Hore

Kupujeme systémový fotoaparát (2017)

Čo by ste mali zvážiť, ak sa rozhodnete kúpiť si dvoj prvý systémový fotoaparát? Zrkadlovku alebo CSC? ktorú značku uprednostniť?

Systémový fotoaparát je skladačka. Fotograf si vyskladá zostavu akú potrebuje. Vyberie si telo fotoaparátu, objektívy a ďalšie príslušenstvo. Vďaka širokej ponuke príslušenstva môže fotoaparátom fotiť portréty, makro, krajinu a architektúru, astrofotografiu, šport, wildlife, zátišia atď. Vysoká prispôsobivosť systémových fotoaparátov stojí za ich obľubou medzi ambicióznymi fotografmi.

Ešte donedávna to bola zrkadlovka voľbou č. 1. Dnes tu máme rovnocennú alternatívu v podobe CSC fotoaparátov. Z hľadiska modularity sú si zrkadlovky aj CSC rovnocenné.

Niektorí výrobcovia ponúkajú zrkadlovky aj CSC fotoaparáty.

CSC fotoaparáty sú tu kratšie, ale ich ponuka je bohatá, rovnako aj ponuka objektívov.

Ak s fotografovaním začínate a idete si zaobstarať svoj prvý poriadny fotoaparát, predpokladám, že v prvom rade sa zameriate na zrkadlovky a alternatívne na CSC. Niektorí dajú hneď prednosť CSC-čkam. Vybrať si nie je ľahké, ponuka je pestrá. Ak by ste si kupovali kompakt, je to jednoduché (relatívne). Ak s ním nebudete spokojní, predáte ho a kúpite si iný. Rovnaké to je aj keď si kúpite základny set systémového fotoaparátu, bez ďalšieho drahšieho príslušenstva. To neznamená, že by ste výber mali brať na ľahkú váhu. Keď začnete dokupovať príslušenstvo, akákoľvek cesta k inej značke sa bude viac a viac predražovať, až sa to stane ekonomicky veľmi nevýhodné.

Zrkadlovka alebo CSC?

Ešte stále v povedomí začiatočníkov väčšinou víťazí zrkadlovka. Je to preto, že o tomto type fotoaparátov je väčšie povedomie, roky sme ich propagovali. CSC-čka sú oveľa mladší typ fotoaparátov, ktorý ešte nie je tak známy. Začínajúci fotografi majú strach, že nedokážu to, čo zrkadlovky. Tohto sa netreba báť. Veľa skúsených fotografov prechádza zo zrkadloviek na CSC, alebo si CSC kupuje ako druhý systém. To znamená, že aj nároční fotografi vedia, že CSC-čka sú už vyspelé.

Každý je iný, zrkadlovka aj CSC, majú ale porovnateľné…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
MagickVamp
2017-03-22 09:33:34
Pekne objektivne napisane. Akurat by som doplnil, ze CSC ktore su rovnocennou alternativou novych zrkadloviek su cenovo nasobne drahsie a vahovo je to tiez na zvazenie, lebo velke rozdieli nie su ani v objektivoch a ani v telach, lebo rovnako tazke tela a objektivy sa daju vyhrabat uz aj v radoch zrkadloviek a neda sa povedat zeby nad nimi nasobne drahsie CSC nejako vynikali. Je ale pravda ze su kompaktnejsie a subjektivne krajsie. No mne to pride ako taky boom zatial a treba pockat kym sa cenovo utrasu. Len medzi tym pridu podla mna pozvolna aj znacky ako Canon, Nikon a Pentax s kompaktnejsimi strojmi.
 
Marcel Rebro
2017-03-22 09:50:39
príspevok od: MagickVamp
Pekne objektivne napisane. Akurat by som doplnil, ze CSC ktore su rovnocennou alternativou novych zrkadloviek su cenovo nasobne drahsie a vahovo je to tiez na zvazenie, lebo velke rozdieli nie su ani v objektivoch a ani v telach, lebo rovnako tazke tela a objektivy sa daju vyhrabat uz aj v radoch zrkadloviek a neda sa povedat zeby nad nimi nasobne drahsie CSC nejako vynikali. Je ale pravda ze su kompaktnejsie a subjektivne krajsie. No mne to pride ako taky boom zatial a treba pockat kym sa cenovo utrasu. Len medzi tym pridu podla mna pozvolna aj znacky ako Canon, Nikon a Pentax s kompaktnejsimi strojmi.
Nikon D750 + Nikkor 24-120/4 + Nikkor 70-200/4 = 2310g
Olympus OM-D E-M1 + Olympus 12-100/4 = 1135g

APS-C neriešim, lebo nemám

A úplný úlet
Pansonic GM5 + Pansonic 12-32/3.5-6.6 + Panasonic 35-100/4.5-5.6 = 486g
 
Marcel Rebro
2017-03-22 09:58:18
príspevok od: MagickVamp
Pekne objektivne napisane. Akurat by som doplnil, ze CSC ktore su rovnocennou alternativou novych zrkadloviek su cenovo nasobne drahsie a vahovo je to tiez na zvazenie, lebo velke rozdieli nie su ani v objektivoch a ani v telach, lebo rovnako tazke tela a objektivy sa daju vyhrabat uz aj v radoch zrkadloviek a neda sa povedat zeby nad nimi nasobne drahsie CSC nejako vynikali. Je ale pravda ze su kompaktnejsie a subjektivne krajsie. No mne to pride ako taky boom zatial a treba pockat kym sa cenovo utrasu. Len medzi tym pridu podla mna pozvolna aj znacky ako Canon, Nikon a Pentax s kompaktnejsimi strojmi.
Alebo takto

Nikon D750 + Nikkor 24-70/2.8 + Nikkor 70-200/2.8 = 3190g
Olympus OM-D E-M1 + Panasonic 12-35/2.8 + Panasonic 35-100/2.8 = 1239g

Témy ako DOF, fotenie športu v low light teraz neriešim. Na to mam Nikony. Na cestovanie, krajinu, dokument/reportáž (skrátka EDC) niet čo riešiť.
 
karrlok
2017-03-22 10:09:26
príspevok od: Marcel Rebro
Nikon D750 + Nikkor 24-120/4 + Nikkor 70-200/4 = 2310g
Olympus OM-D E-M1 + Olympus 12-100/4 = 1135g

APS-C neriešim, lebo nemám

A úplný úlet
Pansonic GM5 + Pansonic 12-32/3.5-6.6 + Panasonic 35-100/4.5-5.6 = 486g
To máš pravdu Marcel, ale predsa 4/3 snímač nie je porovnateľný s FF snímačom pri iso od 800.
 
Marcel Rebro
2017-03-22 10:13:59
príspevok od: karrlok
To máš pravdu Marcel, ale predsa 4/3 snímač nie je porovnateľný s FF snímačom pri iso od 800.
Súhlasím. Reagoval som na hmotnosť a rozmery. Ako som už písal ... témy ako DOF, fotenie športu v low light teraz neriešim. Na to mam Nikony. Na cestovanie, krajinu, dokument/reportáž (skrátka EDC) niet čo riešiť.
 
karrlok
2017-03-22 10:16:28
Mňa zaujalo CSC Sony A7 makr II s použitím adaptéra na objektívy Nikkor. Má niekto skúsenosti s tou kombináciou ?
 
MagickVamp
2017-03-22 10:16:57
príspevok od: Marcel Rebro
Nikon D750 + Nikkor 24-120/4 + Nikkor 70-200/4 = 2310g
Olympus OM-D E-M1 + Olympus 12-100/4 = 1135g

APS-C neriešim, lebo nemám

A úplný úlet
Pansonic GM5 + Pansonic 12-32/3.5-6.6 + Panasonic 35-100/4.5-5.6 = 486g
Dost odveci ked neporovnavas aspon rovnako velke snimace Preco z Nikonu si vybral FF a ako zastupcu CSC rovno 4/3? Lebo taky mas ty, chapem. Ale ked sa niekto rozhoduje, tak moze vyberat z cohokolvek a dostupne su aj ine alternativy.
 
karrlok
2017-03-22 10:21:23
príspevok od: Marcel Rebro
Súhlasím. Reagoval som na hmotnosť a rozmery. Ako som už písal ... témy ako DOF, fotenie športu v low light teraz neriešim. Na to mam Nikony. Na cestovanie, krajinu, dokument/reportáž (skrátka EDC) niet čo riešiť.
Súhlasím s tebou, CSC je ideál na cestovanie aj reportáž, malý, ľahký, nenápadný a tichý.
 
Marcel Rebro
2017-03-22 10:29:29
príspevok od: MagickVamp
Dost odveci ked neporovnavas aspon rovnako velke snimace Preco z Nikonu si vybral FF a ako zastupcu CSC rovno 4/3? Lebo taky mas ty, chapem. Ale ked sa niekto rozhoduje, tak moze vyberat z cohokolvek a dostupne su aj ine alternativy.
Opakujem : reagoval som na Tvoj argument o hmotnosti a veľkosti. CSC m43 som si vybral práve kvôli rozmerom a hmotnosti. Na to na čo som písal mi m43 (ako klasický zástupca CSC) stačí. Ak by nestačil, kúpim si Fuji GFX 50S.
 
MagickVamp
2017-03-22 10:39:03
príspevok od: Marcel Rebro
Nikon D750 + Nikkor 24-120/4 + Nikkor 70-200/4 = 2310g
Olympus OM-D E-M1 + Olympus 12-100/4 = 1135g

APS-C neriešim, lebo nemám

A úplný úlet
Pansonic GM5 + Pansonic 12-32/3.5-6.6 + Panasonic 35-100/4.5-5.6 = 486g
Pozri na toto zrovnanie. Je tu stare 6D, nove ktore vyjde tento rok ma byt udajne este lahsie. Ostrenie 6D je urcite ovela slabsie ako maju najnovsie CSC, len teraz skor narazam na vahu zrkadlovky s FF cipom. 770g....M1mkII so 4/3 cipom vazi 574g...rozdiel 200g ale mas FF cip a si cenovo o dost nizsie.

Vezmi si take 77D, tomu telu takmer nic nechyba a vazi len 540g. Chyba mu utesnenie to ano, ale cenovka je 900 Eur vs 2000 Eur. Ma stabilizaciu v tele pri toceni videa, ma vynikajuce ostrenie s citlivostou -3EV a bonus je vacsi cip, co sa pozitivne prejavi na vyssich ISO. Jasne M1mkII je super stroj, ale myslim ze tazko sa najde niekto koho 77D bude limitovat, neviem ci kontinualne ostrenie zvladne M1MkII lepsie ako 77D, obzvlast s novymi nano objektivmi, s ktorymi uz dokonca aj moje stare 100D stiha fotit psy beziace oproti celkom obstojne. A ak sa vratime k rozmerom a cislam, tak napriklad na wildlife podobna zostava od Olympusu ako som pripojil v obrazku by vazila 540g + 985g, teda 1525g a stala by 3700 eur?
 
MagickVamp
2017-03-22 10:40:23
Oprava zostava od Olympusu by vazila 574 + 985, teda 1559g.
 
MagickVamp
2017-03-22 10:47:40
Mne ide len o to ze uz teraz sa da vybrat za ovela menej penazi zrkadlovka, ktorej CSC nijak nezdrhne v ziadnom zanri, v podobnej vahe za ovela menej penazi. Co sa tyka profi fotenia, tak tam myslim hra prim stale Canon a Nikon a hmotnost je druhorada, dokonca niektori su ochotni nosit tela vaziace viac kilo. (1dxmkII, D5)
 
Marcel Rebro
2017-03-22 11:00:51
príspevok od: MagickVamp
Mne ide len o to ze uz teraz sa da vybrat za ovela menej penazi zrkadlovka, ktorej CSC nijak nezdrhne v ziadnom zanri, v podobnej vahe za ovela menej penazi. Co sa tyka profi fotenia, tak tam myslim hra prim stale Canon a Nikon a hmotnost je druhorada, dokonca niektori su ochotni nosit tela vaziace viac kilo. (1dxmkII, D5)
V článku sa píše "Pokiaľ s fotografovaním začínate a neplánujete sa rýchlo dopracovať k takým žánrom, ako je fotenie športu, wildlife, profesionálne fotografovanie eventov/svadieb, je bezzrkadlovka vhodnejší systém pre učenie sa."
 
Marcel Rebro
2017-03-22 11:01:04
príspevok od: MagickVamp
Pozri na toto zrovnanie. Je tu stare 6D, nove ktore vyjde tento rok ma byt udajne este lahsie. Ostrenie 6D je urcite ovela slabsie ako maju najnovsie CSC, len teraz skor narazam na vahu zrkadlovky s FF cipom. 770g....M1mkII so 4/3 cipom vazi 574g...rozdiel 200g ale mas FF cip a si cenovo o dost nizsie.

Vezmi si take 77D, tomu telu takmer nic nechyba a vazi len 540g. Chyba mu utesnenie to ano, ale cenovka je 900 Eur vs 2000 Eur. Ma stabilizaciu v tele pri toceni videa, ma vynikajuce ostrenie s citlivostou -3EV a bonus je vacsi cip, co sa pozitivne prejavi na vyssich ISO. Jasne M1mkII je super stroj, ale myslim ze tazko sa najde niekto koho 77D bude limitovat, neviem ci kontinualne ostrenie zvladne M1MkII lepsie ako 77D, obzvlast s novymi nano objektivmi, s ktorymi uz dokonca aj moje stare 100D stiha fotit psy beziace oproti celkom obstojne. A ak sa vratime k rozmerom a cislam, tak napriklad na wildlife podobna zostava od Olympusu ako som pripojil v obrazku by vazila 540g + 985g, teda 1525g a stala by 3700 eur?
V článku sa píše "Pokiaľ s fotografovaním začínate a neplánujete sa rýchlo dopracovať k takým žánrom, ako je fotenie športu, wildlife, profesionálne fotografovanie eventov/svadieb, je bezzrkadlovka vhodnejší systém pre učenie sa."
 
MagickVamp
2017-03-22 11:13:34
príspevok od: Marcel Rebro
V článku sa píše "Pokiaľ s fotografovaním začínate a neplánujete sa rýchlo dopracovať k takým žánrom, ako je fotenie športu, wildlife, profesionálne fotografovanie eventov/svadieb, je bezzrkadlovka vhodnejší systém pre učenie sa."
Ano ale v clanku sa pise aj: Ešte donedávna to bola zrkadlovka voľbou č. 1. Dnes tu máme rovnocennú alternatívu v podobe CSC fotoaparátov.

A prave nato narazam, ze ta rovnocenna alternativa je zatial kusok pridraha, zvlast pre zacinajucich fotografov. A to neusetria ani na vahe nejak extra.
 
krispin.pucinko
2017-03-22 15:58:10
príspevok od: MagickVamp
Ano ale v clanku sa pise aj: Ešte donedávna to bola zrkadlovka voľbou č. 1. Dnes tu máme rovnocennú alternatívu v podobe CSC fotoaparátov.

A prave nato narazam, ze ta rovnocenna alternativa je zatial kusok pridraha, zvlast pre zacinajucich fotografov. A to neusetria ani na vahe nejak extra.
zalezi ktore presne modely porovnavate. ak sa pozriete na entry level napr Panasonic GFx tak tie sa dali kupit v kite s dvoma objektivmi za cca 400 eur. nie som si isty ci za tu cenu najete FF s 2 stabilizovanymi objektivmi, aj ke dje pravda ze prehlad v cenach nemam.
ten panasonic je pre cloveka co sa uci co je to clona a ako pracovat s casom celkom dobra volba na ucenie.
 
blahoslav J B Art
2017-03-22 17:01:40
clanok som necital ... lebo zo zrkadlovky (Canon APS-C) na bezzrkadlovku (Olympus) som presiel pred 3 rokmi
 
MagickVamp
2017-03-22 18:59:37
príspevok od: krispin.pucinko
zalezi ktore presne modely porovnavate. ak sa pozriete na entry level napr Panasonic GFx tak tie sa dali kupit v kite s dvoma objektivmi za cca 400 eur. nie som si isty ci za tu cenu najete FF s 2 stabilizovanymi objektivmi, aj ke dje pravda ze prehlad v cenach nemam.
ten panasonic je pre cloveka co sa uci co je to clona a ako pracovat s casom celkom dobra volba na ucenie.
No preco ff v tej cene ked panasonic ponuka len 4/3 snimac? Ale Apsc a dx sa v podobnych cenach zohnat daju a zrkadlovka je snad pre cloveka co sa uci pracovat s fotakom zla volba?
 
MagickVamp
2017-03-22 19:01:30
príspevok od: blahoslav J B Art
clanok som necital ... lebo zo zrkadlovky (Canon APS-C) na bezzrkadlovku (Olympus) som presiel pred 3 rokmi
No ty si bol vzdy pokrokovy tebe citat uz netreba.
 
Jerry C.
2017-03-22 20:41:20
príspevok od: Marcel Rebro
Nikon D750 + Nikkor 24-120/4 + Nikkor 70-200/4 = 2310g
Olympus OM-D E-M1 + Olympus 12-100/4 = 1135g

APS-C neriešim, lebo nemám

A úplný úlet
Pansonic GM5 + Pansonic 12-32/3.5-6.6 + Panasonic 35-100/4.5-5.6 = 486g
Porovnanie fajn ...sám mám aj Nikon aj Panasonic ...ale minimálne u neho porovnanie pokrivkáva vzhľadom k svetelnosti a tiež použiteľnosti vyššieho ISO,ale musím uznať - Panák ma v kapse ťaží menej a tak je prvou voľbou na potulky
 
krispin.pucinko
2017-03-22 20:50:07
príspevok od: MagickVamp
No preco ff v tej cene ked panasonic ponuka len 4/3 snimac? Ale Apsc a dx sa v podobnych cenach zohnat daju a zrkadlovka je snad pre cloveka co sa uci pracovat s fotakom zla volba?
vy ste tvrdili ze to je pridraha alternativa pre zaicnajucich a teraz sam pisete ze maju prinajmensom rovnaku cenu ako aps-c... tak hadate sa sam so sebou, alebo ako? ale vidim ze neviete pochopit preco m4/3 snimace vznikli... preto aby zaplnili miesto na trhu... aby si ludia molhi vybrat cim chcu fotit....ved naucit fotografovat sa da na vsetkom, kompakte, m4/3, aps-c a dokonca aj na fotaku na film, alebo na nejakom strednoformatovom fotaku za 12 tisic. vsetky knihy o fotografii trdia ze zaklad je vybrat si spravny equip na zaner kroy chcem fotit... takze kazdy kto tvrdi ze crop snimac nedokaze to iste co FF zrkadlovka ma sice pravdu, pretoze fyziku neoklames ale mal by sa vratit naspat k zakladom fotenia, aby pochopil ze ma zmenit styl ak ma v ruke crop senzor a nie vyplakavat na forach ze s FF alebo APS-C by tu fotku dal s menej sumom... zrkadlovka proste nie je lepsia ako CSC, oba systemy su ine, rozdielne...
 
blahoslav J B Art
2017-03-22 23:15:24
príspevok od: MagickVamp
No ty si bol vzdy pokrokovy tebe citat uz netreba.
keby len to, ale aj ... fotak si nekupujem len podla pomeru cena/vykon, ale aj podla toho, ako vyzera ... lebo fotenie nie je pre mna praca, ale zabava
taktiez oblecenie si nevyberam len podla pomeru cena/uzitkova hodnota, ale aj podla dizajnu ... tiez jedlo si nekupujem len podla pomeru cena/obsah bielkovin, tukov a sacharidov ... ale podla toho, co mi chuti

spominam to len preto, lebo mnohi tu omielaju dookola pri fototechnike pomer cena/vykon ... ale ja napriklad miniem za jedlo a oblecenie ovela viac penazi ako za fotaky
 
WildSammy
2017-03-23 05:46:17
príspevok od: blahoslav J B Art
keby len to, ale aj ... fotak si nekupujem len podla pomeru cena/vykon, ale aj podla toho, ako vyzera ... lebo fotenie nie je pre mna praca, ale zabava
taktiez oblecenie si nevyberam len podla pomeru cena/uzitkova hodnota, ale aj podla dizajnu ... tiez jedlo si nekupujem len podla pomeru cena/obsah bielkovin, tukov a sacharidov ... ale podla toho, co mi chuti

spominam to len preto, lebo mnohi tu omielaju dookola pri fototechnike pomer cena/vykon ... ale ja napriklad miniem za jedlo a oblecenie ovela viac penazi ako za fotaky
presne tak, preto sa mne osobne lubi Nikon DF
 
MagickVamp
2017-03-23 06:30:22
príspevok od: krispin.pucinko
vy ste tvrdili ze to je pridraha alternativa pre zaicnajucich a teraz sam pisete ze maju prinajmensom rovnaku cenu ako aps-c... tak hadate sa sam so sebou, alebo ako? ale vidim ze neviete pochopit preco m4/3 snimace vznikli... preto aby zaplnili miesto na trhu... aby si ludia molhi vybrat cim chcu fotit....ved naucit fotografovat sa da na vsetkom, kompakte, m4/3, aps-c a dokonca aj na fotaku na film, alebo na nejakom strednoformatovom fotaku za 12 tisic. vsetky knihy o fotografii trdia ze zaklad je vybrat si spravny equip na zaner kroy chcem fotit... takze kazdy kto tvrdi ze crop snimac nedokaze to iste co FF zrkadlovka ma sice pravdu, pretoze fyziku neoklames ale mal by sa vratit naspat k zakladom fotenia, aby pochopil ze ma zmenit styl ak ma v ruke crop senzor a nie vyplakavat na forach ze s FF alebo APS-C by tu fotku dal s menej sumom... zrkadlovka proste nie je lepsia ako CSC, oba systemy su ine, rozdielne...
Mm nie...precitajte si hned uplne prvy kometar hore, to je to co som napisal aj chcel napisat Citujem: CSC ktore su ROVNOCENNOU ALTERNATIVOU novych zrkadloviek su cenovo nasobne drahsie a vahovo je to tiez na zvazenie.

Potom nizsie ked som diskutoval s Marcelom som zas narazal na CSC ktore su rovnocennou alternativou a na to ze v tej cene sa da kupit FF a slo mi hlavne o vahu, ze je to 200g rozdiel oproti 4/3 snimacu a niektore nove FF budu este lahsie a mensie.

Ja som narazal na rozmery a cenu CSC rovne zrkadlovkam. Dnes maju fotaky zvlast na nizsich ISO vystupi na nerozoznanie, najvacsie rozdieli boli v nevyladenom elektronickom hladaciku a ostreni. Narazal som na modely, ktore tento rozdiel zotreli.

V clanku sa pise hned na zaciatku: Ešte donedávna to bola zrkadlovka voľbou č. 1. Dnes tu máme rovnocennú alternatívu v podobe CSC fotoaparátov.

A v clanku sa pise aj: Pokiaľ s fotografovaním začínate a neplánujete sa rýchlo dopracovať k takým žánrom, ako je fotenie športu, wildlife, profesionálne fotografovanie eventov/svadieb, je bezzrkadlovka vhodnejší systém pre učenie sa.

Ja som pisal o tej prvej kategorii, ta druha ma nezaujima, lebo ta nie je rovnocenna zrkadlovkam a keby bola len ta druha kategoria, tak myslim ze ani tento clanok nevznikne. Je to mozno trosku zavadzajuce povedat ze sa vyrovnali zrkladovkam a potom zacat hovorit o strojoch co sa nevyrovnali zrkladovkam. O tejto druhej skupine sa mi bavit nechce. Ale ak sa bavime o cenach, ano zrkadlovky su aj v cenach lacnych CSC a vazia daco nad 400g a ak niekto nevie co chce fotit, tak mu podla mna ponuknu viac, lebo snimi sa da fotit hocico. Kamos si napriklad kupil Nikon D3200 a zacal fotit wildlife a dokupil len tamron 150-600. A ver ci never, da sa to, lebo rad foti velku zver a tam to staci, zrkadlovky su zatial univerzalnejsie v nizsich cenach.

Nemusis mi pisat trivialne veci ze mensi snimac ma crop a ma svoje plusy aj minusy, sum zavisi aj od Mpx, keby sme sli do detailov, tak o tom nevies mozno zdaleka tolko co ja. Takze to nechajme


A tato veta co si napisal: "zrkadlovka proste nie je lepsia ako CSC" O akom CSC teraz rozpravas, o CSC pre zaciatocnikov alebo o tych profi o ktorych rozpravam ja?

A sory ale neuznavam nazor ze kup si lacne CSC a neplac nad tym co nemozes fotit, proste fot co mozes. Ja racej poviem kup si zrkadlovku, vahovo sa da najist podobna a mozes sa rozvijat za menej penazi a fotit viac zanrov.


 
MagickVamp
2017-03-23 07:52:16
príspevok od: blahoslav J B Art
keby len to, ale aj ... fotak si nekupujem len podla pomeru cena/vykon, ale aj podla toho, ako vyzera ... lebo fotenie nie je pre mna praca, ale zabava
taktiez oblecenie si nevyberam len podla pomeru cena/uzitkova hodnota, ale aj podla dizajnu ... tiez jedlo si nekupujem len podla pomeru cena/obsah bielkovin, tukov a sacharidov ... ale podla toho, co mi chuti

spominam to len preto, lebo mnohi tu omielaju dookola pri fototechnike pomer cena/vykon ... ale ja napriklad miniem za jedlo a oblecenie ovela viac penazi ako za fotaky
Ja ta chapem, tak ako ty na krku nosis fotak, tak ja som svojho casu na krku nosil retaz. Urcite snim vyzeras stylovo a doplna tvoj image. ,-)

S tym ze das za jedlo a oblecenie viac penazi ako davas do fototechniky, tak to vacsina ludi, v tvojom pripade je to obzvlast jednoduche, staci ze si kupis jedny poriadne turisticke topanky a uz si nad. ,-)

Oki...teraz bez srandy, retro styl CSC sa mi tiez paci, aj preto sa kolo nich stale motam a sledujem kazde ich zlepsenie. Mat viac penez, tak urcite si kupim XT2 alebo M1mkII uz len pre ten pocit. Ale dva systemi neuzivim zatial, takze vyberam ten, ktory mi pri mojich potrebach zatial ponuka viac a je komplexnejsi.
 
krispin.pucinko
2017-03-23 11:48:27
príspevok od: MagickVamp
Mm nie...precitajte si hned uplne prvy kometar hore, to je to co som napisal aj chcel napisat Citujem: CSC ktore su ROVNOCENNOU ALTERNATIVOU novych zrkadloviek su cenovo nasobne drahsie a vahovo je to tiez na zvazenie.

Potom nizsie ked som diskutoval s Marcelom som zas narazal na CSC ktore su rovnocennou alternativou a na to ze v tej cene sa da kupit FF a slo mi hlavne o vahu, ze je to 200g rozdiel oproti 4/3 snimacu a niektore nove FF budu este lahsie a mensie.

Ja som narazal na rozmery a cenu CSC rovne zrkadlovkam. Dnes maju fotaky zvlast na nizsich ISO vystupi na nerozoznanie, najvacsie rozdieli boli v nevyladenom elektronickom hladaciku a ostreni. Narazal som na modely, ktore tento rozdiel zotreli.

V clanku sa pise hned na zaciatku: Ešte donedávna to bola zrkadlovka voľbou č. 1. Dnes tu máme rovnocennú alternatívu v podobe CSC fotoaparátov.

A v clanku sa pise aj: Pokiaľ s fotografovaním začínate a neplánujete sa rýchlo dopracovať k takým žánrom, ako je fotenie športu, wildlife, profesionálne fotografovanie eventov/svadieb, je bezzrkadlovka vhodnejší systém pre učenie sa.

Ja som pisal o tej prvej kategorii, ta druha ma nezaujima, lebo ta nie je rovnocenna zrkadlovkam a keby bola len ta druha kategoria, tak myslim ze ani tento clanok nevznikne. Je to mozno trosku zavadzajuce povedat ze sa vyrovnali zrkladovkam a potom zacat hovorit o strojoch co sa nevyrovnali zrkladovkam. O tejto druhej skupine sa mi bavit nechce. Ale ak sa bavime o cenach, ano zrkadlovky su aj v cenach lacnych CSC a vazia daco nad 400g a ak niekto nevie co chce fotit, tak mu podla mna ponuknu viac, lebo snimi sa da fotit hocico. Kamos si napriklad kupil Nikon D3200 a zacal fotit wildlife a dokupil len tamron 150-600. A ver ci never, da sa to, lebo rad foti velku zver a tam to staci, zrkadlovky su zatial univerzalnejsie v nizsich cenach.

Nemusis mi pisat trivialne veci ze mensi snimac ma crop a ma svoje plusy aj minusy, sum zavisi aj od Mpx, keby sme sli do detailov, tak o tom nevies mozno zdaleka tolko co ja. Takze to nechajme


A tato veta co si napisal: "zrkadlovka proste nie je lepsia ako CSC" O akom CSC teraz rozpravas, o CSC pre zaciatocnikov alebo o tych profi o ktorych rozpravam ja?

A sory ale neuznavam nazor ze kup si lacne CSC a neplac nad tym co nemozes fotit, proste fot co mozes. Ja racej poviem kup si zrkadlovku, vahovo sa da najist podobna a mozes sa rozvijat za menej penazi a fotit viac zanrov.


toto mi pripomina tu kasicku diskusiu ked si niekto chce kupovat auto:
- kup combi lebo co ked budes potrebovat odviest viac veci?
- a do vtedy budem vozit vzduch?
pritom obaja maju svojim sposobom pravdu ide len o to ze kto ma ako postavene priority. preto generalizovat odpoved, ze kup si zrkadlovku lebo mozes fotit viac zanrov je trosku mimo. univerzanly fotak nikdy mat nebudes. a na ucenie novacikom urcite staci aj entry level CSC...

 
MagickVamp
2017-03-23 12:54:09
príspevok od: krispin.pucinko
toto mi pripomina tu kasicku diskusiu ked si niekto chce kupovat auto:
- kup combi lebo co ked budes potrebovat odviest viac veci?
- a do vtedy budem vozit vzduch?
pritom obaja maju svojim sposobom pravdu ide len o to ze kto ma ako postavene priority. preto generalizovat odpoved, ze kup si zrkadlovku lebo mozes fotit viac zanrov je trosku mimo. univerzanly fotak nikdy mat nebudes. a na ucenie novacikom urcite staci aj entry level CSC...

"generalizovat odpoved, ze kup si zrkadlovku lebo mozes fotit viac zanrov je trosku mimo. univerzanly fotak nikdy mat nebudes" - mozes fotit viac zanrov znamena ze je fotak univerzalnejsi, absolutna univerzalnost neexistuje.

"na ucenie novacikom urcite staci aj entry level CSC..." - ano a rovnako aj stara zrkadlovka, ktora im da momentalne ale viac moznosti a za menej penazi.
 
Miroslav Michalisko
2017-03-23 15:39:11
Fajn článok Len vyberať si medzi značkou a druhom syst.fotoaparátu je absolútne individuálna podľa mňa neexistuje niečo také ako hentá značka je preto lepšia lebo je to tá známa značka čo mi odporučil známy lebo je výhradne zastancom tej značky atď. Moja prvé hobby bolo filmovanie (svadby,reportáž z hôr ,zvieratá ...) fotka ako taká ma nikdy neoslovila (snaď mi odpustite ) ale názor som zmenil pred dvoma rokmi a uvažoval som o nejakom syst.fotoaparáte. Tak ako každý už musí mať prehľad čo ho najviac baví ,aký žáner preto kupovať si niečo CSC? aby som zistil aký žaner ma baví ? keď už ho dávno viem? Mňa bavilo a baví: zvieratá / wildlife preto som hľadal to naj na trhu v mojom maximálnom cenovom limite , nepozeral som či je to canon,nikon,sony.... potreboval som výkon a ten som našiel v tom čase u Canon-u 7Dmk2 keby som sa teraz rozhodoval tak idem po Nikone 500D - nie po značke. Ostatné žánre na druhej koľaji tiež s ním odfotím i keď nie tak ako napr. s fullframe ,pre mňa ako zastanca wildlife je to nepodstatné. CSC je podľa mňa vhodna ako náhradne riešenie keď nie je potrebna zrkadlovka alebo úspora času pri meneni objektívov : Zrkadlovka 600mm , CSC 18mm alebo idem fotiť v zhoršených sv.podmienok - DSLR , dobre podmienky CSC atď
 
MagickVamp
2017-03-23 17:23:53
príspevok od: Miroslav Michalisko
Fajn článok Len vyberať si medzi značkou a druhom syst.fotoaparátu je absolútne individuálna podľa mňa neexistuje niečo také ako hentá značka je preto lepšia lebo je to tá známa značka čo mi odporučil známy lebo je výhradne zastancom tej značky atď. Moja prvé hobby bolo filmovanie (svadby,reportáž z hôr ,zvieratá ...) fotka ako taká ma nikdy neoslovila (snaď mi odpustite ) ale názor som zmenil pred dvoma rokmi a uvažoval som o nejakom syst.fotoaparáte. Tak ako každý už musí mať prehľad čo ho najviac baví ,aký žáner preto kupovať si niečo CSC? aby som zistil aký žaner ma baví ? keď už ho dávno viem? Mňa bavilo a baví: zvieratá / wildlife preto som hľadal to naj na trhu v mojom maximálnom cenovom limite , nepozeral som či je to canon,nikon,sony.... potreboval som výkon a ten som našiel v tom čase u Canon-u 7Dmk2 keby som sa teraz rozhodoval tak idem po Nikone 500D - nie po značke. Ostatné žánre na druhej koľaji tiež s ním odfotím i keď nie tak ako napr. s fullframe ,pre mňa ako zastanca wildlife je to nepodstatné. CSC je podľa mňa vhodna ako náhradne riešenie keď nie je potrebna zrkadlovka alebo úspora času pri meneni objektívov : Zrkadlovka 600mm , CSC 18mm alebo idem fotiť v zhoršených sv.podmienok - DSLR , dobre podmienky CSC atď
Tak nejak, ja mam tiez CSC Canon M3, aby som nemusel menit objektiv ked fotim wilflife a naskytne sa mi nejaka pekna sceneria, alebo obcas ked si idem zabehat.
 
Miroslav Michalisko
2017-03-25 13:58:56
príspevok od: MagickVamp
Tak nejak, ja mam tiez CSC Canon M3, aby som nemusel menit objektiv ked fotim wilflife a naskytne sa mi nejaka pekna sceneria, alebo obcas ked si idem zabehat.
Tiež uvažujem nad kúpou csc ako doplnok len chcel by som s FF snímačom a canon tuším ani nemá FF v ponuke. Už len pre lepšiu kompatibilitu s objektívmi. Uvidím
 
MagickVamp
2017-03-25 19:23:25
príspevok od: Miroslav Michalisko
Tiež uvažujem nad kúpou csc ako doplnok len chcel by som s FF snímačom a canon tuším ani nemá FF v ponuke. Už len pre lepšiu kompatibilitu s objektívmi. Uvidím
Nie Canon ma Csc len s APSC cipom, len Sony ma CSC s FF cipom a Canon objektivy su kompatibilne. len to si mozes rovno kupit dalsi FF Canon. Vela tak na vahe neusetris. Aspon pre mna ma CSC zmysel ked je vyrazne mensie od zrkadlovky a mozem na neho nasadit co najmensie kvalitne sklo. Hlavne pevne skla v niektorych ohniskach tuto poziadavku splnaju ci uz na zrkadla alebo na csc. Ak fotis wildlife, predpokladam ze csc chces na krajinku alebo dokumentaciu cesty. Nato stacie prave tie male lahke csc cvakace schopne zachytit aj jednoduchu akciu a s malym sklom to mas doslova jak privesok. Ja tak nosim m3 + krasne ostru 22mm f2. Aby som napriklad nemusel v prachu vonku menit objektivy a setri to aj cas. Vystup v zanri krajinka je dnes uz asi vsade rovnaky, ci das za telo 1500 alebo 500.
 
Miroslav Michalisko
2017-03-25 19:41:32
príspevok od: MagickVamp
Nie Canon ma Csc len s APSC cipom, len Sony ma CSC s FF cipom a Canon objektivy su kompatibilne. len to si mozes rovno kupit dalsi FF Canon. Vela tak na vahe neusetris. Aspon pre mna ma CSC zmysel ked je vyrazne mensie od zrkadlovky a mozem na neho nasadit co najmensie kvalitne sklo. Hlavne pevne skla v niektorych ohniskach tuto poziadavku splnaju ci uz na zrkadla alebo na csc. Ak fotis wildlife, predpokladam ze csc chces na krajinku alebo dokumentaciu cesty. Nato stacie prave tie male lahke csc cvakace schopne zachytit aj jednoduchu akciu a s malym sklom to mas doslova jak privesok. Ja tak nosim m3 + krasne ostru 22mm f2. Aby som napriklad nemusel v prachu vonku menit objektivy a setri to aj cas. Vystup v zanri krajinka je dnes uz asi vsade rovnaky, ci das za telo 1500 alebo 500.
Vďaka za radu.Tiež pravda , ešte som prv špekuloval predať moju 7dmk2 ,doplatiť a kúpiť FF a až k nemu som chcel kúpiť csc s apsc len druhá vec že chcem kúpiť Sigmu 150-600 Sport a neviem, dosť divne by to vypadalo s telom csc Ta sigma sa hodí viac ku môjnu canonu.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia