Hore

FUJIFILM GFX100RF – Revolučný fotoaparát s veľkoformátovým snímačom a kompaktným dizajnom

FUJIFILM Corporation s hrdosťou oznamuje globálne uvedenie nového fotoaparátu FUJIFILM GFX100RF, ktoré je naplánované na apríl 2025. Tento model rozširuje rad GFX o prvý fotoaparát so zabudovaným objektívom a zároveň najľahší model v sérii s hmotnosťou iba 735g. GFX100RF spája kompaktnosť populárneho APS-C modelu X100VI s nekompromisnou kvalitou veľkoformátového systému GFX.

Perfektná kombinácia tradície a inovácií

FUJIFILM GFX100RF prináša jedinečný zážitok z veľkoformátového fotografovania v kompaktnom tele. Vďaka pokročilým technológiám, precíznemu spracovaniu a novým kreatívnym funkciám je tento model ideálny pre profesionálnych aj hobby fotografov.

Hlavné vlastnosti FUJIFILM GFX100RF

1. Špičková obrazová kvalita v kompaktnom tele

• Snímač: 102MP „GFX 102MP CMOS II“ (43,8 mm x 32,9 mm), približne 1,7x väčší ako plnoformátový snímač.

• Procesor: „X-Processor 5“ pre vysokú rýchlosť spracovania a nízky šum.

• Objektív: Novo vyvinutý pevný objektív FUJINON Aspherical 35mm F4 (28 mm vo full-frame formáte) vybavený lamelovou uzávierkou, vďaka čomu sa skrátila vzdialenosť medzi zadnou časťou objektívu a snímačom , optimalizovaný pre vysoké rozlíšenie a minimálne optické chyby.

2. Inovatívny dizajn a ovládanie

• Materiály: Telo a ovládacie prvky sú precízne opracované z hliníka, čo dodáva prémiový vzhľad a pocit pri používaní.

• Ovládanie: Mechanické voliče expozície, clony, času závierky a ISO, doplnené o joystick a páčku na rýchle prepínanie digitálneho telekonvertora.

• Pomer strán: Otočný volič umožňuje výber z deviatich pomerov strán vrátane nových formátov „3:4“ a „17:6“.

 3. Pokročilé funkcie pre fotografiu aj video

• Automatické zaostrovanie: AI detekcia objektov (tváre, oči, zvieratá, vozidlá) s prediktívnym AF.

• Video: Nahrávanie v kvalite 4K/30P (4:2:2 10-bit), dynamický rozsah viac ako 13 EV v režime F-Log2.

• ND filter: Zabudovaný 4-stopový ND filter pre kreatívne možnosti pri jasnom osvetlení.

4. Kreativita a užívateľský zážitok

• Digitálny telekonvertor: Prepínanie ohniskových vzdialeností medzi 35 mm, 45 mm, 63 mm a 80 mm.

• Surround View: Zobrazenie okolia mimo záberu v hľadáčiku pre lepšie komponovanie.

• Simulácie filmu: Až 20 režimov vrátane obľúbených efektov ako Chrome efekt či simulácia filmového zrna.

5. Bohatá výbava

Fotoaparát obsahuje v balení ochranný filter PRF-49, presne opracovanú hliníkovú slnečnú clonu, adaptér na objektív a štýlový ramenný popruh.

Špecifikácia

• Snímač GFX 102MP CMOS II (43.8mm×32.9mm)

• X-Processor 5

• Objektív FUJINON 35mm (35 mm ekvivalent 28 mm) F4, optická konštrukcia sa skladá z 10 prvkov v 8 skupinách (vrátane 2 asférických)

• 0,5“ OLED elektronický hľadáčik s rozlíšením 5.76 milióna bodov, zväčšenie 0,84x

• 3.15“ výklopný dotykový monitor s rozlíšením 2.1 milióna bodov

• Digitálny telekonvertor, ekvivalent 80mm, 63mm a 45mm

• Minimálna zaostrovacia vzdialenosť 20 cm od prednej časti objektívu

• Citlivosť ISO80-12800 rozšíriteľná na ISO80-102400

• Zabudovaný ND4 filter

• Meranie expozície TTL s 256 zónami

• Rýchlosť uzávierky 60min. - 1/4000s., rýchlosť el. uzávierky 60min. - 1/16000s.

• Rýchlosť sériového snímania až 6 obr./s.

• Automatické zaostrovanie s 425 bodmi, detekcia tváre a očí, detekcia zvierat, vtákov, automobilov, motocyklov a bicyklov, lietadiel a vlakov

• Súborové formáty JPG, HEIF (4:2:2 10bit), 14bit/116bit RAW, 8bit/16bit TIFF (len pri konverzii z RAW priamo vo fotoaparáte)

• 20 filmových simulácii (PROVIA/Standard, Velvia/Vivid, ASTIA/Soft, Classic Chrome, REALA ACE, PRO Neg.Hi, PRO Neg.Std, Classic Neg., Nostalgic Neg., ETERNA/Cinema, ETERNA BLEACH BYPASS, ACROS, ACROS + Ye Filter, ACROS + R Filter, ACROS + G Filter, Black & White, Black & White + Ye Filter, Black & White + R Filter, Black & White + G Filter, Sepia), Efekt filmového zrna, Chrome efekt, Smooth skin efekt, Portrait enhancer

• Video DCI4K/30p, 4K/30p, Full HD/60p (Apple ProRes 422 HQ, HEVC/H.265, MPEG-4 AVC/H.264)

• Duálny slot s podporou kariet SD, SDHC a SDXC (kompatibilný s UHS-I a UHS-II)

• WiFi IEEE802.11a/b/g/n/ac

• Bluetooth Ver. 4.2

• USB Type-C USB 10Gbps

• HDMI Micro connector (Type D)

• ø3.5mm, stereo mini konektor (mikrofón a diaľkové ovládanie)

• ø3.5mm, stereo mini konektor (slúchadla)

• Batéria NP-W235 Li-ion s výdržou až 820 fotografii

• Hmotnosť 735g vrátane batérie a pamäťovej karty, 654g len fotoaparát

• Šírka 133.5mm, výška 90.4mm, hĺbka 76.5mm

• Dodávané príslušenstvo: Li-iob batéria NP-W235, USB kábel, popruh, krytka objektívu, slnečná clona s krytkou, adaptačný krúžok, ochranný filter, kryt Hot shoe pätice


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Rofo
2025-03-25 14:32:47
To sa bude zase predávať ako teplé rožky. Podobne ako X100 V/VI. Tik-tokári to vykúpia a každý to bude chcieť mať. A čakať sa bude na to pol roka.
 
bobo222
2025-03-25 14:52:54
príspevok od: Rofo
To sa bude zase predávať ako teplé rožky. Podobne ako X100 V/VI. Tik-tokári to vykúpia a každý to bude chcieť mať. A čakať sa bude na to pol roka.
Ja osobne keby som sa chcel predvádzať, kúpim radšej Q3 od leica.
 
pirhi
2025-03-26 10:55:45
Toto vyzerá ako zaujímavý počin od fujifilmu. Som zvedavý na recenzie...a cenu 🤭
 
Rofo
2025-03-26 12:35:18
príspevok od: pirhi
Toto vyzerá ako zaujímavý počin od fujifilmu. Som zvedavý na recenzie...a cenu 🤭
Už sa dá objednať aj u nás. Napríklad tu máš AQT, aj Fax Copy ho už majú v ponuke.
https://www.aqt.sk/stredoformatove-fotoaparaty-fujifilm/fujifilm-gfx-100rf-cierny/
 
kb
2025-03-26 13:22:12
Radšej mohli urobť fullframe za normálnu cenu. Som zvedavý, kto si to kúpi za 5 500 eur a komu bude treba tých 100 Mpix.
 
Paladin25
2025-03-26 14:12:42
príspevok od: kb
Radšej mohli urobť fullframe za normálnu cenu. Som zvedavý, kto si to kúpi za 5 500 eur a komu bude treba tých 100 Mpix.
Asi skôr nemohli. Fujifilm má v portfóliu Aps-c a stredoformátové snímače. FF v ponuke nemajú a je otázne či by sa im oplatilo pustiť do tretej veľkosti snímača. Asi skôr nie.

Zákazníka si to pravdepodobne nájde. Tak ako sa im predáva APS-C kompakt za cenu často v zahraničí atakujúcu 2000 eur aj toto si pravdepodobne nájde svoju klientelu.

Treba si uvedomiť že kúpna cena v zahraničí je niekde úplne inde ako u nás.
Masovka to samozrejme nebude, ale nečakám ani veľký predajný prúser.
 
kb
2025-03-27 09:36:07
Zdá sa, že Fuji sa odkláňa od pôvodnej koncepcie X100. Pôvodne to bol jednoduchý retrofotoaparát, ale postupne sa naň začali nabaľovať rôzne zbytočnosti - hardvérové aj softvérové. Veľkou chybou je tiež vypustenie optického hľadáčiku. Mal som prvú variantu X100 a používal som takmer výhradne optický hľadáčik. A myslím, že mnohí si kupovali X100 najmä kvôli nemu.
 
kb
2025-03-27 09:55:14
príspevok od: Rofo
To sa bude zase predávať ako teplé rožky. Podobne ako X100 V/VI. Tik-tokári to vykúpia a každý to bude chcieť mať. A čakať sa bude na to pol roka.
Ako teplé rožky by sa mohla predávať X100 fullframe + obj. 35 mm. Nemusel by tam byť ani OVF, stačil by priehľadový optický hľadáčik - rovnako, ako to bolo pri X20.
Keby to bolo vo verzii APS-C + obj. 23 mm a senzor max. 24 Mpix, mohol by to byť aj cenový trhák.
 
Rofo
2025-03-27 11:21:49
príspevok od: kb
Radšej mohli urobť fullframe za normálnu cenu. Som zvedavý, kto si to kúpi za 5 500 eur a komu bude treba tých 100 Mpix.
Tak to ešte budeš prekvapený ako sa to bude predávať. Influenceri sa o to postarajú. Si zober, že iPhone 16 Pro Max stojí takmer 2000€. Toto je iba 2.5x drahšie, ale urobí ťa to 10x väčším fotografom...
 
Rofo
2025-03-27 11:41:30
príspevok od: kb
Ako teplé rožky by sa mohla predávať X100 fullframe + obj. 35 mm. Nemusel by tam byť ani OVF, stačil by priehľadový optický hľadáčik - rovnako, ako to bolo pri X20.
Keby to bolo vo verzii APS-C + obj. 23 mm a senzor max. 24 Mpix, mohol by to byť aj cenový trhák.
Stredoformát je unikátnejší pre marketing ako fullframe. Oni vedia čo robia ... Je doba post-fotografická a na takejto imidžovke môžu zarobiť lepšie ako niekto na klasickom workhouse foťáku typu R5 II. Svadobný fotografi aj tak nekupujú výbavu každého pol roka. Pre Fuji popri tých úspešných APS-C retro foťákoch je toto lepšia cesta ako tlačiť sa do preplneného fullframe sektora kde sú vysoké nároky na autofokus, aj na všetko...
 
Paladin25
2025-03-27 18:31:37
príspevok od: kb
Ako teplé rožky by sa mohla predávať X100 fullframe + obj. 35 mm. Nemusel by tam byť ani OVF, stačil by priehľadový optický hľadáčik - rovnako, ako to bolo pri X20.
Keby to bolo vo verzii APS-C + obj. 23 mm a senzor max. 24 Mpix, mohol by to byť aj cenový trhák.
A čím by sa to líšilo od X100 série?
 
DjLuke9
2025-03-28 07:33:32
príspevok od: kb
Zdá sa, že Fuji sa odkláňa od pôvodnej koncepcie X100. Pôvodne to bol jednoduchý retrofotoaparát, ale postupne sa naň začali nabaľovať rôzne zbytočnosti - hardvérové aj softvérové. Veľkou chybou je tiež vypustenie optického hľadáčiku. Mal som prvú variantu X100 a používal som takmer výhradne optický hľadáčik. A myslím, že mnohí si kupovali X100 najmä kvôli nemu.
Ale toto nie je náhrada za X100. X100 bude koexistovať s GFX100rf. . Však ako viete aktuálny model X100 je X100VI
 
DjLuke9
2025-03-28 07:35:46
príspevok od: kb
Ako teplé rožky by sa mohla predávať X100 fullframe + obj. 35 mm. Nemusel by tam byť ani OVF, stačil by priehľadový optický hľadáčik - rovnako, ako to bolo pri X20.
Keby to bolo vo verzii APS-C + obj. 23 mm a senzor max. 24 Mpix, mohol by to byť aj cenový trhák.
Načo FF? ta kvalita sa doťahuje a v niečom predbieha FF. Ak chceš väčší snímač ma Stredoformat GFX a ak chceš malý GFX je tu tento model.
 
DjLuke9
2025-03-28 07:37:21
príspevok od: kb
Radšej mohli urobť fullframe za normálnu cenu. Som zvedavý, kto si to kúpi za 5 500 eur a komu bude treba tých 100 Mpix.
Fujifilm nikdy neurobí FF (aj keď človek nikdy nevie vždy je nejaká pravdepodobnosť ) Tá cena je vysoká, to je pravda.
 
ratzenberg
2025-03-28 22:07:54
Čo vyplýva z možnosti voľby rôznych formátov v kombinácii s digitálnym telekonvertorom? Príležitosť zmeniť stredoformát na FF, APS-C, MFT a primerane tomu okresať 102MPx snímač na 9-10Mpx mydelničku.
 
Paladin25
2025-03-28 23:00:58
príspevok od: ratzenberg
Čo vyplýva z možnosti voľby rôznych formátov v kombinácii s digitálnym telekonvertorom? Príležitosť zmeniť stredoformát na FF, APS-C, MFT a primerane tomu okresať 102MPx snímač na 9-10Mpx mydelničku.
A vieš mi povedať pri ktorom z predvolených formátov čo tam Fuji dal ti vznikne 10 mpx orez?
 
Paladin25
2025-03-28 23:04:35
Jednotlivé formáty...

4:3 102 megapixels 11648×8736
5:4 95 megapixels 10928×8736
7:6 89 megapixels 10192×8736
1:1 76 megapixels 8736×8736
3:2 90 megapixels 11648×7768
16:9 77 megapixels 11648×6652
65:24 50 megapixels 11648×4304
 
ratzenberg
2025-03-29 01:59:48
príspevok od: Paladin25
A vieš mi povedať pri ktorom z predvolených formátov čo tam Fuji dal ti vznikne 10 mpx orez?
Písal som o KOMBINÁCII formátov a telekonvertora. Tvoja tabuľka je správna. Ale len pre ohniskovú vzdialenosť 35mm (eq. 28mm na FF) a formát 4:3. Telekonvertor má hodnoty 35mm, 45mm, 63mm, 80mm. Snímač má rozmer 44x33mm alebo 11648x8736 Px. Pri ohniskovej vzdialenosti 80mm a formáte 17:6 fujinka oreže jpg (podľa informácií, ktoré mám k dispozícii) na rozmer 19x7mm = 5030x1853 Px = 9,3 MPx. Podobne formát 65x24 pri ohnisku 80mm dá 9,6 Mpx.

Žonglovanie s pixelmi súvisí s potešením z fotografovania len okrajovo.
 
Paladin25
2025-03-29 10:02:21
príspevok od: ratzenberg
Písal som o KOMBINÁCII formátov a telekonvertora. Tvoja tabuľka je správna. Ale len pre ohniskovú vzdialenosť 35mm (eq. 28mm na FF) a formát 4:3. Telekonvertor má hodnoty 35mm, 45mm, 63mm, 80mm. Snímač má rozmer 44x33mm alebo 11648x8736 Px. Pri ohniskovej vzdialenosti 80mm a formáte 17:6 fujinka oreže jpg (podľa informácií, ktoré mám k dispozícii) na rozmer 19x7mm = 5030x1853 Px = 9,3 MPx. Podobne formát 65x24 pri ohnisku 80mm dá 9,6 Mpx.

Žonglovanie s pixelmi súvisí s potešením z fotografovania len okrajovo.
To určite. Len to je taký dosť extrémny prípad. To aj z 48mpx Full Frame môžeš spraviť 1mpx midelničku ... ak to správne orežeš

Nemyslím si že primárnym záujmom majiteľa tohto fotoaparátu bude simulovať 80mm ohnisko pri oreze 17:6....

Myslím že nikto súdni netvrdí že tento fotoaparát je univerzál na všetky možné žánre. Aj tá svetelnosť napovedá že portrétny špecialista to nebude.
 
ratzenberg
2025-03-29 12:33:28
príspevok od: Paladin25
To určite. Len to je taký dosť extrémny prípad. To aj z 48mpx Full Frame môžeš spraviť 1mpx midelničku ... ak to správne orežeš

Nemyslím si že primárnym záujmom majiteľa tohto fotoaparátu bude simulovať 80mm ohnisko pri oreze 17:6....

Myslím že nikto súdni netvrdí že tento fotoaparát je univerzál na všetky možné žánre. Aj tá svetelnosť napovedá že portrétny špecialista to nebude.
Úplne súhlasím, ten príklad s orezom je extrém. Stačí len poznať možnosti a limity fotoaparátu, o tom bola aj moja uštipačná poznámka.

Ako dlhoročného používateľa Fuji X100/X-Pro ma uvedenie kompaktného stredoformátu príjemne prekvapilo. Filmové simulácie sú jednoducho skvelé, ponuka široká, menu pehľadné. Volič formátov mohol byť v rýchlom menu, aj preto, že foťák orezáva jpg a raf ukladá z celej plochy snímača s algoritmom orezu v exif. Pri zmene formátu by som pravdepodobne upravoval aj strmosť tonálnej krivky a simuláciu filmu. Ovládacie prvky tam, kde ich intuitívne hľadáš, ergonomicky aj esteticky na výbornú. Rozmery, hmotnosť, kapacita batérie – príjemné čísla.

Objektív po optickej a konštrukčnej stránke zatiaľ posúdiť neviem, ale čísla – 35mm f/4 (eq. cca 28mm f/3.2) – nie sú oslňujúce.

Fujifilm GFX100RF vnímam hlavne ako univerzál s veľmi dobrým obrazovým výstupom, skrátka stredný formát na každý deň.
 
Paladin25
2025-03-29 13:24:58
príspevok od: ratzenberg
Úplne súhlasím, ten príklad s orezom je extrém. Stačí len poznať možnosti a limity fotoaparátu, o tom bola aj moja uštipačná poznámka.

Ako dlhoročného používateľa Fuji X100/X-Pro ma uvedenie kompaktného stredoformátu príjemne prekvapilo. Filmové simulácie sú jednoducho skvelé, ponuka široká, menu pehľadné. Volič formátov mohol byť v rýchlom menu, aj preto, že foťák orezáva jpg a raf ukladá z celej plochy snímača s algoritmom orezu v exif. Pri zmene formátu by som pravdepodobne upravoval aj strmosť tonálnej krivky a simuláciu filmu. Ovládacie prvky tam, kde ich intuitívne hľadáš, ergonomicky aj esteticky na výbornú. Rozmery, hmotnosť, kapacita batérie – príjemné čísla.

Objektív po optickej a konštrukčnej stránke zatiaľ posúdiť neviem, ale čísla – 35mm f/4 (eq. cca 28mm f/3.2) – nie sú oslňujúce.

Fujifilm GFX100RF vnímam hlavne ako univerzál s veľmi dobrým obrazovým výstupom, skrátka stredný formát na každý deň.
Áno v tomto sa zhodneme. Čo sa týka orezov a RAF zachytil som že by práve mal vedieť ukladať aj RAF vo zvolenom orezovom formáte.

Je to zaujímavý počin a v podstate prvý svojho druhu. Myslím že svoju klientelu si to nájde.

https://jonasraskphotography.com/2025/03/20/impossibly-possible-the-fujifilm-gfx100rf-review/
 
961731974
2025-03-30 11:50:26
Pěkný strojek,ale trochu drahý.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované