Sony LA-EA2

Boom CSC fotoaparátov je podporený aj možnosťou používať pomocou redukcii objektívy rôznych značiek. Daňou za to býva nutnosť prepnúť zaostrovanie aj exponovanie do manuálneho režimu. Výnimkou bývaju originálne adaptéry výrobcu. Jedným z nich je LA-EA2, určený pre fotoaparáty Sony NEX. Umožňuje plnohodnotne používať objektívy Sony/Minolta/Carl Zeiss a iné s A-bajonetom. V praxi to znamená, že pomocou adaptéru LA-EA2 môžete na NEX fotoaparát použiť takmer ľubovoľný objektív s automatickým zaostrovaním, určeným pre zrkadlovky Sony a Konica Minolta/Minolta, pričom všetky funkcie objektívu aj fotoaparátu zostanú zachované. Na NEX tak môžete okrem originálnych objektívov s bajonetom E (SEL) použiť ďalších niekoľko desiatok objektívov s plným komfortom. Túto možnosť najviac ocenia majitelia zrkadloviek Sony a Minolta, ktorí majú vo výbave kvalitnejšie objektívy a chceli by ich používať aj na svojom CSC fotoaparáte.

Adaptér zároveň dáva široké možnosti využitia filmárom, používajúcim kamery Sony, postavené na NEX štandarde.

Adaptér je dodávaný spolu s kvalitným puzdrom škrupinovej konštrukcie.

Sony NEX-5 s adapt=rom LA-EA2 a objektívom Carl Zeiss 16-35/2,8.

Konštrukcia

Adaptér Sony LA-EA2 je niečim výnimočným. Využitím technológie polopriepustného zrkadla, ktorú poznáme z SLT rady zrkadloviek. Výhodou tejto konštrukcie je spojenie rýchleho automatického zaostrovania založeného na fázovej detekcii so živým náhľadom. Redukcia podporuje nielen nové objektívy s vlastným ostriacim motorčekom, ale aj staršie objektívy poháňané cez prevodovku.

Po kvalitatívnej stránke niet čo zariadeniu vytknúť. Sony na materiáloch a spracovaní nešetrilo. To sa odzrkadlilo aj na vyššej cene. Praktický je statívový závit umiestnený na spodnej časti. Jej plocha je niekoľkonásobne väčšia ako základne na fotoaparátoch NEX. S použitím tejto platformy dostanete väčší priestor pre doštičku statívovej hlavy a aj lepšie vyváženie sústavy voči ťažisku.

Pohľad zo strany objektívu.

Pohľad zo strany fotoaparátu.

Kontakty pre prepojenie s objektívom.

“Vrtuľka” pohonu starších AF objektívov.

Kontakty pre prepojenie s fotoaparátom.

Závit pre upevnenie na statív.

Praktické skúsenosti

Použitie adaptéru LA-EA2 je jednoduché. Manipuluje sa ním podobne ako s telekonvertorom alebo medzikrúžkom. Adaptér sa najprv nasadí na telo fotoaparátu, menej skúsení ocenia pomocné značky. Potom sa na adaptér pripevní objektív. A to je všetko. Nič netreba nastavovať. Môžete okamžite fotografovať. Pri manipulácii je potrebné si dávať pozor, aby ste neznečistili alebo nepoškodili zrkadielko.

Adaptér sme testovali na fotoaparáte Sony NEX-5. Po jeho nasadení ale adapér nepracoval, nedokázal zabezpečiť komunikáciu medzi fotoaparátom a objektívom. Riešenie je jednoduché a výrobca naň upozorňuje už na krabici. Majitelia starších modelov NEX-3/5/C3 a kamier FS100/VG10, si musia nahrať nový firmware.

Nahratie firmwaru nie je u Sony jednoduché. Niežeby bola procedúra komplikovaná, naopak je jednoduchá. Problém je ale v tom, že sa nový firmware nahráva pomocou špecialného programu. A tu je pes zakopaný. Program nepodporuje 64-bitové operačné systémy. Tým bol vylúčený nielen môj iMac, ale aj druhý redakčný počítač s Windows Vista. Napokon to zachránila pracovná stanica, kolegu Jožka Peniaka. Nebolo by jednoduchšie inštalovať firmware z pamäťovej karty, tak o je to u iných výrobcov fototechniky?

Poďme ďalej testovať. Firmware (v. 5) nahratý a adaptér funguje ako má. Na displeji sa objavuje 15 zaostrovacích senzorov rozdelených do 3 oblastí. Rozloženiu bodov je príspôsobené aj ovládanie fotoaparátu. Rýchlosť zaostrovania je podobná ako u SLT zrkadlovky A35, v režime fotografovania aj snímania videa.

LA-EA2 sme testovali s niekoľkými objektívmi. Vďaka portfóliu môjho kamaráta Izzina to boli aj staršie objektívy. To že pez problémov fungoval objektív Minolta AF 35-105 nebolo až také prekvapenie. Za mojích “minolťáckych” čias som sa osobne viackrát stretol s nekompatibilitou objektívov Sigma. Ale aj bazárová 20€ Sigma Af 28-70/3,5-5,6 staršej konštrukcie nezaváhala. Ba dokonca ostrila ešte o niečo rýchlejšie ako Minolta.

Určitou nevýhodou adaptéru, či vlastne celkového riešenia je, že u objektívov bez stabilizátora hrozí väčšie riziko rozmazania záberu. Na rozdiel od zrkadloviek Sony, NEX-y nemajú stabilizovaný snímač. Prekvapujúco je držanie NEX-u s veľkým zrkadlovkovým objektívom omnoho stabilnejšie. Samozrejme pri držaní obomi rukami. Základňa adaptéra dobre padne na dlaň ľavej ruky.

Záver

Adaptér Sony LA-EA2 je plne funkčné zariadenie rozšírujúce možnosti systému NEX, ako u fotoaparátov, tak aj u videokamier. Jeho použitie je jednoduché. Veľkým plusom je zachovanie 100% kompatibility a tým aj všetkých automatických funkcii prakticky u všetkých objektívov s A-bajonetom. Do systému NEX prináša benefity systému SLT. Adaptér ocenia najmä majitelia rozsiahlejšej zbierky objektívov pre zrkadlovky Sony a Konica Minolta. Ak si kúpia niektorý z fotoaparátov NEX, môžu ich plnohodnotne používať, bez nutnosti manuálneho zaostrovania nastavovania expozície. Mínusom tak zostáva len vyššia cena, pod ktorú sa podpísala komplikovanejšia konštrukcia.

Poznámka: Fotografie v galérii sú snímané objektívom Carl Zeiss ZA 16-35/2,8 SSM.

Komentáre

DjLuke9
2012-02-21 09:58:24
Šikovné...

haplo602
2012-02-21 12:30:47
da sa prepinat fazove a kontrastne ostrenie ? funguje stabilizacia objektivov korektne v kombinacii s adapterom ?

bear
2012-02-21 12:55:57
príspevok od: haplo602
da sa prepinat fazove a kontrastne ostrenie ? funguje stabilizacia objektivov korektne v kombinacii s adapterom ?
Minolta, ani Sony nema ziadny stabilizovany objektiv a aj objektivy Tamron a Sigma pre A-mount nie su stabilizovane.

haplo602
2012-02-21 12:59:30
príspevok od: bear
Minolta, ani Sony nema ziadny stabilizovany objektiv a aj objektivy Tamron a Sigma pre A-mount nie su stabilizovane.
aha, preco som si myslel ze maju stabilizovanu 80-200ku ok dik za korekciu

quaq
2012-02-21 13:14:48
keď si pozerám ten prvý obrázok na ktorom je Sony NEX-5 s adaptérom LA-EA2 a objektívom Carl Zeiss 16-35/2,8 tak mi kútiky vyťahuje do strán

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-02-21 13:26:18
príspevok od: quaq
keď si pozerám ten prvý obrázok na ktorom je Sony NEX-5 s adaptérom LA-EA2 a objektívom Carl Zeiss 16-35/2,8 tak mi kútiky vyťahuje do strán
Mal som tam dat Izzinovu Minoltu 400/5,6, mal by si usmev okolo celej hlavy.

bear
2012-02-21 13:28:44
príspevok od: Karol Srnec
Mal som tam dat Izzinovu Minoltu 400/5,6, mal by si usmev okolo celej hlavy.
400/4.5 si asi chcel napisat

pxls.jpg
2012-02-21 13:31:26
príspevok od: quaq
keď si pozerám ten prvý obrázok na ktorom je Sony NEX-5 s adaptérom LA-EA2 a objektívom Carl Zeiss 16-35/2,8 tak mi kútiky vyťahuje do strán
aj mne, naozaj nerozumiem preco by som mal takyto relativne vacsi objektiv montovat na mydielko. viem si to predstavit pouzivat len s mensimi fixnymi objektivmi.

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-02-21 13:37:41
príspevok od: bear
400/4.5 si asi chcel napisat
Hlboko sa tomu objektivu ospravedlnujem

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-02-21 13:39:46
príspevok od: pxls.jpg
aj mne, naozaj nerozumiem preco by som mal takyto relativne vacsi objektiv montovat na mydielko. viem si to predstavit pouzivat len s mensimi fixnymi objektivmi.
NEXy funguju ako velmi dobre kamery. Naviac ma Sony v ponuke videokamery postavene na systeme NEX. Pouzit na kamere vykonny svetelny objektiv je obrovsaka vyhoda, najma ak vsetko pracuje ako ma.

bear
2012-02-21 13:54:29
príspevok od: pxls.jpg
aj mne, naozaj nerozumiem preco by som mal takyto relativne vacsi objektiv montovat na mydielko. viem si to predstavit pouzivat len s mensimi fixnymi objektivmi.
dovodou moze byt viac:
- ak mas NEX ako kompakt, mozes ho pouzit ako zalozny fotoaparat
- pri niektorych zanroch (krajinka, produktova fotografia) nie je ergonomia az taka dolezita
- NEX maju modernejsi senzor ako starsie zrkadlovky (napr. A-700 vs NEX-5N)

PeCh
2012-02-21 14:06:52
Pri týchto mirrorless foťáčikoch bývajú redukcie na staršie objektívy väčšie kvôli oveľa menšej registrovanej vzdialenosti bajonetu od senzora. Technicky by som si vedel predstaviť, keby nejaký výrobca (napríklad Sigma alebo Tamron) prišiel s adaptérom, ktorý by "prekladal" príkazy tak, aby fungoval adaptér NEX na Canon alebo Nikon objektívy tak, aby fungovalo ovládanie clony a AF. Ako by to potešilo majiteľov mirrorlessov. Myslím si, že komerčne by to bol jasný úspech. Mať ich skúsenosti, tak to isto skúsim.

bobo222
2012-02-21 14:11:20
Som síce fanda a zástanca miniaturizácie, ale aj podľa mňa si to zeissove sklíčko zaslúži FF zrkadlovku...

wlad
2012-02-21 14:32:09
predpokladam ze ten miniaturny blesk tam je na to, aby si fotograf prisvietil na distance scale na objektive ked foti v tme, ze ?

PeCh
2012-02-21 14:35:35
A ešte jeden koment. Neskúšali ste (neplánujete skúšať) redukciu NEX pre EOS EF objektívy s clonou? Videl som takú redukciu, ale nejako sa mi nechce veriť, že by táto "druhá" clona správne fungovala. Teda chápem, že by redukovala množstvo svetla dopadajúceho na senzor ale podľa mňa by to bolo o dosť odlišné od použitia skutočnej clony. Predsa len clonu nemožno umiestniť kamkoľvek a veľkosť otvoru závisí aj od použitej ohniskovej vzdialenosti, tak by človek nevedel, na akej clone vlastne fotí. Tiež by bolo zaujímavé aký to má vplyv na bokeh. A hlavne si myslím, že skôr ako clonenie by to spôsobovalo vinetáciu.

Napríklad:
http://www.amazon.com/EzFoto-NEX-VG10-adapter-aperture-version/dp/B005VB685O/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1329830946&sr=8-1
http://www.ebay.com/itm/Canon-EOS-Lens-Sony-NEX-Adapter-Build-Aperture-Silver-/190628606066?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6259b072

vajaj
2012-02-21 17:30:40
U mňa prebehol upgrade firmware na Nex5 s 64bit Win7 bez problémov. Ale zajtra dorazí Nex 5N

ferofekete
2012-02-21 18:36:01
vyssia cena to je cca kolko?

pxls.jpg
2012-02-21 18:45:55
príspevok od: bear
dovodou moze byt viac:
- ak mas NEX ako kompakt, mozes ho pouzit ako zalozny fotoaparat
- pri niektorych zanroch (krajinka, produktova fotografia) nie je ergonomia az taka dolezita
- NEX maju modernejsi senzor ako starsie zrkadlovky (napr. A-700 vs NEX-5N)
ano vsak napadli ma tieto vyuzitia ale ani jedna mi nepride pritazliva.

- zalozny fotoaprat - pri tej cene LA-EA2 a vsetkych nevyhodach mirrorlessov mi pride efektivnejsia kupa druheho lacneho tela ako nexu

- je pravda ze v oboch zanroch je kopec casu, tak tu by to mozno slo, ale naco mi je mala velkost ked som v atelieri (produkt) a ako tato zostava bude vyvazena na stative? (oba zanre)

- znovu ak by som chcel lepsi snimac tak si nekupim nex+LA-EA2 ale radsej nove telo

niekomu to moze vyhovovat, skor sa priklanam k tomu ze to najskor bude kompromis v nudzovom stave. ja osobne vidim realne prakticke vyuzitie LA-EA2 len s mensimi pevnymi objektivmi.

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-02-21 18:47:55
príspevok od: ferofekete
vyssia cena to je cca kolko?
Takmer Mylim, ze v dobe internetu nie je problem to za minutu zistit. Pre lenivejsich:
http://www.najnakup.sk/searchResults.aspx?q=sony+la-ea2

ferofekete
2012-02-21 18:55:10
príspevok od: Karol Srnec
Takmer Mylim, ze v dobe internetu nie je problem to za minutu zistit. Pre lenivejsich:
http://www.najnakup.sk/searchResults.aspx?q=sony+la-ea2
ja som to hladal iba tu na ephote

izzino
2012-02-21 21:20:31
príspevok od: Karol Srnec
Hlboko sa tomu objektivu ospravedlnujem
No ved preto.

izzino
2012-02-21 21:47:56
Takze napisem aj ja nieco. V prvom rade dik za recenziu. V druhom.
Vlastnim 3 zrkadlovky sony a 11 objektivov. Zrkadlovku nosim zo sebou 24/7.
Kupa nexu je pre mna dalsi krok, ako financny tak i technicky.
V prvom rade zavazila velkost fotoaparatu a 16mm pancaku.
Za druhe vynikajuca kvalita videa. Za tretie som si vyskusal nex-5N a vysledok pri iso 2000, 2500 a 3200 je tak markantny ze nemam o com. Uz len cakam kedy sa rozbehne vyroba a predaj po povodniach a hned idem do toho. Za stvrte je kompaktibilita objektivou cez adapter. Neviem si predstavit ze by som mal zase dalsie tisice investovat do nex objektivov. I ked nehovorim ze sa v portfoliu neobjavi objektiv ktory mi srdcu zalahodi.
Dalsou velkou vyhodou je podvodne puzdro v dostupnej cene.
A kludne si dokazem tvrdit ze jednym z najcastejsie nasadenych objetivou na mojom novom nexe bude prave 400mm 4,5.
Samozrejme nikomu nevnucujem moju ideu ci nazor, len som chcel poukazat na to ze sa da pozerat na to aj inak.
Verim ze ak by Nikon ci Canon urobil fotak na ktory by sa cez prevodnik dali dat ich "velke" skla, tak by sa tak isto predaval.

sunajn
2012-02-22 02:43:55
To už je zvrátené

aesace
2012-02-22 08:27:37
príspevok od: Karol Srnec
Takmer Mylim, ze v dobe internetu nie je problem to za minutu zistit. Pre lenivejsich:
http://www.najnakup.sk/searchResults.aspx?q=sony+la-ea2
Kamon, ked sa spravi cela taka podrobna recenzia a o cene sa tvarite, ze je to nieco tajne a nespecifikovane, nech si to citatel najde sam, tak to mi pride dost malicherne a trapne.Tak bud ste ten vyrobok chceli alebo nechceli recenzovat, ak ho momentalne nemate vo vlastnom shope a nie tvarit sa, ze je citatel lenivy. To ste zrovna mohli na zaciatku recenzie uviest odkaz na inu recenziu, nech ti to citatel najde niekde inde...

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-02-22 08:36:05
príspevok od: aesace
Kamon, ked sa spravi cela taka podrobna recenzia a o cene sa tvarite, ze je to nieco tajne a nespecifikovane, nech si to citatel najde sam, tak to mi pride dost malicherne a trapne.Tak bud ste ten vyrobok chceli alebo nechceli recenzovat, ak ho momentalne nemate vo vlastnom shope a nie tvarit sa, ze je citatel lenivy. To ste zrovna mohli na zaciatku recenzie uviest odkaz na inu recenziu, nech ti to citatel najde niekde inde...
Dnes vyrobcovia ceny nediktuju. Kedysi sa jeden fotak predaval za jednu cenu vo vsetkych obchodoch. To dnes neplati. Ma zmysel napisat, pri predstavovani novinky, ze sa cena bude pohybovat okolo xxxx€. Nema ale zmysel napisat pod recenziu konkretnu cenu, ked je vsade ina a poyhbuje sa v pomene velkom rozsahu. Len u nas sa cena pohybuje od cca 260 do 354€ a to nehovorim o medzinarodnych obchodoch (napr. ebay). Naviac sa ceny neustale menia. Dat do clanku nejaku cifru sa mi zda ako nezmysel. Dnes je standardom, ze ked chcem vediet nejaku cenu, tak navstivim svoj oblubeny onchod, alebo vyuzijem niektory z mnozstav specializovanych serverov na porovnavanie cien.

ferofekete
2012-02-22 08:41:21
príspevok od: Karol Srnec
Dnes vyrobcovia ceny nediktuju. Kedysi sa jeden fotak predaval za jednu cenu vo vsetkych obchodoch. To dnes neplati. Ma zmysel napisat, pri predstavovani novinky, ze sa cena bude pohybovat okolo xxxx€. Nema ale zmysel napisat pod recenziu konkretnu cenu, ked je vsade ina a poyhbuje sa v pomene velkom rozsahu. Len u nas sa cena pohybuje od cca 260 do 354€ a to nehovorim o medzinarodnych obchodoch (napr. ebay). Naviac sa ceny neustale menia. Dat do clanku nejaku cifru sa mi zda ako nezmysel. Dnes je standardom, ze ked chcem vediet nejaku cenu, tak navstivim svoj oblubeny onchod, alebo vyuzijem niektory z mnozstav specializovanych serverov na porovnavanie cien.
ja som navstivil ephotoshop som myslel ze to najdem v ponuke. budete to prdavat aj vy?

aesace
2012-02-22 08:56:31
príspevok od: Karol Srnec
Dnes vyrobcovia ceny nediktuju. Kedysi sa jeden fotak predaval za jednu cenu vo vsetkych obchodoch. To dnes neplati. Ma zmysel napisat, pri predstavovani novinky, ze sa cena bude pohybovat okolo xxxx€. Nema ale zmysel napisat pod recenziu konkretnu cenu, ked je vsade ina a poyhbuje sa v pomene velkom rozsahu. Len u nas sa cena pohybuje od cca 260 do 354€ a to nehovorim o medzinarodnych obchodoch (napr. ebay). Naviac sa ceny neustale menia. Dat do clanku nejaku cifru sa mi zda ako nezmysel. Dnes je standardom, ze ked chcem vediet nejaku cenu, tak navstivim svoj oblubeny onchod, alebo vyuzijem niektory z mnozstav specializovanych serverov na porovnavanie cien.
Ale o pripadnej kupe, alebo co i len uvazovani o kupe sa clovek moze rozmysliet az podla nejakej zakladnej orientacnej ceny. Jasne,ze ten rozptyl je velky, ale ked sa spomenie, ze cena je vyssia a nic viac, tak to uz vyvolava skor vacsiu dezinformaciu, ako keby tam nebolo o cene napisane nic. Stacilo by uviest, ze to je okolo 300 EUR a fertig. Potom sa da uz uvazovat, ci ma zmysel hladat to obchodoch.

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-02-22 09:09:55
príspevok od: aesace
Ale o pripadnej kupe, alebo co i len uvazovani o kupe sa clovek moze rozmysliet az podla nejakej zakladnej orientacnej ceny. Jasne,ze ten rozptyl je velky, ale ked sa spomenie, ze cena je vyssia a nic viac, tak to uz vyvolava skor vacsiu dezinformaciu, ako keby tam nebolo o cene napisane nic. Stacilo by uviest, ze to je okolo 300 EUR a fertig. Potom sa da uz uvazovat, ci ma zmysel hladat to obchodoch.
Prepac, ale toto ako argument neberiem. To je len vyhovorka pre tvoju lenivost otvorit si v prehliadaci novy tab. Dajme tomu, ze sem dam vetu: Cena je okolo 300€. Ihned na to by sa ozval niekto, ze to maju niekde aj za 260€ a to je o dost menej. Ja potom budem vysvetlovat, ze to je akasi priemerna cena... Naco to je dobre? Nezijeme v dobe pred 20 rokmi, ked som musel ist fyzicky do predajne aby som zistil cenu.

quaq
2012-02-22 10:40:12
príspevok od: Karol Srnec
Mal som tam dat Izzinovu Minoltu 400/5,6, mal by si usmev okolo celej hlavy.

peter.korytiak
ePhotoshop 2012-02-22 12:59:28
príspevok od: ferofekete
ja som navstivil ephotoshop som myslel ze to najdem v ponuke. budete to prdavat aj vy?
Tento adaptér do ponuky určite zaradíme hneď ako bude dostupný. Predpokladaná cena cca 290 Eur s DPH.

dingo27mobile
2012-02-22 19:28:45
Naco je tam to zrkadielko?

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-02-22 20:44:33
príspevok od: dingo27mobile
Naco je tam to zrkadielko?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_SLT_camera

atlantel
2012-02-23 01:13:26
Conurus a Metabones maju v betaverzii spolocne vyvinuty adapter Canon EF objektivov na NEX system. Resp. pan Bo-Ming ho navrhol a Metabones ho vyraba. Zatial im funguje prenos ohniskovej vzdialenosti, clonenie a dokonca aj stabilizator. AF je v stadiu vyvoja. Ak to dotiahnu, otvoria sa obrovske moznosti pouzitia NEX systemu. Cena je stanovena na 400€.

dingo27mobile
2012-02-24 21:04:22
príspevok od: Karol Srnec
http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_SLT_camera
Dakujem, ale stale, to bez zrkadielka by ostril len kontrastnym systemom, ci neostril vobec?

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-02-25 07:15:28
príspevok od: dingo27mobile
Dakujem, ale stale, to bez zrkadielka by ostril len kontrastnym systemom, ci neostril vobec?
Predchodca je bez zrkadielka a AF funguje, ale vyhodnocovanim kontrastu.

jocker1
2012-02-26 15:36:16
myslím, že je to super vecička pre alpha Nex mašinky. Kúpiť lacnejší jazdený objektív od Minolty a byť kreatívnejší s kompaktom je zaujímavé, už keď pomyslím na NEX-7, ktorá je dosť premakaná na jej veľkosť. Parádne a objemnejšie zrkadlovky s Full fram, alebo APS-C budú vždy cool a mať svoju reputáciu. No nakoniec telo Nexu dám do vačku a objektívy budem zasa nosiť v batohu

tuxxer
2014-06-22 09:09:19
Mozem otazocku? Na sigma a tamron strankach sa pise, ze objektiv so stabilizaciou pre a-mount, tuto funkciu nepodporuje (stabilizaciu) kedze je v tele fotoaparatu. Bude stabilizacia objektivu fungovat na NEXoch (e-mount) cez tento adapter?
Dakujem za odpoved

atlantel
2014-06-22 11:56:12
príspevok od: tuxxer
Mozem otazocku? Na sigma a tamron strankach sa pise, ze objektiv so stabilizaciou pre a-mount, tuto funkciu nepodporuje (stabilizaciu) kedze je v tele fotoaparatu. Bude stabilizacia objektivu fungovat na NEXoch (e-mount) cez tento adapter?
Dakujem za odpoved
Podla vsetkeho by to malo fungovat, ak je objektiv vybaveny OS. Napr. takej Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM alebo SIGMA 120-400 funguje opt. stabilizacia s LA-EA2 na NEX-5N a NEX-7. Mimochodom , odporucam ti kupit LA-EA4. Je to tiez SLT AF modul ale otvor je prisposobeny Full Frame, zatial co LA-EA2 je len pre APS-C.

tuxxer
2014-07-06 19:32:53
Takze to mate odskusane a cez LA-EA2 funguju objektivy uplne normalne ako keby som ich dal na telo a-mount aparatu. To znamena, ze cez tu redukciu spojazdnim SIGMA 70-200/2,8 EX DG OS HSM uplne normalne uz len ostava otazka ci sa dava objektiv na fotak, alebo fotak na objektiv (pri ich rozmeroch)