Hore

Nosič ťažkej techniky

Dlho som závistlivo pozeral na nákupné tašky dôchodcov a hľadal niečo podobné, ale s väčšou nosnosťou a kolieskami, schopnými prejsť aj ľahší terén. Foto-tašky s kolieskami sú drahé, majú malý vnútorný objem a poddizmenzované kolieska.

V rádiu som počul reklamu na nákupné tašky na kolieskach, pozeral som na stránku, ale vybrať cez internet podľa nie veľmi názorných obrázkov som si netrúfal. Našťastie firma bola z Bratislavy, tak nebol problém ísť si tašky pozrieť osobne.

Pri návšťeve som si vybral model Royal Shopper Ballbearing, pre pevnejšiu konštrukciu, kolieska s guličkovými ložiskami, nosnosť 40kg a možnosť pripojenia za bicykel.

http://www.nakupne-tasky.sk/andersen-shopper-royal

K vozíklu bola aj termotaška, ktorá mi síce nevyhovovala, ale v rodine sa zužitkuje.

Na vozík som najprv naložil Batoh Lowepro Vertex 200 AW (s popruhmi ucytenými do kríža) a brašnou Lowepro Nova 200 AW nasunutou na rúčku.



Po rovine a miernom svahu ide vozík veľmi ľahko a stabilne.



Po schodoch tieba ísť opatrne a pomalý, ale dá sa to. Ak ste dvaja a schodov je viac, je jednoduchšie tašku dvihnúť a cez schody preniesť.



Ostrejší svah je tiež zvládnuteľný, ale pri dlhšom stúpajúcom lesnom chodníku to ide v dvojzáprahu oveľa jednoduchšie.





Ani takto naložený vozík nebol problém odviezť na niekoľkokilometrovom okruhu bavorským lesom.



Na rozdiel od fotografovania s batohom, alebo brašňou som po celodennom fotografovaní s vozíkom čerstvý. Vozík stojí samostatne, pri fotografovaní máte voľné ruky. Do hornej brašne si dávam objektívy, ktoré chcem mať poruke, do batohu je prístup horši (treba zavrieť brašňu a zvaliť vozík).

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
sportpeter
2011-04-26 22:15:49
Mne sa naj na tom páči ako to máte pekne poukladané ako podľa návodu ktorý sa vylepšoval roky všetko má svoje miesto a všetko je okamžite po ruke.
 
bear
2011-04-27 06:13:40
príspevok od: sportpeter
Mne sa naj na tom páči ako to máte pekne poukladané ako podľa návodu ktorý sa vylepšoval roky všetko má svoje miesto a všetko je okamžite po ruke.
zatial sme to testovali a doladovali len 3 tyzdne, ale este nejake vylepsenia planujem
 
stefansk
2011-04-29 17:05:10
Bear nápad za 100 bodov
 
seifi
2011-04-29 17:29:13
povedal som si, že do 80,- by som za to dal; 140 nie; zatiaľ nie
 
bear
2011-04-29 19:51:40
príspevok od: seifi
povedal som si, že do 80,- by som za to dal; 140 nie; zatiaľ nie
videl som pouzivat aj plazove voziky (neviem aka je ich cena), tie boli vacsie a masivnejsie. Ak zohladnim cenu techniky na voziku, tak som nechcel kupovat nieco labilnejsie. Foto tasky s kolieskami od lowepro su este niekolkonasobne drahsie
 
slavmiro
2011-04-29 20:41:57
tomu sa povie technomania. Videl som dvoch panov fotografov v rokoch ako obdobny vozik tahali so sebou na Plitviciach. Je to dobre riesenie pre profikov co fotia 8h/denne/200dni v roku a tam kam chodia sa nedostanu s SUV. Alebo ludi co si nosia zableskovu aparaturu, ktorou svietia lepsie ako Stvoritel. U seba som myslienky tohoto zatial druhu zavrhol, staci ked si spomeniem co nosia horski nosici, tak je si nepripustam ulavu s nejakym 15kg baglom. Mozno v dochodku za 1/4 storocia budem inac uvazovat.
 
flash007
2011-04-29 21:02:55
len musis mat BAG ktory je vhodny na ten Trolly ci ako sa vola ja mam kata a ona to ma . Inac previazovat so slingami a inymi sputavacmi to je dost nedobre a nestabilne.
 
Robino
2011-04-29 21:05:07
Hlavne to niekde nezabudnúť... vyzerá tam byť ukrytá hodnota nového auta...
A toho Rajca by bola škoda
 
bear
2011-04-30 00:03:12
príspevok od: slavmiro
tomu sa povie technomania. Videl som dvoch panov fotografov v rokoch ako obdobny vozik tahali so sebou na Plitviciach. Je to dobre riesenie pre profikov co fotia 8h/denne/200dni v roku a tam kam chodia sa nedostanu s SUV. Alebo ludi co si nosia zableskovu aparaturu, ktorou svietia lepsie ako Stvoritel. U seba som myslienky tohoto zatial druhu zavrhol, staci ked si spomeniem co nosia horski nosici, tak je si nepripustam ulavu s nejakym 15kg baglom. Mozno v dochodku za 1/4 storocia budem inac uvazovat.
Ja nikdy nenechavam ziadnu techniku co by mohla byt lakava pre zlodejov v aute. Pri vylete, kde je sanca fotit rozne zanre je to takto ovela pohodlnejsie a zdravsie na chrbat.
 
bear
2011-04-30 00:06:04
príspevok od: flash007
len musis mat BAG ktory je vhodny na ten Trolly ci ako sa vola ja mam kata a ona to ma . Inac previazovat so slingami a inymi sputavacmi to je dost nedobre a nestabilne.
Na pripevnenie som vyuzil popruhy batohu, len som ich uchytil do kriza pre lepsiu stabilitu (drzi pevne, aj ked to potrebujem otocir, nalozit do kufra, vyniest hore schodmi....). Brasna je nasunuta na sirokej rucke, takze stabilita je tiez ok, pokial to neotocim kolieskami hore, tak drzi na mieste.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-04-30 10:36:53
fuuha tak toto by som nemohol vlacit so sebou ja uz mam problem ma vacsi ruksak na chrbte..pri foteni potrebujem mat aj urcity relax..400mm bolo maximum kedy som este mal relax, vlacit 5 objektivov tak to ma zas az tak fotit nebavi
 
bear
2011-04-30 16:40:23
príspevok od: tomatito
fuuha tak toto by som nemohol vlacit so sebou ja uz mam problem ma vacsi ruksak na chrbte..pri foteni potrebujem mat aj urcity relax..400mm bolo maximum kedy som este mal relax, vlacit 5 objektivov tak to ma zas az tak fotit nebavi
Ved o tom to je, vdaka tomuto voziku mam z fotenia relax, aj ked mam pri sebe 10 objektivov. Samozrejme nie je to vhodne pre kazdy zaner. Pri reportazi, street, v dave ludi, alebo v narocnejsom terene je to nevhodne.
Prenasanie je celeho toho hebeda nie je narocnejsie ako ked v ruke drzis fotak s 24-105. Ked stojis/fotis, tak Ta to neobmedzuje ako batoh na hrbte. Na celodenny vylet do zoo, kde si chces zobrat 400/2.8, 200/1.8, 135/2, macro, 85/1.2, blesk, stativ. Vdaka velkym kolieskam s gulickovymi loziskami to zvladne presunut aj dieta.
 
paoravec
2011-04-30 20:30:41
Je to nápad , ale mna by zaujimala štatistika kolko z toho za celdenný výlet použiješ ( hore kopečkom , dole kopečkom ... ) prosto foto je drina !!!!
 
Snowkill
2011-04-30 22:02:47
ja si myslim ze je to naprd , jako pokud jedu fotit kde se nedostanu autem a timhle v phode jo tak mozna ... si to vezmu.... ale na nějake ty vylety kdy nevis co kde jaka prekážka kde bude tak je to na prd, .......
 
haplo602
2011-05-02 13:05:52
dufam ze sa nikdy nedostanem do stavu kde by som taketo riesenie potreboval.
 
Bajz0
2011-05-02 23:45:31
Ja som videl take male prenosne schodiky s dvoma ci troma stupienkami nieco ako toto http://static.zlacnene.sk/foto/vyrobky/136250/136168.jpg ale mali aj kolieska a dal sa znich vyklopit taky dinzik aby to bolo ako tento vozik. Kedze to boli schody tak nosnost bola urcite zarucena. Ale netusim kde som to videl a neviem sa k tomu nikde dopatrat...
 
Ferdo
2011-05-04 16:33:25
Akykolvek vylet s tolkou technikou musi byt "velmi prijemna zalezitost". Nechcel by som to zo sebou trepat ani na tom voziku.

Ja som sa vybral skor opacnym smerom, minimalizovanim techniky. Na rodinne vylety mensie APS-C telo, setovy zoom a pevna 50. Za zvieratka v ZOO mi ajtak nikto nezaplati, nemam dovod ich fotit.

Na zakazkove fotenie profi vybava s tymi sklami ktore najcastejsie pouzivam, 24-70/2.8, 50/1.4, 85/1.4, 2xBlesk, dve FX tela a nic viac mi netreba

Netvrdim ze k tomu v buducnosti nieco nepribude ale budu to najskor mensie pevne skla, 35, 135...
 
izzino
2011-05-04 19:07:33
príspevok od: paoravec
Je to nápad , ale mna by zaujimala štatistika kolko z toho za celdenný výlet použiješ ( hore kopečkom , dole kopečkom ... ) prosto foto je drina !!!!
Je to super napad a uz dlhsiu dobu hladme najlepsie riesenie. Toto zatial vyhrava
 
izzino
2011-05-04 19:10:13
príspevok od: Snowkill
ja si myslim ze je to naprd , jako pokud jedu fotit kde se nedostanu autem a timhle v phode jo tak mozna ... si to vezmu.... ale na nějake ty vylety kdy nevis co kde jaka prekážka kde bude tak je to na prd, .......
Je to vynikajuca vec na cely den trebars v ZOO ako pisal Bear, napriklad si skus urobit celodenne kolecko v Arborete, alebo v Ledniciach. Budes vdacny az az
 
izzino
2011-05-04 19:14:41
príspevok od: Ferdo
Akykolvek vylet s tolkou technikou musi byt "velmi prijemna zalezitost". Nechcel by som to zo sebou trepat ani na tom voziku.

Ja som sa vybral skor opacnym smerom, minimalizovanim techniky. Na rodinne vylety mensie APS-C telo, setovy zoom a pevna 50. Za zvieratka v ZOO mi ajtak nikto nezaplati, nemam dovod ich fotit.

Na zakazkove fotenie profi vybava s tymi sklami ktore najcastejsie pouzivam, 24-70/2.8, 50/1.4, 85/1.4, 2xBlesk, dve FX tela a nic viac mi netreba

Netvrdim ze k tomu v buducnosti nieco nepribude ale budu to najskor mensie pevne skla, 35, 135...
Dva stojany na blesky, stativ, na svadbe minimalne dve tela, dva blesky, softboxy, 70-200, 85, 200, 17-35, 24-70, 2X manfrotto havy duty clamp, + Arm , odrazka, nejaky drziaky a somarinky a budes rad ze mas vozik, nedaj boze zo sebou este zoberies Battery pack a beauty dish.

Ale kludne to nos v rukach a na pleci.
prajem vela stastia.
 
bear
2011-05-04 19:43:34
Nie je to pre kazdodenne pouzitie, ale obcas fotograf so sebou potrebuje toho zobrat viac. Kto so sebou niekedy nosil 3 a viac kilovy objektiv, alebo si berie so sebou velku strobist aparaturu, hlada taketo riesenie.
V bavorskom lese mala vacsina fotografov tento vozik;
http://www.eckla.de/english/beachrolly.html
 
Ferdo
2011-05-04 20:10:48
príspevok od: izzino
Dva stojany na blesky, stativ, na svadbe minimalne dve tela, dva blesky, softboxy, 70-200, 85, 200, 17-35, 24-70, 2X manfrotto havy duty clamp, + Arm , odrazka, nejaky drziaky a somarinky a budes rad ze mas vozik, nedaj boze zo sebou este zoberies Battery pack a beauty dish.

Ale kludne to nos v rukach a na pleci.
prajem vela stastia.
ako som pisal, na svadby a ine zakazkove fotenie nosim dve FX tela 24-70/2.8, 50/1.4, 85/1.4, 2xBlesk.. vsetko pekne v jednej brasni a nic viac mi nechyba

V aute mam stativy na blesky, softbox, dazdnik a odrazky. No a tieto veci nemam dovod nosit do terenu vsetky naraz, zvazim podla podmienok do ktorych idem fotit, co viac si zoberem. A myslis ze tym fotkam nieco chyba? Naco by som si komplikoval zivot nosenim vsetkych tych veci ktore si vymenoval a ktore vlastne ani nemam Na podobne experimentovanie s bleskami, svetlami na svadbe skutocne nie je priestor.

Na velmi obcasne pouzitie ano, ale netvar sa ze je to nevyhnutnost
 
dodo_bb
2011-05-04 22:59:59
príspevok od: bear
Nie je to pre kazdodenne pouzitie, ale obcas fotograf so sebou potrebuje toho zobrat viac. Kto so sebou niekedy nosil 3 a viac kilovy objektiv, alebo si berie so sebou velku strobist aparaturu, hlada taketo riesenie.
V bavorskom lese mala vacsina fotografov tento vozik;
http://www.eckla.de/english/beachrolly.html
Mám už dávno podobné riešenie, vyrobené z pevného golfového vozíka. Chcel som pôvodne napísať, ako to mám spravené, ale kedže podľa reakcií je to "naprd", tak sa mi už ani nechce Sám to používam často - môj ruksak s dvomi telami, pár drobnosťami a 4 - 5 objektívmi (bežná výbava na športové fotenie) má vyše 16 kg. Na jazdeckých pretekoch sa mi nechcelo pohadzovať ruksak a druhé telo v prachu a blate po zemi. To je okrem váhy druhý dôvod na vlastnenie vozíka. Fakt, že si do sieťky pod vozík dám aj termosku s kávou a pršiplášť, že tam mám priestor na fľašu vody, že mám všetko čisté, že pri výmene skla nemusím váľať otvorený batoh po zemi a nebolí ma chrbát z nosenia vecí - mne to stojí za to Tí, čo sú proti sú buď mladí a ešte akotak zdraví, alebo ich technika veľa neváži. A ako hovorí profík McNally:
- techniku, ktorú necháš doma budeš určite potrebovať
- za techniku, ktorú nechávaš doma si vyhodil peniaze zbytočne
 
Jerry C.
2011-05-04 23:34:11
príspevok od: dodo_bb
Mám už dávno podobné riešenie, vyrobené z pevného golfového vozíka. Chcel som pôvodne napísať, ako to mám spravené, ale kedže podľa reakcií je to "naprd", tak sa mi už ani nechce Sám to používam často - môj ruksak s dvomi telami, pár drobnosťami a 4 - 5 objektívmi (bežná výbava na športové fotenie) má vyše 16 kg. Na jazdeckých pretekoch sa mi nechcelo pohadzovať ruksak a druhé telo v prachu a blate po zemi. To je okrem váhy druhý dôvod na vlastnenie vozíka. Fakt, že si do sieťky pod vozík dám aj termosku s kávou a pršiplášť, že tam mám priestor na fľašu vody, že mám všetko čisté, že pri výmene skla nemusím váľať otvorený batoh po zemi a nebolí ma chrbát z nosenia vecí - mne to stojí za to Tí, čo sú proti sú buď mladí a ešte akotak zdraví, alebo ich technika veľa neváži. A ako hovorí profík McNally:
- techniku, ktorú necháš doma budeš určite potrebovať
- za techniku, ktorú nechávaš doma si vyhodil peniaze zbytočne
múdre slová ,hlavne posledné dve vety
 
Ferdo
2011-05-04 23:38:21
príspevok od: dodo_bb
Mám už dávno podobné riešenie, vyrobené z pevného golfového vozíka. Chcel som pôvodne napísať, ako to mám spravené, ale kedže podľa reakcií je to "naprd", tak sa mi už ani nechce Sám to používam často - môj ruksak s dvomi telami, pár drobnosťami a 4 - 5 objektívmi (bežná výbava na športové fotenie) má vyše 16 kg. Na jazdeckých pretekoch sa mi nechcelo pohadzovať ruksak a druhé telo v prachu a blate po zemi. To je okrem váhy druhý dôvod na vlastnenie vozíka. Fakt, že si do sieťky pod vozík dám aj termosku s kávou a pršiplášť, že tam mám priestor na fľašu vody, že mám všetko čisté, že pri výmene skla nemusím váľať otvorený batoh po zemi a nebolí ma chrbát z nosenia vecí - mne to stojí za to Tí, čo sú proti sú buď mladí a ešte akotak zdraví, alebo ich technika veľa neváži. A ako hovorí profík McNally:
- techniku, ktorú necháš doma budeš určite potrebovať
- za techniku, ktorú nechávaš doma si vyhodil peniaze zbytočne
dodo to je uplne v pohode, fotenie sportu, velke a tazke teleobjektivy, ma to svoj vyznam.. a je to dobry napad. Pokial teda nefotis niekde na svahu lyziarov, na kopcoch mountainbikerov alebo nieco podobne, ze by si sa potreboval premiestnovat v tazsom terene.

Ale to co tu napisal izzino, neviem si predstavit ze by som na svadbe behal s takym vozikom, to som este nevidel
 
Big Lebowski
2011-05-04 23:46:29
Ak niekto fotí svadby, tak to asi nevyužije. Ale ak niekto fotí prírodu, tak takúto vec využije. To že to pre toho alebo hentoho nie je to pravé orechové, neznamená že to nebude to pravé pre iného. Netreba byť úzkoprsí a pozerať len na seba.
Takéhoto pomocníka používa veľa fotografov. Už len keď si zájdete do bavorského lesa, tak ich tam nájdete desiatky. Je to pohodlné a ako dodo napísal, nemusí hádzať batoh do blata, má ho stále na vozíku.
Tiež pravda, že pre fotografa nemajúceho auto je toto riešenie nie až tak praktické.
 
MartinH
2011-05-05 00:32:09
tak stymto by som nikam nesiel..
 
Noel
2011-05-05 11:50:57
Staci ist do IKEI a kupit si tam vozik... bezne tymto spobom nosim zableskove svetla a je to velmi uzitocne a lahke...
 
kalerab
2011-05-05 13:36:30
príspevok od: Noel
Staci ist do IKEI a kupit si tam vozik... bezne tymto spobom nosim zableskove svetla a je to velmi uzitocne a lahke...
tento? http://www.ikea.com/sk/sk/catalog/products/40060836
 
dodo_bb
2011-05-05 22:54:49
Tak som teda napísal, ako mám vykoumaný vozík ja a nájdete to tu:
www.ephoto.sk/komunita/clanky-uzivatelov/137/vozik-na-techniku/

Modelka práve nemala čas a ateliér bol obsadený, tak som to nafotil ja doma v garáži. Ospravedlňte prosím zníženú kvalitu obrazu a zvuku
 
conan7
2011-05-06 01:01:00
ináč existujú aj rybárske vozíky, a majú celkom zaujímavú cenu. stabilitu neviem posúdiť.

http://www.hobbymalacky.sk/voziky/
 
Bajz0
2011-05-06 01:53:47
toto som mysllel
http://www.amazon.com/Travel-Smart-Ladderkart-Professional-Stepladder/dp/B000A1FQEY
 
MudrNikon
2011-08-01 23:38:28
inak riešim podobný problém a zvažujem toto
http://www.csfotoobchod.cz/eshop/fototransport/system-kata/kata-doplnky/kata-vg-dts-insertrolley.html
 
bear
2011-08-02 06:36:52
príspevok od: MudrNikon
inak riešim podobný problém a zvažujem toto
http://www.csfotoobchod.cz/eshop/fototransport/system-kata/kata-doplnky/kata-vg-dts-insertrolley.html
Uz len pohlad na tie kolieska napoveda, ze to do terenu nebude.
 
mavin
2011-08-20 12:49:32
príspevok od: Ferdo
dodo to je uplne v pohode, fotenie sportu, velke a tazke teleobjektivy, ma to svoj vyznam.. a je to dobry napad. Pokial teda nefotis niekde na svahu lyziarov, na kopcoch mountainbikerov alebo nieco podobne, ze by si sa potreboval premiestnovat v tazsom terene.

Ale to co tu napisal izzino, neviem si predstavit ze by som na svadbe behal s takym vozikom, to som este nevidel
Ja som napriklad az vcera objavil tento clanok a konecne som zistil co mi doteraz na svadbach chybalo. Toto povazujem za celkom sofistikovane riesenie. Neustale zhadzovanie a nasadzovanie fotovaku na chrbat je dost neprekticke, pri vymene skiel ako tu uz bolo spomenute sa to vala po zemi (a svadba sa nefoti vzdy za idealneho pocasia). Nehovoriac o tom, ze som nosenim (a neustalym nasadzovanim a zhadzovanim vaku z chrbta) znicil uz dva obleky - takze investicia do takehoto voziku sa velmi rychlo vrati.
 
Ferdo
2011-08-20 17:35:23
príspevok od: mavin
Ja som napriklad az vcera objavil tento clanok a konecne som zistil co mi doteraz na svadbach chybalo. Toto povazujem za celkom sofistikovane riesenie. Neustale zhadzovanie a nasadzovanie fotovaku na chrbat je dost neprekticke, pri vymene skiel ako tu uz bolo spomenute sa to vala po zemi (a svadba sa nefoti vzdy za idealneho pocasia). Nehovoriac o tom, ze som nosenim (a neustalym nasadzovanim a zhadzovanim vaku z chrbta) znicil uz dva obleky - takze investicia do takehoto voziku sa velmi rychlo vrati.
tak vak je na svadby velmi neprakticky... okrem ineho s oblekom vyzera fakt blbo na svadby jednoznacne brasna na plece.
 
MudrNikon
2011-08-20 20:16:17
príspevok od: bear
Uz len pohlad na tie kolieska napoveda, ze to do terenu nebude.
hm no ked skúsim tak poviem
 
mavin
2011-08-21 10:23:39
príspevok od: Ferdo
tak vak je na svadby velmi neprakticky... okrem ineho s oblekom vyzera fakt blbo na svadby jednoznacne brasna na plece.
Pre niekoho je fotenie svadby viac ako iba nacvakat par zaberov v exteriery s jednym telom s dvoma - troma objektivmi. Takze tvoje "jednoznacne brasna na plece" plati mozno iba pre teba. Pre nas, pre ktorych je nepostradatelnou sucastou mat pri sebe minimalne dve tela s battery gripmi, tazkym teleobjektivom a monopodom, odraznu dosku, softbox, nejaku tu karimatku ked clovek musi ist koli fotke az na zem, sadu filtrov, sedu tabulku, stativ, .... je jednoducho jednoducho nepouzitelna a neprakticka tvoja brasnicka. Tym samozrejme nechcem nijako zhadzovat tvoj pristup k praci takze si to nevysvetluj prosim ta zle aby sa tu debata nezvrtla na inu temu. Ja som tu reagoval na svely napad, ktory tu bear zrecenzoval, ktory nevyuzijem iba pri svojej praci ale aj vo volnom case.
A na koniec, mna si ludia nevolaju na svadbu aby som vyzeral ci nevyzeral s vakom blbo - s tym vakom ma vidia iba novomanzelia a ich sofer ked fotime v exterieroch a zarucujem ti, ze im je uplne jedno ci mam na chrbte vak alebo cez plece spustenu nejaku brasnicku ako ty. Dolezita je pre nas vsetkych vysledna fotografia, nie?
 
Ferdo
2011-08-21 14:24:44
príspevok od: mavin
Pre niekoho je fotenie svadby viac ako iba nacvakat par zaberov v exteriery s jednym telom s dvoma - troma objektivmi. Takze tvoje "jednoznacne brasna na plece" plati mozno iba pre teba. Pre nas, pre ktorych je nepostradatelnou sucastou mat pri sebe minimalne dve tela s battery gripmi, tazkym teleobjektivom a monopodom, odraznu dosku, softbox, nejaku tu karimatku ked clovek musi ist koli fotke az na zem, sadu filtrov, sedu tabulku, stativ, .... je jednoducho jednoducho nepouzitelna a neprakticka tvoja brasnicka. Tym samozrejme nechcem nijako zhadzovat tvoj pristup k praci takze si to nevysvetluj prosim ta zle aby sa tu debata nezvrtla na inu temu. Ja som tu reagoval na svely napad, ktory tu bear zrecenzoval, ktory nevyuzijem iba pri svojej praci ale aj vo volnom case.
A na koniec, mna si ludia nevolaju na svadbu aby som vyzeral ci nevyzeral s vakom blbo - s tym vakom ma vidia iba novomanzelia a ich sofer ked fotime v exterieroch a zarucujem ti, ze im je uplne jedno ci mam na chrbte vak alebo cez plece spustenu nejaku brasnicku ako ty. Dolezita je pre nas vsetkych vysledna fotografia, nie?
No jo, mas pravdu, ja si chodim na svadby len tak nacvakat par zaberov a naozaj len obcas, ludia za moje fotky moc nestoja, mozno preto ze na svadby nechodim nalozeny ako na stanovacku.. vyzeram malo profi
 
Ferdo
2011-08-21 14:37:56
a asi ma teraz ukamenujes ale nemam ani ten tazky teleobjektiv, neuveris mi ale nepotrebujem ho. Aj ked by sa mi do tej mojej "brasnicky" zmestil.
 
mavin
2011-08-21 21:18:26
príspevok od: Ferdo
No jo, mas pravdu, ja si chodim na svadby len tak nacvakat par zaberov a naozaj len obcas, ludia za moje fotky moc nestoja, mozno preto ze na svadby nechodim nalozeny ako na stanovacku.. vyzeram malo profi
Zdoraznim o co mi v mojom prispevku islo - reagoval som na tvoje tvrdenia "na svadby jednoznacne brasna na plece" a "neviem si predstavit ze by som na svadbe behal s takym vozikom, to som este nevidel"...
Samozrejme si to zobral z uhla z akeho to vacsinou bere niekto kto potvrdzuje stare zname pravidlo "trafena hus zagaga". Profesional za ktoreho sa povazujes nema potrebu reagovat na podobny prispevok a este k tomu na prispevok v ktorom som zdoraznil, ze sa nijako nechcem dotknut tvojej prace iba som ti chcel ukazat, ze su tu fotografi, ktorych praca sa odlisuje od tvojej a ktory sa na kazdu zakazku pozeraju z pohladu aby ich posunula v ich profesii dalej a nerobia si preto tazku hlavu ci vyzeraju "blbo" s batohom ked fotia v exterieri alebo nie. Jednoducho chcu byt obmedzovany iba svojou sikovnostou ci nesikovnostou a nie tym, ze si odraznu dosku ci konkretny objektiv nechali v aute a nemju ho poruke. Obhajujem tu riesenie, ktore bear prezentoval a dakujem mu za tuto recenziu, pretoze mi ukazal riesenie, ktore moze dobre plnit svoju ulohu a ulahcit mi tak zivot. Ja otvorene priznam, ze sa fotenim nezivim. Zivi ma nie co ine. Firmu som si zalozil vylucne z dovodu aby som tuto pracu vykonaval legalne a zarobene financie investujem naspat do svojej fotovybavy. Vieme asi obaja, ze tento konicek stoji nemale peniaze. Preto sa tu s tebou vobec nechcem pustat do debaty ci potrebujes alebo nepotrebujes nejaky objektiv a ci pouzivas alebo nepouzivas dane prislusenstvo. Neraz ma autori s ovela horsou a profesionalmi zatracovanou technikou presvedcuju ze pre dobru fotku je dolezite nieco uplne ine ako dokonale technicke vybavenie. Z toho, ze vyzeras malo profi si nic nerob. Slovo profi si mozno iba zle vysvetlujes.

Definicia:
"Profesionál je odborník na určitú oblasť vedenia alebo ľudskej činnosti. Pod pojmom profesionál v danom odbore rozumieme tiež človeka, ktorý sa danou činnosťou živí, tvorí hlavnú náplň jeho zamestnania, alebo inak, človek ktorý za danú činnosť poberá honorár a je pre svoju činnosť kvalifikovaný (odborným vzdelaním, praxou, skúsenosťami a pod.)."

Takze nemusis chodit na svadbu ako na stanovacku aby si bol profesional. Z definicie je jasne, ze nim si. Odosobni sa prosim od toho trosku a skus sa na to pozriet z ineho pohladu. Bear si dal tu namahu aby tu uverejnil tuto recenziu a podelil sa s nami ostatnymi za svoj "zlepsovak". Keby si nereagoval na moj prispevok tak tvoje reakcie v tejto diskusii odignorujem ale citil som jednoducho potrebu a aj akusi povinnost ked si uz na mna reagoval ti vysvetlit preco som svoj prispevok v tejto diskusii napisal. Ak tu mas na tomto portali nejaku dobru recenziu hod sem link, rad nacerpam nove informacie a inspirujem sa. Kritizovat vie kazdy, pomoct uz malokto. Pomoc a dobre napady sa castokrat ocakavaju hlavne od profesionalov. Tam je ten hlavny rozdiel medzi "profi" a profi, ktory si zrejme mylis.
PS: pozrel som si tvoju stranku a za seba mozem povedat, ze svojim portfoliom sa radis medzi tu lepsiu polovicu fotografov, ktore ponukaju svoje sluzby v oblasti svadobnej fotografie. Zelam ti dobre svetlo a pred tvojou reakciou ta chcem este ubezpecit, ze svoj prispevok a vsetko co som napisal smerom k tvojej osobe som (aj ked sa to po precitani tak moze javit) nemyslel nijak zle a s cielom sa ta nejako dotknut. Len ma velmi mrzi ked si niekto da namahu sa s niecim podelit a docka sa (podla mna, cize opat subjektivne... iba kritiky). Ludia stratia chut a motivaciu sem taketo prispevky vobec vkladat. Sam mas moznost vidiet ake je to v tejto sekcii riedke.
 
Ferdo
2011-08-21 21:38:03
príspevok od: mavin
Zdoraznim o co mi v mojom prispevku islo - reagoval som na tvoje tvrdenia "na svadby jednoznacne brasna na plece" a "neviem si predstavit ze by som na svadbe behal s takym vozikom, to som este nevidel"...
Samozrejme si to zobral z uhla z akeho to vacsinou bere niekto kto potvrdzuje stare zname pravidlo "trafena hus zagaga". Profesional za ktoreho sa povazujes nema potrebu reagovat na podobny prispevok a este k tomu na prispevok v ktorom som zdoraznil, ze sa nijako nechcem dotknut tvojej prace iba som ti chcel ukazat, ze su tu fotografi, ktorych praca sa odlisuje od tvojej a ktory sa na kazdu zakazku pozeraju z pohladu aby ich posunula v ich profesii dalej a nerobia si preto tazku hlavu ci vyzeraju "blbo" s batohom ked fotia v exterieri alebo nie. Jednoducho chcu byt obmedzovany iba svojou sikovnostou ci nesikovnostou a nie tym, ze si odraznu dosku ci konkretny objektiv nechali v aute a nemju ho poruke. Obhajujem tu riesenie, ktore bear prezentoval a dakujem mu za tuto recenziu, pretoze mi ukazal riesenie, ktore moze dobre plnit svoju ulohu a ulahcit mi tak zivot. Ja otvorene priznam, ze sa fotenim nezivim. Zivi ma nie co ine. Firmu som si zalozil vylucne z dovodu aby som tuto pracu vykonaval legalne a zarobene financie investujem naspat do svojej fotovybavy. Vieme asi obaja, ze tento konicek stoji nemale peniaze. Preto sa tu s tebou vobec nechcem pustat do debaty ci potrebujes alebo nepotrebujes nejaky objektiv a ci pouzivas alebo nepouzivas dane prislusenstvo. Neraz ma autori s ovela horsou a profesionalmi zatracovanou technikou presvedcuju ze pre dobru fotku je dolezite nieco uplne ine ako dokonale technicke vybavenie. Z toho, ze vyzeras malo profi si nic nerob. Slovo profi si mozno iba zle vysvetlujes.

Definicia:
"Profesionál je odborník na určitú oblasť vedenia alebo ľudskej činnosti. Pod pojmom profesionál v danom odbore rozumieme tiež človeka, ktorý sa danou činnosťou živí, tvorí hlavnú náplň jeho zamestnania, alebo inak, človek ktorý za danú činnosť poberá honorár a je pre svoju činnosť kvalifikovaný (odborným vzdelaním, praxou, skúsenosťami a pod.)."

Takze nemusis chodit na svadbu ako na stanovacku aby si bol profesional. Z definicie je jasne, ze nim si. Odosobni sa prosim od toho trosku a skus sa na to pozriet z ineho pohladu. Bear si dal tu namahu aby tu uverejnil tuto recenziu a podelil sa s nami ostatnymi za svoj "zlepsovak". Keby si nereagoval na moj prispevok tak tvoje reakcie v tejto diskusii odignorujem ale citil som jednoducho potrebu a aj akusi povinnost ked si uz na mna reagoval ti vysvetlit preco som svoj prispevok v tejto diskusii napisal. Ak tu mas na tomto portali nejaku dobru recenziu hod sem link, rad nacerpam nove informacie a inspirujem sa. Kritizovat vie kazdy, pomoct uz malokto. Pomoc a dobre napady sa castokrat ocakavaju hlavne od profesionalov. Tam je ten hlavny rozdiel medzi "profi" a profi, ktory si zrejme mylis.
PS: pozrel som si tvoju stranku a za seba mozem povedat, ze svojim portfoliom sa radis medzi tu lepsiu polovicu fotografov, ktore ponukaju svoje sluzby v oblasti svadobnej fotografie. Zelam ti dobre svetlo a pred tvojou reakciou ta chcem este ubezpecit, ze svoj prispevok a vsetko co som napisal smerom k tvojej osobe som (aj ked sa to po precitani tak moze javit) nemyslel nijak zle a s cielom sa ta nejako dotknut. Len ma velmi mrzi ked si niekto da namahu sa s niecim podelit a docka sa (podla mna, cize opat subjektivne... iba kritiky). Ludia stratia chut a motivaciu sem taketo prispevky vobec vkladat. Sam mas moznost vidiet ake je to v tejto sekcii riedke.
Ja som k clanku vyjadril len moj nazor, na tom nic zle nie je .

Michalov zlepsovak je dobry, o tom niet pochyb... pri urcitych fotografickych zanroch si to viem predstavit ale znova sa budem opakovat ze pri celodennom svadobnom foteni by to bolo skor na obtiaz. Velakrat sa dostanem do situacie ked musim vyslovene utekat aby som sa stihol presunut z miesta A na miesto B, hlavne pri reportaznej casti svadby. Co sa tyka fotovaku, jednu sezonu som absolvoval s nim a neustale zhadozvanie vaku z pliec, nemotornost a spoteny chrbat ma dost otravovali, preto povazujem brasnu za lepsie riesenie. Z pleca ju zhodim rychlo, ku technike sa dostanem tiez rychlo, kdekolvek ju polozim bez toho aby som riesil, ci si nezaspinim chrbat ako pri vaku.

Takze objavilo sa tu vela pozitivnych nazorov na Michalov zlepsovak a ja som pridal svoj nazor premietnuty na fotograficky zaner ktorym sa zaoberam. Snad je to v poriadku
 
mavin
2011-08-30 13:32:18
takze tvoj napad sa osvedcil v praxi aj mne - pripajam aj par fotografii. Vyhoda tohto vozika je hlavne v jeho kvalitnej konstrukcii a relativne nizkej vahe - co umoznuje vozik zlozit, pripevnit na vak a da sa teda bez problemov prejst aj usek kde nie je spevnena komunikacia (tlacit ho za sebou je samozrejme ale ovela pohodlnejsie ako nosit ho na chrbte
 
mavin
2011-08-30 13:33:59
a tu su este 3 fotky, ktore sa nezmestili do predchadzajuceho prispevku:
 
bear
2011-08-30 13:41:53
príspevok od: mavin
takze tvoj napad sa osvedcil v praxi aj mne - pripajam aj par fotografii. Vyhoda tohto vozika je hlavne v jeho kvalitnej konstrukcii a relativne nizkej vahe - co umoznuje vozik zlozit, pripevnit na vak a da sa teda bez problemov prejst aj usek kde nie je spevnena komunikacia (tlacit ho za sebou je samozrejme ale ovela pohodlnejsie ako nosit ho na chrbte
Som rad, ze tip pomohol. Teraz na nom skusam pouzivat batoh Gura gear kiboko 30L a je to super. Vyhodou je, ze vsetky popruhy ide rychlo zbalit do vacku na batohu a batoh prichytim gumickou k voziku.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-08-30 13:59:59
príspevok od: mavin
a tu su este 3 fotky, ktore sa nezmestili do predchadzajuceho prispevku:
Ty to mas nejake vytuningovane. Aka je to znacka?
 
bear
2011-08-30 14:05:59
príspevok od: Karol Srnec
Ty to mas nejake vytuningovane. Aka je to znacka?
Je to presne to iste, len s inymi kolieskami.
 
mavin
2011-08-30 14:14:42
príspevok od: Karol Srnec
Ty to mas nejake vytuningovane. Aka je to znacka?
ano je to presne to iste.... objednaval som to cez internet.... tak som vsadil na bearove referencie, nakolko som si to nemal ako pred kupou "ohmatat".... a som spokojny. Z tej ponuky co tam maju je toto na tento ucel asi najvhodnejsie.
 
Cosita
2013-06-20 20:49:14
Tak toto sa mi páči Jedine by som sa bála toho, že mi to niekto vytrhne z ruky a ujde s tým !
 

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované

Newsletter

Chcete byť informovaný o novinkách portálu ePhoto.sk? Prihláste sa k odberu newslettera.