Hore

Vysokosvetelný objektív AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1,8G

Nový vysokosvetelný objektív AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1,8G je určený pre zrkadlovky formátu DX (D60/D90/D300). Po prepočítaní koeficientom 1,5x dostávame ohniskovú vzdialenosť 52,5 mm. Konečne aj majitelia zrkadloviek so snímačom APS-C budú mať základný objektív, navrhnutý práve pre nich.

 

Objektív sa vyznačuje výbornou svetelnosťou f/1,8 pre jasný obraz v hľadáčiku, ktorá naviac umožňuje kreatívne pracovať s hĺbkou ostrosti. Vybavený je ultrazvukovým motorčekom pre rýchle, tiché a presné zaostrovanie aj na fotoaparátoch bez zabudovaného ostriaceho motorčeka (D40/D40x/D60).

 

Predný člen s filtrovou obrubou sa pri zaostrovaní neotáča a ani nevysúva. To je ideálne pre použitie filtrov a blesku SB-R200. Sedemlamelová clona má prakticky kruhový tvar a zaručuje prirodzené podanie neostrých časti obrazu (bokeh).

 

Objektív je vybavený dvoma zaostrovacími režimami, M/A (autofokus s prioritou manuálneho ostrenia) a M (manuálne ostrenie). Zaostrovací režim M/A umožňuje kedykoľvek ručne doostriť, aj keď je zapnutá funkcia autofokusu. Vybavený je gumovým tesnením chrániacim pred vnikaním prachu a vody. Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť je 30 cm. Priemer filtrovej obruby je 52 mm.

 

AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1,8G sa dodáva vrátane zaklapávacej 52 mm prednej krytky LC-52 a zadnej krytky LF-1, bajonetovej slnečnej clony HB-46 a mäkkého puzdra CL-0913.

 

Objektív bude dostupný od polovice marca 2009.

 

AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1,8G

Formát

DX

Ohnisková vzdialenosť

35 mm

Svetelnosť/najvyššie clonové číslo

f/1,8-22

Konštrukcia

8 šošoviek / 6 členov

(vrátane jedného hybridného asférického optického členu)

Obrazový uhol

44°

Najkratšia zaostriteľná vzdialenosť

0,3 m

Najväčšie merítko zobrazenia

0,16x

Počet lamiel clony

7 (s optimalizovaným tvarom)

Zaostrovanie

Automatické zaostrovanie pomocou vstavaného ultrazvukového

motorčeka (SWM) a manuálne zaostrovanie

Priemer filtrového závitu

52 mm

Priemer x dĺžka

cca Ø70 x 52,5 mm

Hmotnosť

cca 210 g

 

 

Viac na: http://www.nikon.cz/

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
julo kotus
2009-02-09 11:23:09
Konečne niečo pre nás striťákov :) však?
 
IO-NR
2009-02-09 11:53:02
Skoda, ze je DX....
 
Tomyno
2009-02-09 12:57:10
...kokooos no este Nikona D400 a mame porádek ako ma byť :DD, určite bomba sklícko ako na portrety a street photo ;)...
 
slavmiro
2009-02-09 13:13:51
odskok z 50mm na 35mm nie je vyrazny, ale urcite nie je vsetkym dnom koniec a dockame sa v tejto inovovanej rade aj novej 24tky..
 
julo kotus
2009-02-09 13:32:40
príspevok od: slavmiro
odskok z 50mm na 35mm nie je vyrazny, ale urcite nie je vsetkym dnom koniec a dockame sa v tejto inovovanej rade aj novej 24tky..
Áno, máš pravdu, ale keď je niekto zvyknutý na 50mm ohnisko, tá 35-ka mu pomôže. Ale osobne by som tiež privítal AF-S 24 f1,8 alebo ešte lepšie f1,4 na reportáž a potom ešte AF-S 85 f1,8 alebo 1,4. :)
 
slavmiro
2009-02-09 14:06:22
príspevok od: julo kotus
Áno, máš pravdu, ale keď je niekto zvyknutý na 50mm ohnisko, tá 35-ka mu pomôže. Ale osobne by som tiež privítal AF-S 24 f1,8 alebo ešte lepšie f1,4 na reportáž a potom ešte AF-S 85 f1,8 alebo 1,4. :)
urcite sa dockame, lebo pevna AF24/F2.8 je fakt velmi slabe sklo, mal som tu cest. :(
 
bear
2009-02-09 14:16:21
Nikon ma zvlastne konverzne tabulky na odporucane ceny: €243/£199/$199
 
Matthew
2009-02-09 18:47:14
Kua, tak co mam teraz zobrat...este teplu 50/1.4G alebo tuto horucu 35/1.8 G alebo cakat na 24/1.4 resp 1.8? Mam D40 + 18-200 VR a chcem ist do pevneho skla... HELP! :-)
 
izzino
2009-02-09 19:55:43
príspevok od: bear
Nikon ma zvlastne konverzne tabulky na odporucane ceny: €243/£199/$199
cau Bear. Vitaj v realite. To nie je len nikon. To su svetove kurzy. Pozri stanku apple v us a v uk a sa pobavis. Na ebay tak isto teraz ludia nic nekupuju, lebo paypall meni 1.17eur za 1libru. Popici ked vsade to kupis za 85centov. Este som im aj pisal ze ci su normalny a odbili ma s odpovedou ze dva krat denne udatuju kurzovy listok a ze je to ok. Tak ideme robit business
 
julo kotus
2009-02-09 21:20:47
príspevok od: Matthew
Kua, tak co mam teraz zobrat...este teplu 50/1.4G alebo tuto horucu 35/1.8 G alebo cakat na 24/1.4 resp 1.8? Mam D40 + 18-200 VR a chcem ist do pevneho skla... HELP! :-)
Podľa toho, na čo ten objektív potrebuješ. Ak chceš mať zorný uhol čo najbližší štandardnej 50-ke, tak je to práve táto 35-ka. Ak ho chceš využívať skôr na portréty, tak 50-ku - na D40 je to 75-ka. A ak chceš nejaké sklo na reportáž, 24-ka bude na D40 36-ka. čo je najbližšie k reportážnej 35-ke.
 
davik
2009-02-09 23:38:03
príspevok od: izzino
cau Bear. Vitaj v realite. To nie je len nikon. To su svetove kurzy. Pozri stanku apple v us a v uk a sa pobavis. Na ebay tak isto teraz ludia nic nekupuju, lebo paypall meni 1.17eur za 1libru. Popici ked vsade to kupis za 85centov. Este som im aj pisal ze ci su normalny a odbili ma s odpovedou ze dva krat denne udatuju kurzovy listok a ze je to ok. Tak ideme robit business
No s tym ze libru kupis za 85 centov sa trochu mylis ;) napr citacia zo zoznam.sk ´Od 1.1.2009 uvádzame kurzy v pomere k euru. Európska centrálna banka aj komerčné banky po novom uvádzajú kurzy v opačnom pomere ako doteraz. Kým doteraz bolo v kurzovom lístku uvedené, napríklad ´koľko korún stojí jeden dolár´, po novom sú v ňom uvádzané hodnoty v štýle ´koľko dolárov dostanem za jedno euro´.´ ..cize tych $199 = € 152, 96 (1,301USD za 1€) = £133,28 (0,871GBP za 1€)
 
IO-NR
2009-02-10 11:09:07
davik: ano, tvoj prepocet podla kurzu je spravny,...problem pri cene je ten, ze za posledne obdobie sa zvykol robit prepocet (v cennikoch vyrobcov) EURO:USD 1:1 ale v tomto pripade je to LIBRA:USD 1:1 a EURO je znevyhodnene... izzino napisal nespravny prepocet, ale aj tak su tie oficialne ceny podraz voci EU...
 
spider
2009-02-11 16:59:58
príspevok od: bear
Nikon ma zvlastne konverzne tabulky na odporucane ceny: €243/£199/$199
Chcel by som sa ta spytat, odkial mas tieto ceny. Hladal som na nete, ale okrem jednej stranky som to nikde nenasiel. A na tej stranke maju chybu, lebo zdroj uvadzaju dpreview.com, kde su ale ceny 199 pre vsetky meny. Aj tak je to vsetko len odhad, jedina stanovena cena na oficialnych strankach Nikonu je 199 USD.
 
bear
2009-02-11 17:33:38
príspevok od: spider
Chcel by som sa ta spytat, odkial mas tieto ceny. Hladal som na nete, ale okrem jednej stranky som to nikde nenasiel. A na tej stranke maju chybu, lebo zdroj uvadzaju dpreview.com, kde su ale ceny 199 pre vsetky meny. Aj tak je to vsetko len odhad, jedina stanovena cena na oficialnych strankach Nikonu je 199 USD.
dpreview.com
 
Marcel Rebro
2009-02-12 15:12:18
No neviem ... mam 35/2 a som s nim maximalne spokojny. Navyse ho mozem pouzit aj na analog (nie je Gckovy) a perspektivne na FF. Stoji tych ´0,2f´ za DX ´okliestenie´?
Skor mam pocit ze je to len (nesporne zaujimavy) tah Nikonu ako poskytnut uzivatelom APS-C svetlu ´zakladnu´ 50ku {po prepocte na FF) za dobru cenu (DX, G) ...
 
bear
2009-02-13 07:44:32
http://nikonclub.digiarena.zive.cz/blog/prvni-snimky-z-objektivu-nikkor-35mm-f18g-af-s-dx
 
slavmiro
2009-02-14 00:40:04
presne to ma zaujima. -zadovazit AF35/F2.0 s perspektivou na FX alebo AFS35/F1.8 len pre DX??? Zaostrovanie z tela zo solidnym AF motorom u tohto FX modelu je rychle, SWM je snad iba tichsie. Prehmatnutie AF na MF pouzivam minimalne. Toto je vazna dilema.. :(
 
julo kotus
2009-02-14 08:50:15
príspevok od: slavmiro
presne to ma zaujima. -zadovazit AF35/F2.0 s perspektivou na FX alebo AFS35/F1.8 len pre DX??? Zaostrovanie z tela zo solidnym AF motorom u tohto FX modelu je rychle, SWM je snad iba tichsie. Prehmatnutie AF na MF pouzivam minimalne. Toto je vazna dilema.. :(
Mám 35f2 a ostrí pomerne rýchlo. V znížených svetelných podmienkach vie byť ale otravne hlučná, čo v niektorých momentoch naozaj ruší. :(
 
MiroH
2009-04-26 21:46:26
Sú už praktické skúsenosti s týmto objektívom ? Pochválte sa kto ho má, ako naozaj v skutočnosti funguje. Či sa oplatí do toho ísť. Ja nemám ambície ísť v krátkom čase do FF, takže o ňom rozmýšľam.
 
javelin
2009-06-08 21:38:03
príspevok od: MiroH
Sú už praktické skúsenosti s týmto objektívom ? Pochválte sa kto ho má, ako naozaj v skutočnosti funguje. Či sa oplatí do toho ísť. Ja nemám ambície ísť v krátkom čase do FF, takže o ňom rozmýšľam.
Tichí...rýchli...ostrosť ako britva....
 
Marcel Rebro
2009-06-08 22:50:48
príspevok od: MiroH
Sú už praktické skúsenosti s týmto objektívom ? Pochválte sa kto ho má, ako naozaj v skutočnosti funguje. Či sa oplatí do toho ísť. Ja nemám ambície ísť v krátkom čase do FF, takže o ňom rozmýšľam.
suhlasim s javelinom ... ak nemas v plane ist do FF je to super volba. ja mam aj 35/2 ale ten mi neostri AF na D40 a toto je spolu s D40 (5000) super streetacka zostava!
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia