Hore
Autor: Karol Srnec

Fujifilm X100VI 3x inak

Najžiadanejší fotoaparát súčasnosti v troch rôznych situáciach, ktoré preverili jeho vylepšenia.

Aktuálne je Fujifilm X100VI najžiadanejší fotoaparát na trhu a výrobca ho nestačí vyrábať, hoci zdvojnásobil výrobnú kapacitu, oproti predchádzajúcemu modelu. Stojí za tým ošiaľ spôsobený Tik-Tokom. Myslím si o tejto sociálnej sieti svoje. To ale nič nemení na tom, že tento fotoaparát prakticky nemá konkurenciu a je výborný. Je to ale fotoaparát pre fotografa, ktorý presne vie, aké sú prednosti i nedostatky fotoaparátu tejto koncepcie.

Fujifilm X100VI je APS-C kompakt s pevným 23 mm objektívom so svetelnosťou F2. Snímač má rozlíšenie 40 Mpx a IBIS stabilizáciu obrazu. Oproti predchodcom je výrazne vylepšené zaostrovanie, ktoré teraz využíva AI detekciu objektov. Displej je výklopný, hľadáčik je hybridný. Môže byť optický, elektronický, alebo kombinovať obidva spôsoby.

Mne sa dostal X100VI do rúk po druhý krát. Tak nejak som to očakával, že sa s ním nezoznámim len pri jeho predstavení. Ale i to stačilo na to, aby som skonštatoval, že tento prístroj takmer nemá chybu, a že vylepšenia oproti predchodcovi sú zásadné.

Už som sa nemusel sústreďovať na všeobecné testovanie, ale mohol som vyskúšať prístroj osobnejšie. A tu sú tri situácie, v ktorých som ich vyskúšal.

Panoramatický režim

Milujem hranie sa s formátmi. Medzi moje najobľúbenejšie patrí panoramatický formát 16:9. Ponúka ho takmer každý fotoaparát. Nie je to natívny panoramatický formát, ale len orezanie na širokouhlý formát. Pri ňom dochádza k zníženiu rozlíšenia. Preto som uvítal, že X100VI má 40 Mpx snímač. Pri oreze vám nie je ľúto straty rozlíšenia. Zostane vám 33,5 Mpx.

Fujifilm X100VI je APS-C kompakt, ale až na nemožnosť výmeny objektívu, sa s ním pracuje ako s bezzrkadlovkou. Ja uprednostňujem EVF hľadáčik, ktorý simuluje vybraný obrazový profil, nastavenie expozície i formát záberu.

Fotografovanie s iným pomerom strán, ako je natívny, je pre mňa konštruktívne a inšpiratívne. Ak fotografujete do formátu RAW, súbor obsahuje dáta z celého snímača. Takže aj keď fotografujete do panoramatického formátu, stále máte všetky dáta, ktoré môžete „obnoviť“ v RAW konvertore.

Aby som vytvoril dojem panoramatického formátu, nielen že som fotografoval vo formáte 16:9, ale som aj pridal čierne pásy, ktoré fotografiám dodávajú filmový vzhľad.


Panoramatický formát je vhodný pre prezeranie fotografii na širokouhlých televízoroch.


© Karol Srnec

© Karol Srnec

© Karol Srnec

S telepredsádkou

Fujifilm X100VI a aj všetci jeho predchodcovia majú prime objektív s ohniskovou dĺžkou 23 mm, plnoformátový ekvivalent 35 mm. Fotoaparát ponúka digitálne priblíženie, ale pri ňom dochádza k orezu a strate rozlíšenia. Ak potrebujte širšie alebo dlhšie ohnisko, môžete použiť predsádku. Ja som mal k dispozícii telepredsádku, ktorá predĺži ekvivalentnú ohniskovú dĺžku na 50 mm. Výhodou predsádky, na rozdiel od telekonvertoru je, že neuberá na svetelnosti optickej sústavy.

Asi každého zaujíma, či predsádka nedegraduje obrazivú kvalitu. Ja som s výsledkom spokojný. Kvalita záberov je veľmi dobrá a ak občas potrebujete perspektívu 50 mm objektívu, môžem ju odporučiť.

Telepredsádku som používal hlavne pri portrétoch, kde je perspektíva 50 mm objektívu ľúbivejšia. Pri práve mi výrazne pomáhalo vylepšené zaostrovanie s detekciou tváre a očí. V tomto nová X100-ka urobila veľký pokrok, oproti predchodcovi.


© Karol Srnec

© Karol Srnec

© Karol Srnec

Na výlete do prírody

Fujifilm X100VI je fotoaparát, ktorý môžete mať stále pri sebe, ako obrazový zápisník. Špičkový zápisník s 40 Mpx APS-C snímačom, aký nájdete v najlepších bezzrkadlovkách Fujifilm. Ja som si ho zobral so sebou na výlet na Železnú studienku, obľúbené výletné miesto Bratislavčanov. Pribalil som aj telepredsádku a podľa potreby som fotografoval bez neho, alebo s ním. Všetky fotografie sú vyvolané s profilom Nostalgic Negative, ktorý podáva teplejšie farby. Aby bola farebnosť konzistentná, fotografoval som s prednastaveným vyvážením bielej. Na slnku som použil „slnečno“ a pod stromami „v tieni“.


© Karol Srnec


© Karol Srnec

Fujifilm X100VI je prvá stovka so stabilizáciou obrazu. Využil som to pri fotografovaní riečky Vydrica. Z ruky som fotografoval pohybovo rozmazanú vodu.


1/3 sekundy z ruky. Použitá telepredsádka. © Karol Srnec

Záver

Fujifilm X100V je kompakt s pevným objektívom a s retro dizajnom i ovládaním. Je to špecialista na street fotografiu a dokument. Je to ale oveľa univerzálnejší fotoaparát, ako sa na prvý pohľad zdá. Využil som všetky novinky: lepšie zaostrovanie, IBIS stabilizáciu obrazu, vyššie rozlíšenie i nový obrazový profil.

Nedávno Fujifilm X100VI dostal nový firmvér, ktorý podporuje prepojenie s najnovšou verziou aplikácie FUJIFILM XApp, vylepšuje výkon WiFi a opravuje niekoľko chýb.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
seifi
2024-05-07 21:05:48
vďaka , aj som naň pozabudol; okrem iného ocenil by som ten optický hľadáčik; a cena podľa dopytu , pozerám ...
 
Rofo
2024-05-08 00:34:05
Fotil som s prvým X100 a potom neskôr s X100F. Fotilo sa s tým celkom dobre a je to použiteľné všade kde má zmysel 35mm. Treba však poznamenať že nie je tam ten pocit ani spôsob práce ako pri filmovom foťáku. Má to síce aj priehľadový hľadáčik, ale fotograf nevidí či má zaostrené, takým spôsobom ako na filmových foťákoch. V podstate je to digitál ako každý iný. Retro dizajn je čisto len imidžový. Takže keď si niekto kúpi za rovnaké alebo aj menšie peniaze malý FF mirrorless, tak je na tom hádam aj lepšie čo sa týka fotografických možností. A to beriem v úvahu hlavne street photo a dokument.
 
fatality
2024-05-08 09:48:23
príspevok od: Rofo
Fotil som s prvým X100 a potom neskôr s X100F. Fotilo sa s tým celkom dobre a je to použiteľné všade kde má zmysel 35mm. Treba však poznamenať že nie je tam ten pocit ani spôsob práce ako pri filmovom foťáku. Má to síce aj priehľadový hľadáčik, ale fotograf nevidí či má zaostrené, takým spôsobom ako na filmových foťákoch. V podstate je to digitál ako každý iný. Retro dizajn je čisto len imidžový. Takže keď si niekto kúpi za rovnaké alebo aj menšie peniaze malý FF mirrorless, tak je na tom hádam aj lepšie čo sa týka fotografických možností. A to beriem v úvahu hlavne street photo a dokument.
z pohladu fotografa: mame moznost si vybrat, velke mnozstvo znaciek a este vacsie mnozstvo
fotakov.. pocit analogu nebude pri digitale nikdy rovnaky.. ale fuji sa k nemu celkom slusne priblizilo,
najma pri rade x100 a x-pro.. a aj pri fuji je moznost vyberu klasickych modelov.. x-h, x-s..
z pohladu firmy: tieto modely sa predavaju tak dobre, ze nieje dovod nieco menit alebo ich stiahnut z produkcie.. a predavaju sa tak dobre, ze sa pridal aj nikon a "retro" model chysta aj canon..
retro dizajn nieje len o imidzi, ale aj o ovladani.. ale ano, vacsina ludi si ho kupuje koli vzhladu a ked niekto ten vzhlad chce(a je jedno, ci to je fuji, zf, zfc, alebo leica), tak kasle na to, ze inde dostene za rovnake peniaze viac.. tak ako ty kasles na to, ze za rovnake peniaze, oproti nadupanejsej "klasike", dostanes retro vzhlad..
 
Rofo
2024-05-08 18:01:04
príspevok od: fatality
z pohladu fotografa: mame moznost si vybrat, velke mnozstvo znaciek a este vacsie mnozstvo
fotakov.. pocit analogu nebude pri digitale nikdy rovnaky.. ale fuji sa k nemu celkom slusne priblizilo,
najma pri rade x100 a x-pro.. a aj pri fuji je moznost vyberu klasickych modelov.. x-h, x-s..
z pohladu firmy: tieto modely sa predavaju tak dobre, ze nieje dovod nieco menit alebo ich stiahnut z produkcie.. a predavaju sa tak dobre, ze sa pridal aj nikon a "retro" model chysta aj canon..
retro dizajn nieje len o imidzi, ale aj o ovladani.. ale ano, vacsina ludi si ho kupuje koli vzhladu a ked niekto ten vzhlad chce(a je jedno, ci to je fuji, zf, zfc, alebo leica), tak kasle na to, ze inde dostene za rovnake peniaze viac.. tak ako ty kasles na to, ze za rovnake peniaze, oproti nadupanejsej "klasike", dostanes retro vzhlad..
Ja tomu rozumiem. Patrím do obidvoch "kašliacich" táborov Keďže dva modely z tejto línie som si kúpil a viac ako rok s každým fotil, predtým ako som to predal. Dokonca nevylučujem že keby som mal čas a peniaze kúpim kľudne aj ďalší v budúcnosti. Len píšem môj pohľad, že mne sa s tým fotilo ako s každým iným mirrorless. Proste nemal som ten pocit ako s filmovým foťákom.
 
fatality
2024-05-08 19:53:07
príspevok od: Rofo
Ja tomu rozumiem. Patrím do obidvoch "kašliacich" táborov Keďže dva modely z tejto línie som si kúpil a viac ako rok s každým fotil, predtým ako som to predal. Dokonca nevylučujem že keby som mal čas a peniaze kúpim kľudne aj ďalší v budúcnosti. Len píšem môj pohľad, že mne sa s tým fotilo ako s každým iným mirrorless. Proste nemal som ten pocit ako s filmovým foťákom.
ten asi nebude uplny nikdy..
najviac pre ten pocit spravili fuji pri x-pro3..
viac sa neda..
kto chce viac, musi si kupit filmovy fotak.. ..
 
JohnNewton
2024-05-08 20:09:54
príspevok od: fatality
ten asi nebude uplny nikdy..
najviac pre ten pocit spravili fuji pri x-pro3..
viac sa neda..
kto chce viac, musi si kupit filmovy fotak.. ..
Ďalší level je kamera na film a čb telka 😄
 
fatality
2024-05-08 23:32:12
príspevok od: JohnNewton
Ďalší level je kamera na film a čb telka 😄
..
takeho nepoznam nikoho, ale mam kamosa, co sa "hra" s velkoformatom..
taha kravku po meste aj horach..vyvolava po nociach v tmavej komore..
tam uz ten analog feel je 100%
 
JohnNewton
2024-05-09 04:34:02
príspevok od: fatality
..
takeho nepoznam nikoho, ale mam kamosa, co sa "hra" s velkoformatom..
taha kravku po meste aj horach..vyvolava po nociach v tmavej komore..
tam uz ten analog feel je 100%
Ja ale poznám jedného čo sa drží počítača Atari a druhého, čo nedá dopustiť na VHS kazety. A občas ešte počujem nostalgické náreky na rádioamatérskych frekvenciách...
 
fatality
2024-05-09 09:24:11
príspevok od: JohnNewton
Ja ale poznám jedného čo sa drží počítača Atari a druhého, čo nedá dopustiť na VHS kazety. A občas ešte počujem nostalgické náreky na rádioamatérskych frekvenciách...
noo ved a ? ludia su rozni a maju rozne konicky..
on kedysi fotil normal na zrkadlovku, mal celu zostavu, potom ju
predal a zacal sa hrat s tymto..
je to ako ked sa ti pacia veterany, davas ich dokopy, restaurujes, kupis,
predas,,obcas sa prevezes..
on je technicky zrucny, kupuje stare masiny po ebayoch, rakuskych bazaroch,
repasuje ich, nieco si necha nieco so ziskom preda..
a bavia ho tie stare procesy, na placi aj v tmavej komore..
a vysledky su trochu o inom, nez z vhsky, ataricka alebo starej filmovej kamery
 
JohnNewton
2024-05-09 09:41:19
príspevok od: fatality
noo ved a ? ludia su rozni a maju rozne konicky..
on kedysi fotil normal na zrkadlovku, mal celu zostavu, potom ju
predal a zacal sa hrat s tymto..
je to ako ked sa ti pacia veterany, davas ich dokopy, restaurujes, kupis,
predas,,obcas sa prevezes..
on je technicky zrucny, kupuje stare masiny po ebayoch, rakuskych bazaroch,
repasuje ich, nieco si necha nieco so ziskom preda..
a bavia ho tie stare procesy, na placi aj v tmavej komore..
a vysledky su trochu o inom, nez z vhsky, ataricka alebo starej filmovej kamery
Moderné technológie pripravili ľudí o množstvo rituálov, typické príklady sú mokrý proces a gramo platňa, tam sa teda dá vyblázniť...nech sa každý hrá ako chce......len tam nechcem hľadať logiku.
 
gytheio
2024-05-09 10:03:13
príspevok od: fatality
noo ved a ? ludia su rozni a maju rozne konicky..
on kedysi fotil normal na zrkadlovku, mal celu zostavu, potom ju
predal a zacal sa hrat s tymto..
je to ako ked sa ti pacia veterany, davas ich dokopy, restaurujes, kupis,
predas,,obcas sa prevezes..
on je technicky zrucny, kupuje stare masiny po ebayoch, rakuskych bazaroch,
repasuje ich, nieco si necha nieco so ziskom preda..
a bavia ho tie stare procesy, na placi aj v tmavej komore..
a vysledky su trochu o inom, nez z vhsky, ataricka alebo starej filmovej kamery
Presne ako pises, je to iba konicek.. to co dnes dokaze Fuji dokazal iny digital pred desiatimi rokmi.
To co dnes odfoti profi digital, Fuji ani ziadny analog nedokaze.
 
fatality
2024-05-09 12:50:37
príspevok od: JohnNewton
Moderné technológie pripravili ľudí o množstvo rituálov, typické príklady sú mokrý proces a gramo platňa, tam sa teda dá vyblázniť...nech sa každý hrá ako chce......len tam nechcem hľadať logiku.
no jo, nieje to moc akcne ani lahko prenosne..ale ten ritual je prijemny a navykovy..ci pri vinyloch alebo analog fotke..
 
Paladin25
2024-05-09 13:04:08
príspevok od: JohnNewton
Moderné technológie pripravili ľudí o množstvo rituálov, typické príklady sú mokrý proces a gramo platňa, tam sa teda dá vyblázniť...nech sa každý hrá ako chce......len tam nechcem hľadať logiku.
Za koníčkom nie je vždy nutné hľadať logiku.
 
JohnNewton
2024-05-09 13:28:29
príspevok od: fatality
no jo, nieje to moc akcne ani lahko prenosne..ale ten ritual je prijemny a navykovy..ci pri vinyloch alebo analog fotke..
Tak to máme inak, ja som si rád odvykol , je rozdiel keď musíš, lebo iné nie je, alebo môžeš, lebo máš na výber.
 
JohnNewton
2024-05-09 13:45:45
príspevok od: Paladin25
Za koníčkom nie je vždy nutné hľadať logiku.
Asi nie, ale prezentovať retro fotoaparát ako módny doplnok, no ja neviem. Po tom dramatickom prepade predaja fotoaparátov, ktorý asi ešte nie je na dne, nič iné asi neostáva.
 
Paladin25
2024-05-09 15:10:14
príspevok od: JohnNewton
Asi nie, ale prezentovať retro fotoaparát ako módny doplnok, no ja neviem. Po tom dramatickom prepade predaja fotoaparátov, ktorý asi ešte nie je na dne, nič iné asi neostáva.
Tak ono napríklad Nikon Zf je len dizajnové retro ale Nikon do toho narval skoro všetky technologie čo má.

A tak nostalgia je stále silné predajné lákadlo. I keď teda ja som na kinofilm nefotil a tiež vlastním Fuji x100
 
JohnNewton
2024-05-09 15:22:40
príspevok od: Paladin25
Tak ono napríklad Nikon Zf je len dizajnové retro ale Nikon do toho narval skoro všetky technologie čo má.

A tak nostalgia je stále silné predajné lákadlo. I keď teda ja som na kinofilm nefotil a tiež vlastním Fuji x100
Predpokladám, že nie ako hlavný alebo jediný fotoaparát. Tá ergonómia a jedno ohnisko sú dosť obmedzujúce. Či ako to vidíš ?
 
Paladin25
2024-05-09 15:33:00
príspevok od: JohnNewton
Predpokladám, že nie ako hlavný alebo jediný fotoaparát. Tá ergonómia a jedno ohnisko sú dosť obmedzujúce. Či ako to vidíš ?
Áno, nemám ho ako jediný fotoaparát a súhlasím zo spomínaným obmedzením.

Využívam ho hlavne keď nejdem cielene fotiť.
 
Rofo
2024-06-23 14:40:41
Info pre tých ktorý majú záujem. Pýtal som sa v AQT, či ten ošiaľ ešte stále trvá. A povedali mi že trvá a situácia sa nezlepšuje a že to už bolo s verziou V. Momentálne keď sa teraz objedná, tak možno v septembri, októbri príde. Vždy len pár kusov príde. Na bazos bol za čosi vyše 2000€ ale hneď sa predal. Na nemeckom ebay ich veľa nie je, ale cena teraz v lete stúpa aj na 2500€ - 2800€.
V porovnaní s takým Canon R6 II, tie majú všade, na skladoch, aj priamo v predajniach, cena klesla za posledné obdobie s cashback pomaly o 500€. Tie canony už asi nikto nechce.
 
Porubo
2024-06-23 16:44:32
príspevok od: gytheio
Presne ako pises, je to iba konicek.. to co dnes dokaze Fuji dokazal iny digital pred desiatimi rokmi.
To co dnes odfoti profi digital, Fuji ani ziadny analog nedokaze.
To je pravda! Fuji to naozaj nedokaze! Ale taky Fujifilm, ten uz ano!
Preco by mal Fujifilm vybocovat z radu?
Preco nie Sigma (Merrill)?
Alebo Pentax?
Ci Leica?
Canon?
Hasselblad?
Olympus?
Nikon?
Panasonic?
Ricoh (mimo toho co je pod znackou Pentax)?
Co je na prave tom Fujifilme take?
 
Porubo
2024-06-23 16:53:35
príspevok od: Rofo
Info pre tých ktorý majú záujem. Pýtal som sa v AQT, či ten ošiaľ ešte stále trvá. A povedali mi že trvá a situácia sa nezlepšuje a že to už bolo s verziou V. Momentálne keď sa teraz objedná, tak možno v septembri, októbri príde. Vždy len pár kusov príde. Na bazos bol za čosi vyše 2000€ ale hneď sa predal. Na nemeckom ebay ich veľa nie je, ale cena teraz v lete stúpa aj na 2500€ - 2800€.
V porovnaní s takým Canon R6 II, tie majú všade, na skladoch, aj priamo v predajniach, cena klesla za posledné obdobie s cashback pomaly o 500€. Tie canony už asi nikto nechce.
Asi mas pravdu, len nerozumiem tym ludom davat taku palku za to. Ved si to mozu nasimulovat tym ze kupia hociake bezzrkadlo a dokupit k nemu pevne ohnisko (aj spolu v sete), znaciek na tzv. bezzrkadla je plno (a este ziskaju moznost pouzivat ine objektivy alebo aj adaptovat ake uz maju). Alebo nejaky iny podobny kompakt, napriklad od Ricohu (a este im aj penazne vela zvysi). Alebo hociaky jednopalcak napr. Sony, tam je tiez plno znaciek, a maju tiez nieco kompaktne.
 
JohnNewton
2024-06-24 19:07:13
príspevok od: Porubo
Asi mas pravdu, len nerozumiem tym ludom davat taku palku za to. Ved si to mozu nasimulovat tym ze kupia hociake bezzrkadlo a dokupit k nemu pevne ohnisko (aj spolu v sete), znaciek na tzv. bezzrkadla je plno (a este ziskaju moznost pouzivat ine objektivy alebo aj adaptovat ake uz maju). Alebo nejaky iny podobny kompakt, napriklad od Ricohu (a este im aj penazne vela zvysi). Alebo hociaky jednopalcak napr. Sony, tam je tiez plno znaciek, a maju tiez nieco kompaktne.
Budem za zlého, ale aby aspoň reč nestála
To je pre mňa škaredý fotoaparát, niečo ako Zorki, druhý škaredý je nový Panasonic S9, on je špatný ako Leica, ale aspoň to je FF s vymeniteľnými sklami, a tuším za podobnú cenu.
 
landov
2024-06-24 21:31:10
Za mňa je s9 tak škaredý, až je pekný. Ff v tak malom tele, veľká baterka, ibis a výborný af...
 
fatality
2024-06-25 11:27:43
príspevok od: JohnNewton
Budem za zlého, ale aby aspoň reč nestála
To je pre mňa škaredý fotoaparát, niečo ako Zorki, druhý škaredý je nový Panasonic S9, on je špatný ako Leica, ale aspoň to je FF s vymeniteľnými sklami, a tuším za podobnú cenu.
S9 je nahodou fpoho, funkcny minimalizmus.. taka ff verzia 4/3 GM1.. ..
a X100 podla toho, ci mas rad oldschool dizajn, ak hej, tak je pekny, ak nie, tak je skaredy,
ako vsetky tieto "retro" fotaky.. ..
 
Paladin25
2024-06-25 11:41:24
príspevok od: Porubo
Asi mas pravdu, len nerozumiem tym ludom davat taku palku za to. Ved si to mozu nasimulovat tym ze kupia hociake bezzrkadlo a dokupit k nemu pevne ohnisko (aj spolu v sete), znaciek na tzv. bezzrkadla je plno (a este ziskaju moznost pouzivat ine objektivy alebo aj adaptovat ake uz maju). Alebo nejaky iny podobny kompakt, napriklad od Ricohu (a este im aj penazne vela zvysi). Alebo hociaky jednopalcak napr. Sony, tam je tiez plno znaciek, a maju tiez nieco kompaktne.
Napríklad ja som si kupil X100 práve kvôli tomu že sa na ňom nedá meniť objektív kedže už mám iný systém aby ma to nehnalo k prehnaným nákupom

Každopádne súhlasím že cena čo za to pýtajú sa môže zdať neprimeraná ale ako aj v iných odvetviach aj tu platí ponuka/dopyt.
 
JohnNewton
2024-06-25 11:43:14
príspevok od: fatality
S9 je nahodou fpoho, funkcny minimalizmus.. taka ff verzia 4/3 GM1.. ..
a X100 podla toho, ci mas rad oldschool dizajn, ak hej, tak je pekny, ak nie, tak je skaredy,
ako vsetky tieto "retro" fotaky.. ..
Tak to je pre niekoho ako jeden z viacerých fotoaparátov, ale jeden univerzál aj na skvelé video musí mať hľadáčik , ergonómiu, vymeniteľné sklá atď...neviem si predstaviť že by som to uprednostnil napr. pred P S5ll alebo S5llx, ale to je len moja filozofia, jeden dobrý na všetko....keby som ich mal na poličke 5, aj tak by som vždy siahol na najlepší
 
Rofo
2024-06-25 12:55:38
príspevok od: Porubo
Asi mas pravdu, len nerozumiem tym ludom davat taku palku za to. Ved si to mozu nasimulovat tym ze kupia hociake bezzrkadlo a dokupit k nemu pevne ohnisko (aj spolu v sete), znaciek na tzv. bezzrkadla je plno (a este ziskaju moznost pouzivat ine objektivy alebo aj adaptovat ake uz maju). Alebo nejaky iny podobny kompakt, napriklad od Ricohu (a este im aj penazne vela zvysi). Alebo hociaky jednopalcak napr. Sony, tam je tiez plno znaciek, a maju tiez nieco kompaktne.
Pretože je doba post-fotografická a hlavný smer trhu už nedávajú profesionáli a entuziasti. Tým by sa síce hodil, ale kupovať si druhý foťák za pomaly vyššiu cenu ako ten hlavný ktorý ich živý ? Lenže oni už nie sú hlavná skupina trhu, ktorá určuje trend. Hlavná skupina trhu pre tento foťák sa stali followeri influencerov ktorí ho vykúpili, preto neostal pre fotografov.

Takže ak nechceš čakať pol roka na foťák a preplácať ho dvojnásobnou cenou, nevyberaj si Tik-Tok foťák
 
fatality
2024-06-25 20:25:48
príspevok od: JohnNewton
Tak to je pre niekoho ako jeden z viacerých fotoaparátov, ale jeden univerzál aj na skvelé video musí mať hľadáčik , ergonómiu, vymeniteľné sklá atď...neviem si predstaviť že by som to uprednostnil napr. pred P S5ll alebo S5llx, ale to je len moja filozofia, jeden dobrý na všetko....keby som ich mal na poličke 5, aj tak by som vždy siahol na najlepší
asi hej
 
gytheio
2024-06-26 18:04:15
príspevok od: Rofo
Pretože je doba post-fotografická a hlavný smer trhu už nedávajú profesionáli a entuziasti. Tým by sa síce hodil, ale kupovať si druhý foťák za pomaly vyššiu cenu ako ten hlavný ktorý ich živý ? Lenže oni už nie sú hlavná skupina trhu, ktorá určuje trend. Hlavná skupina trhu pre tento foťák sa stali followeri influencerov ktorí ho vykúpili, preto neostal pre fotografov.

Takže ak nechceš čakať pol roka na foťák a preplácať ho dvojnásobnou cenou, nevyberaj si Tik-Tok foťák
Takze modny doplnok ktory ma daleko aj ku krase
 
Paladin25
2024-06-26 18:44:51
príspevok od: Rofo
Pretože je doba post-fotografická a hlavný smer trhu už nedávajú profesionáli a entuziasti. Tým by sa síce hodil, ale kupovať si druhý foťák za pomaly vyššiu cenu ako ten hlavný ktorý ich živý ? Lenže oni už nie sú hlavná skupina trhu, ktorá určuje trend. Hlavná skupina trhu pre tento foťák sa stali followeri influencerov ktorí ho vykúpili, preto neostal pre fotografov.

Takže ak nechceš čakať pol roka na foťák a preplácať ho dvojnásobnou cenou, nevyberaj si Tik-Tok foťák
Nesúhlasím s úplne všetkým hoc netvrdím že nemáš úplne pravdu.

Ale poďme po poriadku. Profík si často kupouje ako hlavné telo niečo typu D5,Z9,Z6, R5 atd. v tom prípade je cena Fuji X100 vlasne stále prijateľná.

To že je foťák spropagovaný influencermi je fakt (a malo to dopad na jeho cenu, kedže stúpol dopyt) ale to že je to stále dobrý a zaujímavý foťák, ktorý fotí výborne a čítal som aj o profíkoch čo nemajú problém ho použiť napríklad na svadbe je fakt druhý.

Ani to s tou dvojnásobnou cenou nie je pravda lebo táto séria vždy začínala okolo 1000 EUR a kedže inflácia a ceny techniky stúpajú je jeho aktuálna cena nastavená vlastne správne. Hlavne ak sa stále dobre predáva.
 
Rofo
2024-06-27 03:05:16
príspevok od: Paladin25
Nesúhlasím s úplne všetkým hoc netvrdím že nemáš úplne pravdu.

Ale poďme po poriadku. Profík si často kupouje ako hlavné telo niečo typu D5,Z9,Z6, R5 atd. v tom prípade je cena Fuji X100 vlasne stále prijateľná.

To že je foťák spropagovaný influencermi je fakt (a malo to dopad na jeho cenu, kedže stúpol dopyt) ale to že je to stále dobrý a zaujímavý foťák, ktorý fotí výborne a čítal som aj o profíkoch čo nemajú problém ho použiť napríklad na svadbe je fakt druhý.

Ani to s tou dvojnásobnou cenou nie je pravda lebo táto séria vždy začínala okolo 1000 EUR a kedže inflácia a ceny techniky stúpajú je jeho aktuálna cena nastavená vlastne správne. Hlavne ak sa stále dobre predáva.
Keby si ho chcel mať toto leto, tak reálne na nemeckom Ebay, kusy z EU, okolo 2600€ aj viac. V našich obchodoch teraz keď objednáš, tak 1800€ zaplatíš a do Vianoc ho máš. Toto pokladáš za zdravý trh pre fotografa? Tak možno pre módu je to správny trh ...
Recenzie 9 z 10 sú dobré, až oslavné. Ale málo obsažné, kopu žvástov. Kritickú recenziu som ešte nevidel. Teda až na túto. Tony & Chelsea Northrup. Tých 5 nepodarených vecí čo spomnína má zmysel si vypočuť, až je to prekvapivé.
https://www.youtube.com/watch?v=aGp5fLqugJM&t=476s

Uvidíme kam sa táto X100 línia posunie, závisí hlavne čo budú tiktokeri chcieť. Boli by blázni vo Fuji keby na tom nezarobili.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované