Hore

Nikon D600

Prvý dotyk

Prišiel, videl, nafotil, zhrabol TOP a odišiel. Asi tak by sa dalo charakterizovať pôsobenie aj tretieho plnoformátu od Nikonu v našej redakcii.

Po prečítaní špecifikácií v deň vydania som bol nadšený snáď zo všetkého až na tri veci – autofokusový systém, maličké telo a ovládacie prvky v štýle D90/D7000. Po prvom vyskúšaní sa mi tieto obavy potvrdili a vadili natoľko, že som bol pripravený zahodiť myšlienku kúpy za hlavu. O tomto viac ale neskôr.

Pozrime sa radšej na klady, ktoré vás potešia hneď na prvý pohľad pokiaľ prechádzate napríklad z modelu D7000. Hľadáčik je väčší a so 100% pokrytím. Áno, je väčší, aj keď sa mi to na prvý pohľad nezdalo – chvíľu predtým som sa totiž pozeral do domáceho kina, ktoré má namiesto hľadáčika model D4.

Grip je malý, ostro rezaný, ale fotoaparát sa drží príjemnejšie ako D7000 (a po týždni si naň ruka naozaj zvykne). Ovládacie prvky sú rozložené až na pár detailov rovnako, takže predchádzajúci majitelia D7000 by nemali mať akýkoľvek problém pri prechode. Celkovo je D600 oproti D7000 mierne ťažšia a bucľatejšia, stále si však zachováva veľmi kompaktné rozmery a dobrú hmotnosť, čo ocenia hlavne krajinári a turisti.

Čo ma pri prvom vyskúšaní ešte zaujímalo bolo ako veľmi D600 pri cvaknutí „kope“ - tu musím povedať, že chod zrkadielka mi prišiel pomerne tichý a kultivovaný, bez nejakej spätnej väzby, čo ma samozrejme potešilo. Vyskúšal som si aj ISO a šum, ale tomu sa bližšie budem venovať neskôr.


Špecifikácie

Pozrime sa, ako model D600 prezentuje oficiálna stránka firmy Nikon.

  1. 24,3-megapixlový snímač CMOS formátu FX (fullframe) s vynikajúcim odstupom signálu od šumu a širokým dynamickým rozsahom. Poskytuje mimoriadne detailné snímky s jemným stupňovaním odtieňov.
  2. Mimoriadne citlivé automatické zaostrovanie s 39-bodovým systémom automatického zaostrovania Multi-CAM4800: poskytuje rýchle a presné pokrytie celého obrazového poľa. Automatické zaostrovanie má citlivosť až –1 EV a stredové body sú kompatibilné s hodnotou f/8.
  3. Citlivosť ISO 100–6 400: rozšíriteľná až na ISO 25 600 a minimálne až na ISO 50. Umožňuje použitie kratších časov uzávierky na získanie detailných snímok s minimálnym šumom.
  4. Funkcia D-Movie s viacerými režimami pracuje v dvoch formátoch – zaznamenáva videosekvencie vo formáte FX a DX s rozlíšením Full HD (1 080p) pri frekvencii snímania 30p, 25p a 24p. Maximálny čas zaznamenávania videa je približne 29 minút a 59 sekúnd. Ponúka nekomprimovaný výstup HDMI do externých zariadení a zvuk na úrovni Hi-Fi.
  5. Systém spracovania obrazu EXPEED 3 so 14-bitovou A/D konverziou a 16-bitovým spracovaním obrazu na dosiahnutie vynikajúceho stupňovania odtieňov.
     
  6. Vysokodynamický rozsah (HDR): ideálny pre scény s vysokým kontrastom. Jedným stlačením spúšte sa zhotovia dva zábery, ktoré vytvoria snímku s mimoriadne širokým dynamickým rozsahom, nízkou úrovňou šumu a bohatým stupňovaním farieb.
  7. Aktívna funkcia D-Lighting: zaznamenajte viac detailov vo vysokokontrastných svetelných podmienkach. Aktívna funkcia D-Lighting od spoločnosti Nikon automaticky zachováva detaily v tmavých aj svetlých oblastiach, čím vytvára nádherné snímky s prirodzeným kontrastom.
  8. Systém detekcie motívu: obrazový snímač fotoaparátu a jeho 2 016-pixlový snímač RGB poskytujú systému detekcie motívu presné údaje, čím sa optimalizujú hodnoty expozície, automatického zaostrovania a vyváženia bielej farby tesne pred stlačením tlačidla spúšte na získanie ostrých snímok.
  9. Časozberné snímanie: pomocou intervalového snímania aktivujte uzávierku vo vopred určených intervaloch. Pomocou časozberného snímania môžete uložiť snímky ako videosekvencie a zrýchlene si prezrieť pomalú akciu s rýchlosťou prehrávania 24- až 36 000-násobne rýchlejšou ako normálne.
  10. Nastavenia Picture Control umožňujú pred zaznamenaním prispôsobiť vzhľad statických snímok a videosekvencií jemným doladením parametrov, ako sú ostrosť, sýtosť a odtieň.
  11. Presný 8-centimetrový (3,2-palcový) monitor LCD VGA s 921 000 bodmi a automatickou reguláciou jasu monitora. Pri prehrávaní zaručuje jasné a ostré snímky s reprodukciou širokej škály farieb.
  12. Výkonný hľadáčik približne so 100-percentným pokrytím obrazového poľa a 0,7-násobným zväčšením. Ponúka režim orezania na formát DX s označením hľadáčika.
  13. Sériové snímanie rýchlosťou 5,5 snímky za sekundu: zachytáva rýchlo sa pohybujúcu akciu rýchlosťou 5,5 snímky za sekundu.
  14. Režim tichej expozície: dokonale sa hodí na diskrétne fotografovanie, pretože v tomto režime je redukovaný hluk návratu zrkadla po expozícii.
  15. Systém vyváženia zrkadla: minimalizuje kmitanie zrkadla pri pohybe nadol, predlžuje čas sledovania a poskytuje viac času na automatické zaostrenie – to je jeden z dôvodov, prečo fotoaparát D600 dokáže automaticky zaostrovať a sledovať zaostrenie aj pri rýchlom sériovom snímaní.
  16. Kompaktný, ľahký a odolný: vytvorený, aby odolal náročným podmienkam. Fotoaparát sa pýši vrchným a zadným krytom zo zliatiny horčíka a váži len 760 gramov (bez batérie). Je rovnako odolný voči vplyvom počasia ako profesionálna jednooká zrkadlovka Nikon D800 a ponúka zvýšenú odolnosť proti vlhkosti a prachu.
  17. Dvojosový elektronický virtuálny horizont: môžete skontrolovať polohu fotoaparátu vzhľadom k vodorovnej rovine a jeho sklon (prednú alebo zadnú rotáciu) pomocou monitora LCD alebo hľadáčika.
  18. Dva sloty na kartu SD: dva sloty na pamäťovú kartu SD ponúkajú zlepšenú flexibilitu snímania. Keď sa prvá karta zaplní, použite druhú, alebo zaznamenávajte statické snímky na jednu a videosekvencie na druhú kartu. Kompatibilita s kartami SDXC a UHS-I.
  19. Bezdrôtový prenos: pomocou voliteľného mobilného adaptéra WU-1b od spoločnosti Nikon môžete snímky uložené vo fotoaparáte D600 zdieľať priamo s inteligentným telefónom alebo tabletom, prípadne diaľkovo ovládať fotoaparát prostredníctvom inteligentného zariadenia.


Dizajn a ergonómia

Predná strana

Ak by niekto čakal dizajnérsky výstrelok, tak čakal zbytočne. Nikon D600 sa drží osvečenej koncepcie. Na prednej strane tak nájdeme dominantný kovový bajonet pre uchytenie objektívu + jeho poistku, funkčné tlačidlo a tlačidlo na kontrolu hĺbky ostrosti – obe tieto tlačidlá sú cez menu programovateľné na väčšinu funkcií spojených s expozíciou, či uzamknutie odpálenia externého blesku. Ďalej tu nájdeme pomocné svetlo autofokusu, vstavaný mikrofón či predný infračervený prijímač. Na pravej strane sa nachádza grip na uchopenie zhora ohraničený klasicky červeným doplnkom. Ako som už spomínal – grip mi prišiel pomerne ostro rezaný a zozačiatku dokonca nepríjemný na držanie. Podčiarknuté malými rozmermi a absenciou batériového gripu boli prsty namačkané, alebo pre zmenu malíček voľne poletoval pod prístrojom. Nad gripom nájdeme pomocný otočný volič. Nechýbajú označenia modelu a veľkosti senzoru.

Ľavá strana

Na ľavej strane nájdeme tlačidlá na ovládanie výklopného blesku a expozičného bracketingu, rovnako ako od modelu D7000 zaužívané tlačidlo/páčka na ovládanie zaostrovacieho systému.

Pod gumenými záslepkami potom vstup na mikrofń a výstup na slúchadlá, microUSB a HDMI vstupy a slot na pripojenie GPS modulu.

Pravá strana

Pravá strana azda ako pri všetkých fotoaparátoch slúži na samotné držanie prístroja a tak sa tu okrem dvierok, ktoré vedú k dvom šachtám na SD karty, nenachádza nič iné. Šachty sú ako je v poslednej dobe dobrým zvykom dve. Samozrejme sa dá nastaviť, či sa na druhú kartu má ukladať záloha alebo sú tu možnosti pretečenia, keď dojde miesto na prvej karte alebo nakoniec možnosť ukladania RAWu na jednu a JPEGu na druhú kartu.

Spodná strana

Spodná strana je podobne nudná ako na väčšine fotoaparátov – nájdeme tu iba statívový závit, pod gumenou záslepkou kontakty na pripojenie batériového gripu MB-D14 a kryt šachty na batériu EN-EL15 s ktorou vydrží na jedno nabitie fotoaparát cca 900 snímok. Celá platforma je pomerne široká a tak ani pri väčších rýchloupínacích doštičkách nehrozí nejaký výrazný presah.

Horná strana

Konečne sa dostávame k niečomu zaujímavejšiemu. Horná strana je okupovaná výklopným bleskom a sánkami pre externý blesk, ktoré sa nachádzajú v osi s objektívom. Naľavo od sánok nájdeme otočný volič programov na aký sme zvyknutí z nižších modelov ako D7000 či D5200. Peknou vychytávkou je zámok aretácie tohto voliča. Pod ním sa nachádza otočný volič spúšte, ktorý má rovnako poistku proti náhodnému otočeniu.

Pravá strana patrí stavovému displeju a tlačidlám na korekciu expozície, štart a zastavenie videosekvencie či nastavenie merania expozície. Samozrejmosťou je spúšť s otočným prepínačom vypnutia a zapnutia prístroja.

Zadná strana

Dominantou zadnej strany Nikonu D600 je 3,2“ TFT LCD displej s 921 000 bodmi, ktorý sa nevyklápa. Nad ním sa nachádza optický hľadáčik s dioptrickou korekciou.

Naľavo od displeja nájdeme rad ovládacích tlačidiel, napravo potom reproduktor, tlačidlo na spustenie infopanela, prepínač funkcie fotoaparátu z vytvárania fotografií na videosekvenciu, či spustenie živého náhľadu. Ďalej sa tu nachádza 4-smerný volič na pohyb v menu, či výber zaostrovacieho bodu s potvrdzujúcim OK tlačidlom. Okolo neho sa nachádza zámok ostriaceho bodu. Nakoniec tu máme ešte AE-L/AF-L tlačidlo a hlavný otočný volič. „Odkladací“ priestor na palec je dobre tvarovaný a príjemne pogumovaný. V hornej časti však bude guma jednoducho náchylná na odlepenie.

Novinky a fakty

Hlavným lákadlom modelu D600 je samozrejme 24 megapixelový plnoformátový snímač typu CMOS s maximálnym rozlíšením 4016 x 6016 pixelov. Podporený obrazovým procesorom EXPEED 3, ktorý zabezpečuje použiteľnosť aj vyššieho ISO pri malej miere šumu. K tomu 14-bitový AD prevodník a 16-bitové spracovanie obrazu – to už sú pekné parametre. Ale pekne poporiadku.

Telo s rozmermi 141 x 113 x 82mm a váhou 760g je vyrobené z polykarbonátu a horčíka a je utesnené voči vplyvom počasia a otrasom. Rozmery sú teda dosť podobné modelu D7000, hoci D600 pôsobí akoby oproti menšiemu súrodencovi bol na steroidoch. Grip je síce dostatočne veľký, no pre mužov s väčšími rukami to stačiť aj tak nebude a prídavný batériový grip bude vítaný. K tomu mi prišiel výrazne ostrejší oproti modelom D7000 a D90 a tak dlhšie fotografovanie, najmä s ťažším objektívom bolo pomerne nepríjemné.

Hľadáčik

Hľadáčik je relatívne veľký a jasný, ponúkajúci 100% pokrytie obrazového poľa a 0,7-násobné zväčšenie. Veľkosťou sa síce nemôže rovnať hľadáčikom na modeloch D800 a D4, ale je porovnateľný s tým, ktorý nájdeme na D300s. Samozrejme je konštruovaný za pomoci pentaprizmatického hranola.

Displej

Displej má veľkosť uhlopriečky 3,2“ a je pokrytý 921 000 bodmi. Podanie farieb je dobré, hoci klasicky nikoňácke – ťahá mierne do žlta. Pozorovacie uhly takisto slušné. Niekomu môže chýbať výklopný displej – hlavne pri natáčaní videa. Mne pri testovaní nechýbal a ak sa pozriem na výklopný displej modelu D5200 – kĺb na ľavej strane displeja sa mi nepozdáva. Také Sony Alpha 99 má výklopný mechanizmus displeja zvládnutý oveľa lepšie. Okrem iného bolo vylepšené krycie sklo, zmenšená vzdialenosť displeja od krycieho skla a bol pridaný senzor okolitého osvetlenia.

Stavový displej na hornej strane aparátu je vynikajúcou pomôckou. Od rýchleho zobrazenia dôležitých informácií až po nastavenia. V podstate je zhodný so stavovými displejmi modelov D7000 a D90.

Menu

Menu sa drží klasickej šablóny výrobcu. Na ľavej strane v stĺpci sa nachádzajú ikony, ktoré označujú jednotlivé podsekcie - prehrávanie, fotografovanie, užívateľské funkcie, nastavenia, retušovanie a vlastné menu. Hlavnou časťou obrazovky sú potom jednotlivé podsekcie, v ktorých sa pohybuje za pomoci 4-smerného tlačidla. Položky v menu sa samozrejme menia podľa zvoleného expozičného režimu.

Vstavaný blesk

Vstavaný blesk má smerové číslo 12 a tak klasicky poslúži len na osvetlenie menších miestností. Tlačidlo na vyklopenie blesku funguje spoľahlivo a peknou vychytávkou je, že nie je možné blesk vyklopiť pokiaľ je prístroj vypnutý. Nestane sa vám tak to, že sa blesk náhodou vyklopí a vylomí pri pobyte v brašni. Pre strobistov je samozrejme plusom, že funguje aj v Commander móde a dajú sa za jeho pomoci odpaľovať diaľkovo externé blesky v rámci systému CLS.

Dynamický rozsah

Podľa testov DxO Labs má snímač v D600ke dynamický rozsah vynikajúcich 14,2EV a v tomto ohľade sa zaradil na celkové druhé miesto za svojho väčšieho súrodenca D800/E so 14,4EV. Umožňuje tak fotografom zachrániť oveľa viac informácií v miestach, ktoré sa zdali prepálené, alebo naopak podexponované.

 

Čo sa dá z vysokokontrastnej scény spraviť pár potiahnutiami v Lightroome.

ISO a miera šumu

Natívne hodnoty sú 100-6400, čo je celkom príjemný rozsah. Ak pôjdeme do boostu, dostaneme sa na hodnoty 50-25600. Pri ISO 3200 sa šum začína výraznejšie prejavovať, na hodnote 6400 sa použiteľnosť a viditeľnosť detailov končí. Vyššie hodnoty sa samozrejme dajú využiť v krajných situáciách, ale odporúčam skôr potom fotografovať do čiernobiela. Odstupňovanie môžete vidieť na fotografiách dole. AutoISO je spoľahlivé a neženie sa vďaka dynamickému rozsahu snímača do zbytočne vysokých čísel.

  

Expozícia a závierka

O meranie expozície sa stará 2016-bodový RGB senzor, ktorý spolupracuje s aktívnym D-lightingom, autofokusom, vyvážením bielej farby či detekciou tvárí.

Závierka má rozsah časov od 30s až po 1/4000s. Tu sa môže zdať, že by si D600ka zaslúžila až 1/8000s, ale možnosť znížiť hodnotu ISO o 1EV zo 100 na 50 túto chybičku krásy v 90% situácií zastúpi. Čo sa niekomu na prvý pohľad nemusí páčiť je tendencia fotografie mierne podexponovať, aby sa zachovala kresba v jasoch. Akoby fotoaparát počítal s následným post-procesom, kde sa dajú veľmi pekne vytiahnuť informácie z tieňov.

Maximálna rýchlosť sériového snímania je 5,5 snímkov za sekundu a ani pridanie batériového gripu ho nezrýchli. Synchro čas s bleskami je 1/200s a mechanizmus je testovaný na 150000 cyklov.

Autofokus

O zaostrovanie sa na Nikone D600 stará AF Multi-CAM4800 FX modul. Ide o prerobený a vylepšený zaostrovací systém z modelu D7000, ale prispôsobený na plnoformátové prístroje. Má 39 zaostrovacích bodov sústredených dosť výrazne na stred obrazového poľa. Deväť bodov je krížového typu. Autofokus sa dá prepnúť aj na 21, 9 alebo jeden zaostrovací bod.

Kompatibilita bola zvýšená až na F/8, takže bude autofokus spoľahlivo fungovať aj pri teleobjektívoch so svetelnosťou f/4 a nasadeným telekonvertorom 2,0x.
Módy zaostrovania sú AF-S (autofocus single), AF-C (continous) a AF-A, ktorý vyhodnocuje, či je snímaný objekt statický alebo sa pohybuje a podľa toho automaticky prepína medzi prvými dvomi režimami.

Video a Timelapse

Pre nadšencov natáčania videa je D600 vybavená možnosťou natáčania do formátov MPEG-4 a AVC/H.264 vo Full HD a HD rozlíšení – 1080@30p, 25p a 24p, 720@60p, 50, 30p a 25p.

Disponuje možnosťou natáčania až 30 minútových videosekvencií a je vybavený Mono mikrofónom a Mono reproduktorom. Samozrejmosťou sú stereo-jacky 3,5mm na vstup aj výstup.

Možnosť výberu snímanej oblasti či nekomprimovaný HDMI výstup sú pekné bonusy.


Oproti svojmu APS-C súrodencovi disponuje D600 okrem možnosti intervalového fotenia aj možnosťou vytvorenia timelapse videosekvencie priamo vo fotoaparáte. Nemusíte teda fotografie nahrávať do počítača a prehnať ich softvérom na výrobu timelapse, ale D600ka to spraví za vás a to do formátu .mov.


Plusy a mínusy

+ 24,3 mpx full-frame senzor

+ 2016px meranie expozície

+ kompaktné a ľahké telo (nie kompletne horčíkové telo)

+ timelapse

+ dynamický rozsah

+ ISO a AutoISO

+ slušný hľadáčik so 100% pokrytím

+ dobrá ergonómia a rozloženie ovládacích prvkov

+ Nikon CLS systém

+ dve šachty na pamäťové karty


- pomalší autofokus

- rozsah zaostrovacích bodov

- ostrý, malý grip


Nikon D600 vs. D7000

Nikon D600 je prakticky postavený na tele D7000, to je výhoda pre všetkých, ktorí chcú z D7000 upgradovať na Full Frame. Ovládanie im bude dobre známe a prechod bude bezbolestný. Poteší väčší hľadáčik, ale nie slabšie pokrytie scény AF senzormi. AF modul je ten istý, mierne upravený, ale veľkostne neprispôsobený FF fotoaparátu. To je jediné mínus oproti D7000. Nikon D600 má vyššie rozlíšenie, lepší dynamický rozsah, nižší šum. V mnohom doháňa profesionálny model D800. Prednosťou je aj lepšia možnosť práce s hĺbkou ostrosti.


Nikon D600 vs. D800

Nikon D800 je považovaný za fotoaparát kinofilmového formátu s najlepším obrazovým výstupom. Nikon D600 má prakticky rovnaký dynamický rozsah a úroveň šumu. Nikon D800 a najmä D800E poskytuje ešte viac drobných detailov. Náročných užívateľov u D800 viac uspokojí automatické zaostrovanie, väčší hľadáčik a lepšie spracovanie. D600 ale ponúka porovnateľnú obrazovú kvalitu v ľahšom a kompaktnejšom tele, spracovanie je na nižšej ale stále veľmi dobrej úrovni.


Nikon D600 a konkurencia

Hlavným a asi zatiaľ jediným konkurenčným modelom je Canon EOS 6D. Obrazovo je vyrovnaným súperom, mierne zaostáva v niektorých parametroch. AF bodov má len 11, pokrytie hľadáčiku je 97% na rozdiel od 100% pokrytia Nikonu D600. Boduje ale zabudovaným WiFi a GPS.


Praktické skúsenosti a záver

Musím priznať, že v podstate všetko, čo mi na Nikone D600 pri prvom zoznámení sa vadilo, sa počas troch týždňov, ktoré som mal na recenziu rozplynulo. Ostrosť gripu sa vyriešila zvykom, zaostrovanie je postačujúce na 90% fotografických žánrov – treba ale počítať s tým, že rýchlosť ostrenia alebo rozsah zaostrovacích bodov nie je práve najlepší na rýchlejšie žánre ako napríklad šport – letiaci ruksak, alebo čajku to dobre zaostrí len s problémami. D600 som vyskúšal či už pri klasickej ePhoťáckej prechádzke centrom Bratislavy, na párty, makrofotografii, či fotení v ateliéri a srší zo mňa spokojnosť.

Ovládacie prvky ktoré sú rozložené podobne ako na modeloch D90 alebo D7000 sú pre väčšinu ľudí prechádzajúcich práve z týchto modelov asi lepším riešením ako tie na D300/D800/D4. To, že sú obidva kruhové voliče – či už volič režimov, alebo sériového snímania blokované proti nechcenému otočeniu je super. Čo mi trochu vadilo bolo prehodenie ovládacích tlačidiel ISO, či Quality oproti mojej vlastnej D90, takže sa často stávalo že som sa „preklikol“.

Čo sa týka obrazovej kvality, nemám Nikonu D600 čo vytknúť. Je proste vynikajúca. 24 megapixelov je bohate postačujúcich a na plnoformátový snímač to nie je ani prehnané. S RAWmi sa dá ešte stále celkom slušne pracovať aj na staršom počítači, hoci doba spracovania je oproti 12, či 16mpx asi štvornásobná. Procesor fotoaparátu snímanie aj to sekvenčné zvláda dobre. Pri zapnutom RAW + JPEG sa ale aj on trochu zapotí – predsa len 24mpx je 24mpx.

Dynamický rozsah a ISO sú vynikajúce a dávajú fotografovi plno možností zachrániť aj situtácie, ktoré zdanlivo vyzerajú neodfotiteľne. Čo sa týka vyváženia bielej, nemám výhrady – automatika funguje vo väčšine prípadov spoľahlivo, no v prípade, že je interiér veľmi farebný, tak nemá šancu.

Hoci som zástancom názoru, že video v zrkadlovke nemá čo hľadať, vývoj sa nedá zastaviť a musí sa nechať, že to ponúka užívateľom viac možností. Automatické preostrovanie na objekt počas sekvencie je fajn. Ďalšou peknou vlastnosťou je natáčanie časozberných sekvencií, ktoré teda nenúti užívateľov nahrávať intervalovo odkrokované snímky do počítača a tam ich spájať.

Na internete sa krátko po uvedení do predaja objavilo plno nespokojných reakcií, že snímač sa po niekoľkých expozíciách začína špiniť prachom alebo olejovými škvrnami. Vzniklo aj timelapse video, ktoré tento jav dokumentuje. Je možné, že išlo o zlú várku, alebo alebo výrobnú chybu. Po ďalších skúsenostiach sa ukázalo, že po cca 3000 cvaknutiach mechanizmu tento jav mizne. Na nami testovanom kuse sa daná závada však neprejavila ani pri cca 3500 cvaknutiach či už normálneho alebo časozberného charakteru.

Bohužiaľ do redakcie nám prišla D600 s objektívom Nikkor 24-70/2,8 a tak nemôžem posúdiť správanie sa so setovým 24-85/3,5-4,5 objektívom. Čo sa celkovo objektívov týka, D600 nemá problém so žiadnym z testovaných skiel – či už išlo o spomínanú 24-70, alebo 85/1,4G, 85/1,8D, 50/1,4G, 50/1,8G, 14-24/2,8, 105/2,8 alebo 70-200/2,8. Nemali sme bohužiaľ možnosť odtestovať správanie sa s nejakým DX objektívom a tak v recenzii žiadne fotografie z DX módu, ktorý je nastavený na 10,5mpx nenájdete.

Pre koho je teda D600 určený? Pre nadšených fotoamatérov, ktorí nemajú hlboko do vrecka, pre ľudí, ktorí si potrpia na špičkovú obrazovú kvalitu, no vyžadujú malé a ľahké telo napríklad na turistiku, pre tých, ktorí chcú plnoformátový prístroj s celou výbavou a neminúť pritom viac ako za nové auto. Ak sa totiž pozrieme na kroky firmy Nikon v predstavovaní nových objektívov v nedávnej dobe, je to celkom jasné. Vydali nové pevné objektívy so svetelnosťou f/1,8 a označením G. (28,50 a 85), Ďalej stabilizované „štvorkové zoomy“ 16-35/4 VR, 70-200/4 VR a 28-300/3,5-5,6 VR. Nesmie sa zabúdať ani na už spomínaný setový 24-85/3,5-4,5. Keď si to človek dá všetko dokopy tak mu z toho vyjde, že Nikon je na vstup do sveta lacného plnoformátu pripravený o niečo málo lepšie ako napríklad konkurenčný Canon s jeho modelom 6D, pre ktorý nové objektívy začínajú vychádzať v podstate až teraz.


Ešte pred pár dňami som plánoval do recenzie vložiť aj úvahu o cene tohto prístroja. 2000€ za telo sa nám v redakcii zdalo prehnane veľa a je to tak. So zľavami, ktoré sa ale v posledných dňoch objavujú, telo D600ky vyjde už na 1600€, čo je podľa môjho názoru primeraná cena. Nadávať budú hlavne tí, ktorí si fotoaparát kúpili predtým. Uvidíme, či to bola iba chvíľková akcia pred Vianocami na zvýšenie predaja, alebo táto cenovka ostane aj po novom roku. Ak áno, pôjde o skutočne prvý lacný fullframe a podľa môjho názoru o bestseller.


Nakoniec pridávam hodnotenie, ktoré aj po prvotnej skepse znie – TOP redakcie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
IO-NR
2012-12-21 10:27:32
Podla zahranicnych stranok a oficialneho popisu je hladacik u D600 rovnako velky ako maju D4/D800 - naozaj je tam nejaky velky rozdiel pri priamom porovnani? AF ma viac bodov ako napr. Canon 6D, ale vzhladom k rozlozeniu v hladaciku su skoro "rovnako uzitocne". Nikon ma miernu vyhodu v uplnych rohoch za svetla, Canon zasa v zaostrovani v tme...
 
Jozi Mačutek
2012-12-21 10:45:50
čo dodať fajna podrobna recenzia dobreho stroja s pomerom cena vykon lebo taka kvalita na 1600€ je dosť pekná ...
 
dePappa
2012-12-21 10:48:42
príspevok od: IO-NR
Podla zahranicnych stranok a oficialneho popisu je hladacik u D600 rovnako velky ako maju D4/D800 - naozaj je tam nejaky velky rozdiel pri priamom porovnani? AF ma viac bodov ako napr. Canon 6D, ale vzhladom k rozlozeniu v hladaciku su skoro "rovnako uzitocne". Nikon ma miernu vyhodu v uplnych rohoch za svetla, Canon zasa v zaostrovani v tme...
magification 0.72x vs 0.70x... ale netusim ci to v reale je nejaka zmena...
 
marcus_labeo
2012-12-21 11:14:18
príspevok od: dePappa
magification 0.72x vs 0.70x... ale netusim ci to v reale je nejaka zmena...
Tu je porovnanie veľkostí tých OVF: http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d600/3
 
kozakm
2012-12-21 11:34:24
príspevok od: dePappa
magification 0.72x vs 0.70x... ale netusim ci to v reale je nejaka zmena...
Ne, jsou přesně stejné, oba 0,7x
 
yves998
2012-12-21 12:29:32
Podrobny test,super,vlastne jedina vec ktora ma na Nikon `vadi` je neprehladny tipovy lineup s matucim cislenym oznacenim.......zlaty Canon:60D,7D,5D,1D ))))
 
marian
2012-12-21 12:30:29
Mal som ho moznost odskusat a cvaknut si nim par veci na prezentacii Nikonu asi so 4 sklami. Nakolko nemam velke ruky drzanie perfektne oproti D5000 alebo D3000 , ktore su pre mna male.Uneseny som bol hlavne dinamickym rozsahom.Absolutne ziadne problemi na detailoch v tienoch a svetlych castiach za oknom obchodneho domu.Skoda ze som mal moznost sa s nim zoznamovat len asi hodinku.Ale mne osobne sedel a velmi sa mi pacil.Asi naj sklo ktore som na nom skusal bolo Nikon 14-24mm f2,8G
 
kozakm
2012-12-21 12:41:19
príspevok od: yves998
Podrobny test,super,vlastne jedina vec ktora ma na Nikon `vadi` je neprehladny tipovy lineup s matucim cislenym oznacenim.......zlaty Canon:60D,7D,5D,1D ))))
A jak do toho zapadá 6D?
 
Tomáš Muška
2012-12-21 12:49:05
príspevok od: yves998
Podrobny test,super,vlastne jedina vec ktora ma na Nikon `vadi` je neprehladny tipovy lineup s matucim cislenym oznacenim.......zlaty Canon:60D,7D,5D,1D ))))
neviem čo sa ti nezdá...

rada XXXX - DX amatér + DX poloprofi
rada XXX - FX amatér + FX poloprofi
rada X - FX profi

ak rátam, že D90 a D300s sú výbehové modely už, ktoré sa na trhu držia už iba kvôli dobrým predajným číslam...

k hľadáčiku... nech mi tvrdí kto chce čo chce, v D600 ten hľadáčik nie je tak veľký ako v D800 - minimálne pocitovo nie...
 
kozakm
2012-12-21 13:41:36
príspevok od: Tomáš Muška
neviem čo sa ti nezdá...

rada XXXX - DX amatér + DX poloprofi
rada XXX - FX amatér + FX poloprofi
rada X - FX profi

ak rátam, že D90 a D300s sú výbehové modely už, ktoré sa na trhu držia už iba kvôli dobrým predajným číslam...

k hľadáčiku... nech mi tvrdí kto chce čo chce, v D600 ten hľadáčik nie je tak veľký ako v D800 - minimálne pocitovo nie...
Pocity jsou děsná sviňa, čísla hovoří jasně
 
Tomáš Muška
2012-12-21 13:56:20
príspevok od: kozakm
Pocity jsou děsná sviňa, čísla hovoří jasně
tak sa do oboch pozri... čísla môžu hovoriť jasne, ale 3 ľudia v redakcii nie sú slepí...
 
samophoto
2012-12-21 15:14:14
príspevok od: Tomáš Muška
neviem čo sa ti nezdá...

rada XXXX - DX amatér + DX poloprofi
rada XXX - FX amatér + FX poloprofi
rada X - FX profi

ak rátam, že D90 a D300s sú výbehové modely už, ktoré sa na trhu držia už iba kvôli dobrým predajným číslam...

k hľadáčiku... nech mi tvrdí kto chce čo chce, v D600 ten hľadáčik nie je tak veľký ako v D800 - minimálne pocitovo nie...
rada XX je ?? amatér + poloprofi + profi výbehovo-volnočasová ?
v žiadnom prípade sa nikoho nechcem dodknúť , dalo by sa to porovnat ku canonu ?
3100
5100
7000
90
 
slavmiro
2012-12-21 15:14:17
Fajn recenzia, mohla byt dlhsia, cakal som ju z pera sefredaktora, ale aj tak OK. Zhoduje sa na 99% s mojimi skusenostami. Ohladom spomenuteho vyklapania blesku zpriahnuteho s On/Off som mal pocit dejavu. Nemoznost testovat DX skiel na D600 mi nechyba ale to by nemal byt problem pre majitela D90.

Cena 1.990 EUR za telo bez zliav je lepsi deal ako funkcne menej vybavena 6D. 5 rokov dozadu som platil 1.590 za D300, mozno v lepsom tele ale parametrami dnes prekonane 2-nasob.
 
samophoto
2012-12-21 15:29:31
príspevok od: kozakm
Pocity jsou děsná sviňa, čísla hovoří jasně
Výhody Nikon ......................D800..............Nikon D600

Oveľa vyššia pravda rozlíšenie..36.2 MP..... proti 24.2 MP


O niečo väčší hľadáčik.......0,72 x.........proti 0,70 x

Zhruba 10% väčší hľadáčik
zdroj :http://snapsort.com/compare/Nikon-D600-vs-Nikon-D800
 
Tomáš Muška
2012-12-21 15:34:22
príspevok od: samophoto
rada XX je ?? amatér + poloprofi + profi výbehovo-volnočasová ?
v žiadnom prípade sa nikoho nechcem dodknúť , dalo by sa to porovnat ku canonu ?
3100
5100
7000
90
rada XX momentálne nie je... ak neberieme ako som už vyššie písal D90, ktorá je ešte stále v predaji, hoci už má svojho nástupcu
 
kozakm
2012-12-21 16:18:57
príspevok od: samophoto
Výhody Nikon ......................D800..............Nikon D600

Oveľa vyššia pravda rozlíšenie..36.2 MP..... proti 24.2 MP


O niečo väčší hľadáčik.......0,72 x.........proti 0,70 x

Zhruba 10% väčší hľadáčik
zdroj :http://snapsort.com/compare/Nikon-D600-vs-Nikon-D800
Kromě jakéhosi pochybného srovnávače všude jinde uvádějí u D800 zvětšení hledáčku 0,7x, i Nikon samotný: http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Products/Product/Digital-SLR-Cameras/25480/D800.html
 
samophoto
2012-12-21 18:43:23
príspevok od: kozakm
Kromě jakéhosi pochybného srovnávače všude jinde uvádějí u D800 zvětšení hledáčku 0,7x, i Nikon samotný: http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Products/Product/Digital-SLR-Cameras/25480/D800.html
celkom s tebou nemôžem súhlasiť,
Zväčšenie hľadáčika 0.70x Približne. ( preklad )
Viewfinder Magnification 0.70x Approx.
Nikon samotný: http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Products/Product/Digital-SLR-Cameras/25480/D800.html
 
slavmiro
2012-12-21 19:00:00
príspevok od: kozakm
Kromě jakéhosi pochybného srovnávače všude jinde uvádějí u D800 zvětšení hledáčku 0,7x, i Nikon samotný: http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Products/Product/Digital-SLR-Cameras/25480/D800.html
fotil som skoro 2 hodiny sucasne s D800 a D600. Hladacik sa mi javil rovnako velky. Zvacsenie 0.7x vs 0.72x som nepostrehol ako viditelnu zmenu. Ale ked si niekto potrebuje pred sebou/manzelkou/manzelom/rodicmi a pod. zdovodnit potrebu D800@36MPix, kazda stotinka v meraniach sa hodi.
 
kozakm
2012-12-21 19:12:13
príspevok od: samophoto
celkom s tebou nemôžem súhlasiť,
Zväčšenie hľadáčika 0.70x Približne. ( preklad )
Viewfinder Magnification 0.70x Approx.
Nikon samotný: http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Products/Product/Digital-SLR-Cameras/25480/D800.html
Ano a hádej, co se píše u D600? Úplně to samé. Vzdej to
 
kozakm
2012-12-21 19:12:37
príspevok od: slavmiro
fotil som skoro 2 hodiny sucasne s D800 a D600. Hladacik sa mi javil rovnako velky. Zvacsenie 0.7x vs 0.72x som nepostrehol ako viditelnu zmenu. Ale ked si niekto potrebuje pred sebou/manzelkou/manzelom/rodicmi a pod. zdovodnit potrebu D800@36MPix, kazda stotinka v meraniach sa hodi.
No vždyť to píšu. Navíc tam není ani ta setina, oba mají zvětšení 0,7x
 
samophoto
2012-12-21 19:29:57
príspevok od: kozakm
Ano a hádej, co se píše u D600? Úplně to samé. Vzdej to
Vzdávam sa
 
scoty
2012-12-21 21:19:13
cakal som aspon cele kovove telo... a 1/4000? ved to je hanba.. a menej problemov spojenych s tymto modelom... preto som zvolil radsej 5DmkIII, pre mna sklamanie...
http://digiarena.e15.cz/nikon-nevime-proc-se-na-snimaci-d600-usazuje-prach
 
gedo
2012-12-21 21:34:03
Vo Viedni sa predáva telo za 1613,-€

http://www.blende7.at/Nikon-DSLR-Pro.htm
http://www.sobotka.at/sobotka_start.html
 
Tomáš Muška
2012-12-21 21:38:25
príspevok od: scoty
cakal som aspon cele kovove telo... a 1/4000? ved to je hanba.. a menej problemov spojenych s tymto modelom... preto som zvolil radsej 5DmkIII, pre mna sklamanie...
http://digiarena.e15.cz/nikon-nevime-proc-se-na-snimaci-d600-usazuje-prach
rozdiel medzi D600 a 5Dmk3 je v triede fotoaparátu... D600 je určená pre amatérov - býva tam zvykom celokovové telo a 1/8000s? nie.. len preto, že tam je Fx čip, sa nedá brať, že to má byť profi telo...
 
scoty
2012-12-21 21:46:00
príspevok od: Tomáš Muška
rozdiel medzi D600 a 5Dmk3 je v triede fotoaparátu... D600 je určená pre amatérov - býva tam zvykom celokovové telo a 1/8000s? nie.. len preto, že tam je Fx čip, sa nedá brať, že to má byť profi telo...
ako mas pravdu, aj som dlho cakal na tento model...ale ...........ako som uz napisal
 
slavmiro
2012-12-22 00:06:15
príspevok od: scoty
ako mas pravdu, aj som dlho cakal na tento model...ale ...........ako som uz napisal
Ked s dlho cakal a bola uz 1/2 roka D800 na trhu co si vlastne chcel? Zda ze si len chces pofrflat ako exPentax a newCanonista, ale ved ked D600 niekomu nestaci, je tu D800.

V exterieroch s dostatkom svetla a svetelnymi sklami je 1/4000s na nativnom ISO100 je to iste ako ISO200 (D300/D700) a prezili sme to. D600 ponuka vacsi dynamicky rozsah, takze menej prepalov a lepsiu kresbu v tienoch. V atelieri je nativne ISO100 vyhoda, nie vzdy sa daju zablesky dostatocne uregulovat a potom treba zbytocne vysoko clonit (F>5.6) co je v rozpore s kreativnejsim porterom (F
 
markato1
2012-12-22 07:40:10
príspevok od: slavmiro
Ked s dlho cakal a bola uz 1/2 roka D800 na trhu co si vlastne chcel? Zda ze si len chces pofrflat ako exPentax a newCanonista, ale ved ked D600 niekomu nestaci, je tu D800.

V exterieroch s dostatkom svetla a svetelnymi sklami je 1/4000s na nativnom ISO100 je to iste ako ISO200 (D300/D700) a prezili sme to. D600 ponuka vacsi dynamicky rozsah, takze menej prepalov a lepsiu kresbu v tienoch. V atelieri je nativne ISO100 vyhoda, nie vzdy sa daju zablesky dostatocne uregulovat a potom treba zbytocne vysoko clonit (F>5.6) co je v rozpore s kreativnejsim porterom (F
len niekomu nestaci ani D800
 
vlasto13
2012-12-22 11:34:19
Grip je z plastu alebo lepená koženka/guma či z čoho to mám na D200?
V mojich očiach má foták 2 nevýhody: rozloženie AF bodov a problémy s fľakmi na snímači.
 
slavmiro
2012-12-22 23:07:22
príspevok od: edwood
Slavomiro, pls porad, mam ten isty problem.. 1200 zaberov a spinavy cip, co teraz? Cistit a cistit do 3000 alebo cvakat a cistit az potom? A hlavne kde? Da sa uz aj kvalitne v ba? Dakujem za odpoved.
Asi cistit az potom, ked sa bordel ustali, dostane sa von na chip vsetko. Ked uz cistit, tak poriadne => Nikon Praha. Zatial fotit na F
 
edwood
2012-12-22 23:17:32
príspevok od: slavmiro
Asi cistit az potom, ked sa bordel ustali, dostane sa von na chip vsetko. Ked uz cistit, tak poriadne => Nikon Praha. Zatial fotit na F
Dakujem za odoved.
 
edwood
2012-12-22 23:22:27
príspevok od: slavmiro
Asi cistit az potom, ked sa bordel ustali, dostane sa von na chip vsetko. Ked uz cistit, tak poriadne => Nikon Praha. Zatial fotit na F
2 x sim cistil u Skodu.., ci ma Nikon sj nejaky svoj servis?
 
slavmiro
2012-12-22 23:54:06
príspevok od: edwood
2 x sim cistil u Skodu.., ci ma Nikon sj nejaky svoj servis?
Priame zastupenie, zarucny a pozarucny servis Nikon Praha 5.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2012-12-23 13:18:48
príspevok od: slavmiro
Sposob komunikacie, no comment, zabava graduje:
[i]Tomáš Muška napísal d600
akože, vysvetli mi dôvod, prečo sa tu do mňa navážaš? pokiaľ viem, tak si s ephotom mal spolupracovať, ale asi si na to nakoniec nemal gule alebo čo.. mohol si písať recenziu na d600 ty...

to už je 2. môj článok, kde hráš ultramúdreho, nikto ti pritom na to zvedavý nie je... pozri sa na to aké kokotiny fotiš a ako sa pritom správaš... je pekné, že máš vedomosti predavača fototechniky, ale pokiaľ ich nevieš podať ďalej, nevieš sa vyjadrovať ako človek a nevieš si uvedomiť, že treba aj trochu skromnosti, tak si milý ujo Šimek, na mňa neotváraj hubu láskavo... nie som ti na to zvedavý[/i]
Recenzia od teba bola omnoho zaujimavejsia, ako tu ktoru teraz citam. To co je za vyraz: " Prisiel, videl, nafotil, zhabal Top a odisiel" alebo " hoci D600 posoby akoby oproti mensiemu surodencovi bol na steroidoch"!? Mne to prislo: akoby to pisal 15 rocny chalan! Od redakcneho testu som ocakaval vacsiu profesionalitu. Autor clanku: " bol nadseny snad so vsetkeho az na tri veci - autofokusovy system", ale dalej uz v recenzii neuvadza dovody - preco!?
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2012-12-23 13:44:18
Mne pride divne porovnavat Nikon D600 s Nikonom D800, pretoze sa jedna o dve odlisne kategorie. Porovnavanie s Nikonom D7000 je na mieste a tam je vysledok v ostreni: urcite krokom k lepsiemu! Toto je moja poznamka k tomu "sklamaniu", ktore s tohoto ostrenia na Nikone D600 autor clanku asi mal.
 
VonXxX
2012-12-23 15:02:44
jednoznacne neni nad D90 a hotovo hehe
 
haplo602
2012-12-23 23:31:04
hmm ... oplati sa citat tu recenziu ? druhy odstavec a porovnanie D4 a D600 hladacika ma zaskocil. pozrel som specifikacie, podla nich je hladacik identicky. precital som komentare, duel autor vs slavmiro pobavil. zda sa ze autor to nejak nezvladol. no asi si to necham na neskor.
 
pxls.jpg
2012-12-24 10:29:18
príspevok od: Tomáš Muška
tak sa do oboch pozri... čísla môžu hovoriť jasne, ale 3 ľudia v redakcii nie sú slepí...
Staci si dat zaroven jeden hladacik na lave oko a druhy na prave. tam uz kazdy uvidi , ktory je vacsi.
 
jasdfree
2012-12-24 11:42:15
Sice tu uz nechodim casto, ale na tuto recenziu som zo zvedavosti cakal, pretoze som ocakaval nazor Karola aka nikonistu. Nejdem sudit autora lebo ho ani nepoznam, ale s prepacenim toto ani za recenziu pokladat nemozem. Je to len akesi review s podrobnym rozpisom o funkciach fotoaparatu o rozlozeni ovladacich prvkov + opis problemu s cistotou snimacu.... Vsetko len nejaky opis bez nazoru. Navrhujem recenziu stiahnut a po novom roku pridat novu. Pekne sviatky
 
jasdfree
2012-12-24 11:49:16
Ale aj tak najviac ma pobavilo o hladaciku. Podla autora ma FF D600 hladacik ako moja D90 alebo podobny, v ziadnom pripade nemozeme zrovnavat s D800. Z toho mi vypliva, ze si vlastne ani D600 nemam kupovat.... Tolko negativ, ktore ani autor neopodstatnil a nakoniec zadelil TOP. Mi to pride, ze dostal sancu od redakcie, kde si popisal svoje nazory, ale konieckoncov vie ze je to super fotak a kazdy v redakcii ho miluje tak mu neostalo nic ine ako zadelit TOP.

Prosim neberte to ako utok to je len taky moj konspiracny pocit
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2012-12-24 13:40:40
príspevok od: jasdfree
Sice tu uz nechodim casto, ale na tuto recenziu som zo zvedavosti cakal, pretoze som ocakaval nazor Karola aka nikonistu. Nejdem sudit autora lebo ho ani nepoznam, ale s prepacenim toto ani za recenziu pokladat nemozem. Je to len akesi review s podrobnym rozpisom o funkciach fotoaparatu o rozlozeni ovladacich prvkov + opis problemu s cistotou snimacu.... Vsetko len nejaky opis bez nazoru. Navrhujem recenziu stiahnut a po novom roku pridat novu. Pekne sviatky
Suhlasim s tebou.
 
denySK
2012-12-24 21:29:59
vsetky informacie, ktore som sa dozvedel z tejto kvázi recenzie, som uz vedel z roznych preview clankov - akokeby som tabulku specifikacii prepisal do rozvitych viet. Pisat do zaporov pomaly autofocus? To znie ako "jedna baba povedala"....Natocit video rychlosti ostrenia Vas nenapadlo? Pisat o menu kde sa co nachadza, to kazdy preskoci, co tak hodit radsej jeden dva mensie obrazky? Pisat o DR na zaklade nejake trapneho testu DxO Labs? Co takto odfotit tu istu scenu s d600 a potom s konkurencnym fotoaparatom, pripadne s inym modelom rovnakej znacky? Navyse, snimka reprezentujuca akoze schopnost fotoaparatu vytiahnut detaily z tienov, no comment, ciste HDR.. mozem pokracovat i dalej ale uz nemam chut, aj tak mi autor napise nieco v tom zmysle "skus napisat recenziu Ty a neotravuj"....

 
SalvadorD
2012-12-26 12:18:21
D600 majú 'vyrobnu vadu' že ako nové samé svinia sensor lubrikantom na uzavierku. Žiadne menenie objektivov, deje sa to inerne. Trvá to asi prvých 3000 snímkov. Preto Nikon dáva šialené akcie na D600, aby sa táto vadna 'seria' predala.
 
Tomáš Muška
2012-12-26 23:06:47
tak sa teda vyjadrím...

1) nie som redaktor - to, že fyzicky sedím v redakcii má iné dôvody vnútrofiremného charakteru
2) keby Karol ako šéfredaktor túto recenziu neodobril, tak ju do sveta nepustí a napíše ju radšej sám
3) nie je v silách ani mňa, ani Karola spraviť niektoré testy tak, aby boli zhodné kvalitou alebo rozsahom s tými, ktoré človek nájde napr. na dpreview
4) bolo to spomenuté že toto je len "akési review" - autor príspevku nech si nájde v prekladači, že review je recenzia
5) ak niekto nevie rozoznať hdr od posuvníkov v LR, tak potom pardón, ale HDRká robím asi s každou fotkou čo cvaknem...
6) užívateľ calven - netuším kto si, čo si a prečo Karolovi píšeš to čo píšeš.. ja ti poviem iba toľko, že každý sme nejaký a každý máme svoj štýl správania... na ten môj si veľa ľudí musí najprv zvyknúť, alebo ma musia spoznať.. ak máš nejaký problém, napíš to mne, nie Karolovi... kapiš?

7) popravde neviem, čo ste v tejto recenzii milí čitatelia chceli nájsť... bola orientovaná pre všetkých => aj pre tých, ktorí v živote foťák v ruke nedržali, aj pre tých, ktorí nečítali nikdy o tom, že D600 existuje, aj pre tých, ktorí sú každodenne na 5 photo weboch... to je to, čo si treba uvedomiť... boli tam popísané esenciálne veci, názory po 3 týždňoch aktívneho používania, karolove názory, dostali ste 40 vzorových fotiek z rôznych situácií a žánrov, k tomu timelapse a video... je to zvykom v každej ephoťáckej recenzii? nie...

8) nepáčil sa vám môj štýl písania? bohužiaľ, nemôžem vyhovieť každému, ale kľudne si do mňa kopnite, veď internet je práve na to
 
Tomáš Muška
2012-12-27 00:21:18
a za 9) vyťahovanie súkromných správ do diskusného fóra? s tým som sa nestretol ani u 15 ročných pubertálnych exotov, nie to pri dospelých jedincoch o ktorých som doteraz mal názor, že sú síce iného názoru ako ja, majú istú poruchu ega, ale inteligentní... toto je maximálne detinské a úbohé...
 
bobo222
2012-12-27 07:33:20
Ono tá relatívnosť je fakt sfiňa ! Bol som si ohmatať D600 a schválne som ju držal tesne po sebe s D7000 pre porovnanie. Prakticky všetci sa zhodujú na tom, že telo je podobné, ale D600 sa mne osobne držalo neporovnateľne lepšie ako D7000. Čiste subjektívne....
Dojmy čo sa týka tvaru a veľkosti, ak to nie je exaktne zmerané sú vždy vrcholne subjektívne. Podstatné je, čo komu pasuje, a ja musím skonštatovať, že šetrím na D600.
 
calven
2012-12-27 08:13:02
príspevok od: Tomáš Muška
tak sa teda vyjadrím...

1) nie som redaktor - to, že fyzicky sedím v redakcii má iné dôvody vnútrofiremného charakteru
2) keby Karol ako šéfredaktor túto recenziu neodobril, tak ju do sveta nepustí a napíše ju radšej sám
3) nie je v silách ani mňa, ani Karola spraviť niektoré testy tak, aby boli zhodné kvalitou alebo rozsahom s tými, ktoré človek nájde napr. na dpreview
4) bolo to spomenuté že toto je len "akési review" - autor príspevku nech si nájde v prekladači, že review je recenzia
5) ak niekto nevie rozoznať hdr od posuvníkov v LR, tak potom pardón, ale HDRká robím asi s každou fotkou čo cvaknem...
6) užívateľ calven - netuším kto si, čo si a prečo Karolovi píšeš to čo píšeš.. ja ti poviem iba toľko, že každý sme nejaký a každý máme svoj štýl správania... na ten môj si veľa ľudí musí najprv zvyknúť, alebo ma musia spoznať.. ak máš nejaký problém, napíš to mne, nie Karolovi... kapiš?

7) popravde neviem, čo ste v tejto recenzii milí čitatelia chceli nájsť... bola orientovaná pre všetkých => aj pre tých, ktorí v živote foťák v ruke nedržali, aj pre tých, ktorí nečítali nikdy o tom, že D600 existuje, aj pre tých, ktorí sú každodenne na 5 photo weboch... to je to, čo si treba uvedomiť... boli tam popísané esenciálne veci, názory po 3 týždňoch aktívneho používania, karolove názory, dostali ste 40 vzorových fotiek z rôznych situácií a žánrov, k tomu timelapse a video... je to zvykom v každej ephoťáckej recenzii? nie...

8) nepáčil sa vám môj štýl písania? bohužiaľ, nemôžem vyhovieť každému, ale kľudne si do mňa kopnite, veď internet je práve na to
Môžeš ostať úplne pokojný, ja nikomu poza chrbát nič neposielam. My dvaja sme sa už v jednej debate stretli, kde si reagoval rovnako ako tu. A tam zakročil pán Karol Srnec (sám od seba, nik mu nič nepísal) a tak ako som spomínal napísal, že na Teba dozrú aby sa to neopakovalo. Určite si na to spomenieš. Ak nie, pohľadám v histórii kde sa to stalo a predložím dôkaz.
 
Flarion
2012-12-27 11:12:26
príspevok od: Tomáš Muška
a za 9) vyťahovanie súkromných správ do diskusného fóra? s tým som sa nestretol ani u 15 ročných pubertálnych exotov, nie to pri dospelých jedincoch o ktorých som doteraz mal názor, že sú síce iného názoru ako ja, majú istú poruchu ega, ale inteligentní... toto je maximálne detinské a úbohé...
V tom musím s Vami súhlasiť, zverejniť súkromnú poštu je neetické a dokonca zákonom postihnuteľné
 
haplo602
2012-12-28 21:48:25
tak som to nakoniec precital ... par citatov:

"Mimoriadne citlivé automatické zaostrovanie s 39-bodovým systémom automatického zaostrovania Multi-CAM4800: poskytuje rýchle a presné pokrytie celého obrazového poľa."

"O zaostrovanie sa na Nikone D600 stará AF Multi-CAM4800 FX modul. Ide o prerobený a vylepšený zaostrovací systém z modelu D7000, ale prispôsobený na plnoformátové prístroje."

"AF modul je ten istý, mierne upravený, ale veľkostne neprispôsobený FF fotoaparátu. To je jediné mínus oproti D7000."

Tak ako ? Ktore z toho je pravda ? 3 rozne tvrdenia v roznych castiach "recenzie" ...
 
M1shon3ewman
2013-03-05 00:01:22
pripájam sa, mal som D600 päť dní, trošku som ho otestoval, schopný stroj, ale tie olejové škvrny na senzore, podobne ako u tej fotky hradu, sa nedali prehliadnuť. Tak som sa teda rozhodol stroj vrátiť a rozhodol som sa že doplatím a zoberiem D800. D600 bola naozaj super, aj ergonomia ,na moje ruky to sedelo, ale zistil som že D800 je uplňe niekde inde a som maximálne spokojný.
 
romanh2
2013-03-25 15:22:09
Zdravím, funguje vám aretácia voľby zaostrovacích polí?
Manuál str. 4 bod 16. Vyberiem si ostriaci bod, prepnem aretáciu na "L" ale voličom sa stále dá zmeniť ostriaci bod.
 
BigCorki
2013-04-08 23:39:01
Neviem ci je az tak nevhodny na sporty ako sa to spomina v recenzii. Pozrel som si plno dalsich na youtube a praveze este taka d800 je pomalsia.
Tuna je spominany test d600 sport:
http://www.youtube.com/watch?v=D2FGu2WDvJY

tuna zase test d600 vs d800 sport:
http://www.youtube.com/watch?v=WdqpqOoeBQM
 
akoze
2013-05-13 12:49:42
zdravim
Chalani kto ma realne skusenosti s D600 a olejovymi skvrnami ?
Je maj 2013, ak boli chybne len prve serie potom by M1shon3ewman uz taketo problemy nemal mat ci ... ?
 
Wlady
2013-12-10 19:43:35
Ahojte, aj mna by zaujimalo, ako je to spinenim snimaca po dlhsej dobe pouzivania, ak by mohli majitelia D600viek napisat....
 
simonross
2013-12-10 20:31:12
mne sa po necelom roku snimac zaspinil pravdepodobne od oleja alebo od neviem coho, pisalo sa tu o tom ... no fotim dost vela a dost casto menim objektivy takze to mohol byt aj prach... po vycisteni je to OK... ale to iste sa mi stalo aj na D7000... jednoducho ked fotis tak musis ratat ze sa uspini snimac
 
Wlady
2013-12-10 21:11:57
príspevok od: simonross
mne sa po necelom roku snimac zaspinil pravdepodobne od oleja alebo od neviem coho, pisalo sa tu o tom ... no fotim dost vela a dost casto menim objektivy takze to mohol byt aj prach... po vycisteni je to OK... ale to iste sa mi stalo aj na D7000... jednoducho ked fotis tak musis ratat ze sa uspini snimac
Nemyslel som bezne zaprasenie snimaca, zaujima ci "olejovanie" po dlhsom obdobi prestalo....
 
WoodyBA
2013-12-10 21:47:23
príspevok od: Wlady
Nemyslel som bezne zaprasenie snimaca, zaujima ci "olejovanie" po dlhsom obdobi prestalo....
po pol roku, cca 7K cvakov - ani nezačalo
 
Cephaspeter
2013-12-10 22:31:19
príspevok od: haplo602
tak som to nakoniec precital ... par citatov:

"Mimoriadne citlivé automatické zaostrovanie s 39-bodovým systémom automatického zaostrovania Multi-CAM4800: poskytuje rýchle a presné pokrytie celého obrazového poľa."

"O zaostrovanie sa na Nikone D600 stará AF Multi-CAM4800 FX modul. Ide o prerobený a vylepšený zaostrovací systém z modelu D7000, ale prispôsobený na plnoformátové prístroje."

"AF modul je ten istý, mierne upravený, ale veľkostne neprispôsobený FF fotoaparátu. To je jediné mínus oproti D7000."

Tak ako ? Ktore z toho je pravda ? 3 rozne tvrdenia v roznych castiach "recenzie" ...
'C' je spravne, zial...
 
MartinTT
2014-02-20 18:31:46
príspevok od: simonross
mne sa po necelom roku snimac zaspinil pravdepodobne od oleja alebo od neviem coho, pisalo sa tu o tom ... no fotim dost vela a dost casto menim objektivy takze to mohol byt aj prach... po vycisteni je to OK... ale to iste sa mi stalo aj na D7000... jednoducho ked fotis tak musis ratat ze sa uspini snimac
na Nikon uzivatelia D600 podavaju hromadnu zalobu -

http://www.fishfoto.cz/2014/02/19/uzivatele-nikonu-d600-podavaji-hromadnou-zalobu/#more-6083
 
markato1
2014-02-20 21:31:43
zaujimave video tam je ,sry za ot http://www.fishfoto.cz/2013/07/04/rozborka-zborka-canonu-eos-10d-ve-videu/
 
Budy
2014-02-27 00:01:31
Tramtadadaaaaá a je to tu: https://nikoneurope-cz.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/59695
Zabalte pekne svoju D600 so zasra..m snímačom. Praha-Viedeň mení uzávierku a ak je treba tak zrejme i snímač
 
romanh2
2014-02-27 07:58:05
V pondelok (24.02.2014) som poslal moju D600 do servisu (Praha), už druhý krát, cca pred rokom servis odstraňoval olej na snímači. Podarilo sa im znefunkčniť aretáciu ostriacich bodov.
Po roku od zásahu servisu a cvaknutí cca 35000 vyzerá snímač takto:
http://www.nechty-bb.eu/images/A77_5763.JP
 
romanh2
2014-02-27 08:08:56
http://www.nechty-bb.eu/images/A77_5763.JPG
 
Wlady
2014-02-27 08:52:16
príspevok od: romanh2
V pondelok (24.02.2014) som poslal moju D600 do servisu (Praha), už druhý krát, cca pred rokom servis odstraňoval olej na snímači. Podarilo sa im znefunkčniť aretáciu ostriacich bodov.
Po roku od zásahu servisu a cvaknutí cca 35000 vyzerá snímač takto:
http://www.nechty-bb.eu/images/A77_5763.JP
Takze si sa teraz konecne dockal. Mala by sa ti vlastne vratit D610tka
 
blondak
2014-02-27 11:03:01
príspevok od: Cephaspeter
'C' je spravne, zial...
Neboj nič, oproti D7000, čo nič neostrí (abo ostrí jak priemerný Kanón), je to v pohode, aj keď profi trieda to nie je. Limituje ťa iba to rozloženie bodov na menšej ploche, ale pre "lepšieho amatéra" to stačí, profík si kúpi inú triedu.
 
blondak
2014-02-27 11:04:30
príspevok od: haplo602
tak som to nakoniec precital ... par citatov:

"Mimoriadne citlivé automatické zaostrovanie s 39-bodovým systémom automatického zaostrovania Multi-CAM4800: poskytuje rýchle a presné pokrytie celého obrazového poľa."

"O zaostrovanie sa na Nikone D600 stará AF Multi-CAM4800 FX modul. Ide o prerobený a vylepšený zaostrovací systém z modelu D7000, ale prispôsobený na plnoformátové prístroje."

"AF modul je ten istý, mierne upravený, ale veľkostne neprispôsobený FF fotoaparátu. To je jediné mínus oproti D7000."

Tak ako ? Ktore z toho je pravda ? 3 rozne tvrdenia v roznych castiach "recenzie" ...
Neboj nič, oproti D7000, čo nič neostrí (abo ostrí jak priemerný Kanón), je to v pohode, aj keď profi trieda to nie je. Limituje ťa iba to rozloženie bodov na menšej ploche, ale pre "lepšieho amatéra" to stačí, profík si kúpi inú triedu.
 
blondak
2014-02-27 11:14:45
príspevok od: romanh2
http://www.nechty-bb.eu/images/A77_5763.JPG
neviem akú tam máš clonu, ale myslím, že to je klasicky zaprášený snímač, neviem čo má byť olej a čo prach. Keď cvakneš na clone 8 a viac (najlepšie 16 a viac) tak toto uvidíš na každom, len trochu používanom snímači (teda na zhotovenej snímke). Mne sa to stalo aj na D3, omylom som cvakol pár záberov na f 22 a skoro som umrel, takmer nepoužitelné veci. A to bol snímač čistený pár týždňov predtým. Treba používať aj nižšie clon čísla a nebvudete mať tieto problémy. Pre mňa je táto aféra iba "nafúknutá bublina", mal som D600, cvakol 15 tisíc záberov a nemal žiadne problémy. Iba ju vymenil za D3s P.s. v Amerike vyhrala ženská súd kvôli tomu, že umrela jej mačka po tom ako ju začala sušiť v mikrovlnke a výrobca nemal v návode, že mikrovlnka nie je určená na sušenie domácich miláčikov Takže tak asi, Amerika, krajina neobmedzených možností, a blbcov
 
filip.p3k
2014-02-27 11:35:09
príspevok od: blondak
neviem akú tam máš clonu, ale myslím, že to je klasicky zaprášený snímač, neviem čo má byť olej a čo prach. Keď cvakneš na clone 8 a viac (najlepšie 16 a viac) tak toto uvidíš na každom, len trochu používanom snímači (teda na zhotovenej snímke). Mne sa to stalo aj na D3, omylom som cvakol pár záberov na f 22 a skoro som umrel, takmer nepoužitelné veci. A to bol snímač čistený pár týždňov predtým. Treba používať aj nižšie clon čísla a nebvudete mať tieto problémy. Pre mňa je táto aféra iba "nafúknutá bublina", mal som D600, cvakol 15 tisíc záberov a nemal žiadne problémy. Iba ju vymenil za D3s P.s. v Amerike vyhrala ženská súd kvôli tomu, že umrela jej mačka po tom ako ju začala sušiť v mikrovlnke a výrobca nemal v návode, že mikrovlnka nie je určená na sušenie domácich miláčikov Takže tak asi, Amerika, krajina neobmedzených možností, a blbcov
no zas neviem či hovoríš správne. Fotiť krajinky na f4 nie je žiadna výhra
 
blondak
2014-02-27 12:00:14
príspevok od: filip.p3k
no zas neviem či hovoríš správne. Fotiť krajinky na f4 nie je žiadna výhra
Asi to bude tým, že krajinky nefotím Iba ľudí v krajinke A na "správnosť" si nenárokujem, iba tvrdím, že je to nafúknutá bublina...niečo málo za tým bolo, ale na poplach podľa mňa nebol dôvod.
 
Rofo
2014-02-27 12:28:47
príspevok od: romanh2
V pondelok (24.02.2014) som poslal moju D600 do servisu (Praha), už druhý krát, cca pred rokom servis odstraňoval olej na snímači. Podarilo sa im znefunkčniť aretáciu ostriacich bodov.
Po roku od zásahu servisu a cvaknutí cca 35000 vyzerá snímač takto:
http://www.nechty-bb.eu/images/A77_5763.JP
A ked ten snimac ofuknes, alebo vycistis podla Nikon navodu, ostava tam ta spina? Ale asi to treba dat opat do servisu a ziadat D610...
 
Paulie
2014-02-27 12:29:28
príspevok od: Wlady
Takze si sa teraz konecne dockal. Mala by sa ti vlastne vratit D610tka
Vráti sa mu D600-vka.
Vyjadrenie nikonu https://nikoneurope-cz.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/59695
 
Budy
2014-02-27 13:16:08
príspevok od: blondak
Asi to bude tým, že krajinky nefotím Iba ľudí v krajinke A na "správnosť" si nenárokujem, iba tvrdím, že je to nafúknutá bublina...niečo málo za tým bolo, ale na poplach podľa mňa nebol dôvod.
Je pekné počuť, že niekto mal to šťastie na skvele vyladenú D600, nič to však nemení na fakte, že Nikon sám pod tlakom užívateľov ( nespokojných samozrejme), priznal problém so zanášaním snímača a urýchlene preto vydal náhradu D610. Tiež môžem subjektívne povedať, že snímač na mojej D600 sa zanáša stále a hlavne charakter a intenzita znečistenia nezodpovedá tomu čo by som od zariadenia tejto kategórie očakával. (čistenie každé 3 mesiace).Preto vítam súčasnú ústretovosť, nech už ju vyvolalo čokoľvek ako snahu zachovať si (už beztak dosť pošramotenú) priazeň u užívateľov a hodnotím to veľmi kladne. A preto ak má niekto PROBLÉM s D600, teraz je tá správna chvíľa na riešenie
 
filip.p3k
2014-02-27 15:58:58
príspevok od: blondak
Asi to bude tým, že krajinky nefotím Iba ľudí v krajinke A na "správnosť" si nenárokujem, iba tvrdím, že je to nafúknutá bublina...niečo málo za tým bolo, ale na poplach podľa mňa nebol dôvod.
to nevadí že ty nefotíš, stále sa nájde kopec ľudí ktorý ich fotia... A všeobecne aj produkt, portrét v štúdiu sa fotia na vyššie clony a toto retušovať z niekoho tela čo ostávalo na snímačoch by som určite nechcel..
 
JohnNewton
2014-02-27 16:15:09
príspevok od: blondak
neviem akú tam máš clonu, ale myslím, že to je klasicky zaprášený snímač, neviem čo má byť olej a čo prach. Keď cvakneš na clone 8 a viac (najlepšie 16 a viac) tak toto uvidíš na každom, len trochu používanom snímači (teda na zhotovenej snímke). Mne sa to stalo aj na D3, omylom som cvakol pár záberov na f 22 a skoro som umrel, takmer nepoužitelné veci. A to bol snímač čistený pár týždňov predtým. Treba používať aj nižšie clon čísla a nebvudete mať tieto problémy. Pre mňa je táto aféra iba "nafúknutá bublina", mal som D600, cvakol 15 tisíc záberov a nemal žiadne problémy. Iba ju vymenil za D3s P.s. v Amerike vyhrala ženská súd kvôli tomu, že umrela jej mačka po tom ako ju začala sušiť v mikrovlnke a výrobca nemal v návode, že mikrovlnka nie je určená na sušenie domácich miláčikov Takže tak asi, Amerika, krajina neobmedzených možností, a blbcov
Kvôli "nafúknutej bubline" pristúpil Nikon KONEČNE k tomuto kroku

https://nikoneurope-cz.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/59695
 
markato1
2014-02-27 19:36:20
príspevok od: blondak
Neboj nič, oproti D7000, čo nič neostrí (abo ostrí jak priemerný Kanón), je to v pohode, aj keď profi trieda to nie je. Limituje ťa iba to rozloženie bodov na menšej ploche, ale pre "lepšieho amatéra" to stačí, profík si kúpi inú triedu.
si zaspal trosku dobu asi
 
blondak
2014-03-03 12:58:24
príspevok od: JohnNewton
Kvôli "nafúknutej bubline" pristúpil Nikon KONEČNE k tomuto kroku

https://nikoneurope-cz.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/59695
Ako tam čítam, len mi potvrdili, že je "nafúknutá"
 
blondak
2014-03-03 12:59:29
príspevok od: markato1
si zaspal trosku dobu asi
lepšie ako sa nikdy nezobudiť, že áno?
 
blondak
2014-03-03 13:03:23
príspevok od: Budy
Je pekné počuť, že niekto mal to šťastie na skvele vyladenú D600, nič to však nemení na fakte, že Nikon sám pod tlakom užívateľov ( nespokojných samozrejme), priznal problém so zanášaním snímača a urýchlene preto vydal náhradu D610. Tiež môžem subjektívne povedať, že snímač na mojej D600 sa zanáša stále a hlavne charakter a intenzita znečistenia nezodpovedá tomu čo by som od zariadenia tejto kategórie očakával. (čistenie každé 3 mesiace).Preto vítam súčasnú ústretovosť, nech už ju vyvolalo čokoľvek ako snahu zachovať si (už beztak dosť pošramotenú) priazeň u užívateľov a hodnotím to veľmi kladne. A preto ak má niekto PROBLÉM s D600, teraz je tá správna chvíľa na riešenie
Poznám 7 ludí osobne čo majú D600 a nikto z nich tento problém neriešil, preto mám na to názor aký mám. K D610 pristúpil Nikon iba kvôli pošramotenej povesti D600, každopádne "servisné gesto" je treba hodnotiť kladne, vlastne ako každý servis, ktorý som ja osobne s Nikonom zažil Že už nemá každý také šťastie je mi ľúto.
 
blondak
2014-03-03 13:08:13
príspevok od: filip.p3k
to nevadí že ty nefotíš, stále sa nájde kopec ľudí ktorý ich fotia... A všeobecne aj produkt, portrét v štúdiu sa fotia na vyššie clony a toto retušovať z niekoho tela čo ostávalo na snímačoch by som určite nechcel..
Komu by to už mohlo vadiť Prach máš všade, mám ho aj na D3 a D3s. Problém bol aj v tom, že od amatérskej rady (aj keď obrazovo excelentnej) mnoho ľudí očakávalo všetko ako u profi rady. Ale aj niečo stojí 1500 € nemôže to poskytovať to isté ako keď to stojí 5500 (D4). Atď, atď....a hádam bude skoro dobre
 
Wlady
2014-03-03 21:59:51
príspevok od: blondak
Komu by to už mohlo vadiť Prach máš všade, mám ho aj na D3 a D3s. Problém bol aj v tom, že od amatérskej rady (aj keď obrazovo excelentnej) mnoho ľudí očakávalo všetko ako u profi rady. Ale aj niečo stojí 1500 € nemôže to poskytovať to isté ako keď to stojí 5500 (D4). Atď, atď....a hádam bude skoro dobre
Neviem ci ma vyznam pokracovat v tejto teme, lebo tu bola rec o olejovych skvrnach na snimaci. Bezny prach je uplne nieco ine....
To mas pravdu ze nieco za 1500Eur nemoze poskytovat to iste ako za 5500Eur, ale rozdiel by mal byt v rychlosti, odolnosti a v ergonomii a nie v chybnej uzavierke. Ja tiez poznam niekolko ludi, co su s D600 max spokojny (pravdepododobne neskorsie kusy), ale aj dvoch, ktory posielaju skoro pravidelne na cistenie do servisu....
 
blondak
2014-03-04 15:45:36
príspevok od: Wlady
Neviem ci ma vyznam pokracovat v tejto teme, lebo tu bola rec o olejovych skvrnach na snimaci. Bezny prach je uplne nieco ine....
To mas pravdu ze nieco za 1500Eur nemoze poskytovat to iste ako za 5500Eur, ale rozdiel by mal byt v rychlosti, odolnosti a v ergonomii a nie v chybnej uzavierke. Ja tiez poznam niekolko ludi, co su s D600 max spokojny (pravdepododobne neskorsie kusy), ale aj dvoch, ktory posielaju skoro pravidelne na cistenie do servisu....
Tak hádam to budú mať všetci tak ako to malo byť od nova. Ja som točil o osobnej dobrej slkúsenosti. Apropo, ako som čítal oficiálnu správu od Nikonu tak olejové škvrny nepriznali, iba ten prach. Dobré švetlo šickym
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované