Hore

Sirui přichází s novým anamorfním objektivem pro full frame

V několika posledních letech otřásla produktová řada objektivů Sirui 1,33X APS-C trhem díky svému výjimečnému optickému výkonu za konkurenceschopnou cenu.

Nyní připravila společnost Sirui pro filmaře další tahák – nový objektiv 50 mm T2.9 1,6x pro full frame, o kterém se dá říci, že nemá ve své třídě konkurenci.

Jako třetí oko filmařů má ohnisková vzdálenost 50 mm takový zorný úhel, který se velmi blíží lidskému oku. Tento 50mm objektiv je vybaven 1,6násobným faktorem stlačení a může poskytovat takový horizontální zorný úhel, jaký bychom čekali od běžného 31mm objektivu, a úžasně rozostřené pozadí, které váš příběh pozvedne na novou úroveň.

Při natáčení s široce otevřenou clonou T2,9 se zaostřením na objekt dosáhnete záběru s malou hloubkou ostrosti, díky čemu objekt vynikne a ostatní oblasti zůstanou rozostřené.

Objektiv vytváří okouzlující kinematografické modré odlesky, kterými jsou anamorfní objektivy známé a které dodávají vašemu filmovému příběhu novou dimenzi.

Ať již natáčíte velkolepé scény nebo běžné záběry, obraz, kterého tímto objektivem dosáhnete, bude vynikající kvality, s vysokým rozlišením a skvělou ostrostí.

Tento objektiv je vybaven 1,6násobným faktorem stlačení. Při natáčení v poměru 3:2 se dosáhne poměru stran 2,4:1. A pokud natáčíte ve více filmovém formátu 16:9, bude výsledkem mnohem širší poměr stran 2,8:1 a zážitek ze sledování, který připomíná pohlcující formát IMAX.

Díky svému kompaktnímu a lehkému provedení jsou hmotnost a rozměry objektivu minimální. Objektiv má robustní konstrukci a tubus je vyroben z lehké hliníkové slitiny. Ovládání clonového i ostřícího prstence jde velmi hladce a plynule a oba jsou osazeny standardním 0,8M převodem, díky čemu jsou přímo kompatibilní s většinou follow focus ostření.

Konstrukce objektivu se skládá ze 16 členů ve 13 skupinách. Použité sklo je od známého německého výrobce, společnosti Schott.

Objektiv se dodává se čtyřmi různými bajonety: Canon RF, Sony E, Panasonic L a Nikon Z a perfektně se hodí pro fotoaparáty jako Panasonic S1H, Sony FX3 a Red Komodo.

Cena a dostupnost

Objektiv bude dostupný na konci listopadu.

Doporučená prodejní cena je 36.990,- Kč / 1449 €

Hlavní vlastnosti

  • Anamorfní objektiv T2,9 1,6× pro full frame
  • Zorný úhel blížící se lidskému oku
  • 1,6násobný faktor stlačení
  • Úžasný bokeh
  • Objektiv vytváří filmové modré odlesky objektivu
  • 1/4” závit na spodní části pro podporu objektivu nebo pro rychloupínací destičku

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
seifi
2021-10-22 10:10:39
už mohli k tomu nejakú natočenú scénu tým objektívom k článku pridať ... ráz vidieť ako 100x čítať
 
Krtko fotografom
2021-10-22 12:39:44
Tu su nejake videa .
https://www.youtube.com/results?search_query=sirui+50mm+t2.9+1.6x+full-frame+anamorphic+lens
 
fatality
2021-10-22 18:03:36
taketo "mensinovky" tu mame, ale ze vysla nova a7IV, o tom ani slovo
 
seifi
2021-10-22 22:33:26
príspevok od: fatality
taketo "mensinovky" tu mame, ale ze vysla nova a7IV, o tom ani slovo
kto maže, ten jede ...
 
matpi
2021-10-25 21:14:12
príspevok od: fatality
taketo "mensinovky" tu mame, ale ze vysla nova a7IV, o tom ani slovo
Vzdy, ked vyjde nieco velke a ocakavane, redakcia je tak ohromena, ze chvilu trva, kym tu informaciu spracuje
 
gytheio
2021-10-26 06:41:25
príspevok od: matpi
Vzdy, ked vyjde nieco velke a ocakavane, redakcia je tak ohromena, ze chvilu trva, kym tu informaciu spracuje
Ten objektiv ma ovela viac do seba ako ten fotoaparat.
 
matpi
2021-10-26 15:58:12
príspevok od: gytheio
Ten objektiv ma ovela viac do seba ako ten fotoaparat.
Ako pre koho
 
gytheio
2021-10-26 16:07:42
príspevok od: matpi
Ako pre koho
To co odfoti ten fotoaparat odfoti kazda FF ale to co dokaze ten objektiv nedokaze skoro ziadny iny.
 
matpi
2021-10-26 18:12:03
príspevok od: gytheio
To co odfoti ten fotoaparat odfoti kazda FF ale to co dokaze ten objektiv nedokaze skoro ziadny iny.
Podla tvojej logiky to, co odfoti kazdy fotoaparat, odfoti aj kazdy mobil. Teda nepotrebujeme nielen fotaky ale ani objektivy.
 
gytheio
2021-10-26 18:17:51
príspevok od: matpi
Podla tvojej logiky to, co odfoti kazdy fotoaparat, odfoti aj kazdy mobil. Teda nepotrebujeme nielen fotaky ale ani objektivy.
Kde si k tomuto prosim ta prisiel? Kde som tvrdil, ze to co odfoti fotak odfoti aj mobil?
Vlaky v hlave?
 
matpi
2021-10-26 18:55:21
príspevok od: gytheio
Kde si k tomuto prosim ta prisiel? Kde som tvrdil, ze to co odfoti fotak odfoti aj mobil?
Vlaky v hlave?
Prisiel som na to dedukciou z tvojho tvrdenia..."To co odfoti ten fotoaparat odfoti kazda FF"
 
gytheio
2021-10-26 19:32:10
príspevok od: matpi
Prisiel som na to dedukciou z tvojho tvrdenia..."To co odfoti ten fotoaparat odfoti kazda FF"
Zle si to pochopil, ostatne FF toho dokazu ovela viac. Co som cital tu recenziu tak mam pocit, ze Sony nasleduje Olympus.
 
gytheio
2021-10-26 19:43:15
príspevok od: matpi
Prisiel som na to dedukciou z tvojho tvrdenia..."To co odfoti ten fotoaparat odfoti kazda FF"
Teraz vazne, ten objektiv je hodnotnejsi ako ten fotoaparat. Jediny clovek ktory bude mat skutocne radost z toho fotoaparatu bude Greta.
 
matpi
2021-10-26 19:50:48
príspevok od: gytheio
Teraz vazne, ten objektiv je hodnotnejsi ako ten fotoaparat. Jediny clovek ktory bude mat skutocne radost z toho fotoaparatu bude Greta.
Ja nehovorim, ze mna osobne ten fotoaparat ocaril. Len to jednoducho bolo ovela ocakavanejsie oznamenie...ktore zase prislo 5 minut po dvanastej.
 
matpi
2021-10-26 19:52:34
príspevok od: gytheio
Zle si to pochopil, ostatne FF toho dokazu ovela viac. Co som cital tu recenziu tak mam pocit, ze Sony nasleduje Olympus.
Napriklad co viac dokazu?
 
gytheio
2021-10-26 20:16:21
príspevok od: matpi
Napriklad co viac dokazu?
Tak napriklaf Canon a Nikon su skratka lepsie, ja viem, ze fotia vsetky rovnako ale ten komfort ten pocit spokojnosti😎😎😎
 
matpi
2021-10-26 20:29:56
príspevok od: gytheio
Tak napriklaf Canon a Nikon su skratka lepsie, ja viem, ze fotia vsetky rovnako ale ten komfort ten pocit spokojnosti😎😎😎
Ty tvrdis, ze dokazu viac, ja sa pytam, co viac dokazu? Nepytam sa na tvoj subjektivny pocit komfortu a spokojnosti.
 
gytheio
2021-10-26 20:58:12
príspevok od: matpi
Ty tvrdis, ze dokazu viac, ja sa pytam, co viac dokazu? Nepytam sa na tvoj subjektivny pocit komfortu a spokojnosti.
Takze pocit komfortu ziadne stresove situacie to nie je viac? Mam Canon R co vobec nie je extra trieda ale mam pocit, ze je lepsi ako ten Sony. Po precitani tej recenzie som tiez pochopil preco kompakty od Sony potrebuju hladacik.
 
matpi
2021-10-26 21:04:28
príspevok od: gytheio
Takze pocit komfortu ziadne stresove situacie to nie je viac? Mam Canon R co vobec nie je extra trieda ale mam pocit, ze je lepsi ako ten Sony. Po precitani tej recenzie som tiez pochopil preco kompakty od Sony potrebuju hladacik.
Nie, subjektivny pocit komfortu a spokojnosti nie je viac
 
gytheio
2021-10-26 21:17:02
príspevok od: matpi
Nie, subjektivny pocit komfortu a spokojnosti nie je viac
Canon disponuje mnohem lepší sadou dat pro barvy souborů RAW ako Sony...

Ani predajnost nie je viac?
 
matpi
2021-10-26 21:55:24
príspevok od: gytheio
Canon disponuje mnohem lepší sadou dat pro barvy souborů RAW ako Sony...

Ani predajnost nie je viac?
Farby by boli relevantne iba ak by si fotky nijak neupravoval. Predpokladam, ze upravujes. A predajnost nam tiez o schopnostiach nepovie vobec nic. Takze dalej. Skus uz nieco naozaj VIAC Tvrdis "ovela viac" a zatial iba prazdne komenty. Vela prazdnych komentov
 
Porubo
2021-10-26 22:05:00
Canon je lepsi:
https://www.britannica.com/technology/cannon-weapon
lebo da sa pouzit aj na sebeobranu!

Mozno posobim insitne, ale tak mi pripadaju temy o znackach zakial sa neporovnavaju dake extremy ako Trabant a Ferarri.
Riesil bych radsej ine veci, ako napriklad si najst cast ist do terenu...
 
blahoslav J B Art
2021-10-26 23:52:17
uz som to tu daval ... ale opakovanie je rodicom 1 (alebo rodicom 2) mudrosti
takze aky fotoaparat? ... Sony A7 IV, ci Canon R5? ... profi fotograf tvrdi, ze je to uplne 1

https://www.youtube.com/watch?v=zmgw-AfBBaA
 
gytheio
2021-10-27 05:30:35
príspevok od: blahoslav J B Art
uz som to tu daval ... ale opakovanie je rodicom 1 (alebo rodicom 2) mudrosti
takze aky fotoaparat? ... Sony A7 IV, ci Canon R5? ... profi fotograf tvrdi, ze je to uplne 1

https://www.youtube.com/watch?v=zmgw-AfBBaA
V Dacii sa tak isto odvezies ako v Toyote, rozdiel je v spolahlivosti komforte...
 
gytheio
2021-10-27 06:12:56
príspevok od: matpi
Farby by boli relevantne iba ak by si fotky nijak neupravoval. Predpokladam, ze upravujes. A predajnost nam tiez o schopnostiach nepovie vobec nic. Takze dalej. Skus uz nieco naozaj VIAC Tvrdis "ovela viac" a zatial iba prazdne komenty. Vela prazdnych komentov
Pri uprave vychadzas z toho suboru raw alebo ten raw je jpeg?

Predajnost o schopnostiach nepovie nic?
 
JohnNewton
2021-10-27 08:55:24
príspevok od: blahoslav J B Art
uz som to tu daval ... ale opakovanie je rodicom 1 (alebo rodicom 2) mudrosti
takze aky fotoaparat? ... Sony A7 IV, ci Canon R5? ... profi fotograf tvrdi, ze je to uplne 1

https://www.youtube.com/watch?v=zmgw-AfBBaA
No veru, niekomu je jedno či má sex so ženou alebo mužom , zkrátka pornoherec ....
 
jozef84
2021-10-27 14:17:29
príspevok od: gytheio
Canon disponuje mnohem lepší sadou dat pro barvy souborů RAW ako Sony...

Ani predajnost nie je viac?
Niektoré tvoje komentáre je veru zábavné čítať. Vieš vôbec čo je RAW?
 
gytheio
2021-10-27 15:27:52
príspevok od: jozef84
Niektoré tvoje komentáre je veru zábavné čítať. Vieš vôbec čo je RAW?
Čo
 
jozef84
2021-10-27 16:02:37
príspevok od: gytheio
Čo
Canon disponuje mnohem lepší sadou dat pro barvy souborů RAW ako Sony...to si napísal ty. Ako si na to prišiel? Aké foťáky si porovnával?
 
gytheio
2021-10-27 16:41:04
príspevok od: jozef84
Canon disponuje mnohem lepší sadou dat pro barvy souborů RAW ako Sony...to si napísal ty. Ako si na to prišiel? Aké foťáky si porovnával?
Bolo tam porovnavanie fotakov predaje a tak. Ja som nic neporovnaval to som vytiahol z clanku.
To ze ma Canon najvernejsi raw to vobec nie je tajomstvo.
 
gytheio
2021-10-27 16:46:57
Este nedavno si tu pisal, ze raw je nemenny, vzdy je rovnaky bez ohladu na to ci fotime automatom alebo manualom. Skor mi pride, ze ty nevies co je to raw. Raw je vzdy surova fotografia, ale vzdy s parametrami ake ja nastavim. Mysliet si, ze raw je nezavisly od nasho nastavovania je zavadzajuce.
 
jozef84
2021-10-27 17:15:14
príspevok od: gytheio
Este nedavno si tu pisal, ze raw je nemenny, vzdy je rovnaky bez ohladu na to ci fotime automatom alebo manualom. Skor mi pride, ze ty nevies co je to raw. Raw je vzdy surova fotografia, ale vzdy s parametrami ake ja nastavim. Mysliet si, ze raw je nezavisly od nasho nastavovania je zavadzajuce.
Tú prvú vetu a poslednú vetu som nikdy netvrdil.To sa ti len prisnilo. S treťou vetou súhlasím. Už som to písal, ak automatika nastaví základné parametre čas, clona a iso a ty v manuáli nastavíš rovnaké parametre, tak výsledok máš rovnaký. S tvojou oranžovou čo si písal, nemá nič spoločné, či som mal automat, či manuál pri snímaní. Ak sú hodnoty pri snímaní rovnaké, je rovnaký aj výstup. Sú to len namerané hodnoty signálu z jednotlivých pixelov v matici. Je tam hodnota signálu. Ďalej je tam informácia niečo podobné ako FAT tabulka, ktorá má informáciu o farbe pixelu a jeho mieste v matici a sektore na senzore. Na základe toho potom soft na spracovanie RAW vie, ako dekódovať a zobraziť nasnímané hodnoty z jednotlivých pixelov. Už vieš, čo sú "surové" dáta? Je to len nameraná hodnota napätia po pixeloch a zapísaná adresa, kde to nameral...
 
gytheio
2021-10-27 17:24:29
príspevok od: jozef84
Tú prvú vetu a poslednú vetu som nikdy netvrdil.To sa ti len prisnilo. S treťou vetou súhlasím. Už som to písal, ak automatika nastaví základné parametre čas, clona a iso a ty v manuáli nastavíš rovnaké parametre, tak výsledok máš rovnaký. S tvojou oranžovou čo si písal, nemá nič spoločné, či som mal automat, či manuál pri snímaní. Ak sú hodnoty pri snímaní rovnaké, je rovnaký aj výstup. Sú to len namerané hodnoty signálu z jednotlivých pixelov v matici. Je tam hodnota signálu. Ďalej je tam informácia niečo podobné ako FAT tabulka, ktorá má informáciu o farbe pixelu a jeho mieste v matici a sektore na senzore. Na základe toho potom soft na spracovanie RAW vie, ako dekódovať a zobraziť nasnímané hodnoty z jednotlivých pixelov. Už vieš, čo sú "surové" dáta? Je to len nameraná hodnota napätia po pixeloch a zapísaná adresa, kde to nameral...
Preco by som mal v manuale nastavovat to iste ako automat? Vobec to nedava zmysel, ten manual je tam preto aby som to mohol podexponovat a sprait tu atmosferu a bude iny aj raw.
Neviem co su to surove data ani mi to pri foteni nijak nepomoze, ja iba viem co je to surova fotografia.
Zase zacinas prekrucat, nechcem pokracovat v tejto debate aj preto lebo nemam rad ked niekto cituje z clankov a nema svoj nazor, lepsie povedane nevie.
 
jozef84
2021-10-27 18:29:58
príspevok od: gytheio
Preco by som mal v manuale nastavovat to iste ako automat? Vobec to nedava zmysel, ten manual je tam preto aby som to mohol podexponovat a sprait tu atmosferu a bude iny aj raw.
Neviem co su to surove data ani mi to pri foteni nijak nepomoze, ja iba viem co je to surova fotografia.
Zase zacinas prekrucat, nechcem pokracovat v tejto debate aj preto lebo nemam rad ked niekto cituje z clankov a nema svoj nazor, lepsie povedane nevie.
Konečne merateľný argument - podexponovanie. Súhlasím. Pokiaľ vieš rýchlo prestaviť v manuáli všetky parametre vrátane zmerania expozície, tak ok. Foťáky majú rôzne režimy a dokonca je tam aj západ slnka u niektorých a občas to používam aj ja. Nemusím prácne hľadať v menu iné meranie expozície-viem čo mi ponúkne foťák. Niekedy manuál zdržiava s nastavením a nie je taký pohotový ako prednastavené režimy, ktoré si dokonca u niektorých foťákov môžeš nastaviť, ako preferuješ. A ktorý článok som citoval? Citoval som len teba. Tvoje subjektívne pocity ma len pobavia. Sú fakt niekedy zábavné. Myslím, že potom tie komentáre od teba majú "šťavu" a nie je to len taký "Yperit" bez farby a zápachu. Občas ma pri tebe napadne ten vtip o samonasieracom zajacovi, ktorý si šiel niečo požičať ku líške. Skúsim ho pohľadať v článkoch a citovať .
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia