Hore

Fotostĺpček šéfredaktora 33/2019

Minulý týždeň bol predstavený Samsung Note 10/10+. Určite je to vynikajúci telefón, ale o tom nechcem hovoriť.

Pri študovaní jeho parametrov mi došlo, ako je svet počítačov zaostalý. Spomínaný mobil môžete mať aj s 12 GB RAM a 256GB ROM. Pritom je bežné, že vám stále štandardne dnes predajú počítač s 4GB RAM a 128GB SSD. Myslím, že už prišla doba, kedy by malo byť v počítačoch minimálne 16GB RAM a 1TB SSD.

Ako väčšina amatérov, fotím všetko, čo mi príde pred objektív. Pritom najlepšou cestou k rastu je špecializácia. Preto mám niekoľko nevážnych projektov, ktoré pomaly ale isto cvakám počas celého roka. A možno raz z toho bude séria na výstavu, alebo fotoknihu. Aktuálne si fotím svoj “Atlas mrakov” a pokračujem v “Stromovaní”.

   






Olympus OM-D E-M10 Mark II Infrared, M.Zuiko 12-40/2,8 PRO.

Overené i neoverené správy

Na Indiego prebieha kampaň na ultrakompaktný motorizovaný slider SliderMini. Má mať tri režimy: timelapse, stop motion a video. Je len 2 cm hrubý a dlhý 20 cm, pri hmotnosti 0,56 kg. Ovláda sa aplikáciou z Android alebo iOS zariadenia. Ak sa dostane do výroby, má stáť $399.


Dierková komora je krabica s malou dierkou, ktorá slúži ako objektív. Princíp je známy stáročia. Čaro dierkovej komory môžete vyskúšať aj na modernom digitálnom fotoaparáte. Stačí, ak objektív nahradíte záslepkou s otvorom. Môže to byť obyčajná krytka. Lepšie je, ak je však všetko vyrobené precízne. Na Kickstarteri prebieha kampaň na “profesionálnu” pinholku. Pinhole Pro X 18-36 mm je kvalitne vyrobená pinhole s možnosťou transfokácie. Ak sa kampaň vydarí, na trh prídu tri pinholy s bajonetmi pre väčšinu zrkadloviek a bezzrkadloviek. Okrem spomínanej Pinhole Pro X 18-36 mm, sú to Pinhole Pro a Pinhole Pro S. Viac v odkaze.


https://www.kickstarter.com/projects/bozzou/pinhole-pro-x-18-36mm-worlds-first-pinhole-zoom-lens

  • Canon si nechal patentovať výber zaostrovacieho bodu u bezzrkadloviek sledovaním pohybu oka. Nie je to žiadna novinka, Canon použil Eye-Control už na filmových zrkadlovkách, napr. EOS 5 a EOS 50E. Osobne nepoznám nikoho, kto by túto vychýtavku používal. Ale na digitálnej bezzrkadlovke by mohla nájsť uplatnenie. Pozor, nepomýľte si Eye-control s Eye detection!
  • Pripravovaný Google Pixel 4 by mal mať konečne dva hlavné fotoaparáty a vraj sa pripravuje aj variant Pixel 4 XL. Google vraj vyvíja špeciálne príslušenstvo “DSLR Like”, ktoré by malo zlepšiť ergonómiu ovládania, ak sa mobil často používa ako fotoaparát.
  • Sony potvrdilo, že pracuje na A7s III. Termín oficiálneho predstavenia je zatiaľ neznámy.


Novinky

Blackmagic Pocket Cinema Camera je teraz k dispozícii nielen s 4K, ale aj 6K rozlíšením. Je to jedno z najdostupnejších riešení pre cinematografické filmovanie. 6K novinka má Super 35 snímač Blackmagic RAW s 13EV DR, až 60FPS v 6K rozlíšení, Dual gain ISO, dotykový 5" LCD, SD a CFast sloty, externé nahrávanie cez  USB‑C a Canon EF bajonet. 4K verzia má menší snímač a MFT bajonet. Cena je $2,495.

https://www.blackmagicdesign.com/products/blackmagicpocketcinemacamera

Inšpirácia

Som rád, keď môžem do sekcie inšpirácia pridať niečo z našich končín. Naviac oboch inšpirátorov považujem za kamarátov. Najprv sa pozrite na backstageové video Igora Slováka, ktorého poznáte aj z Foto Slovakie. Nakrútil pozadie fotografovania projektu Jazerná pani.


Pokračujeme Helenkou Jankovičovou Kováčovou. Áno, je to autorka populárnych článkov o fotení starými sklami. Helenka sa živí fotením svadieb a s potešením sledujem jej progres, ako sa zo začiatočníčky prepracováva na špičku.




Foto: Helena Jankovičová Kováčová

https://weddingphotographersociety.com/profiles/photographers/635

https://www.facebook.com/pg/HMfoto.sk

https://www.ephoto.sk/komunita/clanky-uzivatelov/1953/fotenie-starymi-sklami/

https://www.ephoto.sk/komunita/clanky-uzivatelov/1956/fotenie-starymi-sklami-ii/

https://www.ephoto.sk/komunita/clanky-uzivatelov/1957/fotenie-starymi-sklami-iii/

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
z80
2019-08-12 07:50:56
Ak si niekto kupi pocitac s rovnakou cenou ako Samsung Galaxy Note 10/10+, tak tam urcite nebude mat iba 4GB RAM Taka pamat sa dava do pocitacov za polovicu az tretinu ceny Note.
 
filip.p3k
2019-08-12 08:33:57
príspevok od: z80
Ak si niekto kupi pocitac s rovnakou cenou ako Samsung Galaxy Note 10/10+, tak tam urcite nebude mat iba 4GB RAM Taka pamat sa dava do pocitacov za polovicu az tretinu ceny Note.
Ano, ale pocitac o polovicu lacnejsi je asi 4x vacsi ako Note 10, takze vyrobcovia nemusia vsetko natrieskat do malickeho tela, plus zvyknu mat displeje max fullhd, kdezto niektore este stale maju este nizsie rozlisenie.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2019-08-12 08:47:00
príspevok od: z80
Ak si niekto kupi pocitac s rovnakou cenou ako Samsung Galaxy Note 10/10+, tak tam urcite nebude mat iba 4GB RAM Taka pamat sa dava do pocitacov za polovicu az tretinu ceny Note.
Chcel som poukazat na to, ze v telefonoch je rychlesji vyvoj a vacsia konkurencia, co vyrobcov nuti instalovat do nich lepsi hardver. Si zober, ze napr. vacsina konfiguracii 27" iMacu ma v zaklade stale len 8 GB RAM. A to je cena cez 2500€.
 
z80
2019-08-12 09:04:09
príspevok od: Karol Srnec
Chcel som poukazat na to, ze v telefonoch je rychlesji vyvoj a vacsia konkurencia, co vyrobcov nuti instalovat do nich lepsi hardver. Si zober, ze napr. vacsina konfiguracii 27" iMacu ma v zaklade stale len 8 GB RAM. A to je cena cez 2500€.
HW Apple je kapitola sama o sebe, tam pre tych, kto chcu pouzivat macOS neexistuje alternativa, co Apple dobre vie a tomu zodpovedaju aj ceny.
 
fatality
2019-08-12 09:20:48
cyvoe tie kickstarter nazvy..ze Pinhole Pro.. ..to je nieco ako Velorex Comfort .. alebo Fabia 1.2 HTP Turbo ..
 
close
2019-08-12 09:45:27
príspevok od: z80
HW Apple je kapitola sama o sebe, tam pre tych, kto chcu pouzivat macOS neexistuje alternativa, co Apple dobre vie a tomu zodpovedaju aj ceny.
súhlasím ...Apple je krásny príklad trhu keď v ňom neexistuje konkurencia...
 
matpi
2019-08-12 10:09:43
príspevok od: close
súhlasím ...Apple je krásny príklad trhu keď v ňom neexistuje konkurencia...
Akoze nie je konkurencia...windows je co?
 
aesace
2019-08-12 10:40:37
príspevok od: Karol Srnec
Chcel som poukazat na to, ze v telefonoch je rychlesji vyvoj a vacsia konkurencia, co vyrobcov nuti instalovat do nich lepsi hardver. Si zober, ze napr. vacsina konfiguracii 27" iMacu ma v zaklade stale len 8 GB RAM. A to je cena cez 2500€.
Tento rychly HW vyvoj v mobilnych zariadeniach uz roky smeruje k tomu, aby boli viac pouzitelne a pripojitelne na normalne PC, ale zial tu ten vyvoj je dost obmedzeny a potencial mobilnych zariadeni nevyuzity. Clovek tak mohol synchornizovat fotak s mobilom a priamo z mobilu si to doma pripojit na poriadne periferne zariadenia a upravit a zdielat. Namiesto toho prakticky vsetko ide z fotaku cez mobil do cloudu, alebo stale z SD karty do PC a az potom prichadza cas na upravy, co je premrhany potencial.
 
close
2019-08-12 10:45:57
príspevok od: matpi
Akoze nie je konkurencia...windows je co?
Windows je roztrieštená platforma podobne ako android ktorá neposkytuje ani takú vyladenosť ani také prepojenie naprieč ekosystémom atd...Ak chceme porovnávať porovnateľné tak nie je na trhu niečo vyrobené a vyladené presne pre ten daný typ hw a to si apple uvedomuje...
 
close
2019-08-12 10:47:45
príspevok od: aesace
Tento rychly HW vyvoj v mobilnych zariadeniach uz roky smeruje k tomu, aby boli viac pouzitelne a pripojitelne na normalne PC, ale zial tu ten vyvoj je dost obmedzeny a potencial mobilnych zariadeni nevyuzity. Clovek tak mohol synchornizovat fotak s mobilom a priamo z mobilu si to doma pripojit na poriadne periferne zariadenia a upravit a zdielat. Namiesto toho prakticky vsetko ide z fotaku cez mobil do cloudu, alebo stale z SD karty do PC a az potom prichadza cas na upravy, co je premrhany potencial.
to je len otázka času si myslím a časom to príde ale skôr ako vedľajšia výhoda pri tých marketingových pretekoch o 80gb ram a 160megových desiatich fotoaparátoch
 
DrAcula
2019-08-12 12:10:58
Moze mi autor vysvetlit na co by bolo mobilu v clanku spominanych 256GB ROM ?

ROM = Read-Only Memory

===

Zaroven by som rad vysvetlenie preco by mal byt svet pocitacov zaostaly?
Ono si to akosi odporuje ... ved mobil je v podstate tiez pocitac v ratane Samsung Note.
Nie je mysleny nahodou svet obchodnikov s pocitacmi, ktori nahovoria ludom, ze 4GB RAM im postacuje ? (A ti blbci im uveria ... )

Ukoncim to vyrokom slavnych:
„Nikdo nebude nikdy potřebovat více než 640k RAM!“ (Bill Gates, 1981)
 
z80
2019-08-12 13:25:18
príspevok od: close
súhlasím ...Apple je krásny príklad trhu keď v ňom neexistuje konkurencia...
Prostredie, kde neexistuje konkurencia, nie je trhom
 
z80
2019-08-12 13:34:07
príspevok od: aesace
Tento rychly HW vyvoj v mobilnych zariadeniach uz roky smeruje k tomu, aby boli viac pouzitelne a pripojitelne na normalne PC, ale zial tu ten vyvoj je dost obmedzeny a potencial mobilnych zariadeni nevyuzity. Clovek tak mohol synchornizovat fotak s mobilom a priamo z mobilu si to doma pripojit na poriadne periferne zariadenia a upravit a zdielat. Namiesto toho prakticky vsetko ide z fotaku cez mobil do cloudu, alebo stale z SD karty do PC a az potom prichadza cas na upravy, co je premrhany potencial.
Moj Galaxy Note 8 (a vacsina neskorsich top mobilov od Samsungu) viem pripojit do DeX "dokovacej stanice", kde mam pripojenu mys, klavesnicu, sietovy kabel a monitor a mozem ho pouzivat ako plnohodnotny pocitac s desktop prostredim. Na beznu kancelarsku pracu, vratane prace s MS Office dokumentami, plne postacujuce.
 
close
2019-08-12 14:33:26
príspevok od: z80
Prostredie, kde neexistuje konkurencia, nie je trhom
to je pravda je to monopol
 
calimero
2019-08-12 15:20:05
Všetko je to o uhle pohľadu.
Na kancelársku prácu používam 8 rokov starý počítač, Windows XP, 1GB RAM, 100GB HDD, procesor Intel Atom. A nič ma neobmedzuje.
Na úpravu fotiek (Photoshop) mám 3 roky starý počítač, Windows 10, 8GB RAM, 128GB SSD + 1TB HDD, procesor Intel Core i5. Tak isto nič ma neobmedzuje.

Neviem si predstaviť, na čo by mi bol mobil s 12GB RAM. Ale ono je to asi tým, že nemám potrebu zasrať si zariadenie miliónom nepotrebných aplikácií, ktoré život viac komplikujú, ako uľahčujú.

Mám kamaráta, má potrebu kupovať si všetky najnovšie zariadenia, pritom v skutočnosti využije možno 10% ich potenciálu. Neustále rieši kadejaké problémy s kompatibilitou, párovaním, zálohovaním, zamŕzaním, samovoľným reštartovaním, výdržou baterky. Proste na ňom vidím, že technologický pokrok síce na jednej strane život "akože"uľahčuje, na strane druhej táto honba za vyššími výkonom a parametrami prináša množstvo iných negatívnych sprievodných javov.

Možno by stačilo trochu spomaliť a život bude krajší....
 
brnj
2019-08-12 16:11:33
Pred časom vám môhol Iatkos všetkým požehnať, škoda ho. Windows nedoporučuje nikň, vid nokia. A mobil som si kúpil Honor a seká a fuji X wifi je katastrofa.
 
DenisBede
2019-08-13 09:33:17
príspevok od: matpi
Akoze nie je konkurencia...windows je co?
Windows je anomália
 
DenisBede
2019-08-13 09:47:19
príspevok od: calimero
Všetko je to o uhle pohľadu.
Na kancelársku prácu používam 8 rokov starý počítač, Windows XP, 1GB RAM, 100GB HDD, procesor Intel Atom. A nič ma neobmedzuje.
Na úpravu fotiek (Photoshop) mám 3 roky starý počítač, Windows 10, 8GB RAM, 128GB SSD + 1TB HDD, procesor Intel Core i5. Tak isto nič ma neobmedzuje.

Neviem si predstaviť, na čo by mi bol mobil s 12GB RAM. Ale ono je to asi tým, že nemám potrebu zasrať si zariadenie miliónom nepotrebných aplikácií, ktoré život viac komplikujú, ako uľahčujú.

Mám kamaráta, má potrebu kupovať si všetky najnovšie zariadenia, pritom v skutočnosti využije možno 10% ich potenciálu. Neustále rieši kadejaké problémy s kompatibilitou, párovaním, zálohovaním, zamŕzaním, samovoľným reštartovaním, výdržou baterky. Proste na ňom vidím, že technologický pokrok síce na jednej strane život "akože"uľahčuje, na strane druhej táto honba za vyššími výkonom a parametrami prináša množstvo iných negatívnych sprievodných javov.

Možno by stačilo trochu spomaliť a život bude krajší....
Plne s tebou súhlasím!
 
fatality
2019-08-13 16:44:36
príspevok od: calimero
Všetko je to o uhle pohľadu.
Na kancelársku prácu používam 8 rokov starý počítač, Windows XP, 1GB RAM, 100GB HDD, procesor Intel Atom. A nič ma neobmedzuje.
Na úpravu fotiek (Photoshop) mám 3 roky starý počítač, Windows 10, 8GB RAM, 128GB SSD + 1TB HDD, procesor Intel Core i5. Tak isto nič ma neobmedzuje.

Neviem si predstaviť, na čo by mi bol mobil s 12GB RAM. Ale ono je to asi tým, že nemám potrebu zasrať si zariadenie miliónom nepotrebných aplikácií, ktoré život viac komplikujú, ako uľahčujú.

Mám kamaráta, má potrebu kupovať si všetky najnovšie zariadenia, pritom v skutočnosti využije možno 10% ich potenciálu. Neustále rieši kadejaké problémy s kompatibilitou, párovaním, zálohovaním, zamŕzaním, samovoľným reštartovaním, výdržou baterky. Proste na ňom vidím, že technologický pokrok síce na jednej strane život "akože"uľahčuje, na strane druhej táto honba za vyššími výkonom a parametrami prináša množstvo iných negatívnych sprievodných javov.

Možno by stačilo trochu spomaliť a život bude krajší....
suhlasim az na ten atom a 1gb ram..na nom by ma aj z kancelarciny slak trafil.. ..
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované