Hore

Novinky Sigma - február 2011

Sigma DP2x

 

Sigma Corporation predstavila nový kompaktný fotoaparát DP2x s 14 MPx trojvrstvovým snímačom Foveon X3. Tento model je inováciou rady DP2 s vylepšeným spracovaním obrazu, firemne označovaného ako AFE (Analog Front End) a zrýchleným automatickým zaostrovaním. O spracovanie obrazu sa stará procesor TRUE II. Objektív má pevnú ohniskovú dĺžku 24,2 mm pri svetelnosti F2,8. K fotoaparátu je dodávaný program Sigma Photo Pro pre spracovanie RAW súborov.

 

 

Bližšie informácie: http://www.sigma-photo.co.jp/english/news/110208_SIGMA_DP2x.htm

 

 

Sigma APO 50-150/2,8 EX DC OS HSM

 

Nový telezoom je konštruovaný výhradne pre zrkadlovky so snímačom APS-C. Oproti svojmu predchodcovi je vylepšený o optický stabilizátor obrazu s účinnosťou až 4 EV. Optická sústava sa skladá z 21 prvkov v 15 skupinách. Pre elimináciu optických chýb je použitých šesť SLD prvkov. Antireflexné vrstvy Super Multi-Layer redukujú vznik odleskov, zamedzujú difúzovaniu a vylepšujú ostrosť a kontrast. Zaostrovanie zabezpečuje rýchly a tichý HSM ultrazvukový motor. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 80 cm pri zväčšení 1:6,3. Kruhová 9-lamelová clona vytvára atraktívne podanie rozostrených časti obrazu. Objektív je kompatibilný s telekonvertormi Sigma TC 1,4x EX DG APo a TC 2x EX DG APO.

 

 

Bližšie informácie: http://www.sigma-photo.co.jp/english/news/110208_apo50-150_28ex_dc_os_hsm.htm

 

 

Sigma Macro 105/2,8 EX DG OS HSM

 

Makroobjektívy Sigma s ohniskom 105 mm patria medzi najobľúbenejšie objektívy tejto značky. Nový objektív prináša hneď niekoľko vylepšení. Tým prvým je zabudovanie optickej stabilizácie pre snímanie fotografii bez použitia statívu, s menším rizikom roztrasenia obrazu. V optickej sústave sú použité SLD prvky korigujúce aberáciu a skreslenie. Vďaka plávajúcim členom sa pri preostrovaní nemení veľkosť objektívu. Mierka zväčšenia je 1:1 pri najkratšej zaostrovacej vzdialenosti 31,2 cm. Aj tento objektív obsahuje optické prvky s Super Multi-Layer antireflexnými vrstvami. Rýchle a tiché zaostrovanie zabezpečuje ultrazvukový HSM motor. Objektív je kompatibilný s telekonvertormi Sigma TC 1,4x EX DG APo a TC 2x EX DG APO.

 

 

Bližšie informácie: http://www.sigma-photo.co.jp/english/news/110208_macro105_28_ex_dg_os_hsm.htm

 

 

Sigma 12-24mm F4.5-5.6 II DG HSM

 

Svojej druhej verzie sa dočkal superširokouhlý zoom 12-24. Jeden SLD a štyri FLD optické členy kompenzujú aberáciu a zabezpečujú vysokú obrazovú kvalitu. Optická konštrukcia využívajúca hybridné asférické členy a špeciálne navrhnuté šošovky poskytuje vysoký výkon pri zachovaní kompaktnej a ľahkej konštrukcie. Antireflexné vrstvy Super Multi-Layer  redukujú odlesky. Objektív poskytuje ostrý obraz aj pri maximálnom odclonení. Ultrazvukový HSM motorček zabezpečuje rýchle a tiché zaostrovanie s možnosťou okamžitého manuálneho doostrenia. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 28 cm. Objektív je pretesnený voči prachu a vode pre použitie aj v drsných podmienkach.

Objektív je navrhnutý pre Full Frame fotoaparáty, ale použiteľný je aj na APS-C modeloch (nutnosť prepočítať ohniskovú dĺžku podľa crop faktora použitého fotoaparátu).

 

 

Bližšie informácie: http://www.sigma-photo.co.jp/english/news/110208_12-24_45-56_II_dg_hsm.htm

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
srni
2011-02-10 10:00:26
Ta 50 - 150 vyzera dost dobre uvidime ake budu recenzie
 
MartinH
2011-02-10 10:10:22
jj ta 50-150 by mi padla velmi dobre, nech uz su testy na nu.. predchodca nebol dobry..
 
mato.draho
2011-02-10 10:23:05
A nová SIGMA 12-24mm F4.5-5.6 II DG HSM kde ostala?
http://www.sigma-photo.co.jp/english/news/110208_12-24_45-56_II_dg_hsm.htm
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-02-10 10:44:28
tiez ma zarazilo kde ostala sigma 12=24??? no inak konecne to vyzera ze sigma upustil z toho sibnuteho povrchu ktory sa supal dole po case...
 
hombreee
2011-02-10 10:45:36
mne sa paci ta Sigma Macro 105/2.8 som zvedavy na testy a na cenu, v porovnani s nikonom 105/2.8 AF-S
 
hombreee
2011-02-10 10:46:28
ale odhadujem cenu okolo 500EUR
 
kecal
2011-02-10 10:47:11
škoda že Sigma šla cestou \"zoom\" prstenca na konci objektívu. Je to veľmi nepraktické riešenie a diskvalifikuje to Sigmu u fotografov ktorí fotia akčné žánre. Veľmi sa tým totiž menia úchopové zvyklosti a možnosti. Začali to 70-200/2.8 a vidím že pokračujú aj pri 50-150/2.8 ( ten rozsah je fajn na fotenie športu v hale, začína na príjemnejších 50 ).
 
kabes
2011-02-10 12:06:34
príspevok od: kecal
škoda že Sigma šla cestou \"zoom\" prstenca na konci objektívu. Je to veľmi nepraktické riešenie a diskvalifikuje to Sigmu u fotografov ktorí fotia akčné žánre. Veľmi sa tým totiž menia úchopové zvyklosti a možnosti. Začali to 70-200/2.8 a vidím že pokračujú aj pri 50-150/2.8 ( ten rozsah je fajn na fotenie športu v hale, začína na príjemnejších 50 ).
rozsah je fakt dobrej, mam starší 70-200 a těch 50 by občas bodlo...jinak ty prstence to je fakt nesmysl, nevím proč to začali takhle dělat, u starší sigmy je sice trochu problém s ostřením při 2,8 ale zase \"zomavací\" prstenec je ještě tam kde má bejt, blíž u těla
 
markus
2011-02-10 12:42:42
príspevok od: kabes
rozsah je fakt dobrej, mam starší 70-200 a těch 50 by občas bodlo...jinak ty prstence to je fakt nesmysl, nevím proč to začali takhle dělat, u starší sigmy je sice trochu problém s ostřením při 2,8 ale zase \"zomavací\" prstenec je ještě tam kde má bejt, blíž u těla
Pretoze aspon ja si myslim castejsie clovek zoomuje ako doostruje rucne teda ak drzis objektiv na zaciatku je stabilnejsie ho udrzat ako ked je blizsko prstenec tela fotoaparatu
 
haplo602
2011-02-10 13:31:32
príspevok od: kecal
škoda že Sigma šla cestou \"zoom\" prstenca na konci objektívu. Je to veľmi nepraktické riešenie a diskvalifikuje to Sigmu u fotografov ktorí fotia akčné žánre. Veľmi sa tým totiž menia úchopové zvyklosti a možnosti. Začali to 70-200/2.8 a vidím že pokračujú aj pri 50-150/2.8 ( ten rozsah je fajn na fotenie športu v hale, začína na príjemnejších 50 ).
nerobi to aj Nikon na novych objektivoch ?
 
Marcel Rebro
2011-02-10 13:36:15
príspevok od: haplo602
nerobi to aj Nikon na novych objektivoch ?
na ktorych? na najnovsich zoomoch (28-300, 24-120) je sice zoomovaci prstenec nakonci, ale objektiv je kratky a teda je na tom istom mieste ako na IF zoomoch (70-200) ... takze ruku mam stale na tom istom mieste. kdezto pri sigme ju mas natiahnutu dopredu ...
 
Milann
2011-02-10 14:45:11
Az taka blbost ten prstenec na konci nie je: Drzis objektiv blizsie pri volnom konci a tak by si mal drzat celu supravu stabilnejsie, kedze taky objektiv je dost dlhy.

Ale zaujima ma, ako dopadne opticky...
 
kecal
2011-02-10 15:04:39
príspevok od: Milann
Az taka blbost ten prstenec na konci nie je: Drzis objektiv blizsie pri volnom konci a tak by si mal drzat celu supravu stabilnejsie, kedze taky objektiv je dost dlhy.

Ale zaujima ma, ako dopadne opticky...
vieš aký je rozdiel držať ruku vpredu tak že ju máš lalťom opretú o telo a tak že ju máš natiahnutú vpred bez podpory? zober si do každej ruky 1kg soli, jednu si opri o telo celým ramenom po lakeť a druhú drž bez podpory ... po 10 minútach si znova polož otázku :
1 - čo je pohodlnejšie
2- čo je podstatne stabilnejšie ( časy pri horších svetelných podmienkach na \"hrane\" ) , ktorá ruka sa ti podstatne viac chveje.
3- v neposlednom rade ide aj o zvyk a zaužívané držanie...

Nerozprávam tu ( a kolega detto ) o jednom, dvoch obrázkoch z nedeľnej prechádzky po ZOO ale o niekoľkohodinovom fotení...
 
Marcel Rebro
2011-02-10 15:54:55
príspevok od: Milann
Az taka blbost ten prstenec na konci nie je: Drzis objektiv blizsie pri volnom konci a tak by si mal drzat celu supravu stabilnejsie, kedze taky objektiv je dost dlhy.

Ale zaujima ma, ako dopadne opticky...
hadaj preco sa pri pri pri mierenej strelbe (napr. malorazkou, gulovnicou) drzi zbran za predpazbie viac vzadu (blizsie pri spusti) ako skeete/trape (strelba brokovnicou na letiace terce)
 
Marcel Rebro
2011-02-10 15:57:19
pri^3 byt nemalo ... kokce mi klavesnica
 
mllpo
2011-02-10 20:39:54
príspevok od: hombreee
ale odhadujem cenu okolo 500EUR
pridaj optimisto
nestabilizovana verzia stoji napr. na tomto shope 514€
shop.ephoto.sk/sigma-105-mm-f-2-8-ex-dg-macro-pre-nikon.html
 
hombreee
2011-02-11 00:30:38
príspevok od: mllpo
pridaj optimisto
nestabilizovana verzia stoji napr. na tomto shope 514€
shop.ephoto.sk/sigma-105-mm-f-2-8-ex-dg-macro-pre-nikon.html
Ak to bude stat nad 600-700EUR tak to si potom kazdy Nikonak kupi radsej Nikon 105mm f/2,8G AF-S VR za cca 750EUR. No uvidime.
 
javelin
2011-02-11 06:27:22
príspevok od: Marcel Rebro
hadaj preco sa pri pri pri mierenej strelbe (napr. malorazkou, gulovnicou) drzi zbran za predpazbie viac vzadu (blizsie pri spusti) ako skeete/trape (strelba brokovnicou na letiace terce)
Lebo ujo na pravo, potrebuje streliť rovno, a ujo na lavo do oblúka.....?
 
Milann
2011-02-11 09:15:50
príspevok od: kecal
vieš aký je rozdiel držať ruku vpredu tak že ju máš lalťom opretú o telo a tak že ju máš natiahnutú vpred bez podpory? zober si do každej ruky 1kg soli, jednu si opri o telo celým ramenom po lakeť a druhú drž bez podpory ... po 10 minútach si znova polož otázku :
1 - čo je pohodlnejšie
2- čo je podstatne stabilnejšie ( časy pri horších svetelných podmienkach na \"hrane\" ) , ktorá ruka sa ti podstatne viac chveje.
3- v neposlednom rade ide aj o zvyk a zaužívané držanie...

Nerozprávam tu ( a kolega detto ) o jednom, dvoch obrázkoch z nedeľnej prechádzky po ZOO ale o niekoľkohodinovom fotení...
Ten objektiv ma dlzku 20 cm... To sa myslim prechopit da (opora - koniec objektivu). Nehovorim, ze toto riesenie je idealne, ale ma istu logiku...
 
kecal
2011-02-11 09:36:23
príspevok od: Milann
Ten objektiv ma dlzku 20 cm... To sa myslim prechopit da (opora - koniec objektivu). Nehovorim, ze toto riesenie je idealne, ale ma istu logiku...
lebo je to blbosť ... podopieraš si objektív za koniec, zoomuješ, a skús si pri tom uvolniť pravú ruku - ako o kde uchopíš zostavu telo//70-200 ... vidím že si s tým ešte asi nefotil poriadne... škoda debaty.
 
kecal
2011-02-11 09:41:57
príspevok od: Milann
Ten objektiv ma dlzku 20 cm... To sa myslim prechopit da (opora - koniec objektivu). Nehovorim, ze toto riesenie je idealne, ale ma istu logiku...
skús si zobrať 2,5 litrovú pet fľašu, naplň ju vodov a uchop tak ako by si držal ten objektív - za koniec, drť 15 minút a skús si to potom v ťažisku. To isté sa deje aj so zostavou, iné je jeď ju držíč v ťažisku a iné na konci.
 
MartinH
2011-02-11 10:49:19
príspevok od: kecal
lebo je to blbosť ... podopieraš si objektív za koniec, zoomuješ, a skús si pri tom uvolniť pravú ruku - ako o kde uchopíš zostavu telo//70-200 ... vidím že si s tým ešte asi nefotil poriadne... škoda debaty.
nemas pravdu, ja som fotil s 70-200 tak ze som mal uchop pri usti.. a praveze mi tam vadil ostriaci prstenec, takze teraz ked je tam zoomovaci tak ja som rad.. a nikdy som nemal problem stym ze by som to neuvladal, tak ale nemam rucicky ako palicky..
 
kecal
2011-02-11 11:02:23
príspevok od: MartinH
nemas pravdu, ja som fotil s 70-200 tak ze som mal uchop pri usti.. a praveze mi tam vadil ostriaci prstenec, takze teraz ked je tam zoomovaci tak ja som rad.. a nikdy som nemal problem stym ze by som to neuvladal, tak ale nemam rucicky ako palicky..
neodpovedal si, keď si chceš uvolniť pravú ruku, poprepínať tlačidlá, ovládať menu, stále ho držíš za koniec? LOL, alebo si to prekladáš stále ako horúci zemiak ... Ja ti to neberiem. Vyjadril som svoj názor a skúsenosť.
 
MartinH
2011-02-11 11:23:23
príspevok od: kecal
neodpovedal si, keď si chceš uvolniť pravú ruku, poprepínať tlačidlá, ovládať menu, stále ho držíš za koniec? LOL, alebo si to prekladáš stále ako horúci zemiak ... Ja ti to neberiem. Vyjadril som svoj názor a skúsenosť.
? bud fotis alebo uvolnujes pravu ruku.. a ked chces nieco poprepinat tak, tak ci tak prehmetavas.. alebo drztis telo dvoma rukami pri foteni s 70-200? aj to sa da, ked mas monopod, to je ideal..
 
Granko
2011-02-11 11:51:42
príspevok od: MartinH
? bud fotis alebo uvolnujes pravu ruku.. a ked chces nieco poprepinat tak, tak ci tak prehmetavas.. alebo drztis telo dvoma rukami pri foteni s 70-200? aj to sa da, ked mas monopod, to je ideal..
Neprehmatávaš, pokiaľ máš úchop ľavou rukou (resp. tou na objektíve) čo najbližšie ku ťažisku. A to je presne v prípade zoomovacieho prstenca bližšie ku bajonetu.
 
MartinH
2011-02-11 11:57:31
príspevok od: Granko
Neprehmatávaš, pokiaľ máš úchop ľavou rukou (resp. tou na objektíve) čo najbližšie ku ťažisku. A to je presne v prípade zoomovacieho prstenca bližšie ku bajonetu.
ked chces poprepinat? na to som reagoval.. vtedy ti nepomoze ani drzat sklo pro bajonete..
 
flanker
2011-02-11 12:08:41
Mimo tohoto vsetkeho, mne sa ta Sigma 50-150 naramne paci. akurat ze je to Sigma s jej front-back focus problemami. Ja to nechapem, preco to konecne nespravia. Niektore objektivy su namakane, pomaly sa vyrovavnavaju orig. znackam C&N&S&P, ale ostria nepresne uz desiatky rokov. Kamos pred mesiacom kupil novucicku Sigmu 17-70 OS f/2.8-4. Tiez mala front focus ....
 
Granko
2011-02-11 12:12:17
príspevok od: MartinH
ked chces poprepinat? na to som reagoval.. vtedy ti nepomoze ani drzat sklo pro bajonete..
Ja som ani vtedy neprehmatával, pretože tlačidlá na objektíve sú v blízkosti ťažiska, dajú sa ovládať palcom.
Je to jednoduchá fyzika - páky, ťažisko, pôsobenie síl a ich veľkosť. A v tomto boji jednoznačne vyhráva zoomovací prstenec bližšie ku bajonetu. Či už komfortom pri držaní a ovládaní, bezpečnosťou úchopu, elimináciou únavy držiacej ruky atď.
 
MartinH
2011-02-11 12:18:24
príspevok od: Granko
Ja som ani vtedy neprehmatával, pretože tlačidlá na objektíve sú v blízkosti ťažiska, dajú sa ovládať palcom.
Je to jednoduchá fyzika - páky, ťažisko, pôsobenie síl a ich veľkosť. A v tomto boji jednoznačne vyhráva zoomovací prstenec bližšie ku bajonetu. Či už komfortom pri držaní a ovládaní, bezpečnosťou úchopu, elimináciou únavy držiacej ruky atď.
myslel som tlacidla na tele, nie na skle..
 
kecal
2011-02-11 12:21:37
príspevok od: MartinH
myslel som tlacidla na tele, nie na skle..
však neprehmatávaš - držíž v ťažisku a pravou rukou si môžeš špárať aj v nose - alebo sa hrať s tlačidlami...
 
Granko
2011-02-11 12:28:48
príspevok od: MartinH
myslel som tlacidla na tele, nie na skle..
Tie ovláda druhá ruka. Bez prehmatu.
Pri zoomovacom prstenci pri prednom člene je potrebný prehmat, pri prstenci pri bajonete nie.
 
paldixy
2011-02-11 23:05:08
príspevok od: kabes
rozsah je fakt dobrej, mam starší 70-200 a těch 50 by občas bodlo...jinak ty prstence to je fakt nesmysl, nevím proč to začali takhle dělat, u starší sigmy je sice trochu problém s ostřením při 2,8 ale zase \"zomavací\" prstenec je ještě tam kde má bejt, blíž u těla
Dobre a ako pracovala Tá Sigma ? Napr. čo sa týka ostrenia a ostrosti. Ja jú mám zamluvenú na duben s bajonetom Olympus z druhej ruky za 500 euro-slušná ponuka. Chcem s ňou fotografovať vtáky z krytu zo vzdialenosti asi 3 m. a chcel by som si predostrit scénu. V režime A by som hádal asi clonu 6,3 pri čase 1/100s. Šlo by to? Rád by som mal určité informácie vopreď. A načo si ju Ty používal ? Ďakujem
 
PeCh
2011-02-12 12:05:08
príspevok od: flanker
Mimo tohoto vsetkeho, mne sa ta Sigma 50-150 naramne paci. akurat ze je to Sigma s jej front-back focus problemami. Ja to nechapem, preco to konecne nespravia. Niektore objektivy su namakane, pomaly sa vyrovavnavaju orig. znackam C&N&S&P, ale ostria nepresne uz desiatky rokov. Kamos pred mesiacom kupil novucicku Sigmu 17-70 OS f/2.8-4. Tiez mala front focus ....
Mňa by celkom zaujímalo, nakoľko je FF/BF u Sigmy bežný a reálny. Osobne mám spomínanú 17-70 OS f/2.8-4 a paráda bez problémov. Čo som sa rozprával so známymi, tak tiež nikdy žiadny problém a niektoré Sigmy sú opticky lepšie ako Canon/Nikon (napríklad 50/1.4) a hoci sú drahšie, v pohode sa predávajú a ľudia sú s nimi nadmieru spokojní. Čo sa týka nadávania na Sigmy, tak som to zachytil len SK/CZ fórach od ľudí, ktorí Sigmu ani nevideli.

Problém s FF mám na Canon 85/1.8, kamoš ho má na Canon 85/1.2L.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-02-12 12:10:05
príspevok od: PeCh
Mňa by celkom zaujímalo, nakoľko je FF/BF u Sigmy bežný a reálny. Osobne mám spomínanú 17-70 OS f/2.8-4 a paráda bez problémov. Čo som sa rozprával so známymi, tak tiež nikdy žiadny problém a niektoré Sigmy sú opticky lepšie ako Canon/Nikon (napríklad 50/1.4) a hoci sú drahšie, v pohode sa predávajú a ľudia sú s nimi nadmieru spokojní. Čo sa týka nadávania na Sigmy, tak som to zachytil len SK/CZ fórach od ľudí, ktorí Sigmu ani nevideli.

Problém s FF mám na Canon 85/1.8, kamoš ho má na Canon 85/1.2L.
asi tak, len na takom zoome 70-200 sa to blbo steluje, na 70mm je to dobre na 200 FF ako svina. pri pevných ohniskách je to skorigovanie pomerne easy. Preto ak sigmu tak asi iba pevne ohnisko. ja mám S 50F,4 a je moc moc dobrá aj na F1,4, určite pojdem aj do S 85 F1,4. Pevne ohniská by mali dobre fungovať aj na buducich telách čo sa o zoomoch nedá so 100% istotou povedať..
 
javelin
2011-02-12 12:14:13
príspevok od: Jozef Peniak
asi tak, len na takom zoome 70-200 sa to blbo steluje, na 70mm je to dobre na 200 FF ako svina. pri pevných ohniskách je to skorigovanie pomerne easy. Preto ak sigmu tak asi iba pevne ohnisko. ja mám S 50F,4 a je moc moc dobrá aj na F1,4, určite pojdem aj do S 85 F1,4. Pevne ohniská by mali dobre fungovať aj na buducich telách čo sa o zoomoch nedá so 100% istotou povedať..
jedinú Sigmu ktorú vlastním je 70-200 , (po nej nasledoval už model so stabilizáciou )a, je na milimeter presná....
Nič som vlastne nechcel povedať , iba že nadávať nemôžem...
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-02-12 16:35:58
príspevok od: javelin
jedinú Sigmu ktorú vlastním je 70-200 , (po nej nasledoval už model so stabilizáciou )a, je na milimeter presná....
Nič som vlastne nechcel povedať , iba že nadávať nemôžem...
ja som skušal dva modely S 70-200 a zle..
 
flanker
2011-02-12 16:47:38
príspevok od: PeCh
Mňa by celkom zaujímalo, nakoľko je FF/BF u Sigmy bežný a reálny. Osobne mám spomínanú 17-70 OS f/2.8-4 a paráda bez problémov. Čo som sa rozprával so známymi, tak tiež nikdy žiadny problém a niektoré Sigmy sú opticky lepšie ako Canon/Nikon (napríklad 50/1.4) a hoci sú drahšie, v pohode sa predávajú a ľudia sú s nimi nadmieru spokojní. Čo sa týka nadávania na Sigmy, tak som to zachytil len SK/CZ fórach od ľudí, ktorí Sigmu ani nevideli.

Problém s FF mám na Canon 85/1.8, kamoš ho má na Canon 85/1.2L.
Ja som mal dve Sigmy. Kedysi davno 18-200. Na dlhom konci mala markantny BF. Potom som mal starsiu verziu 17-70. Ta bola OK. Teraz kupil kamos tu novu stabilizovanu 17-70ku a FF jak svina. A toto je na tych Sigmach nafigu. Meni sa to strasne kus od kusa. Niekomu to foti vynikajuco a inemu mizerne. A na takuto loteriu pri kupe za stovky EUR ja nemam nervy, hlavne nie v tomto husakstate, kde v kamennej predajni maju tak max jeden kus ...
 
PeCh
2011-02-12 18:21:24
príspevok od: flanker
Ja som mal dve Sigmy. Kedysi davno 18-200. Na dlhom konci mala markantny BF. Potom som mal starsiu verziu 17-70. Ta bola OK. Teraz kupil kamos tu novu stabilizovanu 17-70ku a FF jak svina. A toto je na tych Sigmach nafigu. Meni sa to strasne kus od kusa. Niekomu to foti vynikajuco a inemu mizerne. A na takuto loteriu pri kupe za stovky EUR ja nemam nervy, hlavne nie v tomto husakstate, kde v kamennej predajni maju tak max jeden kus ...
Ak niekto viete o nejakej predajni v okolí BA, kde by mali v predajni Sigmu 30/1.4 a/alebo 50/1.4, tak mi sem napíšte. Obe chcem kúpiť, ale najradšej pred kúpou osobne vyskúšať. Nechcem byť sviňa a objednať ich cez internet a do 7 dní vrátiť.

Ak toto čítate v shop.ephoto.sk, tak mi tiež môžete dať vedieť, keď ich budete mať skladom.
 
javelin
2011-02-12 20:19:13
príspevok od: flanker
Ja som mal dve Sigmy. Kedysi davno 18-200. Na dlhom konci mala markantny BF. Potom som mal starsiu verziu 17-70. Ta bola OK. Teraz kupil kamos tu novu stabilizovanu 17-70ku a FF jak svina. A toto je na tych Sigmach nafigu. Meni sa to strasne kus od kusa. Niekomu to foti vynikajuco a inemu mizerne. A na takuto loteriu pri kupe za stovky EUR ja nemam nervy, hlavne nie v tomto husakstate, kde v kamennej predajni maju tak max jeden kus ...
18-200 nie je objektív....je to v podstate vodoinštalatérska trubka s plastovou šošovkou....
 
flanker
2011-02-12 21:07:36
príspevok od: javelin
18-200 nie je objektív....je to v podstate vodoinštalatérska trubka s plastovou šošovkou....
Ved jasne. Aj tak skoncila . Vtedy som bol totalny amater. Teraz som uz len amater ... ;-P
 
flanker
2011-02-12 21:16:19
príspevok od: PeCh
Ak niekto viete o nejakej predajni v okolí BA, kde by mali v predajni Sigmu 30/1.4 a/alebo 50/1.4, tak mi sem napíšte. Obe chcem kúpiť, ale najradšej pred kúpou osobne vyskúšať. Nechcem byť sviňa a objednať ich cez internet a do 7 dní vrátiť.

Ak toto čítate v shop.ephoto.sk, tak mi tiež môžete dať vedieť, keď ich budete mať skladom.
Skus Megafoto na Racianskej. Kamenna predajna vyzera velmi solidne. Jednaju slusne. Zavolaj, spytaj sa, ci maju na sklade, chod vyskusat ...
 
kabes
2011-02-12 22:49:54
príspevok od: paldixy
Dobre a ako pracovala Tá Sigma ? Napr. čo sa týka ostrenia a ostrosti. Ja jú mám zamluvenú na duben s bajonetom Olympus z druhej ruky za 500 euro-slušná ponuka. Chcem s ňou fotografovať vtáky z krytu zo vzdialenosti asi 3 m. a chcel by som si predostrit scénu. V režime A by som hádal asi clonu 6,3 pri čase 1/100s. Šlo by to? Rád by som mal určité informácie vopreď. A načo si ju Ty používal ? Ďakujem
používám jí v hale na sport, ale abych pravdu řekl na clonu 2,8 i na 3,2 je ostrost dost měkká až neostrá, od 3,5 a nejlépe 4 už je to OK, sice to už je v hale moc nepoužitelný, ale venku je to nádhera...jinak spokojenost za tu cenu oproti konkurenci na to moje sportovní focení, samozřejmě origo nikon by bylo asi jiný kafe, ale to už je na mě finančně moc
 
paldixy
2011-02-13 11:39:47
príspevok od: kabes
používám jí v hale na sport, ale abych pravdu řekl na clonu 2,8 i na 3,2 je ostrost dost měkká až neostrá, od 3,5 a nejlépe 4 už je to OK, sice to už je v hale moc nepoužitelný, ale venku je to nádhera...jinak spokojenost za tu cenu oproti konkurenci na to moje sportovní focení, samozřejmě origo nikon by bylo asi jiný kafe, ale to už je na mě finančně moc
Aha sport, dozvedel som sa od českých kolegov zo stránky Fotografovaní .cz .v diskusii, že pri nižších teplotách, čo je v zime sa nedá zaostriť, lebo nefunguje HSM, resp. zamŕza a ani sa nepohne. Vieš o tom niečo ? Ďakujem
 
kabes
2011-02-13 14:26:11
príspevok od: paldixy
Aha sport, dozvedel som sa od českých kolegov zo stránky Fotografovaní .cz .v diskusii, že pri nižších teplotách, čo je v zime sa nedá zaostriť, lebo nefunguje HSM, resp. zamŕza a ani sa nepohne. Vieš o tom niečo ? Ďakujem
tak to se mě ještě nestalo, je fakt že při -20 jsem ho neměl venku , ale při běžnej mrazech mě nikdy nezklamal...jediný co vím a co běžně v diskuzích letí je, že u starší Sigmy je to kus od kusu, ale zase u té řady II už se nic podobného neobjevilo
 
illusion
2011-02-13 15:41:30
je tu este niekto komu HSM ostrenie vrzga/piska ? mne to robi uz druha hsm sigma (150 a 70-200), mam dojem ze to suvisi s teplotou. ked piska, tak pri kazdom zaostreni, ale len v jednom smere.

ja len ci som sam alebo je nas viac
 
paldixy
2011-02-13 17:28:00
príspevok od: illusion
je tu este niekto komu HSM ostrenie vrzga/piska ? mne to robi uz druha hsm sigma (150 a 70-200), mam dojem ze to suvisi s teplotou. ked piska, tak pri kazdom zaostreni, ale len v jednom smere.

ja len ci som sam alebo je nas viac
Ja mam sigmu 30/1,4 a tiež to robí. Ale v mojom prípade je to také klinkanie , to je však môj sluchový vnem. Áno U Sigmy HSM je to asi normálne, veď som ju kupoval pred 5 mesiacmi úplne novú a potvrdili to aj v česku na serveri Fotoaparát.cz. Tiež som sa spočiatku vyľakal.
 
illusion
2011-02-13 18:45:37
príspevok od: paldixy
Ja mam sigmu 30/1,4 a tiež to robí. Ale v mojom prípade je to také klinkanie , to je však môj sluchový vnem. Áno U Sigmy HSM je to asi normálne, veď som ju kupoval pred 5 mesiacmi úplne novú a potvrdili to aj v česku na serveri Fotoaparát.cz. Tiež som sa spočiatku vyľakal.
predstav si ze to zacne piskat v kostole pri foteni sobasa, hehe
 
javelin
2011-02-14 17:08:19
príspevok od: illusion
je tu este niekto komu HSM ostrenie vrzga/piska ? mne to robi uz druha hsm sigma (150 a 70-200), mam dojem ze to suvisi s teplotou. ked piska, tak pri kazdom zaostreni, ale len v jednom smere.

ja len ci som sam alebo je nas viac
No na mojom objektíve je veľmi tiché....skôr len tak šumí....asi musím zaklopať na drevo...mám skutočne kus bez závad.....
 
illusion
2011-02-14 21:38:15
príspevok od: javelin
No na mojom objektíve je veľmi tiché....skôr len tak šumí....asi musím zaklopať na drevo...mám skutočne kus bez závad.....
mne tiez ticho sumi, ledva ho pocut. ale pri urcitej teplote to zavrzga v jednom smere otacania. ale je to uz druha sigma, zvyknem si
 
javelin
2011-02-14 21:44:05
príspevok od: illusion
mne tiez ticho sumi, ledva ho pocut. ale pri urcitej teplote to zavrzga v jednom smere otacania. ale je to uz druha sigma, zvyknem si
Mám ho od jara....v lete som to nespozoroval a priznám sa teraz v zime som ho vytiahol raz zo skrine , že či tam ešte je.....musím vyskúšať...má sa vraj ochladiť...
 
Roger
2011-02-14 21:50:26
príspevok od: illusion
je tu este niekto komu HSM ostrenie vrzga/piska ? mne to robi uz druha hsm sigma (150 a 70-200), mam dojem ze to suvisi s teplotou. ked piska, tak pri kazdom zaostreni, ale len v jednom smere.

ja len ci som sam alebo je nas viac
Mne 70-200 pri mínusových teplotách tiež píska, ale nie je to nič dramatické
 
illusion
2011-02-14 22:11:11
príspevok od: javelin
Mám ho od jara....v lete som to nespozoroval a priznám sa teraz v zime som ho vytiahol raz zo skrine , že či tam ešte je.....musím vyskúšať...má sa vraj ochladiť...
hehe jo, hlavne treba so sebou nosit sacok do ktoreho to cele vojde pri navrate do tepleho a vlhkeho vzduchu

daj potom vediet ci piska, som zvedavy
 
javelin
2011-02-14 23:33:38
príspevok od: illusion
hehe jo, hlavne treba so sebou nosit sacok do ktoreho to cele vojde pri navrate do tepleho a vlhkeho vzduchu

daj potom vediet ci piska, som zvedavy
Ozvem sa....
 
flanker
2013-10-14 13:22:06
Pre vsetkych rumoristov, uz je to viac menej vonku. Sigma 24-105 OS f/4
http://www.sigma-global.com/en/lenses/cas/product/art/a_24_105_4/index.html
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia