Hore

Portál Podujatie.sk hľadá fotografov

Internetový informačný portál Podujatie.sk hľadá posily do svojho tímu!

 

Nadšenie zo záľuby, skúsenosti, profesionalita, aj to sú jedny z dôvodov, prečo sme sa rozhodli osloviť práve vás, vášnivých fotografov a ponúknuť vám touto cestou možnosť spolupráce s portálom Podujatie.sk. Staňte sa súčasťou nášho tímu, prostredníctvom ktorého budete mať možnosť zúčastňovať sa na množstve zaujímavých podujatí a uverejňovať svoje fotografie pod značkou Podujatie.sk.

Šancu má každý jeden z vás, či už nadšenec športu, dobrej hudby, festivalov, výstav  alebo rôznych ďalších kultúrnych podujatí, konajúcich sa na rozličných miestach Slovenska alebo v blízkom okolí. Stačí si nájsť len trochu voľného času a samozrejme chuť fotiť, a to by vo vašom prípade nemal byť problém :). Vašou odmenou budú, okrem bezplatného akreditačného vstupu, skvelé zážitky, ktoré si budete môcť vychutnať z tých najlepších miest prvých radov.


Portál je zameraný na informovanie návštevníka o aktuálnych podujatiach z oblasti kultúry, zábavy, športu, vzdelávania a rôznych iných. Databáza podujatí je naozaj pestrá a neustále sa zvyšujúca a to aj vďaka spolupráci s mestskými kultúrnymi centrami a taktiež aktivitou samotných organizátorov, ktorí majú možnosť propagovať svoje podujatia. Portál funguje od roku 2004, pružne reaguje na neustále rastúce potreby informovanosti a kráča s trendom, čoho dôkazom je aj moderný a prepracovaný vzhľad, ktorý určite nezostane nepovšimnutý.

V prípade záujmu nás kontaktujte na info@podujatie.sk, kde sa dozviete bližšie informácie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Margot
2011-05-04 10:48:52
Chcel som sa bližšie informovať,na danú mailovú adresu som viackrát poslal mail z konta gmailu,no prišla mi však zakaždým správa,že daný mail je chybný alebo plný...
 
Marcel Rebro
2011-05-04 10:55:54
príspevok od: Margot
Chcel som sa bližšie informovať,na danú mailovú adresu som viackrát poslal mail z konta gmailu,no prišla mi však zakaždým správa,že daný mail je chybný alebo plný...
asi uz maju plny mailbox zaujemcov
 
Margot
2011-05-04 11:02:19
príspevok od: Marcel Rebro
asi uz maju plny mailbox zaujemcov
...a to som si myslel,že som bol rýchly,keď som tam pár minút po uverejnení napísal.
 
bAger
2011-05-04 11:23:43
príspevok od: Margot
...a to som si myslel,že som bol rýchly,keď som tam pár minút po uverejnení napísal.
mne tiez prisli spatna mejly o nedoruceni, akurat som ich skusil kontaktovat cez kontaktny formular na ich stranke tak uvidime ci sa ozvu
 
chimco
2011-05-04 11:23:49
podobne
 
filko
2011-05-04 11:24:32
Už by to malo byť funkčné - mailovú schránku sme premazali. Pre istotu pošlite kópiu aj na bohuslavska@podujatie.sk.

Veríme, že to už bude všetko v poriadku. Ďakujeme za prejavenie záujmu.

S pozdravom

Portál Podujatie.sk
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-05-04 11:47:07
Otázky:
Záujemca fotí svojou vlastnou technikou, alebo mu poskytne portál podujatie.sk svoju...?
Ako je práca záujemcu ohodnotená finančne...?
Platí sa za podujatie alebo počet dodaných záberov...?

Ďakujem za odpoveď.
 
filko
2011-05-04 11:51:45
príspevok od: Stratený Stano
Otázky:
Záujemca fotí svojou vlastnou technikou, alebo mu poskytne portál podujatie.sk svoju...?
Ako je práca záujemcu ohodnotená finančne...?
Platí sa za podujatie alebo počet dodaných záberov...?

Ďakujem za odpoveď.
Vaše otázky prosím adresujte na info@podujatie.sk a pre istotu pridajte kópiu bohuslavska@podujatie.sk, kde Vám budú následne zodpovedané.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-05-04 11:58:02
príspevok od: filko
Vaše otázky prosím adresujte na info@podujatie.sk a pre istotu pridajte kópiu bohuslavska@podujatie.sk, kde Vám budú následne zodpovedané.
A nešlo by to uverejniť aj tu, nech prípadní záujemcovia hneď vedia, či sa im to oplatí a nemusia vypisovať a čakať na odpoveď...
 
conan7
2011-05-04 12:10:46
príspevok od: Stratený Stano
Otázky:
Záujemca fotí svojou vlastnou technikou, alebo mu poskytne portál podujatie.sk svoju...?
Ako je práca záujemcu ohodnotená finančne...?
Platí sa za podujatie alebo počet dodaných záberov...?

Ďakujem za odpoveď.
nečítal si pozorne
"Vašou odmenou budú, okrem bezplatného akreditačného vstupu, skvelé zážitky"

budeš mať zážitky
 
filko
2011-05-04 12:19:48
príspevok od: Stratený Stano
A nešlo by to uverejniť aj tu, nech prípadní záujemcovia hneď vedia, či sa im to oplatí a nemusia vypisovať a čakať na odpoveď...
Na vaše 3 otázky je odpoveď:

Vlastná fototechnika.
Je to bez nároku na finančnú odmenu. Odmenou je bezplatný akreditovaný vstup na dané podujatie.

Ďalšie otázky adresujte prosím na spomínané mailové adresy, kde Vám budú vedieť podať všetky potrebné informácie. Ďakujeme
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-05-04 12:24:23
príspevok od: filko
Na vaše 3 otázky je odpoveď:

Vlastná fototechnika.
Je to bez nároku na finančnú odmenu. Odmenou je bezplatný akreditovaný vstup na dané podujatie.

Ďalšie otázky adresujte prosím na spomínané mailové adresy, kde Vám budú vedieť podať všetky potrebné informácie. Ďakujeme
Aj ja ďakujem...
 
FLASH-FOTO
2011-05-04 12:38:34
fotiť za skvelé zážitky..., zaujímavé..., aj tak sa dá na niekom zarábať
 
veronikaS
2011-05-04 13:04:46
Aj ephoto hladá

http://www.profesia.sk/praca/lb-international/O1041991?utm_campaign=user_agent_100&utm_medium=mail&utm_source=user_agent_100&utm_term=gmail.com
 
dodo_bb
2011-05-04 13:32:21
príspevok od: FLASH-FOTO
fotiť za skvelé zážitky..., zaujímavé..., aj tak sa dá na niekom zarábať
Možno si nepostrehol, ale je to dobrovoľné Kopa z nás tu fotí všelijaké podujatia aj zdarma (včítane mňa) a mnohí majú problém s webovou stránkou na zverejnenie fotiek. Takže je to možné riešenie, len mi trošku vadí, že pri galériách na tom portáli sa neuvádza ani autor fotografií. To by zo strany toho portálu bola aspoň základná slušnosť. Robiť si reklamu vzájomne je OK, takto to vyznieva dosť jednostranne. Pozeral som si podujatia, ale je tam pre mňa "športovca" veľmi málo zaujímavých vecí. Keď odpočítam nezaujímavé kolektívne "masovky", tak skoro nič
 
keko
2011-05-04 15:00:31
Ak ste to pochopili okamzite tak, ze vy budete zadarmo nadsenecky rozvijat niekomu biznis, tak vam gratulujem.
 
julo kotus
2011-05-04 16:55:10
Hm, skvelá cesta ako úplne pokaziť fotobusiness na Slovensku, zarobiť na chudákoch nadšencoch, ktorým ani neuverejnia mená pod fotkou. Super!
 
JOK3R
2011-05-04 17:58:05
"Vašou odmenou budú, okrem bezplatného akreditačného vstupu, skvelé zážitky"

No nezober to!
Predpokladám že aj majiteľ tohto portálu ho vytvoril z nadšenia a odmenou sú iba skvelé zážitky, inak mi to príde tak trochu ako parazitizmus...
 
martinkoegres
2011-05-04 17:58:12
Mňa oslovovali asi pred rokom - 2 vstupy na podujatie bolo všetko, čo by mi ponúkli, pretože nemajú fotografov
 
filko
2011-05-04 18:13:48
Takže vidím, že tu treba upresniť pár vecí.

Neviem odkiaľ máte, že neuverejňujeme mená autorov fotoreportov. Najprv sa treba lepšie pozrieť a až potom kritizovať. Na každej fotke je predsa podpis autora a ak nie tak je to spomenuté v popise daného fotoreportu.

Čo sa týka toho zarábania, tak keby sme z toho niečo mali, tak si to zabezpečujeme sami, pretože fotenie je aj naša záľuba. Neviem si ani predstaviť ako by sa na tom vôbec dalo niečo zarobiť...

Škoda, že sa skoro každá diskusia musí obrátiť proti dobrej veci, našou snahou bolo len ponúknuť priestor pre uverejňovanie fotoreportov z navštívených podujatí. A hlavne využiť akreditácie na rôzne podujatia, ktoré nám zbytočne prepadávajú lebo sa ich nemôžeme zúčastniť.

Je vidno, že všetko sa točí len okolo peňazí a zadarmo už nikto ani prstom nepohne.

Na záver chceme veľmi pekne poďakovať tým, ktorí sa nám ozvali a majú záujem túto možnosť využiť. Ďakujeme!
 
theoriginalmoody
2011-05-04 18:14:50
Zopár ľudí tam má svoje podpisy priamo na uverejnených fotkách, takýmto spôsobom to asi ide. Môže to byť celkom zaujímavé pre ľudí, ktorí začínajú s fotením akcií a chcú dať fotkám aj nejaké využitie pre iných (samozrejme zadarmo ani kura nehrabe, ale niekoho možno prilákajú aspoň tie akreditácie na festivaly).
 
tonyfric
2011-05-04 19:09:26
Ja to nevidim az tak tragicky. podujatiu.sk poskytnete fotky vo webovom rozliseni s moznostou uverejnovania na ich vlastnom webe, vam zostavaju vsetky prava. Vlastne prezentovanie sa si zabe&pecite vlozenim vlastnej stranky alebo mena do fotografie. Fotky ako take vam zostavaju a je len na vasej sikovnosti ako s nimi nalozite a kolko na nich zarobite. Niektore podujatia mozu mat slusnu hodnotu. A k tomu vsetkemu sa dobre zabavite. POkial clovek necestuje nejaku sialenu vzdialenost moze to byt vcelku zmysluplne vyuzitie volneho casu. Ja by som na koncert kludne braval niektoru zo svojich spievajucich deti a este by som sa tak aj postaral o rozvijanie svojich vlastnych ratolesti. Normalna win win situation.
 
julo kotus
2011-05-04 19:43:33
príspevok od: filko
Takže vidím, že tu treba upresniť pár vecí.

Neviem odkiaľ máte, že neuverejňujeme mená autorov fotoreportov. Najprv sa treba lepšie pozrieť a až potom kritizovať. Na každej fotke je predsa podpis autora a ak nie tak je to spomenuté v popise daného fotoreportu.

Čo sa týka toho zarábania, tak keby sme z toho niečo mali, tak si to zabezpečujeme sami, pretože fotenie je aj naša záľuba. Neviem si ani predstaviť ako by sa na tom vôbec dalo niečo zarobiť...

Škoda, že sa skoro každá diskusia musí obrátiť proti dobrej veci, našou snahou bolo len ponúknuť priestor pre uverejňovanie fotoreportov z navštívených podujatí. A hlavne využiť akreditácie na rôzne podujatia, ktoré nám zbytočne prepadávajú lebo sa ich nemôžeme zúčastniť.

Je vidno, že všetko sa točí len okolo peňazí a zadarmo už nikto ani prstom nepohne.

Na záver chceme veľmi pekne poďakovať tým, ktorí sa nám ozvali a majú záujem túto možnosť využiť. Ďakujeme!
No, každá stránka je z niečoho živá a z konštrukcie a obsahu je zrejmé, že ani podujatie.sk nie je charitatívna činnosť. Je to v podstate reklamná stránka na kultúrne a voľnočasové aktivity. Ale beriem to, každý vyvíja činnosť, ktorá ho má uživiť, je to legitímne. No načo popierať, že čím viac reportážnych fotiek, čím viac ľudí na stránke, tým lepšia pozícia pri vyjednávaní, obchode, zháňaní sponzorov... Keď ide o priestor pre fotografa, aby zverejnil svoje fotky, môže to urobiť aj tu na ePhoto. Za jednu vstupenku získať sadu dobrých reportážnych fotiek je veľmi dobrý obchod, no nie pre fotografa. Na stránke podujatie.sk nie je napísané, aké práva poskytuje fotograf odovzdaním svojich fotiek, ale verím, že keďže fotíte, máte to dobre ošetrené a nielen vo Váš prospech. Celkovo v dnešnom svete sa fotografia vo webovom rozlíšení bude využívať stále viac a viac, získavať ju zadarmo do nadšencov za vstupenku, prípadne slabo viditeľné logo či meno vo fotke a zvyšovať tak traffic, atraktívnosť vlastnej stránky a propagáciu podujatí, skupín, pre ktorých je najmenej za propagáciu ponúknuť jeden dva vstupy. To je môj osobný pohľad na vec. Nie som nadšený z týchto tendencií.
 
FLASH-FOTO
2011-05-04 22:35:36
príspevok od: julo kotus
No, každá stránka je z niečoho živá a z konštrukcie a obsahu je zrejmé, že ani podujatie.sk nie je charitatívna činnosť. Je to v podstate reklamná stránka na kultúrne a voľnočasové aktivity. Ale beriem to, každý vyvíja činnosť, ktorá ho má uživiť, je to legitímne. No načo popierať, že čím viac reportážnych fotiek, čím viac ľudí na stránke, tým lepšia pozícia pri vyjednávaní, obchode, zháňaní sponzorov... Keď ide o priestor pre fotografa, aby zverejnil svoje fotky, môže to urobiť aj tu na ePhoto. Za jednu vstupenku získať sadu dobrých reportážnych fotiek je veľmi dobrý obchod, no nie pre fotografa. Na stránke podujatie.sk nie je napísané, aké práva poskytuje fotograf odovzdaním svojich fotiek, ale verím, že keďže fotíte, máte to dobre ošetrené a nielen vo Váš prospech. Celkovo v dnešnom svete sa fotografia vo webovom rozlíšení bude využívať stále viac a viac, získavať ju zadarmo do nadšencov za vstupenku, prípadne slabo viditeľné logo či meno vo fotke a zvyšovať tak traffic, atraktívnosť vlastnej stránky a propagáciu podujatí, skupín, pre ktorých je najmenej za propagáciu ponúknuť jeden dva vstupy. To je môj osobný pohľad na vec. Nie som nadšený z týchto tendencií.
presne tak..., ak chcem fotiť zadarmo, nájdem si cestu, ako sa dostať na rôzne podujatia..., fotky mi ostávajú..., tvrdiť, že táto ponuka neslúži k zárobkovej činnosti..., už som vyššie vyjadril svoj názor..., ale nikomu to nemožno uprieť, ak sa pre takúto činnosť rozhodne dobrovoľne..., len potom netreba časom frflať, keď do toho bude lepšie vidieť...,
dnešný svet sa točí okolo peňazí, kto má iný názor, rád by som videl, ako denne hltá miesto stravy vzduch, ktorý je zatiaľ zadarmo
 
javelin
2011-05-04 23:08:03
príspevok od: Marcel Rebro
asi uz maju plny mailbox zaujemcov
Celý život netúžim po ničom inom, ako uverjňovať svoje fotografie pod značkou "podujatie.sk"......
 
atti
2011-05-05 08:42:07
Ten nadšenec čo doteraz fotil krvopotne z davu, sa iste poteší možnosti vstupu zadarmo a že bude môcť legálne fotiť (spravidla) v priestore vyhradenom pre fotografov. Je to omnoho komfortnejšie, než fotiť z tlačenice a prepašovávať fototechniku cez strašlivo vyzerajúcich holohlavých strážnikov. Niekto to berie ako odrazový mostík (však začiatky sú skoro vždy ťažké), iný zas ako pokazenie fotobiznisu na Slovensku. Je to skutočne len uhol pohľadu.
 
viazo
2011-05-05 08:46:11
fotobiznis je na slovensku uz davno pokazeny. tu je iba dalsi clovek do mlyna. urcite v tych podmienkach bude aj klauzula, ze dotycny sa vzdava majetkovych prav k fotke su aj lepsie cesty ako sa dostat na festivaly.
 
atti
2011-05-05 08:51:59
príspevok od: viazo
fotobiznis je na slovensku uz davno pokazeny. tu je iba dalsi clovek do mlyna. urcite v tych podmienkach bude aj klauzula, ze dotycny sa vzdava majetkovych prav k fotke su aj lepsie cesty ako sa dostat na festivaly.
poraď
 
Big Lebowski
2011-05-05 12:03:58
Súhlasím s oboma názormi, preto mám vlastný.
Pozeral som si niekoľko galérií na uvedenom portáli. 99% fotografií je hrozných, bez úprav, rozmazané, bezobsažné, bez náznaku kompozície. Takéto fotografie nemôžu konkurovať zručnému foťákovi, aj keď sú zdarma.
Na druhej strane, ako prevádzkovateľ portálu, by som mal na výber asi dve cesty.
1. Zostanem pri hrozných fotkách, ktoré sú ale zadarmo.
2. Najmem si zručných fotografov (nemusí to byť profesionál, ale človek ktorý má už čo to pofotené a môže ukázať svoje portfólio) s adekvátnou výbavou a budem na stránke prezentovať kvalitné fotky, za ktoré sa nebudem musieť hanbiť.
To, že si uvedený portál vybral prvú cestu, to je jeho vec. Tak isto na tom asi nikto nič nestráca. Foťáci ktorý tam prispievajú fotkami sa môžu "pochváliť že ich fotky sú na webe", portál má s toho ako taký report a riešiť autorské práva? Videli ste tie fotky?
Skúsenejší foťák, o ktorom sa zmieňujem v druhej ceste, pre mňa je to človek znalí a vie aké sú jeho autorské práva a nebude rozposielať zdarma svoje fotky kade tade. Technika ho vyšla nekresťanské peniaze a aj keď fotí veľmi rád, nebude svoju tvorbu prezentovať medzi spomínanými fotkami.
Koniec koncov, ovca zostane celá a vlk sýty.
PS: Začiatky sú ťažké. V dnešnej ére digitálov, keď je každý kto chytí fotoaparát do ruky fotografom, ešte ťažšie. Niekto takúto možnosť privíta ako posun vpred, iný zasa nie. Ale to už nie je moja vec.
 
dodo_bb
2011-05-05 14:18:17
príspevok od: Big Lebowski
Súhlasím s oboma názormi, preto mám vlastný.
Pozeral som si niekoľko galérií na uvedenom portáli. 99% fotografií je hrozných, bez úprav, rozmazané, bezobsažné, bez náznaku kompozície. Takéto fotografie nemôžu konkurovať zručnému foťákovi, aj keď sú zdarma.
Na druhej strane, ako prevádzkovateľ portálu, by som mal na výber asi dve cesty.
1. Zostanem pri hrozných fotkách, ktoré sú ale zadarmo.
2. Najmem si zručných fotografov (nemusí to byť profesionál, ale človek ktorý má už čo to pofotené a môže ukázať svoje portfólio) s adekvátnou výbavou a budem na stránke prezentovať kvalitné fotky, za ktoré sa nebudem musieť hanbiť.
To, že si uvedený portál vybral prvú cestu, to je jeho vec. Tak isto na tom asi nikto nič nestráca. Foťáci ktorý tam prispievajú fotkami sa môžu "pochváliť že ich fotky sú na webe", portál má s toho ako taký report a riešiť autorské práva? Videli ste tie fotky?
Skúsenejší foťák, o ktorom sa zmieňujem v druhej ceste, pre mňa je to človek znalí a vie aké sú jeho autorské práva a nebude rozposielať zdarma svoje fotky kade tade. Technika ho vyšla nekresťanské peniaze a aj keď fotí veľmi rád, nebude svoju tvorbu prezentovať medzi spomínanými fotkami.
Koniec koncov, ovca zostane celá a vlk sýty.
PS: Začiatky sú ťažké. V dnešnej ére digitálov, keď je každý kto chytí fotoaparát do ruky fotografom, ešte ťažšie. Niekto takúto možnosť privíta ako posun vpred, iný zasa nie. Ale to už nie je moja vec.
Celkom si to vystihol, myslím. Ono to má ešte jeden rozmer, ktorý sa týka nás, čo sme trebárs v novinárskom syndikáte a máme akú takú možnosť získať normálne akreditácie na profesnom základe. Takže teraz to vyzerá tak, že usporiadateľ rozdá okrem novinárov ešte akreditácie všelijakým "portálovým" fotografom a pod pódiom nastane tlačenica. Poriadne fotky neurobí nik, väčšina týchto začiatočníkov nepozná nejaké základné etické pravidlá pri podobnom fotografovaní a tak Vám pokojne na celý koncert zablokuje pol výhľadu na pódium, len aby jemu osobne neušiel ani jediný záber Som rád, že ma fotografovanie koncertov nebaví

 
tomasGalajda
2011-05-05 15:40:23
príspevok od: Stratený Stano
A nešlo by to uverejniť aj tu, nech prípadní záujemcovia hneď vedia, či sa im to oplatí a nemusia vypisovať a čakať na odpoveď...
súhlasím, a mňa by aj docela zaujímala doprava na jednotlivé akcie....po prípade ubytovanie...(ale to už je asi na vlastné triko)
 
tomasGalajda
2011-05-05 15:42:12
príspevok od: dodo_bb
Možno si nepostrehol, ale je to dobrovoľné Kopa z nás tu fotí všelijaké podujatia aj zdarma (včítane mňa) a mnohí majú problém s webovou stránkou na zverejnenie fotiek. Takže je to možné riešenie, len mi trošku vadí, že pri galériách na tom portáli sa neuvádza ani autor fotografií. To by zo strany toho portálu bola aspoň základná slušnosť. Robiť si reklamu vzájomne je OK, takto to vyznieva dosť jednostranne. Pozeral som si podujatia, ale je tam pre mňa "športovca" veľmi málo zaujímavých vecí. Keď odpočítam nezaujímavé kolektívne "masovky", tak skoro nič
myslím, že som tam videl na fotkách podpis....nejakého fotografa....ale je priamo vo fotke...skus checknuť
 
tomasGalajda
2011-05-05 15:43:43
príspevok od: julo kotus
Hm, skvelá cesta ako úplne pokaziť fotobusiness na Slovensku, zarobiť na chudákoch nadšencoch, ktorým ani neuverejnia mená pod fotkou. Super!
hej, tiež jedná strana mince....asi taký profesionál má predsa len lepšiu výbavičku a dostane aj za to slušne zaplatené...aby potom takéto možnosti nevytlačili profesionálov....
 
tomasGalajda
2011-05-05 15:47:10
príspevok od: atti
Ten nadšenec čo doteraz fotil krvopotne z davu, sa iste poteší možnosti vstupu zadarmo a že bude môcť legálne fotiť (spravidla) v priestore vyhradenom pre fotografov. Je to omnoho komfortnejšie, než fotiť z tlačenice a prepašovávať fototechniku cez strašlivo vyzerajúcich holohlavých strážnikov. Niekto to berie ako odrazový mostík (však začiatky sú skoro vždy ťažké), iný zas ako pokazenie fotobiznisu na Slovensku. Je to skutočne len uhol pohľadu.
súhlasim
 
Fotograf77
2011-05-05 16:33:17
Ale tak preco neziskat fotografie od fotonadsencov zdarma, ked to ide?. . no nie?

V dnesnej dobe ma kazdy strasne hlboko do vrecka, ked by mal co len trochu zaplatit kvalitnych fotografov, ktory maju uz ako take skusenosti, ovladaju expoziciu, kompoziciu a vidia trochu viac, ako bezny fotonadsenci
 
noik
ocenenie redakciou 2011-05-05 16:57:06
príspevok od: dodo_bb
Možno si nepostrehol, ale je to dobrovoľné Kopa z nás tu fotí všelijaké podujatia aj zdarma (včítane mňa) a mnohí majú problém s webovou stránkou na zverejnenie fotiek. Takže je to možné riešenie, len mi trošku vadí, že pri galériách na tom portáli sa neuvádza ani autor fotografií. To by zo strany toho portálu bola aspoň základná slušnosť. Robiť si reklamu vzájomne je OK, takto to vyznieva dosť jednostranne. Pozeral som si podujatia, ale je tam pre mňa "športovca" veľmi málo zaujímavých vecí. Keď odpočítam nezaujímavé kolektívne "masovky", tak skoro nič
zaujimavy postreh, s ktorym sa stotoznujem...aj Julo dole to spomenul

Ak by sa jednalo aj o Majstrovstvá sveta vo varení halušiek v Tureckej, aj by som sa na to dal...ak by zaplatili aspon dve porcie
 
Big Lebowski
2011-05-05 17:39:48
príspevok od: dodo_bb
Celkom si to vystihol, myslím. Ono to má ešte jeden rozmer, ktorý sa týka nás, čo sme trebárs v novinárskom syndikáte a máme akú takú možnosť získať normálne akreditácie na profesnom základe. Takže teraz to vyzerá tak, že usporiadateľ rozdá okrem novinárov ešte akreditácie všelijakým "portálovým" fotografom a pod pódiom nastane tlačenica. Poriadne fotky neurobí nik, väčšina týchto začiatočníkov nepozná nejaké základné etické pravidlá pri podobnom fotografovaní a tak Vám pokojne na celý koncert zablokuje pol výhľadu na pódium, len aby jemu osobne neušiel ani jediný záber Som rád, že ma fotografovanie koncertov nebaví

Môžem iba súhlasiť a tešiť sa s tebou, že ma to tiež nebaví. Ja si zostanem pri svojich zvieratkách a vtáčikoch.
Každopádne návštevnosť uvedeného portálu kvôli fotkám zrejme nestúpne, lebo sa na to veľmi ťažko pozerá.
 
dodo_bb
2011-05-05 22:21:40
príspevok od: noik
zaujimavy postreh, s ktorym sa stotoznujem...aj Julo dole to spomenul

Ak by sa jednalo aj o Majstrovstvá sveta vo varení halušiek v Tureckej, aj by som sa na to dal...ak by zaplatili aspon dve porcie
tie štvorkilové?
 
immortal20
2011-05-06 07:07:46
ja som fotil zadarmo iba raz na topfeste lebo tam bola moja srdcovka LB... pokial cloveku ide o to dostat sa npr ako na topfeste do prvej rady pre fotografov nafotit si svoju oblubenu skupinu a nezaplatit okrem dopravy a ubytka (jedla atd...) vstup ... tak je v poho ale robit zadara pre portal ktory zaraba O_o
 
martinkoegres
2011-05-06 07:30:08
príspevok od: immortal20
ja som fotil zadarmo iba raz na topfeste lebo tam bola moja srdcovka LB... pokial cloveku ide o to dostat sa npr ako na topfeste do prvej rady pre fotografov nafotit si svoju oblubenu skupinu a nezaplatit okrem dopravy a ubytka (jedla atd...) vstup ... tak je v poho ale robit zadara pre portal ktory zaraba O_o
ale zase, ak poznáš ľudí z kapely a si s nimi aspoň trochu kamarát, a hodíš im na fanpage svoje fotky(prípadne skočíte na pivo) tak Ti vybavia, aby si nemusel platiť vstupné
 
keko
2011-05-06 15:34:42
Co sa vsetci cudujete? 90 percent navstevnikov tohoto portalu kladie otazky typu: Kde najlacnejsie? Kto zadarmo? Aky je najlepsi pomer cena/vykon? Ako si spravit sam a nedat niekomu peniaze?
Odpovedajuci sa v poradenstve doslova predhanaju. Ten vypiekol s obchodnikom, nakupuje v Hon-Kongu, tamten si opravi objektiv sam (pripadne hodi o stenu), ta zas tlaci svoje fotografie vo firme Telefon a Kopia na spickovy 74 gramovy papier.
Ale toto uz nie je iba reprezentativna vzorka, takto uvazuju dnes vsetci. Doteraz som sa cudoval iba ja, poskytovatel sluzieb, potencialne aj fotografom. Ale preco sa vy, vazeni fotografovia a fotografkine cudujete, ze tak uvazuju potencialne vasi zakaznici?

Odsudeniahodne je pozadovat cudzie usilie zadarmo. O to viac, ked sa to skyje za dobry umysel. Netreba si totiz mylit dobrovolnikov s pomylenymi entuziastami.

P.S.: Ospravedlnujem sa vsetkym tym, co som sa ich dotkol nepravom.
 
immortal20
2011-05-07 04:06:41
príspevok od: martinkoegres
ale zase, ak poznáš ľudí z kapely a si s nimi aspoň trochu kamarát, a hodíš im na fanpage svoje fotky(prípadne skočíte na pivo) tak Ti vybavia, aby si nemusel platiť vstupné
tak moje foto skoncilo na fanpageoch ale zasa americanov nepoznam tak dobre ze by som chodil s nimi na pivko
 
immortal20
2011-05-07 04:10:52
príspevok od: keko
Co sa vsetci cudujete? 90 percent navstevnikov tohoto portalu kladie otazky typu: Kde najlacnejsie? Kto zadarmo? Aky je najlepsi pomer cena/vykon? Ako si spravit sam a nedat niekomu peniaze?
Odpovedajuci sa v poradenstve doslova predhanaju. Ten vypiekol s obchodnikom, nakupuje v Hon-Kongu, tamten si opravi objektiv sam (pripadne hodi o stenu), ta zas tlaci svoje fotografie vo firme Telefon a Kopia na spickovy 74 gramovy papier.
Ale toto uz nie je iba reprezentativna vzorka, takto uvazuju dnes vsetci. Doteraz som sa cudoval iba ja, poskytovatel sluzieb, potencialne aj fotografom. Ale preco sa vy, vazeni fotografovia a fotografkine cudujete, ze tak uvazuju potencialne vasi zakaznici?

Odsudeniahodne je pozadovat cudzie usilie zadarmo. O to viac, ked sa to skyje za dobry umysel. Netreba si totiz mylit dobrovolnikov s pomylenymi entuziastami.

P.S.: Ospravedlnujem sa vsetkym tym, co som sa ich dotkol nepravom.
mas pravdu ale co sa cudovat vsetko je to o prachoch ... pokial nie si konkretne z totalne bohatej rodiny kde peniaze nehrali rolu ale clovek ktory musi zivit rodinu dieta hypoteku splatky ... premysla ze kde najlacnejsie aby mu co najviac zostalo ... pripadne aby si to vobec mohol dovolit ... preco by som ja mal npr platit za ten isty fotak viac niekomu? ked mozem menej ?
a zakaznici tiez preco by dal npr 300€ za svadbu ked moze dat 200€ ... to je normalne ...
 
keko
2011-05-07 10:42:06
príspevok od: immortal20
mas pravdu ale co sa cudovat vsetko je to o prachoch ... pokial nie si konkretne z totalne bohatej rodiny kde peniaze nehrali rolu ale clovek ktory musi zivit rodinu dieta hypoteku splatky ... premysla ze kde najlacnejsie aby mu co najviac zostalo ... pripadne aby si to vobec mohol dovolit ... preco by som ja mal npr platit za ten isty fotak viac niekomu? ked mozem menej ?
a zakaznici tiez preco by dal npr 300€ za svadbu ked moze dat 200€ ... to je normalne ...
No je to normalne, pretoze profici to dopustili. Zlavili na kvalite, aby vyhoveli zdanlivemu trendu nizkej ceny a nizkej urovne kvality. Ale jedno je pravda. Su ludia, co chodia nakupvat do T..erna, su ludia, co chodia nakupovat do Te ... ska. A v tom prvom obchode sa snazia ziskat zakaznika uplne niecim inym, ako v tom druhom. Cena rozdeliala zakaznikov uz dopredu. (Preto ma mrzi, ze t..erno prevzala c..ba.)
Prisiel slovensky turista do And a na najvyssie polozenom namesti si na trhu so zaujmom prezera tovar jedneho trhovnika. A potom mu cely udiveny polozi otazku: Preco mate tento hrniec za 50 pesos, ked tamto mate za ten isty hrniec za 5 pesos?
No a trhovnik si skumavo prezrie tvar europana a odpovie: No pretoze ku mne chodia rozni zakaznici. Jedni, taki co chcu dat za hrniec 50 pesos a potom druhi, co chcu dat za hrniec iba ť pesos.
No a u nas uz bude vsetko zadarmo
 
dingo27mobile
2011-05-11 14:34:01
Zdravim, mal by som este zaujem fotit pre portal ale mail zrejme nedosiel. Ak viete, poslite mi pm na nejaky spolahlivejsi kontakt. Dakujem.
 
heppy
2011-05-11 15:09:19
príspevok od: dingo27mobile
Zdravim, mal by som este zaujem fotit pre portal ale mail zrejme nedosiel. Ak viete, poslite mi pm na nejaky spolahlivejsi kontakt. Dakujem.
Dobry den, poslite mail priamo pani Bohuslavskej na bohuslavska@podujatie.sk.
 
dingo27mobile
2011-05-11 17:29:08
príspevok od: heppy
Dobry den, poslite mail priamo pani Bohuslavskej na bohuslavska@podujatie.sk.
posielal som aj na ten, ale skusim este raz osobitne
 
Marcel Rebro
2011-05-11 17:32:02
príspevok od: heppy
Dobry den, poslite mail priamo pani Bohuslavskej na bohuslavska@podujatie.sk.
Skutocnost ze mail uvedeny ako kontaktny v PR clanku nefunguje, jednoznacne zvysuje image spolocnosti ...
 
keko
2011-05-11 18:07:25
príspevok od: Marcel Rebro
Skutocnost ze mail uvedeny ako kontaktny v PR clanku nefunguje, jednoznacne zvysuje image spolocnosti ...
Ale niekomu nevadi ani to, co tu na ich adresu odznelo. Sme ohrozeny druh. Ktosy chce robit moju robotu zadarmo.
 
keko
2011-05-11 18:13:22
Vypisujem konkurz na nasledovne pracovne pozicie:

- asistent lopaty a krompaca
- vodic furiku
- operator miesacky
- dizajner kamennych povrchov

Vsetky pracovne pozicie predpokladaju pouztie svojej vlastnej spickovej techniky.
Pracovne vykony nezakladaju narok na financnu odmenu.
Benefitom, je radost z tvorivej prace, utuzovanie kolektivu a zlepsenie fyzickej kondicie.

Zaujemcovia hlaste sa na mail: moj_novy_plot@moj_rodinny_domcek.sk
 
Cyril
2011-05-11 18:15:34
Hmm, podujatie.sk si robi z nas fest prdel.
Ked si predstavim, ze chce, aby niekto niekam chodil na svoju reziu, daroval im svoj cas, um, pracu pri uprave fotografi, len pre jeho dobry pocit, ze sa mohol toho ktoreho podujatia zucastnit, mal z neho skvely zazitok a samozrejme aj skvele fotografie, ktore budu patrit podujatie.sk.
Myslim si, ze je to primitivne zneuzivanie foto nadsencov, robite z nas hlupakov !!!
 
Marcel Rebro
2011-05-11 18:16:39
príspevok od: keko
Vypisujem konkurz na nasledovne pracovne pozicie:

- asistent lopaty a krompaca
- vodic furiku
- operator miesacky
- dizajner kamennych povrchov

Vsetky pracovne pozicie predpokladaju pouztie svojej vlastnej spickovej techniky.
Pracovne vykony nezakladaju narok na financnu odmenu.
Benefitom, je radost z tvorivej prace, utuzovanie kolektivu a zlepsenie fyzickej kondicie.

Zaujemcovia hlaste sa na mail: moj_novy_plot@moj_rodinny_domcek.sk
... zabudol si spomenut pobyt na cerstvom vzduchu ... a na malte ...
 
slavmiro
2011-05-11 21:09:48
Mam skutocny a vazny zaujem o fotenie ktoreho odmenou je vstup/pristup k podujatiu. Konkretne ma zaujem o statne navstevy: Putin, Obama, Benedikt XVI a pod. Nepohrdnem ani koncertami Joe Cockera, Roxette ci Stinga. Ponuka plati stale, dufam ze viete kde ma hladat.
 
Marcel Rebro
2011-05-11 21:17:55
príspevok od: slavmiro
Mam skutocny a vazny zaujem o fotenie ktoreho odmenou je vstup/pristup k podujatiu. Konkretne ma zaujem o statne navstevy: Putin, Obama, Benedikt XVI a pod. Nepohrdnem ani koncertami Joe Cockera, Roxette ci Stinga. Ponuka plati stale, dufam ze viete kde ma hladat.
... vieme ... podla smeru vetra bud na surfzone Pletiva alebo Kaskady
 
slavmiro
2011-05-11 21:23:13
príspevok od: Marcel Rebro
... vieme ... podla smeru vetra bud na surfzone Pletiva alebo Kaskady
 
tfotodance
2011-05-12 10:27:43
príspevok od: keko
Ale niekomu nevadi ani to, co tu na ich adresu odznelo. Sme ohrozeny druh. Ktosy chce robit moju robotu zadarmo.
Kde si môžem pozrieť tvoje fotografie? Ďakujem za odpoveď.
 
keko
2011-05-12 11:00:17
príspevok od: tfotodance
Kde si môžem pozrieť tvoje fotografie? Ďakujem za odpoveď.
V mojom profile.
 
tfotodance
2011-05-12 14:00:53
príspevok od: keko
V mojom profile.
Mal som na mysli fotografie.Tam som našiel len nejaké obrázky z pred dvoch rokov.
 
keko
2011-05-12 14:48:01
príspevok od: tfotodance
Mal som na mysli fotografie.Tam som našiel len nejaké obrázky z pred dvoch rokov.
No fotografie mam doma v albume.
Tie v mojom profile sa Vam nepacia? No, nemal som ambicie pacit sa kazdemu .
 
tfotodance
2011-05-12 19:41:30
Ja som si pane vždy vážil všetkých fotografov , hoci aj šuplíkových.Ak by ste mal so mnou ešte trochu trpezlivosti a pár slovami mi vysvetlil ako ste myslel vety ktoré ste uviedol vyššie -citujem Vás: Sme ohrozeny druh. Ktosy chce robit moju robotu zadarmo.
Dík.
 
romanisimo
2011-06-07 18:16:25
príspevok od: filko
Takže vidím, že tu treba upresniť pár vecí.

Neviem odkiaľ máte, že neuverejňujeme mená autorov fotoreportov. Najprv sa treba lepšie pozrieť a až potom kritizovať. Na každej fotke je predsa podpis autora a ak nie tak je to spomenuté v popise daného fotoreportu.

Čo sa týka toho zarábania, tak keby sme z toho niečo mali, tak si to zabezpečujeme sami, pretože fotenie je aj naša záľuba. Neviem si ani predstaviť ako by sa na tom vôbec dalo niečo zarobiť...

Škoda, že sa skoro každá diskusia musí obrátiť proti dobrej veci, našou snahou bolo len ponúknuť priestor pre uverejňovanie fotoreportov z navštívených podujatí. A hlavne využiť akreditácie na rôzne podujatia, ktoré nám zbytočne prepadávajú lebo sa ich nemôžeme zúčastniť.

Je vidno, že všetko sa točí len okolo peňazí a zadarmo už nikto ani prstom nepohne.

Na záver chceme veľmi pekne poďakovať tým, ktorí sa nám ozvali a majú záujem túto možnosť využiť. Ďakujeme!
ahoj je ta akcia na fotografa ešče aktualna mne nejde o peniaze mne ide o fotenie a podmienky čo si tu pisal my vyhovuju
posielal som aj email o blišie info ale neprešlo to asi
ak by som ta mohol poprosit poslal by si my aj ty neake to info na romanutasi@gmail.com
dakujem
 
werdza
2011-10-26 02:14:03
Nasla som tu tento clanok, sice uz starsi, ale vyjadrim sa. Ak je niekto hudobny maniak a este aj foti, tak podobne portaly su pre neho super, lebo si uzije koncert, festival zadarmo, ak teda pirtalu vyjde akre. Ja som sa k foteniu koncertov dostala tak, ze vela mojich naj kamosov ma kapely a som hudobny maniak a fotila som ich v kluboch, ale kompakt mi prestal stacit, tak som musela preist na zrkadlovku, zozaciatku mi trvalo, kym som sa koncerty naucila fotit, to som si kupovavala vstupne a vdaka tomu, ze som svoje fotky uverejnovavala aj na facebooku, sa mi sami ozvali z jedneho portalu photomusic.cz, cci pre nich nechcem fotit za akreditacie, ja si zaziadam akcie, kam chcem ist a oni sa mi pokusia vybavit akre a buf vyjde, alebo nie. Je super si tak moct uzot zahranicneho interpreta, alebo festival, kde vstupne stoji vela a na festivale este mat v press stane nealko zadarmo, ked je vonku 30 stupnov a mineralka stoji vyse eura v stankoch. A prave dost niekedy zla kvalita fotografii na takychto portaloch je prave tym, ze vela ich fotografov nema skusenosti z foteniami klubovych koncertov, kde sa foti z davu a hned chcu ist na festival, aleboznamejsiu kapelu, kde je pre fotografov vyhradene miesto. Dost z nicj ani nema svetelne objektivy a v malom klube, kde hravaju garazove kapely by zo svojou technikou toho vela nenafotili a prave to je to, ze technika je draha a neda sa to stale robit zadarmo. Ja potom, co som sa strasnd potesila, ked sa mi ozvali z photomusic.cz, ze nemusim platievat vstupne, dom mala obdobie, ze mi to stacilo, kedze dost mam rada a fotim aj garazove kapely v kluboch, tak vdaka mojim fotoreportom na tej PM stranke sa o mne dozvedelo viac kapiel, co je super, v tom, ze si ma same zacali volat. Ale zle aj v tom, ze dost kapiel si to nevazilo a nasla som rozne po ich strankach, profilovky clenov kapiel s mojou fotkou stiahnutou ztade, ale s urezanym mojim podpisom. A ja som potom len bola smutna, ze som sa tlacila v dave, ak nebolo vyhradene miesto pre fotografov a fotila vsetky kapely a oni sa mi hentak odvdacia. Ked si ma kapely same zacali volat, tak ponukli len vstup, obcas par drinkov a prave v pośednej dobe mi nastal ten cas, kedy som si povedala a dost! Ja sa tlacievam v dave, dostavam paszovky od tsncujucich ludi, vybava vela stoji, splacam 105 eur mesacne obkektiv canon 24-70 2,8, uz to nemozem robit zadarmo, teda len za vstup, lebo tak len prerabam na napojoch zo svojho a doma sa v mojom pimalom picitaci dlho trapim s fotkami. Len je tazke presvedcit tie garazove kapely, ze zato, ze oni napriklad prerobia na koncerte, tak si myslia, ze ja im to spravim zadara. Ked su ochotne zaplatit si klub, niektore este osvetlovaca s pridavnymi svetlami, tak ked chcu fotky odomna, nech zaplatia, aj, ked na koncerte prerobia, lebo nepride dost ludi... V sobotu som zas musela v Randal clube, kde fotievam najcastejsie musela zas jednemu hudobnikovi vysvetlovat, ked sa ma spytal, ci som fotila aj ich a cudoval sa, ze len jednu kapelu, musela vysvetlit preco. Dost hudobnikov si mysli, ze ked vezme, odohra koncerz zadarmo, tak aj fotograf to musi nafotitt zadarmo... Len som chcela napisat, ako to chodi, ze zo zaciatku sa da fotit aj zadarmo, ked sa fotograf vytesuke, ze si izije akciuu, kde by inak zaolatil velke vstupne zadarmo, ale stale to zsdarmo robit nemoze, lebo ak ma pdavat skvele vysledky, tak potrebuje aj profi techniku, ktory nieco stoji, napriklad canon 70-200 2,8 1200 eur... A to vela ludi z takychto portalov netusi, ak sa foteniu nevenuju...
 
werdza
2011-10-26 02:19:40
A ospravedlnujem sa za preklepy, dufam, ze to precitate ok aj snimi
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-10-26 06:36:58
príspevok od: werdza
A ospravedlnujem sa za preklepy, dufam, ze to precitate ok aj snimi
áno takto to treba čo som ja dáky lacnoš
 
werdza
2011-10-26 14:48:13
A inak som zástanca toho, že akreditácie na zahraničné kapely, festivaly a známejšie slovenské kapely by mali dávať podľa tvorby autora, pre ktorého portál žiada akreditáciu. Napríklad Sachtikus hovoril, že na Brutal assault je tak veľký záujem o akreditácie, že spravili akreditáciu A a B, tí s A môžu fotiť z pred zábran a B iba z davu, tú dostal aj on a že v A akreditácii pred zábranami boli aj ľudia s mydielkami foťáčikmi, určite po známosti. Mali by to urobiť tak, že portál k žiadosti o akreditáciu pošle aj link na stránku autora, kde má aj výber zo svojej koncertovej tvorby a týždeň pred udelovaním akre zasadne porota a vyberie tých naj, ktorí ju dostanú. A ostatní nech si idú odmakať fotenie v preplnenom klube, kde nieje vyhradené miesto pre fotografov, kde hrávajú garážové kapely, ale napríklad aj zahraničné kapely, nech sa naučia, aké to je, keď musia dávať pozor aj na seba a foťák, keď sa uhýbajú pasťovkám od tancujúcich ľudí, aké je to fotiť v nanič svetle a nech potom si pôjdu vychutnať fotenie na festivale, alebo zahraničnom interpretovi ako odmenu. Až potom pochopia, že im treba drahú a poriadnu fotovýbavu, lebo na festivale, kde je väčšinov dobré svetlo to ide aj s teleobjektívom, ktorý má vyššie clonové čísla. A potom pochopia, že to nejde stále robiť zadarmo. Napríklad na začiatok stačí aj stredná trieda zrkadlovky, ale ak sa chce fotograf venova
t foteniu koncertov vážnejšie, nie, že za rok pôjde len napríklad na 1-2 festivali. Ja som mala na začiatok Canon 450D k nemu setový objektív 18-55 a 50mm f 1,8, ale do klubov mi bola 50mm veľa, keď som si nemohla kvôli davu odstúpiť, tak hudobník predomnou mal v zábere len hlavu, setový objektív mi zas nestačil vysokou clonou v tom slabom svetle, tak som musela kúpiť tamron 17-50 2,8 VC, na festivaly a väčšie pódia a na bicmanov v kluboch som zistila, že mi treba aj teleobjektív, najlepšie svetelný, stabilizovaný stoji veľa, tak som vzala na splátky canon 70-200 2,8 za 1200 eur. Ale potom som muela kúpiť aj blesk, lebo môj foťák mal len 1600 najväčšie iso a to mi bolo veľakrát málo a kedže nerada blískam, aj je to v dosť kluboch zakázané, aj to hudobníkom môže vadiť, tak som potrebovala som lepší foťák s väčším isom a musela kúpiť canon eos 5D mark II, fullframe za 2000 eur, iso je na ňom super, fotím aj na 6400, ale ostrenie je pomalšie, ostriacich bodov by som potrebovala viaca túžim po canon 1D mark IV za 4000 eur, lebo novom 1Dx ešte drahšom, ale nemám začo. Doteraz som mala šťastie, že ma vo všetkom podporovali rodičia a výbavu mi sponzorovali oni, ale nedá sa to stále fotiť zadarmo, teraz potrebujem lepší počítač, môj ntb mi seká anestíha veľé fotografie z fullframe foťáku... Napísala som to len oreto, že, ak sa chce niekto venovať foteniu koncertov naplno, podávať dobré výkony, odovzdávať perfektné fotografie, tak potrebuje aj poriadnu fotovýbavu, ktorá stojí dosť. A ak bude mať stránka v požiadavkach na fotografov, že stačí vlastná zrkadlovka nižšej triedy a setový objektív, tak potom takí fotografi ťažko môžu robiť super fotografie, (určite sa nájdu talenty aj s takou foto výbavou),tak potom je väčšina portálov preplnená nezaujímavými fotoreportami z koncertova festivalov, aj po technickej, aj kompozičnej stránke...
 
lu_boss
2011-10-26 15:10:49
príspevok od: werdza
A inak som zástanca toho, že akreditácie na zahraničné kapely, festivaly a známejšie slovenské kapely by mali dávať podľa tvorby autora, pre ktorého portál žiada akreditáciu. Napríklad Sachtikus hovoril, že na Brutal assault je tak veľký záujem o akreditácie, že spravili akreditáciu A a B, tí s A môžu fotiť z pred zábran a B iba z davu, tú dostal aj on a že v A akreditácii pred zábranami boli aj ľudia s mydielkami foťáčikmi, určite po známosti. Mali by to urobiť tak, že portál k žiadosti o akreditáciu pošle aj link na stránku autora, kde má aj výber zo svojej koncertovej tvorby a týždeň pred udelovaním akre zasadne porota a vyberie tých naj, ktorí ju dostanú. A ostatní nech si idú odmakať fotenie v preplnenom klube, kde nieje vyhradené miesto pre fotografov, kde hrávajú garážové kapely, ale napríklad aj zahraničné kapely, nech sa naučia, aké to je, keď musia dávať pozor aj na seba a foťák, keď sa uhýbajú pasťovkám od tancujúcich ľudí, aké je to fotiť v nanič svetle a nech potom si pôjdu vychutnať fotenie na festivale, alebo zahraničnom interpretovi ako odmenu. Až potom pochopia, že im treba drahú a poriadnu fotovýbavu, lebo na festivale, kde je väčšinov dobré svetlo to ide aj s teleobjektívom, ktorý má vyššie clonové čísla. A potom pochopia, že to nejde stále robiť zadarmo. Napríklad na začiatok stačí aj stredná trieda zrkadlovky, ale ak sa chce fotograf venova
t foteniu koncertov vážnejšie, nie, že za rok pôjde len napríklad na 1-2 festivali. Ja som mala na začiatok Canon 450D k nemu setový objektív 18-55 a 50mm f 1,8, ale do klubov mi bola 50mm veľa, keď som si nemohla kvôli davu odstúpiť, tak hudobník predomnou mal v zábere len hlavu, setový objektív mi zas nestačil vysokou clonou v tom slabom svetle, tak som musela kúpiť tamron 17-50 2,8 VC, na festivaly a väčšie pódia a na bicmanov v kluboch som zistila, že mi treba aj teleobjektív, najlepšie svetelný, stabilizovaný stoji veľa, tak som vzala na splátky canon 70-200 2,8 za 1200 eur. Ale potom som muela kúpiť aj blesk, lebo môj foťák mal len 1600 najväčšie iso a to mi bolo veľakrát málo a kedže nerada blískam, aj je to v dosť kluboch zakázané, aj to hudobníkom môže vadiť, tak som potrebovala som lepší foťák s väčším isom a musela kúpiť canon eos 5D mark II, fullframe za 2000 eur, iso je na ňom super, fotím aj na 6400, ale ostrenie je pomalšie, ostriacich bodov by som potrebovala viaca túžim po canon 1D mark IV za 4000 eur, lebo novom 1Dx ešte drahšom, ale nemám začo. Doteraz som mala šťastie, že ma vo všetkom podporovali rodičia a výbavu mi sponzorovali oni, ale nedá sa to stále fotiť zadarmo, teraz potrebujem lepší počítač, môj ntb mi seká anestíha veľé fotografie z fullframe foťáku... Napísala som to len oreto, že, ak sa chce niekto venovať foteniu koncertov naplno, podávať dobré výkony, odovzdávať perfektné fotografie, tak potrebuje aj poriadnu fotovýbavu, ktorá stojí dosť. A ak bude mať stránka v požiadavkach na fotografov, že stačí vlastná zrkadlovka nižšej triedy a setový objektív, tak potom takí fotografi ťažko môžu robiť super fotografie, (určite sa nájdu talenty aj s takou foto výbavou),tak potom je väčšina portálov preplnená nezaujímavými fotoreportami z koncertova festivalov, aj po technickej, aj kompozičnej stránke...
Ahoj,
to ci si napisala sa vola zivotna skusenost. Kto ju nema, veri na "zadarmo". Vacsina ludi chape, ze za profi robotu treba zaplatit. Ti uspesnejsi vedia, ze za profi robotu si treba zapytat.
Obcas sa najdu ludia, ktori veria na "zadarmo" cely zivot, nech maju skusenosti kolkokolvek. Taka diagnoza vsak uz s mladickym naivizmom nic nema a odborne sa vola trosku inak.
Drzim Ti palce prajem odvahu trvat na cene svojej prace




 
werdza
2011-10-26 15:53:13
príspevok od: lu_boss
Ahoj,
to ci si napisala sa vola zivotna skusenost. Kto ju nema, veri na "zadarmo". Vacsina ludi chape, ze za profi robotu treba zaplatit. Ti uspesnejsi vedia, ze za profi robotu si treba zapytat.
Obcas sa najdu ludia, ktori veria na "zadarmo" cely zivot, nech maju skusenosti kolkokolvek. Taka diagnoza vsak uz s mladickym naivizmom nic nema a odborne sa vola trosku inak.
Drzim Ti palce prajem odvahu trvat na cene svojej prace




dakujem Aj ja si verim, len je to tazke dosiahnut. Uz nastastie v tychto mojich zaciatkoch, ked som si povedala a dost, nemozem to robit len za vstupy som dost o tom pisala na FB, zdielala obrazok, kde bolo napisane: Som umelec, to nezanena, ze to budem robit zadarmo, aj ja mam ucty, dakujem za pochopenie. A celkom zaujimva diskusia sa pod nim vytvorila, niektori clenovia kapiel pisali, ze a ja odohram krvopotne vyse hodinovy koncert zadarmo, tak som mu nato odpisala, ze to je tvoja vec, ze kapela vezme koncert, za ktory nic nedostane, ale, ked chcete fotky, tak to neznamena, ze aj fotograf vam to automaticky spravi zadarmo, pre vas je hudba konicek, ale ja sa chcem fotenim zivit. Je to ale tazke, lebo vzdy sa najde niekto s fotakom, kto sa potesi aj vstupu zadarmo a nafoti zadarmo, ale potom mi mozu pisat, ze tie fotky boli onicom. musia sa presvedcit, ze ak chcu fotky odomna, nebude to zadarmo. Ale nasli sa aj taki, hlavne aj kamosi z kapiel, co ma potesilo, ze mi hovoria, ze dobre robis, chapem ta, ze to nejde zadarmo a aj sa tym uz riadia. Ked je to koncert garazovych kapiel, ktore hudobne milujem, tak aj vstup potesi, ale najlepsie aj drinky, nech aspon neminam zo svojho a uzijem si tak cely koncert zadarmo, vratane pitia. Ale, ak su to kapely, ktore hudobne moc nemusim, tak za vstup a drinky to prosto nejde...
 
tino8
2011-10-26 17:51:53
nechcel som sa zapajat do tejto temy nakolko koncerty nefotim, ale fakt tu nerozumiem niektorym veciam:

1.ista "firma" vam tu ponuka moznost nabrat fotograficke skusenosti ponuknutim volneho vstupneho na koncerty ako fotografom a ludia sa stazuju ze to chcu od nich zadarmo co je nefer lebo by z fotografie radi zili.. ak mi niekto nieco ponuka tak to vezmem alebo kaslem na to, ci?

2. nic proti uzivatelke werdza ktora tu ma naozaj pekne fotky, ale asi by tiez nebola tam kde je a nemala tolko zaujimavych fotiek ak by nemala moznost fotit na koncertoch iba za volny vstup. Teraz jej vadi, ze sa vzdy najde niekto kto je ako bola ona, foti iba za vstup a ona si teraz nezarobi..hmm?

3.Na druhej strane spolocnost ktora ma na strankach google reklamy (co im urcite robia ako charitu a je to pre nich teda neziskovy biznis) tu prehlasuje z toho nic nema

..co za drogy to tu vsetci beriete?

 
lu_boss
2011-10-26 17:59:56
príspevok od: tino8
nechcel som sa zapajat do tejto temy nakolko koncerty nefotim, ale fakt tu nerozumiem niektorym veciam:

1.ista "firma" vam tu ponuka moznost nabrat fotograficke skusenosti ponuknutim volneho vstupneho na koncerty ako fotografom a ludia sa stazuju ze to chcu od nich zadarmo co je nefer lebo by z fotografie radi zili.. ak mi niekto nieco ponuka tak to vezmem alebo kaslem na to, ci?

2. nic proti uzivatelke werdza ktora tu ma naozaj pekne fotky, ale asi by tiez nebola tam kde je a nemala tolko zaujimavych fotiek ak by nemala moznost fotit na koncertoch iba za volny vstup. Teraz jej vadi, ze sa vzdy najde niekto kto je ako bola ona, foti iba za vstup a ona si teraz nezarobi..hmm?

3.Na druhej strane spolocnost ktora ma na strankach google reklamy (co im urcite robia ako charitu a je to pre nich teda neziskovy biznis) tu prehlasuje z toho nic nema

..co za drogy to tu vsetci beriete?

ad 1 - ok, ponuku bud beriem, alebo neberiem, suhlasim
ad 2 - nabrala skusenosti a pochopila existencnu nutnost, nebrani inym, aby urobili to iste, ja som jej text precital a pochopil tak, ze ONA to uz nechce robit zadarmo, ze to budu robit ini, musi/me/ akceptovat
ad 3 - prehlaseniam sa da aj neverit
... nemusi hned kazdy brat drogy, ci ?
 
lubinka
2011-10-26 19:59:27
Robit nieco z entuziazmu zadarmo je jedna vec a vypocitavo tento entuziazmus zneuzit druha.Poznam obe z bohatej praxe.
 
werdza
2011-10-26 20:11:50
príspevok od: tino8
nechcel som sa zapajat do tejto temy nakolko koncerty nefotim, ale fakt tu nerozumiem niektorym veciam:

1.ista "firma" vam tu ponuka moznost nabrat fotograficke skusenosti ponuknutim volneho vstupneho na koncerty ako fotografom a ludia sa stazuju ze to chcu od nich zadarmo co je nefer lebo by z fotografie radi zili.. ak mi niekto nieco ponuka tak to vezmem alebo kaslem na to, ci?

2. nic proti uzivatelke werdza ktora tu ma naozaj pekne fotky, ale asi by tiez nebola tam kde je a nemala tolko zaujimavych fotiek ak by nemala moznost fotit na koncertoch iba za volny vstup. Teraz jej vadi, ze sa vzdy najde niekto kto je ako bola ona, foti iba za vstup a ona si teraz nezarobi..hmm?

3.Na druhej strane spolocnost ktora ma na strankach google reklamy (co im urcite robia ako charitu a je to pre nich teda neziskovy biznis) tu prehlasuje z toho nic nema

..co za drogy to tu vsetci beriete?

Veď, ako som písala, ja som šťastná, že ma oslovil portál photomusic.cz, či pre nich nechcem fotiť za akreditácie, keďže som si dovtedy platila vstupy a tak fotila. Proti fotografom, ktorí sú radi aj za voľný vstup na koncert nič nemám, lebo len tak sa dá najviac načerpať skúsenosti, mne ide o to, že ak si ma zavolá nejaká kapela, tak väčšinov nechcú platiť, lebo si myslia, že, keď odohrajú koncert zadarmo, tak aj ja ich mám nafotiť zadarmo, teda ponúknu mi len vstup poprípade aj nejaký jeden drink, ale zvyšok si ajtak musím sama platiť, tak to dosť krát odmietnem a potom dostane šancu ten fotograf, ktorý sa poteší aj vstupu zadarmo, ako ja kedysi, ale potom mi darmo kapela píše, že tvoje fotky sú lepšie...
 
tino8
2011-10-27 22:52:56
plne ta chapem, ale skus sa na to pozriet trosicku triezvejsie. Je to velmi jednoduche.. obchod je vzdy o dvoch stranach.. ta co chce kupit a ta co ponuka. Ak tu nieje v tejto oblasti dostatocny zaujem o nakup a vystacia si s ludmi ktory fotia zadarmo, tak je zbytocne lamentovat aj ked su tvoje fotky lepsie. Biznis s fotenim nieje len o samotnej kvalite fotografa a jeho prace ale aj o schopnosti predat resp. trhu pre tvoje produkty.. a ak tu ten nieje nieje vsetko ostatne je zbytocne..

Investovala si do slusneho aparatu a optiky tak sa z toho tes, rob pekne fotky toho co ta bavi a nenariekaj nad tym ze ti za ne nikto nechce zaplatit. Kopec prvotriednych umelcov ktory neinvestovali len do techniky ale aj nemale prostriedky do vzdelania ako aj toho co fotia za rok niekedy z fotenia zarobi cistu nulu! A to nielen preto ze sa nevedia predat..nemoze mat clovek talent na vsetko a stastie na dopyt po tom comu sa zrovna venuje. Chce to len zmierit sa s tym, ze nemozes mat v zivote vsetko..

Ak chces za fotenie peniaze, musis to skusit v oblasti kde ich za to platia. Skus napriklad svadby, stuzkove, deticky v skolke alebo aj tie stupidne fotky ziakov a ich triednych ku koncu roka kym si ich nezacnu tie decka fotit mobilmi. Ak uz si sa raz naucila nieco fotit a vies o com to je, tak si zvvysne zanre osvojich velmi rychlo.. taktiez bezny zakaznik zvvycajne nieje narocny fotograf a fotke ako takej vobec nerozumie.. Good Luck!
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia