Hore

Fotografujeme deti III

Milí Ephoťáci,

dlho som rozmýšľala a odhodlávala sa na ďalší diel seriálu o fotografovaní detí. Čo by mohlo byť pri fotografovaní v exteriéri ešte pre vás prínosné, aktuálne, čím poradiť? Teória bola popísaná, tak som dala dokopy niekoľko jednoduchých tipov, ktoré vám uľahčia fotografovanie vonku. Jeseň je pre tento účel pre mňa úúúplne top obdobie.

Jesenné farby, listy, gaštany, jabĺčka, ale aj dážď a kaluže, toto všetko sa dá pri fotografovaní v prírode využiť.

Takže ako na to? Jednoducho: pozerajte sa okolo seba a keď sa vám niektoré miesto bude zdať farebne, náladovo a svetelne zaujímavé, máte prvú základnú vec.

Veľmi pekné sú staré drevené búdy zarastené burinou, červeným paviničom, jablone s opadanými jablkami v tráve, drevené ploty, staré schodiská s napadaným lístím, drevené lavičky pod sfarbenými stromami, šípkové kríky....

Nemusíte sa s deťmi báť vybehnúť do usmoklenej a zamračenej jesene, keď trebárs aj jemne mrholí, aj táto atmosféra je pekná a patrí k jeseni.

Čo pri fotografovaní detí v prírode považujem za nemenej dôležité, je ich celkový „styling". Je veľmi dobré zamyslieť sa nad tým vopred.

Oblečenie je dobré zladiť s jeseňou. Osobne môžem dať pár typov zo svojej praxe:

- Deťom svedčia živé farby, pásiky, odvážne kombinácie typu zelená + červená, veľmi krásne sú kombinácie fialovej s hnedou, proste výrazné farby a jemné, hravé vzory.

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Martin P
2010-10-25 10:32:27
parada, moc dobre fotky deticiek, kazdy den sa clovek nieco nauci dakujem.
 
hnusnahyena
2010-10-25 10:34:21
Výborne fotky .. klobúk dole.
 
om7aqa
2010-10-25 10:52:31
Fajn článok, fajn inšpirácie.
Pár jesenných pokusom som spravil aj ja, ... učím sa, ale treba skúšať a skúšať :)
... a pridám jednu momentku - kvalita síce trochu zaostáva, ale tejto fotke som sa celkom potešil :))
 
kralik_j
2010-10-25 11:17:43
dobra galeria, jedna z mala fotografii deti na ktore sa mozem pozerat :)
- super momenty, vyrazy, svetlo, tonalita a pravdepodobne pouzita i technika
 
haplo602
2010-10-25 11:24:46
jednoduche ale skvele fotografie ... odniesol som si par nametov, dakujem.
 
Granko
2010-10-25 11:29:31
písať, že Miškine fotky sú parádne, je ako nosiť drevo do lesa :o) ale predsa - sú parádne :o) tretia séria zvrchu je špicová a top je u mňa slečna v červenej čiapke s chlpáčom v náručí :o)
 
AnnaM
2010-10-25 11:31:47
krasne fotky, dakujem
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-10-25 11:35:05
Tieto fotografie len potvrdzuju, co som tu uz pod par fotiek v galerii napisal: ´Zoberte deti von a nefotte ich vecer v kuchyni na linoleu´.
 
misa
2010-10-25 11:38:44
príspevok od: Karol Srnec
Tieto fotografie len potvrdzuju, co som tu uz pod par fotiek v galerii napisal: ´Zoberte deti von a nefotte ich vecer v kuchyni na linoleu´.
:) pravda!
 
misa
2010-10-25 11:39:26
dakujem za krasne prispevky, tesim sa
 
conan7
2010-10-25 11:49:56
škoda že bol článok tak krátky :)
 
staleusmiaty
2010-10-25 11:50:31
Vskutku krásne!
Nechcem ´vyťahovať´ žiadne know-how, ale prezradila by si aspoň, akú techniku používaš a v čom robíš postprocess? Ďakujem!
 
bebel
2010-10-25 11:59:28
vynikos.. tie jablllckove su skvele.. vlastne vsetky :)
 
Granko
2010-10-25 12:00:55
Richarde, to nie je knou-hau - v princípe Nikon D3x, pevná 85/1,8, CS4 a Mac :o)
 
staleusmiaty
2010-10-25 12:07:42
príspevok od: Granko
Richarde, to nie je knou-hau - v princípe Nikon D3x, pevná 85/1,8, CS4 a Mac :o)
Mišo, je vôbec niečo, čo ty nevieš?! :) Dík.
 
Granko
2010-10-25 12:12:29
príspevok od: staleusmiaty
Mišo, je vôbec niečo, čo ty nevieš?! :) Dík.
áno, fotiť ;o)
 
Tomyno
2010-10-25 12:13:48
...krasne fotečky detvákov klobuk dole Michaela ;)...
 
i-cube
2010-10-25 12:14:09
nadherne fotky.chcem fullframe.. :))
 
Laco62
2010-10-25 12:21:24
Peknučké. Kdo umí, umí. My ostatní čumíme...
 
maTTo_corp
2010-10-25 12:31:43
...proste super, nemám viac čo k tomu dodať...velice fajnové fotky
 
andrejgrznar
2010-10-25 12:47:18
v skratke perfekt. Milujem portrét v exterieri, a o to viac, ked je to takto skvele nafotené(nastylované atd..) ako su tieto. Super.
 
Soňa
2010-10-25 13:07:11
naozaj krásne fotografie a poučný text
 
yanka
2010-10-25 13:08:01
krasne fotky, paradne sa to doplna vsetko , oblecenie, prostredie, dekoracie :)
návod vyborny, urcite výborny hlavne pre mamicky ktore chcu dat fotit svoje ratoleti :)
 
misodk
2010-10-25 13:13:33
takto si predstavujem dokonale fotky, fakt im nie je co vytknut...
kvality fullframe a pevnych sklicok sa nezapru, asi si ich na vianoce doprajem aj ja... technika vsak nie je vsetko, mas spravne oko, finalna uprava a vzhlad tychto foto je ´okulahodiaci´.. super!
 
Tono
2010-10-25 13:15:26
Krasne fotky .
Dakujem za clanok aj za rady ohladom fotenia deti . Naozaj oblecenie a doplnky su dolezite co sa tyka vysledku , uz som sa o tom parktat presvedcil pri foteni svojich ratolesti do albumu :).
Pripajam zopar jesennych .
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-10-25 13:29:21
Neskutočné fotky, fullframe spoznať hneď, farby tiež perfektné, svietila si niečim? :)
 
pe3k
2010-10-25 13:56:30
Krasne fotky, ale mna by skor zaujimalo to pozadie fotkie... nasledna uprava a ako bol nastaveny fotak... fotky su fakt krasne a rad by som sa dozvedel cim vsetkym presli - ten postproces... dakujem pekne...
 
JanoP
2010-10-25 14:32:32
SUPER. To s mojim stvorrocnym sidlom by som ich nafotil po podani patricnej davky sedativ
;o)
 
Slavo Jancisin
2010-10-25 14:39:30
ja iba čumím
 
jan.zitniak
2010-10-25 14:47:21
Mňa osobne by zaujímalo ako vlastne tie deti zaujať, aby potom fotografie vyzneli prirodzene. Hlavne tie malé sú zvedavé na foťák :). Tie väčšie tiež neposedia :)
 
Tomas Zahumensky
2010-10-25 15:20:47
kvalitka! len tak dalej:)
 
gloryman
2010-10-25 16:06:41
pecka....úžastné portréty !!
 
stevika
2010-10-25 16:36:54
pre mňa veľmi motivujúci článok. Fotky sú úžasné, plné farieb a jesennej nálady.
Ďakujem :)
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-10-25 16:47:23
Miska, skvela robota!
 
jozef.balara
2010-10-25 17:07:03
Neskutočne krásne fotky, nejaký tutorial o postprocesingu by potešil :-)
 
Špagetka
2010-10-25 17:50:43
uzasne fotos! ...mna vsak najviac dostali dve: s cervenou ciapkou a kocikom
 
Daniel.U
2010-10-25 19:02:50
fotky su vynikajuce, ale treba si uvedomit ake extremne fotogenicke deti su pouzite. Chvalim umelkynu, ze vie, ktorymi sa prezentovat a ktore nechat doma v archive ,-)
 
Marcel Rebro
2010-10-25 19:49:40
príspevok od: Daniel.U
fotky su vynikajuce, ale treba si uvedomit ake extremne fotogenicke deti su pouzite. Chvalim umelkynu, ze vie, ktorymi sa prezentovat a ktore nechat doma v archive ,-)
Dik za upozornenie. Uz som chcel svoj fotak smarit do smetiaka a kupovat ten D3x, lebo som myslel ze to je extremnym fotografickym naradim. A ono je to extremne fotogenickymi detami. Riadna finta na novacikov. Este raz dik za usetrene bubaky!

PS : vela prijemne fotky extremne fotogenickych deturencov ;-)
 
IceDive1
2010-10-25 19:58:24
Presne podla mojho gusta. Miska si jednicka.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-10-25 20:40:14
suhlasim fotky su super..ale treba si uvedomit ako uz bolo napisane ze su tu iba fotky velmi fotogenickych deti ktore presli upravou v editore cize zdanie dost klame...ta brutalna hlbka ostrosti taktiez robi 40 percent roboty :) samozrejme fotky pekne..ono to sice znie divne ale este aj ten napis vo fotke robi trocha lepsi dojem z fotky ako keby tam nebol..to je ako s ramikom..
 
Daša
2010-10-25 22:36:22
Poznam, dost doverne Miskinu tvorbu a jednoznacne nesuhlasim s nazorom, ze vybrala iba extremne fotogenicke deti... v jej podani su fotogenicke deti vsetky.Aj v tom je profesionalita fotografa, ze vie co a ako.. tiez fotim deti, mam dobru techniku, fotogenicke deti a toto nedokazem:-)
 
humanface
2010-10-25 23:22:11
Miska, krasne fotky a tiez dik za vyborne rady!
 
Anena
2010-10-26 01:24:04
Paci sa mi clanok, fotky su krasne.Farby nadhera.
Gratulujem.
 
rjamrich
2010-10-26 10:31:02
Článok je výborný. Ďakujem. Aj za fotky ;-)
 
smoulinka 979
2010-10-26 16:47:01
skvele fotky,cenne tipy na oblecenie..hlavne tie pletene veci su na fotkach famozne...pripajam jednu jesennu
 
ZuziNZ
2010-10-26 19:20:18
to čo je za blbosť, že vybrala len fotky fotogenických detí?každé dieťa je fotogenické a krásne.Miša dala rady ako klasický portrét urobiť ešte krajším, tak ako záleží čím je to fotené,na okolí kde je to fotené, tak záleží aj v čom je dieťa fotené a ukazuje ako veľa to s fotkou spraví. Veľa rodiných momentiek vychdza z toho, že cvaknem v tom v čom práve to fieťa je, prečo sa trochu nepripraviť?To ako deti pózujú je samotná šikovnosť fotografa, nedá sa to porovnávať s fotením vlastného dieťaťa, ktoré nás s radosťou ignoruje. ale aj ten očným kontakt s fotografom je pri malých deťoch umenie fotografa, každý profesionále fotiaci človek musí prísť na to tajomstvo sám, na to nie je žiaden odborný článok alebo workshop.Miša fotky sú skvelé.
 
schamka
2010-10-26 20:55:05
veru v sobotu som nakupovala pre nasu malu veci presne s tym, aby dobre vyzerali na fotkach. uchylka, ale nepomozem si :)
 
kalerab
2010-10-27 09:10:39
Nejake vychytavky a tipy na fotenie kojencov sa nenajdu? Coskoro ma jedno take fotenie caka.
 
martinagiu
2010-10-27 12:34:28
nádherné fotky
 
juraj-jakubik
2010-10-28 10:36:08
Výborný článok, pekné fotografie. už dávno som si všimol, že rada fotíš deti na jeseň. Čakal som ale prezradenie ´ultimate secret´: ako primäť dieťa pozrieť do fotoapaátu. Ja som s našou malou skúsil už všetko: sladké, slané, pečené, ovocie, zeleninu, polotovary, hračky, elektroniku, dokonca aj €€€. Nič nezaberá, ona proste nepozrie a nepozrie. A ak áno, hned sa rozbehne priamo ku objektívu, čo AF nestíha preostrovať.
 
bebel
2010-10-28 10:55:56
príspevok od: kalerab
Nejake vychytavky a tipy na fotenie kojencov sa nenajdu? Coskoro ma jedno take fotenie caka.
babatka je jednoduchsie fotit v porovnani s fotenim vacsich deticiek, si myslim.. babatko nejak ´poskladas´ :) do kompzicie aku zamyslas, a neutecie ti.. maximalne moze zacat plakat :)
 
martin
2010-10-28 11:02:30
príspevok od: tomatito
suhlasim fotky su super..ale treba si uvedomit ako uz bolo napisane ze su tu iba fotky velmi fotogenickych deti ktore presli upravou v editore cize zdanie dost klame...ta brutalna hlbka ostrosti taktiez robi 40 percent roboty :) samozrejme fotky pekne..ono to sice znie divne ale este aj ten napis vo fotke robi trocha lepsi dojem z fotky ako keby tam nebol..to je ako s ramikom..
Po precitani clanku som sa vratil s5 a ked citam niektore nazory, neda mi....Fotenie deti je krasna vec, treba mat vsak trpezlivost a improvizovat ako hovado. Niekomu to moze vadit, inemu vyhovovat. Prirovnal by som to k foteniu sportu. Myslim, ze prave pre to neexistuje ziadny navod, ako na tie pozy. Zalezi od prostredia, nalady dietata, od rodicov ako spolupracuju, atd. Moj obdiv patri za to, ze Miska /nepozname sa/ ma chut a cas napisat par riadkov o tom ako na to. Slovaci su specialny narod. Ked som pracoval kedysi v zahranici, bolo tam vela nasincov a miesto aby sme si navzajom pomahali, hadzali si bratsky polena pod nohy. Vsetko sa da ofrflat, ale aj pochvalit. Nechapem preco u nas funguje to prve, ked sa chce clovek podelit so svojimi skusenostami. Samozrejme vela spravi, kvalitna technika aj postproces. Kto by nechcel profi zostavu? Pri inej fotke mladych gumkacov na zinenke sa strhla prudka debata a to len vdaka tomu, ze v popise bol uvedeny Nikon D3s. Tomas isto vie. Len sa pytam, ci to nie je jedno? Citim z toho kusok zavisti, keby v popise nebol typ fotoaparatu verim ze by sa nic take neudialo. Vela fotografov ma pocit, ze keby mali lepsiu techniku, tak to tiez tak odfotia. Myslim vsak, ze cesta k dobrej fotke ide ruka v ruke so skusenostami a postupnymi upgradami fotoaparatov a objektivov. Precital som vsetky 3 diely s postupnostou od najnovsieho po najstarsi a citelne je vidiet progres k lepsiemu. Je vidiet, ze tieto posledne fotky su najlepsie a urcite za to moze fotak, posproces, pekne dieta a blablabla neviem co este. Vsetko to vsak musi dat dokopy jedna hlava a dve ruky. Bolo by dobre na to nezabudat.Moja uctiva poklona:)
 
bebel
2010-10-28 11:06:09
´extremne fotogenicke deticky´ je asi nejaky novotvar o ktorom som este nepocula a verim, ze uz ani nebudem

´martin´ podomnou to zhrnul skvele
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-10-28 18:42:10
príspevok od: martin
Po precitani clanku som sa vratil s5 a ked citam niektore nazory, neda mi....Fotenie deti je krasna vec, treba mat vsak trpezlivost a improvizovat ako hovado. Niekomu to moze vadit, inemu vyhovovat. Prirovnal by som to k foteniu sportu. Myslim, ze prave pre to neexistuje ziadny navod, ako na tie pozy. Zalezi od prostredia, nalady dietata, od rodicov ako spolupracuju, atd. Moj obdiv patri za to, ze Miska /nepozname sa/ ma chut a cas napisat par riadkov o tom ako na to. Slovaci su specialny narod. Ked som pracoval kedysi v zahranici, bolo tam vela nasincov a miesto aby sme si navzajom pomahali, hadzali si bratsky polena pod nohy. Vsetko sa da ofrflat, ale aj pochvalit. Nechapem preco u nas funguje to prve, ked sa chce clovek podelit so svojimi skusenostami. Samozrejme vela spravi, kvalitna technika aj postproces. Kto by nechcel profi zostavu? Pri inej fotke mladych gumkacov na zinenke sa strhla prudka debata a to len vdaka tomu, ze v popise bol uvedeny Nikon D3s. Tomas isto vie. Len sa pytam, ci to nie je jedno? Citim z toho kusok zavisti, keby v popise nebol typ fotoaparatu verim ze by sa nic take neudialo. Vela fotografov ma pocit, ze keby mali lepsiu techniku, tak to tiez tak odfotia. Myslim vsak, ze cesta k dobrej fotke ide ruka v ruke so skusenostami a postupnymi upgradami fotoaparatov a objektivov. Precital som vsetky 3 diely s postupnostou od najnovsieho po najstarsi a citelne je vidiet progres k lepsiemu. Je vidiet, ze tieto posledne fotky su najlepsie a urcite za to moze fotak, posproces, pekne dieta a blablabla neviem co este. Vsetko to vsak musi dat dokopy jedna hlava a dve ruky. Bolo by dobre na to nezabudat.Moja uctiva poklona:)
to ako som zareagoval bolo preto lebo ked som bol sam zacinajuci fotograf myslel som si ze ludia ktori takto fotia su nieco nedosiahnutelne...casom som zistil ze cim vacsi bokeh tym vacsi catcheye..to iste s farbami, zapadajucim slnkom..fotogenickymi ludmi...mojim komentarom som nemal umysel autorku znechutit alebo urazit alebo nieco ine..to ze napisala clanok je super, rad som si precital..iba som dal proste poznamku ktora v hlbsom zmysle znamenala ze by som si mozno pozrel aj fotku odfotenu s 18-55 objektivom na clone f20, tam by uz trebalo zapojit viacej napadu ako to odfotit aby to bolo pritazlive lebo vacsinou vsade je to len o bokehu :) ja vobec svojim komentarom nenapadam autorku ktorej clanok si velmi cenim skor iba narazam na to ze kazdy uspesny fotograf vela softi a spolieha na kremovy bokeh..vidim to vsade....ja este viac ocenim autora ked uvidim ze na fotkach je aj nejak inak odfotena tema ktoru rad foti a nie je tam vsade len uplne rozmazane pozadie...vtedy osobne vidim viac tvorivosti a tvoriehvo myslenia ako sa spoliehat na f1.8 (f1.2 whatever) a cukrikove farbicky v ociach...

zinieniky a gumkacov tu nespominaj, to je nefer lebo nechcem tuto temu riesit tu ked sa riesila tam. Autorku ocenujem, fotky ma super, clanok je pekny..ja skor pisem tak vseobecne ze vela ludi vsadi na to iste co sa uz rokmi osvecilo...niekedy by som privital aj troska viac tvorivosti napadov :) samozrejme mne samemu napady chybaju takze radsej som ticho :D nechap to zle co som napisal..a zavist? to si snad robis srandu chlape :)
 
kalerab
2010-10-29 13:05:13
Eee 18-55 f20? To na kieho dasa potom robia vysokosvetelne a drahe skla, ked teba prave toto zaujima? Inak myslim ze zmysel je ukazat prave a len to dieta a nie kazde stebielko a listok na 5km vzdialenom kricku.
 
viator
2010-10-30 18:39:13
Príjemné čítanie, fotografie sú skutočne skvelé :)
 
wayne
2010-10-31 08:55:46
bokehlicious
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-31 16:56:07
Výborný článok, krásne fotky ...

Z každej vety cítiť praktické skúsenosti, prehľad, skoro každá veta prináša veľmi praktické rady, tipy, námety, ide o výborné zhrnutie toho najlepšieho okolo fotenia detí. Všetko zhrnuté na jednom mieste pomôže v rýchlosti, keď to je potrebné, pripomenúť si výcuc toho najdôležitejšieho aj človeku, čo sa s fotoaparátom kamaráti dlhšie a pre ktorého jednotlivé informácie nemusia byť nové. Naviac je článok doplnený výbornými fotografiami, mnohé sú priam za srdce chytajúce. Osobne tu vidím, tak v tomto článku ako aj vo fotografiách, kreativity a tvorivosti až až... , včítane silného estetického cítenia, vkusu a jemnocitu autorky... to len na margo niektorých komentárov nižšie, ktoré som asi celkom nepochopil ;-)

Miška ďakujem za pútavé čítanie a výborný článok aj fotky
.
 
leto
2010-10-31 20:04:14
článok ok, len škoda, že mi tie fotky neotvorilo všetky,,,
 
NAQOYQATSI
2010-11-02 21:01:02
Neskutocne fotografie.. Tie farby, ta praca s DOF.. klobuk dole! Clanok je tiez zaujimavy.. Este by ma zaujimalo vyvazovanie bielej.. nie je to problem pri vacsich jednofarebnych nasaturovanych plochach? Alebo stacilo pocas postprocessingu upravit profil? Osobne by som celkom rad videl jednu z tychto fotiek bez akychkolvek uprav farieb, tak ako vyliezla z fotaku.
 
Dolynka
2011-02-06 09:36:40
Veľmi pekné fotky, super rady.... pripájam svoju amatérksku fotku a ďakujem za inpirácie
 
lola baracuda
2012-01-19 19:14:32
príspevok od: tomatito
to ako som zareagoval bolo preto lebo ked som bol sam zacinajuci fotograf myslel som si ze ludia ktori takto fotia su nieco nedosiahnutelne...casom som zistil ze cim vacsi bokeh tym vacsi catcheye..to iste s farbami, zapadajucim slnkom..fotogenickymi ludmi...mojim komentarom som nemal umysel autorku znechutit alebo urazit alebo nieco ine..to ze napisala clanok je super, rad som si precital..iba som dal proste poznamku ktora v hlbsom zmysle znamenala ze by som si mozno pozrel aj fotku odfotenu s 18-55 objektivom na clone f20, tam by uz trebalo zapojit viacej napadu ako to odfotit aby to bolo pritazlive lebo vacsinou vsade je to len o bokehu :) ja vobec svojim komentarom nenapadam autorku ktorej clanok si velmi cenim skor iba narazam na to ze kazdy uspesny fotograf vela softi a spolieha na kremovy bokeh..vidim to vsade....ja este viac ocenim autora ked uvidim ze na fotkach je aj nejak inak odfotena tema ktoru rad foti a nie je tam vsade len uplne rozmazane pozadie...vtedy osobne vidim viac tvorivosti a tvoriehvo myslenia ako sa spoliehat na f1.8 (f1.2 whatever) a cukrikove farbicky v ociach...

zinieniky a gumkacov tu nespominaj, to je nefer lebo nechcem tuto temu riesit tu ked sa riesila tam. Autorku ocenujem, fotky ma super, clanok je pekny..ja skor pisem tak vseobecne ze vela ludi vsadi na to iste co sa uz rokmi osvecilo...niekedy by som privital aj troska viac tvorivosti napadov :) samozrejme mne samemu napady chybaju takze radsej som ticho :D nechap to zle co som napisal..a zavist? to si snad robis srandu chlape :)
Tomatito, ked fotis ako zivnost, fotis to co zakaznik, ktory ti zaplati honorar pozaduje.
Z 99.9% su to mamy ktore chcu presne to co vidis vyssie na fotkach.
Na zakazkovu foto nefotis to co si sa naucil na zraze sirokouhlakov, ale fotis to co je prave "in" a matka to chce.
Inak Ti presne rozumiem o com hovoris.
Vacsina fotiek co by vyhrali cenu fotokritiky by neuspeli u bezneho zakaznika a naopak.
 
dramatiq
2012-01-19 21:50:19
príspevok od: tomatito
to ako som zareagoval bolo preto lebo ked som bol sam zacinajuci fotograf myslel som si ze ludia ktori takto fotia su nieco nedosiahnutelne...casom som zistil ze cim vacsi bokeh tym vacsi catcheye..to iste s farbami, zapadajucim slnkom..fotogenickymi ludmi...mojim komentarom som nemal umysel autorku znechutit alebo urazit alebo nieco ine..to ze napisala clanok je super, rad som si precital..iba som dal proste poznamku ktora v hlbsom zmysle znamenala ze by som si mozno pozrel aj fotku odfotenu s 18-55 objektivom na clone f20, tam by uz trebalo zapojit viacej napadu ako to odfotit aby to bolo pritazlive lebo vacsinou vsade je to len o bokehu :) ja vobec svojim komentarom nenapadam autorku ktorej clanok si velmi cenim skor iba narazam na to ze kazdy uspesny fotograf vela softi a spolieha na kremovy bokeh..vidim to vsade....ja este viac ocenim autora ked uvidim ze na fotkach je aj nejak inak odfotena tema ktoru rad foti a nie je tam vsade len uplne rozmazane pozadie...vtedy osobne vidim viac tvorivosti a tvoriehvo myslenia ako sa spoliehat na f1.8 (f1.2 whatever) a cukrikove farbicky v ociach...

zinieniky a gumkacov tu nespominaj, to je nefer lebo nechcem tuto temu riesit tu ked sa riesila tam. Autorku ocenujem, fotky ma super, clanok je pekny..ja skor pisem tak vseobecne ze vela ludi vsadi na to iste co sa uz rokmi osvecilo...niekedy by som privital aj troska viac tvorivosti napadov :) samozrejme mne samemu napady chybaju takze radsej som ticho :D nechap to zle co som napisal..a zavist? to si snad robis srandu chlape :)
Neviem celkom presne ako to s tou tvorivostou a napadmi myslis (lebo prave tie su v tomto clanku obsiahnute). Jednoducho v tomto veku je to naozaj o tom "stylingu" tych deti, a v podstate je tento clanok skor typom pre mamicky, ktore chcu dat fotit svoje ratolesti. Alebo mozno mas na mysli skor fotenie newborn?- tam by sa skor dalo hovorit o tvorivosti. .. A co sa tyka toho D3x, stacila by urcite aj D700 , ale jednoducho rychly a presny AF je tu na nezaplatenie, ja fotim s 5dmk2 a ked fotim na f2,0 tak toho odpadu je hodne a najviac to zamrzi ked je na foto dobry vyraz, kvoli ktoremu sa fotograf plahoci po styroch dobrych par hodin a neskor je to vlastne asi hl o tom vyraze. Dolezite je tiez zaujat dieta a vediet s nim komunikovat .. no nie je to jednoducha disciplina .. takze zhrnul by som to tak ze pre mna znamena tvoj "napad" najmä snahu o zachytenie dobreho vyrazu ("momentky"), a co sa tyka zeleza tak to urcite netreba podcenovat..bez maznuteho pozadia by fotky vyzerali priemerne - take si mozu rodicia nafotit beznym kompaktom..
 
vladisko
2012-02-09 18:39:45
krásne fotky...
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované