Hore

Canon predstavuje 3 nové objektívy RF a prezrádza prvé informácie o profesionálnej bezzrkadlovke EOS R3

Spoločnosť Canon Europe dnes spolu s vývojom mimoriadne rýchle a ovládateľné bezzrkadlovky EOS R3 pre profesionálne športové a spravodajské fotografov predstavila tri nové objektívy RF.

Dvojica objektívov RF 400 mm F2.8L IS USM a RF 600 mm F4L IS USM sú najnovšími prírastkami do rozsiahlej rodiny opticky špičkových objektívov RF pre systém Canon EOS R, ktorý fotografom poskytuje bezkonkurenčné možnosti pre dnešné i budúce potreby. Sú ideálne pre profesionálnych fotografov prírody a športu a patria medzi prvé modely z radu RF, ktoré sú vybavené systémom so zdvojeným motorom. Ten umožňuje ostriť ešte rýchlejšie a pomáha zachytiť dynamickú akciu – aj pri sériovom snímaní rýchlosťou 30 sn./s. Tretím objektívom je RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM – svetovo prvý AF makro objektív so zväčšením 1,4x. Ten patrí k základnej výbave každého amatérskeho aj profesionálneho fotografa, ktorý chce rozvíjať svoju kreativitu s využitím širokých možností fotoaparátov a objektívov systému EOS R.

RF 400 mm F2.8L IS USM a RF 600 mm F4L IS USM – dlhé teleobjektívy s mimoriadne rýchlym ostrením

Objektívy RF 400 mm F2.8L IS USM a RF 600 mm F4L IS USM vychádzajú z prevratných modelov EF 400 mm f/2.8L IS III USM a EF 600 mm f/4L III USM – dvoch mimoriadne obľúbených teleobjektívov pre profesionálnych športových a wildlife fotografov. Optika a mechanika týchto objektívov je takmer totožná s verziami EF, ich schopnosti sú však na úplne novej úrovni, pretože plne využívajú možnosti revolučného systému EOS R a bajonetu RF.



Profesionálni fotografi s týmito objektívmi získavajú mimoriadne dlhú ohniskovú vzdialenosť, prípadne ešte dlhšiu pri použití RF telekonvertorov 1,4x a 2x, špičkovú optickú kvalitu, rýchle ostrenie, zníženú hmotnosť a lepšiu vyváženosť pri použití s ​​telami systému Canon EOS R.

Objektívy RF 400 mm F2.8L IS USM a RF 600 mm F4L IS USM ponúkajú vlastnosti ako je ovládanie clony v krokoch po 1/8 pre natáčanie videa alebo vylepšenú optická stabilizácia obrazu až o 5,5 EV, ktorú umožňuje komunikačný systém bajonetu RF. Popri tom objektívy podporujú zdvojený pohon AF, ktorý pri použití s ​​budúcimi telami zrýchli automatické ostrenie. Vďaka nemu budú môcť profesionálni fotografi na veľkú vzdialenosť zachytiť rýchlu akciu, ktorá pominie počas milisekúnd. Objektívy taktiež umožňujú trojrýchlostné ručné ostrenie pre precízne ovládanie a trvalý ručný režim, ktorý umožňuje dolaďovať zaostrenie bez prepínania režimov. Dve roviny zaostrenia možno navyše uložiť ako predvoľby a rýchlo ich vyvolať a tým ušetriť čas v situáciách, kedy je nutné reagovať rýchlo, prípadne ich využiť na preostrovanie záberu pri natáčaní videa. Ostriaci prstenec môže pri použití s ​​niektorými telami radu EOS R slúžiť aj ako ovládací.

Vďaka použitiu fluoritových prvkov a prvkov zo skla s veľmi nízkym rozptylom, spolu s poťahom šošoviek ASC a Super Spectra, vykazuje objektív RF 400 mm F2.8L IS USM mimoriadnu ostrosť v celej ploche obrazového poľa aj pri najnižšej clone f/2.8. Objektív RF 600 mm F4L IS USM taktiež minimalizuje skreslenie a odlesky, a to aj pri odclonení na f/4 a zaisťuje vďaka tomu profesionálny obraz najvyššej kvality v celej ploche snímky. Objektívy RF 600 mm F4L IS USM a RF 400 mm F2.8L IS USM podávajú spoľahlivé výkony aj pri nízkej hladine osvetlenia, a to vďaka vysokej svetelnosti (f/2.8, respektíve f/4) a stabilizáciu až o 5,5 EV, ktorá obmedzuje chvenie obrazu za zlých svetelných podmienok. Umožňujú teda zaobstarať kvalitné snímky za všetkých okolností.

Objektívy sú navyše ľahké, no zároveň vďaka odolnej konštrukcii vydržia záťaž profesionálnej práce. Legendárna kvalita spracovania objektívov série L a biely povrch odrážajúci teplo zabezpečujú ich spoľahlivú službu pri športovej reportáži za daždivého dňa aj pri fotografovaní divokých zvierat počas prašného safari.

RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM – dokonalý objektív pre makrofotografiu a portréty

RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM je skutočne všestranný objektív a zároveň nevyhnutná súčasť vybavenia profesionálov, poloprofesionálov aj nadšencov, ktorí sa venujú makrofotografii, zátišiami a portrétom. Vyšší ako zvyčajný zväčšovací pomer 1,4:1, ktorý bol dosiahnutý vďaka systému plávajúcich prvkov a krátkej dráhe zadného ostrenie, fotografom umožňuje zachytiť mimoriadne podrobné detaily. Ohnisková vzdialenosť 100 mm pri svetelnosti f/2.8 podáva veľmi pôsobivé výsledky pri portrétnej fotografii.


Okrem neuveriteľného zväčšenia prináša nový objektív výrazné vylepšenie oproti verzii EF 100 mm f/2.8L Macro IS USM v podobe nového prispôsobiteľného ovládacieho prstenca pre nastavenie sférickej aberácie. Fotograf ním môže meniť vzhľad zadného aj predného bokehu, či dosiahnuť mäkkú kresbu fotografovaného objektu. Deväťlamelová clona s maximálnou hodnotou f/2.8 poskytuje nízku hĺbku ostrosti a vytvára pôsobivý bokeh efekt. Pokročilá konštrukcia objektívu RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM zaisťuje profesionálnu obrazovú kvalitu, ktorá je spoločná pre celý rad RF – s vysokou ostrosťou a rovnomerným kontrastom v celej ploche snímky.

Objektív RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM je rovnako vybavený optickou stabilizáciou obrazu až o 5 EV a umožňuje kombinovanú stabilizáciu až o 8 EV (podľa štandardov CIPA) s telami EOS R5 alebo EOS R6, ktorá výrazne obmedzuje chvenie obrazu pri fotografovaní z ruky. Systém Dual Nano USM AF zaisťuje hladké, presné a veľmi rýchle automatické zaostrovanie, ktoré je prakticky bezhlučné, pričom je potlačená oscilácia okolo bodu zaostrenia. Vďaka tomu je objektív ideálny pre natáčanie videa a pre skladanie obrazu metódou Focus Stacking pre dosiahnutie väčšej hĺbky ostrosti v postprodukcii.

Ďalšie informácie o dnes predstavených novinkách – objektívoch RF 400 mm F2.8L IS USM, RF 600 mm F4L IS USM a RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM a taktiež bezzrkadlovke EOS R3 – nájdete tu.

Hlavné funkcie a vlastnosti objektívov RF 400 mm F2.8L IS USM a RF 600 mm F4L IS USM:

  • Vysoká svetelnosť s ohľadom na dlhú ohniskovú vzdialenosť (f/4, respektíve f/2.8) ponúka vynikajúci výkon a obrazovú kvalitu aj pri nízkej hladine osvetlenia
  • Stabilizácia obrazu až o 5,5 EV (podľa štandardov CIPA)
  • Ľahko udržateľné z ruky aj po dlhšiu dobu
  • Deväťlamelová kruhová clona s krokom po 1/8 umožňuje hladký prechod medzi clonovými číslami pri filmovaní
  • Kruhový motor USM, rýchly procesor a optimalizované AF algoritmy zabezpečujú tiché a rýchle automatické zaostrovanie

Hlavné funkcie a vlastnosti objektívu RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM:

  • Svetovo prvý makro objektív s automatickým zaostrovaním a zväčšením 1,4x (1,4:1)
  • Ovládací prstenec premenlivej sférickej aberácie možno použiť na úpravu mäkkosti vykreslenia objektu a vzhľadu bokehu
  • Svetelnosť F2.8 poskytuje nízku hĺbku ostrosti
  • Deväťlamelová kruhová clona vytvára nádherný bokeh
  • Optická stabilizácia obrazu až o 5 EV (štandard CIPA, s telom EOS R), kombinovaná stabilizácia až o 8 EV s telami EOS R5 / EOS R6 s využitím ich interného stabilizačného systému
  • Rýchle a plynulé automatické zaostrovanie Dual Nano USM


Mimoriadne rýchla a ovládateľná – Canon uvoľnil prvé informácie o najnovšej profesionálnej bezzrkadlovke EOS R3 pre športovú a spravodajskú fotografiu

Spoločnosť Canon dnes spolu s tromi novými objektívmi RF a novou aplikáciou pre zdieľanie súborov oznámila vývoj mimoriadne rýchlej a ovládateľnej profesionálnej bezzrkadlovky EOS R3. Nový fotoaparát vďaka svojej prevratnej konštrukcii pomôže profesionálnym športovým a spravodajským fotografom plniť vysoké nároky na rýchlosť a kvalitu dodávaných materiálov. EOS R3 je skutočne hybridný prístroj novej generácie zameraný na dnešné aj budúce potreby športových a spravodajských fotografov, ktorý spája kvality zrkadloviek a bezzrkadloviek Canon.

Fotoaparát EOS R3 je vybavený novo vyvinutým vrstveným snímačom typu BSI CMOS, výkonným obrazovým procesorom DIGIC X, sériovým snímaním rýchlosťou 30 sn./s[1] s automatickým zaostrovaním a nastavovaním expozície na sledovaný objekt, detekciou očí, hlavy a tela a priekopníckou funkciou automatického ostrenia ovládaného smerom pohľadu. Ide o ideálny prístroj pre akčných fotografov, ktorí požadujú kvalitné statické snímky alebo videonahrávky objektov v rýchlom pohybe.

Nový prístroj je založený na revolučnom systéme EOS R s bajonetom RF. V spojení s niektorým z inovatívnych objektívov Canon RF ponúkne schopnosti, aké žiadna iná dvojica telo/objektív nedosahuje. S dnes predstavenými objektívmi RF 400 mm F2.8L IS USM alebo RF 600 mm F4L IS USM môžu profesionálni fotografi dosiahnuť bezkonkurenčnú obrazovú kvalitu vo fotograficky náročných situáciách.

Päť vecí, ktoré by ste mali vedieť o novom fotoaparáte EOS R3:

Vysoká kvalita pri vysokej rýchlosti

EOS R3 je prvým prístrojom radu EOS, ktorý je vybavený úplne novým vrstveným 35mm snímačom typu CMOS so zadným osvetlením, ktorý vyvinula spoločnosť Canon. Ten spolupracuje s výkonným obrazovým procesorom DIGIC X. Ako celok ponúkne profesionálom vysokorýchlostné fotografovanie a filmovanie na novej úrovni. Snímať môžu rýchlosťou 30 sn./s pri použití elektronickej uzávierky a pri automatickom ostrení so sledovaním objektu, pričom dochádza k úplne minimálnej deformácii obrazu[2]. To sú ideálne vlastnosti napríklad pre profesionálnych športových fotografov, ktorí potrebujú zachytiť akciu v zlomku sekundy.

Mimoriadna schopnosť sledovať rýchlo sa pohybujúce objekty

Nový fotoaparát EOS R3 umožní profesionálom posúvať hranice tvorivých možností vďaka dokonale presnému sledovaniu objektu a ostreniu aj pri rýchlom pohybe. Systém ostrenia novej generácie Dual Pixel CMOS AF dokáže sledovať oči, hlavu alebo telo rýchlo sa pohybujúce postavy a umožňuje v okamihu zachytiť aj najjemnejšie detaily. Do systému automatického ostrenia so sledovaním pridá spoločnosť Canon aj nový predmet, ktorý ešte upresní.

Ovládanie automatického ostrenia – vaším zrakom!

EOS R3 bude vybavený novou a zdokonalenou technológiou, ktorú spoločnosť Canon prvýkrát predstavila v modeli EOS 5. Stane sa prvým digitálnym fotoaparátom EOS, ktorý poskytne novej generácii fotografov prevratný systém ovládania zrakom, ktorý umožňuje jednoducho voliť a presúvať bod zaostrenia pohybom očí pri pohľade do hľadáčika. Táto inštinktívna funkcia ponúka rýchle a prirodzené ovládanie automatického zaostrovania. Skrátením času potrebného na zaostrenie, ktoré sa zvyčajne vykonáva multifunkčným ovládačom alebo tlačidlom, umožňuje pohotovo zachytiť najdôležitejší objekt v zornom poli vo všetkých situáciách – pri tlačovej konferencii či futbalovom zápase.

Profesionálna kvalita spracovania

Telo EOS R3 inšpirované radom EOS-1D ponúka úplne intuitívne ovládanie potrebné v najnáročnejších situáciách, v akých profesionálny fotograf musí pracovať. Používatelia môžu očakávať tú istú robustnosť a odolnosť voči vode a prachu ako to je pri legendárnej sérii Canon EOS-1. Nový model má tiež integrovaný grip, ktorý si používatelia radu EOS-1D veľmi obľúbili. Profesionálnym fotografom dáva istotu, že budú môcť fotografovať za všetkých podmienok a okolností – z postrannej čiary ihriska aj pri plaveckom bazéne, v interiéri aj exteriéri, počas sneženia aj za horúcich dní.

Rýchle pripojenie – predstavujeme novú aplikáciu Mobile File Transfer

EOS R3 bude plne kompatibilný s mobilnou aplikáciou Canon Mobile File Transfer. Tá ponúka nový spôsob prenosu zrealizovaných snímok a urýchľuje pracovný postup v teréne, a to vďaka využitiu služieb mobilných sietí bez nutnosti káblového pripojenia LAN.

Canon vydá aplikáciu Mobile File Transfer vo verzii 1.2 pre systém iOS prostredníctvom Apple App Store v júni. Kompatibilný bude s fotoaparátmi Canon EOS-1D X Mark III, EOS R5 a EOS R6. V pláne je do budúcnosti aj podpora pre systém Android.

Spoločnosť Canon dnes okrem bezzrkadlovky EOS R3 predstavila objektív RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM – vynikajúci objektív pre makro a portrétnej fotografii, ktorý je svetovo prvým makro objektívom s automatickým zaostrovaním a zväčšením 1,4x[3]. Zverejnené boli aj podrobnosti o dvoch nových teleobjektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou RF 400 mm F2.8L IS USM a RF 600 mm F4L IS USM vhodných najmä pre profesionálne fotografovanie športu a prírody. Obe skla ponúka veľmi dlhú ohniskovú vzdialenosť a mimoriadne schopnosti, zvlášť v spojení s telom EOS R3.

Ďalšie informácie o dnešných novinkách sú k dispozícii tu. Ak si želáte dostávať aktuálne informácie o vývoji fotoaparátu EOS R3 e-mailom, môžete sa prihlásiť k odberu noviniek.

Hlavné funkcie a vlastnosti fotoaparátu EOS R3 zverejnené k dnešnému dňu (14. apríla 2021):

  • Nový vrstvený snímač typu BSI CMOS vyvinutý spoločnosťou Canon
  • 30 sn./s pri AF/AE so sledovaním objektu
  • Výber zaostreného objektu pohybom oka
  • Detekcia očí a hlavy
  • Automatické ostrenie pomocou technológie Dual Pixel CMOS
  • Odolnosť proti vplyvom počasia na úrovni produktov radu 1D

[1] Maximum cca 30 sn/s. Rýchlosť sériového snímania môže klesať v závislosti na zvolenom objektíve a svetelných podmienkach.

[2] Minimálne deformácie obrazu pri statických záberov.

[3] Pri vymeniteľných objektívoch s automatickým zaostrovaním na plnofomátových bezzrkadlových fotoaparátoch. Prieskum spoločnosti Canon k 13. aprílu 2021.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Štefan Káčer
2021-04-14 11:05:47
cca USD/€
1 400
12 000
13 000
 
mllpo
2021-04-14 12:39:23
To fakt po sebe tie texty nikto nečíta?
"EOS R3 bude vybavený novou a zdokonalenou technológiou, ktorú spoločnosť Canon prvýkrát predstavila v modeli EOS 5. "
Tak nová, alebo zdokonalená? A ešte v tej istej vete napíšu, že je to teda "nová" technológia, ktorú ale používajú od roku 1992...
Kúpte im niekto kalendár.
 
Dumaru
2021-04-14 12:43:56
Mňa by zaujímalo toto: Ovládanie automatického ostrenia – vaším zrakom! Už ste zaregistrovali nejaké bližšie info?
 
MagickVamp
2021-04-14 13:04:36
príspevok od: mllpo
To fakt po sebe tie texty nikto nečíta?
"EOS R3 bude vybavený novou a zdokonalenou technológiou, ktorú spoločnosť Canon prvýkrát predstavila v modeli EOS 5. "
Tak nová, alebo zdokonalená? A ešte v tej istej vete napíšu, že je to teda "nová" technológia, ktorú ale používajú od roku 1992...
Kúpte im niekto kalendár.
Uz R5/R6 maju zdokonalenu technologiu dual pixel...je to nova tehnologia....od akeho roku 1992 pouzivaju dualpixel?
 
MagickVamp
2021-04-14 13:10:15
príspevok od: mllpo
To fakt po sebe tie texty nikto nečíta?
"EOS R3 bude vybavený novou a zdokonalenou technológiou, ktorú spoločnosť Canon prvýkrát predstavila v modeli EOS 5. "
Tak nová, alebo zdokonalená? A ešte v tej istej vete napíšu, že je to teda "nová" technológia, ktorú ale používajú od roku 1992...
Kúpte im niekto kalendár.
jaj ty reagujes na to ostrenie pomocou oka...sory
 
Johnnny
2021-04-14 13:11:49
príspevok od: Dumaru
Mňa by zaujímalo toto: Ovládanie automatického ostrenia – vaším zrakom! Už ste zaregistrovali nejaké bližšie info?
Nie, ale uz to v minulosti pouzivali v EOS 3: https://www.dpreview.com/videos/3008868868/dpreview-tv-the-return-of-canon-s-eye-controlled-focus
 
Otecadams
2021-04-14 13:39:26
Zaostrovanie okom by mohol byť ďalší krôčik k dokonalosti. Budúcnosť je ale zrejme v ostrení až po odfotení .
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2021-04-14 14:10:04
príspevok od: Otecadams
Zaostrovanie okom by mohol byť ďalší krôčik k dokonalosti. Budúcnosť je ale zrejme v ostrení až po odfotení .
To uz je minulost. Lytro skrachovalo.
 
mllpo
2021-04-14 14:49:23
príspevok od: Karol Srnec
To uz je minulost. Lytro skrachovalo.
https://www.panasonic.com/sk/consumer/fotoaparaty-a-videokamery/fotoaparaty-lumix-g-dslm-learn/clanky/post_focus.html
 
mllpo
2021-04-14 15:28:00
príspevok od: MagickVamp
jaj ty reagujes na to ostrenie pomocou oka...sory
Áno. V pohode. Akože, podľa mňa, je niečo buď nové, alebo zdokonalené. Ale ja nepracujem v markentingu.
A ešte to v tej istej vete zaklincijú priznaním, že tú "novú" technológiu používajú 20 rokov...
 
Otecadams
2021-04-14 16:49:59
príspevok od: Karol Srnec
To uz je minulost. Lytro skrachovalo.
Áno. Myslel som iný princíp.
 
lennyl
2021-04-14 17:08:51
RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM za tych cca 1.400USD, tak u nas to vypalia na 1799euro, to je uz prehnane.
 
Rofo
2021-04-14 17:49:06
príspevok od: lennyl
RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM za tych cca 1.400USD, tak u nas to vypalia na 1799euro, to je uz prehnane.
Ano. Okrem toho EF verzia tohto makro objektivu sa da kupit nova skoro za polovicu, alebo v bazari cena okolo 600€ sa pohybuje. A je to pomerne moderny objektiv aj v EF verzii. To radsej budem pouzivat adapter ako kupovat to nove za take ceny.
 
lennyl
2021-04-14 17:54:34
príspevok od: Rofo
Ano. Okrem toho EF verzia tohto makro objektivu sa da kupit nova skoro za polovicu, alebo v bazari cena okolo 600€ sa pohybuje. A je to pomerne moderny objektiv aj v EF verzii. To radsej budem pouzivat adapter ako kupovat to nove za take ceny.
jj. ja som kedysi cvakal s kamosovou 5DmkIII a 100/2,8 a neskutocne, co z toho liezlo, perfekt.

PS: prolaika uz ma naceneny RF100/2,8 na 1 549 €.
https://www.prolaika.sk/e-shop/canon-rf-100mm-f-28l-macro-is-usm/p-4999748.xhtml
 
fatality
2021-04-14 18:23:06
príspevok od: lennyl
RF 100 mm F2.8L MACRO IS USM za tych cca 1.400USD, tak u nas to vypalia na 1799euro, to je uz prehnane.
skoncila doba lacnych fotakov a objektivov..u vsetkych znaciek..
vyvoj novych modelov sa musi zaplatit z omnoho mensieho poctu predanych
kusov a to tlaci cenu hore..
blba doba - smartphony,covid - menej predanych kusov a zaroven nutnost prejst na novu
technologiu a zaplatit jej vyvoj..
only the strongest survive
 
landov
2021-04-14 18:32:40
Jj...nie je to tak davno dozadu, co na nemenovanom webe padali hlasky o drahych DSLR a ich lacnejsich CSC nastupcov z titulu setrenia vyrobnych nakladov kvoli absencii zrkadla atd.
 
Štefan Káčer
2021-04-14 19:08:12
príspevok od: Rofo
Ano. Okrem toho EF verzia tohto makro objektivu sa da kupit nova skoro za polovicu, alebo v bazari cena okolo 600€ sa pohybuje. A je to pomerne moderny objektiv aj v EF verzii. To radsej budem pouzivat adapter ako kupovat to nove za take ceny.
no ked bola ef L-verzia novinka, stala len kusok menej...
rf je uplna novinka a samozrejme takych 10 rokov bude drahsi a potom zlacnie, ale uprimne, podla toho, co pisu to bude skutocne "pecka"
a ten rozdiel 15 percent je pochopitelny (podla mna je to iba normalna inflacia, pred 10 rokmi bolo 1300€ inych ako dnes)
za 10 rokov tiez bude stat 1000 a bazarovy este menej, pockat, ci nepockat?
a samozrejme, da sa kupit skvela 100-vka za cca 250€, ked uz mas adapter, podla mna je tiez skvela, mam ju
 
Rofo
2021-04-14 19:23:49
príspevok od: Štefan Káčer
no ked bola ef L-verzia novinka, stala len kusok menej...
rf je uplna novinka a samozrejme takych 10 rokov bude drahsi a potom zlacnie, ale uprimne, podla toho, co pisu to bude skutocne "pecka"
a ten rozdiel 15 percent je pochopitelny (podla mna je to iba normalna inflacia, pred 10 rokmi bolo 1300€ inych ako dnes)
za 10 rokov tiez bude stat 1000 a bazarovy este menej, pockat, ci nepockat?
a samozrejme, da sa kupit skvela 100-vka za cca 250€, ked uz mas adapter, podla mna je tiez skvela, mam ju
Cena môže byt opodstatnená tak ako píšeš. Ale z môjho pohladu keby som potreboval teraz stabilizované makro, tak kúpim z bazáru málo opotrebovanú EF verziu za 600€, namiesto tejto RF za 1600€
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2021-04-14 20:59:44
Ja som zvedavý na porovnanie medzi bezzrkadlovkami Canon R3 a Nikon Z9! Podľa obrázkov, ktoré som videl na internete sa mi asi viac páči Canon. Dizajn Canonu R3 je veľmi uhladený a nepríde mi tak konzervatívny ako u Nikonu. Zdá sa, že nové objektívy budú špičkové, škoda len tých cien!
 
MagickVamp
2021-04-14 23:43:52
Ja som mierne sklamany.... cakal som ze budu ovela mensie/lahsie kedze novy bajonet....a vaha ta ista...:-/

R3 bude nepochybne skvela, to je uz r5/r6...popravde ani neviem v com ako este ma byt lepsia. Btw videl niekto objektivny test eyes focus ludia/zvierata....videl som to len u Tonyho a taku neobjektivnu krepost som uz dlho nevidel, raz znevyhodnoval sony a raz zas canon. Ale celkovo mi to prislo na jedno kopyto, raz vyhraval canon a raz sony podla toho koho znevyhodnil...ale ta a1 sa moc netrhala...

Pri R3 som ale ocakaval quad pixel o ktorom sa uz posepkavalo ze daju do R1...jj toto nie je R1... Procak rovnaky ako R5/R6....no nemyslim ze to bude nejak vyrazne lepsie. Myslim ze asi to ma len konkurovat ci porazit a1, ktora ale moc od r5 a r6 neodskocila. Aspon z tych par testov co som videl....len uznavam, ze zatial som nevidel jednoznacny test....to znamena fotene naraz jednu vec v ten isty okamzik.
 
shagy2301
2021-04-15 07:38:01
príspevok od: MagickVamp
Ja som mierne sklamany.... cakal som ze budu ovela mensie/lahsie kedze novy bajonet....a vaha ta ista...:-/

R3 bude nepochybne skvela, to je uz r5/r6...popravde ani neviem v com ako este ma byt lepsia. Btw videl niekto objektivny test eyes focus ludia/zvierata....videl som to len u Tonyho a taku neobjektivnu krepost som uz dlho nevidel, raz znevyhodnoval sony a raz zas canon. Ale celkovo mi to prislo na jedno kopyto, raz vyhraval canon a raz sony podla toho koho znevyhodnil...ale ta a1 sa moc netrhala...

Pri R3 som ale ocakaval quad pixel o ktorom sa uz posepkavalo ze daju do R1...jj toto nie je R1... Procak rovnaky ako R5/R6....no nemyslim ze to bude nejak vyrazne lepsie. Myslim ze asi to ma len konkurovat ci porazit a1, ktora ale moc od r5 a r6 neodskocila. Aspon z tych par testov co som videl....len uznavam, ze zatial som nevidel jednoznacny test....to znamena fotene naraz jednu vec v ten isty okamzik.
Čo sa týka rozmerov a váhy ta tie sú o trochu menšie ako ich zrkadlovkové ekvivalenty. Áno nie je to polovica, ale to by som osobne ani nechcel, to by sa držalo veľmi zle (podobne ako sa zle drží aj Sony A7 III, verziu IV som zatiaľ nemal možnosť skúsiť)
Ako píšete R3, nie je R1. Quad pixel či globálna uzávierka ešte len príde. Predpokladám, že to dotiahnuté nemajú, alebo pre R1 pripravujú aj výkonnejší procesor.
Test toho ostrenia na oči som tiež nikde nevidel. Bolo by to zaujímavé porovnanie.
V čom R5/R6 zaostávajú voči A1 je práve rolling shutter, ktorý R3 bude riešiť. A ak bude pravda to AF ostrenie s 30fps RAWom, tak to bude fakt parádny stroj pre šport. Keďže stihnú vyrobiť prvé kusy do olympiády, budeme mať zároveň k dispozícii aj poriadne zaťažkávacie testy.

Čo sa mne osobne pozdáva na R3 je práve ten integrovaný grip (inak ako s gripom pri nasadenom svetelnom teleobjektíve ani nefotím) a to že bude trochu nižšia čo odstráni jeden z problémov 1D a to je výber vhodného batohu (aj v tých najväčších to bolo veľmi tesné).
Som zvedavý na cenu, ale parametrovo je to na moje použitie krásny sen, ktorý by som si rád splnil
 
MagickVamp
2021-04-15 11:28:06
príspevok od: shagy2301
Čo sa týka rozmerov a váhy ta tie sú o trochu menšie ako ich zrkadlovkové ekvivalenty. Áno nie je to polovica, ale to by som osobne ani nechcel, to by sa držalo veľmi zle (podobne ako sa zle drží aj Sony A7 III, verziu IV som zatiaľ nemal možnosť skúsiť)
Ako píšete R3, nie je R1. Quad pixel či globálna uzávierka ešte len príde. Predpokladám, že to dotiahnuté nemajú, alebo pre R1 pripravujú aj výkonnejší procesor.
Test toho ostrenia na oči som tiež nikde nevidel. Bolo by to zaujímavé porovnanie.
V čom R5/R6 zaostávajú voči A1 je práve rolling shutter, ktorý R3 bude riešiť. A ak bude pravda to AF ostrenie s 30fps RAWom, tak to bude fakt parádny stroj pre šport. Keďže stihnú vyrobiť prvé kusy do olympiády, budeme mať zároveň k dispozícii aj poriadne zaťažkávacie testy.

Čo sa mne osobne pozdáva na R3 je práve ten integrovaný grip (inak ako s gripom pri nasadenom svetelnom teleobjektíve ani nefotím) a to že bude trochu nižšia čo odstráni jeden z problémov 1D a to je výber vhodného batohu (aj v tých najväčších to bolo veľmi tesné).
Som zvedavý na cenu, ale parametrovo je to na moje použitie krásny sen, ktorý by som si rád splnil
Mam R6 a neviem co si viac priat....chyta to spolahlivo oci ludi aj zvierat, zvierat aj v pri rychlom pohybe, tym dava na frak aj A9...vystup nadherny...ovladanie pre mna genialne... pri foteni psov a ludi som velmi spokojny...ked som davno kupoval 6D po Nikon D80 a D90..a vravel si aky to je pecka fotak...tak ma ani nenapadlo ze raz bude nieco ako R6. Tym len chcem povedat ze R3 bude urcite skvela, len oproti R5/R6 nevidim na zaklade parametrov moc priestor na nejaky vacsi odskok. Ten rolling shuter efekt na R5/R6 je minimalny, skusal som fotit elektronickou zavierkou velmi rychle veci a nezaregistroval som ho, tak asi vrtula lietadla abo take daco, ale pri sporte ho zachytit je asi nemozne. Jasne bude to vacsie a odolnejsie a urcite lepsie a bude mat vychytane nejake muchy. Myslim ale ze sa oplati skor pockat na R1 alebo R7.

Co sa tyka objektivov tak som to nasiel takto:
Canon EF 400mm f/2.8L III IS USM dlzka 343mm a vaha 2840g
Canon EF 600 mm f/4L IS III USM dlzka 448mm a vaha 3050g
Canon RF 400 mm F/2.8L dlzka 367mm a vaha 2890g
Canon RF 600 mm F4L dlzka 472mm a vaha 3090g
 
shagy2301
2021-04-15 11:53:40
príspevok od: MagickVamp
Mam R6 a neviem co si viac priat....chyta to spolahlivo oci ludi aj zvierat, zvierat aj v pri rychlom pohybe, tym dava na frak aj A9...vystup nadherny...ovladanie pre mna genialne... pri foteni psov a ludi som velmi spokojny...ked som davno kupoval 6D po Nikon D80 a D90..a vravel si aky to je pecka fotak...tak ma ani nenapadlo ze raz bude nieco ako R6. Tym len chcem povedat ze R3 bude urcite skvela, len oproti R5/R6 nevidim na zaklade parametrov moc priestor na nejaky vacsi odskok. Ten rolling shuter efekt na R5/R6 je minimalny, skusal som fotit elektronickou zavierkou velmi rychle veci a nezaregistroval som ho, tak asi vrtula lietadla abo take daco, ale pri sporte ho zachytit je asi nemozne. Jasne bude to vacsie a odolnejsie a urcite lepsie a bude mat vychytane nejake muchy. Myslim ale ze sa oplati skor pockat na R1 alebo R7.

Co sa tyka objektivov tak som to nasiel takto:
Canon EF 400mm f/2.8L III IS USM dlzka 343mm a vaha 2840g
Canon EF 600 mm f/4L IS III USM dlzka 448mm a vaha 3050g
Canon RF 400 mm F/2.8L dlzka 367mm a vaha 2890g
Canon RF 600 mm F4L dlzka 472mm a vaha 3090g
Samozrejme tá R6 je parádny stroj, R3 by mal byť ešte lepší (uvidíme čo reálne polezie z toho senzora, hlavne čo sa týka dynamického rozsahu, detailov a šumu na vysokých ISO). Rolling shutter závisí aj od toho akú rýchlosť uzávierky použijete, je rozdielny pri 1/8000s a 1/250s. Takže ono sa to dá odpozorovať. Popravde som nemal ešte možnosť takto otestovať R6, takže neviem až tak zhodnotiť, ako na tom práve tento foťák je.

Tie objektívy v RF verzii narástli presne o adaptér EF2RF, lebo sú to presne tie isté sklá len adpotované na nový bajonet
 
matpi
2021-04-15 15:40:00
príspevok od: MagickVamp
Ja som mierne sklamany.... cakal som ze budu ovela mensie/lahsie kedze novy bajonet....a vaha ta ista...:-/

R3 bude nepochybne skvela, to je uz r5/r6...popravde ani neviem v com ako este ma byt lepsia. Btw videl niekto objektivny test eyes focus ludia/zvierata....videl som to len u Tonyho a taku neobjektivnu krepost som uz dlho nevidel, raz znevyhodnoval sony a raz zas canon. Ale celkovo mi to prislo na jedno kopyto, raz vyhraval canon a raz sony podla toho koho znevyhodnil...ale ta a1 sa moc netrhala...

Pri R3 som ale ocakaval quad pixel o ktorom sa uz posepkavalo ze daju do R1...jj toto nie je R1... Procak rovnaky ako R5/R6....no nemyslim ze to bude nejak vyrazne lepsie. Myslim ze asi to ma len konkurovat ci porazit a1, ktora ale moc od r5 a r6 neodskocila. Aspon z tych par testov co som videl....len uznavam, ze zatial som nevidel jednoznacny test....to znamena fotene naraz jednu vec v ten isty okamzik.
Toto nie je konkurencia pre a1. Toto je konkurencia pre a9iii. Som zvedavy, ci aj ta bude s vertikalnym gripom. Dufam, ze nie ale skor to vyzera na ano.
 
roka222
2021-04-27 17:52:44
https://zive.aktuality.sk/clanok/152308/japonsky-canon-zvysila-zisk-o-viac-nez-100/
 
roka222
2021-04-27 17:58:41

https://zive.aktuality.sk/clanok/152308/japonsky-canon-zvysila-zisk-o-viac-nez-100/
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia