Hore

Zhotovte svoj životný záber s úplne novým fotoaparátom D7500

Spoločnosť Nikon prináša na trh fotoaparát D7500, ktorý bol vytvorený s cieľom rozšíriť možnosti fotografov s kreatívnym prístupom k fotografovaniu.

Výkonný, pohotový a plne prepojený fotoaparát D7500 ponúka rovnakú kvalitu snímok ako model D500 – vlajková loď digitálnych jednookých zrkadloviek Nikon formátu DX – a vysoký výkon aj v tých najnáročnejších podmienkach.

Model D7500 je vybavený výkonnými obrazovými technológiami v tele s rozmermi vhodnými na cestovanie, vďaka čomu je ideálnym fotoaparátom pre fotografov, ktorí sa vždy snažia zhotoviť tie najlepšie možné snímky. Rovnako ako v prípade modelu D500 ponúka snímač CMOS formátu DX fotoaparátu D7500 s 20,9 milióna pixelov rozsah citlivosti ISO siahajúci až k neuveriteľnému ekvivalentu ISO 1 640 000. Fotoaparát je vybavený systémom spracovania obrazu EXPEED 5 od spoločnosti Nikon, ktorý umožňuje rýchlejšie a čistejšie spracovanie snímok. Výrazne zvýšený počet pixelov 180 000-pixelového snímača RGB zasa umožňuje presnejšie meranie expozície. Milovníci videa môžu snímať videosekvencie s rozlíšením 4K/UHD, pričom vstavaná elektronická stabilizácia obrazu od spoločnosti Nikon potláča účinky nežiaducich pohybov fotoaparátu. Ergonomické vylepšenia zahŕňajú nový zvislo vyklápateľný monitor s možnosťou dotykového ovládania a hlboký grip na stabilné a výnimočne pohodlné držanie. Tento fotoaparát je zároveň prvou digitálnou jednookou zrkadlovkou Nikon vybavenou vstavaným bleskom, ktorá podporuje rádiové pokročilé bezdrôtové osvetlenie.

Jordi Brinkman, produktový manažér v spoločnosti Nikon Europe, hovorí: „Fotoaparát D7500 je dokonalým pokročilým fotoaparátom pre amatérskych fotografov, ktorí oceňujú model D500, ale nepotrebujú toľko profesionálnych funkcií. Získate rovnakú prvotriednu kvalitu snímok ako s fotoaparátom D500, ale v kompaktnejšom a prenosnejšom tele. Možnosť fotografovania s frekvenciou snímania až 8 snímok za sekundu v kombinácii s automatickým zaostrovaním a meraním expozície znamená, že fotoaparát disponuje dostatočnou rýchlosťou a presnosťou na zhotovovanie skvelých akčných záberov. Aplikácia SnapBridge zasa fotografom umožňuje zdieľať všetky impozantné zábery priamo z miesta ich zhotovenia.“

Súhrn hlavných funkcií

Kvalita snímok vlajkovej lode D500: Snímač formátu DX s 20,9 milióna pixelov. EXPEED 5. 180 000-pixelový snímač merania RGB.

Vynikajúca citlivosť na svetlo: Excelentná pri slabom svetle s možnosťou nastavenia na hodnoty ISO 100 – 51 200, ktoré možno ďalej rozšíriť až na ekvivalent citlivosti ISO 1 640 000.

Fenomenálne rozpoznanie objektu: 180 000-pixelový snímač merania RGB a pokročilý systém detekcie motívu. Získate presné expozície a zachytíte dynamické kompozície.

Meranie s dôrazom na predchádzanie preexponovaniu: Uprednostňuje najsvetlejšie prvky na snímke a pomáha predchádzať snímkam s preexponovanými svetlými oblasťami.

Extrémne presné automatické zaostrovanie: 51-bodový systém automatického zaostrovania s presnou funkciou až do pôsobivej hladiny osvetlenia –3 EV. Sleduje objekty, zaostruje na ne a udržiava ich zaostrené – aj keď je jediným zdrojom svetla mesiac.

Kinematografické videosekvencie s rozlíšením 4K/UHD: Záznam videosekvencií s rozlíšením 4K/UHD 30p alebo videa s rozlíšením Full HD (1 080p) pri frekvencii snímania až 50p/60p.

Časozberné snímanie: Jednoduchá tvorba plynulých a dobre exponovaných časozberných videosekvencií s rozlíšením 4K/UHD a Full HD vo fotoaparáte v plnom formáte DX.

8 snímok za sekundu pri úplnom automatickom zaostrovaní a meraní expozície: Zhotovte 50 snímok vo formáte NEF (RAW) alebo 100 veľkých snímok vo formáte JPEG s vysokou kvalitou v jedinej sérii.

Vyklápateľný monitor a dotykové ovládanie: Tenký zvislo vyklápateľný monitor s uhlopriečkou 8 cm (3,2“). Pri fotografovaní v režime živého náhľadu možno automatické zaostrovanie a uvoľnenie uzávierky ovládať pomocou dotykového ovládania.

Optický hľadáčik s pentaprizmou: Ponúka približne 100 % pokrytie obrazového poľa.

Automatické nastavenie obrazu: Systém Picture Control vo fotoaparáte obsahuje osem nastavení vrátane nového automatického nastavenia obrazu, ktoré optimalizuje vyváženie farieb, kontrast a jas podľa fotografovanej scény. Automaticky prispôsobuje premenlivé parametre pri snímaní viacerých záberov.

Flexibilita formátu DX: Telo fotoaparátu má hmotnosť len 640 g (približne), je vybavené hlbokým gripom a utesnené proti vplyvom počasia. Objektívy DX NIKKOR sú kompaktné a 1,5-násobný faktor orezania snímača fotoaparátu poskytuje efekt teleobjektívu pri snímaní s objektívmi formátu FX.

Rozšíriteľný systém: Kompatibilita s bleskami Nikon, ako aj stereofónnym mikrofónom Nikon ME-1 a bezdrôtovým mikrofónom ME-W1.

Súpravy: Fotoaparát D7500 sa dodáva vo viacerých súpravách. Fotografujete portréty nebo mestské motívy? Kúpte si súpravu s objektívom AF-S DX NIKKOR 16 – 80 mm f/2,8 – 4E ED VR. Cestujte naľahko s kompaktným objektívom AF-S DX NIKKOR 18 – 140 mm f/3,5 – 5,6G ED VR. Zachyťte inšpiratívne pohľady na svet s teleobjektívom AF-S DX NIKKOR 18 – 300 mm f/3,5 – 6,3G ED VR.

Kompatibilita s aplikáciou SnapBridge

Pripojenia Bluetooth® a Wi-Fi® fotoaparátu sú k dispozícii len pri používaní aplikácie SnapBridge. Pred použitím funkcie SnapBridge s týmto fotoaparátom je potrebné nainštalovať do kompatibilného inteligentného zariadenia aplikáciu Nikon SnapBridge.

Značka a logá Bluetooth® sú registrované obchodné známky, ktoré vlastní spoločnosť Bluetooth SIG, Inc., a akékoľvek použitie týchto známok spoločnosťou Nikon a jej pobočkami je na základe licencie.
Wi-Fi® a logo Wi-Fi Certified sú registrované ochranné známky spoločnosti Wi-Fi Alliance®.
Android a Google Play sú ochranné známky spoločnosti Google Inc.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
z80
2017-04-12 07:11:22
Konecne vyklopny displej aj v 7XXX rade.
 
yquinox
2017-04-12 07:13:36
... sikovna masinka ... otazka je, co s dopytom spravi cenovka 1400€+ ? ...
 
rumpeak
2017-04-12 07:48:48
príspevok od: yquinox
... sikovna masinka ... otazka je, co s dopytom spravi cenovka 1400€+ ? ...
On si trh nakonec tu správnou cenu najde. Pár šílenců za tuhle cenu se najde a pak až to bude ležák půjde cena dolů.
 
DenisBede
2017-04-12 07:50:07
príspevok od: yquinox
... sikovna masinka ... otazka je, co s dopytom spravi cenovka 1400€+ ? ...
To som zvedavý aj ja, podľa mňa cena cca 1400 eur nie je životaschopná pretože je príliš blízko D750...
 
MagickVamp
2017-04-12 08:05:58
Adekvatne technologie k danej cene. Navacsie plusy oproti D7200 vidim v cipe z D500 a vahe (ostrenie bolo dobre uz v D7200), kvalitna zrkadlovka v 640g baleni a myslim ze drahsie a o nie vela lahsie vlajkove lode CSC strci v realnych situaciach hravo do kapsy
 
viliamtel
2017-04-12 08:22:01
odkial beriete 1400 er podľa doterajšich informacii čisto telo 1200 eur cca ... neviem čo je dobre na čipe zase bez aa filtra pri veľmi ostrych objetivoch vznijaku falošne detaily tak ako na d500 ...hlupe nove trendy to aby človek k tomu pripajal iba neotre bojektivi...
 
yquinox
2017-04-12 08:34:28
príspevok od: viliamtel
odkial beriete 1400 er podľa doterajšich informacii čisto telo 1200 eur cca ... neviem čo je dobre na čipe zase bez aa filtra pri veľmi ostrych objetivoch vznijaku falošne detaily tak ako na d500 ...hlupe nove trendy to aby človek k tomu pripajal iba neotre bojektivi...
... som cital 160 000 yen - cca 1400€, taraz pozeram US pricing 1250$, ci to bude aj 1250€ je otazne ...
 
vojkovsky
2017-04-12 08:42:04
Aby sme mali kompletný obraz, tak okrem plusov si vymenujme aj mínusy:

- rovnaký AF modul ako v D7200 (t.j. slabé pokrytie hľadáčika krížovými ostriacimi bodmi)
- zníženie rozlíšenia zadného LCD displeja z 1.23 mil. bodov na 0.92 mil. bodov
- zníženie výdrže z 1110 na 950 záberov
- absencia 1 slotu pre SD karty

Záver: Nikon vždy niečo musí do....
 
Willi
2017-04-12 08:50:43
Ja som dúfal, že displej bude plne otočný ako na D5600 napríklad a stále čakám na hocijaké Nikon telo s použiteľným AFC/AFF v liveview režime. 1,5x crop v 4K videu tiež nieje nič moc, ale pre potenciách kupujúcich asi video nebude priorita.
 
vojkovsky
2017-04-12 09:12:15
príspevok od: vojkovsky
Aby sme mali kompletný obraz, tak okrem plusov si vymenujme aj mínusy:

- rovnaký AF modul ako v D7200 (t.j. slabé pokrytie hľadáčika krížovými ostriacimi bodmi)
- zníženie rozlíšenia zadného LCD displeja z 1.23 mil. bodov na 0.92 mil. bodov
- zníženie výdrže z 1110 na 950 záberov
- absencia 1 slotu pre SD karty

Záver: Nikon vždy niečo musí do....
Som sa bližšie pozrel na to rozlíšenie dotykového LCD displeja. Tak D500 má 2.359 mil., D5500 a D5600 majú 1.037 mil. a D7500 má 0.922 mil bodov. Všetky majú rovnakú veľkosť 3.2". No úžasné. Predpokladám, že tento nový dotykový displej sa v rámci racionalizácie objaví v D3x00, len nebude výklopný.
 
marekking1
2017-04-12 09:38:26
vaham ci d7200 alebo d7500 teraz...
 
Marián Kuric
2017-04-12 09:42:04
príspevok od: vojkovsky
Aby sme mali kompletný obraz, tak okrem plusov si vymenujme aj mínusy:

- rovnaký AF modul ako v D7200 (t.j. slabé pokrytie hľadáčika krížovými ostriacimi bodmi)
- zníženie rozlíšenia zadného LCD displeja z 1.23 mil. bodov na 0.92 mil. bodov
- zníženie výdrže z 1110 na 950 záberov
- absencia 1 slotu pre SD karty

Záver: Nikon vždy niečo musí do....
a keby vsetky tie ´minusy´ boli ostranene...nepodkopali by podu D500?
 
vojkovsky
2017-04-12 09:56:56
príspevok od: Marián Kuric
a keby vsetky tie ´minusy´ boli ostranene...nepodkopali by podu D500?
Nemyslím. AF modul mal byť niečo medzi tým, čo je v D7200 a D500. Sloty pre 2 SD karty tam mali zostať, mali ich D7000, D7100 aj D7200. O znížení výdrže a rozlíšenia LCD sa asi ani nemá zmysel baviť. A teraz som sa navyše dozvedel, že D7500 už nepodporuje meranie s Ai, AiS objektívami.
 
ferio
2017-04-12 10:20:00
príspevok od: marekking1
vaham ci d7200 alebo d7500 teraz...
Kvôli cene jednoznačne d7200...
 
ferio
2017-04-12 10:20:48
príspevok od: marekking1
vaham ci d7200 alebo d7500 teraz...
Kvôli cene jednoznačne d7200...
 
DenisBede
2017-04-12 11:00:13
príspevok od: Marián Kuric
a keby vsetky tie ´minusy´ boli ostranene...nepodkopali by podu D500?
podkopali... ale to vážne bude mať len 1 slot?!
 
marcus_labeo
2017-04-12 11:12:50
Ako každá novinka má D7500 plusy aj mínusy. Osobne za jediné negatívum vnímam rozlíšenie displeja, 920t bodov na 3,2" je na dnešnú dobu dosť málo. Naopak iba jeden slot na SD nevnímam ako problém (záložnú kartu vnímam asi rovnako ako hasiaci prístroj v aute, vymazanie karty je asi rovnako časté, ako ten požiar), i znížená výdrž baterky je stále nadpriemerná v rámci konkurencie a dvoj- až trojnásobná oproti CSC.
Takže klady ďaleko presahujú nevýhody. A to novší senzor (osobne kvitujem menej MPx), rýchlejší procesor, väčší buffer, (konečne) výklopný a dotykový dispej, nižšia hmotnosť, lepšie utesnenie...
Druhá vec je z pohľadu ceny. Ako novinka za spomínanú cenu 1200-1400 € je podstatne drahšia oproti D7200, ktorá je aktuálne za super cenu (dá sa kúpiť za 730€) a D7500 nie je o toľko lepšia, ako predchodca. Takže aktuálne by som kúpil D7200, po čase ale cena novinky pôjde dole (D7200 tiež začínala na 1200 € za telo).
 
vojkovsky
2017-04-12 11:17:39
príspevok od: marcus_labeo
Ako každá novinka má D7500 plusy aj mínusy. Osobne za jediné negatívum vnímam rozlíšenie displeja, 920t bodov na 3,2" je na dnešnú dobu dosť málo. Naopak iba jeden slot na SD nevnímam ako problém (záložnú kartu vnímam asi rovnako ako hasiaci prístroj v aute, vymazanie karty je asi rovnako časté, ako ten požiar), i znížená výdrž baterky je stále nadpriemerná v rámci konkurencie a dvoj- až trojnásobná oproti CSC.
Takže klady ďaleko presahujú nevýhody. A to novší senzor (osobne kvitujem menej MPx), rýchlejší procesor, väčší buffer, (konečne) výklopný a dotykový dispej, nižšia hmotnosť, lepšie utesnenie...
Druhá vec je z pohľadu ceny. Ako novinka za spomínanú cenu 1200-1400 € je podstatne drahšia oproti D7200, ktorá je aktuálne za super cenu (dá sa kúpiť za 730€) a D7500 nie je o toľko lepšia, ako predchodca. Takže aktuálne by som kúpil D7200, po čase ale cena novinky pôjde dole (D7200 tiež začínala na 1200 € za telo).
Ako každá novinka má D7500 plusy aj mínusy. ... No tak dajte aspoň jeden mínus pri upgrade Panasonic GH4 - GH5. Alebo pri upgrade Olympus E-M1 na E-M1 II. Okrem ceny samozrejme.
 
fatality
2017-04-12 11:26:50
príspevok od: Marián Kuric
a keby vsetky tie ´minusy´ boli ostranene...nepodkopali by podu D500?
ok,s ostriacim modulom z d500 by jej to uz asi konkurovalo+ten z d7200 je stale vyborny..aj ta vydrz urcite nieje znizena schvalne..pravdepodobne stupla spotreba..
ale znizenie rozlisenia displeja u svojej druhej naj dx zrkadlovky a vynechanie druheho slotu(ktory v 7 rade vzdy bol) ,to uz je schvalne a nezmyselne kriplenie a zacinam si mysliet,ze ten kopanec v podobe 3 kvartalnej straty si Nikon zasluzil..co uz chce vyrabat kvalitne,ked nie zrkadlovky?
 
martinchirila
2017-04-12 11:27:47
príspevok od: marekking1
vaham ci d7200 alebo d7500 teraz...
d7200
 
netmouse
2017-04-12 11:46:24
no pozrime sa kde nam sudruhovia dali ISO-button
 
Igor Šaffo
2017-04-12 12:13:17
príspevok od: netmouse
no pozrime sa kde nam sudruhovia dali ISO-button
no to im teda trvalo
 
Willi
2017-04-12 12:36:27
Takže vlastne spravili to isté čo Canon so 77D - zobrali vyšší model, osekali funkcie a trochu znížili cenu. Skutočne vynikajúca "inovačná" stratégiu u oboch. Ostatní výrobcovia musia mať radosť.
 
netmouse
2017-04-12 13:13:42
príspevok od: marcus_labeo
Ako každá novinka má D7500 plusy aj mínusy. Osobne za jediné negatívum vnímam rozlíšenie displeja, 920t bodov na 3,2" je na dnešnú dobu dosť málo. Naopak iba jeden slot na SD nevnímam ako problém (záložnú kartu vnímam asi rovnako ako hasiaci prístroj v aute, vymazanie karty je asi rovnako časté, ako ten požiar), i znížená výdrž baterky je stále nadpriemerná v rámci konkurencie a dvoj- až trojnásobná oproti CSC.
Takže klady ďaleko presahujú nevýhody. A to novší senzor (osobne kvitujem menej MPx), rýchlejší procesor, väčší buffer, (konečne) výklopný a dotykový dispej, nižšia hmotnosť, lepšie utesnenie...
Druhá vec je z pohľadu ceny. Ako novinka za spomínanú cenu 1200-1400 € je podstatne drahšia oproti D7200, ktorá je aktuálne za super cenu (dá sa kúpiť za 730€) a D7500 nie je o toľko lepšia, ako predchodca. Takže aktuálne by som kúpil D7200, po čase ale cena novinky pôjde dole (D7200 tiež začínala na 1200 € za telo).
no daj typ kde mozem kupit D7200 za 730€
 
yquinox
2017-04-12 13:25:22
príspevok od: netmouse
no daj typ kde mozem kupit D7200 za 730€
... zeby eglobal? 729,99€ ...
 
netmouse
2017-04-12 13:39:55
príspevok od: yquinox
... zeby eglobal? 729,99€ ...
eglobal neberem ako porovnatelnu velicinu, radsej dam zarobit SR obchodnikom
 
Gino
2017-04-12 14:13:13
príspevok od: Willi
Takže vlastne spravili to isté čo Canon so 77D - zobrali vyšší model, osekali funkcie a trochu znížili cenu. Skutočne vynikajúca "inovačná" stratégiu u oboch. Ostatní výrobcovia musia mať radosť.
Ostatní výrobcovia rozbia to isté...
mne osobne to príde prirodzené, veď D500 je najlepšia APS-C zrkadlovka súčasnosti, D7500 nemohla byť lepšia.
 
turiec
2017-04-12 14:27:19
príspevok od: yquinox
... zeby eglobal? 729,99€ ...
Tam sa to dokonca hýbe medzi 709,99-729,99
 
Willi
2017-04-12 14:32:30
príspevok od: Gino
Ostatní výrobcovia rozbia to isté...
mne osobne to príde prirodzené, veď D500 je najlepšia APS-C zrkadlovka súčasnosti, D7500 nemohla byť lepšia.
Kto okrem Nikonu a Canonu to napríklad robí? U Sony, Panasonicu ani Olympusu som si to osobne nevšimol, ale je možné, som na niečo zabudol.
 
Mikon
2017-04-12 14:58:50
príspevok od: ferio
Kvôli cene jednoznačne d7200...
Ano ja jednoznačne pojdem do D7200 a dufam že sa trošku cena posunie dole
 
vojkovsky
2017-04-12 15:02:12
príspevok od: Willi
Kto okrem Nikonu a Canonu to napríklad robí? U Sony, Panasonicu ani Olympusu som si to osobne nevšimol, ale je možné, som na niečo zabudol.
U Olympusu a Panasonicu som nepostrehol, žeby u nasledovníka niektorí z pomerne ostro sledovaných parametrov šiel dole. Možno nejaké drobnosti, ale veci, ktoré sa bežne sledujú, tak to teda nie.
 
vojkovsky
2017-04-12 15:03:54
príspevok od: Willi
Takže vlastne spravili to isté čo Canon so 77D - zobrali vyšší model, osekali funkcie a trochu znížili cenu. Skutočne vynikajúca "inovačná" stratégiu u oboch. Ostatní výrobcovia musia mať radosť.
Nie je to celkom to isté. Canon 77D nie je nasledovník 80D. Ale D7500 je nasledovník D7200 a tam si dovolili osekať veci, ktoré by mnohých ani nenapadlo osekávať.
 
marcus_labeo
2017-04-12 15:46:41
príspevok od: vojkovsky
Nie je to celkom to isté. Canon 77D nie je nasledovník 80D. Ale D7500 je nasledovník D7200 a tam si dovolili osekať veci, ktoré by mnohých ani nenapadlo osekávať.
Niežeby som s tým súhlasil, ale z ekonomického hľadiska to má absolútnu logiku. Topmodel Nikonu v APSC je D500. D7200 je o level nižšie. Takže ak by D7500 získala všetko to, čo má D500, tak by to v podstate bola lacnejšia D500 a Nikon by mohol predaj D500 zabaliť. Preto aby sa udržal určitý odstup od topmodelu, tak niečo musí byť viditeľne horšie a tu si to odskákal displej a SD karta.
 
marcus_labeo
2017-04-12 15:53:31
príspevok od: vojkovsky
U Olympusu a Panasonicu som nepostrehol, žeby u nasledovníka niektorí z pomerne ostro sledovaných parametrov šiel dole. Možno nejaké drobnosti, ale veci, ktoré sa bežne sledujú, tak to teda nie.
Možno je to aj tým, že bezzrkadlovky stále dobiehajú parametre najlepších DSLR, teda stále majú čo pridávať. A tiež nemajú takú hustú paletu modelov, kde by si museli strážiť hierarchiu, ako to musí robiť Nikon/Canon. Ale časom sa s touto potrebou budú potýkať aj Olympus či Fuji.
Inak Sony tuším pri modeli a68 zmenšila displej, a to nielen rozlíšením, ale samotnou veľkosťou (tuším z 3 na 2,7").
 
blahoslav J B Art
2017-04-12 16:14:37
príspevok od: vojkovsky
Aby sme mali kompletný obraz, tak okrem plusov si vymenujme aj mínusy:

- rovnaký AF modul ako v D7200 (t.j. slabé pokrytie hľadáčika krížovými ostriacimi bodmi)
- zníženie rozlíšenia zadného LCD displeja z 1.23 mil. bodov na 0.92 mil. bodov
- zníženie výdrže z 1110 na 950 záberov
- absencia 1 slotu pre SD karty

Záver: Nikon vždy niečo musí do....
to nie su minusy ... ale darcek Nikonu zakaznikom k svojej 100-rocnici
 
fatality
2017-04-12 16:42:07
príspevok od: marcus_labeo
Niežeby som s tým súhlasil, ale z ekonomického hľadiska to má absolútnu logiku. Topmodel Nikonu v APSC je D500. D7200 je o level nižšie. Takže ak by D7500 získala všetko to, čo má D500, tak by to v podstate bola lacnejšia D500 a Nikon by mohol predaj D500 zabaliť. Preto aby sa udržal určitý odstup od topmodelu, tak niečo musí byť viditeľne horšie a tu si to odskákal displej a SD karta.
logiku ma,ze tam nedaju ostriaci model z d500ky,ze nema jej fps,ze nieje vyrobena z tych istych materialov a pod..a nie ze 7xxx rade zoberu,co mala odjakziva a co jej trieda potrebuje,druhy sd slot..popr.ze znizia rozlisenie displeja na uroven 3xxx !! rady (dokonca aj 5xxx ma vyssie)..
toto je schvalne kriplenie(tak ako d5600 nema infra snimac na ovladanie) a je to o to smutnejsie,ze sa to deje pri 100. vyroci nikonu..
asi potrebuju kopanec c.2 v podobe dalsej kvartalnej straty..
 
Willi
2017-04-12 16:47:01
príspevok od: marcus_labeo
Niežeby som s tým súhlasil, ale z ekonomického hľadiska to má absolútnu logiku. Topmodel Nikonu v APSC je D500. D7200 je o level nižšie. Takže ak by D7500 získala všetko to, čo má D500, tak by to v podstate bola lacnejšia D500 a Nikon by mohol predaj D500 zabaliť. Preto aby sa udržal určitý odstup od topmodelu, tak niečo musí byť viditeľne horšie a tu si to odskákal displej a SD karta.
S tým síce súhlasím, ale nemení to nič na tom, že nepriniesli žiadne inovácie, mohli tam dať niečo, čo by oslovilo nových zákazníkov ako napríklad hybridný AF v live view ktorý vyvíjali pre DL, to by asi D500 neohrozilo.

Nesúhlasím však s tým, že by bezzrkadlovky vo všeobecnosti dobiehali zrkadlovky, už v podstate jediné v čom sú podľa mňa zrkadlovky všeobecne lepšie je AFC a možno výdrž batérie. Bezzrkadlovky majú už teraz v mnohom náskok.
 
Jubi
2017-04-12 18:18:22
rozumný človek si vyberie D500ku
 
DenisBede
2017-04-12 18:19:58
príspevok od: marcus_labeo
Niežeby som s tým súhlasil, ale z ekonomického hľadiska to má absolútnu logiku. Topmodel Nikonu v APSC je D500. D7200 je o level nižšie. Takže ak by D7500 získala všetko to, čo má D500, tak by to v podstate bola lacnejšia D500 a Nikon by mohol predaj D500 zabaliť. Preto aby sa udržal určitý odstup od topmodelu, tak niečo musí byť viditeľne horšie a tu si to odskákal displej a SD karta.
To je síce pravda, ale keď chceli ponechať rozdiel medzi nimi, mohli opomenúť výklopný displej a dotykové ovládanie ale nie ubrať rozlíšenie, navyše výrazne a ešte k tomu vziať aj druhý slot na kartu čo je charakteristický znak poloprofi kategórie od D7000... veď úplne stačil nový senzor, nový procesor a väčší buffer a bolo by hotovo... pritom na d500 stále stráca v ostrení a hľadáčiku a ďalších parametroch. Osobne mi D7200 pri polovičnej cene oproti D500 dáva dokonalý zmysel, ak už bude ale stáť 1400 eur tak pri cene D750 neviem neviem...
 
vojkovsky
2017-04-12 18:37:21
príspevok od: DenisBede
To je síce pravda, ale keď chceli ponechať rozdiel medzi nimi, mohli opomenúť výklopný displej a dotykové ovládanie ale nie ubrať rozlíšenie, navyše výrazne a ešte k tomu vziať aj druhý slot na kartu čo je charakteristický znak poloprofi kategórie od D7000... veď úplne stačil nový senzor, nový procesor a väčší buffer a bolo by hotovo... pritom na d500 stále stráca v ostrení a hľadáčiku a ďalších parametroch. Osobne mi D7200 pri polovičnej cene oproti D500 dáva dokonalý zmysel, ak už bude ale stáť 1400 eur tak pri cene D750 neviem neviem...
Čiastočne nesúhlasím. Výklopný a dotykový displej - tak ten tam musí byť, veď sa píše rok 2017. Navyše, Canon ho má ešte aj o level nižšej rade. Pre D500 by stále hovorili tieto výhody: Lepši hľadáčik, mohutnejšie a odolnejšie telo, vyššia životnosť závierky, vyšší počet AF bodov a ich lepšie pokrytie hľadáčika, joistick na rýchlejší výber ostriaceho bodu, vyššia rýchlosť sériového snímania a čo ja viem, čo ešte.

Ale tak zvykajme si, proste D7500 bude mať len jeden slot a hotovo, Canon 80D ho predsa tiež má len jeden.
 
WildSammy
2017-04-12 19:29:48
zbytocne sa tu nad tym vzrusovat, kto chce si to kupi, kto nie, tak nie.. uz to vyrabaju, takze uz sa s tym neda nic robit.. mna osobne zatial nXXX rada nikdy neoslovila.. ani som ju nikdy nepokladal za poloprofi, ale skor advanced-amateur alebo causual-shooter, takze podla mna to presne sedi..
 
JohnNewton
2017-04-12 19:33:01
príspevok od: Jubi
rozumný človek si vyberie D500ku
Tak sme sa dozvedeli definíciu " rozumného človeka " , a aké to je jednoduché
 
marvi
2017-04-12 22:30:03
na toto telo som cakal...aj ked som cala ja napr. GPS a par inych vylepseni....btw...kedy mozme ocakavat recenziu?
 
Hakuna Matata
2017-04-12 23:40:50
Dakujeme za predstavenie novinky DX formatu. Lenze ja napríklad potrebujem teleobjektiv o dĺžke 300 mm (po prepočte 450 mm) Čo má pre mňa Nikon v ponuke? Odpoved: 18-300 3,5-6,3. Toto skielko mam doma a bez dlhych reci: kvalita nie je oslniva. Kombinacia Nikon + DX tele 300 (450) = rozpacity vysledok. Riesenim je prechod na FX. Ja teda dufam, ze pri tych 100. narodeninach pride do ponuky nieco, co skutocne vylepsi fotenie s APS-C.
 
fair_play
2017-04-13 01:32:48
pripadam si ako by som bol v kome. Vydanie d7300 a d7400 si vobec nepamatam a uz je tu rovno d7500...
Tiez nechapem to odobratie druheho sd slotu, ked uz si raz uzivatelia v tejto triede na to zvykli. To je akoby sa vyrobca automobilov nejakej konkretnej znacky rozhodol ze v strednej triede nebude davat do aut airbag spolujazdca...
 
landov
2017-04-13 05:17:14
príspevok od: Hakuna Matata
Dakujeme za predstavenie novinky DX formatu. Lenze ja napríklad potrebujem teleobjektiv o dĺžke 300 mm (po prepočte 450 mm) Čo má pre mňa Nikon v ponuke? Odpoved: 18-300 3,5-6,3. Toto skielko mam doma a bez dlhych reci: kvalita nie je oslniva. Kombinacia Nikon + DX tele 300 (450) = rozpacity vysledok. Riesenim je prechod na FX. Ja teda dufam, ze pri tych 100. narodeninach pride do ponuky nieco, co skutocne vylepsi fotenie s APS-C.
Pokial potrebujes tele 300mm, tak ma Nikon v ponuke 300/4PF. Toto skielko mam doma a bez dlhych reci: kvalita v kombinacii s DX telom je excelentna, takisto aj hmotnost.
 
Jubi
2017-04-13 05:26:16
príspevok od: JohnNewton
Tak sme sa dozvedeli definíciu " rozumného človeka " , a aké to je jednoduché
jasné... prekrúť to
 
DenisBede
2017-04-13 07:39:13
príspevok od: fair_play
pripadam si ako by som bol v kome. Vydanie d7300 a d7400 si vobec nepamatam a uz je tu rovno d7500...
Tiez nechapem to odobratie druheho sd slotu, ked uz si raz uzivatelia v tejto triede na to zvykli. To je akoby sa vyrobca automobilov nejakej konkretnej znacky rozhodol ze v strednej triede nebude davat do aut airbag spolujazdca...
Tak toto si krasne vystihol! Človek sa dá zamaziť na 10 rokov kým Nikon vydá nejakú super novinku a keď ho rozmrazia tak zistí že sa toho veľa nezmenilo len niečo ubudlo
 
vojkovsky
2017-04-13 09:13:04
Ešte si všimnite, že to má úchyty na remeň v štýle D90. Neviem, čo si o tom myslieť.
 
fatality
2017-04-13 11:27:24
tak uz som trochu vychladol ☺ a viacmenej logicke mi na d7500 pripada vsetko,okrem toho displeja s nizkym rozlisenim..
ostriaci modul je pochopitelny,koli konkurovaniu d500..
menej zaberov aj s lepsou bateriou=vacsi vykon procesora a celkovo celeho fotaku..
snimac s nizsim rozlisenim=moznost vyssieho fps..
no a jeden sd slot..pred tym,nez vysla d500 bola najvyssou nikon dx radou d7xxx..a mala niektore vychytavky
z profi triedy..dnes je profi rada d5xx a d7500 je jej mensia,lacnejsia a menej nadupana sestra s rovnakym vystupom..
kto chce nekompromisny profi fotak,ma si kupit d500,komu staci kompromis,kupi si d7500..
nieco ako pri fuji x-t1,2 a x-t10,20..v podstate nikon vytvoril fotak konkurujuci x-t20 alebo 80d..tie tiez nemaju
druhy slot..
akurat u nikonu je to trochu blbe,lebo 7ckova rada ho uz mala..keby fotak nazvali trebars d8500,bolo by to jasnejsie..
a ktovie..mozno este vydaju 24mpix d7300 s vyklopnym displayom,snap bridgeom a nejakymi drobnostami navyse..☺..
 
Marián Kuric
2017-04-13 12:02:33
....z mojho pohladu mne vadi len, ze ho nazvali nelogicky, inak

mam d610 a ani neviem aky displej mam a je mi to jedno, aj tak ho mam vypnuty po cvaknuti, setri to bateriu, slot na druhu kartu je fajn, ale prezil by som aj bez neho, konkurencia ho tiez nema ani 80d ani 6d, a nikto neplace, daleko dolezitejsie je vystup a chvalim za buffer, ja by som ho bral hned....vyborny fotacik, o vela dolezitejsie bude, aby sa to nesvinilo, a aby sa nerozpaduvali uzavierky
 
vojkovsky
2017-04-13 12:10:05
No a teraz som sa dozvedel, že Nikon D7500 má ďalšiu orezávku oproti D7200. Nikon odobral možnosť inštalovať na D7500 prídavný grip, viď https://photographylife.com/nikon-d7500-announcement/.

Tak nechcel som to hneď na začiatku po predstavení D7500, ale teraz si už neodpustím: Bravóóó Nikon.
 
mt
2017-04-13 12:13:01
dávam hejterom do pozornosti

"no possibility to add a battery grip"
 
karrlok
2017-04-13 12:24:00
príspevok od: fatality
tak uz som trochu vychladol ☺ a viacmenej logicke mi na d7500 pripada vsetko,okrem toho displeja s nizkym rozlisenim..
ostriaci modul je pochopitelny,koli konkurovaniu d500..
menej zaberov aj s lepsou bateriou=vacsi vykon procesora a celkovo celeho fotaku..
snimac s nizsim rozlisenim=moznost vyssieho fps..
no a jeden sd slot..pred tym,nez vysla d500 bola najvyssou nikon dx radou d7xxx..a mala niektore vychytavky
z profi triedy..dnes je profi rada d5xx a d7500 je jej mensia,lacnejsia a menej nadupana sestra s rovnakym vystupom..
kto chce nekompromisny profi fotak,ma si kupit d500,komu staci kompromis,kupi si d7500..
nieco ako pri fuji x-t1,2 a x-t10,20..v podstate nikon vytvoril fotak konkurujuci x-t20 alebo 80d..tie tiez nemaju
druhy slot..
akurat u nikonu je to trochu blbe,lebo 7ckova rada ho uz mala..keby fotak nazvali trebars d8500,bolo by to jasnejsie..
a ktovie..mozno este vydaju 24mpix d7300 s vyklopnym displayom,snap bridgeom a nejakymi drobnostami navyse..☺..
Súhlasím s tebou, D7xxx bola najvyššia rada DX formátu /telo z horčíkovej zliatiny, AF modul z D700 a pod./ a dlho to vyzeralo tak, že Nikon ani nechce vytvoriť nástupcu D300, až keď zistil, že spotrebitelia chcú profi foťák DX formátu, tak vydal D500. Určite aj preto, že Canon vydal 7D mark II. Teraz, ako si už uviedol je D500 profi foťák DX formátu a preto degradovali D7xxx a zobrali jej niektoré technické prvky, ktoré má profi trieda. To, že má telo z kompozitu a nie z horčíkovej zliatiny až tak nevadí, veď D500 má tiež z horčíkovej zliatiny, len zadnú a hornú časť, čo nechápem, keď už je to profi stroj. Mne sa tiež nepáči táto politika Nikonu, hlavne keď znížia rozlíšenie displeja, čo je podľa mňa veľmi zlé rozhodnutie.
Dúfam, že Nikon konečne bude vyrábať aj nástupcu D700, na ktorú čakajú fanúšikovia Nikonu vrátane mňa, alebo postupne príde o svojich fanúšikov.
 
vojkovsky
2017-04-13 12:26:26
Takže si tak v skratke zosumarizujme HW zmeny:

Nikon do D7500 dal už vyvinutý senzor a procesor z D500, pridal vyklápací a dotykový LCD displej, zmenil pozíciu ISO tlačidla, pridal BT modul.

Nikon z D7500 oproti D7200 vzal jeden SD slot, vzal možnosť pripojiť batériový grip, znížil výdrž na baterky, znížil rozlíšenie displeja, vrátil sa k remenným úchytom z čias D90.

A za toto si dovolí pýtať 1300 EUR. Veď ten senzor a procesor sa už musia dať vyrábať za rovnaké prachy ako ich predchodcovia.
 
karrlok
2017-04-13 12:31:00
príspevok od: vojkovsky
No a teraz som sa dozvedel, že Nikon D7500 má ďalšiu orezávku oproti D7200. Nikon odobral možnosť inštalovať na D7500 prídavný grip, viď https://photographylife.com/nikon-d7500-announcement/.

Tak nechcel som to hneď na začiatku po predstavení D7500, ale teraz si už neodpustím: Bravóóó Nikon.
Tak treba si rýchle kúpiť D7200, kým je ešte v predaji.
 
vojkovsky
2017-04-13 12:37:21
príspevok od: karrlok
Tak treba si rýchle kúpiť D7200, kým je ešte v predaji.
Nie ďakujem, nechcem ani D7200. Mne by stačilo, keby do D7300 dali AF z D500 a dvihli cenu o povedzme 200 EUR. Nič viacej nemuseli meniť. Ale nechcem kameru, čo má krížové body narvané uprostred hľadáčika.
 
Willi
2017-04-13 12:39:49
Pre mňa je po troche premýšľania síce D7500 stále veľké sklamanie, ale viem si predstaviť, že o pol roka, keby cena klesla snáď na nejakých 900€, by som si ho kvôli tomu senzoru a ovládaniu kúpil, k tomu nejaký lepší 70-200mm f/2.8 a myslím, že by to bola veľmi schopná kombinácia.
 
vojkovsky
2017-04-13 12:43:04
príspevok od: Willi
Pre mňa je po troche premýšľania síce D7500 stále veľké sklamanie, ale viem si predstaviť, že o pol roka, keby cena klesla snáď na nejakých 900€, by som si ho kvôli tomu senzoru a ovládaniu kúpil, k tomu nejaký lepší 70-200mm f/2.8 a myslím, že by to bola veľmi schopná kombinácia.
Aha, mne sa bez gripu už zle držala kombinácia D90 + Tamron 70-300mm VC, neviem si predstaviť, ako sa bude držať D7500 bez gripu s objektívom, ktorý je 2x tak ťažší. Nech idú do pekla.

A cena po pol roku ani náhodu neklesne na 900 EUR. Veď oficiálne ešte ani D7200 sa nedá kúpiť za túto cenu.
 
Willi
2017-04-13 12:48:16
príspevok od: vojkovsky
Aha, mne sa bez gripu už zle držala kombinácia D90 + Tamron 70-300mm VC, neviem si predstaviť, ako sa bude držať D7500 bez gripu s objektívom, ktorý je 2x tak ťažší. Nech idú do pekla.

A cena po pol roku ani náhodu neklesne na 900 EUR. Veď oficiálne ešte ani D7200 sa nedá kúpiť za túto cenu.
Ja s tým našťastie problém nemám, ako tu bolo písané, D7200 sa dá kúpiť za 730 aj keď z pochybného zdroja, ale mne to až tak nevadí.
 
karrlok
2017-04-13 12:52:50
príspevok od: vojkovsky
Aha, mne sa bez gripu už zle držala kombinácia D90 + Tamron 70-300mm VC, neviem si predstaviť, ako sa bude držať D7500 bez gripu s objektívom, ktorý je 2x tak ťažší. Nech idú do pekla.

A cena po pol roku ani náhodu neklesne na 900 EUR. Veď oficiálne ešte ani D7200 sa nedá kúpiť za túto cenu.
Na heuréhe som videl D7200 za 870,-Eur.
 
vojkovsky
2017-04-13 12:58:52
Už by bolo na čase, aby sa DSLR dali konfigurovať ako PC. Napr.. by sa dalo vybrať z troch typov tiel, pár typov senzorov, možno 2 typy procesorov, veľkosť pamäte, AF modul a podobne. Hľadáčik by bol asi daný veľkosťou tela. V druhom a treťom tele by sa dali vybrať sloty pre SD resp. CF resp. nejaké iné typy kariet. A každý by si mohol vyskladať, čo mu vyhovuje. Takto nám tu nejakí inžinieri z Ázie namixujú telo a hotovo.
 
vojkovsky
2017-04-13 13:01:19
príspevok od: karrlok
Na heuréhe som videl D7200 za 870,-Eur.
Písal som o oficiálnej cene, teda cene, ktorú "diktuje" Nikon. Teraz je stanovená na 979 EUR za telo D7200.
 
MagickVamp
2017-04-13 13:55:51
príspevok od: vojkovsky
Už by bolo na čase, aby sa DSLR dali konfigurovať ako PC. Napr.. by sa dalo vybrať z troch typov tiel, pár typov senzorov, možno 2 typy procesorov, veľkosť pamäte, AF modul a podobne. Hľadáčik by bol asi daný veľkosťou tela. V druhom a treťom tele by sa dali vybrať sloty pre SD resp. CF resp. nejaké iné typy kariet. A každý by si mohol vyskladať, čo mu vyhovuje. Takto nám tu nejakí inžinieri z Ázie namixujú telo a hotovo.
Tak tak, lebo vsetko tu uz je A vzdy tam nedaju daco co nam potom chyba a naopak daju nieco co vobec nepotrebujeme a este za to riadne zaplatime.
 
Hakuna Matata
2017-04-13 14:26:05
príspevok od: landov
Pokial potrebujes tele 300mm, tak ma Nikon v ponuke 300/4PF. Toto skielko mam doma a bez dlhych reci: kvalita v kombinacii s DX telom je excelentna, takisto aj hmotnost.
Pardon, myslel som samozrejme zoomovaciu opciu, nie fix (zle som sa vyjadril). Preco potrebujem zoom Ti napisem do sukromnej spravy, nechcem to pisat verejne.
 
fatality
2017-04-13 14:29:26
príspevok od: vojkovsky
Takže si tak v skratke zosumarizujme HW zmeny:

Nikon do D7500 dal už vyvinutý senzor a procesor z D500, pridal vyklápací a dotykový LCD displej, zmenil pozíciu ISO tlačidla, pridal BT modul.

Nikon z D7500 oproti D7200 vzal jeden SD slot, vzal možnosť pripojiť batériový grip, znížil výdrž na baterky, znížil rozlíšenie displeja, vrátil sa k remenným úchytom z čias D90.

A za toto si dovolí pýtať 1300 EUR. Veď ten senzor a procesor sa už musia dať vyrábať za rovnaké prachy ako ich predchodcovia.
je tam toho viacej..napr.vacsi buffer pre nekomprimovane rawy aj jpg..vacsie fps..
4K video..4K UHD timelapse..
automaticky af tunning porovnanim s live view,podla mna dost zasadna ficura pri dslr..
novy 180k RGB metering senzor ktory zlepsi metering a uz aj tak dobry ౩D tracking a face detecting..atd..
a vydrz baterie neznizil,je tam praveze enel 15a s vyssou kapacitou,len stupol vypoctovy vykon fotaku..
k minusom vsak mozme pridat nepodporu ai,ais objektivov..
kazdopadne cena pojde casom dole a bude to ok..
a na svaty foto gral budeme muset cakat dalej 😁
 
Hakuna Matata
2017-04-13 19:47:19
príspevok od: landov
Pokial potrebujes tele 300mm, tak ma Nikon v ponuke 300/4PF. Toto skielko mam doma a bez dlhych reci: kvalita v kombinacii s DX telom je excelentna, takisto aj hmotnost.
Ale 300/4PF je FX... nie DX. NIkon jedoducho neponuka kvalitne tele (300) vo formate DX
 
fair_play
2017-04-13 19:53:40
raz hádam príde doba, ze si zákazník bude môcť navoliť telo podľa želania a samozrejme peňaženky. Podobne ako je to u áut. Zvolíš si telo, senzor a za príplatok doplnky ako typ displeja, tlačidlá a funkcie.
 
WildSammy
2017-04-13 20:41:44
príspevok od: fair_play
raz hádam príde doba, ze si zákazník bude môcť navoliť telo podľa želania a samozrejme peňaženky. Podobne ako je to u áut. Zvolíš si telo, senzor a za príplatok doplnky ako typ displeja, tlačidlá a funkcie.
ja som myslel, ze sa auta kupuju zo salonu
 
landov
2017-04-14 05:46:26
príspevok od: Hakuna Matata
Ale 300/4PF je FX... nie DX. NIkon jedoducho neponuka kvalitne tele (300) vo formate DX
Ved to je skor vyhoda nie ? Po pripadnom upgrade na FX netreba menit sklo. A konkretne v pripade 300/4PF su jeho rozmery a hmotnost ako site na DX.
 
vojkovsky
2017-04-14 09:00:58
príspevok od: fatality
je tam toho viacej..napr.vacsi buffer pre nekomprimovane rawy aj jpg..vacsie fps..
4K video..4K UHD timelapse..
automaticky af tunning porovnanim s live view,podla mna dost zasadna ficura pri dslr..
novy 180k RGB metering senzor ktory zlepsi metering a uz aj tak dobry ౩D tracking a face detecting..atd..
a vydrz baterie neznizil,je tam praveze enel 15a s vyssou kapacitou,len stupol vypoctovy vykon fotaku..
k minusom vsak mozme pridat nepodporu ai,ais objektivov..
kazdopadne cena pojde casom dole a bude to ok..
a na svaty foto gral budeme muset cakat dalej 😁
Na RGB senzor so 180000 pixelmi a väčšiu pamäť som zabudol. To, že to vie natáčať 4K video je dané zrejme tým novým senzorom, procesorom a väčšou pamäťou. A ten automatický AF tunning je asi SW záležitosť, a ja som písal o HW zmenách.
 
vojkovsky
2017-04-14 09:02:05
príspevok od: fatality
je tam toho viacej..napr.vacsi buffer pre nekomprimovane rawy aj jpg..vacsie fps..
4K video..4K UHD timelapse..
automaticky af tunning porovnanim s live view,podla mna dost zasadna ficura pri dslr..
novy 180k RGB metering senzor ktory zlepsi metering a uz aj tak dobry ౩D tracking a face detecting..atd..
a vydrz baterie neznizil,je tam praveze enel 15a s vyssou kapacitou,len stupol vypoctovy vykon fotaku..
k minusom vsak mozme pridat nepodporu ai,ais objektivov..
kazdopadne cena pojde casom dole a bude to ok..
a na svaty foto gral budeme muset cakat dalej 😁
Niekto bude čakať, niekto pôjde inde.
 
z80
2017-04-14 10:04:27
príspevok od: WildSammy
ja som myslel, ze sa auta kupuju zo salonu
Vsak do salonu prides uz s naklikanou konfiguraciu z internetoveho konfiguratora.
 
WildSammy
2017-04-14 12:05:12
príspevok od: z80
Vsak do salonu prides uz s naklikanou konfiguraciu z internetoveho konfiguratora.
tak ja som si zatial vzdy vybral zo salonu, lebo na to nakonfane by som cakal min. pol roka, dovtedy aj novy model by bol
 
z80
2017-04-14 13:09:40
príspevok od: WildSammy
tak ja som si zatial vzdy vybral zo salonu, lebo na to nakonfane by som cakal min. pol roka, dovtedy aj novy model by bol
Vsak aj ja som bol vzdy lenivy cakat a zobral som skladovku ale moznost konfiguracie tu je
 
fatality
2017-04-14 13:21:52
príspevok od: vojkovsky
Niekto bude čakať, niekto pôjde inde.
ten gral som myslel skrze vsetkymi znackami..vsetci maju nieco super a zaroven nieco chyba..
mne osobne by stacila d7200 s vyklopnym displayom..
 
fatality
2017-04-14 13:24:28
príspevok od: vojkovsky
Na RGB senzor so 180000 pixelmi a väčšiu pamäť som zabudol. To, že to vie natáčať 4K video je dané zrejme tým novým senzorom, procesorom a väčšou pamäťou. A ten automatický AF tunning je asi SW záležitosť, a ja som písal o HW zmenách.
no a ja zas o zmenach vo vseobecnosti..u kazdej znacky sa ficury vseobecne podpisuju na cene,nie len hw zmeny..
 
vojkovsky
2017-04-14 21:59:47
príspevok od: fatality
ten gral som myslel skrze vsetkymi znackami..vsetci maju nieco super a zaroven nieco chyba..
mne osobne by stacila d7200 s vyklopnym displayom..
Mne by stačila D7200 s väčším hľadáčikom, viacej krížových AF bodov a ich širšie rozmiestenie. No ale tak každému Nikon nemôže vyhovieť. Tak to v živote chodí.
 
bobo222
2017-04-18 14:13:49
príspevok od: vojkovsky
Nemyslím. AF modul mal byť niečo medzi tým, čo je v D7200 a D500. Sloty pre 2 SD karty tam mali zostať, mali ich D7000, D7100 aj D7200. O znížení výdrže a rozlíšenia LCD sa asi ani nemá zmysel baviť. A teraz som sa navyše dozvedel, že D7500 už nepodporuje meranie s Ai, AiS objektívami.
"A teraz som sa navyše dozvedel, že D7500 už nepodporuje meranie s Ai, AiS objektívami."

To by ma ako fotoarcheológa štvalo najviac...
 
yquinox
2017-04-23 22:13:58
"Očakávaná cena je 1439€ za telo Nikon D7500 a 1699€ za kit D7500 + Nikon AF-S 18-105mm"

http://www.nikonblog.sk/rychlik-v-strednej-triede-novy-nikon-d7500-je-tu/
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované