Hore
Fórum » Objektívy a filtre
 

UV filter

jmpo
2011-03-10 14:11:58+01
Ospravedlňujem sa ak som zbytočne založil novú tému, ale preluskal som to tu a fakt nic vhodne mi nenapadlo.
Uvažujem nad kúpou UV filtra Hoya UV HMC na Canon 18-55
shop.ephoto.sk/katalog/filtre/uv/hoya-filter-uv-hmc-58-mm.html
Pozrel som si aj recenziu
http://www.lenstip.com/113.1-article-UV_filters_test.html
Potreboval by som poradiť. Som ešte začiatočník, tak sú mi niektoré veci neznáme. Filter by som si chcel kúpiť hlavne kôli ochrannej funkcii pred poškrabaním keby náhodou niečo ... Chcem sa opýtať ak si kúpim tento UV filter a našrubujem ho, ako je to potom s prednou krytkou objektívu. Nasadím ju potom na objektív ako teraz keď je bez filtra? A ako je to so slnečnou clonou? Naštubujem ju keď tam bude filter?ˇ
Dik za cenné rady.
 
Lukas237
2011-03-10 14:25:23+01
slnečnú clonu nasadíš a krytku tiež
 
lubodugas
2011-03-10 14:30:23+01
krytku nasadis no aspon ked budes mat filter co to posporuje- niektore slim obruce to neumoznuju ale vecinou hej .... ja mam 70-300 usm is od canonu a mam aj UV aj clonu uple v pohode a na zakladny das tie clonu v pohode ...

aj ja by som mal otasku ale bolo by asi zbitocne zakladat kôli nej forum ..... zaujimalo by ma aky je rozdiel medzi
//// Hoya Filter CIR-PL HD 72 mm a Hoya Filter CIR-PL Pro1 Digital 72 mm ////
??? ktory by bol lepši na tamron 17-50 vc
 
Paulie
2011-03-10 15:03:01+01
príspevok od: lubodugas
krytku nasadis no aspon ked budes mat filter co to posporuje- niektore slim obruce to neumoznuju ale vecinou hej .... ja mam 70-300 usm is od canonu a mam aj UV aj clonu uple v pohode a na zakladny das tie clonu v pohode ...

aj ja by som mal otasku ale bolo by asi zbitocne zakladat kôli nej forum ..... zaujimalo by ma aky je rozdiel medzi
//// Hoya Filter CIR-PL HD 72 mm a Hoya Filter CIR-PL Pro1 Digital 72 mm ////
??? ktory by bol lepši na tamron 17-50 vc