú pravouholníkom.... Iba to som chcel povedať, že trochu hravosti nezaškodí. :)
 
lu_boss
2010-11-20 20:16:57
príspevok od: julo kotus
Áno, je to tak, ako hovoríš. Digitál má potenciál, hlavne v postprocese, ale zatiaľ je vidno v galériách (a to aj v našej) veľmi málo nápaditosti, repektíve, digitálne fotografie sú z dnešných digitálov uniformne kvalitné. Málokedy niečo prekvapí. Preto je dnes veľmi veľa fotografov - remeselníkov, lebo digitál technicky zdokonalil a rozšíril fotografiu medzi masy. A dnes iž iba trávime čas tým, že hodnotíme TK, K a dokážeme zzvoziť kvôli nim fotografie, ktoré sú omnoho živšie, omnoho údernejšie a majú oveľa väčší impakt. Teraz nevzťahujem iba na Lomografiu. Tam tiež nestačí nedokonalosť a alternatíva. Myslím všeobecne, že sa z nás stávajú technickí fotografi, technokrati, počítači pixelov, ktorí kompozíciu merajú pravouholníkom.... Iba to som chcel povedať, že trochu hravosti nezaškodí. :)
...lomografia vznikla v hodine smrti nekvalitnych filmovych fotakov, to je zaujimava hravost osudu :-)
Ale rozumiem a suhlasim, ratat pixle a aplikovat umelu inteligenciu na emotivne hodnotenie je ... no, povedzme nestastna cesta.
 
julo kotus
2010-11-20 20:46:42
osud sa vie niekedy zahrať :) ale možno to nie je osud ani náhoda. Čo sa týka hodnotenia fotografií, sami sa v redakcii nevieme zhodnúť :) ja by som bol za celkové hodnotenie, hlavne impaktu - napríklad pomocou hviezdičiek, ale viem, že sú takí, ktorí sa chcú učiť alebo hovoriť o detailoch v TK a kompozícii. Aj preto som čakal, že sa tu ozvú hlasy podporujúce aj odporujúce lomografii. Všetko je OK, len to treba vyjadriť v rámci slušnosti a bez osobných útokov.
 
Majki
2010-11-21 08:48:31
Ďakujem za pekný článok práve som zistil že doma v skrini my leží zlatý poklad :D
a tie nedokonalosti to zvládne Aperture jedným klikom :D
 
atiart
2010-12-01 21:04:19
.... práve som sa dozvedel že som lomograf :)))
 
atiart
2010-12-01 21:09:47
.... dnes som hľadal synovi obuv, v KE pri Tescu obchod s športovou obuvou, a čo tam nevidím, kútik lomografie, predávajú aparatiky, filmy , a jednu stenu vyzdobenú systémovo poštipkované fotografiami z lomografie, ale asi 100Ks. vyzerá to besne dobre :)
 
Tamara008
2010-12-16 20:07:48
príspevok od: Radko.com
Mňa by zaujímala jedna vec a tá znie: Ako dostanem také sfarbenia na fotkách ako sú v ´Galéria Colorsplash´? Mám na mysli hlavne prvú a druhú fotku v tej galérii, ďakujem :-)
ide o Colorsplash teda farebny blesk na ktory si davas farebne filtre niekedy mozes dat na rozhranie 2 farby a potom je toto vysledok
 
Radko.com
2010-12-16 21:22:38
príspevok od: Tamara008
ide o Colorsplash teda farebny blesk na ktory si davas farebne filtre niekedy mozes dat na rozhranie 2 farby a potom je toto vysledok
Ďakujem za tip.
 
tomasGalajda
2011-01-20 08:16:35
príspevok od: Karol Srnec
Lomografia nie je o Lome. To je normalny fotoaparat, alebo aspon bol. Lomografia je zenovy sposob myslenia fotografa, odprosteny od techniky a pouciek. Technicka nedokonalost len pomaha dotvorit a podporit myslienku, ze dolezity je okamih a jeho vystihnutie fotografov a nie technicka dokonalost znama z fotografickych ucebnic.
Vacsina z nas ide aj pojde technickym smerom so snahou po technicky a kompozicne preciznej fotografii, ktora nas ale niekedy zvazuje. Potlaca nasu bezprostrednost. Chceme robi dospelu fotografiu a zabudame na tu dedsku nedokonalost ale castokrat objavnu, netradicnu, poburujucu, abstraktnu...
dobre napisane....ja som sa k tomuto clanku dostal len nahodou pretoze hladam na internete nieco o fotáku ktorý mam doma od svojho deda (SMENA 1 lomo).
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia