Hore

Canon predstavuje nového športového šampióna EOS R3 a dvojicu nových objektívov RF

Spoločnosť Canon predstavila bezzrkadlovku EOS R3 a dvojicu objektívov – RF 16 mm F2.8 STM a RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM. Canon EOS R3 je vysoko výkonný prístroj pre športovú a reportážnu fotografiu, ktorý v sebe spája tradíciu so špičkovými technológiami. Nové objektívy RF ocenia najmä začínajúci fotografi a vlogeri, ktorí si nimi vybavia ľahkú fototašku pripravenú na veľké možnosti.

EOS R3

Čakanie skončilo – na štartovaciu čiaru nastupuje nový športový šampión od spoločnosti Canon, aby predbehol všetkých ostatných.

Spoločnosť Canon Europe oznámila netrpezlivo očakávaný fotoaparát EOS R3 – vysoko výkonný prístroj pre športovú a reportážnu fotografiu. EOS R3 spája tradíciu so špičkovými technológiami. Ponúka všetku funkcionalitu a rýchlosť preslávených prístrojov radu Canon EOS-1 spolu s inovatívnosťou a všestrannosťou priekopníckeho systému EOS R.

Je navrhnutý podľa podnetov od najnáročnejších profesionálnych spravodajských a športových fotografov a prináša vyše 100 vylepšení oproti doterajším bezzrkadlovým a zrkadlovým modelom Canon. Zrodil sa tak fotoaparát, ktorý podstatne zjednodušuje pracovné postupy a ponúka novú úroveň prepojenia fotografa s prístrojom, ktorej výsledkom je bezkonkurenčná rýchlosť a ovládateľnosť. Úplne nový inovatívny snímač s rozlíšením 24,1 miliónov bodov zabezpečuje optimálnu rovnováhu medzi výkonom, rozlíšením a rýchlosťou. Spravodajskí a športoví fotografi tak získavajú fotoaparát, vďaka ktorému prekonajú a predbehnú konkurenciu.

Budúcnosť je rýchla

EOS R3 využíva nový prevratný vrstvený snímač typu CMOS konštrukcie BSI s rozlíšením 24,1 megapixelov, ktorý ponúka bleskurýchle snímanie a pohotové reakcie. Výkonný snímač takmer eliminuje pohybové skreslenie štrbinových uzávierok, a vďaka mimoriadne krátkym expozičným časom v rozsahu 30 sekúnd až 1/64000 sekundy[1] pomáha športovým fotografom zachytiť aj rýchlo sa pohybujúce objekty. Pri použití elektronickej uzávierky je možné fotografovať rýchlosťou až 30 snímok za sekundu pri automatickej expozícii a automatickým ostrením so sledovaním objektu, a to aj pri snímaní do súborov RAW. Snímať je možné aj rýchlosťou 15 sn./s alebo 3 sn./s. Elektronickú uzávierku je možné prvýkrát používať aj s bleskami Canon aj iných výrobcov. Fotoaparát sa dokáže taktiež vysporiadať s blikaním svetelných zdrojov a nežiadúcimi efektmi tejto tradičnej slabiny elektronických uzávierok, ako sú pruhy v obraze alebo problémy s podaním farieb a expozíciou. Slúži na to funkcia detekcie blikania a režim vysokofrekvenčného snímania.

Vysoký výkon fotoaparátu EOS R3 sa neobmedzuje na rýchlosť sériového snímania, ale má dosah aj na ostrenie. S rýchlosťou ostrenia 0,03 sekundy je EOS R3 doteraz najrýchlejší fotoaparát radu EOS R[2] – ideálne pre zachytenie nečakaných okamihov v športe alebo pri reportážach. EOS R3 je vybavený systémom automatického ostrenia so zdvojenými fotodiódami Dual Pixel CMOS AF II a zdokonaleným algoritmom hĺbkového učenia pre ostrenie so sledovaním objektu, vrátane detekcie ľudského a zvieracieho oka, tela a tváre či detekcie ľudskej hlavy pri statických snímkach a videu. Nový fotoaparát je navrhnutý aj s ohľadom na potreby fotografov motoristického športu. Je preto vybavený funkciou sledovania vozidiel vrátane motocyklov, formúl s otvoreným kokpitom, vozov pre preteky GT a rely – s možnosťou priority vozidla alebo prilby vodiča. Detekcia oka, tváre, hlavy a tela je teraz k dispozícii vo všetkých režimoch automatického ostrenia, podobne ako nová flexibilná zóna, ktorá umožňuje zvoliť veľkosť a tvar oblasti ostrenia. EOS R3 nastavuje novú úroveň ostrenia za zlých svetelných podmienok. Dokáže zaostriť pri úrovni osvetlenia až -7,5 EV[3] – v tomto ohľade ide o jeden z najlepších fotoaparátov na trhu.

Pre maximálnu kontrolu nad automatickým zaostrovaním ponúka EOS R3 tri rôzne spôsoby výberu ostriacich bodov: rýchly ovládač quick smart, precízny multifunkčný ovládač a inštinktívny výber pohybom oka. Ovládanie automatického ostrenia okom tvorí prirodzenejšie prepojenie medzi fotoaparátom a fotografom. Táto priekopnícka, intuitívna metóda presúva bod zaostrenia tam, kam smeruje pohľad fotografa. V situáciách, kedy sa scéna rýchlo mení, môže fotograf inštinktívne zaostrovať na akciu jednoduchým pohybom oka.

Päťosová interná stabilizácia obrazu zlepšuje možnosti fotografovania a filmovania z ruky za pohybu. Môže spolupracovať s optickým stabilizátorom príslušných objektívov radu RF a dokáže kompenzovať až o 8 expozičných hodnôt, čo patrí k špičke na trhu.

Prekonajte svojich kolegov

Profesionálnym fotografom v teréne ide nielen o okamžité zachytenie dôležitého momentu, ale aj o rýchle odovzdanie fotografií do spravodajskej redakcie. Vďaka niekoľkým profesionálnym možnostiam pripojenia, vrátane vstavaného Bluetooth verzie 5.0 a Wi-Fi v pásme 5 GHz[4], EOS R3 zefektívňuje pracovné postupy a zjednodušuje prepojenie so smartfónom alebo pripojenie do Wi-Fi siete. Pre prácu na športových štadiónoch je ideálne vysokorýchlostné káblové pripojenie cez vstavaný gigabitový ethernetový port. V situáciách, kedy je rýchlosť skutočne rozhodujúca, môžu fotografi prenášať zábery svojim odberateľom cez FTP. Majitelia prístrojov EOS R5[5] a EOS-1D X Mark III môžu zdieľať sieťové nastavenia medzi všetkými troma fotoaparátmi.

Používatelia môžu fotoaparát ovládať na diaľku z mobilného zariadenia prostredníctvom aplikácie Canon Camera Connect alebo pomocou funkcie Browser Remote pri pripojení ethernetovým káblom. Obľúbená funkcia Browser Remote známa z modelu EOS-1D X Mark III umožňuje používateľom a redakciám na diaľku upravovať metadáta, prechádzať a sťahovať snímky. Používatelia budú môcť využiť aj mobilnú aplikáciu Canon Mobile File Transfer (MFT)[6] určenú profesionálnym fotografom k prenosu záberov prostredníctvom mobilného zariadenia na FTP/FTPS/SFTP server. Do budúcnosti sa plánujú ďalšie vylepšenia, ktoré profesionálnym fotografom ešte viac uľahčia prácu – ako je prevod hlasových poznámok do textu. Nový úchyt na smartfón Smartphone Link AD-P1 ako príslušenstvo pre EOS R3 umožňuje upevniť zariadenia iOS alebo Android do adaptéra pre multifunkčné sánky[7] a jednoducho prenášať snímky prostredníctvom novej aplikácie MFT. Aplikácia Canon Camera Connect teraz umožňuje aktualizovať firmvér fotoaparátu EOS R3 cez mobilný telefón – ako u prvého z radu EOS.

Neuveriteľné možnosti záznamu videa

Rovnako ako je to v prípade modelu EOS R5, tak aj EOS R3 zdokonaľuje možnosti zmiešanej práce – vychádza v ústrety požiadavkám, aby fotografi zachytávali akciu na kvalitných statických snímkach a zároveň videu s vysokým rozlíšením. Nový fotoaparát preto ponúka možnosť záznamu videa vo formáte 6K 60p RAW, ktorý zachytí o 50% viac detailov ako rozlíšenie 4K. Súbory 6K CRM RAW je možné následne upravovať o expozíciu či vyváženie bielej pre dosiahnutie požadovaného podania. Záznam vo formáte 4K až do 60p sa prevzorkováva zo 6K, čo zaručuje najvyššiu možnú obrazovú kvalitu. EOS R3 dokáže natáčať vo 4K pri 120P a vytvárať efektné spomalené zábery v rozlíšení 4K – obzvlášť pri rýchlych a dynamických športoch. S EOS R3 je možné natočiť až šesť hodín bežného videa alebo 1,5 hodiny pri vysokých snímkových frekvenciách 119,88/100P[8].

V jadre je fotoaparát EOS R3 navrhnutý tak, aby fotografom umožnil byť čo najpohotovejšími - a to isté platí aj v prípade videa. Pre zmenšenie veľkosti súborov a urýchlenie pracovného procesu pri videu je možný záznam do formátu CRM light alebo MP4 s kompresiou All-I, IPB alebo menšie IPB light, pričom si používateľ môže zvoliť z radu rôznych dátových tokov podľa potrieb a kapacitných možností. Dva sloty na pamäťové karty – vrátane UHS-II SD a ultra rýchleho CFexpress – umožňujú záznam videa vo formáte 6K RAW a podporujú súbežný zápis na obe karty vo formáte MP4[9], čo zabezpečí zálohu dôležitých nahrávok. Preslávená funkcia Canon LOG 3 umožňuje 10-bitový interný záznam s vyšším dynamickým rozsahom alebo 10-bitový záznam HDR PQ, ktorý minimalizuje nutnosť úprav alebo gradácie farieb v postprodukcii. Reportéri v teréne na EOS R3 ocenia nové multifunkčné sánky a kompatibilitu s novým smerovým stereo mikrofónom DM-E1D s digitálnym spracovaním zvuku napájaným z fotoaparátu a s adaptérom TEAC Tascam CA-XLR2d-C XLR, ktorý umožňuje dvojkanálový záznam pomocou profesionálnych mikrofónov XLR.

Inštinktívna fotografia

Najnovší bezzrkadlový fotoaparát Canon ponúka rovnakú rýchlosť a spôsob ovládania ako prístroje radu EOS-1. Je vybavený novým špičkovým elektronickým hľadáčikom, ktorý spoločnosť Canon sama vyvinula. Ponúka rozlíšenie 5,76 milióna bodov, minimálne oneskorenie a obnovovaciu frekvenciu 120 sn./s čo znamená, že nedochádza k zatmeniu pri expozícii a z používateľského hľadiska sa vyrovná optickému hľadáčiku. Okrem novej funkcie View Assist, ktorá simuluje optický hľadáčik, má elektronický hľadáčik sýtejšie farby a vyšší dynamický rozsah. Oneskorenie uzávierky je neuveriteľných 20 ms – o polovicu menej ako je to v prípade konvenčných fotoaparátov, takže je snímka pri stlačení spúšte nasnímaná prakticky okamžite. Nový otočný a výklopný dotykový displej s vysokým rozlíšením 4,1 milióna bodov ponúka detailnejšie zobrazenie než doterajšie modely a širší rozsah fotografických uhlov. EOS R3 vychádza z osvedčenej ergonómie a spôsobu ovládania radu EOS a pridáva nové, pokročilé ovládacie prvky. Používateľom rovnako ponúka rad nových možností prispôsobenia, vrátane zvuku uzávierky a jeho hlasitosti. Fotografi, ktorí používajú viacero fotoaparátov, môžu jednoducho kopírovať a ukladať vlastné nastavenie na pamäťové karty a ušetriť tak čas. EOS R3 navyše používa ten istý typ akumulátora LP-E19 ako EOS-1D X Mark II a EOS-1D X Mark III, čo zvyšuje kompatibilitu s existujúcim DSLR vybavením a umožňuje predĺžiť dobu práce.

Nové ľahké horčíkové telo fotoaparátu EOS R3 je utesnené proti prenikaniu prachu a vody a odolá aj drsným podmienkam. Odolnosť proti vode možno zachovať aj pri použití blesku Speedlite po jeho pripojení do nového adaptéra AD-E1 pre multifunkčné sánky. Tie podporujú aj nový kompaktný vysielač Speedlite ST-E10, takže fotograf môže na diaľku ovládať viacero rádiom riadených bleskov Speedlite.

EOS R3 je mimoriadne rýchly fotoaparát so svižnou odozvou, ktorý športovým a spravodajským fotografom poskytuje konkurenčnú výhodu na ceste k víťaznej snímke.

Spoločnosť Canon na trh uvádza aj dva nové výkonné všestranné objektívy RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM a RF 16 mm F2.8 STM, ktoré rozširujú rad RF o nové ohniskové vzdialenosti. Viac informácií o týchto objektívoch nájdete v druhej tlačovej správe.

Hlavné funkcie a vlastnosti bezzrkadlovky Canon EOS R3:

  • Nový vrstvený snímač typu BSI CMOS s rozlíšením 24,1 Mpx vyvinutý spoločnosťou Canon
  • 30 sn./s pri AF/AE so sledovaním objektu
  • Doba expozície od 30 sekúnd po 1/64000 pri použití elektronickej uzávierky
  • Výber ostriaceho bodu pohybom oka
  • Automatické ostrenie so sledovaním objektu – pre fotografovanie ľudí, zvierat (vrátane vtákov) a motoristických športov (automobilové a motocyklové preteky)
  • Záznam videa 6K 60p RAW v plnej šírke interne na kartu CFexpress
  • Zaostrenie až do úrovne osvetlenia -7,5 EV



[1] Pri použití elektronickej uzávierky. Mechanická uzávierka ponúka expozičné časy od 1/8000 do 30 sekúnd.
[2] Platí k 13. septembru 2021 – Pre najrýchlejšie automatické ostrenie * Výpočet na základe výsledkov testov rýchlosti AF podľa metodiky CIPA (výsledky sa môžu líšiť podľa okolitých podmienok a použitého objektívu). Využitá metóda interného merania. Testovacie podmienky: • Jas v okamihu merania vzdialenosti: EV12 (bežná teplota, ISO 100) • Fotografický režim: M • Použitý objektív: RF24-105 mm F4-7.1 IS STM, Pri fotografovaní statických snímok s použitím manuálnej spúšte • Režim automatického ostrenia: jeden bod (stred) • Spôsob ostrenie: jeden snímok.
[3] Pri užití objektívu so svetelnosťou f/1.2 za týchto podmienok: ostrenie na stred, izbová teplota, jednorazové automatické ostrenie, ISO 100. Netýka sa objektívov RF s povlakom pre zjemnenie oblastí mimo hĺbky ostrosti (Defocus Smoothing).
[4] 5 GHz Wi-Fi je k dispozícii len vo vybraných regiónoch.
[5] S použitím bezdrôtového vysielača WFT-R10.
[6] Očakáva sa, že aplikácia bude verejne dostupná od prvého štvrťroka 2022. Spočiatku bude aplikácia vo verzii 1.3.0 bezplatná ako skúšobná. Plná verzia bude spoplatnená.
[7] Adaptér do multifunkčných sánok pre Smartphone Link AD-P1 pre Android a iOS príde na trh v roku 2022.
[8] V závislosti na stave batérie, pamäťových kartách a teplote.
[9] Medzi podporované funkcie patrí rozdelený zápis statických snímok, rozdelený zápis statických snímok/videonahrávok a súbežný zápis videonahrávok na dve karty.


RF 16 mm F2.8 STM a RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM

Pozrite sa ešte ďalej a zachyťte širšiu scénu s novými objektívmi Canon RF.

Spoločnosť Canon Europe uviedla dvojicu nových, cenovo dostupných objektívov RF, ktoré prispeje k tomu, aby si nastupujúca generácia fotografických nadšencov mohla za priaznivú cenu vybaviť fototašku s veľkým potenciálom. Ide o dva ľahké kompaktné objektívy – RF 16 mm F2.8 STM, ktorý je prvým ultra širokouhlým objektívom s pevnou ohniskovou vzdialenosťou radu EOS R, a teleobjektív s premenlivou ohniskovou vzdialenosťou RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM, ktorý fotografovaný objekt výrazne priblíži. Všestranný objektív RF 16 mm F2.8 STM vychádza v ústrety dopytu po vybavení pre populárne vlogovanie, a zároveň predstavuje ideálny nástroj pre fotografovanie krajiny, architektúry a nočnej oblohy. Druhý objektív, RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM, pomáha prekonať vzdialenosť medzi fotografom a fotografovaným objektom, a je preto ideálny pre fotografovanie športu a prírody.

Nové objektívy predstavujú ďalší krok, ktorým spoločnosť Canon napĺňa cieľ ponúknuť v rámci systému EOS R odpoveď na potreby každého fotografa.

Nové ohniskové vzdialenosti pre začínajúcich fotografov a tvorcov obsahu

Nové objektívy využívajú prednosti systému EOS R v podobe veľkého priemeru bajonetu a jeho krátkej vzdialenosti od roviny snímača. Vďaka tomu je možné konštruovať vysoko kvalitné objektívy s novými ohniskovými vzdialenosťami pri kompaktných rozmeroch. Objektívy RF 16 mm F2.8 STM a RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM dosahujú pozoruhodných optických kvalít za cenu, ktorú si môžu dovoliť fotografi na všetkých úrovniach. RF 16 mm F2.8 STM je objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou prispôsobený potrebám tvorcov obsahu, ktorí môžu vďaka mimoriadne širokému uhlu záberu pri plnom formáte posunúť svoju tvorbu na vyššiu úroveň. RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM umožňuje amatérskym fotografom vytvárať podobné snímky ako profesionáli, a to vďaka veľmi dlhej ohniskovej vzdialenosti 400 mm. objektívy sú postavené na pokročilých optických technológiách spoločnosti Canon, vrátane poťahu Super Spectra Coating, ktorý obmedzuje vznik závoja a odleskov a prispieva k dokonale prekresleným snímkam. K dosiahnutiu vysokej obrazovej kvality využívajú oba modely asférickú šošovku, ktorá potláča skreslenie, bez nutnosti použitia viacero optických prvkov, ktoré by celú zostavu len zväčšili.

RF 16 mm F2.8 STM: z širšej perspektívy

Širokouhlý svetelný objektív RF 16 mm F2.8 STM má široké uplatnenie. Je vhodný na natáčanie videoblogov aj k rôznym fotografickým žánrom, napríklad na fotografovanie skupín ľudí, environmentálnych portrétov alebo architektúry. Ide o prvý ultra širokouhlý objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou systému EOS R. Ponúka ohniskovú vzdialenosť 16 mm, a teda extrémne široký uhol záberu s veľmi výrazným pocitom hĺbky. Vďaka vysokej svetelnosti f/2.8 je vynikajúci pre fotografovanie za zlých svetelných podmienok, napríklad pre astrofotografiu a pre fotografovanie s kratšími expozičnými časmi. Vlogerom tieto vlastnosti umožňujú zaobstarať kvalitnejší záznam pri nízkej hladine osvetlenia a dosiahnuť menšiu hĺbku ostrosti aj pri širokom uhle záberu, kde sledované objekty výrazne vystupujú na mäkko rozostrenom pozadí. Vďaka svojej nízkej hmotnosti je tento objektív vynikajúcim spoločníkom pre natáčanie video blogov na cestách. Ak chce používateľ užší uhol záberu pri natáčaní videa, môže pri nasadení na telo EOS R použiť režim orezu na APS-C a dosiahnuť ohniskovú vzdialenosť 25,6 mm. Motor Canon STM zabezpečuje plynulé a takmer nepočuteľné ostrenie pri zázname videa. Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť je 0,13 m, takže fotografi aj tvorcovia video obsahu môžu zhotovovať ostré, prekreslené zábery aj na blízko.

RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM: priblížte si akciu

Nový teleobjektív s flexibilným rozsahom ohniskových vzdialeností 100-400 mm je ideálny pre fotografovanie vzdialených objektov a je určený predovšetkým začínajúcim fotografom športu a prírody. Napríklad z pozície na postrannej čiare futbalového ihriska má fotograf k dispozícii rovnaký rozsah ako je to v prípade profesionálnych teleobjektívov a môže zachytiť akciu aj emócie hráčov na celom ihrisku. Okrem vzdialených objektov je možné objektív použiť aj na zachytenie detailov na blízko, a to vďaka najkratšej zaostrovacej vzdialenosti 0,88 m[1] pri maximálnom zväčšení 0,41x[2]. Objektív je vybavený optickou stabilizáciou obrazu, ktorá kompenzuje až 5,5 EV a pri spolupráci s internou stabilizáciou v tele fotoaparátu (IBIS) dosahuje až 6 EV. Konštruktéri objektívu RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM sa zamerali na rýchlosť a presnosť. Motor Nano USM zaisťuje rýchle a plynulé zaostrovanie a ovládací prstenec umožňuje používateľovi ľahšie ovládať clonu, čas, kompenzáciu expozície a citlivosť ISO. Výborne čitateľný hľadáčik a rozšírený rozsah citlivosti ISO tiel EOS R spolu s automatickým zaostrovaním Dual Pixel CMOS AF umožňuje pohodlne fotografovať s objektívom, ktorý rúca konvencie z hľadiska veľkosti, hmotnosti a rozsahu ohniskových vzdialeností.

Zostavte si všestranné vybavenie, ktoré nezaberie veľký priestor

Vďaka týmto novým objektívom si začínajúci fotografi a vlogeri môžu vybaviť ľahkú tašku s veľkými možnosťami. Objektívy RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM a RF 16 mm F2.8 STM ponúka veľký rozsah ohniskových vzdialeností pre široké spektrum žánrov. RF 16 mm F2.8 STM je ľahučký objektív, ktorého nepatrných 165 g ocenia najmä vlogeri, ktorí chcú natáčať na cestách alebo krajinári, ktorí hľadajú ľahko prenosný, ale výkonný širokouhlý objektív. Teleobjektív RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM s hmotnosťou iba 635 g ponúka mimoriadny rozsah dlhých ohniskových vzdialeností v kompaktnom prevedení. Bude neoceniteľným nástrojom pre nadšencov, ktorí sa venujú fotografovaniu voľne žijúcich zvierat – dostatočne malý a ľahký, aby ho bolo možné nosiť ho so sebou aj na dlhé prechádzky do prírody.

Ďalšie informácie nájdete na stránkach: https://www.canon.sk/lenses/rf-lenses/

Hlavné funkcie a vlastnosti objektívu RF 16mm F2.8 STM:

  • Ultra širokouhlý objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou 16 mm
  • Vysoká svetelnosť f/2.8
  • Tiché a plynulé zaostrovanie pomocou motora STM
  • Hmotnosť len 165 g
  • Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť 0,13 m
  • Maximálne zväčšenie 0,26x

Hlavné funkcie a vlastnosti objektívu RF 100-400 mm F5.6-8 IS USM:

  • Flexibilný rozsah ohniskových vzdialeností 100-400 mm
  • Hmotnosť len 635 g, teda menej ako pri iných objektívoch s podobnými špecifikáciami
  • Minimálna vzdialenosť zaostrenia 0,88 m pri ohniskovej vzdialenosti 200 mm
  • Motor Nano USM pre rýchle a plynulé zaostrovanie
  • Optická stabilizácia obrazu o 5,5 EV, kompatibilný s internou stabilizáciou v tele prístroja (IBIS)



[1] Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je dosiahnutá pri ohniskovej vzdialenosti 200 mm.

[2] Maximálne zväčšenie je dosiahnuté pri ohniskovej vzdialenosti 400 mm.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
MagickVamp
2021-09-21 14:45:00
Strasne som zvedavy na opticke vykony tych objektivov. O 16tke moc nepocybujem, ale som zvedavy na tu 100-400. Ta vaha k tomu rozsahu je fantatsticka. Ano clona F8...jedine minus...

Kym pri R6/R5 to bolo o diskusii v porovnani s A1, myslim ze pri R3 je to bez diskusie kral akcii. Viem, ze tem fotak mat nikdy nebudem /skrz velkost ani nechcem/, ale aspon clovek vidi co moze casom cakat v R6/R5 mkII. A celkom sa na tu buducnost tesim.
 
z80
2021-09-21 15:26:30
príspevok od: MagickVamp
Strasne som zvedavy na opticke vykony tych objektivov. O 16tke moc nepocybujem, ale som zvedavy na tu 100-400. Ta vaha k tomu rozsahu je fantatsticka. Ano clona F8...jedine minus...

Kym pri R6/R5 to bolo o diskusii v porovnani s A1, myslim ze pri R3 je to bez diskusie kral akcii. Viem, ze tem fotak mat nikdy nebudem /skrz velkost ani nechcem/, ale aspon clovek vidi co moze casom cakat v R6/R5 mkII. A celkom sa na tu buducnost tesim.
Tešíš sa na budúcnosť, ako tá babka v reklame SLSP
 
robertondrejovic
2021-09-21 16:11:12
príspevok od: MagickVamp
Strasne som zvedavy na opticke vykony tych objektivov. O 16tke moc nepocybujem, ale som zvedavy na tu 100-400. Ta vaha k tomu rozsahu je fantatsticka. Ano clona F8...jedine minus...

Kym pri R6/R5 to bolo o diskusii v porovnani s A1, myslim ze pri R3 je to bez diskusie kral akcii. Viem, ze tem fotak mat nikdy nebudem /skrz velkost ani nechcem/, ale aspon clovek vidi co moze casom cakat v R6/R5 mkII. A celkom sa na tu buducnost tesim.
Moja osobná úvaha je ,že clona 8 síce nepôsobí nijako príťažlivo,ale zase objektív môže byť ľahší a menší, nové telá v pohode zvládajú už aj vyššie ISO a pri pri bezzrkadlovke ani tma v hľadáčiku nehrozí, ak bude opticky dobrý čo asi bude ,na potulky prírodou priam ideálny, len škoda že si ho nikdy nekúpim,ale len preto že vlastním výbavu značky Nikon.
 
MagickVamp
2021-09-21 19:33:15
príspevok od: z80
Tešíš sa na budúcnosť, ako tá babka v reklame SLSP
hehe Tv nepozeram, takze spojitos je cisto nahodna
 
MagickVamp
2021-09-21 19:41:01
príspevok od: robertondrejovic
Moja osobná úvaha je ,že clona 8 síce nepôsobí nijako príťažlivo,ale zase objektív môže byť ľahší a menší, nové telá v pohode zvládajú už aj vyššie ISO a pri pri bezzrkadlovke ani tma v hľadáčiku nehrozí, ak bude opticky dobrý čo asi bude ,na potulky prírodou priam ideálny, len škoda že si ho nikdy nekúpim,ale len preto že vlastním výbavu značky Nikon.
Ano, ta vaha je fantasticka, doteraz tolko vazili len 70-300vky. A je to "nano" takze bude aj velmi rychly. Ak tam bude aj dobra opticka kvalita, tak to bude strasna pecka na dovolenky a take tulacky. A ako pises v spojitosti s FF ta clona F8 velmi nevadi. Ti co to s wildlife myslia vazne samozrejme siahnu po 100-500 alebo 70-200F2,8, ale aj oni obcas ocenia nieco lahsie ked si pojdu len mapovat teren cez den.
 
quapor
2021-09-21 22:02:35
RF 100-400mm F5.6-8 IS USM nebude ziadny zazrak,
je to podla mna kolega a rovnaka kvalita ako jeho kamarati -
Canon RF 600mm F11 IS STM a Canon RF 800mm F11 IS STM a aj cena tomu zodpoveda, 729,00 €
 
Rofo
2021-09-22 02:43:00
príspevok od: MagickVamp
Strasne som zvedavy na opticke vykony tych objektivov. O 16tke moc nepocybujem, ale som zvedavy na tu 100-400. Ta vaha k tomu rozsahu je fantatsticka. Ano clona F8...jedine minus...

Kym pri R6/R5 to bolo o diskusii v porovnani s A1, myslim ze pri R3 je to bez diskusie kral akcii. Viem, ze tem fotak mat nikdy nebudem /skrz velkost ani nechcem/, ale aspon clovek vidi co moze casom cakat v R6/R5 mkII. A celkom sa na tu buducnost tesim.
Budúcnosť je éra generovanej fotografie. A na túto budúcnosť sa ako fotograf nebudeš tešiť. A na reportáže sa určite niečo vymyslí tiež
 
gytheio
2021-09-22 08:18:11
príspevok od: Rofo
Budúcnosť je éra generovanej fotografie. A na túto budúcnosť sa ako fotograf nebudeš tešiť. A na reportáže sa určite niečo vymyslí tiež
Reportaze - drony. Samozrejme by som chcel tento fotoaparat, ale uz je tak dokonaly, ze uplne staci fotit na automat do rawu. V Ps si vygenerujete z tej fotografie co chcete. Verim tomu, ze casom fotoaparaty nebudu mat programy, iba automat z ktoreho rawu bude mozne naozaj vsetko.
Tu je odpoved preco uz nie je zaujem o toto remeslo. Uz to jednoducho nie je ono. Fotografiu ako sme ju poznali uz si budeme iba pamatat. Fotografiu ako sme ju poznali znicia prave premiove znacky. Canon je bez debaty na vrchole daleko pred vsetkym ostatnym, znacky ako Olympus Pentax... tento Canon uz davno zatlacil opatkom hlboko do zeme.
 
MagickVamp
2021-09-22 08:35:25
príspevok od: Rofo
Budúcnosť je éra generovanej fotografie. A na túto budúcnosť sa ako fotograf nebudeš tešiť. A na reportáže sa určite niečo vymyslí tiež
Nad tym som sa tiez viac krat zamyslal. Krajinka vygenerovana. Wildlife fotena s tichym dronom. Neskor sa bude obchodovat s 3D verziami zvierat. Kazdy clovek bude mat svoju dokonalu 3D verziu a bude sa dat vlozit do vygenerovanej fotky, presne ako budeme chciet...atd....

Stale bude ale vela ludi, pre ktorych take foto nebudu mat cenu, lebo sa k nim nebude viazat emocia, zazitok. Pre mna osobne by taka foto nemala cenu. Ale chapem ze pre instagramovy svet a influencerky to bude velka pomoc a bude im to setrit cas. Realna fotografia im bude stazka konkurovat v pocte likov. Ale nemyslim ze uplne zmizne, prave skrz tie zazitky, spomienky, realny pocit fotografa a fotografovaneho v dany moment.

 
gytheio
2021-09-22 08:45:19
príspevok od: MagickVamp
Nad tym som sa tiez viac krat zamyslal. Krajinka vygenerovana. Wildlife fotena s tichym dronom. Neskor sa bude obchodovat s 3D verziami zvierat. Kazdy clovek bude mat svoju dokonalu 3D verziu a bude sa dat vlozit do vygenerovanej fotky, presne ako budeme chciet...atd....

Stale bude ale vela ludi, pre ktorych take foto nebudu mat cenu, lebo sa k nim nebude viazat emocia, zazitok. Pre mna osobne by taka foto nemala cenu. Ale chapem ze pre instagramovy svet a influencerky to bude velka pomoc a bude im to setrit cas. Realna fotografia im bude stazka konkurovat v pocte likov. Ale nemyslim ze uplne zmizne, prave skrz tie zazitky, spomienky, realny pocit fotografa a fotografovaneho v dany moment.

Ludia realne emocie alebo zazitky zazivaju v Mc Donalde alebo pred Tv alebo na nakupoch..
Netvrdim, ze u kazdeho je to tak. Uz aj tie emocie sa u ludi menia vytracaju.
 
Otecadams
2021-09-22 09:39:52
príspevok od: MagickVamp
Nad tym som sa tiez viac krat zamyslal. Krajinka vygenerovana. Wildlife fotena s tichym dronom. Neskor sa bude obchodovat s 3D verziami zvierat. Kazdy clovek bude mat svoju dokonalu 3D verziu a bude sa dat vlozit do vygenerovanej fotky, presne ako budeme chciet...atd....

Stale bude ale vela ludi, pre ktorych take foto nebudu mat cenu, lebo sa k nim nebude viazat emocia, zazitok. Pre mna osobne by taka foto nemala cenu. Ale chapem ze pre instagramovy svet a influencerky to bude velka pomoc a bude im to setrit cas. Realna fotografia im bude stazka konkurovat v pocte likov. Ale nemyslim ze uplne zmizne, prave skrz tie zazitky, spomienky, realny pocit fotografa a fotografovaneho v dany moment.

Práveže reálna fotografia prežíva a naďalej bude prežívať mimo tohoto. Prežije aj instagram aj influenceromaniu.
 
MagickVamp
2021-09-22 10:05:48
príspevok od: quapor
RF 100-400mm F5.6-8 IS USM nebude ziadny zazrak,
je to podla mna kolega a rovnaka kvalita ako jeho kamarati -
Canon RF 600mm F11 IS STM a Canon RF 800mm F11 IS STM a aj cena tomu zodpoveda, 729,00 €
Nebol by som si taky isty. Ef 70-300vka, tiez nano verzia, je velmi dobra, ostrejsia ako RF600F11. Stoji 540 Eur. A je na 300mm ostrejsia ako tamron G2 150-600 v celom rozsahu. A vela ludom ten tamron staci. Takze by som si pockal na testy.
 
katjo
2021-09-22 11:02:49
príspevok od: MagickVamp
Nad tym som sa tiez viac krat zamyslal. Krajinka vygenerovana. Wildlife fotena s tichym dronom. Neskor sa bude obchodovat s 3D verziami zvierat. Kazdy clovek bude mat svoju dokonalu 3D verziu a bude sa dat vlozit do vygenerovanej fotky, presne ako budeme chciet...atd....

Stale bude ale vela ludi, pre ktorych take foto nebudu mat cenu, lebo sa k nim nebude viazat emocia, zazitok. Pre mna osobne by taka foto nemala cenu. Ale chapem ze pre instagramovy svet a influencerky to bude velka pomoc a bude im to setrit cas. Realna fotografia im bude stazka konkurovat v pocte likov. Ale nemyslim ze uplne zmizne, prave skrz tie zazitky, spomienky, realny pocit fotografa a fotografovaneho v dany moment.

Prejde to všetko časom väčšinovo pod AI (renderovanie, reportáže drony) výsledný výber pretriedi podľa kritérií software :
kto má byť na fotke, či požadovaná emócia je úsmev, hnev, rozčarovanie atď
konečný výber z sw. návrhov spraví redaktor, zákazník,
vymaľopvané čo sa budúcnosti fotoremesla týka...

a pokiaľ sa emócií týka, v spojení ľudí s fotografovaním - tú úlohu stale výhradnejšie plnia (foto)mobily...
- pocitovo, toto som si odfotil, lebo zas čoraz väčšia úloha AI na pozadí ...
 
MagickVamp
2021-09-22 11:27:40
príspevok od: gytheio
Ludia realne emocie alebo zazitky zazivaju v Mc Donalde alebo pred Tv alebo na nakupoch..
Netvrdim, ze u kazdeho je to tak. Uz aj tie emocie sa u ludi menia vytracaju.
Ano aj to je pravda, ludom sa meni aj ten "chtic-tuzba" toho co chcu zazit a co nie. Co je dvolezite a co nie. Ale verim ze spomienky na realne miesta a zazitky v podobe fotiek a videii, budu chciet mat ludia vzdy.
 
MagickVamp
2021-09-22 11:33:15
príspevok od: Otecadams
Práveže reálna fotografia prežíva a naďalej bude prežívať mimo tohoto. Prežije aj instagram aj influenceromaniu.
Tiez si to myslim ze prezije, ale jej hodnota bude ovela nizsia. Bude mat zmysel skor pre konkretnych ludi ako spomienka. Ludia denne pridavaju na net kvanta fotiek, je otazka casu kedy sa prezerieme tych dokonalych krajiniek, portretov cudzich ludi...atd...
 
MagickVamp
2021-09-22 11:44:44
príspevok od: katjo
Prejde to všetko časom väčšinovo pod AI (renderovanie, reportáže drony) výsledný výber pretriedi podľa kritérií software :
kto má byť na fotke, či požadovaná emócia je úsmev, hnev, rozčarovanie atď
konečný výber z sw. návrhov spraví redaktor, zákazník,
vymaľopvané čo sa budúcnosti fotoremesla týka...

a pokiaľ sa emócií týka, v spojení ľudí s fotografovaním - tú úlohu stale výhradnejšie plnia (foto)mobily...
- pocitovo, toto som si odfotil, lebo zas čoraz väčšia úloha AI na pozadí ...
Ano, toto bude tomu celemu o com sa bavime predchadzat. Otazka casu ked fotak bude mat v sebe nieco ako denoise ci desharpen a budeme fotit na ISO 25600 bez sumu. A myslim ze do desat rokov budu take softy, ze post proces bude trvat par sekund. Len zadas nafoteny set a zadas fotku z ktorej styl chces prebrat a upravis nejake podmienky smerodajnosti. AI rozoberie foto, ..a nasledne to aplikuje na tvoj set. Mladym fotografom bude vtipne a nepredstavitelne, ze sme sa babrali pomaly s kazdou foto zvlast. Tak ako my si teraz nevieme casto krat predstavit upravovanie vacsie poctu foto bez presetov ci automatozovanych softov.
 
Otecadams
2021-09-22 12:47:02
príspevok od: MagickVamp
Tiez si to myslim ze prezije, ale jej hodnota bude ovela nizsia. Bude mat zmysel skor pre konkretnych ludi ako spomienka. Ludia denne pridavaju na net kvanta fotiek, je otazka casu kedy sa prezerieme tych dokonalych krajiniek, portretov cudzich ludi...atd...
No ja som sa prežral po piatich návštevách instagramu , ale to je individuálne. Čo sa týka fotiek na sociálnych sieťach, tak tie nemali cenu nikdy, pokiaľ viem.
Dobrá fotografia nikdy nebola masovou záležitosťou čo sa týka producentov ani konzumentov, a ani dnes nepodlieha trendom ktoré tu rozoberáte. A to nemám na mysli "umenie". Myslím, že fotografi čo ju robia na nej aj zarábajú a takých nikdy nebolo veľa.
Schválne by ma zaujímalo, či niektorému s top 10 slovenských fotografov klesajú dlhodobo tržby.
 
marianr
2021-09-22 13:12:41
príspevok od: MagickVamp
Ano, ta vaha je fantasticka, doteraz tolko vazili len 70-300vky. A je to "nano" takze bude aj velmi rychly. Ak tam bude aj dobra opticka kvalita, tak to bude strasna pecka na dovolenky a take tulacky. A ako pises v spojitosti s FF ta clona F8 velmi nevadi. Ti co to s wildlife myslia vazne samozrejme siahnu po 100-500 alebo 70-200F2,8, ale aj oni obcas ocenia nieco lahsie ked si pojdu len mapovat teren cez den.
Na FF clona 8 nevadí? Ako zvykneš pracovať s hĺbkou ostrosti?
 
robertondrejovic
2021-09-22 15:09:34
príspevok od: marianr
Na FF clona 8 nevadí? Ako zvykneš pracovať s hĺbkou ostrosti?
Téma bola objektív vhodný na túlačky po prírode a nie o hĺbke ostrosti lebo je to situácia kedy táto vlastnosť nemá prednosť . Ale budiš dajme tomu že prachy nie sú problém môžeš si na túlačky po horách zobrať aj trebárs SIGMA 200-500mm f/2.8 APO EX DG a môžeš sa hrať z hĺbkou ostrosti ale budeš potrebovať troch nosičov dvoch na kufor s objektívom a jedného na statív a pokiaľ sa zo všetkým rozložíš plánovaný záber už nebude aktuálny,bude ťa taká turistika baviť? Hĺbka ostrosti,bokeh a práca s nimi patria k radostiam z fotenia hlavne na FF ale nie na celodennej túre alebo na dovolenke pri mori kde je každý gram v batohu navyše nežiadúci .A ten objektív je chystaný na takéto účely nie na hranie sa hĺbkou ostrosti.
 
MagickVamp
2021-09-22 20:59:49
príspevok od: marianr
Na FF clona 8 nevadí? Ako zvykneš pracovať s hĺbkou ostrosti?
Ako pisal Robert. Nepokladam ho za primarny objektiv na wildlife ci sport...Ale na turistiku, rekreacne fotenie sportu ci tulacky staci. A tiez si treba uvedomit ze je to F8 ale na FF....to je taka ista hlbka aku dosiahnes s Olympusom na F4 ci s APSC na F5,6....zle? Taky priemer....

Aj F11ti rozmaze pozadie ked si veci prisposobis spravne, zvlast na teleobjektivoch, teda aj RF600F11 ti slusne rozmaze pozadie. Ale urcite by som si ten objektiv nekupoval aby som sa hral s hlbkou ostrosti, na to su ine objektivy. F5,6 vs F8 je rozdiel 1EV v svetelnosti....to je asi to najdvolezitesie s cim treba ratat, tam kde by som mal cas 1/800s budem musiet mat cas 1/400s pri rovnakom ISO...cez den to az tak nevadi. Ak by som si ho kupil tak si k nemu dokupim RF70-200F2,8 a k veceru ich vymenim :-P
 
marianr
2021-09-23 08:58:33
príspevok od: robertondrejovic
Téma bola objektív vhodný na túlačky po prírode a nie o hĺbke ostrosti lebo je to situácia kedy táto vlastnosť nemá prednosť . Ale budiš dajme tomu že prachy nie sú problém môžeš si na túlačky po horách zobrať aj trebárs SIGMA 200-500mm f/2.8 APO EX DG a môžeš sa hrať z hĺbkou ostrosti ale budeš potrebovať troch nosičov dvoch na kufor s objektívom a jedného na statív a pokiaľ sa zo všetkým rozložíš plánovaný záber už nebude aktuálny,bude ťa taká turistika baviť? Hĺbka ostrosti,bokeh a práca s nimi patria k radostiam z fotenia hlavne na FF ale nie na celodennej túre alebo na dovolenke pri mori kde je každý gram v batohu navyše nežiadúci .A ten objektív je chystaný na takéto účely nie na hranie sa hĺbkou ostrosti.
Takže na celodennú túru berieš horší objektív? To môžeš použiť mobil, ak každý gram je dôležitejší než kvalita.
 
jozef84
2021-09-23 11:42:41
príspevok od: marianr
Takže na celodennú túru berieš horší objektív? To môžeš použiť mobil, ak každý gram je dôležitejší než kvalita.
Toto je zbytočné aj komentovať...Ale rád ťa zoberiem na strednú turistiku do 30 km a zober si podľa teba najlepší objektív, s foťákom, statívom, náhradným oblečením, vodou na celý deň a poživeň. Rád ťa fakt uvítam. Môžeš aj do správy, nedeľa je naplánovaná.
 
gytheio
2021-09-23 12:12:09
príspevok od: marianr
Takže na celodennú túru berieš horší objektív? To môžeš použiť mobil, ak každý gram je dôležitejší než kvalita.
Na celodennu turu by som si urcite nebral ziadnu techniku, iba mobil. Ja to vzdy beriem tak, bud idem na turu alebo fotit. Ten mobil mam iba preto lebo mam v usiach sluchatka a pocuvam radio alebo knihy.
Vzdy ked sa robia dve veci naraz ani jedna nebude poriadne.
 
robertondrejovic
2021-09-23 12:40:47
príspevok od: gytheio
Na celodennu turu by som si urcite nebral ziadnu techniku, iba mobil. Ja to vzdy beriem tak, bud idem na turu alebo fotit. Ten mobil mam iba preto lebo mam v usiach sluchatka a pocuvam radio alebo knihy.
Vzdy ked sa robia dve veci naraz ani jedna nebude poriadne.
Nuž ľudia sme rozdielny to je úplne prirodzené ,ale ja mobilom fotiť neviem a ani nechcem vedieť ,ale asi som čierna ovca lebo všetci na turistike okolo mňa fotia tak ako píšeš len mobilmi.
 
robertondrejovic
2021-09-23 12:59:53
príspevok od: marianr
Takže na celodennú túru berieš horší objektív? To môžeš použiť mobil, ak každý gram je dôležitejší než kvalita.
Nie horší menej svetelný teda ľahší a menší.To len na clone 2,8 alebo 4 sú kvalitné fotky? Ostatné sú horšie , zlé alebo dokonca odpad ? Alebo objektív ktorý nemá svetelnosť aspoň 2,8 je k ničomu? Portréty s moster bokehom na túrach nefotím lebo tam treba nielen svetelný objektív ale aj odrazovú dosku a aj tú mám zo sebou na túrach nosiť?Mobil je na telefonovanie ak ho aj na túre mám je vždy vypnutý lebo pre mňa to je len pracovný nástroj na vybavenie zákaziek , inak do toho vôbec nepozerám ako naopak všetci okolo mňa v kuse.
 
gytheio
2021-09-23 13:00:44
🙂 ved spm napisal, ze mobil si beriem iba preto lebo musim pocuvat hudbu alebo knihy... Na ture nefotim.
Davnejsie som tu pisal, ze ni som z tych co bez fotaku ani na krok. Beriem si ho iba vtedy ked mam plan co budem fotit.
 
robertondrejovic
2021-09-23 13:38:32
príspevok od: gytheio
🙂 ved spm napisal, ze mobil si beriem iba preto lebo musim pocuvat hudbu alebo knihy... Na ture nefotim.
Davnejsie som tu pisal, ze ni som z tych co bez fotaku ani na krok. Beriem si ho iba vtedy ked mam plan co budem fotit.
Prepáč, jasné máš tam napísané bud idem na turu alebo fotit. AJ mi to bolo divné ,veď len nedávno sme sa spolu zhodli v diskusii že fotky z mobilu pre toho kto pozná výstup z FF sú vlastne bezcenné omaľováky a odrazu pán fotí mobilom . Musím sa polepšiť a pozornejšie čítať príspevky.
 
gytheio
2021-09-23 13:53:24
príspevok od: robertondrejovic
Prepáč, jasné máš tam napísané bud idem na turu alebo fotit. AJ mi to bolo divné ,veď len nedávno sme sa spolu zhodli v diskusii že fotky z mobilu pre toho kto pozná výstup z FF sú vlastne bezcenné omaľováky a odrazu pán fotí mobilom . Musím sa polepšiť a pozornejšie čítať príspevky.
Mne sa stava castejsie ako tebe, ze necitam pozorne🙂👍
 
marianr
2021-09-23 16:13:58
príspevok od: robertondrejovic
Nie horší menej svetelný teda ľahší a menší.To len na clone 2,8 alebo 4 sú kvalitné fotky? Ostatné sú horšie , zlé alebo dokonca odpad ? Alebo objektív ktorý nemá svetelnosť aspoň 2,8 je k ničomu? Portréty s moster bokehom na túrach nefotím lebo tam treba nielen svetelný objektív ale aj odrazovú dosku a aj tú mám zo sebou na túrach nosiť?Mobil je na telefonovanie ak ho aj na túre mám je vždy vypnutý lebo pre mňa to je len pracovný nástroj na vybavenie zákaziek , inak do toho vôbec nepozerám ako naopak všetci okolo mňa v kuse.
Kvety? Hmyz? Neviemčo? Svetelný pricloním, menej svetelný neodcloním.
 
robertondrejovic
2021-09-23 18:21:31
príspevok od: marianr
Kvety? Hmyz? Neviemčo? Svetelný pricloním, menej svetelný neodcloním.
Kvety a hmyz patria do skupiny makro kde je hĺbka ostrosti minimálna vždy sa pýta clona aspoň 8, ale ešte lepšie 11.
 
MagickVamp
2021-09-26 10:48:31
príspevok od: marianr
Takže na celodennú túru berieš horší objektív? To môžeš použiť mobil, ak každý gram je dôležitejší než kvalita.
Vyssia clona nemusi hned znamenat ze je horsi. Vyssia clona neznamena ze bude mat zly kontrast alebo kresbu. Pri teleobjektive to dokonca neznamena ani ze nebudes mat pekne maznute pozadie. Vezmi si ze olympus ma objektiv 150-400 f4,5 co je v prepocte na ff clona f9 a chce za neho 6000 eur... Turistika je specificka tym, ze ak mas ludi co fakt makaju tak nenavidis kazdy gram naviac co ta znevyhodnuje. Kazdy tak spravi nejaky kompromis, niekto tak nosi len mobil. Ver ale ze ak mas raz objektiv s kvalitnou kresbou tak oproti mobilu je to stale velky skok. V inom vlakne som ale pisal ze aj clona je pre mna na turistike dvolezita, lebo fotim aj ludi a nemusim sa potom tolko babrat v post procese s rusivymi prvkami. Nik od teba v tom zhone neocakava nejake topky. Clona f4 na ff vtedy uplne staci. Ta 100-400 je pre mna teda fakt sikovny objektiv na tulacky a turistiku ako druhy objektiv, ktory som ochotny nosit v batohu keby nahodou...a keby nahodou spravi velku sluzbu. 😉
 
MagickVamp
2021-09-26 11:00:01
Pri krajinkach a wildlife vyssia clona za dobreho svetla nevadi. Ak clovek ide cakat na zviera skoro rano ci k veceru nevezne si objektiv s clonou f8. Ale ak sa ides poflakat v rozmedzi po vychode a pred zapadom slnka, clona ta v tomto zanri nijako nelimituje, limituje ta len kresba a kontrast.
 
fatality
2021-09-26 12:07:49
príspevok od: robertondrejovic
Nie horší menej svetelný teda ľahší a menší.To len na clone 2,8 alebo 4 sú kvalitné fotky? Ostatné sú horšie , zlé alebo dokonca odpad ? Alebo objektív ktorý nemá svetelnosť aspoň 2,8 je k ničomu? Portréty s moster bokehom na túrach nefotím lebo tam treba nielen svetelný objektív ale aj odrazovú dosku a aj tú mám zo sebou na túrach nosiť?Mobil je na telefonovanie ak ho aj na túre mám je vždy vypnutý lebo pre mňa to je len pracovný nástroj na vybavenie zákaziek , inak do toho vôbec nepozerám ako naopak všetci okolo mňa v kuse.
+by som strasne rad videl mobil, co sa vyrovna ff+100-400/5.6-8..kvalitou,rozslisenim a rozsahom..
kde pri dobrych svetelnych podmienkach je to ff s top kvalitou zaberov na iso 100(ziaden sum,idealny dr,dynamicka pruznost pre pp)..a v zhorsenych svetelnych podmienkach je to stale ff vystup,aj ked na vyssich iso,kde bude kvalita stale lepsia, nez na mobile s tymi roznymi odrbmi skladania viacerych fotografii, 108Mpix quad pixel snimacov,no furt velkych jak necht na malicku..
 
Porubo
2021-09-26 14:45:16
Tych 108 MPix mi nieco pripomenulo este z velmi davnych cias... ale plati to asi univerzalne. Este na priemyslovke sa smial nas ucitel na tych roznych drobnych prenosnych radiach co predavali na trhu a boli na nich nalepene take cervene alebo zlte hviezdy s bombastickym napisom 350 W. Vravel ze ak by tam do toho dal taky prud aby mal tych 350 W tak tie drobne drotiky co su vnutri, ze to cele vyhori a zhori!
To len tak na okraj ze to plati vseobecne, Fyzika nepusti. Ked niekto dava nerealisticke alebo podozrivo velke cisla v ramci reklamy, tak proste to nebude tak dobre fungovat ako sa chvali. Ci uz davat vyse 100 MPix na mobil, alebo tvrdit ze mikro-cipik na mobile je porovnatelny s gigantickym snimacom a pod. Vzdy treba ocakavat pri uprimnom "marketnigu" istu konzervativnost.
Ine by to bolo, ak by sme nezili v tak prisne fyzikalnom vesmire...
Inak bola tu otazka ci nosit obrazovu dosku. No neviem, ale vzdy je lepsie sa troska viac prekonat a nepodlahnut lenivosti, cloveka to vytrenuje a uz bude to pre neho malina. Ja som par krat niesol aj dva stativy a spacak na turu, sice hore kopcom som si nadaval ze som to za magora, co nemam radsej normalne konicky ako bezni ludia ako su rozne drogy teda alkohol, tabak a cukor, a kde ma to certi vezu. Ale vzdy sa oplati, hlavne teraz ked zatvaraju posilky. Inak odrazova doska hmotnostne nie je ziadna zataz.
 
gytheio
2021-09-26 19:41:38
príspevok od: Porubo
Tych 108 MPix mi nieco pripomenulo este z velmi davnych cias... ale plati to asi univerzalne. Este na priemyslovke sa smial nas ucitel na tych roznych drobnych prenosnych radiach co predavali na trhu a boli na nich nalepene take cervene alebo zlte hviezdy s bombastickym napisom 350 W. Vravel ze ak by tam do toho dal taky prud aby mal tych 350 W tak tie drobne drotiky co su vnutri, ze to cele vyhori a zhori!
To len tak na okraj ze to plati vseobecne, Fyzika nepusti. Ked niekto dava nerealisticke alebo podozrivo velke cisla v ramci reklamy, tak proste to nebude tak dobre fungovat ako sa chvali. Ci uz davat vyse 100 MPix na mobil, alebo tvrdit ze mikro-cipik na mobile je porovnatelny s gigantickym snimacom a pod. Vzdy treba ocakavat pri uprimnom "marketnigu" istu konzervativnost.
Ine by to bolo, ak by sme nezili v tak prisne fyzikalnom vesmire...
Inak bola tu otazka ci nosit obrazovu dosku. No neviem, ale vzdy je lepsie sa troska viac prekonat a nepodlahnut lenivosti, cloveka to vytrenuje a uz bude to pre neho malina. Ja som par krat niesol aj dva stativy a spacak na turu, sice hore kopcom som si nadaval ze som to za magora, co nemam radsej normalne konicky ako bezni ludia ako su rozne drogy teda alkohol, tabak a cukor, a kde ma to certi vezu. Ale vzdy sa oplati, hlavne teraz ked zatvaraju posilky. Inak odrazova doska hmotnostne nie je ziadna zataz.
Bola tu sialena diskusia okolo tych 108Mpx, tu sa najdu aj taki ktori tomu veria, ze ten telefon realne ma 108Mpx. Tych 108Mpx je 30 krat viac ako ma vysledna fotografia z toho telefonu.
To ako keby spravili reklamu na novy model Lady s tym, ze ma 920 koni. Oddovodnili by to tak, ze ojnica je zatazena v priereze 10 konami na mm stvorcovy a teda vychadza, ze ta Lada ma 920 koni.... A nasli by sa taki co by tomu verili.
 
Porubo
2021-09-27 09:05:58
Mne to pripomenelo taku modu, na YT sa davaju videa stare cca 100 rokov. Pozbierane z celeho sveta, velmi ma to bavi pozerat ako vyzeral kedysi New York, Tokyo, Pariz a ine mesta na svete. Avsak niekto dostal napad a spravit z toho 60 fps videa a kolorizovat. Vysledok je taky aky je, moze dat "upscale" ako priestorovy na 4K alebo kolko chce, zvysit rychlost snimania trebarz aj na 240 fps. Ale ked startovny material je zial taky aky je, tak vysledok nebude nikdy zdaleka akoby to bolo hned natocene tak. Co samozrejme autorom spred 100 rokov nevycitam, naopak som rad ze niekto natocil ako to vyzeralo napriklad v Tokyu v rokoch 1913-1915 ([60 fps] Views of Tokyo, Japan, 1913-1915). Avsak snahy ludi to nejak zrestaurovat vidim ako aspon ciastocne zufale. Je to skoda ze mame tak malo materialu z tych cias... ale presne to mi pripomina ta tzv. mobilna fotografia. Zobrat zo snimaca surovinu v zlej kvalite, a potom skusat to podobne ako sa robi kolorizacia, dorabaju dalsie snimky aby snimkovanie bolo 60 fps, vseliako umelou inteligenciou a neviem akou magiou, ale stale to nebude Ono. Ako keby najlepsi kuchar sveta dostal polohnile kuracie stehno a mal z toho spravit nieco v restauracii co preda ako kvalitny hovadzi steak. Tym nevravim ze zatracujem mobilnu fotografiu uplne. Skor upozornujem, ze ked sa da, tak treba mysliet troska fyzikalne a vediet preco su specializovane pristroje. Podobne nezatracujem moj vreckovy nozik, ktory posluzi ako nudzovy nastroj, ale v kuchyni mam radsej aj ked lacnejsi ale specializovany velky, pohodlny noz.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia