Hore

Samsung EX2F - pokračovanie bestselleru

Samsung ako jeden z mála výrobcov ponúkol fotografom takmer profi kompakt EX1 s dobrým objektívom, podporou RAW a možnosťami nastavení za výhodnú cenu. Podobne je tomu aj v prípade novinky EXF2. Oficiálna pultová cena je zatiaľ stanovená na 549 dolárov, Časom však istotne bude priaznivejšia. Dostupný bude od augusta. Lákadlom je najmä stabilizovaný objektív s výbornou svetelnosťou F1,4 na 24mm ohnisku a podpora WiFi.




Zachovaná koncepcia

Čo bolo na predošlom modeli dobré zostalo zachované. Inovácie sa týkajú napríklad aj displeja. Po novom je nielen otočný a výklopný ale je dokonca aj AMOLED.. Pri zhliadnutí prvých obrázkov displeja som si pomyslel či náhodou tento foťák nebeží pod Androidom. Znie to ako žart ale po tom čo Instagram predstavil aplikáciu aj pre Android a tento model disponuje Wifi, predstavte si tie možnosti mať všetko v jednom a rozšíriteľnú funkcionalitu...

Ale nechajme Android a mobilné platformy inému segmentu a venujme sa fotoaparátom. Z pohľadu ovládania je zaujímavá horná strana, kde na volič expozičných režimov pribudol piktogram WiFi. Susedný otočný volič slúži na nastavenie režimu závierky a bracketingu Pätica na blesk je vybavená dvoma kontaktmi navyše ktoré slúžia pre pripojenie externého mikrofónu a EVF hľadáčika. Fotoaparátu nechýba interný blesk a zabudovaný stereo mikrofón. Video zvláda v špecifikácii Full HD 1080/30p (H.264). Predošlý model EX1 pre provnanie nenatáčal HD video.




RAW a vysoké ISO

Obraz zachytáva 12,4 Mpx senzor typu BSI-CMOS s uhlopriečkou 1/1,7 palca. Fotoaparát fotí samozrejme do RAW a najvyššiu citlivosť na ňom nastavíte až ISO 12 800. O tom ako fotí a natáča video sa dozvieme z prvých testov. Predbežne sa tento model javí ako pekný kompakt k zrkadlovke, prípadne je to vhodná voľba pre turistov na náročné cesty, keď potrebujú ísť naľahko, natočiť dokumentačné video a nasnímať fotografie..




Základné parametre:

  • 12.4MP BSI CMOS sensor
  • ISO 80-3200 (rozšíriteľné až do 12800)
  • 24-80mm ekv. zoom  F1,4 - 2,7
  • Full HD 1080/30p video
  • Dual IS
  • Zabudované  WiFi
  • 3“ AMOLED displej
  • Možnosť pripojiť externý, blesk, EVF hľadáčik a mikrofón
  • Rozmery 112 x 62 x 29 mm
  • Hmotnosť 294g s batériou
  • Cena 549,- dolárov

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
majster333
2012-07-05 09:31:12
páči sa mi wifi!
A pri tak veľkom BSI snímači hádam už bude aj iso 1600 v pohdoe. Keď sa to spojí s tak svetelným objektívom a stabilizáciou.... tak s tým bude radosť fotiť večer, v noci v interieroch bytov a barov. Konečne to niekto umožní v normálne veľkom fotoapráte.
 
majster333
2012-07-05 09:35:36
no dobre 1600 som prehnal, ale tak 800 by už na momentky mohlo stačiť
 
Jozi Mačutek
2012-07-05 10:19:43
parada a nečakal som to od samsungu ale konečne začali robiť na kompaktov s velkym senzorov a dobrymi nastaveniami ake ma moja nikon 8800
 
LAPoska
2012-07-05 10:35:28
No neviem... v mojich ociach Samsung vyraba gycove produkty, do ktoreho nahadzu vsetko mozne, len aby sa lepsie predavali a hlavna funkcia sa strati... Ruku na srdce... WIFI? Vo fotaku? Naco? Zatie peniaze mam Micro3/4...
 
Amstel
2012-07-05 10:51:41
príspevok od: majster333
páči sa mi wifi!
A pri tak veľkom BSI snímači hádam už bude aj iso 1600 v pohdoe. Keď sa to spojí s tak svetelným objektívom a stabilizáciou.... tak s tým bude radosť fotiť večer, v noci v interieroch bytov a barov. Konečne to niekto umožní v normálne veľkom fotoapráte.
velkost snimaca podla mna nieje velka - 1/1.7" mozno tak MP-mi.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-07-05 10:58:40
chcelo by to trochu vacsi senzor... inak slusne vybaveny strojcek, bohuzial pokial bude drahsi ako Micro 4/3 tak ma smolu. cena v EU zatial nie je znama.
 
kozakm
2012-07-05 11:32:10
príspevok od: LAPoska
No neviem... v mojich ociach Samsung vyraba gycove produkty, do ktoreho nahadzu vsetko mozne, len aby sa lepsie predavali a hlavna funkcia sa strati... Ruku na srdce... WIFI? Vo fotaku? Naco? Zatie peniaze mam Micro3/4...
Wifi je boží - možnost odesílání fotek na FB, mailem, ftp, ovládání foťáku mobilem...
 
Paulie
2012-07-05 12:48:57
Nema to ani len telefon, nic pre mna, skoda.
 
kiskis
2012-07-05 14:02:49
len malá oprava: aj model EX1 má amoled displej. je to parádny stroj s parádnym displejom a na kompakty vynikajúcimi výsledkami. som zvedavý na obrazový výkon EX2F
 
samophoto
2012-07-05 16:03:33
príspevok od: Amstel
velkost snimaca podla mna nieje velka - 1/1.7" mozno tak MP-mi.
veľkosť snímača si môžeš vyrátať , všetko je napísané na objektíve tj. : 5,18 x 7,78 mm a uhlopriečka cca : 9,35 mm
udávané p.Peniakom by bolo úžasné 1/1.7" = 25,4mm / 43,18mm
 
samophoto
2012-07-05 16:21:14
12.4MP BSI CMOS sensor (crop faktor cca 4,63x)
 
majster333
2012-07-05 16:47:52
príspevok od: Amstel
velkost snimaca podla mna nieje velka - 1/1.7" mozno tak MP-mi.
na kompakt dosť veľká www.ephoto.sk/galeria/obrazok/10456/
 
majster333
2012-07-05 16:54:01
príspevok od: samophoto
veľkosť snímača si môžeš vyrátať , všetko je napísané na objektíve tj. : 5,18 x 7,78 mm a uhlopriečka cca : 9,35 mm
udávané p.Peniakom by bolo úžasné 1/1.7" = 25,4mm / 43,18mm
nejak podľa mňa zle rátaš
uhlopriečka 1/1.7 palca je 14,94 mm 25,4/1,7=14,94 1 palec = 2,54 centimetrov
 
majster333
2012-07-05 16:55:11
nejak to odstránilo medzery nečakane
uhlopriečka 1/1.7 palca je 14,94 mm
25,4/1,7=14,94
1 palec = 2,54 centimetrov
 
jake
2012-07-05 19:44:31
chyba tomu podpora strojceka na holenie a nocna vibracna funkcia -- sice vysoke ISO ale ta cena,..
 
samophoto
2012-07-05 19:55:02
príspevok od: majster333
nejak to odstránilo medzery nečakane
uhlopriečka 1/1.7 palca je 14,94 mm
25,4/1,7=14,94
1 palec = 2,54 centimetrov
nechápem .
1.0´´palec = 2,540 centimetrov = 25,4 mm ,
1.7´´palec = 4,318 centimetrov = 43,18mm nie ??, ale 1,7´´=14,94 mm ?? nechápem.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-07-05 20:05:11
príspevok od: jake
chyba tomu podpora strojceka na holenie a nocna vibracna funkcia -- sice vysoke ISO ale ta cena,..
ta cena je lepšie vzrúšo ako nejaká vibračná funkcia ktorú má kedajaký android a iný prístroj.
 
majster333
2012-07-05 20:29:46
príspevok od: samophoto
nechápem .
1.0´´palec = 2,540 centimetrov = 25,4 mm ,
1.7´´palec = 4,318 centimetrov = 43,18mm nie ??, ale 1,7´´=14,94 mm ?? nechápem.
ale rozmer 1/1.7 je zlomok
teda 1 deleno 1,7 je (=) 0,588235294117647 palca
0,588235294117647 krát 2,54 = 1,494117647058824 cm uhlopriečky snímača
 
samophoto
2012-07-05 20:43:43
príspevok od: majster333
ale rozmer 1/1.7 je zlomok
teda 1 deleno 1,7 je (=) 0,588235294117647 palca
0,588235294117647 krát 2,54 = 1,494117647058824 cm uhlopriečky snímača
ty si majster ale podla mna je chybný výpočet 1,494117647058824 cm uhlopriečky snímača ,
podla mňa :
veľkosť snímača si môžeš vyrátať , všetko je napísané na objektíve tj. : 5,18 x 7,78 mm a uhlopriečka cca : 9,35 mňa
 
samophoto
2012-07-05 20:48:53
príspevok od: majster333
ale rozmer 1/1.7 je zlomok
teda 1 deleno 1,7 je (=) 0,588235294117647 palca
0,588235294117647 krát 2,54 = 1,494117647058824 cm uhlopriečky snímača
OPRAVA :
veľkosť snímača si môžeš vyrátať , všetko je napísané na objektíve tj. : veľkosť snímača 5,18mm x 7,78 mm a uhlopriečka cca : 9,35 mm ,
podla mňa
 
Filip Bucher
2012-07-05 20:57:19
gsm modul tam preco nedali?
 
mtko
2012-07-05 22:28:19
príspevok od: kozakm
Wifi je boží - možnost odesílání fotek na FB, mailem, ftp, ovládání foťáku mobilem...
Bohužial to samsung ešte nemá vyšperkované; mnoho z tých funkcii nieje zďaleka dotiahnutých do konca. Možno budúci rok?
 
majster333
2012-07-05 23:18:35
príspevok od: samophoto
OPRAVA :
veľkosť snímača si môžeš vyrátať , všetko je napísané na objektíve tj. : veľkosť snímača 5,18mm x 7,78 mm a uhlopriečka cca : 9,35 mm ,
podla mňa
podľa wikipédie máš pravdu...
 
kozakm
2012-07-05 23:21:31
príspevok od: mtko
Bohužial to samsung ešte nemá vyšperkované; mnoho z tých funkcii nieje zďaleka dotiahnutých do konca. Možno budúci rok?
Každopádně ale ostatní to nemají vůbec, takže vivat Samsung
 
LAPoska
2012-07-06 07:19:54
príspevok od: kozakm
Každopádně ale ostatní to nemají vůbec, takže vivat Samsung
Zeby zbytocnost? V zrkadlovkach este pochopim, ze su aplikacie a prislusenstvo na ovladanie aparatu... Ale v kompatoch? To sa niekomu leni vybrat pamat. kartu a vopchat do notasu/pc? A posielanie foto z nejakeho verejneho HOT-SPOT-u na facebook nie je nic prevratneho a ani bezpecneho... Mat v kompakte wifi, je asi taky marketing na pubertakov, ako mat v mobile 12Mpx-lov... Len predrazuju produkt... Ale premna-zamna, nech tam samsung montuje aj sonar...
 
DusanL
2012-07-06 08:19:51
príspevok od: jake
chyba tomu podpora strojceka na holenie a nocna vibracna funkcia -- sice vysoke ISO ale ta cena,..
Njn...Pri súčasnej situácii na trhu by u takýchto strojčekov nemala byť cena vyššia ako ISO...
 
marcus_labeo
2012-07-06 09:47:41
príspevok od: Jozef Peniak
ta cena je lepšie vzrúšo ako nejaká vibračná funkcia ktorú má kedajaký android a iný prístroj.
Nevieme, aká bude reálna cena. Vychádzajúc z faktu, že EX1 bol zďaleka najlacnejší profikompakt na trhu (cca. 250 eur), neverím nejak, žeby si nástupca dovolil byť na opačnej strane spektra.
 
marcus_labeo
2012-07-06 09:50:55
príspevok od: majster333
no dobre 1600 som prehnal, ale tak 800 by už na momentky mohlo stačiť
Áno, ISO 800 bude reálne. Mal som EX1 a tam bolo práve ISO 800 subjektívnou hranicou akceptovateľnosti (CCD snímač). Pri mojom terajšom Canone S100 (CMOS snímač) je tou hranicou ISO 1000 a keďže EX2 je BSI CMOS, mal by lepšie zvládať vysoké ISO, ako EX1, teda tiež odhadujem ako hranicu použiteľnosti tých ISO 1000. Plus netreba zabúdať, že pri svetelnosti f1,4 sa na tých ISO 1000 človek reálne ani nemusí dostať (kde S100 s f2 potrebuje ISO 1000, EX2 s f1,4 bude stačiť ISO500).
 
samophoto
2012-07-08 23:49:37
príspevok od: majster333
podľa wikipédie máš pravdu...
toho nepoznám
 
vavro
2012-07-08 23:55:04
príspevok od: LAPoska
No neviem... v mojich ociach Samsung vyraba gycove produkty, do ktoreho nahadzu vsetko mozne, len aby sa lepsie predavali a hlavna funkcia sa strati... Ruku na srdce... WIFI? Vo fotaku? Naco? Zatie peniaze mam Micro3/4...
https://www.youtube.com/watch?v=vsPAhC9H62s&feature=player_embedded
kukni si ,už keď len si tú fotku rýchlo pošleš tam kam chceš tak to je fajn.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-07-09 08:10:57
príspevok od: marcus_labeo
Nevieme, aká bude reálna cena. Vychádzajúc z faktu, že EX1 bol zďaleka najlacnejší profikompakt na trhu (cca. 250 eur), neverím nejak, žeby si nástupca dovolil byť na opačnej strane spektra.
ved oni ho po čase tiež zlacnia
 
LAPoska
2012-07-09 16:04:12
príspevok od: vavro
https://www.youtube.com/watch?v=vsPAhC9H62s&feature=player_embedded
kukni si ,už keď len si tú fotku rýchlo pošleš tam kam chceš tak to je fajn.
Za tie peniaze? (nech nikoho neprekvapi ked spravia kurz 1$=1€... alebo mozno "zaokruhlia" to na 499€) Ten fotak zaujme akurat tak svetelnostou F1,4 a... to je vsetko... jaj... vyklopny display... Viem, nemusim to kupovat, len ma to stve, ze pubertaci skocia na take komercne hluposti a potom aj dalsi vyrobcovia su nuteny davat nezmysli do svojich vyrobkov, aby drzali "krok"... Ako to vidno aj s Mpx-mi a FullHD videami v kompaktoch... Naco?
 
qwak
2012-07-09 20:41:58
príspevok od: LAPoska
Za tie peniaze? (nech nikoho neprekvapi ked spravia kurz 1$=1€... alebo mozno "zaokruhlia" to na 499€) Ten fotak zaujme akurat tak svetelnostou F1,4 a... to je vsetko... jaj... vyklopny display... Viem, nemusim to kupovat, len ma to stve, ze pubertaci skocia na take komercne hluposti a potom aj dalsi vyrobcovia su nuteny davat nezmysli do svojich vyrobkov, aby drzali "krok"... Ako to vidno aj s Mpx-mi a FullHD videami v kompaktoch... Naco?
ked to zide opat na 250 eur tak to bude najlepsi pomer cena vykon co zozenies...tak preco nie?
 
iury
2012-07-10 19:28:37
Neviem prečo kritizujete foťák len preto, že má nejakú funkciu navyše, ktorú možno práve vy nevyužijete. Keby to wi-fi bolo na úkor nejakých dôležitých funkcií, tak pochopím, ale nakoniec nikto vás ani nenúti to používať, tak načo toľko vzrušenia? Mne sa ten foťák páči, aj keď by som tiež asi to wi-fi nevyužil, ale to nie je dôvod prečo by som si ho nekúpil.
 
vavro
2012-07-10 19:38:38
príspevok od: LAPoska
Za tie peniaze? (nech nikoho neprekvapi ked spravia kurz 1$=1€... alebo mozno "zaokruhlia" to na 499€) Ten fotak zaujme akurat tak svetelnostou F1,4 a... to je vsetko... jaj... vyklopny display... Viem, nemusim to kupovat, len ma to stve, ze pubertaci skocia na take komercne hluposti a potom aj dalsi vyrobcovia su nuteny davat nezmysli do svojich vyrobkov, aby drzali "krok"... Ako to vidno aj s Mpx-mi a FullHD videami v kompaktoch... Naco?
No tak s tým ti nepomôžem. ono je jednoduchšie dať do produktu to čo je nové(čo sa predá) a nestojí veľa peňazí. ale som sám zvedavý ako bude pracovať snímač,a aké ISO bude znesiteľné.
ja mám Fujifilm X-10 a som spokojný.
 
wlad
2012-07-10 23:20:16
príspevok od: kozakm
Wifi je boží - možnost odesílání fotek na FB, mailem, ftp, ovládání foťáku mobilem...
si si isty ze to je urcene tejto cielovej skupine ? Ja som tam Hello Kitty na tele fotaku nezaregistroval.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované