Hore

Fotografujeme s vysokosvetelnými objektívmi

Myslíte si, že už je najvyšší čas začať fotiť portréty s vysokosvetelným objektívom alebo užiť si tých krásne „odpichnutých“ motívov? Chcete dostať trochu atmosféry do fotografií a prestať blýskať ako o dušu pri fotení v interiéroch? Brúsite si zuby na nejaké chrumkavé pevné ohnisko? Zdá sa, že pevné objektívy majú len samé kladné vlastnosti ako sú ostrosť, svetelnosť, pekný bokeh a okrem zoomu im nič nechýba. Ak chcete zistiť či je to naozaj tak, čítajte ďalej.

Nový štandard medzi 50mm objektívmi - Nikkor AF-S 50mm F1,8 G.

Objektív ako objektív - alebo nie?

Poviete si, čo je už toto za názov článku, veď je hádam jedno či fotografujem portrét alebo zátišie so zoomom 70-200mm so svetelnosťou F4, F2,8 alebo s pevným 50 či 85mm ohniskom so svetelnosťou  F1,8. Istotne, kompozičné princípy skreslenie perspektívy a pod. zostávajú zachované a aj pózy či výraz portrétovaného potrebujeme zachytiť tak ako pri bežnom portrétovaní (napríklad so základným zoomom). Je tu však niekoľko odlišností a špecifík, na ktoré treba pri vysokosvetelných objektívoch pamätať. K tomuto dielu fotoškoly ma vlastne priviedla diskusia pod recenziou na 50mm F1,8 objektív, ktorý som testoval nedávno.

Takýto charakter bokehu dosiahnete väčšionu iba s použitím pevného ohniska.

Bokeh

Áno, všetci chceme fotiť v šere, pri jemnom izbovom osvetlení, všetci chceme mať tie krásne, akoby 3D fotografie s rozmazaným pozadím a krásnym bokehom, ktoré vykreslí len vysokosvetelný objektív pevným ohniskom. Pod bokehom si niektorí mylne vysvetľujú mieru ako veľmi je objektív schopný „rozmazať“ pozadie za zaostrenyým objektom. Tento názor je nesprávny pretože bokeh nie je miera rozostrenia mimo hĺbky ostrosti, ale skôr charakter tohto „rozmazania“. Niektoré objektívy majú „skackavý“ kostrbatý, zdvojený bokeh (ako napríklad Canon 50mm F1,8, či Canon EF 35mm F2) iné ho majú jemnejší a „krémovejší“ (napríklad Sigma 50mm F1,4 EX, či Canon 85mm L). Vidíte, že ak chceme pekný bokeh bez zdvojených línií a kostrbatých tvarov potrebujeme si priplatiť. Výška sumy závisí od ohniska ktoré si zvolíme. Kvalitné širokouhlé objektívy s dobro svetelnosťou sú poriadne drahá záležitosť, rovnako ako portrétne špeciály 85mm F1,4 či 1,2. Preto ak chcete vysokosvetelný…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-09-27 09:49:24
dobrý clanok, lakave citanie už len kupit nejaku tu sigmu F1,4 EX HSM a hors sa na bokehovanie
 
Kamil Škvarka
2011-09-27 10:23:17
ja fotim so Sigmou 85mm 1,4 takmer len a len na plnu dieru. a som spokojny. ale malokedy mi spravy taky zvlastny zasumeny bokeh,akoby som fotil na vysokom ISE. inac nadhera a radost s nim fotit.
 
majster333
2011-09-27 10:24:11
super fotky k dobrému článku
 
haplo602
2011-09-27 10:26:43
sorry Jozef, ale clanok pre mna vyznieva ako zlatanina nahodnych tem o objektivoch ... vacsina co tu pises plati aj na ostatne typy objektivov (aberacie).
 
tadzesi
2011-09-27 10:29:26
Dobry clanok, pekne fotky. Predpokladam ze to je reakcia na kupu objektivu 85 1.4 z fora.

Niekedy som na Zenite pri ostreni videl 2x kruh, ktory ak sa pri manualnom otreni spojil, tak som mal zaostrene. Neda sa podobna matnica kupit ? Konkretne D700.
 
szabo.martin
2011-09-27 10:31:18
Jozef, davam 1* a k tomu jeden LIKE

pekny clanok a aj vdaka tebe a tvojim prispevkom, tvojmu blogu a tvojim radam na FB som majitelom 50mm F1.4 SYGMA a som maximalne spokojny. je to uplne iny rozmer fotky a prace s kompoziciou a ten vystup je nesutocny o bookehu ani nehovoriac. V kombinacii so 7D (a za pomoci micro adjustment) je to skutocne SUPER volba.

 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-09-27 10:31:32
príspevok od: haplo602
sorry Jozef, ale clanok pre mna vyznieva ako zlatanina nahodnych tem o objektivoch ... vacsina co tu pises plati aj na ostatne typy objektivov (aberacie).
ano presne, ved to aj je zlátanina, s ohľadom na vyššiu svetelnosť objektívu a špecifiká s tým súvisiace...
 
TTL
2011-09-27 10:35:22
Mne sa stare manualne skla celkom 'osvedcuju' (ako sa to povie spravne? ), samozrejme ako ktore. Velakrat tieto stare objektivy maju prirodzenejsi charakter obrazu, pretoze sa chovaju ako skutocne objektivy. Proste otvorene na f/1.4 budu rozmazane, ale potom sa zacnu pekne zaostrovat a ostava im taky pekny bokeh Dnesne kadejake asfericke cleny a podobne modernosti sice daju milion ciar na milimeter, ale dokazu ten pekny charakter celkom zabit. Navyse stare skla byvaju optimalizovane na manualne ostrenie, kdezto napriklad Samyang 85/1.4, hoci tiez vyborne 'klasicky' objektiv, ma prstenec na ostrenie asi tak jemny, ako zakladne zoomy.

To ma tiez stve na Nikone, ze maloco sa da nasadit

Myslim, ze objektivy Pentax a Sigma sa najlepsie snazia zachovavat tento klasicky charakter.

Dobry napad ten Tamron 60/2, ten som nikdy neskusal...
 
dusant
2011-09-27 10:43:33
príspevok od: tadzesi
Dobry clanok, pekne fotky. Predpokladam ze to je reakcia na kupu objektivu 85 1.4 z fora.

Niekedy som na Zenite pri ostreni videl 2x kruh, ktory ak sa pri manualnom otreni spojil, tak som mal zaostrene. Neda sa podobna matnica kupit ? Konkretne D700.
Niečo tu nájdeš:
http://www.katzeyeoptics.com/cat--Nikon-DSLRs--cat_nikon.html
 
tadzesi
2011-09-27 10:48:49
príspevok od: dusant
Niečo tu nájdeš:
http://www.katzeyeoptics.com/cat--Nikon-DSLRs--cat_nikon.html
Vdaka, uz som zagoogloval. Nasiel som aj daco taketo http://www.focusingscreen.com/work/d700en.htm. Ma niekto konkretne skusenosti? Osobne mi manualne ostrenie cez live view dajako nesedi.
 
Rastislav
2011-09-27 11:21:45
Rád by som videl výrez zo zväčšenia nejakého detailu na 400% z takého nejakého kvalitného objektívu, ako sa píše v článku. Má tých 400% nejaký význam, alebo len taký, ako kúpiť si Porsche alebo Touarega na jazdu prevažne v meste?
 
oksyd
2011-09-27 11:24:17
Preco tu neni viac rozhovorov s fotografmi alebo "pribeh fotografie"? Tento clanok mi nic nedal. Staci ak clovek pouzije vyhladavanie a vsetky info z tohto clanku najde za par minut.
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2011-09-27 11:48:01
príspevok od: oksyd
Preco tu neni viac rozhovorov s fotografmi alebo "pribeh fotografie"? Tento clanok mi nic nedal. Staci ak clovek pouzije vyhladavanie a vsetky info z tohto clanku najde za par minut.
Podľa mňa je článok fajn a pre toho kto fotí portréty môže byť hodne prínosný. Áno, použiť vyhľadávanie by mohlo stačiť na získanie všetkých info, ale potom by nebolo potrebné na tomto portáli dávať žiadne články, pretože by na všetky informácie v akomkoľvek článku stačilo použiť vyhľadávanie. Autor článku načrtol fotografom portrétov možnosti ako napr. správne zaostriť - veľmi užitočná rada, len veľa ľudí odmieta použiť statív pri portrétoch.
 
oksyd
2011-09-27 11:57:29
príspevok od: Martin Brojo
Podľa mňa je článok fajn a pre toho kto fotí portréty môže byť hodne prínosný. Áno, použiť vyhľadávanie by mohlo stačiť na získanie všetkých info, ale potom by nebolo potrebné na tomto portáli dávať žiadne články, pretože by na všetky informácie v akomkoľvek článku stačilo použiť vyhľadávanie. Autor článku načrtol fotografom portrétov možnosti ako napr. správne zaostriť - veľmi užitočná rada, len veľa ľudí odmieta použiť statív pri portrétoch.
no ja si myslim ze tento clanok je pre uplnych zaciatocnikov a aj tak zalozia xy dalsich tem vo fore na tuto temu.
Ano je tu par rad ako fotit portrety ale zase je clanok najviac zamerany na techiku (uz aj nazov to napoveda).
Je to ako s casopismi, kupis si casopis, stvrtka reklama, polka technika a dalsia stvrtka fotky. To je aj ephoto.
Ale da sa kupit casopis kde su iba fotky.
Vadi mi ze takychto clankov o nicom je tu habadej, kazduchvilu. Ale kedy ste spravili naposledy nejaky rozhovor s fotografom? Taktiez ta rubrika Pribeh fotografie nejako zanikla.
Jedine co sa mi tu lubi a chodim sem je to ze je tu par ludi, ktory maju naozaj cit pre fotku a rad si pozriem kazdu ich novu vec.
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2011-09-27 12:03:28
príspevok od: oksyd
no ja si myslim ze tento clanok je pre uplnych zaciatocnikov a aj tak zalozia xy dalsich tem vo fore na tuto temu.
Ano je tu par rad ako fotit portrety ale zase je clanok najviac zamerany na techiku (uz aj nazov to napoveda).
Je to ako s casopismi, kupis si casopis, stvrtka reklama, polka technika a dalsia stvrtka fotky. To je aj ephoto.
Ale da sa kupit casopis kde su iba fotky.
Vadi mi ze takychto clankov o nicom je tu habadej, kazduchvilu. Ale kedy ste spravili naposledy nejaky rozhovor s fotografom? Taktiez ta rubrika Pribeh fotografie nejako zanikla.
Jedine co sa mi tu lubi a chodim sem je to ze je tu par ludi, ktory maju naozaj cit pre fotku a rad si pozriem kazdu ich novu vec.
Ja nie som redakcia.
Podľa mňa o tom ostrení sa môže hodiť aj pokročilím fotografom. By si sa možno čudoval, koľko kamaratov fotí portrét na nízkych clonových číslach bez statívu. Potom sa čudujú, aký majú veľký odpad, alebo že majú niečo s AF, pretože to nemajú presne zaostrené.
Je to z časti aj technický článok, súhlasím, ale mne to nejako neprekáža.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-09-27 12:26:38
príspevok od: oksyd
Preco tu neni viac rozhovorov s fotografmi alebo "pribeh fotografie"? Tento clanok mi nic nedal. Staci ak clovek pouzije vyhladavanie a vsetky info z tohto clanku najde za par minut.
a vcera Janka Sviteková - rozhovor môže byť? Tento článok je pre začiatočníkov možno preto si sa nedozvedel nič...
 
oksyd
2011-09-27 12:33:28
príspevok od: Jozef Peniak
a vcera Janka Sviteková - rozhovor môže byť? Tento článok je pre začiatočníkov možno preto si sa nedozvedel nič...
Ten rozhovor ma potesil, tie su tu celkom pravidelne, to je fajn. Ale myslel som skor rozhovor s profesionalmi. Je to rubrika "fotografi a kuratori".
Inak mi pride tento clanok taky na silu. Vela veci bolo popisanych aj v inych clankoch. Ale zase aspon ukazkove fotky v tomto clanku su super...
Ok povedal som svoj nazor(co sa casto nestava, vzdy ked napisem prispevok, tak ho pred odoslanim zmazem) a koncim.
 
hombreee
2011-09-27 12:34:38
príspevok od: tadzesi
Dobry clanok, pekne fotky. Predpokladam ze to je reakcia na kupu objektivu 85 1.4 z fora.

Niekedy som na Zenite pri ostreni videl 2x kruh, ktory ak sa pri manualnom otreni spojil, tak som mal zaostrene. Neda sa podobna matnica kupit ? Konkretne D700.
Da sa taka matnica kupit aj na DSLR, stoji to tusim okolo 100EUR. Napriklad znacka katzeye

http://www.katzeyeoptics.com
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-09-27 12:35:23
príspevok od: oksyd
Ten rozhovor ma potesil, tie su tu celkom pravidelne, to je fajn. Ale myslel som skor rozhovor s profesionalmi. Je to rubrika "fotografi a kuratori".
Inak mi pride tento clanok taky na silu. Vela veci bolo popisanych aj v inych clankoch. Ale zase aspon ukazkove fotky v tomto clanku su super...
Ok povedal som svoj nazor(co sa casto nestava, vzdy ked napisem prispevok, tak ho pred odoslanim zmazem) a koncim.
chápem - to robím často aj ja - je to také zahryznutie do jazyka internetové
 
valec86
2011-09-27 12:44:02
uz len nasporit na sigmu 85 f1.4, no pockam si aj na canon 24-70 mk II
 
anton julény
2011-09-27 13:01:50
príspevok od: oksyd
no ja si myslim ze tento clanok je pre uplnych zaciatocnikov a aj tak zalozia xy dalsich tem vo fore na tuto temu.
Ano je tu par rad ako fotit portrety ale zase je clanok najviac zamerany na techiku (uz aj nazov to napoveda).
Je to ako s casopismi, kupis si casopis, stvrtka reklama, polka technika a dalsia stvrtka fotky. To je aj ephoto.
Ale da sa kupit casopis kde su iba fotky.
Vadi mi ze takychto clankov o nicom je tu habadej, kazduchvilu. Ale kedy ste spravili naposledy nejaky rozhovor s fotografom? Taktiez ta rubrika Pribeh fotografie nejako zanikla.
Jedine co sa mi tu lubi a chodim sem je to ze je tu par ludi, ktory maju naozaj cit pre fotku a rad si pozriem kazdu ich novu vec.
a čo takto napísať nejaký svoj článok alebo dať sem príbeh nejakej svojej fotografie?
 
simo
2011-09-27 13:02:30
pekné čítanie, jasné, zrozumiteľné, nnekomplikované
 
ombreus
2011-09-27 13:05:43
ja som si koli takemuto foteniu kupil pentax. ak sa vam podari spravit par foto s fa31,43,77/1,8 tak uz proste nie je cesta spat. mam aj ine skla ale manualne ostrenie je zazitok a neviem ci sa mne len zda, ale su to skla, ktore nerobia zle fotky a castokrat ine fotky zachrania...
 
conan7
2011-09-27 14:19:41
dosť ma prekvapila táto časť:
"Ak máte fotoaparát s dobrým autofokusom – napríklad Nikon D700 alebo D300, D7000, či Canon 7D"

Taký Nikon D3s, D300s, Canon 1D Mark III a IV, 1Ds Mark II nemajú dobrý autofocus? alebo ako to bolo myslené?
 
duroslav
2011-09-27 14:50:22
príspevok od: conan7
dosť ma prekvapila táto časť:
"Ak máte fotoaparát s dobrým autofokusom – napríklad Nikon D700 alebo D300, D7000, či Canon 7D"

Taký Nikon D3s, D300s, Canon 1D Mark III a IV, 1Ds Mark II nemajú dobrý autofocus? alebo ako to bolo myslené?
Neviem síce ako to bolo myslené, ale nehádž Nikon D3s do jednoho vreca s Canon 1D Mark neviemkoľko

Niekedy dávnejšie som sem totiž dával údaje z nejakého nemeckého testu, kde porovnávali úspešnosť AF Nikonu D3s a Canonu 1D Mk IV, pričom fotili cyklistu pohybujúceho sa po tmavej ulici (v noci) alebo v podchode, alebo čo to bolo a u Canonu bol výrazne väčší odpad.

No flame
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-09-27 14:51:41
príspevok od: conan7
dosť ma prekvapila táto časť:
"Ak máte fotoaparát s dobrým autofokusom – napríklad Nikon D700 alebo D300, D7000, či Canon 7D"

Taký Nikon D3s, D300s, Canon 1D Mark III a IV, 1Ds Mark II nemajú dobrý autofocus? alebo ako to bolo myslené?
áno a ešte D2x, 1D II, D3 ,1Ds, Olympus E5, E3 Nikon D200 - je tam napríklad nemôžem vymenovať všetky
 
conan7
2011-09-27 14:55:20
príspevok od: duroslav
Neviem síce ako to bolo myslené, ale nehádž Nikon D3s do jednoho vreca s Canon 1D Mark neviemkoľko

Niekedy dávnejšie som sem totiž dával údaje z nejakého nemeckého testu, kde porovnávali úspešnosť AF Nikonu D3s a Canonu 1D Mk IV, pričom fotili cyklistu pohybujúceho sa po tmavej ulici (v noci) alebo v podchode, alebo čo to bolo a u Canonu bol výrazne väčší odpad.

No flame
definuj prosím ťa: "výrazne väčší odpad"
znamená, že nikon mal zo 100 jednu fotku zle zaostrenú a canon mal 10? lebo desaťkrát väčší odpad je dosť výrazný. ale nejak by som to prežil
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-09-27 14:55:56
príspevok od: duroslav
Neviem síce ako to bolo myslené, ale nehádž Nikon D3s do jednoho vreca s Canon 1D Mark neviemkoľko

Niekedy dávnejšie som sem totiž dával údaje z nejakého nemeckého testu, kde porovnávali úspešnosť AF Nikonu D3s a Canonu 1D Mk IV, pričom fotili cyklistu pohybujúceho sa po tmavej ulici (v noci) alebo v podchode, alebo čo to bolo a u Canonu bol výrazne väčší odpad.

No flame
len to tu preboha nezvrhnite na debatu Nikon Canon lebo ani jedno oko (slipy?) nezostane suché
 
conan7
2011-09-27 14:57:48
príspevok od: Jozef Peniak
len to tu preboha nezvrhnite na debatu Nikon Canon lebo ani jedno oko (slipy?) nezostane suché
hej máš pravdu vymaž mu konto špinavcovi
 
duroslav
2011-09-27 15:04:53
príspevok od: conan7
definuj prosím ťa: "výrazne väčší odpad"
znamená, že nikon mal zo 100 jednu fotku zle zaostrenú a canon mal 10? lebo desaťkrát väčší odpad je dosť výrazný. ale nejak by som to prežil
Skúšal som to nájsť tu vo fóre, ale márne. Cez víkend si to pozriem priamo v tom časáku, a kľudne ti napíšem konkrétne hodnoty.
Ak ma samozrejme dovtedy niekto nezruší alebo nezablokuje
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-09-27 15:08:40
príspevok od: duroslav
Skúšal som to nájsť tu vo fóre, ale márne. Cez víkend si to pozriem priamo v tom časáku, a kľudne ti napíšem konkrétne hodnoty.
Ak ma samozrejme dovtedy niekto nezruší alebo nezablokuje
už ťa ruším ďuriiiiiiii!!!!!!!!
 
hombreee
2011-09-27 15:11:51
príspevok od: Jozef Peniak
len to tu preboha nezvrhnite na debatu Nikon Canon lebo ani jedno oko (slipy?) nezostane suché
Obavam sa ze uz je neskoro
 
conan7
2011-09-27 15:16:39
príspevok od: duroslav
Skúšal som to nájsť tu vo fóre, ale márne. Cez víkend si to pozriem priamo v tom časáku, a kľudne ti napíšem konkrétne hodnoty.
Ak ma samozrejme dovtedy niekto nezruší alebo nezablokuje
ale ked ti začnú vymazávať príspevky tak mi nevyplakávaj cez fasbúk ok?
 
conan7
2011-09-27 15:17:10
príspevok od: Jozef Peniak
už ťa ruším ďuriiiiiiii!!!!!!!!
daj mu delete
 
duroslav
2011-09-27 15:18:10
príspevok od: Jozef Peniak
len to tu preboha nezvrhnite na debatu Nikon Canon lebo ani jedno oko (slipy?) nezostane suché
Treba si raz za čas aj do Canonistov rýpnuť
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-09-27 15:23:36
príspevok od: duroslav
Treba si raz za čas aj do Canonistov rýpnuť
no oni to znesú už dáko, čo im zostáva
 
transporti686
2011-09-27 15:25:29
manuálne zaostrovanie na matniciach dnešných APS-C to je strach a hrôza, ja som teraz po dlhej dobe pozerania sa do APS-C hľadáčiku fotil na canon eos 5 a canon eos 1 a keď som sa pozrel do foťáka, tak som skoro umrel, ten hľadáčik sa mi zdal úžasný, samozrejme fullframe digi rozmerovo bude to isté cca, no na canon eos1 napr. tá svetlosť hľadáčika, to môžeme na APS-C zaplakať
 
seifi
2011-09-27 16:56:02
príspevok od: conan7
dosť ma prekvapila táto časť:
"Ak máte fotoaparát s dobrým autofokusom – napríklad Nikon D700 alebo D300, D7000, či Canon 7D"

Taký Nikon D3s, D300s, Canon 1D Mark III a IV, 1Ds Mark II nemajú dobrý autofocus? alebo ako to bolo myslené?
Koho chlieb ješ toho pesničku spievaj. V odbornom článku nečakám, že sa bude o objektívoch hovoriť ako o téglikoch, aberačných zázrakoch a pod. Je to necitlivé, tie objektívy sú inej cenovej triedy pre niekoho určené a tí čo si ich kúpili, nech teraz bežia do predajne a opýtajú sa predavača, čo im to predal.
 
kulkovsky
2011-09-27 17:23:08
super článok moc mi pomohol pri výbere nového objektívu ďakujem za výborné informácie
 
milos
2011-09-27 17:38:50
príspevok od: Jozef Peniak
ano presne, ved to aj je zlátanina, s ohľadom na vyššiu svetelnosť objektívu a špecifiká s tým súvisiace...
Jožko,chválim,pekný článok.V rámci svojho určenia,samozrejme.
 
GabrielDolinsky
2011-09-27 20:18:59
Tak tak, pevne je pevne....vyborny clanok
 
Robert Simeg
2011-09-27 20:39:50
Pekne napisane Jozef. Akurat rozmyslam cim nahradit 50/1.8 II. Na 40D to bolo super a vela ma naucila ale na 5DII uz moc nestiha a drahsia verzia 1.4 asi o moc lepsia nie je a sigma ktora ma problemy s ostrenim je lepsia ako L verzia Canonu
 
pepsin
2011-09-27 20:41:59
fajn clanok, kopu nejasnosti vyjasnenych.diki sefe
 
Jerry C.
2011-09-27 20:48:03
poučný článok,mám rád informácie k jednej téme pokope ,kto má čas a chuť - nech trávi čas vyhľadávaním na internete ,ponúknuté rady idem už aj vyskúšať ( na základe vašej recenzie som kúpil nikon 50/1,8 AFS )
ďakujem
 
DropDead
2011-09-27 21:38:06
príspevok od: Robert Simeg
Pekne napisane Jozef. Akurat rozmyslam cim nahradit 50/1.8 II. Na 40D to bolo super a vela ma naucila ale na 5DII uz moc nestiha a drahsia verzia 1.4 asi o moc lepsia nie je a sigma ktora ma problemy s ostrenim je lepsia ako L verzia Canonu
výhoda je, že je to pevný, takže ak bude problém dá sa do servisu, oni to "namieru" zkalibrujú, alebo sa prihodí práve taký model, ktorý nemá problémy s ff/bf, ináč, tá sigma je veľmi vysoko hodnotená a je pravda že má krajšiu kresbu ako 1.2L, no do sigmy sa oplatí ísť, vyčnieva hlavne v podaní na plnej diere, to je jej štafeta
 
DUDIS
2011-09-28 09:18:41
čo tá Sigma 30mm F1,4 EX DG
aká je??
je lepšia v porovnaní (ak nerátam ohnisko) s canon 50 1,4 USM alebo Samyang 35mm f/1.4 AS UMC pre canon .. viem manuál ale keď sa to zoberie celkovo..

naj by bola 35 1,4 L USM ale tá je drahá..

 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-09-28 09:56:14
príspevok od: DUDIS
čo tá Sigma 30mm F1,4 EX DG
aká je??
je lepšia v porovnaní (ak nerátam ohnisko) s canon 50 1,4 USM alebo Samyang 35mm f/1.4 AS UMC pre canon .. viem manuál ale keď sa to zoberie celkovo..

naj by bola 35 1,4 L USM ale tá je drahá..

tú sigmu 30ku nemám osobne vyskúšanú (ak nerátam 5min čo som sňou cvakal hlúposti) ale z reakcií okoli to bude zhruba to čo aj pri S 50tke, len tá 30ka nie je až taká ostrá na F1,4 - aspoň čo som videl výstupy je podobná ako Canon F1,4.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-09-28 10:04:20
príspevok od: seifi
Koho chlieb ješ toho pesničku spievaj. V odbornom článku nečakám, že sa bude o objektívoch hovoriť ako o téglikoch, aberačných zázrakoch a pod. Je to necitlivé, tie objektívy sú inej cenovej triedy pre niekoho určené a tí čo si ich kúpili, nech teraz bežia do predajne a opýtajú sa predavača, čo im to predal.
ja mám z tých objektívov čo som ich tak "necitlivo" opísal pekné fotky, nemám ich (objektívy) niekde na piedestáli na poličke a čo som napísal za tým si stojím. Ked si kupim niečo čo stojí 100 eur tak nebudem chodiť za predavačom, prečo je to plastový téglik ačo mi to predal a musím sa stým zmieriť že na akú perinu mám taou sa zakrývam. O to tu ide. Chlieb jem svoj, žiadna značka ma neplatí a musím tvrdo makať aby som si zarobil na živobytie. Toto nie je reklama, ked si zaplatia PR článok to je druhá vec.

A ak píšem šťavnato tak len preto aby mi tu čitatelia neumreli od nudy na suchosť toto nie je odborný článok v nejakej príručke
 
b0baz
2011-09-28 10:22:12
V pohode článok, dík Jozef.
 
filter123
2011-09-28 11:25:01
Kazdy vychvaloval 50/1,8 na Canon, kupil som ho a je to na plnej diere neostre. Setak 18-135 je ovela ostrejsi. Fotim napr. 1,8 a cas 500 staticky objekt........ hadam stativ nemusim dat ako tu pises....
 
Robert Simeg
2011-09-28 14:53:26
príspevok od: filter123
Kazdy vychvaloval 50/1,8 na Canon, kupil som ho a je to na plnej diere neostre. Setak 18-135 je ovela ostrejsi. Fotim napr. 1,8 a cas 500 staticky objekt........ hadam stativ nemusim dat ako tu pises....
Tvoj setak zacina na clone 3,5, tak to je pochopitelne ze je ostrejsi. Priclon si tu 50tku a potom si to porovnaj...
 
lubo.k
2011-09-29 14:51:13
velmi dobry clanok..ja som tam nasiel zaujimave rady..dakujem Jozef...len tak dalej....
 
MatejBotansky
2012-01-14 20:15:55
Ja som tiež užívatel vysokosvetelného objektívu, mám Helios 58mm s clonou 2 a ešte mám Karl Zeiss 50 mm a s clonou 1,8. Tieto objektívy využívam vo veľkej miere pri natáčaní videa aj v zlých svetelných podmienkach.
 
satanley
2012-01-14 20:38:19
na www.focusingscreen.com ponukaju aj matnice pre Canon D450. Ma s tym niekto skusenost? Neviete, ci to niekto robi na SK, napr. Prolaika?
 
lowenature
2012-01-25 13:13:24
Veľa svetla a hĺbka ostrosti sú dve veci , takže mat ho odclonení kvôli svetlu a nemať pomaly nič ostré je tiež len o kompromise .
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia