Hore

Nikon D5100

Spoločnosť Nikon predstavuje novinku v rodine digitálnych jednookých zrkadloviek – D5100. Fotoaparát prináša funkcie fotografovania a zaznamenávania videosekvencií vo vysokom rozlíšení, ktoré sú zaujímavejšie ako kedykoľvek predtým. Fotoaparát D5100 vám poskytne novú perspektívu tvorivosti vďaka zlepšenému výklopnému a otočnému displeju, režimu špeciálnych efektov a natáčaniu videosekvencií s vysokým FullHD rozlíšením (1 080p).

 

Jordi Brinkman, produktový manažér spoločnosti Nikon Europe, hovorí: „D5100 je skvelý fotoaparát, ktorý vám prostredníctvom pôsobivých fotografií a videí umožní vyjadriť vašu umeleckú stránku. Natáčať môžete s použitím kreatívnych efektov a jedinečných uhlov a na úrovni výnimočnej kvality obrazu, akú ponúka fotoaparát D7000!“

Jedinečné uhly pohľadu

Fotoaparát D5100, následník obľúbeného fotoaparátu Nikon D5000, ponúka zlepšený výklopný a otočný displej LCD. Displej sa teraz vyklápa horizontálne a umožňuje lepšiu manipuláciu dokonca aj pri použití statívu. Táto sloboda pohybu otvára brány neobmedzenej tvorivosti pri použití funkcie Živého náhľadu (Live View), keďže umožňuje snímanie prakticky z akéhokoľvek uhla. Fotografie a videá si môžete prezerať vo väčších detailoch a s vysokým rozlíšením (približne 921 000 bodov) na širokouhlom 7,5 cm (3-palcovom) monitore.

 

Funkcia Živý náhľad ponúka jednoduchý a intuitívny spôsob fotografovania a pomocou prepínania sa fotoaparát D5100 používa ešte jednoduchšie. Pri použití automatického režimu sa dokonca nemusíte zaoberať ani scénou, ktorú snímate, keďže funkcia Automatický výber motívov vyberie najvhodnejšie nastavenia, vďaka ktorým odfotografujete snímku tak dobre, ako sa len dá.

 

Povzbuďte svoju kreativitu

Fotoaparát D5100 ponúka nový režim špeciálnych efektov, ktorý umožňuje fotografovanie jedinečných fotografií a natáčanie úžasných videí v rozlíšení FullHD
(1 080p). Zo siedmich efektov si môžete vybrať napríklad efekt zvýraznenia vybranej farby. Vyberiete si jednu až tri farby, ktoré budú dominovať na fotografii alebo vo videu, a ostatné oblasti zostanú monochromatické. Efekt zmenšeniny zas umožní, aby scéna na fotografii pripomínala miniatúrny model. Môžete si vybrať, ktoré špeciálne efekty chcete používať pri fotografovaní, a ku ktorým budete mať prístup cez volič režimov v hornej časti fotoaparátu.

Skvelé videá vo vysokom rozlíšení

S fotoaparátom Nikon D5100 je prepínanie medzi fotografovaním a natáčaním videí veľmi jednoduché, keďže tlačidlo D-Movie je umiestnené hneď vedľa spúšte. Poloha tlačidla pomáha zachovať stabilitu fotoaparátu pri spúšťaní a zastavovaní natáčania, alebo pri prepínaní medzi fotografovaním a natáčaním. Celú akciu môžete zaznamenať vo vysokom rozlíšení s rýchlosťou až 30 snímok za sekundu. Vybrať si môžete z množstva špeciálnych efektov. Režim Automatické zaostrovanie (AF-F) na druhú stranu zabezpečí, že na váš objekt bude stále zaostrené. Po skončení natáčania môžete video upraviť priamo vo fotoaparáte a pozrieť si ho v televízore s vysokým rozlíšením pomocou pripojenia cez rozhranie HDMI.

 

Spolu s fotoaparátom D5100 spoločnosť Nikon predstavuje aj voliteľný stereofónny mikrofón ME-1. Mikrofón špeciálne navrhnutý pre digitálne jednooké zrkadlovky umožňuje nahrávať videosekvencie s vysokokvalitným stereofónnym zvukom a bez šumu.

Vynikajúca kvalita snímok

S fotoaparátom D5100 dosiahnete vynikajúcu kvalitu snímok dokonca aj pri slabom osvetlení, a to všetko vďaka funkciám, ktoré prebral od fotoaparátu D7000. 16,2-megapixlový snímač CMOS formátu DX pri fotografovaní i natáčaní videí zachytáva široký rozsah farieb a aj najmenšie detaily. Nový systém na spracovanie obrazu – EXPEED 2 – maximalizuje výkon snímača a spolu zaisťujú výnimočnú kvalitu. Okrem toho fotoaparát D5100 ponúka rozšírený rozsah citlivosti, ktorý umožňuje zachytiť skvelé fotografie aj v horších svetelných podmienkach. Citlivosť ISO je v rozsahu 100 až 6 400 a v režime Hi2 to môže byť až ISO 25 600. Úroveň šumu tak bude na fotografiách veľmi nízka a zachovajú sa všetky detaily. K pôsobivej kvalite snímok fotoaparátu D5100 prispieva aj široká škála objektívov NIKKOR.

 

Nová funkcia vysokodynamického rozsahu (HDR) spoločnosti Nikon a aktívna funkcia D-Lighting umožňujú zachytenie detailov aj pri extrémnych svetelných kontrastoch. Funkcia vysokodynamického rozsahu zachytí dve snímky s rôznymi expozíciami pri jedinom stlačení spúšte. Snímky sa potom skombinujú a vytvoria jednu fotografiu s bohatším dynamickým rozsahom.

 

 

Dokonale ostrý 11-bodový systém automatického zaostrovania

Systém 11-bodového automatického zaostrovania ponúka rýchle a presné automatické zaostrovanie na celej ploche záberu.

Systém obsahuje štyri režimy zaostrovacích polí. Jedným z nich je funkcia trojrozmerného sledovania pri automatickom zaostrovaní, s ktorou váš hlavný objekt zostane zaostrený dokonca aj v prípade rýchlych zmien kompozície pri akčných scénach. Spolu s touto funkciou možno využiť aj sériové snímanie rýchlosťou 4 snímky za sekundu, ktoré dovoľuje naozaj zachytiť aj rýchlo sa pohybujúce objekty.

 

 

Hlavné funkcie:

  • Výklopný a otočný LCD displej: širokouhlý displej s vysokým rozlíšením 921 000 bodov umožňujúci zobrazenie v akomkoľvek uhle.
  • Režimy automatického zaostrovania v Živom náhľade: Živý náhľad ponúka jednoduchý spôsob fotografovania a s režimom automatického zaostrovania zostane objekt zaostrený.
  • Režim špeciálnych efektov: novinka pri digitálnych jednookých zrkadlovkách – s efektmi, ku ktorým patria zvýraznenie farby a efekt zmenšeniny, sa vyjadríte tvorivejšie, či už pri fotografovaní, alebo natáčaní videí.
  • 16,2-megapixlový obrazový snímač CMOS formátu DX so systémom EXPEED 2: výnimočná kvalita dokonca aj v horších svetelných podmienkach prevzatá od fotoaparátu D7000.
  • Vysoká hodnota ISO (100 – 6 400) rozšíriteľná na režim Hi2 (ekvivalent hodnoty ISO 25 600): zachytí detaily s minimálnym šumom aj pri slabom osvetlení.
  • D-Movie: videá vo vysokom rozlíšení (1 080p), ktoré možno nahrávať rýchlosťou až 30 snímok za sekundu. Jednoduché úpravy možno vykonávať priamo vo fotoaparáte a videá si možno pozrieť v televízore s vysokým rozlíšením pomocou pripojenia cez rozhranie HDMI.
  • Režim vysokodynamického rozsahu (HDR): jedným stlačením spúšte zhotovíte dva zábery, ktoré sa skombinujú, vďaka čomu získate detailné snímky a scény s vysokým kontrastom.
  • Aktívna funkcia D-Lighting: zachováva detaily v presvetlených aj zatienených častiach snímky, čím vytvára dobre vyvážené snímky dokonca aj vtedy, keď sa objekt pohybuje.
  • Sériové snímanie rýchlosťou 4 snímky za sekundu: teraz už nepremeškáte žiadny dôležitý záber v rýchlom pohybe.
  • Ponuka úprav: k dispozícii je množstvo efektov, ktoré môžete použiť pri úprave priamo vo fotoaparáte, vrátane úpravy videí a úpravy veľkosti fotografie.
  • Nastavenia obrazu: umožňujú nastaviť vzhľad a atmosféru snímok ešte pred ich zhotovením. K dispozícii je výber zo šiestich nastavení: Štandardné, Živé, Neutrálne, Monochromatické, Portrét a Krajina.
  • Režimy motívových programov: automaticky upravia nastavenia fotoaparátu, vrátane nastavení obrazu a aktívnej funkcie D-Lighting, čím zaručujú optimálne výsledky. Na displeji sa zobrazia vzorové fotografie, ktoré pomáhajú vybrať ten správny režim.
  • Predný a zadný infračervený prijímač: zabezpečujú maximálne využitie voliteľného diaľkového ovládania ML-L3 pri snímaní autoportrétov alebo makrosnímok.
  • Kompatibilita so systémom GPS: zaznamenáva presné miesto fotoaparátu v čase zhotovenia snímky pomocou voliteľnej jednotky GP-1.
  • Dva integrované protiprachové systémy: systémy čistenia obrazového snímača a kontroly toku vzduchu zrkadlovým boxom zabraňujú usadzovaniu prachu na obrazovom snímači fotoaparátu, čím sa dosahujú zreteľné snímky bez bodiek.
  • Stereofónny zvuk: voliteľný stereofónny mikrofón ME-1 spoločnosti Nikon špeciálne navrhnutý pre digitálne jednooké zrkadlovky umožňuje nahrávať videosekvencie s vysokokvalitným stereofónnym zvukom a bez šumu. Dodáva sa s protiveterným chráničom a mäkkým puzdrom.

Technické parametre fotoaparátu D5100

Obrazový snímač

Snímač CMOS s 16,2 milióna efektívnych pixlov

Systém na odstránenie prachu

Systém čistenia obrazového snímača, systém kontroly toku vzduchu zrkadlovým boxom

Formát súborov

NEF (RAW): 14-bitové, komprimované; JPEG: vysoká, normálna alebo základná kvalita; NEF + JPEG

Hľadáčik

Hľadáčik typu „pentamirror“ s 95-percentným pokrytím obrazového poľa a 0,78-násobným zväčšením

Monitor

7,5 cm, približne 921 000 bodov (VGA), výklopný a otočný TFT LCD so 170° zobrazovacím uhlom a približne 100-percentným pokrytím obrazového poľa

Čas uzávierky

1/4 000 až 30 sekúnd s krokom 1/3 alebo 1/2 EV, režimy Žiarovka a Čas (vyžaduje použitie voliteľného diaľkového ovládania ML-L3)

Sériové snímanie

4 snímky za sekundu

Automatické zaostrovanie

Modul snímača automatického zaostrovania Nikon Multi-CAM 1000 s fázovou detekciou TTL, 11 zaostrovacích bodov

Režim činnosti zaostrovacích polí

Jednobodové automatické zaostrovanie, dynamické automatické zaostrovanie, automatické zaostrovanie s automatickým výberom zaostrovacieho poľa, funkcia trojrozmerného sledovania (11 bodov)

Režimy zaostrovania

Automatické zaostrovanie (AF): jednorazové automatické zaostrovanie (AF-S), kontinuálne automatické zaostrovanie (AF-C); manuálne zaostrovanie (MF)

Meranie expozície

Meranie expozície TTL pomocou 420-pixlového snímača RGB

Spôsob merania expozície

Matrix, meranie so zdôrazneným stredom alebo bodové meranie

Expozičný režim

Automatický, automatický s vypnutým bleskom, režimy motívových programov Portrét, Krajina, Dieťa, Šport, Makrosnímka, Nočný portrét, Nočná krajina, Večierok/interiér, Pláž/sneh, Západ slnka, Súmrak/úsvit, Portrét domáceho zvieraťa, Svetlo sviečky, Kvet, Jesenné farby, Jedlo,
Programová automatika (P), Clonová automatika (S), Časová automatika (A), Manuálny režim (M)

Špeciálne efekty

Farebná skica, Výber farby, Efekt zmenšeniny, Nočný portrét, Silueta, Efekt preexponovania, Efekt podexponovania

Systém nastavenia obrazu

Štandardné, Neutrálne, Živé, Monochromatické, Portrét, Krajina

Korekcia expozície

–5 až +5 EV s krokom 1/3 alebo 1/2 EV

Citlivosť ISO

ISO 100 – 6 400, Hi1, Hi2 (ekvivalent hodnoty ISO 25 600) s krokom 1/3 EV

Vstavaný blesk

Automatická aktivácia blesku s automatickým vyklopením; P, S, A, M: manuálne vyklopenie pomocou tlačidla spúšte; smerné číslo: približne 13

Vyváženie bielej farby

Automatické, žiarovka, žiarivka (7 druhov), priame slnečné svetlo, blesk, oblačno, tieň, vlastné manuálne nastavenie – všetko okrem vlastného manuálneho nastavenia s jemným doladením

Zaostrovacie režimy so Živým náhľadom

Automatické zaostrovanie (AF): jednorazové automatické zaostrovanie (AF-S), nepretržité automatické zaostrovanie (AF-F); manuálne zaostrovanie (MF)

Režim automatického zaostrovania polí Živého náhľadu

Automatické zaostrovanie s prioritou tváre, širokouhlé automatické zaostrovanie, normálne automatické zaostrovanie, sledovanie objektu s automatickým zaostrovaním

Automatické zaostrovanie živého náhľadu

Automatické zaostrovanie s detekciou kontrastu kdekoľvek na zábere (po výbere automatického zaostrovania s prioritou tváre alebo sledovania objektu s automatickým zaostrovaním fotoaparát automaticky vyberie zaostrovací bod)

Automatický výber motívu

Dostupný v automatickom režime a pri vypnutí automatickej aktivácie blesku

Meranie expozície videosekvencie

Meranie expozície TTL pomocou hlavného obrazového snímača

Veľkosť snímok (pixle) a rýchlosť snímania

1 920 × 1 080, 30p/25p/24p, vysoká/normálna; 1 280 × 720, 30p/25p/24p, vysoká/normálna; 640 × 424, 30p/25p, vysoká/normálna

Formát súborov a kompresia

MOV; pokročilé kódovanie videa H.264/MPEG-4

Zariadenie na záznam zvuku

Vstavaný monofónny alebo externý stereofónny mikrofón (voliteľný mikrofón NIKON ME-1) s nastaviteľnou citlivosťou

Prehrávanie

Prehrávanie na celej obrazovke a prehrávanie miniatúr (4, 9 alebo 72 snímok, prípadne kalendár) so zväčšením výrezu snímky, prehrávanie videosekvencií, prezentácie, zobrazenie histogramu a preexponovaných oblastí, automatické otáčanie snímok a komentár k snímkam (max. 36 znakov)

Pripojenie

Hi-Speed USB; výstup videa: NTSC, PAL; výstup HDMI: minikonektor HDMI typu C; konektor pre príslušenstvo: diaľková spúšť MC-DC2 (k dispozícii samostatne), jednotka GPS GP-1 (k dispozícii samostatne); zvukový vstup: stereofónny minikonektor (s priemerom 3,5 mm)

Podporované jazyky

Angličtina, arabčina, čeština, čínština (zjednodušená a tradičná), dánčina, fínčina, francúzština, holandčina, indonézština, japončina, kórejčina, nemčina, nórčina, poľština, portugalčina, ruština, španielčina, švédčina, taliančina, thajčina, turečtina

Batéria

Jedna nabíjateľná lítium-iónová batéria EN-EL14

Sieťový zdroj

Sieťový zdroj EH-5a/5b, vyžaduje napájací konektor EP-5A (k dispozícii samostatne)

Rozmery (š x v x h)

Približne 128 x 97 x 79 mm

Hmotnosť

Približne 560 g vrátane batérie a pamäťovej karty

Dodávané príslušenstvo

Nabíjateľná lítium-iónová batéria EN-EL14, nabíjačka batérie MH-24, okulár DK-5, gumový nadstavec na hľadáčik DK-20, kábel USB UC-E6, A/V kábel EG-CP14, remienok fotoaparátu AN-DC3, kryt bajonetu BF-1B, kryt sánok blesku BS-1, disk CD-ROM ViewNX 2

 

Poznámka redakcie

Nový Nikon D5100 bude oficiálne predstavený 6. 4. na tlačovej konferencii určenej pre novinárov. Ako prví môžete tento fotoaparát vidieť naživo na našej akcii NIkon Day, ktorá sa koná už 7. 4. v DK Ružinov. Srdečne vás pozývame.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
tomasGalajda
2011-04-05 08:48:53
Recenziu som si ešte nečítal, ale keď som pozrel na tvar tela tak sa to začína podobať na najväčšieho konkurenta (Canon).
 
wayne
2011-04-05 08:59:03
príspevok od: tomasGalajda
Recenziu som si ešte nečítal, ale keď som pozrel na tvar tela tak sa to začína podobať na najväčšieho konkurenta (Canon).
na dpreview je porovnanie so 600D. Nepodoba sa, hoci kto chce detaily najde. Nikon je vsak mensi a vyzera mat sirsi grip.
 
tomasGalajda
2011-04-05 09:20:17
príspevok od: wayne
na dpreview je porovnanie so 600D. Nepodoba sa, hoci kto chce detaily najde. Nikon je vsak mensi a vyzera mat sirsi grip.
hej, zrejme som to aj zle napísal, len tie oblé tvary....trochu nezvyklé v triede amatérskych zrkadloviek od Nikonu, osobne mi to nevadí ani nič zlé som tým povedať nechcel (dúfam, že to tak nevyznelo) len to bol môj prvotný dojem keď som uvidel obrázky.
 
noik
ocenenie redakciou 2011-04-05 09:21:30
V podobnych recenziach, kde velka cast sa tyka prave sekvencii videa, chyba prave nejake to video, co ta masinka dokaze. Skoda.
Takze mala ukazka:
http://www.nikonusa.com/Nikon-Products/Product/Digital-SLR-Cameras/25478/D5100.html
 
NemesiS
2011-04-05 09:41:46
mňa len zaujíma prečo admin zmazal topic ktorý som založil pre diskutovanie o D5100..človek sa rozpíše a admin to zmaže...
 
noik
ocenenie redakciou 2011-04-05 09:54:41
príspevok od: NemesiS
mňa len zaujíma prečo admin zmazal topic ktorý som založil pre diskutovanie o D5100..človek sa rozpíše a admin to zmaže...
...asi pre to, aby nebola duplicitna tema, ked je jedna oficialna...
ide len o to, ci tvoj clanok bol skor, ako tento...ak ano, tak mohol napisat vysvetlenie, ze pripravuju o D5100 oficialny clanok...
 
wayne
2011-04-05 09:58:22
príspevok od: tomasGalajda
hej, zrejme som to aj zle napísal, len tie oblé tvary....trochu nezvyklé v triede amatérskych zrkadloviek od Nikonu, osobne mi to nevadí ani nič zlé som tým povedať nechcel (dúfam, že to tak nevyznelo) len to bol môj prvotný dojem keď som uvidel obrázky.
ziadne stresy trosku sa mu podoba, to mas pravdu, no pri blizsom pohlade su tam rozdiely. ono, vela ich nie je, cierny fotak s gripom pre ruku, otocny displej..
 
MartinH
2011-04-05 10:19:10
vzasade sa nekona ziadne prekvapko.. kazdy vedel ze tam bude cip z d7k.. trochu divne ho zagulatili, vyzera ako ultrazoom, ale kde su tracidla z lavej strany? idem to aj ja precitat..
 
IceDive1
2011-04-05 10:27:22
Nikde ani zmienka o dialkovom ovladani bleskov. V mojich ociach velke minus oproti 600D.
 
sunajn
2011-04-05 10:41:30
príspevok od: IceDive1
Nikde ani zmienka o dialkovom ovladani bleskov. V mojich ociach velke minus oproti 600D.
Nedudri! Ty len dobre coachuj 23.4.11 a poritom a fotky porobiť, lééébo...
 
sunajn
2011-04-05 10:45:05
Šumná mašinka-hračička. Mne tam ešte chýba bárbekjú a vodotrysk...
 
Marcel Rebro
2011-04-05 10:50:47
príspevok od: sunajn
Nedudri! Ty len dobre coachuj 23.4.11 a poritom a fotky porobiť, lééébo...
... a co Maco je od macochy? Junior Olympics je 22.4. (a finale Elite WKF 24.4.) ...
 
NemesiS
2011-04-05 11:16:55
príspevok od: noik
...asi pre to, aby nebola duplicitna tema, ked je jedna oficialna...
ide len o to, ci tvoj clanok bol skor, ako tento...ak ano, tak mohol napisat vysvetlenie, ze pripravuju o D5100 oficialny clanok...
ja nehovorím o článku ale o téme vo fóre.
 
IceDive1
2011-04-05 11:47:45
príspevok od: sunajn
Nedudri! Ty len dobre coachuj 23.4.11 a poritom a fotky porobiť, lééébo...
Neboj, budem fotit ako divy az sa mi fotak na ruky prilepi.
 
haplo602
2011-04-05 12:20:54
príspevok od: IceDive1
Nikde ani zmienka o dialkovom ovladani bleskov. V mojich ociach velke minus oproti 600D.
jo ... mohlo to mat aspon moznosti D90 ...
 
sunajn
2011-04-05 12:21:03
príspevok od: Marcel Rebro
... a co Maco je od macochy? Junior Olympics je 22.4. (a finale Elite WKF 24.4.) ...
No nééény ovkorz, ale keď som kukal do internetu tak som najskorejší dátum vydel od tého dvacátého tretího, víííš?
 
sunajn
2011-04-05 12:21:50
príspevok od: Marcel Rebro
... a co Maco je od macochy? Junior Olympics je 22.4. (a finale Elite WKF 24.4.) ...
A že mu držím palce
 
Patrik2
2011-04-05 12:50:11
Onedlho tu bude D7100
 
sunajn
2011-04-05 12:50:50
príspevok od: IceDive1
Neboj, budem fotit ako divy az sa mi fotak na ruky prilepi.
Tak tak
 
neox2
2011-04-05 14:58:03
trosku ma nahnevalo ze houviedla tak z nicoho nic , ale nelutujem ze osm si kupil D3100 az na ten snimok naviac v seriovom snimani ma nic viac nezaujalo a nerozumiem preco davaju vyklopny displej na zrkadlovky ked v live view neostria rychlo a niekedy ani nezaostri , ma s tym skusenost v D3100 ale ja live view nepouzivam , vyklopny displej bude mat zmysel vtedy ked bude live view na vysokej urovni v zaostrovani no co mozno sa toho doskame u D7100
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-04-05 15:23:26
príspevok od: neox2
trosku ma nahnevalo ze houviedla tak z nicoho nic , ale nelutujem ze osm si kupil D3100 az na ten snimok naviac v seriovom snimani ma nic viac nezaujalo a nerozumiem preco davaju vyklopny displej na zrkadlovky ked v live view neostria rychlo a niekedy ani nezaostri , ma s tym skusenost v D3100 ale ja live view nepouzivam , vyklopny displej bude mat zmysel vtedy ked bude live view na vysokej urovni v zaostrovani no co mozno sa toho doskame u D7100
Lebo LV sa da pouzit aj s manualnym ostrenima ked mas fotak na stative, taj je velmi fajn, natocit si displej tak, aby si nan dobre videl.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-04-05 15:31:43
príspevok od: neox2
trosku ma nahnevalo ze houviedla tak z nicoho nic , ale nelutujem ze osm si kupil D3100 az na ten snimok naviac v seriovom snimani ma nic viac nezaujalo a nerozumiem preco davaju vyklopny displej na zrkadlovky ked v live view neostria rychlo a niekedy ani nezaostri , ma s tym skusenost v D3100 ale ja live view nepouzivam , vyklopny displej bude mat zmysel vtedy ked bude live view na vysokej urovni v zaostrovani no co mozno sa toho doskame u D7100
podlamna u takejto kategoria to zacina byt povinnostou, výhody vyklopneho displeja su na nezaplatenie, či už ide o ostrenie v krkolomných situaciach na LV...
 
Cako
ocenenie redakciou 2011-04-05 15:38:43
príspevok od: NemesiS
ja nehovorím o článku ale o téme vo fóre.
A naco ti je tam? Mozes o nom diskutovat prave tu
 
tomexx
2011-04-05 15:41:39
príspevok od: DEVOTEE
podlamna u takejto kategoria to zacina byt povinnostou, výhody vyklopneho displeja su na nezaplatenie, či už ide o ostrenie v krkolomných situaciach na LV...
Vyklopny display je akurat dalsia suciastka, ktora sa moze pokazit...
 
Pospo
2011-04-05 16:04:33
príspevok od: tomexx
Vyklopny display je akurat dalsia suciastka, ktora sa moze pokazit...
Tomuto pristupu nerozumiem. Aj objektiv je suciastka ktora sa moze pokazit. Zrusme objektivy!
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-04-05 16:05:31
príspevok od: tomexx
Vyklopny display je akurat dalsia suciastka, ktora sa moze pokazit...
neviem aký je pomer pokazených a stale funkcných vykl. displejov, podlamna to neje až take strašné a je to minimalne dalšia "sučiastka" ktora ti uľahči výber zaberu aj z menej dostupných pohľadov...ovšem ak nechodíš v monterkach alebo ti nezaleži ci sa zablatis alebo zaspinís s fotenim uplne odzeme
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-04-05 16:14:43
príspevok od: tomexx
Vyklopny display je akurat dalsia suciastka, ktora sa moze pokazit...
Osoben som za niekolko rokov nevidel pokazeny klb vyklopneho dospleja, pokial ho niekto doslova neurval hrubou silou.
 
Python
2011-04-05 16:56:31
Je to ako na kamerách s tým displayom nepokazí sa to len tak pokial nie sú tie LCD dotykové tie sa skôr kazia.
 
wayne
2011-04-05 17:02:10
príspevok od: Pospo
Tomuto pristupu nerozumiem. Aj objektiv je suciastka ktora sa moze pokazit. Zrusme objektivy!
To je tzv. konzervativny pristup
 
KaluzMan
2011-04-05 18:15:18
Mozno blba otazka, ale nikde som si to nevsimol... ma to zabudovany ostriaci motorcek?
 
neox2
2011-04-05 18:18:43
aj tak ten vyklopny displej vyuziju len pri MF a ja ako wildlife fotograf myslím ze by by mi to prifoteni velmi nepomohlo
 
Mycroft
2011-04-05 18:35:07
príspevok od: KaluzMan
Mozno blba otazka, ale nikde som si to nevsimol... ma to zabudovany ostriaci motorcek?
Podľa dpreview to nemá ostriaci motorček. ....the D5100 offers a single control dial, pentamirror viewfinder and no built-in autofocus motor......

http://www.dpreview.com/previews/nikond5100/
 
NefroniK
2011-04-05 19:33:22
Ake to teda bude prekvapenie, ked ste to uz prezradili?
Alebo tam bude nieco lepsie?
 
NefroniK
2011-04-05 19:37:27
príspevok od: Mycroft
Podľa dpreview to nemá ostriaci motorček. ....the D5100 offers a single control dial, pentamirror viewfinder and no built-in autofocus motor......

http://www.dpreview.com/previews/nikond5100/
Treba pozerat na vsetky fotky
foto bez motorceka
 
NefroniK
2011-04-05 19:37:37
http://a.img-dpreview.com/previews/nikond5100/images/D5100_nolens.jpg
 
milos
2011-04-05 20:12:58
príspevok od: KaluzMan
Mozno blba otazka, ale nikde som si to nevsimol... ma to zabudovany ostriaci motorcek?
nemá.

Origo príručka od výrobcu:

http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d5100/pdf/d5100_16p.pdf
 
fr0d0
2011-04-05 21:49:28
ja by som povedal, ze povodne riesenie displeja s klbom na spodnej strane bolo lepsie ako na lavej strane... ale obe umiestnenia maju svoje pre aj proti...
 
arowanaaquarium
2011-04-05 22:10:37
príspevok od: IceDive1
Nikde ani zmienka o dialkovom ovladani bleskov. V mojich ociach velke minus oproti 600D.
Podľa http://www.dpreview.com/previews/NikonD5100/page2.asp, má aj tento model bezdrôtové ovládanie bleskov.
 
qwak
2011-04-05 22:20:00
príspevok od: Mycroft
Podľa dpreview to nemá ostriaci motorček. ....the D5100 offers a single control dial, pentamirror viewfinder and no built-in autofocus motor......

http://www.dpreview.com/previews/nikond5100/
skoda ten motor by bol celkom slusne +
 
afkaa.i
2011-04-05 22:51:49
skoda, ze to nema ako canon 550d 60fps video v rozliseni 720p
 
milos
2011-04-05 23:04:58
príspevok od: arowanaaquarium
Podľa http://www.dpreview.com/previews/NikonD5100/page2.asp, má aj tento model bezdrôtové ovládanie bleskov.
nemá.

Origo leták výrobcu:

http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d5100/pdf/d5100_16p.pdf

Nikde na dpreview.com nepíšu,že má.Uvádzajú len tech.dáta uvedené výrobcom.Nič viac.
 
SK_8er
2011-04-06 01:57:20
príspevok od: Patrik2
Onedlho tu bude D7100
D7100 je v podstate d7000... d3000 - d3100, d5000 - d5100, d90 - d7000 ....
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 08:26:52
príspevok od: arowanaaquarium
Podľa http://www.dpreview.com/previews/NikonD5100/page2.asp, má aj tento model bezdrôtové ovládanie bleskov.
Podpora pokrokového bezdrátového osvětlení s blesky SB-900, SB-800 a SB-700 jako blesky Master, resp. s řídicí jednotkou SU-800; podpora přenosu hodnoty barevné teploty záblesku do těla fotoaparátu v kombinaci s vestavěným bleskem a všemi blesky systému CLS

Niekedy staci ist na oficialne stranky. Vstavany blesk podla tohto nefunguje v rezime commander.
 
Pospo
2011-04-06 09:28:23
Absencia motora je uplne logicky krok. V APS-C triede Nikon pekne poupratoval, 4 modely, dva amaterske (bez) dva poloprofi (s motorom). Uz chyba do partie nastupca len D300S-ky.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 10:36:25
Fotak mam v ruke, takze prve dojmy:
- dizaj futuristicky
- displej nadpriemerny
- hladacik prekvapujuco velky
- Live View najrychlejsi co som videl na Nikone a Canone, normalne pouzitelny
- externy mikrofon vyzera dobre
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 10:57:33
Paci sa mi aj ovladanie v amaterskych programoch a efektove programy. Oproti D5000 je urcite lepsi. Proste pekny fotacik.
 
martin_g
2011-04-06 12:06:43
Je známa nejaká približná cena? Ak bude podobne navýšená ako pri d3000...d3100, tak to už nebude ďaleko od D7000.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 12:16:41
príspevok od: martin_g
Je známa nejaká približná cena? Ak bude podobne navýšená ako pri d3000...d3100, tak to už nebude ďaleko od D7000.
kit s 18-55VR bude stat 749€
 
beholder
2011-04-06 13:02:01
príspevok od: neox2
aj tak ten vyklopny displej vyuziju len pri MF a ja ako wildlife fotograf myslím ze by by mi to prifoteni velmi nepomohlo
....myslím, že tento model nezačali vyrábať pre Tvoje konkrétne potreby wildlife fotografa.....je to amatérska trieda vyrábaná pre široké masy.....ten kto chce, to využije...ten kto nechce nevyužije...
 
IceDive1
2011-04-06 15:51:05
príspevok od: Karol Srnec
Fotak mam v ruke, takze prve dojmy:
- dizaj futuristicky
- displej nadpriemerny
- hladacik prekvapujuco velky
- Live View najrychlejsi co som videl na Nikone a Canone, normalne pouzitelny
- externy mikrofon vyzera dobre
pre mna prekvapko infoska o LV. Ze na tom nezapracovali na D7000.
Video ako ostri?
 
kinimod21
2011-04-06 16:26:56
ten motorcek mi tam chyba mam d5000 s trieskam si hlavu preco som nezobral nejaky s motorcekom ale inac to vyziera byt na fajn masinu mozno ten klb by som nehal na starom dobrom mieste
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 16:43:14
príspevok od: IceDive1
pre mna prekvapko infoska o LV. Ze na tom nezapracovali na D7000.
Video ako ostri?
Docela svizne, konecne to vyuziju aj amateri ako nahradu rodinnej videokamery a nielen pokrocilejsi, ktori si to prepnu na manual.
 
IceDive1
2011-04-06 17:02:51
príspevok od: Karol Srnec
Docela svizne, konecne to vyuziju aj amateri ako nahradu rodinnej videokamery a nielen pokrocilejsi, ktori si to prepnu na manual.
Vymenim D7000 za D5100.
 
dingo27mobile
2011-04-06 18:10:10
Toto je nikon na ktory som dlho cakal, problem je ze uz mam velmi podobny 60Dcku. Ale za tu cenu...
 
Patrik2
2011-04-06 18:17:37
príspevok od: SK_8er
D7100 je v podstate d7000... d3000 - d3100, d5000 - d5100, d90 - d7000 ....
Hej ale každý je o krok vyššie ...
 
Pepo320
2011-04-12 00:40:41
príspevok od: Karol Srnec
Docela svizne, konecne to vyuziju aj amateri ako nahradu rodinnej videokamery a nielen pokrocilejsi, ktori si to prepnu na manual.
ako mam to chapat tak ze ten fotak automaticky zaostruje pocas videa?a ked to porovnam s canonom 600d ktory to nema tak ten nikon d5100 ma oproti nemu tuto velku vyhodu...
 
belolop
2011-04-22 17:36:25
Som začiatočník a rozhodujem sa medzi Nikon D3100 a D5100 . Som vďačný za každú radu.
 
wayne
2011-04-22 17:49:33
príspevok od: Pepo320
ako mam to chapat tak ze ten fotak automaticky zaostruje pocas videa?a ked to porovnam s canonom 600d ktory to nema tak ten nikon d5100 ma oproti nemu tuto velku vyhodu...
ano, mas to tak chapat.
 
wayne
2011-04-22 17:50:29
príspevok od: belolop
Som začiatočník a rozhodujem sa medzi Nikon D3100 a D5100 . Som vďačný za každú radu.
toto je otazka penazi. ak mas na D5100, kup si ho. za priplatok a rozdiel ceny dostanes presne tie vlastnosti, ktore D3100 nema. ak nemas na D5100, kup si D3100.
 
shunter
2011-04-27 20:29:39
A objektiv 18-105 k D5100 pre zaciatocnicka je vhodny (ci staci zakladny 18-55)? . Prechadzam z ultrazoomu. Rozpocet max 900€ - aj s kartou a nejakou tou brasnou. Vdaka za rady.
 
shunter
2011-04-27 20:50:12
príspevok od: wayne
toto je otazka penazi. ak mas na D5100, kup si ho. za priplatok a rozdiel ceny dostanes presne tie vlastnosti, ktore D3100 nema. ak nemas na D5100, kup si D3100.
A objektiv 18-105 k D5100 pre zaciatocnicka je vhodny (ci staci zakladny 18-55)? . Prechadzam z ultrazoomu. Rozpocet max 900€ - aj s kartou a nejakou tou brasnou. Vdaka za rady.
 
PYXEL
2011-04-27 21:09:46
príspevok od: Patrik2
Onedlho tu bude D7100
zaujímalo by ma kedy?? a čo vymysleli tam za čip ??
 
Patrik2
2011-04-28 21:31:42
Presne tieto veci by ma zaujímali aj mňa ale myslím si že sa toho dočkáme (:
 
Matúš Koprda
2011-04-28 23:41:43
príspevok od: wayne
toto je otazka penazi. ak mas na D5100, kup si ho. za priplatok a rozdiel ceny dostanes presne tie vlastnosti, ktore D3100 nema. ak nemas na D5100, kup si D3100.
(((: dobrá odpoveď... vyzerá fundovane ale v skutočnosti je to len taká slovná prešmyčka
 
Jerry C.
2011-04-29 00:08:06
príspevok od: Karol Srnec
Fotak mam v ruke, takze prve dojmy:
- dizaj futuristicky
- displej nadpriemerny
- hladacik prekvapujuco velky
- Live View najrychlejsi co som videl na Nikone a Canone, normalne pouzitelny
- externy mikrofon vyzera dobre
Ahoj Karol,celkom ma tento foťáčik zaujal ,pôvodne som uvažoval o D7000 ,ale tu ma zaujal práve ten výklopný displej ,na ktorý som zvyknutý - spomínaš že tu je vraj celkom použiteľné aj LV,len by som sa chcel spýtať aké objektívy okrem setových k nemu doporučuješ ,keďže nemá ostriaci motorček (pevné sklo ,resp.nejaký lepší zoom) a aký vplyv má menší počet ostriacich bodov oproti D7000 ,vďaka za odpoveď
 
wayne
2011-04-29 06:19:57
príspevok od: Jerry C.
Ahoj Karol,celkom ma tento foťáčik zaujal ,pôvodne som uvažoval o D7000 ,ale tu ma zaujal práve ten výklopný displej ,na ktorý som zvyknutý - spomínaš že tu je vraj celkom použiteľné aj LV,len by som sa chcel spýtať aké objektívy okrem setových k nemu doporučuješ ,keďže nemá ostriaci motorček (pevné sklo ,resp.nejaký lepší zoom) a aký vplyv má menší počet ostriacich bodov oproti D7000 ,vďaka za odpoveď
AF-S 16-85, AF-S 35/1.8, (nova) AF-S 50/1.8, AF-S 105/2.8, AF-S 60/2.8, AF-S 10-24, a dalo by sa ich vymenovat habadej.

A tu je live view aj v ukazke http://www.youtube.com/watch?v=OXjq59whr-I (02:44)
 
wayne
2011-04-29 06:20:44
príspevok od: Matúš Koprda
(((: dobrá odpoveď... vyzerá fundovane ale v skutočnosti je to len taká slovná prešmyčka
tak určiteee
 
Jerry C.
2011-05-01 00:26:32
príspevok od: wayne
AF-S 16-85, AF-S 35/1.8, (nova) AF-S 50/1.8, AF-S 105/2.8, AF-S 60/2.8, AF-S 10-24, a dalo by sa ich vymenovat habadej.

A tu je live view aj v ukazke http://www.youtube.com/watch?v=OXjq59whr-I (02:44)
díky moc ,ak som správne pochopil tak označenie AF-S znamená ,že ide o objektív s vlastným ostriacim motorčekom ?o nejakom dlhšom zoome nevieš ,niečo okolo 70-300,ale aby to nebolo na konci veľmi mäkké ,mám s tým zlú skúsenosť u môjho panáka
Marek ty máš službu za Karola ? tak mi ešte odpovedz ak vieš ,aj na druhú časť otázky ,prosím
ďakujem ešte raz
 
wayne
2011-05-01 10:41:25
príspevok od: Jerry C.
díky moc ,ak som správne pochopil tak označenie AF-S znamená ,že ide o objektív s vlastným ostriacim motorčekom ?o nejakom dlhšom zoome nevieš ,niečo okolo 70-300,ale aby to nebolo na konci veľmi mäkké ,mám s tým zlú skúsenosť u môjho panáka
Marek ty máš službu za Karola ? tak mi ešte odpovedz ak vieš ,aj na druhú časť otázky ,prosím
ďakujem ešte raz
Sluzbu za Karola nedrzim Ano, je aj AF-S 70-300VR - hobby tele alebo aj odkvapova rura Prakticke skusenosti nemam so ziadnym tele okrem Canonu co som si osahal, no ludia, co maju spominany objektiv sa nestazuju, mozes si pozriet tu galeriu podla objektivu, niektore zabery su celkom fajn. Alebo aj este novy 55-300 VR, aj 55-200 VR, tym sa otacaju predne cleny a ostri sa s nimi podobne ako s 18-55, pre niekoho to moze byt nekomfortne.
 
Mycroft
2011-05-01 11:20:56
príspevok od: Jerry C.
díky moc ,ak som správne pochopil tak označenie AF-S znamená ,že ide o objektív s vlastným ostriacim motorčekom ?o nejakom dlhšom zoome nevieš ,niečo okolo 70-300,ale aby to nebolo na konci veľmi mäkké ,mám s tým zlú skúsenosť u môjho panáka
Marek ty máš službu za Karola ? tak mi ešte odpovedz ak vieš ,aj na druhú časť otázky ,prosím
ďakujem ešte raz
Len pre upresnenie :

Na objektíve ---Nikon AF-S 55-200 mm F 4-5,6G IF-ED DX VR ------sa predný člen neotáča
a na objektíve ---Nikon AF-S 55-300 mm f/4,5-5,6G DX ED VR --- sa predný člen otáča.
 
palo17
2011-05-27 11:18:54
Vcera som si ho kupil. Foti skvelo aj pri slabom svetle. Dokonca sa mi zda ze na vyssich ISO je obraz cistejsi ako na nizsich
 
Dodo PO
2011-06-03 11:57:47
príspevok od: palo17
Vcera som si ho kupil. Foti skvelo aj pri slabom svetle. Dokonca sa mi zda ze na vyssich ISO je obraz cistejsi ako na nizsich
Si nejaký rýchly, v stredu mi ho doručili a nejak mám rešpekt pred tou digi-záhradkou (Menu). No jo, ťažko po Pansonicu...
 
belolop
2011-06-06 19:13:31

Rád by som si nechal poradiť ohľadom objektívu. Rozhodol som a pre tento nikon avšak neviem ktorý objektív by som mal zobrať. Rozhodujem sa medzi 18-55 a 18-105. Viem že to asi nieje nič moc ale na začiatok mi to bude musieť stačiť. Samozrejme že 18-55 je predsa len o čosi lacnejšia a časom, kým sa trocha zorientujem a budem vedieť aj čo to o fotografovaní môžem uvažovať o niečom kvalitnejšom. Moja otázka teda znie či mi 18-55 bude na začiatok stačiť. Za názor vopred ďakujem.
 
wayne
2011-06-06 19:25:50
príspevok od: belolop

Rád by som si nechal poradiť ohľadom objektívu. Rozhodol som a pre tento nikon avšak neviem ktorý objektív by som mal zobrať. Rozhodujem sa medzi 18-55 a 18-105. Viem že to asi nieje nič moc ale na začiatok mi to bude musieť stačiť. Samozrejme že 18-55 je predsa len o čosi lacnejšia a časom, kým sa trocha zorientujem a budem vedieť aj čo to o fotografovaní môžem uvažovať o niečom kvalitnejšom. Moja otázka teda znie či mi 18-55 bude na začiatok stačiť. Za názor vopred ďakujem.
ak nefotis kvetinky zblizka, alebo pseudo-makro zabery, vezmi 18-105. na ten styl, napriek mensiemu rozsahu je lepsi 18-55. ja som napriklad vymenil 18-105, s ktorym to nebolo zle, no predsalen trochu nudne za 18-55. dlhsi rozsah nepotrebujem, a radsej fotim pevnymi ohniskami 35, 50mm, no zoom sa zide na krajinky a tak...
 
belolop
2011-06-06 20:02:53
príspevok od: wayne
ak nefotis kvetinky zblizka, alebo pseudo-makro zabery, vezmi 18-105. na ten styl, napriek mensiemu rozsahu je lepsi 18-55. ja som napriklad vymenil 18-105, s ktorym to nebolo zle, no predsalen trochu nudne za 18-55. dlhsi rozsah nepotrebujem, a radsej fotim pevnymi ohniskami 35, 50mm, no zoom sa zide na krajinky a tak...
Nuž chcel by som niečo skôr na turistiku a tak na všetko čo mi príde pod oko. Preto asi tá 18-105 ako vravíš (píšeš). Taktiež by som sa chcel čo to naučiť o fotografovaní , kde by som mal hľadať?
 
wayne
2011-06-06 21:06:58
príspevok od: belolop
Nuž chcel by som niečo skôr na turistiku a tak na všetko čo mi príde pod oko. Preto asi tá 18-105 ako vravíš (píšeš). Taktiež by som sa chcel čo to naučiť o fotografovaní , kde by som mal hľadať?
Na turistiku skor 18-200, ale ten je pomerne drahsi, samozrejme od nikonu, alternativy jeho kvalit nedosahuju, no tam uz nemam skusenosti - na portali je vsak vela paradnych fotiek fotenych prave 18-200. Ak sa chces ucit, kup si Mistrovstvi prace s DSLR od Romana Pihana, alebo Očima fotografa od Michaela Freemana, no a uplne najskor mozes zacat tu: http://fotoroman.cz/techniques2.htm
 
belolop
2011-06-06 21:58:24
príspevok od: wayne
Na turistiku skor 18-200, ale ten je pomerne drahsi, samozrejme od nikonu, alternativy jeho kvalit nedosahuju, no tam uz nemam skusenosti - na portali je vsak vela paradnych fotiek fotenych prave 18-200. Ak sa chces ucit, kup si Mistrovstvi prace s DSLR od Romana Pihana, alebo Očima fotografa od Michaela Freemana, no a uplne najskor mozes zacat tu: http://fotoroman.cz/techniques2.htm
O 18-200 som už čítal a je to určite objektív , ktorý by som neskoršie chcel ale jeho cena mi to zatial nedovoľuje. Práve preto zvažujem či mi na začiatok predsa len nebude stačiť tá 18-55 a keď našporím bude 18-200. Inak ďakujem že mi odpovedáš na moje dotazy.
 
Retko
2011-06-07 08:54:03
príspevok od: belolop

Rád by som si nechal poradiť ohľadom objektívu. Rozhodol som a pre tento nikon avšak neviem ktorý objektív by som mal zobrať. Rozhodujem sa medzi 18-55 a 18-105. Viem že to asi nieje nič moc ale na začiatok mi to bude musieť stačiť. Samozrejme že 18-55 je predsa len o čosi lacnejšia a časom, kým sa trocha zorientujem a budem vedieť aj čo to o fotografovaní môžem uvažovať o niečom kvalitnejšom. Moja otázka teda znie či mi 18-55 bude na začiatok stačiť. Za názor vopred ďakujem.
Kúp len telo a 18-200 sa dá z druhej ruky aj tu na ephoto zohnať za +/- 500€
 
ander
2011-06-07 13:00:20
príspevok od: neox2
trosku ma nahnevalo ze houviedla tak z nicoho nic , ale nelutujem ze osm si kupil D3100 az na ten snimok naviac v seriovom snimani ma nic viac nezaujalo a nerozumiem preco davaju vyklopny displej na zrkadlovky ked v live view neostria rychlo a niekedy ani nezaostri , ma s tym skusenost v D3100 ale ja live view nepouzivam , vyklopny displej bude mat zmysel vtedy ked bude live view na vysokej urovni v zaostrovani no co mozno sa toho doskame u D7100
máš pravdu ani d5000 live view nič moc kým zaostrí manualom je to raz dva
 
palo17
2011-06-08 18:18:15
príspevok od: belolop
O 18-200 som už čítal a je to určite objektív , ktorý by som neskoršie chcel ale jeho cena mi to zatial nedovoľuje. Práve preto zvažujem či mi na začiatok predsa len nebude stačiť tá 18-55 a keď našporím bude 18-200. Inak ďakujem že mi odpovedáš na moje dotazy.
Tu moju D5100ku som kupil v sete 18-105.. s touto zostavou som urcite spokojny.. je to minimalny rozdiel v cene, za ktoru mas skoro dvojnasobny rozsah. sice obidva maju bajonety z plastu, no v prospech 18-105 hovori aj ostriaci prsnenec, ktory neotaca predny clen.. Jediny problem budes mat pri kupovani tejto zostavy, ktore aj mne dalo zabrat lebo je na slovensku momentalne dost problematicka situacia s dodavkami tohto modelu..
 
Stenly
2011-07-05 20:13:24
príspevok od: palo17
Tu moju D5100ku som kupil v sete 18-105.. s touto zostavou som urcite spokojny.. je to minimalny rozdiel v cene, za ktoru mas skoro dvojnasobny rozsah. sice obidva maju bajonety z plastu, no v prospech 18-105 hovori aj ostriaci prsnenec, ktory neotaca predny clen.. Jediny problem budes mat pri kupovani tejto zostavy, ktore aj mne dalo zabrat lebo je na slovensku momentalne dost problematicka situacia s dodavkami tohto modelu..
už sa to zdá sa polepšilo. ja som objednal cez net a do troch dní som ho mal na predajni,
je síce fakt, že set s 18- 55 VR. A propos ako univerzál bude 18 - 200 VR od Nikona dobrá voťba ?
 
palo17
2011-07-06 10:35:55
príspevok od: Stenly
už sa to zdá sa polepšilo. ja som objednal cez net a do troch dní som ho mal na predajni,
je síce fakt, že set s 18- 55 VR. A propos ako univerzál bude 18 - 200 VR od Nikona dobrá voťba ?
radsej dokup 55-300..napriklad ja ked nasetrim planujem 10-24 a 28-300.. chcem totiz poriadny sirokoulhy na atmosferu a aj univerzalny zoom.
 
leonard
2011-11-10 00:09:09
ahojte,
chcem zacat fotit so zrkadlovkou,neviem sa rozhodnut medzi nikon d 5100 alebo canon eos 600d ,ale vsade citam len chvaly na nikon ,tak sa k nemu lamem a k objektivu 18-105 alebo sa mam dat radsej na balik s objektivmi : 18-55 AF-S DX VR + 55-200 AF-S VR alebo dalsi balik je to iste ,18-55 + 55-300 . poradi mi niekto prosim Vas ? co bude pre mna najlepsie? chcem to zatial na rodinne fotenie a podobne.
velka vdaka za radu ,lebo uz sa mi aj hlava z toho toci
 
Jerry C.
2011-11-10 00:40:26
ani jedno ani druhé ani tretie
D5100 je skvelý foťák ,potrebuješ k nemu ale kvalitné sklo a to ani jedno z vymenovaných nie je
to sú v äčšinou všetko amatérske plastové sety
ja ti doporučím čo mám odskúšané - nový objektív 50mm/1,8 - t.j.pevné sklo /celkom slušné už aj na portréty/ aspoň 70-300 VR II na priblíženie a možno ešte nejaký širokáč ,záleží čo chceš fotiť
ak budú dávať zadarmo 18-55 tak zober,ale to je ozaj len taký základný seťák /na rodinné fotenie
tá 18-105 už asi bude za mastnejší príplatok
 
leonard
2011-11-10 09:21:42
príspevok od: Jerry C.
ani jedno ani druhé ani tretie
D5100 je skvelý foťák ,potrebuješ k nemu ale kvalitné sklo a to ani jedno z vymenovaných nie je
to sú v äčšinou všetko amatérske plastové sety
ja ti doporučím čo mám odskúšané - nový objektív 50mm/1,8 - t.j.pevné sklo /celkom slušné už aj na portréty/ aspoň 70-300 VR II na priblíženie a možno ešte nejaký širokáč ,záleží čo chceš fotiť
ak budú dávať zadarmo 18-55 tak zober,ale to je ozaj len taký základný seťák /na rodinné fotenie
tá 18-105 už asi bude za mastnejší príplatok
hej,chcem ho kupit v sete s tym objektivom 18-105 , vyjde to na dobre peniaze , tak sa mi zda zbytocne ist do 18-55,nie? myslim , ze mi ponukali v obchode tu tvoju spominanu 50 ku ,ale ta nema take osvietenie ,nie? to mi odporucili pre male baby co sa nam narodi ,ale to sa mi zda zbytocne kupovat,nie? taketo objektivy v setoch neponukaju ,takze bud neskor naskreckujeme na ne alebo si postacime s tym co mame :/ .
 
Jerry C.
2011-11-10 21:29:56
príspevok od: leonard
hej,chcem ho kupit v sete s tym objektivom 18-105 , vyjde to na dobre peniaze , tak sa mi zda zbytocne ist do 18-55,nie? myslim , ze mi ponukali v obchode tu tvoju spominanu 50 ku ,ale ta nema take osvietenie ,nie? to mi odporucili pre male baby co sa nam narodi ,ale to sa mi zda zbytocne kupovat,nie? taketo objektivy v setoch neponukaju ,takze bud neskor naskreckujeme na ne alebo si postacime s tym co mame :/ .
no práve dnes mi prišla nejaká ponuka na set s tou 18-105 za nejakých 745 s dph a doprava zdarma,to je celkom fajn - ja som toľko dal za telo so seťákom ....
to pevné sklo si časom určite kúpiš ,seťákom také fotky ako s ním určite nespravíš
 
molnart
2011-11-10 21:48:41
príspevok od: Jerry C.
no práve dnes mi prišla nejaká ponuka na set s tou 18-105 za nejakých 745 s dph a doprava zdarma,to je celkom fajn - ja som toľko dal za telo so seťákom ....
to pevné sklo si časom určite kúpiš ,seťákom také fotky ako s ním určite nespravíš
kks, ty si kupoval D5100 so setakom za 745??? ja som ho kupoval za 580...
 
Marcel Rebro
2011-11-10 22:22:16
príspevok od: molnart
kks, ty si kupoval D5100 so setakom za 745??? ja som ho kupoval za 580...
telo D5000 ... 400 EUR ... ale v case ked este D5100 nebola
setak 18-55VR ... 76 EUR
 
Jerry C.
2011-11-10 23:55:38
príspevok od: molnart
kks, ty si kupoval D5100 so setakom za 745??? ja som ho kupoval za 580...
zhruba pred pol rokom v Nay a bol som rád,že som ho vtedy pre dcéru k maturite vôbec zohnal
a sorry - dali mi k nemu aj nejakú 4GB kartu a tuším aj nejaké puzdro či brašničku a 4x čistenie čípu
 
Jerry C.
2011-11-11 00:00:15
príspevok od: Marcel Rebro
telo D5000 ... 400 EUR ... ale v case ked este D5100 nebola
setak 18-55VR ... 76 EUR
momentálne v Datart,Shopie a pod je setová zostava 674 eur,tak neviem odkiaľ bol ten za 580
 
Jerry C.
2011-11-11 00:19:37
príspevok od: Jerry C.
momentálne v Datart,Shopie a pod je setová zostava 674 eur,tak neviem odkiaľ bol ten za 580
a na megafoto aktuálne 748 za toľko ti dajú tu na ephote aj 18-105 objektív !!!
 
Jerry C.
2011-11-11 00:19:38
príspevok od: Jerry C.
momentálne v Datart,Shopie a pod je setová zostava 674 eur,tak neviem odkiaľ bol ten za 580
a na megafoto aktuálne 748 za toľko ti dajú tu na ephote aj 18-105 objektív !!!
 
leonard
2011-11-11 09:12:19
príspevok od: Jerry C.
a na megafoto aktuálne 748 za toľko ti dajú tu na ephote aj 18-105 objektív !!!
aj vo fotolabe su akcie
v akom programe upravujete fotky ked mate nikon?canon ma svoj program ,ktory sa da len upgradnut,nikon nema nic take,ze?
uz mi z toho sibe ,neviem sa rozhodnut co bude pre mna dobre
 
stafa
2011-11-11 10:14:23
http://digitalne-fotoaparaty.heureka.sk/nikon-d5100/
 
mmichalm
2011-11-11 12:21:45
príspevok od: stafa
http://digitalne-fotoaparaty.heureka.sk/nikon-d5100/
toto je len telo, objektiv treba kupit zvlast.
 
stafa
2011-11-11 14:42:33
príspevok od: mmichalm
toto je len telo, objektiv treba kupit zvlast.
Sú tam aj sety s objektívmi... Treba lepšie čítať, ideálne tu stránku aj otvoriť...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia