Hore

FIA WTCC 2013 s Nikon D7100

Minulý rok sme vám priniesli obšírnu reportáž z pera Petra Praženku. Ten vám predstavil nielen preteky ale aj pohľad do ich zákulisia. Ak ste ako fotograf absolvovali jedny takéto preteky, tie ostatné zvládnete už s rutinou. Čo sa ale nikdy neopakuje sú samotné preteky. Tam o prekvapenia nie je núdza. Behom okamihu sa všetko môže zmeniť. Záleži len na vašej pripravenosti, pozornosti a na tom, či ste na správnom mieste v okamihu, keď sa niečo udeje. Vtedy sa zúročia všetky skúsenosti vás ako fotografa poznajúceho daný žáner. Preverí sa aj vaša technika a vaša schopnosť ju ovládať. Minulý rok som sa na preteky vôbec nedostal. Zohnať viac akreditácii nie je jednoduché. Tentokrát sa ale na nás usmialo šťastie (možno zaúradoval aj Petrov report) a pre redakciu sme dostali akreditácie dve. 

 

"Exotická" značka Lada si vedie prekvapujúco dobre.


Honda mala veľa fanúšikov.


Kamerka GoPro Hero vo vzduchu počas tzv. Grid Walku.


Asi by som už nepriniesol nič nového, čo by Peter vo svojom článku nenapísal. A tak sa sústredím na praktické skúseností s novým Nikonom D7100, s ktorým som preteky fotografoval. Preveriť Nikon D7100 pri fotení športu bola moja priorita. Nechal som doma všetky objektívy okrem tele, prakticky som vynechal fotografovanie v zákulisí. Urobil som minimum panningov a neskúšal som ani žiadne kreatívne kompozície a fotografické techniky. Bol som "naľahko", zato Peter mal hneď tri fotoaparáty a plný batoh objektívov a patril k najovešanejším fotografom vôbec.

Prv než sa pustím do popisu mojich skúsenosti s D7100, niekoľko postrehov z pretekov. Nedávno sme písali o ochrane fototechniky návlekmi Lens Protect, na okruhu ich používalo viacero fotografov a keď nás pokropila spŕška štrku spod kolies auta mimo dráhy, tak som si prial mať foťák a objektív chránený aj ja.

Takýto výlet mimo tarť si môže auto urobiť len kúsok od vás. Štrk tu funguje ako projektil, pred ktorým musíte chrániť seba aj techniku.


Nie príliš šťastný jazdec, ktorý sa s pretekmi musel rozlúčiť.


A teraz pár viet k samotným pretekom. Víkend nepatril len pretekom WTCC, ale aj ETCC, Clio Cup Bohemia, Volkswagen Castrol Cup a Tourwagen Challenge GT Cup Austria. Pozornosť pútala najmä ETCC v ktorej pretekal 18-ročný Matej Homola, ktorý napokon v druhom preteku zvíťazil. Vo svojej kategórii vyhral aj Štefan Rosina, ktorého matne čierný Chevrolet Camaro pútal pozornosť nielen svojim vzhľadom ale aj dunivým zvukom motora.

Maťo Homola na svojom BMW trojkovho radu.


Víťazný prejazd Maťa Homolu cieľom druhých pretekov ETCC.


"Čieny diabol" Štefana Rosinu.


Ak sa o preteky vážnejšie zaujímate, tu sú odkazy na oficiálne články z pretekov:

http://www.slovakiaring.sk/hondy-kralovali-kvalifikacii-na-slovakia-ringu/
http://www.slovakiaring.sk/horuce-suboje-na-slovakia-ringu/
http://www.slovakiaring.sk/atmosf-ru-fia-wtcc-2013-na-slovakia-ringu-si-nenechali-ujs-ani-zn-me-osobnosti/


Nikon D7100 je najvyšší model Nikonu DX formátu, čiže so snímačom veľkosti APS-C. Prvý krát som si ho vyskúšal v Portugalsku. Je to fotoaparát, ktorý má športové srdce a automobilové preteky sú ideálne pre jeho otestovanie. Jedným z vylepšení oproti D7000 je autofokusový modul s 51 senzormi, ktorý poznáme z vyšších modelov. Je to zatiaľ najlepší modul, aký Nikon vyvinul a oproti D7000 alebo D90, je pokrok v zaostrovaní poznať. Nezaostreného odpadu som mal tentokrát menej.

Obzvlášť som si obľúbil novinku, funkciu Crop 1,3x, ktorá využíva výrez zo snímača s rozlíšením 16 Mpx. Orez je v hľadáčiku vyznačený rámikom. Práca s týmto “virtuálnym” telekonvertorom má hneď niekoľko výhod. Tou prvou je samozrejme “predĺženie” ohniska 1,3 krát. Aj po oreze vám zostane veľmi slušných 16 Mpx, čo je vlastne rozlíšenie staršej D7000. Pri spracovaní niekoľko tisíc záberov z pretekov oceníte menší objem dát a rýchlejšie spracovanie. Komponovanie do vyznačeného rámiku má výhodu v tom, že vidíte aj čo sa deje mimo neho. Funkciu Crop 1,3x si môžete uživateľsky naprogramovať na tlačidlo Fn, takže ju máte rýchlo k dispozícii. Ja som počas prvého dňa používal objektív Nikon AF-S 70-200/2,8G VR II občas s telekonvertorom TC-20 III. Po aktivovaní funkcie Crop 1,3x som sa dostal na ekvivalent 780 mm objektívu. Druhý deň som fotografoval s objektívom Nikon AF-S 300/4D ED, s touto funkciou ekvivalent 585 mm.

 

Nemecký fotograf so objektívom Nikon s ohniskom 600 mm a svetelnosťou f/4 na Full Frame fotoaparáte. Za zlomok ceny som sa dostal na takmer rovnaké ohnisko s rovnakou svetelnosťou.


Nikon D7100 má pomerne malý buffer, do ktorého sa zmestí len 6 obr. vo formáte RAW (14-bit nekoprimovaný). Ja väčšinou zvyknem urobiť v sérii okolo 3 obrázky, ale párkrát ma buffer zdržal. Pochváliť musím výdrž batérie, ktorá po celodennom fotení (cca 1300 fotografií) ukazovala ešte polovicu kapacity. Oproti starším modelom sa zlepšilo meranie expozície. U Nikonov D300 a D90 sa mi stávalo, že keď som fotografoval automobil s rozsvietenými svetlami, došlo k výraznej podexpozícii. Pri Nikone D7100 tomu tak nie je, celkovo je odolnejší voči protisvetlu a bodovému svetlu. Vylepšené je aj vyváženie bielej a podanie farieb. S upravovaním fotografii v počítači som mal menej práce. Aj keď D7100 nie je športový špeciál, pre veľmi náročné amatérske potreby zvládne aj športový žáner.


S Nikonom D7100 som strávil dva príjemné dni na krásnych pretekoch. Ukázal sa ako plne schopný pre náročné použitie a až na občas plný buffer som na ňom nenašiel žiadne negatívum, ktoré by mi bránilo si fotografovanie vychutnávať. Viac fotografií z akcie nájdete na mojom Facebooku (1. časť, 2. časť). Plného rozlíšenia sa dočkáte v pripravovanej recenzii, na ktorej intenzívne pracujeme.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
crimoso
2013-04-30 13:31:43
Vyrazne nesuhlasim s matematikou. To. Ze mas crop neznamena priblizenie,iba orez. Kedy si to uz konecne ludia uvedomite? Nasobit aps-c crop a crop vo fotaku a mysliet si, ze mas ekvivalent objektivu na FF, to je, sorry, znacna davka nevedomosti...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-04-30 13:45:26
príspevok od: crimoso
Vyrazne nesuhlasim s matematikou. To. Ze mas crop neznamena priblizenie,iba orez. Kedy si to uz konecne ludia uvedomite? Nasobit aps-c crop a crop vo fotaku a mysliet si, ze mas ekvivalent objektivu na FF, to je, sorry, znacna davka nevedomosti...
Matematika je mi jasna a o objektivoch mam toho nastudovaneho dost. Podstatne je to, ze stojac vedla seba, nafotime ten isty zaber. Ja s D7100 + 300/14 x 1,3 a fotograf s D3 a 600/4 = prakticky to iste. Je mi jasne, ze za horsich svetelnych podmienok by bol vo vyhode jeho Full Frame snimac a drahe profi sklo, ale s tychto pretekov budu nase fotky po obsahovej aj kvalitativnej stranke velmi podobne. Dvojnasobny crop je v tomto pripade vyhodou a pri tomto zanri skutocne netreba mat drahu vybavu, aby sa dali nafotit dobre zabery. Tazsie je sa na preteky dostat.
 
JohnNewton
2013-04-30 13:59:54
"Nemecký fotograf so objektívom Nikon s ohniskom 600 mm a svetelnosťou f/4 na Full Frame fotoaparáte. Za zlomok ceny som sa dostal na takmer rovnaké ohnisko s rovnakou svetelnosťou"


No ale jeho si určite všetky baby všimli
 
kozakm
2013-04-30 14:23:42
príspevok od: crimoso
Vyrazne nesuhlasim s matematikou. To. Ze mas crop neznamena priblizenie,iba orez. Kedy si to uz konecne ludia uvedomite? Nasobit aps-c crop a crop vo fotaku a mysliet si, ze mas ekvivalent objektivu na FF, to je, sorry, znacna davka nevedomosti...
Třeba potom ten Němec závistivě pokukoval po Karolovi
 
JohnNewton
2013-04-30 14:35:29
príspevok od: kozakm
Třeba potom ten Němec závistivě pokukoval po Karolovi
Tomu ver, z hľadiska hmotnosti určite
 
caretatra
2013-04-30 15:56:25
príspevok od: Karol Srnec
Matematika je mi jasna a o objektivoch mam toho nastudovaneho dost. Podstatne je to, ze stojac vedla seba, nafotime ten isty zaber. Ja s D7100 + 300/14 x 1,3 a fotograf s D3 a 600/4 = prakticky to iste. Je mi jasne, ze za horsich svetelnych podmienok by bol vo vyhode jeho Full Frame snimac a drahe profi sklo, ale s tychto pretekov budu nase fotky po obsahovej aj kvalitativnej stranke velmi podobne. Dvojnasobny crop je v tomto pripade vyhodou a pri tomto zanri skutocne netreba mat drahu vybavu, aby sa dali nafotit dobre zabery. Tazsie je sa na preteky dostat.
No ja neviem, ale porovnávať výsledky FF + 600mm f4 s efektívnou kombináciou 585mm f8 na APS-C je, podľa mňa, úplne scestné. Už aj kvôli tomu, že, predpokladám, nevidel výsledky toho pána, čo ten kanón tam so sebou vláčil. Hlavne, že autor fotografií / článku je spokojný...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-04-30 16:05:16
príspevok od: caretatra
No ja neviem, ale porovnávať výsledky FF + 600mm f4 s efektívnou kombináciou 585mm f8 na APS-C je, podľa mňa, úplne scestné. Už aj kvôli tomu, že, predpokladám, nevidel výsledky toho pána, čo ten kanón tam so sebou vláčil. Hlavne, že autor fotografií / článku je spokojný...
Mal som uz moznost fotografovat napr. s kombinaciou Nikon D800/D4 + AF-S 400/2,8 VR II, pripadne aj s TC-20. Viem co taketo objektivy dokazu. Su situacie, kedy sa samozrejme nedaju vysledky porovnat. Nikon AF-S 300/4 ma vynikajucu obrazovu kvalitu a krasny bokeh (skutocne vyborny). Pri fotografovani aut vzdialenych niekolko desiatok metrov sa ani prilis neprejavia rozdiely v DOF. V inych zanroch by som asi tahal za podstatne kratsi koniec. Tu ale takato zostava tej drahsek v pohode konkuruje.
 
calven
2013-04-30 16:13:41
Škoda, že to ten nemec nevedel. Mohol nechať tú 600vku doma...
 
caretatra
2013-04-30 16:23:00
príspevok od: Karol Srnec
Mal som uz moznost fotografovat napr. s kombinaciou Nikon D800/D4 + AF-S 400/2,8 VR II, pripadne aj s TC-20. Viem co taketo objektivy dokazu. Su situacie, kedy sa samozrejme nedaju vysledky porovnat. Nikon AF-S 300/4 ma vynikajucu obrazovu kvalitu a krasny bokeh (skutocne vyborny). Pri fotografovani aut vzdialenych niekolko desiatok metrov sa ani prilis neprejavia rozdiely v DOF. V inych zanroch by som asi tahal za podstatne kratsi koniec. Tu ale takato zostava tej drahsek v pohode konkuruje.
Neverím, skôr mi to pripadá ako reklama na D7100 zo strany ephoto.sk. Niečo také ako "s týmto foťákom a objektívom - za 2400€ - urobíte rovnaké fotky ako s týmto za 9000€ (dajme tomu)". A ževraj "v pohode konkuruje"? To je skôr už fakt na smiech, ak takéto kapusty tu tlačíte ľuďom do hláv. Niečo na úrovni Kena Rockwella.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-04-30 16:29:53
príspevok od: caretatra
Neverím, skôr mi to pripadá ako reklama na D7100 zo strany ephoto.sk. Niečo také ako "s týmto foťákom a objektívom - za 2400€ - urobíte rovnaké fotky ako s týmto za 9000€ (dajme tomu)". A ževraj "v pohode konkuruje"? To je skôr už fakt na smiech, ak takéto kapusty tu tlačíte ľuďom do hláv. Niečo na úrovni Kena Rockwella.
Prepac, ale myslim, ze mas uzsi myslenie. Tu nikto netvrdi, ze su tie zostavy za kazdej situacie porovnatelne. Tvrdim, ze mozes zobrat pokrocily amatersky fotoaparat, slusny objektiv strednej triedy a za tejto situacie nafotit bezchybne fotky, ktore mozu byt pouzite v casopise, urobit z nich vystavu a nikto na nich nebude vidiet nejake technicke chyby, ci nepekny bokeh. Proste so zostavou za 2500€ odvedies velmi slusny kus prace. Niekedy si ako fotograf doplacas omnoho viac nez co za tie peniaze dostanes. Napr moj Nikon 85/1,4 je len o malo svetelnejsi, pritom opticky porovnatelny, len s malinkym rozdielom v bokehu, oproti 3x lacnejsiemu 85/1,8. Za 3x viac penazi nemusis dostat 3x viac fotografie.
 
caretatra
2013-04-30 16:43:51
príspevok od: Karol Srnec
Prepac, ale myslim, ze mas uzsi myslenie. Tu nikto netvrdi, ze su tie zostavy za kazdej situacie porovnatelne. Tvrdim, ze mozes zobrat pokrocily amatersky fotoaparat, slusny objektiv strednej triedy a za tejto situacie nafotit bezchybne fotky, ktore mozu byt pouzite v casopise, urobit z nich vystavu a nikto na nich nebude vidiet nejake technicke chyby, ci nepekny bokeh. Proste so zostavou za 2500€ odvedies velmi slusny kus prace. Niekedy si ako fotograf doplacas omnoho viac nez co za tie peniaze dostanes. Napr moj Nikon 85/1,4 je len o malo svetelnejsi, pritom opticky porovnatelny, len s malinkym rozdielom v bokehu, oproti 3x lacnejsiemu 85/1,8. Za 3x viac penazi nemusis dostat 3x viac fotografie.
Moje, ako ty tvrdíš "užšie myslenie", ťa vôbec nemusí trápiť. Obaja vieme o čom hovoríme. Za identických podmienok a rovnakých schopností fotografa sa f1,8 sa nikdy nevyrovná f1,4 (pozor, viem, o čom hovorím). Tá zostava za 9000€ by ťa s najväčšou pravdepodobnosťou nikdy pri fotení na tom závode nezdržala - a vtedy, keď D7100 si veselo pratala fotky na karty, si mohol urobiť svoje "životné fotky" - tou zostavou za 9000€. O tom, či ukázané fotky sú bezchybné, sa dá polemizovať. O tom, že by ti ich niekto z nejakého časopisu kúpil, je tiež škoda hovoriť - až sa nejaká v nejakom objaví, tak sem napíš.
 
saman
2013-04-30 17:11:13
Clanok ok az na komentar, ktory mi udrel do oci ...

"Nemecký fotograf so objektívom Nikon s ohniskom 600 mm a svetelnosťou f/4 na Full Frame fotoaparáte. Za zlomok ceny som sa dostal na takmer rovnaké ohnisko s rovnakou svetelnosťou"

Skoda ho ....podla mna zle napisane....autor je evidentne nadseny z D7100 a nic lepsie asi momentalne nie je
Ani zdaleka sa tieto zostavy nedaju porovnavat. Predpokladam ze ten FF bola D3s alebo D4 ktora ma urcite rychlejsie,presnejsie a spolahlivejsie ostrenie ako D7100. O objektive to iste....
 
heman
2013-04-30 17:40:55
príspevok od: caretatra
Neverím, skôr mi to pripadá ako reklama na D7100 zo strany ephoto.sk. Niečo také ako "s týmto foťákom a objektívom - za 2400€ - urobíte rovnaké fotky ako s týmto za 9000€ (dajme tomu)". A ževraj "v pohode konkuruje"? To je skôr už fakt na smiech, ak takéto kapusty tu tlačíte ľuďom do hláv. Niečo na úrovni Kena Rockwella.
v Hivezdnych vojnach to Watto povedal Anakinovi krasne, ....Biznis je biznis.... )
 
DodoFot
2013-04-30 18:34:41
sice Karola osobne nepoznam, ale jeho veta je pravdiva "Za zlomok ceny som sa dostal na takmer rovnaké ohnisko s rovnakou svetelnosťou." nepise tam nic o kvalite, rozliseni, len o tom, ze dosiahol rovnake ohnisko s rovnakou svetelnostou...
 
Juraj Lacko
2013-04-30 18:42:10
Karol ak sa smiem spytat, Fotil ste s d7100 a 1.3x sekvencne do rawu? kolko fotietiek v raw pri 7fps sa dalo nafotit pred tym aby sa naplnil buffer? Tych 6 obrazkov predpokladam ze bolo pri plnom rozliseni 24mpx, len mna zaujima ako je to s tym 1.3x vyrezom pri 16.5mpx.
 
admin
redakcia ephoto.sk 2013-04-30 18:52:48
Keby vsetky clanky, ktore povazujete za reklamne aj boli reklamne, tak by nam bolo hej Keby sme publikovali len to, za co nam zaplatia, tak by ste tu nemali co citat. Clanok nie je reklamny a aj keby bol, neustale vytykanie, ze vsetko je o biznise a reklame na stranke, ktora je tu pre vas (zatial) zdarma, je v dnesnej dobe prinajmensom zvlastne. Kladieme doraz na objektivnost recenzii. Karol chcel len poukazat, ze aj s lacnejsim fotakom sa daju dosiahnut slusne vysledky - preto bolo pouzite aj slovicko "takmer". Pokial chcete ist uplne do detailov, tak potom je jedina moznost - investovat napr. tych 9000 eur.
 
Kuban
2013-04-30 20:05:09
príspevok od: crimoso
Vyrazne nesuhlasim s matematikou. To. Ze mas crop neznamena priblizenie,iba orez. Kedy si to uz konecne ludia uvedomite? Nasobit aps-c crop a crop vo fotaku a mysliet si, ze mas ekvivalent objektivu na FF, to je, sorry, znacna davka nevedomosti...
vysvetli na priklade a nazornych ukazkach, vazne ma to celkom zaujima a teda privital by som aj nejaky clanok o crop faktore. fotky ako vyzeraju z rovnakeho miesta napr 50mm na FF a 50 mm na apsc a potom tiez 85mm na FF a 50 mm apsc. vyhody a nevyhody crop faktoru, a ci to ma nejaky vplyv na kvalitu a pod.
 
Flayer
2013-04-30 20:13:16
príspevok od: caretatra
No ja neviem, ale porovnávať výsledky FF + 600mm f4 s efektívnou kombináciou 585mm f8 na APS-C je, podľa mňa, úplne scestné. Už aj kvôli tomu, že, predpokladám, nevidel výsledky toho pána, čo ten kanón tam so sebou vláčil. Hlavne, že autor fotografií / článku je spokojný...
Nikde v článku jsem se nedočetl, že by Karol porovnával výsledky. Ty ano? Pouze ohnisko a světelnost, což sedí. Kde bereš f8 netuším, světelnost zůstane pořád na f4 příště by to chtělo pozorněji číst.
 
Gino
2013-04-30 20:56:29
Bol to pekný závod a fajn strávený deň, pekné fotky.
 
Atok
2013-04-30 21:42:50
príspevok od: Flayer
Nikde v článku jsem se nedočetl, že by Karol porovnával výsledky. Ty ano? Pouze ohnisko a světelnost, což sedí. Kde bereš f8 netuším, světelnost zůstane pořád na f4 příště by to chtělo pozorněji číst.
asi mal na mysli f4 s 2xtc, i ked to Karol nepise ze by pouzil tc s 300mm
 
jarolas
2013-04-30 22:35:05
Len mala otazka - nie je to jedno, ci si nastavim na fotaku crop, alebo si to orezem v PS?
 
slavmiro
2013-04-30 22:38:01
Fajn, len fotky tu a aj na FB postradaju nejaky rukopis ci originalitu, chcelo by to vnutit aspon v PP urcity styl.
 
Wlady
2013-04-30 22:41:09
Zacinam mat pocit, ze kazdy novy clanok redaktorov ephota spusta vlnu hladania chyb a kritiky...
 
b.a.f.o.a.r.t.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-05-01 06:34:58
príspevok od: jarolas
Len mala otazka - nie je to jedno, ci si nastavim na fotaku crop, alebo si to orezem v PS?
Vo vysledku ano. Vyhodou funkcie Crop je, ze orez vidis uz v hladaciku a aktivne s nim pracujes. Naviac fotky uz mas orezane a nemusis ich orezavat v pocitaci, co pri takychto pretekoch, kde nafotis stovky zaberov znamena znacnu usporu casu. Dalsou vyhodou je, ze fotografie v RAW su mensie.
 
JohnNewton
2013-05-01 09:27:58
príspevok od: Karol Srnec
Vo vysledku ano. Vyhodou funkcie Crop je, ze orez vidis uz v hladaciku a aktivne s nim pracujes. Naviac fotky uz mas orezane a nemusis ich orezavat v pocitaci, co pri takychto pretekoch, kde nafotis stovky zaberov znamena znacnu usporu casu. Dalsou vyhodou je, ze fotografie v RAW su mensie.
A meranie expozície prebieha len v ploche cropu, čo by mohlo byť presnejšie ako po celej ploche s následným orezom.
 
matpi
2013-05-01 09:52:32
pre mna ako narocneho amatera su fotky dokonale, uplne v pohode pouzitelne aj pre tlac...d7100 sa zatial ukazuje ako skvely stroj, silno uvazujem o kupe
 
zewa_style
2013-05-01 10:11:28
príspevok od: matpi
pre mna ako narocneho amatera su fotky dokonale, uplne v pohode pouzitelne aj pre tlac...d7100 sa zatial ukazuje ako skvely stroj, silno uvazujem o kupe
Ucel clanku naplneny...
 
JohnNewton
2013-05-01 10:44:51
príspevok od: zewa_style
Ucel clanku naplneny...
Čo Ti na tom vadí, keby to aj reklama bola ? Dúfam že pravidelne protestuješ vo verejnoprávnych médiách ktoré žijú z nedobrovoľných polatkov od občanov či ich vysielanie sledujú alebo nie. Stačí že máš doma elektrickú zásuvku a mjú vo vysielaní reklamu a umiestnené produkty. A platíš to aj Ty.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-05-01 10:50:04
príspevok od: zewa_style
Ucel clanku naplneny...
Vitaj Lubos Krupa (sachmo) naspat na portali.
 
laica
2013-05-01 11:38:48
príspevok od: JohnNewton
Čo Ti na tom vadí, keby to aj reklama bola ? Dúfam že pravidelne protestuješ vo verejnoprávnych médiách ktoré žijú z nedobrovoľných polatkov od občanov či ich vysielanie sledujú alebo nie. Stačí že máš doma elektrickú zásuvku a mjú vo vysielaní reklamu a umiestnené produkty. A platíš to aj Ty.
Ale nikto sa netvari, ze mi tu sluzbu poskytuje zadara...
 
JohnNewton
2013-05-01 12:21:10
príspevok od: laica
Ale nikto sa netvari, ze mi tu sluzbu poskytuje zadara...
Ale tu si sám vyberieš na čo klikneš a čo si prečítaš a Ty za to neplatíš. Ak by Ti článok podľa Tvojho uváženia mohol spôsobiť psychickú alebo finančnú újmu, napríklad že by si sa rozhodol nekontrolovane nakúpiť celú viazaničku fotoaparátov, tak ho nedočítaj do konca
Predpokladám, že každý má v istom veku aj vlastný zdravý úsudok, a nebéha po stráni hľadajúc fialové kravy.
 
heman
2013-05-01 13:25:07
príspevok od: admin
Keby vsetky clanky, ktore povazujete za reklamne aj boli reklamne, tak by nam bolo hej Keby sme publikovali len to, za co nam zaplatia, tak by ste tu nemali co citat. Clanok nie je reklamny a aj keby bol, neustale vytykanie, ze vsetko je o biznise a reklame na stranke, ktora je tu pre vas (zatial) zdarma, je v dnesnej dobe prinajmensom zvlastne. Kladieme doraz na objektivnost recenzii. Karol chcel len poukazat, ze aj s lacnejsim fotakom sa daju dosiahnut slusne vysledky - preto bolo pouzite aj slovicko "takmer". Pokial chcete ist uplne do detailov, tak potom je jedina moznost - investovat napr. tych 9000 eur.
nemam nic proti clanku ani autorovi, chvalim clanok je pekny aj fotky su super, a pan Karol poukazal na to ze za tretinovu cenu a dostal na ohnisko 600mm, o kvalite fotky sa da polemizovat preto ze aj tak na vytlacenom papier je "jedno" ci je to FF alebo crop, limit je papier, fotenie je moj konicek ale zivim sa obchodom, nevravím ze clanok je alebo nie je reklamni ale je preto ze na zaklade hociakeho clanku a rozhodne potencianalny zaujemca kupit a kde kupit, nemusi byt clanok plateni Ni-konom, ved ephoto ma svoj vlastny esop a chce si spropagovat produkt ktory predava, nevidim na tom nic zle ja to robim bezne je to normalny obchodny "tah" ale v provom rade ide vzdy o biznis - ako povedal klasik...
 
heman
2013-05-01 13:53:23
sam z ephota nakupujem max spokojnost, apropo je rozdiel nosti 600mm (5kg) a 70-200-300 (1,5kg) skuste si take celodenne fotenie mam sigmu 500mm (3,5kg) a neni to sranda nosit cely den, a ked sa niekom lcanok nepaci nech necita .....
 
Daniel Urban
2013-05-01 14:02:29
Vďaka Karol za skvelý článok. Fotky super.
 
skokanix
2013-05-01 15:16:00
To si naozaj myslíte že každý článok na Ephoto je reklama,fakt obmedzené videnie.Predsa toto je fotoportál a je samozrejmosťou informovať o novinkách na fototrhu.O čom by ste si potom na fotoportáli chceli čítať?Aj keď má Ephoto svoj obchod,nikto nikoho nenúti nakupovať iba v ňom.Podla mňa takéto články určite niesú určené profesionálom ale začínajúcim a pokročilým fotografom ktorí si práve takú techniku za niekoľko tisíc nikdy nedovolia kúpiť.Toto je jedna z mála variant ako si aj amatér s menším domácim rozpočtom môže spraviť slušné zábery.
 
OliverArt
2013-05-01 21:30:14
Bol som už druhý rok po sebe Aáá dobre bolo, z tribúny sú ale obmedzené foto možnosti
 
alzhajmer
2013-05-01 22:06:32
príspevok od: JohnNewton
Ale tu si sám vyberieš na čo klikneš a čo si prečítaš a Ty za to neplatíš. Ak by Ti článok podľa Tvojho uváženia mohol spôsobiť psychickú alebo finančnú újmu, napríklad že by si sa rozhodol nekontrolovane nakúpiť celú viazaničku fotoaparátov, tak ho nedočítaj do konca
Predpokladám, že každý má v istom veku aj vlastný zdravý úsudok, a nebéha po stráni hľadajúc fialové kravy.
Ak by Ti článok podľa Tvojho uváženia mohol spôsobiť psychickú alebo finančnú újmu, napríklad že by si sa rozhodol nekontrolovane nakúpiť celú viazaničku fotoaparátov, tak ho nedočítaj do konca.......tak k tomuto nie je čo dodať keby sa tu okrem fotografií hodnotili aj myšlienky a výroky, TOP roka máš istý už teraz výborne som sa pobavil
 
jarolas
2013-05-02 00:07:17
príspevok od: Karol Srnec
Vo vysledku ano. Vyhodou funkcie Crop je, ze orez vidis uz v hladaciku a aktivne s nim pracujes. Naviac fotky uz mas orezane a nemusis ich orezavat v pocitaci, co pri takychto pretekoch, kde nafotis stovky zaberov znamena znacnu usporu casu. Dalsou vyhodou je, ze fotografie v RAW su mensie.
vdaka za dovysvetlenie.
inak Tvoje clanky si vzdy rad precitam, lebo maju "hlavu aj pätu", co sa o niektorych komentoch k clanku povedat neda...
 
matpi
2013-05-02 09:36:13
príspevok od: zewa_style
Ucel clanku naplneny...
sklamem ta ale nemas pravdu...nazor som si spravil na zaklade viacerych clankov a videi
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované