Hore

Fotografická súťaž Sony World Photography Awards 2016 pozná svojho víťaza

21.04.2016 boli Svetovou fotografickou organizáciou (World Photography Organisation) vyhlásení víťazi najväčšej svetovej fotografickej súťaže Sony World Photography Awards 2016. Do deviateho ročníka súťaže bolo prihlásených rekordných 230 130 snímok, z ktorých hodnotiaca komisia vybrala ako víťaza najprestížnejšieho ocenenia L’Iris d’Or Photographer of the Year iránskeho fotožurnalistu Asghara Khamsehe z tlačovej agentúry Mehr.

Khamseh sa narodil v Teheráne v roku 1963 a jeho fotografie sa venujú najmä sociálnym témam. Víťazná séria
"Oheň nenávisti" je sériou silných portrétov obetí kyselinových útokov. Ide o krásnu a podnetnú prácu, ktorá sa zaoberá sociálnymi problémami spojenými s týmito násilnými trestnými činmi. Okrem fyzického a psychického utrpenia sa sústredí na sociálne stigmy a sebaobviňovanie obetí, ktorými sú predovšetkým ženy a deti.

„Portréty znetvorených ľudí sú bezpochyby údernou témou, ktorej sa dlhoročná tradícia dokumentárnej fotografie nemôže vyhýbať. Sila impozantnej série Asghara Khamseha Oheň nenávisti spočíva v tom, že ponúka divákovi intímny obraz vzbudzujúci empatiu a rešpekt, vďaka čomu sa z diváka stáva svedok, nielen obyčajný pozorovateľ. Porota zhodne vyjadrila obdiv k práci fotografa roka a zároveň tiež prejavila obdiv k svetlu, ktoré autor vrhá na tragickosť praktík, ktoré jeho dielo odhaľuje,“ komentuje víťaznú sériu predseda dokumentárnej poroty Dominique Green.

Khamseh obdržal počas slávnostného vyhlásenia v Londýne aj finančnú odmenu vo výške 25 000 USD.



Autor fotografií: Asghar Khamseh, Photographer of the Year
Fotografie sú zo série "Fire of Hatred"

Výhercovia a finalisti kategórií profesionálnych fotografov

Výhercovia siedmich dokumentárnych a siedmich umeleckých kategórií pochádzajú z 10 krajín sveta a vôbec po prvýkrát sa jeden fotograf stal víťazom dvoch kategórií profesionálov v tom istom roku. Fotografi boli hodnotení na základe série snímok.

Kategória Art
 

  • Výherca kategórie Architecture: Amélie Labourdette, Francie

2. miesto - Hui Zhang, Čína / 3. miesto - Stephan Zirwes, Nemecko

Autor fotografie: Amélie Labourdette, Francie
1. miesto 

Autor fotografie: Hui Zhang, Čína
 2. miesto

Autor fotografie: Stephan Zirwes, Nemecko
 3. miesto
 

  • Výherca kategórie Candid: Kirstin Schmitt, Nemecko

2. miesto - Nick Ng, Malajzia / 3. miesto - Andrea Rossato, Taliansko

Autor fotografie: Kirstin Schmitt, Nemecko
1. miesto 

Autor fotografie: Nick Ng, Malajzia
2. miesto 

Autor fotografie: Andrea Rossato, Taliansko
3. miesto 


  • Výherca kategórie Conceptual: Julien Mauve, Francúzsko

2. miesto - Alejandro Beltran, Venezuela / 3. miesto - Barbaros Kayan, Turecko

Autor fotografie: Julien Mauve, Francúzsko
 1. miesto

Autor fotografie: Alejandro Beltran, Venezuela
2. miesto 


Autor fotografie: Barbaros Kayan, Turecko
3. miesto


  • Výherca kategórie Landscape: Maroesjka Lavigne, Belgicko

2. miesto Maoyuan Cui, Čína / 3. miesto Stefan Schlumpf, Švajčiarsko

Autor fotografie: Maroesjka Lavigne, Belgicko
1. miesto

Maoyuan Cui, Čín
2. miesto

 Autor fotografie: Stefan Schlumpf, Švajčiarsko
3. miesto 


  • Výherca kategórie Portraiture: Marcello Bonfanti, Taliansko

2. miesto Fauzan Ijazah, Indonézia / 3. miesto Rubén Salgado Escudero, Španielsko

Autor fotografie: Marcello Bonfanti, Taliansko
1. miesto
 

Autor fotografie: Fauzan Ijazah, Indonézia
2. miesto

 Autor fotografie: Rubén Salgado Escudero, Španielsko
3. miesto

 

  • Výherca kategórie Staged: Alberto Alicata, Taliansko

2. miesto Cristina Vatielli, Taliansko / 3. miesto Kristoffer Eliassen, Nórsko

Autor fotografie: Alberto Alicata, Taliansko
1. miesto

Autor fotografie: Cristina Vatielli, Taliansko
2. miesto

Autor fotografie:  Kristoffer Eliassen, Nórsko
3. miesto 

 

  • Výherca kategórie Still Life – Francesco Amorosino, Taliansko

2. miesto Oliver Schwarzwald, Nemecko / 3. miesto Hiroshi Watanabe, Japonsko

Autor fotografie: Francesco Amorosino, Taliansko
1. miesto

Autor fotografie:  Oliver Schwarzwald, Nemecko
2. miesto

Autor fotografie:  Hiroshi Watanabe, Japonsko
3. miesto 

Kategória Documentary

  • Výherca kategórie Campaign: Jetmir Idrizi, Kosovo

2. miesto - David Chancellor, Spojené kráľovstvo / 3. miesto - Antoine Repessé, Francúzsko

Autor fotografie: Jetmir Idrizi, Kosovo
 1. miesto

Autor fotografie: David Chancellor, Spojené kráľovstvo
 2. miesto

Autor fotografie: Antoine Repessé, Francúzsko
3. miesto


  • Výherca kategórie Contemporary Issues: Asghar Khamseh, Irán

2. miesto - Kevin Frayer, Kanada / 3. miesto - Simona Ghizzoni, Taliansko

Autor fotografie: Asghar Khamseh, Irán
1. miesto

Autor fotografie: Kevin Frayer, Kanada
2. miesto

 

Autor fotografie: Simona Ghizzoni, Taliansko
 3. miesto


  • Výherca kategórie Current Affairs: Angelos Tzortzinis, Grécko

2. miesto - Andrea and Magda, Taliansko / 3. miesto - Andrew Burton, U.S.A.

Autor fotografie: Angelos Tzortzinis, Grécko
1. miesto

 Autor fotografie: Andrea and Magda, Taliansko
2. miesto

Autor fotografie: Andrew Burton, U.S.A.
3. miesto
 

  • Výherca kategórie Daily Life: Espen Rasmussen, Nórsko

2. miesto Sandra Hoyn, Nemecko / 3. miesto Stephanie Sinclair, U.S.A.

Autor fotografie: Espen Rasmussen, Nórsko
1. miesto

Autor fotografie: Sandra Hoyn, Nemecko
2. miesto

 Autor fotografie: Stephanie Sinclair, U.S.A.
3. miesto 


  • Výherca kategórie Environment: Kevin Frayer, Kanada

2. miesto Li Feng, Čína / 3. miesto Lucy Nicholson, Spojené kráľovstvo

Autor fotografie: Kevin Frayer, Kanada
1. miesto 

Autor fotografie: Li Feng, Čína
2. miesto

Autor fotografie: Lucy Nicholson, Spojené kráľovstvo
3. miesto 


  • Výherca kategórie People: Kevin Frayer, Kanada

2. miesto Filippo Venturi, Taliansko / 3. miesto Alessandro D'Angelo, Taliansko

Autor fotografie: Kevin Frayer, Kanada
1. miesto

Autor fotografie: Filippo Venturi, Taliansko
2. miesto

 Autor fotografie: Alessandro D'Angelo, Taliansko
3. miesto 

 

  • Výherca kategórie Sport: Nikolai Linares, Dánsko

2. miesto Jens Juul, Dánsko / 3. miesto Annick Donkers, Belgicko

Autor fotografii: Nikolai Linares, Dánsko
1. miesto

 Autor fotografii: Jens Juul, Dánsko
2. miesto

Autor fotografii: Annick Donkers, Belgicko
3. miesto 


Kategória "Open Photograph of the Year"

Porota na čele s Jaelom Marchnerom, bývalým obrazovým editorom Time Out London/Sunday Times Travel, vybrala za najlepšiu snímku na svete fotografiu Enchanted Bamboo Forest (Čarovný bambusový les) od Kei Nomiyamy. Ten si okrem titulu Open Photographer of the Year prevzal počas slávnostného ceremoniálu v Londýne aj odmenu vo výške 5 000 USD.

Nomiyama je držiteľom titulu Ph.D. a je docentom v odbore environmentálna chémia na univerzite v Ehime v Japonsku. Má rád divokú prírodu a tiež rád fotí pod vodou. Výherná fotografia bola zhotovená v horách na ostrove Shikoku a zachytáva svetlušky rodu Luciola Parvula na začiatku obdobia dažďov.

Víťazná snímka bola vybraná z 10 finalistov kategórie Open, ktorí boli vyhlásení 29. marca.

Autor fotografie: Kei Nomiyamy, Japonsko
Viťaz kategórie "Open Photograph of the Year"


Kategória Youth Photographer of the Year

Nádherný portrét vlastnej sestry zaistil 18-ročnému študentovi Samovi Delawareovi víťazstvo a zisk titulu Youth Photographer of the Year. Fotograf sa narodil vo Freeporte, v štáte Maine, a v súčasnej dobe študuje v Angwine v Kalifornii. Delaware je fotograf-samouk a fotografovaniu sa venuje od svojich dvanástich rokov. Súčasťou jeho výhry bola aj letenka do Londýna na slávnostný ceremoniál.

Výherná snímka bola vybraná z troch víťazov kategórie Youth, ktorí boli vyhlásení 29. marca. Kategória pre mládež je otvorená všetkým fotografom od 12 do 19 rokov.

Autor fotografie: Sam Delawareovi
Víťaz kategórie "Youth Photographer of the Year"

Kategória Student Focus

V kategórii Student Focus zvíťazila Sofia Jern, 23-ročná študentka z fínskej univerzity aplikovaných vied Novia. Pre svoju univerzitu získala fotografické vybavenie Sony v hodnote 30 000 €. Jej víťazná práca sleduje životy „lepidlových chlapcov“; mladých mužov, ktorí užívajú drogy, aby tak unikli pred každodennou realitou ulíc mesta Kitale v Keni.

Projekt Student Focus funguje na celom svete a je do neho zapojených viac ako 400 vzdelávacích inštitúcií, ktoré poskytujú fotografické kurzy, a patrí medzi popredné svetové programy pre študentov fotografie. Projekt je podporovaný fotografickým časopisom British Journal of Photography.

Autor fotografie: Sofia Jern
Víťaz kategórie: "Student Focus" 

Cena za mimoriadny prínos pre fotografiu

Cena za mimoriadny prínos pre fotografiu bola tento rok udelená duu RongRong & Inri, vplyvnému manželskému páru, ktorý dal podobu súčasnej fotografii nielen v Číne, ale aj za jej hranicami. Uznanie od Svetovej fotografickej organizácie dopomohlo k umeleckej kariére oboch manželov a tiež k ich významnému vplyvu na ázijskú fotografiu.

Fotografický štýl RongRong & Inri odráža intímny svet, ktorý spoločne vytvorili a posúva hranice čiernobielej fotografie vyvolané klasickou metódou v priestoroch tmavej komory. Manželia založili prvú galériu v Číne, ktorá se zameriava na túto oblasť modernej fotografie, Three Shadows Photography Art Centre, a tiež Jimei x Arles Photo Festival 2015, na ktorom spolupracovali s Les Recontres d’Arles.

V minulosti bola cena za mimoriadny prínos pre fotografiu udelená nasledujúcim fotografom: Mary Ellen Mark, William Eggleston, Eve Arnold, Bruce Davidson, Marc Riboud, William Klein, Elliott Erwitt, Phil Stern.

Výstava a ročenka

Všetky snímky výhercov a tých, ktorí sa dostali do užšieho výberu, budú vystavené od 22. apríla do 8. mája v Somerset House v Londýne. Zvláštna pozornosť bude na výstave venovaná držiteľom ocenenia za mimoriadny prínos pre fotografiu, manželom RongRong & Inri.

Výstava bude doplnená výročnou knihou Sony World Photography Awards, v ktorej budú vytlačené snímky víťazov a tých, ktorí sa dostali do užšieho výberu. Knihu je možné zakúpiť tu: www.worldphoto.org.


V Galérii pod článkom nájdete všetky ocenené fotografie.

Zdroj: www.worldphoto.org

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
PeCh
2016-04-25 11:03:37
No neviem. Sú tu skvelé fotografie, ale zároveň aj brak, či odpad. Prípadne úplne cvaky bez akejkoľvek intencie fotografa, stýlu bol som na dovolenke, niečo som cvakol a nejeden fotograf tu na ephoto by tú fotku hneď vo foťáku vymazal.
 
nehemah
2016-04-25 12:54:09
príspevok od: PeCh
No neviem. Sú tu skvelé fotografie, ale zároveň aj brak, či odpad. Prípadne úplne cvaky bez akejkoľvek intencie fotografa, stýlu bol som na dovolenke, niečo som cvakol a nejeden fotograf tu na ephoto by tú fotku hneď vo foťáku vymazal.
presne toto mi napadlo, že niektoré fotky mi prídu výborné, ale niektoré by mali problém pobrať kritiku od užívateľov ephoto , za seba najviac nechápem 1. miestu v kategórii Staged. Ale nehovorím, možno tomu iba nerozumiem a je to skvelá fotka. Ja mám také podobné, keď som si kúpil zrkadlo, tak som na skúšku fotil plastové figúrky so vstavaným bleskom
 
peter01852
2016-04-25 13:29:09
pre mna je drviva vacsina fotiek vybornych...a tie ostatne by som nenazyval brakom ci odpadom, su to proste len fotky, ktorym ja osobne nerozumiem...ono povedzme si pravdu, mozno vacsina tychto fotiek by na ephotackej kritike moc nezabodovala, ephoto je proste portal nastaveny na ine zanre nez je dokumentarna fotografia
 
adamac
2016-04-25 14:15:04
príspevok od: nehemah
presne toto mi napadlo, že niektoré fotky mi prídu výborné, ale niektoré by mali problém pobrať kritiku od užívateľov ephoto , za seba najviac nechápem 1. miestu v kategórii Staged. Ale nehovorím, možno tomu iba nerozumiem a je to skvelá fotka. Ja mám také podobné, keď som si kúpil zrkadlo, tak som na skúšku fotil plastové figúrky so vstavaným bleskom
z výherných záberov je veľa výborných alebo veľmi dobrých...Len tie,čo sa nám nepozdávajú asi porota vníma v širšom merítku..Mne sa moc nepozdáva 1.miesto v kategórii architektúra..Mne sa tam nepozdáva svetlo a ani prostredie okolo stavby..Porota mala asi dôvod,prečo ho dala na 1 .miesto..
 
nehemah
2016-04-25 14:25:47
príspevok od: adamac
z výherných záberov je veľa výborných alebo veľmi dobrých...Len tie,čo sa nám nepozdávajú asi porota vníma v širšom merítku..Mne sa moc nepozdáva 1.miesto v kategórii architektúra..Mne sa tam nepozdáva svetlo a ani prostredie okolo stavby..Porota mala asi dôvod,prečo ho dala na 1 .miesto..
však preto som zdôraznil, že ja tomu prvému miestu nerozumiem, ale možno je to dobrá fotka ... a súhlasím, táto architektúrovka čo sa nepozdáva aj Tebe bola hneď druhá, ktorá ma zarazila
 
Ros
2016-04-25 14:47:57
...povedzme si na rovinu ,dobrá fotografia nie je tá ktorá má najviac kliknutí , vzhliadnutí , laikov a topiek dňa na tomto ,ale aj iných podobne zameraných portáloch. Dokonca ani hodnotenie fotografie a umenia vôbec nie je výlučne subjektívne , tak ako sa tu občas interpretuje. Čím väčšiemu okruhu je fotografia určená tým je masovejšia resp. nižšia -Umberto Eco.
Masová kultúra ale význam má, vytvára u konzumenta midkult, spôsob ako sa dopracovať k estetickému zážitku, tým že zo začiatku kopírujeme vytvárame zároveň predpoklad do budúcnosti že raz nás to prestane baviť a budeme si klásť otázky.
 
nehemah
2016-04-25 15:23:45
príspevok od: Ros
...povedzme si na rovinu ,dobrá fotografia nie je tá ktorá má najviac kliknutí , vzhliadnutí , laikov a topiek dňa na tomto ,ale aj iných podobne zameraných portáloch. Dokonca ani hodnotenie fotografie a umenia vôbec nie je výlučne subjektívne , tak ako sa tu občas interpretuje. Čím väčšiemu okruhu je fotografia určená tým je masovejšia resp. nižšia -Umberto Eco.
Masová kultúra ale význam má, vytvára u konzumenta midkult, spôsob ako sa dopracovať k estetickému zážitku, tým že zo začiatku kopírujeme vytvárame zároveň predpoklad do budúcnosti že raz nás to prestane baviť a budeme si klásť otázky.
je to zaujímavý koment, určite je veľa pravdy na tom čo píšeš ...

zaujímalo by ma, čo si ty napríklad myslíš o víťazoch v kategórii architektúra či staged , stačí mi, či sa Ti aj tie zdajú dobré, odpoveď je dobrovoľná
 
Ros
2016-04-25 16:28:00
príspevok od: nehemah
je to zaujímavý koment, určite je veľa pravdy na tom čo píšeš ...

zaujímalo by ma, čo si ty napríklad myslíš o víťazoch v kategórii architektúra či staged , stačí mi, či sa Ti aj tie zdajú dobré, odpoveď je dobrovoľná
Tá v obore architektúra ma oslovila ako prvá.
... pretože mi neponúka lacný návod estetického zážitku, neponúka mi ho na tácke s modrou dramatickou oblohou a HDR vykreslení s maskami fotošopu ktoré majú evokovať krásu ,ale núti diváka premýšlať ako sa k zážitku dopracovať. Drsná zanedbaná príroda ,vypálená obloha je symbiózou a zároveň odpoveďou na ničotou ľudského konania.
Možno je to tým že že som na to zvyknutý z fstopu .cz kde sa práce v tejto kategórii a v kategórii krajina sa inak ani neprezentujú a pokiaľ sa ti to zdá príliš avantgardné a podozrivé, tak si to nevšímaj, necítim sa v tomto smere nijak jedinečný ani povolaný.
 
nehemah
2016-04-25 17:58:18
príspevok od: Ros
Tá v obore architektúra ma oslovila ako prvá.
... pretože mi neponúka lacný návod estetického zážitku, neponúka mi ho na tácke s modrou dramatickou oblohou a HDR vykreslení s maskami fotošopu ktoré majú evokovať krásu ,ale núti diváka premýšlať ako sa k zážitku dopracovať. Drsná zanedbaná príroda ,vypálená obloha je symbiózou a zároveň odpoveďou na ničotou ľudského konania.
Možno je to tým že že som na to zvyknutý z fstopu .cz kde sa práce v tejto kategórii a v kategórii krajina sa inak ani neprezentujú a pokiaľ sa ti to zdá príliš avantgardné a podozrivé, tak si to nevšímaj, necítim sa v tomto smere nijak jedinečný ani povolaný.
pohoda, diky za reakciu aspoň som získal aj náhľad od niekoho komu sa páči.
Mne takto v tejto farbe, práve neevokuje drsne zanedbané obycajne miesto, alebo nieco take ...prvé mi pripomenula mnoho mojich fotiek takým starým kompaktikom olympus /iba automatika a režimy krajinka a portret/, ktorý mi robil presne takéto sýte jasne zelené farby a svetlu až prepalenu oblohu, akurat, že táto víťazná je v rovine, mne to aj lietalo, nevedel som vtedy o fotografii vôbec nič , ale realita bola práve úplne iná, vsednejsia. Takýto objekt som si nefotil, ako estetický zážitok, ale iba ako dokument čo som videl keď som išiel ... takto zapôsobila na mňa čo narobím
dnes by som to dal asi uz do cb hehe, to mi sedí najviac, napríklad Tvoje fotky mi prídu naopak veľmi zaujímavé, to len na okraj hehe
Ešte raz dik.
 
HomerSimpson
2016-04-25 18:55:03
Presne som aj ja ostal zaskoceny, ale ked som sa na tu fotku zacal pozerat aj z inych uhlov, zacal som nachadzdat stale viac pozitiv...az som nakoniec usudil ze "zle" exponovanie prave pomohlo vyniknut kompozicii...
 
blahoslav J B Art
2016-04-25 19:07:19
Kategória Documentary, 2. miesto - David Chancellor, fotka vypchatych zvierat a namalovaneho pozadia z muzea ... fascinujuce
 
blahoslav J B Art
2016-04-25 19:24:47
príspevok od: blahoslav J B Art
Kategória Documentary, 2. miesto - David Chancellor, fotka vypchatych zvierat a namalovaneho pozadia z muzea ... fascinujuce
tak pridam aj moj 'vytvor'
 
Ros
2016-04-25 19:48:43
príspevok od: blahoslav J B Art
tak pridam aj moj 'vytvor'
V kategórii príroda ,dokonalé s obsahom a odkazom . Joana Milter fotografická editorka z New Yorku a porodkyňa súťaže Sony by ťa vybrala určite do užšieho výberu.
 
Jozef Macák
2016-04-25 22:44:01
Ako sa to vravi? Ked sa ti to paci je to gyc, ked tomu nerozumies je to umenie
Ja by som potreboval vysvetlit 2he miesto v kategorii conceptual
Cela ta plazova seria je na mna asi az prilis umelecka
http://worldphoto.org/images/image-gallery/31689/
 
stereus
2016-04-25 23:16:00
Uprimne, na vacsinu fotiek tiez pozeram s udivom, ako sa vobec do rebricka prepracovali.
Univerzalna pravda ci kriteria hodnotenia fotografie by sa asi hladali tazko, co ma vsak prekvapuje su umiestnenia technicky nepodarenych fotografii, ktorych nedokonala realizacia nie je ospravedlnena ani jedinecnym momentom, ani obsahom.

Tak ale zrejme je na kazdom, profi ci hobby fotografovi, ci tvori pre svoj dobry pocit, pre pocet likes a followers, ci chce vyhravat "umelecke" sutaze, alebo sa fotkou nebodaj uzivit
 
mongi
2016-04-26 08:03:01
skúste sa pozrieť na príbeh jednotlivých fotografií a tiež si pozrieť ostatné zo súborov oveľa viac vám to povie...takto samotné nehovoria toľko ako celok
 
mongi
2016-04-26 08:13:46
ephoto žiaľ podľa mňa tak skoro nedospeje na úroveň vyššiu než omaľovánky v podobe hdr. česť výnimkám samozrejme.
 
Ros
2016-04-26 09:04:54
príspevok od: mongi
ephoto žiaľ podľa mňa tak skoro nedospeje na úroveň vyššiu než omaľovánky v podobe hdr. česť výnimkám samozrejme.
... ale ani to nie je potrebné. Autori ephota si zrejme zámerne zvolili takú širokú platformu členstva kde nie je kladený dôraz na hľadanie vlastného rukopisu autora .Jeho zmysluplnosť vidím v tom že poskytuje svojim sysuserom informácie najmä o technickej stránke fotografie ktorá je tu podľa mňa dobre zastúpená i za cenu že spätná odozva na obsahovú stránku nie je príliš inšpirujúca. Napriek tomu počin na Slovenské pomery z hľadiska popularity a návštevnosti je dobrý.
 
BoNoBo
2016-04-26 09:12:49
príspevok od: adamac
z výherných záberov je veľa výborných alebo veľmi dobrých...Len tie,čo sa nám nepozdávajú asi porota vníma v širšom merítku..Mne sa moc nepozdáva 1.miesto v kategórii architektúra..Mne sa tam nepozdáva svetlo a ani prostredie okolo stavby..Porota mala asi dôvod,prečo ho dala na 1 .miesto..
mna by zaujimal ten dovod, ci to ma nejaky hlbsi kontext alebo co. Lebo to je tiez fotka, kt. ma zarazila
 
mongi
2016-04-26 09:23:47
príspevok od: BoNoBo
mna by zaujimal ten dovod, ci to ma nejaky hlbsi kontext alebo co. Lebo to je tiez fotka, kt. ma zarazila
Hneď prvý link na google keď tam zadáš autorkine meno. Po kliknutí uvidíš celú sériu aj s explikáciou.
 
adamac
2016-04-26 14:08:43
príspevok od: BoNoBo
mna by zaujimal ten dovod, ci to ma nejaky hlbsi kontext alebo co. Lebo to je tiez fotka, kt. ma zarazila
mňa neoslovila,takže Ti neviem povedať dôvod,prečo oslovila porotu na 1.miesto...Ale kolegov Ros a Mongi oslovila,takže asi tam skús pátrať pre dôvody,prečo ona vyhrala kategóriu ..
 
trnavsky
2016-04-26 19:29:58
príspevok od: nehemah
presne toto mi napadlo, že niektoré fotky mi prídu výborné, ale niektoré by mali problém pobrať kritiku od užívateľov ephoto , za seba najviac nechápem 1. miestu v kategórii Staged. Ale nehovorím, možno tomu iba nerozumiem a je to skvelá fotka. Ja mám také podobné, keď som si kúpil zrkadlo, tak som na skúšku fotil plastové figúrky so vstavaným bleskom
Možno porotu zaujal odkaz námetu na: http://style.hnonline.sk/kultura/386157-modelka-dior-a-slony-fotografiu-od-avedona-vydrazili-takmer-za-milion-video , aj keď túto za milión asi nevydržia.
 
mongi
2016-04-26 21:16:54
príspevok od: trnavsky
Možno porotu zaujal odkaz námetu na: http://style.hnonline.sk/kultura/386157-modelka-dior-a-slony-fotografiu-od-avedona-vydrazili-takmer-za-milion-video , aj keď túto za milión asi nevydržia.
len aby sme sa nakoniec nečudovali
 
anton julény
2016-04-26 21:58:03
príspevok od: adamac
mňa neoslovila,takže Ti neviem povedať dôvod,prečo oslovila porotu na 1.miesto...Ale kolegov Ros a Mongi oslovila,takže asi tam skús pátrať pre dôvody,prečo ona vyhrala kategóriu ..
asi toho majú načítaného viac, ale za pokus stojí si prečítať www.ephoto.sk/komunita/clanky-uzivatelov/1741/john-berger-sposoby-videnia-anotacia-1-cast, kniha je dostupná aj v češtine. po prečítaní sú ich slová zrozumiteľnejšie..
 
ViktorV
2016-04-26 23:01:00
1. miesto Portréty ...
,,cvak do rodinneho albumu.. inak nieje mi jasne ci bolo hlavnym motivom iba dieta alebo aj zena. Ak aj zena tak potom pohlad by mal smerovat na fotografa....,,

tento citát (spod mojej jednej portrétnej ) sa mi hodil od miestneho odborníka M. Z. na portréty
 
ViktorV
2016-04-26 23:02:20
príspevok od: blahoslav J B Art
tak pridam aj moj 'vytvor'
a čo si to neposlal do tej súťaže?
 
nehemah
2016-04-27 06:31:36
príspevok od: trnavsky
Možno porotu zaujal odkaz námetu na: http://style.hnonline.sk/kultura/386157-modelka-dior-a-slony-fotografiu-od-avedona-vydrazili-takmer-za-milion-video , aj keď túto za milión asi nevydržia.
, si predstav, tuto foto skoro za milion som nepoznal, vyzera vsak naozaj lepsie ako jej plastova imitacia , dikes
 
tomis.ales
2016-04-27 08:38:35
Tazka bieda. Podla mna je dobra fotka taka, co obsahuje jedinecny moment, vzacnu udalost alebo je to fotka kde je vidiet perfektna praca fotografa so svetlom, tvarmi... ako aj schopnost vlozit nieco ine ako len vizualnu rovinu. Toto tu sa porusovanim vsetkych pravidiel snazi presvedcit divaka, ze ide o nieco jedinecne, uzasne a neopakovatelne. Pritom su su to vo vacsine fotky, co by si clovek ani neskopiroval do PC.
Mam stale vacsi dojem, ze dobri fotografi sa proste takychto sutazi neucastnia, pretoze su ako fotografi vytazeni a na podobne blbosti nemaju cas.
 
mongi
2016-04-27 09:59:00
príspevok od: tomis.ales
Tazka bieda. Podla mna je dobra fotka taka, co obsahuje jedinecny moment, vzacnu udalost alebo je to fotka kde je vidiet perfektna praca fotografa so svetlom, tvarmi... ako aj schopnost vlozit nieco ine ako len vizualnu rovinu. Toto tu sa porusovanim vsetkych pravidiel snazi presvedcit divaka, ze ide o nieco jedinecne, uzasne a neopakovatelne. Pritom su su to vo vacsine fotky, co by si clovek ani neskopiroval do PC.
Mam stale vacsi dojem, ze dobri fotografi sa proste takychto sutazi neucastnia, pretoze su ako fotografi vytazeni a na podobne blbosti nemaju cas.
pozrieš si 4 časť druhej série seriálu, v ktorom na seba príbeh úzko naväzuje...za predpokladu, že si nevidel žiadnu inú časť...zaujme ťa, alebo nie?
 
BoNoBo
2016-04-27 10:27:26
príspevok od: mongi
Hneď prvý link na google keď tam zadáš autorkine meno. Po kliknutí uvidíš celú sériu aj s explikáciou.
dakujem, to mi uz dava zmysel
 
Ros
2016-04-27 10:42:51
príspevok od: tomis.ales
Tazka bieda. Podla mna je dobra fotka taka, co obsahuje jedinecny moment, vzacnu udalost alebo je to fotka kde je vidiet perfektna praca fotografa so svetlom, tvarmi... ako aj schopnost vlozit nieco ine ako len vizualnu rovinu. Toto tu sa porusovanim vsetkych pravidiel snazi presvedcit divaka, ze ide o nieco jedinecne, uzasne a neopakovatelne. Pritom su su to vo vacsine fotky, co by si clovek ani neskopiroval do PC.
Mam stale vacsi dojem, ze dobri fotografi sa proste takychto sutazi neucastnia, pretoze su ako fotografi vytazeni a na podobne blbosti nemaju cas.
Ťažká bieda pre mainstream .Pokiaľ máš na mysli kategóriu " dobrí fotografi " tých čo sa úspešne živia komerciou, vyhotovovaním trhacích kalendárov, portrétov a svadobných fotografíí , tak máš vlastne pravdu. Zmysel ich tvorby spočíva v nadbiehaní konzumnej úrovni spotrebiteľa , inak by sa neuživili. Preto všetko ostatné čo je predmetom štúdií katedier tvorivej fotografie na vysokých školách napr. vo Viedni, Kodani a inde vo vo svete je z tohto vášho zorného uhla vlastne zbytočná dekadencia. Ale dekadenciou rovnako hodnotenou bol relatívne nedávno aj impresionizmus aj v maliarstve.
 
blahoslav J B Art
2016-04-27 11:42:36
pre tych, ktorym sa nechce studovat umenie na VS ... v podstate je to cele ovela jednoduchsie, ako sa zda ... tie fotky, o ktorych si myslite, ze nestoja za nic a chcete ich vymazat, postite radsej do sutaze ... a tie, ktore sa vam pacia, ukazte znamym, alebo dajte na fotoportal
 
tomis.ales
2016-04-27 12:54:05
príspevok od: mongi
pozrieš si 4 časť druhej série seriálu, v ktorom na seba príbeh úzko naväzuje...za predpokladu, že si nevidel žiadnu inú časť...zaujme ťa, alebo nie?
Mozno ano, mozno nie. Placaty serial o teenage upiroch ma urcite nezaujme.
Pozrel som si vela takychto serii a ani jedna ma nezaujala. Ani konkretne vyherkyna kategorie architektury. Konkretne by som tieto fotky zaradil ako nejaky enviroment a nie architekturu.
 
tomis.ales
2016-04-27 13:05:46
príspevok od: Ros
Ťažká bieda pre mainstream .Pokiaľ máš na mysli kategóriu " dobrí fotografi " tých čo sa úspešne živia komerciou, vyhotovovaním trhacích kalendárov, portrétov a svadobných fotografíí , tak máš vlastne pravdu. Zmysel ich tvorby spočíva v nadbiehaní konzumnej úrovni spotrebiteľa , inak by sa neuživili. Preto všetko ostatné čo je predmetom štúdií katedier tvorivej fotografie na vysokých školách napr. vo Viedni, Kodani a inde vo vo svete je z tohto vášho zorného uhla vlastne zbytočná dekadencia. Ale dekadenciou rovnako hodnotenou bol relatívne nedávno aj impresionizmus aj v maliarstve.
Ano v podstate som mal na mysli takych. Ale prepac, mam rad aj nekomerciu, ale musi ma zaujat, toto ma nezaujalo. Sami kvazi smutni ludia z celeho sveta, cvak cvak a sup do sutaze. Kludne mozem vyjst von na lazy, cvaknut tam dedka co sadi zito, poslat to do zahranicnej sutaze a cakat, ze vyhram 5000€. Vsetci sa budu nad tym rozplyvat a debatovat nad uzasnym zamerom a pritom som si iba isiel otestovat novy fotak... Takto podobne som to raz aj spravil a nad tou mojou vyhernou fotkou sa ludia rozplyvali cele roky a pritom to bol cisty zamer zahrat im na city a vyhrat sutaz, pritom bola uplne umela.
Su tu fotky co ma aj zaujali. Napr. ten les so svetluskami, pretoze to sa len ta nevidi a viem, ze to nie je len poza ludi. Landscape je tiez dobry, ale vacsine ostatnym som nerozumel ani za mak. A uz vobec nie tym kategoriam. Pre mna bola polovica kategorii stale jedna a ta ista.
 
mongi
2016-04-27 13:50:55
príspevok od: tomis.ales
Ano v podstate som mal na mysli takych. Ale prepac, mam rad aj nekomerciu, ale musi ma zaujat, toto ma nezaujalo. Sami kvazi smutni ludia z celeho sveta, cvak cvak a sup do sutaze. Kludne mozem vyjst von na lazy, cvaknut tam dedka co sadi zito, poslat to do zahranicnej sutaze a cakat, ze vyhram 5000€. Vsetci sa budu nad tym rozplyvat a debatovat nad uzasnym zamerom a pritom som si iba isiel otestovat novy fotak... Takto podobne som to raz aj spravil a nad tou mojou vyhernou fotkou sa ludia rozplyvali cele roky a pritom to bol cisty zamer zahrat im na city a vyhrat sutaz, pritom bola uplne umela.
Su tu fotky co ma aj zaujali. Napr. ten les so svetluskami, pretoze to sa len ta nevidi a viem, ze to nie je len poza ludi. Landscape je tiez dobry, ale vacsine ostatnym som nerozumel ani za mak. A uz vobec nie tym kategoriam. Pre mna bola polovica kategorii stale jedna a ta ista.
Ako je potom možné, že tvoja nieje medzi víťaznými? Ztakej výhry ako si popísal, že si vyhral sa myslím si nedá tešiť. O tom pekne premýšľala Sontagová v knihe "Regarding the pain of others". Vravieť že je to jednoduché vyhrať takúto súťaž to je trošku moc...verím tomu že nebola hodnotená len jedna fotka od jedného autora ale celá séria, za ktorou je kopec práce, štúdia a posolstvo, ktoré dokáže zapôsobiť a ak človek porozmýšľa v širšom zmysle, tak nájde presne to, za čo autor vďačí výhre.
 
Ros
2016-04-27 14:27:31
príspevok od: tomis.ales
Ano v podstate som mal na mysli takych. Ale prepac, mam rad aj nekomerciu, ale musi ma zaujat, toto ma nezaujalo. Sami kvazi smutni ludia z celeho sveta, cvak cvak a sup do sutaze. Kludne mozem vyjst von na lazy, cvaknut tam dedka co sadi zito, poslat to do zahranicnej sutaze a cakat, ze vyhram 5000€. Vsetci sa budu nad tym rozplyvat a debatovat nad uzasnym zamerom a pritom som si iba isiel otestovat novy fotak... Takto podobne som to raz aj spravil a nad tou mojou vyhernou fotkou sa ludia rozplyvali cele roky a pritom to bol cisty zamer zahrat im na city a vyhrat sutaz, pritom bola uplne umela.
Su tu fotky co ma aj zaujali. Napr. ten les so svetluskami, pretoze to sa len ta nevidi a viem, ze to nie je len poza ludi. Landscape je tiez dobry, ale vacsine ostatnym som nerozumel ani za mak. A uz vobec nie tym kategoriam. Pre mna bola polovica kategorii stale jedna a ta ista.
... z toho čo píšeš usudzujem že z malého národa vzíde veľký fotograf, ale ja si radšej ponechám svoj bilančný nadhĺad a nechám sa presvedčiť dosiahnutými umeleckými skalpmi.
 
juve16
2016-04-27 15:02:09
po prezreti galérie som sa len utvrdil, že fotka a jej hodnotenie je oveľa viac subjektívna záležitosť, ako som si vôbec doteraz pripúšťal .... niektoré zábery by som mazal ešte len pri náhľade na displeji foťáku, ako nepodarky
 
mab
2016-04-27 16:39:06
príspevok od: mongi
Ako je potom možné, že tvoja nieje medzi víťaznými? Ztakej výhry ako si popísal, že si vyhral sa myslím si nedá tešiť. O tom pekne premýšľala Sontagová v knihe "Regarding the pain of others". Vravieť že je to jednoduché vyhrať takúto súťaž to je trošku moc...verím tomu že nebola hodnotená len jedna fotka od jedného autora ale celá séria, za ktorou je kopec práce, štúdia a posolstvo, ktoré dokáže zapôsobiť a ak človek porozmýšľa v širšom zmysle, tak nájde presne to, za čo autor vďačí výhre.
jednoduchý /ak chceš masový/ konzument pozrie jednoduché vysledky...a tieto mu /nepoučenámu vysokým štýlom umenia/ povedia jediné...choď kúp si fototechniku, rozbehni sa a cvakaj...to je najlepší výstup pre organizátora sic výrobcu fototechniky...prostý to záver pre tak náročne stráviteľné výsledky..PS: názor bez podrobného štúdia a zdlhavého preklikávania celých sérií...
 
Azimut
2016-04-27 17:28:29
Čo poviete, mám nádej uspieť na druhý rok v kategórii architektúra?
 
Ros
2016-04-27 17:48:15
príspevok od: Azimut
Čo poviete, mám nádej uspieť na druhý rok v kategórii architektúra?
... keď sa na to pýtaš ,tak tento jednoduchý obrázok sa aspoň nesnaží maskovať za vysoké ciele a nevnucuje mi prefláknutú krásu kvitnúcej repky olejky s blankytne modrou oblohou no v skutočnosti mi ten záber prezentovaný v nejakom koncepte funguje.
 
tomis.ales
2016-04-27 18:22:36
príspevok od: mongi
Ako je potom možné, že tvoja nieje medzi víťaznými? Ztakej výhry ako si popísal, že si vyhral sa myslím si nedá tešiť. O tom pekne premýšľala Sontagová v knihe "Regarding the pain of others". Vravieť že je to jednoduché vyhrať takúto súťaž to je trošku moc...verím tomu že nebola hodnotená len jedna fotka od jedného autora ale celá séria, za ktorou je kopec práce, štúdia a posolstvo, ktoré dokáže zapôsobiť a ak človek porozmýšľa v širšom zmysle, tak nájde presne to, za čo autor vďačí výhre.
OK mas pravdu. Ja ale neviem, ze posudzuju viacero fotografii. Co sa tyka radosti z vyhry, ano mal som, pretoze vyhra bola zaujimava.
Nevravim, ze je jednoduche vyhrat takuto sutaz, urcite nie.
Ja len ze tomuto nerozumiem, a som tomu rad
 
kubizmus
externý redaktor 2016-04-27 19:14:56
príspevok od: Ros
Tá v obore architektúra ma oslovila ako prvá.
... pretože mi neponúka lacný návod estetického zážitku, neponúka mi ho na tácke s modrou dramatickou oblohou a HDR vykreslení s maskami fotošopu ktoré majú evokovať krásu ,ale núti diváka premýšlať ako sa k zážitku dopracovať. Drsná zanedbaná príroda ,vypálená obloha je symbiózou a zároveň odpoveďou na ničotou ľudského konania.
Možno je to tým že že som na to zvyknutý z fstopu .cz kde sa práce v tejto kategórii a v kategórii krajina sa inak ani neprezentujú a pokiaľ sa ti to zdá príliš avantgardné a podozrivé, tak si to nevšímaj, necítim sa v tomto smere nijak jedinečný ani povolaný.
no moment , na druhu stranu takto ako si popisal sa da pozriet na vacsinu fakt zlych fotiek ... ze povieme, ze fotografia dava divakovi moznost tu myslienku ci esteticky zazitok hladat a prepracovat sa k nemu .. tym padaju vsetky zauzivane pravidla a poznatky ktore sa za celu historiu jej vyvoja dosiahli ... Myslim, si ze skor hodnotna fotografia nemusi davat na podnose myslienku ani to nemusi byt takpovediac obrazne gyc, ale na druhu stranu myslienka by mala byt pristupna v reci fotografie tak aby ju vnimavejsi divak bol schopny odhalit. Ta fotka za prve miesto v kategorii architektura je podla mna brak a porota nad nou prilis filozofovala, tak si vysluzila prve miesto. Rovnako vytvoris najlepsie fotky na svete pokial das fotak psovi a potom budes jeho vytvory dostatocne hlboko filozoficky analyzovat
 
Azimut
2016-04-27 19:20:39
príspevok od: Ros
... keď sa na to pýtaš ,tak tento jednoduchý obrázok sa aspoň nesnaží maskovať za vysoké ciele a nevnucuje mi prefláknutú krásu kvitnúcej repky olejky s blankytne modrou oblohou no v skutočnosti mi ten záber prezentovaný v nejakom koncepte funguje.
Určite vieš,že to bol len žart, a neviem akú prefláknutú repku s blankytne modrou oblohou spomínaš, keď taký obrázok tu nie je... V tej architektúre prefláknutá obloha je. Ale ak myslíš môj obrázok v galérii, mohol si sa tam vyjadriť..
 
kubizmus
externý redaktor 2016-04-27 19:35:04
príspevok od: blahoslav J B Art
pre tych, ktorym sa nechce studovat umenie na VS ... v podstate je to cele ovela jednoduchsie, ako sa zda ... tie fotky, o ktorych si myslite, ze nestoja za nic a chcete ich vymazat, postite radsej do sutaze ... a tie, ktore sa vam pacia, ukazte znamym, alebo dajte na fotoportal
ale inac pravda je to
 
kubizmus
externý redaktor 2016-04-27 19:42:24
príspevok od: Azimut
Čo poviete, mám nádej uspieť na druhý rok v kategórii architektúra?
Topolciansky nadjazd mozes poslat do ktorejkolvek kategorie Vsade to vyhra!
 
mongi
2016-04-28 06:31:14
takže...porotcovia sa zásadne zmýlili a mali vyberať krajinky a makro kvietky či iné hmyzy tu na ephoto. čím viac hdr tým viac adidas
 
Ros
2016-04-28 08:29:50
príspevok od: kubizmus
no moment , na druhu stranu takto ako si popisal sa da pozriet na vacsinu fakt zlych fotiek ... ze povieme, ze fotografia dava divakovi moznost tu myslienku ci esteticky zazitok hladat a prepracovat sa k nemu .. tym padaju vsetky zauzivane pravidla a poznatky ktore sa za celu historiu jej vyvoja dosiahli ... Myslim, si ze skor hodnotna fotografia nemusi davat na podnose myslienku ani to nemusi byt takpovediac obrazne gyc, ale na druhu stranu myslienka by mala byt pristupna v reci fotografie tak aby ju vnimavejsi divak bol schopny odhalit. Ta fotka za prve miesto v kategorii architektura je podla mna brak a porota nad nou prilis filozofovala, tak si vysluzila prve miesto. Rovnako vytvoris najlepsie fotky na svete pokial das fotak psovi a potom budes jeho vytvory dostatocne hlboko filozoficky analyzovat
... vidím to tak, že medzinárodná porota fotografických editorov zrejme netuší kde sú skutoční znalci umenia a fotografie a už vôbec nevie ako majú vyzerať diela talentovaných fotografov .
 
mongi
2016-04-28 09:32:27
ono je jednoduchšie niečo nepochopiť a hneď odsúdiť ako sa snažiť to pochopiť a uvedomiť si vzťahy medzi témou a formou
 
Azimut
2016-04-28 19:18:08
príspevok od: kubizmus
Topolciansky nadjazd mozes poslat do ktorejkolvek kategorie Vsade to vyhra!
Vitaj, Žochár, či?
 
spektrum
2016-04-28 20:37:53
Svetlusky jednoznacne, mozno by sa naslo este par zaujimavych, ale pre mna nic objavne, a viac ako polovica by ummna skoncila v kosi a to mazem dost malo..
 
mab
2016-04-28 21:34:44
príspevok od: Ros
Ťažká bieda pre mainstream .Pokiaľ máš na mysli kategóriu " dobrí fotografi " tých čo sa úspešne živia komerciou, vyhotovovaním trhacích kalendárov, portrétov a svadobných fotografíí , tak máš vlastne pravdu. Zmysel ich tvorby spočíva v nadbiehaní konzumnej úrovni spotrebiteľa , inak by sa neuživili. Preto všetko ostatné čo je predmetom štúdií katedier tvorivej fotografie na vysokých školách napr. vo Viedni, Kodani a inde vo vo svete je z tohto vášho zorného uhla vlastne zbytočná dekadencia. Ale dekadenciou rovnako hodnotenou bol relatívne nedávno aj impresionizmus aj v maliarstve.
argument o impresionistoch je už ošúchaná fráza, nezohľadňuje pomery dneška ked za samozrejmé sa berie v dohľadnom čase meziplanetárne lietanie...a aj uživenie sa v mainstremovej produkcii nie je, zdá sa mi, také jednoduché, ...ved zahodme všetky tie kritériá, ktoré nám vnucujú fotokurzy, knihy, tutoriály, to všetko je teda SCESTNE, prečo nás neučia to čo je opravdové, priekopnícke, čo nás ešte neohúrilo, asi nás to súťaženie má priviesť na novú vlnu toho, čo sa zajtra bude predávať za milóny, ..alebo sa mýlim so svojim ubohým na impresionistoch / a nielen/ budovanom estetickom vnímaní...
 
rylo
2016-04-29 05:56:14
Prečo mám už dlhodobo pocit, že jediné výhernéfotografie posledných rokov zobrazujú vždy iba násilie, krv, utrpenie, bomby, spálené telá...?

Od čias Kappu s jeho zastreleným vojakom v občianskej vojne v Španielsku je hádam každý ročník akejkoľvek svetovej fotografickej súťaže v hlavnej kategórii vždy len o utrpení. Začínam byť presvedčený, že ak neodfotím na kusy roztrhané decko alebo v mori plávajúcu nafúknutú mŕtvolu matky (najlepšie s ešte prisatým (ideálne ešte živým) nemluvňaťom), nedosiahnem v žiadnej svetovejšej foto súťaži ani len nomináciu.
 
mongi
2016-04-29 06:41:30
príspevok od: rylo
Prečo mám už dlhodobo pocit, že jediné výhernéfotografie posledných rokov zobrazujú vždy iba násilie, krv, utrpenie, bomby, spálené telá...?

Od čias Kappu s jeho zastreleným vojakom v občianskej vojne v Španielsku je hádam každý ročník akejkoľvek svetovej fotografickej súťaže v hlavnej kategórii vždy len o utrpení. Začínam byť presvedčený, že ak neodfotím na kusy roztrhané decko alebo v mori plávajúcu nafúknutú mŕtvolu matky (najlepšie s ešte prisatým (ideálne ešte živým) nemluvňaťom), nedosiahnem v žiadnej svetovejšej foto súťaži ani len nomináciu.
pretože je dôležitejšie poukázať na to zlé, čo sa deje, aby sa ľudia spamätali a nie ukazovať mačiatka a saturované hdr krajinky
 
Jožo
2016-04-29 07:12:05
príspevok od: rylo
Prečo mám už dlhodobo pocit, že jediné výhernéfotografie posledných rokov zobrazujú vždy iba násilie, krv, utrpenie, bomby, spálené telá...?

Od čias Kappu s jeho zastreleným vojakom v občianskej vojne v Španielsku je hádam každý ročník akejkoľvek svetovej fotografickej súťaže v hlavnej kategórii vždy len o utrpení. Začínam byť presvedčený, že ak neodfotím na kusy roztrhané decko alebo v mori plávajúcu nafúknutú mŕtvolu matky (najlepšie s ešte prisatým (ideálne ešte živým) nemluvňaťom), nedosiahnem v žiadnej svetovejšej foto súťaži ani len nomináciu.
S vojakom to vraj bol podfuk ?
 
mongi
2016-04-29 07:23:31
príspevok od: Jožo
S vojakom to vraj bol podfuk ?
veľa je toho podvod a či je to správne to neviem...veľmi diskutabilné
 
mongi
2016-04-29 07:26:09
príspevok od: rylo
Prečo mám už dlhodobo pocit, že jediné výhernéfotografie posledných rokov zobrazujú vždy iba násilie, krv, utrpenie, bomby, spálené telá...?

Od čias Kappu s jeho zastreleným vojakom v občianskej vojne v Španielsku je hádam každý ročník akejkoľvek svetovej fotografickej súťaže v hlavnej kategórii vždy len o utrpení. Začínam byť presvedčený, že ak neodfotím na kusy roztrhané decko alebo v mori plávajúcu nafúknutú mŕtvolu matky (najlepšie s ešte prisatým (ideálne ešte živým) nemluvňaťom), nedosiahnem v žiadnej svetovejšej foto súťaži ani len nomináciu.
Capa nie Kappa btw
 
Ros
2016-04-29 08:40:01
príspevok od: mab
argument o impresionistoch je už ošúchaná fráza, nezohľadňuje pomery dneška ked za samozrejmé sa berie v dohľadnom čase meziplanetárne lietanie...a aj uživenie sa v mainstremovej produkcii nie je, zdá sa mi, také jednoduché, ...ved zahodme všetky tie kritériá, ktoré nám vnucujú fotokurzy, knihy, tutoriály, to všetko je teda SCESTNE, prečo nás neučia to čo je opravdové, priekopnícke, čo nás ešte neohúrilo, asi nás to súťaženie má priviesť na novú vlnu toho, čo sa zajtra bude predávať za milóny, ..alebo sa mýlim so svojim ubohým na impresionistoch / a nielen/ budovanom estetickom vnímaní...
... k meritu .Môj koment bol odpoveďou na názor komerčáka so živnostenským listom, ktorý hodnotil výsledky medzinárodnej súťaže fotografie Sony Awards slovami " ťažká bieda" .Môj názor je ten, že ťažká bieda je to predovšetkým pre masovú produkciu, mainstream ktorého on je produktom a predstaviteľom v jednej osobe ,na význame tohto faktu sa nič nezmení ani keď bol použitý slovný zvrat impresionizmus ,ktorý nazveš ošúchanou frázou.
Argumentu "prečo nás neučia čo je opravdové", nerozumiem. Kto vás má učiť? Vo všetkých sférach ľudskej činnosti sa o vzdelanie musíš postarať sama a je len na tebe či za relevantné vzdelanie pokladáš rýchlokurz alebo alebo absolvovanie Inštitútu tvorivej fotografie v Opave.
 
mab
2016-04-29 08:56:13
ok, ako bežný sledovateľ fotoportalu, z ktorého sa hádam máme tiež poučiť, by som rada videla ako vypointujú víťazné fotky domáci hľadači perfekcionizmov na tu zverejňovaných fotkách amatérov, namátkou napr. kritik robson al iní. Za vzdelanie máš pravdu, každý také aké si hlavne môže dovoliť.
 
mongi
2016-04-29 09:27:24
príspevok od: Ros
... k meritu .Môj koment bol odpoveďou na názor komerčáka so živnostenským listom, ktorý hodnotil výsledky medzinárodnej súťaže fotografie Sony Awards slovami " ťažká bieda" .Môj názor je ten, že ťažká bieda je to predovšetkým pre masovú produkciu, mainstream ktorého on je produktom a predstaviteľom v jednej osobe ,na význame tohto faktu sa nič nezmení ani keď bol použitý slovný zvrat impresionizmus ,ktorý nazveš ošúchanou frázou.
Argumentu "prečo nás neučia čo je opravdové", nerozumiem. Kto vás má učiť? Vo všetkých sférach ľudskej činnosti sa o vzdelanie musíš postarať sama a je len na tebe či za relevantné vzdelanie pokladáš rýchlokurz alebo alebo absolvovanie Inštitútu tvorivej fotografie v Opave.
do bodky súhlasím
 
Ros
2016-04-29 09:29:12
príspevok od: mab
ok, ako bežný sledovateľ fotoportalu, z ktorého sa hádam máme tiež poučiť, by som rada videla ako vypointujú víťazné fotky domáci hľadači perfekcionizmov na tu zverejňovaných fotkách amatérov, namátkou napr. kritik robson al iní. Za vzdelanie máš pravdu, každý také aké si hlavne môže dovoliť.
... netuším kto je robson ale ani to nie dôležité , za zmysluplnosť pokladám to že po technickej stránke sa tu poučiť dá, všetko ostatné by som zaradil do kategórie " výchova ulicou ", ale nijak ma to neobmedzuje ,všetko dôležité sa internete nachádza.
 
mongi
2016-04-29 09:37:32
Presne tak technika sa tu naučiť dá. na iné je tu internet ako píše Ros. Premýšľať nás ale nenaučí nik len my sami.
 
Roman Point
2016-04-29 20:11:43
Jeden pre fotky -
A jeden pre obhajovanie hlavne tých podarených -
 
rylo
2016-04-29 20:16:41
príspevok od: mongi
Capa nie Kappa btw
Vedel si, o kom tocim...
 
rylo
2016-04-29 20:22:14
príspevok od: mongi
pretože je dôležitejšie poukázať na to zlé, čo sa deje, aby sa ľudia spamätali a nie ukazovať mačiatka a saturované hdr krajinky
Zabudol si este na havkov a husatka na mladej travicke. Apropo, nebude to tym, ze nasilie nas fascinuje? Ze sme natolko degenerovani,ze nas nedokaze nadchnut nic ine, nez zdochynanie?
 
rylo
2016-04-29 23:38:42
príspevok od: mongi
pretože je dôležitejšie poukázať na to zlé, čo sa deje, aby sa ľudia spamätali a nie ukazovať mačiatka a saturované hdr krajinky
Keď sme pri mačiatkach. Nech vznikne fotka mačiatka a samice leoparda amurskeho vo voľnej prírode...
 
mongi
2016-04-30 14:06:15
príspevok od: rylo
Zabudol si este na havkov a husatka na mladej travicke. Apropo, nebude to tym, ze nasilie nas fascinuje? Ze sme natolko degenerovani,ze nas nedokaze nadchnut nic ine, nez zdochynanie?
ano je to dosť možné, že je to tak ale na problémy treba poukázať a neignorovať ich. už som to tu písal odporúčam si prečítať knihu od Susan Sontagovej - Regarding the pain of others...
 
mongi
2016-04-30 14:06:50
príspevok od: rylo
Keď sme pri mačiatkach. Nech vznikne fotka mačiatka a samice leoparda amurskeho vo voľnej prírode...
najlepšie keď mačiatko bude požierať leoparda
 
rylo
2016-04-30 17:56:26
príspevok od: mongi
najlepšie keď mačiatko bude požierať leoparda
Myslel som tak, ze to leopardie bude stara s mladym
 
rylo
2016-04-30 17:58:05
príspevok od: mongi
ano je to dosť možné, že je to tak ale na problémy treba poukázať a neignorovať ich. už som to tu písal odporúčam si prečítať knihu od Susan Sontagovej - Regarding the pain of others...
Ja odporucam precitat si knihy napr. od Davida Attenborougha - Drawn from Paradise, alebo Amazing rare things. Svet nie je LEN o utrpeni. Aspon nie ten moj...
 
mongi
2016-04-30 20:24:39
príspevok od: rylo
Myslel som tak, ze to leopardie bude stara s mladym
doplo mi
 
mongi
2016-04-30 20:25:24
príspevok od: rylo
Ja odporucam precitat si knihy napr. od Davida Attenborougha - Drawn from Paradise, alebo Amazing rare things. Svet nie je LEN o utrpeni. Aspon nie ten moj...
Dawn from paradise som čítal
 
kubizmus
externý redaktor 2016-05-01 15:57:03
príspevok od: Azimut
Vitaj, Žochár, či?
Zochar nie som, ale byvam v TO.
 
kubizmus
externý redaktor 2016-05-01 16:12:37
príspevok od: mongi
Dawn from paradise som čítal
Inac ten argument zastavajuci zobrazovanie a zverejnovanie nasilia, nestastia a negativnych veci tym, ze by to ludia nemali ignorovat a malo by sa to stale zverejnovat, je podla mna dost plytky. Nasilie a vselijake prasaciny sa na na valia odvsadial kazdy den ... ci zapnem radio, televiziu, ci otvorim noviny alebo kliknem na vysledky sutaze Sony world photography awards 20... a stale to dajak neucinkuje. Nestastie, zlo a vsetko podobne tu vzdy bolo, stale je a bude, len my sa kazdy den stale viac bojime a utapame v tom aky je svet strasne zly, hnusny a kruty. Natalita v rozvinutych krajinach klesa ... Uprimne, kto by chcel priviest dieta do tak hrozneho sveta o akom sme kazdy den informovani? Ja trebars nesledujem spravy ani televiziu a citim sa aspon podvedome viac v pohode
 
mongi
2016-05-01 16:21:26
príspevok od: kubizmus
Inac ten argument zastavajuci zobrazovanie a zverejnovanie nasilia, nestastia a negativnych veci tym, ze by to ludia nemali ignorovat a malo by sa to stale zverejnovat, je podla mna dost plytky. Nasilie a vselijake prasaciny sa na na valia odvsadial kazdy den ... ci zapnem radio, televiziu, ci otvorim noviny alebo kliknem na vysledky sutaze Sony world photography awards 20... a stale to dajak neucinkuje. Nestastie, zlo a vsetko podobne tu vzdy bolo, stale je a bude, len my sa kazdy den stale viac bojime a utapame v tom aky je svet strasne zly, hnusny a kruty. Natalita v rozvinutych krajinach klesa ... Uprimne, kto by chcel priviest dieta do tak hrozneho sveta o akom sme kazdy den informovani? Ja trebars nesledujem spravy ani televiziu a citim sa aspon podvedome viac v pohode
Plytké nemyslím ale názor je názor. Je pravda že od všadiaľ sa na nás valí kopec odpadu. Len zopár ľudí dokáže podať výpoveď tak, aby zapôsobila a povedzme si to úprimne, v masových médiách títo ľudia nefigurujú. Tiež nesledujem správy, ani televíziu (niekedy ak ide dobrý film a ja musím sedieť nad fotkami tak áno, sledujem. Jedným okom )
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia