Hore

Autor: Alana Schaller

7 tipov pre čiernobiele pouličné fotografovanie s Alanom Schallerom

Čiernobiela fotografia môže byť jednou z najväčších výziev aj pre talentovaných fotografov. Alana Schaller londýnsky fotograf a spoluzakladateľ spoločnosti Street Photography International, platformy pre talentovaných, ale nezastúpených fotografov vie čo čiernobiela fotografia potrebuje. Napríklad rôzne uhly pohľadu, aby ste do svojich fotografii vložili nečakaný zvrat. Pozrite si ďalšie zaujímavé tipy v nasledujúcom videu.
Preto sme sa opýtali skutočného profesionála: Alana Schallera! Londýnsky fotograf je tiež spoluzakladateľom spoločnosti Street Photography International, platformy pre talentovaných, ale nezastúpených fotografov. Alan vie, čo čiernobiela fotografia potrebuje. Napríklad rôzne uhly a uhly pohľadu, aby ste do svojich obrázkov pridali pekný zvrat.
Prečítajte si ďalšie úžasné tipy v našom videu!





Zdroj: cooph


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
blahoslav J B Art
2020-12-04 11:05:16
paradne fotky ... aj ked v takom Londyne bude asi viac prilezitosti ako v nejakom okresnom meste na Slovensku

https://www.youtube.com/watch?v=v4H6eWEdGLM&feature=emb_rel_end
 
seifi
2020-12-05 17:47:35
príspevok od: blahoslav J B Art
paradne fotky ... aj ked v takom Londyne bude asi viac prilezitosti ako v nejakom okresnom meste na Slovensku

https://www.youtube.com/watch?v=v4H6eWEdGLM&feature=emb_rel_end
príležitosti by bolo aj tu, na 1km2 to bude možno rovnako ale čo je skutočne rozdiel, je reakcia fotiacich, na SK je to pomaly hystéria; pred týždňom som bol na lazoch, orali koňom, pekne posvietilo, milo som sa prihovoril , reku na pamiatku, o 10 rokov nebudú ani vedieť, ako sa oralo; a kompaktom som čo som mal vo vrecku; tak hystéria nebola ale dojednávanie , vraj 20 euro ... on vie, čo sa dá na takých fotkách zarobiť; známeho čo došiel po mne, chcel naháňať a bičom hrozil, naštvaný penil ... čo sa to deje s ľuďmi ?
 
seifi
2020-12-05 18:35:16
príspevok od: seifi
príležitosti by bolo aj tu, na 1km2 to bude možno rovnako ale čo je skutočne rozdiel, je reakcia fotiacich, na SK je to pomaly hystéria; pred týždňom som bol na lazoch, orali koňom, pekne posvietilo, milo som sa prihovoril , reku na pamiatku, o 10 rokov nebudú ani vedieť, ako sa oralo; a kompaktom som čo som mal vo vrecku; tak hystéria nebola ale dojednávanie , vraj 20 euro ... on vie, čo sa dá na takých fotkách zarobiť; známeho čo došiel po mne, chcel naháňať a bičom hrozil, naštvaný penil ... čo sa to deje s ľuďmi ?
oprava - reakcia fotených ...
 
filip.p3k
2020-12-06 07:28:42
príspevok od: seifi
príležitosti by bolo aj tu, na 1km2 to bude možno rovnako ale čo je skutočne rozdiel, je reakcia fotiacich, na SK je to pomaly hystéria; pred týždňom som bol na lazoch, orali koňom, pekne posvietilo, milo som sa prihovoril , reku na pamiatku, o 10 rokov nebudú ani vedieť, ako sa oralo; a kompaktom som čo som mal vo vrecku; tak hystéria nebola ale dojednávanie , vraj 20 euro ... on vie, čo sa dá na takých fotkách zarobiť; známeho čo došiel po mne, chcel naháňať a bičom hrozil, naštvaný penil ... čo sa to deje s ľuďmi ?
Slušne povedané- ľuďom je*e. Akože fakt. Neviem čo si myslia, že ak ich niekto odfotí tak budú na titulke NatGeo alebo čo? Či majú až také paranoje že si myslia že presne ich niekto bude hľadať na internete a nájde to ako orú? Alebo len proste závidia ľuďom čo vedia urobiť peknú fotku? nerozumiem im akože vážne.
 
kacko
2020-12-06 09:29:35
príspevok od: filip.p3k
Slušne povedané- ľuďom je*e. Akože fakt. Neviem čo si myslia, že ak ich niekto odfotí tak budú na titulke NatGeo alebo čo? Či majú až také paranoje že si myslia že presne ich niekto bude hľadať na internete a nájde to ako orú? Alebo len proste závidia ľuďom čo vedia urobiť peknú fotku? nerozumiem im akože vážne.
Ked vam niekto neda suhlas aby ste ho fotografovali je to iste ako ked vam ten suhlas da. Nemali by ste sa nad tym vobec pozastavovat. Jedno z prvych veci ktore by sa mal naucit fotograf je respektovat inych.
 
seifi
2020-12-06 09:36:16
príspevok od: kacko
Ked vam niekto neda suhlas aby ste ho fotografovali je to iste ako ked vam ten suhlas da. Nemali by ste sa nad tym vobec pozastavovat. Jedno z prvych veci ktore by sa mal naucit fotograf je respektovat inych.
Ale však v pohode. Len som reagoval na ten Londýn, že iné je asi fotiť street tam a iné je fotiť tu. A nie kvôli tomu, že tu by bolo menej príležitosti.
 
kacko
2020-12-06 09:42:50
príspevok od: seifi
Ale však v pohode. Len som reagoval na ten Londýn, že iné je asi fotiť street tam a iné je fotiť tu. A nie kvôli tomu, že tu by bolo menej príležitosti.
V Londyne je fotografov na ulici tolko, ze ludom by bolo divne keby tam nijaky nebol. Preto je im jedno ci ich niekto foti.
Dobry fotograf nie je dobry iba preto lebo vie fotit vystihnut moment, je dobry aj preto lebo si vie najst cestu ku kazdemu aby ho mohol odfotit.
 
matpi
2020-12-06 09:44:19
príspevok od: filip.p3k
Slušne povedané- ľuďom je*e. Akože fakt. Neviem čo si myslia, že ak ich niekto odfotí tak budú na titulke NatGeo alebo čo? Či majú až také paranoje že si myslia že presne ich niekto bude hľadať na internete a nájde to ako orú? Alebo len proste závidia ľuďom čo vedia urobiť peknú fotku? nerozumiem im akože vážne.
Ano, je to slovenska malost, paranoja a strach zo vsetkeho, co nepozname.
 
filip.p3k
2020-12-06 11:56:10
príspevok od: kacko
Ked vam niekto neda suhlas aby ste ho fotografovali je to iste ako ked vam ten suhlas da. Nemali by ste sa nad tym vobec pozastavovat. Jedno z prvych veci ktore by sa mal naucit fotograf je respektovat inych.
Samozrejme, ale dá sa reagovať aj spôsobom: Môžem vás poprosiť, aby ste ma nefotografovali? Neprajem si to. Ak je fotograf tiež pri zmysloch povie Ok, nie je problém, pohodička. Nie vyplieskať niekoho bičom keď vyberie fotoaprát, vynadať mu, vrieskať po ňom...
 
kacko
2020-12-06 12:18:39
príspevok od: filip.p3k
Samozrejme, ale dá sa reagovať aj spôsobom: Môžem vás poprosiť, aby ste ma nefotografovali? Neprajem si to. Ak je fotograf tiež pri zmysloch povie Ok, nie je problém, pohodička. Nie vyplieskať niekoho bičom keď vyberie fotoaprát, vynadať mu, vrieskať po ňom...
Bol si tam ked pises, ze niekto niekoho vyplieskal bicom? Vy si asi myslite, ze fotoaparat v ruke je ako nejaka povolenka fotit si vam co sa vam zachce a druhi vas musia prosit aby ste ich nefotografovali. Vy ste v pozicii ktori musia respektovat vsetkych okolo seba.
 
kacko
2020-12-06 12:57:13
Je jedno kde fotite, Alana Schaller by spravil podobne fotografie hocikde inde, s takym darom sa bud narodis alebo rokmi k tomu dostanes, ak v sebe mas tolko sily...
 
Rofo
2020-12-06 16:48:46
Ten tip od Allana Shallera je momentalne najviac trendy styl v street fotografii. Co mi trosku chyba
je ze sa zabuda u nas na inspiraciu z klasickeho socialneho dokumentu, ktory v ceskoslovensku dominoval
v 60,70,80-tych rokoch. Je to fajn ze clovek vidi nadupanu kompoziciu, super svetlo, kontrast, vytvarne prevedenie,
ale chybaju mi fotografie, kde je clovek v strede zaujmu anie ako kompozicny prvok. Napriklad tak ako robil u nas Juraj Bartos fotky Obchodnej ulice v Bratislave, alebo Viktor Kolář fotky Ostravy. A samozrejme kopu inych autorov ...
Proste ako sledujem street foto scenu, ubera sa to smerom k vytvarnemu prevedeniu, je to silne fotograficke co je fajn, ale socialny dokument zacina byt uplne na okraji.
 
Rofo
2020-12-06 17:11:23
príspevok od: kacko
Bol si tam ked pises, ze niekto niekoho vyplieskal bicom? Vy si asi myslite, ze fotoaparat v ruke je ako nejaka povolenka fotit si vam co sa vam zachce a druhi vas musia prosit aby ste ich nefotografovali. Vy ste v pozicii ktori musia respektovat vsetkych okolo seba.
Na verejnom priestranstve kde nie je zakazane fotit moze fotograf odfotit vsetko a kohokolvek a nepotrebuje na to ziadne specialne povolenie. Samozrejme pokial mu niekto povie ze si nepraje byt foteny, tak by to fotograf mal respektovat.
 
seifi
2021-11-26 15:16:50
príspevok od: kacko
Je jedno kde fotite, Alana Schaller by spravil podobne fotografie hocikde inde, s takym darom sa bud narodis alebo rokmi k tomu dostanes, ak v sebe mas tolko sily...
Treba mať dar, jednoznačne. Ale či by spravil tie fotografie aj na inom mieste, neviem povedať. Doma môžeš byť suverén a niekde stop. Príklad - v cudzej krajine a veľkom meste som sa zoznámil s jedným Čechom a Švédom, majiteľom firmy. Prišli niečo ponúkať a niečo kupovať. Švéd sa druhý deň v tom prostredí zosypal. Nebol schopný ísť na obchodné jednania. Kým sme vybavili letenky bol 2 dni u mňa na byte. Autom, ktorým došli, odcestoval jeho partner. A čo sa týka SK, je otázne, či by ten Alan po vystúpení na žel. stanici v Bratislave mal odvahu cestovať ďalej .
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované