Hore
Fórum » Objektívy a filtre
 

Poraďte filtre

xxx9955
2012-02-16 18:11:55+01
Ahojte, som začiatočník a pomaly sa do toho dostávam. Prečítal som si článok:"Fotografické filtre včera a dnes". Odpovede na otázky však vyvolávajú ďalšie otázky a to:
Neutrálny šedý filter: Viem, že najlepšie by bolo kúpiť sadu rôznych "útlmov". Aká je však taká vhodná na začiatok ak do toho nechcem investovať veľa a chcem to hlavne na pokusy? To isté by ma zaujímalo aj ohľadom šedého prechodového filtra.
Polarizačný filter: Je nejaký (pre bežného smrteľníka) rozdiel medzi Hamou a inou značkou? A aké sú také lepšie značky?
Hviezdičkový filter: robí iba toto: http://fc06.deviantart.net/fs47/i/2009/222/8/b/star_filter_experiments2_by_Elvis3000.jpg ?
UV filter: má zmysel? Či ide len o to aby sa poškriabal skôr ako objektív?
Dá sa viac filtrov na seba ponasadzovať a používať ich naraz?
Macro filter: Nahradí aspoň z časti "rybie oko"?

Fotím s Canon EOS 550D so setovým objektívom. Ďakujem.
 
Marcel Rebro
2012-02-16 18:18:46+01
príspevok od: xxx9955
Ahojte, som začiatočník a pomaly sa do toho dostávam. Prečítal som si článok:"Fotografické filtre včera a dnes". Odpovede na otázky však vyvolávajú ďalšie otázky a to:
Neutrálny šedý filter: Viem, že najlepšie by bolo kúpiť sadu rôznych "útlmov". Aká je však taká vhodná na začiatok ak do toho nechcem investovať veľa a chcem to hlavne na pokusy? To isté by ma zaujímalo aj ohľadom šedého prechodového filtra.
Polarizačný filter: Je nejaký (pre bežného smrteľníka) rozdiel medzi Hamou a inou značkou? A aké sú také lepšie značky?
Hviezdičkový filter: robí iba toto: http://fc06.deviantart.net/fs47/i/2009/222/8/b/star_filter_experiments2_by_Elvis3000.jpg ?
UV filter: má zmysel? Či ide len o to aby sa poškriabal skôr ako objektív?
Dá sa viac filtrov na seba ponasadzovať a používať ich naraz?
Macro filter: Nahradí aspoň z časti "rybie oko"?

Fotím s Canon EOS 550D so setovým objektívom. Ďakujem.
- ND ... skus ND4 a / alebo ND8