Zdravim, nejdem zakladat tri temy a preto sa to vsetko posnazit zhrnut v tejto.
1. Budem natacat vyrobu jedneho produktu vo vacsom interieri (kde bude mozno menej svetla) (priklad: http://vimeo.com/61904657 ) a preto sa pravdepodobne obzeram po nejakom pevnom skle. Ale, tu sa chcem poradit ze co by som potreboval. Mam (650D) canon 40mm2.8 a 15-85. Myslite ze to s touto vybavou bude stacit? Spolieham sa celkom na tu 40tku, ale uvazujem ze ci sa do 200-250 euro neda zohnat aj kvalitnejsie = ostrejsie-svetelnejsie pevne sklo. Ak ano, tak ake?
2. Kedze mam tieto dva objektivy a hlavne ten 15-85 bol trosinku drahsi, chcel by som nejaky UV Filter a hlavne polarizacny. Vsetka moja tvorba je vacsinou tocenie videa, reklam a pod. Precital som si tu nejake clanky o filtroch ktore mi velmi pomohli ale nedostal som sa ku konkretnemu filtru ktory by som si objednal a ktory by bol pre mna najspravnejsi. Aky UV a polarizacny filter by ste mi poradili ? Idealne nieco v tom zlatom strede a zaroven dobry pomer cena/kvalita. Ak mam pravdu povedat, v tych filtroch som trochu jelen ale viem ze jedine ktore potrebujem je ten UV a Polarizacny. Alebo este ma prave napadlo, ktori filter by sa mi hodil na tocenie videa? Budem asi aj potrebovat ten redukcny kruzok
1) pri videu ostrost objektivu nepotrebujes. Akykolvek foto-objektiv rozlisenim prekona FullHD video. Kvalitu obrazu moze ovplyvnit slaba odolnost na proti/bocne svetlo, co sa da ciastocne vyriesit slecnymi clonami.
2) ak ides natacat v interieri, zozen si umele zdroje svetla a odrazne dosky. Pozor ale na rozne farebne teploty svetelnych zdrojov.
filter: Osobne kupujem Hoya HD, alebo Pro1D, ale aj HAMA HTMC posluzi a je lacnejsia.
Takze bude mi bohato stacit ta 40mm 2.8 popride 15-85 ? nepotrebujem nieco svetelnejsie ako to pevno sklo? Clona na to male sklo sa da dost tazko zohnat, a aj tak, je velmi mala/kratka..
Mam si kupit filtre na premier 72mm - cize 15-85 alebo na 52mm - 40mm/2.8.
Aky redukcny kruzok ku filtrom a tymto dvom objektivom budem potrebovat?
To ci potrebujes svetelnejsie sklo zalezi na viacerych faktoroch: - osvetleni, ktore vies v danych podmienkach dosiahnut - hlbka ostrosti (ak ju chces mensiu, potrebujes svetelny objektiv) - citlivost ISO pri ktorej je este vystup pre tvoje pouzitie akceptovatelny
Polarizak sa Ti skor hodi na 15-85. 40/2.8 ma tak male predne sklicko, ze by som tam filtre neriesil. Ak kupis filter podla objektivu, tak redukcny kruzok nepotrebujes.
- umele osvetlenie nebudem pouzivat, bude to cisto prirodne svetlo len s okien - o hlbku ostrosti mi moc nejde, ale kludne to moze byt viac rozmazane ako pri 40/2.8
Chcel som vediet, ze ci v tychto podmienkach dosiahnem nejakym inym objektivom kvalitnejsi obraz ako s 40/2.8 Takze na to pevne sklo teda nebudem riesit filtre a ked neni nic lepsie do 250 eur tak teda nebudem zatial nic riesit. Ono pytam sa aj preto, lebo budem prvykrat pouzivat stabilizator GlideCam HD 1000 a neviem ci tam je vhodnejsie pouzivat pevne skla alebo normalne zoomy..
Video som nikdy seriozne nerobil, ale podla tvojich trivialnych otazok by som Ti odporucil citat prirucky. Ja to sice tiez robim ako predposlednu moznost (posledna je pytat sa na internete). Velkost filtra si precitas na objektive, alebo v prirucke k objektivu. Odporucal by som tiez precitat prirucku na ten GlideCam HD 1000, je mozne, ze zoom objektiv moze robit problemy (posun taziska fotoaparatu pri roznych ohniskovych vzdialenostiach). 15-85 ma zoom velmi volny.
Heh, no ten premier sa pytam preto, lebo podla clanku co som tu cital som aj nejak pochopil, ze odporucali rozne premiere filtra, na dany objektiv a zasa nizsie pisali ze je dobre si pozriet presny priemer s predu na objektive alebo na krabici - co som aj robil. Len som si to chcel urcite overit. Nejaka prirucka by sa mi hodila, to mas pravdu.. Ale snazim sa vyzit s tunajsej fotoskoly ktora ma celkom uz dost naucila :o). Takze 72mm
Polarizacny: Hoya PL-C HD 72 mm alebo Hoya PL-C PRO1 72 mm ? Obydva su v rovnakej cene, ktory s nich je kvalitnejsi?
UV: to iste, lenze HD je podstatne drahsi, takze bude stacit aj ten PRO1 ?
A este dufam, uplne posledna otazka . Mam doma uplne stary Zenit-E a na nom Helios 58mm. Pozeral som na internete nejake videa s toho objektivu na canone a vyzerali celkom slusne. Bude mi ten objektiv zaostrovat na AF a aj na nekonecno s touto redukciou? http://predsadky-a-redukcie.heureka.sk/hama-adapter-m42-canon-eos/
Ten glidecam, to je sranda o sebe, vcera som sa stym asi tri hodiny babral (aj 15-85 a 40mm) a uplne stopercentne som to nenastavil, takze je to len o tom stelovani...
Heh, no ten premier sa pytam preto, lebo podla clanku co som tu cital som aj nejak pochopil, ze odporucali rozne premiere filtra, na dany objektiv a zasa nizsie pisali ze je dobre si pozriet presny priemer s predu na objektive alebo na krabici - co som aj robil. Len som si to chcel urcite overit. Nejaka prirucka by sa mi hodila, to mas pravdu.. Ale snazim sa vyzit s tunajsej fotoskoly ktora ma celkom uz dost naucila :o). Takze 72mm
Polarizacny: Hoya PL-C HD 72 mm alebo Hoya PL-C PRO1 72 mm ? Obydva su v rovnakej cene, ktory s nich je kvalitnejsi?
UV: to iste, lenze HD je podstatne drahsi, takze bude stacit aj ten PRO1 ?
A este dufam, uplne posledna otazka . Mam doma uplne stary Zenit-E a na nom Helios 58mm. Pozeral som na internete nejake videa s toho objektivu na canone a vyzerali celkom slusne. Bude mi ten objektiv zaostrovat na AF a aj na nekonecno s touto redukciou? http://predsadky-a-redukcie.heureka.sk/hama-adapter-m42-canon-eos/
Dakujem.
Zaostrovat automaticky urcite nebude. Nema ako. Ci bude ostrit na nekonecno (teoreticky ano) treba vyskusat.
Neviem, myslel som, ze oba sa daju dat na seba. V tom pripade sa oplati kupovat UV ked budem mat polarizacny uz nasadeny na tom 15-85?
a budes tam mat stale ten CPL ? UV ked tak, tak len ako protector, a ked budes pouzivat CPL tak ho das dole nie ? cim viac skiel pred objektivom...tym horsie
Aky objektiv a filter na video s Canon EOS 650D
1. Budem natacat vyrobu jedneho produktu vo vacsom interieri (kde bude mozno menej svetla) (priklad: http://vimeo.com/61904657 ) a preto sa pravdepodobne obzeram po nejakom pevnom skle. Ale, tu sa chcem poradit ze co by som potreboval. Mam (650D) canon 40mm2.8 a 15-85. Myslite ze to s touto vybavou bude stacit? Spolieham sa celkom na tu 40tku, ale uvazujem ze ci sa do 200-250 euro neda zohnat aj kvalitnejsie = ostrejsie-svetelnejsie pevne sklo. Ak ano, tak ake?
2. Kedze mam tieto dva objektivy a hlavne ten 15-85 bol trosinku drahsi, chcel by som nejaky UV Filter a hlavne polarizacny. Vsetka moja tvorba je vacsinou tocenie videa, reklam a pod. Precital som si tu nejake clanky o filtroch ktore mi velmi pomohli ale nedostal som sa ku konkretnemu filtru ktory by som si objednal a ktory by bol pre mna najspravnejsi. Aky UV a polarizacny filter by ste mi poradili ? Idealne nieco v tom zlatom strede a zaroven dobry pomer cena/kvalita. Ak mam pravdu povedat, v tych filtroch som trochu jelen ale viem ze jedine ktore potrebujem je ten UV a Polarizacny.
Alebo este ma prave napadlo, ktori filter by sa mi hodil na tocenie videa?
Budem asi aj potrebovat ten redukcny kruzok
Dakujem velmi pekne za rady!
S pozdravom
Richard
2) ak ides natacat v interieri, zozen si umele zdroje svetla a odrazne dosky. Pozor ale na rozne farebne teploty svetelnych zdrojov.
filter: Osobne kupujem Hoya HD, alebo Pro1D, ale aj HAMA HTMC posluzi a je lacnejsia.
Mam si kupit filtre na premier 72mm - cize 15-85 alebo na 52mm - 40mm/2.8.
Aky redukcny kruzok ku filtrom a tymto dvom objektivom budem potrebovat?
Dakujem
- osvetleni, ktore vies v danych podmienkach dosiahnut
- hlbka ostrosti (ak ju chces mensiu, potrebujes svetelny objektiv)
- citlivost ISO pri ktorej je este vystup pre tvoje pouzitie akceptovatelny
Polarizak sa Ti skor hodi na 15-85. 40/2.8 ma tak male predne sklicko, ze by som tam filtre neriesil. Ak kupis filter podla objektivu, tak redukcny kruzok nepotrebujes.
- o hlbku ostrosti mi moc nejde, ale kludne to moze byt viac rozmazane ako pri 40/2.8
Chcel som vediet, ze ci v tychto podmienkach dosiahnem nejakym inym objektivom kvalitnejsi obraz ako s 40/2.8
Takze na to pevne sklo teda nebudem riesit filtre a ked neni nic lepsie do 250 eur tak teda nebudem zatial nic riesit.
Ono pytam sa aj preto, lebo budem prvykrat pouzivat stabilizator GlideCam HD 1000 a neviem ci tam je vhodnejsie pouzivat pevne skla alebo normalne zoomy..
Dakujem
Takze 72mm
Polarizacny:
Hoya PL-C HD 72 mm alebo Hoya PL-C PRO1 72 mm ? Obydva su v rovnakej cene, ktory s nich je kvalitnejsi?
UV:
to iste, lenze HD je podstatne drahsi, takze bude stacit aj ten PRO1 ?
A este dufam, uplne posledna otazka . Mam doma uplne stary Zenit-E a na nom Helios 58mm. Pozeral som na internete nejake videa s toho objektivu na canone a vyzerali celkom slusne. Bude mi ten objektiv zaostrovat na AF a aj na nekonecno s touto redukciou?
http://predsadky-a-redukcie.heureka.sk/hama-adapter-m42-canon-eos/
Dakujem.
Takze 72mm
Polarizacny:
Hoya PL-C HD 72 mm alebo Hoya PL-C PRO1 72 mm ? Obydva su v rovnakej cene, ktory s nich je kvalitnejsi?
UV:
to iste, lenze HD je podstatne drahsi, takze bude stacit aj ten PRO1 ?
A este dufam, uplne posledna otazka . Mam doma uplne stary Zenit-E a na nom Helios 58mm. Pozeral som na internete nejake videa s toho objektivu na canone a vyzerali celkom slusne. Bude mi ten objektiv zaostrovat na AF a aj na nekonecno s touto redukciou?
http://predsadky-a-redukcie.heureka.sk/hama-adapter-m42-canon-eos/
Dakujem.
UV:
Hoya UV HD 72 mm alebo
Hoya UV PRO1 72 mm
Cenovy rozdiel je 13 euro, ktory je kvalitnejsi?
Polarizacny:
Hoya PL-C HD 72 mm
Hoya PL-C PRO1 72 mm
cenovy rozdiel minimalny, ktory je kvalitnejsi?
Dakujem za rady!
- sadnu oba filtre na seba?
- na tu 40tku teda TO uvcko brat nebudem, staci mi tam tento polarizacny? Hoya PL-C HD 52 mm
To je vsetko, dakujem!
Takze mam rozhodnute, na 15-85 pojde HOYA HD CPL a UV, a na 40tku pojde iba CPL.
Dakujem kazdemu za rady .
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom