Hore

Keď ja, tak aj vy...

Hoc ako veľmi by som chcel byť apolitický a zachovať si nadhľad, niektoré počiny našich ústavných činiteľov si priam pýtajú zareagovať. Ako absolútny nezmysel a detinská pomsta mi pripadá čerstvé rozhodnutie predsedu parlamentu Richarda Sulíka (SaS), ktorý fotografom sprísnil pravidlá pre oblečenie, v akom budú môcť vstupovať do rokovacej sály Národnej rady SR. Pohodlné tričká a mikiny vystriedajú podľa smernice platnej od prvého apríla košele s dlhým rukávom alebo saká. „Nezakazujeme im rifle ani tenisky, vieme, že majú náročnú prácu, nemyslíme si však, že by ich košeľa s dlhými rukávmi nejako obmedzovala,“ tlmočila pre agentúru SITA stanovisko predsedu parlamentu jeho osobná tajomníčka, Tatiana Tóthová.

Iste, košele ani saká pri fotografovaní nijako neobmedzujú. Najmä nie v prípade, ak sa do parlamentu vyberiete v rámci voľného času, z čistej nudy, pekne vyvoňaní z domu, s kompaktom vo vrecku. To by však bola diametrálne odlišná realita, než s akou sa denno-denne potýkajú agentúrni a "dennikárski" fotografi.

Ich deň začína väčšinou skoro predpoludním a končí neskoro podvečer. Závisí od služby. Počas tejto doby absolvujú niekoľko tlačových konferencií, rozhovorov, nafotia ilustračné zábery, no a neraz sa ocitnú aj v spomínanom parlamente. Deň ubieha v zhone, v presnom načasovaní, termíny sa neraz tesne prekrývajú. Aby toho nebolo málo, celý ten čas behajú s "plnou poľnou" prehodenou cez plece. Niekedy je to aj 30kg záťaž, pozostávajúca z kompletnej fototechniky, notebooku a osobných vecí. Takto "naložení" stoja, čupia, kľačia, utekajú, len aby ich záber bol čo najlepší. Prirodzene, to dá zabrať a človek sa pri tom poriadne (a to ešte ani sako na sebe nemá) zapotí. Nehovoriac o tom, ako mizerne sa v takomto mundúre fotí.

Osobne si nemyslím, že títo v dobrom zmysle slova "rozlietaní ovešanci" by so sebou mali nosiť na vešiaku ešte košeľu či sako. Jedine, ak by im NR SR za týmto účelom vyčlenila šatňu a prezliekareň so sprchami, čo znie ako poriadna hlúposť. Podobná, akými sa naši zákonodarci v poslednom čase intezívne zaoberajú a rekordne rýchlo ich aj schvaľujú...


V kontexte tohto predsedovho rozhodnutia mi ako prvé zišlo na um, že Sulíkové mlyny melú pomaly, ale isto... Za fotografie z júla minulého roka, na ktorých je odfotený na oficiálnom obede s veľvyslancami bez saka, čím porušil protokol, sa pomstil fotografom rozhodnutím nosiť do rokovacej sály NR SR košele s dlhým rukávom alebo saká. Áno, do tej vznešenej rokovacej sály, kde sa naša elita oslovuje a uráža spôsobmi, aké nie sú štandardom ani na treťotriednom pracovisku.

Zdroj fotografií: SITA

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
bear
2011-04-06 15:06:59
Daj blbcovi funkciu a zacne vymyslat somariny.
 
Marcel Rebro
2011-04-06 15:09:58
Skoda ze na zaberoch nie je vidiet jeho trojstvrtove nohavice. No a mobil a penazenka polozene na stole su v podstate insigniami uspesneho slovenskeho podnikatela a politika ...
 
Marcel Rebro
2011-04-06 15:13:06
príspevok od: bear
Daj blbcovi funkciu a zacne vymyslat somariny.
Moja babka vravievala : "Daj hovno na policu a hned si mysli ze je lekvar"
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 15:23:34
príspevok od: Marcel Rebro
Moja babka vravievala : "Daj hovno na policu a hned si mysli ze je lekvar"
aha, tak preto sme asi ten "polica"jny stat
 
ariana
2011-04-06 15:24:23
škoda len ..že my ľudia máme tendenciu pokračovať práve v šľapajách "treťotriedneho pracoviska" ..achhh aký len veľký vplyv majú na niekoho politici ... zlé zlé zlé , úplný prúser akoby Habera povedal
 
tomasGalajda
2011-04-06 15:32:08
príspevok od: Marcel Rebro
Moja babka vravievala : "Daj hovno na policu a hned si mysli ze je lekvar"
tak táto hláška ma dnes rozosmiala....
 
autocord
2011-04-06 15:36:12
Ja naopak s tymto nariadenim suhlasim, podotykam, ze to je asi prva vec od Sulika s ktorou suhlasim Ked obcas sledujem priame prenosy z rokovania parlamentu, tak tam ti fotaci niekedy vyzeraju ako pozbierani z ulice a motaju sa tam. Pametam si aj jednu "nenapadnu" oranzovu mikinu, ta tam ladila asi najlepsie Proste nejaka "stabna kultura" by mala byt, fotograf by mal zapadnut do prostredia v ktorom ide robit. A tych 30kg je trocha prehnanych nemyslis ? Ked pocitam 2 tela, 1 tele, 1 sirokac, 1 ultrasirokac, 2 systemove blesky, karty, baterky, notebook, tak cca. 15kg
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 15:49:44
príspevok od: autocord
Ja naopak s tymto nariadenim suhlasim, podotykam, ze to je asi prva vec od Sulika s ktorou suhlasim Ked obcas sledujem priame prenosy z rokovania parlamentu, tak tam ti fotaci niekedy vyzeraju ako pozbierani z ulice a motaju sa tam. Pametam si aj jednu "nenapadnu" oranzovu mikinu, ta tam ladila asi najlepsie Proste nejaka "stabna kultura" by mala byt, fotograf by mal zapadnut do prostredia v ktorom ide robit. A tych 30kg je trocha prehnanych nemyslis ? Ked pocitam 2 tela, 1 tele, 1 sirokac, 1 ultrasirokac, 2 systemove blesky, karty, baterky, notebook, tak cca. 15kg
A to si este nepocital dvojlitrovú fľašu s minerálkou a 15 deka tresky plus rohliky... Nie vazne, s 30 kg batohom som sa realne stretol u plne nabaleneho kamarata. Aj ked bezne maju nabalene asi menej, aj tvojich 15 je myslim dost, ak ti to visi cely den na ramene...
 
bacil2
2011-04-06 15:52:13
No konečne...
...áno, politika a bulvár to je presne to
čo ešte tomuto portálu chýbalo k dokonalosti!!!
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 16:01:09
príspevok od: bacil2
No konečne...
...áno, politika a bulvár to je presne to
čo ešte tomuto portálu chýbalo k dokonalosti!!!
je to portal o fotografii, fotografovani, fotografoch a veciach s tym suvisiacich. myslis, ze ti co fotia v parlamente to robia len preto ze musia? v prvom rade si myslim, ze im fotografia ako taka ucarovala rovnako ako aj tebe, mne a mnohym dalsim, ktori su na ephote.
 
majky358
2011-04-06 16:05:16
to by sa sulik musel pozrieť najprv na seba ako vypadá on, tak si myslím že nejaké voľné triko a mikina padne lepšie ako košeľa ... robia to čo nemajú, nato by ich bolo
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2011-04-06 16:08:05
Nevidim problem preco by nemohli mat slusnu koselu s dlhym rukavom. Rifle a tenisky co mozu mat im zarucuju este vacsi komfort ako svadobnemu fotografovi. Ten tiez nejde cely den behat okolo svadobcanov ako debo..

Druha vec je spravanie poslancov..

Tretia vec, nechapem co tolko povyku okolo tohto.. este aj v radii som to zacul a stavim sa ze aj v TV bude zmienka od nejakeho urazeneho novinara...
 
bacil2
2011-04-06 16:10:14
príspevok od: Matúš Lago
je to portal o fotografii, fotografovani, fotografoch a veciach s tym suvisiacich. myslis, ze ti co fotia v parlamente to robia len preto ze musia? v prvom rade si myslim, ze im fotografia ako taka ucarovala rovnako ako aj tebe, mne a mnohym dalsim, ktori su na ephote.
áno, súhlasím.
...a práve preto som sa ozval
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 16:17:41
príspevok od: bacil2
áno, súhlasím.
...a práve preto som sa ozval
...a veciach s tym suvisiacich = bulvar, media, politika, reklama, atd atd... fotografia je takmer v kazdej oblasti zivota. Alebo sa mylim? Ak ti tu na ephote nieco vyslovene chyba k tej spominanej dokonalosti, sem s tym, porozmyslame, pripadne zapracujeme. Nie je nic lepsie nez konstruktivne navrhy a postrehy od uzivatelov
 
veronikaS
2011-04-06 17:12:13
a preco sa tam nespominaju aj zeny ako fotografky, co tam ziadna nechodi fotit ?
 
ZoliPics
2011-04-06 17:13:28
Sulika nemusim,
ALE s tymto nariadenim plne suhlasim.
Najradsej by som bol, ak by este fungovala (jedna) pani v NR, ktora nevpustila nikoho bez (aspon) saka a kravaty (ani rifle, ani tenisky nemohli byt).
"Páni" novinari (a fotografisti) museli v aute vozit prislusne vhodne oblecenie. Mozno sa ta dostojnost raz este vrati ... (alebo ostaneme pastiermi nadobro?).
 
beholder
2011-04-06 17:55:56
....móres v parlamente je jedna vec,...protokol druhá..aj keď sa navzájom nevylučujú...predsa len by v parlamente mala byť udržiavaná akási úroveň...či sa to oblečenia týka (kohokoľvek), či správania...

 
panpriatel
2011-04-06 18:05:53
Je mi jedno co maju politici na sebe. Hlavne keby sa spravaju rozumne a seriozne.
Je mi jedno co maju novinari na sebe. Hlavne keby sa... A vlastne je mi jedno ako sa spravaju novinari. Nastastie sa ma to vobec netyka.
A inak vybrony namet na clanok! Prilaka pozornost, zvysi navstevnost, dokonca sa aj trocha obtiera o fotografiu. Nuz gratulujem. Prilaka sem sebranku ludi co sa tu budu spravat presne tak ako ty krasavci v parlamente. Daktory uzivatelia predcia v "politickych" kvalitach aj nasich najvatsich velkohubcov ako pana slotu a tak...
Matus Lago: Ak mas pocit ze bulvar suvisi s fotografovanim na tolko ze si zasluzi clanky na fotoserveri tak si logni rodinalu a cvicne nafot 5 zatisi. Snad ta to prejde.
 
leto
2011-04-06 18:16:55
ja sa pridávam k táboru súhlasiaceho z rozhodnutím predsedu parlamentu, ono, upotený trtko v roztahanom tricku motajúci sa v mieste, kde sa dodržiava určitý protokol mi ako velký profesionál zrovna nepríde, hoc má na krku výbavu za milion,,,
 
conan7
2011-04-06 18:18:56
tiež v tom nevidím, tak by to malo byť.
a ináč už tak velmi nelutujme tých fotografov v médiách, ako ja viem (nepriamo jedného poznám) nerobia za minimálnu mzdu, hádam jednu košelu za 15€ na mesiac či aj týždeň asi budú vedieť zaplatiť...
 
soulfly
2011-04-06 18:57:35
Minule pri pozerani zaberov z parlamentu v televiznych novinach som si sam pre seba /a nie prvykrat/ pomyslel, ze ti pobehujuci fotografi tam vyzeraju ako vo vojnovej zone, vratane oblecenia. Ak svoje oblecenie nevedia prisposobit situacii sami, nemam s tymto rozhodnutim ziaden problem. Hovadin, ktore Sulik navyvadzal je urcite dost, toto by som vsak äbsolutnym nezmyslom", ci "detinskou pomstou"nenazyval.
 
RiBaQa
2011-04-06 19:10:35
Suprova tema. Suhlasim s kulturou vystupovania, akurat sa to udialo v blbom kontexte. Smutne na tom je ze tento napad vznikol ako "pomsta" a nie ako prirodzena potreba kulturneho vystupovania. Zial u nas je to tak. Mal skusenost z osobneho zivota. Ked som sa na stavbe objavil v kravate a prilbe kazdy na mna pozeral ako puk. Pricom je to jedina moznost ako ma moze stavebny organ organ bezpecnosti prace resp inspektoratu prace odlisit od ostatnych zamestnancov bez riadiacej zodpovednosti. O tom nehovoriac ze k istemu postaveniu v spolocnosti triko nie je najvhodnejsiou volbou. A co sa tyka pohodlia to nie je pri praci prvorade inak by niektore "nepohodlne" profesie nemal kto vykonavat.
 
seifi
2011-04-06 19:18:47
To je ako s nefajčiarom, ktorý prestal pred mesiacom fajčiť. Stále je to lepšie ako by fajčil dodnes. Sulík sa učí a trend je stúpajúci, to je dôležité.
 
pistik22
2011-04-06 19:50:53
.... je divne, ze to prislo prave od sulika.... ale na druhej strane, ked idete fotit napriklad svadbu, tiez nepridete v teplakoch....
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 20:42:46
príspevok od: panpriatel
Je mi jedno co maju politici na sebe. Hlavne keby sa spravaju rozumne a seriozne.
Je mi jedno co maju novinari na sebe. Hlavne keby sa... A vlastne je mi jedno ako sa spravaju novinari. Nastastie sa ma to vobec netyka.
A inak vybrony namet na clanok! Prilaka pozornost, zvysi navstevnost, dokonca sa aj trocha obtiera o fotografiu. Nuz gratulujem. Prilaka sem sebranku ludi co sa tu budu spravat presne tak ako ty krasavci v parlamente. Daktory uzivatelia predcia v "politickych" kvalitach aj nasich najvatsich velkohubcov ako pana slotu a tak...
Matus Lago: Ak mas pocit ze bulvar suvisi s fotografovanim na tolko ze si zasluzi clanky na fotoserveri tak si logni rodinalu a cvicne nafot 5 zatisi. Snad ta to prejde.
Servus pan priatel. Ja nielen ze mam pocit, ze bulvar (ak prave tento prispevok nazyvas bulvar) suvisi s fotografovanim, ja to dokonca s istotou viem. Ziju z toho najvacsie vydavatelstva, kupuju to miliony ludi, a nebudeme si klamat, ze fotografie su castokrat to, co predava. To poprve. Po druhe, ked si kupujes nejake casopisy, kupis si ich aj napriek tomu, ze tam mas reklamu ktora s danym titulom vobec nesuvisi. Z tej reklamy casopis zije, aby si si ho mohol napr. ty kupit. Tu si na fotoportali a ten ako iste vies zije z navstevnosti, citanosti a inzercie. Su tu ludia vsakovakych chuti a nazorov. Jedni si radi precitaju recenziu, druhi si nechaju poradit vo fotoskole a su aj taki, ktori si precitaju uvahy a reflexie diana okolo nas, ktore ma suvis s fotkou priamo ci nepriamo. Vzdy mas na vyber, nikto ta nenuti. Nebudem sa vsak hrat na puritana, ano - toto je vyslovene clanok na podnietenie diskusie. Ak sa ti nepaci, stale mas moznost tu najst aj veci podla tvojho gusta, nie?
A ked si spominal, ze sa politici maju spravat rozumne a seriozne, skus porozmyslat ci bola potrebna druha polovica tvojej predposlednej a posledna vety. Si tu anonymne, co je pri internete legitimna vyhoda. My sme vsak spolu husy nepasli a myslim, ze sa da nesuhlasit a svoj nazor vyjadrit aj bez takychto invektiv. Hm?
 
rezen
2011-04-06 20:51:29
sulík nestoji za opotrebenie uzavierky...
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-04-06 21:01:28
Apropo, pointa tohto mojho zamyslenia tkvie v tom, ako nestastne posobi rozhodnutie tohto charakteru smerom k fotografom od cloveka, ktory este par mesiacov dozadu sam nevedel ako sa kam obliect.
Iste, fotografi v kratasoch nemaju v parlamente co robit, a gro z nich ani tak nechodi, bud maju tmave tricka, alebo kosele s kratkym rukavom. Nechcem sa nikoho zastavat, len som chcel poukazat na realitu, ako to v nasej novinarskej praxi chodi. Ano, v zahranici chodia fotoreporteri krasne v oblekoch do vladnych ustanovizni, no casto je to ich jedina napln prace, nebehaju pocas dna na x dalsich roznorodych foteni (robit ilustracne zabery napr. skladky), nakolko vydavatelstva si dokazu zaplatit ohmoho viac fotografov a pokryt nimi svoje potreby. Ale to je na dalsiu dlhu debatu...
 
mieroslav
2011-04-06 21:24:57
Priatelia. Prečo tu nie je fotka aj tých, o ktorých postihu tu autor hovorí? Sulíkové fotky v reštike som už videl (a nemám s tým väčší problém, reštaurácia nie je práve miesto,
kde je potrebné príliš hľadieť na prokol, naopak Sulíkovi spolustolovníci sami o sebe sú (boli) inštitúciou, ktorá podlieha protokolu za každých okolností - bulvárni fotoreportéri si však určite prišli na svoje, všetká česť), ale fotky upachtených fotografov v parlamente nie. Má ich niekto?
 
hombreee
2011-04-06 21:34:50
No pozrite svadbu tiez nepojdete fotit vo vytahanych teplakoch a sustakovej vetrovke.
 
scoty
2011-04-06 21:38:52
to kde zijeme? nejaka diktatura sa tu rozmaha!!! a matovic si tam bude sediet v tricku? uz len cakat kedy zakaze chodit po ulici s fotakom!!!!! nemam slov!!! nech riesia rozbite cesty kua!!! a nie riesit co vobec nie je potrebne a navyse je to chore... to ak tam bude opravovat zamestnanec nejakej firmy svetla ,tak nebude moct byt v monterklach??? lebo vtupil na posvatnu zem??? joj uz viac nepisem!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lebo sa zbresem!!!

ved len v Blave smer prehral.... tak co? treba to brat tak , ze mame co sme chceli...
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-04-06 21:48:20
haha tie smiesne slovenske problemy
 
autocord
2011-04-06 21:51:51
príspevok od: Matúš Lago
Apropo, pointa tohto mojho zamyslenia tkvie v tom, ako nestastne posobi rozhodnutie tohto charakteru smerom k fotografom od cloveka, ktory este par mesiacov dozadu sam nevedel ako sa kam obliect.
Iste, fotografi v kratasoch nemaju v parlamente co robit, a gro z nich ani tak nechodi, bud maju tmave tricka, alebo kosele s kratkym rukavom. Nechcem sa nikoho zastavat, len som chcel poukazat na realitu, ako to v nasej novinarskej praxi chodi. Ano, v zahranici chodia fotoreporteri krasne v oblekoch do vladnych ustanovizni, no casto je to ich jedina napln prace, nebehaju pocas dna na x dalsich roznorodych foteni (robit ilustracne zabery napr. skladky), nakolko vydavatelstva si dokazu zaplatit ohmoho viac fotografov a pokryt nimi svoje potreby. Ale to je na dalsiu dlhu debatu...
Ked uz spominas zahranicie, pripajam na ilustraciu 2 foto z Bruselu. Sam uvidis ze to nie su len kravataci a garantujem ti ze nesedia cely den na Rade EU, ale pokryvaju toho viac, konkretne fotaci z Reuters su v Bruseli styria a pokryvaju vsetko. Ale na tych fotkach mozes aj vidiet ze tam nikto neni v kratkom tricku.
 
MartinH
2011-04-06 22:23:45
príspevok od: beholder
....móres v parlamente je jedna vec,...protokol druhá..aj keď sa navzájom nevylučujú...predsa len by v parlamente mala byť udržiavaná akási úroveň...či sa to oblečenia týka (kohokoľvek), či správania...

presne tak.. aj mne to prislo logicke.. ved ani oni tam nesedia v teplakoch.. uz co tam robia je druha vec..
 
MartinH
2011-04-06 22:26:19
tak isto ani na svedbe nieje fotograf v teplakoch.. mal aj tie tenisky a rifle zakazat..
 
lgsvgh
2011-04-06 22:57:50
príspevok od: tomasGalajda
tak táto hláška ma dnes rozosmiala....
musím priznať aj mňa
 
planco
2011-04-06 23:17:45
tenisky a rifle by som nezakazoval, fotograf si obcas potrebuje niekam klaknut, opret sa o nieco a podobne pri komponovani.. avsak slusne tricko/kosela fotografa nezabiju a myslim si ze do parlamentu by bolo minimalne slusne sa obliect na istej urovni..
 
leto
2011-04-06 23:26:38
príspevok od: scoty
to kde zijeme? nejaka diktatura sa tu rozmaha!!! a matovic si tam bude sediet v tricku? uz len cakat kedy zakaze chodit po ulici s fotakom!!!!! nemam slov!!! nech riesia rozbite cesty kua!!! a nie riesit co vobec nie je potrebne a navyse je to chore... to ak tam bude opravovat zamestnanec nejakej firmy svetla ,tak nebude moct byt v monterklach??? lebo vtupil na posvatnu zem??? joj uz viac nepisem!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lebo sa zbresem!!!

ved len v Blave smer prehral.... tak co? treba to brat tak , ze mame co sme chceli...
vyser sa na politiku, urobíš si tu iba nepriateľov,,,
 
upir13
2011-04-07 00:03:58
príspevok od: autocord
Ja naopak s tymto nariadenim suhlasim, podotykam, ze to je asi prva vec od Sulika s ktorou suhlasim Ked obcas sledujem priame prenosy z rokovania parlamentu, tak tam ti fotaci niekedy vyzeraju ako pozbierani z ulice a motaju sa tam. Pametam si aj jednu "nenapadnu" oranzovu mikinu, ta tam ladila asi najlepsie Proste nejaka "stabna kultura" by mala byt, fotograf by mal zapadnut do prostredia v ktorom ide robit. A tych 30kg je trocha prehnanych nemyslis ? Ked pocitam 2 tela, 1 tele, 1 sirokac, 1 ultrasirokac, 2 systemove blesky, karty, baterky, notebook, tak cca. 15kg
skus jeden den behat s tym 15kg batohom a som velmi zvedavy ci budes este pisat taketo kraviny.
plus zober si veci ako upravovanie a posielanie fotiek do redakcie na kolene, co casto krat vyzera tak ze klacis na ulici niekde, v lepsom pripade mas notebook smareny na spolujazdcovom sedadle a posielas za jazdy. A ked ti po 8 hodinach roboty zavola redaktorka a posle ta do nejakej dediny kvoli slecne XYZ, tak som zvedavy jak sa budes rozkrikovat. Videl si niekedy fotaka z dennika? vacsina z nich je neoholena s kruhami pod ocami a su radi, ze si stihnu zapalit alebo pocas jazdy natlacit rozok s treskou a nie to sa prezliekat kvoli nejakemu volovi, ktory dojde jak sedlak na oficialnu veceru
 
afkaa.i
2011-04-07 00:15:08
co ste si zvolili, to mate... ked tam mate sedlac, ktora sa vyjadruje tak, ze posledny pajzel v hornej dolnej je oproti nim nobl spolocnost, tak sa necudujte, ze neriesia podstatne veci, ale taketo nepodstatnosti.
ok, je treba uznat, ze do parlamentu by mal ist clovek v urcitom obleceni, ale proti ciernemu tricku, alebo nekriciacej mikine bez zbytocnych napisov by nemal nik protestovat. tiez nefotim vzdy svadby v koseli a saku, ale ked je vonku megateplo, tak beriem 2-3 tricka a koselu, ktoru niekedy ani na seba nedam.
 
upir13
2011-04-07 00:22:46
Ked uz som teda precital konecne vsetky komenty, tak este jedna vec na zaver. Obcas sa stane, ze vypadne fotograf, takze stiahnu fotaka, co pracuje na niecom inom. Kedze vacsina bulvaristov robi na paparacovackach, tak su aj pohodlne obleceni, cize ANO, moze sa stat, ze nejaky ten fotograf tam obcas dojde v tricku. Napriek tomu vacsina fotografov, dojde v polokosely a slusnom svetry, co nechapem ako moze niekomu vadit.
 
sunajn
2011-04-07 00:42:13
Teraz by fotografi mali dupľom vysledovať Sulíka v nejakej špeci situácii a natrieť mu to.
 
autocord
2011-04-07 00:55:43
príspevok od: upir13
skus jeden den behat s tym 15kg batohom a som velmi zvedavy ci budes este pisat taketo kraviny.
plus zober si veci ako upravovanie a posielanie fotiek do redakcie na kolene, co casto krat vyzera tak ze klacis na ulici niekde, v lepsom pripade mas notebook smareny na spolujazdcovom sedadle a posielas za jazdy. A ked ti po 8 hodinach roboty zavola redaktorka a posle ta do nejakej dediny kvoli slecne XYZ, tak som zvedavy jak sa budes rozkrikovat. Videl si niekedy fotaka z dennika? vacsina z nich je neoholena s kruhami pod ocami a su radi, ze si stihnu zapalit alebo pocas jazdy natlacit rozok s treskou a nie to sa prezliekat kvoli nejakemu volovi, ktory dojde jak sedlak na oficialnu veceru
vsetko o com pises doverne poznam, takze places na nespravnom hrobe. mal si dnes blby den ze sa potrebujes na niekom vyventilovat ?
 
atiart
2011-04-07 00:57:29
... kto je ten Sulík ? zo záložne SAS ? fotí pre magnum, či pre Nokiu ? ... novodobý predseda družstva
 
ftakopysk
2011-04-07 01:27:55
boze moj, urazeni pani fotografi a novinari! niekto si dovolil vam hovorit do toho, ako mate do parlamentu chodit obleceni!
cely tento clanok vyznieva tak urazene, ze to je az smiesne. a osobne si myslim, ze na seriozny fotoportal rozhodne nepatri. kludne tu mohla byt nejaka agenturna sprava o tom, ze predseda parlamentu vydal nariadenie, ktore reguluje oblecenie fotografov v rokovacej sieni NRSR a bolo by to viac ako dostacujuce. namiesto toho je tu tento bulvarny narek. ako keby som novy cas cital. smutne.
 
Radovan
2011-04-07 03:19:49
No uz zijem dlhsie mimo SK a stale sa mi utvrdzuje to ze Slovensko je len obycajna bananova republika ved aj podla toho sa pan Sulik obliekol na stretnutie
Pani nehadajte a nebudte ako oni ved to je len obycajna banda darmozracov platena z vasich dani a ako vidite tento clanok bol informativny a nakoniec ako to dopadlo, tak ako v slovenskom parlamente
 
samusko
2011-04-07 08:20:23
hehe, pre niekoho kto je schopny sa dotrepat ako hlavny fotograf na svatbu v krataskoch, prepotenom tricku a smrdiet je toto nariadenie nepochopitlne .


ja osobne v tomto som sulasim so sulikom.



prajem prijemny den
 
noik
ocenenie redakciou 2011-04-07 08:28:04
hm...zaujimave, ze o bontone poucuje chlap, ktory pride na stretnutie so zahranicnymi politikmi so zuvackou v ustach, ako prve si pri ic spolocnom obede vylozi mobil, kluce a penazenku na stol...
 
atti
2011-04-07 09:45:59
Prvá vec, čo ma po prečítaní článku napadla bola, že "ha, zas nás ide niekto obmedzovať". A podľa mňa bol zámer autora, podsunúť mi takúto mienku. Potom som sa trochu zamyslel. Hmm. Dám si svoje obľúbené tričko "national pornography" hodím sa do pohodlných kraťasov, dám si pohodlné sandále alebo šľapky a hor sa na fotenie politikov. Však som pán fotograf a čo ma po tých ľuďoch čo sa na druhej strany objektívu potia v nepohodlnom spoločenskom oblečení...
Myslím si, že by mal každý fotograf pristupovať s úctou k objektu z druhej strany svojho objektívu. K tej úcte patrí, že nebudem zverejňovať nepodarené zábery vzniknuté náhodne počas artikulácie, ale aj dodržiavanie bontónu. A v rámci bontónu aj slušné oblečenie. Povieme si: dajme fotografom slobodu oblečenia. Ale potom dajme aj politikom, dajme aj pracovníkom bánk. Však je demokracia. Viete si predstaviť, že vojdete do banky a tam bude mať sekuriťák pestrofarebné vlasy "na kohúta", tričko exploited a na boku odistený magnum?

Vyššie v diskusii som čítal o tom, ako veľmi nabitý má program dokumentárny fotograf. No normálne ho (za tie jeho peniaze) idem ľutovať. Že nosí 15-30 kg brašňu? Keď sa tak podívam na fotografie v novinách, si hovorím že na drvivú väčšinu záberov by stačil aj kompakt z číny. Že je celý deň rozlietaný a nikdy nevie dopredu, čo bude fotiť za hodinu? Ja si vždy nosím statív v aute. Fakt by bol problém vedľa statív si dať aj tašku s košeľou? A určite si musím zobrať všetky zákazky? Keď posielam foto do redakcie na kolene, nie je to preto, že si neviem zadeliť čas alebo som sa nenaučil na niečo povedať "NIE"? Skúsil z vás už niekto odmerať čas potrebný na postprocess a zaslanie fotografie do redakcie 1.) na kolene, keď sa ponáhľam a všetko mám od ruky, nepohodlne a vstrese 2.) v kľude v bufete pri minerálke? Ak by bol rozdiel 5-10 minút, je to vážne neprekonateľná prekážka?
 
CSA
2011-04-07 09:47:23
príspevok od: tomasGalajda
tak táto hláška ma dnes rozosmiala....
ja som sa zacal smiat uz hned po Bearovom komente pretoze ten jeho vyraz na Avatare sa totalne stotoznil s tym jeho vyrokom
 
MatoCh
2011-04-07 10:21:45
príspevok od: atti
Prvá vec, čo ma po prečítaní článku napadla bola, že "ha, zas nás ide niekto obmedzovať". A podľa mňa bol zámer autora, podsunúť mi takúto mienku. Potom som sa trochu zamyslel. Hmm. Dám si svoje obľúbené tričko "national pornography" hodím sa do pohodlných kraťasov, dám si pohodlné sandále alebo šľapky a hor sa na fotenie politikov. Však som pán fotograf a čo ma po tých ľuďoch čo sa na druhej strany objektívu potia v nepohodlnom spoločenskom oblečení...
Myslím si, že by mal každý fotograf pristupovať s úctou k objektu z druhej strany svojho objektívu. K tej úcte patrí, že nebudem zverejňovať nepodarené zábery vzniknuté náhodne počas artikulácie, ale aj dodržiavanie bontónu. A v rámci bontónu aj slušné oblečenie. Povieme si: dajme fotografom slobodu oblečenia. Ale potom dajme aj politikom, dajme aj pracovníkom bánk. Však je demokracia. Viete si predstaviť, že vojdete do banky a tam bude mať sekuriťák pestrofarebné vlasy "na kohúta", tričko exploited a na boku odistený magnum?

Vyššie v diskusii som čítal o tom, ako veľmi nabitý má program dokumentárny fotograf. No normálne ho (za tie jeho peniaze) idem ľutovať. Že nosí 15-30 kg brašňu? Keď sa tak podívam na fotografie v novinách, si hovorím že na drvivú väčšinu záberov by stačil aj kompakt z číny. Že je celý deň rozlietaný a nikdy nevie dopredu, čo bude fotiť za hodinu? Ja si vždy nosím statív v aute. Fakt by bol problém vedľa statív si dať aj tašku s košeľou? A určite si musím zobrať všetky zákazky? Keď posielam foto do redakcie na kolene, nie je to preto, že si neviem zadeliť čas alebo som sa nenaučil na niečo povedať "NIE"? Skúsil z vás už niekto odmerať čas potrebný na postprocess a zaslanie fotografie do redakcie 1.) na kolene, keď sa ponáhľam a všetko mám od ruky, nepohodlne a vstrese 2.) v kľude v bufete pri minerálke? Ak by bol rozdiel 5-10 minút, je to vážne neprekonateľná prekážka?
S týmto názorom sa plne stotožújem. Nejaká kultúra sa tu zachovať musí, pozrite sa na zahraničných fotografov, prípadne na tých, čo fotia kultúrne podujatia. Zachvíľu príde fotograf na ples v opere v šušťákoch a šlapkách, keď tu nebude bontón.
 
pavel
2011-04-07 20:40:44
Bingo článok... niet čo dodať...
 
seifi
2011-04-07 22:33:24
príspevok od: noik
hm...zaujimave, ze o bontone poucuje chlap, ktory pride na stretnutie so zahranicnymi politikmi so zuvackou v ustach, ako prve si pri ic spolocnom obede vylozi mobil, kluce a penazenku na stol...
všetci sa meníme, rastieme, meníme názory lebo sa mení svet a my s ním, ovplyvňujeme sa navzájom; aj Sulík pochopil, že urobil chybu, teraz to chce napraviť, žiaľ príliš aktívne; stále lepšie že je tam Sulík s takýmito prkotinami ale správnejším pohľadom na to ako zmeniť Slovensko ako ľudia čo vás nechajú behať v tričku a zatvoria závoru smerom na Viedeň
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-04-07 23:49:27
Priatelske upozornenie! Tento blog nebol pisany za ucelom vyjadrenia politickeho nazoru ci presvedcenia, hoci vznikol na popud rozhorcenia z riesenia absolutne nepodstatnych problemov ustavnym cinitelov, paradoxne tym istym, ktory mal v danej zalezitosti sam problem. Hawk
 
leto
2011-04-08 00:12:58
príspevok od: Matúš Lago
Priatelske upozornenie! Tento blog nebol pisany za ucelom vyjadrenia politickeho nazoru ci presvedcenia, hoci vznikol na popud rozhorcenia z riesenia absolutne nepodstatnych problemov ustavnym cinitelov, paradoxne tym istym, ktory mal v danej zalezitosti sam problem. Hawk
ale priznaj, vypálilo to naopak ako si myslel,,,
 
afkaa.i
2011-04-08 04:29:32
príspevok od: atti
Prvá vec, čo ma po prečítaní článku napadla bola, že "ha, zas nás ide niekto obmedzovať". A podľa mňa bol zámer autora, podsunúť mi takúto mienku. Potom som sa trochu zamyslel. Hmm. Dám si svoje obľúbené tričko "national pornography" hodím sa do pohodlných kraťasov, dám si pohodlné sandále alebo šľapky a hor sa na fotenie politikov. Však som pán fotograf a čo ma po tých ľuďoch čo sa na druhej strany objektívu potia v nepohodlnom spoločenskom oblečení...
Myslím si, že by mal každý fotograf pristupovať s úctou k objektu z druhej strany svojho objektívu. K tej úcte patrí, že nebudem zverejňovať nepodarené zábery vzniknuté náhodne počas artikulácie, ale aj dodržiavanie bontónu. A v rámci bontónu aj slušné oblečenie. Povieme si: dajme fotografom slobodu oblečenia. Ale potom dajme aj politikom, dajme aj pracovníkom bánk. Však je demokracia. Viete si predstaviť, že vojdete do banky a tam bude mať sekuriťák pestrofarebné vlasy "na kohúta", tričko exploited a na boku odistený magnum?

Vyššie v diskusii som čítal o tom, ako veľmi nabitý má program dokumentárny fotograf. No normálne ho (za tie jeho peniaze) idem ľutovať. Že nosí 15-30 kg brašňu? Keď sa tak podívam na fotografie v novinách, si hovorím že na drvivú väčšinu záberov by stačil aj kompakt z číny. Že je celý deň rozlietaný a nikdy nevie dopredu, čo bude fotiť za hodinu? Ja si vždy nosím statív v aute. Fakt by bol problém vedľa statív si dať aj tašku s košeľou? A určite si musím zobrať všetky zákazky? Keď posielam foto do redakcie na kolene, nie je to preto, že si neviem zadeliť čas alebo som sa nenaučil na niečo povedať "NIE"? Skúsil z vás už niekto odmerať čas potrebný na postprocess a zaslanie fotografie do redakcie 1.) na kolene, keď sa ponáhľam a všetko mám od ruky, nepohodlne a vstrese 2.) v kľude v bufete pri minerálke? Ak by bol rozdiel 5-10 minút, je to vážne neprekonateľná prekážka?
nebodaj si myslel tohto "krasavca"
 
falatka
2011-04-08 10:35:07
príspevok od: Marcel Rebro
Skoda ze na zaberoch nie je vidiet jeho trojstvrtove nohavice. No a mobil a penazenka polozene na stole su v podstate insigniami uspesneho slovenskeho podnikatela a politika ...
tie trojštvrťové gate myslíš vážne? to mal ozaj vtedy na sebe?:O
 
Marcel Rebro
2011-04-08 10:36:54
príspevok od: falatka
tie trojštvrťové gate myslíš vážne? to mal ozaj vtedy na sebe?:O
ano ... je to predsa nestarnuci elegan
 
noik
ocenenie redakciou 2011-04-08 11:24:04
príspevok od: seifi
všetci sa meníme, rastieme, meníme názory lebo sa mení svet a my s ním, ovplyvňujeme sa navzájom; aj Sulík pochopil, že urobil chybu, teraz to chce napraviť, žiaľ príliš aktívne; stále lepšie že je tam Sulík s takýmito prkotinami ale správnejším pohľadom na to ako zmeniť Slovensko ako ľudia čo vás nechajú behať v tričku a zatvoria závoru smerom na Viedeň
Teraz to pritiahnem trochu za vlasy:
Myslis ze KEBY este zil Hitler a po rozputanej celosvetovej genocidy...napravil by to vybudovanim komfortnych, zachytnych stredisk pre utecencov niekde v Sudane, alebo v Rwande?
Takze, vlastne budme radi za politikov, ktorych Slovensko ma...
Ano, kazdy robi fooopaaa...len to napravanie od podobnych ludi mi pride, ako ked zlodej krici: chytte zlodeja!
 
seifi
2011-04-08 11:39:51
príspevok od: noik
Teraz to pritiahnem trochu za vlasy:
Myslis ze KEBY este zil Hitler a po rozputanej celosvetovej genocidy...napravil by to vybudovanim komfortnych, zachytnych stredisk pre utecencov niekde v Sudane, alebo v Rwande?
Takze, vlastne budme radi za politikov, ktorych Slovensko ma...
Ano, kazdy robi fooopaaa...len to napravanie od podobnych ludi mi pride, ako ked zlodej krici: chytte zlodeja!
Na ephoto sme politiku nemali a nechcem ju tu, tak odpoviem len toľko, že žiaľ na Slovensku je taká situáciu, že sa volí proti niekomu, nie za niekoho; ľudia si vyberajú (z ich pohľadu) menšie zlo. Sulík sklamal aj v iných veciach, ale koľkí sklamali od ´93 a stále sú na politickej scéne. Tak to teraz tu na ephoto spočítajme všetkým a začnime Sulíkom. Tak asi ?
 
noik
ocenenie redakciou 2011-04-08 12:29:55
príspevok od: seifi
Na ephoto sme politiku nemali a nechcem ju tu, tak odpoviem len toľko, že žiaľ na Slovensku je taká situáciu, že sa volí proti niekomu, nie za niekoho; ľudia si vyberajú (z ich pohľadu) menšie zlo. Sulík sklamal aj v iných veciach, ale koľkí sklamali od ´93 a stále sú na politickej scéne. Tak to teraz tu na ephoto spočítajme všetkým a začnime Sulíkom. Tak asi ?
Ale ved tu nepolitizujeme... Len sa ta udalost dotyka prave fotografickej komunity. Ak by to povedal niekto iny...prosim. Ale prave on. To je ten paradox. Tiez som za slusne oblecenie. Nejedna sa vsak o fotenie kralovny Alzbety, kde este aj fotograf ma hadam smoking. Ide o parlament. Kultura musi byt...len to ale, od pana Sulika mi tam prekaza.
 
mato.draho
2011-04-08 13:08:46
Nechcem zhadzovať Matúšovu snahu, ale aj podľa diskusie je vidieť, je tento článok je dosť kontroverzný. A vytiahnutie toho Sulíkovho stretnutia s veľvyslancami v súvislosti so súčasným nariadením pre fotografov v NR SR považujem za veľmi prvoplánové a detinské
Zo SaS-ky na zadok nepadám, ale vrámci zachovania objektivity nezaškodí prečítať článok a kuknúť aj video, kde Sulík čo-to o tomto stretnutí vysvetľuje:
http://www.sme.sk/c/5483830/sulik-sa-vraj-v-etikete-polepsi-diplomati-ho-brania.html
 
javelin
2011-04-10 13:36:24
príspevok od: Matúš Lago
...a veciach s tym suvisiacich = bulvar, media, politika, reklama, atd atd... fotografia je takmer v kazdej oblasti zivota. Alebo sa mylim? Ak ti tu na ephote nieco vyslovene chyba k tej spominanej dokonalosti, sem s tym, porozmyslame, pripadne zapracujeme. Nie je nic lepsie nez konstruktivne navrhy a postrehy od uzivatelov
Ja by som navrhoval pristupovať k monitoru v tangách, (páni)...a ženy by mohli v trištvrťákoch...predsalen sú to dámy....
 
javelin
2011-04-10 13:39:23
A kto je to ten Sulík , keď už same pri tom..?
 
seifi
2011-04-10 16:53:09
príspevok od: javelin
A kto je to ten Sulík , keď už same pri tom..?
Aby sme sa vrátili k foto, príde mi, že Sulík je Canon.
 
snowball
2011-04-10 17:05:28
Fotit politici, to je skoda fotoaparat fotit taky skarady debili......
 
BlackWolf
2011-04-10 18:34:40
tak ako trosku to prehnal ale zasa ked idete fotit svadbu dojdete tam ako od hnoja? moja oblubena veta "ja som tu ten co foti nie toho co fotia - ja vypadat nemusim ale zato vy by ste mohli..." je sice pekna vec ale na druhej strane sa trosku treba prisposobit len predsa na svadbu si nedate tricko kratasy a ide sa... lebo napr. minimalne na video zazname vas bude vidno no a to by bol bohovsky pohlad

ale myslmi si ze nejake slusne cierne rifle pripadne ine cierne nohavice - nie na sposob kapsacov ale ani sakove nohavice + nejaka cierna kosela s kratkym rukavom je super varianta ako nevyzerat ako z ulice a zaroven mat pohodlnost

vyzera to decentne a nie je to tak nenormalne obmedzujuce...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia