Hore

PMA Las Vegas 2009 II.

Panasonic to s Micro 4/3 systémom myslí vážne. Dokazujú to novinky predstavené na výstave PMA. Okrem dvoch nových objektívov bola predstavená aj inovovaná „nezrkadlovka" Lumix DMC-GH1, ktorá konštrukčne vychádza z modelu G1 a pridáva  možnosť nahrávania HD videa.

 

 

Panasonic Lumix DMC-GH1

 

Výrobcovia fotoaparátov sa snažia využiť dopyt po prístrojoch zachytávajúcich video v čoraz populárnejšom HD rozlíšení. Panasonic ako tradičný výrobca videokamier a televízorov má z touto technológiou bohaté skúsenosti. Jeho Lumix DMC-G1 vzbudil pred piatimi mesiacmi veľkú pozornosť a my sme vám ho predstavili aj v redakčnom teste.

DMC-GH1 je jeho inovovanou verziou. 14 MPx LIve MOS snímač teraz dokáže zaznamenať video s vysokým rozlíšením vo formátoch 1080/24p a 720/60p (AVCHD). Oproti „pravým" zrkadlovkám je zaostrovanie automatické s kontinuálnym preostrovaním. Zariadenia Micro 4/3 systému sa javia ako ideálne pre implementovanie video funkcie. Zvuk sa zaznamenáva vo formáte Dolby Digital Stereo a náročnejší užívatelia si môžu vybaviť fotoaparát/videokameru kvalitným externým mikrofónom, ktorý sa upevňuje do sánok blesku.

 

 

Pre rýchle spracovanie videa v tak vysokom rozlíšení použil Panasonic obrazový procesor Venus Engine HD s dvomi CPU.

Fotograf si môže zvoliť snímanie fotografií vo formátoch 4:3, 3:2 alebo 16:9, so zachovaním rovnakého uhla záberu. Automatické zaostrovanie s funkciou rozpoznávania tváre prioritne zaostruje na tváre registrované v pamäti.

Výstup signálu pre sledovanie na TV je samozrejme HDMI.

 

 

Panasonic Lumix G Vario 7-14mm/F4 ASPH

 

 

Tento objektív je navrhnutý pre Micro 4/3 systém, ktorého užívateľom sa dostáva do rúk superširokouhlý kompaktný zoom s rozsahom, 7-14 mm (135EQ = 14-28 mm). Obsahuje dva asférické prvky a štyri sklenené prvky s nízkou disperziou svetla v sústave 16 prvkov v 12 skupinách. Predná časť sa neotáča, slnečná clona je v tvare kvetu s maximálnou možnou účinnosťou.

 

 

Panasonic LUMIX G VARIO HD 14-140mm/F4.0-5.8 ASPH. MEGA OIS

 

 

Ultrazoom s rozsahom 14-140 mm (135EQ = 28-280 mm) a optickou stabilizáciou je špeciálne navrhnutý pre použitie s HD Lumixom, pretože obsahuje nový tichý zaostrovací systém. Ten umožňuje kontinuálne zaostrovanie počas nahrávania videa, naviac s funkciou riadenia clony počas snímania.

 

Tento nový objektív využíva štyri asférické šošovky a dve ED šošovky pre minimalizáciu skreslenia a chromatickej aberácie. Mega O.I.S. (Optický stabilizátor obrazu) potláča rozostrenie, ktoré je často spôsobené chvením rúk.

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Bpali
2009-03-04 11:13:48
ten supersirokouhly vyzera super... este cena bude zaujimava :) ... a nahodou makroobjektiv sa nemal chystat?
 
wayne
2009-03-04 11:26:52
príspevok od: Bpali
ten supersirokouhly vyzera super... este cena bude zaujimava :) ... a nahodou makroobjektiv sa nemal chystat?
zatial je ohlasena este pevna 20/1.7 makro tak mozno v druhej polke / koncom roka resp bud. rok, no mozno oly nam nieco kvapne, zatial to vyzera ze vystavuju tu istu maketu ako na photokine...
 
slavik74
2009-03-04 13:23:06
Makro sa bude dat fotit s tym 14-140 lebo bude po celej dlzke ostrit od 30cm, bude mat magnifikaciu 1:1. Trosku smola ze bude mat 62mm (povodne mal mat 58mm), cize potrebuje ine filtre ako dva doterajsie objektivy. F4-5,6 nie je bohvie co, no ale co uz ked ine niet...
Ten 7-14 ma sice 52mm (aspon povodne to tak bolo,tu uz neudavaju pre istotu ziadny priemer), ale neviem ci sa nan bude dat namontovat filter, asi skor nie kedze sa mi zda byt ta sosovka dost vypukla. To je trochu skoda lebo polarizak na krajinky by sa hodil.
Tiez som zvedavy na vsetky ceny :)
 
slavik74
2009-03-04 13:25:17
oprava, vidim ze pri 14-140mm je minimalna vzdialenost ostrenia 0,5 a nie 0,3m.
Takze nejak sa im tie pôvodne parametre (priemer 58mm, ostrenie od 30cm, F3,5-5,6)nepodarilo dosiahnut :(
 
dedo Milan
2009-03-04 14:19:04
Keď si človek uvedomí, že kúpi telo, potom objektívy, ktorých svetelnosť nič moc, nepasujúce filtre atď, tak mám pocit, že sa im toho vymklo z rúk dosť. Keď kúpiš zabehnutý systém, kde všetko so všetkým spolupracuje a pasuje, tak nakoniec prerobíš menej ako s týmto tu.
 
jake
2009-03-04 21:48:06
príspevok od: dedo Milan
Keď si človek uvedomí, že kúpi telo, potom objektívy, ktorých svetelnosť nič moc, nepasujúce filtre atď, tak mám pocit, že sa im toho vymklo z rúk dosť. Keď kúpiš zabehnutý systém, kde všetko so všetkým spolupracuje a pasuje, tak nakoniec prerobíš menej ako s týmto tu.
konecne spravny nazor, naco kupovat sprostosti, ze? ... ja by som toto nechcel, hoci technicky to moze byt zaujmave ale svoj nikon nevymenim ani bohovy,... hoci sa ist tak pozriet aspon raz na PMA by bolo fajn
 
dedo Milan
2009-03-05 09:30:10
Chápem, že okolo podobných výdobytkov techniky sa krútia určití fajnšmekri, ale oni časom pochopia, že keď ich to niekam vo vývoji privedie a budú chcieť prekročiť určitý tieň, narazia na neprekonateľné prekážky. V systéme bude uložených kopec peňazí a pokračovať nebude ako. A vtedy až zistia čo je to ´slepá´ cesta. A znova kupovať všetko odznova. Ale ono každý je strojcom svojho šťastia a dnes sú šťastní z tohoto. Nechajme im to.
 
slavik74
2009-03-06 14:58:50
No zatial to az tak pesimisticky nevyzera.
TU: http://www.letsgodigital.org/en/21656/panasonic-lumix-gh1-review/
informuju o tom, ze este tohto roku budu 20mm f/1.7 a 45 mm f/2.8 OIS Macro lens.
Okrem toho vraj novy snimac pouzity GH1 by mal mat lepsi vystup pri ISO1600 ako G1. No uvidime co bude nove v slubenej recenzii na vyssie uvedenej stranke.
Zial stale som nikde nanasiel ani zmienku o cene ´noveho´ tela ani novych objektivov, asi pani z Panasonicu cakaju na ohlasy na PMA a az potom ich stanovia.
 
wayne
2009-03-06 15:05:43
celkom sklamanie z vystavy.. OLY velmi µ4/3 neublizil, len 1 DSLR, hm, pre mna ako vlastnika a200 boli zaujimave este objektivy predstavene firmou Sony, aj tie su vsak pofidernej kvality, no recenzie ukazu vo v nich je.. este aj NX od samsungu je zaujimavy koncept, uvidime nakolko bude schopny konkurovat µ4/3..
 
dedo Milan
2009-03-06 18:36:58
Nadviažem na svoj príspevok z 5.3 o 9:30hod., na vetu: ´Chápem, že okolo podobných výdobytkov techniky sa krútia určití fajnšmekri.´ Nechcem Vám chlapci vôbec kecať do Vašich priorít, očakávaní a následných sklamaní. Len mi ostáva záhadou prečo? Veď koleso už bolo vynajdené. Pokiaľ je to len o technológiách, tak to beriem, ale ak sa dobrovoľne stávate ´laboratórnymi myšami´, za vlastné euroše, tak mi je dosť záhadné.
 
slavik74
2009-03-06 19:51:29
jednoduche vysvetlenie:
1. dobre skusenosti so znackou
2. dobry vystup vzhladom k cene a nie je predpoklad ze by som mal v dohladnej dobe dostatok prostriedkov na kupu objektivov s vyssou kvalitou ku Canonu alebo Nikonu.
3. Telo mi viac vyhovuje ako N40, N60, a200, 1000D, 450D
4. jednoduchsie fotenie ako s DLSR so zrkadlom pre cloveka co s DLSR nefotil
5. predpoklad rozsirenia systemu

Mne je jasne ze hranice existuju a aj viem kde su. To ako sa to bude s tymto systemom dalej vyvijat zalezi od toho aku cenovu strategiu zvoli Panasonic, ci sa nastartuje aj Olympus. Od tej strategie zalezi kolko kusov sa preda, ci sa oplati robit skla a prislusenstvo aj alternativnym vyrobcom. Ak sa to rozbehne aj tymto smerom tak nemam obavu. Ak ano, tak system dlho neprezije ale aj tak ma to nemrzi lebo za svoje peniaze mam alikvotne kvalitny vystup a fotim takym sposobm ako mi to vyhovuje. Ten kto si kupi GH1 navyse ziska telo ktore bude fungovat ako videokamera s kvalitnejsim obrazom videa aky poskytuje v DLSR canon a nikom aj s kvalitnejsiom zvukom.
Jasne ze niekto povie ze fotak ma fotit a nie tocit video, ale toto je podla mna rovnako od veci nazor ako to zemobil my byt na volanie a nie na x dalsich veci. No a potom to skonci tak, ze sa clovek bez auta ani nepohne, tolko kusov veci ma so sebou. Samozrejme profikovi je to video na figu, nie je kameraman ale fotograf :)
 
Bpali
2009-03-06 23:29:55
pekne si to napisal,suhlasim s tebou
 
bear
2009-03-07 08:35:22
Mne sa µ4/3 paci. Zrkadlo koli nemu urcite nepredam, ale mohlo by to u mna nahradit kompakt a s dobrym vodotesnym puzdrom, by tento system pod vodou vedel poskytnut ovela vacsi konfort ako zrkadlovka. Aby sa tak stalo, ale potrebujem 3 objektivy (pancake na nahradu kompaktu, fisheye/UWA a makro pod vodu), zatial je v ponuke iba UWA.
 
dedo Milan
2009-03-07 18:51:27
príspevok od: bear
Mne sa µ4/3 paci. Zrkadlo koli nemu urcite nepredam, ale mohlo by to u mna nahradit kompakt a s dobrym vodotesnym puzdrom, by tento system pod vodou vedel poskytnut ovela vacsi konfort ako zrkadlovka. Aby sa tak stalo, ale potrebujem 3 objektivy (pancake na nahradu kompaktu, fisheye/UWA a makro pod vodu), zatial je v ponuke iba UWA.
A teraz to pekne zrátajme. Zmestíš sa do 2000E /60000Sk/? Ja myslím, že nie, jedinou výhodou by mohli byť iba prijateľné rozmery. A teraz odpoveď číslo 2. Stojí za to budovať odznova tento systém, alebo na súčasný kúpiť podvodné púzdro?
 
bear
2009-03-07 19:47:43
príspevok od: dedo Milan
A teraz to pekne zrátajme. Zmestíš sa do 2000E /60000Sk/? Ja myslím, že nie, jedinou výhodou by mohli byť iba prijateľné rozmery. A teraz odpoveď číslo 2. Stojí za to budovať odznova tento systém, alebo na súčasný kúpiť podvodné púzdro?
Podvodne puzdro na canon: 1500 EUR puzdro na fotak, 200 EUR lens port na objektiv, 500-800 EUR na blesk (treba 2), alebo puzdro na 580ex2. Dokopy aj s kablami je to cez 3000EUR len za puzdra. Na takuto vybavu potrebujem so sebou niest navyse jeden hlinikovy kufor. Do hladacika pod vodou v potapacskej maske takmer nevidno, cez LiveView je contrast detect AF neskutocne pomaly na rozdiel od toho co som si vyskusal pri Panasonic G1. Olympus robi pre svoje fotaky puzdra v prijatelnejsich cenach, ak by spravili male µ4/3 telo a cena celej zostavy s puzdrom by bola podobna ako by ma vyslo puzdro na Canon system, volil by som µ4/3 pre lepsie moznosti kompozicie a zaostrovania pod vodou. Zatial ma Canon rezervy v zaostrovani v LiveView a µ4/3 nema dostatocne maly fotak s puzdrom. Ked sa situacia zmeni, zacnem setrit:-)
 
Roman
2009-03-08 09:34:45
Neviem čo na tých Canonoch vidíte. Predražená značka nič viac.Keď si kúpite objektív tak sú neni schopný dať k nemu ani slnečnú clonu . Musíte si ju kúpiť minimálne za 800,- sk . Ja som zvedavý aj na značku Samsung, ako to dopadne, tento rok s ich plánmi nabehnúť na systém 4/3. Samsung totižto vyvinul nový snímač, ktorý je momentálne najlepší, čo sa týka kvality obrazu a šumu . Zatienil aj vychýrený Canon. Takže zase nové vyhliadky na 4/3 systém a kombináciu tiel . Toto je jedna z výhod systému 4 /3.
 
dedo Milan
2009-03-08 16:25:17
príspevok od: Roman
Neviem čo na tých Canonoch vidíte. Predražená značka nič viac.Keď si kúpite objektív tak sú neni schopný dať k nemu ani slnečnú clonu . Musíte si ju kúpiť minimálne za 800,- sk . Ja som zvedavý aj na značku Samsung, ako to dopadne, tento rok s ich plánmi nabehnúť na systém 4/3. Samsung totižto vyvinul nový snímač, ktorý je momentálne najlepší, čo sa týka kvality obrazu a šumu . Zatienil aj vychýrený Canon. Takže zase nové vyhliadky na 4/3 systém a kombináciu tiel . Toto je jedna z výhod systému 4 /3.
Roman ja na Canonoch nevidím vôbec nič a nemyslím si, že to je predražená značka. A už vôbec nie neoverené značky. Nakoniec musím povedať, nemám to však overené ani štúdiom ani osobnou skúsenosťou, ale myslím si sedliackym rozumom, že 4/3 formát sa nemôže rovnať s FF. Neviem z čoho vychádzaš, že Samsungový snímač je lepší ako Canonový? Porovnávaš neporovnateľné. A o tom ma nepresvedčí nikto.
 
slavik74
2009-03-08 20:42:00
príspevok od: dedo Milan
Roman ja na Canonoch nevidím vôbec nič a nemyslím si, že to je predražená značka. A už vôbec nie neoverené značky. Nakoniec musím povedať, nemám to však overené ani štúdiom ani osobnou skúsenosťou, ale myslím si sedliackym rozumom, že 4/3 formát sa nemôže rovnať s FF. Neviem z čoho vychádzaš, že Samsungový snímač je lepší ako Canonový? Porovnávaš neporovnateľné. A o tom ma nepresvedčí nikto.
Ano 4/3 sa nemoze rovnat FF, ale to plati aj opacne (pri cene a mobilite)...
Teraz to vyzera tak ze Panasonic to rozbalil viac do videa, preto sa novy fotak aj vola GHD HYBRID. Preto pouzil novy snimac s prepracovanym rozlozenim fotodiod umoznujucich nahravanie videa. A to video je v takej kvalite ze aku momentalne ziadna DLSR od N ani C nema. Doslova je to videokamera robiaca pekne fotky. Ostrenie u G1 je rychle, ak je ostrenie GH1 (kontinualne) este rychlejsie, tak uz musi byt nez akehokolvek omeskania a zaroven je tu non-stop realny Live nahlad. To je velka vyhoda a ja nevidim dovod preco by malo byt telo Panasonicu horsie ako telo na DLSR. Ak niekto zacne narazat na sum, nech skusi fotit s G1 a nemyslim ze by bol sklamany pri ISO800. Nove rozlozenie fotodiod znizuje sum aj na ISO1600. Samozrejme v objektivoch su N a C niekde uplne inde ale to je pochopitelne. Prvou uspesnou lastovickou je setak 14-45 ktory je udajne kvalitnejsi ako ine setaky. Cena doteraz bola porovnatelna (priblizne ako EOS450D + setovy(e) objektiv(y)...), myslim ze pri novych veciach dost ´vyleti´ a toto moze uskodit systemu.
BTW. Na samsung som aj ja zvedavy, ma podobnu filozofiu vyvoja a predaja ako Panasonic. Cim viac vyrobcov zacne s 4/3, tym lepsie pre cely fototrh amaterskych a poloprofesionalnych zrkadloviek. FF pre profesionalov toto zatial nijak neohrozi ani neovplyvni a myslim ze to ani nie je cielom.
 
dedo Milan
2009-03-08 22:33:32
Slavík prepáč, ale alebo fotím, alebo filmujem. Neuznávam kombinácie aparátov čo filmujú, mobilov čo fotia a iné mačkopsy. Nikomu neberiem, že siahne po takých viacúčelových kombináciách, ale ak je niečo, čo je mojou prioritou, tak si kúpim vec na to slúžiacu a nezaujímajú ma bonusy i keď si mnoho ľudí na tom zakladá. Keď fotím, tak s mašinou na to určenou, keď filmujem tak s poriadnou kamerou a keď potrebujem poriadny mobil tak som v riti, lebo dnes všetky foťáky robia všetko i nič. A tak to i vyzerá, kdekto tu presviedča, že dobrá fotka sa dá spraviť aj mobilom. Ale dobrá fotka nie je len nápad, ale i poriadne spracovanie a zväčšenie. A keď ju niekto vidí pekne zväčšenú na stene, tak potom to je poriadna fotka. A záverom sa vrátim, k tým 4/3 objektívom, určite si spomenieš, alebo na webe nájdeš koľko stálo poriadne sklo na olyho. Takže čo keď kúpim slušné telo a dostanem už iba objektívy za neslušné peniaze, čo je dosť i na poloprofi. Myslím si, že jediné v čom máš absolútnu pravdu je ten živý náhľad. To je pre mnohých dosť podstatná barlička, myslím tým i seba. Ale nemusí nás byť až tak veľa. Ale predsa to je veľké plus.
 
slavik74
2009-03-09 10:52:44
príspevok od: dedo Milan
Slavík prepáč, ale alebo fotím, alebo filmujem. Neuznávam kombinácie aparátov čo filmujú, mobilov čo fotia a iné mačkopsy. Nikomu neberiem, že siahne po takých viacúčelových kombináciách, ale ak je niečo, čo je mojou prioritou, tak si kúpim vec na to slúžiacu a nezaujímajú ma bonusy i keď si mnoho ľudí na tom zakladá. Keď fotím, tak s mašinou na to určenou, keď filmujem tak s poriadnou kamerou a keď potrebujem poriadny mobil tak som v riti, lebo dnes všetky foťáky robia všetko i nič. A tak to i vyzerá, kdekto tu presviedča, že dobrá fotka sa dá spraviť aj mobilom. Ale dobrá fotka nie je len nápad, ale i poriadne spracovanie a zväčšenie. A keď ju niekto vidí pekne zväčšenú na stene, tak potom to je poriadna fotka. A záverom sa vrátim, k tým 4/3 objektívom, určite si spomenieš, alebo na webe nájdeš koľko stálo poriadne sklo na olyho. Takže čo keď kúpim slušné telo a dostanem už iba objektívy za neslušné peniaze, čo je dosť i na poloprofi. Myslím si, že jediné v čom máš absolútnu pravdu je ten živý náhľad. To je pre mnohých dosť podstatná barlička, myslím tým i seba. Ale nemusí nás byť až tak veľa. Ale predsa to je veľké plus.
s tymi objektivmi sme sa asi nepochopili. Pisem ze zatial su objektivy iba setove a z nich je jeden lepsi ako ma C a N a nie je drahsi. Ale to je malo na to aby sa dalo tvrdit ze budu mat lepsi pomer cena/vykon. Teraz vysli dalsie dva, nie je znama cena ani kvalita vstupu = nie je co porovnavat. Olympusacke objektivy by som tu neplietol, neberiem do porovnania a objektivy na Sony. cioze v tomto by som pockal ako to dopadne. Kazdopadne kym bude aky taky vyber pretecie este dost vody dole Dunajom...
Co sa tyka veci viac ucelovych - ja som v tychto veciach opacny typ, praveze taketo veci vyhladavam za predpokladu ze su pre mna vyhodne. mobil mam namiseto laptopu a fotaku, jasne ze nie je plne funkcny ani v jednom pripade, ale pozriem a odoslem maily, pozriem word, excel, pdf, pripojim sa na naet, pozriem stranky, napisem do for, zahram hru, a ked vidim nejaku momentku a nemam fotat tak cvaknem. nebudem sa s takou fotkou ani chvalit ani ju ukazovat, ale ako momentka staci. A bez takeho mobilu nic z toho neurobim. Myslim ze toto by si mohol pochopit :)
 
dedo Milan
2009-03-09 11:21:51
Dobre, beriem na vedomie čo sa techniky týka, necháme to bokom. Ale pár slov k tomu ´účelovému´. Tiež beriem pokiaľ to je používané tak ako hovoríš. Ja mám však na mysli fotografiu vo vážnejšom poňatí. Preto sa snažím s Tebou komunikovať. Ak to ostáva v tej polohe ako píšeš tak z mojej strany je bez komentára. Plní to maximálne požiadavky na to kladené. A úplne na záver, tá momentka ostáva tým pádom iba pre vlastné potešenie ak ho ďalej nezverejníš. A hnacím motorom fotografa je pekný záber ponúknúť ku konfrontácii. Je dobrá, spĺňa atribúty kladené na dobrú fotografiu, je to neustále hľadanie tej najlepšej fotografie. Iba toľko. Pohľad na jednu vec z dvoch uhlov, ale zároveň s rozdielnými očakávaniami. Myslím, že sme si Tvojím posledným vyjadrením vyjasnili na čo kto tieto prostriedky používa.
 
slavik74
2009-03-09 17:06:59
príspevok od: dedo Milan
Dobre, beriem na vedomie čo sa techniky týka, necháme to bokom. Ale pár slov k tomu ´účelovému´. Tiež beriem pokiaľ to je používané tak ako hovoríš. Ja mám však na mysli fotografiu vo vážnejšom poňatí. Preto sa snažím s Tebou komunikovať. Ak to ostáva v tej polohe ako píšeš tak z mojej strany je bez komentára. Plní to maximálne požiadavky na to kladené. A úplne na záver, tá momentka ostáva tým pádom iba pre vlastné potešenie ak ho ďalej nezverejníš. A hnacím motorom fotografa je pekný záber ponúknúť ku konfrontácii. Je dobrá, spĺňa atribúty kladené na dobrú fotografiu, je to neustále hľadanie tej najlepšej fotografie. Iba toľko. Pohľad na jednu vec z dvoch uhlov, ale zároveň s rozdielnými očakávaniami. Myslím, že sme si Tvojím posledným vyjadrením vyjasnili na čo kto tieto prostriedky používa.
mas pravdu, pochopene. Ja pouzivam jednu vec na momentky a druhu sa snazim naucit vyuzivat na seriozne veci. Kazdy dobry vyrobok si svoju cielovu skupinu najde - ak to nie je ´šrot´, resp. predrazena vec. Inac len aby si si bol isty ze ti rozumiem moj postup pri fototechnike resp. ´fototechnike´ bol fotomobil - kompakt - UZ kompakt - G1.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia