Hore

Predstavujeme FUJIFILM GFX100

Vybavený snímačom 100MP+, najvyššie rozlíšenie v histórii mirrorless fotoaparátu. Rýchly a presný AF s fázovou detekciou prvýkrát* v stredoformátovom prístroji, 4K video a stabilizácia obrazu v tele.

Spoločnosť FUJIFILM Corporation (prezident: Kenji Sukeno) s potešením oznamuje vydanie mirrorless digitálneho fotoaparátu GFX100 s novo vyvinutým snímačom s uhlopriečkou 55mm. Nový fotoaparát bude vlajkovou loďou mirrorless systému GFX, ktorý získal ocenenie od profesionálnych fotografov a fotografických nadšencov za použitie senzora s veľkosťou 43,8mm x 32,9mm (uhlopriečka 55mm), ktorý je približne 1,7 krát väčší ako 35mm snímač „full frame“.

GFX100 je vybavený snímačom s technológiou BSI a fázovým AF systémom, prvým svojho druhu pre obrazové snímače väčšie ako 35mm. Rýchlosť automatického zaostrovania je až dvojnásobne vyššia ako pri predchádzajúcich modeloch GFX (pri použití objektívu GF63mmF2.8) a zároveň ponúka funkciu Tracking AF na pohybujúce sa objekty, ako aj presnejšie kontinuálne zaostrovanie. Ďalšou svetovou novinkou je stabilizácia obrazu v tele (IBIS) stredoformátového mirrorless fotoaparátu, ktorá prináša 5-osú stabilizáciu obrazu až do 5,5EV*1. Schopnosť nakrúcať video sa výrazne zlepšila oproti súčasným modelom GFX 50S a GFX 50R, aby sa GFX100 stal prvým mirrorless digitálnym fotoaparátom na svete s obrazovým snímačom tejto veľkosti alebo väčším, ktorý ponúka možnosť nahrávania videá s rozlíšením 4K 30p (10bit 4:2:2).

S týmito troma prvenstvami je GFX100 inovatívnym fotoaparátom, ktorý plní svoj účel zachytiť a zaznamenať vzácne momenty, ktoré sa už nikdy nebudú opakovať v najvyššej možnej kvalite obrazu.

*1 Na základe normy CIPA s GF63mmF2.8 R WR objektívom.

Hlavné vlastnosti

(1) 102MP obrazový senzor s uhlopriečkou 55mm

・Nový senzor, špeciálne vyvinutý pre tento fotoaparát, uhlopriečne meria 55mm a môže sa pochváliť efektívnym počtom pixelov, ktorý dosahuje hodnotu 102 miliónov. V kombinácii so štvrtou generáciou procesora X-Processor 4 prináša najvyššiu kvalitu obrazu s výnimočnou reprodukciou farieb, ktorá je jedinečná pre fotoaparáty FUJIFILM a ultra ostré objektívy FUJINON GF.

・ Senzor má 3,76 mil. fázových detekčných pixelov (približne 100% pokrytie), čo umožňuje rýchle a presné zaostrovanie bez ohľadu na to, kde sa objekt v hľadáčiku nachádza. To vytvára úplne nový štandard v dynamike stredoformátových digitálnych fotoaparátov.

・ Štruktúra BSI snímača prijíma väčšie množstvo svetla a zároveň dosahuje lepší výkon v digitálnom šume. Snímač má nižší šum, väčší dynamický rozsah a rýchlejšie odčítanie pixelov aj napriek ich vysokému počtu.

(2) Prvý 5-osý IBIS na fotoaparátoch s obrazovým snímačom väčším ako 35mm na svete

・Vo všeobecnosti platí, že čím vyšší je počet pixelov obrazového snímača, tým vyššia je pravdepodobnosť rozmazania fotografie cez otrasy fotoaparátu. Aby sa zabránilo tejto hrozbe, FUJIFILM navrhol systém IBIS pre nový 102MP senzor, ktorého výkon je až 5,5EV (pri použití GF63mmF2.8 R WR).

・Mechanizmus posunu snímača IBIS zabezpečuje stabilizáciu obrazu nielen proti štandardným pohybom (nakláňanie nahor / nadol a doprava / doľava), ale aj proti horizontálnemu posunu a otáčaniu.

・ Celá jednotka závierky je uchytená pomocou štyroch pružín, aby sa minimalizoval vplyv rázu závierky. To dramaticky rozširuje rozsah situácií, v ktorých môžete fotografovať s GFX100 a stále si vychutnávať výnimočne vysoké rozlíšenie.

(3) Prvý stredoformátový mirrorless fotoaparát s možnosťou nakrúcať video s rozlíšením 4K 30p

・ Kombinácia nového obrazového snímača a vysoko výkonného procesora „X-Processor 4“ štvrtej generácie umožnila fotoaparátu nahrávať video s rozlíšením až 4K 30p (10bit 4:2:2 externe a 10bit 4:2:0 interne).

・ Keď je zvolený štandardný formát digitálneho kina (17:9), GFX100 zaznamenáva video na ploche snímača, ktorá meria 43,8mm (Š) x 23,19mm (V) s uhlopriečkou 49,56mm. To je väčšia plocha ako mnoho high-end kamier, ktoré boli predstavené v posledných rokoch, takže je jednoduchšie nakrúcať kvalitné video s malou hĺbkou ostrosti, širokým tónovým rozsahom aj pri vysokej citlivosť ISO.

・ Fotoaparát GFX100 používa prevzorkovanie s údajmi ekvivalentnými približne 50,5 megapixelov na vykreslenie videa. Podporuje tiež vysoko efektívny kodek H.265 / HEVC, ako aj „F-Log“, ktorý má gama krivku so širokým dynamickým rozsahom a „Hybrid Log Gamma (HLG)“ pre jednoduché nahrávanie záznamu HDR. GFX100 je tiež prvým modelom v systéme GFX, ktorý obsahuje režim simulácie filmu „ETERNA“.

(4) Telo odolné voči prachu a poveternostným podmienkam vyhotovené z horčíkovej zliatiny s integrovaným vertikálnym gripom

・ Napriek tomu, že je GFX100 vybavený snímačom, ktorý je 1,7-násobne väčší ako konvenčný 35mm snímač, je veľkosť tela ekvivalentná s fotoaparátmi, ktoré sú vlajkovými loďami konvenčných zrkadloviek v rozmeroch 156,2mm (š) x 163,6mm (v) x 102,9mm (h) a 48,9mm v najtenšej časti a hmotnosťou približne 1400 g vrátane dvoch batérií, pamäťovej karty a EVF.

・ GFX100 je prvý digitálny fotoaparát FUJIFILM bez zrkadla, ktorý obsahuje integrovaný vertikálny grip. To viedlo k tenšiemu tvaru, ktorý sa pohodlne drží v ruke, napriek tomu, že obsahuje IBIS a dve batérie v tele.

・ Aby sa maximalizovali možnosti obrazového snímača 102MP, je jadro zobrazovacej jednotky, ktoré sa skladá z bajonetu, mechanizmu IBIS a obrazového snímača, čo najviac izolované od ostatných súčastí tela fotoaparátu. Tento dizajn „dvojitej štruktúry“ zabezpečuje vysokú úroveň presnosti pri minimalizácii straty kvality obrazu spôsobenej vonkajším vplyvom.

・ Tesnenie proti poveternostným vplyvom sa nachádza na 95 miestach v tele fotoaparátu, aby sa dosiahla vysoká úroveň odolnosti voči prachu a vlhkosti.

(5) Vylepšená funkčnosť a všestranné zobrazovanie informácií

・ GFX100 je vybavený LCD displejom s uhlopriečkou 1,80 palca na hornom paneli a 2,05 palcovým pod displejom na zadnom paneli pre všestrannejšie zobrazenie informácií. Zobrazujú sa EXIF dáta, histogram a nastavenia fotoaparátu. Každému z displejov môžu byť priradené rôzne informácie (EVF, LCD displeje na zadnom paneli a sub-LCD displej na hornom paneli), aby bol hľadáčik menej preplnený a ľahšie použiteľný. To zaisťuje väčšiu prehľadnosť nastavení vo všetkých prípadoch.

・ Tlačidlá a páčky na ovládanie fotoaparátu boli navrhnuté tak, aby neprekážali pri držaní fotoaparátu v ruke. Na ľavej strane tela fotoaparátu je otočný volič režimov, ktorý umožňuje okamžité prepínanie medzi režimami fotografovania, videa a iných expozičných režimov. Nastavenia fotoaparátu môžete uložiť pre každý z režimov (nastavenia expozície, vyváženie bielej, simulácia filmu atď.).

(6) EVF s rozlíšením 5,76 milióna bodov so 100% pokrytím a 2,36 milióna bodov výklopný 3,2-palcový LCD displej

・ GFX100 dedí populárny odnímateľný systém EVF z GFX 50S, ktorý je možné prispôsobiť rôznym uhlom pri použití EVF sklopného adaptéra EVF-TL1. Technológia OLED s rozlíšením 5,76 milióna bodov sa použila na vytvorenie EVF hľadáčika pre GFX100 s vysokým rozlíšením pre jemný a detailný obraz. Hľadáčik má zväčšenie 0,86x a obsahuje päť prvkov optického skla vrátane asférických prvkov.

・ EVF možno nastaviť na režim „Frame Rate Priority“, „Resolution Priority“ alebo „AF Speed Priority“ podľa charakteristík objektu a potrieb fotografa.

・ Zadný LCD displej s uhlopriečkou 3,2 palca 2,36 milióna bodov je dotykový a možno ho nakloniť do troch smerov.

(7) Vysokorýchlostné a presné zaostrenie, ktoré nastavuje nový štandard pre stredoformátové fotoaparáty so snímačom väčším ako formát 35 mm

・ GFX100 je prvým modelom v systéme GFX, ktorý využíva náš algoritmus AF na detekciu fáz najnovších fotoaparátov rady X (X-T3 a X-T30) so 4. generáciou snímača a procesora. Algoritmus plne využíva 3,76 miliónov fázových detekčných pixelov umiestnených naprieč celým senzorom na nastavenie nového štandardu v rýchlosti AF a precíznosti pre fotoaparáty so snímačom väčším ako 35mm. Nový typ fázového  zaostrovania dosahuje zvýšenie rýchlosti až o 210% oproti konvenčnému kontrastnému AF systému.

・ GFX100 sa zároveň môže pochváliť výrazným zlepšením presnosti detekcie tváre a detekcie očí, ktorá sa stala základnou funkciou pre módnych a portrétnych fotografov. Funkcia rozpoznania tváre teraz pracuje na väčšiu vzdialenosť a vykazuje výrazné zlepšenie pri sledovaní bočného profilu osoby alebo pri pohybe osoby v snímke.

(8) Jedinečná technológia reprodukcie farieb, vyvinutá z fotografického filmu prináša úžasnú kvalitu fotografií

・ Kombinácia novo vyvinutého obrazového snímača a 4. generácie procesora „X-Processor 4“ znamená, že fotoaparát podporuje aj režim „16-bit RAW“, ktorý požadujú mnohí profesionálni fotografi. GFX100 podporuje aj 16-bitový TIFF pri konverzii súborov. Extrémne vysoké rozlíšenie 100MP+ a bohatá farebná a tónová reprodukcia, ktorá sa nachádza v režimoch „Film Simulation“, výrazne uľahčujú postprodukciu fotografických dát a spĺňajú náročné potreby profesionálnych fotografov.

・ GFX100 je vybavený funkciou “Smooth Skin Effect”, ktorá automaticky vyhladzuje tóny pleti.    

(9) Rôzne ďalšie nové funkcie

・ GFX100 môže pojať dve batérie NP-T125, čím sa rozširuje počet snímok na jedno nabitie na cca. 800, keď sa používa zadný LCD displej.

・ Fotoaparát je možné napájať a nabíjať prostredníctvom pripojenia USB-C. Pripojenie externej batérie, ktorá podporuje USB Power Delivery umožňuje ešte dlhšie nepretržité snímanie a súčasné nabíjanie dvoch batérií vo fotoaparáte.

・ Toto je prvý model série GFX, ktorý podporuje IEEE802.11ac 5GHz, čo umožňuje ešte rýchlejší bezdrôtový prenos obrázkov.

・ Podobne ako pri predchádzajúcich modeloch GFX, aj GFX100 je kompatibilný s „Tether Shooting Plug-in PRO pre Adobe® Photoshop® Lightroom®“ a „Capture One Pro FUJIFILM“ pre spracovanie RAW .

(10) Názov produktu, dostupnosť a cena

Digitálny fotoaparát FUJIFILM GFX100

Dostupnosť: Koniec júna 2019

Odporúčaná maloobchodná cena: 10.999,- Eur

Podrobnosti o podpore produktu a ďalšie informácie nájdete na adrese http://fujifilm-x.com/gfx/

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Marcel Rebro
2019-05-23 23:06:27
Oné ...
 
blahoslav J B Art
2019-05-23 23:57:46
príspevok od: Marcel Rebro
Oné ...
idealna kombinacia ... nieco velke na atelierove fotenie Fuji ... a nieco male na von, do prirody, ci WL Oly
 
JohnNewton
2019-05-24 06:51:28
capo di tutti capi

https://www.youtube.com/watch?v=ds2K-uRRCG8
 
DanielDaniel
2019-05-24 09:09:15
Pecka, ale niečo čo 99.9% fotografov nikdy neokúsi.
Otázka znie čo bude s Fujinou keď všetci plne nabehnú na FF vlnu.
 
blahoslav J B Art
2019-05-24 10:04:59
príspevok od: DanielDaniel
Pecka, ale niečo čo 99.9% fotografov nikdy neokúsi.
Otázka znie čo bude s Fujinou keď všetci plne nabehnú na FF vlnu.
skor co bude, ak Trump da FF na ciernu listinu
 
JohnNewton
2019-05-24 10:13:42
príspevok od: blahoslav J B Art
skor co bude, ak Trump da FF na ciernu listinu
Odsťahuješ sa do Ruska ?
 
blahoslav J B Art
2019-05-24 11:00:36
príspevok od: JohnNewton
Odsťahuješ sa do Ruska ?
nie, ved Micro 4/3 system bude fungovat nadalej
 
vd
2019-05-24 11:14:08
Chcem ho! Potrebujem ho! Ale nie, radšej sa chcem naučiť fotit...
 
fatality
2019-05-24 11:35:10
príspevok od: JohnNewton
capo di tutti capi

https://www.youtube.com/watch?v=ds2K-uRRCG8
je to na riadne delo..
 
gigapixel
2019-05-24 17:47:10
Akurát ten dizajn je otras. Také mega delo si zaslúžilo lepší. Fázová detekcia sa môže prejaviť v bandingu, takže uvidíme po testoch.
 
z80
2019-05-24 20:59:25
príspevok od: gigapixel
Akurát ten dizajn je otras. Také mega delo si zaslúžilo lepší. Fázová detekcia sa môže prejaviť v bandingu, takže uvidíme po testoch.
Pokial bude fungovat ergonomia, dizajn nie je az taky dolezity. Toto je pracovny nastroj, nieco ako kombajn alebo traktor
 
filip.p3k
2019-05-25 08:43:15
príspevok od: Marcel Rebro
Oné ...
neviem či je na smiech že oly je taký obrovský, alebo fuji taký malý
 
Marcel Rebro
2019-05-25 10:20:06
príspevok od: filip.p3k
neviem či je na smiech že oly je taký obrovský, alebo fuji taký malý
Veď toto. Preto som sa zmohol len na "oné". S M1X som fotil. Všetko super. Len ja potrebujem do PeakDesign Slong 10 dostať 2 telá a 5 objektívov. A to s M1X neprichádza do úvahy. A IQ je rovnaká ako u mojich M1 Mk II. GFX ma nezaujíma. Neviem ako by som využil jej potenciál.
 
gigapixel
2019-05-25 10:20:55
príspevok od: z80
Pokial bude fungovat ergonomia, dizajn nie je az taky dolezity. Toto je pracovny nastroj, nieco ako kombajn alebo traktor
Aj kombajny a traktory majú v súčasnosti sexy look a výrobcovia si na ňom dajú záležať. Práveže dizajn je v súčasnosti veľmi dôležitý z pohľadu marketingu a prestíže renomovanej značky. A tiež pre potešenie oka zákazníka, ktorý obetuje nemalú sumu za produkt. Prečo by mal mať doma za také peniaze niečo škaredé? Takže moc nesúhlasím. Stačí porovnať s Phase One a Hasselblad a hneď je zrejmé, že sa to dá aj inak. Mimochodom ohľadom škaredosti GFX100 som toho čítal v hodnoteniach pomerne veľa.
 
fatality
2019-05-25 10:43:55
príspevok od: gigapixel
Aj kombajny a traktory majú v súčasnosti sexy look a výrobcovia si na ňom dajú záležať. Práveže dizajn je v súčasnosti veľmi dôležitý z pohľadu marketingu a prestíže renomovanej značky. A tiež pre potešenie oka zákazníka, ktorý obetuje nemalú sumu za produkt. Prečo by mal mať doma za také peniaze niečo škaredé? Takže moc nesúhlasím. Stačí porovnať s Phase One a Hasselblad a hneď je zrejmé, že sa to dá aj inak. Mimochodom ohľadom škaredosti GFX100 som toho čítal v hodnoteniach pomerne veľa.
ked som tu prednedavnom spomenul dost zly dizajn,tak som bol miestnymi odbornikmi pouceny,ze sa jedna o predprodukcnu vzorku bez polepov a pod..vyzera to tak,ze polepy to nezachranili.. ..
 
blahoslav J B Art
2019-05-25 11:19:53
príspevok od: gigapixel
Aj kombajny a traktory majú v súčasnosti sexy look a výrobcovia si na ňom dajú záležať. Práveže dizajn je v súčasnosti veľmi dôležitý z pohľadu marketingu a prestíže renomovanej značky. A tiež pre potešenie oka zákazníka, ktorý obetuje nemalú sumu za produkt. Prečo by mal mať doma za také peniaze niečo škaredé? Takže moc nesúhlasím. Stačí porovnať s Phase One a Hasselblad a hneď je zrejmé, že sa to dá aj inak. Mimochodom ohľadom škaredosti GFX100 som toho čítal v hodnoteniach pomerne veľa.
S takýmto škaredým foťákom by som sa ani odfotit nedal.
 
z80
2019-05-25 13:00:06
príspevok od: gigapixel
Aj kombajny a traktory majú v súčasnosti sexy look a výrobcovia si na ňom dajú záležať. Práveže dizajn je v súčasnosti veľmi dôležitý z pohľadu marketingu a prestíže renomovanej značky. A tiež pre potešenie oka zákazníka, ktorý obetuje nemalú sumu za produkt. Prečo by mal mať doma za také peniaze niečo škaredé? Takže moc nesúhlasím. Stačí porovnať s Phase One a Hasselblad a hneď je zrejmé, že sa to dá aj inak. Mimochodom ohľadom škaredosti GFX100 som toho čítal v hodnoteniach pomerne veľa.
Treba to brat ako vyhodu, cim skaredsi dizajn, tym mensia sanca, ze ho niekto neinformovany ukradne Pocul som, ze niektori fotografi si zamerne vyrabaju na novom fotaku skrabance a preliaciny (neovplyvnujuce funkcnost) aby fotak nevyzeral ako "kandidat na ukradnutie".
 
blahoslav J B Art
2019-05-25 15:37:30
Ako hovoríme my v módnom priemysle ... Šaty robia človeka .... Fotoaparát robí fotografa
 
JohnNewton
2019-05-25 16:09:52
príspevok od: gigapixel
Aj kombajny a traktory majú v súčasnosti sexy look a výrobcovia si na ňom dajú záležať. Práveže dizajn je v súčasnosti veľmi dôležitý z pohľadu marketingu a prestíže renomovanej značky. A tiež pre potešenie oka zákazníka, ktorý obetuje nemalú sumu za produkt. Prečo by mal mať doma za také peniaze niečo škaredé? Takže moc nesúhlasím. Stačí porovnať s Phase One a Hasselblad a hneď je zrejmé, že sa to dá aj inak. Mimochodom ohľadom škaredosti GFX100 som toho čítal v hodnoteniach pomerne veľa.
Ak sa bude riešiť len jeho "škaredosť" tak to bude skvelý fotoaparát. No viete si predstaviť IQ Stephena Hawkinga v tele našej bývalej hlavnej štátnej radkyne ?
Podľa mňa striedmi technokratický vzhľad, ktorý ma dosť priaznivcov. Viď Leica.
 
JohnNewton
2019-05-25 16:11:59
príspevok od: Marcel Rebro
Veď toto. Preto som sa zmohol len na "oné". S M1X som fotil. Všetko super. Len ja potrebujem do PeakDesign Slong 10 dostať 2 telá a 5 objektívov. A to s M1X neprichádza do úvahy. A IQ je rovnaká ako u mojich M1 Mk II. GFX ma nezaujíma. Neviem ako by som využil jej potenciál.
Normálne, veď ani Saudek tu nebude naveky To je šanca...
 
bonifacko
2019-05-26 20:44:32
ciboha!
 
Hakuna Matata
2019-05-26 23:20:31
príspevok od: gigapixel
Aj kombajny a traktory majú v súčasnosti sexy look a výrobcovia si na ňom dajú záležať. Práveže dizajn je v súčasnosti veľmi dôležitý z pohľadu marketingu a prestíže renomovanej značky. A tiež pre potešenie oka zákazníka, ktorý obetuje nemalú sumu za produkt. Prečo by mal mať doma za také peniaze niečo škaredé? Takže moc nesúhlasím. Stačí porovnať s Phase One a Hasselblad a hneď je zrejmé, že sa to dá aj inak. Mimochodom ohľadom škaredosti GFX100 som toho čítal v hodnoteniach pomerne veľa.
Dizajn v zmysle výzoru je asi to posledné, čo zaujíma skutočného užívateľa tohto prístroja. Takmer 100% tunajších diskutujúcich s týmto systémom nikdy nebude pracovať, lebo cena, lebo využitie, lebo x iných dôvodov. cieľová skupina rieši najmä veľkosť snímača (nie je stredný formát ako stredný formát), kvalitu výstupu, cenu systému s príslušenstvom, potom 3-4 ďalšie faktory (handling, fuji prostredie,...) a až potom možno nejaký look. Btw, keď uvádzaš Phase One - vieš vôbec koľko ten systém stojí?
 
gigapixel
2019-05-27 09:17:37
príspevok od: fatality
ked som tu prednedavnom spomenul dost zly dizajn,tak som bol miestnymi odbornikmi pouceny,ze sa jedna o predprodukcnu vzorku bez polepov a pod..vyzera to tak,ze polepy to nezachranili.. ..
Asi tak nejako. Zmenilo sa akurát, že grip nie je hladký, lebo to už by vyzeralo ako produkt NDR zo 70-tych rokov minulého storočia. Ale aj po modifikácii je to otras.
 
gigapixel
2019-05-27 09:35:36
príspevok od: Hakuna Matata
Dizajn v zmysle výzoru je asi to posledné, čo zaujíma skutočného užívateľa tohto prístroja. Takmer 100% tunajších diskutujúcich s týmto systémom nikdy nebude pracovať, lebo cena, lebo využitie, lebo x iných dôvodov. cieľová skupina rieši najmä veľkosť snímača (nie je stredný formát ako stredný formát), kvalitu výstupu, cenu systému s príslušenstvom, potom 3-4 ďalšie faktory (handling, fuji prostredie,...) a až potom možno nejaký look. Btw, keď uvádzaš Phase One - vieš vôbec koľko ten systém stojí?
A kde píšem, že dizajn je na prvom mieste, čo by malo zaujímať cieľovú skupinu? Súhlasím, že faktory, ktoré si vymenoval, sú kľúčové, nič to však nemení na tom, čo som napísal. Krásny dizajn je ako bonus a myslím si, že mašina za také peniaze by si to rozhodne zaslúžila, aby podčiarkol výnimočnosť jej kvalít. Phase One stojí okolo 50k. Ale ide skôr o to, že aj prístroj v kategórii stredoformátov sa dá urobiť s krásnym dizajnom a nemyslím si, že to by bolo pre cenu až také určujúce, takže aj vo Fuji sa s tým mohli viac pohrať, odfláknuť to nie je umenie. Taký Hasselblad X1D je za porovnateľnú cenu ako Fujifilm GFX100 a dizajn je oveľa krajší. Skrátka argumenty o traktoroch a kombajnoch neplatia, lebo aj tie sa vyrábajú v dnešnej dobe s perfektným dizajnom, hoci ide iba o pracovné nástroje. Svedčí to prístupe firmy.
 
JohnNewton
2019-05-27 17:50:30
príspevok od: gigapixel
A kde píšem, že dizajn je na prvom mieste, čo by malo zaujímať cieľovú skupinu? Súhlasím, že faktory, ktoré si vymenoval, sú kľúčové, nič to však nemení na tom, čo som napísal. Krásny dizajn je ako bonus a myslím si, že mašina za také peniaze by si to rozhodne zaslúžila, aby podčiarkol výnimočnosť jej kvalít. Phase One stojí okolo 50k. Ale ide skôr o to, že aj prístroj v kategórii stredoformátov sa dá urobiť s krásnym dizajnom a nemyslím si, že to by bolo pre cenu až také určujúce, takže aj vo Fuji sa s tým mohli viac pohrať, odfláknuť to nie je umenie. Taký Hasselblad X1D je za porovnateľnú cenu ako Fujifilm GFX100 a dizajn je oveľa krajší. Skrátka argumenty o traktoroch a kombajnoch neplatia, lebo aj tie sa vyrábajú v dnešnej dobe s perfektným dizajnom, hoci ide iba o pracovné nástroje. Svedčí to prístupe firmy.
Nebolo by lepšie prijať, že vzhľad je dosť subjektívna záležitosť, mne ten Hasselblad nepríde krajší ani náhodou. Ale nebudem to prezentovať ako všeobecnú pravdu.
 
Hakuna Matata
2019-05-27 18:15:25
príspevok od: gigapixel
A kde píšem, že dizajn je na prvom mieste, čo by malo zaujímať cieľovú skupinu? Súhlasím, že faktory, ktoré si vymenoval, sú kľúčové, nič to však nemení na tom, čo som napísal. Krásny dizajn je ako bonus a myslím si, že mašina za také peniaze by si to rozhodne zaslúžila, aby podčiarkol výnimočnosť jej kvalít. Phase One stojí okolo 50k. Ale ide skôr o to, že aj prístroj v kategórii stredoformátov sa dá urobiť s krásnym dizajnom a nemyslím si, že to by bolo pre cenu až také určujúce, takže aj vo Fuji sa s tým mohli viac pohrať, odfláknuť to nie je umenie. Taký Hasselblad X1D je za porovnateľnú cenu ako Fujifilm GFX100 a dizajn je oveľa krajší. Skrátka argumenty o traktoroch a kombajnoch neplatia, lebo aj tie sa vyrábajú v dnešnej dobe s perfektným dizajnom, hoci ide iba o pracovné nástroje. Svedčí to prístupe firmy.
1. Skús hádať, kto vyrába pre Hasselblad objektívy...
2. Fáza 1 stojí od 50 litrov, čo je 5x viac ako toto Fuji. Ver či never, ale aj keby si nemal ohraničený rozpočet, tak 40.000,- € (slovom: štyridsaťtisíc eur) je tak silný motivačný faktor v neprospech Fázy 1, že na dizajn sa takmer každý vážny záujemca naozaj vykašle. Poznám 2 ľudí, čo stredný formát používajú (ani jeden z nich nie je Slovák, pretože tuzemský trh nikdy nebude ochotný platiť také gáže, aby si mohol počítať s akou-takou návratnosťou investície) a aj títo fotografi zvažujú návratnosť investície.

Celkovo si myslím, že diskutovať tu o dizajne je zreteľne mimo témy. Je to ako mudrovanie o prémiovom automobile. Tí, ktorí si ho môžu kúpiť, tak si ho kúpia a tí, ktorí si ho kúpiť nemôžu, budú na internetových fórach lamentovať nad dizajnom. Podľa môjho názoru je dôvodom na polemiku jedine veľkosť snímača (a jeho hustota).

Ja si naopak myslím, že prístup firmy Fuji je viac ako skvelý (a to zatiaľ od nich nevlastním žiadny výrobok). Sprístupnili digitálny stredný formát širšej verejnosti, nemajú likvidačné ceny a k systému ponúkajú špičkové objektívy. Jedine mi chýba v ich ponuke superširokáč, čo je pre mňa hlavný dôvod, prečo som si s Fuji GFX -50s/r nepotykal. Americká firma Venus Optiocs (Laowa) už roky sľubuje 17 mm superširokáč (ekv. 13 mm) ale zatiaľ sú to iba samé kecy v kleci. Uvidíme.

 
fatality
2019-05-27 20:09:31
príspevok od: Hakuna Matata
1. Skús hádať, kto vyrába pre Hasselblad objektívy...
2. Fáza 1 stojí od 50 litrov, čo je 5x viac ako toto Fuji. Ver či never, ale aj keby si nemal ohraničený rozpočet, tak 40.000,- € (slovom: štyridsaťtisíc eur) je tak silný motivačný faktor v neprospech Fázy 1, že na dizajn sa takmer každý vážny záujemca naozaj vykašle. Poznám 2 ľudí, čo stredný formát používajú (ani jeden z nich nie je Slovák, pretože tuzemský trh nikdy nebude ochotný platiť také gáže, aby si mohol počítať s akou-takou návratnosťou investície) a aj títo fotografi zvažujú návratnosť investície.

Celkovo si myslím, že diskutovať tu o dizajne je zreteľne mimo témy. Je to ako mudrovanie o prémiovom automobile. Tí, ktorí si ho môžu kúpiť, tak si ho kúpia a tí, ktorí si ho kúpiť nemôžu, budú na internetových fórach lamentovať nad dizajnom. Podľa môjho názoru je dôvodom na polemiku jedine veľkosť snímača (a jeho hustota).

Ja si naopak myslím, že prístup firmy Fuji je viac ako skvelý (a to zatiaľ od nich nevlastním žiadny výrobok). Sprístupnili digitálny stredný formát širšej verejnosti, nemajú likvidačné ceny a k systému ponúkajú špičkové objektívy. Jedine mi chýba v ich ponuke superširokáč, čo je pre mňa hlavný dôvod, prečo som si s Fuji GFX -50s/r nepotykal. Americká firma Venus Optiocs (Laowa) už roky sľubuje 17 mm superširokáč (ekv. 13 mm) ale zatiaľ sú to iba samé kecy v kleci. Uvidíme.

ja s tymto vsetkym suhlasim,napriek tomu by fuji nic nestal iny,"krajsi" dizajn.."krajsi" preto v uvodzovkach,lebo ako vyssie pise aj jano,dizajn je dost subjektivna zalezitost..ale prave fuji
je firma,ktora to s triafanim do vkusu vie..preto su tu mozno rozpaky mnohych ludi,aj ked nie zrovna
potencialnych kupcov..
 
gigapixel
2019-05-27 22:08:07
príspevok od: Hakuna Matata
1. Skús hádať, kto vyrába pre Hasselblad objektívy...
2. Fáza 1 stojí od 50 litrov, čo je 5x viac ako toto Fuji. Ver či never, ale aj keby si nemal ohraničený rozpočet, tak 40.000,- € (slovom: štyridsaťtisíc eur) je tak silný motivačný faktor v neprospech Fázy 1, že na dizajn sa takmer každý vážny záujemca naozaj vykašle. Poznám 2 ľudí, čo stredný formát používajú (ani jeden z nich nie je Slovák, pretože tuzemský trh nikdy nebude ochotný platiť také gáže, aby si mohol počítať s akou-takou návratnosťou investície) a aj títo fotografi zvažujú návratnosť investície.

Celkovo si myslím, že diskutovať tu o dizajne je zreteľne mimo témy. Je to ako mudrovanie o prémiovom automobile. Tí, ktorí si ho môžu kúpiť, tak si ho kúpia a tí, ktorí si ho kúpiť nemôžu, budú na internetových fórach lamentovať nad dizajnom. Podľa môjho názoru je dôvodom na polemiku jedine veľkosť snímača (a jeho hustota).

Ja si naopak myslím, že prístup firmy Fuji je viac ako skvelý (a to zatiaľ od nich nevlastním žiadny výrobok). Sprístupnili digitálny stredný formát širšej verejnosti, nemajú likvidačné ceny a k systému ponúkajú špičkové objektívy. Jedine mi chýba v ich ponuke superširokáč, čo je pre mňa hlavný dôvod, prečo som si s Fuji GFX -50s/r nepotykal. Americká firma Venus Optiocs (Laowa) už roky sľubuje 17 mm superširokáč (ekv. 13 mm) ale zatiaľ sú to iba samé kecy v kleci. Uvidíme.

Pre Hasselblad je možné použiť široké spektrum stredoformátových objektívov, rovnako veľkoformátové ako Rodenstock, Schneider + použiť iba digitálnu stenu (alebo celý X1D) na View Camera atď.
"pretože tuzemský trh nikdy nebude ochotný platiť také gáže, aby si mohol počítať s akou-takou návratnosťou investície" To je jasné, pokiaľ niekto chce najnovšie modely, ale videl som už aj bazárové kúsky za priaznivú cenu (ešte CCD snímač).
"Celkovo si myslím, že diskutovať tu o dizajne je zreteľne mimo témy. "
Diskutovať o čomkoľvek, čo sa týka fototechniky je v súlade s témou. Videl si najnovšie limitované edície od Leica v článku Fotosĺpček šéfredaktora 22/2019? No a ešte povedz, že dizajn nie je podstatný. Hlavne ten kúsok, na ktorom participoval Lenny Kravitz s motívom hadej kože. Takže na fototechniku je aj iný pohľad ako čisto technokratický. A stále si myslím, že ten dizajn Fuji odflákla. Prečo potom vývojári v Leica majú na to iný názor, že foťák by mal aj lahodiť oku a nie je to len "traktor." A tiež profík, ktorý má ateliér určite nechce zanechať prvý dojem, že vytiahne nejakú škaredú hranatú atrapu so vzhľadom lacného bakelitu aj keď napchatú špičkovými technológiami. Takže súhlasím s fatality, že krajší dizajn by Fuji moc nestál a ponúkli niečo síce prevratné, ale so vzhľadom, ktorý vyvoláva rozpaky. A digitálny stredný formát sprístupnil širokej verejnosti ako prvý Pentax.
 
Otecadams
2019-05-28 09:25:29
To sú práve dva prístupy. Fuji spravil fotoaparát a sústredil sa pri tom na to, čo je podstatou fotoaparátu. Leica si v minulosti získala prestíž niečím iným, ako dizajnom. Teraz produkuje fotoaparáty v umelej hadej koži, ktoré sú skôr módnym doplnkom pre exhibicionistov. Neverím, že čo i len jedinému skutočnému záujemcovi o GFX100 bude chýbať žltý gombík spúšte. To je naozaj len taká téma na fórach.
 
qwak
2019-05-28 13:52:19
Trochu krajsie produkt fotky + full res sample. Dizajn GFX100 je mozno velmi strohy ale od skareda to ma daleko...

https://jonasraskphotography.com/2019/05/23/at-the-brink-of-tomorrow-the-fujifilm-gfx100-first-look-preview/
 
Hakuna Matata
2019-05-28 20:50:59
príspevok od: gigapixel
Pre Hasselblad je možné použiť široké spektrum stredoformátových objektívov, rovnako veľkoformátové ako Rodenstock, Schneider + použiť iba digitálnu stenu (alebo celý X1D) na View Camera atď.
"pretože tuzemský trh nikdy nebude ochotný platiť také gáže, aby si mohol počítať s akou-takou návratnosťou investície" To je jasné, pokiaľ niekto chce najnovšie modely, ale videl som už aj bazárové kúsky za priaznivú cenu (ešte CCD snímač).
"Celkovo si myslím, že diskutovať tu o dizajne je zreteľne mimo témy. "
Diskutovať o čomkoľvek, čo sa týka fototechniky je v súlade s témou. Videl si najnovšie limitované edície od Leica v článku Fotosĺpček šéfredaktora 22/2019? No a ešte povedz, že dizajn nie je podstatný. Hlavne ten kúsok, na ktorom participoval Lenny Kravitz s motívom hadej kože. Takže na fototechniku je aj iný pohľad ako čisto technokratický. A stále si myslím, že ten dizajn Fuji odflákla. Prečo potom vývojári v Leica majú na to iný názor, že foťák by mal aj lahodiť oku a nie je to len "traktor." A tiež profík, ktorý má ateliér určite nechce zanechať prvý dojem, že vytiahne nejakú škaredú hranatú atrapu so vzhľadom lacného bakelitu aj keď napchatú špičkovými technológiami. Takže súhlasím s fatality, že krajší dizajn by Fuji moc nestál a ponúkli niečo síce prevratné, ale so vzhľadom, ktorý vyvoláva rozpaky. A digitálny stredný formát sprístupnil širokej verejnosti ako prvý Pentax.
Ahoj, áno, videl som dizajn a lá Lenny Kravitz a súhlasím, že dizajn bude dôležitý. Presne pre 125 ľudí z celej zemegule. Predpokladám, že Fuji má so svojim modelom na pláne iné predajné čísla .

Vieš, ja si pri kritike dizajnu vždy pomyslím na jedno. Na ten zástup ľudí, ktorý dizajn (vzhľad) tvoria. Ich kritizovanie mi implikuje, že celý tím by mali vymeniť, lebo veď výsledok vyzerá hrozne.

Pamätám si na ponosy na dizajnéra Kabaňa, ktorý spravil Škodovke 4 oči, alebo na kritizovanie Kuliseva tu na tomto fóre, ževraj jeho fotky sú "umelé" atp.

Rozumiem Tvojmu pohľadu na vec, ale ja si myslím, že na pracovný nástroj sa treba pozerať vyslovene technokraticky. Na mydelničku a lá Kravitz sa môžeme pozerať aj cez parametre dizajnu. GFX je pre mňa pracovný nástroj a zrejme by som ostal kľudný, aj keby sa štandardne vyrábal v ružovej farbe.

S Pentaxom máš pravdu, bol skôr ako Fuji. Zabudol som na nich. Rozmýšľam prečo asi...
 
bonifacko
2019-05-30 16:22:38
Nekupujte tieto predražene hračky a chodte do niečoho praktického
https://vigoshop.sk/v%C3%BDrobok/hd-teleskop-na-telefon-fotoscan-stativ-lp/
 
blahoslav J B Art
2019-10-08 10:11:09
buducnost patri mobilom
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=7Crin7o0SAw
 
JohnNewton
2019-10-08 11:53:55
príspevok od: blahoslav J B Art
buducnost patri mobilom
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=7Crin7o0SAw
A humanoidným robotom ženského pohlavia s umelou inteligenciou
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované