Hore

NIKKOR Trip Atény

25.-27. marca pripravil Nikon, pre vybraných európskych novinárov, zaujímavý výlet do Atén. Tentokrát sa neprezentovali ani tak novinky, ako portfólio objektívov. Organizátori zvolili inú formu, než na akú sú novinári na takýchto akciách zvyknutí. Len krátko boli spomenuté nové technológie v objektívoch NIKKOR a potom už sa išlo na vec.


Nové technológie v objektívoch NIKKOR


Koncept akcie bol postavený na štvorici profesionálnych fotografov. Alastair Philip Wiper, Elena Chernyshova, Benedicte Kurzen a Philip Poupin pricestovali do Atén o niekoľko dní skôr, aby absolvovali výzvu, ktorá čakal aj na nás. Každý z fotografov si mohol vybrať dva objektívy a dva dni sa venoval foteniu jednej témy. Každý z nich sa nám predstavil svojou prácou, tou doterajšou a potom aj výsledkami aténskej výzvy. Zaujali ma najmä fotografie Alstaira Philip Wipera, ktorý fotil olympijské štadióny. Fotil v noci dlhými expozičnými časmi (počas dažďa). Na fotografie bol smutný pohľad. Štadióny, ktoré museli stať desiatky miliónov, sú spustnuté a rozpadajú sa. Toto je odvrátená strana Olympiád, ktoré už dávno nie sú demonštráciou športového ducha, ale tvrdým krátkodobým biznisom. Ako si týto fotografi s výzvou poradili, si môžete pozrieť v galériach pod článkom. V galériach sú fotky, ktoré si vybrali samotní autori, ako svoje najobľúbenejšie.

Podmienky aténskej výzvy


Philip Poupin sa predstavuje


Druhý deň nás čakala podobná výzva v mierne pozmenenej podobe. Pod svoje krídla si nás zobrali spomínaní fotografi a s každým z nich sme absolvovali fotografovanie v inej lokácii. Ja som začal u Alstaira Philip Wipera, ktorý nám ukázal ako nafotiť interiér hotela, v ktorom sme boli ubytovaní. Potom sme sa presunuli do štýlového obchodíku s liehovinami. S ruskou Elenou Chernyshovou sme navštívili tržnicu. Francúzka Benedicte Kurzen, žijúca v Afrike, nás zobrala do historických uličiek pod Akropolou. Po celý deň pršalo a s Philipom Poupinom sme preto skončili na káve, kde sme živo diskutovali o objektívoch a technike všeobecne.

Každý z novinárov si mohol vybrať z tejto ponuky objektívov a z dvoch fotoaparátov: Nikon D750 a D810.


Alstaira Philip Wiper.


Z interiéru miestneho obchodíku s liehovinami.


Grécky Jehovisti


Tržnica


Atény, to sú mačky, holuby aj chudoba


Inokedy plné uličky zívali prázdnotou. Sezóna ešte nezačala a turistike neprialo ani počasie


Keďže som fotil teleobjektívom, hľadal som najmä zátišia


Podvečer doslova lialo a tak sme o strávili v tomto netradičnom bare,
v družnom rozhovore s Philipom Poupinom


Pre mňa jeden z najcharakteristickejších záberov z Atén, dážď a bláznivá doprava


Ja som si vybral Nikon D750, ľahší, s výklopným displejom a WiFi. Vďaka WiFi som mohol priebežne sťahovať fotografie do tabletu. Z objektívov, ktoré boli k dispozícii som vyskúšal už všetky. Pokiaľ ostatní siahli najmä po vysokosvetelných prime objektívoch, ja som si vybral najnovší teleobjektív AF-S 300/4E PF VR. Celkovo radšej fotím s teleobjektívmi a na tento som roky čakal.

Organizátori nás upozornili, že nosenie vlastnej techniky bude “nosením dreva do lesa”, ja som si ale pre istotu priniesol svoj Nikon D800E, AF-S 16-35/4G, AF-S 85/1,8G a AF-S 80-400/4,5-5,6G VR II. A urobil som dobre. Pred odletom späť do domoviny som mál pár hodín času, počasie sa zlepšilo a aj keď som sa na Akropolu nedostal, mohol som voľný čas stráviť fotením v uličkách blízko nášho hotela.

Voľné chvíle pred odletom som strávil v uličkách pod Akropolou. Ak si myslíte, že Bratislava má problémy s grafity, tak navštívte Atény.



Atény nám príliš nepriali, mne osobne ale dážď nevadí a fotím počas neho rád. Sám sebe niekedy dávam podobnú výzvu, použiť obmedzené množstvo techniky. Spoznal som časti Atén, ktoré možno nepatria medzi najvychytenejšie turistické atrakcie a svetoznámu Akropolu som videl len zdola. Myslím, že sme mali možnosť vidieť Atény trochu inak, skutočnejšie. S turistickým pozlátkom aj reálnym, častokrát chudobným každodenným životom obyčajných Grékov.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
smartin
2015-03-31 09:12:37
Karolove fotky su asi najlepsie
 
marcus_labeo
2015-03-31 10:24:54
Atény sú nesmierne fotogenické, bol som tam pred 2 rokmi, ale na rozdiel od Karola v slnečnom máji, čo samozrejme tiež prispelo k pozitívnym dojmom.
 
Daniel Urban
2015-03-31 11:30:49
Karolove fotky samozrejme naj.
 
fair_play
2015-03-31 11:50:14
Karol, tie fotky čo si nafotil z D750, sú JPG priamo z foťáka alebo vyvolané z RAWu s prípadnými úpravami? Pýtam sa, lebo ako čisto JPG bez dodatočných úprav v LR sa mi zdajú až moc dobré.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-03-31 12:10:44
príspevok od: fair_play
Karol, tie fotky čo si nafotil z D750, sú JPG priamo z foťáka alebo vyvolané z RAWu s prípadnými úpravami? Pýtam sa, lebo ako čisto JPG bez dodatočných úprav v LR sa mi zdajú až moc dobré.
Fotky vzdy upravujem v LR. Do JPG fotim len pri recenziach a aj to dualne s RAW. Vzdy sa snazim fotit co najkvaitnejsie. nerad fotke venujem viac nez 10 sekund cau pri upravach. Ak to trva viac ako minutu, viem, ze som to az tak dobre nenafotil.
 
alexmenti
2015-03-31 14:37:58
musela to byť vydarená akcia...tých pár fotiek P. Wipera ma oslovilo najmenej a naopak najviac fotky K. Srnca a E. Černyšovovej...
 
seifi
2015-03-31 15:03:17
fotky ma oslovili ... Atény ma v týchto dňoch oslovujú pomenej
 
j.a.r.o.
2015-03-31 15:19:50
Pekný výlet aj fotky.
 
blahoslav J B Art
2015-04-01 10:36:33
pekne fotky, ako keby boli nafotene Kanonom
 
Miro Sabo
2015-04-02 22:42:24
Fajn citanie a este lepsie fotky. Myslis ze su greci chudobnejsi nez slovaci?
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované