Hore

Canon EOS 80D - vydarená evolúcia

Zrkadlovka pre pokročilých amatérov, ktorá vďaka hybridnému zaostrovaniu a otočnému displeju s dotykovým ovládaním, umožňuje fotografovať v štýle CSC fotoaparátu.

EOS 80D je najmladším zástupcom veľmi úspešného radu zrkadloviek pre náročných amatérov. Ten sa pri obmene z EOS 50D na EOS 60D mierne posunul smerom do nižšej kategórie a mnohí mu to mali za zlé. Mne sa však zmena páčila. Fotoaparát sa stal kompaktnejší a konkurencie schopnejší adekvátneho radu fotoaparátov od najsilnejšieho rivala Nikonu.



Canon EOS 80D je zástupcom triedy, ktorá má moje veľké sympatie. Má takmer všetko, čo profesionálne fotoaparáty, ale cena je oveľa prijateľnejšia. Na testovanie prišiel aj s najnovším kitovým objektívom EF-S 18-135 IS USM, dokonca s Power Zoom jednotkou.

Samotný dizajn fotoaparátu nie je žiadnym prekvapením, je len evolúciou predchádzajúcich modelov. Aj keď amatérsky, nie je ani malý, ani ľahký. Pôsobí veľmi seriózne. Grip je dostatočne veľký, aby sa dobre a hlavne bezpečne držal v ruke. Zadný displej je plne otočný, čo u zrkadloviek nebýva pravidlom. Príslušnosť k vyššej triede potvrdzuje stavový displej. Nesmiem zabudnúť ani na kvalitné materiály a utesnenie pred vodou a prachom.

 

Charakteristika a špecifikácia

Canon EOS 80D

Canon EOS 80D je digitálna zrkadlovka pre pokročilých amatérov, ktorí majú už nejaký ten rok fotenia za sebou. Vyniká prepracovanou ergonómiou ovládania, kvalitným spracovaním (polykarbonátová syntetická živica so sklenými vláknami) a je aj utesnený. Veľký dôraz je tu kladený aj na video. V hierarchii Canon APS-C zrkadloviek je to druhý najvyšší model.

Pokročilú ergonómiu naznačuje množstvo ovládacích tlačidiel, dva rollery a okrem hlavného aj stavový displej. Hlavný 3” displej je plne otočný a dotykový. V hľadáčiku so 100% pokrytím je použitý optický hranol.

Fotoaparát je osadený 24,2 Mpx snímačom typu CMOS o veľkosti APS-C (faktor orezu 1,6x) a procesorom DIGIC 6. Podporované sú objektívy Canon EF a EF-S. Maximálna snímková frekvencia je 7 obr./s. Rozsah citlivosti je ISO 100 - 16 000, rozšíriteľný so ISO 25 600. Meranie expozície zabezpečuje senzor s 7560 pixelmi, citlivý na viditeľné svetlo, ale aj IR. Elektronicky riadená mechanická uzávierka má rozsah 30 s. - 1/8000 s., synchronizácia blesku je 1/250 s.

Zaostrovanie zabezpečuje 45 senzorov s fázovou detekciou, všetky sú krížové. 27 senzorov má zvýšenú citlivosť pre použitie s objektívmi o svetelnosti f/8. Naviac je tu Dual Pixel CMOS AF zaostrovanie na snímači, ktoré prináša vysokú rýchlosť zaostrovania v režime živého náhľadu.

Rozlíšenie videa je Full HD s frekvenciou až 60p. Videografov poteší vstup pre mikrofón a výstup pre slúchadlá.

Bežnú konektivitu dopĺňa WiFi s NFC. Cez WiFi je možné dokonca ovládať power zoom adaptér PZ-E1, ktorý je príslušenstvom pre objektív EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM.

Špecifikácia:

  • Snímač: 22,3 mm x 14,9 mm CMOS sLow Pass filtrom, efektívne rozlíšenie 24,2 Mpx, integrovaný systémém čistenia EOS
  • Obrazový procesor: DIGIC 6
  • Bajonet na objektív: EF/EF-S
  • Automatické zaostrovanie: TTL-CT-SIR so senzorom CMOS, 45 bodov AF krížového typu
  • (45 f/5,6 bodov AF krížového typu, 27 f/8 bodov [9 krížového typu], stredový bod je f/2,8 a f/5,6 dvojitého krížového typu)¹
  • Citlivosť AF: EV -3 – 18 (pri 23 °C a citlivosti ISO 100)
  • Meranie expozície: RGB+IR ssnímač so 7560 pixelmi rozdelených do 63 segmentov (9×7)
  • Rozsah merania: EV 1-20 (pri 23 °C s objektívom 50 mm f/1,4 ISO 100)
  • Kompenzácia expozície: +/-5 EV v prírastkoch 1/3 alebo 1/2
  • Citlivosť: ISO 100 – 16000, rozšíriteľná na ISO 25 600
  • Uzávierka: Elektronicky riadená mechanická uzávierka, rozsah časov 30-1/8 000 sek. HĽADÁČIK
  • Hľadáčik: optický hranol, zväčšenie pribl. 100%
  • Displej:  7,7 cm (3,0-palcový) dotykový displej Clear View II TFT s meniteľným uhlom, pomerom 3:2 a pribl. 1 040 tis. bodmi, antireflexná a protišmuhová úprava, nastaviteľný jas
  • Vstavaný blesk: smerné číslo 12, pokrytie od 17 mm (35 mm ekvivalent: 27 mm)
  • X-synchronizácia: 1/250 sek.
  • Súborový formát fotografii: 14-bit RAW, JPG
  • Sériové snímanie: Max. Pribl. 7 sn./s. (rýchlosť udržiavaná až do 110 obrázkov (formát JPEG)(1)(10)(s kartou UHS-I), 25 obrázkov (formát RAW)(s kartou UHS-I))
  • Video: rozlíšenie Full HD/HD, 24/25/30/50/60p, formát MOV / MP4 (video: H.264 vnútorný záber/medzi záber, zvuk: lineárne PCM/AAC, úroveň záznamu môže používateľ manuálne upraviť), Max. trvanie 29 min. 59 s, max. veľkosť súboru 4 GB (Ak veľkosť súboru presiahne 4 GB, automaticky sa vytvorí nový súbor.)
  • Napájanie: dobíjateľný akumulátor typu Li-ion LP-E6N
  • Výdrž batérie: pribl. 960 (pri teplote 23 °C a hodnotách AE 50 % a FE 50 %), pribl. 860 (pri teplote 0 °C a hodnotách AE 50 % a FE 50 %)
  • Rozmery: 139,0 x 105,2 x 78,5 mm
  • Hmotnosť (len telo): pribl. 730 g
     

http://www.canon.sk/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos-80d/


Ergonómiu fotoaparátu možno zlepšiť vertikálnym gripom s ovládacími prvkami a alternatívnym napájaním.

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Tento objektív je ideálny ako základný, práve k EOS 80D. Nie je to ten najlacnejší seťák, ktorý by degradoval kvality fotoaparátu. Má veľmi praktický rozsah, svetelnosť je len priemerná, kompenzovaná zabudovaným stabilizátorom obrazu. Ako prvý objektív EF-S je nadštandardne vybavený pre snímanie videa. Nový je ultrazvukový motorček, ktorý nahrádza STM technológiu. Prekvapenie spočíva k pripojiteľnej jednotke pre elektrické ovládanie zoomu. Fotoaparát v kombinácii s týmto objektívom je dobrým základom pre nadšených amatérskych videografov.



PZ-E1 je jednotka, ktorá sa pripevní zospodu k objektívu a umožňuje motorické ovládanie zoomu.

Špecifikácia:

  • Bajonet: Canon EF-S (pre APS-C zrkadlovky)
  • Ohnisková vzdialenosť: 18-135 mm (135EQ = 29 – 216 mm)
  • Svetelnosť: F3,5-5,6
  • Zorný uhol (horiz., vert., diag.): 64° 30' – 9° 30', 45° 30' – 6° 20', 74° 20' – 11° 30'.
  • Konštrukcia objektívu:  16 prvkov v 12 skupinách
  • Počet lamiel clony: 7
  • Najbližšia vzdialenosť zaostrenia: 0,39 m
  • Maximálne zväčšenie: 0.28x
  • Informácie o vzdialenosti: Áno
  • Stabilizátor obrazu: áno, účinnosť 4 EV
  • Zaostrovanie: automatické s USM motorčekom, manuálne
  • Priemer filtra: 67 mm
  • Rozmery: 77,4 × 96 mm
  • Hmotnosť: 515 g
     

http://www.canon.sk/lenses/ef-s-18-135mm-f3.5-5.6-is-usm/

Dizajn a ergonómia

Dizajn nadväzuje na predchodcov, len s malými obmenami. Je dôverne známy. Prekvapenie nenájdete ani v ergonómii ovládania. Nebudem sa tu o nej podrobnejšie rozpisovať. Kto chce môže si prečítať recenziu k EOS 70D, ale najlepšie PDF návod, stiahnuteľný na stránkach výrobcu.

 
Klasická silueta zrkadloviek Canon.

 
Naľavo od hľadáčika je volič programov a prepínač ON/OFF. Napravo je spúšť, predný roller, tlačidlá pre najviac používané funkcie a stavový displej ukazujúci všetky potrebné údaje.

Funkcionalita

Expozičné programy

Na voliči programov nenájdete voľné miestečko. Najčastejšie používaná bude určite štvorica pokročilých režimov P/Tv/Av/M. K nim môžeme pripočítať aj program B, čo nie je nič iné, ako z manuálneho režimu vyseparovaná funkcia Bulb. K dispozícii sú dve miesta pre vlastný, užívateľsky nastaviteľný expozičný program (C1, C2).

Aj keď je EOS 80D pokročilý fotoaparát, v ponuke nájdete aj programy pre začiatočníkov. Je tu tradičná zelená automatika, v ktorej môžete nastaviť jedine režim snímania (sériové zábery, samospúšť…) a režim vstavaného blesku.  Samostatnú ikonku má automatika s deaktivovaným bleskom do prostredia, kde je blesk zakázaný. Pod ikonkou CA sa ukrýva automatika, takmer rovnaká ako tá základná zelená, k nej je pridaná možnosť na päťdielovej stupnici nastaviť hĺbku ostrosti. To využijú tí, ktorí nevedia ovplyvniť hĺbku ostrosti nastavením clony. Ďalej je tu zbierka scénických režimov. Prvý krát som však videl, že sa dajú doladiť. Posledná ikonka je vyhradená pre obrazové efekty, čiže postprocesingové úpravy. Tie, spolu so scénickými režimami, sa však ťažkopádne nastavujú. Pripadám si ako vo Windows Mobile (sorry Microsoft). Cieľovej skupine to môže byť jedno, málokto niekedy do týchto režimov zabŕdne. Obrazové efekty sú populárne u CSC fotoaparátov, u zrkadloviek, kde sa pozeráte primárne cez optický hľadáčik, také využitie nemajú.

Režimy zaostrovania

Režimy zaostrovania sú rovnaké ako u iných Canonov a to už dlhé roky. AI Focus je automatika, ktorá sama detekuje pohyb a podľa toho prepína medzi režimami One Shot (pevné zaostrenie) a Al Servo (kontinuálne zaostrovanie). Manuálne zaostrovanie sa aktivuje tradične na objektívoch.

Zaostrovanie možno doladiť v Menu, nastaviteľných je 16 parametrov. Z nich spomeniem napríklad citlivosť trackingu na zrýchlenie alebo spomalenie fotografovaného objektu. Funkcionalita je tu inšpirovaná vyššími, športovo nadanými modelmi. Dôležitejšia je ale možnosť microadjustmentu presnosti zaostrovania pri riešení problému s frontfocusom a backfocusom.

V súvislosti s automatickým zaostrovaním ma potešilo nenápadné tlačidlo pri spúšti, ktorým sa rýchlo nastavuje výber zaostrovacích zón, dopĺňajúce tradičné zadné tlačidlo. Športových fotografov a wildliferov poteší tlačidlo AF-ON na zadnej strane fotoaparátu.

Live View

Režim živého náhľadu už nájdete na každej novšej zrkadlovke. Prepínačom v blízkosti hľadáčika sa prepína režim fotografovania a snímania videa v režime LV. V režime camera sa živý náhľad aktivuje okamžite, v režime foto je potrebné stlačiť tlačidlo START/STOP.

Pri nastavovaní funkcií môžete použiť mechanické ovládanie alebo dotykové, prípadne ich kombinovať.

Najdôležitejšie, pre rozumné využitie živého náhľadu u zrkadlovky, je ako funguje automatické zaostrovanie. Canon EOS 80D má hybridné zaostrovanie. V živom náhľade sa používajú senzory fázovej detekcie, umiestnené priamo na snímači, medzi obrazovými bunkami. Konkurenčné zrkadlovky môžu závidieť. Fotoaparát zaostruje aj v LV veľmi svižne, takmer ako CSC fotoaparát. AF je nastaviteľný, kam má fotoaparát zaostriť môžete určiť dotykom na displej. Je tu aj dotyková spúšť. Displej môže ukazovať aj simuláciu expozície.

Režimy merania expozície

TTL meranie ponúka 4 spôsoby merania expozície (maticové, čiastočné, bodové, so zvýhodneným stredom). Korekcia je v rozsahu +/- 5 EV. Nechýba bracketing, ťažšie svetelné situácie pomôže riešiť funkcia HDR (len JPG).

Režimy snímania

Jednotlivé a sériové zábery nájdete v každom fotoaparáte, rovnako i samospúšť. Menej často tichý režim. Ten v EOS 80D o niečo zníži hlučnosť uzávierky a zrkadla, ale úplne tichý nie je. Taký režim vo fotoaparáte nenájdete. V tichom režime sa však znížia otrasy a to poteší.

Fotografie sa ukladajú do formátu RAW alebo JPG, prípadne aj súčasne do oboch. RAW je 14-bitový. Okrem plného rozlíšenia možno zvoliť aj rozlíšenie menšie, pričom tu zostáva možnosť ukladať zábery do formátu RAW (M-RAW, S-RAW).

S formátom JPG súvisia nastavenia spracovania obrazu. Je tu na výber medzi Adobe RGB a sRGB profilom, obrazové profily (portrét, krajina, natural…. + 3 nastaviteľné). Nechýba rozšírenie dynamického rozsahu a potlačenie šumu pri vysokom ISO a dlhých expozičných časoch.

Menu

Canonisti prepáčia, ale menu z Nikonu, či Olympusu považujem za lepšie. To v EOS 80D má veľmi blízko k menu vo fotoaparátoch Sony. Vzhľadom na pokročilosť modelu je menu bohaté. Záchranou je možnosť vytvoriť si vlastné dve záložky s vybranými funkciami. To je oproti Sony veľké plus.

Všetky dôležité funkcie (AF, Drive, ISO, meranie) majú samostatné tlačidlá, chýba len vyváženie bielej. Všetky tieto a ďalšie funkcie sú prístupné cez tlačidlo Q (quick menu), ktoré je fyzické, ale i virtuálne na displeji.

Hľadáčik

Hľadáčik je slušne veľký, i keď veľkosť hľadáčikov na plnoformátových zrkadlovkách nedosahuje. Myslím, že ani nároční fotografi preto nebudú frflať. Je jasný a zobrazovanie AF senzorov si u neho môžete nastaviť v menu. Použitý je tu optický hranol, ktorý je kvalitnejší ako hranol zlepený zo zrkadiel, aký sa používa v nižších modeloch. Pokrytie je 100%, nechýba dioptrická korekcia.

V hľadáčiku možno zapnúť varovanie pred blikaním (flickering), pomocnú kompozičnú mriežku a dokonca aj veľmi hrubú vodováhu, ktorá ale postačuje na to, aby ste nastavili rovný horizont.

Displeje

Hlavný displej je plne otočný, pri preprave ho môžete priklopiť obrazovkou k telu fotoaparátu. Otočná konštrukcia umožňuje snímať z netradičných uhlov horizontálne, vertikálne i našikmo. Že má dotykovú vrstvu nemusím pripomínať. Nastaviteľný je jeho jas. Pri najvyššom jase je veľmi dobre čitateľný aj na priamom slnku.

Stavový displej na hornej časti fotoaparátu má menej tradičný lichobežníkový tvar. Nie je extra veľký, ale informácií je na ňom veľa. Pre väčšinu hlavných nastavení stačí len tento monochromatický displej. V tme môžete zapnúť oranžové podsvietenie.

Vychytávky

Canon EOS 80D má, ako fotoaparát strednej triedy, niekoľko vychytávok:

  • elektronická vodováha
  • intervalometer
  • predsklopenie zrkadla
  • Multishot (dvojexpozícia)
  • HDR
  • Bulb Timer - táto funkcia poteší astrofotografov, pretože môžu v menu nastaviť čas v režme B, nepotrebujú na to diaľkovú spúšť s časovačom
  • vstavaný blesk funguje aj ako riadiaca jednotka pre diaľkové ovládanie externých bleskov Speedlite

Fotoaparát v praxi

Pre bežné fotenie nepotrebujem profesionálny fotoaparát, je príliš veľký a ťažký. Potrpím si však na dobrú funkcionalitu a ovládanie. To práve spĺňa EOS 80D. S objektívom EF-S 18-135 IS USM tvorí veľmi praktickú zostavu, ktorá zvláda bežné žánre fotografie i videa. Stačí pribaliť svetelný záklaďák a môžeme vyraziť do sveta.

Výdrž batérie v režime fotografovania s občasným použitím živého náhľadu je okolo 800-900 záberov. Oproti CSC fotoaparátom je to viac ako dvojnásobok. Konkurencia zvládne aj viac, ale stále sa tu jedná o výborný výsledok.

Ergonómia v praxi

S testovaným objektívom je fotoaparát pomerne ťažký, vďaka čomu dobre sedí v rukách. Na ovládanie som si musel chvíľu zvykať, Canonom som nefotil ani nepamätám. Všetky dôležité funkcie sú vyvedené na tlačidlá a rollery. K tomu pripočítajte možnosť dotykového ovládania. Väčšinou si vystačíte s tým klasickým manuálnym, ale napr. výber AF zaostrovacieho bodu je cez dotykové ovládanie pohodlnejšie. Škoda, že dotyková vrstva nefunguje ako touch pad, tak ako je tomu u niektorých Olympusov a Panasonicov.

Celkovo hodnotím ergonómiu ovládania ako výbornú.

Rýchlosť

Štart fotoaparátu je rýchly. Aj keď máte oko na hľadáčiku, nebude vás po zapnutí zdržiavať. Vypnutie chvíľu trvá, čistí sa snímač, to ale nikomu nevadí. Z režimu spánku sa preberie v okamihu po zalačení spúšte.

Pri rýchlych sériových záberov sa mi podarilo urobiť 18 záberov RAW + JPG v sérii. S rýchlou kartou sa buffer svižne vyprázdňuje a o chvíľu už môžete v pomalšom tempe fotografovať ďalej. Takmer 20 obrázkov v rade je dostatočný počet. Ani pri akčnom fotografovaní vás buffer nebude brzdiť. S frekvenciou 7 obr./s. je EOS 80D slušným akčným fotoaparátom, pre príležitostné fotenie športu a akcie všeobecne.

Zaostrovanie

S testovaným objektívom je zaostrovanie absolútne tiché a hlavne bleskové. Takú rýchlosť by som u priemerne svetelného zoomu nečakal. Objektívov, ktoré by zaostrovali rýchlejšie som veru veľa v rukách nemal. Pri prvom fotení som sa musel presvedčiť, že nie je prepnutý na manuálne zaostrovanie, lebo preostrenie som nezaregistroval.

Zostrovacích senzorov je 45 a všetky sú krížové. To v amatérskom fotoaparáte nie je pravidlom, dokonca ani v profesionálnom. Spoľahlivý AF je jednou so základných podmienok komfortného fotografovania.

Keď vidím turistov ako fotografujú so zrkadlovkou cez Live View, trápiac sa s pomalosťou zaostrovania, mám chuť ich vyšľahať trstenicou. Ak majú v ruke tento model, moje “rozhorčenie” stráca na význame. Hybridné zaostrovanie robí automatické zaostrovanie veľmi dobre použiteľným. Väčšinou je rýchle, ale občas zaváha. V spojení s otočným displejom umožňuje fotografovať s netradičných uhlov, pritom nedrása nervy svojou pomalosťou. EOS 80D sa v Live View režime správa takmer ako CSC fotoaparát. Fotograf sa tak môže rozhodovať, bez väčších kompromisov, kedy bude fotiť cez hľadáčik a kedy cez displej. Mínusom je len vyššia hmotnosť, v natiahnutých rukách fotoaparát skôr oťažie, ako malá bezzrkadlovka.

V každom prípade LV v kombinácii s otočným displejom je významným kreatívnym prvkom. Fotograf vďaka nemu pridá do svojho kompozičného portfólia menej používane uhly záberu.

Meranie expozície

Meranie expozície je úzko prepojené s vybraným zaostrovacím bodom. Aj iné fotoaparáty pri maticovom meraní expozície berú do úvahy informácie s priestoru za AF senzorom, ale u EOS 80D je to viac, ako som zvyknutý. Expozícia je kvôli tomu výrazne rozlietaná, takmer akoby som používal bodové meranie. O to viac je nutné kontrolovať náhľad odfotenej fotografie a častejšie používať korekciu expozície. Nenašiel som v menu, či sa nedá nastaviť miera spriahnutia s AF bodmi.


Jediný rozdiel pri fotení týchto dvoch fotografii je, že som použil iný zaostrovací bod. Upozorňujem, že som nepoužil bodové meranie, ale viaczónové.

Objektív

Z testovaného objektívu mám rozporuplné dojmy. Páči sa mi spracovaním i praktickým rozsahom. Nad adaptérom s power zoomom som pri uvedení krútil hlavou, teraz si myslím, že je to dobrý nápad. Fantastická je rýchlosť zaostrovania objektívu. Exceluje pri snímaní detailov. Nielen že má dobrý pomer zväčšenia, vďaka čomu môžete fotografovať kvety, vážky, motýle, ale má pri tom veľmi pekný bokeh.

Makroobjektív to nie je, ale pre fotenie kvetín, motýľov, vážok, zväčšenie postačuje.


No nie je to krásny bokeh?


Na najdlhšom ohnisku pri otvorenej clone dobre zastúpi aj portrétny objektív.

Ďalej to už nebude veselé. V strednom rozsahu je optická kvalita dobrá. Keby bol taký v celom rozsahu, môžem ho vrelo odporučiť. Bohužiaľ smerom ku krajným ohniskám sa výrazne zhoršuje. Výrazné sférické skreslenie je v tomto prípade tá najmenšia chyba. Objektív trpí výraznou chromatickou chybou, pre jej potlačenie nepomôže ani objektív pricloniť. Najhoršie je však na tom s ostrosťou. Túto chybu softvérovo neodstránite. Kresba v rohoch je podpriemerná, ani tu priclonenie nepomáha.


Smerom do rohov pozorovať chromatickú chybu.


Najširšie ohnisko 18 mm, stred obrazu je v poriadku, ale smerom ku krajom sa začína zhoršovať. Výrazná chromatická chyba sa dá potlačiť softvérovo, ale výrazne slabšia ostrosť, tu nenapravíte.


Najdlhšie ohnisko 135 mm. Kresba v rohoch nie je až tak odlišná od stredu obrazu. Celkovo je však kresba mäkšia a to aj po priclonení. Smerom ku krajom sa prejavuje chromatická chyba.


Okolo 60 milimetrov, po priclonení uspokojí kvalitou aj náročných fotografov.

Úplne inak sa správa vo videu, ktoré pri Full HD rozlíšení nie je tak náročné. O tom však viac v samostatnom článku.

Obrazová kvalita

Fotografie som vyvolával v programe Adobe Lightroom CC. Vytvoril som si aj DNG profil pomocou X-Rite Color Checker Passportu. Štandardný Adobe profil má k nemu blízko. Mnou vytvorený profil má o niečo saturovanejšie niektoré farby. Môj inak obľúbený portrétny profil má výrazné posuny farieb, a tu jepodľa mňa nepoužiteľný.


Referenčná tabuľka, profil Adobe Standard.


Referenčná tabuľka, DNG profil  vytvorený pomocou X-Rite Color Checker Passport.

Šum

Počas šedivého zamračeného dňa bez statívu, niekedy treba použiť vyššiu citlivosť i keď to nie je odporúčané. Do ISO 400 netreba nič riešiť, šum sa prejavuje len v tmavších partiách a ľahko sa dá potlačiť použitím odšumovania. Pri ISO 800 úroveň šumu výrazne stúpne a nájdete ho už aj vo svetlých plochách. Pri ISO 1600 nie je oveľa vyšší. Týmto hodnotenie šumu pri relatívne dobrých svetelných podmienkach končím. Viac nemá zmysel používať. To už sa treba prefackovať, že som vyrazil do terénu bez statívu.

Úroveň šumu som porovnal s najväčším konkurentom Nikonom D7200, za tých istých podmienok. Nikon D7200 zvláda šum o málo lepšie. Pri správnej expozícii je rozdiel nepodstatný. Na nárast šumu pri úpravách je výrazne náchylnejší Canon.


Canon EOS 80D proti Nikonu D7200, ISO 800. O málo lepší je výkon Nikonu.


Canon EOS 80D proti Nikonu D7200, ISO 1600. O málo lepší je výkon Nikonu.


Canon EOS 80D proti Nikonu D7200, ISO 3200. O málo lepší je výkon Nikonu.


Canon EOS 80D proti Nikonu D7200, ISO 6400. Hranica použiteľnosti u obidvoch fotoaparátov.


Canon EOS 80D proti Nikonu D7200, ISO 12800. Porovnanie už nemá zmysel, obidva fotoaparáty sú za hranicou rozumnej použiteľnosti.

Touto časťou si priazeň u fanúšikov značky neurobím, ale dôkazy neklamú. Canon EOS 80 šumí viac ako konkurencia. A tým nemyslím len Nikon D7200, či Pentax K3II, čiže priamych konkurentov. Šumí viac ako Olympusy s menším micro4/3 snímačom o Fujinkách ani nehovoriac. V ich prospech však hovorí menšie rozlíšenie.

Najviac zamrzí, že šum je pozorovateľný už od ISO 100 a to vo svetlách i tieňoch. Pri oprave podexpozície, alebo zlepšovaní kresby v tieňoch, sa rýchlo zvýrazňuje. So zvyšujúcou sa citlivosťou šum plynule rastie. Prelomová je citlivosť ISO 800, kedy sa šum začne viditeľnejšie prejavovať. Do ISO 3200 si fotografie zachovávajú dostatok jemných detailov a šum nebude príliš rušiť ani na výtlačkoch 50x70 cm. Slušne použiteľná je aj citlivosť ISO 6400. Na vysokých citlivostiach si fotoaparát vedie lepšie ako pri tých nízkych. Pri ISO 12 800 je vidno výrazný nárast šumu oproti ISO 6400, detailov je však stále dosť aj pre tlač do formátu A3.

Oproti Canonu EOS 70D sa úroveň šumu nepatrne znížila, pri vyšších citlivostiach je to skôr rozdiel v tom, že EOS 80D má menej farebného šumu.


ISO 100, fotografia z RAW, bez úprav. Šum môže byť na fotografiách aj pri najnižšej citlivosti, menej kontrastný objektív + svetelné podmienky a šum je na svete.

Dynamický rozsah

Dynamický rozsah je to, na čom by mal Canon celkovo zapracovať. Rovnako ho zvládajú aj micro 4/3 fotoaparáty. Niežeby bol príliš nízky, to nie. Ale Nikon je roky o triedu napred. Aby to neboli len plané kecy, opäť tu máme priame porovnanie za rovnakých podmienok.


Fotografie bez korekcie expozície a bez akýchkoľvek úprav. Nikon D7200 má viditeľne lepšie prekreslené najvyššie jasy.


Fotografie exponované na svetlá, tiene vytiahnuté na maximum v Lightroome. Opäť je víťazom Nikon D7200.


Tu v Lightroome zachraňujem prepaly. Do tretice víťazí Nikon.


Expozičné náročná scéna v silnom protisvetle.


Aj keď nie je dynamický rozsah špičkový, postačuje pre úpravu aj problematicky exponovaných záberov. Daňou za zlepšenie prekreslenie svetiel a tieňov, je výrazný nárast šumu najmä v tieňoch.

Canon EOS 80D vz. EOS 70D

Novinka má vyššie rozlíšenie, miesto 20 Mpx ponúka 24 Mpx. Okrem nového snímača je tu aj nový procesor DIGIC 6, v EOS 70D je DIGIC 5+. Výrazne sa vylepšilo automatické zaostrovanie. 49 bodov, miesto 19 a všetky krížové, to už je poriadny skok. Hľadáčik má teraz 100% pokrytie, oproti 98% u predchodcu. To sú hlavné rozdiely, v ostatnom sú si fotoaparáty veľmi podobné.

Canon EOS 80D a konkurencia

Fotoaparát má dvoch priamych konkurentov. Pentax K-3II a Nikon D7200. I keď Pentax prekonáva v niektorých vlastnostiach obidvoch najväčších hráčov, pre celkovú pozíciu Pentaxu na trhu (slovenskom obzvlášť), nie je v predajných číslach hrozbou ani pre Canon a ani pre Nikon. Smutné, ale je to tak. Skutočnou konkurenciou je tak veľmi úspešný Nikon D7200. Koncepčne, funkčne i parametrovo sú si fotoaparáty v mnohom veľmi podobné. Obidva sú i utesnené.

Do tabuľky som zapísal najdôležitejšie plusy a mínusy.

Canon EOS 80D

Nikon D7200

+  rýchlosť zaostrovania, všetkých 45 senzorov je krížových
+  nastavenia AF
+  utesnený
+  hybridné zaostrovanie
+  ľahšie snímanie videa
+  otočný displej
+  dotykové ovládanie

+  vyššia obrazová kvalita (menší šum, väčší dynamický rozsah
+  presnejšie meranie expozície
+  utesnený
+  dva sloty na SD karty
+  o niečo lepšie navrhnuté ovládanie
+  väčší stavový displej
+  lepšia výdrž batérie

-  šum aj pri ISO 100
-  menu
-  GUI obrazových efektov a scénických programov

-  pevný displej
-  nemá dotykové ovládanie
-  automatické zaostrovanie v režime živého náhľadu


Nikon D7200 je profesionálnejší a vyhráva ako lepší fotoaparát s vyššou obrazovou kvalitou, najmä väčším dynamickým rozsahom. Canon EOS 80D má bezkonkurenčne lepšie predpoklady pre filmovanie. Otočný displej s dotykovým ovládaním a najmä rýchle hybridné zaostrovanie výrazne zjednodušujú snímanie videa. Canon má v ponuke viac objektívov so zaostrovaním optimalizovaným pre video. Ale aj v normálnom režime je AF o triedu lepší. Otočný displej prispieva ku kreatívnejšej práci s kompozíciou a to je dôležitejšie ako väčšina hardvérových parametrov.

Plusy a mínusy EOS 80D

+ ergonómia a funkčná výbava
+ výborný 45-bodový AF
+ rýchlosť zaostrovania v Live View
+ podsvietený stavový displej
+ plne otočný displej
+ dotykové ovládanie
+ WiFi s NFC
+ slušne veľký buffer
+ vstup pre mikrofón, výstup pre slúchadla

-  menu
-  nemá druhý slot pre kartu
-  nemá úplne tichý režim uzávierky
-  v určitých situáciách vyššia úroveň šumu pri nízkej citlivosti
-  priemerná výdrž batérie
-  priemerný dynamický rozsah

Plusy a mínusy EF-S 18-135/3.5-5.6 IS USM

+ praktický rozsah zoomu
+ spracovanie
+ blesková rýchlosť zaostrovania
+ výborný pri fotení detailov s pekným bokehom (mínusom je mäkšia kresba)
+ možnosť pridať power zoom modul
+ relatívne malé sférické skreslenie
+ dobrá antireflexná úprava

-  chromatická chyba
-  dobrý len v strede rozsahu, najzaujímavejšie ohniská sú horšie, kvalita tú neuspokojí ani priemerne náročného fotografa

Záver

Canon EOS 80D je funkčne veľmi vydarený fotoaparát. V danej kategórii mu ťažko niečo vyčítať. Práve naopak. Je vzorne vybavený. Mohli by si z neho brať príklad aj profesionálne fotoaparáty, kde často nenájdeme ani otočný displej, ani dotykové ovládanie. Za wifinu si niekedy musíte ešte priplatiť.

Fotoaparát je veľmi univerzálny. Hybridné zaostrovanie z neho robí výbornú videokameru, ktorá k obsluhe nepotrebuje vysokú filmársku školu. V spojení s novou generáciou objektívov optimalizovaných pre video, kladie užívateľovi minimum prekážok. S testovaným objektívom zaostroval bleskovo.

K jeho obsluhe nemám žiadne výhrady, snáď len k menu obrazových efektov. Používať ich však bude minimum budúcich užívateľov. Je to nepodstatná funkcia u takéhoto fotoaparátu. Menu sa mi tiež nepáči, ešte že po prvotnom nastavení do neho netreba chodiť. Príkladne ovládanie s množstvom tlačidiel i dotykové ovládanie znižujú potrebu vchádzať do menu na minimum.

Mínusom je vyššia miera šumu na nižších citlivostiach za určitých podmienok. Canonu sa stále nedarí dostať sa na úroveň konkurencie. Lepšie je na tom pri vyšších citlivostiach. Dynamický rozsah snímača je dobrý, konkurencia je však lepšia. Pre fotografovanie je dôležitý určitý štandard v obrazovej kvalite a ten EOS 80D spĺňa.

Srdce ma bolí pri hodnotení testovaného objektívu. Potencionálne veľmi praktický objektív, ktorý má až priveľa optických chýb.

S EOS 80D sa pracuje výborne a i keď s Canonom fotím zriedkavo, musím ho v tomto pochváliť. Ale ako u každého fotoaparátu, plný potenciál odhalia až tie najlepšie objektívy. Oproti svojmu predchodcovi prináša niekoľko vylepšení, ale nemyslím, že je to dôvod na upgrade. To by bol zásadný nárast obrazovej kvality (menší šum, väčší dynamický rozsah). O EOS 70D som napísal, že je to momentálny kráľ APS-C zrkadloviek Canon. Medzitým bol zosadený EOS 7D Mark II. EOS  80D si na uzurpovanie trónu nenárokuje, ale oproti EOS 70D má k nemu o kúsok bližšie.

Chýbalo vám v recenzii video? Tomu sa budeme čoskoro venovať v samostatnom článku, kde sa bližšie pozrieme i na fungovanie power zoom adaptéru. Už teraz prezradím, že EOS 80D je aj výborná kamera i keď nie pre poloprofesionálne alebo profesionálne použitie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Johnnny
2016-04-18 07:10:41
Takze moc neprekvapil ...
 
bear
2016-04-18 07:40:03
Karol, pri porovnavani vedla seba, bolo by vhodne, aby tam boli rovnake expozicne hodnoty, aby to malo nejaku vypovednu hodnotu. Ja sa s 80D hram tyzden a zatial sa mi paci, len este nemam v com spracovat RAW.
 
MagickVamp
2016-04-18 08:08:53
Skoro dobehol D7200, aj ked neviem co viac sa da este od APSC chciet. Tak ako som doteraz odporucil kazdemu, kto chcel univerzalne APSC D7200 ako top volbu, tak teraz myslim ze sa top volbou stava 80D, Rozdieli su nepatrne, no pre vela ludi bude ale zasadny vyklopny displej na 80D, ktory som zistil ze je vela krat velmi uzitocny a pre ludi fotiaci sport a wildlife to umocnia objektivy ktore ma Canon na tento zaner o par levelov dalej pred konkurenciou.
 
Fotoace
2016-04-18 08:20:22
príspevok od: bear
Karol, pri porovnavani vedla seba, bolo by vhodne, aby tam boli rovnake expozicne hodnoty, aby to malo nejaku vypovednu hodnotu. Ja sa s 80D hram tyzden a zatial sa mi paci, len este nemam v com spracovat RAW.
Photoshop CC s camera raw 9.5
 
Johnnny
2016-04-18 08:27:46
príspevok od: MagickVamp
Skoro dobehol D7200, aj ked neviem co viac sa da este od APSC chciet. Tak ako som doteraz odporucil kazdemu, kto chcel univerzalne APSC D7200 ako top volbu, tak teraz myslim ze sa top volbou stava 80D, Rozdieli su nepatrne, no pre vela ludi bude ale zasadny vyklopny displej na 80D, ktory som zistil ze je vela krat velmi uzitocny a pre ludi fotiaci sport a wildlife to umocnia objektivy ktore ma Canon na tento zaner o par levelov dalej pred konkurenciou.
Podla mna, ak si im D7200 odporucoval doteraz, mozes v tom pokracovat, kedze vyklopny displej mal aj 70D.

Osobne by som dal sice prednost Canonu, ale hneva, ma, ze vyraba roky rovnake senzory len s vacsim poctom Mpix.
 
MagickVamp
2016-04-18 08:29:39
príspevok od: Johnnny
Podla mna, ak si im D7200 odporucoval doteraz, mozes v tom pokracovat, kedze vyklopny displej mal aj 70D.

Osobne by som dal sice prednost Canonu, ale hneva, ma, ze vyraba roky rovnake senzory len s vacsim poctom Mpix.
Tento senzor je ale o dost lepsi, pozri Dpreview kde to testovali.
 
MagickVamp
2016-04-18 08:37:11
príspevok od: Johnnny
Podla mna, ak si im D7200 odporucoval doteraz, mozes v tom pokracovat, kedze vyklopny displej mal aj 70D.

Osobne by som dal sice prednost Canonu, ale hneva, ma, ze vyraba roky rovnake senzory len s vacsim poctom Mpix.
http://www.dpreview.com/news/7168986570/canon-shows-dynamism-eos-80d-breaks-new-ground-for-canon-low-iso-dr
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-04-18 08:52:37
príspevok od: bear
Karol, pri porovnavani vedla seba, bolo by vhodne, aby tam boli rovnake expozicne hodnoty, aby to malo nejaku vypovednu hodnotu. Ja sa s 80D hram tyzden a zatial sa mi paci, len este nemam v com spracovat RAW.
Bohuzial, nominalna citlivost ISO, asi tak uplne nesedi. Trebalo by zmerat v laboratoriu, comu udavane hodnoty zodpovedaju. Ak by som nastavil rovnake hodnoty, dostal by som rozne exponovane fotografie.
 
MagickVamp
2016-04-18 09:32:18
príspevok od: Karol Srnec
Bohuzial, nominalna citlivost ISO, asi tak uplne nesedi. Trebalo by zmerat v laboratoriu, comu udavane hodnoty zodpovedaju. Ak by som nastavil rovnake hodnoty, dostal by som rozne exponovane fotografie.
To nikdy nesedi. Pri tvojom porovani Karol mi len nie je jasne, preco ak si chcel poukazat na to ako "prekresluju najvyssie jasy" tak si na canone daval cas dlhsi ako na Nikone (pri rovnakom ISO, colne) a ked si chcel poukazat ako dokazu pracovat s podexponovanymi fotkami, tak si zas nastavil dlhsi cas na NIkone... nerozumiem tomu preto, lebo ISO 100 ma sice v kazdej masinke inu realnu hodnotu, no rovnaku ci fotak zapnes teraz ci o dve hodiny neskor. Takze by to davalo logiku keby si stale dal o trosku dlhsi cas napr Nikonu, ale v oboch pripadoch potom a nie ze ak ide ukazat ako dokaze prekreslit presvietene casti, tak nastavis na Nikone cas kratsi a ked chces ukazovat ako vytahuju z tienov tak zas na Nikone nastavis cas dlhsi....
 
PeCh
2016-04-18 10:19:33
príspevok od: Karol Srnec
Bohuzial, nominalna citlivost ISO, asi tak uplne nesedi. Trebalo by zmerat v laboratoriu, comu udavane hodnoty zodpovedaju. Ak by som nastavil rovnake hodnoty, dostal by som rozne exponovane fotografie.
V tomto by som za expozičné hodnoty bral iba čas a clonu. ISO je v dnešnej digitálnej dobe len informatívne číslo, ktoré je "nejako" vypočítané, nehovoriac o tom, že pri expozičných úpravách fotky v počítači nikto nezmení ISO, aj keď by mal. Väčšina senzorov je aj tak ISOless a fotoaparát (alebo SW) môže signál z roznych časti fotiek rôzne zosilniť.
 
PeCh
2016-04-18 10:20:03
BTW pri ukážke fotky na 18 mm, ste použili fotku fotenú na 85 mm.
 
Roman Point
2016-04-18 10:45:11
Pri zachranovani prepalov v kombo snímku sa stalo presne to čo vždy Canon vs. Nikon.
Fotografia z Nikonu je bez kontrastu, ostrosti a pôsobí rozpitým dojmom.
Takže absolútne nechápem vete " do tretice víťazí Nikon" to už je ozaj trochu mimo.
Počkáme na Michalovú recenziu.
 
Roman Point
2016-04-18 10:46:27
Ale aj antireklama je reklama pokiaľ sa to nepreháňa ( ako pri Fuji - world wide a Olympus - ephoto.sk )
 
JohnNewton
2016-04-18 18:13:38
príspevok od: MagickVamp
To nikdy nesedi. Pri tvojom porovani Karol mi len nie je jasne, preco ak si chcel poukazat na to ako "prekresluju najvyssie jasy" tak si na canone daval cas dlhsi ako na Nikone (pri rovnakom ISO, colne) a ked si chcel poukazat ako dokazu pracovat s podexponovanymi fotkami, tak si zas nastavil dlhsi cas na NIkone... nerozumiem tomu preto, lebo ISO 100 ma sice v kazdej masinke inu realnu hodnotu, no rovnaku ci fotak zapnes teraz ci o dve hodiny neskor. Takze by to davalo logiku keby si stale dal o trosku dlhsi cas napr Nikonu, ale v oboch pripadoch potom a nie ze ak ide ukazat ako dokaze prekreslit presvietene casti, tak nastavis na Nikone cas kratsi a ked chces ukazovat ako vytahuju z tienov tak zas na Nikone nastavis cas dlhsi....
Ale sedí, len nie u všetkých modelov a výrobcov Mnohí sa triafajú celkom presne, ako je vidieť v meraniach. A mnohí nechcú alebo nevedia.
 
Roman Point
2016-04-18 18:18:36
príspevok od: JohnNewton
Ale sedí, len nie u všetkých modelov a výrobcov Mnohí sa triafajú celkom presne, ako je vidieť v meraniach. A mnohí nechcú alebo nevedia.
Ty nehaj to fujioly na pokoji už
 
_kurato_
2016-04-19 00:26:42
príspevok od: Roman Point
Pri zachranovani prepalov v kombo snímku sa stalo presne to čo vždy Canon vs. Nikon.
Fotografia z Nikonu je bez kontrastu, ostrosti a pôsobí rozpitým dojmom.
Takže absolútne nechápem vete " do tretice víťazí Nikon" to už je ozaj trochu mimo.
Počkáme na Michalovú recenziu.
vieš ako to je... fórum žije z reklami.. tak prečo nenápadne nenahrávať tomu kto asi platí? veď tu sú už dlhodobo nikon positive
 
Roman Point
2016-04-19 02:08:00
príspevok od: _kurato_
vieš ako to je... fórum žije z reklami.. tak prečo nenápadne nenahrávať tomu kto asi platí? veď tu sú už dlhodobo nikon positive
Ja ro ani nikomu neberem. Dokonca to aj plne chápem. Ale jednoducho napísať pri machuli že do tretice vyhral nikon.. No to už sa mohol radšej viac pohrať s expo časom aby tam tá machuľa fakt nevznikla Jedna vec je hlava a druhá vec je oko. Oko vidí oko neni ženský pohlavný orgán ako sa vraví.
 
Roman Point
2016-04-19 02:15:52
príspevok od: _kurato_
vieš ako to je... fórum žije z reklami.. tak prečo nenápadne nenahrávať tomu kto asi platí? veď tu sú už dlhodobo nikon positive
Ale jasná vec je že zase na dlho neposkytne canon slovensko po prečítaní a hlavne vzhliadnutí test fotografií žiadne ďalšie telo na test
Takže to nie je o canon supporte na slovensku ale o tom ako sa "testovači" k recenziam stavajú
 
kozakm
2016-04-19 09:36:10
Jsem jediný, komu na srovnání přijde, že 80D a D7200 šumí prakticky totožně? A možná má Canon i méně velkých barevných fleků?
 
kozakm
2016-04-19 09:37:07
príspevok od: Karol Srnec
Bohuzial, nominalna citlivost ISO, asi tak uplne nesedi. Trebalo by zmerat v laboratoriu, comu udavane hodnoty zodpovedaju. Ak by som nastavil rovnake hodnoty, dostal by som rozne exponovane fotografie.
V tom případě je ale výhoda na straně Canonu, pro stejnou expozici mu stačí kratší čas, nebo při stejném čase by stačilo nižší ISO a tudíž menší šum.
 
Roman Point
2016-04-19 09:48:01
príspevok od: kozakm
V tom případě je ale výhoda na straně Canonu, pro stejnou expozici mu stačí kratší čas, nebo při stejném čase by stačilo nižší ISO a tudíž menší šum.
Nebude na každý tvoj koment reagovať zvlášť takže to dám sem.
Samozrejme že máš pravdu. A ono sa to preukazalo aj tu v recenzií na niektorých fotkach kedy výsledok bol opačne zhodnotený a popísaný. Čo už
 
MagickVamp
2016-04-19 09:57:29
príspevok od: kozakm
Jsem jediný, komu na srovnání přijde, že 80D a D7200 šumí prakticky totožně? A možná má Canon i méně velkých barevných fleků?
Jasne ze su takmer totozne, Canon vymakal DR, tazko uz teraz do niecoho pichnut... A so sklami ake Canon ma, je to teraz top volba, nevraviac o otocnom displeji, ktory D7200 nema a fakt sa zide.
 
Roman Point
2016-04-19 09:59:10
príspevok od: kozakm
V tom případě je ale výhoda na straně Canonu, pro stejnou expozici mu stačí kratší čas, nebo při stejném čase by stačilo nižší ISO a tudíž menší šum.
To znamená ďalšiu vec alebo dve veci. Buď 1: canon má iso totožné s reálnym ISOm 2: alebo nakoniec canon 80D bude mať vyšší DR než 7200 od nikonu.
 
MagickVamp
2016-04-19 10:50:43
príspevok od: kozakm
V tom případě je ale výhoda na straně Canonu, pro stejnou expozici mu stačí kratší čas, nebo při stejném čase by stačilo nižší ISO a tudíž menší šum.
No problem je este v niecom inom, pozri tie 3 porovnania este raz.

1.- ak Karol chcel poukazat na to ako ktory fotak vykresluje najvyssie jasy, nastavil na Canone cas dva krat dlhsi.
2.- ked chcel poukazt na to, kolko sa da vytiahnut s tienov, nastavil na Canone zas cas kratsi.
3.- ked chcel poukzat na to, ako dokaze ktory zachranit preexponovane casti, tak zas na Canone nastavil cas dlhsi.

Inak povedane, stale canon v miernej nevyhode, podla toho co sa testovalo (verim ze to nebolo naschval), ale vysledky aj tak velmi porovnatelne. Canon ma tak kvalitne tela a skla, ze DR je uz len ceresnicka na torte a myslim ze 80Dckom ukazal, ze vie uz aj to.
 
MagickVamp
2016-04-19 10:57:22
príspevok od: kozakm
V tom případě je ale výhoda na straně Canonu, pro stejnou expozici mu stačí kratší čas, nebo při stejném čase by stačilo nižší ISO a tudíž menší šum.
Ja som sa zameral na tie obrazky, kde sa hodnotil DR, tie kde sa porovnaval sum som az teraz rozklikol. No hrozne neobjektivne porovnania a este zhodnotit ze Canon ma vyssi sum, no ma, lebo ma aj vyssie realne ISO. Podla tych casov co tam Karol zadal, tak na Nikone treba realne na tu istu scenu zadat vzdy ISO pomaly dva krat vyssie.... No nerozumiem jeho verdiktom teda....
 
MagickVamp
2016-04-19 11:11:34
Len dve moznosti tu mame. Bud je to tak odflaknute a Karol sa nad tym ani nezamyslel co pise, lebo z Canonu nie je profit, alebo ukazkove vyhodnotenie testu pre ludi, ktori si este len idu kupit zrkadlovku a v podstate tomu nerozumeju a akosi ich chceme nakopnut aspon k Nikonu, ked z Canonu nemame profit.
 
kozakm
2016-04-19 11:13:46
príspevok od: MagickVamp
No problem je este v niecom inom, pozri tie 3 porovnania este raz.

1.- ak Karol chcel poukazat na to ako ktory fotak vykresluje najvyssie jasy, nastavil na Canone cas dva krat dlhsi.
2.- ked chcel poukazt na to, kolko sa da vytiahnut s tienov, nastavil na Canone zas cas kratsi.
3.- ked chcel poukzat na to, ako dokaze ktory zachranit preexponovane casti, tak zas na Canone nastavil cas dlhsi.

Inak povedane, stale canon v miernej nevyhode, podla toho co sa testovalo (verim ze to nebolo naschval), ale vysledky aj tak velmi porovnatelne. Canon ma tak kvalitne tela a skla, ze DR je uz len ceresnicka na torte a myslim ze 80Dckom ukazal, ze vie uz aj to.
Tady si myslím, že na expozičních časech nezáleží, podstatné je stejné ISO (kdyby měl Nikon ISO 160, tak by byl v nevýhodě, protože s vyšším ISO klesá DR) a pak hlavně to, aby byla fotka z obou fotoaparátu stejně tmavá/světlá. Což je splněno.
 
MagickVamp
2016-04-19 13:03:51
príspevok od: kozakm
Tady si myslím, že na expozičních časech nezáleží, podstatné je stejné ISO (kdyby měl Nikon ISO 160, tak by byl v nevýhodě, protože s vyšším ISO klesá DR) a pak hlavně to, aby byla fotka z obou fotoaparátu stejně tmavá/světlá. Což je splněno.
no ked nastavis rovnake hodnoty ISO tak je ocividne v nevyhode Canon, kedze realne hodnoty ma Nikon ovela nizsie ako udava ale stale mi nie je jasne, preco ked chcel Karol na tej istej expozicii tahat z tienov tak na Canone dal cas kratsi a ked chcel tahat z preexponovanych casti tak na Canone dal cas dlhsi. V testoch sumu je vidno ze na Canone sa da fotit na kratsich casoch ako na Nikone pri tom istom ISO. Ale preco v testoch DR je to raz tak raz tak podla toho co sa testuje? Je to divne podla mna.
 
kozakm
2016-04-19 13:20:58
príspevok od: MagickVamp
no ked nastavis rovnake hodnoty ISO tak je ocividne v nevyhode Canon, kedze realne hodnoty ma Nikon ovela nizsie ako udava ale stale mi nie je jasne, preco ked chcel Karol na tej istej expozicii tahat z tienov tak na Canone dal cas kratsi a ked chcel tahat z preexponovanych casti tak na Canone dal cas dlhsi. V testoch sumu je vidno ze na Canone sa da fotit na kratsich casoch ako na Nikone pri tom istom ISO. Ale preco v testoch DR je to raz tak raz tak podla toho co sa testuje? Je to divne podla mna.
Pokud jde o porovnávání toho, co jde vytáhnout ze stínů a ze světel (DR), tak tam je důležité jen stejné ISO a stejná celková "světlost" fotky.
 
MagickVamp
2016-04-19 13:50:57
príspevok od: kozakm
Pokud jde o porovnávání toho, co jde vytáhnout ze stínů a ze světel (DR), tak tam je důležité jen stejné ISO a stejná celková "světlost" fotky.
Ved to a myslis ze to tak bolo? Uz len realne ISO podla testov sumu, ktore Karol zverejnil je vidno ze u Nikonu je vzdy o dost nizsie ako deklaruje. Takze v pripade hodnotenia DR, ak siel tahat z tienov, a slo mu len a vyrovanie expozicie, tak by sedelo ze na Nikone nastavil zas cas dlhsi, ale ked siel tahat z preexponovanych casti, nepride ti zvlastne ze zrazu dal na Nikone cas kratsi? Lebo mne to zvlastne pride.
 
kozakm
2016-04-19 14:00:26
príspevok od: MagickVamp
Ved to a myslis ze to tak bolo? Uz len realne ISO podla testov sumu, ktore Karol zverejnil je vidno ze u Nikonu je vzdy o dost nizsie ako deklaruje. Takze v pripade hodnotenia DR, ak siel tahat z tienov, a slo mu len a vyrovanie expozicie, tak by sedelo ze na Nikone nastavil zas cas dlhsi, ale ked siel tahat z preexponovanych casti, nepride ti zvlastne ze zrazu dal na Nikone cas kratsi? Lebo mne to zvlastne pride.
Na všech fotkách má Nikon vždy kratší čas cca o 2/3 EV, takže je to v cajku, ne?
 
MagickVamp
2016-04-19 14:36:47
príspevok od: kozakm
Na všech fotkách má Nikon vždy kratší čas cca o 2/3 EV, takže je to v cajku, ne?
Nie Kratsie casy ma vsade Canon, teda pri porovnavani sumu, aj ked sa porovnavalo kolko vedia vytiahnut z tienov. Ale ked sa porovnaval jas a kolko sa da vytiahnut z preexponovanych casti, tak Karol uz nastavil zrazu kratsi cas na Nikon.
 
kozakm
2016-04-19 15:00:29
Sorry, jsem blbej, máš pravdu.
 
marcus_labeo
2016-04-19 15:36:17
No nechcel som tu víriť debatu Canon vs. Nikon, ale keď už sa to začalo, tak tiež pridám svoj dojem, že tie fotky sú veľmi porovnateľné a na rozdiel od minulosti, kde senzory Canonu viditeľne zaostávali a na porovnávacích fotkách som to videl i ja, tu už relevantné rozdiely medzi fotkami nevidím, javí sa mi, že sú pomerne vyrovnané a mám problém povedať, ktorý je C a ktorý N. Teda sa javí, že Canon sa týmto senzorom konečne dotiahol na konkurenciu a dorovnal ten doterajší deficit. Nie je top (čo ostatne s menšími rozmermi senzora ako konkurenčné APSC je ťažké), ale už nie je na chvoste, ale v "hlavnom poli".
 
RasťoS
2016-04-19 21:15:36
príspevok od: MagickVamp
No problem je este v niecom inom, pozri tie 3 porovnania este raz.

1.- ak Karol chcel poukazat na to ako ktory fotak vykresluje najvyssie jasy, nastavil na Canone cas dva krat dlhsi.
2.- ked chcel poukazt na to, kolko sa da vytiahnut s tienov, nastavil na Canone zas cas kratsi.
3.- ked chcel poukzat na to, ako dokaze ktory zachranit preexponovane casti, tak zas na Canone nastavil cas dlhsi.

Inak povedane, stale canon v miernej nevyhode, podla toho co sa testovalo (verim ze to nebolo naschval), ale vysledky aj tak velmi porovnatelne. Canon ma tak kvalitne tela a skla, ze DR je uz len ceresnicka na torte a myslim ze 80Dckom ukazal, ze vie uz aj to.
Pozerám na to, ako Puk, ale na tých troch porovnávacích záberoch stále vidím, že na Canone je čas dlhší. To dosť odporuje teórii o nadhodnocovaní ISO u Nikonu, ibaže by zábery neboli exponované rovnako a expozícia bola vyrovnaná následne. Myslím, že Karol chcel ukázať len to, že Nikon má stále o niečo lepší DR, čo je aj pravda a žiadne konšpiračné teórie by som tu nesnoval.
Veď, ak sa chcú Canonisti vytešovať, treba si pozrieť porovnanie DR s vlajkovou loďou od Nikonu :
http://www.dpreview.com/news/9402203921/nikon-d5-shows-drop-in-dynamic-range
 
Roman Point
2016-04-19 21:55:55
príspevok od: RasťoS
Pozerám na to, ako Puk, ale na tých troch porovnávacích záberoch stále vidím, že na Canone je čas dlhší. To dosť odporuje teórii o nadhodnocovaní ISO u Nikonu, ibaže by zábery neboli exponované rovnako a expozícia bola vyrovnaná následne. Myslím, že Karol chcel ukázať len to, že Nikon má stále o niečo lepší DR, čo je aj pravda a žiadne konšpiračné teórie by som tu nesnoval.
Veď, ak sa chcú Canonisti vytešovať, treba si pozrieť porovnanie DR s vlajkovou loďou od Nikonu :
http://www.dpreview.com/news/9402203921/nikon-d5-shows-drop-in-dynamic-range
Pozri si ešte raz všetky fotografie rovnako aj s údajmi o expo. Potom si zopakuj základy expozicneho trojuholníka a malo by to dávať význam. Bavíme sa tu o exaktnych číslach a nie o Šuvadovej psychickom stave niekedy treba viac krát prečítať a pozrieť. Ospravedlňovať sa netreba. Je to v poho.
 
RasťoS
2016-04-19 22:24:55
príspevok od: Roman Point
Pozri si ešte raz všetky fotografie rovnako aj s údajmi o expo. Potom si zopakuj základy expozicneho trojuholníka a malo by to dávať význam. Bavíme sa tu o exaktnych číslach a nie o Šuvadovej psychickom stave niekedy treba viac krát prečítať a pozrieť. Ospravedlňovať sa netreba. Je to v poho.
Reagoval som na tri fotografie v odseku Dynamický rozsah. Na ktorej z nich je na Canone kratší čas?
Ďakujem.
 
MagickVamp
2016-04-19 22:26:53
príspevok od: RasťoS
Pozerám na to, ako Puk, ale na tých troch porovnávacích záberoch stále vidím, že na Canone je čas dlhší. To dosť odporuje teórii o nadhodnocovaní ISO u Nikonu, ibaže by zábery neboli exponované rovnako a expozícia bola vyrovnaná následne. Myslím, že Karol chcel ukázať len to, že Nikon má stále o niečo lepší DR, čo je aj pravda a žiadne konšpiračné teórie by som tu nesnoval.
Veď, ak sa chcú Canonisti vytešovať, treba si pozrieť porovnanie DR s vlajkovou loďou od Nikonu :
http://www.dpreview.com/news/9402203921/nikon-d5-shows-drop-in-dynamic-range
Najprv su tam obrazky kde porovnava sum, vsade ma canon cas kratsi. (cim vacsie cislo deli jednotku, tym je cas kratsi). Tam kde poukazuje na vytahovanie z tienov je cas zas na canone kratsi, dlhsi cas dal na canone len vtedy ked chcel poukazat na to ako d7200 taha lepsie z preexponovanych casti. Ak si to teda zhrnies, tak na canone pri tom istom iso mozes mat kratsie casy, pricom sum je velmi podobny aj napriek tomu ze ma canon ako bonus vacsi crop. Ak pozries na testy DR tak zas bol mierne znevyhodnovany a aj tak obstojne konkuroval. Ako bolo viac krat spomenute, rozdiely su minimalne, ale 80d ma ako bonus vyklopny displej, lepsie skla na sport a wildlife. Z mojho pohladu konecne univerzal od Canonu ako ma byt.
 
RasťoS
2016-04-19 22:47:49
príspevok od: MagickVamp
Najprv su tam obrazky kde porovnava sum, vsade ma canon cas kratsi. (cim vacsie cislo deli jednotku, tym je cas kratsi). Tam kde poukazuje na vytahovanie z tienov je cas zas na canone kratsi, dlhsi cas dal na canone len vtedy ked chcel poukazat na to ako d7200 taha lepsie z preexponovanych casti. Ak si to teda zhrnies, tak na canone pri tom istom iso mozes mat kratsie casy, pricom sum je velmi podobny aj napriek tomu ze ma canon ako bonus vacsi crop. Ak pozries na testy DR tak zas bol mierne znevyhodnovany a aj tak obstojne konkuroval. Ako bolo viac krat spomenute, rozdiely su minimalne, ale 80d ma ako bonus vyklopny displej, lepsie skla na sport a wildlife. Z mojho pohladu konecne univerzal od Canonu ako ma byt.
Kašli na to .
 
JohnNewton
2016-04-20 17:56:16
príspevok od: Roman Point
Ty nehaj to fujioly na pokoji už
To nie je len o Fuji, Oly to robí systematicky a drzo, najprv o pól EV a teraz o 1 EV. Som zvedavý, kedy a pekne uklonia a ospravedlnia ako dnes Nisan a Mitsubishi
 
JohnNewton
2016-04-20 18:01:04
príspevok od: RasťoS
Pozerám na to, ako Puk, ale na tých troch porovnávacích záberoch stále vidím, že na Canone je čas dlhší. To dosť odporuje teórii o nadhodnocovaní ISO u Nikonu, ibaže by zábery neboli exponované rovnako a expozícia bola vyrovnaná následne. Myslím, že Karol chcel ukázať len to, že Nikon má stále o niečo lepší DR, čo je aj pravda a žiadne konšpiračné teórie by som tu nesnoval.
Veď, ak sa chcú Canonisti vytešovať, treba si pozrieť porovnanie DR s vlajkovou loďou od Nikonu :
http://www.dpreview.com/news/9402203921/nikon-d5-shows-drop-in-dynamic-range
Treba si počkať na DXO ISO Measurements, inak to zistiť neide
 
JohnNewton
2016-04-20 18:11:46
príspevok od: MagickVamp
Nie Kratsie casy ma vsade Canon, teda pri porovnavani sumu, aj ked sa porovnavalo kolko vedia vytiahnut z tienov. Ale ked sa porovnaval jas a kolko sa da vytiahnut z preexponovanych casti, tak Karol uz nastavil zrazu kratsi cas na Nikon.
Ale to neide porovnávať na svetelne rozmanitej scéne. Rôzne prístroje majú rôzny algoritmus vyhodnocovania scény, a veľmi rôzny počet segmentov z ktorých sa to odčítava. (od 64 po 1000 a viac) Predloha musí byť jednoliata, najlepšie 18% ná šedá a plošné meranie. ( teda ak chceme vidieť rozdiel v ISO)
 
Roman Point
2016-04-20 20:09:54
príspevok od: JohnNewton
Ale to neide porovnávať na svetelne rozmanitej scéne. Rôzne prístroje majú rôzny algoritmus vyhodnocovania scény, a veľmi rôzny počet segmentov z ktorých sa to odčítava. (od 64 po 1000 a viac) Predloha musí byť jednoliata, najlepšie 18% ná šedá a plošné meranie. ( teda ak chceme vidieť rozdiel v ISO)
Tebe niekto hackol účet. Ja to viem
 
IO-NR
2016-04-21 08:31:55
To prirovnanie k m43 v teste sa mi velmi nepaci... mal som starsi APSC Canon a aj OMD-EM10 a urcite nie je Oly lepsi. Tvari sa tak najma v jpegu, no RAW je lepsi u Canonu (ak nezosvetlujem - je detailnejsi a menej sumi)... a 80D je urcite kus inde ako starsie modely, kedze ma novy snimac a da sa s nim hrat skoro ako s fotakmi Sony/Nikon/Pentax.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-04-21 08:52:43
príspevok od: IO-NR
To prirovnanie k m43 v teste sa mi velmi nepaci... mal som starsi APSC Canon a aj OMD-EM10 a urcite nie je Oly lepsi. Tvari sa tak najma v jpegu, no RAW je lepsi u Canonu (ak nezosvetlujem - je detailnejsi a menej sumi)... a 80D je urcite kus inde ako starsie modely, kedze ma novy snimac a da sa s nim hrat skoro ako s fotakmi Sony/Nikon/Pentax.
Porovnaval som RAW, nafoteny v rovnaky den, na rovnakom mieste, za rovnakych svetelnych podmienok. Ja som nijaky skutocne velky pokrok nezaznamenal. Okrem sumu som testoval aj dynamicky rozsah. Opat vsetko v RAW za rovnakych podmienok.
Fotografie som porovnaval samozrejme aj ine. Celkovy prejav kazdeho z fotoaparatu. Tu som ale uz nerobil priame porovavania za rovnakych podmienok. S niekolkotisic zaberov si viem urobit uz slusnu predstavu o tom, ako sa ktory sniac sprava. Ci sa ti to paci, alebo nie, Olympus ma na EOS 80D.

P. S. Som zvedavy, co povies v pondelok na kompakt Fujifilm X70, ktory sumom strci vsetky tieto fotaky do vrecka?
 
bear
2016-04-21 09:57:52
príspevok od: Karol Srnec
Porovnaval som RAW, nafoteny v rovnaky den, na rovnakom mieste, za rovnakych svetelnych podmienok. Ja som nijaky skutocne velky pokrok nezaznamenal. Okrem sumu som testoval aj dynamicky rozsah. Opat vsetko v RAW za rovnakych podmienok.
Fotografie som porovnaval samozrejme aj ine. Celkovy prejav kazdeho z fotoaparatu. Tu som ale uz nerobil priame porovavania za rovnakych podmienok. S niekolkotisic zaberov si viem urobit uz slusnu predstavu o tom, ako sa ktory sniac sprava. Ci sa ti to paci, alebo nie, Olympus ma na EOS 80D.

P. S. Som zvedavy, co povies v pondelok na kompakt Fujifilm X70, ktory sumom strci vsetky tieto fotaky do vrecka?
Mozno je problem v tom, ze ostatne fotaky pouzivas s objektivmi vyssej triedy a tu si mal len setak?
 
Roman Point
2016-04-21 11:56:21
príspevok od: Karol Srnec
Porovnaval som RAW, nafoteny v rovnaky den, na rovnakom mieste, za rovnakych svetelnych podmienok. Ja som nijaky skutocne velky pokrok nezaznamenal. Okrem sumu som testoval aj dynamicky rozsah. Opat vsetko v RAW za rovnakych podmienok.
Fotografie som porovnaval samozrejme aj ine. Celkovy prejav kazdeho z fotoaparatu. Tu som ale uz nerobil priame porovavania za rovnakych podmienok. S niekolkotisic zaberov si viem urobit uz slusnu predstavu o tom, ako sa ktory sniac sprava. Ci sa ti to paci, alebo nie, Olympus ma na EOS 80D.

P. S. Som zvedavy, co povies v pondelok na kompakt Fujifilm X70, ktory sumom strci vsetky tieto fotaky do vrecka?
Nebude to tým ( fuji mi na vaja X70 ) že u nich raw nie je echt raw? Že medzi jpg a rawom je úplne minimálny rozdiel ( dpreview ) a tým pádom to znamená že aj raw je po odfoteni hneď sw upravený? Len sa pýtam lebo ľudia čo nepodľahli fuji horúčke celkom slušne skúmajú fujinky a prichádzajú stále na nové veci
 
blahoslav J B Art
2016-04-21 14:53:12
príspevok od: Roman Point
Nebude to tým ( fuji mi na vaja X70 ) že u nich raw nie je echt raw? Že medzi jpg a rawom je úplne minimálny rozdiel ( dpreview ) a tým pádom to znamená že aj raw je po odfoteni hneď sw upravený? Len sa pýtam lebo ľudia čo nepodľahli fuji horúčke celkom slušne skúmajú fujinky a prichádzajú stále na nové veci
keby ludia, co skumaju fujiny, zobrali radsej do ruk svoje canoniny, nikoniny, soniny, ci ine -iny ...
a miesto skumania fotili ... mohli byt aspon o slepaci krok dalej
..... aj ked beriem na vedomie, ze nie kazdy chce byt lepsim fotografom
 
Roman Point
2016-04-21 16:38:19
príspevok od: blahoslav J B Art
keby ludia, co skumaju fujiny, zobrali radsej do ruk svoje canoniny, nikoniny, soniny, ci ine -iny ...
a miesto skumania fotili ... mohli byt aspon o slepaci krok dalej
..... aj ked beriem na vedomie, ze nie kazdy chce byt lepsim fotografom
Čo to má spoločné s tým že treba z raw formátu robiť poloraw ktorý pri vyššom ise vyzerá ako omalovanka jpg. Nehladiac na to že sa jedná o iba 16Mpx ( teraz majú 24mpx ) senzor no vo veľkosti Apsc čo samé o sebe predurčuje k lepšiemu zvládaniu vyššieho-vysokého isa.
P.s. Canon tiež robí fotoaparáty tak aby mohli byť ludia kreativnejsi pri foteni, ale ľudia od oly, fuji, nikon aj tak riešia iba aký má DR a či sa už niekam posunul a ako zvláda šum na iso 100. Takže tiež ide len o marketingové dristy s tým že globálne dosahuje aj tak lepšie výsledky než fuji,oli a porovnateľné s nikonom.
To len na proFuji, Pro 4/3 ephoto stránke sa môže tak zavádzať ohladne parametrov nového fotoaparátu s novým snimacom od canonu. A ešte aj pridať foto kde exif jednoducho odpíše konkurenta ktorý bol použitý ako etalon v danej triede a ohodnoteny aj tak ako lepší. Reklama je reklama z niečoho treba žiť to je jasné. Ale radšej sa teda vyserem na testovanie alebo výsledky radšej neuverejnim keď je jasné že canon predbehol konkurenta čo je vidieť aj na základe test fotiek.
Ale jednu vec Karol napísal správne ( čo vyzdvihuju všade po svetových fórach a čo som si overil aj sám ) Ostrenie cez Hľadačik a hlavne cez LiveView je s novým seťakom tak rýchle že jednoducho csc stratilo výhodu. Pokiaľ Canon začne produkovať viac nových objektívov s DO a NanoUSM tak jedna z veľkých výhod csc fotoaparátov bude vymazana dokonale.
To píše canonista čo sa zamiloval do nového pentaxu K1 takže žiadny tupy slepý ficoVolič.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-04-21 22:48:05
príspevok od: Roman Point
Čo to má spoločné s tým že treba z raw formátu robiť poloraw ktorý pri vyššom ise vyzerá ako omalovanka jpg. Nehladiac na to že sa jedná o iba 16Mpx ( teraz majú 24mpx ) senzor no vo veľkosti Apsc čo samé o sebe predurčuje k lepšiemu zvládaniu vyššieho-vysokého isa.
P.s. Canon tiež robí fotoaparáty tak aby mohli byť ludia kreativnejsi pri foteni, ale ľudia od oly, fuji, nikon aj tak riešia iba aký má DR a či sa už niekam posunul a ako zvláda šum na iso 100. Takže tiež ide len o marketingové dristy s tým že globálne dosahuje aj tak lepšie výsledky než fuji,oli a porovnateľné s nikonom.
To len na proFuji, Pro 4/3 ephoto stránke sa môže tak zavádzať ohladne parametrov nového fotoaparátu s novým snimacom od canonu. A ešte aj pridať foto kde exif jednoducho odpíše konkurenta ktorý bol použitý ako etalon v danej triede a ohodnoteny aj tak ako lepší. Reklama je reklama z niečoho treba žiť to je jasné. Ale radšej sa teda vyserem na testovanie alebo výsledky radšej neuverejnim keď je jasné že canon predbehol konkurenta čo je vidieť aj na základe test fotiek.
Ale jednu vec Karol napísal správne ( čo vyzdvihuju všade po svetových fórach a čo som si overil aj sám ) Ostrenie cez Hľadačik a hlavne cez LiveView je s novým seťakom tak rýchle že jednoducho csc stratilo výhodu. Pokiaľ Canon začne produkovať viac nových objektívov s DO a NanoUSM tak jedna z veľkých výhod csc fotoaparátov bude vymazana dokonale.
To píše canonista čo sa zamiloval do nového pentaxu K1 takže žiadny tupy slepý ficoVolič.
Mne je jedo cim fotim a od urcitehoscau sum a DR riesimlen kvoli vam citatelom. Nepotrebujem to anjlepsie aby som si dobre zafotil. Vsetky fotaky spomenute v recenzii foti dobre. Nemame laboratorium na testovanie a keby sme mali, zamknem ho nax-zabapdov. Pre mna su vzdy rozhodujuce realne fotky z terenu a nie nejake dpreview testy na zatisi v laboratoriu. Osobne mam k dispozucii FF NIkon, FF Sony a M43 Olympus. Zaroven mam casto k dispozicii Fuji. Snazim sa fotenie si uzivat, bez ohladu na znacku. To je pre mna prvorade, rados s fotenia. Ked si spomeniem napr. na Nikon D90, vlastne zastaraly, fotil som nim este minuly rok, stale je to dobra masinka.
Ziadna fiema ma neplati. ak je nieco dobre tak je to dobre a ak je nieco zle, tak je to zle. Klamat sa tu neda, fotky vzdy odhalia pravdu.
Vzdy sa snazim ukazat potencial fotoaparatu, vymackat z neho maximum. Kaslem na nejake testy, zaujima ma realna ziva fotografia. Otestoval som uz cez 110 fotakov (to su len tie co mam aktualne v archive). Mam moznost porovnaia, aku ma malokto. I v tomto teste som sa snazil ukazat potencial fotoaparatu, ako i porovnat ho s konkurenciou v realnom zivote fotografa,

Coraz castejsie sa stretam s tym, ze fotografi mudruju, cisto teoreticky, po precitani recanzii. Ja si robim nazor v praxi. Nemam dovod klamat a vlaste si to nemozem dovolit. Ktokolvek z vas by moje klamstvo odhalil a poslal ma do prdele.

Dakte mis slusny fotak, nemusi byt najlepsi na svete a ja si urobim radost . Lutijem tych, co im technika zatemnila mozok a zabudli na to, o com je fotografia. Fotoaparaty uz davno doaihli uroven, kedy sa ich parametrami emusime zaoberat. Ze ma EOS 80D mensi DR ako Nikon? Z eOlymus sa na neho dotiahol? No a co?

Naradej by som bol aby vsetky fotoaparaty mali rovnaku kvalitu a mohli sme sa konecne zaoberat fotografovanim a nie technickou onaniou.

EOS 80D j velmi púekny fotak. Testovany obejktiv bohuzial nedokaze vyuzit jeho potencial. Mozbo ho ale vymenit za lepsi. Kto vymeni zleho fotografa?
 
Roman Point
2016-04-21 23:23:24
príspevok od: Karol Srnec
Mne je jedo cim fotim a od urcitehoscau sum a DR riesimlen kvoli vam citatelom. Nepotrebujem to anjlepsie aby som si dobre zafotil. Vsetky fotaky spomenute v recenzii foti dobre. Nemame laboratorium na testovanie a keby sme mali, zamknem ho nax-zabapdov. Pre mna su vzdy rozhodujuce realne fotky z terenu a nie nejake dpreview testy na zatisi v laboratoriu. Osobne mam k dispozucii FF NIkon, FF Sony a M43 Olympus. Zaroven mam casto k dispozicii Fuji. Snazim sa fotenie si uzivat, bez ohladu na znacku. To je pre mna prvorade, rados s fotenia. Ked si spomeniem napr. na Nikon D90, vlastne zastaraly, fotil som nim este minuly rok, stale je to dobra masinka.
Ziadna fiema ma neplati. ak je nieco dobre tak je to dobre a ak je nieco zle, tak je to zle. Klamat sa tu neda, fotky vzdy odhalia pravdu.
Vzdy sa snazim ukazat potencial fotoaparatu, vymackat z neho maximum. Kaslem na nejake testy, zaujima ma realna ziva fotografia. Otestoval som uz cez 110 fotakov (to su len tie co mam aktualne v archive). Mam moznost porovnaia, aku ma malokto. I v tomto teste som sa snazil ukazat potencial fotoaparatu, ako i porovnat ho s konkurenciou v realnom zivote fotografa,

Coraz castejsie sa stretam s tym, ze fotografi mudruju, cisto teoreticky, po precitani recanzii. Ja si robim nazor v praxi. Nemam dovod klamat a vlaste si to nemozem dovolit. Ktokolvek z vas by moje klamstvo odhalil a poslal ma do prdele.

Dakte mis slusny fotak, nemusi byt najlepsi na svete a ja si urobim radost . Lutijem tych, co im technika zatemnila mozok a zabudli na to, o com je fotografia. Fotoaparaty uz davno doaihli uroven, kedy sa ich parametrami emusime zaoberat. Ze ma EOS 80D mensi DR ako Nikon? Z eOlymus sa na neho dotiahol? No a co?

Naradej by som bol aby vsetky fotoaparaty mali rovnaku kvalitu a mohli sme sa konecne zaoberat fotografovanim a nie technickou onaniou.

EOS 80D j velmi púekny fotak. Testovany obejktiv bohuzial nedokaze vyuzit jeho potencial. Mozbo ho ale vymenit za lepsi. Kto vymeni zleho fotografa?
Aj mne sa K1 paci preto ako vyzera ( netusim ako foti ) Mam obycajne 6D s ktorym som maximalne spokojny a pritom viem ze aj samotny canon ma lepsie tela. Co riesim viac je buduci nakup objektivov. Telo budem riesit len preto ze chcem zalohu alebo 6D co mam "vycvakam" aj to nebude pravdepodobne skor nez buduci rok.
Ja nie som ten co skuma, ja som ten čo v prvom rade foti a vela cita aj tunajsie forum.
Nemam rad urcite nepresnosti a zavadzanie A z duse nenavidim Fuji

FUJI JE SMRRRRRT
 
Roman Point
2016-04-21 23:26:53
príspevok od: Karol Srnec
Mne je jedo cim fotim a od urcitehoscau sum a DR riesimlen kvoli vam citatelom. Nepotrebujem to anjlepsie aby som si dobre zafotil. Vsetky fotaky spomenute v recenzii foti dobre. Nemame laboratorium na testovanie a keby sme mali, zamknem ho nax-zabapdov. Pre mna su vzdy rozhodujuce realne fotky z terenu a nie nejake dpreview testy na zatisi v laboratoriu. Osobne mam k dispozucii FF NIkon, FF Sony a M43 Olympus. Zaroven mam casto k dispozicii Fuji. Snazim sa fotenie si uzivat, bez ohladu na znacku. To je pre mna prvorade, rados s fotenia. Ked si spomeniem napr. na Nikon D90, vlastne zastaraly, fotil som nim este minuly rok, stale je to dobra masinka.
Ziadna fiema ma neplati. ak je nieco dobre tak je to dobre a ak je nieco zle, tak je to zle. Klamat sa tu neda, fotky vzdy odhalia pravdu.
Vzdy sa snazim ukazat potencial fotoaparatu, vymackat z neho maximum. Kaslem na nejake testy, zaujima ma realna ziva fotografia. Otestoval som uz cez 110 fotakov (to su len tie co mam aktualne v archive). Mam moznost porovnaia, aku ma malokto. I v tomto teste som sa snazil ukazat potencial fotoaparatu, ako i porovnat ho s konkurenciou v realnom zivote fotografa,

Coraz castejsie sa stretam s tym, ze fotografi mudruju, cisto teoreticky, po precitani recanzii. Ja si robim nazor v praxi. Nemam dovod klamat a vlaste si to nemozem dovolit. Ktokolvek z vas by moje klamstvo odhalil a poslal ma do prdele.

Dakte mis slusny fotak, nemusi byt najlepsi na svete a ja si urobim radost . Lutijem tych, co im technika zatemnila mozok a zabudli na to, o com je fotografia. Fotoaparaty uz davno doaihli uroven, kedy sa ich parametrami emusime zaoberat. Ze ma EOS 80D mensi DR ako Nikon? Z eOlymus sa na neho dotiahol? No a co?

Naradej by som bol aby vsetky fotoaparaty mali rovnaku kvalitu a mohli sme sa konecne zaoberat fotografovanim a nie technickou onaniou.

EOS 80D j velmi púekny fotak. Testovany obejktiv bohuzial nedokaze vyuzit jeho potencial. Mozbo ho ale vymenit za lepsi. Kto vymeni zleho fotografa?
Co sa tyka objektivu na 80ke.
Pevne verim a dufam, ze Michal tam dal poriadne Lka, tie objektivy vdaka ktorym ludia zostavaju v stajni canonu a iný si tie skla pod svojou znackou zelaju. Takze test kde sa fotak naplno ukaze.

btw. s akymi objektivmi v teste boli spravene foto 7200ky?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-04-22 06:35:00
príspevok od: Roman Point
Co sa tyka objektivu na 80ke.
Pevne verim a dufam, ze Michal tam dal poriadne Lka, tie objektivy vdaka ktorym ludia zostavaju v stajni canonu a iný si tie skla pod svojou znackou zelaju. Takze test kde sa fotak naplno ukaze.

btw. s akymi objektivmi v teste boli spravene foto 7200ky?
16-80
 
JohnNewton
2016-04-24 15:21:07
príspevok od: blahoslav J B Art
keby ludia, co skumaju fujiny, zobrali radsej do ruk svoje canoniny, nikoniny, soniny, ci ine -iny ...
a miesto skumania fotili ... mohli byt aspon o slepaci krok dalej
..... aj ked beriem na vedomie, ze nie kazdy chce byt lepsim fotografom
Zvykaj si na demokraciu, každý robí čo uzná za vhodné, Ty stále zápasíš s predstavou lepšieho fotografa
 
Roman Point
2016-06-17 19:25:30
http://cameratimes.org/canon-eos-80d-sensor-review-dxomark-dynamic-performer/
 
Roman Point
2016-06-18 10:48:34
Najvyššie skóre v rámci Canon snimacov aké doteraz bolo na DxO namerané.
 
Johnnny
2016-06-18 11:16:53
príspevok od: Roman Point
Najvyššie skóre v rámci Canon snimacov aké doteraz bolo na DxO namerané.
Vysledok je to velmi slusny a ten DR skutocne velmi pekne poskocil ak ho porovnam s minulou generaciou u ktorej bol vlastne rovnaky ako v predminulej a asi by sim mohol pokracovat

V kombinacii s STM objektivmi ktorych cena je skor dobrovolnym prispevkom moze clovek dostat skutocne dobry na stroj na fotenie, ale aj video
 
Roman Point
2016-06-18 13:25:28
príspevok od: Johnnny
Vysledok je to velmi slusny a ten DR skutocne velmi pekne poskocil ak ho porovnam s minulou generaciou u ktorej bol vlastne rovnaky ako v predminulej a asi by sim mohol pokracovat

V kombinacii s STM objektivmi ktorych cena je skor dobrovolnym prispevkom moze clovek dostat skutocne dobry na stroj na fotenie, ale aj video
Ja to skôr beriem ako dobrý signál pred príchodom 5D4 a 6D2. Pokiaľ použijú rovnakú technológiu snímača a procesor digic6 digic7 tak sa budeme pohybovať teoreticky na hodnotách okolo 14Ev a viac čo sa týka DR.
 
Roman Point
2016-06-19 08:29:53
A6300 vs. 80D


https://youtu.be/0AIXHczdM4k
 
Johnnny
2016-07-04 07:40:10
Tada mala otazocka. Poslednu doby premyslam nad vymenou 7D za nieco aktualnejsie. Premyslal som nad Fuji (vadi mi grip a ceny objektivov), OMD Em-1 (vadi mi velkost snimaca a s nim spojena hlbka ostrosti a tiez drahe skla) a nakoniec opat nieco od Canonu. 80D ma dost zaujalo ako univerzalny fotak a nove STM "skla" su prakticky za babku a pritom so slusnym vystupom. Zaujima ma ale, ci ma niekto skusenost s takou 15-85 na 24MPix. Je to starsie sklo so skvelym rozsahom, takze by som sa ho nerad vzdaval aj ked 18-135 STM by mohla byt slusna nahrada.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované