Hore

Novinky Sony

Spoločnosť Sony predstavila niekoľko prírastkov do svojej pôsobivej obrazovej ponuky - plnoformátový fotoaparát Alpha 7C (model ILCE-7C), objektív so zoomom FE 28-60mm F4-5.6 (model SEL2860) a blesk HVL-F28RM .

Alpha 7C je svetovo najmenší a najľahší full-frame fotoaparát s nekompromisným výkonom, vyniká pokročilým AF, 4K videom. V kombinácii s najmenším a najľahším objektívom so štandardným zoomom FE 28-60 mm F4-5.6 na svete prináša táto všestranná kombinácia zážitok, aký sa nepodobá žiadnemu inému, maximalizuje prenosnosť a všestrannosť bez toho, aby sa obetovala akákoľvek sila full-frame systému. HVL Blesk -F28RM umožňuje používateľom rozšíriť svoje fotografické možnosti s vynikajúcou kompaktnosťou a inteligentným ovládaním intenzity svetla spojeným s detekciou tváre fotoaparátu.


Nová Alpha 7C: Nekompromisný výkon plného formátu v kompaktnom tele

Nová Alpha 7C kombinuje kvalitu full-frame spoločnosti Sony, pokročilé možnosti automatického zaostrovania a všestranné funkcie snímania videa v úžasne ľahkom a kompaktnom tele. Nový fotoaparát je vybavený 24,2 Mpx plnoformátovým snímačom CMOS Exmor R ™ BSI a procesorom spracovania obrazu BIONZ X ™, ktorý ponúka vysokú citlivosť, vynikajúce rozlíšenie, široký dynamický rozsah 15EV a vysokú rýchlosť spracovania dát spracovania obrazových dát.



Rozmery fotoaparátu sú len 124,0 mm x 71,1 mm x 59,7 mm a s hmotnosťou len 509 g je Alpha 7C podobná veľkosťou a hmotnosťou fotoaparátu APS-C, s hmotnosťou iba o 1 percento väčšou ako u modelu Alpha 6600. Aj v tomto kompaktnom tele ponúka Alpha 7C stabilizáciu obrazu s účinnosťou 5 stupňov. Navyše vysoká kapacita batérie NP-FZ100 poskytuje dostatok energie na zachytenie 740 záberov pri použití LCD monitora, alebo 680 záberov pri použití hľadáčika.

Vynikajúca kvalita obrazu celého obrazu

Nová Alpha 7C od spoločnosti Sony kombinuje vysoké rozlíšenie s nízkym šumom pre vynikajúcu kvalitu obrazu pri všetkých citlivostiach a ponúka užívateľovi ohromujúcu kvalitu obrazu pre snímanie každodenných fotografií a filmov, ako je príroda, portréty, šport, street a ďalšie. Štandardné ISO je v rozsahu 100 - 51 200 a je rozšíriteľné na ISO 50-204 800. Alpha 7C tiež podporuje spracovanie 16-bit a 14-bitový výstup RAW.

Pokročilé automatické zaostrovanie

Automatické zaostrovanie je riadené umelou inteligenciou. „Tracking On + AF-On“ je teraz možné priradiť k užívateľskému tlačidlu. „Touch Tracking“ je funkcia výberu objektu pomocou dotykového displeja a funguje pri fotografovaní aj nakrúcaní videa. Nechýba automatické zaostrenie na oči v reálnom čase pre ľudí i zvieratá. Detekcia očí a tváre sú detekované v reálnom čase s vysokou presnosťou.

Alpha 7C využíva fázovú detekciu s 693 bodmi, ktoré pokrývajú približne 93 percent z oblasti obrazu a ďalej 425 bodov s detekciou kontrastu. Sériové snímanie je s frekvenciou 10 obr./s. so zapnutým AF/AE.

Je tiež možné snímať nepretržite rýchlosťou až obr./s. v režime živého náhľadu s minimálnym oneskorením hľadáčika / monitora pre ľahké a stabilné snímanie aj pri intenzívnom pohybe objektu. Buffer pojme približne 223 JPEG (jemné L) obrázkov, 115 komprimovaných obrázkov RAW alebo 45 nekomprimovaných obrázkov RAW, nasnímaných v jedenej sérii. Citlivosť AF je do -4EV.

Rozšírené možnosti videa

4K (QFHD: 3840 x 2160) video využíva celú šírku snímača, takmer dvojnásobné rozlíšenie je následne prevzorkované, aby sa dosiahlo vysoko kvalitné rozlíšenie 4K záberov s výnimočnými detailmi a hĺbkou. Okrem toho Alpha 7C podporuje HDR (HLG ) a S-log / S-gamut profily. Pri Full HD rozlíšení je k dispozícii vysokrýchlostná frekvencia 120 fps . Eye AF detekcia  (pre ľudí) je k dispozícii aj vo videu. Vďaka tomu sa užívateľ môže sústrediť na obsah a nie na zaostrovanie. Rýchlosť zaostrovania je nastaviteľná v siedmych stupňoch a citlivosť v piatich. Pre snímanie filmov je k dispozícii aj funkcia Touch Tracking.

Alpha 7C je vybavený otočným LCD monitorom, takže je ľahké nakrúcať selfie a video z rôznych neštandardných uhlov.

Tlačidlo MOVIE je umiestnené v hornej časti fotoaparátu, čo uľahčuje jeho prácu pri snímaní v režime selfie. Alpha 7C navyše zachytáva aj zvuk vo vysokej kvalite. Do pätice Multi Interface (MI) bolo pridané digitálne zvukové rozhranie, ktoré umožňuje použiť shotgun mikrofón ECM-B1M alebo adaptér XLR-K3M. K dispozícii sú tiež konektory pre slúchadlá a mikrofón, ktoré umožňujú presné sledovanie zaznamenaného zvuku. Metadáta pripojené k videozáznamom snímaným vertikálne umožňujú prehrávanie a úpravy záznamu aj po prenose do smartfónu v režime na výšku.

Navrhnuté pre spoľahlivú prevádzku

Alpha 7C je navrhnutý s ohľadom na potreby užívateľov. Dotykový LCD monitor má 3,0” a rozlíšenie 921 000 bodov. EVF hľadáčik je typu XGA OLED Tru-Finder ™ s rozlíšením 2,35 Mpx. Fotoaparát ponúka funkcie, ktoré zjednodušujú jeho používanie, napr. tlačidlo Fn, či 3 užívateľské programy. Je tiež odolný proti prachu a vlhkosti.

Wi-Fi umožňuje priamy prenos obrázkov a videozáznamov do smartfónu alebo tabletu pre pohodlné zdieľanie, prezeranie alebo ukladanie. Okrem bežného pásma 2,4 GHz podporuje aj pásmo 5 GHz (IEEE 802.11a / b / g / n / ac). K dispozícii je tiež konektor USB Type-C, ktorý podporuje rýchlosť až 5 Gb/s. Umožňuje aj nabíjanie z externej powerbanky, alebo iného USB zdroja.

Nový objektív FE 28-60 mm F4-5,6

Nový objektív FE 28-60 mm F4-5.6 je najmenší a najľahší štandardný plnoformátový zoom objektív na svete. Súčasťou optickej sústavy sú aj 3 asférické prvky pre účinne potlačenie aberácie v celom rozsahu zoomu a vysoké rozlíšenie od rohu k rohu. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je od 30 cm (širokouhlý) do 45 cm (teleobjektív), čo využijete aj v režime selfie.

Hmotnosť je 167 g a rozmery sú 66,6 mm x 45 mm. Predný tubus je zaťahovateľný, vďaka čomu je tak kompaktný. Je to ideálny objektív pre akýkoľvek typ snímania na cestách v najrôznejších prostrediach. V kombinácii s fotoaparátom Alpha 7C dosahuje táto kombinácia nekompromisný výkon v najmenšej a najľahšej plnoformátovej zostave fotoaparát + objektív. Objektív FE 28-60 mm F4-5.6 je odolný voči prachu a vlhkosti a akceptuje 40,5 mm filtre.

FE 28-60 mm F4-5.6 má vysokorýchlostný lineárny motorček umožňujúci v reálnom čase sledovať objekt aj s použitím Eye AF. Zaostrovanie je vnútorné, pri zaostrovaní sa nemení veľkosť objektívu a ani sa neotáča predný člen.

Nový blesk HVL-F28RM

HVL-F28RM je nový kompaktný blesk. V porovnaní s HVL-F32M má HVL-F28RM o 12% menší objem a o 7% menšiu hmotnosť.

HVL-F28RM má smerné číslo GN28 a zabudovaný rádiový prijímač/vysielač. Nový blesk tiež obsahuje novo predstavené riadenie blesku spoločnosti Sony spojené s pokročilou technológiou detekcie tváre. Pri použití s kompatibilným fotoaparátom sa zohľadní vyváženie medzi svetlom dopadajúcim na tvár subjektu a okolitým svetlom, aby sa automaticky upravilo presné vyváženie bielej tak, aby bola tvár subjektu vykreslená v prirodzených a realistických farbách. Okrem toho je možné kompenzáciu blesku, pomer svetla a ďalšie podrobné parametre blesku ovládať priamo z kompatibilného fotoaparátu. Je možné priradiť vlastné tlačidlo fotoaparátu na vyvolanie zobrazenia parametrov blesku, aby bolo možné vykonať úpravy pri pohľade cez hľadáčik alebo displej.

Novo vyvinutá je kovová pätica s robustným bočným rámom. Ponúka vylepšenú odolnosť proti nárazom zo všetkých smerov. Model HVL-F28RM sa vyznačuje aj dizajnom odolným proti prachu a vlhkosti.

Model HVL-F28RM má tiež jednoduché a intuitívne ovládanie s minimálnym počtom ovládacích prvkov vrátane tlačidiel +/-, párovacieho tlačidla, testovacieho tlačidla a zaisťovacej páky. Uhol blesku je možné podľa potreby nastaviť do polohy 0, 20, 40, 60, 80 a 120. HVL-F28RM dokáže ovládať až 15 bleskov v 5 skupinách na vzdialenosť až 35 metrov. Napájaný je dvoma alkalickými alebo NiMH batériami AA (LR6). Nový pár alkalických batérií môže poskytnúť energiu až pre 110 zábleskov s plným výkonom.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
blahoslav J B Art
2020-09-18 10:37:21
konecne iny dizajn FF aparatu, nie ako tie vajco-vajcove zrkadlovkove
 
mllpo
2020-09-18 10:56:56
"Alpha 7C je svetovo najmenší a najľahší full-frame fotoaparát"

Myslím, že Sigma nebude súhlasiť
https://www.sigma-global.com/en/cameras/fp-series/main-feature/
 
fatality
2020-09-18 11:31:26
s tym striebornym vrchom asi najkrajsia a6xxx-ka.. ..
no...po pociatocnom nadseni prislo, po prezreni specifikacii, vytriezvenie..
zasa sa pomaly dostavame do fazy umyselneho kriplenia fotakov,ako kedysi pri zrkadlovkach..to bude asi ten (staro)novy koncept.. ..
ako inak si vysvetlit,na takmer dvojtisicovom modeli z roku 2020(Q3), hladacik s rozlisenim 0.79Mpix a zvacsenim 0.59 !!,
a TFT displej s rozlisenim 480x640..
+oproti A7III chyba predny roller,AF joystick a ma o 4 funkcne tlacitka menej..
cena +- rovnaka a neviem si predstavit vela situacii,kam by sa s rovnakym sklom zmestila a7c a nezmestila a7III...
 
jozef84
2020-09-18 13:19:32
príspevok od: mllpo
"Alpha 7C je svetovo najmenší a najľahší full-frame fotoaparát"

Myslím, že Sigma nebude súhlasiť
https://www.sigma-global.com/en/cameras/fp-series/main-feature/
Pekne maličký ľahký. Objektívov aj veľmi slušných kopec. Prečo sa o ňom tak málo vie? Cena?
 
jozef84
2020-09-18 13:26:21
príspevok od: mllpo
"Alpha 7C je svetovo najmenší a najľahší full-frame fotoaparát"

Myslím, že Sigma nebude súhlasiť
https://www.sigma-global.com/en/cameras/fp-series/main-feature/
Pozerám, že tá sigma má pri rozšírenom režime ISO dolnú citlivosť iba 6. Hmmm, to by som bral na vodopády, oblaky...Ak to nebol preklep...
 
fatality
2020-09-18 13:43:55
príspevok od: jozef84
Pekne maličký ľahký. Objektívov aj veľmi slušných kopec. Prečo sa o ňom tak málo vie? Cena?
ono je to dost specificky fotak..skor taky modularny zaklad,bez
poriadneho gripu a hladaciku..
a malych nativnych skliciek na neho tiez nieje vela,ze by sa dal
vyuzit ako napr. rx1 od sony,len s vymennymi objektivmi..
cena +- 2000€..
 
jozef84
2020-09-18 15:26:32
príspevok od: fatality
ono je to dost specificky fotak..skor taky modularny zaklad,bez
poriadneho gripu a hladaciku..
a malych nativnych skliciek na neho tiez nieje vela,ze by sa dal
vyuzit ako napr. rx1 od sony,len s vymennymi objektivmi..
cena +- 2000€..
Hej, už som našiel. Je menší ako Sony RX1 a ľahší. A máš pravdu, je dosť špecifický, asi skôr pre filmárov po dokúpení ešte potrebnej výbavy. Ale zopár vychytávok na ňom je fakt zaujímavých. Mohli by to aj ďalší prebrať(nízke ISO, viac skrutkovaných úchytov, USB3 nielen na nabíjanie ale aj ako externá power banka, extrný SSD disk) otvorená architektúra pre objektívy.
 
aesace
2020-09-18 16:18:57
príspevok od: jozef84
Pekne maličký ľahký. Objektívov aj veľmi slušných kopec. Prečo sa o ňom tak málo vie? Cena?
To je tak pre nadsencov; nejakym rodinnym amaterom prakticky nema co ponuknut,teda pokial si nevystacia so setovym objektivom. Cokolvek ine uz je bud len fixny objektiv, co v domacnosti velmi neposluzi alebo kadejaky slusny svetelnejsi zoom stoji asi tolko co samotny fotak a vazi dalsie kilo..Dat zan 2000 eur tiez nie je prave sikovna cena..
 
JohnNewton
2020-09-21 10:38:33
príspevok od: blahoslav J B Art
konecne iny dizajn FF aparatu, nie ako tie vajco-vajcove zrkadlovkove
Ty sa ešte načakáš na "iný" dizajn mobilu
 
JohnNewton
2020-09-21 10:40:20
príspevok od: fatality
s tym striebornym vrchom asi najkrajsia a6xxx-ka.. ..
no...po pociatocnom nadseni prislo, po prezreni specifikacii, vytriezvenie..
zasa sa pomaly dostavame do fazy umyselneho kriplenia fotakov,ako kedysi pri zrkadlovkach..to bude asi ten (staro)novy koncept.. ..
ako inak si vysvetlit,na takmer dvojtisicovom modeli z roku 2020(Q3), hladacik s rozlisenim 0.79Mpix a zvacsenim 0.59 !!,
a TFT displej s rozlisenim 480x640..
+oproti A7III chyba predny roller,AF joystick a ma o 4 funkcne tlacitka menej..
cena +- rovnaka a neviem si predstavit vela situacii,kam by sa s rovnakym sklom zmestila a7c a nezmestila a7III...
Ten zkriplený hľadáčik museli vyhrabať v 6 rokov starých štátnych hmotných rezervách
 
blahoslav J B Art
2020-09-21 11:21:49
príspevok od: JohnNewton
Ty sa ešte načakáš na "iný" dizajn mobilu
A možno na staré kolená si zase kúpim nejakú bezzrkadlovku ... teda nielen na kolená, ale aj na fotenie
 
fatality
2020-09-21 11:33:44
príspevok od: JohnNewton
Ten zkriplený hľadáčik museli vyhrabať v 6 rokov starých štátnych hmotných rezervách
no je to divne najma u takej firmy,ako Sony..ktora sa pri bezzrkadlovkach vyrazne presadila aj vdaka tomu,ze davala za rovnaku cenu viac,nez konkurencia..+pre top vyrobcu zobrazovacich zariadeni,aky musi byt cenovy rozdiel medzi 2.36 a trebars 3.9 mil dots hladacikom (alebo VGA a aspon HD displejom)?
 
Anton Kmeť
2020-09-23 21:02:48
Nemôžu dať naraz všetko. Vylepšenia budú akože výsledok vývoja a dôvod na zvýšenie ceny.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-09-23 21:12:27
Osobne ma tiez prekvapila cena, cakal som, ze to bude najlacnejsia 7-cka, ak neratama stare vypredajove kusy, ze cenou bude konkurovat Nikon Z5 a Canon EOS RP. Takto mi to pride, ako nizsi model za vacsie peniaze. Konkurencia ukazala, ze o modely s hladacikom v rohu je maly zaujem. Preto sa nedari Olympusu PEN-F, ci Fujifilm X-E3. Podla mna mali urovit len odlahcenu A7III, zameranu viac na vlogovanie.
 
Peter T
2020-09-24 11:47:04
Neviem či v tej cene by som sa nepoobzeral radšej po Panasonicu S5
 
blahoslav J B Art
2020-09-24 12:14:36
pri tej cene by som radsej kupil Fuji X-E3 za 303 Eur na EGC
 
Jozef Macák
2020-09-26 18:47:46
príspevok od: Karol Srnec
Osobne ma tiez prekvapila cena, cakal som, ze to bude najlacnejsia 7-cka, ak neratama stare vypredajove kusy, ze cenou bude konkurovat Nikon Z5 a Canon EOS RP. Takto mi to pride, ako nizsi model za vacsie peniaze. Konkurencia ukazala, ze o modely s hladacikom v rohu je maly zaujem. Preto sa nedari Olympusu PEN-F, ci Fujifilm X-E3. Podla mna mali urovit len odlahcenu A7III, zameranu viac na vlogovanie.
to s tou cenou si mysleli vsetci co sleduju rumory, kedze to tak prezentoval "domyslavy" admin SAR Pointa je v kompaktnosti. Je to suverenne najmensi FF fotak (nie Sigmu FP nepovazujem za realne pouzitelny pre fotografa, btw je este drahsia nez toto Sony). Rozhodne bych ho nehadzal do jedneho vreca so spomenutymi canikomni, v podstate je to ina trieda...
Co sa tyka nezaujmu o kukatko v rohu: nuz, vybral si tie nepopularne ako vidim, ale ked sa bavime o Fuji co takto rada XPro? Ta je tiez nepopularna? A co taka rada X100? Neni tato tak nejak v podstate uz legendou? A ked sa presunieme k Sony, vsetky ich APSC fotaky maju kukatko v rohu a predaje rozhodne nemaju zle. Ved len taka A6000 je najpredavanejsi mirrorless fotak v historii...
 
Jozef Macák
2020-09-26 19:11:22
príspevok od: jozef84
Pekne maličký ľahký. Objektívov aj veľmi slušných kopec. Prečo sa o ňom tak málo vie? Cena?
Asi preto ze je pre fotografov prakticky nepouzitelny
(z radu nedostakov vypichnem napriklad absenciu mechanickej spuste)
 
Jozef Macák
2020-09-26 19:19:20
príspevok od: fatality
s tym striebornym vrchom asi najkrajsia a6xxx-ka.. ..
no...po pociatocnom nadseni prislo, po prezreni specifikacii, vytriezvenie..
zasa sa pomaly dostavame do fazy umyselneho kriplenia fotakov,ako kedysi pri zrkadlovkach..to bude asi ten (staro)novy koncept.. ..
ako inak si vysvetlit,na takmer dvojtisicovom modeli z roku 2020(Q3), hladacik s rozlisenim 0.79Mpix a zvacsenim 0.59 !!,
a TFT displej s rozlisenim 480x640..
+oproti A7III chyba predny roller,AF joystick a ma o 4 funkcne tlacitka menej..
cena +- rovnaka a neviem si predstavit vela situacii,kam by sa s rovnakym sklom zmestila a7c a nezmestila a7III...
To zvacsenie hladacika je naozaj tragicke, inak bych ju bez vahania bral (cestovne,resp. druhe telo)
ja si praveze situacie kde sa mi mensie rozmery zidu predstavit viem, ale tak asi teda musim pockat na druhu generaciu...
 
fatality
2020-09-26 20:58:30
príspevok od: Jozef Macák
To zvacsenie hladacika je naozaj tragicke, inak bych ju bez vahania bral (cestovne,resp. druhe telo)
ja si praveze situacie kde sa mi mensie rozmery zidu predstavit viem, ale tak asi teda musim pockat na druhu generaciu...
vyrazne mensie rozmery hej,ale od a7III je mensia len o vycnelok hladacika..
a to by mne osobne za tie minusy oproti a7III nestalo..
 
Jozef Macák
2020-09-26 21:10:51
príspevok od: fatality
vyrazne mensie rozmery hej,ale od a7III je mensia len o vycnelok hladacika..
a to by mne osobne za tie minusy oproti a7III nestalo..
a presne ten vycnelok vela krat vyrane zavadzia
tebe nie, mne ano (teda keby mal suci hladacik)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-09-27 07:50:29
príspevok od: Jozef Macák
to s tou cenou si mysleli vsetci co sleduju rumory, kedze to tak prezentoval "domyslavy" admin SAR Pointa je v kompaktnosti. Je to suverenne najmensi FF fotak (nie Sigmu FP nepovazujem za realne pouzitelny pre fotografa, btw je este drahsia nez toto Sony). Rozhodne bych ho nehadzal do jedneho vreca so spomenutymi canikomni, v podstate je to ina trieda...
Co sa tyka nezaujmu o kukatko v rohu: nuz, vybral si tie nepopularne ako vidim, ale ked sa bavime o Fuji co takto rada XPro? Ta je tiez nepopularna? A co taka rada X100? Neni tato tak nejak v podstate uz legendou? A ked sa presunieme k Sony, vsetky ich APSC fotaky maju kukatko v rohu a predaje rozhodne nemaju zle. Ved len taka A6000 je najpredavanejsi mirrorless fotak v historii...
XPR je tiez len vrchol ladovca. To ze je popularna, neznamena velke predaje. V pomere k X-T4 je to slaby pomer. Fotaky s hladacikom uprostred su jednoducho unioverzalnejsie, pretoze sa s nimi lepsie pracuje s teleobjektivmi.

A Sony A6000 je popularna z dovodu, ze SOny v tomto rade ma len daktyo dizaj. Uzivatelia nemaju na vyber.

pozri na Olympus, zacinal s PEN a teraz daleko vedie OM-D. Aj u FUji sa preda ovela viac X-T40, ako X-E3.
 
Jozef Macák
2020-09-27 09:34:27
príspevok od: Karol Srnec
XPR je tiez len vrchol ladovca. To ze je popularna, neznamena velke predaje. V pomere k X-T4 je to slaby pomer. Fotaky s hladacikom uprostred su jednoducho unioverzalnejsie, pretoze sa s nimi lepsie pracuje s teleobjektivmi.

A Sony A6000 je popularna z dovodu, ze SOny v tomto rade ma len daktyo dizaj. Uzivatelia nemaju na vyber.

pozri na Olympus, zacinal s PEN a teraz daleko vedie OM-D. Aj u FUji sa preda ovela viac X-T40, ako X-E3.
Ale dobre, to ze x-t4 je kral predaja fuji predsa nespochybnujem, ja len narazam na tvrdenie ze o kukatko v rohu neni zaujem. xpro je zrejme asi hlavne taka "klasika" ale verim ze x100 ma velmi dobre predaje

A co sa tyka A6000: Preco by uzivatelia nemali na vyber? Je to entry fotak, takze ho kupovali/kupuju z velkej casti ludia co zatial nic od sony nemaju, respektive ludia co zatial nemali ziaden fotak. Mali na vyber ine znacky ktore ponukali kukatko v strede, mohli kupovat OMD, Alebo Xt10, alebo cajaviem co este.
Ale nie, kupovali a6000 (pre upresnenie: je to suverenne napredavanejsi mirrorless fotak MEDZI VSETKYMI ZNACKAMI, nie len z vyberu sony...tak som to myslel )
 
fatality
2020-09-27 10:43:55
príspevok od: Jozef Macák
a presne ten vycnelok vela krat vyrane zavadzia
tebe nie, mne ano (teda keby mal suci hladacik)
evidentne aj tebe nie,kedze si ju nechces kupit.. ..
ako..aj ja mam rad male fotaky,
mam xt20 a keby existovala verzia s jeho vlastnostami
a cenou vo verzii rangefinder,uz ju mam..
a preto je od sony trochu blbe,ze takyto,momentalne unikatny
fotak,obdarila niektorymi "co sklad dal" suciastkami..
trochu mi to pripomina canon v case najvacsej zrkadlovkovej
slavy..too big to fail..a tak skusali,co zakaznici znesu.. ..
 
Jozef Macák
2020-09-27 14:29:55
príspevok od: fatality
evidentne aj tebe nie,kedze si ju nechces kupit.. ..
ako..aj ja mam rad male fotaky,
mam xt20 a keby existovala verzia s jeho vlastnostami
a cenou vo verzii rangefinder,uz ju mam..
a preto je od sony trochu blbe,ze takyto,momentalne unikatny
fotak,obdarila niektorymi "co sklad dal" suciastkami..
trochu mi to pripomina canon v case najvacsej zrkadlovkovej
slavy..too big to fail..a tak skusali,co zakaznici znesu.. ..
ved jasne pisem ze ak by mal suci hladacik
Ty si tych minusov vymenoval vela. Aj ked s nimi viacmenej suhlasim vedel by som sa nad ne povzniest, mam pocit ze tebe by iba vylepseny hladacik nestacil, ci?

Ono, ja si ani presne neviem predstavit ako zvacsenie 0.59 bude pocitovo vypadat ked som zvyknuty na 0.78. Myslim ze to bude mojmu oku "nepriechodne" ale tak skusit pojdem...mozno si poviem ze ved to neni az tak zle.
 
JohnNewton
2020-09-27 18:03:33
príspevok od: Jozef Macák
ved jasne pisem ze ak by mal suci hladacik
Ty si tych minusov vymenoval vela. Aj ked s nimi viacmenej suhlasim vedel by som sa nad ne povzniest, mam pocit ze tebe by iba vylepseny hladacik nestacil, ci?

Ono, ja si ani presne neviem predstavit ako zvacsenie 0.59 bude pocitovo vypadat ked som zvyknuty na 0.78. Myslim ze to bude mojmu oku "nepriechodne" ale tak skusit pojdem...mozno si poviem ze ved to neni az tak zle.
Kukni do najbližšieho tunela, máš to to isté Stará má GX 80, čo je probližne to isté v EVF, hrôza, za trest....to má za to, že sa nemodlí...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-09-27 18:48:17
príspevok od: Jozef Macák
Ale dobre, to ze x-t4 je kral predaja fuji predsa nespochybnujem, ja len narazam na tvrdenie ze o kukatko v rohu neni zaujem. xpro je zrejme asi hlavne taka "klasika" ale verim ze x100 ma velmi dobre predaje

A co sa tyka A6000: Preco by uzivatelia nemali na vyber? Je to entry fotak, takze ho kupovali/kupuju z velkej casti ludia co zatial nic od sony nemaju, respektive ludia co zatial nemali ziaden fotak. Mali na vyber ine znacky ktore ponukali kukatko v strede, mohli kupovat OMD, Alebo Xt10, alebo cajaviem co este.
Ale nie, kupovali a6000 (pre upresnenie: je to suverenne napredavanejsi mirrorless fotak MEDZI VSETKYMI ZNACKAMI, nie len z vyberu sony...tak som to myslel )
Ja nemam nic proti rangefinderom. Dufam ale, ze sa zhodneme v tom, ze sa ich preda menej, ako rovnakych fotakov s hladacikom uprostred. A X100 je kompakt. Verim, ze keby SOny, rovnako ako Olympus. Fuii malo PS-C v style DSLR, bol by predavanejsi ako A6XXX.
Ja som rad, ked ma uzivatel na vyber. To je super vyhoda bezzrkadlviek, Ked chce hladacik mote byt aj zospodu, ak by to teh ziadal. Nechcel som povedat, ze by SOny nemalo urobit fotoapart tohto dizajnu, ale ze by mal vacsi uspech fotak v style DSLR, ktoy by bol lacnajesi a mensi ako aktualne modely A7.
 
blahoslav J B Art
2020-09-27 18:50:21
príspevok od: JohnNewton
Kukni do najbližšieho tunela, máš to to isté Stará má GX 80, čo je probližne to isté v EVF, hrôza, za trest....to má za to, že sa nemodlí...
pokial sa tvoja 'stara' nepozrela do nejakeho vacsieho a lepsieho EVF hladacika, tak jej nemusi pripadat, ze je to hroza a des ... podobne ak nemala ineho manzela ako teba, mozno nevie, ze mohla mat nieco lepsie
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-09-27 18:52:02
Doplnim to, co som tu napisal. Chyba mi tu dovod, preco by ma amal tento model nadchnut. Ze je mensi? SOny A7. ie su velke fotaky. Ze ma hladacik naboku, fajn, ale skutovne to uzivatelia ziadali? Je parametrovo hodny stanovenej ceny? Chyba tu nieco, co by ma nadchlo.
 
fatality
2020-09-27 19:17:03
príspevok od: Jozef Macák
ved jasne pisem ze ak by mal suci hladacik
Ty si tych minusov vymenoval vela. Aj ked s nimi viacmenej suhlasim vedel by som sa nad ne povzniest, mam pocit ze tebe by iba vylepseny hladacik nestacil, ci?

Ono, ja si ani presne neviem predstavit ako zvacsenie 0.59 bude pocitovo vypadat ked som zvyknuty na 0.78. Myslim ze to bude mojmu oku "nepriechodne" ale tak skusit pojdem...mozno si poviem ze ved to neni az tak zle.
pre mna by bol dealbreaker hladacik a displej..a cena vzhladom na ich parametre..
tie ostatne veci som vymenoval len na porovnanie s a7III,ktora ich za +- rovnaku cenu ma..
 
JohnNewton
2020-09-27 19:23:30
príspevok od: blahoslav J B Art
pokial sa tvoja 'stara' nepozrela do nejakeho vacsieho a lepsieho EVF hladacika, tak jej nemusi pripadat, ze je to hroza a des ... podobne ak nemala ineho manzela ako teba, mozno nevie, ze mohla mat nieco lepsie
Blahoslav, vždy existuje lepší ako máš Ale mne to EVF vadí, občas to použijem na video.
"Jano, tvoja stará vraj dobre .... ? Neviem, jedni vravia tak a iní naopak "
 
blahoslav J B Art
2020-09-27 21:28:45
príspevok od: JohnNewton
Blahoslav, vždy existuje lepší ako máš Ale mne to EVF vadí, občas to použijem na video.
"Jano, tvoja stará vraj dobre .... ? Neviem, jedni vravia tak a iní naopak "
tak ja som tocil s GX80 cez displej, ani si nespominam, ci vobec niekedy cez hladacik ... ale je pravda, ze hladacik nie je z tych najlepsich ...
ale ak sa nejaky zaber / fotky nepodarili podla predstav, na vine nebol hladacik ...
inak pozeram, ze na bazosi sa predava GX80 + 12-32 + 3 baterky za 240 eur, tak co by clovek zase mohol chciet za taku dobru cenu

a pridam pre lepsie pochopenie aj prirovnanie s autami, co tu dost ludi prirovnava ... aj ked sam auto nemam, mozno to nebude koser ...
ked nasadnem do Skody 105L, tak sa prisposobim svojou jazdou tomu autu a mozem, sice menej pohodlne a bezpecne, prist do planovaneho ciela ... a niekto moze sadnut napriklad do Range Roveru ... a zabit s nim sudentku na prechode
 
MagickVamp
2020-09-27 22:21:03
príspevok od: blahoslav J B Art
tak ja som tocil s GX80 cez displej, ani si nespominam, ci vobec niekedy cez hladacik ... ale je pravda, ze hladacik nie je z tych najlepsich ...
ale ak sa nejaky zaber / fotky nepodarili podla predstav, na vine nebol hladacik ...
inak pozeram, ze na bazosi sa predava GX80 + 12-32 + 3 baterky za 240 eur, tak co by clovek zase mohol chciet za taku dobru cenu

a pridam pre lepsie pochopenie aj prirovnanie s autami, co tu dost ludi prirovnava ... aj ked sam auto nemam, mozno to nebude koser ...
ked nasadnem do Skody 105L, tak sa prisposobim svojou jazdou tomu autu a mozem, sice menej pohodlne a bezpecne, prist do planovaneho ciela ... a niekto moze sadnut napriklad do Range Roveru ... a zabit s nim sudentku na prechode
Clovek si chce zivot vychutnavat...fotit komfortne tak ako sa da a jazdit tiez tak komfortne ako sa da. Ked clovek musi...prisposobi sa. Ked nemusi naco by to robil? Skus presvecit nejakeho obchodneho zastupcu alebo manazera co vela cestuje ze mu netreba mercedes ale staci skoda 105L, ved preca len staci prisposobit styl jazdy, casovy plan, povzniest sa nad image a po jazde rovno skocit k maserovi....vsetko sa da...ale naco? Technika nam ma zivot zlahcovat.....ak niekto nema peniaze a chce radu, super poradme ako sa da v ramci jeho budgetu....ale ak ich dakto ma je blbe mu povedat skoda 105L...lebo aj na tom sa vies dostat do ciela. Kazdy by mal mat taku techniku vramci svojho badgetu aby mu co najviac ulahcila zivot ci pracu.
 
blahoslav J B Art
2020-09-27 22:39:12
príspevok od: MagickVamp
Clovek si chce zivot vychutnavat...fotit komfortne tak ako sa da a jazdit tiez tak komfortne ako sa da. Ked clovek musi...prisposobi sa. Ked nemusi naco by to robil? Skus presvecit nejakeho obchodneho zastupcu alebo manazera co vela cestuje ze mu netreba mercedes ale staci skoda 105L, ved preca len staci prisposobit styl jazdy, casovy plan, povzniest sa nad image a po jazde rovno skocit k maserovi....vsetko sa da...ale naco? Technika nam ma zivot zlahcovat.....ak niekto nema peniaze a chce radu, super poradme ako sa da v ramci jeho budgetu....ale ak ich dakto ma je blbe mu povedat skoda 105L...lebo aj na tom sa vies dostat do ciela. Kazdy by mal mat taku techniku vramci svojho badgetu aby mu co najviac ulahcila zivot ci pracu.
John pise ze toci s GX80 obcas ... ja som napisal, ze nemam auto a sadnem do 105 raz, mozno dva ... a ty pises o obchodnom zastupcovi/menezerovi, co pouziva auto kazdy den ...
no nic, nabuduce budem musiet vymysliet nejake jednoduchsie prirovnanie, aby to kazdy pochopil
 
blahoslav J B Art
2020-09-27 23:15:51
príspevok od: blahoslav J B Art
John pise ze toci s GX80 obcas ... ja som napisal, ze nemam auto a sadnem do 105 raz, mozno dva ... a ty pises o obchodnom zastupcovi/menezerovi, co pouziva auto kazdy den ...
no nic, nabuduce budem musiet vymysliet nejake jednoduchsie prirovnanie, aby to kazdy pochopil
inak natacat video s GX80 cez hladacik je asi aj napriek kvalite jeho EVF lepsie, ako natacat video so zrkadlovkou cez OVF hladacik ... ale to neviem posudit, lebo so zrkadlovkou som video nikdy nenatacal
 
tom-o
2020-09-28 00:04:51
príspevok od: blahoslav J B Art
inak natacat video s GX80 cez hladacik je asi aj napriek kvalite jeho EVF lepsie, ako natacat video so zrkadlovkou cez OVF hladacik ... ale to neviem posudit, lebo so zrkadlovkou som video nikdy nenatacal
Pri videu so zrkadlovkou mas zdvihnute zrkadlo, takze v hladaciku mas tmu
 
JohnNewton
2020-09-28 07:22:46
príspevok od: blahoslav J B Art
tak ja som tocil s GX80 cez displej, ani si nespominam, ci vobec niekedy cez hladacik ... ale je pravda, ze hladacik nie je z tych najlepsich ...
ale ak sa nejaky zaber / fotky nepodarili podla predstav, na vine nebol hladacik ...
inak pozeram, ze na bazosi sa predava GX80 + 12-32 + 3 baterky za 240 eur, tak co by clovek zase mohol chciet za taku dobru cenu

a pridam pre lepsie pochopenie aj prirovnanie s autami, co tu dost ludi prirovnava ... aj ked sam auto nemam, mozno to nebude koser ...
ked nasadnem do Skody 105L, tak sa prisposobim svojou jazdou tomu autu a mozem, sice menej pohodlne a bezpecne, prist do planovaneho ciela ... a niekto moze sadnut napriklad do Range Roveru ... a zabit s nim sudentku na prechode
No to som rád že si spomenul cenu, ale zrejme nepochopil pointu. Tu sa todiž bavíme o niekoľko násobne drahšom fotoaparáte s pravdepodobne veľmi podobným EVF A aj FF môže mať za podobnú cenu lepši EVF, napr. Nikon Z6. Sony u tohoto modelu EVF veľmi podcenilo.
 
JohnNewton
2020-09-28 07:26:32
príspevok od: blahoslav J B Art
inak natacat video s GX80 cez hladacik je asi aj napriek kvalite jeho EVF lepsie, ako natacat video so zrkadlovkou cez OVF hladacik ... ale to neviem posudit, lebo so zrkadlovkou som video nikdy nenatacal
Sú veci, ktoré rozoznáš v prvom momente,(EVF, je odfláknutá aj optikou), GX má ale dobrú stabilizáciu vo videu (dual IS) a udržím to aj s dlhými sklami.
 
blahoslav J B Art
2020-09-28 10:12:48
príspevok od: tom-o
Pri videu so zrkadlovkou mas zdvihnute zrkadlo, takze v hladaciku mas tmu
mozno pre niekoho bude lepsia tma v hladaciku, ako to co vidi v hladaciku GX80 ... ci Alfa 7c
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia