Hore

Fujifilm GFX 50R

Fujifilm GFX 50R je fotoaparát, ktorý bol predstavený na poslednej Photokine. Záujem vyskúšať si ho bol veľký, ale už tu nebol ten šok, ako pri GFX 50S.

Novinka neprináša nič nové, okrem odlišného dizajnu a menšej modularity. Preto sa v recenzii sústredím práve na rozdiely v ergonómii a ovládaní. Odporúčam si najprv pozrieť recenziu GFX 50S, len s ňou dostanete komplexný obraz toho, čo GFX formát ponúka a dokáže.


Fujifilm má u APS-C bezzrkadloviek dve skupiny, líšiace sa koncepciou. Sú tu modely X-E3 a X-Pro2, inšpirované hľadáčikovými (rangefinder) fotoaparátmi s hľadáčikom v ľavom hornom rohu a modely X-T100, X-T20, X-T3 a X-H1 inšpirované zrkadlovkami s hľadáčikom nad osou objektívu, približne v strede fotoaparátu. Užívatelia tak majú na výber z fotoaparátov s porovnateľnými funkciami a parametrami, ale rozdielnou koncepciou. Teraz majú na výber aj užívatelia radu GFX, teda stredoformátových bezzrkadloviek. Zástupcom zrkadlovkovej koncepcie je model GFX 50S, predstavený v roku 2016, hľadáčikovú koncepciu zastupuje novinka GFX 50R. Obidva fotoaparáty majú rovnaký hardvér a parametre. O to ľahšie rozhodovanie. Úlohu bude zohrávať len to, ktorá koncepcia dizajnu je pre konkrétneho fotografa lepšia. Potencionálny kupec musí mať dostatok skúseností, aby to dokázal posúdiť aj sám, bez môjho vysvetľovania rozdielov.


Fujifilm má teraz v ponuke dve stredoformátové bezzrkadlovky s rovnakým snímačom, ale rozdielnym dizajnom.

Fujifilm GFX 50R je stredoformátová bezzrkadlovka relatívne malých rozmerov na kategóriu stredoformátových fotoaparátov. Konštrukcia je robustná, odolná voči poveternostným vplyvom. Fotoaparát je osadený 51.4MP CMOS stredoformátovým snímačom (crop 0,79x), podporeným procesorom X-Processor Pro. Bajonet podporuje objektívy s bajonetom G. Rozsah citlivosti je ISO 100-12800. Podporované sú formáty RAW, TIFF a JPG. Automatické zaostrovanie využíva detekciu kontrastu, AF bodov je 117.

3,2” LCD displej sa dá vyklápať v jednej osi a má rozlíšenie 2 360 000 bodov, je dotykový. Hľadáčik má rozlíšenie 3 690 000 bodov, zväčšenie 0,77x a je typu OLED.

Mechanická uzávierka má najkratší čas 1/4000 s, tichá elektronická až 1/1s 000 s. Synchronizačný čas je 1/125 s. Max. frekvencia sériového snímania je 3 obr./s.

Vo fotoaparáte nájdete duálny slot pre SD karty a okrem WiFi aj Bluetooth. To je jediné vylepšenie oproti GFX 50S. Naopak, chýba tu výstup pre slúchadlá a stavový displej.


Spredu pripomína APS-C model X-E3.


Pre Fujifilm tradičné ovládanie, chýba ale priame nastavenie citlivosti. ON/OFF nie je na spúšti, ale vedľa nej.


Displej je výklopný vertikálne a je dotykový.


Fotoaparát je osadený stredoformátovým snímačom s faktorom orezu 0,77x.


  • Snímač CMOS 51,4 Mpx, 43,8 x 32,9 mm, Bayerova maska
  • X-Processor Pro
  • FUJIFILM G mount
  • 14bit RAW, JPG, 8-bit TIFF(In-camera Raw Conversion Only)
  • Full HD (29.97p / 25p / 24p / 23.98p), HD Ready (29.97p / 25p / 24p / 23.98p)
  • ISO 100-12800 (50-102 400)
  • TTL 256-zónové meranie
  • Uzávierka 4 s. - 1/4000 s., elektronická až  1/16000 s., X-sync 1/125 s.
  • 3 obr./s., 8 záberov RAW v sérii
  • TTL Contrast AF Single Point AF (13x9 / 25x17 bodov)
  • EVF hľadáčik typu OLED s rozlíšením 3 690 000 bodov
  • 3,2” výklopný LCD s dotykovým ovládaním, rozlíšenie 2 360 000 bodov
  • WiFi, Bluetooth, USB 3.0 (High-Speed), HDMI micro
  • ø2.5mm mikrofónny vstup,
  • Rozmery: 161 x 97 x 66 mm
  • Hmotnosť: 775g (telo, vrátane batérie a karty)

https://www.fujifilm.eu/sk/produkty/digitalne-fotoaparaty/model/gfx-50r

https://fujifilm-x.com/en-gb/cameras/gfx-50r/

Fotoaparát v praxi

Na prvý pohľad vyzerá fotoaparát trochu smiešne. Nemôže za to dizajn, ten je klasický. Môže za to veľkosť fotoaparátu. Vyzerá ako nafúknutá kombinácia X-E3 a X-Pro2. Mal som v ruke asi každú Fujinu a zrazu si pripadám, akoby sa mi zmenšili ruky.

Mohlo by sa zdať, že R-ko musí byť o dosť menšie ako S-ko. Ale medzi samotnými telami nie je až taký rozdiel. S-ko sa zväčší po pridaní hľadáčika a hlavne gripu. Testovaná novinka nie je malá a ani ľahká. Dupľovane po nasadení objektívu. Konkurenčný Hasselblad X1D je kompaktnejší a kompaktnejšie sú aj objektívy. Je tu vidieť rozdielny prístup. Hasselblad sa snaží byť stredoformátovým kompaktom, Fujifilm sa sústreďuje na funkčnú ergonómiu. Ale aj k nemu je pár kompaktnejších objektívov, základný GF 63/2,8 alebo pripravovaný GF 50/3,5.

Ergonómia držania je samozrejme horšia ako pri GFX 50S. Tak to u fotoaparátov hľadáčikovej koncepcie chodí a nemá zmysel sa na to sťažovať. Veď máte na výber. Asi preto, že je fotoaparát pomerne veľký, nedrží sa až tak zle, pretože dobre padne do dlane. Úchop je lepší a bezpečnejší ako u chudších fotoaparátov. Celkovo sa väčšinou s týmto fotoaparátom budú používať menšie objektívy, v opačnom prípade je lepšie zvoliť ergonomicky lepší model GFX 50S. Ten má naviac o niečo väčší a kvalitnejší hľadáčik.

GFX 50R sa celkovo podobá na APS-C X-Pro2. Hľadáčik je však čisto elektronický, zato parádne veľký. Osobne mi to tak vyhovuje lepšie. Prepínanie optického a elektronického hľadáčika ma vyrušuje a zdržiava, naviac pri veľkosti objektívov pre GFX-ko by v ňom nebolo nič vidieť. Je tu ale výklopný a dotykový displej. Škoda, že sa nedá vyklápať do dvoch smerov, ako je tomu napr. pri GHX 50S alebo X-T3.

Hľadáčik ma sklamal pri zlých svetelných podmienkach, kedy šumí a frekvencia prekresľovania sa drasticky zníži. Všimol som si, že sa u neho objavuje moiré, rovnako ako u GFX 50S.

Z hľadiska ovládania je toto čistokrvná Fujinka s ovládaním v duchu starej školy, doplnenom o moderné prvky. K prstencom času, clony a korekcie expozície sa pripájajú dva rollery a joystick. Nepochopiteľne tu chýba priame mechanické nastavenie citlivosti ISO. Občas som sa v ovládaní strácal a hľadal, ktoré tlačidlo na čo funguje, pretože niekoľko z nich nemá žiadne označenie. Komu ovládanie v duchu starej školy úplne nevyhovuje, môže clonu objektívu nastaviť do polohy C, volič programov do polohy T a ovládať nastavenie expozície len pomocou rollerov.

Menu a Quick menu sú pre Fujiny typické. Obľúbené funkcie si môžete uložiť do záložky My, aby ste ich nemuseli zdĺhavo hľadať.

Fotoaparát GFX 50S som mal prvý krát v ruke na premiére v Nice, vtedy ešte predprodukčnú vzorku s beta firmvérom. To bolo poznať najmä na zaostrovaní. R-ko so zaostrovaním nemá problémy a na stredoformát funguje rýchlo a spoľahlivo. Na rýchlosť plnoformátových a APS-C bezzrkadloviek nemá. Rýchlosť je však dostatočná na to, aby sa s ním pracovalo komfortne a fotograf sa mohol sústrediť na prácu a nie na fotoaparát. Zaostrovanie dobre funguje aj za zlých svetelných podmienok. Zaostrovací bod alebo skupinu vyberáte joystickom, alebo dotykovo. Na pomoc si môžete prizvať detekciu tváre aj s detekciou očí. Pri manuálnom zaostrovaní vám pomôže focus peaking.

Takýto typ fotoaparátu je doma v ateliéri. Kedysi stačilo, aby sa dal fotoaparát pripojiť PC káblom k štúdiovým svetlám. GFX 50R však ponúka rovnaké možnosti práce s modernými bleskami, ako hocijaký moderný fotoaparát. Podporuje systémové blesky s TTL a HSS. Dnes tieto funkcie nájdete aj v niektorých štúdiových bleskoch.

Čo by to bol za Fujifilm, keby nemal obľúbené filmové profily. Nenájdete tu úplne všetky, ako napr. v X-T3. Chýba filmový profil Eterna. U Acrosu môžete pridať efekt filmového zrna. Pri farebných profiloch môžete použiť chrome efekt zvýrazňujúci farby. Doladiť môžete rozšírenie dynamického rozsahu, svetlá, tiene, saturáciu, ostrosť a odšumenie. Okrem formátu JPG sa nastavenia prejavia aj na kvalitnejšom 8-bitovom TIFF-e.


Acros s efektom slabšieho filmového zrna.


Acros s efektom silnejšieho filmového zrna.

Pri snímači s veľkým rozlíšením si môžete dovoliť orezávať a stále vám zostane dostatočne veľké rozlíšenie. Natívny formát snímača je 4:3, zvoliť však môžete ďaľších 6 pomerov strán. Aj pri radikálne panoramatickom formáte 65:24 vám stále zostane slušných 25 Mpx.

U profesionálneho stredoformátového fotoaparátu potrebujete len to najnutnejšie. Pár vychytávok sa tu ale nájde. Napríklad Focus Bracketing, dvojexpozícia, intervalometer, či pridávanie zvukových poznámok k fotografiám. Nechýba ani bezdrôtová konektivita, ktorú zabezpečujú WiFi a Bluetooth. Prístroj dokáže automaticky posielať nafotené zábery do chytrého zariadenia (v menšom rozlíšení).

Obrazová kvalita

Možno existuje nejaký malý rozdiel v obrazovej kvalite oproti modelu GFX 50S. To by ale ukázali len laboratórne testy. GFX 50R má rovnaký snímač aj procesor. Rozdiel môže byť v spracovaní obrazu. Ale poznáme Fujifilm, svoje staršie fotoaparáty neustále vylepšuje a preto 2-ročný rozdiel nemusí byť vôbec poznať.

Nemá zmysel opäť opakovať, to čo som o obrazovej kvalite napísal v recenzii modelu GFX 50S. Aby sme sa dozvedeli niečo nové, porovnal som GFX 50R s plnoformátovou bezzrkadlovkou Nikon Z7, ktorá má takmer rovnaké rozlíšenie. Uvidíme, či väčší snímač skutočne poskytuje väčšiu kvalitu. Najprv sa pozriem na to, ako si obidva fotoaparáty vedia poradiť s podexpozíciou a preexpozíciou vo formáte RAW. Fotografie som upravil v programe Adobe Lightroom Classic CC.

     
Fujifilm GFX 50R, základné ISO 100, podexpozícia -3EV.

     
Nikon Z7, základné ISO 64, podexpozícia -3EV.

     
Fujifilm GFX 50R, základné ISO 100, preexpozícia +2EV.

     
Nikon Z7, základné ISO 64, preexpozícia +2EV.

Ak potrebujete zachraňovať prepaly, alebo dostať kresbu z tieňov, obidva fotoaparáty vám poskytnú porovnateľné možnosti nápravy. Pozrime sa na to, ako si vedú so šumom pri citlivostiach od ISO 3200. Tu už sa väčší snímač Fujiny prejaví. Šum je menší a akoby ostrejší, necháva lepšie vyniknúť jemné detaily. Niekomu sa však môže viac páčiť rozpitejší šum Nikonu. Obidva fotoaparáty si však vedú výborne až po ISO 12 800. Pri tlači zväčšenín by sa rozdiely ukázali len pri podrobnom skúmaní zblízka. Na detaily víťazí Fuji.


ISO 3200.


ISO 6400.


ISO 12 800.

Zatiaľ vedie Fuji, čo každý asi aj očakával. Dynamický rozsah je porovnateľný, väčší formát víťazí v šume. Čo ale viac odlišuje výstup obidvoch fotoaparátov je ostrosť daná objektívmi. Kitový objektív Nikon Z 24-70/4 S je výborný transfokátor, ale na GF 32-64/4 R LM WR nemá. Ten potvrdzuje tvrdenie výrobcu, že všetky objektívy sú navrhnuté tak, aby vykreslili až 100 Mpx snímač. Fujifilm víťazí, ale Nikon môže odísť zo zápolenia s hrdo vztýčenou hlavou.

Stredoformátové bezzrkadlovky radu GFX majú širokú programovú podporu. Minulý rok sa zintenzívnila spolupráca s Capture One. Ponúkaná je špeciálna verzia Capture One Pro a Capture One Express. Stále je tu aj FUJIFILM X Acquire + RAW FILE CONVERTER EX 3.0 od SILKYPIX. Pre Lightroom je ponúkaný zásuvný modul FUJIFILM Tether Shooting Plug-in PRO. No a nakoniec je tu ešte aj FUJIFILM X RAW STUDIO pre spracovanie fotografií s využitím procesoru fotoaparátu.

Video

Fujifilm GFX 50R má video ako doplnkovú funkciu. Jeho majiteľ má video k dispozícii, ak ho niekedy bude náhodou potrebovať. Výsledky budú veľmi dobré, aj keď je len vo Full HD rozlíšení. Tých, čo budú video využívať častejšie poteší vstup pre mikrofón. Má však neštandardný priemer 2,5 mm. Výstup na slúchadlá chýba. Vo fotoaparáte je samostatné podmenu pre video. Režim videa je ukrytý v ponuke pod tlačidlom Drive a ako Record funguje spúšť. Pre spracovanie obrazu môžete vyberať klasické obrazové profily, Eternu ani Log nehľadajte. Ja som použil profil Classic Chrome. Nakrúcal som z ruky, bez použitia statívu s objektívom GF 32-64/4 R LM WR.


Konkurencia

Jediným konkurentom s rovnako veľkým snímačom je Hasselblad X1D. Ten poskytuje prakticky rovnakú obrazovú kvalitu. Veľmi rozdielny je dizajn a ovládanie fotoaparátov. Fujifilm GFX 50R je konzervatívny fotoaparát, bez akýkoľvek výstrelkov. Nebyť displeja, vyzeral by ako 30-ročný filmový fotoaparát. Hasselblad má futuristický dizajn, moderné ovládanie a extravagantné menu. Skôr, ako profesionálny fotoaparát, je to hipsterská luxusná hračka s prvotriednym výstupom.

Veľkou výhodou Fujiny je širšie portfólio objektívov, ktoré rastie svižnejším tempom a samozrejme obľúbené filmové profily.

Konkurenciou sú samozrejme aj plnoformátové bezzrkadlovky, ako Nikon Z7, Panasonic Lumix S1R a Sony A7 III. Sú menšie, lacnejšie, univerzálnejšie, rýchlejšie a lepšie zvládajú video. Rozlíšenie je len o pár megapixelov menšie. Vieme, že fotia výborne. Fujifilm GFX 50R im môže konkurovať len v obrazovom výstupe. Prejaví sa na obrazovej kvalite väčšia veľkosť snímača?

Veľkosť plnoformátových snímačov je 36x24 mm, Fujina má 43,8x32,9 mm. Nie je to poctivý stredoformátový rozmer aspoň 60x45mm, a už vôbec nie 60x70 mm. Aj tak je to však 1,66x väčšia plocha. A to už by mal byť rozdiel rovnako ako medzi APS-C a FF.

Fotoaparát som porovnal s vynikajúcim Nikonom Z7. Fujina ho porazila v šume, aj v prekreslení najjemnejších detailov. Nikon fotí vynikajúco a Fujina ešte o niečo lepšie. Nárast kvality ocení len profesionál, pracujúci pre najnáročnejšiu klientelu, alebo sa živiaci veľkoformátovou Fine Art fotografiou.

Kedysi by to bolo jasné, stredoformátové digitály boli mnohonásobne drahšie ako FFa APS-C. Práve GFX 50R je však cenovo najdostupnejší stredoformát, ktorý je cenou porovnateľný s najdrahšími plnoformátovými fotoaparátmi. Naviac si Fuji za objektívy pýta rozumné peniaze.

Plusy a mínusy

+  CMOS so štandardnou Bayerovou maskou, ale Fujifilm charakterom
+  odolné utesnené a mrazuvzdorné prevedenie
+  ergonómia ovládania
+  obrazová kvalita
+  na stredoformátový fotoaparát slušná rýchlosť
+  zakomponovanie osvedčený prvkov z X-fotoaparátov
+  podpora bleskov Fujifilm aj s režimom TTL a HSS
+  kombinovaná mechanická a elektronická uzávierka, tichý režim
+  použiteľné video
+  výklopný displej s dotykovým ovládaním
+  duálny slot
+  tethering
+  objektívy navrhnuté pre dvojnásobné rozlíšenie
+  možnosť externého napájania (15V)
+  WiFi + BT

-  prekresľovanie hľadáčika za zlých svetelných podmienok
-  horšia ergonómia držania
-  oproti Hasselbladu X1D väčšie rozmery
-  stále sa nedá vypnúť rozšírenie dynamického rozsahu
-  displej výklopný len v jednej osi
-  mnohým bude chýbať otočný volič citlivosti ISO
-  neoznačené tlačidlá
-  2,5 mm vstup pre mikrofón, žiaden výstup pre slúchadlá
-  priemerné video

Záver

Nový Fujifilm GFX 50R je len alternatívou k modelu GFX 50S. S rovnakým hardvérom neprináša lepšie parametre ani nové funkcie. Rozdielny je len dizajn, daný umiestnením hľadáčika. Nie je tu odnímateľný hľadáčik a ani možnosť pripojenia vertikálneho gripu. To nie je výčitka, len konštatovanie. Sú tu dva podobné fotoaparáty, každý optimalizovaný pre iný typ užívateľa. Revolúcia príde až so 100 Mpx modelom.

Fotoaparát je plnokrvná Fujinka, veľmi podobná APS-C modelu X-Pro2. Špičková obrazová kvalita nie je prekvapením, poznáme ju už z GFX 50S. Fotoaparát boduje vynikajúcim dynamickým rozsahom i nízkym šumom. Trochu sklame z hľadiska malej hĺbky ostrosti, pretože rozdiel veľkosti snímača oproti plnému formátu nie je až tak veľký a objektívy majú horšiu svetelnosť. Ale tie detaily! Každý objektív Fujinon GF je navrhnutý tak, aby nakŕmil snímač s dvojnásobným rozlíšením. U 50 Mpx má veľkú rezervu.

Fujifilm GFX 50R robí, rovnako ako GFX 50S, stredný formát dostupnejším, použiteľnejším a univerzálnejším. R-ko je priam predurčené pre profesionálne fotografovanie portrétov a módy. Vhodný je aj na cesty, ak potrebujete špičkovú obrazovú kvalitu. Samozrejme nie je to malý fotoaparát, ale na stredoformát je to “ľahká váha”.

Porovnal som fotoaparát s plnoformátovou špičkou Nikonom Z7, či väčší snímač poskytuje skutočne viditeľne lepšiu obrazovú kvalitu. Fujifilm GFX 50R jednoznačne poskytuje kvalitnejší výstup s nižším šumom a lepším vykreslením jemných detailov, k čomu prispievajú špičkové objektívy Fujinon.

Prístroj má aj funkciu videa, čo nie je úplne na zahodenie. Prečo by video nemohlo mať stredoformátový look? Rozlíšenie je len Full HD a max. frekvencia je 30p. Ovládanie nie je na video prispôsobené. Prístroj nemá ambíciu byť kamerou. Nenájdete tu profil Eterna ani Log. Obrazová kvalita je vďaka špičkovému snímaču a objektívom veľmi dobrá. Pre občasné nakrúcanie je teda vhodný. Nechýba vstup pre externý mikrofón, ale opäť je tu ten nešťastný priemer 2,5 mm.

Ergonomicky je Fujifilm GFX 50R tehla, ktorá horšie padne do ruky. To je daň za dizajn a každý, kto si tento fotoaparát kúpi, s tým musí počítať. Kto chce lepšiu ergonómiu, nech radšej volí model GFX 50S. Z hľadiska ovládania mi vadí niekoľko vecí. V prvom rade je to absencia priameho mechanického nastavenia citlivosti ISO. Ďalej je to niekoľko neoznačených funkčných tlačidiel. Mám rád, ak sú tlačidlám jasne priradené funkcie a funkčné tlačidlá nech majú aspoň označenie Fn a číslo. Pozitívom je, že sa dá fotoaparát ovládať jednou rukou.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
jan21
2019-02-11 10:56:01
Hmm
"Kedysi by to bolo jasné, stredoformátové digitály boli mnohonásobne drahšie ako FF".

A ešte predtým boli stredoformáty 6×6, 6×9 najrozšírenejšie a omnoho lacnejšie aku kinofilm, ktorý si privlastnil termín FullFormat

Rôzne jednooké aj dvojoké, manuály aj poloautopmaty: Corina, Flexaret, Rolleiflex, Pentacon, Hasselblad, Pronto a i iné staré "mecháče", dostupne Ljubitel, aj rôzne plastove z NDR a ZSSR.

PS: a poznám pár klasikov, ktorí aj teraz produkujú z podobných aparátov krásu!
 
yarekk14
2019-02-11 13:13:58
Trocha off topic, ale pri pohľade na Karolovu galériu (ephoto ale hlavne FB profil Bratislava obkjektívom KS https://www.facebook.com/bratislavaobjektivom/) ma stále dostane perfektné farebné ladenie, resp. ten colour handling, ktory karol využíva. Teším sa, kedy niečo zo svojho umenia v tomto smere prezradí vo fotoškole
 
z80
2019-02-11 17:08:15
príspevok od: jan21
Hmm
"Kedysi by to bolo jasné, stredoformátové digitály boli mnohonásobne drahšie ako FF".

A ešte predtým boli stredoformáty 6×6, 6×9 najrozšírenejšie a omnoho lacnejšie aku kinofilm, ktorý si privlastnil termín FullFormat

Rôzne jednooké aj dvojoké, manuály aj poloautopmaty: Corina, Flexaret, Rolleiflex, Pentacon, Hasselblad, Pronto a i iné staré "mecháče", dostupne Ljubitel, aj rôzne plastove z NDR a ZSSR.

PS: a poznám pár klasikov, ktorí aj teraz produkujú z podobných aparátov krásu!
Moj stredoformat Corina II, ktory som dostal ako 10 rocne decko zaciatkom 80. rokov, stal 160 Kcs
 
fatality
2019-02-11 21:11:11
https://www.dpreview.com/articles/1688357270/exclusive-hands-on-with-fujifilm-100mp-gfx-medium-format?utm_source=self-desktop&utm_medium=marquee&utm_campaign=traffic_source
vo fuji si povedali,ze sa v sutazi s olympusom o najskaredsi fotak,nevzdaju bez boja ..
 
jan21
2019-02-12 08:49:27
príspevok od: fatality
https://www.dpreview.com/articles/1688357270/exclusive-hands-on-with-fujifilm-100mp-gfx-medium-format?utm_source=self-desktop&utm_medium=marquee&utm_campaign=traffic_source
vo fuji si povedali,ze sa v sutazi s olympusom o najskaredsi fotak,nevzdaju bez boja ..
Fotografický priemysel...priemyselná premyslená kamera
 
gigapixel
2019-02-12 23:20:47
príspevok od: fatality
https://www.dpreview.com/articles/1688357270/exclusive-hands-on-with-fujifilm-100mp-gfx-medium-format?utm_source=self-desktop&utm_medium=marquee&utm_campaign=traffic_source
vo fuji si povedali,ze sa v sutazi s olympusom o najskaredsi fotak,nevzdaju bez boja ..
Však tam píšu, že je to nedokončený prototyp a hotová verzia bude podobná GFX 50S: "This is an early prototype, with many key features in-place and working, but not all. This particular camera is literally 'unfinished' in another sense, because it's still waiting for its final cladding. The current smooth rubber covering will be replaced by a textured finish, similar to that used on the GFX 50S."
 
fatality
2019-02-12 23:58:22
príspevok od: gigapixel
Však tam píšu, že je to nedokončený prototyp a hotová verzia bude podobná GFX 50S: "This is an early prototype, with many key features in-place and working, but not all. This particular camera is literally 'unfinished' in another sense, because it's still waiting for its final cladding. The current smooth rubber covering will be replaced by a textured finish, similar to that used on the GFX 50S."
no..ved uvidime,ako velmi sa bude vo finale lisit.. ..a priznam sa,tuto cast textu som si nevsimol..
 
gigapixel
2019-02-13 13:25:09
príspevok od: fatality
no..ved uvidime,ako velmi sa bude vo finale lisit.. ..a priznam sa,tuto cast textu som si nevsimol..
Dúfame Asi to plánujú trocha v retro štýle, pevne verím, že si to rozmyslia, lebo fakt to vyzerá otrasne. Jednotlivé texty sú pri každej fotke iné, len sa treba cez ne preklikávať. Tento text bol pri fotke č. 2.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované