Hore
Autor: © Nick Hannes, Belgium, Winner, 2018 ZEISS Photography Award

Víťazom ceny ZEISS za rok 2018 sa stal Nick Hannes

Víťazom ceny ZEISS Photography Award 2018 sa stala séria fotografií s názvom ​"Garden of Delight" od belgického fotografa Nicka Hannesa. 

Počas piatich výletov v rokoch 2016 a 2017 Hannes  fotografoval život v Dubaji. Každá fotografia bola starostlivo naplánovaná. Fotografoval rôzne miesta, od podvodnej dovolenkovej vily až k Sub Zero baru v nákupnom centre v Dubaji.

Rýchla transformácia Dubaja z regionálneho obchodného centra v 60. rokoch minulého storočia na ultramodernú metropolu predstavuje fascinujúci príklad trhovej urbanizácie. Zábavný priemysel má súčasne veľký vplyv na arabskú spoločnosť, v ktorej sú západným životným štýlom spochybnené tradičné islamské hodnoty. Dubaj je tiež jasným príkladom fenoménu „kapsularizmus“ (capsularization): Globalizovaný svet sa postupne transformuje do duálnej spoločnosti vyznačujúcej sa separáciou dvoch svetov prvého sveta – kde je život luxusný a príjemný, druhý svet je všetko ostatne....

Hlavnú cenu súťaže vyhrala Hannesova séria fotografií  z takmer 90.000 snímok od fotografov z viac ako 140 krajín. Jeho práca bola ocenená pre jej jedinečnú povahu, príbeh a schopnosť zaoberať sa aktuálnou témou prostredníctvom očarujúceho a bezstarostného vizuálneho príbehu. 

Člen poroty Chris Hudson (National Geographic Traveler, Veľká Británia), ocenil sériu fotografií slovami: "Víťazná séria vynikla pretože každý obrázok zachytáva skutočný okamih a rozpráva svoj vlastný príbeh. Napriek tomu sú skvele prepojené a vytvárajú komplexný pohľad na život miestnych obyvateľov v  Dubaji."

Hovorí o svojom úspechu a hovorí: "Som veľmi poctený a vďačný za to, že som získal toto ocenenie.
"Garden of Delight" je samoiniciovaný a samofinancovaný projekt. Som rada, že som vytrval. toto
uznanie dokazuje, že stojí za to pokračovať a hlboko sa trápiť do mojej témy. "

Hannes o svojom úspechu hovorí: "Som veľmi poctený a vďačný za to, že som získal toto ocenenie."Garden of Delight" je samofinancovaný projekt. Som rád, že som vytrval. "

Viac fotografií Nicka Hannesa.


Nick Hannes (Belgium) - ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018

Víťaz ZEISS Photography Award získa objektívy ZEISS v hodnote 12 000 € a 3 000 € na pokrytie cestovných nákladov na fotografický projekt. 

Zastupitelia ZEISS Photography Award 2018 uznali aj ďalších 9 sérií nasledujúcich fotografov:


Toby Binder (Germany) - “Themmuns – Youth in Northern Ireland”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Toby Binder (Germany) - “Themmuns – Youth in Northern Ireland”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Sarah Blesener (USA) - for the series “Beckon Us From Home” 
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Sarah Blesener (USA) -  for the series “Beckon Us From Home” 
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Snezhana von Buedingen (Russian Federation) - for the series “Permer Frost”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018



Snezhana von Buedingen (Russian Federation) - for the series “Permer Frost”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Stephanie Gengotti (Italy) - for the series “Circus love, Les Pêcheurs de Rêves”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018



Stephanie Gengotti (Italy) - for the series “Circus love, Les Pêcheurs de Rêves”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Tadas Kazakevicius (Lithuania) - for the series “Soon to be Gone”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Tadas Kazakevicius (Lithuania) - for the series “Soon to be Gone”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Mark Leaver (United Kingdom) - 
for the series “TIGHT”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Mark Leaver (United Kingdom) - for the series “TIGHT”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Gowun Lee (Korea Republic) - 
for the series “I’m Here with You”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018



Gowun Lee (Korea Republic) - for the series “I’m Here with You”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Stefano Morelli (Italy) - 
for the series “Suspension”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Stefano Morelli (Italy) - for the series “Suspension”
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Kicia Randagia (Poland) - 
for the series “Scelte” 
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Kicia Randagia (Poland) - for the series “Scelte” 
ZEISS Photography Award, Seeing Beyond-Untold Stories 2018


Všetky ocenené snímky budú vystavené v Somerset House v Londýne ako súčasť výstavy Sony World Photography Awards od 20. apríla - 6. mája 2018.

Zdroj: https://www.worldphoto.org/zeiss-camera-lenses/2018-zeiss-photography-award


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
richardT
2018-04-05 09:47:01
tie obrázky sú sterilné, umelé a bez života...ak toto je cesta, po kt. má kráčať dokument, tak amen tma...
 
Ros
2018-04-05 12:34:41
Každá z fotiek má svoj obsah, príbeh ktorým sa prihovára k vnímavému divákovi, iné zase cez rekvizity ktoré prechádzajú až do absurdity, tieto prvky mi prídu dostatočne nosné miestami prechádzajú až do surealizmu.
Tí čo obdivujú topky dňa budú asi šokovaní ale to nevadí, je to smer ktorým sa tvorivá fotografia uberá už dávno.
 
trnavsky
2018-04-05 19:50:25
Možno 2-3 by som medzi víťaznými oželel, ale inak inšpiratívne
 
jerzi45
2018-04-05 21:51:07
príspevok od: Ros
Každá z fotiek má svoj obsah, príbeh ktorým sa prihovára k vnímavému divákovi, iné zase cez rekvizity ktoré prechádzajú až do absurdity, tieto prvky mi prídu dostatočne nosné miestami prechádzajú až do surealizmu.
Tí čo obdivujú topky dňa budú asi šokovaní ale to nevadí, je to smer ktorým sa tvorivá fotografia uberá už dávno.
len či sa v tých fotkách nesnažíš hladať za každú cenu niečo, čo v nich nie je...
 
vd
2018-04-06 09:41:50
až 2 fotografie, ktore ma zaujali. wow!
 
Ros
2018-04-06 10:16:37
príspevok od: jerzi45
len či sa v tých fotkách nesnažíš hladať za každú cenu niečo, čo v nich nie je...
Obecne platí že vnímať fotografiu a asociácie ktoré vyvoláva je ovplyvnené na subjektívnych poznatkoch diváka ale i na tom, odkiaľ ich čerpá.
To stanovuje mantinely ktoré mu bránia alebo naopak otvárajú horizont.
Inými slovami ináč vníma fotografiu trebárs absolvent inštitútu tvorivej fotografie v Opave a ináč nadšený obdivovateľ komerčného fotografického webu.
Treba si všímať vývoj fotografie ktorý nastal za posledných desať pätnásť rokov, na zistení že pohľad na fotografiu sa mení nie je nič revolučného,tak to bolo vždy a bude to podstatou umenia.
 
Ros
2018-04-06 10:27:03
Živý príklad je Maria Švarbová alias Baró , jej prechod na z presladenej tematiky topiek dňa na obsahový koncept ,zaznamenal úspech na fografických fórach a bol myslím dokumentovaný bez povšimnutia aj tu na ePhote
 
jerzi45
2018-04-06 21:54:57
príspevok od: Ros
Obecne platí že vnímať fotografiu a asociácie ktoré vyvoláva je ovplyvnené na subjektívnych poznatkoch diváka ale i na tom, odkiaľ ich čerpá.
To stanovuje mantinely ktoré mu bránia alebo naopak otvárajú horizont.
Inými slovami ináč vníma fotografiu trebárs absolvent inštitútu tvorivej fotografie v Opave a ináč nadšený obdivovateľ komerčného fotografického webu.
Treba si všímať vývoj fotografie ktorý nastal za posledných desať pätnásť rokov, na zistení že pohľad na fotografiu sa mení nie je nič revolučného,tak to bolo vždy a bude to podstatou umenia.
nenapísal si nič objavné...vzásade s tebou súhlasím...môžeme sa rovno dohodnúť, že umenie je úplne všetko čo koho napadne...a miera úžasnosti je len vecou dostatočnej interpretácie...
 
Ros
2018-04-07 08:39:52
príspevok od: jerzi45
nenapísal si nič objavné...vzásade s tebou súhlasím...môžeme sa rovno dohodnúť, že umenie je úplne všetko čo koho napadne...a miera úžasnosti je len vecou dostatočnej interpretácie...
Umenia nie je, čo koho napadne ,tu sa to interpretuje že hlavným znakom umenie je subjektivita .
Subjektivita je pravda a všetci pravdu mať nemôžeme
-Wittgenstein
Aj umenie má svoje pravidlá ,UmbertoEco
 
jerzi45
2018-04-07 09:54:27
príspevok od: Ros
Umenia nie je, čo koho napadne ,tu sa to interpretuje že hlavným znakom umenie je subjektivita .
Subjektivita je pravda a všetci pravdu mať nemôžeme
-Wittgenstein
Aj umenie má svoje pravidlá ,UmbertoEco
všetci samozrejme pravdu mať môžeme...v tomto sa veľmi mýliš aj ty, aj štrukturálni kriticisti na čele s heidegerom a wittgesteinom...svet a filozofia myslenia a poznania pokročili dalej...nepíšem ti nič objavné, nie je to z mojej hlavy...stačí začítať sa do úvah postmodernistov, či už postštrukturalistov alebo mojich oblúbených dekonštruktivistov...
napríklad faucoultova Odvaha k pravde alebo Hermeneutika subjektu sú veľmi podnetné záležitosti...
a aby sa nezdalo, že je to len mlátenie prázdej slamy, píšem o filozofii, kt.
vytvorila teoretický základ v súčasnosti vo svete najúspešnejšej
psychoterapie- systemickej...
 
martinmlm
2018-04-07 15:32:22
Umenie je, keď sa zbytočná vec predá za vela peňazí
 
Jerry C.
2018-04-07 19:04:17
O.M.G. ... kam sa to ten fotografický svet uberá
 
Ros
2018-04-09 10:05:35
príspevok od: jerzi45
všetci samozrejme pravdu mať môžeme...v tomto sa veľmi mýliš aj ty, aj štrukturálni kriticisti na čele s heidegerom a wittgesteinom...svet a filozofia myslenia a poznania pokročili dalej...nepíšem ti nič objavné, nie je to z mojej hlavy...stačí začítať sa do úvah postmodernistov, či už postštrukturalistov alebo mojich oblúbených dekonštruktivistov...
napríklad faucoultova Odvaha k pravde alebo Hermeneutika subjektu sú veľmi podnetné záležitosti...
a aby sa nezdalo, že je to len mlátenie prázdej slamy, píšem o filozofii, kt.
vytvorila teoretický základ v súčasnosti vo svete najúspešnejšej
psychoterapie- systemickej...
Dobre teda ,poviem ti to ináč.
Dnes keď sa z fotografovania stala masová záležitosť a kvalita je bežne dostupná a ešte sa dá v počítači upraviť aby bola príťažlivejšia ako skutočnosť ,vzniká masová kultúra keď medzi divákom a takýmito tvorcami fotografie vzniká harmonická symbióza.
Masový človek či človek gýča ,nechce diktatúru pomazaných hláv názoru v umení a raz za čas si zvolí z vlastných radov tých ktorí potom prijmú jeho posty, napríklad topka mesiaca.
Logickým výsledkom je potom nepochopenie puncovaných hodnotiteľov z radov fotografov predstížnych medzinárodných ale aj niektorých domácich súťaží ako je napríklad Zeiss foto, Sony a preto tá barlička že všetci môžeme mať v chápaní umenia pravdu, vyznieva dosť nepresvedčivo
 
jerzi45
2018-04-09 19:35:10
dobre teda, ináč si to povedal /vlastne napísal/...podľa mňa zbytočne komplikovane...to je dnes zvláštna pseudoaristokratická úchylka intelektuálov /alebo pseudointelektuálov?/, vyjadrovať sa na hranici zrozumiteľnosti...
ale pointa tvojho komentára zostala rovnaká...jednoducho žije medzi nami kasta tých, ktorí tomu rozumejú a poznajú...a tí ostatní, kt. na nich zbožne kukajú alebo na nich ani len nedovidia...a tí cajchovaní mudrlanti povedali, že kukla na hlave patriacej k takmer nahému telu je väčšie umenie, ako ujko bágrista s cigarou v hube...a príbeh v pastelových farbách je invenčnejší ako ten v tých obyčajných...a vymysleli si pravidlá /svoju konceptuálnu objektívnu realitu/, ktoré to predsa vedia jednoznačne popísať a odhaliť...potiaľto: vsjo v parjádke...druhá časť príbehu je už oveľa prízemnejšia a pragmatickejšia...a neriadi sa kvalitou umenia, ale
psychologiou /osobnosťou/ hodnotiteľov...a to je na dlhuuuu debatu...
a ešte poznámka...konceptuálne umenie podľa mňa explicitne vyvracia tvoje tvrdenie o obmedzení pravdy...

 
jerzi45
2018-04-09 19:36:34
príspevok od: Ros
Dobre teda ,poviem ti to ináč.
Dnes keď sa z fotografovania stala masová záležitosť a kvalita je bežne dostupná a ešte sa dá v počítači upraviť aby bola príťažlivejšia ako skutočnosť ,vzniká masová kultúra keď medzi divákom a takýmito tvorcami fotografie vzniká harmonická symbióza.
Masový človek či človek gýča ,nechce diktatúru pomazaných hláv názoru v umení a raz za čas si zvolí z vlastných radov tých ktorí potom prijmú jeho posty, napríklad topka mesiaca.
Logickým výsledkom je potom nepochopenie puncovaných hodnotiteľov z radov fotografov predstížnych medzinárodných ale aj niektorých domácich súťaží ako je napríklad Zeiss foto, Sony a preto tá barlička že všetci môžeme mať v chápaní umenia pravdu, vyznieva dosť nepresvedčivo
dobre teda, ináč si to povedal /vlastne napísal/...podľa mňa zbytočne komplikovane...to je dnes zvláštna pseudoaristokratická úchylka intelektuálov /alebo pseudointelektuálov?/, vyjadrovať sa na hranici zrozumiteľnosti...
ale pointa tvojho komentára zostala rovnaká...jednoducho žije medzi nami kasta tých, ktorí tomu rozumejú a poznajú...a tí ostatní, kt. na nich zbožne kukajú alebo na nich ani len nedovidia...a tí cajchovaní mudrlanti povedali, že kukla na hlave patriacej k takmer nahému telu je väčšie umenie, ako ujko bágrista s cigarou v hube...a príbeh v pastelových farbách je invenčnejší ako ten v tých obyčajných...a vymysleli si pravidlá /svoju konceptuálnu objektívnu realitu/, ktoré to predsa vedia jednoznačne popísať a odhaliť...potiaľto: vsjo v parjádke...druhá časť príbehu je už oveľa prízemnejšia a pragmatickejšia...a neriadi sa kvalitou umenia, ale
psychologiou /osobnosťou/ hodnotiteľov...a to je na dlhuuuu debatu...
a ešte poznámka...konceptuálne umenie podľa mňa explicitne vyvracia tvoje tvrdenie o obmedzení pravdy...
 
MagickVamp
2018-04-09 20:35:49
príspevok od: martinmlm
Umenie je, keď sa zbytočná vec predá za vela peňazí
Na mob som dal miss klik...chcel som dat like. nizka vlastna hodnota, ale vysoka cena v zavislosti od penazenky ludi ochotnych za to zaplatit. Alebo presne naopak.
 
MagickVamp
2018-04-09 20:43:37
príspevok od: Jerry C.
O.M.G. ... kam sa to ten fotografický svet uberá
Tam kam svet. Porota musi byt prezrata dokonale krasnych fotiek, tak ako vodcovia v Bruseli su uz znudeni svojimi zivotmi a robia stupidne rozhodnutia odtrhnute od reality.
 
Ros
2018-04-10 11:02:49
príspevok od: jerzi45
dobre teda, ináč si to povedal /vlastne napísal/...podľa mňa zbytočne komplikovane...to je dnes zvláštna pseudoaristokratická úchylka intelektuálov /alebo pseudointelektuálov?/, vyjadrovať sa na hranici zrozumiteľnosti...
ale pointa tvojho komentára zostala rovnaká...jednoducho žije medzi nami kasta tých, ktorí tomu rozumejú a poznajú...a tí ostatní, kt. na nich zbožne kukajú alebo na nich ani len nedovidia...a tí cajchovaní mudrlanti povedali, že kukla na hlave patriacej k takmer nahému telu je väčšie umenie, ako ujko bágrista s cigarou v hube...a príbeh v pastelových farbách je invenčnejší ako ten v tých obyčajných...a vymysleli si pravidlá /svoju konceptuálnu objektívnu realitu/, ktoré to predsa vedia jednoznačne popísať a odhaliť...potiaľto: vsjo v parjádke...druhá časť príbehu je už oveľa prízemnejšia a pragmatickejšia...a neriadi sa kvalitou umenia, ale
psychologiou /osobnosťou/ hodnotiteľov...a to je na dlhuuuu debatu...
a ešte poznámka...konceptuálne umenie podľa mňa explicitne vyvracia tvoje tvrdenie o obmedzení pravdy...
Neostáva mi iné ,len s istou dávkou sarkazmu a zrozumiteľne konštatovať ,že medzinárodná porota fotografických editorov zrejme netuší ako majú vyzerať diela talentovaných fotografov a zhodnuť sa na komerčnom webe z ich výberom bude najskôr prejavom pseudoaristokratickej úchylky a kastovníctva.
Napriek tomu, pozitívom je vyjadrenie iného názoru a odlišného pohľadu na fotografiu a umenie obecne a mám taký dojem že môj prejav je v tomto smere konzistentný.
Pri pohľade na galériu ePhota je môj názor taký že podiel jedinečnosti je tu dosť malý a človek má pocit po zhliadnutí pár obrázkov , že videl už všetky a preto je pohľad mimo meinstram poučný.
Tvorcom to ale nijak nevyčítam ,pretože ich platforma je zameraná na široký okruh fotografov.
 
jerzi45
2018-04-10 17:31:59
príspevok od: Ros
Neostáva mi iné ,len s istou dávkou sarkazmu a zrozumiteľne konštatovať ,že medzinárodná porota fotografických editorov zrejme netuší ako majú vyzerať diela talentovaných fotografov a zhodnuť sa na komerčnom webe z ich výberom bude najskôr prejavom pseudoaristokratickej úchylky a kastovníctva.
Napriek tomu, pozitívom je vyjadrenie iného názoru a odlišného pohľadu na fotografiu a umenie obecne a mám taký dojem že môj prejav je v tomto smere konzistentný.
Pri pohľade na galériu ePhota je môj názor taký že podiel jedinečnosti je tu dosť malý a človek má pocit po zhliadnutí pár obrázkov , že videl už všetky a preto je pohľad mimo meinstram poučný.
Tvorcom to ale nijak nevyčítam ,pretože ich platforma je zameraná na široký okruh fotografov.
nad knihami dona thompsona, jerryho saltza alebo tobiasa meyera sa smejem z vážnosti a odbornosti medzinárodných porôt, ktoré často obludnými aj komickými spôsobmi vytvárajú priestor a ocenenie pre "jedinečnosť"... nuž, tak ti prajem šťastnú cestu pri hľadaní skutočného umenia...
 
Ros
2018-04-11 10:30:50
príspevok od: jerzi45
nad knihami dona thompsona, jerryho saltza alebo tobiasa meyera sa smejem z vážnosti a odbornosti medzinárodných porôt, ktoré často obludnými aj komickými spôsobmi vytvárajú priestor a ocenenie pre "jedinečnosť"... nuž, tak ti prajem šťastnú cestu pri hľadaní skutočného umenia...
Nuž keď si teda tak vzájomne prajeme, tak aj ja ti prajem pod vplyvom týchto citovaných svojráznych autorov ,ktorí v živote dobrú fotku neurobili, aby tvoj fotografický koníček prerástol významovo kapacitu pamäti tvojho počítača ,či v tom lepšom prípade stránky tvojho fotografického albumu.
 
jerzi45
2018-04-11 16:58:35
príspevok od: Ros
Nuž keď si teda tak vzájomne prajeme, tak aj ja ti prajem pod vplyvom týchto citovaných svojráznych autorov ,ktorí v živote dobrú fotku neurobili, aby tvoj fotografický koníček prerástol významovo kapacitu pamäti tvojho počítača ,či v tom lepšom prípade stránky tvojho fotografického albumu.
spomenutí autori ani nie sú fotografi...sú to teoretici a kritici umenia a hlavne prinášajú správy zo zákulisia...a ten svet odborníkov je niekedy naozaj jedna veľká prča...tak budem sa teda modliť, aby si ma konečne všimli a mohol som prerásť kapacitu svojho počítača...lebo ak nie, tak moj život stál za hovno...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované