Hore

Štúdium

Mnohí z ľudí, ktorých záľubou je fotografia a budúce mesiace budú tráviť v očakávaní posledných chvíľ svojho stredoškolského života sa iste zamysleli nad jednou otázkou. Čo takto využiť svoju vášeň na štúdium, ktoré ma bude naozaj zaujímať? Bolo by predsa skvelé robiť seminárne práce počas výletu s foťákom a pri nákupe techniky sa sám sebe či rodičom vyhovárať vetou „potrebujem to do školy“, no nie? Iste takto premýšľajú aj ľudia postihnutí fotografiou, ktorí si vybrali vysokú školu, no zistili, že to pre nich nie je to pravé orechové alebo tí, ktorí si po maturite urobili pauzu na splatenie nového kanónu.

Nájsť informácie o možnostiach štúdia fotografie na Slovensku a v Česku je často náročnejšie ,ako by sa mohlo zdať. Web dizajnérom sa totiž nie vždy podarí vytvoriť stránku práve najprehľadnejšie a na zistenie základných informácií je potrebných dobrých pár minút preklikávania sa nelogickými odkazmi.

Pripravili sme si teda pre vás prehľad o tom, kde môžete skúsiť svoje šťastie a schopnosti, v prípade, že ste v jednej zo spomínaných i nespomínaných situácií a túžite svoj snímač alebo film využiť na študijné účely.

Filmová a televízna fakulta VŠMU v Bratislave

Študijný program: Kameramanská tvorba a fotografia

Komentár: Ako je zrejmé už z názvu, nejde o čisto o fotografický študijný program a pri bližšom pohľade zistíme, že obsah fotografie je v ňom menšinový. Stále však môže byť atraktívny pre tých, ktorých zaujímajú oba smery.

Požiadavky pri prijímacom konaní: Tu budete musieť ukázať zo seba to najlepšie, keďže fakulta na tento program prijíma iba 5 uchádzačov. Prijímačky sa skladajú z viacerých častí.  Prvou z nich je písomná časť, ktorá sa skladá z vedomostných testov a domácich prác na témy „Prečo chcem byť kameraman“ a „Moje ráno do 10.00 hod.“.

Druhá časť je praktická – na školu doručíte 10 reprezentačných fotografií podľa požiadaviek, jeden autoportrét a 25-30 snímkový fotopríbeh na tému „Stretnutie na inzerát“. Potom v praxi…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
majster333
2011-03-15 09:21:38
dosť tažké príjmačky namjä z dejín by boli asi...
 
tomasqo
2011-03-15 09:37:08
príspevok od: majster333
dosť tažké príjmačky namjä z dejín by boli asi...
Na kazdej VS su takzvane bocaky, ktore ale s nenarocnostou nemaju nic spolocne tu to pre tych, ktori sa tomu nevenuju, budu prave predmety stylu dejiny umenia architektury a pod... S tym nic neurobime, vyziada si to viac casu pre studium.

Ale ked ma bavi fotografia, ktoru nadsene studujem, urcite sa prinutim aj do takychto nesvarov

Ja teda osobne zvazujem externe studium prave v Opave, este ale musim fotograficky dospiet a dostudovat sucasnu VS A potom to pride... Cisto zo zaluby a novych cielov
 
tomasqo
2011-03-15 09:43:38
Mimochodom ten ilustracny obrazok je za 1000 bodov !
 
micuro
2011-03-15 09:43:48
fajn clanok,uz vtom prvom odstavci som sa nasiel Na tie slovenske skoly je velmy tazke sa dostat a na tie ceske je sanca uplne mizerna. Kedze viem ze na ne zdaleka nemam,skusil som tento rok stastie na nieco pristupnejsie a to masmedialnu komunikaciu a reklamu,nie je v clanku priamo spomenuta ale z casti sa tiez zaobera fotografiou-hlavne tou produktovou a komercnou. Pre ludi ktorych fotografia a video bavi je to taka slaba naplast na dusu
 
DILE
2011-03-15 11:47:54
pobavil ma ten obrazok clanku , kompakty ako ziaci a zrkadlovka ako ucitel
 
zuzuliena
externý redaktor 2011-03-15 11:54:49
vesela fotka, naozaj
 
Jastojan
2011-03-15 12:36:07
veru veru, úvodná foto je skvelá, pán učiteľ má čo to za sebou, no mám pocit, že mňa niekedy učia staršie vykopávky (bez urážky) http://www.stare-fotoaparaty.estranky.cz/fotoalbum/ostatni/neznamy-vyrobce/dsc_3775.jpg.html
 
gopp
2011-03-15 12:50:07
Podľa môjho názor sa autor článku orientuje v tejto problematike velmi neodborne a laicky.

Komu je článok vlastne určený?

Pokiaľ je určený tohtoročným maturantom, ako je naznačené v úvode, tak na vysoké školy, ktoré sú nižšie spomínané môžu nadšení uchádzači zabudnúť, minimálne na nasledujúci školský rok. Príjmačky prebehli v januári a bolo by určite na mieste v článku spomenúť, že prihláška na všetky umelecké odbory vysokých škol sa podáva v novembri . Teda zrejme aj informácie ohľadom tejto problematiky by asi viac pomohli, keby sú zverejnené aspoň v septembri a nie v polovici Marca.

Sú možnosti vysokoškolského štúdia na slovensku naozaj vyčerpané školami VŠVU a VŠMU?

Určite nie. Čo tak Akadémia umení v Banskej Bystrici alebo Fakulta umení na Technickej univerzite v Košiciach? Školy majú adekvátne odbory napr. spomínanej VŠVU, hoci laikom a googlu sú takmer asi neznáme.

A čo sú to tie dejiny umenia?

Dejiny umenia a tiež „podobné teoretické predmety“, ktoré nie sú podľa autora využiteľné v praxi majú svoje opodstatnenie. Základom každého umeleckého odboru sú dejiny umenia, či už ide o dejiny výtvarného umenia, filmu a fotografie, dizajnu, architektúry alebo dejiny hudby. Škola si dejiny nemôže vyhodiť, lebo sa jej to zdá byť zbytočné, okrem toho, že každý študijný odbor – aj neumelecký je teda okrem iného postavený na svojej histórii, po vyštudovaní je študentovi priznaný patričný titul Bc., Mgr. Art., atď., ktorý je medzinárodným ukazovateľom praktických a teoretických vedomostí a schopností.
Ja som tiež skôr prakticky zameraný človek, ale neuberal by som dejinám umenia na vážnosti.

Prehľad!

V úvode tiež autor uvádza, že pre nás pripravil prehľad , keďže stránky jednotlivých vysokých škôl nie sú práve najprehľadnejšie a na získanie základných informácií je potrebných pár minút preklikávania sa nelogickými odkazmi. V článku sú však uverejnené subjektívne názory a otázky, na ktoré sa má potenciálny uchádzač o štúdium spýtať absolventov alebo študentov. Možno by bolo fajn, ak by autor venoval o minútku viacej preklikávania nelogickými odkazmi a prečítal si tzv. profil absolventa, ktorý vysoké školy na svojich stránkach uvádzajú a tak by aspoň v teoretickej rovine dokázal zodpovedať na otázky: "Ako ma škola pripraví na komerčnú prax?"

(Neplietol by som štúdium vysokej školy s plateným kurzom komerčného fotografovania. Uchádzač, ktorý sa hlási na jednu zo spomínaných vysokých škôl zrejme prešiel strednou umeleckou školou, prípadne základnou umeleckou školou a v danej problematike sa orientuje.)
 
veronikaS
2011-03-15 13:32:17
príspevok od: gopp
Podľa môjho názor sa autor článku orientuje v tejto problematike velmi neodborne a laicky.

Komu je článok vlastne určený?

Pokiaľ je určený tohtoročným maturantom, ako je naznačené v úvode, tak na vysoké školy, ktoré sú nižšie spomínané môžu nadšení uchádzači zabudnúť, minimálne na nasledujúci školský rok. Príjmačky prebehli v januári a bolo by určite na mieste v článku spomenúť, že prihláška na všetky umelecké odbory vysokých škol sa podáva v novembri . Teda zrejme aj informácie ohľadom tejto problematiky by asi viac pomohli, keby sú zverejnené aspoň v septembri a nie v polovici Marca.

Sú možnosti vysokoškolského štúdia na slovensku naozaj vyčerpané školami VŠVU a VŠMU?

Určite nie. Čo tak Akadémia umení v Banskej Bystrici alebo Fakulta umení na Technickej univerzite v Košiciach? Školy majú adekvátne odbory napr. spomínanej VŠVU, hoci laikom a googlu sú takmer asi neznáme.

A čo sú to tie dejiny umenia?

Dejiny umenia a tiež „podobné teoretické predmety“, ktoré nie sú podľa autora využiteľné v praxi majú svoje opodstatnenie. Základom každého umeleckého odboru sú dejiny umenia, či už ide o dejiny výtvarného umenia, filmu a fotografie, dizajnu, architektúry alebo dejiny hudby. Škola si dejiny nemôže vyhodiť, lebo sa jej to zdá byť zbytočné, okrem toho, že každý študijný odbor – aj neumelecký je teda okrem iného postavený na svojej histórii, po vyštudovaní je študentovi priznaný patričný titul Bc., Mgr. Art., atď., ktorý je medzinárodným ukazovateľom praktických a teoretických vedomostí a schopností.
Ja som tiež skôr prakticky zameraný človek, ale neuberal by som dejinám umenia na vážnosti.

Prehľad!

V úvode tiež autor uvádza, že pre nás pripravil prehľad , keďže stránky jednotlivých vysokých škôl nie sú práve najprehľadnejšie a na získanie základných informácií je potrebných pár minút preklikávania sa nelogickými odkazmi. V článku sú však uverejnené subjektívne názory a otázky, na ktoré sa má potenciálny uchádzač o štúdium spýtať absolventov alebo študentov. Možno by bolo fajn, ak by autor venoval o minútku viacej preklikávania nelogickými odkazmi a prečítal si tzv. profil absolventa, ktorý vysoké školy na svojich stránkach uvádzajú a tak by aspoň v teoretickej rovine dokázal zodpovedať na otázky: "Ako ma škola pripraví na komerčnú prax?"

(Neplietol by som štúdium vysokej školy s plateným kurzom komerčného fotografovania. Uchádzač, ktorý sa hlási na jednu zo spomínaných vysokých škôl zrejme prešiel strednou umeleckou školou, prípadne základnou umeleckou školou a v danej problematike sa orientuje.)
Suhlasim.

Ak by som este mohla pomoct, tym ktorych tento clanok zaujal a planuju si podat v prihlasku, tak je pekne plus pri prijati na skolu, ze si vybavia konzultacie s ucitelmi. Samozrejme, len koly tomu vas nebudu uplne uprednostnovat, len date moznost aby vas spoznali a pamatali si vas, ale nie je to vsetko, treba mat aj talent

A tiez si myslim a viem, ze na slovenku je este par skol kde sa venuju aj ked len okrajovo fotografii, na AU v BB, tam je jediny mozny odbor audiovizualne media, prace na primaci pohovor pozostavaju aj z fotografie takze to moze byt tiez pre niekoho zaujimave..
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2011-03-15 15:06:26
príspevok od: gopp
Podľa môjho názor sa autor článku orientuje v tejto problematike velmi neodborne a laicky.

Komu je článok vlastne určený?

Pokiaľ je určený tohtoročným maturantom, ako je naznačené v úvode, tak na vysoké školy, ktoré sú nižšie spomínané môžu nadšení uchádzači zabudnúť, minimálne na nasledujúci školský rok. Príjmačky prebehli v januári a bolo by určite na mieste v článku spomenúť, že prihláška na všetky umelecké odbory vysokých škol sa podáva v novembri . Teda zrejme aj informácie ohľadom tejto problematiky by asi viac pomohli, keby sú zverejnené aspoň v septembri a nie v polovici Marca.

Sú možnosti vysokoškolského štúdia na slovensku naozaj vyčerpané školami VŠVU a VŠMU?

Určite nie. Čo tak Akadémia umení v Banskej Bystrici alebo Fakulta umení na Technickej univerzite v Košiciach? Školy majú adekvátne odbory napr. spomínanej VŠVU, hoci laikom a googlu sú takmer asi neznáme.

A čo sú to tie dejiny umenia?

Dejiny umenia a tiež „podobné teoretické predmety“, ktoré nie sú podľa autora využiteľné v praxi majú svoje opodstatnenie. Základom každého umeleckého odboru sú dejiny umenia, či už ide o dejiny výtvarného umenia, filmu a fotografie, dizajnu, architektúry alebo dejiny hudby. Škola si dejiny nemôže vyhodiť, lebo sa jej to zdá byť zbytočné, okrem toho, že každý študijný odbor – aj neumelecký je teda okrem iného postavený na svojej histórii, po vyštudovaní je študentovi priznaný patričný titul Bc., Mgr. Art., atď., ktorý je medzinárodným ukazovateľom praktických a teoretických vedomostí a schopností.
Ja som tiež skôr prakticky zameraný človek, ale neuberal by som dejinám umenia na vážnosti.

Prehľad!

V úvode tiež autor uvádza, že pre nás pripravil prehľad , keďže stránky jednotlivých vysokých škôl nie sú práve najprehľadnejšie a na získanie základných informácií je potrebných pár minút preklikávania sa nelogickými odkazmi. V článku sú však uverejnené subjektívne názory a otázky, na ktoré sa má potenciálny uchádzač o štúdium spýtať absolventov alebo študentov. Možno by bolo fajn, ak by autor venoval o minútku viacej preklikávania nelogickými odkazmi a prečítal si tzv. profil absolventa, ktorý vysoké školy na svojich stránkach uvádzajú a tak by aspoň v teoretickej rovine dokázal zodpovedať na otázky: "Ako ma škola pripraví na komerčnú prax?"

(Neplietol by som štúdium vysokej školy s plateným kurzom komerčného fotografovania. Uchádzač, ktorý sa hlási na jednu zo spomínaných vysokých škôl zrejme prešiel strednou umeleckou školou, prípadne základnou umeleckou školou a v danej problematike sa orientuje.)
Článok som odovzdal v októbri, bohužiaľ vyšiel až teraz. Pokiaľ ide o dejiny umenia, myslím si, že je jasné, že ide o môj názor a preto dostal samostatný odstavec. Ide o prehľad, ktorý má načrtnúť základné možnosti toho, kam sa niekto môže dostať a čo na to bude potrebovať. Verím, že článok pár ľuďom pomôže.
 
Lissuin
2011-03-15 17:29:20
Článok fajn, dosť sa to rozoberalo aj na fóre, ale teraz je už neaktuálny...
Ale na druhej strane si myslím ,že ak sa chce niekto dostať na nejakú VŠ mal by si vedieť zohnať informácie aj sám, nie len čakať na pečené holuby
 
tomasqo
2011-03-15 19:16:31
Z urciteho pohladu clanok neaktualny nie je. Taketo rozhodnutie si vyzaduje dlhsie premyslenie si a pripravu, preco nezacat rozmyslat o podani si prihjlasku na umelecku skolu v novembri, uz teraz ))
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-03-15 19:21:35
príspevok od: tomasqo
Z urciteho pohladu clanok neaktualny nie je. Taketo rozhodnutie si vyzaduje dlhsie premyslenie si a pripravu, preco nezacat rozmyslat o podani si prihjlasku na umelecku skolu v novembri, uz teraz ))
Tomasqo,ale dostat sa na Opavu je nesmierne tazke a hlavne tam ficia troska ine fotografie akym sa venujes..skus si pozistovat viac..na tu skolu mas kludne aj 10 rokov cas,,
 
tomasqo
2011-03-15 19:23:42
príspevok od: istvic
Tomasqo,ale dostat sa na Opavu je nesmierne tazke a hlavne tam ficia troska ine fotografie akym sa venujes..skus si pozistovat viac..na tu skolu mas kludne aj 10 rokov cas,,
Hej hej viem presne o com pises, vystihol si to dobre... to ja som si len tak hudol, ze by som raz hadam aj chcel mozno na dochodok.... Este mam cas, ziadny november
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-03-15 19:29:57
príspevok od: tomasqo
Hej hej viem presne o com pises, vystihol si to dobre... to ja som si len tak hudol, ze by som raz hadam aj chcel mozno na dochodok.... Este mam cas, ziadny november
nemalo to vyzniet ako ze ta chcem odradit,skor nejako nasmerovat
 
tomasqo
2011-03-15 19:33:07
príspevok od: istvic
nemalo to vyzniet ako ze ta chcem odradit,skor nejako nasmerovat
ake mas skusenosti s tou skolou? Ja viem ako si to myslel, zobral som to v dobrom. Ja som zacal poskulovat po skole len preto, lebo ma fotografia bavi, teda vsetko okolo toho, nech som na akejkolvek urovni, dokazem sa tomu venovat aj ked ma niekto zobudi o druhej v noci... Aj ked je mozne, ze to moze pominut, no drzi ma to uz dva roky a nemam pocit, ze to odchadza, prave naopak... tak som si povedal, ze co este sa da pridat ku konicku zvany fotografia a po malom surfovani (naozaj som sa este s nikym o ziadnej skole nerozpraval) sa mi najviac pozdava opava .. je to ale hudba buducnosti
 
jajav
2011-03-15 19:53:22
Škoda, že taký neaktuálny článok, minimálne pre nás, tohtoročných maturantov, určite. A myslím, že ani prehľad nie je nejaký veľký, veľa škôl je tam vynechaných, ako už aj bolo spomínané. Určite by sa zišlo spomenúť aj niekoľko na prvý pohľad iných odborov (spomínané masmédia alebo na všvu je napríklad intermédiá a multimédiá), viac ich má aspoň okrajovo niečo spoločné s fotografiou. Ja som akurát v maturitnom ročníku, chvíľku som aj myslela, že by som možno niečo takéto zo srandy skúsila, ale vstúpila som si seriózne do svedomia, pozrela sa na svoju tvorbu a usúdila som, že na takúto vysokú školu treba omnoho viac praxe, niekoľko rokov minimálne. Zároveň je dosť ťažké sa tam už len dostať, bohužiaľ prednosť veľakrát dostanú tak 40-roční nadšenci fotografie, ktorí si takúto školu robia popri zamestnaní alebo niečo na ten štýl. Nie je to škola, kde ide mladý nadaný človek s tým, že sa mu to páči a naučia ho tam fotiť. A nad tým sa v prvom rade treba zamyslieť.
Takže pekné, že snaha bola, obrázok je naozaj pekný Len je to dosť nedotiahnutý článok s dosť málo informáciami, podľa môjho názoru. Ja fotografiu budem brať pravdepodobne celý život ako svoj koníček a peniažky z brigády investujem do nejakého toho Dela tak či tak
 
Fomaman
2011-03-15 20:02:21
ešte by som dodal ako študent strednej umeleckej filmovej školy že tý mladší ak tu taký vobec su čo si strednu ešte eln vyberaju by sa určite mali po tej škole pozrieť. je tu všetko z fotografického ako aj filmárskeho cechu.
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-03-15 20:11:50
príspevok od: jajav
Škoda, že taký neaktuálny článok, minimálne pre nás, tohtoročných maturantov, určite. A myslím, že ani prehľad nie je nejaký veľký, veľa škôl je tam vynechaných, ako už aj bolo spomínané. Určite by sa zišlo spomenúť aj niekoľko na prvý pohľad iných odborov (spomínané masmédia alebo na všvu je napríklad intermédiá a multimédiá), viac ich má aspoň okrajovo niečo spoločné s fotografiou. Ja som akurát v maturitnom ročníku, chvíľku som aj myslela, že by som možno niečo takéto zo srandy skúsila, ale vstúpila som si seriózne do svedomia, pozrela sa na svoju tvorbu a usúdila som, že na takúto vysokú školu treba omnoho viac praxe, niekoľko rokov minimálne. Zároveň je dosť ťažké sa tam už len dostať, bohužiaľ prednosť veľakrát dostanú tak 40-roční nadšenci fotografie, ktorí si takúto školu robia popri zamestnaní alebo niečo na ten štýl. Nie je to škola, kde ide mladý nadaný človek s tým, že sa mu to páči a naučia ho tam fotiť. A nad tým sa v prvom rade treba zamyslieť.
Takže pekné, že snaha bola, obrázok je naozaj pekný Len je to dosť nedotiahnutý článok s dosť málo informáciami, podľa môjho názoru. Ja fotografiu budem brať pravdepodobne celý život ako svoj koníček a peniažky z brigády investujem do nejakého toho Dela tak či tak
Jajav..mas to trosku popletene..vysoka skola fotografickeho zamerania nie je na to aby ta naucili fotit..na to su rozne kurzy,workshopy a fotoskoly.H;avne je to na samostudiu,nik za teba tie informacie do praxe nezavedie.
40 rocni nadsenci fotografie ako to ironicky popisujes,su ti pravi v tom,pretoze maju dostatocne zivotne skusenosti a prax,nieco videli a zazili
.pokial na sebe pracuju ,tak su vyprofilovani,presne vedia co chcu,co fotia..aby clovek spravil podobnus skolu ,musi byt v prvom rade osobnost,treba byt vseobecne rozhladeny,nielen mat nastudovanu fotografiu,to je prilis malo.Historia umenia,aj historia akotaka,treba povazovat citanie knih,pozeranie dobrych filmov,pocuvanie klasikymnavstevu galerii s roznym druhom umenia, a vobec,samovzdelavanie za uplne samozrejmu vec,nie len ,ze musim..musis mat vztah ku svetu ako takemu,Preto to chce roky aby sa clovek dostal na urcitu prijatelnu uroven.
 
jajav
2011-03-15 20:48:07
príspevok od: istvic
Jajav..mas to trosku popletene..vysoka skola fotografickeho zamerania nie je na to aby ta naucili fotit..na to su rozne kurzy,workshopy a fotoskoly.H;avne je to na samostudiu,nik za teba tie informacie do praxe nezavedie.
40 rocni nadsenci fotografie ako to ironicky popisujes,su ti pravi v tom,pretoze maju dostatocne zivotne skusenosti a prax,nieco videli a zazili
.pokial na sebe pracuju ,tak su vyprofilovani,presne vedia co chcu,co fotia..aby clovek spravil podobnus skolu ,musi byt v prvom rade osobnost,treba byt vseobecne rozhladeny,nielen mat nastudovanu fotografiu,to je prilis malo.Historia umenia,aj historia akotaka,treba povazovat citanie knih,pozeranie dobrych filmov,pocuvanie klasikymnavstevu galerii s roznym druhom umenia, a vobec,samovzdelavanie za uplne samozrejmu vec,nie len ,ze musim..musis mat vztah ku svetu ako takemu,Preto to chce roky aby sa clovek dostal na urcitu prijatelnu uroven.
Možno to zle vyznelo, ale presne toto som práveže myslela Ja mám na to takýto istý názor.
 
veronikaS
2011-03-15 21:07:14
príspevok od: tomasqo
Z urciteho pohladu clanok neaktualny nie je. Taketo rozhodnutie si vyzaduje dlhsie premyslenie si a pripravu, preco nezacat rozmyslat o podani si prihjlasku na umelecku skolu v novembri, uz teraz ))
ano, na strednej skole nam odporucali sa pripravovat na vysoku skolu uz rok do predu, je to uplne normalne pre takyto typ studia, drzim ti palceky..

a inak v CR radi vidia aj slovenskych studentov, pretoze stat na nich prispieva viac ako na domacich, tak to je tiez urcite plus
 
pxls.jpg
2011-03-16 19:46:54
príspevok od: gopp
Podľa môjho názor sa autor článku orientuje v tejto problematike velmi neodborne a laicky.

Komu je článok vlastne určený?

Pokiaľ je určený tohtoročným maturantom, ako je naznačené v úvode, tak na vysoké školy, ktoré sú nižšie spomínané môžu nadšení uchádzači zabudnúť, minimálne na nasledujúci školský rok. Príjmačky prebehli v januári a bolo by určite na mieste v článku spomenúť, že prihláška na všetky umelecké odbory vysokých škol sa podáva v novembri . Teda zrejme aj informácie ohľadom tejto problematiky by asi viac pomohli, keby sú zverejnené aspoň v septembri a nie v polovici Marca.

Sú možnosti vysokoškolského štúdia na slovensku naozaj vyčerpané školami VŠVU a VŠMU?

Určite nie. Čo tak Akadémia umení v Banskej Bystrici alebo Fakulta umení na Technickej univerzite v Košiciach? Školy majú adekvátne odbory napr. spomínanej VŠVU, hoci laikom a googlu sú takmer asi neznáme.

A čo sú to tie dejiny umenia?

Dejiny umenia a tiež „podobné teoretické predmety“, ktoré nie sú podľa autora využiteľné v praxi majú svoje opodstatnenie. Základom každého umeleckého odboru sú dejiny umenia, či už ide o dejiny výtvarného umenia, filmu a fotografie, dizajnu, architektúry alebo dejiny hudby. Škola si dejiny nemôže vyhodiť, lebo sa jej to zdá byť zbytočné, okrem toho, že každý študijný odbor – aj neumelecký je teda okrem iného postavený na svojej histórii, po vyštudovaní je študentovi priznaný patričný titul Bc., Mgr. Art., atď., ktorý je medzinárodným ukazovateľom praktických a teoretických vedomostí a schopností.
Ja som tiež skôr prakticky zameraný človek, ale neuberal by som dejinám umenia na vážnosti.

Prehľad!

V úvode tiež autor uvádza, že pre nás pripravil prehľad , keďže stránky jednotlivých vysokých škôl nie sú práve najprehľadnejšie a na získanie základných informácií je potrebných pár minút preklikávania sa nelogickými odkazmi. V článku sú však uverejnené subjektívne názory a otázky, na ktoré sa má potenciálny uchádzač o štúdium spýtať absolventov alebo študentov. Možno by bolo fajn, ak by autor venoval o minútku viacej preklikávania nelogickými odkazmi a prečítal si tzv. profil absolventa, ktorý vysoké školy na svojich stránkach uvádzajú a tak by aspoň v teoretickej rovine dokázal zodpovedať na otázky: "Ako ma škola pripraví na komerčnú prax?"

(Neplietol by som štúdium vysokej školy s plateným kurzom komerčného fotografovania. Uchádzač, ktorý sa hlási na jednu zo spomínaných vysokých škôl zrejme prešiel strednou umeleckou školou, prípadne základnou umeleckou školou a v danej problematike sa orientuje.)
suhlasim, tiez mi prisiel tento clanok trosku naivny. mam pocit ze autorovi unika privela pointy na to aby mohol pisat clanky.
 
seemona
2011-03-16 23:25:50
Chudaka autora ste museli odratit od dalsieho pisania Nahodou, je to dobry napad tu urobit nejaku sekciu priamo na stranke, co sa tyka vysokych skol a trosku to lepsie prepracovat aj s odkazmi a tak, teda podla mna to na fotoportal patri A mate pravdu priprava, napriklad na VSVU, trva trochu dlhsie kedze sa predpoklada aj schopnosti kreslit. Teda neviem presne ako je to s fotografiou ale aj na design sa robia rovnake skusky a pre tych, co nekreslia to je asi nezmysel tam ist. Chvalabohu, ja uz mam od novembra poslane prihlasky a uz som aj na jednu skolu podmienecne prijata takze pokoj Uz len tie ustne matury no Prajem vsetkym maturantom rozvahu!
 
pxls.jpg
2011-03-17 10:02:30
príspevok od: seemona
Chudaka autora ste museli odratit od dalsieho pisania Nahodou, je to dobry napad tu urobit nejaku sekciu priamo na stranke, co sa tyka vysokych skol a trosku to lepsie prepracovat aj s odkazmi a tak, teda podla mna to na fotoportal patri A mate pravdu priprava, napriklad na VSVU, trva trochu dlhsie kedze sa predpoklada aj schopnosti kreslit. Teda neviem presne ako je to s fotografiou ale aj na design sa robia rovnake skusky a pre tych, co nekreslia to je asi nezmysel tam ist. Chvalabohu, ja uz mam od novembra poslane prihlasky a uz som aj na jednu skolu podmienecne prijata takze pokoj Uz len tie ustne matury no Prajem vsetkym maturantom rozvahu!
ja som tiez nevedel na co je dobra kresba ked som robil prijimacky. kresba ukazuje ako clovek vnima objekt, co vsetko si na nom vsimol a co potlacil alebo si mozno neuvedomil, dobra kresba predpoklada dokonale poznanie objektu uvedomenie si jeho proporcii a ukazuje aj kompozicne schopnosti autora.

vacsina ludi si mysli ze vediet kreslit je nejaky dar, ze ich neposlucha ruka a tak nevedia preniest na papier to co vidia. v skutocnosti kresba nie je v ruke, ale v hlave, keby mi teraz usekli pravu ruku tak by som v zasade nakreslil nieco velmi podobne aj tou lavou. vsetko su to len ciary ktore treba vediet umiestnit na papier a to dokazete rovnako aj nohami ci ustami - mozog vam hovori kam tu ciaru umiestnit nie ruka. zaklad je uvedomenie si vztahov a zakonitosti to rozlisuje ludi co vedia a nevedia kreslit a presne toto sa aj zistuje na prijimackach, kde je pozadovana realisticka kresba.
 
seemona
2011-03-17 10:27:36
príspevok od: pxls.jpg
ja som tiez nevedel na co je dobra kresba ked som robil prijimacky. kresba ukazuje ako clovek vnima objekt, co vsetko si na nom vsimol a co potlacil alebo si mozno neuvedomil, dobra kresba predpoklada dokonale poznanie objektu uvedomenie si jeho proporcii a ukazuje aj kompozicne schopnosti autora.

vacsina ludi si mysli ze vediet kreslit je nejaky dar, ze ich neposlucha ruka a tak nevedia preniest na papier to co vidia. v skutocnosti kresba nie je v ruke, ale v hlave, keby mi teraz usekli pravu ruku tak by som v zasade nakreslil nieco velmi podobne aj tou lavou. vsetko su to len ciary ktore treba vediet umiestnit na papier a to dokazete rovnako aj nohami ci ustami - mozog vam hovori kam tu ciaru umiestnit nie ruka. zaklad je uvedomenie si vztahov a zakonitosti to rozlisuje ludi co vedia a nevedia kreslit a presne toto sa aj zistuje na prijimackach, kde je pozadovana realisticka kresba.
ano mas pravdu, je to v hlave este pridam ze nie su to len ciary ale dolezite je aj svetlo, lebo svetlo to su aj tiene a farby a mas pravdu pokial to vies nakreslis to aj nohou, len ta jemna motorika je uz na ruke praxou ovela lepsia
 
pxls.jpg
2011-03-17 11:04:10
príspevok od: seemona
ano mas pravdu, je to v hlave este pridam ze nie su to len ciary ale dolezite je aj svetlo, lebo svetlo to su aj tiene a farby a mas pravdu pokial to vies nakreslis to aj nohou, len ta jemna motorika je uz na ruke praxou ovela lepsia
suhlasim zamerne som to zjednodusil
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované