Hore

7 statočných v Londýne

Londýn. Tento minireportík sa nebude týkať notoricky známych faktov o známom meste. Čo vieme? Je to mesto kozmopolitné, plné kultúry, rôznych národností, módy. K Milánu, Parížu, New Yorku sa isto Londýn hrdo hlási k určovaniu módnych trendov. V podstate si na seba môžete obliecť aj vrece, a aj tak sa nikto za vami neotočí s počudovaním. Veď bodaj by ste to stíhali, keď na jeho ploche žije dvojnásobok populácie Slovenska...
Tá veľkosť a rozmanitosť má aj ďalší efekt. Ľudia sú tu izolovaní. Každý kráča vo svojej bubline, ochrannej atmosfére, ktorú keď mu z ničoho nič narušíte, môžete byť svedkom zaujímavých situácii, ku ktorým sa dostaneme prostredníctvom tohto minireportu.

Všetko to naštartovala jedna sms správa slovenského fotografa, ktorý sa chcel so mnou stretnúť v Londýne. Slovo dalo slovo, obvolal som ešte niekoľko ďalších priateľov vo fotozbrani a stretli sme sa v tomto úžasnom meste .
Neviem ako je to s politikou a stavom ekonomickým. Tiež do reklamy sa nevyznám, ale vážení, fotografia spája! Stretlo sa nás tam 7. Sedem ľudí, sedem životov, 7 pohľadov na svet, 3 fotoweby a 2 národnosti. Tentoraz už oslobodení od anonymity a nickov. Ľubo, Jaro, Miro, Tomáš, Peter, Zdeněk, Gabo. Samozrejme krstné mená vám nič nepovedia, tak sa vrátim do reči virtuálnej. Wray, Noik, 100kocúr, Tomatito, Reefe, Smeghead a Gabriel11. Aj keď Reefe mal ešte podporu jeho krajšej polovičky... Tá si neskôr dokázala získať Tomášov obdiv, nakoľko vedela vyvážiť bielu na fotoaparáte :)
Zrazili sme sa na hlavnej železničnej stanici Victoria. Odtiaľ sme si len trochu prekrížili cestu do krčmičky – pubu Shakespeare. Od kráľa divadelných hier a poézie sme viedli rozhovory viac prozaické. Na našom stole sa objavilo pár pínt piva, džús, anglický čaj s mliekom a minerálka. O malú chvíľu samozrejme na stole začalo pomaly pribúdať foto náradie. Až to za krátku dobu vyzeralo, ako na stole Rudolfa II. vo filme Cisárov pekár, kde Tycho Brahe vysvetľoval princíp obiehania Zeme okolo Slnka s otráveným vínom. Zrazu bolo nepodstatné, a vlastne lepšie povedané, stratili ste prehľad, aký a koho fotoaparát držíte v ruke :)
Po tejto pauze sme vyrazili do mesta na pár úlovkov. Cez Buckinghamský palác smerom na House of parlament...teda Big Ben (omylom si ľudia myslia, že to je tá známa veža, Big Ben sa však v nej volá ten najväčší zvon, ktorý odbíja čas). Hodiny na tejto veži zatikali prvý krát 31 mája 1859. Prešli sme cez South Bank pod Londýnskym Okom. No a musím veru povedať, že hlavne so Zděnkovej strany nás všetkých čakal zážitok ohľadom jeho fotenia. Štýl ala Bruce Gilden:

http://www.youtube.com/watch?v=IRBARi09je8&feature=player_embedded

Blýskal ľuďom do tvárí a kradol im duše. Môžem vám povedať, že to bol skutočne zážitok sledovať ho na živo. Viem, že nie je to pre každého jeho šálka kávy, a názory sa na to budú rôzniť. Tak isto ako sa rôznili reakcie ľudí. Od kladných a usmievavých, po zamietavé gestá a až po vyhrážky políciou. Jednu fotku dokonca musel pred jednou paňou vymazať, ale držal sa statočne. Urobil to skutočne až po dlhom boji :)
Musím ešte dodať, že na toto adrenalínové fotenie, nemá každý „gule“. Prepáčte za výraz, ale vhodnejší ma skutočne nenapadá.
Zdeněk sa po dvoch incidentíkoch otriasol ako pes. A za 20 sekúnd už pobehoval za ďalším úlovkom... :)
Jeho štýl fotenia vám ponúkam v tomto reporte. Uvidíte tak môj pohľad cez 30mm sklo, a aj jeho, skoro až dotykové fotenie.

Niekoľko záberov som urobil aj cez mobil nokia E5 a sú prebehnuté softvérom POLA. Jedná sa hlavne o fotky z metra, kde človek nerád vyťahuje zrkadlovku, aby nebol podozrievaný z terorizmu. A práve paradoxne mobily sú na špionáž ako stvorené... Možno niekoho poteší hlavne pinkfloydovský obrázok notoricky známej budovy elektrárne Battersea, že Koma? ;)
Po tak dlhej dobe a niekoľkých návštevách Londýna, som si ju zvečnil prvý krát, cez okno vlaku...
Pri ďalšom zohriatí sa v pube, pri rôznych nápojoch a teplej klíme dofrčal k nám aj Gabo, ktorého zdržali iné povinnosti, spojené tiež s fotením. Ešte chvíľu sa poklábosilo o všeličom možnom a aj keď neradi, rozchod bol na blízku. Osem hodinový maratón sa skončil.
Týmto sa chcem poďakovať všetkým zúčastneným za úplne super deň.
Chlapci, a hádam aj na budúce...

P. S. Na jednej fotke uvidíte metrixovsky levitovať reefeho. To robí na počkanie! Zvyknete si :)
Trochu ma mrzí, že sa pod fotkami nedá urobiť krátky popis. Určite by niektoré stáli za malinký podkoment.
Mimochodom, Zděnkove fotografie rozpoznáte určite ihneď. Ja som tam farbu ponechával (okrem jednej fotky). Myslím, že na dokumentáciu, to jeho podanie ČB každého presvedčí a vtiahne do deja.

Autori fotografii v tomto článku: smeghead a noik

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Cyril
2011-01-31 13:37:26
Uf, hmmm, pekne pekne pekne
 
hippo
2011-01-31 15:14:15
aj by som si niektoré fotky rád pozrel, ale stupídnejšie naprogramovanú galériu je len ťažko nájsť..... :O(

Sry za výraz, ale fakt nemám polhodinu zbytočného času preklikávať postupne všetky fotky až k poslednej.
 
noik
ocenenie redakciou 2011-01-31 15:47:53
príspevok od: hippo
aj by som si niektoré fotky rád pozrel, ale stupídnejšie naprogramovanú galériu je len ťažko nájsť..... :O(

Sry za výraz, ale fakt nemám polhodinu zbytočného času preklikávať postupne všetky fotky až k poslednej.
Viem ze doba je rychla. Ale je to fotoreport. Ak si si preluskal komplet text, tak rychle preklikanie fotkami zaberie tak 2 minutky Budem len rad, ak to urobis
Co sa jedna tej prezentacia. Bodli by dve verzie. Napriklad tato a potom, ze by sa rozklikla len ta na ktoru ty kliknes. Samozrejme co som napisal navrchu plati. Chyba mi moznost pod jednotlivou foteckou zavesit este kratky ppodkoment...
 
REEFE
2011-01-31 15:54:32
...parádny reportík Skvelé mesto, skvelá partia, skvelý deň, ďakujem všetkým zúčastneným - especially Noikovi. A nabudúce spáchame dohodnuté divočiny!!!
 
noik
ocenenie redakciou 2011-01-31 16:15:52
príspevok od: REEFE
...parádny reportík Skvelé mesto, skvelá partia, skvelý deň, ďakujem všetkým zúčastneným - especially Noikovi. A nabudúce spáchame dohodnuté divočiny!!!
Potesenie je samozrejme aj na mojej strane. Fotkovo vas poznam vsetkych a teraz dalsich troch aj potrasenim ruky
Bolo to myslim si, velmi plodne stretnutie
 
AnnoMally13
2011-01-31 16:45:33
mozem sa nabuduce pridat?..Tomasa poznam, len momentalne nie sme moc v kontakte
 
noik
ocenenie redakciou 2011-01-31 16:48:32
príspevok od: AnnoMally13
mozem sa nabuduce pridat?..Tomasa poznam, len momentalne nie sme moc v kontakte
No jasne...nie je problem. Mozno sme to mali trochu otret skor o portal, ale k vzhladom na sibenicny termin smsky sme to pachali na poslednu chvilku. Velke stastie, ze to vyslo tak, ze kazdy mal cas a mohol prist...
 
AnnoMally13
2011-01-31 17:22:05
príspevok od: noik
No jasne...nie je problem. Mozno sme to mali trochu otret skor o portal, ale k vzhladom na sibenicny termin smsky sme to pachali na poslednu chvilku. Velke stastie, ze to vyslo tak, ze kazdy mal cas a mohol prist...
super, tak sa tesim nabuduce, prave mi volal samovolne Tomas a ze pridete az niekedy v aprily?
alebo inac..kolko z Vas vobec zije v Londyne okrem Tomasa ?
 
Jerry C.
2011-01-31 17:51:54
kedy ste tam boli ,ja som sa odtiaľ vrátil včera večer .Možno sme sa aj niekde stretli ,ak ste boli tento víkend tiež som cestoval z letiska Stanstead na Victoria station,býval som na Waterloo road a preliezol som so svojimi spolupútnikmi za 4 dni asi celý Londýn - teda jeho centrum.Škoda ,že počasie nebolo nič moc a všetci sme nakoniec prechladli a išli domov s chrípkou.Hlavne že domáce baby chodili v minisukniach a lodičkách a my zababušení vo vetrovkách a čiapkach.Musím sa tam vrátiť niekedy v lete....
 
smindo
2011-01-31 18:56:24
Velmi pekne napisane Hlavne niekomu odvaha nechyba. Tak toto by som ja nerobil Co sa tyka fotografovania v Anglicku, tak niekedy je to dost biedne. Nastastie som este nemal zlu skusenost. Stavali sa situacie, ked policia ziadala format celej karty, alebo dokonca aj zhabala kartu. Byvali tu niekedy aj demonstracie fotografov lebo zakon je tu bohuzial proti (sloboda fotografovania) Hlavne ale je, ze Londyn je neskutocna hlboka studna pre fotografov.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-01-31 21:26:27
príspevok od: REEFE
...parádny reportík Skvelé mesto, skvelá partia, skvelý deň, ďakujem všetkým zúčastneným - especially Noikovi. A nabudúce spáchame dohodnuté divočiny!!!

ANO,ano..som rozhodne za všetky zveriny a divočiny a aj za ich páchanie....ak sa mi podarí a by som niekedy prišiel za Vami do toho Londona...a trochu si cvrknem ( ale nie je to nutné)...musíte dať na mňa pozor lebo Vám tam budem zrazu lietať okolo tej elektrárni od radosti ako taká krava.......keď už mohlo prasiatko...tak nech aj kravka...čo sme my od macochy či čo.....

http://www.youtube.com/watch?v=GmCKvY684WI
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-01-31 21:30:36
No naozaj peknou fotkou úvodnou si začal fotoreport ...Vďaka za pohľad...a vidím , že na tom druhom sprava je nejaké lešenie...tak hádam ju len opravujú a nerozoberajú. Muselo byť perfektne ..nájsť a stretnúť sa takto našinci v ďalekej cudzine. Páči sa mi tá 5. – vstup dole do metra....12. - chalani sú nalepení na slečne ako osy ...vlastne osiaci a ako sa ona pri tom super tvári. A Tomatito má fasa háro.....vyzerá...ako by mal taký zaujímavý šál – jedna časť – polovička – taká jemná... mu visí dole pod krkom a druhá polka – taká huňatá, zverinovo chlpatá - sa mu zas ťahá na chrbet...aj jak spoza ,, rohu ,, s foťákom silou mocou na
slečnu nakúka Potom ešte ma zaujala 24. – a hlavne preto, že sa mi zdá že Krídelká hore v pozadí by som mal už hádam poznať..no...aspoň myslím že by ,,To,, mohlo byť ono:

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-491193331730/fotografie/96379/the-wings/

25......naozaj jej to na tom plagáte či čo je to bohovsky svedčí, je ako z plagátu – a pritom tak krásna – ako živá
Nuž Jarko - narobil si mi článočkom a Vašimi fotečkami teda riadne chute...len tak na chvílenku.. na otočku za Vami vybehnúť...z rodnej maštale
P. S. Dík za priblíženie a dík za inšpiráciu.. koncom týždňa idem niečo vybavovať na Krajský policajný úrad...už sa teším na tie tváre....vyskúšam tam to Zděnkove dotykové fotenie
 
David_KE
2011-01-31 21:50:19
Chcel by som sa spytat aku brasnu pouziva Zdenek
Vidim ze je to Crumpler ale neviem rozoznat typ. Rozmyslam o kupe niecoho podobneho takze kazde info pomoze.
 
leto
2011-01-31 22:05:58
skvelé mesto, tento rok sa tam chceme znova vrátiť,,,
a skvelé na street,,,
 
Matúš Koprda
2011-01-31 23:09:17
no paráda, skvele sa to čítalo..


Veľmi ma zaujal Zděnkov štýl... Zaujímali by ma názory ľudí čo street fotia, na takýto spôsob fotenie. Zajímala by ma diskusia na túto tému. Nevypukne? ((:
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-01-31 23:36:30
príspevok od: Koma
No naozaj peknou fotkou úvodnou si začal fotoreport ...Vďaka za pohľad...a vidím , že na tom druhom sprava je nejaké lešenie...tak hádam ju len opravujú a nerozoberajú. Muselo byť perfektne ..nájsť a stretnúť sa takto našinci v ďalekej cudzine. Páči sa mi tá 5. – vstup dole do metra....12. - chalani sú nalepení na slečne ako osy ...vlastne osiaci a ako sa ona pri tom super tvári. A Tomatito má fasa háro.....vyzerá...ako by mal taký zaujímavý šál – jedna časť – polovička – taká jemná... mu visí dole pod krkom a druhá polka – taká huňatá, zverinovo chlpatá - sa mu zas ťahá na chrbet...aj jak spoza ,, rohu ,, s foťákom silou mocou na
slečnu nakúka Potom ešte ma zaujala 24. – a hlavne preto, že sa mi zdá že Krídelká hore v pozadí by som mal už hádam poznať..no...aspoň myslím že by ,,To,, mohlo byť ono:

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-491193331730/fotografie/96379/the-wings/

25......naozaj jej to na tom plagáte či čo je to bohovsky svedčí, je ako z plagátu – a pritom tak krásna – ako živá
Nuž Jarko - narobil si mi článočkom a Vašimi fotečkami teda riadne chute...len tak na chvílenku.. na otočku za Vami vybehnúť...z rodnej maštale
P. S. Dík za priblíženie a dík za inšpiráciu.. koncom týždňa idem niečo vybavovať na Krajský policajný úrad...už sa teším na tie tváre....vyskúšam tam to Zděnkove dotykové fotenie
to co sa ti zda ako sal asi aj je sal ja nemam take dlhe haro..moje vlasy na fotkach nikde nevidno
 
atiart
2011-01-31 23:39:39
.... perfektné fotky , mne sa to páči, aj keď takéto fotenie považujem za šaškarňu, ale keď pomyslím nato, koľko som šaškoval v 30-ke, tak iste je to OK ..... a nedal som pozor ,ako pri grupáku, vynechali ste ma z toho
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-02-01 00:59:42
príspevok od: tomatito
to co sa ti zda ako sal asi aj je sal ja nemam take dlhe haro..moje vlasy na fotkach nikde nevidno
tak to máš potom asi ,,len,, takú vlasatú kapucňu na bunde
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-01 13:02:13
príspevok od: Koma
No naozaj peknou fotkou úvodnou si začal fotoreport ...Vďaka za pohľad...a vidím , že na tom druhom sprava je nejaké lešenie...tak hádam ju len opravujú a nerozoberajú. Muselo byť perfektne ..nájsť a stretnúť sa takto našinci v ďalekej cudzine. Páči sa mi tá 5. – vstup dole do metra....12. - chalani sú nalepení na slečne ako osy ...vlastne osiaci a ako sa ona pri tom super tvári. A Tomatito má fasa háro.....vyzerá...ako by mal taký zaujímavý šál – jedna časť – polovička – taká jemná... mu visí dole pod krkom a druhá polka – taká huňatá, zverinovo chlpatá - sa mu zas ťahá na chrbet...aj jak spoza ,, rohu ,, s foťákom silou mocou na
slečnu nakúka Potom ešte ma zaujala 24. – a hlavne preto, že sa mi zdá že Krídelká hore v pozadí by som mal už hádam poznať..no...aspoň myslím že by ,,To,, mohlo byť ono:

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-491193331730/fotografie/96379/the-wings/

25......naozaj jej to na tom plagáte či čo je to bohovsky svedčí, je ako z plagátu – a pritom tak krásna – ako živá
Nuž Jarko - narobil si mi článočkom a Vašimi fotečkami teda riadne chute...len tak na chvílenku.. na otočku za Vami vybehnúť...z rodnej maštale
P. S. Dík za priblíženie a dík za inšpiráciu.. koncom týždňa idem niečo vybavovať na Krajský policajný úrad...už sa teším na tie tváre....vyskúšam tam to Zděnkove dotykové fotenie
No...ak si to vyskusas, mozno ta niekto aj vykupi na kauciu. Neboj. V base je vraj teplo... A neplatis za najom...
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-01 13:04:06
príspevok od: atiart
.... perfektné fotky , mne sa to páči, aj keď takéto fotenie považujem za šaškarňu, ale keď pomyslím nato, koľko som šaškoval v 30-ke, tak iste je to OK ..... a nedal som pozor ,ako pri grupáku, vynechali ste ma z toho
Viem ze na taketo fotenie je este aj Bratislava mala. Co uz potom nejaka dedinka. Inac Zdenek ma nuch na usadlikov. Londyncanov foti radsej ako turistou. Vravi, ze maju vacsiu charizmu...
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-01 13:05:10
príspevok od: leto
skvelé mesto, tento rok sa tam chceme znova vrátiť,,,
a skvelé na street,,,
Ano potvrdzujem. Je tam obrovske mnozstvo nametov. Hadam len poleno by sa vratilo aspon bez jedneho dobreho zaberu
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-01 13:07:23
príspevok od: Matúš Koprda
no paráda, skvele sa to čítalo..


Veľmi ma zaujal Zděnkov štýl... Zaujímali by ma názory ľudí čo street fotia, na takýto spôsob fotenie. Zajímala by ma diskusia na túto tému. Nevypukne? ((:
Je to kontroverzne...ale, urcite veeeelmi zaujimavy styl. Skoda, ze Zdenek este nema vlastnu webovu stranku. Urcite by si sa tam vynadival
Jeho tvorbu poznam z ineho portalu...
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-01 13:09:15
príspevok od: Jerry C.
kedy ste tam boli ,ja som sa odtiaľ vrátil včera večer .Možno sme sa aj niekde stretli ,ak ste boli tento víkend tiež som cestoval z letiska Stanstead na Victoria station,býval som na Waterloo road a preliezol som so svojimi spolupútnikmi za 4 dni asi celý Londýn - teda jeho centrum.Škoda ,že počasie nebolo nič moc a všetci sme nakoniec prechladli a išli domov s chrípkou.Hlavne že domáce baby chodili v minisukniach a lodičkách a my zababušení vo vetrovkách a čiapkach.Musím sa tam vrátiť niekedy v lete....
Ano, bolo chladno a pod mrakom, ale prave toto pocasie tymto fotkam hra do karat, tam nepotrebujes mat vyfarbickovanu oblohu Ta by...a celkovo farba...odvadzala pozornost. Aj ked niekde ju ponechava. Ma na to cit co kde a ako funguje...
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-01 13:11:11
príspevok od: David_KE
Chcel by som sa spytat aku brasnu pouziva Zdenek
Vidim ze je to Crumpler ale neviem rozoznat typ. Rozmyslam o kupe niecoho podobneho takze kazde info pomoze.
Zistim a napisem ti
 
miro simko
2011-02-01 13:46:07
Jaro - super report. Tie BW fotečky – ala Gildenovky, sú skutočne výborné. Pri tomto snímaní je jednoznačne rozhodujúci moment prekvapenia (keď obeť ešte netuší čo sa deje) a zachytí sa tak prvoplánová mimika subjektu. Atmosféru umocňuje aj podhľad, ktorý zároveň očisťuje scénku od detailov ulice. Nuž ale na takéto lovy treba mať skutočne guráž.

Na reporte je cenné tiež to, že približuje, za akých podmienok a akým spôsobom sa takéto street momentky robia. Fajn!
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-02-01 13:56:10
príspevok od: noik
No...ak si to vyskusas, mozno ta niekto aj vykupi na kauciu. Neboj. V base je vraj teplo... A neplatis za najom...
Som sem len tak sám od seba znova nakukol...,,našej,, mladej Betke sa niečo stalo...sa durdí či čo....nesignalizuje mi to - čo už dávno fungovalo...Tvoj rekoment na môj koment nič neoznamovalo...ani pošta ani aktivity...
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-01 13:56:14
príspevok od: miro simko
Jaro - super report. Tie BW fotečky – ala Gildenovky, sú skutočne výborné. Pri tomto snímaní je jednoznačne rozhodujúci moment prekvapenia (keď obeť ešte netuší čo sa deje) a zachytí sa tak prvoplánová mimika subjektu. Atmosféru umocňuje aj podhľad, ktorý zároveň očisťuje scénku od detailov ulice. Nuž ale na takéto lovy treba mať skutočne guráž.

Na reporte je cenné tiež to, že približuje, za akých podmienok a akým spôsobom sa takéto street momentky robia. Fajn!
Vdaka Miro. Som rad, ze sa ti to pacilo. Vravim, snazil som sa to divakom co najlepsie ozrejmit a zachytit. Ale skutocne do krvi sa to \"pumpuje\" priamo na mieste
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-02-01 14:05:01
príspevok od: miro simko
Jaro - super report. Tie BW fotečky – ala Gildenovky, sú skutočne výborné. Pri tomto snímaní je jednoznačne rozhodujúci moment prekvapenia (keď obeť ešte netuší čo sa deje) a zachytí sa tak prvoplánová mimika subjektu. Atmosféru umocňuje aj podhľad, ktorý zároveň očisťuje scénku od detailov ulice. Nuž ale na takéto lovy treba mať skutočne guráž.

Na reporte je cenné tiež to, že približuje, za akých podmienok a akým spôsobom sa takéto street momentky robia. Fajn!
Hej, hej....vidieť to tam super na tých fotkách...sú to také prekvapivé rýchle výpady fotografa....celkom živo si to viem predstaviť..ako ide s ľuďmi alebo oproti nim....tak pokojne...vyhliadne si tvár....
,, objekt,, - obeť a z ničoho nič sa načiahne, priskočí...a ,, strelí,, ...musí to byť aj pre mnohých taký šok lakavý...s tou natiahnutou jeho ľavou rukou ...no fakt super výrazy tak môžu vzniknúť..
 
miro simko
2011-02-01 14:20:41
príspevok od: Koma
Hej, hej....vidieť to tam super na tých fotkách...sú to také prekvapivé rýchle výpady fotografa....celkom živo si to viem predstaviť..ako ide s ľuďmi alebo oproti nim....tak pokojne...vyhliadne si tvár....
,, objekt,, - obeť a z ničoho nič sa načiahne, priskočí...a ,, strelí,, ...musí to byť aj pre mnohých taký šok lakavý...s tou natiahnutou jeho ľavou rukou ...no fakt super výrazy tak môžu vzniknúť..
...tak, tak - adrenalinová záležitosť
 
Lagac
2011-02-01 15:52:35
príspevok od: noik
Ano potvrdzujem. Je tam obrovske mnozstvo nametov. Hadam len poleno by sa vratilo aspon bez jedneho dobreho zaberu
Preco ma urazas
 
Lagac
2011-02-01 15:53:41
Hoci street nie je moj styl, ale report je vyborny a nesmierne pobavil
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-01 17:31:37
príspevok od: Lagac
Preco ma urazas
Neurazam
...a vdaka za kuk...som rad, ze sa ti reportik pacil...
 
walde
ocenenie redakciou 2011-02-01 18:41:47
výborný report, veľmi zaujal a takisto poučil...fajná komunita tam v Londýne...
...naposledy som na Camden markete fotil punkačov, tých s kohútmi na hlave, a bol som rád že sa uspokojili len s vymazanim inkriminovaných foto...myslel som že mam buď po foťaku alebo po držke
 
Ondra
2011-02-01 19:49:23
pěkný dynamický report .-)
 
zolec
ocenenie redakciou 2011-02-01 20:10:50
fajn clanok aj fotky..
 
misek
2011-02-01 20:31:38
..... poctivo precitane a preklikane ...super a dobre az z chuti som sa zasmial chlapec ma normalne vtiahol do deja a zivo som si predstavil ako tych okoloiducich osvetloval tym bleskom..klobuk dole ja tolko odvahy nemam a dufam,ze nabuduce ak sa bude konat podobne stretnutie bude info aj pre nas ostatnych zijucich v UK....rad sa pridam
 
Maxx818
ocenenie redakciou 2011-02-01 21:28:36
pekne stretnutie, aj fotky
 
zuzuliena
externý redaktor 2011-02-01 22:11:42
super, super, super - zostava len tesit sa nam na spominane divociny .-)
 
Matúš Koprda
2011-02-01 22:34:21
príspevok od: noik
Je to kontroverzne...ale, urcite veeeelmi zaujimavy styl. Skoda, ze Zdenek este nema vlastnu webovu stranku. Urcite by si sa tam vynadival
Jeho tvorbu poznam z ineho portalu...
jo jo, kontroverné... Vieš, dobre (alebo trochu prehnane?) si to napísal, kradne dušu... Ja neviem, street som takmer nefotil, ale mám pocit, že ľudia z toho niesú veľmi nadšení, veď ako si aj napísal, mal s tým problém... Iste, idú z toho zaujímavé fotky. Ale otázka znie - stojí to za to? Za tie konflikty s ľuďmi, fotenie ich (často) nepríjemného prekvapenia? A druhá otázka... Do akej miery umožňuje takúto formu fotenia streetfoto znížená citlivosť na takéto fotenie (možno blbý pojem) obyvateľov Londýna (alebo akási odolnosť). Či by bolo možné takto fotiť aj u nás na Slovensku bez toho, aby si dostal od niekoho rázne odmietnutie vo forme fyzického útoku... Neodsudzujem tento štýl, naopak, veľmi ma zaujal a tak dúfam že sa k tomu vyjadrí aj niekto kto streetfoto fotí (oki noik, tam patríš aj Ty, vďaka... ale viac hláv viac rozumu) ((:
PS: nejak mi nedošla notifikácia že si mi napísal odpoveď... tak ak poznáš tú pesničku, tak: ná na ná systém, ša la la la lí... (:
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-01 23:21:57
príspevok od: Matúš Koprda
jo jo, kontroverné... Vieš, dobre (alebo trochu prehnane?) si to napísal, kradne dušu... Ja neviem, street som takmer nefotil, ale mám pocit, že ľudia z toho niesú veľmi nadšení, veď ako si aj napísal, mal s tým problém... Iste, idú z toho zaujímavé fotky. Ale otázka znie - stojí to za to? Za tie konflikty s ľuďmi, fotenie ich (často) nepríjemného prekvapenia? A druhá otázka... Do akej miery umožňuje takúto formu fotenia streetfoto znížená citlivosť na takéto fotenie (možno blbý pojem) obyvateľov Londýna (alebo akási odolnosť). Či by bolo možné takto fotiť aj u nás na Slovensku bez toho, aby si dostal od niekoho rázne odmietnutie vo forme fyzického útoku... Neodsudzujem tento štýl, naopak, veľmi ma zaujal a tak dúfam že sa k tomu vyjadrí aj niekto kto streetfoto fotí (oki noik, tam patríš aj Ty, vďaka... ale viac hláv viac rozumu) ((:
PS: nejak mi nedošla notifikácia že si mi napísal odpoveď... tak ak poznáš tú pesničku, tak: ná na ná systém, ša la la la lí... (:
Tos myslim si ze je to tak, ze Zdenek sa neskryva a nefoti dlhym sklom. Prave naopak, nasadeny ma sirokac kvoli kontaktu. Ide so svojou kozou na trh. Je pripraveny na konfrontacie... Uz hore spomenuty Bruce Gilden je zaradeny kvoli tymto fotkam v Magnum Gallery, prestiznej to sebranke Neda sa povedat, ze by to bolo teda neeticke... Sam Zdenek napriklad nefoti bezdomovcov. Zo zasady. A to sme ich par stretli. Aj v podchode v spacaku, cize nejake mantynely ma nastavene. Ale iste by bolo zaujimave, ako by sa voci tvojej otazke postavil bubu, alebo noske... Opytaj sa ich
A ja zas toho streetu tak vela nefotim. Sem-tam sa nieco najde, ale nie je to moj hlavny prud. Aj ked ho mam velmi rad
 
Matúš Koprda
2011-02-01 23:57:17
príspevok od: noik
Tos myslim si ze je to tak, ze Zdenek sa neskryva a nefoti dlhym sklom. Prave naopak, nasadeny ma sirokac kvoli kontaktu. Ide so svojou kozou na trh. Je pripraveny na konfrontacie... Uz hore spomenuty Bruce Gilden je zaradeny kvoli tymto fotkam v Magnum Gallery, prestiznej to sebranke Neda sa povedat, ze by to bolo teda neeticke... Sam Zdenek napriklad nefoti bezdomovcov. Zo zasady. A to sme ich par stretli. Aj v podchode v spacaku, cize nejake mantynely ma nastavene. Ale iste by bolo zaujimave, ako by sa voci tvojej otazke postavil bubu, alebo noske... Opytaj sa ich
A ja zas toho streetu tak vela nefotim. Sem-tam sa nieco najde, ale nie je to moj hlavny prud. Aj ked ho mam velmi rad
áno, ja chápem že sa neukrýva, je pripravený na konfrontáciu a podobne. Ale zaujímalo by ma, aké majú z toho pocity ľudia, ktorí sú jeho objektmi... Neviem, možno predpokladám blbosť, ale predopokladám že zväčša budú negatívne ladené. Samozrejme do toho vstupuje aj vnímanie ľudí, ktorí sa s rozvýjajucími technológiami stávajú stále viac a viac paranoidní, v strachu z toho, že google ich odfotí na ulici, teroristi si nájdu ich adresu na facebooku, hackeri im ukradnú peniaze z bankových účtov a podobné hovadiny, (na druhú stranu sú stále otvorenejší zverejšovaniu informácii o sebe (FB)). Toto môže sposobovať že na prvý pohľad neškodné cvakanie sa v týchto ľuďoch (objektoch fotky) premení skutočne na \"kradnutie duší\", ktoré je im nepríjemné... A potom, je to etické alebo nie? A vieš, argumentovať tým, že to nemôže byť neetické, lebo podobní ľudia sú aj v Magnum Gallery (aj keď sú svetoví) , sa mi zdá trochu pritiahnuté za vlasy. Či nie? (:
 
ywap
2011-02-02 07:26:24
Vydarený report i fotky z neho! Ďakujem za príjemné čítanie a pokochanie sa obrázkami. I pre tie konfrontácie mám rada streetfotografiu, nie však za cenu agresivity voči fotografovaným, je to o vzájomnom rešpekte a komunikácii, treba mať ňuch na správnych ľudí. Túto jar si to i ja idem vyskúšať v Londýne a verím, že nebude tam zo mňa to \"poleno\"...
 
brki
2011-02-02 08:15:25
Zaujímavý report z viacerých hľadísk - ako rozprávanie o zážitku, ako prezentácia Londýna, ale pre mňa zaujímavý najmä ako ukážka, ako sa dajú robiť streetovky adrenalínovým spôsobom. Ja nepatrím k tým, ktorí by na to \"mali gule\" skákať pred ľudí a blýskať im do tváre, aj keď Zdenkovi vyšli parádne fotky. V meste stačí ísť do ulíc a máte tam pred sebou tisíce zaujímavých ľudí, osobností, osudov, príbehov. Neviem si predstaviť, ako by sa tvárili ľudia napríklad v Bratislave, nehovoriac o nejakom malom mestečku...a ako by to skončilo. Zrejme čím väčšie mesto, kozmopolitnejšie, tým väčšia anonymita, tým viac \"šialencov\" na ktorých sú tam ľudia zvyknutí. Ale ani blízka Viedeň mi na takéto fotenie nepripadá vhodná.
Čím viac takýchto reportov.
 
snowball
2011-02-02 08:17:48
Brilliant !, Blesky na tvar.
 
wayne
2011-02-02 16:15:19
ten clovek nalavo na 35. fotke vyzera trochu ako Ed Godden :O
 
marcof
2011-02-02 16:42:29
zaujímavý príspevok - o fotkách nehovoriac...
 
noske
2011-02-03 12:41:33
príspevok od: Matúš Koprda
áno, ja chápem že sa neukrýva, je pripravený na konfrontáciu a podobne. Ale zaujímalo by ma, aké majú z toho pocity ľudia, ktorí sú jeho objektmi... Neviem, možno predpokladám blbosť, ale predopokladám že zväčša budú negatívne ladené. Samozrejme do toho vstupuje aj vnímanie ľudí, ktorí sa s rozvýjajucími technológiami stávajú stále viac a viac paranoidní, v strachu z toho, že google ich odfotí na ulici, teroristi si nájdu ich adresu na facebooku, hackeri im ukradnú peniaze z bankových účtov a podobné hovadiny, (na druhú stranu sú stále otvorenejší zverejšovaniu informácii o sebe (FB)). Toto môže sposobovať že na prvý pohľad neškodné cvakanie sa v týchto ľuďoch (objektoch fotky) premení skutočne na \"kradnutie duší\", ktoré je im nepríjemné... A potom, je to etické alebo nie? A vieš, argumentovať tým, že to nemôže byť neetické, lebo podobní ľudia sú aj v Magnum Gallery (aj keď sú svetoví) , sa mi zdá trochu pritiahnuté za vlasy. Či nie? (:
ja by som nechce nejako pridavat do ohna, ale myslim, ze vsetko je len vecou uhlu pohladu ... pred nedavnom sme sa s lubosom \"isvic\" rozpravali, ze nejakemu panovy umieral na veterine pes a ze on chcel tie emocie zachytit svojim fotoaparatom ... ja ako hrdy majitel milovanej fenky si neviem predstavit ocitnut sa v tej situacii a este trpiet nejakeho fotografa hladneho po emotivnych fotografiach ... ale ako fotograf by som som sa asi zachoval uplne rovnako .... obdivujeme vojnove fotografie ranenych(mozno smrtelne), mrtvych ludi, placuce matky nad mrtvymi detmi ... tym ludom to nepokazi naladu ?... obdivujeme vsetko co je emotivne ... preco by niekto nemohol fotit sposobom ala Gilden, ktory si vytvoril vlastny styl a snazi sa zachytit stres ..to je emocia ..on ju zosilnuje prave tym momentom prekvapenia a bleskom ...... ja osobne mam na to tak isto zmiesany pocit .. ja som skor nekonfliktny clovek...ale stale vravim .. preco nie? .. konecne nieco, co nas postavi zo stolicky a donuti sa nad fotkou zamysliet , popripade tu viest dlhe diskusie o tom .. ja davam palec hore .. nemoze tak fotit hocikto ..treba mat na to guraz, treba sa pohybovat v spravne ignorantskom prostredi a treba mat dobry odhad na ludi
 
tomafqo
2011-02-03 16:39:20
je super pozerať na fotky fotené na miestach, kt. som sám navštívil


inač super článok aj foto
 
sunajn
2011-02-05 02:26:05
Parádička! Fšecko šumné. Ináč ste mohli aj z okolia toho kominového múžea porobiť dajaké \"cvaky\". Myslím, že to má čosi s moderným umením... či nie?
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-05 08:33:59
príspevok od: sunajn
Parádička! Fšecko šumné. Ináč ste mohli aj z okolia toho kominového múžea porobiť dajaké \"cvaky\". Myslím, že to má čosi s moderným umením... či nie?
Urcite myslis muzeum Tate Modern. Co bola volakedy tiez elektraren Bankside. Len taka zaujimavost, ktoru neviem ci vies. Bola navrhnuta projktantom Sirom Gilesom Gilbertom Scottom, ktory robil tiez tu pinkfoydovsku, stvorkominovu Batersea
Pri konstrukcii Tate padla podmienka, aby komin bol nizssi, ako veza katedraly Sv. Pavla, ktora stoji presne oproti nej. Ta ma 365 stop = 111m ( co stopa to den v roku). Komin na Tate je vysoky 325 stop = 99metrov. Mimochodom Sir Scott je aj dizajnerom znamych, cervenych telefonnych budiek, ktore patria ku koloritu o Anglicka.
 
ONEHALF
2011-03-05 12:40:35
Tento report som úplne prehliadol.... Naozaj vám bolo skvelo... Tie gildenovky su famózne... Rád Zdenka oslovím, a urobim rozhovor.... Myslím, že by to zaujímalo viac street foto nadšencov...
Ďakujem noik, za tip...
 
ujosajner
2014-06-11 07:04:03
mne sa to vobec nepaci. nenasiel som tam ziadne foto, ktore by bolo niecim zaujimave. co je specialne pri londyne zvlastne, ze niekto sa rozhodne blyskat ludom z metra do tvare. dobre, dostava bobrika za drzost, ale vysledny efekt tam nie je. je to len kopa preblyskanych ksichtov bez obsahu. na ulici je pritom tolko zaujimaveho, co sa da odfotit, no tu si autor vybral iba cestu zbesileho cvakania. sorry, podla mna to bol zbytocny trip. teda, nebol, iste bola sranda, ale to je asi tak vsetko.
 
noik
ocenenie redakciou 2014-06-11 10:12:16
príspevok od: ujosajner
mne sa to vobec nepaci. nenasiel som tam ziadne foto, ktore by bolo niecim zaujimave. co je specialne pri londyne zvlastne, ze niekto sa rozhodne blyskat ludom z metra do tvare. dobre, dostava bobrika za drzost, ale vysledny efekt tam nie je. je to len kopa preblyskanych ksichtov bez obsahu. na ulici je pritom tolko zaujimaveho, co sa da odfotit, no tu si autor vybral iba cestu zbesileho cvakania. sorry, podla mna to bol zbytocny trip. teda, nebol, iste bola sranda, ale to je asi tak vsetko.
To je uplne v poriadku, ze sa ti to nepaci. Keby sa kazdemu vsetko pacilo, tak chodime v uniformach. A to by nebolo dobre, pravda? V kazdom pripade vdaka za nazor.
 
ujosajner
2014-06-11 10:24:00
príspevok od: noik
To je uplne v poriadku, ze sa ti to nepaci. Keby sa kazdemu vsetko pacilo, tak chodime v uniformach. A to by nebolo dobre, pravda? V kazdom pripade vdaka za nazor.
ja viem, ze je to uplne v poriadku hlavne som tym prispevkom chcel povedat, ze je skoda nevyuziteho potencialu londynskych ulic. urcite tam bolo milion zaujimavych street situacii, ale ostali nepovsimnute. co je podla mna skoda.
 
vrak
2014-06-11 10:31:24
príspevok od: ujosajner
mne sa to vobec nepaci. nenasiel som tam ziadne foto, ktore by bolo niecim zaujimave. co je specialne pri londyne zvlastne, ze niekto sa rozhodne blyskat ludom z metra do tvare. dobre, dostava bobrika za drzost, ale vysledny efekt tam nie je. je to len kopa preblyskanych ksichtov bez obsahu. na ulici je pritom tolko zaujimaveho, co sa da odfotit, no tu si autor vybral iba cestu zbesileho cvakania. sorry, podla mna to bol zbytocny trip. teda, nebol, iste bola sranda, ale to je asi tak vsetko.
absolutny suhlas, expresivne az afektovane spravanie sa fotografa bez efektu vo vyslednej fotografii. tzv. fotenie pre fotenie. Zle nasmerovana energia. To nie je nazor to je fakt.
 
vrak
2014-06-11 10:58:29
napr. tieto jeho fotky su o niekolko tried lepsie
http://www.streetphoto.sk/images/galeria/zdenek_lesovsky/Image01.jpg
http://www.streetphoto.sk/images/galeria/zdenek_lesovsky/Image09.jpg

preco asi ?



 
noik
ocenenie redakciou 2014-06-11 11:35:25
príspevok od: vrak
absolutny suhlas, expresivne az afektovane spravanie sa fotografa bez efektu vo vyslednej fotografii. tzv. fotenie pre fotenie. Zle nasmerovana energia. To nie je nazor to je fakt.
Fakt. Myslis svoj fakt, pravda? Odpoviem citatom: Ten komu je jasne ze dva a dva su 4 nikdy, nebude dobry matematik.
Albert Einstein
 
vrak
2014-06-11 12:26:27
príspevok od: noik
Fakt. Myslis svoj fakt, pravda? Odpoviem citatom: Ten komu je jasne ze dva a dva su 4 nikdy, nebude dobry matematik.
Albert Einstein
ano nebudem nikdy dobry matematik, to je mi jasne a je to fakt.



 
noik
ocenenie redakciou 2014-06-11 12:29:21
príspevok od: vrak
ano nebudem nikdy dobry matematik, to je mi jasne a je to fakt.



Neboj...ani ja niesom...
 

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované

Newsletter

Chcete byť informovaný o novinkách portálu ePhoto.sk? Prihláste sa k odberu newslettera.