Hore

Nikon D5000 a Nikkor AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G

Nikon D5000

 

Nikon D5000 je výkonná amatérska zrkadlovka s možnosťou nahrávania ozvučeného videa v rozlíšení HD Ready. Najvýznamnejšie je použitie snímača s technológiou CMOS s rozlíšením 12,3 MPx. 11-bodový autofokus spolu s výklopným a otočným LCD displejom spolu s uvedeným snímačom výrazne vylepšujú uživateľskú hodnotu fotoaparátu, oproti jeho predchodcom (D40, D60).

 

  • Otočný a výklopný 2.7"LCD s rozlíšením  230 000 bodov
  • Nikon DX-format CMOS senzor s rozlíšením 12,3 efektívnych megapixelov a integrovaný systém redukcie prachu
  • D-Film, voliteľná od 320 x 216 pixelov, 640 x 424 pixelov, alebo 1280 x 720 pixelov vo formáte AVI
  • Závierka konštruovaná pre 100 000 cyklov
  • 19 motívových programov
  • Aktívny D-Lighting
  • Retušovacie funkcie
  • Meranie expozície 420-pixel RGB sensorom
  • Multi-CAM 1000 autofokus s 11 senzormi
  • ISO 200 až 3200, uživateľsky nastaviťelné na ISO 100 a ISO 6400
  • Hľadáčik s cca. 95% pokrytím
  • Kontinuálne snímanie až 4 obr./s.
  • HDMI

 

Mikrostránky o Nikone D5000 

 

Nikkor AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED

 

  • DX-format, ultra-širokým uhlom 2.4x zoom objektív s ohniskovou vzdialenosťou od 10 do 24 mm (obr. uhol je rovnocenný s ohniskovou vzdialenosťou 15 až 36 mm v prepočte na kinofilmový formát)
  • Novo vyvinutý optický systém prináša dve ED skla a tri asférické šošovky prvky (14 členov v 9 skupinach)
  • Tichý ultrazvukový motorček (SWM) zaručuje plynulé, tiché automatické zaostrovanie
  • 7-lamelová kruhová clona
  • Vnútorné zaostrovanie
  • Priemer filtrovej obruby 77 mm

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
viking81
2009-04-14 09:22:22
ten nikon d5000....slusna entry level masinka...zaujimava bude cena
 
Slavo Jancisin
2009-04-14 09:25:38
objektív má celkom zaujímavú cenu: 849€
http://www.dpreview.com/news/0904/09041401nikon10mm24mmlens.asp
 
duroslav
2009-04-14 09:40:22
príspevok od: viking81
ten nikon d5000....slusna entry level masinka...zaujimava bude cena
Tá je skutočne zaujímavá. Doporučovaná koncová cena tela je 878 EUR, kit s 18-55 VR za 972 EUR, čo je porovnateľné ak nie drahšie než súčasné ceny D90.

A aby som nezabudol, určite bude veľa potenciálnych záujemcov zvedavých či to má AF motor v tele. Nemá.
 
peto94
2009-04-14 09:42:09
príspevok od: duroslav
Tá je skutočne zaujímavá. Doporučovaná koncová cena tela je 878 EUR, kit s 18-55 VR za 972 EUR, čo je porovnateľné ak nie drahšie než súčasné ceny D90.

A aby som nezabudol, určite bude veľa potenciálnych záujemcov zvedavých či to má AF motor v tele. Nemá.
to je dajak vela nie????:(...inac skoda toho motora (avsak potesil ten 11 bodovy fokus:-)
 
viking81
2009-04-14 09:57:09
ak mas pravdu...tak to je si myslim trosku dost...na to ze to ma byt nahrada za d40,d60..i ked parametrovo je na tom dobre
 
duroslav
2009-04-14 10:00:37
príspevok od: viking81
ak mas pravdu...tak to je si myslim trosku dost...na to ze to ma byt nahrada za d40,d60..i ked parametrovo je na tom dobre
To je info, ktoré údajne pochádza z tlačovej správy Nikon UK, takže vôbec nejde o to, či mám pravdu :-). Ale na to aké budú reálne ceny, si počkáme ešte 2 týždne, keďže predávať sa má začať v máji.
Každopádne na amazon.com sa dá predobjednať kit za 849 USD.
 
morris2911
2009-04-14 11:00:57
Fotačik je to slušny ale určite bude aj cena poriadna. Trochu sa mi na nom nepači spracovanie. Sice su to len fotky ale aj tak.
 
vlasto13
2009-04-14 12:10:30
Veľká škoda že hľadáčik ma zväčšenie 0,78x.
A cena musí isť dole, inak to nepredajú :-D
 
jake
2009-04-14 12:11:26
bez vnutorneho motorceka je vlastne tento fotak v mnohom uplne o nicom - ledazeby si dotycny kupil len AF-S alebo AF-I objektivy a co so starsimi? vsak uz aj pomaly ruska Smena bude mat motor v tele, co robia konstrukteri v nikone ked obcas zabudnu na detail, no niekedy podstatny ... skoda, par kozmetickych vylepseni takze nechapem ak nebude vacsi rozdiel v cene od D90 naco to nikon vlastne vobec robil
 
lochnes
2009-04-14 14:00:46
no CMOS je veľká zmena... ale ak to bude za takúto cenu je to nepredajné... to radšej 450D...
 
Edward88
2009-04-14 14:08:59
Aha, no fajn, tým displejom ma dobre napružili! Až ma zo stoličky zdvihlo, dnes si mám ísť pre D90! Hmm, byť či nebyť?....
 
peto94
2009-04-14 14:11:00
príspevok od: Edward88
Aha, no fajn, tým displejom ma dobre napružili! Až ma zo stoličky zdvihlo, dnes si mám ísť pre D90! Hmm, byť či nebyť?....
ale co si...toto je uplne ina trieda:)a len pre senzor a displej by som to nemenil ani za svet!!!
 
bear
2009-04-14 14:17:35
príspevok od: Edward88
Aha, no fajn, tým displejom ma dobre napružili! Až ma zo stoličky zdvihlo, dnes si mám ísť pre D90! Hmm, byť či nebyť?....
D90 ma lepsi display s vacsim rozlisenim
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-04-14 14:36:37
príspevok od: bear
D90 ma lepsi display s vacsim rozlisenim
A hlavne lepsiu ergonomiu drzania a nastavovania funkcii! Dalej aj podporu battery gripu.
 
Edward88
2009-04-14 14:55:03
Priatelia ďakujem, ja som zabudol napísať, že som si vedomý toho, že to je trieda nižšie, iba princíp, že konečne nasadili na modely výklopný displej je krok vpred k používateľovi a na to som chcel poukázať. Samozrejme na D90 je displej s väčším rozlíšením, lepšia ergonómia!!!, údajový disp. na vrchu prístroja, BG.... no proste D90! Ale tá cena D5000 aj keď je uvádzacia je príšerne vysoká. Uvidíme ako sa bude vyvíjať všadeskloňovaná hospodárska kríza. Aspoň sa bude na čo vyhovoriť.
 
peto94
2009-04-14 15:35:07
príspevok od: Edward88
Priatelia ďakujem, ja som zabudol napísať, že som si vedomý toho, že to je trieda nižšie, iba princíp, že konečne nasadili na modely výklopný displej je krok vpred k používateľovi a na to som chcel poukázať. Samozrejme na D90 je displej s väčším rozlíšením, lepšia ergonómia!!!, údajový disp. na vrchu prístroja, BG.... no proste D90! Ale tá cena D5000 aj keď je uvádzacia je príšerne vysoká. Uvidíme ako sa bude vyvíjať všadeskloňovaná hospodárska kríza. Aspoň sa bude na čo vyhovoriť.
len skoda ze NIKON corporation je japonska firma:)...a jen tusim ze tak neklesa:-D
 
jake
2009-04-14 20:31:08
pokial bude mat nahrada D300 a do buducna aj dalsie fotaky nikon tela bez motorov tak zbohom a odchadzam do canonu, definitvne rozhodnutie - co potom robit s objektivmy? napr. len taky 80-400 stala fest, nehovoriac o profi sklach 50 a 85 so svetelnostou f1,4 - to bude treba asi vymenit vsetko? a nikon pocinajuc ... fakt sa v tejto znacke rozcarovavam, vsetko co sa robi je brutalne len o peniazoch, ako spinava politika Microsoftu - vydieranie -
 
peto94
2009-04-14 20:50:04
príspevok od: jake
pokial bude mat nahrada D300 a do buducna aj dalsie fotaky nikon tela bez motorov tak zbohom a odchadzam do canonu, definitvne rozhodnutie - co potom robit s objektivmy? napr. len taky 80-400 stala fest, nehovoriac o profi sklach 50 a 85 so svetelnostou f1,4 - to bude treba asi vymenit vsetko? a nikon pocinajuc ... fakt sa v tejto znacke rozcarovavam, vsetko co sa robi je brutalne len o peniazoch, ako spinava politika Microsoftu - vydieranie -
ale ni...motory namaju len low end-y takze (40/60/5000) robia to koli tomu aby odlachcili fotak a znizili naklady na vyrobu...neje dovod odchadzat do canonu:)
je sice pravda ze tam chyba nahrada za super fotak nikon d50 (ktory mal mimochodom motor)

PS:dal by som aj ruku do ohna ze nahrady za 100-kove rady(200,300,) budu mat motor:-D
 
Kusko
2009-04-14 23:41:34
Podla mna sa Nikonu podarilo priniest na trh fakt dobry fotak pre LUDI. Ide o vyrazne vacsi posun ako pri D40x->D60...hovorim hlavne o CMOS senzore (ISO ako pri D90 a D300), 11 AF points, video mode a vyklapacom displayi. Toto je fakt dobry balik aj oproti konkurencii. Vnutorny AF motor je podla mna zbytocny. Vacsina ludi ostane pri zakladonom 18-55 AF-S skle a o Tamronoch a Tokinach ani nesnivaju...sko je zaujime nasadenie AF-S 10-24 k starsiemu AF-S 12-24 za tu istu cenu...
 
dmedia
2009-04-15 08:37:45
príspevok od: jake
pokial bude mat nahrada D300 a do buducna aj dalsie fotaky nikon tela bez motorov tak zbohom a odchadzam do canonu, definitvne rozhodnutie - co potom robit s objektivmy? napr. len taky 80-400 stala fest, nehovoriac o profi sklach 50 a 85 so svetelnostou f1,4 - to bude treba asi vymenit vsetko? a nikon pocinajuc ... fakt sa v tejto znacke rozcarovavam, vsetko co sa robi je brutalne len o peniazoch, ako spinava politika Microsoftu - vydieranie -
To asi tazko, nemusis sa bat, Nikon je jedina znacka, ktora ma spatnu kompabilitu zarucenu, skoro vsetko sa da pouzit na novych masinach, mam i 20-30-rocne spickove skla(12rokov som verny tejto znacke), ktore bez problemov funfuju. A to, ze nejaky low end model nema motorcek nech nikoho netrapi-predsa ked chceli urobit nieco lacne pre ludi tak cosi tam musi chybat a tito ludia si aj tak nikdy nekupia dalsie skla, to je ako kupit Trabant a chciet ist na F1. A tuto fobiu tu na portaly vacsinou vytvaraju ludia, ktory chcu za 300eur zrkadlovku kompatibilnu so vsetkym a hned aspon s tromi sklami v cene, maju nulove prakticke skusenosti, a trusia nezmyselne reci o superdrahych nikonoch a ich najdokonalejsom stroji na svete napr. Canon 350D, lebo nic ine nikdy nemali v rukach. Nikon ako aj Canon, su stabilne znacky, v strednej a profi triede cca rovnako drahe a nemaju dovod zrusit spatnu kompabilitu, to by sli iba proti sebe.:0)
 
wayne
2009-04-15 08:57:23
preco sa tak ludia boja rucneho zaostrovania? ved na tom nie je nic tazke, navyse pekny makro zaber sa bez rucneho zaostrenia neda urobit, je lahsie otocit prstencom ako 5 minut nastavovat bod zaostrenia a prekomponovavat scenu. pri statickych scenach, potretoch a skupinovych fotografiach zaostri ktokolvek bez problemov aj rucne :) odskusane :)
 
duroslav
2009-04-15 10:34:49
príspevok od: wayne
preco sa tak ludia boja rucneho zaostrovania? ved na tom nie je nic tazke, navyse pekny makro zaber sa bez rucneho zaostrenia neda urobit, je lahsie otocit prstencom ako 5 minut nastavovat bod zaostrenia a prekomponovavat scenu. pri statickych scenach, potretoch a skupinovych fotografiach zaostri ktokolvek bez problemov aj rucne :) odskusane :)
Možno sa toho boja preto, lebo majú malé hľadáčiky a nemajú matnicu split image.
Ale myslím si, že hlavný problém nie je v tom, že by sa báli.
Prečo si ľudia kupujú mobily? Myslíš že kvôli tomu, že sa boja telefonovať z pevnej linky? :-)
 
jake
2009-04-15 12:19:25
zalezi co fotis a ake mas skla, napr. niekto moze mat starsie ale uplne spickove 50/f1,4D ... nielem na portrety ale da sa pouzit aj na reportaz v skutocne tazkych svetelnych podmienkach - ale potrebujes pre moment continualne snimanie a rychle ostrenie - a co teraz? Bez motorceka v tele fotoaparat si dofotil ... preto som tak protestoval voci tomu, ako je tovelmi dobry fotoaparat s kvalitnym vystupom, lenze par veci nedomyslenych - mnoho ludi ma D40 a napr. tuto 50-ku alebo si kupi v bazari starsiu no spickovu 28-80/ F2,8 D a opat ten isty problem s komplikaciami pri dynamickom foteni - samozrejme rucne si staticky ciel zaostris, ale ako napr. pri troche sportu? ... toto som tym vsetko ciastocne myslel,pretoze D5000 je prilis obrazovo dobre na tom, aby sa tam zignorovalo zabudovanie motorceka do tela - hoci mne to moze byt jedno, moja D700taky problem nema, ale obcas rad poziciam par ludom aj objektivy a nie vsetky su AF-S a potom vznikaju problemy s ostrenim - super kresba, spickova kvlaita ale opat tazko pouzitelne pri uz znamych veciach
 
Šimon Hochla
2009-04-15 16:44:42
Napríklad Olympusy majú jednu obrovskú nevýhodu- strašne pomalé manuálne zaostrovanie. Keď chcete preostriť z jedného konca na druhý, musíte aj trikrát otočiť prstencom na objektíve. Toto skutočne nie je na akčné fotenie.
 
duroslav
2009-04-15 19:14:46
príspevok od: Šimon Hochla
Napríklad Olympusy majú jednu obrovskú nevýhodu- strašne pomalé manuálne zaostrovanie. Keď chcete preostriť z jedného konca na druhý, musíte aj trikrát otočiť prstencom na objektíve. Toto skutočne nie je na akčné fotenie.
To skutočne nie je. Avšak pre potreby bežného kozmonauta dostatočné :-)
 
jake
2009-04-15 22:24:15
prave som sa dozvedel, ze autofokus udajne s tymto fotoaparatom nefunguje s objektivmy typu G a D. nema motorcek - s cim sa da vlastne fotit? s lupou?... preto sa tu necudujte, ze sa tak rozculujem, chcel som zalozne telo pre strycka prihodu a kedze mam vsetky objektivy typu G alebo D tak mi je tento kram vlastne na h-no. Hovorim, skoda casu sa rozculovat,
 
duroslav
2009-04-15 22:30:35
príspevok od: jake
prave som sa dozvedel, ze autofokus udajne s tymto fotoaparatom nefunguje s objektivmy typu G a D. nema motorcek - s cim sa da vlastne fotit? s lupou?... preto sa tu necudujte, ze sa tak rozculujem, chcel som zalozne telo pre strycka prihodu a kedze mam vsetky objektivy typu G alebo D tak mi je tento kram vlastne na h-no. Hovorim, skoda casu sa rozculovat,
To si sa preboha kde dozvedel? 1. apríl už predsa bol.
Väčšina AF-S objektívov sú typu G. Aj ten seťák s ktorým sa bude predávať je typu G. To akože budú predávať telo v sete s objektívom s ktorým nebude fungovať AF ?
 
jake
2009-04-15 22:31:31
tuto: http://www.digineff.cz/art/aktuality/090414nikon_d5000.html
 
duroslav
2009-04-15 22:41:14
príspevok od: jake
tuto: http://www.digineff.cz/art/aktuality/090414nikon_d5000.html
Tak potom je všetko jasné. p. Neff zase zaperlil :-) Prípadne sa pomýlil.
Kedysi keď som si kúpil svoj prvý digitál, tak som toho pána celkom uznával. Vtedy som ešte nevedel že z času na čas píše z cesty. Nuž ale časy sa menia.

Ono to totiž s tými objektívmi ani nemá logiku. Keď si pozrieš manuál k svojmu foťáku tak na veľa miestach narazíš na upozornenie, že niektoré funkcie fungujú iba s objektívmi typu D a G. Je logické teda, keď s takými objektívmi funguje väčšina vecí ktoré s inými nie, tak v prípade autofokusu to nebude naopak.
 
duroslav
2009-04-15 22:47:25
príspevok od: jake
tuto: http://www.digineff.cz/art/aktuality/090414nikon_d5000.html
Urobil som ešte malý prieskum podľa googla a zistil som nasledovné:

Tuto
http://www.nikon.com/about/news/2009/0414_d5000_01.htm

píšu, že je D5000 je kompatibilná s objektívmi AF-I a AF-S s motorom

a potom ešte tuto:

http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon/Product/Digital-SLR/25452/D5000.html

píšu, že na objektívoch typu G a D bez motora funguje všetko okrem autofokusu.
Aj keď to tam nie je výslovne uvedené, domnievam sa, že autofokus nefunguje nie preto že D alebo G, ale kvôli absencii motora. To si istý pán zrejme chybne vyložil.

a na digineff radšej viac nelez :-)
 
jake
2009-04-15 22:47:34
je mozne, ze viac ludi sa prekleplo a tak sa zda, ze D5000 je urcena pre kovosrot - snad bude naozaj korektna info v dohladnej dobe .. hoci ja cakam na D400
 
netmouse
2009-04-15 22:54:57
Je to jednoznacne staci si precitat na Nikon.cz - http://www.nikon.cz/product/cs_CZ/products/broad/1788/specifications.html

Kompatibilní objektivy
Kompatibilní objektivyAF-S a AF-I NIKKOR: Podpora všech funkcí.


-AF NIKKOR typu G a D bez zaostřovacího motoru: Podpora všech funkcí kromě autofokusu.


-AF NIKKOR (kromě typu G a D) bez zaostřovacího motoru: Podpora všech funkcí kromě autofokusu a měření expozice 3D Color Matrix II.


-IX-NIKKOR a AF-NIKKOR pro F3AF: Nejsou podporovány.


-PC NIKKOR typu D: Podpora všech funkcí kromě některých expozičních režimů.


-AI-P NIKKOR: Podpora všech funkcí kromě měření expozice 3D Color Matrix II.


-Objektivy bez CPU: Bez podpory autofokusu. Lze použít v expozičním režimu M; expozimetr fotoaparátu nepracuje.


-Objektivy se světelností f/5,6 a vyšší: Lze použít elektronický dálkoměr.

 
ivalko
2009-04-16 09:05:38
Pre mna ako pouzivatela hlavne pevnych skiel bez AF-S uplne nezaujimavy model. Co tam po CMOS cipe, ked budem mat vela neostrych fotiek... Len dufam, ze tieto maniere si nechaju na nizsiu triedu a nezacnu vymyslat nieco podobne s DXX radou.
 
Roderic
2009-04-16 14:18:28
príspevok od: jake
je mozne, ze viac ludi sa prekleplo a tak sa zda, ze D5000 je urcena pre kovosrot - snad bude naozaj korektna info v dohladnej dobe .. hoci ja cakam na D400
ked spomynas kovosrot, tak kedy bude srotovne na fotaky? :) A vobec pride D400 este tento rok?
 
Duny
2009-04-16 17:10:50
S prepacenim tu riesite koko...y. D5000 je urceny pre cloveka, ktory nikdy predtym nemal zrkadlovku, nema objektivy a neriesi ci mu pojde autofokus so starymi sklami alebo nie. To sa riesi iba na slovensku a myslim, ze pre nich nas trh nieje az tak zaujimavy. Takto urcite myslia v Japonsku ked vymyslaju novy fotak, netrapi ich, ze nejaky poloprofik na slovensku, ktory ma zbierku nejakych starych skiel co pokupil v bazare a kupi na svoju poloprofi nebodaj profi robotu D5000. Slovensko bude tvorit mozno 1% z celosvetovaho predaja D5000ciek, myslim, ze nezaujimave percento nato aby nieco menili.
 
jake
2009-04-16 20:53:07
príspevok od: Roderic
ked spomynas kovosrot, tak kedy bude srotovne na fotaky? :) A vobec pride D400 este tento rok?
osobne by som bol velmi nemilo prekvapeny, pokial by D400 neprislo teraz, lebo nikon v DX formate ut predbehli pomaly vsetci - ratam, ze je to na spadnutie
 
vlasto13
2009-04-17 09:06:35
príspevok od: Duny
S prepacenim tu riesite koko...y. D5000 je urceny pre cloveka, ktory nikdy predtym nemal zrkadlovku, nema objektivy a neriesi ci mu pojde autofokus so starymi sklami alebo nie. To sa riesi iba na slovensku a myslim, ze pre nich nas trh nieje az tak zaujimavy. Takto urcite myslia v Japonsku ked vymyslaju novy fotak, netrapi ich, ze nejaky poloprofik na slovensku, ktory ma zbierku nejakych starych skiel co pokupil v bazare a kupi na svoju poloprofi nebodaj profi robotu D5000. Slovensko bude tvorit mozno 1% z celosvetovaho predaja D5000ciek, myslim, ze nezaujimave percento nato aby nieco menili.
Čistá pravda.
 
shayooo
2009-04-17 09:39:43
necital som to tu cele takze ak to tu uz je tak sa ospravedlnujem....ale chcem poopravit tvrdenia z prvych prispevkov do diskusie, teda netvrdim to na 100% ale podla portalu www.digineff.cz (http://www.digineff.cz/art/aktuality/090414nikon_d5000.html) nikon d5000 plne spolupracuje so vsetkymi nikon objektivmy a nevyzaduje vnutorny motor ostrenia v objektive, z coho vyplyva ze ostraci motor sa v tele fotaku nachadza
 
shayooo
2009-04-17 09:43:54
ps: keby aj d5000-ka nemala motor autofocusu, suhlasim s tym, ze tuto zrkadlovku si kupia ludia ktory este zrkadlovku nemali (preto sa to vola entry level) a kupia si ju v kite s AF-S objektivom, ti co maju doma zbierku starych objektivov a chcu si kupit novy nikon siahnu prinajmensom na d90 ak nie vyssie
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-04-17 10:07:04
príspevok od: jake
osobne by som bol velmi nemilo prekvapeny, pokial by D400 neprislo teraz, lebo nikon v DX formate ut predbehli pomaly vsetci - ratam, ze je to na spadnutie
A ktoze ho predbehol?
 
duroslav
2009-04-17 10:12:43
príspevok od: shayooo
necital som to tu cele takze ak to tu uz je tak sa ospravedlnujem....ale chcem poopravit tvrdenia z prvych prispevkov do diskusie, teda netvrdim to na 100% ale podla portalu www.digineff.cz (http://www.digineff.cz/art/aktuality/090414nikon_d5000.html) nikon d5000 plne spolupracuje so vsetkymi nikon objektivmy a nevyzaduje vnutorny motor ostrenia v objektive, z coho vyplyva ze ostraci motor sa v tele fotaku nachadza
Ja úplne žasnem. Články toho pána si radšej nečítam, ale ak v jednom článku napíše naraz, že AF funguje so všetkými objektívmi a o niekoľko odstavcov nižšie to vyvráti, tak sa mu podaril husársky kúsok a môže zrovna zobrať telefón a dohodnúť si termín u doktora Chocholouška :-)
A to isté doporučujem všetkým, čo tým jeho článkom veria :-)
 
Duny
2009-04-17 12:19:03
príspevok od: shayooo
ps: keby aj d5000-ka nemala motor autofocusu, suhlasim s tym, ze tuto zrkadlovku si kupia ludia ktory este zrkadlovku nemali (preto sa to vola entry level) a kupia si ju v kite s AF-S objektivom, ti co maju doma zbierku starych objektivov a chcu si kupit novy nikon siahnu prinajmensom na d90 ak nie vyssie
a aj keby nemali prachy na D90 a vyssie modely tak su tu susedne staty kde to je lacnejsie, je tu ebay...tak nieje co riesit :) Az mam pozicka v banke svrbi ked vidim novu D90 za 600 libier s dopravou zadara :)
 
Edward88
2009-04-17 15:01:39
príspevok od: Kusko
Podla mna sa Nikonu podarilo priniest na trh fakt dobry fotak pre LUDI. Ide o vyrazne vacsi posun ako pri D40x->D60...hovorim hlavne o CMOS senzore (ISO ako pri D90 a D300), 11 AF points, video mode a vyklapacom displayi. Toto je fakt dobry balik aj oproti konkurencii. Vnutorny AF motor je podla mna zbytocny. Vacsina ludi ostane pri zakladonom 18-55 AF-S skle a o Tamronoch a Tokinach ani nesnivaju...sko je zaujime nasadenie AF-S 10-24 k starsiemu AF-S 12-24 za tu istu cenu...
Presne tak, toto je určené pre ´ľudí´. Už mám konečne D90! Z toho je normálne svalovica. Mám na ňom Nikon 18-200. Takže nemám tieto problémy!
 
jake
2009-04-18 13:06:31
príspevok od: Karol Srnec
A ktoze ho predbehol?
kedy bude D400 na svete?
 
duroslav
2009-04-18 13:19:03
príspevok od: jake
kedy bude D400 na svete?
podľa toho čo všetko sa popísalo na nete, mohlo by to byť niekedy začiatkom leta.
 
Marcel Rebro
2009-04-23 22:51:34
príspevok od: jake
pokial bude mat nahrada D300 a do buducna aj dalsie fotaky nikon tela bez motorov tak zbohom a odchadzam do canonu, definitvne rozhodnutie - co potom robit s objektivmy? napr. len taky 80-400 stala fest, nehovoriac o profi sklach 50 a 85 so svetelnostou f1,4 - to bude treba asi vymenit vsetko? a nikon pocinajuc ... fakt sa v tejto znacke rozcarovavam, vsetko co sa robi je brutalne len o peniazoch, ako spinava politika Microsoftu - vydieranie -
odchadzas do canonu? pokial ma pamat neklame tak si len nedavno (koncom minuleho roka?) prechadzal opacnym smerom ...
 
jake
2009-04-25 08:32:13
príspevok od: Marcel Rebro
odchadzas do canonu? pokial ma pamat neklame tak si len nedavno (koncom minuleho roka?) prechadzal opacnym smerom ...
co bolo popisane - stimul pre inzinierov v nikone, nemozes chvalit na zaciatku - lebo ich to prinuti sa zamysliet, precitaju prispevky a potom uz mozes pisat, ze je vsetko v poriadku - mal som pred dvoma dnami D5000 v ruke, vcelku dobra masinka, len rozmerovo ako kompat-zoom, cuduj sa svete, vcelku dobre fotky na urovni - ale to nic nemeni na veci, ze kritika nikonu od nikonistov je potrebna, ... poznam par ludi priamo z firmy a ich filozofia je zial tiez taka, ze pokial neni nevyhnutne tak to tam nedavajme kym nas neprinuti konkurenica - preto fotim na D700 comu niet proste co vytknut - mimochodom, pytal som sa preco nedali gps do profi tiel, odpoved: preco by sme to robili, ked sa da viac zarobit fotmou predaja prislusenstva - nezabudaj, ze sme aj obchodna firma!
 
Bilbo
2009-05-06 22:38:55
krasne :)
 
fantik
2009-05-09 10:22:14
www.fafshop.sk
Nikon D5000 telo 649 s DPH EUR
Nikon D5000 + 18-55 VR 749 s DPH EUR
Nikon D5000 + 18-105 VR 849 s DPH EUR
 
fantik
2009-05-09 10:23:03
Tu mate tie vase odporucane ceny ...
 
slavmiro
2009-05-11 19:02:01
test AF-S 10-24/3.5-4.5 DX tu:
http://nikonclub.digiarena.zive.cz/test-noveho-objektivu-nikkor-af-s-dx-10-24mm-f35-45g-ed
 
duroslav
2009-05-11 19:14:22
príspevok od: fantik
Tu mate tie vase odporucane ceny ...
A čo ako? Ešte si nevidel, že sa niečo predáva za inú než odporúčanú cenu? Obzvlášť keď tá informácia o odporúčanej cene bola z nejakého polooficiálneho zdroja niekoľko týždňov pred uvedením na trh.
 
slavmiro
2009-05-16 22:06:23
dalsi test je na svete: http://www.kenrockwell.com/nikon/10-24mm.htm
 
gremlin23
2009-11-11 14:14:34
..mam otazku...nevlastnim ziadnu zrkadlovku ale rozmyslam nad touto...no chcela by som sa opytat na jednu vec...kedze je ten display otacatelny ci ma taku dlhu zivotnost ako vstavany.prosim poradte mi kto uz mate nejaku skusenost.nechcem si kupit nico co sa mi po par rokoch pokazi ak sa s tym bude stale otacat a manipulovat..dakujem:)
 
maTTo_corp
2009-11-11 14:21:47
príspevok od: gremlin23
..mam otazku...nevlastnim ziadnu zrkadlovku ale rozmyslam nad touto...no chcela by som sa opytat na jednu vec...kedze je ten display otacatelny ci ma taku dlhu zivotnost ako vstavany.prosim poradte mi kto uz mate nejaku skusenost.nechcem si kupit nico co sa mi po par rokoch pokazi ak sa s tym bude stale otacat a manipulovat..dakujem:)
...ide o to ako s tým budeš manipulovať..a nikde nie je napísané, že sa s tým má narábať vkuse ;)) po pravde neviem, ale myslím, že zrkadlovky sú stavané na niekoľko rokov tak by si s tým nemala mať problém...môj názor
 
Mikonaut
2010-06-13 08:49:35
Ahoj,
prosím Vás mohli by ste mi poradiť. Som začiatočník a zvažujem kúpu svojej prevej zrkadlovky. Rozhodujem sa medzi Nikon D 5000 a Canon EOS 500 D. S pohľadu parametrov sú na tom podobne, ergonómiou a hmotnosťou mi viac sedí Canon, ale výklopný display Nikonu je veľmi praktická a využiteľná funkcia ...

Ktorý je podľa Vás vhodnejší pre začiatočníka ?

Ďakujem
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia