Hore

Vanguard Skyborn 48

Nie je to tak dávno, čo sa na trhu objavil nový model fotobatohu z úspešnej série Vanguard Skyborn. S produktovým číslom 48 sa zaradil na druhé miesto podľa veľkosti, hneď za Skybornom 45. V súčasnosti má ešte dvoch väčších súrodencov, 51 a 53.

Prv, než sa sa neho pozriem bližšie, predstavím vám oficiálne údaje z jeho rodného listu. S váhou 2580 g a vonkajšími rozmermi 36 x 35 x 52 cm je podľa výrobcu stavaný na bezpečné a pohodlné nosenie jednej profesionálnej zrkadlovky s nasadeným objektívom (vraj až so 70-200mm f/2.8), troch až štyroch ďalších objektívov, blesku a príslušenstva, ako aj notebooku do veľkosti obrazovky 14 palcov. Je vode a nepriaznivému počasiu odolný (má vstavaný „pršiplášť) , spolu s ním sa dodáva aj praktické prenosné puzdro na laptop a na ramennom popruhu nájdete aj puzdro na mobil (iPhone sa do neho ale nezmestí).

Prvé dojmy

To, čo ma pri prvých dotykoch a kontakte so Skybornom 48 upútalo najviac bola evidentná kvalita spracovania, ako aj relatívne nízka hmotnosť v porovnaní s rovnako veľkými a vybavenými modelmi tejto kategórie (vďačí za to systému Air-Tech - vzduchom plnené polstrovanie). Dizajnéri dali batohu do vienka nielen moderný a ergonomický vzhľad, evidentne im záležalo aj na kvalite použitých materiálov a komfortných riešeniach pre jeho intenzívne nosenie a denno-denné používanie v rozličných situáciách. Bude vám trvať poriadnu chvíľu, kým odhalíte všetky jeho zákutia, prepážky, otvory, možnosti vnútorného delenia. Sú to práve nespočetné a dobre myslené detaily, ktoré pri Skyborne 48 stoja za zmienku.

Konštrukcia

Čelnej strane fotobatohu dominuje veľká pogumovaná pracka na uchopenie statívu, ktorá je vertikálne nastaviteľná podľa jeho veľkosti.

Sympaticky je riešené na prvý pohľad schované, výsuvné vrecúško, ktorého funkciou je poňať nohy statívu. Na jeho spodku sa nachádza malý kruhový zanitovaný otvor. Ako som sa dozvedel, slúži na odtok dažďovej vody.

Všetky spony na batohu sú pevné a masívne, prepracované do detailov. Výborne a najmä flexibilne je vymyslený zadný systém nastaviteľných popruhov. Sú z jemného materiálu a vďaka ich šírke a vypchaniu pôsobia na telo komfortne aj pri dlhšom nosení.

Úložný priestor Skybornu 48 sa delí na tri hlavné komory:


Predná komora, ktorá u väčšiny konkurenčných modelov predstavuje hlavné úložisko fototechniky, nám po odzipsovaní odhalí priestor pre notebook. Ako som sa už zmienil, veľmi príjemným a praktickým benefitom je štandardne dodávané púzdro na počítač, ktoré sa dá dodatočne nosiť buď samostatne v ruke, alebo s dodávaným popruhom krížom cez plece. Navyše, na jeho zadnej strane sa nachádza zipsovateľný priestor pre časopisy, dokumenty formátu A4.

Druhý úložný priestor sa nachádza hore zo zadnej strany batoha. Vďaka robustnému zipsu sa dá naširoko otvoriť a je pomerne dobre dostupný. V základnom usporiadaní sa na jeho dne nachádza deliaca prepážka, uchytená suchým zipsom o steny. Môžete ju ale odpojiť a získať tak prípadne otvorený priestor až po spodok batoha. Do tejto vrchnej komory schováte čokoľvek, od oblečenia, jedla, až po príslušenstvo.



Hlavný úložný priestor pre fototechniku sa nachádza rovnako na zadnej strane, avšak dolu. Otvára sa odzipsovaním polstrovanej bedrovej opierky. Niektorí fotografi to budú považovať za praktickú výhodu, iní zasa za neštandardné nepohodlné riešenie. Tak či onak, k dispozícii tu máte priestor v tvare písmena D.



Nastaviteľnými prepážkami sa delí na viacero menších úložísk pre objektívy a blesk. Rozloženie od výroby ponúka v centrálnej časti pozdĺžne umiestnenie zrkadlovky s nasadeným teleobjektívom. Keď som sa o to pokúšal ja, musel som priestor kompletne pomeniť a vyhodiť dve deliace prepážky - inak by mi doň nevošla redakčná 5D Mark II s nasadenou 70-200mm f/2.8. Po tejto reorganizácii mi ostalo miesto buď na dva objektívy, alebo objektív a blesk. No aj napriek tomu by som rád vyzdvihol výbornú logiku dizajnérov, vďaka ktorým sa najväčšia váha a ťažisko celého batoha nachádza na jeho spodku, čo je nesmierne praktické pri dlhšom nosení.

K fotoaparátu sa dostanete pomerne rýchlo, aj keď niekedy menej pohodlne ešte jednou cestou. Odzipsovaním bočnej chlopne - Quick Access. Z jej vnútornej strany sa nachádzajú aj úložné vrecká na pamäťové karty, prípadne baterky. Na druhej bočnej strane batohu sa nachádza elastické vrecko, viem si predstaviť, že napríklad pre mapu, alebo menšiu fľašu s vodou.





Vypichol by som aj pár sympatických detailov – prúžky s magnetmi na konci prekrývajúce zipsy, čím zabraňujú samovoľnému otvoreniu odzipsovaného otvoru; pásy suchého zipsu, pomocou ktorých pohodlne zbalíte presahujúce popruhy; zabudovaný „pršiplášť“ na batoh alebo napríklad aj štýlový štítok na kontaktné údaje v prípade straty.








Zhrnutie

Myslím si, že Vanguard Skyborne 48 si nájde svoju cieľovú skupinu, obzvlášť by som to čakal u priaznivcov krajinárskej fotografie (pre ľahkosť a komfort nosenia, odolnosť a vybavenosť voči vplyvom počasia), medzi streetfotografmi (vďaka prístupu k technike od chrbta je zaručená väčšia bezpečnosť proti nechcenému otvoreniu a vykradnutiu počas nosenia napríklad v mestskej tlačenici), ako aj všetkými fotografmi - cestovateľmi.

V jeho prospech hovorí kvalita vypracovania, použitie moderných a odolných materiálov, nastaviteľnosť popruhov a relatívne veľa úložného priestoru, navyše je rozmermi vhodný na cestovanie lietadlom.

Naopak, odradiť vás môže skutočnosť, že do neho nevojde zrkadlovka s battery gripom. Pomerne komplikovane a neprakticky sa manipuluje s vnútornými prepážkami. Prístup k fotoaparátu zozadu, od chrbtovej časti sa môže javiť kvôli bedrovému pásu ako komplikovaný, má však aj jednu výhodu – ak batoh zložíte pri vyberaní fotoaparátu na špinavú, alebo mokrú zem, pri opätovnom nasadení na chrbát ostanete čistý.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
haplo602
2011-05-19 10:00:55
hmm ... zujimavo vyzerajuci batoh ...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-05-19 10:06:38
príspevok od: haplo602
hmm ... zujimavo vyzerajuci batoh ...
Spracovanie nema chybu, ale kedze je dvojkomorovy + notebook tak sa donho vela nezmesti. Aspon nie moja tradicna zostava. Keby som ho ale dostal do daru, neodmietol by som. Paci sa mi.
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-05-19 10:27:05
príspevok od: Karol Srnec
Spracovanie nema chybu, ale kedze je dvojkomorovy + notebook tak sa donho vela nezmesti. Aspon nie moja tradicna zostava. Keby som ho ale dostal do daru, neodmietol by som. Paci sa mi.
A možno by aj vošla, len by si si musel zahrať trošku tetris a tým pádom batoh stráca na komforte používanie - najma v duchu Quick Access. Skratka, vhodny pre zrkadlovku bez gripu s jednym napr. teleobjektivom na tele, dalsim objektivom v prepažke a bleskom. Na viac to realne pri Skyborne 48 nevidim.
 
MX5_SVK
2011-05-19 10:50:54
nechcem byt blby ale to som jediny komu na tychto rukaskoch vadi absencia moznosti bezpecne so sebou vziat aspon 1l flasu vody???
Ci to nikdy neviem tak nakladat aby dobre bolo?
 
MX5_SVK
2011-05-19 10:53:13
respektive je mensia flasa vody jednolitrova?
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-05-19 11:02:35
príspevok od: MX5_SVK
respektive je mensia flasa vody jednolitrova?
Litrovu flasu s vodou bezpecne zasunies do vysokeho elastickeho vrecka na druhom boku batohu - na jednej strane je Quick Access otvor, na druhej toto hlboke vrecko, ktore je okrem ineho vhodne aj pre vlasu s vodou. Sorry, neviem preco som tu nedal fotku aj z druheho boku, doplnim.
 
haplo602
2011-05-19 11:06:05
príspevok od: Karol Srnec
Spracovanie nema chybu, ale kedze je dvojkomorovy + notebook tak sa donho vela nezmesti. Aspon nie moja tradicna zostava. Keby som ho ale dostal do daru, neodmietol by som. Paci sa mi.
no pozrel som cenu a aj ja by som bral ako dar mne to uplne staci. zhanam univerzalny batoh kde vopcham notas, pracovne veci a foto. aby som nemusel vlacit niekolko tasiek.

kedze moja zostava je len telo+back+objektiv+expozimeter tak budem v nom mat koooopu miesta
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-05-19 11:08:07
príspevok od: haplo602
no pozrel som cenu a aj ja by som bral ako dar mne to uplne staci. zhanam univerzalny batoh kde vopcham notas, pracovne veci a foto. aby som nemusel vlacit niekolko tasiek.

kedze moja zostava je len telo+back+objektiv+expozimeter tak budem v nom mat koooopu miesta
A dvadsat patronov filmu k tomu
 
Robert Simeg
2011-05-19 11:36:51
Ked som isiel kupovat batoh pozeral som ho, myslim ze 51, vyhotovenie a kvalita materialu perfektna, comu zodpovedala aj cena : ) ale dispozicne mi neprisiel az tak dobre rieseny, malo priestoru, notas sa mi nezmestil, nakoniec som zobral lowepro
 
haplo602
2011-05-19 14:23:11
príspevok od: Karol Srnec
A dvadsat patronov filmu k tomu
no ked na to pozeram, tak mi tam vojde telo+back+2 objektivy+expozimeter+2-3 nahradne backs (ked ich budem mat co uplne staci. Niekedy mi trva jeden film aj dva mesiace docvakat (nieje cas).
 
MX5_SVK
2011-05-19 16:22:39
príspevok od: Matúš Lago
Litrovu flasu s vodou bezpecne zasunies do vysokeho elastickeho vrecka na druhom boku batohu - na jednej strane je Quick Access otvor, na druhej toto hlboke vrecko, ktore je okrem ineho vhodne aj pre vlasu s vodou. Sorry, neviem preco som tu nedal fotku aj z druheho boku, doplnim.
Diki za odpoved Zeby konecne ruksak ktory ma zaujal?? Mozno behom leta pribudne do vybavy
 
hombreee
2011-05-19 16:30:55
Hmmm nevyzera zle... stale to ale neni ono. Zaujimavy fotobatoh vyraba napriklad Dakine (Dakine Sequence). Len momentalne nikde na Slovensku sa neda pozriet. Skoda ze sa vyroby fotobatohov nechopia aj skutocni vyrobcovia batohov ako napriklad Deuter, Tatonka atd atd.

 
Daor32
2011-05-19 22:13:46
Ja som hladal turisticky batoh, kde sa mi zmesti D90tka a 3 objektivy... vysledok bol ten, ze na fotobatoh mozem rovno zabudnut. Nenasiel som napr. fotobatoh, ktory by mal na chrbte dobre prevetravanie nieco ako toto:

http://hiking.sk/article/images/large/batoh_deuter_futura_8.jpg

Kupil som radsej turisticky batoh, kde sa mi zmesti napr. uz ta spominana litrova flasa a fotak tam uz neako ulozim
 
yuriks
2011-05-20 08:38:49
ja hladam batoh kde by som napchal fotak s battery gripom, styrmi objektivmy, notasom, spacakom, karimatkou, stativom, s dvoma litrami vody, oblecenie na tyzden, plus nejake to jedlo a tak dalej.... hmmm... asi si najdem radsej pomocnika
 
hombreee
2011-05-20 14:48:36
Chalani take batohy existuju, ale stoja nemale peniaze Mrknite toto

http://fstopgear.com/en/product/mountain
 
risototh
2011-05-20 21:58:41
príspevok od: MX5_SVK
nechcem byt blby ale to som jediny komu na tychto rukaskoch vadi absencia moznosti bezpecne so sebou vziat aspon 1l flasu vody???
Ci to nikdy neviem tak nakladat aby dobre bolo?
Nie, nie si jediny. Ja hladam uz roky ruksak, do ktoreho by sa dal vlozit camelbak, nosil by sa pohodlne aj na celodnovy vylet na hory, aj by do neho vosli dve tela, jeden 80-200/2.8 + nejake dalsie skla, filtre a stativ (nie atrapa). Proste nieco poriadne. V lete ist niekam fotit prirodu na cely den bez jedla a vody je nemyslitelne a tak sa mi technika povaluje v turistickom ruksaku... Ja neviem, to nikoho este nenapadlo urobit?
 
risototh
2011-05-20 22:05:14
príspevok od: hombreee
Chalani take batohy existuju, ale stoja nemale peniaze Mrknite toto

http://fstopgear.com/en/product/mountain
Za tie prachy su dost chabe tie batohy. To odvetranie chrbta je nevydareny vtip. Aj niektore batohy do skoly/mesta to maju lepsie vyriesene.
 
hombreee
2011-05-20 22:29:22
príspevok od: risototh
Za tie prachy su dost chabe tie batohy. To odvetranie chrbta je nevydareny vtip. Aj niektore batohy do skoly/mesta to maju lepsie vyriesene.
No ja s tebou suhlasim, za tie prachy nic moc.
 
Daor32
2011-05-21 07:08:13
príspevok od: hombreee
No ja s tebou suhlasim, za tie prachy nic moc.
presne ako pise risototh, odvetranie na tych batohoch je slabucke... ale inak vyzeraju vazne dobre
 
Ptico1
2011-10-29 00:20:38
príspevok od: risototh
Za tie prachy su dost chabe tie batohy. To odvetranie chrbta je nevydareny vtip. Aj niektore batohy do skoly/mesta to maju lepsie vyriesene.
no tak ludia chcete fotobatoh alebo turisticky super batoh ? ale lepsi kompromis som este nenasiel
 
radoslavv
2012-03-07 16:36:20
No, bol som naň práve dnes pozrieť v nemenovanom obchode na Palackého 12 v BA.
@MX5_SVK - problém s fľašou na vodou mám aj ja a potreboval by som skôr 1,5-2l (pre 2 osoby). To bočné vrecko čo spomína @Matúš Lago asi litrovú Colu nepojme (resp. životnosť toho vrecka nebude veľká pri takomto použití). Skôr mi príde lepší nápad camelbak čo spomína @risototh, NB so sebou na túry neťahám, takže priestor pre NB sa dá na toto využiť . A výhodou pri tomto modeli je, že naň netlačí chrbát nosiča / nedeformuje sa zadná stena batohu, keďže priestor na NB je spredu (oproti iným modelom ako napr. Lowepro 350 AW, Vanguard Up-Rise 48, Tamrac Evolution 8)
 
robon
2012-03-27 17:55:25
príspevok od: MX5_SVK
nechcem byt blby ale to som jediny komu na tychto rukaskoch vadi absencia moznosti bezpecne so sebou vziat aspon 1l flasu vody???
Ci to nikdy neviem tak nakladat aby dobre bolo?
ja by som ti poradil
-do vrchného priestoru 2 x 0,5L
-krabičkové (tetrapakové) džúsi
-na ľavý popruh cez tú pásku karabína PETZL a SIGG fľaša vyrábajú až do 1,5L a farbu a motív si vyber
 
robon
2012-03-27 18:00:04
príspevok od: hombreee
Chalani take batohy existuju, ale stoja nemale peniaze Mrknite toto

http://fstopgear.com/en/product/mountain
ty vieš potešiť...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované