Hore

Nikon D7200 a ďalšie novinky

Nikon D7200

Spoločnosť Nikon dnes predstavuje novú digitálnu jednookú zrkadlovku, ktorá má stáť na čele radu fotoaparátov formátu DX. Rýchly, univerzálny a plne pripojený – sofistikovaný fotoaparát D7200 poskytuje nádherné statické snímky a vyniká v oblasti videa.

Fotoaparát D7200 sa môže pochváliť množstvom funkcií renomovaných modelov formátu FX od spoločnosti Nikon. Vďaka tomu môže nadšeným fotografom ponúknuť veľmi veľa. Toto je fotoaparát pripravený vyrovnať sa ambíciám každého fotografa, ktorý chce vytvárať výnimočné snímky pomocou ľahkého systému digitálnej jednookej zrkadlovky.

Prvýkrát v prípade fotoaparátu formátu DX umožňuje fotoaparát D7200 zameranie objektu až do hodnoty –3 EV. Je to vďaka jeho systému automatického zaostrovania prevzatému z legendárnych profesionálnych fotoaparátov spoločnosti Nikon. V kombinácii so širokým rozsahom citlivosti ISO a vysokými frekvenciami sériového snímania fotoaparátu môžete snímať ostré zábery v tme a dosahovať jasné videosekvencie nočných videomotívov. Funkcie umožňujúce fotografie svetelných stôp a plynulé časozberné videosekvencie rozširujú kreatívne možnosti. Rovnako to robí aj široký rad kompatibilných objektívov NIKKOR formátu DX a FX. Fotoaparát D7200 je tiež prvá digitálna jednooká zrkadlovka Nikon, ktorá podporuje technológiu NFC (Near Field Communication). Teraz si môžu používatelia vybrať, či prenesú ohromujúce statické snímky do inteligentného zariadenia prostredníctvom technológie NFC alebo pomocou funkcie Wi-Fi1. Pokiaľ ide o videosekvencie, univerzálne videofunkcie a ľahké telo fotoaparátu formátu DX sú skombinované, aby z fotoaparátu D7200 urobili vítaný prírastok do akéhokoľvek produkčného prostredia. Špeciálna ponuka s nastaveniami videosekvencií, pokročilé možnosti ovládania zvuku a najnovšia generácia nastavení Picture Control umožňujú vynikajúcu flexibilitu. A fotoaparát je kompatibilný s novým voliteľným bezdrôtovým mikrofónom ME-W1 od spoločnosti Nikon, ktorý zachytáva čistý zvuk zo vzdialenosti až 50 m.



Marina Gurevichová, produktová manažérka pre digitálne zrkadlovky spoločnosti Nikon Europe, povedala: „V prípade fotoaparátu D7200, ktorý je najlepším fotoaparátom v rade, ide o dokonalosť. Sofistikovaný súbor funkcií z neho robí vynikajúci fotoaparát pre skúsených fotografov aj pre ľudí, ktorí prechádzajú zo začiatočníckej digitálnej jednookej zrkadlovky na vyšší model. Vďaka systému automatického zaostrovania, ktorý predstavuje špičku vo svojej triede, ohromujúcej citlivosti ISO a rýchlemu obrazovému procesoru môžete excelovať pri snímaní akéhokoľvek motívu. Okrem toho legendárna ergonómia fotoaparátov od spoločnosti Nikon a obrovská škála kompatibilných objektívov formátu DX aj FX ponúkajú obrovskú slobodu snímať objekty presne podľa vašich predstáv. Prenášanie fotografií z fotoaparátu je jednoduchšie než kedykoľvek v minulosti a pokročilé funkcie videosekvencií robia z fotoaparátu D7200 skutočne zaujímavú voľbu pre ľudí, ktorí chcú snímať video pomocou prenosného systému.“


Naplňte svoje ambície

Fotoaparát D7200 je ten druh fotoaparátu, ktorý vás inšpiruje, aby ste so svojou fotografiou zašli ďalej než kedykoľvek predtým. Vďaka veľkému obrazovému snímaču formátu DX, systému spracovania obrazu EXPEED 4 a rozsahu citlivosti ISO 100 – 25 600 sa snímky pýšia extrémne širokým dynamickým rozsahom, nízkym šumom a bohatou škálou farieb. V tlačovej kvalite získate 24,2-megapixelové fotografie ľubovoľného objektu a čisté videosekvencie dokonca aj vtedy, keď snímate v tmavých podmienkach. Neuveriteľná flexibilita tohto fotoaparátu ponúka možnosť snímať a nebyť obmedzený objektom ani miestom, čo navyše zaručuje systém automatického zaostrovania profesionálnej úrovne prevzatý z fotoaparátov formátu FX od spoločnosti Nikon. 51-bodový systém automatického zaostrovania Multi-CAM 3500 II je citlivý až do hodnoty –3 EV (ISO 100, 20 °C) a zaostrí na cieľ s neuveriteľnou presnosťou aj v situáciách so slabým osvetlením. Pätnásť krížových snímačov v strede poskytuje vynikajúce zameranie objektu a jeden stredový bod je kompatibilný so svetelnosťou f/8, čo umožňuje ešte viac kombinácií objektívov a telekonvertorov. Môžete snímať frekvenciou až 6 snímok za sekundu vo formáte DX a až
7 snímok za sekundu pri 1,3-násobnom orezaní, pričom veľká vyrovnávacia pamäť fotoaparátu zachytí až 27
12-bitových snímok vo formáte RAW a až 100 vysokokvalitných snímok vo formáte JPEG v jednej vysokorýchlej sérii.² Režim 1,3-násobného orezania tiež umožňuje predĺžiť dosah najdlhšej ohniskovej vzdialenosti objektívu NIKKOR a nechať 51 zaostrovacích bodov systému automatického zaostrovania pokryť celé obrazové pole.


Kinematografické video podľa vašich predstáv

Vďaka videofunkciám prevzatým z profesionálnych fotoaparátov od spoločnosti Nikon je fotoaparát D7200 veľmi schopný nástroj na zaznamenávanie videosekvencií. Fotoaparát zaznamenáva videosekvencie s rozlíšením Full HD frekvenciou až 25p/30p, prípadne môžete prepnúť na režim 1,3-násobného orezania a zaznamenávať s rozlíšením až 1 080/50p/60p. Špeciálna ponuka videosekvencií umožňuje ukladať všetky nastavenia videosekvencií na jednom mieste a video možno zaznamenávať pomocou dvojitých slotov na pamäťové karty SD alebo súčasne vysielať na externý rekordér alebo monitor prostredníctvom pripojenia HDMI. V režime M môžete snímať s automatickým nastavením citlivosti ISO, aby ste mohli plynule prechádzať medzi tmavými a svetlými oblasťami. Používajte zobrazenie preexponovaných oblastí, aby ste presne videli, kde sú, a používajte nastavenie Flat systému Picture Control na jednoduchšie farebné korekcie pri úpravách. A keďže kvalita zvuku môže doslova vytvoriť alebo zničiť videosekvenciu, fotoaparát sa pýši pokročilým ovládaním zvuku, ktoré umožňuje vybrať rozsah zvuku (široký/hlas) a znížiť hluk spôsobený vetrom pri zaznamenávaní pomocou vstavaného mikrofónu. Pri zaznamenávaní pomocou externého mikrofónu je nový voliteľný bezdrôtový mikrofón ME-W1 od spoločnosti Nikon vynikajúcim nástrojom na vylepšenie zážitku z videosekvencie pomocou čistého zvuku zaznamenaného priamo zo zdroja. Vysielač aj prijímač mikrofónu zachytávajú zvuk, preto zvuk možno zaznamenávať iba prostredníctvom mikrofónu alebo prostredníctvom mikrofónu a prijímača. Uľahčuje to zaznamenanie iba vlastného hlasu, zameranie iba na objekt alebo zaznamenanie konverzácie dvoch ľudí.


Zdieľanie novej úrovne

Fotoaparát D7200 je prvá digitálna jednooká zrkadlovka od spoločnosti Nikon, ktorá okrem pripojenia Wi-Fi zahŕňa podporu komunikácie prostredníctvom technológie NFC. Ak chcete preniesť fotografie do inteligentného zariadenia kompatibilného s technológiou NFC, jednoducho priložte fotoaparát D7200 a príslušné zariadenie k sebe a môžete preniesť snímku zobrazenú na displeji LCD fotoaparátu. Prípadne môžete používať vstavanú funkciu Wi-Fi na prenášanie pozoruhodných fotografií prostredníctvom kompatibilného smartfónu alebo tabletu. Jednoducho si najskôr stiahnite bezplatnú aplikáciu Wireless Mobile Utility od spoločnosti Nikon do svojho inteligentného zariadenia1. Vstavaná funkcia Wi-Fi tiež umožňuje prostredníctvom inteligentného zariadenia aktivovať spúšť fotoaparátu na diaľku, čo zjednodušuje umiestnenie fotoaparátu tak, aby ste mohli snímať z rôznych uhlov pohľadu. Ak chcete zlepšiť bezdrôtové snímanie, použite bezdrôtový vysielač s prijímačom
WR-R10 a bezdrôtový vysielač WR-T10, prípadne ovládajte nastavenia fotoaparátu pomocou bezdrôtového diaľkového ovládača WR-1. Na pripojenie k sieti Ethernet a bezdrôtovej sieti LAN použite voliteľný vysielač údajov UT-1 spoločne s bezdrôtovým vysielačom WT-5.


Skúmajte, vytvárajte, experimentujte

Rad technológií využíva výkon technológie v jadre fotoaparátu D7200 a zaručuje, že budete mať slobodu na experimentovanie a na to, aby ste boli kreatívni podľa svojich predstáv. Pri snímaní vám 8,0-centimetrový
(3,2-palcový) monitor s možnosťou úpravy farieb a 1 229 000 bodmi umožňuje posunúť vyváženie farieb a jas ľubovoľným smerom, aby vyhovovali vášmu osobnému pracovnému postupu. Hľadáčik má organický elektroluminiscenčný zobrazovací prvok na jasné vysokokontrastné zobrazenie informácií s nízkou spotrebou energie. Bez ohľadu na to, či snímate statické snímky alebo video, druhá generácia systému Picture Control od spoločnosti Nikon poskytuje neoceniteľné nástroje na ovládanie zvýšenia ostrosti, kontrastu, jasu, odtieňa, čistoty obrazu a sýtosti farieb. Na dosiahnutie maximálnej slobody pri spracovávaní snímok zachová nastavenie Flat všetky detaily a informácie o bohatých odtieňoch vo svetlých častiach snímky aj v tieňoch. Nastavenie Clarity umožňuje presnú úpravu kontrastu na odlíšenie jemných štruktúr. Ďalšie kreatívne funkcie zahŕňajú možnosť snímať časozberné sekvencie s hladkým prechodom expozície prostredníctvom jednoduchých funkcií ponuky. A môžete vytvárať veľkolepé fotografie svetelných stôp tak, že budete snímať v režime sériového snímania s časom uzávierky 4 sekundy alebo dlhším. Jednoducho zaznamenajte toľko snímok, koľko vaše pamäťové karty a výdrž batérie dovolia.


Zväčšite svoje kreatívne možnosti: objektívy NIKKOR a blesky Nikon

Snímajte pomocou fotoaparátu D7200 a budete mať k dispozícii celú škálu objektívov formátu DX a širokú škálu objektívov formátu FX od spoločnosti Nikon. Vďaka svojej výnimočne vysokej rozlišovacej schopnosti sú objektívy NIKKOR slávne medzi profesionálnymi fotografmi z každej oblasti. Kompaktný rozmer objektívov formátu DX je skutočnou výhodou, keď chcete cestovať naľahko alebo snímať pomocou teleobjektívu. Vlastne môžete snímať v režime 1,3-násobného orezania a zväčšiť dosah objektívu formátu DX na teleobjektív o 30 %. Pre tvorivé fotografovanie s bleskom je fotoaparát D7200 kompatibilný s rôznymi bleskami zo systému kreatívneho osvetlenia od spoločnosti Nikon, ktorý predstavuje špičku v odvetví. Vďaka funkcii riadiacej jednotky vstavaného blesku fotoaparátu môžete bezdrôtovo odpaľovať a riadiť až dve skupiny bleskov Nikon. Dosiahnite vyváženejšie snímky v náročných svetelných podmienkach pomocou kompaktného blesku, ako je blesk SB-700. Pre videosekvencie alebo statické makrosnímky vyskúšajte blesk SB-500 so vstavaným vysokointenzívnym LED svetlom.


Súhrn hlavných funkcií:

24,2-megapixelový snímač formátu DX: zachytávajte snímky so širokým dynamickým rozsahom, nízkou úrovňou šumu a bohatou škálou farieb.

EXPEED 4: zvyšuje celkový výkon fotoaparátu na dosiahnutie výnimočných výsledkov.

Profesionálny výkon automatického zaostrovania: 51-bodový systém automatického zaostrovania Multi-CAM 3500 II. Je citlivý až do hodnoty –3 EV (ISO 100, 20 °C).

Široký rozsah citlivosti ISO: snímajte s istotou pri dostupnom svetle vďaka štandardnému rozsahu citlivosti
ISO 100 – 25 600.

Rýchle sériové snímanie: až 6 snímok za sekundu vo formáte DX a až 7 snímok za sekundu pri 1,3-násobnom orezaní. Zachyťte až 27 12-bitových snímok vo formáte RAW a až 100 vysokokvalitných snímok vo formáte JPEG v jednej vysokorýchlej sérii.²

Neobmedzené sériové snímanie: snímajte v režime sériového snímania s časom uzávierky 4 sekundy alebo dlhším a zaznamenajte toľko snímok, koľko dovolia vaše pamäťové karty a výdrž batérie.

Časozberné videosekvencie: snímajte časozberné sekvencie s hladkým prechodom expozície.

Jednoduché pripojenie: podpora pripojenia Wi-Fi1 a technológie NFC (Near Field Communication) zjednodušuje zdieľanie.

D-Movie: zaznamenávajte videosekvencie vo formáte DX s rozlíšením Full HD frekvenciou až 25p/30p, prípadne prepnite na režim 1,3-násobného orezania a zaznamenávajte s rozlíšením až 1 080/50p/60p. Špeciálna ponuka videosekvencií umožňuje ukladať všetky nastavenia videosekvencií na jednom mieste.

Zvuk na úrovni Hi-Fi: vynikajúce možnosti ovládania zvuku umožňujú videosekvencie s profesionálnym zvukom.

1,3-násobné orezanie: získajte extra dosah teleobjektívu, rýchlosť a širšiu oblasť pokrytia automatického zaostrovania.

Picture Control 2.0: vyberajte zo siedmich nastavení Picture Control. Zjednodušte spracovanie snímok pomocou nastavenia Flat, ktoré umožňuje maximálny dynamický rozsah, a jemne upravte detaily pomocou nastavenia Clarity.

Jasný hľadáčik: ponúka približne 100-percentné pokrytie obrazového poľa a výnimočnú viditeľnosť vonku dokonca aj v situáciách s ostrým protisvetlom.

Monitor s možnosťou úpravy farieb: 8,0-centimetrový (3,2-palcový) monitor LCD typu RGBW s antireflexnou vrstvou a 1 229 000 bodmi. Vyváženie farieb a jas môžete posunúť ľubovoľným smerom.

Odolný a pevný: konštrukcia je veľmi pevná, odolná voči prachu a vlhkosti. Jednotka uzávierky je testovaná na 150 000 expozícií.

Vstavaný blesk: s inteligentným riadením záblesku i-TTL a funkciou riadiacej jednotky.

Dizajn šetriaci energiu: zachyťte až 1 110 statických snímok a až 80-minútový záznam videosekvencie3 na jedno nabitie ultra kompaktnej a ľahkej nabíjateľnej lítium-iónovej batérie EN-EL15.

Pamäťové médiá: dva sloty na karty SD umožňujú plynulé snímanie. Oba sloty na karty sú kompatibilné s vysokokapacitnými kartami SDXC a UHS-I.

Dodávaný softvér: pokračujte v kreatívnom procese po snímaní. Špecializovaný softvér Nikon poskytuje komplexný spôsob importovania, organizovania, upravovania a zdieľania fotografií alebo videoklipov.


Poznámky

1 Ak chcete používať funkciu Wi-Fi, jednoducho si stiahnite softvér Wireless Mobile Utility do svojho inteligentného zariadenia. Táto aplikácia je kompatibilná s inteligentnými zariadeniami s operačnými systémami iOS™ a Android™ a možno ju bezplatne stiahnuť zo služieb Google Play™ a Apple App Store™. Android, Google, Google Play, YouTube a ďalšie označenia sú ochranné známky spoločnosti Google Inc.

2 Pri snímaní s citlivosťou ISO 100 a použití 16 GB karty SanDisk Extreme PRO UHS-I SDHC (95 MB/s). Kapacita vyrovnávacej pamäte sa líši v závislosti od zaznamenávaného motívu.

3 Na základe noriem asociácie CIPA.

http://www.nikon.sk/sk_SK/product/digital-cameras/slr/consumer/d7200

Bezdrôtový mikrofón ME-W1

Tento nesmerový monofónny mikrofón je prenosný, ľahko sa používa a zaznamenáva jasný zvuk zo vzdialenosti až 50 metrov.

Bezdrôtový mikrofón ME-W1 je kompatibilný s fotoaparátmi vybavenými konektorom pre mikrofón a je neuveriteľne praktický. Bol navrhnutý na zachytávanie čistého a neprerušovaného zvuku priamo zo zdroja. Poskytuje vysokú kvalitu zvuku, vďaka ktorej publikum ihneď spozornie. Systém pozostáva z vysielača a prijímača mikrofónu, ktoré komunikujú prostredníctvom pripojenia Bluetooth, takže jeho nastavenie a používanie je jednoduché. Mikrofón ME-W1 je ideálny na zaznamenávanie prezentácií, rýchlych rozhovorov na ulici a videoblogov s profesionálnou kvalitou (jedna batéria umožňuje tri hodiny nepretržitého používania). Ak chcete zachytiť hudobné vystúpenie stereofónne, stačí do konektora pre externý mikrofón na mikrofóne ME-W1 zapojiť stereofónny mikrofón Nikon ME-1.

Zurab Kiknadze, produktový manažér pre oblasť objektívov, príslušenstva a softvéru spoločnosti Nikon Europe, povedal:

„Bezdrôtový mikrofón ME-W1 je vítaný doplnok širokej škály príslušenstva značky Nikon. Pre digitálne jednooké zrkadlovky sa čoraz častejšie rozhodujú filmári a fotografi snímajúci videosekvencie, ktorí oceňujú flexibilitu a požadujú výsledky s vysokou kvalitou. Nový mikrofón ME-W1 túto flexibilitu ešte zvyšuje, pretože ponúka slobodu pohybu a záznam zvuku na úrovni Hi-Fi. Fotografi dosiahnu dokonalejší a profesionálnejší výsledok: zvuk na úrovni Hi-Fi, ktorý dopĺňa videá s vysokým rozlíšením.“

Kvalitný zvuk zo zdroja

Bezdrôtový mikrofón ME-W1 je vynikajúci nástroj na zlepšenie zážitku z videosekvencie vďaka čistému zvuku zachytenému priamo zo zdroja. Keď sa potrebujete pohybovať alebo snímate v hlučných prostrediach, bezdrôtový mikrofón môže predstavovať neoceniteľné vybavenie. Vďaka možnosti umiestnenia mikrofónu priamo vedľa zdroja môžete videosekvencii dodať ďalšiu úroveň emócií, zachytiť hlas rečníka v celej sile alebo zaznamenať okolitý zvuk z ťažko prístupných miest. V prípade mikrofónu ME-W1 je zvuk zachytávaný vysielačom aj prijímačom. Zvuk možno zaznamenávať iba prostredníctvom mikrofónu alebo prostredníctvom mikrofónu aj prijímača. Uľahčuje to zameranie iba na objekt alebo zaznamenanie konverzácie dvoch ľudí. Možnosť jednosmerného alebo obojsmerného zaznamenávania zvuku je mimoriadne užitočná, či už snímate rozhovory, alebo videoblogy v štýle „človek na scéne“.

Univerzálny

Bezdrôtový mikrofón ME-W1 je kompatibilný so širokou škálou fotoaparátov, takže je užitočný nielen pre používateľov digitálnych jednookých zrkadloviek značky Nikon. Priamo možno používať akýkoľvek fotoaparát Nikon 1 alebo COOLPIX vybavený konektorom pre mikrofón a prostredníctvom voliteľných špeciálnych káblov možno k mikrofónu ME-W1 pripojiť rôzne zariadenia tretích strán. Vstup zvuku je monofónny. Ak však chcete zaznamenávať stereofónne, stačí do konektora pre externý mikrofón na mikrofóne ME-W1 zapojiť voliteľný stereofónny mikrofón ME-1 od spoločnosti Nikon. Bez ohľadu na to, či zachytávate hudobné vystúpenie alebo prezentáciu hlavných myšlienok, získate slobodu pohybu a kompozíciu videa, ktorá neovplyvní kvalitu ani smerovú charakteristiku zvuku.

Prenosný a odolný

Mikrofón ME-W1 sa neuveriteľne jednoducho napája, pretože jedna batéria AAA umožňuje až tri hodiny nepretržitého záznamu. V spojení s kompaktnými rozmermi a konštrukciou odolnou voči vode, otrasom a prachu je tento mikrofón vysoko praktický. Či už robíte na ulici rozhovory s ľuďmi pre nový videoblog, nahrávate dlhé podujatie, alebo celý deň snímate filmové scény, máte k dispozícii prenosnosť a odolnosť, ktorá vás nezradí.

Nikon Coolpix P900

Zanietených fotografov divých zvierat a nočnej oblohy veľmi poteší dnešné uvedenie nového fotoaparátu Nikon COOLPIX P900, ktorý sa pýši neuveriteľným
83-násobným optickým priblížením a ktorý zachytáva detaily pre ľudské oko voľne neviditeľné.

Ohromujúco ultravysoké optické priblíženie pokrýva ohniskové vzdialenosti od 24 mm do 2 000 mm a je rozšíriteľné na 4 000 mm pomocou funkcie Dynamic Fine Zoom1, vďaka čomu približuje svet prírody viac než kedykoľvek v minulosti a zaznamenáva ho v jemných detailoch na statických snímkach aj vo videosekvenciách s rozlíšením Full HD. Jasný objektív veľkého kalibru so svetelnosťou f/2,8 – f/6,5 dokáže poskytovať krištáľovo čisté vykreslenie snímok pri vysokom rozlíšení dokonca aj vtedy, keď priblížite až na maximálnu 2 000-milimetrovú ohniskovú vzdialenosť teleobjektívu (ekvivalent 35-mm formátu).

Reakčný čas je krátky vďaka vysokorýchlostnému automatickému zaostrovaniu a skrátenému oneskoreniu snímania. Okrem toho je snímanie pomocou teleobjektívu z ruky výnimočne stabilné vďaka vysokovyvinutej optickej stabilizácii obrazu s dvojitou detekciou (VR), ktorá poskytuje extrémne účinnú redukciu rozmazania ekvivalentnú snímaniu s časom uzávierky o 5,0 stupňa EV kratším2. Nová vysokovýkonná stabilizácia obrazu zlepšuje potláčanie vibrácií rozpoznávaním pohybu objektívu (snímač uhlovej rýchlosti) a súčasne na obrazovom snímači (informácie o vektore pohybu). Vďaka tomu umožňuje presnejšie výpočty množstva rozmazania snímky a dosahuje výrazne zvýšený výkon stabilizácie obrazu.

Flexibilná kompozícia rýchlo sa meniacich objektov nespôsobuje žiadnu námahu vďaka veľkému
7,5-centimetrovému/3-palcovému výklopnému a otočnému monitoru LCD (typu RGBW) s 921 000 bodmi. Okrem toho vstavaný elektronický hľadáčik zjednodušuje menenie štýlov snímania, pretože snímač pohľadu do hľadáčika automaticky prepína zo snímania pomocou displeja, keď sa oko priblíži k hľadáčiku.

Miesta snímania môžete sledovať s dokonalou presnosťou, pretože vstavané medzinárodné satelitné systémy GPS/GLONASS/QZSS poskytujú rýchle a podrobné informácie bez ohľadu na to, kam na svete cestujete.

Zdieľanie vynikajúcich snímok je okamžité vďaka vstavanej podpore pripojenia Wi-Fi®3 a technológie NFC4 a je zjednodušené, pretože môžete použiť jedno stlačenie tlačidla Wi-Fi®3 alebo jednoducho priložiť fotoaparát s podporou technológie NFC4 k inteligentnému zariadeniu4.

Pri predstavovaní fotoaparátu COOLPIX P900 s výnimočným výkonom dnes Inês Bernardesová, produktová manažérka pre fotoaparáty COOLPIX v spoločnosti Nikon Europe, povedala:

„Fotoaparát COOLPIX P900 prináša celkom novú úroveň výkonu do nášho radu kompaktných fotoaparátov: jemnejšie detaily, neuveriteľne výkonný zoom, zvýšenú stabilitu, flexibilnú kompozíciu a pozoruhodné časozberné videosekvencie. Vďaka optickému priblíženiu až 2 000 mm2 vás funkcia Dynamic Fine Zoom dostane až na ohniskovú vzdialenosť 4 000 mm1, čo umožňuje priblížiť vzdialené objekty celkom na dosah. Vďaka vysokorýchlej reakcii používatelia nikdy nezmeškajú okamžitú akciu pri snímaní objektov s rýchlym pohybom. A optická stabilizácia obrazu s dvojitou detekciou s korekciou na úrovni 5,0 stupňa EV poskytuje stabilitu na zaručenie neuveriteľne ostrých detailov dokonca aj pri snímaní ultrateleobjektívom z ruky.“

Výnimočné detaily s mimoriadnou precíznosťou

Snímajte detaily na úrovni, o ktorej by ste si nikdy nepomysleli, že je možná, pomocou 83-násobného optického priblíženia rozšíriteľného na 166-násobok pomocou funkcie Dynamic Fine Zoom1 a vďaka krátkemu reakčnému času umožnenému rýchlym automatickým zaostrovaním a skráteným oneskorením snímania. Nikdy viac už nestratíte rýchlo sa pohybujúci objekt v divej prírode vďaka tlačidlu rýchleho dočasného oddialenia, ktoré sa nachádza vedľa ovládača priblíženia a ktoré vám okamžite pomôže znova zachytiť objekt tak, že vás ihneď vráti na širokouhlé zaostrovanie. Flexibilná kompozícia pomocou veľkého 7,5-centimetrového/3-palcového výklopného a otočného monitora a vstavaný elektronický hľadáčik pomáhajú prispôsobiť sa náročným podmienkam snímania, zatiaľ čo je hladké snímanie z ruky pre statické snímky aj videosekvencie s rozlíšením Full HD (1 080/60p) zaručené vďaka optickej stabilizácii obrazu s dvojitou detekciou s korekciou na úrovni 5,0 stupňa EV, ktorá koriguje chvenie fotoaparátu aj pri plnej ohniskovej vzdialenosti ultrateleobjektívu. Videosekvencie s rozlíšením Full HD majú vysokokvalitný smerový zvuk, pretože mikrofón so zoomom mení smer podľa ovládania priblíženia.

Zaznamenávajte miesta snímania a zdieľajte priamo na cestách

Všetky údaje potrebné na zaznamenávanie miest snímania sú k dispozícii okamžite a presne prostredníctvom vstavanej podpory systémov GPS/GLONASS/QZSS bez ohľadu na to, kam na svete cestujete. Snímky možno zdieľať okamžite aj počas cestovania vďaka vstavanej podpore pripojenia
Wi-Fi®
3 a technológie NFC4, čo zjednodušuje používanie sociálnych sietí. Stačí použiť jedno stlačenie tlačidla Wi-Fi®3 alebo priložiť fotoaparát s podporou technológie NFC4 k inteligentnému zariadeniu4.

Súhrn hlavných funkcií

Vysokovýkonné ultrapriblíženie: zachytávajte detaily, ktoré nie sú voľným okom viditeľné, pomocou objektívu NIKKOR s 83-násobným priblížením rozšíriteľným na 166-násobok pomocou funkcie Dynamic Fine Zoom1.

Optická stabilizácia obrazu s dvojitou detekciou (VR) s korekciou na úrovni 5,0 stupňa EV: snímanie z ruky pomocou teleobjektívu je stabilné, pretože stabilizácia obrazu zisťuje pohyb a zlepšuje potláčanie vibrácií.

16-megapixelový obrazový snímač CMOS typu Back-illuminated: jasné snímky s bohatými detailmi sa dajú dosiahnuť jednoducho dokonca aj v noci. Očakávajte výnimočný výkon.

Podpora systémov GPS/GLONASS/QZSS s bodmi záujmu POI: získajte rýchle a podrobné informácie o polohe pomocou medzinárodných satelitných systémov GPS/GLONASS/QZSS, ktoré sledujú vašu trasu.

Vstavaná podpora technológií Wi-Fi® a NFC: zdieľajte snímky kdekoľvek pomocou jedného stlačenia tlačidla Wi-Fi®3 alebo priložením fotoaparátu s podporou technológie NFC4 k inteligentnému zariadeniu4.

Rozvinutá veľmi rýchla reakcia: nikdy nezmeškáte rozhodujúci okamih vďaka rýchlejšiemu automatickému zaostrovaniu a skrátenému oneskoreniu snímania (približne 0,12 s v širokouhlej polohe).

Veľký výklopný a otočný monitor LCD: preskúmajte možnosti flexibilnej kompozície pomocou
7,5-centimetrového/3-palcového výklopného a otočného monitora (typu RGBW) približne s 921 000 bodmi a technológiou Clear Color Display.

Videosekvencie s rozlíšením Full HD: superplynulé videosekvencie (1 080/60p) snímané jedným dotykom majú vysokokvalitný zvuk, pretože mikrofón mení smerovosť zároveň s približovaním.

Časozberná videosekvencia: vyberte snímaný motív a vytvorí sa 10-sekundová videosekvencia zobrazujúca priebeh času zo statických snímok zachytených pomocou intervalového snímania.

Mikrofón so zoomom: videosekvencie s rozlíšením Full HD majú vysokokvalitný smerový zvuk, pretože mikrofón so zoomom mení smer podľa ovládania priblíženia.

Prvok zo skla Super ED: tubus ultravýkonného objektívu so zoomom zostáva kompaktný a objektív poskytuje vynikajúcu charakteristiku farebnej vady.

Režimy pozorovania mesiaca a vtákov: objekty ako mesiac a vtáky sa dajú jednoducho snímať pomocou automatického výberu motívov, ktorý umožňuje jednoduché zaostrovanie a nastavenie.

Široký pozorovací uhol: jedinečné uhly pohľadu je možné dosiahnuť jednoducho vďaka monitoru LCD so širokým pozorovacím uhlom. Snímajte z nadhľadu alebo podhľadu.

Prispôsobiteľné funkčné tlačidlo (Fn): priraďte často používané funkcie Fn tlačidlu, aby ste jedným dotykom mohli rýchlo zmeniť nastavenia.

Volič režimov: prístup k hlavným nastaveniam, ako je manuálna expozícia (P/S/A/M), je jednoduchý pomocou voliča režimov, ktorý umožňuje jednoduché ovládanie jednou rukou.

Vyhľadanie cieľa s automatickým zaostrovaním: vždy získate ostré zábery, pretože vyhľadanie cieľa s automatickým zaostrovaním rýchlo a presne automaticky vyhľadá za vás objekt a zaostrí naň.

COOLPIX Picture Control: jednoducho ovládajte vzhľad svojich snímok pomocou možností Picture Control, ako je živý režim pre farebné snímky alebo monochromatický režim.

Vstavaný elektronický hľadáčik: snímač pohľadu do hľadáčika automaticky prepína zo snímania pomocou displeja, keď sa k hľadáčiku priblížite okom.

Tlačidlo rýchleho dočasného oddialenia: znova rýchlo zachyťte objekt pomocou tlačidla vedľa ovládača priblíženia, ktoré vás okamžite vráti k širokouhlému zaostrovaniu.

Bočný ovládač priblíženia: vždy získate ostré snímky pomocou bočného ovládača priblíženia, ktorý umožňuje ovládať priblíženie ľavou rukou, čo zabraňuje chveniu fotoaparátu.

Dlhá výdrž batérie: snímajte dlhšie vďaka zlepšenej konštrukcii batérie šetriacej energiu, ktorá poskytuje zvýšenú kapacitu na snímanie statických snímok aj videosekvencií s rozlíšením Full HD.

Korekcia zábleskovej expozície: získajte dokonale vyvážené expozície vďaka korekcii zábleskovej expozície (–2 až +2 EV), ktorá pomáha vyvážiť úroveň blesku na objekte.

19 režimov motívových programov: fotoaparát dokáže odporúčať najlepšie nastavenia pre podmienky snímania. Jednoducho vyberte motív, ktorý najlepšie zodpovedá objektu.

EXPEED C2: výkonný systém spracovania obrazu od spoločnosti Nikon zaručuje vynikajúcu kvalitu snímok, veľmi rýchle fungovanie a vysokú citlivosť.

NIKON IMAGE SPACE: užívajte si 20 GB cloudového ukladacieho priestoru online bezplatne vďaka stránke spoločnosti Nikon na ukladanie a zdieľanie snímok na adrese www.nikonimagespace.com.

Poznámky

1 Zväčšenie pomocou funkcie Dynamic Fine Zoom sa počíta od maximálnej širokouhlej polohy optického priblíženia.

2 Na základe noriem asociácie CIPA, merané pri ohniskovej vzdialenosti približne 350 mm (ekvivalent 35-mm formátu).

3 V inteligentnom zariadení musí byť nainštalovaná aplikácia Wireless Mobile Utility od spoločnosti Nikon (kompatibilná so systémami iOS a AndroidTM).

4 Technológia Near Field Communication (NFC) funguje s kompatibilnými smartfónmi a tabletmi so systémom AndroidTM (systém Android 4.0 alebo novší). Pred používaním vyžaduje inštaláciu aplikácie Wireless Mobile Utility od spoločnosti Nikon a nastavenie prenosu snímok.

Odporúčaná MOC:

D7200 body - 1.099 EUR

D7200 + 18-105 - 1.299 EUR

D7200 + 18-140 - 1.399 EUR

P900 - 579 EUR

ME-W1 – 179 EUR

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Roman Point
2015-03-02 08:15:47
Vysokými frekvenciami sériového snímania fotoaparátu môžete snímať ostré zábery v tme.
 
JohnNewton
2015-03-02 08:28:34
Absencia výklopného LCD na DSLR je ideálnym riešením na video
 
blahoslav J B Art
2015-03-02 08:35:22
Nikon so softvérom Wireless Mobile Utility kasle na pouzivatelov mobilov s Windows Phone 8 podobne, ako Olympus so svojim OI.Share
 
IceDive1
2015-03-02 08:47:14
príspevok od: JohnNewton
Absencia výklopného LCD na DSLR je ideálnym riešením na video
Robia si prdel z ludi. Nechapem ze tam nedali ten vyklopny displej ako ma D750.
 
JSP070
2015-03-02 08:52:07
Ten mikrofón je mono, aby bolo treba prikúpiť k nemu ďaľší stereo?
 
JohnNewton
2015-03-02 08:55:15
príspevok od: IceDive1
Robia si prdel z ludi. Nechapem ze tam nedali ten vyklopny displej ako ma D750.
Bude na 7300 ovke, aby mali budúci rok čo robiť.....
 
bonifacko
2015-03-02 08:56:42
príspevok od: IceDive1
Robia si prdel z ludi. Nechapem ze tam nedali ten vyklopny displej ako ma D750.
neda sa vyskušať šrubovakom ho vyklopiť
 
JohnNewton
2015-03-02 08:58:58
príspevok od: bonifacko
neda sa vyskušať šrubovakom ho vyklopiť
Predaj im Know-how
 
rumpeak
2015-03-02 09:23:50
Čtení těch marketingových žvástů mě přestalo bavit asi v 1/4. Co je nového oproti D7100?
 
Paulie
2015-03-02 09:24:19
príspevok od: IceDive1
Robia si prdel z ludi. Nechapem ze tam nedali ten vyklopny displej ako ma D750.
D750 nieje ideál na video, preto má výklopný displej.
 
bonifacko
2015-03-02 09:31:50
príspevok od: rumpeak
Čtení těch marketingových žvástů mě přestalo bavit asi v 1/4. Co je nového oproti D7100?
nič, už sa neoplatí šperkovať aps-c tela. Kto vie ako sa darí canonu s 7D II?
 
fatality
2015-03-02 09:39:44
no,rumory boli odvaznejsie:
http://nikonrumors.com/2014/12/15/nikon-d7200-rumored-specifications.aspx/
toto nieje ani len evolucia,nie ze este revolucia..
minimalnte ten vyklopny display tam mal byt..
 
calven
2015-03-02 09:50:37
Toto je skôr D7110 ako 7200
 
marcus_labeo
2015-03-02 09:57:48
príspevok od: rumpeak
Čtení těch marketingových žvástů mě přestalo bavit asi v 1/4. Co je nového oproti D7100?
Dobre to robia na dpreview: ešte pred tými PR kecmi výrobcu dajú vlastný stručný výcuc, čo sa vlastne zmenilo. Podstatné sú tieto zmeny:
- senzor od Sony (predtým Toshiba),
- nový rýchlejší procesor
- podstatne väčší buffer (27 RAW/100 JPEG)
- lepší ostriaci systém (-3 EV oproti -2 EV)
-wi-fi s NFC
- baterka s väčšou výdržou.
V podstate marketingovo nijak pôsobivé zmeny, ale pre reálne používanie užitočné.
 
IceDive1
2015-03-02 10:00:01
Potom clovek len cita clanky ako NIKON znizuje forecasty z dovodu padajucich ziskov. Nie som marketingovy expert ale v casoch kedy je trh presiteny to vyzaduje trosku viac inovacii aby ludia zatuzili upgradnut svoju techniku ako len marketingove kecy a zmenu cisla v oznaceni.
 
marcus_labeo
2015-03-02 10:02:33
príspevok od: bonifacko
nič, už sa neoplatí šperkovať aps-c tela. Kto vie ako sa darí canonu s 7D II?
Naopak, rumors o príchode D400 (alebo D9000) ožívajú, jednak po príchode 7D II (ku ktorej nemá Nikon konkurenta), jednak pri pohľade na tento zdržanlivý upgrade rady 7000. Priestor pre špičkovú rýchlu APSC tu rozhodne je a v podstate by to ani nepotrebovalo veľa oproti D7200, najmä zrýchliť ten foťák (aspoň 10 fps, čo by bol veľký odskok od 6 fps u D7200), pridať výklopný displej, zlepšiť video (4K alebo aspoň plnohodnotné 1080/60p). Ja to vidím celkom reálne.
 
duroslav
2015-03-02 10:18:32
príspevok od: blahoslav J B Art
Nikon so softvérom Wireless Mobile Utility kasle na pouzivatelov mobilov s Windows Phone 8 podobne, ako Olympus so svojim OI.Share
Ty už si ten úbohý soft niekedy videl naživo, že za ním tak plačeš?
 
bonifacko
2015-03-02 10:21:10
príspevok od: marcus_labeo
Naopak, rumors o príchode D400 (alebo D9000) ožívajú, jednak po príchode 7D II (ku ktorej nemá Nikon konkurenta), jednak pri pohľade na tento zdržanlivý upgrade rady 7000. Priestor pre špičkovú rýchlu APSC tu rozhodne je a v podstate by to ani nepotrebovalo veľa oproti D7200, najmä zrýchliť ten foťák (aspoň 10 fps, čo by bol veľký odskok od 6 fps u D7200), pridať výklopný displej, zlepšiť video (4K alebo aspoň plnohodnotné 1080/60p). Ja to vidím celkom reálne.
No upgrade tiel apc-s vitame, ale je to nerentabilne pre vyrobcov. Už to nie sú dojné kravy produkcie. Predaj DSLR klesa a či dať 1400€ za aps-c, alebo radšej 1800€ za FF, tak riešenie je jasne.
 
blahoslav J B Art
2015-03-02 10:58:23
príspevok od: duroslav
Ty už si ten úbohý soft niekedy videl naživo, že za ním tak plačeš?
nie, nevidel, ale predpokladam, ze je to nieco podobne ako Oly ...
teda zivy nahlad, zmena rezimov PASM, clona, cas, ISO, WB, seriove snimanie, korekcia expozicie, vyber ostriaceho bodu a expozicia, stahovanie obrazkov ...
mna skor hneva, ze program nie je pre Win Phone
aj som pisal do Olympusu, kedy to bude ... a odpovedali, ze nemaju ziadne info o tom
 
marcus_labeo
2015-03-02 11:10:03
príspevok od: bonifacko
No upgrade tiel apc-s vitame, ale je to nerentabilne pre vyrobcov. Už to nie sú dojné kravy produkcie. Predaj DSLR klesa a či dať 1400€ za aps-c, alebo radšej 1800€ za FF, tak riešenie je jasne.
No až také jednoduché to nie je; okrem crop faktora je tu stále značný cenový rozdiel, napr. ak zostanem "doma" u Pentaxu, tak FF má mať vraj cenu 2000 eur, keď to porovnám s vrcholnou APS-C K-3 za 900 eur, to je viac, ako dvojnásobný rozdiel.
Samozrejme môže sa stať, že nová APSC bude stáť toľko, čo výbehový základný FF, ako je to teraz pri Canone 7D II vs. 6D, ale okrem faktoru novinka - výbehový model to je high-end APSC vs. základný FF.
 
duroslav
2015-03-02 11:28:38
príspevok od: blahoslav J B Art
nie, nevidel, ale predpokladam, ze je to nieco podobne ako Oly ...
teda zivy nahlad, zmena rezimov PASM, clona, cas, ISO, WB, seriove snimanie, korekcia expozicie, vyber ostriaceho bodu a expozicia, stahovanie obrazkov ...
mna skor hneva, ze program nie je pre Win Phone
aj som pisal do Olympusu, kedy to bude ... a odpovedali, ze nemaju ziadne info o tom
Tak to ťa trochu sklamem, lebo čo sa týka fotenia tak WMU vie iba zobraziť LV, zaostriť a stlačiť spúšť. Nič sa cez to nedá nastavovať. A na iOS je to spravené ako appka pre iPhone, takže nevyužíva natívne rozlíšenie displeja iPad-u.
Našťastie sú tu iné aftermarket programy, ktoré sú na tom o dosť lepšie a reálne použiteľné v praxi.

Jediná užitočná vec na WMU je tá, že sa pomocou toho dá zmeniť heslo na Wifi vo foťáku. Priamo vo foťáku som takú možnosť neobjavil.
 
mirecmu
2015-03-02 11:31:58
Hm.. Vôbec neľutujem že som si pred dvoma mesiacmi kúpil D7100 za 800 ečiek ..
 
youreye
2015-03-02 11:36:59
No jednoznacne je vidiet ze Nikon a Canon idu kazdi svojou cestou a predstavuju svojich tahunou (D750 a 7DII) takze je to prinajmensom zaujimave sledovat.
Obavam sa ze v DSLR segmente to uz len stagnuje a ked pridu s cimkolvek uz to nebude celkom tak ono. Asi len FF segment zostava nadalej mnohych sen a ocakavania sa budu skor uberat tam alebo do sveta CSC kde su moznosti ovela vacsie.
A napokon ruku na srdce. Co by sme asi tak lepsie nafotili v tomto momente mat tak v ruke d7200?
 
MagickVamp
2015-03-02 11:42:23
príspevok od: rumpeak
Čtení těch marketingových žvástů mě přestalo bavit asi v 1/4. Co je nového oproti D7100?
Hlavne ostrenie.
 
MagickVamp
2015-03-02 11:42:51
príspevok od: mirecmu
Hm.. Vôbec neľutujem že som si pred dvoma mesiacmi kúpil D7100 za 800 ečiek ..
V pomere cena/vykon nie je co lutovat
 
mirecmu
2015-03-02 12:06:16
príspevok od: MagickVamp
Hlavne ostrenie.
Som zvedavý na to ostrenie hlavne v praxi. Ale určite kvôli tomu meniť nebudem
 
Marián Kuric
2015-03-02 12:37:40
Tymto pocinom predaj d7100 moze byt este vyssi.
 
MagickVamp
2015-03-02 12:38:24
Mna fascinuje ako ked Nikon vydal D750 a tu nespokojnost vacsiny osadenstva Nikon, ze to nema 1/8000, ze to nema profi telo, ze co to je? Az potom som si uvedomil, ze vseci cakali navrat legendy - Nikon D700. Ja som bol ale z D750 nadseny, konecne poriadne ostrenie, sice len dorovnalo 5D mark III ale za tu cenu? Nikonisti zacali byt nadseni az ked prisli testy Dxomark a body za DR na nizkom ISO.... z mojho pohladu wtf? Naco? Nestacil DR aky mali doteraz? No potom som si uvedomil, ze vacsina ludi z Nikonu su krajinkari a tych ostrenie moc neberie. A teraz je to deto, ja si vravim paradicka sa pochlapili s ostrenim, len to zas zakaznikov Nikon nezaujima. Krajinkari chcu megapixle a DR. Viem. Len je to haluz, vzdy ked sa mi paci nejaky model od Nikonu, tak krajinkari len ohrnu nos Preto chapem ako asi vidia Canon. V kazdom pripade D7200 u mna palec hore a podpise sa to coskoro aj na klesajucej cene 7D mark II.
 
MagickVamp
2015-03-02 12:41:21
príspevok od: mirecmu
Som zvedavý na to ostrenie hlavne v praxi. Ale určite kvôli tomu meniť nebudem
No ja keby som mal Nikon skla a fotil wildlife alebo sport, tak urcite menim. Ale len za predpokladu ze by mi to dovolili financie. Lebo cena/vykon je D7100 bez konkurencie.
 
IceDive1
2015-03-02 13:18:31
príspevok od: MagickVamp
Mna fascinuje ako ked Nikon vydal D750 a tu nespokojnost vacsiny osadenstva Nikon, ze to nema 1/8000, ze to nema profi telo, ze co to je? Az potom som si uvedomil, ze vseci cakali navrat legendy - Nikon D700. Ja som bol ale z D750 nadseny, konecne poriadne ostrenie, sice len dorovnalo 5D mark III ale za tu cenu? Nikonisti zacali byt nadseni az ked prisli testy Dxomark a body za DR na nizkom ISO.... z mojho pohladu wtf? Naco? Nestacil DR aky mali doteraz? No potom som si uvedomil, ze vacsina ludi z Nikonu su krajinkari a tych ostrenie moc neberie. A teraz je to deto, ja si vravim paradicka sa pochlapili s ostrenim, len to zas zakaznikov Nikon nezaujima. Krajinkari chcu megapixle a DR. Viem. Len je to haluz, vzdy ked sa mi paci nejaky model od Nikonu, tak krajinkari len ohrnu nos Preto chapem ako asi vidia Canon. V kazdom pripade D7200 u mna palec hore a podpise sa to coskoro aj na klesajucej cene 7D mark II.
Fascinuje ma to tvoje delenie fotografov. Ja by som to zhrnul takto. Su ti co sa fotia a snazia sa zo vsetkeho vyzmykat maximum a z notorickych frflosov ktori si vzdy nieco najdu s cim nebudu spokojni.
 
MagickVamp
2015-03-02 13:48:05
príspevok od: IceDive1
Fascinuje ma to tvoje delenie fotografov. Ja by som to zhrnul takto. Su ti co sa fotia a snazia sa zo vsetkeho vyzmykat maximum a z notorickych frflosov ktori si vzdy nieco najdu s cim nebudu spokojni.
aj tak to moze byt
 
jozkovicz
2015-03-02 14:03:11
príspevok od: bonifacko
No upgrade tiel apc-s vitame, ale je to nerentabilne pre vyrobcov. Už to nie sú dojné kravy produkcie. Predaj DSLR klesa a či dať 1400€ za aps-c, alebo radšej 1800€ za FF, tak riešenie je jasne.
a to vraj sony este chysta FF za 800 eur ..
 
calven
2015-03-02 14:09:53
príspevok od: jozkovicz
a to vraj sony este chysta FF za 800 eur ..
Sony hlavne chystá (ak sa teda dá veriť šepkandám) vycúvanie z foto biznisu (teda okrem snímačov).
Link po mne nechcite. Toto je informácia typu JPP. Ale nieto dymu bez ohňa...
 
Roman Point
2015-03-02 15:06:16
Aj 7100ka nemala ten "moire" filter? Či je to novinka pri DX tele?
 
jozkovicz
2015-03-02 15:24:45
príspevok od: calven
Sony hlavne chystá (ak sa teda dá veriť šepkandám) vycúvanie z foto biznisu (teda okrem snímačov).
Link po mne nechcite. Toto je informácia typu JPP. Ale nieto dymu bez ohňa...
mozno ano, ale osobne tomu neverim .. cas ukaze
 
calven
2015-03-02 16:09:30
príspevok od: jozkovicz
mozno ano, ale osobne tomu neverim .. cas ukaze
Vzhľadom na to, že Sony už dokázalo pochovať nie jednu ani dve sľubné technológie a finesy, a taktiež vzhľadom na to, že Sony čaká drastická diéta, tak mi to až také nepravdepodobné nepríde (ja viem - dvojitý zápor... )

V každom prípade, ak by bola pravda že FF za 800€... Hmmm. Ako druhý systém ku Canonu, prečo nie
 
jozkovicz
2015-03-02 16:12:37
príspevok od: calven
Vzhľadom na to, že Sony už dokázalo pochovať nie jednu ani dve sľubné technológie a finesy, a taktiež vzhľadom na to, že Sony čaká drastická diéta, tak mi to až také nepravdepodobné nepríde (ja viem - dvojitý zápor... )

V každom prípade, ak by bola pravda že FF za 800€... Hmmm. Ako druhý systém ku Canonu, prečo nie
vychadzam z tohto clanku a k tomu chystaju nove objektivy .. http://www.optyczne.pl/8072-news-O_tym_si%C4%99_m%C3%B3wi__czyli_plotki_i_ploteczki_z_ostatniego_tygodnia.html
 
LuKaphoto
2015-03-02 16:47:25
príspevok od: bonifacko
No upgrade tiel apc-s vitame, ale je to nerentabilne pre vyrobcov. Už to nie sú dojné kravy produkcie. Predaj DSLR klesa a či dať 1400€ za aps-c, alebo radšej 1800€ za FF, tak riešenie je jasne.
Ako pre koho!6 fps mala D300 pred cca 7 rokmi-C7D MII má 10 a to je teda rozdiel(hoci to pre mnohých nie je dôležité,pre mňa áno).Tiež by som prijal radšej snímač 16-18 mega s lepším šumom na vyššom ISO,ako 24Mpx-to ešte uvidíme,zázrak však nečakám.D760 nemá zasa 1/8000,už ma to tu začína pekne s-ať,možno je na čase všetko popredať a ísť inde....
 
LuKaphoto
2015-03-02 16:52:47
príspevok od: LuKaphoto
Ako pre koho!6 fps mala D300 pred cca 7 rokmi-C7D MII má 10 a to je teda rozdiel(hoci to pre mnohých nie je dôležité,pre mňa áno).Tiež by som prijal radšej snímač 16-18 mega s lepším šumom na vyššom ISO,ako 24Mpx-to ešte uvidíme,zázrak však nečakám.D760 nemá zasa 1/8000,už ma to tu začína pekne s-ať,možno je na čase všetko popredať a ísť inde....
D750 samozrejme
 
johanpte
2015-03-02 17:17:39
Prvýkrát v prípade fotoaparátu formátu DX umožňuje fotoaparát D7200 zameranie objektu až do hodnoty –3 EV. Od -3EV zaostruje Pentax K5IIs aj K5II a to sú na trhu už 3 roky .Takúto hodnotu má aj K3.
 
stancok
2015-03-02 17:38:26
waaa to je krasny sexi zoom 83x u tej P900 uz len cisto pre ten uzasny zoom si ju mozno kupim, chcem to vidiet cim skor nazivo velka skoda ze tam nedali aspon 1´´ cip takto by boli konkurentom sony rx10 ci panasonicu fz1000 ale aspon svetelnost je na UZ celkom fajn f 2,8-6,5,cize za zhorsenych svetelnych podmienok by to nemuselo byt az take zle.. na druhu stranu mohli dat uz aspon 4K videa aby aspon ciastocne konkurovali UZ fz1000
 
JohnNewton
2015-03-02 17:56:21
príspevok od: stancok
waaa to je krasny sexi zoom 83x u tej P900 uz len cisto pre ten uzasny zoom si ju mozno kupim, chcem to vidiet cim skor nazivo velka skoda ze tam nedali aspon 1´´ cip takto by boli konkurentom sony rx10 ci panasonicu fz1000 ale aspon svetelnost je na UZ celkom fajn f 2,8-6,5,cize za zhorsenych svetelnych podmienok by to nemuselo byt az take zle.. na druhu stranu mohli dat uz aspon 4K videa aby aspon ciastocne konkurovali UZ fz1000
Už Ťa pustili z výkonu trestu ? Chovaj sa slušne , lebo v našom právnom systéme platí tri krát a dosť....
 
Jozi Mačutek
2015-03-02 18:10:17
príspevok od: stancok
waaa to je krasny sexi zoom 83x u tej P900 uz len cisto pre ten uzasny zoom si ju mozno kupim, chcem to vidiet cim skor nazivo velka skoda ze tam nedali aspon 1´´ cip takto by boli konkurentom sony rx10 ci panasonicu fz1000 ale aspon svetelnost je na UZ celkom fajn f 2,8-6,5,cize za zhorsenych svetelnych podmienok by to nemuselo byt az take zle.. na druhu stranu mohli dat uz aspon 4K videa aby aspon ciastocne konkurovali UZ fz1000
Aj keby ma 1" čip tak nieje konkurentom rx10 pretože rx10 ma narozdiel od tejto kaše ovela lepšiu optiku ... Podla mna je tento 83x zoom uplna haraburda
 
fatality
2015-03-02 18:14:07
príspevok od: LuKaphoto
Ako pre koho!6 fps mala D300 pred cca 7 rokmi-C7D MII má 10 a to je teda rozdiel(hoci to pre mnohých nie je dôležité,pre mňa áno).Tiež by som prijal radšej snímač 16-18 mega s lepším šumom na vyššom ISO,ako 24Mpx-to ešte uvidíme,zázrak však nečakám.D760 nemá zasa 1/8000,už ma to tu začína pekne s-ať,možno je na čase všetko popredať a ísť inde....
presne..keby major vyrobcovia zrkadloviek vyrabali nekompromisne DX fotaky ako kedysi(samozrejme pomerne k dnesnym technologiam),mozno by to stale boli "dojne kravy"..do 20Mpix..pouzitelne ISO 6400..10fps..DR 14EV..1/8000..ostrenie aspon jak CAM3500II..vyklopny display..taky fotak by som hned bral..a myslim ze dost fotografov co potrebuju rychly fotak,kvalitny fotak s cropom..
 
fatality
2015-03-02 18:16:05
príspevok od: johanpte
Prvýkrát v prípade fotoaparátu formátu DX umožňuje fotoaparát D7200 zameranie objektu až do hodnoty –3 EV. Od -3EV zaostruje Pentax K5IIs aj K5II a to sú na trhu už 3 roky .Takúto hodnotu má aj K3.
51 bodov po celej ploche ?
 
bonifacko
2015-03-02 18:37:16
Možno daju na trh konkurenciu canon 7D II a preto D7200 nemohla byt taka premakana. Je to na urovni canon 70D, o maličko lepšie.
 
neska
2015-03-02 19:07:16
Tak Nikon D7200 je SUPER, takéto telo Canon jednoducho nemá a to kvalitné zaostrovanie už vôbec nie, orez 1,3 tiež nie je na zahodenie,kvalitný materiál,nie tie bakelitové krabičky od Canonu,no konkurencia má čo dohánat .Super.
 
Jozi Mačutek
2015-03-02 19:13:48
príspevok od: neska
Tak Nikon D7200 je SUPER, takéto telo Canon jednoducho nemá a to kvalitné zaostrovanie už vôbec nie, orez 1,3 tiež nie je na zahodenie,kvalitný materiál,nie tie bakelitové krabičky od Canonu,no konkurencia má čo dohánat .Super.
Je to dobry foťak ale povedzme si že je to skoro to iste čo 7100 a myslim si že konkurentov ma dosť 70D, 7D MKII a nehovoriac Pentax K-3.
 
JohnNewton
2015-03-02 19:15:00
príspevok od: Jozi Mačutek
Aj keby ma 1" čip tak nieje konkurentom rx10 pretože rx10 ma narozdiel od tejto kaše ovela lepšiu optiku ... Podla mna je tento 83x zoom uplna haraburda
Tá Stančokova konštrukcia je samozrejme zcestná, keby mal 1" čip, nemôže mať ten istý objektív . No a to že si "možno niečo kúpi" je tiež ilúzia
 
Jozi Mačutek
2015-03-02 19:18:53
príspevok od: JohnNewton
Tá Stančokova konštrukcia je samozrejme zcestná, keby mal 1" čip, nemôže mať ten istý objektív . No a to že si "možno niečo kúpi" je tiež ilúzia
vreckovy foťak s fullframe senzorom rosahom 16-600 a hlavne art režimom pre využitie jeho estetickeho citenia by ho oslovil
 
JohnNewton
2015-03-02 19:23:14
príspevok od: Jozi Mačutek
vreckovy foťak s fullframe senzorom rosahom 16-600 a hlavne art režimom pre využitie jeho estetickeho citenia by ho oslovil
Nedráždi ho, začne sprosto nadávať, a vyhrážať sa zabitím......
 
Roman Point
2015-03-02 19:27:43
príspevok od: stancok
waaa to je krasny sexi zoom 83x u tej P900 uz len cisto pre ten uzasny zoom si ju mozno kupim, chcem to vidiet cim skor nazivo velka skoda ze tam nedali aspon 1´´ cip takto by boli konkurentom sony rx10 ci panasonicu fz1000 ale aspon svetelnost je na UZ celkom fajn f 2,8-6,5,cize za zhorsenych svetelnych podmienok by to nemuselo byt az take zle.. na druhu stranu mohli dat uz aspon 4K videa aby aspon ciastocne konkurovali UZ fz1000
Ty máš toľko peňazí? Keď každý druhý nový prístroj chces kupovať a meniť za to čo už máš? Či to sú len také babske reči? Máš dva fotaky podľa profilu takže máš čím fotiť. Či?
 
markato1
2015-03-02 19:50:49
príspevok od: neska
Tak Nikon D7200 je SUPER, takéto telo Canon jednoducho nemá a to kvalitné zaostrovanie už vôbec nie, orez 1,3 tiež nie je na zahodenie,kvalitný materiál,nie tie bakelitové krabičky od Canonu,no konkurencia má čo dohánat .Super.
na com ficis,musi to byt silny matros ?
 
markato1
2015-03-02 19:59:25
Dalsia moznost kde minut peniaze ,tak snad dobre posluzi a buduci majitelia budu venovat cas najme fotografovaniu
 
dajopajo
2015-03-02 20:01:35
príspevok od: marcus_labeo
Naopak, rumors o príchode D400 (alebo D9000) ožívajú, jednak po príchode 7D II (ku ktorej nemá Nikon konkurenta), jednak pri pohľade na tento zdržanlivý upgrade rady 7000. Priestor pre špičkovú rýchlu APSC tu rozhodne je a v podstate by to ani nepotrebovalo veľa oproti D7200, najmä zrýchliť ten foťák (aspoň 10 fps, čo by bol veľký odskok od 6 fps u D7200), pridať výklopný displej, zlepšiť video (4K alebo aspoň plnohodnotné 1080/60p). Ja to vidím celkom reálne.
A ešte vsetky body krížové a je 7dii v tahu
 
dajopajo
2015-03-02 20:02:39
príspevok od: fatality
51 bodov po celej ploche ?
Ano ma aj pentax, ale tá rýchlosť stoji stale za .....
 
Jozi Mačutek
2015-03-02 20:03:51
príspevok od: JohnNewton
Nedráždi ho, začne sprosto nadávať, a vyhrážať sa zabitím......
Ta sa smejem bo jak pozeram že už od roku 2011 čo som ja ešte ani nefotil skoro vobec on už zvažoval čo kupi a zvažuje doteraz
 
neska
2015-03-02 20:15:07
príspevok od: markato1
na com ficis,musi to byt silny matros ?
Jednoznačne na Nikone
 
markato1
2015-03-02 20:16:42
príspevok od: neska
Jednoznačne na Nikone
Hej? super, rad si pozriem tvorbu,urcite bude zaujimava ,ked ta to tak zobralo
 
neska
2015-03-02 20:34:21
príspevok od: markato1
Hej? super, rad si pozriem tvorbu,urcite bude zaujimava ,ked ta to tak zobralo
Pri najbližšej výstave Ti dám vediet .
 
markato1
2015-03-02 20:36:59
príspevok od: neska
Pri najbližšej výstave Ti dám vediet .
aha,tak zase nic..
 
neska
2015-03-02 20:43:21
príspevok od: Jozi Mačutek
Je to dobry foťak ale povedzme si že je to skoro to iste čo 7100 a myslim si že konkurentov ma dosť 70D, 7D MKII a nehovoriac Pentax K-3.
70D,plastové telo,už len to je -,19 ostriacich bodov tiež menej ako 51 a viem ako ne-zaostruje Canon za šera,dinamický rozsah má tiež Nikon lepší atd. Ale nie je môj zámer hanit Canon,samozrejme dá sa fotit aj Canonom,aj Pentaxom. Ale tento Nikon D7200 je jednoducho SUPER.
 
neska
2015-03-02 20:48:56
príspevok od: markato1
aha,tak zase nic..
Tu nič, tu to kludne prenechám iným
 
fotograficek
2015-03-02 21:07:03
uvidíme ako sa mu bude dariť mám 7D mark II a musel som čakať na 4 várku pretože som to kupoval z Viedne a všetko bolo ihneď vypredané.... Inak vyzerá to zaujímavo, i keď neviem prečo nespravia jeden dva poriadne foťáky a nie každého pol roka nový model ktorý vylepšia o chlp alebo dva
 
fotograficek
2015-03-02 21:09:47
príspevok od: neska
70D,plastové telo,už len to je -,19 ostriacich bodov tiež menej ako 51 a viem ako ne-zaostruje Canon za šera,dinamický rozsah má tiež Nikon lepší atd. Ale nie je môj zámer hanit Canon,samozrejme dá sa fotit aj Canonom,aj Pentaxom. Ale tento Nikon D7200 je jednoducho SUPER.
Prestaň už konečne slopať zas ďalšia mudra hlava čo max. videla Canon vo výklade...
 
keso13
2015-03-02 21:11:30
Som zvedavý na testy ako zvláda ostrenie a šum . A samozrejme kvalita obrazu podľa toho čo šok čítal tak šum ma vraj lepšie zvladnuty ako d7100 tak som zvedavý . A hlavne akú dajú nato cenu len škoda že tam nedali ten vyklopny To je super mal som ho ja olym a nedám nato dopustiť perfektná vec keď fotite marko . Deti alebo z nadhľadu no škoda co uz .
 
MagickVamp
2015-03-02 21:20:41
príspevok od: johanpte
Prvýkrát v prípade fotoaparátu formátu DX umožňuje fotoaparát D7200 zameranie objektu až do hodnoty –3 EV. Od -3EV zaostruje Pentax K5IIs aj K5II a to sú na trhu už 3 roky .Takúto hodnotu má aj K3.
Mno si zaspal dobu 7D mark II ma 65 bodov krizoveho typu od -3 EV ,-) A meranie expozície snímač so 150 000 pixelmi na rozdiel od 2016 pixlov D7200 hehe.
 
neska
2015-03-02 21:41:22
príspevok od: fotograficek
Prestaň už konečne slopať zas ďalšia mudra hlava čo max. videla Canon vo výklade...
Ja som mal Canon a stačilo,inak by som mal také výsledky ako ty teraz Nehnevaj sa na niekoho kto má inú značku, my sme ti to nekúpili
 
MagickVamp
2015-03-02 21:41:42
príspevok od: fatality
51 bodov po celej ploche ?
-3EV je 15 krizovych z tych 51
 
Roman Point
2015-03-02 21:43:09
príspevok od: neska
Tak Nikon D7200 je SUPER, takéto telo Canon jednoducho nemá a to kvalitné zaostrovanie už vôbec nie, orez 1,3 tiež nie je na zahodenie,kvalitný materiál,nie tie bakelitové krabičky od Canonu,no konkurencia má čo dohánat .Super.
Ani mínusko ti nedám lebo si ma pobavil
 
MagickVamp
2015-03-02 21:51:07
príspevok od: Roman Point
Ani mínusko ti nedám lebo si ma pobavil
Aj ja som rozmyslal ze mu daco napisem, ale nato sa neda nic napisat To uz je mimo moju ligu.
 
Roman Point
2015-03-02 21:51:43
príspevok od: neska
70D,plastové telo,už len to je -,19 ostriacich bodov tiež menej ako 51 a viem ako ne-zaostruje Canon za šera,dinamický rozsah má tiež Nikon lepší atd. Ale nie je môj zámer hanit Canon,samozrejme dá sa fotit aj Canonom,aj Pentaxom. Ale tento Nikon D7200 je jednoducho SUPER.
Koľko fotiek už máš vyvolaných z novej D7200 ? Ergonomia ako pri 7100ke? Nejaké nastavenia v Menu sa pomenili, alebo je to rovnaké? Keď máš s tým foťákom toľko skúseností ( asi aj viac než majú na marketingovom oddelení Nikon ) Tak sa s nimi podeľ
Keď je taký SUPER foťák ten nový 7200 tak nepochybujem že už minimálne tisícku záberov s ním máš spravených. A asi to budeš na tej výstave fotografií vystavovať.. Aháá teraz mi to docvaklo
Povedz doktorovi prosím nech ti zdvojnásobí dávku lebo ti to začína kapec pribrzdovať
 
Roman Point
2015-03-02 21:56:40
príspevok od: MagickVamp
Aj ja som rozmyslal ze mu daco napisem, ale nato sa neda nic napisat To uz je mimo moju ligu.
Takýto týpek sa prezýva internetový Troll. Všade je ich kopa len ephoto to obchádzalo.. Registrujú sa na rôzne fora aby mohli vyvolávať nepokoje hádky atď. Samozrejme C & N je veľmi vdačná téma
 
neska
2015-03-02 21:59:53
príspevok od: Roman Point
Koľko fotiek už máš vyvolaných z novej D7200 ? Ergonomia ako pri 7100ke? Nejaké nastavenia v Menu sa pomenili, alebo je to rovnaké? Keď máš s tým foťákom toľko skúseností ( asi aj viac než majú na marketingovom oddelení Nikon ) Tak sa s nimi podeľ
Keď je taký SUPER foťák ten nový 7200 tak nepochybujem že už minimálne tisícku záberov s ním máš spravených. A asi to budeš na tej výstave fotografií vystavovať.. Aháá teraz mi to docvaklo
Povedz doktorovi prosím nech ti zdvojnásobí dávku lebo ti to začína kapec pribrzdovať
Sranda čo to s niektorými vlastníkmi Canonov robí ked konkurencia vyrobí niečo kvalitnejšie než to čo vlastnia oni
 
blahoslav J B Art
2015-03-02 22:05:14
príspevok od: neska
Sranda čo to s niektorými vlastníkmi Canonov robí ked konkurencia vyrobí niečo kvalitnejšie než to čo vlastnia oni
neska je neska ... a co jutre ?
 
neska
2015-03-02 22:09:13
príspevok od: Roman Point
Takýto týpek sa prezýva internetový Troll. Všade je ich kopa len ephoto to obchádzalo.. Registrujú sa na rôzne fora aby mohli vyvolávať nepokoje hádky atď. Samozrejme C & N je veľmi vdačná téma
Problém hladaj v sebe,nemyslíš že napísat svoj názor má právo každý ? Ja na rozdiel od teba som na nikoho neútočil,ani som ako prvý nereagoval na žiadny príspevok,takže nepokoje tu vyvolávaš ty,nie ja.Máš to trošku popletené
 
neska
2015-03-02 22:12:24
príspevok od: blahoslav J B Art
neska je neska ... a co jutre ?
 
fatality
2015-03-02 22:17:37
príspevok od: MagickVamp
-3EV je 15 krizovych z tych 51
podla dpreview vsetkych 51..
 
Roman Point
2015-03-02 22:18:04
príspevok od: neska
Problém hladaj v sebe,nemyslíš že napísat svoj názor má právo každý ? Ja na rozdiel od teba som na nikoho neútočil,ani som ako prvý nereagoval na žiadny príspevok,takže nepokoje tu vyvolávaš ty,nie ja.Máš to trošku popletené
Ako povieš ty si tu šéf
Ale vážne daj nejaké postrehy a fotky čo máš v šuflíku spravené s 7200kou. Inak budeš fakt len ten internetový Trollko To samozrejme nie je nadávka vid wikipédia tu: http://cs.wikipedia.org/wiki/Troll_%28internet%29
Alebo aspoň daj niečo z osobnej skúsenosti čo ťa vedie k názoru že je to super stroj
Canon 7DmkII je vonku už dlho a či ju super, alebo nahouby fakt netuším lebo ho nemám. Držal som ho v ruke aj som spravil pár cvakov na prezentácií, ale aj tak sú to žiadne skúsenosti na to aby som sa mohol k nemu vyjadriť. A áno vyjadrenie názora je povolené kdekoľvek pokiaľ dotyčný sám seba nezhovadí, potom je to už len trollenie snáď to rozdýchaš
 
MagickVamp
2015-03-02 22:29:25
príspevok od: fatality
podla dpreview vsetkych 51..
Ano mas pravdu, tak pisu na dpreview, tak asi to bude naozaj vsetkych 51 citlivych na -3EV. 15 je krizovych, ale citlive na -3 EV su zrejme aj vedlajsie body. Tak tie krizove potom mohli dat uz na -4EV ako ma A7s. Ale asi to nie je take jednoduche no.
 
fatality
2015-03-02 22:33:12
príspevok od: MagickVamp
Ano mas pravdu, tak pisu na dpreview, tak asi to bude naozaj vsetkych 51 citlivych na -3EV. 15 je krizovych, ale citlive na -3 EV su zrejme aj vedlajsie body. Tak tie krizove potom mohli dat uz na -4EV ako ma A7s. Ale asi to nie je take jednoduche no.
D7300
 
neska
2015-03-02 22:52:01
príspevok od: Roman Point
Ako povieš ty si tu šéf
Ale vážne daj nejaké postrehy a fotky čo máš v šuflíku spravené s 7200kou. Inak budeš fakt len ten internetový Trollko To samozrejme nie je nadávka vid wikipédia tu: http://cs.wikipedia.org/wiki/Troll_%28internet%29
Alebo aspoň daj niečo z osobnej skúsenosti čo ťa vedie k názoru že je to super stroj
Canon 7DmkII je vonku už dlho a či ju super, alebo nahouby fakt netuším lebo ho nemám. Držal som ho v ruke aj som spravil pár cvakov na prezentácií, ale aj tak sú to žiadne skúsenosti na to aby som sa mohol k nemu vyjadriť. A áno vyjadrenie názora je povolené kdekoľvek pokiaľ dotyčný sám seba nezhovadí, potom je to už len trollenie snáď to rozdýchaš
No ja dýcham super,len som zvedavý ako budeš rozdýchávat ty ked sa stretneme (to nie je nejaká vyhrážka,nič v zlom) len nevieš s kým si píšeš moc si to berieš
 
JohnNewton
2015-03-03 07:16:41
príspevok od: neska
No ja dýcham super,len som zvedavý ako budeš rozdýchávat ty ked sa stretneme (to nie je nejaká vyhrážka,nič v zlom) len nevieš s kým si píšeš moc si to berieš
A s kým si píše, s niekým kto posúdil kvalitu ostrenia podľa obrázku na práve predstavenom modeli a urobil jednoznačné pravdivé závery ? . To je skúsený vystavujúci fotograf ? Mal by si si občas po sebe prečítať svoje texty, aby si neostal za hlupáka.
 
MagickVamp
2015-03-03 07:22:27
príspevok od: fatality
D7300
Koncom roka je tu ,-)
 
markato1
2015-03-03 07:30:27
príspevok od: JohnNewton
A s kým si píše, s niekým kto posúdil kvalitu ostrenia podľa obrázku na práve predstavenom modeli a urobil jednoznačné pravdivé závery ? . To je skúsený vystavujúci fotograf ? Mal by si si občas po sebe prečítať svoje texty, aby si neostal za hlupáka.
uz je neskoro
 
JohnNewton
2015-03-03 07:33:11
príspevok od: markato1
uz je neskoro
 
markato1
2015-03-03 07:37:06
príspevok od: neska
Ja som mal Canon a stačilo,inak by som mal také výsledky ako ty teraz Nehnevaj sa na niekoho kto má inú značku, my sme ti to nekúpili
ja osobne si zatial myslim ze si fotak zatial len vyberas a nakoniec si mozno aj tak kupis zase len nejaky playstation,ktory asi lepsie vyuzijes.Mne osobne je jedno cim kto foti,mna nenadchnes nejakym modelom fotoaparatu,ale urcite si rad pozriem pekne fotky a tam je uplne jedno cim bolo co fotene.na tuto temu koncim ,pokial neuvidim fotky si u mna len taraj,nemusia byt perfektne,je tu kopec skusenych fotografov a pokial budes chciet poradiat ti,samozrejme mozno sa mylym,ale recami ma nepresvedcis
 
markato1
2015-03-03 07:38:11
mylim
 
netmouse
2015-03-03 09:00:30
tak ako to je 24,2 alebo 36,3 ??? snad to bude jedina chyba na tomto fotoaparate

http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d7200/spec.htm
 
duroslav
2015-03-03 09:02:46
Na tej stránke sa 24 vyskytuje častejšie než 36
 
fatality
2015-03-03 09:06:36
príspevok od: MagickVamp
Koncom roka je tu ,-)
keby bola s vyklopnym displayom,bodaj by.. ..
 
neska
2015-03-03 11:24:08
príspevok od: markato1
ja osobne si zatial myslim ze si fotak zatial len vyberas a nakoniec si mozno aj tak kupis zase len nejaky playstation,ktory asi lepsie vyuzijes.Mne osobne je jedno cim kto foti,mna nenadchnes nejakym modelom fotoaparatu,ale urcite si rad pozriem pekne fotky a tam je uplne jedno cim bolo co fotene.na tuto temu koncim ,pokial neuvidim fotky si u mna len taraj,nemusia byt perfektne,je tu kopec skusenych fotografov a pokial budes chciet poradiat ti,samozrejme mozno sa mylym,ale recami ma nepresvedcis
No ak by si nemal cez oči nalepenú nálepku Canon,videl by si ovela dalej. Môj koment môj zámer splnil. Výsledok : 3.-4. z tolkých zaregistrovaných,je to dobré. Pre teba len jednu poznámku. Blbec nemusí byt vždy ten čo napíše blbý koment,ale ten kto na taký koment reaguje . (len neviem či to dokážeš spracovat )
 
neska
2015-03-03 11:42:04
príspevok od: markato1
mylim
A ešte niečo. Dal som si tú prácu a trochu som pozrel tvoje fotky,nechcem ti tam nič písat ani hodnotit,ale ak to s fotením myslíš trošku vážne,poštuduj základy kompozície,úplne vážne bez urážky. http://digi-foto.sk/ako-fotografovat/kompozicia/priestor-v-smere-pohladu/
 
markato1
2015-03-03 11:58:48
príspevok od: neska
No ak by si nemal cez oči nalepenú nálepku Canon,videl by si ovela dalej. Môj koment môj zámer splnil. Výsledok : 3.-4. z tolkých zaregistrovaných,je to dobré. Pre teba len jednu poznámku. Blbec nemusí byt vždy ten čo napíše blbý koment,ale ten kto na taký koment reaguje . (len neviem či to dokážeš spracovat )
Tak zase len kecy,je mi ta luto
 
JohnNewton
2015-03-03 14:26:13
príspevok od: neska
A ešte niečo. Dal som si tú prácu a trochu som pozrel tvoje fotky,nechcem ti tam nič písat ani hodnotit,ale ak to s fotením myslíš trošku vážne,poštuduj základy kompozície,úplne vážne bez urážky. http://digi-foto.sk/ako-fotografovat/kompozicia/priestor-v-smere-pohladu/
No, fajný detský návod o kompozícii . Ale pobavilo

Pre Markata: Mladík prišiel predstaviť budúcu nevestu celej rodine. Keď ju uvidela stará mama, utrúsila: " to máte za to, že sa nemodlíte "
 
markato1
2015-03-03 14:38:53
príspevok od: JohnNewton
No, fajný detský návod o kompozícii . Ale pobavilo

Pre Markata: Mladík prišiel predstaviť budúcu nevestu celej rodine. Keď ju uvidela stará mama, utrúsila: " to máte za to, že sa nemodlíte "
 
JohnNewton
2015-03-03 15:20:23
Stančok, veď nás pouč , či Ty sa aj neska ?
 
vojko
2015-03-03 18:22:03
Ja som od nástupcu D7100 očakával:
1. Väčší hľadáčik
2. Výklopný a dotykový displej (ako D5500, nie ako D750)
3. Širšie rozloženie ostriacich bodov, všetky krížové, rýchlejšie ostrenie
4. Tlačítko ISO dostupné pravou rukou (a nie ľavou)
5. Lepší výkon na vyššie ISO, aspoň o 1 EV lepšie ako D7100

Ničoho z toho som sa nedočkal.
A už som pred pár rokmi tu písal, že mi chýba poriadny DX zoom 16-85 f4 VR v cene niekde okolo 800 EUR, ostrý na plnú dieru v celom rozsahu.
 
neska
2015-03-03 18:31:09
príspevok od: JohnNewton
No, fajný detský návod o kompozícii . Ale pobavilo

Pre Markata: Mladík prišiel predstaviť budúcu nevestu celej rodine. Keď ju uvidela stará mama, utrúsila: " to máte za to, že sa nemodlíte "
Detské fotky,detský návod. Aj tak to nepochopil. Detskejší som už nenašiel.
 
Zeck
2015-03-03 18:54:22
2 vojko: 4. ISO si mozes nastavit uz aj na D7100 na predne tlacidlo dostupne pravou rukou, to nie je problem, takze asi aj D7200 to bude mat rovnako. Aj ked ja osobne v tom velmi prinos nevidim.
 
RoboK
2015-03-03 18:55:57
príspevok od: vojko
Ja som od nástupcu D7100 očakával:
1. Väčší hľadáčik
2. Výklopný a dotykový displej (ako D5500, nie ako D750)
3. Širšie rozloženie ostriacich bodov, všetky krížové, rýchlejšie ostrenie
4. Tlačítko ISO dostupné pravou rukou (a nie ľavou)
5. Lepší výkon na vyššie ISO, aspoň o 1 EV lepšie ako D7100

Ničoho z toho som sa nedočkal.
A už som pred pár rokmi tu písal, že mi chýba poriadny DX zoom 16-85 f4 VR v cene niekde okolo 800 EUR, ostrý na plnú dieru v celom rozsahu.
A čo Ti na tie želania Toshiyuki Masai povedal?
 
Roman Point
2015-03-03 19:19:11
príspevok od: JohnNewton
Stančok, veď nás pouč , či Ty sa aj neska ?
Presne to som ti išiel napísať a v tom som našiel tento tvoj koment pozri ako si stančok sám sebe lajkol komenty pod nikom neska boha tak aj on je troloon
 
stancok
2015-03-03 23:55:08
tak co este stale aj po tomto si budete mysliet ze nikon P900 je haraburda, ktora robi kasu? http://www.nikon-image.com/products/compact/lineup/p900/sample.html myslim ze taketo foto by malo problem spravit nejedno csc-cko az sa mi nechce uverit ze je to foto je z P900..
 
vojko
2015-03-04 07:55:05
príspevok od: RoboK
A čo Ti na tie želania Toshiyuki Masai povedal?
Kašle na mňa.
 
Paladin25
2015-03-04 12:07:26
príspevok od: stancok
tak co este stale aj po tomto si budete mysliet ze nikon P900 je haraburda, ktora robi kasu? http://www.nikon-image.com/products/compact/lineup/p900/sample.html myslim ze taketo foto by malo problem spravit nejedno csc-cko az sa mi nechce uverit ze je to foto je z P900..
čo ja viem nato že je to iso 100 mi to príde celé také rozpatlané ked si to zväčším...

http://chsvll.nikon-image.com/products/compact/lineup/p900/img/sample/pic_02_og.jpg

Samozrejme ale doba pokročila... a takáto kvalita už uspokojí väčšinu... kde sa nato hrabú kompakty z pred 10 rokov
 
Vixen
2015-03-04 14:46:03
príspevok od: Paladin25
čo ja viem nato že je to iso 100 mi to príde celé také rozpatlané ked si to zväčším...

http://chsvll.nikon-image.com/products/compact/lineup/p900/img/sample/pic_02_og.jpg

Samozrejme ale doba pokročila... a takáto kvalita už uspokojí väčšinu... kde sa nato hrabú kompakty z pred 10 rokov
S tou poslednou vetou s Tebou musím len súhlasiť. Čo sa ale týka tej prvej, tak si treba uvedomiť že sa jedná o foto na max. ohnisko (v prepočte na FF 2000 mm) bez zaclonenia (na plnú dieru)
a to všetko pri ISO 400! Na snímač o rozmeroch cca 6,2 x 4.3mm a optiku s rozsahom 83,3 krát, si myslím že ide o viac než dobrý výsledok. Pri tlači na formát A4 v porovnaní s APS-C ani nepostrehne bežný užívateľ rozdiel.
http://chsvll.nikon-image.com/products/compact/lineup/p900/img/sample/pic_02_og.jpg
 
Paladin25
2015-03-04 16:33:45
príspevok od: Vixen
S tou poslednou vetou s Tebou musím len súhlasiť. Čo sa ale týka tej prvej, tak si treba uvedomiť že sa jedná o foto na max. ohnisko (v prepočte na FF 2000 mm) bez zaclonenia (na plnú dieru)
a to všetko pri ISO 400! Na snímač o rozmeroch cca 6,2 x 4.3mm a optiku s rozsahom 83,3 krát, si myslím že ide o viac než dobrý výsledok. Pri tlači na formát A4 v porovnaní s APS-C ani nepostrehne bežný užívateľ rozdiel.
http://chsvll.nikon-image.com/products/compact/lineup/p900/img/sample/pic_02_og.jpg
Asi máš pravdu neviem wild nefotím takže netuším aká je tam kvalita pri takto veľkých ohniskách
 
Jozi Mačutek
2015-03-04 18:37:45
príspevok od: stancok
tak co este stale aj po tomto si budete mysliet ze nikon P900 je haraburda, ktora robi kasu? http://www.nikon-image.com/products/compact/lineup/p900/sample.html myslim ze taketo foto by malo problem spravit nejedno csc-cko az sa mi nechce uverit ze je to foto je z P900..
Tak si ho kup ked sa ti tak páči a bude pokoj
 
fatality
2015-03-04 19:34:57
príspevok od: Jozi Mačutek
Tak si ho kup ked sa ti tak páči a bude pokoj
no to tazko..Stancokovi staci virit vody.. ..
 
mirecmu
2015-03-04 19:49:24
príspevok od: Zeck
2 vojko: 4. ISO si mozes nastavit uz aj na D7100 na predne tlacidlo dostupne pravou rukou, to nie je problem, takze asi aj D7200 to bude mat rovnako. Aj ked ja osobne v tom velmi prinos nevidim.
Vieš mi prosím ťa poradiť ako to spravim? Lebo ja som našiel len priradenie prvej funkcie v zozname My menu, čo je ale dosť nepraktické.. To už skôr nahmatám ten čudlík a voličmi si prehodím ako potrebujem..
 
Zeck
2015-03-04 20:41:28
mirecimu: presne to som myslel
 
mirecmu
2015-03-04 21:57:09
Zeck: Alebo ešte jedno riešenie funkcia: menu uživ.funkcí -> d3 -> Zobrazit ISO/ISO jednoduše. Ale samozrejme, všetko je o zvyku. Každemu niečo iné vyhovuje
 
Igor Šaffo
2015-03-05 07:49:10
príspevok od: mirecmu
Vieš mi prosím ťa poradiť ako to spravim? Lebo ja som našiel len priradenie prvej funkcie v zozname My menu, čo je ale dosť nepraktické.. To už skôr nahmatám ten čudlík a voličmi si prehodím ako potrebujem..
Niečo o ISO nastaveni v D7100
http://nikonblog.cz/funkce-o-kterych-jste-mozna-nevedeli-ale-urcite-je-chcete-znat-ii-dil-auto-iso-opet-ve-hre/
 
mirecmu
2015-03-05 21:51:53
príspevok od: Igor Šaffo
Niečo o ISO nastaveni v D7100
http://nikonblog.cz/funkce-o-kterych-jste-mozna-nevedeli-ale-urcite-je-chcete-znat-ii-dil-auto-iso-opet-ve-hre/
Čo sa týka týchto nastavení je mi všetko jasné, mam to preluskané, len som si myslel že som niečo prehliadol, úplne by mi stačilo keby tlačidlo na bracketing zamenia za ISO čo je v podstate len softwareova zaležitost.. Na D5000 tam je Fn tlačidlo ku ktoremu sa dá priradiť aj zmena ISO a dosť rýchlo som si naň zvykol..
 
Roman Point
2015-03-05 22:40:22
príspevok od: MagickVamp
Ano mas pravdu, tak pisu na dpreview, tak asi to bude naozaj vsetkych 51 citlivych na -3EV. 15 je krizovych, ale citlive na -3 EV su zrejme aj vedlajsie body. Tak tie krizove potom mohli dat uz na -4EV ako ma A7s. Ale asi to nie je take jednoduche no.
Tu máš rozpísané ktoré sú krížové a ktorý je citlivý na -3EV

https://www.youtube.com/watch?v=nWj3hf-H4Ew
A s tým bufferom je to fakt hračkársky model a nie na šport stále..
 
Roman Point
2015-03-05 22:46:55
príspevok od: JohnNewton
Absencia výklopného LCD na DSLR je ideálnym riešením na video
A okrem toho 1080/60p je možné nakrúcať iba pri crope s cropu. čiže zo 1.5 keď to cropneš o dalších 1.3 takže už si na veľkosti micro four thirds.. Takže ani na video to nie je to pravé orechové..
 
karrlok
2015-04-14 20:18:18
Chcel by som sa spýtať, kedy bude recenzia uvedenej d7200.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-04-14 21:11:32
príspevok od: karrlok
Chcel by som sa spýtať, kedy bude recenzia uvedenej d7200.
Nafotene, natocene, technicka cast napisana, cakam, kym sa budu dat RAWy vyvolat. Mal som ju len tyzden. Na recenziu ale nemusis cakat. Myslim, ze nikto. D7200 nemoze byt horsia ako D7100 a to je super aparat.
 
karrlok
2015-04-14 22:35:03
Ďakujem za odpoveď. Zaujíma ma hlavne AF, jeho rýchlosť a spoľahlivosť a použiteľné iso. Rozhodujem sa medzi D610, kde ma odrádza AF a D7200. AK by mala d7200 použiteľné iso do 3200, tak ju beriem.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-04-14 22:47:10
príspevok od: karrlok
Ďakujem za odpoveď. Zaujíma ma hlavne AF, jeho rýchlosť a spoľahlivosť a použiteľné iso. Rozhodujem sa medzi D610, kde ma odrádza AF a D7200. AK by mala d7200 použiteľné iso do 3200, tak ju beriem.
Pouzitelne ISO je subjektivne. To co je pre jedneho super, moze byt pre druheho otras.

http://www.dxomark.com/Reviews/Nikon-D7200-The-new-APS-C-champ/Comparison-1-Nikon-D7200-vs-Nikon-D810-vs-D610

http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Nikon-D7200-versus-Nikon-D7100___1020_865
 
landov
2015-05-07 17:59:53
Tak uz som stihol vycistit aj cip na mojej novej D7200 Nastatstie to nebol olej ale len prachove castice. Robota na 5 minut - pouzivam tycinku Eyelead, perfektna vecicka...darujem poukazky na cistenie cipu zdarma, ale len v KE - nikam neposielam.
 
MagickVamp
2015-05-07 20:05:30
príspevok od: Karol Srnec
Pouzitelne ISO je subjektivne. To co je pre jedneho super, moze byt pre druheho otras.

http://www.dxomark.com/Reviews/Nikon-D7200-The-new-APS-C-champ/Comparison-1-Nikon-D7200-vs-Nikon-D810-vs-D610

http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Nikon-D7200-versus-Nikon-D7100___1020_865
Sory, ale ako ma z toho vidiet rozdiel v ISO 3200 pri D610 a D7200, ked tie body su za nizke ISO? On sa pyta na ISO 3200...
 
JohnNewton
2015-05-07 20:27:25
príspevok od: MagickVamp
Sory, ale ako ma z toho vidiet rozdiel v ISO 3200 pri D610 a D7200, ked tie body su za nizke ISO? On sa pyta na ISO 3200...
ISO 3200 nemá zmysel riešiť. Poprosil by som o vysvetlenie ako sa dá takto sprasiť foto pri ISO 500 z FF C6D ? ďakujem

www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/503435//?s=aphotos
 
ferio
2015-05-07 20:30:22
príspevok od: JohnNewton
ISO 3200 nemá zmysel riešiť. Poprosil by som o vysvetlenie ako sa dá takto sprasiť foto pri ISO 500 z FF C6D ? ďakujem

www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/503435//?s=aphotos
Výrez jak sviňa , myslím že autor niekde ukázal aj originál...
 
JohnNewton
2015-05-07 20:32:19
príspevok od: ferio
Výrez jak sviňa , myslím že autor niekde ukázal aj originál...
Nemal to ukazovať
 
karrlok
2015-05-08 08:19:08
príspevok od: MagickVamp
Sory, ale ako ma z toho vidiet rozdiel v ISO 3200 pri D610 a D7200, ked tie body su za nizke ISO? On sa pyta na ISO 3200...
Presne to som tým myslel. Ja viem, že šum na ISO 6400 nebude také, ako na FF a tiež som si pozrel testy dxomark, no keďže chvália D7200, ako dobre zvláda vysoké ISO, tak som chcel porovnanie ISO 3200 na D610 a D7200, prípadne, či ISO 6400 na D610, je ekvivalent ISO 3200 na D7200. No už som si pozrel testy na dpreview a to ISO na D7200 ma nepresvedčilo. Keďže fotím šport, tak potrebujem rýchli AF a ISO aspoň 3200 a D610 má AF, ktorý mne nevyhovuje a na D750 nemám dosť financií, keďže potrebujem aj dobrý objektív /N 70-200 f 4/. Teraz fotím s požičanou D700 a plne mi vyhovuje, tak vyzerá to, že pre mňa to bude ideálna kúpa.
 
vojko
2015-07-02 08:55:02
príspevok od: RoboK
A čo Ti na tie želania Toshiyuki Masai povedal?
A jedno želanie mi splnil. Dnes, 2.7.2015 Nikon oficiálne predstavil Nikon AF-S DX 16-80 f2.8-4 VR.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované