Fórum » Objektívy a filtre

SIgma 12-24 a Cokin, možné?

warmaniac
2011-12-25 10:39:48+01
Zdravím vás,

chcel by som sa vás opýtať, je možné použiť cokin set, alebo niečo podobné na Sigme 12-24 ( http://www.photozone.de/Reviews/310-sigma-af-12-24mm-f45-56-ex-hsm-dg-lab-test-report--review )

chcel by som ho použiť na prechodové filtre.... keďže na samotné telo to nejde montovať nejaký filter, jedine na tú kruhovú clonu, lenže sa stretám len s problémom... kúpil som si aj UV pre ultra wide širokáče len 3mm a chytá mi ho proste po rohoch, je aj nejaký iný spôsob ako uchytiť tento cokin ako len našróbovaním ? V tejto oblasti som úplný amatér, tak by som bol vďačný za rady.

Ďaukujem veľmi pekne a mimochodom, Šťastné a Veselé !

Paulie
2011-12-25 11:06:13+01
UV ti je na dve veci ak počas fotenia nelietajú kamene. Na štvorcové sa dá vyrobiť držiak na kolene http://www.benjacobsenphoto.com/2010/gear/filters-for-lenses-that-cant-take-filters/

calimero
2011-12-25 11:19:47+01
príspevok od: warmaniac
Zdravím vás,

chcel by som sa vás opýtať, je možné použiť cokin set, alebo niečo podobné na Sigme 12-24 ( http://www.photozone.de/Reviews/310-sigma-af-12-24mm-f45-56-ex-hsm-dg-lab-test-report--review )

chcel by som ho použiť na prechodové filtre.... keďže na samotné telo to nejde montovať nejaký filter, jedine na tú kruhovú clonu, lenže sa stretám len s problémom... kúpil som si aj UV pre ultra wide širokáče len 3mm a chytá mi ho proste po rohoch, je aj nejaký iný spôsob ako uchytiť tento cokin ako len našróbovaním ? V tejto oblasti som úplný amatér, tak by som bol vďačný za rady.

Ďaukujem veľmi pekne a mimochodom, Šťastné a Veselé !
Nepíšeš, na akom tele používaš objektív (full frame alebo APS-C). Na APS-C to vidím tak akurát na 100mm filtre (Z-Pro). Na full frame bude pravdepodobne problém aj so 120mm filtrami (X-Pro).

Paulie
2011-12-25 11:24:32+01
príspevok od: calimero