Hore

Nové objektívy Fujinon

Spoločnosť FUJIFILM Corporation (prezident: Kenji Sukeno) oznámila, že koncom novembra uvedie objektív FUJINON XF8-16mm F2.8 R LM WR a koncom októbra objektív FUJINON XF200mmF2 R LM OIS WR s telekonvertorom FUJINON XF1.4X TC F2 WR.

FUJINON XF200mmF2 R LM OIS WR

XF200mmF2 R LM OIS WR je prvý super-svetelný teleobjektív v portfóliu XF, ktorý ponúka vysokú svetelnosť F2 a ohniskovú vzdialenosť rovnú 305 mm vo formáte 35mm. Využítím moderných technológií sa tento nový teleobjektív vyznačuje mimoriadnou čistotou obrazu a schopnosťou produkovať krásny bokeh, čím sa stáva ideálnou voľbou pre fotografovanie športov a voľne žijúcich živočíchov.

Objektív XF200mmF2 R LM OIS WR bude dostupný ako kit s vysoko výkonným telekonvertorom FUJINON XF1.4X F2 TC WR, ktorý rozširuje ohniskovú vzdialenosť objektívu 1,4 krát. Telekonvertor umožňuje objektívu predĺžiť ohniskovú vzdialenosť rovnajúcu sa 427 mm pri clone F2.8.

FUJINON XF200mmF2 R LM OIS WR je svetelný teleobjektív, ktorý dokáže využiť plnú schopnosť snímača FUJIFILM X-Trans CMOS na dosiahnutie ostrosti od okraja po okraj, aj keď je clona plne otvorená. Verne zachytáva atmosféru každej scény vďaka vynikajúcemu výkonu a schopnosti rozostriť popredie a pozadie. Okrem toho je objektív vybavený novou funkciou prednastavenia zaostrenia, ktorá umožňuje fotografom rýchlo meniť zaostrenie na prednastavenú pozíciu pre jednoduché snímanie objektov. Telo objektívu je vyrobené z horčíkovej zliatiny, ktorá ho robí ľahkou a odolnou. Objektív je samozrejme odolný voči prachu, vlhkosti a nízkym teplotám až do -10°C, čo je ideálne pre použitie profesionálnymi fotografmi v náročných podmienkach.

XF1.4X TC F2 WR je vysokovýkonný telekonvertor, ktorý je umiestnený medzi fotoaparátom a objektívom, aby sa ohnisko objektívu predĺžilo o 1,4 krát. Pri kombinácii s modelom XF200mmF2 R LM OIS WR poskytuje telekonvertor ohniskovú dĺžku ekvivalentnú 427 mm vo formáte 35mm. Je navrhnutý tak, aby minimalizoval akékoľvek odchýlky, aby bola zaistená vysoká kvalita obrazu, aj keď sa používa maximálna clona F2.

Hlavné funkcie objektívu XF200mmF2 R LM OIS WR

(1) Ponúka vynikajúci výkon a krásny bokeh

Objektív je vyrobený z 19 prvkov v 14 skupinách vrátane jedného super ED členu s veľkým priemerom a dvoch veľkých členov ED, aby sa minimalizovala chromatická aberácia. Vysoko presná leštiaca technológia vyvinutá na vysielanie šošoviek, bola použitá na prípravu objektívov s veľkým priemerom na dosiahnutie vynikajúceho výkonu pri rozlíšení obrazu. Tento prvok sa vyrába s presnosťou menšou ako 0,1 μm. Vysokorýchlostné automatické zaostrovanie je možné dosiahnuť vďaka nízkej hmotnosti skupiny AF šošoviek a tiež vďaka použitiu lineárnych motorov.

(2) Výkonný výkon stabilizácie obrazu

Objektív ponúka 5-stopový stabilizátor obrazu v súlade s CIPA. Objektív rozpozná podmienky snímania, napr. panning alebo statív a automaticky použije optimálny režim stabilizácie obrazu.

(3) Jednoduché ovládanie AF

• Funkcia prednastavenia zaostrenia*1 okamžite zmení zaostrenie na prednastavenú pozíciu, aby ste ľahko zachytili hlavný objekt bez toho, aby ste museli vykonávať opätovné nastavenie.

• Prepínač výberu rozsahu zaostrenia obmedzuje rozsah vzdialenosti snímania pre automatické zaostrovanie. Aktivácia tejto funkcie znižuje rozsah vzdialenosti snímania a poskytuje vysokorýchlostné automatické zaostrovanie pri fotografovaní objektu vo vzdialenosti najmenej 5 metrov.

• Tlačidlo na ovládanie zaostrenia*1 je umiestnené na konci tubusu objektívu. Pomocou prepínača výberu zaostrenia priraďte funkciu podľa vlastného výberu, napríklad prednastavenie zaostrenia, zaostrenie AF-ON .

*1 Firmvér fotoaparátu musí byť aktualizovaný, aby sa aktivovala funkcia prednastavenia zaostrenia a tlačidla ovládania zaostrenia. Aktualizovaný firmvér sa má uvoľniť súčasne s objektívom.

(4) Rýchle, tiché a vysoko presné automatické zaostrovanie

Objektív používa lineárne motory na dosiahnutie rýchleho, tichého a vysoko presného AF. Existuje tiež nový mechanizmus, ktorý fixuje skupinu motorov zaostrenia, keď sa fotoaparát nepoužíva, čo znižuje akékoľvek vibrácie, ktoré môžu vzniknúť pri vypnutých magnetoch lineárnych motorov.

(5) Odolnosť, ktorá dokáže odolávať náročným podmienkam

Objektív je ľahký, ale robustný, vďaka konštrukcii zo zliatiny horčíka. Je utesnený na 17 miestach, aby objektív odolal prachu, vlhkosti a nízkym teplotám až do -10°C. Predný prvok je potiahnutý fluórom, aby odpudil vodu a nečistoty, čo prináša vyššiu odolnosť. Matná strieborná farba znižuje riziko prehriatia objektívu pri intenzívnych letných teplotách.

(6) Držiak na statív kompatibilný s Arca-Swiss

Držiak na statív je vybavený drážkou kompatibilnou s Arca-Swiss a podporuje skrutky so statívom ¼ palca a 3/8 palca.

(7) Balené s vysoko výkonným telekonvertorom XF1.4X TC F2 WR

Tento vysokovýkonný telekonvertor rozširuje ohniskovú vzdialenosť o 1,4 krát, pričom neznižuje kvalitu obrazu pri použití plne otvorenej clony F2.0. Pri kombinácii s modelom XF200mmF2 R LM OIS WR poskytuje telekonvertor ohniskovú dĺžku ekvivalentnú 427mm vo formáte 35mm.

(8) Príslušenstvo

Súčasne sa predstaví ochranný filter PRF-105 a predný kryt objektívu FLCP-105.

Špecifikácia XF200mmF2 R LM OIS WR

Type

FUJINON XF200mmF2 R LM OIS WR Lens

Lens configuration

19 elements 14 groups

(includes 2ED elements,1super ED element)

Focal length (35mm format equivalent)

f=200mm (305mm)

Angle of view

8.1°

Max. aperture

F2

Min. aperture

F22

Aperture control

Number of blades

Stop size


9(rounded diaphragm opening)

1/3EV (22 steps)

Focus range

1.8m~∞

Max. magnification

0.12x

External dimensions: Diameter x Length (approx.)

(distance from camera lens mount flange)

Φ122mm x 205.5mm


Weight (approx.)

(including tripod collar foot, excluding caps and hood )

2,265g

Filter size

Φ105mm

Accessories included

Lens cap FLCP-105

Lens rear cap RLCP-001

Lens hood

Shoulder strap

Lens case


Špecifikácia XF1.4X TC F2 WR

Type

FUJINON XF1.4X TC F2 WR Teleconverter

Lens configuration

7 elements 4 groups

(includes 1 aspherical element)

Focal length (35mm format equivalent)

1.4x that of original lens

Max. aperture

1 additional stop

Min. aperture

1 additional stop

Focus range

Approx. same as that of original lens

Max. magnification

1.4x that of original lens

External dimensions: Diameter x Length (approx.)

(distance between lens mount and camera mount)

Φ58mm x 15mm (excluding protrusion)


Weight (approx.)

(excluding caps )

130g

Accessories included

Lens front cap

Lens rear cap RLCP-001

Lens pouch

FUJINON XF8-16mmF2.8 R LM WR 

Tento nový objektív XF je navrhnutý pre použitie s radom digitálnych fotoaparátov X Series. Model XF8-16mmF2.8 R LM WR je rýchli ultra širokouhlý objektív, ktorý má konštantnú maximálnu clonu F2.8 a je ekvivalentný 12-24 mm vo formáte 35mm. Dopĺňa ďalšie konštantné objektívy s ohniskovou vzdialenosťou F2.8 (XF16-55mmF2.8 R LM WR a XF50-140mmF2.8 R LM OIS WR), čím vytvorí prvotriedne trio objektívov, ktoré pokrývajú ohniskovú vzdialenosť od 12 mm až po 213 mm vo formáte 35 mm. Špičkový výkon a maximálna clona F2.8 zaručujú, že tento produkt je ideálnou voľbou pre fotografovanie krajiny a architektúry so zvýrazneným pocitom perspektívy, interiérovou fotografiou v reštauráciách a hoteloch. Svoje uplatnenie nájde aj pri astro fotografii.

Objektív FUJINON XF8-16mmF2.8 R LM WR dokáže využiť plnú schopnosť senzora FUJIFILM X-Trans CMOS a dosiahnuť tak vynikajúcu ostrosť aj vtedy, keď je clona plne otvorená. Telo objektívu je ľahké, ale robustné a zároveň je odolné proti prachu, vlhkosti a nízkym teplotám až do -10°C, čo je pre profesionálnych fotografov mimoriadne dôležité. 

Hlavné funkcie

(1) Ultra širokouhlý objektív s konštantnou maximálnou clonou F2.8

S cieľom poskytnúť ultra-široký záber pri konštantnej maximálnej clona F2.8, tento objektív používa pôsobivých 20 prvkov v 13 skupinách. Patria sem štyri asférické šošovky, prvky na ovládanie skreslenia a sférickej aberácie a šesť prvkov ED, vrátane troch super ED prvkov na kontrolu bočnej chromatickej aberácie.

 (2) Mechanizmus pre korekciu skreslenia obrazového poľa

Na korekciu skreslenia obrazového poľa, ktoré sa prejavuje pri ultra širokouhlých objektoch, je tento objektív vybavený korekčným prvkom, ktorý sa prispôsobuje podľa polohy zoomu, aby sa dosiahla ostrosť od okraja po okraj.

(3) Dvojitý nano-GI povlak

Povrch dvoch predných prvkov šošoviek je ošetrený povlakom Nano-GI, ktorý eliminuje odlesky spôsobené šikmým svetlom a zaručuje čistý obraz.

(4) Tichý a rýchly autofokus

Objektív používa lineárne motory na automatické zaostrovanie na dosiahnutie tichého a ultra rýchleho AF.

(5) Pokročilá konštrukcia odolávajúca rôznym podmienkam

Tubus je utesnený na 11 miestach, aby objektív odolal prachu, vlhkosti a nízkych teplotách až do -10 stupňov Celzia. Predný prvok objektívu je potiahnutý fluórom, aby odpudil vodu a nečistoty, čo prináša mimoriadnu odolnosť, aby sa objektív mohol používať aj v náročnejších podmienkach.

(6) Príslušenstvo

Ultra širokouhlý objektív má vyčnievajúci predný člen a nemôže byť vybavený bežným krytom objektívu. Predná krytka objektívu FLCP-8-16 je špeciálne navrhnutá pre tento objektív a bude uvedená na trh súčasne s objektívom.

Špecifikácia

Type

FUJINON LENS XF8-16mmF2.8 R LM WR

Lens configuration

20 elements 13 groups

(includes 4 Aspherical elements, 3 ED elements,

3 super ED elements)

Focal length (35mm format equivalent)

f=8-16mm (12-24mm)

Angle of view

121°- 83.2°

Max. aperture

F2.8

Min. aperture

F22

Aperture control

Number of blades

Stop size


9(rounded diaphragm opening)

1/3EV (19 steps)

Focus range

25cm~∞

Max. magnification

0.1x  (Telephoto)

External dimensions: Diameter x Length (approx.)

(distance from camera lens mount flange)

Φ88mm x 121.5mm


Weight (approx.)

(excluding caps )

805g

Filter size

Accessories included

Lens cap FLCP-8-16

Lens rear cap RLCP-001

Wrapping Cloth


Pripravované objektívy

FUJIFILM Corporation (prezident: Kenji Sukeno) predstavila najnovší vývojový plán pre vymeniteľné objektívy pre rad digitálnych fotoaparátov radu X. Najnovší plán zahŕňa základné špecifikácie troch nových objektívov, ktoré sa majú pridať do zostavy, a to "širokouhlý kompaktný objektív", "objektív so štandardným zoomom a svetelnosťou F4" a "ultra svetelný pevný 33mm F1.0 objektív".

“XF33mmF1 R WR” Ultra svetelný objektív s pevným ohniskom

Tento ultra svetelný objektív bude prvým bezzrkadlovým objektívom na svete s clonou F1.0 a automatickým zaostrovaním .

“ XF16mmF2.8 R WR” kompaktný objektív

Tento kompaktný širokouhlý objektív má ohniskovú vzdialenosť rovnajúcu sa 24mm vo formáte 35mm a maximálnu clonu F2.8, čo z neho robí ideálnu voľbu pre fotografovanie krajiny a na cestovanie. Dopĺňa už vydané objektívy "XF23mmF2 R WR", "XF35mmF2 R WR" a "XF50mmF2 R WR", ktoré patria do série malých, štýlových pevných objektívov .

“XF16-80mmF4 R OIS WR” Objektív so štandardným zoomom

Tento objektív sa môže pochváliť 5x rozsahom zoomu ekvivalentným 24-122mm vo formáte 35mm pri zachovaní konštantnej maximálnej clony F4.0. Jeho široký ohniskový rozsah z neho robí veľmi všestranný objektív schopný pokryť širokú škálu fotografických žánrov.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Jubi
2018-07-20 12:46:04
Som nikonista. Ak by som chcel prejsť na Fuji je tam alternatíva ak chcem nahradiť svoju obľúbenú zostavu: D4s fullframe s objektívom 200mm f2 Nikkor a zároveň širokáčom 14-24 f2,8G. ??? ďakujem za odpoveď
 
marcus_labeo
2018-07-20 14:07:58
Toto sa mi na Fuji páči, ako intenzívne predstavuje nové objektívy, tu sa s nimi nik nemôže rovnať. Síce z týchto predstavených objektívov ma neoslovuje ani jeden, sú to príliš veľké hebedá, ale okrem uvedených sú v novej roadmape objektívov plánované sklá, ktoré ma zaujali viac:
1. zoom 16-80mm f4 R OIS WR, čo bude dokonalý univerzál, parádny rozsah, stabilizácia a utesnenie, dokonalý nástupca za môj najobľúbenejší objektív 16-85mm.
2. 16mm f2,8 R WR, čo by mohla byť výrazne menšia a ľahšia verzia obľúbenej svetelnej 16ky,
3. 33mm f1 (!), toto bude ďalšia bomba v portfóliu Fuji, akú nikto nemá. Asi to bude kus veľkého a drahého skla, každopádne to vyzerá lákavo.
Môžeme diskutovať o výhodách či nevýhodách X-transu, každopádne za sklá si Fuji nezaslúži iné než chválu.
 
MagickVamp
2018-07-20 14:17:56
Ano objektivy ma FUJI skvele, len mi chyba nejake vymakane telo s klasickym snimacom...asi rovnako ako mi chyba vymakane CSC telo v Canone.
 
marcus_labeo
2018-07-20 14:30:49
príspevok od: MagickVamp
Ano objektivy ma FUJI skvele, len mi chyba nejake vymakane telo s klasickym snimacom...asi rovnako ako mi chyba vymakane CSC telo v Canone.
Tak s ohľadom na fakt, že 3 z posledných 4 predstavených foťákov majú Bayerov senzor sa zdá, že sa môže Bayer dostať jedného dňa aj do high-end tela, uvidíme. Btw. top Fuji, t.j. stredoformát má tiež klasický senzor.
Ja som sa rozhodol dať X-transu šancu a prezliekam kabát.
EDIT: tie nové sklá budú celkom mastné: 8-16ka za 2000 USD, 200vka za 6000 USD.
 
MagickVamp
2018-07-20 14:33:49
príspevok od: marcus_labeo
Tak s ohľadom na fakt, že 3 z posledných 4 predstavených foťákov majú Bayerov senzor sa zdá, že sa môže Bayer dostať jedného dňa aj do high-end tela, uvidíme. Btw. top Fuji, t.j. stredoformát má tiež klasický senzor.
Ja som sa rozhodol dať X-transu šancu a prezliekam kabát.
EDIT: tie nové sklá budú celkom mastné: 8-16ka za 2000 USD, 200vka za 6000 USD.
a prezliekas kabat na fuji ci z fuji?
 
marcus_labeo
2018-07-20 15:14:05
príspevok od: MagickVamp
a prezliekas kabat na fuji ci z fuji?
Na Fuji. Ako mnohí som podľahol móde a dávam šancu bezzrkadlovke. Či to bude dobrý ťah ešte len uvidím, možno sa vrátim rýchlo späť k Pentaxu, ktorého odolnosť a robustnosť mala svoje výhody.
 
marcus_labeo
2018-07-20 15:19:48
príspevok od: MagickVamp
a prezliekas kabat na fuji ci z fuji?
double
 
MagickVamp
2018-07-20 16:05:02
príspevok od: marcus_labeo
Na Fuji. Ako mnohí som podľahol móde a dávam šancu bezzrkadlovke. Či to bude dobrý ťah ešte len uvidím, možno sa vrátim rýchlo späť k Pentaxu, ktorého odolnosť a robustnosť mala svoje výhody.
Tak pentax je riadne zabrzdena znacka, hlavne co sa objektivov tyka. :-/ to sa ti ani moc nedivym.
 
PeCh
2018-07-20 16:07:58
príspevok od: Jubi
Som nikonista. Ak by som chcel prejsť na Fuji je tam alternatíva ak chcem nahradiť svoju obľúbenú zostavu: D4s fullframe s objektívom 200mm f2 Nikkor a zároveň širokáčom 14-24 f2,8G. ??? ďakujem za odpoveď
Hádam to máš v roadmape jasne popísané/nakreslené.

Alternatíva k 14-24/2.8 je ten nový 8-16/2.8. Dokonca bude o kus širší (EQ je 12-24). Prípadne môžeš zobrať lacnejší a menej sveteľný 10-24/4.

Alternatíva k 200/2 je 200/2. Nie je to síce úplne identické, ale podľa toho, na čo ho používaš to môže byť výhoda alebo nevýhoda. Tvoje využitie však nepoznám. Alternatívne môžeš ešte uvažovať o 50-140/2.8. Tam je to verzatilita vs sveteľnosť.

Inak 200/2 je fakt špecialitka, ktorú používa len málokto. To sa len ťažko nahrádza. Prečo by si to vôbec chcel meniť? Lebo ak aj nájdeš náhradu, tak tým nič nezískaš.
 
marcus_labeo
2018-07-20 17:30:41
príspevok od: MagickVamp
Tak pentax je riadne zabrzdena znacka, hlavne co sa objektivov tyka. :-/ to sa ti ani moc nedivym.
Veď to je hlavný dôvod, nevidím perspektívu, v roadmape nič, čo je o to frustrujúcejšie, keď pozriem na hyperaktivitu Fuji. A aj tie posledné sklá, čo Pentax predstavil, idú presne proti tomu, čo som si na Pentaxe cenil, t.j. malé a skladné sklíčka (najmä Limited), kdežto tie posledné fullframové sklá sú obludy.
Od Fuji by som si naopak vedel vybrať množstvo sklíčiek, len to už ide dosť do peňazí. Takže na začiatok len seťák plus širokáč a do budúcna portreťák.
 
JohnNewton
2018-07-20 18:08:35
príspevok od: marcus_labeo
Veď to je hlavný dôvod, nevidím perspektívu, v roadmape nič, čo je o to frustrujúcejšie, keď pozriem na hyperaktivitu Fuji. A aj tie posledné sklá, čo Pentax predstavil, idú presne proti tomu, čo som si na Pentaxe cenil, t.j. malé a skladné sklíčka (najmä Limited), kdežto tie posledné fullframové sklá sú obludy.
Od Fuji by som si naopak vedel vybrať množstvo sklíčiek, len to už ide dosť do peňazí. Takže na začiatok len seťák plus širokáč a do budúcna portreťák.
Z hľadiska portrétnych objektívov celkom zaujímavé čítanie. Vzťah bokeh, veľkosť snímača a cenová výhodnosť celého systému, s názornými ukážkami.

https://www.imaging-resource.com/PRODS/best-portrait-camera/best-portrait-camera-review.HTM
 
pekelnikivan
2018-07-20 19:59:39
Nechcem rýpať, ale prečo nepíšete o prepočte svetlosti objektívu(aj ked si myslým že to nemá vplyv. bavíme sa o dopade svetla cez určitý otvor na snímač,a nie o bokeh) ako to máte vo zvyklostí na olympus 4/3. Že tu nieje zmienka o tom som prekvapený aké to má nevýhody?. Že nie 2 _? na aps-ku.
 
fatality
2018-07-21 00:36:49
príspevok od: JohnNewton
Z hľadiska portrétnych objektívov celkom zaujímavé čítanie. Vzťah bokeh, veľkosť snímača a cenová výhodnosť celého systému, s názornými ukážkami.

https://www.imaging-resource.com/PRODS/best-portrait-camera/best-portrait-camera-review.HTM
vpodstate kazda znacka co ma lacny 85/1.8 k tomu ma co povedat (tj.canon,nikon,sony)+ k nemu nejake lacne dx alebo aj fx telo..
a aj kombinacia fuji 56/1.2+lacne telo je zaujimava..
 
Jubi
2018-07-21 23:29:54
príspevok od: marcus_labeo
Tak s ohľadom na fakt, že 3 z posledných 4 predstavených foťákov majú Bayerov senzor sa zdá, že sa môže Bayer dostať jedného dňa aj do high-end tela, uvidíme. Btw. top Fuji, t.j. stredoformát má tiež klasický senzor.
Ja som sa rozhodol dať X-transu šancu a prezliekam kabát.
EDIT: tie nové sklá budú celkom mastné: 8-16ka za 2000 USD, 200vka za 6000 USD.
vysrať sa im aj na také ceny, to fakt zostanem pri upadajúcom Nikone FF
 
MagickVamp
2018-07-22 11:47:30
No kazda dobra znacka ma podobne objektivy, Nikon a Canon ich maju ale najviac a ked sa k tomu pridaju este objektivy sigmy a tamronu...mame snad vsetko co si mozme zelat.

Prednost FUJI je v tom ze kym Canon a Nikon maju kvalitne objektivy urcene pre FF, tak FUJI sa specializuje na APSC a tak ma kvalitne objektivy povacsinou o nieco mensie a z APSC cipu aspon co som pozeral photozone.de tak vedia vydolovat casto krat aj viac. Nevyhody su zname, slaba citlivost ostrenia, aj vrcholny model X-H1 ma ostrenie len od -1EV a ich snimac ktory nie kazdemu vyhovuje. Preto napriklad mne zatial neostava nic ine len pockat na kvalitne FF CSC od Canonu a vela ludi si rovnako pocka na CSC od Nikonu...

Velku prednost FUJI vidim aj v cenach /obrovske az neprekusnutelne minus sony/ , lebo za vyborne skla ci tela ona toho az tak vela nechce, oki tieto skla ktore prave vydala su drahe, ale to su uz skla, ktore by som vzhladom na cenu nekupil ani v Canone. Ja by som inak kludne dal za X+H1 aj o 500 eur viac, keby mala ostrenie od -3Ev a cip z Nikonu D500, pretoze vzhladom na ceny skiel by sa mi to stale oplatilo a ukoncil by som nekonecne cakanie na CSC od Canonu...
 
Willi
2018-07-22 12:02:07
príspevok od: MagickVamp
No kazda dobra znacka ma podobne objektivy, Nikon a Canon ich maju ale najviac a ked sa k tomu pridaju este objektivy sigmy a tamronu...mame snad vsetko co si mozme zelat.

Prednost FUJI je v tom ze kym Canon a Nikon maju kvalitne objektivy urcene pre FF, tak FUJI sa specializuje na APSC a tak ma kvalitne objektivy povacsinou o nieco mensie a z APSC cipu aspon co som pozeral photozone.de tak vedia vydolovat casto krat aj viac. Nevyhody su zname, slaba citlivost ostrenia, aj vrcholny model X-H1 ma ostrenie len od -1EV a ich snimac ktory nie kazdemu vyhovuje. Preto napriklad mne zatial neostava nic ine len pockat na kvalitne FF CSC od Canonu a vela ludi si rovnako pocka na CSC od Nikonu...

Velku prednost FUJI vidim aj v cenach /obrovske az neprekusnutelne minus sony/ , lebo za vyborne skla ci tela ona toho az tak vela nechce, oki tieto skla ktore prave vydala su drahe, ale to su uz skla, ktore by som vzhladom na cenu nekupil ani v Canone. Ja by som inak kludne dal za X+H1 aj o 500 eur viac, keby mala ostrenie od -3Ev a cip z Nikonu D500, pretoze vzhladom na ceny skiel by sa mi to stale oplatilo a ukoncil by som nekonecne cakanie na CSC od Canonu...
Vzhľadom na to, že Fuji F2.8 sklá ti dajú podobný výsledok čo sa týka svetlosti aj hĺbky ostrosti ako F4 Sony FE objektívy, nemá význam porovnávať ich so Sony F2.8 zoom objektívmi. Sony F4 zoom objektívy sú na tom cenovo veľmi podobne ako Fuji F2.8 zoom objektívy.
Mne sa veľmi páči ovládanie Fuji, pre radosť z fotenia sú super, ale ako pragmatickú voľbu to nevnímam.
 
aesace
2018-07-22 13:28:17
príspevok od: Jubi
vysrať sa im aj na také ceny, to fakt zostanem pri upadajúcom Nikone FF
Taketo objektivy a ich ceny u Fuji nemaju a ani neprilakaju novych zakaznikov. Toto si kupi profik, ale skusenejsi amater, co sa rad pohra a vyuzije kopec funkcii fotaku a zozenie radsej 3rd party skla, aby trochu usetril, to s Fuji velmi nevyhra.
Otazne je, ci existuje pre takych skusenych amaterov nejake dobra volba, ak hladaju APSC snimac. Sony s ich mydlami sa tiez nema az tak cim chvalit. M43 maju dobry vyber tiel, ale zase chyba ten snimac..
 
WildSammy
2018-07-22 13:37:32
príspevok od: Jubi
Som nikonista. Ak by som chcel prejsť na Fuji je tam alternatíva ak chcem nahradiť svoju obľúbenú zostavu: D4s fullframe s objektívom 200mm f2 Nikkor a zároveň širokáčom 14-24 f2,8G. ??? ďakujem za odpoveď
len nemyslím si, že Fuji má rýchlosť AF na úrovni Nikonu
 
sharkyyy
2018-07-22 16:46:07
príspevok od: Willi
Vzhľadom na to, že Fuji F2.8 sklá ti dajú podobný výsledok čo sa týka svetlosti aj hĺbky ostrosti ako F4 Sony FE objektívy, nemá význam porovnávať ich so Sony F2.8 zoom objektívmi. Sony F4 zoom objektívy sú na tom cenovo veľmi podobne ako Fuji F2.8 zoom objektívy.
Mne sa veľmi páči ovládanie Fuji, pre radosť z fotenia sú super, ale ako pragmatickú voľbu to nevnímam.
Svetelnost nie je len o hlbke ostrosti. Pride mi hlupost to preratavat- svetelnost je o casoch pri pouzitelnom ise.

 
Willi
2018-07-22 21:00:17
príspevok od: sharkyyy
Svetelnost nie je len o hlbke ostrosti. Pride mi hlupost to preratavat- svetelnost je o casoch pri pouzitelnom ise.

Ja som napísal svetelnosť aj hĺbka ostrosti. Svetelnosť je o tom, koľko svetla sa celkovo dostane k senzoru a tam platí, že pri F2.8 u APS-C (Fuji) sa na senzor dostane celkovo toľko svetla ako pri F4.2 na full frame, keďže kreslí na väčšiu plochu, takže prepočítavať to určite nie je hlúposť aj keď samozrejme treba zohľadniť aj iné veci.
 
PeCh
2018-07-23 07:49:51
príspevok od: Jubi
vysrať sa im aj na také ceny, to fakt zostanem pri upadajúcom Nikone FF
Prečo tie nadávky. Nezdá sa mi, že Nikon by mal tieto sklá lacnejšie. Systém si si vybral sám. Zmena systému vždy bolí (finančne).
 
sharkyyy
2018-07-23 22:24:22
príspevok od: Willi
Ja som napísal svetelnosť aj hĺbka ostrosti. Svetelnosť je o tom, koľko svetla sa celkovo dostane k senzoru a tam platí, že pri F2.8 u APS-C (Fuji) sa na senzor dostane celkovo toľko svetla ako pri F4.2 na full frame, keďže kreslí na väčšiu plochu, takže prepočítavať to určite nie je hlúposť aj keď samozrejme treba zohľadniť aj iné veci.
Mas to pomylene. Na vacsi snimac potrebujes vacsi objektiv pri zachovani rovnakej svetelnosti. Podla tvojej teorie by sa menila expozicia podla velkosti cipu. Ak by si fotil mobilom, myslis ze potrebujes 14x dlhsi cas pri objektive(napr.f2.8) v porovnani s apsc s objektivom f2.8 ?
 
Willi
2018-07-24 10:22:28
príspevok od: sharkyyy
Mas to pomylene. Na vacsi snimac potrebujes vacsi objektiv pri zachovani rovnakej svetelnosti. Podla tvojej teorie by sa menila expozicia podla velkosti cipu. Ak by si fotil mobilom, myslis ze potrebujes 14x dlhsi cas pri objektive(napr.f2.8) v porovnani s apsc s objektivom f2.8 ?
Nie, nemám to pomýlené. Od toho je ISO, aby kompenzovalo schopnosti senzora a aby si dostal rovnakú expozíciu pri rovnakých nastaveniach na mobile aj na strednom formáte. Preto je napríklad pri ISO 1 600 úplné iné množstvo šumu na full frame ako na 1" kompakte.
 
Vixen
2018-07-24 11:40:29
príspevok od: Willi
Ja som napísal svetelnosť aj hĺbka ostrosti. Svetelnosť je o tom, koľko svetla sa celkovo dostane k senzoru a tam platí, že pri F2.8 u APS-C (Fuji) sa na senzor dostane celkovo toľko svetla ako pri F4.2 na full frame, keďže kreslí na väčšiu plochu, takže prepočítavať to určite nie je hlúposť aj keď samozrejme treba zohľadniť aj iné veci.
Porovnávanie svetelnosti optickej sústavy k velkosti čípu (crop-faktor) sa tu už viackrát "pretriasal" a stále sa ten nešvár opakuje! Svetelnosť akejkolvek optickej sústavy (dalekohlad, mikroskop, fotoobjektív....) je dana vzťahom: Svetelnosť = f /d , kde f je ohnisková vzdialenosť a d priemer optickej sústavy.
Pozorne si niekolko krát prečítaj článok od Jirího Ružeka a budeš mať v danej problematike jasno, teda dúfam.

www.jiriruzek.net/crop-factor-a-vecne-omyly.html
 
Johnnny
2018-07-24 12:00:22
príspevok od: Vixen
Porovnávanie svetelnosti optickej sústavy k velkosti čípu (crop-faktor) sa tu už viackrát "pretriasal" a stále sa ten nešvár opakuje! Svetelnosť akejkolvek optickej sústavy (dalekohlad, mikroskop, fotoobjektív....) je dana vzťahom: Svetelnosť = f /d , kde f je ohnisková vzdialenosť a d priemer optickej sústavy.
Pozorne si niekolko krát prečítaj článok od Jirího Ružeka a budeš mať v danej problematike jasno, teda dúfam.

www.jiriruzek.net/crop-factor-a-vecne-omyly.html
Len doplnim, ze v tom clanku sa spomina aj to (a spomina sa to spravne), ze ohnisko sa nemeni tiez. Takze 100 f2.8 bude 100 f2.8 a je jedno kam to nasadis. Tym padom by si nemal prepocitavat vobec nic. Mne osobne to ale nepovie to co by som chcel vediet a tak si to proste prepocitam.
 
Willi
2018-07-24 12:18:22
príspevok od: Vixen
Porovnávanie svetelnosti optickej sústavy k velkosti čípu (crop-faktor) sa tu už viackrát "pretriasal" a stále sa ten nešvár opakuje! Svetelnosť akejkolvek optickej sústavy (dalekohlad, mikroskop, fotoobjektív....) je dana vzťahom: Svetelnosť = f /d , kde f je ohnisková vzdialenosť a d priemer optickej sústavy.
Pozorne si niekolko krát prečítaj článok od Jirího Ružeka a budeš mať v danej problematike jasno, teda dúfam.

www.jiriruzek.net/crop-factor-a-vecne-omyly.html
Nešvárom je akurát tak teoretizovanie ako v tom článku a zavádzanie ambasádorov (spravidla značky Olympus) o tom, že FF a crop je vlastne to isté. Ja netvrdím, že F2.8 sa zrazu zmení na F4.2. Ja tvrdím, že výsledok je rovnaký ako pri použití full frame senzoru s clonou a ohniskovou vzdialenosťou vynásobenou crop faktorom (z toho istého miesta).
 
Vixen
2018-07-24 13:03:58
príspevok od: Willi
Nešvárom je akurát tak teoretizovanie ako v tom článku a zavádzanie ambasádorov (spravidla značky Olympus) o tom, že FF a crop je vlastne to isté. Ja netvrdím, že F2.8 sa zrazu zmení na F4.2. Ja tvrdím, že výsledok je rovnaký ako pri použití full frame senzoru s clonou a ohniskovou vzdialenosťou vynásobenou crop faktorom (z toho istého miesta).
Napísal so Ti aby si si článok prečítal pozorne a nie povrchne.....
 
Willi
2018-07-24 13:10:53
príspevok od: Vixen
Napísal so Ti aby si si článok prečítal pozorne a nie povrchne.....
Odkiaľ vieš ako som si ho čítal? Normálne som napísal, ako ten článok vidím.
 
sharkyyy
2018-07-24 16:26:12
príspevok od: Willi
Nie, nemám to pomýlené. Od toho je ISO, aby kompenzovalo schopnosti senzora a aby si dostal rovnakú expozíciu pri rovnakých nastaveniach na mobile aj na strednom formáte. Preto je napríklad pri ISO 1 600 úplné iné množstvo šumu na full frame ako na 1" kompakte.
Studuj chlape a daj si poradit, lebo sa strapnujes svojou pychou.
 
Johnnny
2018-07-24 16:28:10
príspevok od: Vixen
Napísal so Ti aby si si článok prečítal pozorne a nie povrchne.....
Na clanok sa mozes pokojne vyprdnut a je uplne jedno kto ho pise. Ak si niekto mysli ze napriklad zo Zuika 300mm f4 dostane rovnaky vystup ako z Canonu 600mm f4 na plnu dieru je proste cvok a este nikto nenapisal clanok ktory by toto zmenil.
 
JohnNewton
2018-07-24 17:00:46
príspevok od: Willi
Ja som napísal svetelnosť aj hĺbka ostrosti. Svetelnosť je o tom, koľko svetla sa celkovo dostane k senzoru a tam platí, že pri F2.8 u APS-C (Fuji) sa na senzor dostane celkovo toľko svetla ako pri F4.2 na full frame, keďže kreslí na väčšiu plochu, takže prepočítavať to určite nie je hlúposť aj keď samozrejme treba zohľadniť aj iné veci.
Máš v tom hokej, svetelnosť je bezrozmerné číslo,(vixen vysvetlil) a na jednotku plochy pri rovnakej svetelnosti dopadne rovnaké množstvo svetla pri akomkoľvek rozmere snímača. Zrejme si pletieš aj expozíciu so svetelnosťou. A iso nie je trhací kalendár. Či máš pocit, že film 6x6, 24x36 alebo APSC deklarovaný ako ISO 100 mali v skutočnosti inú citlivosť v závislosti na rozmere filmového políčka ?
 
Vixen
2018-07-24 19:06:53
príspevok od: Willi
Odkiaľ vieš ako som si ho čítal? Normálne som napísal, ako ten článok vidím.
Viem to úplne jednoducho, z tvojej odpovede čo si napísal. V článku sa nič neteoretizuje, sú tam len zhrnuté holé fakty pomerne jednoduchým spôsobom
ktorým teda zjavne nerozumieš
 
Willi
2018-07-24 20:42:27
príspevok od: sharkyyy
Studuj chlape a daj si poradit, lebo sa strapnujes svojou pychou.
Kde som sa strápil? Vieš napísať aj niečo konkrétne okrem takýchto bezvýznamných výrokov? Lebo mi príde trápne práve to čo píšeš ty. Toto je fakt strata času myslite si čo chcete.
 
Willi
2018-07-24 20:48:37
príspevok od: JohnNewton
Máš v tom hokej, svetelnosť je bezrozmerné číslo,(vixen vysvetlil) a na jednotku plochy pri rovnakej svetelnosti dopadne rovnaké množstvo svetla pri akomkoľvek rozmere snímača. Zrejme si pletieš aj expozíciu so svetelnosťou. A iso nie je trhací kalendár. Či máš pocit, že film 6x6, 24x36 alebo APSC deklarovaný ako ISO 100 mali v skutočnosti inú citlivosť v závislosti na rozmere filmového políčka ?
Veď ty ale práve píšeš to, čo tvrdím ja. Na rovnakú plochu dopadne rovnaké množstvo svetla, ale celková plocha je iná a teda aj množstvo svetla. Expozícia je rovnaká kvôli ISO ako som písal, svetelnosť ako celkové množstvo svetla, nie. Neviem, čo konkrétne myslíš pod pojmom citlivosť, ale určite mám pocit, že pri ISO 3200 napríklad je množstvo šumu na 1" kompakte úplne iné ako na full frame.
 
JohnNewton
2018-07-24 21:22:37
príspevok od: Willi
Veď ty ale práve píšeš to, čo tvrdím ja. Na rovnakú plochu dopadne rovnaké množstvo svetla, ale celková plocha je iná a teda aj množstvo svetla. Expozícia je rovnaká kvôli ISO ako som písal, svetelnosť ako celkové množstvo svetla, nie. Neviem, čo konkrétne myslíš pod pojmom citlivosť, ale určite mám pocit, že pri ISO 3200 napríklad je množstvo šumu na 1" kompakte úplne iné ako na full frame.
Ale na to má vplyv aj veľkosť svetlocitlivej bunky (počet Mpx na veľkosť snímača) , konštrukcia snímača a jeho schopnosť max. využiť fotóny (MOS, CMOS, EXMOR.....) atď... Ak si si nevšimol, tak dnes je ISO výkon (šum) najlepších 4/3 snímačov lepší ako niekoľko rokov staré APSC. A samozrejme rozdiely sú aj medzi FF snímačmi. A v praxi do toho môže vliezť pár premenných, napr. ak to dovolí scéna možnosť použiť stabilizáciu 6,5EV, lebo ak nie tak tam musíš tlačiť ISO. Nie je to vždy čiernobiele. A aj pri tom 1" snimači sa Ti môže stať že pokryješ požadovanú hĺbku ostrosti, ale pri FF si budeš musieť pricloniť a následne pridať ISO. A podobných situácii je viacero. Žaidny univerzálny návod na to nie je.
 
Willi
2018-07-24 21:41:25
príspevok od: JohnNewton
Ale na to má vplyv aj veľkosť svetlocitlivej bunky (počet Mpx na veľkosť snímača) , konštrukcia snímača a jeho schopnosť max. využiť fotóny (MOS, CMOS, EXMOR.....) atď... Ak si si nevšimol, tak dnes je ISO výkon (šum) najlepších 4/3 snímačov lepší ako niekoľko rokov staré APSC. A samozrejme rozdiely sú aj medzi FF snímačmi. A v praxi do toho môže vliezť pár premenných, napr. ak to dovolí scéna možnosť použiť stabilizáciu 6,5EV, lebo ak nie tak tam musíš tlačiť ISO. Nie je to vždy čiernobiele. A aj pri tom 1" snimači sa Ti môže stať že pokryješ požadovanú hĺbku ostrosti, ale pri FF si budeš musieť pricloniť a následne pridať ISO. A podobných situácii je viacero. Žaidny univerzálny návod na to nie je.
Zo všetkým z toho súhlasím, technológia senzora je samozrejme veľmi dôležitá, ale väčší snímač vždy profituje z tej plochy buď tak, že má väčšie pixely pri danom rozlíšení alebo väčšie rozlíšenie, vďaka čomu dochádza ku komprimácii šumu pri danej veľkosti exportovania snímok.
Ja som ale písal čisto o tom, koľko svetla sa dostane k senzoru, takže stále mi nie je jasné v čom mám "hokej" ako si písal.
 
lukaslacko
2018-07-24 23:27:09
príspevok od: Willi
Nešvárom je akurát tak teoretizovanie ako v tom článku a zavádzanie ambasádorov (spravidla značky Olympus) o tom, že FF a crop je vlastne to isté. Ja netvrdím, že F2.8 sa zrazu zmení na F4.2. Ja tvrdím, že výsledok je rovnaký ako pri použití full frame senzoru s clonou a ohniskovou vzdialenosťou vynásobenou crop faktorom (z toho istého miesta).
FF 2.8 objektiv prepusti rovnake mnozstvo svetla ako APSC 2.8 objektiv.

Skusme logicky:
Mame 2 tela. FF a APSC. Na oboch telach nastavime rovnake ISO, rovnaky cas a budeme v rovnakej vzdialenosti od objektu. Nasadime na obe tela 2.8 zoomy. Povedzme 16-55 2.8 na APSC a 24-70 2.8 na FF. Ohnisko dajme povedzme 35. Cize vsetko je teraz rovnako nastavene na oboch telach. Cas, ISO, clona, ohnisko a vzdialenost od objektu. Zaujimaju nas 3 veci teraz. Expozicia, uhol zaberu a hlbka ostrosti alebo bokeh. Expozicia bude rovnaka, lebo cas, ISO aj clona su rovnake. Uhol zaberu bude na FF sirsi,APSC bude "zoomnute" dnu. Hlbka ostrosti bude rovnaka. Ak urobis crop z FF zaberu v pc, tak zistis, ze bude rovnaka.
Cize rozdiel je iba v sirsom zabere na FF

Dalej tvrdis, ze vysledok bude rovnaky, mas tym na mysli, ze zabery budu totozne, ak prepocitas ohnisko a clonu a ostanes v rovnakej vzdialenosti od objektu.

Ostava nam na oboch telach teda rovnake ISO, cas a vzdialenost od objektu. Na APSC ostane 35 ohnisko a 2.8 clona. Na FF zmenis ohnisko na povedzme 53 a clonu na 4. Co sa udeje? Uhol zaberu na FF uz nebude sirsi ale rovnaky ako na APSC. Dalej hlbka ostrosti. Ovplyvni ju clona,ohnisko a vzdialenost. Vzdialenost mame rovnaku. Ohnisko je dlhsie na FF teraz, takze pri rovnakej clone a vzdialenosti bude mensia hlbka na FF. Vykompenzuje sa to prave tou zmenou clony na 4. Takze teraz mame rovnaky uhol zaberu a rovnaku hlbku ostrosti. Lenze tym, ze sme zmenili clonu na 4, tak nemame rovnaku expoziciu. FF bude treba kompenozvat bud vyssim ISOm alebo dlhsim casom. A toto je to, kde mas hokej. Mensia svetelnost objektivu ti ovplyvni cas a ISO.

Jedna z vyhod FF oproti APSC je v tom, ze menej sumi na vyssom ISO. Aby sa APSC priblizilo k FF, tak potrebuje svetelnejsie objektivy, aby sa nemuselo zvysovat ISO. Ty chces porovnavat FF F4 zoom s APSC F2.8 zoomom, kde FF budes mat vzdy na vyssom ISO pri otvorenej clone
 
Vixen
2018-07-25 08:14:53
príspevok od: lukaslacko
FF 2.8 objektiv prepusti rovnake mnozstvo svetla ako APSC 2.8 objektiv.

Skusme logicky:
Mame 2 tela. FF a APSC. Na oboch telach nastavime rovnake ISO, rovnaky cas a budeme v rovnakej vzdialenosti od objektu. Nasadime na obe tela 2.8 zoomy. Povedzme 16-55 2.8 na APSC a 24-70 2.8 na FF. Ohnisko dajme povedzme 35. Cize vsetko je teraz rovnako nastavene na oboch telach. Cas, ISO, clona, ohnisko a vzdialenost od objektu. Zaujimaju nas 3 veci teraz. Expozicia, uhol zaberu a hlbka ostrosti alebo bokeh. Expozicia bude rovnaka, lebo cas, ISO aj clona su rovnake. Uhol zaberu bude na FF sirsi,APSC bude "zoomnute" dnu. Hlbka ostrosti bude rovnaka. Ak urobis crop z FF zaberu v pc, tak zistis, ze bude rovnaka.
Cize rozdiel je iba v sirsom zabere na FF

Dalej tvrdis, ze vysledok bude rovnaky, mas tym na mysli, ze zabery budu totozne, ak prepocitas ohnisko a clonu a ostanes v rovnakej vzdialenosti od objektu.

Ostava nam na oboch telach teda rovnake ISO, cas a vzdialenost od objektu. Na APSC ostane 35 ohnisko a 2.8 clona. Na FF zmenis ohnisko na povedzme 53 a clonu na 4. Co sa udeje? Uhol zaberu na FF uz nebude sirsi ale rovnaky ako na APSC. Dalej hlbka ostrosti. Ovplyvni ju clona,ohnisko a vzdialenost. Vzdialenost mame rovnaku. Ohnisko je dlhsie na FF teraz, takze pri rovnakej clone a vzdialenosti bude mensia hlbka na FF. Vykompenzuje sa to prave tou zmenou clony na 4. Takze teraz mame rovnaky uhol zaberu a rovnaku hlbku ostrosti. Lenze tym, ze sme zmenili clonu na 4, tak nemame rovnaku expoziciu. FF bude treba kompenozvat bud vyssim ISOm alebo dlhsim casom. A toto je to, kde mas hokej. Mensia svetelnost objektivu ti ovplyvni cas a ISO.

Jedna z vyhod FF oproti APSC je v tom, ze menej sumi na vyssom ISO. Aby sa APSC priblizilo k FF, tak potrebuje svetelnejsie objektivy, aby sa nemuselo zvysovat ISO. Ty chces porovnavat FF F4 zoom s APSC F2.8 zoomom, kde FF budes mat vzdy na vyssom ISO pri otvorenej clone
Ja len doplním Tvoju prvú vetu.
FF 2.8 objektiv prepusti rovnake mnozstvo svetla ako APSC 2.8 objektiv.
A to preto, lebo svetelnosť je BEZROZMERNÁ VELIČINA a nemá s plochou
(veľkostou) snímača nič spoločné!! Zákony fyziky (optiky) platia bez ohľadu
na to, či sa to tu niekomu páči alebo nie.
 
Willi
2018-07-25 08:36:12
príspevok od: lukaslacko
FF 2.8 objektiv prepusti rovnake mnozstvo svetla ako APSC 2.8 objektiv.

Skusme logicky:
Mame 2 tela. FF a APSC. Na oboch telach nastavime rovnake ISO, rovnaky cas a budeme v rovnakej vzdialenosti od objektu. Nasadime na obe tela 2.8 zoomy. Povedzme 16-55 2.8 na APSC a 24-70 2.8 na FF. Ohnisko dajme povedzme 35. Cize vsetko je teraz rovnako nastavene na oboch telach. Cas, ISO, clona, ohnisko a vzdialenost od objektu. Zaujimaju nas 3 veci teraz. Expozicia, uhol zaberu a hlbka ostrosti alebo bokeh. Expozicia bude rovnaka, lebo cas, ISO aj clona su rovnake. Uhol zaberu bude na FF sirsi,APSC bude "zoomnute" dnu. Hlbka ostrosti bude rovnaka. Ak urobis crop z FF zaberu v pc, tak zistis, ze bude rovnaka.
Cize rozdiel je iba v sirsom zabere na FF

Dalej tvrdis, ze vysledok bude rovnaky, mas tym na mysli, ze zabery budu totozne, ak prepocitas ohnisko a clonu a ostanes v rovnakej vzdialenosti od objektu.

Ostava nam na oboch telach teda rovnake ISO, cas a vzdialenost od objektu. Na APSC ostane 35 ohnisko a 2.8 clona. Na FF zmenis ohnisko na povedzme 53 a clonu na 4. Co sa udeje? Uhol zaberu na FF uz nebude sirsi ale rovnaky ako na APSC. Dalej hlbka ostrosti. Ovplyvni ju clona,ohnisko a vzdialenost. Vzdialenost mame rovnaku. Ohnisko je dlhsie na FF teraz, takze pri rovnakej clone a vzdialenosti bude mensia hlbka na FF. Vykompenzuje sa to prave tou zmenou clony na 4. Takze teraz mame rovnaky uhol zaberu a rovnaku hlbku ostrosti. Lenze tym, ze sme zmenili clonu na 4, tak nemame rovnaku expoziciu. FF bude treba kompenozvat bud vyssim ISOm alebo dlhsim casom. A toto je to, kde mas hokej. Mensia svetelnost objektivu ti ovplyvni cas a ISO.

Jedna z vyhod FF oproti APSC je v tom, ze menej sumi na vyssom ISO. Aby sa APSC priblizilo k FF, tak potrebuje svetelnejsie objektivy, aby sa nemuselo zvysovat ISO. Ty chces porovnavat FF F4 zoom s APSC F2.8 zoomom, kde FF budes mat vzdy na vyssom ISO pri otvorenej clone
Ešte raz: nie, nemám v tom hokej. Zaujíma nás totiž ešte štvrtá vec, a to je množstvo šumu ako píšeš na konci. Práve to, akú má v tejto veci úlohu ISO je to, čo väčšine ľudí uniká.
Ak teda predpokladáme, že senzory používajú rovnakú technológiu, rovnaký výsledok dostaneš iba v druhom prípade, ak zmenu expozície vykompenzuješ vyšším ISO na FF, pretože vtedy budeš mať aj rovnaké množstvo šumu, pretože F-číslo je iba pomer ohniskovej vzdialenosti a vstupnej šošovky. Nie je to absolútna hodnota a množstvo svetla ktoré sa dostane k senzoru na crop a ff senzor je zhodné iba na mm2 ale nie celkovo, čo je kompenzované práve ISOm, ktoré je tiež relatívna hodnota podľa konkrétneho senzoru, aby si stále dostal rovnakú expozíciu tým že ten signál je viac "amplified", neviem ako je to po Slovensky.
Takže nie, pri F2.8 sa ku crop a ff senzoru celkovo rovnaké množstvo svetla nedostane, môžete si dať aj 100 palcov hore a snažiť sa ma zhodiť osobnými narážkami ako chcete.
 
JohnNewton
2018-07-25 09:12:49
príspevok od: Willi
Ešte raz: nie, nemám v tom hokej. Zaujíma nás totiž ešte štvrtá vec, a to je množstvo šumu ako píšeš na konci. Práve to, akú má v tejto veci úlohu ISO je to, čo väčšine ľudí uniká.
Ak teda predpokladáme, že senzory používajú rovnakú technológiu, rovnaký výsledok dostaneš iba v druhom prípade, ak zmenu expozície vykompenzuješ vyšším ISO na FF, pretože vtedy budeš mať aj rovnaké množstvo šumu, pretože F-číslo je iba pomer ohniskovej vzdialenosti a vstupnej šošovky. Nie je to absolútna hodnota a množstvo svetla ktoré sa dostane k senzoru na crop a ff senzor je zhodné iba na mm2 ale nie celkovo, čo je kompenzované práve ISOm, ktoré je tiež relatívna hodnota podľa konkrétneho senzoru, aby si stále dostal rovnakú expozíciu tým že ten signál je viac "amplified", neviem ako je to po Slovensky.
Takže nie, pri F2.8 sa ku crop a ff senzoru celkovo rovnaké množstvo svetla nedostane, môžete si dať aj 100 palcov hore a snažiť sa ma zhodiť osobnými narážkami ako chcete.
Skúsim jednoduchšie. Na FF telo nasadíš FF objektív povedzme svetelnosti F2 so zorným uhlom povedzme 50 st. nastavíš ISO 100.Exponuješ scénu. Potom na ten istý FF snímač(telo) nasadíš DX objektív rovnakých parametrov(lebo aj to sa dá). V oboch prípadoch sa nič vo výslednej expozícii nezmení. Iba obraz exponovaný DX objektívom bude vykreslený na adekvátne menšej ploche FF snímača. Ale šum v tej oblasti sa nijako nezmení Čo by sa ale podľa tvojej teórie malo stať, veď nebol osvetlený celý FF snímač !

Výhody FF sa ukážu až vo chvíli, keď budeš chcieť oba výstupy zväčšiť na rovnaký rozmer .

Za posledných 50 rokov čo si pamätám, nič nevnieslo väčší chaos do terminológie ako "prepočítaná svetelnosť"

 
marcus_labeo
2018-07-25 13:13:48
Teraz sú na eglobalcentrale neuveriteľné zľavy na Fuji sklá aj telá. Napr.
X-T100 za 526 eur,
X-T20 za 555 eur,
35mm/2 za 319 eur,
10-24mm/4 za 688 eur,
56mm/1,2 za 705 eur.
 
marcus_labeo
2018-07-25 13:16:49
double
 
Willi
2018-07-25 14:56:53
príspevok od: JohnNewton
Skúsim jednoduchšie. Na FF telo nasadíš FF objektív povedzme svetelnosti F2 so zorným uhlom povedzme 50 st. nastavíš ISO 100.Exponuješ scénu. Potom na ten istý FF snímač(telo) nasadíš DX objektív rovnakých parametrov(lebo aj to sa dá). V oboch prípadoch sa nič vo výslednej expozícii nezmení. Iba obraz exponovaný DX objektívom bude vykreslený na adekvátne menšej ploche FF snímača. Ale šum v tej oblasti sa nijako nezmení Čo by sa ale podľa tvojej teórie malo stať, veď nebol osvetlený celý FF snímač !

Výhody FF sa ukážu až vo chvíli, keď budeš chcieť oba výstupy zväčšiť na rovnaký rozmer .

Za posledných 50 rokov čo si pamätám, nič nevnieslo väčší chaos do terminológie ako "prepočítaná svetelnosť"

Nie, podľa mojej teórie by sa šum v tejto situácii meniť nemal (pri 100% veľkosti zobrazenia oboch záberov), neviem ako si na to prišiel. Ako som Ti písal, väčší senzor profituje buď z väčších pixelov alebo väčšieho rozlíšenia.
Pokiaľ by si ale obidva tie zábery exportoval v rovnakom rozlíšení, pri zábere fotenom celým senzorom by bola vyššia kompresia šumu, keďže by bol viac "zmenšený" z pôvodného rozlíšenia takže v konečnom dôsledku by tam rozdiel v šume bol.

Tento tvoj príklad akurát tak dokazuje, že množstvo svetla, ktoré prepustí crop a full frame objektív skutočne nie je rovnaké.
 
JohnNewton
2018-07-25 15:31:30
príspevok od: Willi
Nie, podľa mojej teórie by sa šum v tejto situácii meniť nemal (pri 100% veľkosti zobrazenia oboch záberov), neviem ako si na to prišiel. Ako som Ti písal, väčší senzor profituje buď z väčších pixelov alebo väčšieho rozlíšenia.
Pokiaľ by si ale obidva tie zábery exportoval v rovnakom rozlíšení, pri zábere fotenom celým senzorom by bola vyššia kompresia šumu, keďže by bol viac "zmenšený" z pôvodného rozlíšenia takže v konečnom dôsledku by tam rozdiel v šume bol.

Tento tvoj príklad akurát tak dokazuje, že množstvo svetla, ktoré prepustí crop a full frame objektív skutočne nie je rovnaké.
Vzdávam to, som v koncoch a nemá to zmysel, "prepočítaná svetelnosť", mala byť pôvodne barlička pre hĺbku ostrosti Rozdiel v šume z hľadiska odstupu signál/šum v príklade ktorý som uviedol nebude žiadny pri rovnakej svetelnosti. Toľko fyzika, a to ostatné tam nepatrí .... som zvedavý, kedy príde niekto s pojmom prepočítavanej stabilizácie Lebo kľudne môžem šíriť myšlienku, že stabilizovaný MFT na tom bude pri rovnakej svetelnosti objektívu omnoho lepšie ako nestabilizovaný FF. A budem mať pravdu, akurát účelovo nespomeniem, že len v niektorých situáciách...tomu sa hovorí demagógia.
 
JohnNewton
2018-07-25 16:04:51
A naposledy:
Toto je zásadná chyba ktorej sa dopúšťaš pri vyjadrovaní
"Tento tvoj príklad akurát tak dokazuje, že množstvo svetla, ktoré prepustí crop a full frame objektív skutočne nie je rovnaké."

V tom prípade, by FF objektív namontovaný na APSC snímači zmenil výslednú expozíciu, ale to sa nestane, však ?
Mne nevadí, že si to myslíš, ale nemal by si to šíriť. A podstatou je intenzita svetla na jednotku plochy. A tam to v každom prípade zodpovedá svetelnosti akéhokoľvek objektívu.
 
Willi
2018-07-25 16:14:54
príspevok od: JohnNewton
Vzdávam to, som v koncoch a nemá to zmysel, "prepočítaná svetelnosť", mala byť pôvodne barlička pre hĺbku ostrosti Rozdiel v šume z hľadiska odstupu signál/šum v príklade ktorý som uviedol nebude žiadny pri rovnakej svetelnosti. Toľko fyzika, a to ostatné tam nepatrí .... som zvedavý, kedy príde niekto s pojmom prepočítavanej stabilizácie Lebo kľudne môžem šíriť myšlienku, že stabilizovaný MFT na tom bude pri rovnakej svetelnosti objektívu omnoho lepšie ako nestabilizovaný FF. A budem mať pravdu, akurát účelovo nespomeniem, že len v niektorých situáciách...tomu sa hovorí demagógia.
OK, mysli si čo chceš, ale práve Ty aj ostatní v tom máte guláš.

Rozdiel v signál / šum nebude iba v prípade ak oba obrázky exportuješ na 100% zväčšenia, pričom rozlíšenie bude úplne iné. Pri rovnakom rozlíšení bude signál / šum úplne iný. (Preto DxO Mark porovnáva na všetkých senzoroch 8 megapixelové down-samplované snímky).

Toľko môj posledný príspevok.
 
MagickVamp
2018-07-25 16:52:06
príspevok od: Willi
Nie, podľa mojej teórie by sa šum v tejto situácii meniť nemal (pri 100% veľkosti zobrazenia oboch záberov), neviem ako si na to prišiel. Ako som Ti písal, väčší senzor profituje buď z väčších pixelov alebo väčšieho rozlíšenia.
Pokiaľ by si ale obidva tie zábery exportoval v rovnakom rozlíšení, pri zábere fotenom celým senzorom by bola vyššia kompresia šumu, keďže by bol viac "zmenšený" z pôvodného rozlíšenia takže v konečnom dôsledku by tam rozdiel v šume bol.

Tento tvoj príklad akurát tak dokazuje, že množstvo svetla, ktoré prepustí crop a full frame objektív skutočne nie je rovnaké.
Skusim ja este, lebo to uz dlho sledujem. ano mas pravdu ze sum je rozny na apsc aj na ff pri rovnakej expozicii s rovnakym objektivom. Len v jednej veci sa mylis...nie je to vdaka tomu ze objektiv prepusti rozne mnozstvo svetla....ale je to preto ze ako spravne vravis apsc snimac je mensi, teda aj ked objektiv pusti rovnake mnozstvo svetla tak apsc cip pri rovnakom rozliseni ako ma ff snimac ma mensie svetlocitlive bunky a to sposobuje ze sum je skutocne vyssi. Takze objektiv prepusti rovnake mnozdtvo svetla pri kazdom cipe...len nie kazdy cip ma rovnakovelke svetlocitlive bunky schopne ho zachytit. Mozes mat apsc s mensim sumom ako ma ff...a pritom rovnaka expozicia a rovnaky objektiv, vies preco, kedy nastane taka situacia?
 
Willi
2018-07-25 17:22:32
príspevok od: MagickVamp
Skusim ja este, lebo to uz dlho sledujem. ano mas pravdu ze sum je rozny na apsc aj na ff pri rovnakej expozicii s rovnakym objektivom. Len v jednej veci sa mylis...nie je to vdaka tomu ze objektiv prepusti rozne mnozstvo svetla....ale je to preto ze ako spravne vravis apsc snimac je mensi, teda aj ked objektiv pusti rovnake mnozstvo svetla tak apsc cip pri rovnakom rozliseni ako ma ff snimac ma mensie svetlocitlive bunky a to sposobuje ze sum je skutocne vyssi. Takze objektiv prepusti rovnake mnozdtvo svetla pri kazdom cipe...len nie kazdy cip ma rovnakovelke svetlocitlive bunky schopne ho zachytit. Mozes mat apsc s mensim sumom ako ma ff...a pritom rovnaka expozicia a rovnaky objektiv, vies preco, kedy nastane taka situacia?
Ja súhlasím s tým, že APS-C aj FF objektív dostane na senzor svetlo "rovnakej intenzity" takže množstvo svetla na mm štvorcový je to isté, ale FF objektív pokryje väčšiu plochu množstvom svetla rovnakej intenzity. Tým môže väčší senzor profitovať z tej plochy buď tak, že má väčšie pixely, alebo väčšie rozlíšenie pri rovnakých pixeloch takže v konečnom dôsledku to je kvôli tomu, že objektív dostane na senzor viac svetla (celkovo, nie na mm2), takže sa nemýlim, akurát tvoja interpretácia je iná.
 
lukaslacko
2018-07-25 18:02:17
príspevok od: Willi
Ja súhlasím s tým, že APS-C aj FF objektív dostane na senzor svetlo "rovnakej intenzity" takže množstvo svetla na mm štvorcový je to isté, ale FF objektív pokryje väčšiu plochu množstvom svetla rovnakej intenzity. Tým môže väčší senzor profitovať z tej plochy buď tak, že má väčšie pixely, alebo väčšie rozlíšenie pri rovnakých pixeloch takže v konečnom dôsledku to je kvôli tomu, že objektív dostane na senzor viac svetla (celkovo, nie na mm2), takže sa nemýlim, akurát tvoja interpretácia je iná.
Stale tu miesas tu plochu. Vsak ano, FF objektiv potrebuje osvietit vacsiu plochu. APSC mensiu. Mobil este mensiu. Preto cim mensi senzor, tym mensi objektiv pri rovnakej svetelnosti. Nic to ale nemeni na tom, ze svetelnost alebo intenzita bude rovnaka na FF, APSC aj mobile. Naco robit vacsi objektiv pre APSC, ked potrebujes osvieiti iba danu plochu. Ak das FF objektiv na APSC expozicia sa ti nezmeni, len APSC nevyuzije celu plochu objektivu.

A to co tu stale pleties s ISO je uplne ina debata. Ako chces prosim ta prepocitavat rozne crop senzory voci FF co sa tyka sumu? Zober si iba GH5 a GH5S. Nastav rovnaky cas a clonu a ISO povedzme 3200. GH5 bude sumiet ako blazon. A co tam chces teraz prepocitat? Je to crop vs crop. Vsetko totozne. Iba senzor ma menej MPX atd a preto menej sumi.

Teraz to zoberiem voci FF. Na GH5 MFT bude 50 objektiv, clona 2.8 a povedzme to ISO 3200. Na FF po prepocte bude 100 objektiv a clona 5.6. Vykompenzujes expoziciu na FF na ISO 12800. Mas rovnaky uhol zaberu, rovnaku hlbku ostrosti a rovnaku expoziciu. A co sum? Je spravne to teraz porovnavat s GH5 alebo GH5S? Kde tu mas formulu na prepocet? Ci ideme prepocitavat aj velkost svetlocitlivych buniek a inych veci co ovplyvnia sum na vyssich ISO na FF a MFT?
 
JohnNewton
2018-07-25 18:06:51
príspevok od: MagickVamp
Skusim ja este, lebo to uz dlho sledujem. ano mas pravdu ze sum je rozny na apsc aj na ff pri rovnakej expozicii s rovnakym objektivom. Len v jednej veci sa mylis...nie je to vdaka tomu ze objektiv prepusti rozne mnozstvo svetla....ale je to preto ze ako spravne vravis apsc snimac je mensi, teda aj ked objektiv pusti rovnake mnozstvo svetla tak apsc cip pri rovnakom rozliseni ako ma ff snimac ma mensie svetlocitlive bunky a to sposobuje ze sum je skutocne vyssi. Takze objektiv prepusti rovnake mnozdtvo svetla pri kazdom cipe...len nie kazdy cip ma rovnakovelke svetlocitlive bunky schopne ho zachytit. Mozes mat apsc s mensim sumom ako ma ff...a pritom rovnaka expozicia a rovnaky objektiv, vies preco, kedy nastane taka situacia?
No, APSC nemusí mať menšie svetlocitlivé bunky, pre to tvrdím , že na pochopenie svetelnosti objektívu stačí aby sme teoreticky z akéhokoľvek FF snímača "vystrihli" z jeho stredu APSC veľkosť. Ak by sme z týchto dvoch technologicky rovnakých snímačov vyrobili dva identické fotoaparáty (nemení sa veľkosť svetlocitlivej bunky, iba ich počet) budú mať oba snímače pri tej istej svetelnosti objektívu rovnaký odstup signálu od šumu. Ale keď budem chcieť dostať z menšieho snímača rovnako veľký výstup, musím ho viacej zväčšiť, tým sa stane šum viacej viditeľný. Pre to som uvádzal príklad s filmom. Zrno filmu rovnakej značky pri rovnakej expozícii a rovnakom spracovaní je rovnaké na jednotku plochy. Ale zväčšenina z 6 x 6 bude iná ako z 24 x 36.
 
Vixen
2018-07-25 20:06:43
príspevok od: JohnNewton
Vzdávam to, som v koncoch a nemá to zmysel, "prepočítaná svetelnosť", mala byť pôvodne barlička pre hĺbku ostrosti Rozdiel v šume z hľadiska odstupu signál/šum v príklade ktorý som uviedol nebude žiadny pri rovnakej svetelnosti. Toľko fyzika, a to ostatné tam nepatrí .... som zvedavý, kedy príde niekto s pojmom prepočítavanej stabilizácie Lebo kľudne môžem šíriť myšlienku, že stabilizovaný MFT na tom bude pri rovnakej svetelnosti objektívu omnoho lepšie ako nestabilizovaný FF. A budem mať pravdu, akurát účelovo nespomeniem, že len v niektorých situáciách...tomu sa hovorí demagógia.
John, kašli už na to. Fyzika nie je proste pre každého. Ján Werich takéto situácie komentoval s humorom jemu vlastným, citujem: „Na svete je zavedené, že mnoho hlúpych sa hrá na múdrych. Z múdrych, ktorých je na svete nedostatok, len tí najmúdrejší sa hrajú na hlúpych.“

Zdroj: https://citaty-slavnych.sk/autori/jan-werich/
 
blahoslav J B Art
2018-07-25 20:39:33
https://www.digimanie.cz/fujifilm-navysi-vyrobni-kapacitu-objektivu-o-70/7403
 
JohnNewton
2018-07-25 20:41:09
príspevok od: Vixen
John, kašli už na to. Fyzika nie je proste pre každého. Ján Werich takéto situácie komentoval s humorom jemu vlastným, citujem: „Na svete je zavedené, že mnoho hlúpych sa hrá na múdrych. Z múdrych, ktorých je na svete nedostatok, len tí najmúdrejší sa hrajú na hlúpych.“

Zdroj: https://citaty-slavnych.sk/autori/jan-werich/
O nič neide, veď sme to už spolu preberali. V časoch keď sme my zbierali technické vedomosti každá odborná literatúra prešla cenzúrou vysoko vzdelaných ľudí v danom odbore. Internet prináša možnosť zverejňovať rôzne informácie bez takejto kontroly. Kniha "Černobilá fotografie" mala hádam 500 strán. Už sme zleniveli, chceme pobrať rozum z piatich jednoduchých viet...
 
fatality
2018-07-25 21:45:46
príspevok od: JohnNewton
O nič neide, veď sme to už spolu preberali. V časoch keď sme my zbierali technické vedomosti každá odborná literatúra prešla cenzúrou vysoko vzdelaných ľudí v danom odbore. Internet prináša možnosť zverejňovať rôzne informácie bez takejto kontroly. Kniha "Černobilá fotografie" mala hádam 500 strán. Už sme zleniveli, chceme pobrať rozum z piatich jednoduchých viet...
a vyzera to tak,ze chalanko rozdava rozumy aj do sveta.. ..
http://bit.ly/TheHybridShooter
 
MagickVamp
2018-07-26 06:39:09
príspevok od: JohnNewton
No, APSC nemusí mať menšie svetlocitlivé bunky, pre to tvrdím , že na pochopenie svetelnosti objektívu stačí aby sme teoreticky z akéhokoľvek FF snímača "vystrihli" z jeho stredu APSC veľkosť. Ak by sme z týchto dvoch technologicky rovnakých snímačov vyrobili dva identické fotoaparáty (nemení sa veľkosť svetlocitlivej bunky, iba ich počet) budú mať oba snímače pri tej istej svetelnosti objektívu rovnaký odstup signálu od šumu. Ale keď budem chcieť dostať z menšieho snímača rovnako veľký výstup, musím ho viacej zväčšiť, tým sa stane šum viacej viditeľný. Pre to som uvádzal príklad s filmom. Zrno filmu rovnakej značky pri rovnakej expozícii a rovnakom spracovaní je rovnaké na jednotku plochy. Ale zväčšenina z 6 x 6 bude iná ako z 24 x 36.
Ano...ved na to naraza aj moja otazka na konci
 
MagickVamp
2018-07-26 06:44:58
príspevok od: Willi
Ja súhlasím s tým, že APS-C aj FF objektív dostane na senzor svetlo "rovnakej intenzity" takže množstvo svetla na mm štvorcový je to isté, ale FF objektív pokryje väčšiu plochu množstvom svetla rovnakej intenzity. Tým môže väčší senzor profitovať z tej plochy buď tak, že má väčšie pixely, alebo väčšie rozlíšenie pri rovnakých pixeloch takže v konečnom dôsledku to je kvôli tomu, že objektív dostane na senzor viac svetla (celkovo, nie na mm2), takže sa nemýlim, akurát tvoja interpretácia je iná.
Jo ale ked budes vraviet ze ide objektiv tak budes vkuse v spore lebo svetelnost objektivu je rovnaka ci ide o apsc ci ff....mozes nasadit ten objektiv na apsc z nizkym rozlisenim a moze mat menej sumu ako ff s vyssim rozlisenim....preto tvoja nterpretacia je VSEOBECNE nespravna. Pri rovnakom objektive a expozicii a technologii, je sum zavisly od velkosti svetlocitlivej bunky. Ale mozes tvrdohlavo hlasat co hlasas, len nespravne to interpretujes potom.
 
acton
2018-07-26 10:06:15
príspevok od: Vixen
John, kašli už na to. Fyzika nie je proste pre každého. Ján Werich takéto situácie komentoval s humorom jemu vlastným, citujem: „Na svete je zavedené, že mnoho hlúpych sa hrá na múdrych. Z múdrych, ktorých je na svete nedostatok, len tí najmúdrejší sa hrajú na hlúpych.“

Zdroj: https://citaty-slavnych.sk/autori/jan-werich/
citaty su pre tych co sa nevedia riadit svojim rozumom, ktory idu s davom... niekto niecopovie a vela ludi meekaa pritom si mysli ked zameekaa stanu sa tak isto mudry ako autor toho citatu.
 
Willi
2018-07-26 14:16:11
príspevok od: Vixen
John, kašli už na to. Fyzika nie je proste pre každého. Ján Werich takéto situácie komentoval s humorom jemu vlastným, citujem: „Na svete je zavedené, že mnoho hlúpych sa hrá na múdrych. Z múdrych, ktorých je na svete nedostatok, len tí najmúdrejší sa hrajú na hlúpych.“

Zdroj: https://citaty-slavnych.sk/autori/jan-werich/
Je evidentné, že tvojim úmyslom je akurát urážať druhého. K téme si okrem prázdnych arogantných povýšeneckých výrokov a slepého obhajovania nejakého článku bez argumentácie nič nenapísal.

Ani sa nečudujem, že sem stále prispieva len tých istých šesť ľudí. Ostatní si radšej rozmyslia, či tu budú márniť čas.
 
JohnNewton
2018-07-26 15:23:07
príspevok od: Willi
Je evidentné, že tvojim úmyslom je akurát urážať druhého. K téme si okrem prázdnych arogantných povýšeneckých výrokov a slepého obhajovania nejakého článku bez argumentácie nič nenapísal.

Ani sa nečudujem, že sem stále prispieva len tých istých šesť ľudí. Ostatní si radšej rozmyslia, či tu budú márniť čas.
No ja už len toľko, výsledkom "prepočítanej svetelnosti" a jej zlej interpretácie je, že na webe nájdeš množstvo ľudí, ktorí po prepočítaní nadobudli mylný dojem, že 1" snímačom sa dá fotografovať len v rovníkovej Afrika, aj to len na pravé poludnie za seba môžem povedať, že neide o vzájomné porovnávanie si pindíkov, ale len o jednoznačnejšiu interpretáciu. Lebo ako som spomínal, môžem svetelnosť prepočítať aj na napr. 6EV stabilizácie napr. u Olympusu, no a to by už bola iná komédia....a môžem ťa za seba ubezpečiť, že som počas života zapotil pekných pár .hujovín, na ktorých sa dnes už len bavím. Berme to s humorom.
 
Vixen
2018-07-26 18:54:20
príspevok od: Willi
Je evidentné, že tvojim úmyslom je akurát urážať druhého. K téme si okrem prázdnych arogantných povýšeneckých výrokov a slepého obhajovania nejakého článku bez argumentácie nič nenapísal.

Ani sa nečudujem, že sem stále prispieva len tých istých šesť ľudí. Ostatní si radšej rozmyslia, či tu budú márniť čas.
Ak si si láskavo nevšimol tak ja som odpisoval na Johnov príspevok, ale ako sa hovorí, tak trafená hus vždy zagága. Ale napriek tomu mám pre Teba dobrú správu, najdi si nejakého jednoduchšieho koníčka, nebudeš sa tu dalej strápňovať.

 
Willi
2018-07-27 11:14:57
príspevok od: JohnNewton
No ja už len toľko, výsledkom "prepočítanej svetelnosti" a jej zlej interpretácie je, že na webe nájdeš množstvo ľudí, ktorí po prepočítaní nadobudli mylný dojem, že 1" snímačom sa dá fotografovať len v rovníkovej Afrika, aj to len na pravé poludnie za seba môžem povedať, že neide o vzájomné porovnávanie si pindíkov, ale len o jednoznačnejšiu interpretáciu. Lebo ako som spomínal, môžem svetelnosť prepočítať aj na napr. 6EV stabilizácie napr. u Olympusu, no a to by už bola iná komédia....a môžem ťa za seba ubezpečiť, že som počas života zapotil pekných pár .hujovín, na ktorých sa dnes už len bavím. Berme to s humorom.
Ja osobne fotím so všetkým od mobilu cez M43 po full frame a na FF ekvivalent prepočítavam jednoducho preto, aby som vedel čo kupujem / používam v porovnaní s tým, na čo som zvyknutý.
Keď už niekto fotí s tým, čo má, nie je dôvod prepočítavať, ale taktiež je treba vedieť, že 300mm F4 na M43 nie je to isté ako 600mm F4 na FF ako tu bolo spomínané, lebo niektorí sa veru snažia ľudí presvedčiť, že to je to isté.
 
marcus_labeo
2018-07-27 13:21:10
príspevok od: marcus_labeo
Teraz sú na eglobalcentrale neuveriteľné zľavy na Fuji sklá aj telá. Napr.
X-T100 za 526 eur,
X-T20 za 555 eur,
35mm/2 za 319 eur,
10-24mm/4 za 688 eur,
56mm/1,2 za 705 eur.
Aktuálna info: na eglobalcentrale ceny Fujín išli ešte o pár eur dole a sú na absolútne najnižších úrovniach za dobu, čo to sledujem.
Napr. 16mm/1,4 za 679 €, 10-24mm/4 za 683 € alebo 50mm/2 za 344 eur.
Akcia trvá do 31.7., takže kto chce objektívy za historicky najnižšie ceny, mal by sa poponáhľať.
 
JohnNewton
2018-07-27 14:26:26
príspevok od: Willi
Ja osobne fotím so všetkým od mobilu cez M43 po full frame a na FF ekvivalent prepočítavam jednoducho preto, aby som vedel čo kupujem / používam v porovnaní s tým, na čo som zvyknutý.
Keď už niekto fotí s tým, čo má, nie je dôvod prepočítavať, ale taktiež je treba vedieť, že 300mm F4 na M43 nie je to isté ako 600mm F4 na FF ako tu bolo spomínané, lebo niektorí sa veru snažia ľudí presvedčiť, že to je to isté.
No a v tom je ten problém, že to s výpočtom cez crop nesedí(čo sa týka šumu). Ani v DXO Sports(low light ISO) ani pri priamom porovnaní testovacích scén kde si môžeš navoliť rovnakú časť obrazu, rovnaké ISO v RAWe pri rôznych snímačoch. 4/3 Oly M1 mark 2 je na tom prakticky rovnako ako APSC Nikon D500 a podstatne lepšie ako staršie modely rôzných APSC. Sú to generačne rozdielne snímače, tak že je lepšie sa spoľahnúť na merania.
 
Willi
2018-07-27 16:02:37
príspevok od: JohnNewton
No a v tom je ten problém, že to s výpočtom cez crop nesedí(čo sa týka šumu). Ani v DXO Sports(low light ISO) ani pri priamom porovnaní testovacích scén kde si môžeš navoliť rovnakú časť obrazu, rovnaké ISO v RAWe pri rôznych snímačoch. 4/3 Oly M1 mark 2 je na tom prakticky rovnako ako APSC Nikon D500 a podstatne lepšie ako staršie modely rôzných APSC. Sú to generačne rozdielne snímače, tak že je lepšie sa spoľahnúť na merania.
Samozrejme, ja som aj písal, že "ak teda predpokladáme, že senzory používajú rovnakú technológiu". Osobne som testoval Panasonic G9 proti Sony A6500 a G9 tiež nebol ďaleko od A6500 do ISO 6400. Aj keď M43 senzory is dosť pomáhajú tým, že posúvajú native ISO na 200.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia