Hore

Letné novinky od spoločnosti Panasonic

Spoločnosť Panasonic predstavila niekoľko nových produktov. Ide o fotoaparáty Panasonic LUMIX DMC-FZ300 a LUMIX DMC-GX8 a objektívy LEICA DG 100-400 mm f4-6,3 a LUMIX G 25 mm f1,7.

Panasonic LUMIX DMC-FZ300 - obrí rozsah ohniskovej vzdialenosti, rýchle reakcie a videozáznamy v rozlíšení 4K

Nový fotoaparát LUMIX DMC-FZ300 je najnovší prírastok do tradičnej a obľúbenej série ultrazoomových kompaktných modelov. Jeho hlavnou devízou je objektív LEICA DC s vysokou svetelnosťou f2,8 v celom mimoriadne veľkom rozsahu ohniskovej vzdialenosti 25-600 mm. Záujemcovia sa tak môžu tešiť na kvalitné snímky v ľubovoľnej situácii. Dôležité okamihy im neutečú ani v náročných prírodných podmienkach. K tomu slúži odolné prevedenie, vďaka ktorému fotoaparátu nevadí vlhkosť ani prach. Medzi ďalšie novinky patria aj vyspelé možnosti súvisiace s rozlíšením 4K pri natáčaní videozáznamov, napríklad funkcia 4K Photo. LUMIX DMC-FZ300 svojho majiteľa nesklame v žiadnej situácii, či už z diaľky fotografuje plaché zvieratá vo voľnej prírode, alebo sa sústredí na najdôležitejšie okamihy pri športovom zápolení.


Špičkový objektív LEICA DC priblíži každú akciu

S objektívom LEICA DC s ohniskovou vzdialenosťou zodpovedajúcou 25-600 mm je aj vzdialená akcia razom na dosah ruky. Vďaka vysokej svetelnosti f2,8 v celom rozsahu zoomu navyše môžete počítať s krátkymi expozičnými časmi a teda aj s ostrou kresbou aj na dlhšom ohnisku. Obrí rozsah ohniskovej vzdialenosti v kombinácii s najnovším optickým stabilizátorom Hybrid OIS s piatimi osami znamená kvalitné ostré snímky v podstate v akejkoľvek situácii. Môžete tak fotografovať vtáky vo vzdialených korunách stromov alebo hru detí na pláži. Vďaka systému automatického ostrenia Light Speed ​​nikdy nezmeškáte optimálny okamih na stlačenie spúšte. Ostrenie navyše zrýchľuje nová technológia Depth From Defocus (DFD), ktorá počíta ostriacu vzdialenosť porovnaním dvoch snímok s rôznou ostrosťou.

Rozlíšenie 4K pre každého

Nový Panasonic DMC-FZ300 umožňuje natáčať videozáznamy v rozlíšení 4K, čo znamená štvornásobné množstvo pixelov v porovnaní so štandardnou hodnotou Full-HD. Tomu zodpovedá aj rozdiel v kvalite obrazu - záznam doslova ožíva pred očami. Významnou novinkou je aj funkcia 4K Photo, umožňujúca úplne zmeniť štýl fotografovania. V režimoch 4K Pre-Burst, 4K Burst a 4K Burst Start & Stop možno totiž vystrihnúť snímku s rozlíšením 8 megapixelov z ľubovoľného okienka videozáznamu v kvalite 4K. Nie je teda nutné čakať na ideálny okamih na stlačenie spúšte - stačí spustiť natáčanie a máte istotu, že vám žiadny záber neutečie.

Vynikajúci výkon v slabom svetle

Panasonic LUMIX DMC-FZ300 je vybavený snímačom High Sensitivity MOS s 12 megapixelmi a novým obrazovým procesorom Venus Engine, čo znamená precízne a rýchle spracovanie obrazových dát. Výsledkom je vynikajúca obrazová kvalita, dokonca aj pri fotografovaní v slabom svetle. Citlivosť možno nastaviť v rozsahu ISO 100-6400, čo bohato stačí napríklad pre fotografovanie za súmraku alebo v tmavom lese.

Vylepšené ovládanie a praktické prevedenie do každého prostredia

Okrem obrazovej kvality sa výrazného vylepšenia dočkala i konštrukcia fotoaparátu. LUMIX DMC-FZ300 je tak dokonalým spoločníkom na cesty. Vďaka odolnému prevedeniu voči vlhkosti a prachu sa pri fotografovaní nemusíte obávať zložitejších klimatických podmienok a môžete sa sústrediť len a len na lov dokonalých záberov. V teréne príde vhod elektronický hľadáčik Live View Finder (LVF) s technológiou OLED, rozlíšením 1 440 000 bodov, pomerom zobrazenia 0,7x a rýchlym prekreslením pohybu, rovnako ako výklopný dotykový displej s rozlíšením 1 040 000 bodov a ovládací systém Dual Dial .

Bohatá funkčná výbava pre každého

LUMIX DMC-FZ300 ďalej ponúka celý rad moderných funkcií, ktoré výrazne rozširujú možnosti užívateľov pri fotografovaní aj natáčaní videozáznamov, a tiež bohaté možnosti konektivity pre okamžité zdieľanie hotových snímok či záznamov na webových stránkach alebo sociálnych sieťach. K dispozícii je široká škála automatických aj manuálnych režimov, takže môžete mať výslednú podobu fotografií plne pod kontrolou. Vďaka vstavanému Wi-Fi portu je možné nielen ľahko posielať fotografie a videozáznamy cez internet, ale tiež využiť displej mobilného zariadenia (telefónu alebo tabletu) ako diaľkový ovládač fotoaparátu. Na displeji mobilného zariadenia je možné nastavovať najrôznejšie parametre (clonu, čas, citlivosť a pod.). Dotykom možno ostriť alebo stlačiť spúšť. Fotoaparát tak môžete ľahko používať aj v situáciách, kedy by vaša prítomnosť nebola žiaduca (napríklad pri fotografovaní alebo natáčaní plachej divokej zveri).

LUMIX DMC-FZ300: Ďalšie zaujímavé parametre

• Sekvenčné snímanie 12 obr / s (6 obr/s pri priebežnom preostrovaní)
• Konektor na mikrofón 3,5 mm
• Autofokus porovnaním kontrastu s prenosom obrazu 240sn./s
• Možnosť fotografovania vo formáte RAW
• Makro režim: ostrenie už na 1 cm (najširšie ohnisko) až 1 m (najdlhšie ohnisko)

Lumix DMC-FZ300 sa na slovenskom trhu bude predávať za cenu približne 599 EUR.

LUMIX DMC-GX8

Nový fotoaparát LUMIX DMC-GX8, najnovší prírastok do modelového radu LUMIX GX. Ten fotografom tradične ponúka špičkové kompakty s výmennými objektívmi. Nový model nadväzuje na úspešný typ LUMIX DMC-GX7. Záujemcom ponúkne vynikajúcu obrazovú kvalitu podporenú úplne novým typom optického stablizátora Dual I.S. aj najmodernejšie spracovanie videozáznamu v rozlíšení 4K. To všetko v elegantnom štýlovom a praktickom prevedení, vďaka ktorému je možné vziať fotoaparát so sebou v podstate kamkoľvek.

Malý, ľahký a praktický prístroj sa výborne hodí predovšetkým na každodenné fotografovanie a pouličné reportáže. Profesionáli aj nadšení amatéri ocenia bohatú ponuku fotografických režimov a funkcií pre pokročilých. Menej skúseným užívateľom zase LUMIX DMC-GX8 ponúka množstvo jednoduchých automatických kreatívnych možností. Realizácia tvorivých predstáv aj zdieľanie hotových snímok či videozáznamov je tak ešte jednoduchšia ako predtým.




Špičková obrazová kvalita v každej situácii

Základom špičkovej obrazovej kvality LUMIX DMC-GX8 je snímač Digital Live MOS s rozlíšením 20,3 megapixelov. Záujemcovia sa môžu tešiť na veľmi nízku hladinu šumu, dokonca aj pri fotografovaní v slabom svetle, na lepšiu kresbu detailov a tiež na širší dynamický rozsah, čo okrem iného znamená presnejšie tonálne a farebné podanie.

O bohaté možnosti fotografovania v slabom svetle sa stará nový obrazový procesor Venus Engine, ktorý ďalej znižuje hladinu šumu a pritom zachováva bohatú kresbu detailov. Pri odstraňovaní šumu využíva inteligentné algoritmy, vďaka ktorým možno šum do značnej miery eliminovať aj v oblastiach, kde bol predtým neodvratný. Výsledok tak maximálne zodpovedá realite.

Špičková obrazová kvalita s bohatou kresbou detailov je bezpochyby najväčšou devízou nového fotoaparátu. Výrazne sa na nej podieľa aj celkom nový stabilizačný systém Dual I.S., ktorý sa týmto predstavuje vôbec prvýkrát na svete. Ide o mechanizmus kombinujúci štandardný optický stabilizátor v objektíve a stabilizátor na snímači. Aj pri výraznom chvení prístroja počas expozície sa tak môžeme tešiť na úplne ostrú snímku, nech už fotografujeme v akomkoľvek svetle a na akomkoľvek ohnisku.

Štvorjadrový obrazový procesor Venus Engine okrem iného umožňuje sekvenčné snímanie rýchlosťou 8 snímok za sekundu s pevným zaostrením, prípadne 6 obr./s pri priebežnom ostrení na objekt v pohybe. Aj rýchlu akciu tak možno zachytiť pohodlne s maximálnou presnosťou. Vďaka novému obrazovému procesoru sa záujemcovia môžu tešiť na vylepšené farebné podanie. Procesor pri každej snímke zvlášť analyzuje nielen samotné odtiene, ale aj sýtosť a jas jednotlivých farieb. V režime "prirodzeného zachytenia textúry" dokáže LUMIX DMC-GX8 výrazne vylepšiť rozlíšenie, farebné podanie aj tonálne prechody.

Videozáznam v rozlíšení 4K

Medzi ďalšie prednosti nového fotoaparátu patrí aj natáčanie videozáznamov v 4K. Užívatelia sa môžu tešiť na veľmi kvalitný a čistý obraz v rozlíšení 3840 x 2160 bodov pri rýchlosti 25p (50Hz) alebo 24p, záznam sa ukladá vo formáte MP4. Ďalšou možnosťou je záznam v rozlíšení Full HD, teda 1920 x 1080 bodov, frekvenciou 50p (50 Hz) vo formátoch AVCHD Progressive alebo MP4 (MPEG-4 / H.264) s priebežným automatickým ostrením.

Okrem samotného natáčania však LUMIX DMC-GX8 ponúka aj ďalšiu významnú výhodu - funkciu 4K Photo, umožňujúcu úplne zmeniť štýl fotografovania. Táto funkcia totiž umožňuje vystrihnúť snímku s rozlíšením 8 megapixelov z ľubovoľného okienka videozáznamu v kvalite 4K. Nie je teda nutné čakať na ideálny okamih na stlačenie spúšte - stačí spustiť natáčanie a máte istotu, že vám žiadny záber neutečie.

Funkcia 4K Photo, známa už z predchádzajúceho modelu LUMIX DMC-G7, funguje v troch odlišných režimoch: 4K Burst Shooting, 4K Burst (Štart / Stop) a 4K Pre-burst. Fungujú nasledujúcim spôsobom:

4K Burst Shooting: funguje ako nepretržité sekvenčné snímanie rýchlosťou 30 obr/s po dobu až 30 minút. Počas sekvencie je potrebné držať stlačenú spúšť.

4K Burst (Štart / Stop): sekvenčné snímanie sa zapína aj vypína stlačením spúšte ako bežné natáčanie videozáznamov, čo je vhodnejšie v prípade, že na optimálny okamih bude zrejme nutné dlhšie čakať.

4K Pre-burst: fotoaparát automaticky ukladá 30 okienok pred stlačením spúšte a 30 po ňom, takže máte k dispozícii 60 snímok.

V režimoch 4K Burst Shooting a 4K Burst (Štart / Stop) možno natáčať záznam po jednotlivých okienkach takmer 30 minút nepretržite, čo znamená desaťtisíce snímok v rôznych rozlíšeniach s odlišným pomerom strán: 3840 x 2160 (16: 9), 3328 x 2496 (4 : 3), 3504 x 2336 (3: 2) a 2880 x 2880 (1: 1).

Univerzálne funkcie pre každú príležitosť

Rad LUMIX GX si už skôr získal skvelú povesť vďaka malým rozmerom a štýlovému dizajnu jednotlivých modelov. Najnovší prírastok nadväzuje na svojho úspešného predchodcu a ponúka celý rad atraktívnych nových funkcií pre všetky typy užívateľov. Veľkou prednosťou je aj konštrukcia z horčíkovej zliatiny, vďaka ktorej je LUMIX DMC-GX8 dostatočne ľahký a zároveň pôsobí príjemne robustne a odolne. Je tiež vybavený ochrannými prvkami proti vlhkosti a prachu, čo umožňuje fotografovanie či natáčanie aj vo veľmi náročných prírodných podmienkach.

Medzi novinky patrí elektronický hľadáčik Live View Finder (LVF) s rozlíšením 2 360 000 bodov a konštrukciou výklopnou o 90 stupňov. Rovnako ako štandardný displej na zadnej strane je vybavený technológiou OLED, čo umožňuje veľmi rýchle a plynulé prekreslenie rýchleho pohybu. Objekt je teda skutočne tam, kde ho v hľadáčiku vidíte. Pomer kontrastu 10 000: 1 zase umožňuje veľmi spoľahlivé posúdenie farieb a tonality, pretože v hľadáčiku nedochádza k prepalom ani utopeniu kresby v tieňoch.

Vďaka novej podobe očnice je obraz v hľadáčiku výrazne lepšie viditeľný, zároveň ponúka najväčší pomer zobrazenia zo všetkých modelov radu LUMIX G (1,54x / 0,77x v prepočte na 35 mm fotoaparát). Pri fotografovaní aj natáčaní možno teda tvoriť kompozíciu s maximálnou presnosťou. Na zadnej strane fotoaparátu je potom k dispozícii výklopný dotykový displej s uhlopriečkou 7,6 cm a rozlíšením 1 040 000 bodov. Pohyb do strany je možný o 180 stupňov, hore a dole potom o 250 stupňov. To výrazne uľahčuje fotografovanie z najrôznejších menej obvyklých uhlov.

Ako hľadáčik, tak i zadný displej pokrývajú 100% scény, takže sa do kompozície nedostanú nechcené rušivé prvky pri krajoch záberu. Obraz na displeji aj v hľadáčiku je možné samostatne upraviť v niekoľkých parametroch (jas, kontrast, farebná sýtosť a pod.). Zobrazenie medzi hľadáčikom a displejom sa prepína automaticky, stará sa o to očný senzor vedľa hľadáčika. Tým sa výrazne šetrí energia.

Vylepšenia sa dočkalo aj ovládanie vďaka systému Dual Dial Control. Základom sú dve príkazové kolieska, predné a zadné, ktorými sa bežným spôsobom nastavujú najrôznejšie bežné parametre, napríklad čas a clona. Funkciu koliesok možno ale dočasne meniť pomocou špeciálneho prepínača, takže sa rýchlejšie dostanete napríklad na aktiváciu jednotlivých režimov systému 4K Photo. Tvorba kompozície aj samotné fotografovanie či natáčanie sú tak ešte rýchlejšie, príjemnejšie a presnejšie.

Ako nepremeškať ani jeden dôležitý okamih

O automatické ostrenie sa u všetkých modelov radu G stará osvedčený mechanizmus LUMIX G Contrast AF. Ako názov napovedá, funguje na princípe porovnávania kontrastu a prenos signálu prebieha rýchlosťou až 240 obr/s. Výsledkom je veľmi rýchle a spoľahlivé zaostrenie.

Ostrenie metódou porovnávania kontrastu navyše vylepšuje a zrýchľuje špeciálna technológia Depth From Defocus (Ostrenie metódou porovnávania kontrastu s technológiou DFD funguje len v kombinácii s objektívmi Panasonic Micro 4/3.). Táto technológia vypočítava ostriacu vzdialenosť porovnaním dvoch snímok s rôznou ostrosťou a zároveň analyzuje optické parametre zvolenej kompozície. Výsledkom je skutočne pôsobivá rýchlosť ostrenia - len 0,7 s.(V režime jednorzaového ostrenia (AFS) na širokom konci zoomu pri použití jedného z nasledujúcich objektívov: LUMIX G VARIO 14-140 mm / F3,5-5,6 ASPH / POWER O.I.S, (H-FS14140) nebo  LUMIX G X VARIO 12-35 mm / F2,8 ASPH / POWER O.I.S (H-HS12035)). Bleskurýchle automatické zaostrovanie prichádza vhod predovšetkým s rastúcou ohniskovou vzdialenosťou. Zároveň umožňuje podstatne rýchlejšie sekvenčné snímanie bežného typu (8 obr/s pri predchádzajúcom pevnom zaostrení, 6 obr/s pri priebežnom preostrovaní).

Vďaka novému algoritmu sa v porovnaní s modelom LUMIX DMC-GX7 u nového typu DMC-GX8 výrazne (o 200%) vylepšil výkon pri kontinuálnom ostrení. Na rozdiel od bežnej technológie, ktorá využíva predovšetkým farby a kontrast, berie nový systém do úvahy aj veľkosť objektu a vektor jeho pohybu, čo znamená podstatne spoľahlivejšie výsledky. V režime Low Light AF je možné navyše spoľahlivo ostriť aj v mimoriadne nepriaznivých podmienkach pri citeľnom nedostatku svetla, napríklad na nočnej ulici alebo pri fotografovaní zvierat vo voľnej prírode za súmraku.

Bohaté možnosti konektivity

Panasonic LUMIX DMC-GX8 je vybavený vstavaným Wi-Fi portom, ktorý rozširuje možnosti ovládania a tiež umožňuje jednoduché a rýchle posielanie snímok na web. Nechýba ani technológia NFC, s ktorej pomocou možno fotoaparát prepojiť veľmi ľahko s mobilným zariadením, teda s telefónom alebo tabletom taktiež vybaveným NFC portom. Môžete tak fotografie či videozáznamy ihneď po ich zhotovení rozosielať e-mailom, alebo ich uploadovať na sociálne siete či iné webové stránky. Telefón či tablet možno však použiť aj ako diaľkový ovládač fotoaparátu. Na displeji mobilného zariadenia je možné nastavovať najrôznejšie parametre (clonu, čas, citlivosť a pod.), Dotykom možno ostriť alebo tlačiť spúšť.

Ďalšie zaujímavé funkcie a parametre

• Novinka - najkratší expozičný čas 1/16 000 s (elektronická uzávierka)
• Vylepšený režim Multiple Panorama (priorita obrazovej kvality alebo uhla záberu)
• Konektor pre mikrofón (2,5 mm)
• Očnica hľadáčiku s priemerom 21 mm (pre lepšie fotografovanie s okuliarmi na očiach)
• Režimy Focus Peaking / Eye Sensor AF / Touch Pad AF / Starlight AF
• Základné expozičné režimy (programová automatika, priorita clony, priorita času, manuál) k dispozícii aj pri natáčaní videozáznamu
• Tichý režim
• Kreatívne ovládanie
• Možnosti úpravy snímok priamo vo fotoaparáte, vrátane spracovania RAW a retušovanie (funkcia Clear Retouch))
• Možnosť časozberného snímania a animácie štýlom stop-motion

Lumix DMC-GX8 sa na slovenskom trhu bude predávať za cenu približne 1199 EUR (iba telo), od 1299 EUR v sete s 14-42mm objektívom, za 1599 EUR v sete so 14-140mm objektívom a za 1999 EUR v sete 12-35mm objektívom.

http://www.panasonic.com/sk/consumer/fotoaparaty-a-videokamery/fotoaparaty-lumix-g-dslm/dmc-gx8.html 

Bezplatné 12 – mesačné členstvo v pláne Adobe Creative Cloud pre digitálnu fotografiu

S každým nákupom fotoaparátu Lumix DMC-GX8 v Slovenskej republike získate bezplatné 12-mesačné členstvo v pláne Adobe Creative Cloud pre digitálnu fotografiu v hodnote viac ako 140 eur. Ste fanúšik fotografovania alebo profesionálny fotograf? Vďaka plánu Creative Cloud pre digitálnu fotografiu budete mať kedykoľvek prístup k tomu najlepšiemu softvéru pre digitálnu fotografiu vrátane programov Adobe Photoshop CC a Photoshop Lightroom CC, a to na osobnom počítači, mobilnom zariadení aj na webe.

S pomocou plánu Adobe Creative Cloud pre digitálnu fotografiu budete môcť vyjadriť svoje skutočné tvorivé vízie vďaka možnostiam upravovania, retušovania a kompozície fotografií na profesionálnej úrovni. Vďaka špičkovým postprodukčným schopnostiam aplikácie Lightroom CC pre RAW formát v rozlíšení 4K získate z natáčania v rozlíšení 4K [modely s kamerou] ešte lepšie výsledky. Prostredníctvom funkcie 4K Photo od Panasonicu môžete napríklad zo záznamu v rozlíšení 4K extrahovať perfektné 8-pixelové fotografie.

Teleobjektív LEICA DG 100-400 mm f4-6,3


Nový objektív LEICA pre systém Micro 4/3. Prvé zoomové sklo radu LEICA DG vo firemnej ponuke.

Prvý zoomový teleobjektív LEICA DG 100-400 mm f4-6,3 (v prepočte na 35 mm je ohnisková vzdialenosť 200-800 mm) pre modely triedy Micro 4/3. Nové objektívy sú vhodné predovšetkým pre kompakty s výmennými objektívmi značky Panasonic.

 

Objektívy radu LEICA DG spĺňajú najprísnejšie požiadavky na kvalitu, ktorá ku slávnej značke tradične patrí, takže sa záujemcovia môžu tešiť na špičkové prevedenie a výkon. V súčasnej dobe sa predávajú štyri objektívy LEICA DG s pevným ohniskom a majú veľký úspech po celom svete.

Nový zoomový teleobjektív produkuje výnimočne kvalitné snímky v celom rozsahu ohniskovej vzdialenosti. Podporuje tiež vysokorýchlostný prenos signálu (až 240 obr/s) a je teda kompatibilný s mimoriadne rýchlym a presným systémom automatického zaostrovania s technológiou DFD (Depth From Defocus), ktorou sú vybavené nové fotoaparáty Panasonic LUMIX G. O ostrú kresbu sa okrem bleskurýchleho ostrenia stará aj výkonný optický stabilizátor POWER OIS. Vďaka odolnému prevedeniu proti vlhkosti aj prachu možno objektív používať bez akýchkoľvek obáv aj v náročných prírodných podmienkach.

Medzi ďalšie prednosti nového teleobjektívu patria relatívne malé rozmery a nízka hmotnosť, čo je všeobecná výhoda objektívov pre systémové fotoaparáty radu LUMIX G. S ohniskom zodpovedajúcim 800 mm u plnoformátového fotoaparátu tak možno fotografovať dokonca aj z ruky bez statívu.

S novým teleobjektívom LEICA DG sa ponuka objektívov pre fotoaparáty Panasonic výrazne rozširuje a vychádza tak v ústrety stále väčšiemu množstvu užívateľov.

Technické údaje, datum zahájenia predaja a cena zatiaľ nie sú známe.

Výmenný objektív LUMIX G 25 mm f1,7

Nový výmenný objektív LUMIX G 25 mm f1,7 s pevnou ohniskovou vzdialenosťou pre fotoaparáty systému Micro 4/3. 

   

V prepočte na plnoformátový (35 mm) fotoaparát predstavuje ohnisková vzdialenosť objektívu 50 mm, čo zhruba zodpovedá zornému uhlu a perspektíve ľudského zraku. Užívateľ teda voľným okom vidí, ako bude výsledná fotografia vyzerať, či už sa jedná o portrét alebo krajinársky záber.

Nový objektív podporuje vysokorýchlostný prenos signálu (až 240 obr/s) a je teda kompatibilný s mimoriadne rýchlym a presným systémom automatického zaostrovania s technológiou DFD (Depth From Defocus), ktorou sú vybavené nové fotoaparáty Panasonic LUMIX G.

S novým objektívom sa ponuka objektívov pre fotoaparáty Panasonic výrazne rozširuje a vychádza tak v ústrety stále väčšiemu množstvo užívateľov.

Nová technológia spoločnosti Panasonic "Post Focus" umožňuje urobiť snímku a až potom zaostriť na ľubovoľné miesto v zábere

Spoločnosť Panasonic vyvíja novú funkciu s názvom "Post Focus", vďaka ktorej si fotografi budú môcť ľahko a rýchlo vybrať ľubovoľnú časť už hotovej fotografie, ktorú chcú zaostriť. Nová funkcia sa vyvíja v súvislosti s vylepšovaním technológie 4K Photo. Vďaka nej sa už používatelia nebudú musieť obávať zle zaostrených záberov, systém navyše výrazne rozširuje kreatívnu slobodu pri fotografovaní.

Za novou funkciou stojí kombinácia rýchlej a presnej technológie automatického ostrenia DFD (Depth From Defocus) a už spomínaný systém 4K Photo. Vďaka výkonnému obrazovému procesoru Venus Engine sa fotografie v rozlíšení 4K (cca 8 megapixelov) ukladajú rýchlosťou 30 snímok za sekundu a objektív pritom preostruje do približne 50 rôznych oblastí v zábere.

Vďaka technológii Post Focus si fotografi môžu zo všetkých týchto záberov zhotovených v rýchlej sekvencii vybrať ten, ktorý im svojím zaostrením vyhovuje najviac. Funkciu je možné navyše využiť aj pre kreatívne účely v najrôznejších fotografických žánroch, napríklad v krajinárskej alebo portrétnej fotografii. Keď sa v jednom zábere vystrieda niekoľko rovín ostrenia, môže byť výsledkom veľmi originálna a pôsobivá snímka.

Používanie funkcie Post Focus je veľmi jednoduché. Pri prezeraní snímok sa fotograf iba dotkne oblasti, na ktorú by chcel zaostriť (hoci na tomto zábere ostrá byť nemusí), a na displeji sa objaví snímka, ktorý jeho voľbe zodpovedá.

Funkcia Post Focus sa stane súčasťou aktualizovaného firmvéru pre modely LUMIX DMC-GX8 a LUMIX DMC-FZ300 koncom roka 2015 alebo začiatkom roka 2016. Uvažuje sa aj o jej sprístupnení pre ďalšie fotoaparáty.

www.panasonic.sk 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
tomas2009
2015-07-16 12:41:32
Uf ta GX8 je brutálna, zas jeden z naj. fotoaparátov roka ..
 
blahoslav J B Art
2015-07-16 13:01:43
po prichode GX8 klesne cena GX7 az tak hlboko, ze si ju bude moct dovolit kupit uz naozaj HOCIKTO
 
JohnNewton
2015-07-16 13:16:58
Počkám na vyjadrenie Stančoka
 
marcus_labeo
2015-07-16 13:44:52
príspevok od: JohnNewton
Počkám na vyjadrenie Stančoka
Ani si nemusel menovať, už z blahoslavovho komentu sme pochopili, koho má na mysli.
 
marcus_labeo
2015-07-16 13:54:38
Cena 1200 eur len za telo GX8 je brutálna; na druhej strane jeho obdoba u sesterského Olympusu - tiež vlajková loď E-M1 mala ešte značne vyššiu uvádzaciu cenu a furt sa predáva za viac ako GX8 (holt my zrkadlovkári za tú cenu máme špičkovú APSC aj so slušným objektívom, ale to je zrejme cena za trendovú mirrorless technológiu).
Každopádne sa javí, že GX8 má snáď všetky aktuálne dostupné vychytávky: ako prvá v systéme M4/3 má nový senzor (napriek vyššiemu rozlíšeniu má mať vyšší DR ako 16 MPx predchodca), 4K video, duálnu stabilizáciu, plne polohovateľný dotykový displej, špičkový EVF, oceňujem tiež vodeodolnosť a použiteľné rozmery so solídnym gripom, vďaka čomu sa bude hodiť aj pre nové svetelné zoomy od Olympusu. Skrátka na papieri sa to javí ako momentálne top M4/3 (pre fotografov, na video je stále GH4 lepšia).
 
Paulie
2015-07-16 14:56:16
príspevok od: marcus_labeo
Cena 1200 eur len za telo GX8 je brutálna; na druhej strane jeho obdoba u sesterského Olympusu - tiež vlajková loď E-M1 mala ešte značne vyššiu uvádzaciu cenu a furt sa predáva za viac ako GX8 (holt my zrkadlovkári za tú cenu máme špičkovú APSC aj so slušným objektívom, ale to je zrejme cena za trendovú mirrorless technológiu).
Každopádne sa javí, že GX8 má snáď všetky aktuálne dostupné vychytávky: ako prvá v systéme M4/3 má nový senzor (napriek vyššiemu rozlíšeniu má mať vyšší DR ako 16 MPx predchodca), 4K video, duálnu stabilizáciu, plne polohovateľný dotykový displej, špičkový EVF, oceňujem tiež vodeodolnosť a použiteľné rozmery so solídnym gripom, vďaka čomu sa bude hodiť aj pre nové svetelné zoomy od Olympusu. Skrátka na papieri sa to javí ako momentálne top M4/3 (pre fotografov, na video je stále GH4 lepšia).
Nedávno bol ohlásený príchod nových snímačov od Sony, takže GX8 je zrejme prvá "vlaštofka". Predpokladám, že Oly príde tiež s niečim novým, možno s nástupcom E-M1.
http://bit.ly/1O8qnLj
 
tomas2009
2015-07-17 00:51:02
Stancok, kupuj GX7, ak ju este nemas je top a tato GX8 je ako BMW medzi fotoaparatmi..
 
bonifacko
2015-07-17 07:47:37
príspevok od: JohnNewton
Počkám na vyjadrenie Stančoka
on čaka na GX99
 
Seemann Martin
2015-07-17 07:48:52
príspevok od: tomas2009
Stancok, kupuj GX7, ak ju este nemas je top a tato GX8 je ako BMW medzi fotoaparatmi..
trošku odbočím: Snad nie BMW?.. čo poznám majiteľov nových BMW, tak tí majú svoje autá furt v servisoch, že furt niečo nefunguje
 
lochnes
2015-07-17 10:19:10
U FZ300 som čakal vyššiu cenu, môže trošku zamiešať karty pri tých nových ultrazoomoch nabúšených... Leica je Leica...
GX8 by chcel mať asi momentálne každý vo vačku, no coment, ale aj cena je no coment

Najviac ma ale zaujala Leica 100-400mm (200-800mm) čo je brutálny rozsah... Ak to bude kvalita , čo asi bude, a cena nebude astronomická - čoho sa bojím - žeby som začal špekulovať o mirrorless ?
 
psykora2
2015-07-17 14:59:43
príspevok od: lochnes
U FZ300 som čakal vyššiu cenu, môže trošku zamiešať karty pri tých nových ultrazoomoch nabúšených... Leica je Leica...
GX8 by chcel mať asi momentálne každý vo vačku, no coment, ale aj cena je no coment

Najviac ma ale zaujala Leica 100-400mm (200-800mm) čo je brutálny rozsah... Ak to bude kvalita , čo asi bude, a cena nebude astronomická - čoho sa bojím - žeby som začal špekulovať o mirrorless ?
ten rozsah na Leice je sice fajn, ale ta svetelnost 6,3 na senzore s 2-nasobnym cropom neviem ci bude pouzitelna na fotenie, mozno za pekneho pocasia to bude stacit, no ved uvidime ked sa bude testovat
 
JohnNewton
2015-07-17 19:59:51
príspevok od: psykora2
ten rozsah na Leice je sice fajn, ale ta svetelnost 6,3 na senzore s 2-nasobnym cropom neviem ci bude pouzitelna na fotenie, mozno za pekneho pocasia to bude stacit, no ved uvidime ked sa bude testovat
Asi musím niečo doštudavať, aký že je vzťah medzi cropom a svetelnosťou ?
 
tomas2009
2015-07-18 00:21:31
No tak, crop a svetelnost maju urcite mimo manzelsky pomer.D
 
JohnNewton
2015-07-18 06:53:25
príspevok od: tomas2009
No tak, crop a svetelnost maju urcite mimo manzelsky pomer.D
To je ohováranie, u nich k pomeru nedošlo
 
psykora2
2015-07-18 09:38:16
príspevok od: JohnNewton
Asi musím niečo doštudavať, aký že je vzťah medzi cropom a svetelnosťou ?
neviem kolko je na tom pravdy, ale tu vo fore sa uz spominalo ze svetelnost sa udava v prepocte na kinofilmovy format, cize ked mas 2x mensi snimac (cize 2x crop faktor) tak udajne treba zaratat tento koeficient do celkovej svetelnosti ako jeho nasobok, ak sa mylim kludne ma oprav
 
JohnNewton
2015-07-18 10:23:49
príspevok od: psykora2
neviem kolko je na tom pravdy, ale tu vo fore sa uz spominalo ze svetelnost sa udava v prepocte na kinofilmovy format, cize ked mas 2x mensi snimac (cize 2x crop faktor) tak udajne treba zaratat tento koeficient do celkovej svetelnosti ako jeho nasobok, ak sa mylim kludne ma oprav
Čím skôr na to zabudneš, tým dlhšie môžeš mať v profile že " pokročilý "
Svetelnosť je pomerné bezrozmerné číslo . Vypočítava sa ako pomer medzi ohniskovou vzdialenosťou a priemerom predného optického člena objektívu. A zmeniť sa dá len týmito dvomi parametrami. Ak nasadím FF sklo F4 na APS-C telo, stále to bude F4 . Aj na crope 2x to stále bude F4.
 
Roman Point
2015-07-18 11:28:17
príspevok od: JohnNewton
Čím skôr na to zabudneš, tým dlhšie môžeš mať v profile že " pokročilý "
Svetelnosť je pomerné bezrozmerné číslo . Vypočítava sa ako pomer medzi ohniskovou vzdialenosťou a priemerom predného optického člena objektívu. A zmeniť sa dá len týmito dvomi parametrami. Ak nasadím FF sklo F4 na APS-C telo, stále to bude F4 . Aj na crope 2x to stále bude F4.
Aj pre mňa je f4 stále f4 no tiež som tu niečo podobné zaregistroval na fóre. Neviem kde ale bolo to ohľadom crop-ff f4-f2.8 ( to len ako príklad ) no zdá sa mi že to bolo skôr o teórii. A konkrétne že na rozmazanie pozadia aké spraví f4 objektív FF potrebujes na crope objektív f2.8 napr.
Ale netýkalo sa to samozrejme hneď toho že sa zmení konstrukcna svetlost objektívu v závislosti na crope.
Takže nemusíme tu chlapca minuskovat ako deti stačí mu to len takto po premysleni vysvetliť.
 
psykora2
2015-07-18 11:33:24
príspevok od: JohnNewton
Čím skôr na to zabudneš, tým dlhšie môžeš mať v profile že " pokročilý "
Svetelnosť je pomerné bezrozmerné číslo . Vypočítava sa ako pomer medzi ohniskovou vzdialenosťou a priemerom predného optického člena objektívu. A zmeniť sa dá len týmito dvomi parametrami. Ak nasadím FF sklo F4 na APS-C telo, stále to bude F4 . Aj na crope 2x to stále bude F4.
je mozne ze som to napisal zle za co sa ospravedlnujem , bolo to zrejme myslene vo fore tak, ze velkost snimaca ma vplyv skor na kvalitu vysledneho obrazu ako taku a nie na samotnu svetelnost, ked mas totiz malicky snimac ako ma napr. 4/3 panasonic a velku hustotu bodov na nom (20Mpx), tak logicky ti dopadne na kazdu jeho bunku omnoho menej svetelnej energie ako na vacsi snimac s tym istym rozlisenim a o to viac ho musis pri naslednom spracovani zosilnit a upravit, co v konecnom dosledku sa prejavuje vyssim sumom, cim viac sumu, tym viac sa musi odsumovat, stracaju sa detaily....
 
psykora2
2015-07-18 11:51:25
príspevok od: Roman Point
Aj pre mňa je f4 stále f4 no tiež som tu niečo podobné zaregistroval na fóre. Neviem kde ale bolo to ohľadom crop-ff f4-f2.8 ( to len ako príklad ) no zdá sa mi že to bolo skôr o teórii. A konkrétne že na rozmazanie pozadia aké spraví f4 objektív FF potrebujes na crope objektív f2.8 napr.
Ale netýkalo sa to samozrejme hneď toho že sa zmení konstrukcna svetlost objektívu v závislosti na crope.
Takže nemusíme tu chlapca minuskovat ako deti stačí mu to len takto po premysleni vysvetliť.
ano na rozmazanie pozadia velkost cipu ma vplyv, to viem celkom iste a teraz viem ze sice na svetelnost velkost cipu nema vplyv, ale velkost cipu a hustota bodov na nom ma vplyv na dopadajuce mnozstvo energie na jednotlive bunky senzora, co v konecnom dosledku ovplyvnuje kvalitu vysledneho obrazu
 
JohnNewton
2015-07-18 11:57:11
príspevok od: psykora2
je mozne ze som to napisal zle za co sa ospravedlnujem , bolo to zrejme myslene vo fore tak, ze velkost snimaca ma vplyv skor na kvalitu vysledneho obrazu ako taku a nie na samotnu svetelnost, ked mas totiz malicky snimac ako ma napr. 4/3 panasonic a velku hustotu bodov na nom (20Mpx), tak logicky ti dopadne na kazdu jeho bunku omnoho menej svetelnej energie ako na vacsi snimac s tym istym rozlisenim a o to viac ho musis pri naslednom spracovani zosilnit a upravit, co v konecnom dosledku sa prejavuje vyssim sumom, cim viac sumu, tym viac sa musi odsumovat, stracaju sa detaily....
Intenzita svetla na jednotku plochy, trebárs na mm štvorcový bude rovnaká. Ak do priemetu objektívu na FF umiestníš APSC, neurobil si nič ine iba si cropol "vystrihol" časť z FF snímača. Svetelnosť objektívu sa nezmení a exp. čas pri rovnakom ise tiež nie. Vzťah k hĺbke ostrosti a šumu je iná kapitola.
Dá sa no tom aj pobaviť :

http://digiarena.e15.cz/leto-podle-panasonicu--ctverice-digitalu-a-objektivu/?showforum=1
 
JohnNewton
2015-07-18 11:58:52
príspevok od: Roman Point
Aj pre mňa je f4 stále f4 no tiež som tu niečo podobné zaregistroval na fóre. Neviem kde ale bolo to ohľadom crop-ff f4-f2.8 ( to len ako príklad ) no zdá sa mi že to bolo skôr o teórii. A konkrétne že na rozmazanie pozadia aké spraví f4 objektív FF potrebujes na crope objektív f2.8 napr.
Ale netýkalo sa to samozrejme hneď toho že sa zmení konstrukcna svetlost objektívu v závislosti na crope.
Takže nemusíme tu chlapca minuskovat ako deti stačí mu to len takto po premysleni vysvetliť.
Problém je v tom, že u začiatočníkov to môže byť zafixovaný omyl na dosť rokov, niečo ako obsah železa v špenáte
 
psykora2
2015-07-18 12:20:41
príspevok od: JohnNewton
Intenzita svetla na jednotku plochy, trebárs na mm štvorcový bude rovnaká. Ak do priemetu objektívu na FF umiestníš APSC, neurobil si nič ine iba si cropol "vystrihol" časť z FF snímača. Svetelnosť objektívu sa nezmení a exp. čas pri rovnakom ise tiež nie. Vzťah k hĺbke ostrosti a šumu je iná kapitola.
Dá sa no tom aj pobaviť :

http://digiarena.e15.cz/leto-podle-panasonicu--ctverice-digitalu-a-objektivu/?showforum=1
tak som rad ze si rozumieme
 
tomas2009
2015-07-19 13:06:16
Ale ej ha, ale ta gx8 je brutalna... )...jedine co ubrali je interny blesk, ale zas pridali microphone a 4K...he
 
smart
2015-07-19 15:45:25
4k a novy senzor su fajn, ale za neskutocnu cenu a chyba IBIS - v gx7 fungoval aspon vo fotorezime, takze na stare manualne skla treba bud Olympus (ten ma ale slabe video), alebo pockat na Sony (A7rII je cenovo nedostupny, uvidime kolko bude stat A7s2 a hlavne uz pol roka odkladany A7000)
 
JohnNewton
2015-07-19 20:56:59
príspevok od: smart
4k a novy senzor su fajn, ale za neskutocnu cenu a chyba IBIS - v gx7 fungoval aspon vo fotorezime, takze na stare manualne skla treba bud Olympus (ten ma ale slabe video), alebo pockat na Sony (A7rII je cenovo nedostupny, uvidime kolko bude stat A7s2 a hlavne uz pol roka odkladany A7000)
GH5 to porieši aj z hľadiska ergonómie.
 
z80
2015-07-20 13:33:39
príspevok od: JohnNewton
Čím skôr na to zabudneš, tým dlhšie môžeš mať v profile že " pokročilý "
Svetelnosť je pomerné bezrozmerné číslo . Vypočítava sa ako pomer medzi ohniskovou vzdialenosťou a priemerom predného optického člena objektívu. A zmeniť sa dá len týmito dvomi parametrami. Ak nasadím FF sklo F4 na APS-C telo, stále to bude F4 . Aj na crope 2x to stále bude F4.
Mas sice pravdu, ale ked sa uvadza prepocet ohniskovej vzdialenosti na FF ekvivalent tak treba uvadzat aj prepocitanu svetelnost, lebo ked uvedies povodnu svetelnost, znamenalo by to, ze sa po prepocte zvacsil clonovy otvor, co je evidentna blbost.
Teda 400 mm f/6,3 na m43 je ekvivalentom (dava rovnake vysledky) z hladiska uhlu zaberu a hlbky ostrosti ako 800 mm f/12,6 na FF.
Na ucely vypoctu expozicie sa ziadne prepocty nerobia, pretoze ak sa urobi vyrez tak sa expozicia nemeni, preto sa tam vzdy pouziva originalna svetelnost.
 
stancok
2015-07-20 15:02:45
uz teraz som zvedavy na battle olympus omd e-m5 ver.II. vs. panasonic GX8 kto bude ako vitaz- cenovo a vybavou takmer totozne masinky skoda, cakal som u tychto modelov kus nizie ceny resp ze sa zmestia aspon do 1000e ked uz nie do 800e, zial nestalo sa tak..tie ceny za nove modely v sucasnosti su hodne premrstene az chore.. vid aktualne aj nove mirrorlesy ci rx 100 IV od sony.. vyrobcovia budu musiet v kratkej dobe znacne popustit z tychto prehnanych cien ked chcu mat nejake predajne uspechy..
 
shaggy
2015-07-20 16:09:32
príspevok od: stancok
uz teraz som zvedavy na battle olympus omd e-m5 ver.II. vs. panasonic GX8 kto bude ako vitaz- cenovo a vybavou takmer totozne masinky skoda, cakal som u tychto modelov kus nizie ceny resp ze sa zmestia aspon do 1000e ked uz nie do 800e, zial nestalo sa tak..tie ceny za nove modely v sucasnosti su hodne premrstene az chore.. vid aktualne aj nove mirrorlesy ci rx 100 IV od sony.. vyrobcovia budu musiet v kratkej dobe znacne popustit z tychto prehnanych cien ked chcu mat nejake predajne uspechy..
A ja som už tajne dúfal, že si nejaký ten panasonic konečne aj kúpiš.
Podla mňa, ak raz dajú akúkoľvek cenu, za ktorú budeš ty ochotný si ho kúpiť, tak to budú môcť považovať za predajný úspech storočia.
 
JohnNewton
2015-07-20 18:40:04
príspevok od: z80
Mas sice pravdu, ale ked sa uvadza prepocet ohniskovej vzdialenosti na FF ekvivalent tak treba uvadzat aj prepocitanu svetelnost, lebo ked uvedies povodnu svetelnost, znamenalo by to, ze sa po prepocte zvacsil clonovy otvor, co je evidentna blbost.
Teda 400 mm f/6,3 na m43 je ekvivalentom (dava rovnake vysledky) z hladiska uhlu zaberu a hlbky ostrosti ako 800 mm f/12,6 na FF.
Na ucely vypoctu expozicie sa ziadne prepocty nerobia, pretoze ak sa urobi vyrez tak sa expozicia nemeni, preto sa tam vzdy pouziva originalna svetelnost.
Netreba to uvádzať a nikde sa to neuvádza, svetelnosť sa dá zmeniť len ohniskovou vzdialenosťou a priemerom vstupnej šošovky objektívu. Na výpočet DOF sa používa kalkulátor, pre to že tam zohráva úlohu aj vzdialenosť od objektu, informácia, že to je x krát viac ako na FF nikomu nič nepovie.
 
JohnNewton
2015-07-20 18:57:03
A už len doplním, na DOF má vplyv aj hustota pixelov na ploche snímača a tým pádom ich fyzická veľkosť a následne veľkosť rozptylného krúžku, ktorý bude definovať čo ostré je a čo už nie. Aj pre to je na to DOF kalkulátor a nie prepočet clony x crop.
 
tomas2009
2015-07-20 23:40:47
Tak Stancok podla mna uz ma GX7 za tu super cenu, to je genialny strojcek, ta GX8 je asi najlepsia masina co teraz kto vyrobil, akurat cena je hold vyssia ako kazdy novy top Panasonic, ale to je realita vzdy. Ak Stancok este nekupil GX7 lepsia moznost ako teraz uz ani nie je...ved je to superfotak.
 
stancok
2015-07-21 01:47:11
hej gx7 je momentalne top u csc v pomere cena/vykon, velmi vaham nad jeho kupou za taku cenu uz dlho nebude ziaden mirorless na trhu ani samotna nova gx8 sa na tuto cenovu hladinu zrejme nedostane.. momentalne fenomenalna kupa
 
z80
2015-07-21 09:33:46
príspevok od: JohnNewton
Netreba to uvádzať a nikde sa to neuvádza, svetelnosť sa dá zmeniť len ohniskovou vzdialenosťou a priemerom vstupnej šošovky objektívu. Na výpočet DOF sa používa kalkulátor, pre to že tam zohráva úlohu aj vzdialenosť od objektu, informácia, že to je x krát viac ako na FF nikomu nič nepovie.
FF ekvivalentna ohniskova vzdialenost sa vacsinou uvadza (umoznuje si lepsie predstavit aky bude zorny uhol) a aby bola informacia kompletna bolo by treba uvadzat aj FF ekvivalentnu svetelnost (aby sa dala lepsie predstavit aj hlbka ostrosti).
Ak sa vsak uvedie FF ekvivalentna ohniskova vzdialenost a ZAROVEN povodna neprepocitana svetelnost, co je v marketingovych materialoch dost caste, budi to mylny dojem, ze objektiv ma vacsi vstupny otvor ako v skutocnosti.
Samozrejme, ze na presny vypocet hlbky ostrosti treba pouzit kalkulator, ale na orientacnu informaciu staci aj prepocitana svetelnost.
 
tomas2009
2015-07-21 11:03:54
Jasne ze fonomenalna kupa, stabilizator v tele na fotky, kupit len nejaky stabilizovany objektiv od Panasonic na video, lebo video to robi nenormalne. Plus to ma blesk a moze sa v pripade nudze odpalovat od stropu..waw, lebo ta gx8 uz blesk nema co je skoda. Stabilizovana 45-150mm je idealna aj rozsahom a priaznivou cenou na video. A ta setova nova 20mm kresli ako kristovo lave oko, ..
 
tomas2009
2015-07-21 11:07:52
Na tu gx7 sa moze nasadit akykolvek nestabilizovany objektiv stary...waw bomba, teda na sytem 4/3...
 
blahoslav J B Art
2015-07-21 16:53:54
príspevok od: z80
FF ekvivalentna ohniskova vzdialenost sa vacsinou uvadza (umoznuje si lepsie predstavit aky bude zorny uhol) a aby bola informacia kompletna bolo by treba uvadzat aj FF ekvivalentnu svetelnost (aby sa dala lepsie predstavit aj hlbka ostrosti).
Ak sa vsak uvedie FF ekvivalentna ohniskova vzdialenost a ZAROVEN povodna neprepocitana svetelnost, co je v marketingovych materialoch dost caste, budi to mylny dojem, ze objektiv ma vacsi vstupny otvor ako v skutocnosti.
Samozrejme, ze na presny vypocet hlbky ostrosti treba pouzit kalkulator, ale na orientacnu informaciu staci aj prepocitana svetelnost.
je zaujimave, ze tieto veci o prepocitavani clony a klamani vyrobcov som zaregistroval len u systemu micro 4/3 Olympus a Panasonic, kde je krop 2x ... ale nejako taktne sa o tom mlci pri APS-C formate, kde je krop 1,5x (1,6x) ... tam uz Canon EF-S, Nikon DX, Samsung, Sony, Fuji ... neklamu?
 
z80
2015-07-21 16:56:57
príspevok od: blahoslav J B Art
je zaujimave, ze tieto veci o prepocitavani clony a klamani vyrobcov som zaregistroval len u systemu micro 4/3 Olympus a Panasonic, kde je krop 2x ... ale nejako taktne sa o tom mlci pri APS-C formate, kde je krop 1,5x (1,6x) ... tam uz Canon EF-S, Nikon DX, Samsung, Sony, Fuji ... neklamu?
Samozrejme, ze klamu vsetci. To je zakladny princip marketingu.
 
JohnNewton
2015-07-21 17:41:15
príspevok od: z80
Samozrejme, ze klamu vsetci. To je zakladny princip marketingu.
Chlapi a inak sme v poriadku ? FF sklo 100 mm ohnisko/50 mm vstupný priemer = F 2 . Je úplne jedno či sa to bude premietať na FF alebo APSC . Že Vám to nie je jasné mi je jedno, ale aspoň s tým nekŕmte zbytok populácie. Crop hovorí len jedno, že keď chcem zobraziť identickú oblasť (zorný uhol) ako na APSC musím použiť ohnisko väčšie o crop faktor. A len to zmení HO. FF sklo na FF bude mať robvnakú HO ako pripevnené na APSC, len iný zorný uhol. (APSC bude len orezaný FF).
 
Vixen
2015-07-21 17:58:14
Neuveriteľné čo sa tu človek ešte nedozvie, ako "ekvivalentná svetelnost alebo prepocitana svetelnost." zrejme to bude týmy aktuálnymi horúčavami Svetelnosť akejkoľvek optickej sústavy - mikroskop, daľekohlad (zrkadlový, šošovkový), a aj foto objektív je daný vzťahom: Svetelnosť = f/d kde f je ohnisková vzdialenosť a d priemer optickej sústavy!!! Toto je zákon optiky ktorý naštastie platí bez ohľadu na to či sa to tu niekomu páči alebo nie. A tí ktorý majú v tomto jednoduchom vzorci jasno sú rôzne marketingové vyhlásenia výrobcov len vtipným spestrením ako svoj výrobok čo najlepšie prezentovať.
 
JohnNewton
2015-07-21 17:58:27
Nakoniec tipnite si, veľkosť snímača, ohniskovú vzdialenosť a clonu
 
z80
2015-07-21 18:25:02
príspevok od: JohnNewton
Chlapi a inak sme v poriadku ? FF sklo 100 mm ohnisko/50 mm vstupný priemer = F 2 . Je úplne jedno či sa to bude premietať na FF alebo APSC . Že Vám to nie je jasné mi je jedno, ale aspoň s tým nekŕmte zbytok populácie. Crop hovorí len jedno, že keď chcem zobraziť identickú oblasť (zorný uhol) ako na APSC musím použiť ohnisko väčšie o crop faktor. A len to zmení HO. FF sklo na FF bude mať robvnakú HO ako pripevnené na APSC, len iný zorný uhol. (APSC bude len orezaný FF).
Ekvivalentna ohniskova vzdialenost a ekvivalentna svetelnost sluzi vyhradne na POROVNANIE rozlicnych systemov s roznou velkostou senzoru, nie je to fyzikalna vlastnost objektivu.
Ak niekto foti na kinofilm a chce prejst trebars na m43 a na kinofilme je zvyknuty na 50 mm f/2,8 tak ked pride do obchodu a chce objektiv, ktory mu da porovnatelne vysledky z hladiska zorneho uhla a hlbky ostrosti, tak obchodnik by mu mal ponuknut 25 mm f/1,4 pretoze tento objektiv je na m43 EKVIVALENTNY tomu 50 mm f/2,8 na FF.
FF sklo pripevnene na APSC bude mat iny zorny uhol, preto ak s nim chcem odfotit rovnaky motiv na plnu velkost senzora musim ist od objektu dalej (zmensil sa zorny uhol) a preto sa zmeni aj hlbka ostrosti. Co na tom nie je pochopitelne ?
 
z80
2015-07-21 18:38:18
príspevok od: Vixen
Neuveriteľné čo sa tu človek ešte nedozvie, ako "ekvivalentná svetelnost alebo prepocitana svetelnost." zrejme to bude týmy aktuálnymi horúčavami Svetelnosť akejkoľvek optickej sústavy - mikroskop, daľekohlad (zrkadlový, šošovkový), a aj foto objektív je daný vzťahom: Svetelnosť = f/d kde f je ohnisková vzdialenosť a d priemer optickej sústavy!!! Toto je zákon optiky ktorý naštastie platí bez ohľadu na to či sa to tu niekomu páči alebo nie. A tí ktorý majú v tomto jednoduchom vzorci jasno sú rôzne marketingové vyhlásenia výrobcov len vtipným spestrením ako svoj výrobok čo najlepšie prezentovať.
Ekvivavalentnu svetelnost (eqivalent aperture) bezne uvadza napriklad Dpreview vo svojich recenziach, pretoze ak sa napriklad porovnavaju "profi" kompakty, kde moze byt velkost senzoru od 1/2,3" az po 1,5" tak svetelnost napriklad f/2,8 znamena dost znacny rozptyl moznej hlbky ostrosti v zavislosti od velkosti senzoru.
http://www.dpreview.com/previews/olympus-stylus-1
Existencia ekvivalentnej svetelnosti nepopiera fakt, ze fyzikalna svetelnost je pre kazdy objektiv dana pomerom ohniskovej dlzky a priemeru optickej sustavy.
Som samozrejme rad, ze si sa dozvedel nieco nove
 
MagickVamp
2015-07-21 19:09:20
jedna otazka na admina....tomas2009 a stancok fakt nie je jeden a ten isty clovek?
 
MagickVamp
2015-07-21 19:20:53
LEICA DG 100-400 mm f4-6,3 ...hmm...tesim sa na prve testy a fotografie :-P
 
blahoslav J B Art
2015-07-21 19:36:54
príspevok od: JohnNewton
Nakoniec tipnite si, veľkosť snímača, ohniskovú vzdialenosť a clonu
1'', 400mm, 5.6
 
JohnNewton
2015-07-21 20:07:13
príspevok od: blahoslav J B Art
1'', 400mm, 5.6
Dobré, ale tesne vedľa Akurát neviem, či si clonu prepočítaval cropom
 
blahoslav J B Art
2015-07-21 20:11:02
príspevok od: JohnNewton
Dobré, ale tesne vedľa Akurát neviem, či si clonu prepočítaval cropom
ja vzdy vsetko prepocitavam na eura
 
MagickVamp
2015-07-21 20:13:20
príspevok od: JohnNewton
Nakoniec tipnite si, veľkosť snímača, ohniskovú vzdialenosť a clonu
a este si mozme tipnut vzdialenost od toho vrabca ,-)
 
JohnNewton
2015-07-21 20:14:33
príspevok od: z80
Ekvivalentna ohniskova vzdialenost a ekvivalentna svetelnost sluzi vyhradne na POROVNANIE rozlicnych systemov s roznou velkostou senzoru, nie je to fyzikalna vlastnost objektivu.
Ak niekto foti na kinofilm a chce prejst trebars na m43 a na kinofilme je zvyknuty na 50 mm f/2,8 tak ked pride do obchodu a chce objektiv, ktory mu da porovnatelne vysledky z hladiska zorneho uhla a hlbky ostrosti, tak obchodnik by mu mal ponuknut 25 mm f/1,4 pretoze tento objektiv je na m43 EKVIVALENTNY tomu 50 mm f/2,8 na FF.
FF sklo pripevnene na APSC bude mat iny zorny uhol, preto ak s nim chcem odfotit rovnaky motiv na plnu velkost senzora musim ist od objektu dalej (zmensil sa zorny uhol) a preto sa zmeni aj hlbka ostrosti. Co na tom nie je pochopitelne ?
Zrejme sa neporozumieme, ale aspoň sme si pokecali Dôrazne varujem každého aby svetelnosť objektívu nenásobil crop faktorom , lebo svetelnosť sa tým nemení.
 
JohnNewton
2015-07-21 20:16:12
príspevok od: blahoslav J B Art
ja vzdy vsetko prepocitavam na eura
Aj ja, ale keď to prepočítam na Sk som v šoku
 
z80
2015-07-21 22:35:53
príspevok od: JohnNewton
Zrejme sa neporozumieme, ale aspoň sme si pokecali Dôrazne varujem každého aby svetelnosť objektívu nenásobil crop faktorom , lebo svetelnosť sa tým nemení.
Ano, svetelnost sa tym nemeni. Ale (fyzikalna) svetelnost vynasobena crop faktorom nam da iny parameter tzv. ekvivalentnu svetelnost (eqivalent aperture) ktora je podobne uzitocnym parametrom na porovnavanie systemov s roznymi velkostami senzoru, ako je uzitocna ekvivalentna ohniskova vzdialenost.
Ak ti totiz poviem, ze objektiv ma skutocnu ohniskovu vzdialenost 20 mm, tak tento objektiv bude na FF ultrasirokac a na kompakte kludne aj teleobjektiv. Ak vsak poviem, ze tento objektiv ma FF ekvivalentnu ohniskovu vzdialenost 40 mm (ide napriklad o m43 objektiv) tak tym jasne definujem jeho zorny uhol (bude tak asi 45°) a tym aj jeho fotograficke vyuzitie (bude to "normalny" objektiv). Pre fotografa je informacia o zornom uhle dolezitejsim parametrom ako informacia o fyzikalnej ohniskovej vzdialenosti objektivu. Hlavne vtedy ak porovnava systemy s roznou velkostou senzoru. A ekvivalentna ohniskova vzdialnost je len inak vyjadreny zorny uhol.
A rovnako je z hladiska odhadu moznej hlbky ostrosti daneho objektivu na danom senzore dolezita aj ekvivalentna svetelnost (pripadne ekvivalentna clona ak sa pricloni) ktora zase vyjadruje fyzicku velkost clonoveho otvoru. 25 mm f/1.4 bude mat rovnako velku "dieru" ako 50 mm f/2,8 (priblizne 18 mm) a preto su tieto objektivy, ak sa nasadia na system s takou velkostou senzoru, ktory zabezpeci rovnaky zorny uhol teda m43 pre 25mm a FF pre 50mm, z hladiska hlbky ostrosti priblizne ekvivalentne (samozrejme do presneho vypoctu hlbky ostrosti vstupuju dalsie prametre, ktore urcuju co je ostre a co nie, ako napriklad velkost pixelu, vzdialenost z akej sa fotografia prezera a pod.).
Je jasne, ze pri vypocte expozicie treba pouzit skutocnu, fyzikalnu (teda nie ekvivalentnu) svetelnost.
 
Vixen
2015-07-22 05:28:30
príspevok od: z80
Ano, svetelnost sa tym nemeni. Ale (fyzikalna) svetelnost vynasobena crop faktorom nam da iny parameter tzv. ekvivalentnu svetelnost (eqivalent aperture) ktora je podobne uzitocnym parametrom na porovnavanie systemov s roznymi velkostami senzoru, ako je uzitocna ekvivalentna ohniskova vzdialenost.
Ak ti totiz poviem, ze objektiv ma skutocnu ohniskovu vzdialenost 20 mm, tak tento objektiv bude na FF ultrasirokac a na kompakte kludne aj teleobjektiv. Ak vsak poviem, ze tento objektiv ma FF ekvivalentnu ohniskovu vzdialenost 40 mm (ide napriklad o m43 objektiv) tak tym jasne definujem jeho zorny uhol (bude tak asi 45°) a tym aj jeho fotograficke vyuzitie (bude to "normalny" objektiv). Pre fotografa je informacia o zornom uhle dolezitejsim parametrom ako informacia o fyzikalnej ohniskovej vzdialenosti objektivu. Hlavne vtedy ak porovnava systemy s roznou velkostou senzoru. A ekvivalentna ohniskova vzdialnost je len inak vyjadreny zorny uhol.
A rovnako je z hladiska odhadu moznej hlbky ostrosti daneho objektivu na danom senzore dolezita aj ekvivalentna svetelnost (pripadne ekvivalentna clona ak sa pricloni) ktora zase vyjadruje fyzicku velkost clonoveho otvoru. 25 mm f/1.4 bude mat rovnako velku "dieru" ako 50 mm f/2,8 (priblizne 18 mm) a preto su tieto objektivy, ak sa nasadia na system s takou velkostou senzoru, ktory zabezpeci rovnaky zorny uhol teda m43 pre 25mm a FF pre 50mm, z hladiska hlbky ostrosti priblizne ekvivalentne (samozrejme do presneho vypoctu hlbky ostrosti vstupuju dalsie prametre, ktore urcuju co je ostre a co nie, ako napriklad velkost pixelu, vzdialenost z akej sa fotografia prezera a pod.).
Je jasne, ze pri vypocte expozicie treba pouzit skutocnu, fyzikalnu (teda nie ekvivalentnu) svetelnost.
Tak páni, už tu máme aj zavedený pojem ako "užitočná ekvivalentná ohnisková vzdialenosť" .
Myslím že užitočnejšie spravíš keď sa už na to teraz vykašleš, kúpiš si plavky a pôjdeš sa niekde schladiť k vode. Želám pekné leto.
 
z80
2015-07-22 08:34:28
príspevok od: Vixen
Tak páni, už tu máme aj zavedený pojem ako "užitočná ekvivalentná ohnisková vzdialenosť" .
Myslím že užitočnejšie spravíš keď sa už na to teraz vykašleš, kúpiš si plavky a pôjdeš sa niekde schladiť k vode. Želám pekné leto.
Ten pojem si ale zaviedol prave ty. Ked sa tri slova vyskytnu vo vete za sebou, neznamena to este definiciu noveho pojmu. Skus si tu vetu este raz precitat
 
blahoslav J B Art
2015-07-22 08:50:56
príspevok od: z80
Ano, svetelnost sa tym nemeni. Ale (fyzikalna) svetelnost vynasobena crop faktorom nam da iny parameter tzv. ekvivalentnu svetelnost (eqivalent aperture) ktora je podobne uzitocnym parametrom na porovnavanie systemov s roznymi velkostami senzoru, ako je uzitocna ekvivalentna ohniskova vzdialenost.
Ak ti totiz poviem, ze objektiv ma skutocnu ohniskovu vzdialenost 20 mm, tak tento objektiv bude na FF ultrasirokac a na kompakte kludne aj teleobjektiv. Ak vsak poviem, ze tento objektiv ma FF ekvivalentnu ohniskovu vzdialenost 40 mm (ide napriklad o m43 objektiv) tak tym jasne definujem jeho zorny uhol (bude tak asi 45°) a tym aj jeho fotograficke vyuzitie (bude to "normalny" objektiv). Pre fotografa je informacia o zornom uhle dolezitejsim parametrom ako informacia o fyzikalnej ohniskovej vzdialenosti objektivu. Hlavne vtedy ak porovnava systemy s roznou velkostou senzoru. A ekvivalentna ohniskova vzdialnost je len inak vyjadreny zorny uhol.
A rovnako je z hladiska odhadu moznej hlbky ostrosti daneho objektivu na danom senzore dolezita aj ekvivalentna svetelnost (pripadne ekvivalentna clona ak sa pricloni) ktora zase vyjadruje fyzicku velkost clonoveho otvoru. 25 mm f/1.4 bude mat rovnako velku "dieru" ako 50 mm f/2,8 (priblizne 18 mm) a preto su tieto objektivy, ak sa nasadia na system s takou velkostou senzoru, ktory zabezpeci rovnaky zorny uhol teda m43 pre 25mm a FF pre 50mm, z hladiska hlbky ostrosti priblizne ekvivalentne (samozrejme do presneho vypoctu hlbky ostrosti vstupuju dalsie prametre, ktore urcuju co je ostre a co nie, ako napriklad velkost pixelu, vzdialenost z akej sa fotografia prezera a pod.).
Je jasne, ze pri vypocte expozicie treba pouzit skutocnu, fyzikalnu (teda nie ekvivalentnu) svetelnost.
toto je teoria ...
ja mam prakticky Canon EOS 350D a EF 50mm/1.8 II, kde je treba priclonit aspon na 2.2, aby to bolo ostre a nemal som velky odpad pri zlom zaostreni
na druhej strane mam Olympus E-M10 a M.Zuiko 45mm/1.8, kde je to ostre uz od 1.8, navyse fotak ma funkciu detekcie tvare a zaostrenia na blizsie oko, tak je odpad minimalny
a ci to ma vacsiu hlbku ostrosti o nejake mm/cm neriesim, navyse zalezi aj od kvality rozostrenia, ako to dokaze ten ktory objektiv nakremovat
 
marcus_labeo
2015-07-22 09:09:47
príspevok od: Vixen
Tak páni, už tu máme aj zavedený pojem ako "užitočná ekvivalentná ohnisková vzdialenosť" .
Myslím že užitočnejšie spravíš keď sa už na to teraz vykašleš, kúpiš si plavky a pôjdeš sa niekde schladiť k vode. Želám pekné leto.
z80 to píše dobre. Na dpreview je na túto tému kopec článkov, ak vieš po anglicky, odporúčam prečítať najmä tento: http://www.dpreview.com/articles/2666934640/what-is-equivalence-and-why-should-i-care Sú tam aj praktické príklady a fotky, na ktorých ten koncept pochopíš najlepšie.
 
z80
2015-07-22 09:17:56
príspevok od: blahoslav J B Art
toto je teoria ...
ja mam prakticky Canon EOS 350D a EF 50mm/1.8 II, kde je treba priclonit aspon na 2.2, aby to bolo ostre a nemal som velky odpad pri zlom zaostreni
na druhej strane mam Olympus E-M10 a M.Zuiko 45mm/1.8, kde je to ostre uz od 1.8, navyse fotak ma funkciu detekcie tvare a zaostrenia na blizsie oko, tak je odpad minimalny
a ci to ma vacsiu hlbku ostrosti o nejake mm/cm neriesim, navyse zalezi aj od kvality rozostrenia, ako to dokaze ten ktory objektiv nakremovat
Ale samozrejme, ze ekvivalentna svetelnost sluzi len na hruby odhad, hlavne vtedy ak ide o velke rozdiely vo velkosti cipu ako kompakt vs. APS-C. Na Stylus 1 mam sice f/2,8 ale ani za boha sa mi nedari dosiahnut taku hlbku ostrosti, ktoru mam na D5100 so setakom na f/3,5. Ekvivalentna svetelnoet jednoducho vysvetluje preco - f/3,5 na APS-C je FF ekvivalentnych f/5,3 a f/2,8 na 1/1,7" cipe je FF ekvivalentnych f/13.
 
MagickVamp
2015-07-22 09:19:58
príspevok od: z80
Ano, svetelnost sa tym nemeni. Ale (fyzikalna) svetelnost vynasobena crop faktorom nam da iny parameter tzv. ekvivalentnu svetelnost (eqivalent aperture) ktora je podobne uzitocnym parametrom na porovnavanie systemov s roznymi velkostami senzoru, ako je uzitocna ekvivalentna ohniskova vzdialenost.
Ak ti totiz poviem, ze objektiv ma skutocnu ohniskovu vzdialenost 20 mm, tak tento objektiv bude na FF ultrasirokac a na kompakte kludne aj teleobjektiv. Ak vsak poviem, ze tento objektiv ma FF ekvivalentnu ohniskovu vzdialenost 40 mm (ide napriklad o m43 objektiv) tak tym jasne definujem jeho zorny uhol (bude tak asi 45°) a tym aj jeho fotograficke vyuzitie (bude to "normalny" objektiv). Pre fotografa je informacia o zornom uhle dolezitejsim parametrom ako informacia o fyzikalnej ohniskovej vzdialenosti objektivu. Hlavne vtedy ak porovnava systemy s roznou velkostou senzoru. A ekvivalentna ohniskova vzdialnost je len inak vyjadreny zorny uhol.
A rovnako je z hladiska odhadu moznej hlbky ostrosti daneho objektivu na danom senzore dolezita aj ekvivalentna svetelnost (pripadne ekvivalentna clona ak sa pricloni) ktora zase vyjadruje fyzicku velkost clonoveho otvoru. 25 mm f/1.4 bude mat rovnako velku "dieru" ako 50 mm f/2,8 (priblizne 18 mm) a preto su tieto objektivy, ak sa nasadia na system s takou velkostou senzoru, ktory zabezpeci rovnaky zorny uhol teda m43 pre 25mm a FF pre 50mm, z hladiska hlbky ostrosti priblizne ekvivalentne (samozrejme do presneho vypoctu hlbky ostrosti vstupuju dalsie prametre, ktore urcuju co je ostre a co nie, ako napriklad velkost pixelu, vzdialenost z akej sa fotografia prezera a pod.).
Je jasne, ze pri vypocte expozicie treba pouzit skutocnu, fyzikalnu (teda nie ekvivalentnu) svetelnost.
Myslim ze sa chapete s Newtonom
 
JohnNewton
2015-07-22 10:24:09
príspevok od: MagickVamp
Myslim ze sa chapete s Newtonom
To si píš že áno. Vixen ako skusený amatérsky astronóm memá tak ako aj ja tendenciu veci skomplikovať do nezrozumitelnej a zavádzajúcej podoby. Mali by ste používať terminus technicus, inak by sa nestalo to, že na začiatku Tejto diskusie niekto prepočítaval svetelnosť cropom a vyjadri pochybnosť či to okrem slnečného dňa bude použiteľné
 
MagickVamp
2015-07-22 10:27:41
príspevok od: JohnNewton
To si píš že áno. Vixen ako skusený amatérsky astronóm memá tak ako aj ja tendenciu veci skomplikovať do nezrozumitelnej a zavádzajúcej podoby. Mali by ste používať terminus technicus, inak by sa nestalo to, že na začiatku Tejto diskusie niekto prepočítaval svetelnosť cropom a vyjadri pochybnosť či to okrem slnečného dňa bude použiteľné
No hej, aspon sa clovek zasmeje, zvlast ked to takto zosumarizujes
 
z80
2015-07-22 11:02:50
príspevok od: JohnNewton
To si píš že áno. Vixen ako skusený amatérsky astronóm memá tak ako aj ja tendenciu veci skomplikovať do nezrozumitelnej a zavádzajúcej podoby. Mali by ste používať terminus technicus, inak by sa nestalo to, že na začiatku Tejto diskusie niekto prepočítaval svetelnosť cropom a vyjadri pochybnosť či to okrem slnečného dňa bude použiteľné
Vsak je jasne, ze treba pouzivat spravne terminy. Vznika chaos z toho, ze sa zamiena pojem "svetelnost" co je fyzikalna vlastnost objektivu a "ekvivalentna svetelnost" (svetelnost x crop) co je pomocny parameter sluziaci na odhad toho, ako sa bude spravat (z hladiska hlbky ostrosti) objektiv na tele s konkretnou velkostou senzoru.
 
seifi
2015-07-22 21:08:46
príspevok od: tomas2009
Uf ta GX8 je brutálna, zas jeden z naj. fotoaparátov roka ..
presne, už keď som prečítal ...u nového typu DMC-GX8 výrazne (o 200%) vylepšil výkon pri kontinuálnom ostrení ... tak sa mi rozjasnilo, čo je to za čudo;
 
tomas2009
2015-07-23 13:04:50
Skoda len ze napriklad taky p. Mac..od konkurencie z nemenovaneho noveho mix casopisu bol na predstaveni tychto modelov a urobil aj kratku video reportaz a pri tom sa tomu nerozumie ( aby to som povedal jemne, rozumie sa aj ciernej diere, ked by bol na nej dobry business...) tak ako vy...a vy nemate ani fotky ako prezerate menu, skoda. Ten chlap sa snad dostane vsade..
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia