Hore

Autor: Haiyin Lin

Víťazi ocenenia iPhone Photography Award 2020

Na to, aby ste boli dobrým fotografom, nemusíte kupovať najdrahšie vybavenie - niekedy stačí iba iPhone ... a talent. Posúďte sami.

Víťazi fotografickej súťaže iPhone Photography Awards (tiež známe ako IPPAWARDS ).
Viac informácií na stránke súťaže independent-photo.com.

Architektúra: 1.miesto, "Duomo Di Milano", Miláno, Taliansko


Autor: Haiyin Lin


Cestovanie: 1. miesto, "Oslobodený od minulosti", Varanasi, India


Autor: Kristian Cruz

Architektúra: 3. miesto, "Svitanie v Calpe", Calpe, Španielsko


Autor: Jiandong Wang

Stromy: 3. miesto, "Krása samoty", pláž Ewa, Havaj


Autor: Chuyang Baideme

Príroda: 1. miesto, Bez názvu


Autor: Lisi Li

Západ slnka: 2. miesto, "Odraz za súmraku", pohorie Santa Catalina, Arizona


Autor: Joseph Cyr

Zvieratá: 2. miesto, "Plameniaky"


Autor: Ji Li

Príroda: 3. miesto, "Cesta na lávové pole", Havaj


Autor: Jiawen Wu

Správy/udalosti: 1. miesto, "Démoni osvetľujúci oblohu", Paterna, Španielsko


Autor: Fernando Merlo

Krajina: 3. miesto, "Oblačnosť", Tenerife, Kanárske ostrovy, Španielsko


Autor: Dominic Dähncke

POTY 2020: Víťaz hlavnej ceny, "Lietajúci chlapci", Banaras, India


Autor: Dimpy Bhalotia

Zátišie: 3. miesto, "84 000 sôch Yakushi Nyorai", Shimane, Japonsko


Autor: Shinya Itahana

Krajina: 1. miesto, Bez názvu, Marble Canyon, Arizona


Autor: Liu Dan

Krajina: 2. miesto, "Duny", Zeeland, Holandsko


Autor: Nico Brons

Stromy: 2. miesto, "Rast smerom nahor", Wuhan, Čína


Autor: Wei Xiong

POTY: 1. miesto, "Žiadne steny", India


Autor: Artyom Baryshau

Deti: 3. miesto, "Očami detí", San Carlos Pangasinan, Filipíny


Autor: Mary Joy Loyola Ganitano

Príroda: 2. miesto, "Kea Ana hore Luxmore", národný park Fiordland na Novom Zélande


Autor: Avishai Futerman

Iné: 3. miesto, "Tajomstvo", Huntington, NY


Autor: Shāna Einhorn

Kvety: 1. miesto, "Osamelý pupenec roľný", Shenzhen, Čína


Autor: Peiquan Li

Stromy: 1. miesto, "Sám", Queensland, Austrália


Autor: Glenn Homann

POTY: 2. miesto, Bez názvu, Chengdu, Sichuan


Autor: Geli Zhao

Abstrakt: 1.miesto, "Postriekaná farba", Šanghaj, Čína

Autor: Tu Odnu

Zvieratá: 1. miesto, "Kone v búrke", Island


Autor: Xiaojun Zhang

Kvety: 2. miesto, "Chryzantéma", Zhongshan, Čína


Autor: Chikeung Poon

Panoráma: 3.miesto, "Ponor", Meteora, Grécko


Autor: Garrine Tsang

Portrét: 1. miesto, "Krásna izolácia", Ouarzazate, Maroko


Autor: Mona Jumaan

Deti: 1. miesto, "Cukrová vata", Vorontsovskij park, Moskva


Autor: Ekaterina Varzar

Životný štýl: 3. miesto, "Diablovo zlato", sopka Kawah Ijen, Indonézia


Autor: Liu Dan

Ľudia: 1. miesto, "Pletenie na hojenie rán", Ayacucho, Peru


Autor: Omar Lucas

Západ slnka: 1. miesto, "Súmrak v Dolomitoch", Auronzo Di Cadore, Taliansko


Autor: Leo Chan

Abstrakt: 3. miesto, "Tichá architektúra", Šanghaj


Autor: Tod Chen

Architektúra: 2. miesto, „Palmy séria # 5“, Los Angeles, Kalifornia


Autor: Emilia Kashfian

Zvieratá: 3. miesto, "Prázdna štvrť", Spojené arabské emiráty


Autor: Anna Aiko

Iné: 1. miesto, "Plážové kreslo", pláž Westhampton, New York

Autor: Danielle Moir

Ľudia: 2. miesto, "Chrám Philae", Aswan, Egypt


Autor: Kris Arzadun

Zátišie: 2. miesto, "Vinutie", Manila, Filipíny


Autor: Kristian Cruz

Série: 1. miesto, "Tetované ženy", Mindat, Mjanmarsko


Autor: Liu Dan

Iné: 2. miesto, "Volanie z hory Mokattam", Káhira, Egypt

Autor: Magali Chesnel

Cestovanie: 2. miesto, "Eye Spy", Katoomba, Nsw, Austrália


Autor: Anthony Ginns

Životný štýl: 1. miesto, "Kultúrna fúzia", Cancun, Mexiko


Autor: Audrey Blake

POTY: 3. miesto, "Šejk mladosti", Bagdad, Irak


Autor: Saif Hussain

Deti: 2. miesto, "Chinlone", Mjanmarsko


Autor: Dan Liu

Zátišie: 1. miesto, "Fľaša vína a chorizo", Santa Maria Dos Olivais, Portugal


Autor: Joao Cabaco


Kvety: 3. miesto, Bez názvu


Autor: Hao Wen


Zdroj: boredpanda

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
filip.p3k
2020-09-18 06:09:40
Masaker, keby som nevedel že to je iPhone contest asi by som ani nevedel že to je fotené na telefón. Strašne sa posunuli za pár rokov tie foťáky v telefónoch
 
JohnNewton
2020-09-18 07:20:14
Veru, to najlepšie z celého sveta iPhone, väčšina v kvalite poštovej známky, akurát, že tie sa už moc nepoužívajú , tá klobása to fakt zaklincovala A chryzamténa je absolútny vrchol tvorivosti....
 
Otecadams
2020-09-18 09:51:56
Celkom dobré fotky mohli niektoré byť... Nebyť toho smartfónu.
 
fatality
2020-09-18 10:51:04
príspevok od: Otecadams
Celkom dobré fotky mohli niektoré byť... Nebyť toho smartfónu.
nebyt toho smartfonu..tie fotky by neboli.. ..
 
blahoslav J B Art
2020-09-18 10:51:58
mobily su pritomnost a buducnost fotografie ... drviva vacsina (podla mna viac ako 90%) sucasnych fotografii je odfotena mobilmi a pozerana na mobiloch ... a tych zvysnych par percent je pre tych co fotia nejakou MFT/APSC/FF obludou a uchylov, co si pozeraju fotky v 100% nahlade na velkych monitoroch
 
Fuser
2020-09-18 12:45:50
Mna by zaujimalo ako mobilom odfotil doho dravca ...
"Príroda: 2. miesto, "Kea Ana hore Luxmore", národný park Fiordland na Novom Zélande"



 
JohnNewton
2020-09-18 15:52:42
príspevok od: blahoslav J B Art
mobily su pritomnost a buducnost fotografie ... drviva vacsina (podla mna viac ako 90%) sucasnych fotografii je odfotena mobilmi a pozerana na mobiloch ... a tych zvysnych par percent je pre tych co fotia nejakou MFT/APSC/FF obludou a uchylov, co si pozeraju fotky v 100% nahlade na velkych monitoroch
Presne ako píšeš, z fotografie sa stal bezcený produkt kde ponuka vysoko prevyšuje dopyt, už do konca ani nemusí byť kvalitná, len nech cvičená opica na soc. sieti za ňu dostane banán (lajk)
 
JohnNewton
2020-09-18 15:52:58
príspevok od: fatality
nebyt toho smartfonu..tie fotky by neboli.. ..
A o čo by sme prišli ? O zavesenú klobásu ?
 
blahoslav J B Art
2020-09-18 16:00:44
príspevok od: JohnNewton
A o čo by sme prišli ? O zavesenú klobásu ?
ta fotka je provokacia pre nas veganov
 
JohnNewton
2020-09-18 16:04:21
príspevok od: blahoslav J B Art
ta fotka je provokacia pre nas veganov
Uviedla Ťa do pokušenia ? Nás všežravcov nijako zvlášť nerozrušila....vyzerá to ako mäsiarstvo za socíku
 
fatality
2020-09-18 16:33:33
príspevok od: JohnNewton
A o čo by sme prišli ? O zavesenú klobásu ?
neviem o co by sme prisli,ale moja odpoved bola skor reverznou slovnou hrackou,nez odkaz na nieco konkretne
 
JohnNewton
2020-09-18 19:48:26
príspevok od: fatality
neviem o co by sme prisli,ale moja odpoved bola skor reverznou slovnou hrackou,nez odkaz na nieco konkretne
Tak som to zle pochopil
 
seifi
2020-09-18 19:56:02
a čo mi to tu dookola riešime ? veľkosť snímačov ? bezrkadlovky ? objektívy ? ... a prečo sa nebavíme o fotografii ? tu je odpoveď na našu jednosmernú ulicu menom technika
 
fatality
2020-09-18 20:05:07
príspevok od: JohnNewton
Tak som to zle pochopil
fpohho
 
Otecadams
2020-09-18 21:01:20
príspevok od: fatality
nebyt toho smartfonu..tie fotky by neboli.. ..
A to by bolo smutné, lebo by sme nemali o čom diskutovať a museli by sme si nájsť nejakú inú, bezvýznamnú činnosť. Iný význam v nich nevidím.
Jáj, a ešte sa s nimi dá vyhrať mobilová súťaž .
 
Otecadams
2020-09-18 22:57:09
príspevok od: blahoslav J B Art
mobily su pritomnost a buducnost fotografie ... drviva vacsina (podla mna viac ako 90%) sucasnych fotografii je odfotena mobilmi a pozerana na mobiloch ... a tych zvysnych par percent je pre tych co fotia nejakou MFT/APSC/FF obludou a uchylov, co si pozeraju fotky v 100% nahlade na velkych monitoroch
Podľa amerických vedcov, viac ako 90% ľudí konzumuje vlastné šušne. Tých zvyšných 10% dáva prednosť kvalite pred "chytrým" riešením.
 
fatality
2020-09-20 15:00:45
príspevok od: Otecadams
Podľa amerických vedcov, viac ako 90% ľudí konzumuje vlastné šušne. Tých zvyšných 10% dáva prednosť kvalite pred "chytrým" riešením.
pozri,ich hlavna vyhoda je,ze ich mas pri sebe,aj ked fotak nie..teda ze vies odfotit situacie,ktore klasickym fotakom nie..a zachytis momenty,ktore fotakom nezachytis..lebo ho pri sebe nemas..
a co sa tyka kvality,fotia ako kedysi "profi" kompakty,dokonca niektore uz maju aj opticky zoom..
a nepamatam sa velmi,ze by niekto z foto komunity protestoval voci ich kvalite,ak sa nimi podaril
zachytit nejaky zaujimavy moment..
 
WildSammy
2020-09-20 18:30:21
..sám mám iPhone a používam appku DSLR Camera na ňom, ale tak z ďaleka by som nedosiahol takejto kvality foto, takže autorom klobúk dole.. ale aj tak môj najbľúbenejší foťák je DFko, aj keď už nefotím toľko ako kedysi, ale naň nedám dopustiť a fotka zo zrkadlovky alebo seriózneho foťáku bude vždy niekde úplne inde na prvý pohľad a aj pocitovo ako zo smarfónu.. a fotky patria na plátno a na stenu a nie na soc. siete..
 
Otecadams
2020-09-20 21:49:11
príspevok od: fatality
pozri,ich hlavna vyhoda je,ze ich mas pri sebe,aj ked fotak nie..teda ze vies odfotit situacie,ktore klasickym fotakom nie..a zachytis momenty,ktore fotakom nezachytis..lebo ho pri sebe nemas..
a co sa tyka kvality,fotia ako kedysi "profi" kompakty,dokonca niektore uz maju aj opticky zoom..
a nepamatam sa velmi,ze by niekto z foto komunity protestoval voci ich kvalite,ak sa nimi podaril
zachytit nejaky zaujimavy moment..
Neviem presne, ako to napísať. Nieje to o tom, čím sa fotí, ale práve o spôsobe, ako záber vznikne. Stále viac sa utvrdzujem v tom, že fotografie s veľkým F (mimo street) takmer nikdy nevznikajú náhodne. Nie, mať pri sebe mobil a náhodou cvaknúť niečo čo mi práve brnklo do nosa na ceste do obchodu, zo mňa fotografa neurobí. Fotka, ktorá vyhrá takúto súťaž, môže byť kľudne jediná dobrá, ktorú jej autor v živote urobí. Technická kvalita a s tým súvisiaca použiteľnosť je potom ďalšia téma.
Oproti tomu je štýl práce, ktorý považujem za jeden krok k dobrej fotografii. Ťažšie sa to vysvetľuje, ale v snahe nájsť nejaký príklad som narazil na pána menom Clyde Butcher.
Ja už profikompakt vôbec nenosím, aj keď spraví lepšie fotky ako smartfón. Nieže by sa mi nechcelo, ale tie náhodné zábery ma už nebavia. Iná kategória je potom rodinná foto. To si pofotím hocičím, lebo jej kvality sú úplne inde.
 
kwido
2020-09-21 12:16:34
Clyde Butcher je PAN FOTOGRAF.
 
fatality
2020-09-21 12:45:07
príspevok od: Otecadams
Neviem presne, ako to napísať. Nieje to o tom, čím sa fotí, ale práve o spôsobe, ako záber vznikne. Stále viac sa utvrdzujem v tom, že fotografie s veľkým F (mimo street) takmer nikdy nevznikajú náhodne. Nie, mať pri sebe mobil a náhodou cvaknúť niečo čo mi práve brnklo do nosa na ceste do obchodu, zo mňa fotografa neurobí. Fotka, ktorá vyhrá takúto súťaž, môže byť kľudne jediná dobrá, ktorú jej autor v živote urobí. Technická kvalita a s tým súvisiaca použiteľnosť je potom ďalšia téma.
Oproti tomu je štýl práce, ktorý považujem za jeden krok k dobrej fotografii. Ťažšie sa to vysvetľuje, ale v snahe nájsť nejaký príklad som narazil na pána menom Clyde Butcher.
Ja už profikompakt vôbec nenosím, aj keď spraví lepšie fotky ako smartfón. Nieže by sa mi nechcelo, ale tie náhodné zábery ma už nebavia. Iná kategória je potom rodinná foto. To si pofotím hocičím, lebo jej kvality sú úplne inde.
to uz zachadzame do prilis velkej hlbky az filozofie o tom,co vlastne fotografia je..
a ja som svojimi prispevkami chcel povedat len to,ze je super mat pomerne kvalitny fotak
stale pri sebe..ci s nim niekoho bavi fotit stale,len obcas alebo vobec,je vedlajsie..
dolezita je ta moznost a zalezi len od kvality fotografa,ci z neho polezu bezduche cvaky,
zaujimave fotky alebo "foto roka"..
podobne ako z akehokolvek ineho fotaku.. ..
 
Otecadams
2020-09-21 16:17:52
príspevok od: fatality
to uz zachadzame do prilis velkej hlbky az filozofie o tom,co vlastne fotografia je..
a ja som svojimi prispevkami chcel povedat len to,ze je super mat pomerne kvalitny fotak
stale pri sebe..ci s nim niekoho bavi fotit stale,len obcas alebo vobec,je vedlajsie..
dolezita je ta moznost a zalezi len od kvality fotografa,ci z neho polezu bezduche cvaky,
zaujimave fotky alebo "foto roka"..
podobne ako z akehokolvek ineho fotaku.. ..
No a ja som svojím príspevkom chcel povedať, že mať stále pri sebe pomerne kvalitný foťák je nanič. Pretože z neho vylezie pomerne kvalitná fotka, ako ich tu vidíme (Aj keď mne tá kvalita pripadá skôr otrasná) a to je zase nanič .
Prirovnal by som to k stacionárnemu bicyklu. Veľmi sa to podobá na bicyklovanie, dokonca to človeku môže aj niečo dať, ale nikam s ním nedôjde.
Filozofovanie je o niečom inom. Dal som tip na kvalitného fotodgrafa, skúste si pozrieť aspoň ukážku jeho práce. Skúste ho presvedčiť na smartfón, veď je jedno čím to pofotí .
 
fatality
2020-09-21 23:24:54
príspevok od: Otecadams
No a ja som svojím príspevkom chcel povedať, že mať stále pri sebe pomerne kvalitný foťák je nanič. Pretože z neho vylezie pomerne kvalitná fotka, ako ich tu vidíme (Aj keď mne tá kvalita pripadá skôr otrasná) a to je zase nanič .
Prirovnal by som to k stacionárnemu bicyklu. Veľmi sa to podobá na bicyklovanie, dokonca to človeku môže aj niečo dať, ale nikam s ním nedôjde.
Filozofovanie je o niečom inom. Dal som tip na kvalitného fotodgrafa, skúste si pozrieť aspoň ukážku jeho práce. Skúste ho presvedčiť na smartfón, veď je jedno čím to pofotí .
preboha,to nemyslis vazne.. ..najma ten priklad..
Clyde Butcher je legenda,fotiaca na velkoformatove media..
ak by on mal byt meritkom toho,co je kvalita a co uz nie,tak cele ephoto,
a vacsina fotografov so svojimi apsc a fullframami moze ist fajcit handry
btw.kopec sucasnych fotografov pouziva smartphone na doplnkove,volnocasove fotenie..
prave pre to,o com som pisal vyssie..ze ho maju stale pri sebe..
 
Otecadams
2020-09-22 08:50:59
príspevok od: fatality
preboha,to nemyslis vazne.. ..najma ten priklad..
Clyde Butcher je legenda,fotiaca na velkoformatove media..
ak by on mal byt meritkom toho,co je kvalita a co uz nie,tak cele ephoto,
a vacsina fotografov so svojimi apsc a fullframami moze ist fajcit handry
btw.kopec sucasnych fotografov pouziva smartphone na doplnkove,volnocasove fotenie..
prave pre to,o com som pisal vyssie..ze ho maju stale pri sebe..
Ale samozrejme, Clide Butcher a jemu podobný sú merítkom kvality. Hádam nie nejaký "súčasný fotograf", ktorý si popri práci cvaká na mobil, lebo je to zábavné a in.
Nieje to o veľkosti média, ale o prístupe (ktorého súčasťou je samozrejme aj výber vhodného média).
A mimochodom, neviem čo presne znamená "handry fajčiť", ale zdá sa mi že práve to tu na ephoto robíme, nemyslíš?
 
adam99
2020-09-22 10:17:12
Keď som si prečítal túto diskusiu, vybavilo sa mi toto meme.

Ľudia, toto je strašné, čo poniektorí píšete. Dunningov-Krugerov efekt.
 
fatality
2020-09-22 10:53:10
príspevok od: Otecadams
Ale samozrejme, Clide Butcher a jemu podobný sú merítkom kvality. Hádam nie nejaký "súčasný fotograf", ktorý si popri práci cvaká na mobil, lebo je to zábavné a in.
Nieje to o veľkosti média, ale o prístupe (ktorého súčasťou je samozrejme aj výber vhodného média).
A mimochodom, neviem čo presne znamená "handry fajčiť", ale zdá sa mi že práve to tu na ephoto robíme, nemyslíš?
pozri,pokial su ini(a pritom kvalitni) fotografi,okrem triedy Clyda Butchera(ktoreho si este predvcerom nepoznal),pre teba "nejakí súčasní fotografi, ktorí si popri práci cvakajú na mobil, lebo je to zábavné a in" tak ok,ja ti tento pohlad na svet neberiem..
len potom nemaju, ako kvalitne fotomedium,vyznam nielen smartphony,ale aj 4/3,apsc,ff a pri tvojich narokoch na kvalitu mozno aj stredoformat,lebo so ziadnym z nich nedosiahnes kvalitu vystupu Clyda Butchera..howgh..
 
Otecadams
2020-09-22 15:33:43
príspevok od: adam99
Keď som si prečítal túto diskusiu, vybavilo sa mi toto meme.

Ľudia, toto je strašné, čo poniektorí píšete. Dunningov-Krugerov efekt.
To je dobré. Takže dobrý fotograf sa pozná podľa toho, že sa mu všetko ostatné páči. Tak to som v suchu, lebo tie fotky som pochválil.
 
fotorado
2020-09-23 12:41:50
Mne sa páči ako stále téma smartfónovej fotografie rozdráždi majiteľov zrkadloviek. O to viac keď tie fotografie zo smartfónu sú obsahovo omnoho zaujímavejšie ako väčšina fotografií zo zrkadloviek. Na týchto fotkách je presne vidieť tú známu vetu: Dobrý fotograf vytvorí hodnotnú fotografiu aj bublifukom a obyčajný fotograf ani Hasselbladom.
 
Dedo
2020-09-23 15:27:35
...je to "nus u nus" - zázraky na budúce a aj zopár sračiek tak ako sa k životu patrí. vidno, že aj mobilom sa dá - hlavne sa tu ukázujú šikmáči z dalekého východu ...
 
Porubo
2020-09-23 16:10:31
príspevok od: blahoslav J B Art
mobily su pritomnost a buducnost fotografie ... drviva vacsina (podla mna viac ako 90%) sucasnych fotografii je odfotena mobilmi a pozerana na mobiloch ... a tych zvysnych par percent je pre tych co fotia nejakou MFT/APSC/FF obludou a uchylov, co si pozeraju fotky v 100% nahlade na velkych monitoroch
Hej pre nas co si nechceme az tak velmi nicit oci a hlavne krcnu chrbitu. Pracujem v IT cely den a kebyze miesto velkych monitorov mam pouzivat cele dni mobil tak mozem behat po lekaroch.
Inak ked tak velmi obhajujes tie mobily, vies o tom ze je to v prvom rade spehovacie zariadenie!?
Pise sa vsade a neviem preco ze mobil je nieco co ma clovek stale pri sebe. Ked sa stale zvacsuje sledovanie mam chut vsade chodit bez mobilu. Teraz uz ani bateria sa v tych novych neda vybrat, reku ked clovek chce mat klud a len pre pripad prvej pomoci ze si da bateriu...
 
Porubo
2020-09-23 16:13:48
príspevok od: adam99
Keď som si prečítal túto diskusiu, vybavilo sa mi toto meme.

Ľudia, toto je strašné, čo poniektorí píšete. Dunningov-Krugerov efekt.
Off topic:
Ani nepominaj. Lebo potom sa vsade vpred hrabu sebavedomi ludia co su blizko y-psilonovej osi grafu, a Ti co su uz dalej su neisti lebo poznaju svoje hranice a tak sa spolocnost posuva istym smerom...
Spravy uz dve desarocia nepozeram lebo tam sa vsade pretlacaju Ti ypsilonaci, hlavne v nasej prepolitizovanej spolocnosti.
 
JohnNewton
2020-09-23 18:15:05
príspevok od: Otecadams
Podľa amerických vedcov, viac ako 90% ľudí konzumuje vlastné šušne. Tých zvyšných 10% dáva prednosť kvalite pred "chytrým" riešením.
Šmária, to je hrôza, mne z toho vychádza, že 10% konzumuje tie cudzie ...
 
JohnNewton
2020-09-23 18:39:23
príspevok od: Porubo
Hej pre nas co si nechceme az tak velmi nicit oci a hlavne krcnu chrbitu. Pracujem v IT cely den a kebyze miesto velkych monitorov mam pouzivat cele dni mobil tak mozem behat po lekaroch.
Inak ked tak velmi obhajujes tie mobily, vies o tom ze je to v prvom rade spehovacie zariadenie!?
Pise sa vsade a neviem preco ze mobil je nieco co ma clovek stale pri sebe. Ked sa stale zvacsuje sledovanie mam chut vsade chodit bez mobilu. Teraz uz ani bateria sa v tych novych neda vybrat, reku ked clovek chce mat klud a len pre pripad prvej pomoci ze si da bateriu...
Akurát, že pri prezeraní foto z tejto súťaže, si monitorom moc nepomôžeš, čiernobiela panoráma má totiž na 2k , 32" monitore rozmer 9 x 18 cm. A to je trápnosť, prezentovať takto víťazné fotografie nech boli fotografované čímkoľvek. To sa teda iPhone moc nepredviedol, skôr je to pod limit väčšiny mobilov. No ale pre niekoho stačí, že "jablko" a "že "víťazné" a súdnosť ide bokom....
 
JohnNewton
2020-09-23 18:50:25
Teda názorná ukážka, či toto chceme ?
 
Porubo
2020-09-24 07:02:52
príspevok od: JohnNewton
.
To je mi velmi luto, je to velka tragedia. Dufam ze je v poriadku bez vaznych zraneni. Teda z tej fotky som precital ze na televizore bolo napisane "zrazilo pred domom". Koho zrazilo?
 
JohnNewton
2020-09-24 07:21:42
To je ukážka pre "popieračov", tu konkrétne pre tých, čo radi pochybujú, že fotografia v 21 storočí si zaslúži primeranú kvalitu a pozerateľnú veľkosť. Lebo aj na 30 cm CRT TV, s mizerným rozlíšením , blikajúcim obrazom a biednym zvukom môžeme predsa sledovať kvalitný obsah, napr. Oscarový film. Naozaj to takto "popierači" doma robia ? Ak nie, prečo potom obhajujú miniatúry fotografií v pochybnej kvalite ?
 
Porubo
2020-09-24 09:20:43
príspevok od: JohnNewton
To je ukážka pre "popieračov", tu konkrétne pre tých, čo radi pochybujú, že fotografia v 21 storočí si zaslúži primeranú kvalitu a pozerateľnú veľkosť. Lebo aj na 30 cm CRT TV, s mizerným rozlíšením , blikajúcim obrazom a biednym zvukom môžeme predsa sledovať kvalitný obsah, napr. Oscarový film. Naozaj to takto "popierači" doma robia ? Ak nie, prečo potom obhajujú miniatúry fotografií v pochybnej kvalite ?
Uz cakam ako odpisu ze aj ten maly televizorik je privelky, lebo je teraz velmi moderne a sucasne na vsetko pouzivat mobil. (Moderne v preklade znaci spravne a nemoderne znaci nespravne, co sa aj rychlo z roka na rok meni .) Naco mat dalsie zariadenia? Vsak na mobil sa telefonuje, foti, pocuva hudba a ano aj pozeraju filmy. Naco mat pocitac, monitor, reprosustavu? Naco su kina? Vsak vsetko ide cez mobil si pozriet! Mozno som prilis sarkasticky, ale tu uz bolo napadnute aj pozerat fotky na vacsom monitore nez na tom co je na mobile. Co tam po tom ze hadam ani drave vtaky nemaju dost dobre uhlove rozlisenie aby nieco z toho mali (nehovoriac o tom ze pre nich by bolo treba dalsiu zakladnu farbu), ze treba pozerat tak zblizka ze dlhodobo napinanie ciliarneho svalstva vedie k myopii, a co tam po tom ze mobil treba nejak drzat a hrbit sa pri tom s roztrasenymi rukami a odide krcna chrbtica a ruka zacne boliet. A to som ani nespomenul zvuk pri filmoch, ci je lepsie mat dobru repro sustavu (pripadne vela-kanalovu ze umoznuje iluziu priestoroveho zvuku). No nic som zvedavy co napisu.
 
blahoslav J B Art
2020-09-24 09:25:11
netreba sa bat ani vacsich printov z mobilov
https://petapixel.com/2020/04/22/i-tried-printing-iphone-photos-really-big/
 
Porubo
2020-09-24 09:37:44
príspevok od: blahoslav J B Art
netreba sa bat ani vacsich printov z mobilov
https://petapixel.com/2020/04/22/i-tried-printing-iphone-photos-really-big/
A co takto fotit ked je lepsie svetlo? Ja mam velmi rad makke svetlo spod oblaku, ale na fotenie krajiny su bezne aj lepsie podmienky. Tesne po vychode a pred zapadom ked bocne svieti Slnko (dobre je ked je to zmiesane aj s oblakmi ale treba mat istu dieru pre Slnko). A dobre svetlo byva aj pred vychodom alebo po zapade. Som zvedavy co sa vtedy s mobilu nafoti. Alebo ked niekto chce dlhu expoziciu napriklad nocne fotky so svetlami aut.
Nic v zlom ale ten fotograf ma na omnoho viac a pravdepodobne v clanku zatajuje fotky kde je skutocne zaujimave svetlo a oblacnost. Preco? Lebo potom by jeho PR pre mobily asi nevyznelo az tak dobre ako ked foti pri dennom makom svetle s nizkym kontrastom.
Pravda Ja fotievam zo zrkadlovky a nikdy som nemusel premyslat pri tlaci ze ako to dopadne. Aj pri velkych tlaciach vzdy to dopadlo dobre na prvy pokus bez vseliakych dovetkov typu:
and from 6.5 feet (2m) away it was hard to tell the difference.

Je to smiesne citat tie dovetky, lebo najprv si musel najst podmienky za akych to fotit aby to uplne neprepadlo a to nestacilo tak musel hladat aj podmienky na to ako to ma clovek spravne pozerat.

Ale verim ze z takej dialky to bude pre mna co sa tyka aspon detailov OK, hlavne ked si zabudnem nasadit okuliare.

To je ako keby sa povedalo: Je to super len fotte len za takeho a takeho svetla to a to, a potom pozerajte to tak a tak. Uz sa tesim ked bude upozornenie v galeriach (myslim fyzickych, tlacenych) pri vstupe:
Prosim vystavene diela sa smie pozerat zo vzdialenosti vacsej ako 2 metre (6.5 stop).
 
fotorado
2020-09-24 09:38:07
Išlo tu o súťaž ktorá mala podmienku nafotiť diela mobilom, nechápem prečo sa tu rieši že prečo je to nafotené mobilom keď sa to dá nafotiť kvalitne na zrkadlovku. To ako by sme pri TOUR DE FRANCE riešili prečo nešli radšej autom alebo elektrobicyklom keď je to omnoho rýchlejšie. Veď na budúci rok keď bude opäť vyhlasená táto súťaž prihláste do nej svoje vysokokvalitné fotografie a možno porotu presvedčíte že to síce nie je odfotené mobilom ale že ide o kvalitu nie o podmienky súťaže. Takto nám tu vytriete zrak, vyhráte danú súťaž a ďalši ročník sa bude volať Super quality press photo awards deluxe.
 
Porubo
2020-09-24 09:49:22
Ja to beriem ze take boli podmienky sutaze. Ale tazko nereagovat na rozne pseudonazory zosmiesnujuce ludi co pozeraju fotky na pocitacovom monitore. To su vsetko len reakcie na to co bolo v diskusii, ak som este uplne nevypadol z aritmetiky tak taketo pseudonazory sa zacali prezentovat uz 5. prispevkom. (Pisem pseudo lebo je to tak absurdne ze asi ani sam autor to nepovazuje za vlastny nazor.)
 
JohnNewton
2020-09-24 10:41:00
To čo podľa mňa degraduje súčasnäú foto najviac, je často podsúvaný názor, že sa dá fotografovať všetko, kedykoľvek a čímkoľvek. Teoreticky aj dá, ale tak to aj potom vyzerá.
 
blahoslav J B Art
2020-09-24 11:22:39
príspevok od: Porubo
A co takto fotit ked je lepsie svetlo? Ja mam velmi rad makke svetlo spod oblaku, ale na fotenie krajiny su bezne aj lepsie podmienky. Tesne po vychode a pred zapadom ked bocne svieti Slnko (dobre je ked je to zmiesane aj s oblakmi ale treba mat istu dieru pre Slnko). A dobre svetlo byva aj pred vychodom alebo po zapade. Som zvedavy co sa vtedy s mobilu nafoti. Alebo ked niekto chce dlhu expoziciu napriklad nocne fotky so svetlami aut.
Nic v zlom ale ten fotograf ma na omnoho viac a pravdepodobne v clanku zatajuje fotky kde je skutocne zaujimave svetlo a oblacnost. Preco? Lebo potom by jeho PR pre mobily asi nevyznelo az tak dobre ako ked foti pri dennom makom svetle s nizkym kontrastom.
Pravda Ja fotievam zo zrkadlovky a nikdy som nemusel premyslat pri tlaci ze ako to dopadne. Aj pri velkych tlaciach vzdy to dopadlo dobre na prvy pokus bez vseliakych dovetkov typu:
and from 6.5 feet (2m) away it was hard to tell the difference.

Je to smiesne citat tie dovetky, lebo najprv si musel najst podmienky za akych to fotit aby to uplne neprepadlo a to nestacilo tak musel hladat aj podmienky na to ako to ma clovek spravne pozerat.

Ale verim ze z takej dialky to bude pre mna co sa tyka aspon detailov OK, hlavne ked si zabudnem nasadit okuliare.

To je ako keby sa povedalo: Je to super len fotte len za takeho a takeho svetla to a to, a potom pozerajte to tak a tak. Uz sa tesim ked bude upozornenie v galeriach (myslim fyzickych, tlacenych) pri vstupe:
Prosim vystavene diela sa smie pozerat zo vzdialenosti vacsej ako 2 metre (6.5 stop).
ludia su rozni ... niektori hladaju sposoby, ako sa nieco urobit da ... a niektori hladaju vyhovorky, ako sa nieco urobit neda
 
blahoslav J B Art
2020-09-24 11:29:18
príspevok od: fotorado
Išlo tu o súťaž ktorá mala podmienku nafotiť diela mobilom, nechápem prečo sa tu rieši že prečo je to nafotené mobilom keď sa to dá nafotiť kvalitne na zrkadlovku. To ako by sme pri TOUR DE FRANCE riešili prečo nešli radšej autom alebo elektrobicyklom keď je to omnoho rýchlejšie. Veď na budúci rok keď bude opäť vyhlasená táto súťaž prihláste do nej svoje vysokokvalitné fotografie a možno porotu presvedčíte že to síce nie je odfotené mobilom ale že ide o kvalitu nie o podmienky súťaže. Takto nám tu vytriete zrak, vyhráte danú súťaž a ďalši ročník sa bude volať Super quality press photo awards deluxe.
na to sa hodi stary zidovsky vtip ... stary zid Jakob sa stazuje Jahvemu, ze este nikdy nevyhral v ziadnej fotografickej sutazi ... a ten mu hovori ... to ale najskor musis poslat aspon 1 fotografiu do nejakej fotosutaze
 
Otecadams
2020-09-24 19:03:49
príspevok od: blahoslav J B Art
netreba sa bat ani vacsich printov z mobilov
https://petapixel.com/2020/04/22/i-tried-printing-iphone-photos-really-big/
Pardon to mínusko som dal nechtiac. Len som chcel napísať, že tlačiť sa samozrejme dá akýkoľvek rozmer a taký výtlačok potom najlepšie vynikne na monitore .
Ten chlapík je za to podľa mňa dobre platený, takže dobrá správa pre všetkých je, že fotením na mobil sa dá aj zarobiť.
Škoda pre Vás, že nieste známi fotograf, takto musíte robiť osvetu čisto z presvedčenia.
 
blahoslav J B Art
2020-09-24 19:20:50
príspevok od: Otecadams
Pardon to mínusko som dal nechtiac. Len som chcel napísať, že tlačiť sa samozrejme dá akýkoľvek rozmer a taký výtlačok potom najlepšie vynikne na monitore .
Ten chlapík je za to podľa mňa dobre platený, takže dobrá správa pre všetkých je, že fotením na mobil sa dá aj zarobiť.
Škoda pre Vás, že nieste známi fotograf, takto musíte robiť osvetu čisto z presvedčenia.
kazdy si zaraba tak, ako vie ... pripadne aj ako nevie
 
fatality
2020-09-24 22:09:13
príspevok od: JohnNewton
Akurát, že pri prezeraní foto z tejto súťaže, si monitorom moc nepomôžeš, čiernobiela panoráma má totiž na 2k , 32" monitore rozmer 9 x 18 cm. A to je trápnosť, prezentovať takto víťazné fotografie nech boli fotografované čímkoľvek. To sa teda iPhone moc nepredviedol, skôr je to pod limit väčšiny mobilov. No ale pre niekoho stačí, že "jablko" a "že "víťazné" a súdnosť ide bokom....
zdroj: boredpanda
ephoto prebralo fotky z e-magazinu..co ich samozrejme neospravedlnuje..
ale vsetci vratane teba urcite vieme,ze dnesne smartphony fotia minimalne
12mpix zabery..co staci aj na 4K monitor..
 
JohnNewton
2020-09-25 07:04:27
príspevok od: fatality
zdroj: boredpanda
ephoto prebralo fotky z e-magazinu..co ich samozrejme neospravedlnuje..
ale vsetci vratane teba urcite vieme,ze dnesne smartphony fotia minimalne
12mpix zabery..co staci aj na 4K monitor..
Súhlasím, na biku používam takmer len smarphone , a pre to tvrdím, že to malo a mohlo dopadnúť lepšie. Len u neiktorých foto mám dojem, že už napr. kvôli vysokému šumu nebolo inej cesty iba to zmenšiť. Každá veľkosť snímača má niekde svoje hranice.
 
fatality
2020-09-25 10:29:41
príspevok od: JohnNewton
Súhlasím, na biku používam takmer len smarphone , a pre to tvrdím, že to malo a mohlo dopadnúť lepšie. Len u neiktorých foto mám dojem, že už napr. kvôli vysokému šumu nebolo inej cesty iba to zmenšiť. Každá veľkosť snímača má niekde svoje hranice.
hej hej..
ale aj tak velmi nechapem,preco tu tento clanok vzbudil tolko rozruchu a polemik..
bezna propagacna sutaz znacky,tentokrat applu(podobne a s podobnym ucelom robi aj
huawei,samsung,nikon,canon..)..niektore fotky lepsie,niektore horsie..rozlisenie ako uznali
autori alebo bored panda za vhodne..pre potreby fotoservera vsak nedostacujuce..
a situacia okolo smartphonov tiez jasna..su z roka na rok lepsie ale samozrejme kvalitu
velkych snimacov a velkych optik nikdy nedosiahnu..
otazka je,ci ju ta masa ludi,ktori donedavna zivili nadsenecky segment fotopriemyslu,potrebuje..
a mozno sa len situacia dostala do stareho dobreho "normalu"..kedysi tiez len profici a velki nadsenci
pouzivali drahe fotaky,tlacili velke printy,robili diaky..zbytku stacili fotky 9x12..a kinofilmovy kompakt..
takisto hifisti s lampovymi zosikmi,lp-ckami..a oproti tomu masa kazetakov,jednoreprakovych radii..
a dnes mp3kari,ktori ani nevedia,co je to vaw,flac..
 
JohnNewton
2020-09-25 11:59:27
Lebo súťaž, lebo iPhone, lebo porota rozhodla, a nejak tak ľudia vo výsledku čakajú viac.....
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia