Hore

RECENZIA NA OBJEKTÍVY CANON - Denis Vesely

Keď som začínal fotiť, bolo mojim snom vlastniť všetky objektívy, ktoré sa kedy vyrobili. Aj keby som ich mal iba mať na polici. A tak som dlhé roky zarábal a míňal a dúfal, že zo mňa spravia výborného fotografa. No ale aspoň mám teraz dobrý prehľad. Po rokoch skúšania a zbierania fototechniky som však dospel k názoru, že minimalizmus is the name of the game. Predal som skoro všetko a ponechal som si iba zopár skiel, ktoré najviac využívam. Takže žiadne moderné exotické novinky u mňa už nenájdete. Momentálne sa nachádzam v stave, keď som šťastný naľahko s ošúchaným zablateným telom a pevnou 50mm alebo makrom. Hlavne nech je pekne a nech štebocú vtáky. Nemám už potrebu žiadne objektívy kupovať, skúšať ani o nich čítať. Ale asi si tým treba jednoducho prejsť. V každom prípade rád sa podelím so svojimi skúsenosťami. Sľubujem, že ak pôjdete mojou cestou, nebudete mať žiadne peniaze na drogy :-)

ZOOM OBJEKTÍVY

Tamron 17-50mm f/2,8 SP AF XR Di II VC LD  - bol môj úplne prvý objektív pre zrkadlovku, ktorý som zakúpil v Prahe. Bol som s ním nanajvýš spokojný. Výborná kresba a ostrosť, rýchle ostrenie a ľahká hmotnosť. Takisto pomerne dobrá cena. Ak uvažujete nad kúpou prvého štadnard zoomu, tak toto by bola asi moja voľba. Rozhodol som sa ho časom predať a kúpiť namiesto neho Canon EF 17-40mm L


CANON EF 17-40mm f/4L- Tento objektív netreba naozaj nikomu predstavovať. Je to klasika od Canonu a ak si všimnete, tak nechýba vo výbave drvivej väčšiny krajinkárov, ktorí fotia na Canon. Musím uznať, že je to naozaj výborné sklo. Je ľahké, spoľahlivé, skonštruované do každého počasia a som s ním veľmi spokojný. Zažilo už podmienky, ktoré by veľa objektívov neprežilo. Dá sa použiť aj ako štandardný zoom do mesta, alebo na akcie, ale myslím, že na tento účel existujú aj lepšie alternatívy.

Canon EF 24-70mm f/2.8 L  - Mal som možnosť si s týmto sklom zablbnúť, ale musím povedať, že ma vôbec neočarilo napriek neskutočným recenziám. Jednoducho sme si nesadli.. Ani váhou, ani výsledkami, ktoré sa v mnohom nelíšili od iných skiel, ktoré boli podstatne lacnejšie. Takže som sa s ním nakoniec rozlúčil. Osobne by som uprednostil Canon 24-105mm L, ktorý je lacnejší, má stabilizáciu aj väčší rozsah. Veľa fotografov na 24-70mm L prisahá, mám však úplne inú skúsenosť. Je dosť možné, že som nenatrafil na dobrý kus.

Canon EF 24-105mm f/4L IS - Tento objektív by bola moja voľba na klasický zoom. Disponuje špičkovou kvalitou obrazu,  stabilizáciou a veľmi peknou kresbou. Je však viac vhodný na full frame zrkadlovky. Na crop senzore už nemá podľa mňa dostatočnú šírku záberu. Inak som bol s jeho testovaním veľmi spokojný.

Tamron EF 28-300mm PZD - Nový prírastok od Tamronu do kategórie super zoomov pre full frame zrkadlovky. Dá sa samozrejme použiť aj na menšom senzore. Jedná sa o novú verziu so stabilizátorom obrazu a rýchlym ostrením.  Ide o naozaj výborné sklo so skvelou kresbou, nenápadnou konštrukciou a neuveriteľne nízkou váhou. Hodí sa skôr na full frame. Ponúka naozaj neuveriteľný rozsah zoomu v kvalite, ktorá tu doteraz nebola. Výborná voľba pre cestovateľov. Celkovo mám s ním dobrú skúsenosť, ale stabilizácia nie je na úrovni objektívov od Canonu. Je to však skvelý cestovný zoom s ktorým som fotil napríklad v Nepále. Na statíve je rovnako ostrý ako Canon 70-200mmL.

Canon EF 70-200mm f/4 IS  - Toto je naozaj klasika. Uprednostil som ho pred f2.8 verziou vzhľadom k cene aj hmotnosti. Jedná sa o skvelý objektív, super ostrý a relatívne ľahký. Vynikajúce rýchle ostrenie, kontrast aj špičková stabilizácia obrazu. Je to mysím dnes už legendárny objektív a naozaj nikdy nesklamal. Nestabilizovanú verziu by som asi nekúpil, pretože je dobrý iba na fotenie zo statívu. S kamarátom sme urobili testy z ruky a veľmi rýchlo som ho presvedčil, že bez stabilizácie je to skôr o náhode. Pokiaľ teda nechcete fotiť neustále na vysokánske ISO. Ideálny doplnok ku Canon 17-40mm f/4 L pre krajinkárov (tam v kľude aj bez IS). Pre fotografov svatieb a portrétov však existuje ešte lepší väčší svetelnejší brat:

Canon EF 70-200mm f/2.8 IS Il - Jedná sa o pomerne drahý objektív, ktorý som nikdy nevastnil, ale viem z recenzií a rozprávania kolegov, že sa jedná o jedno z vôbec najlepších skiel od Canonu. Mna osobne odrádza jeho váha a veľkosť. Inak produkuje naozaj krásny bokeh, je veľmi univerzálny s výbornou stabilizáciou obrazu, farbami aj kontrastom. Ale vláčiť by som ho 12 hodín na krku nechcel... Každý si musí zvážiť či mu jedna stopka svetla stojí za skoro  dvojnásobnú cenu. Ja osobne low light fotky na svadbe riešim omnoho radšej pevnými sklami, ktorých výstup je kvalitnejší.

 Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS  - Pomerne menej rozšírené sklo, ktoré si však zaslúži zmienku. Jedná sa o špičkový tele objektív s výbornou kresbou, rýchlym ostrením a s výbornou stabilizáciou obrazu. Je pomerne ľahký a dobre prenosný. Extra 100mm sa veľmi často hodí, napríklad aj pri fotení krajiny, polí a podobne. Jeho nevýhodou je nekompatibilita s telekonvertermi od Canonu. Jedná o vynikajúci objektív, vhodný aj na fotenie zvierat, alebo športu. Vzhľadom k maximálnej svetelnosti však nemá taký pekný bokeh ako napríklad Canon 70-200mm f2.8 L

 Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS  - S týmto mackom som mal možnosť fotiť vtáky a musím priznať, že som bol príjemne prekvapený kvalitou obrazu. Je to však už jeden z tých objektívov, kde váha a veľkosť sú pre mňa prekážkou. Takisto svetelnosť niektorým náročným fotografom nevyhovuje. Čo sa však týka kvality obrazu a stabilizácie, tak je to veľmi kvalitne zostrojený objektív vhodný do každého počasia. Jedna z jeho nevýhod je aj vysúvanie tela objektívu pri zoomovaní. Tento objektív ma rozhodne svoje použitie, ale fotografi zveri uprednostňujú skôr pevné sklá. To ma privádza ku

PEVNÉ OBJEKTÍVY:

Canon EF 400mm f/5.6L  – Toto bol jeden z mojich prvých teleobjektívov a musím priznať, že sme si vôbec nesadli. Cena je priaznivá, ale stabilizácia veľmi chýba, hlavne pri použítí na menších senzoroch. Kvalita obrazu je výborná, ale príliš veľa snímkov nemalo ten patričný cveng a bolo to skôr o náhode. Špecialisti určite našli spôsoby ako ho čo najlepšie zastabilizovať, ale nebol to môj štýl práce. Takisto moja verzia mohla mať troška problém s back focusom, takže som ho nakoniec predal. Podľa recenzií, ktoré som čítal som nebol sám, kto má s ním tieto skúsenosti. Problémom však je, že akékoľvek pevné sklá nad 400mm už stoja neskutočné peniaze, takže veľa fotografov zveri nemá na výber.. Ja osobne by som dal prednosť radšej 100-400mm L so stabilizáciou aj za cenu ľahkého zníženia kvality obrazu.

Canon EF 300mm f/4L IS  – Jeden z lacnejších avšak veľmi dobrých teleobjektívov od Canonu. Veľa ľudom sa môžu zdať ceny naozaj drahé. Ale tak napríklad pre porovnanie Canon 300mm IS f2.8L II stojí 5999eur. Tak preto píšem jeden z lacnejších… Stabilizácia vydávala niekedy veľmi zvláštne zvuky, ale kvalita obrazu a ostrosť bola naozaj fantastická. Malinký problém vidím v tom, že 300mm nie je dostatočne dlhé ohnisko na fotenie menšieho vtáctva alebo plachej zveri, pokiaľ nie ste expert v približovaní, maskovaní a podobne. Boli by ste prekvapení, ako blízko je sa treba dostať, aby ste vyplnili celý obraz napríklad sýkorkou. Ide však o naozaj ľahký objektív, ktorý sa dobre nosí a stabilizácia je veľké plus oproti Canon 400mm f5.6L.

Canon EF 135mm f/2L – Fantastické portrétne sklo, ktoré má jednoducho svoj neopakovateľný výstup a je členom takzvanej svätej trojice, ktorú dopĺňa Canon 85mm f1.2L II a Canon 35mm f1.4L. Ostrenie je veľmi rýchle a bokeh je naozaj krásne krémový. Je to skôr objektív na full frame DSLR. Top prevedenie, kontrast, ostrosť. Veľkosť a váha sú takisto prijateľné. Veľa portrétnych fotografov nedá na tohto portrétneho fešáka dopustiť.

Canon EF 85mm f1.2L II - Toto je objektív, s ktorým som ešte nikdy nefotil, ale mám zopár kamarátov, ktorí sú z neho absolútne nadšení. Mne príde jeho cena úplne šialená (1819eur). Objektív je v podstate dosť zastaralý a má pomalý typ ostrenia. Takisto je ťažký a je s ním niekedy problém fotiť na f1.2 kvôli príliš nízkej hĺbke ostrosti. V každom prípade si ho asi niekedy požičiam a urobím s ním malé testy. Bokeh ktorý produkuje je vraj neopakovateľný, ale ruku na srdce, keď ho porovnáme s 85mm 1.8 je to naozaj až taký rozdiel? Cenový rozdiel je 1500eur. Pokiaľ tatko privatizoval, je to v kľude, ale pre bežného občana je to do očí bijúca suma. Vygooglite si recenziu, ktorá tieto dva objektívy porovnáva a poviem vám, že tam veľký rozdiel nevidím. Dokonca má 85mm 1.8 lepšie a rýchlejšie ostrenie v nízkom osvetlení plus je podstatne menší, ľahší a nenápadnejší. Svadobno/portrétny profík, ktorý má veľa kšeftov si ho určite časom kúpi, keď už pre nič iné, tak aby s ním machroval :-)

Canon EF 85mm f1.8 – Je  niečo ako 85mm f/1.2L II pre chudobných. Nenechajte sa však zmiasť. Tento objektív v správnych rukách dokáže portréty najvyššej kvality za zlomok ceny iných pevných objektívov. Má prekvapivo rýchle ostrenie. Veľmi ľahký a dobre sa s ním manipuluje. Určite by som mu dal prednosť pred 50mm 1.8II, ktorý ma dosť veľké problémy s ostrením v nízkom osvetlení. Takisto kvalita prevedenia 50mm f1.8II je dosť slabá. Plastová hračka, ktorá sa po čase rozpadne. Kvalita výstupu 85mm f1.8 je vynikajúca, aj ostrosť na f1.8 je vynikajúca. Ideálne lacné portétne sklo za vynikajúcu cenu.

SIGMA ART 50mm f1.4 – Mám z tohto objektívu dosť zmiešané pocity. Jednoducho mám pocit, že ostrenie nie je, kde by malo byť. Mal som ho nakalibrovaný cez LensCal ale aj tak veľa fotiek je príliš neostrých. Kvalita aj prevedenia je skvelá, je dosť veľký a ťažký. Ostrenie výborné aj v nízkom osvetlení. Bokeh veľmi príjemný. Je to veľmi kvalitný objektív, ale mám pocit, že niekedy si úplne nerozumie s niektorými telami od Canonu.

Sigma ART 24mm f1.4 –  Veľmi kvalitne zostrojený objektív, ktorý je kvalitou porovnateľný aj s L verziou od Canonu, ktorý je dvojnásobne drahší.  Ostrenie rýchle, kontrast a farby výborné. 

Canon EF 50mm f1.8 II – Je plastová hračka za 100eur, ktorá však svojím pomerom cena/výkon nemá konkurenciu. Isteže má svoje veľké nedostatky a svadbu by som s ním určite nefotil kvôli nespoľahlivému a pomalému ostreniu. Ale inak je to ideálne pevné sklo pre začiatočníkov, ktorí za 100eur dostanú pevné ostré sklo s vysokou svetelnosťou. Na clone f1.8 je však dosť neostrý. Prevedenie je z plastu, ostrenie je s klasickým hlučným motorčekom a životnosť určite nie je veľká.  Má však hlavne vďaka svojej cene svoje veľké zastúpenie medzi začínajúcimi fotografmi.

MAKRO OBJEKTÍVY: Moja fotografia v podstate začala makro fotografiou, takže na tomto poli mám pomerne veľké skúsenosti. :-)

Canon EF 100mm f2.8 Macro  - Tento objektív vrelo odporúčam každému, kto chce začať fotiť makro. Výborný objektív s perfektnou kresbou, rýchle ostrenie aj dobrá konštrukcia. Plus sa dá výborne využiť na fotenie portrétov. Existuje ešte vylepšená L verzia Canon EF 100mm f2.8L IS USM  ale začiatočníkom jeho kúpu nedoporučujem už z finančného hľadiska. Rozdiel v kvalite nie je až taký veľký  a stabilizácia nie je pri kratších ohniskách vôbec potrebná. Ušetrené peniaze môžte radšej investovať do kvalitného statívu alebo ďalšieho objektívu.

Tamron AF SP 90mm f2.8 Di Makro  - Jedná sa o pomerne veľmi dobrý makro objektív s lacnejšou konštrukciou aj ostrením. Má taký ten lacnejší plastový barel s pomalším ostrením ako napríklad Canon 50mm f1.8 II. Existujú dve verzie. Nová je úplne špičkové sklo s výborným ostrením a stabilizáciou Tamron SP 90mm f/2.8 Di Macro VC USD . Staršia verzia sa dá kúpiť okolo 250eur z druhej ruky a ponúka skvelú alternatívu ku Canon 100mm f2.8 Makro. Osobne nepovažujem stabilizáciu na makro objektívoch za nutnú, pokiaľ nejde o 180mm ohnisko. Ja fotím so Sigma 180mm a vôbec mi zatiaľ nechýbala. 

Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM - Veľmi kvalitný objektív, ktorý už je troška ťažšie zohnať, pretože bol nahradený stabilizovanou verziou za dvojnásobnú cenu. Jedná sa o špičkový makro objektív, ktorý je vhodný na fotenie živého hmyzu alebo vážok vzhľadom k pracovnej vzdialenosti, ktorú poskytuje. Je podstatne menší a ľahší ako Canon 180mmL makro a dá sa zohnať za veľmi priaznivú cenu. Tento objektív som vlastnil dlhú dobu a veľa fotiek v galérii bolo fotených práve týmto sklom. Dá sa výborne použiť aj s telekonverterom.

Sigma 180mm f3.5 EX DG HSM - Toto je momentálne môj makro objektív. Kúpil som ho z druhej ruky na Ebay za nejakých  250. Ostrenie má otrasné, behá hore dole, asi s ním niečo je. Ako telefoto je to bieda kvôli pomalému ostreniu. Väčšinou ho mám vypnuté a ostrím manuálne. Páči sa mi ale jeho bokeh a pracovná vzdialenosť. V porovnaní s Canon 180mm je trošku ľahší, menší a podstatne lacnejší.  Canon EF 180mm macro som však nikdy nevlastnil.

Canon MP-E 65mm f2.8 macro  - Jedná sa o ultimátny makro objektív od Canonu, ktorý umožňuje zväčšenie od 1:1 až 5:1! Ide o objektív s manuálnym zaostrovaním. Jeho používanie je však náročnejšie a je vhodný skôr pre zanietených makro fotografov. Často sa kombinuje napríklad s makro bleskom Canon MT-24 EX. Myslím, že nie je vhodný pre úplných začiatočníkov, ktorých by jeho používanie mohlo od makro fotografie skôr odradiť. Ja osobne som ho dlhší čas využíval, ale v súčastnej dobe už ho nevlastním. 

Sigma 50mm f2.8 EX DG Macro  - Nákup makro objektívov pod 100mm zvyčajne neodporúčam, pretože poskytuje malú pracovnú vzdialenosť a zlú kontrolu nad pozadím. Tento objektív však stojí za povšimnutie z viacerých dôvodov. Jedným z nich je samozrejme cena. Druhým, že sa dá použiť ako pevná 50mm napríklad pri potrétoch. Tretí dôvod je použitie s medzikrúžkami pri dosahovaní makier vačších ako 1:1 Čiže je veľmi univerzálny a kvalita za túto cenu je veľmi dobrá. Bokeh je však omnoho krajší pri použítí dlhších makro objektívov ako napríklad 180mm. Osobne som mal veľmi dobré skúsenosti pri používaní makro objektívov od Sigma.

Takže asi toľko. Dúfam, že vám to pomôže s rozhodovaním.

Denis

facebook.com/denisveselyfotograf

www.denisvesely.com



Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
markato1
2016-02-14 20:19:06
zaujimave zhrnutie
 
_kurato_
2016-02-16 18:45:39
canon 24-70 F/4 L IS USM má predsa tiež stabilizáciu...
a btw.. 24-105 je staré ťažítko na papier.... na novú 24-70/f4 sa absolútne nechytá čo sa ostrosti týka!

sorry ale rozsah môžem kšľať ked ej to na úkor ostrosti... a nehovoriac o tom že tá stabilizácia v 24-105 má už tiež svoje roky...
 
denisvesely.com
2016-02-16 19:50:16
príspevok od: _kurato_
canon 24-70 F/4 L IS USM má predsa tiež stabilizáciu...
a btw.. 24-105 je staré ťažítko na papier.... na novú 24-70/f4 sa absolútne nechytá čo sa ostrosti týka!

sorry ale rozsah môžem kšľať ked ej to na úkor ostrosti... a nehovoriac o tom že tá stabilizácia v 24-105 má už tiež svoje roky...
Diky za nazor. S tymi najnovsimi kusmi ako 24-70mm 2.8 II som este nefotil. Urcite su o nieco kvalitnejsie a aj by mali byt za tu cenu. Pixel peeping ma vsak trapil iba prve roky fotenia, bol som do toho tiez fanatik. Dnes uz sa nad tym skor pousmievam.

PS: Vlastnil si uz niekedy 24-105mm? Fotis modu. A mimochodom mas docela pekne fotky. Ruku na srdce, posielas im asi fotky vo velkosti 1920px a tlacit 2 metrovy print z toho nikdy nebudu. Cize oceni niekto ten malinky rozdiel v ostrosti? Ty si to vsimnes pri 100% crope. Ale nikomu inemu na tom v skutocnosti vobec nezalezi.
 
denisvesely.com
2016-02-16 20:11:29
Takze. Nasledujucie obrazky demonstruju myslim ten OBROVSKY rozdiel v ostrosti, bez ktoreho nemozes existovat Jedna fotka je 50mm Sigma ART na f/4 a druha je staré hnusné ťažítko na papier s nekvalitnou stabilizáciou Canon 24-105mm na 50mm f/4. Prve dve su samozrejme raw 100% vyrezy.

Nech sa ti paci, ktora je ktora? Podotykam, ze porovnavam 24-105 so spickovym pevnym sklom cize ten rozdiel by mal byt ocividny na prvy pohlad. "Absolútne sa nechytá čo sa ostrosti týka!" Ak ti môžem poradiť tak s krajinkármi sa o ostrosti určite v budúcnosti nehádaj.
 
zvonec
2016-02-16 21:28:49
príspevok od: denisvesely.com
Takze. Nasledujucie obrazky demonstruju myslim ten OBROVSKY rozdiel v ostrosti, bez ktoreho nemozes existovat Jedna fotka je 50mm Sigma ART na f/4 a druha je staré hnusné ťažítko na papier s nekvalitnou stabilizáciou Canon 24-105mm na 50mm f/4. Prve dve su samozrejme raw 100% vyrezy.

Nech sa ti paci, ktora je ktora? Podotykam, ze porovnavam 24-105 so spickovym pevnym sklom cize ten rozdiel by mal byt ocividny na prvy pohlad. "Absolútne sa nechytá čo sa ostrosti týka!" Ak ti môžem poradiť tak s krajinkármi sa o ostrosti určite v budúcnosti nehádaj.
mam sancu 50 50 skusim lavo canon prasvo sigma?
 
denisvesely.com
2016-02-17 07:24:07
príspevok od: zvonec
mam sancu 50 50 skusim lavo canon prasvo sigma?
Vyhrávate fľašku piva pane! Je tam jemnučký rozdiel, ktorý vidí len pomerne skúsené oko.
 
denisvesely.com
2016-02-17 07:34:28
príspevok od: _kurato_
canon 24-70 F/4 L IS USM má predsa tiež stabilizáciu...
a btw.. 24-105 je staré ťažítko na papier.... na novú 24-70/f4 sa absolútne nechytá čo sa ostrosti týka!

sorry ale rozsah môžem kšľať ked ej to na úkor ostrosti... a nehovoriac o tom že tá stabilizácia v 24-105 má už tiež svoje roky...
Sorry, že som ťa to nechal tak vypapať, ale nemám rád, keď niekto robí ničím nepodložené odvážne vyjadrenia typu "móžem kašlať a absolútne sa nechytá!" Nech je to pre teba tiež lekcia. Predtým než niečo také budeš tvrdiť si najprv over, či je to naozaj pravda. Veľakrát sa stretávam s týmito názormi hlavne keď si niekto kúpi nové drahé sklo a potrebuje sám seba presvedčiť, že dobre kúpil. Tak zhadzuje tie staršie sklá aj keď prakticky nové vôbec nepotreboval. Fotil som už s väčšinou L-koých objektiívov a stále považujem 24-105mmL za špičkové sklo s ktorým sa mi dobre pracuje a ktorého ostrosť a kontrast mne ÚPLNE postačuje. A tých extrta 35mm je veľký bonus. Nehovoriac o jeho absolútne úžasnej cene, kedže je často párovaný s novými telami v kite, dá sa kúpiť z druhej ruky za super cenu. Tak len toľko. PS: Tá stabilizácia je staršieho typu ale je úplne v pohode. Tamron 28-300mm PZD s tým má väčši problém-tam už mi to vadí.
 
Johnnny
2016-02-17 07:45:51
Rozdiel tam vidim, ale chvilu mi to fakt trvalo. Ja sa teraz rozhodujem medzi Sigmou 17-70C a Canonom 18-135 STM a tiez som si uz presiel roznymi tabulkami, no ak by mal byt realny rozdiel v ostrosti taky ako vidim na screenoch vyssie, tak asi vazne nema cenu to riesit. Nehovoriac o tom, ze tabulkovo je ten rozdiel daleko mensi.
 
MagickVamp
2016-02-17 08:18:46
Tak tak 24-105 je skvele sklo, dlho som sa mu branil, ale teraz ho mam velmi rad, je neskutocne presne a bez strachu mozem fotit na F4 a bokeh je genialny a navyse je to sklo s velmi rychlim ostrenim. Presvecilo ma ked som videl ako sa pytali jedneho profika cim foti, ake skla pouziva a asi vseci ocakavali odpoved 24-70F2,8 II a on sa zasmial a povedal, vacsinou 24-105F4L, uplne to staci na vsetko (foti ludi) a musim uznat ze mal pravdu. Vahovo je tak akurat no clovek citi ze ma kvalitny kus utesneneho skla.
 
denisvesely.com
2016-02-17 08:54:33
príspevok od: Johnnny
Rozdiel tam vidim, ale chvilu mi to fakt trvalo. Ja sa teraz rozhodujem medzi Sigmou 17-70C a Canonom 18-135 STM a tiez som si uz presiel roznymi tabulkami, no ak by mal byt realny rozdiel v ostrosti taky ako vidim na screenoch vyssie, tak asi vazne nema cenu to riesit. Nehovoriac o tom, ze tabulkovo je ten rozdiel daleko mensi.
Medzi tymito objektivmi by som asi bral Sigmu. Skoro ta ista cena, modernejsi objektiv a je aj pre full frame. To moze byt v buducnosti pri prechode na FF velky faktor, pretoze ho nebudes musiet predat. Takisto lepšia svetelnosť v celom rozsahu čo je pri použití na crop senzoroch dosť veľký faktor
 
denisvesely.com
2016-02-17 08:57:44
príspevok od: MagickVamp
Tak tak 24-105 je skvele sklo, dlho som sa mu branil, ale teraz ho mam velmi rad, je neskutocne presne a bez strachu mozem fotit na F4 a bokeh je genialny a navyse je to sklo s velmi rychlim ostrenim. Presvecilo ma ked som videl ako sa pytali jedneho profika cim foti, ake skla pouziva a asi vseci ocakavali odpoved 24-70F2,8 II a on sa zasmial a povedal, vacsinou 24-105F4L, uplne to staci na vsetko (foti ludi) a musim uznat ze mal pravdu. Vahovo je tak akurat no clovek citi ze ma kvalitny kus utesneneho skla.
Kral bokeh to pri svetelnosti f4 nie je, ale na tvar a 3/4 portret to velakrat staci. Na celu postavu uz je to hodne slabe. Ale na to mame f1.4
 
MagickVamp
2016-02-17 09:08:14
Pekne zhrnutie, toto si urcite niekde ulozim. Tiez rad testujem a porovnavam, este mozem doplnit :

1.- Tamron 24-70 F2,8 - podla testov sklo rovnako ostre ako Canon 24-70 F2,8L II, ja toto posudit neviem, no viem ze ten Tamron je znacne pomaly oproti Canonackej verzii. Detailov je fakt neskutocne vela, problem je ze je to Tamron a teda neodporucal by som ho na tela kde sa neda nastavit FF a BF, lebo aby sadol presne na fotak je asi skor nahodou a treba to korigovat, zvlast ak chce clovek fotit aj na clone F2,8. No aj po korekcii som pouzival najcastejsie clony F4 a vyssie a F2,8 len ak bolo velmi malo svetla, zisla sa napriklad v Bojnickom zamku na dni strasidiel. Dalej som si vsimol ze efektivny rozsah tohto objektivu je 24-50mm. Na 70mm foti zle....myslel som si ze len ja mam zly kus, ale kamos ma tento tamron na Nikon a tiez dosiel k tomu ze na 70mm nic moc. Po tom ako som kupil 24-105F4L by som ho aj predal, ale firma co mi plati za foto, je velmi spokojna s vystupom tohto tamronu (pouzivam rozsah len 35-50mm) a tak ho zatial racej nechavam aj ked si myslim ze rovnako spokojny by boli aj 24-105kou, ale nechce sa mi riskovat a menit nieco co nam dobre funguje.

2.- Tamron 70-300 Di VC USD - zasa je to Tamron, takze pri nastavovani FF a BF sa clovek natrapi a ani potom mu 100% neveri. No za tu cenu je to velmi dobre sklo na hranie. Porovnavali sme to s kamosovym Canon 70-300 L a co sa tyka ostrosti su takmer identicke (robili sme porovnavacie foto), a myslim ze to potvrdzuju aj testy. Velky rozdiel je v rychlosti, Canon je ovela rychlejsi a je na neho vacsi spolah ze zaostri presnejsie. No ak Tamron s Tamronom zaostrite spravne, tak tazko niekto rozozna rozdiel medzi nim a Canonom 70-300L. V rozsahu 100-200mm ma take mnozstvo detailov ze sa s nim bez hanby daju fotit portrety a urcite detaily nebudu chybat.

3.- 50 F1,8 STM - vela detailov, o dost ostrejsi ako 50 F1,8 II - asi zakladne pevne sklo, ktore za malo penazi dokaze nakrmit detailami snad kazde telo. 50 F1,8II bol moj prvy objetiv na Canon, no ked som kupil Tamron 24-70 F2,8 tak som ho uplne prestal pouzivat, pretoze ako som pisal, sice som sa bal na tom Tamrone fotit na clone F2,8, no ked som nastavil clonu F3,5 a 50mm tak boli foto o dost ostrejsie a mali o dost viac detailov ako mala 50 F1,8II na clone F3,5 a pri vyssich clonach to bolo v prospech Tamronu este viac. Zmena nastala prave pri 50 F1,8 STM, tu si dovolim tvrdit ze na tych 50mm je na tom lepsie ako Tamron a smelo mozem pouzivat na tej 50 F1,8 STM clonu F2,8 a dokonca konecne si obcas trufnem pouzit aj clonu F1,8.

4.- Canon 24-105 F4L - rychly a ostry od clony F4 a hlavne pouzitelny je cely rozsah. Sklo na ktore sa mozem plne spolahnut a konecne neriesit FF a BF. Lutujem ze som ho nekupil ovela skor. Myslim ze tazko niekto rozozna rozdiel medzi nim a 24-70tkou ci uz od tamronu ci uz od Canonu.
 
Johnnny
2016-02-17 09:08:41
príspevok od: denisvesely.com
Medzi tymito objektivmi by som asi bral Sigmu. Skoro ta ista cena, modernejsi objektiv a je aj pre full frame. To moze byt v buducnosti pri prechode na FF velky faktor, pretoze ho nebudes musiet predat. Takisto lepšia svetelnosť v celom rozsahu čo je pri použití na crop senzoroch dosť veľký faktor
V podstate tom bol tiez nakloneny Sigme (mam momentalne 2. generaciu), ale na 18-135 ma laka ten rozsah.
 
MagickVamp
2016-02-17 09:35:33
príspevok od: denisvesely.com
Kral bokeh to pri svetelnosti f4 nie je, ale na tvar a 3/4 portret to velakrat staci. Na celu postavu uz je to hodne slabe. Ale na to mame f1.4
No pri 70mm ci 105mm je na FF cipe pri F4 bokeh riadny, mne osobne upplne staci a ak fotim dvoch ludi, ci clovek + zviera tak pod F4 tiez nechodim. Tym chcem povedat napriklad aj to ze na svadbach sa foti vacsinou viac ludi naraz, takze clovek len vynimocne ide pod F4. Ale jasne ak niekto doslova lovi bokeh tak F1,4 alebo 70-200 f2,8. Ja mam s bokehom zatial len platonicky vztah.
 
MagickVamp
2016-02-17 09:39:39
príspevok od: Johnnny
V podstate tom bol tiez nakloneny Sigme (mam momentalne 2. generaciu), ale na 18-135 ma laka ten rozsah.
A co tak kombo 18-135 a 24 F2,8 STM ako taku malu placku ked potrebujes svetelnost a extremne vela detailov. Ja to tak mam a som celkom spokojny. Inak 24 F2,8 STM je sklo ktore pre apsc cip dokaze ponuknut asi najviac detailov, daju sa snim robit uplne malicke vyrezy.
 
MagickVamp
2016-02-17 09:45:30
príspevok od: denisvesely.com
Kral bokeh to pri svetelnosti f4 nie je, ale na tvar a 3/4 portret to velakrat staci. Na celu postavu uz je to hodne slabe. Ale na to mame f1.4
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/541788/pohlady/?s=photos

24-105 F4L na F4 a 75mm...pri 105mm by bol este vacsi ten bokeh. Je nutne mat to este viac rozostrene v pozadi?
 
denisvesely.com
2016-02-17 10:11:00
príspevok od: MagickVamp
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/541788/pohlady/?s=photos

24-105 F4L na F4 a 75mm...pri 105mm by bol este vacsi ten bokeh. Je nutne mat to este viac rozostrene v pozadi?
Nejde ani tak o to, ze viac alebo menej, ale skor ako ten bokeh vyzera. 135mm f2 je proste taky kremes, ze vsetko ostatne mi uz vadi
 
Johnnny
2016-02-17 10:25:16
príspevok od: MagickVamp
A co tak kombo 18-135 a 24 F2,8 STM ako taku malu placku ked potrebujes svetelnost a extremne vela detailov. Ja to tak mam a som celkom spokojny. Inak 24 F2,8 STM je sklo ktore pre apsc cip dokaze ponuknut asi najviac detailov, daju sa snim robit uplne malicke vyrezy.
Mozno casom. Teraz mi skor robi starosti ten univerzalny objektiv a tiez nejaky sirokac. Paci sa mi Canon 10-22, ale ten uz moc svetelny nie je ...
 
MagickVamp
2016-02-17 10:38:47
príspevok od: Johnnny
Mozno casom. Teraz mi skor robi starosti ten univerzalny objektiv a tiez nejaky sirokac. Paci sa mi Canon 10-22, ale ten uz moc svetelny nie je ...
Nad 10-22 aj ja rozmyslam. No so sirokacom sa vacsinou aj tak foti vacsinou na vyssej clone a zas pri tych ohniskach by si to mal z ruky udrzat v pohode na 1/16s - 1/35s, tak ak je treba, svetlo by si mohol trosku dohnat dlhsim casom. Svetelnejsie sirokace co som pozeral su drahsie a hlavne o dost tazsie a vacsie. A ak to chces na cestovanie tak to tiez hra rolu.
 
Johnnny
2016-02-17 10:53:38
Ja so svetelnostou problem nemam, ale vela ludi odporuca Tokinu 11-16 kvoli f/2.8 a udajnej lepsej ostrosti. Je mi jasne, ze na krajinku tu svetelnost nepotrebujem, ale su pripady v interieri, ked by som ju vyuzit dokazal. Tokina sa mi ale nepaci kvoli zlym vlastnostiam v protisvetle. Skor sa mi paci Sigma 10-20 f3.5.
 
MagickVamp
2016-02-17 11:30:58
príspevok od: Johnnny
Ja so svetelnostou problem nemam, ale vela ludi odporuca Tokinu 11-16 kvoli f/2.8 a udajnej lepsej ostrosti. Je mi jasne, ze na krajinku tu svetelnost nepotrebujem, ale su pripady v interieri, ked by som ju vyuzit dokazal. Tokina sa mi ale nepaci kvoli zlym vlastnostiam v protisvetle. Skor sa mi paci Sigma 10-20 f3.5.
Mno...mne pride ten Canon lepsi aspon podla testov, ale ak by boli aj rovnako kvalitne, uprednostnil by som zrejme original.

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Lens-Distortion.aspx?Lens=271&Camera=474&FLI=0&LensComp=711&CameraComp=474&FLIComp=0

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=271&Camera=736&Sample=0&FLI=0&API=1&LensComp=711&CameraComp=474&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=1
 
Wlady
2016-02-17 11:34:31
Rad by som precital takyto prehlad aj na Nikon objektivy...
 
Johnnny
2016-02-17 13:03:19
príspevok od: MagickVamp
Mno...mne pride ten Canon lepsi aspon podla testov, ale ak by boli aj rovnako kvalitne, uprednostnil by som zrejme original.

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Lens-Distortion.aspx?Lens=271&Camera=474&FLI=0&LensComp=711&CameraComp=474&FLIComp=0

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=271&Camera=736&Sample=0&FLI=0&API=1&LensComp=711&CameraComp=474&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=1
Canon je lepsi, len je aj citelne drahsi.
 
MagickVamp
2016-02-17 14:05:38
príspevok od: Johnnny
Canon je lepsi, len je aj citelne drahsi.
500 Eur vs 450 Eur Cojaviem... No ked ta tlaci cena tak pozri na 10-18 STM, mensi, lahsi, kresba by mala byt podobna, akurat ze v protisvetle funguje nie moc dobre, no cena je polovicna. No keby som zvazoval tu sigmu tak uz racej ten 10-18 STM beriem.
 
Johnnny
2016-02-17 15:05:43
No jo, vlastne tam uz nie je taky rozdiel. Nesledoval som to.

Canon 10-18 nechcem prave kvoli tomu protisvetlu, potom kvoli konstrukcii a aj rozsah je horsi. Ale je ostry, to je fakt.
 
Roman Point
2016-02-17 17:51:10
príspevok od: denisvesely.com
Takze. Nasledujucie obrazky demonstruju myslim ten OBROVSKY rozdiel v ostrosti, bez ktoreho nemozes existovat Jedna fotka je 50mm Sigma ART na f/4 a druha je staré hnusné ťažítko na papier s nekvalitnou stabilizáciou Canon 24-105mm na 50mm f/4. Prve dve su samozrejme raw 100% vyrezy.

Nech sa ti paci, ktora je ktora? Podotykam, ze porovnavam 24-105 so spickovym pevnym sklom cize ten rozdiel by mal byt ocividny na prvy pohlad. "Absolútne sa nechytá čo sa ostrosti týka!" Ak ti môžem poradiť tak s krajinkármi sa o ostrosti určite v budúcnosti nehádaj.
Výborne! máš v hlave a máš odfotené. Reakcia na úrovni.
 
_kurato_
2016-02-18 00:10:22
príspevok od: denisvesely.com
Sorry, že som ťa to nechal tak vypapať, ale nemám rád, keď niekto robí ničím nepodložené odvážne vyjadrenia typu "móžem kašlať a absolútne sa nechytá!" Nech je to pre teba tiež lekcia. Predtým než niečo také budeš tvrdiť si najprv over, či je to naozaj pravda. Veľakrát sa stretávam s týmito názormi hlavne keď si niekto kúpi nové drahé sklo a potrebuje sám seba presvedčiť, že dobre kúpil. Tak zhadzuje tie staršie sklá aj keď prakticky nové vôbec nepotreboval. Fotil som už s väčšinou L-koých objektiívov a stále považujem 24-105mmL za špičkové sklo s ktorým sa mi dobre pracuje a ktorého ostrosť a kontrast mne ÚPLNE postačuje. A tých extrta 35mm je veľký bonus. Nehovoriac o jeho absolútne úžasnej cene, kedže je často párovaný s novými telami v kite, dá sa kúpiť z druhej ruky za super cenu. Tak len toľko. PS: Tá stabilizácia je staršieho typu ale je úplne v pohode. Tamron 28-300mm PZD s tým má väčši problém-tam už mi to vadí.
niesom sám kto tieto sklá má porovnané.....vypapať? ale prosím ťa...

Peter Brichta, Vlado Kocian...a reakcia taká istá!
24-105 je starinka....a na tom nikto nič nezmení...a ostrosťou vážne zaostáva....

cena je temer rovnaká ako cena 24-70/4....

a čo sa týka pixelovej velkosti v ktorej odovzdávam fotky.. tak 1920 je pre mňa absolútne nezmyselný rozmer....

odovzdávam 2048px(optimalizácia na FB) a full ress......

čo sa týka ostrosti.. keď detailne retušuješ pleť tak ten rozdiel je dosť značný...a 24-105 sa proste naozaj nechytá....

a na tých tvojich priložených fotkách som rozdiel zbadal v podstate okamžite... jedna je ostrejšia ako druhá...
 
Roman Point
2016-02-18 02:15:51
Ja mám ostrý kus. Na krajinku aj tak používam 16-35f4L ale len kvôli "hviezdičkám" inak by som mal stále ( skoro stále ) nasadenú 24-105ku. Kupovana minulý rok v júly a podľa čísla na objektíve vyrobená január 2015. Takže buď som mal šťastie alebo to rok staré sklo je ešte stále ostré a neostrost príde až keď bude starinka po pár rokoch. ps. tiež sa naháňam za ostrostou.
 
MagickVamp
2016-02-18 07:28:58
príspevok od: _kurato_
niesom sám kto tieto sklá má porovnané.....vypapať? ale prosím ťa...

Peter Brichta, Vlado Kocian...a reakcia taká istá!
24-105 je starinka....a na tom nikto nič nezmení...a ostrosťou vážne zaostáva....

cena je temer rovnaká ako cena 24-70/4....

a čo sa týka pixelovej velkosti v ktorej odovzdávam fotky.. tak 1920 je pre mňa absolútne nezmyselný rozmer....

odovzdávam 2048px(optimalizácia na FB) a full ress......

čo sa týka ostrosti.. keď detailne retušuješ pleť tak ten rozdiel je dosť značný...a 24-105 sa proste naozaj nechytá....

a na tých tvojich priložených fotkách som rozdiel zbadal v podstate okamžite... jedna je ostrejšia ako druhá...
Minule tu bol live prenos, bol tam typek co foti celebrity a pre rozne reklamky a bol dost namakany. Jemu 24-105 F4 uplne stacila a stacilo to aj pre reklamky a casopisy. Mozno je to aj od kusu, mozno od tela na ake ju das, ale ja mam skusenost velmi dobru.
 
denisvesely.com
2016-02-18 09:13:35
príspevok od: _kurato_
niesom sám kto tieto sklá má porovnané.....vypapať? ale prosím ťa...

Peter Brichta, Vlado Kocian...a reakcia taká istá!
24-105 je starinka....a na tom nikto nič nezmení...a ostrosťou vážne zaostáva....

cena je temer rovnaká ako cena 24-70/4....

a čo sa týka pixelovej velkosti v ktorej odovzdávam fotky.. tak 1920 je pre mňa absolútne nezmyselný rozmer....

odovzdávam 2048px(optimalizácia na FB) a full ress......

čo sa týka ostrosti.. keď detailne retušuješ pleť tak ten rozdiel je dosť značný...a 24-105 sa proste naozaj nechytá....

a na tých tvojich priložených fotkách som rozdiel zbadal v podstate okamžite... jedna je ostrejšia ako druhá...
Ahoj. Asi si nerozumieme. Ja netvrdim, že nová 24-70mm nie je lepší objektív. Točím tu iba o tom, že nech zdvihne ruku ten, čo je taký fotograf, ktorý potrebuje rozlíšenie a kvalitu výstupu, ktorú mu neposkytne 24-105mmL Keď s niekým diskutujem, tak si ho väčšinou čeknem podľa portfólia. Tam sa všetko ihneď ukáže. Už to, že nemáš v nicku svoje vlastné meno mi o niečom svedčí. Nemáš sa za čo hanbiť Michal, kľudne vystupuj pod svojím menom. Máš tam pár pekných portrétov. Nemáš zatiaľ ani svoju web stránku. Výstup dávaš na facebook 2048px. Ciže využívaš necelé 3mpx svojho drahého fotoaparátu a mega-objektívu. Rick Summons, ktorý fotí nepretržite 30 rokov po celom svete, robí veľkoformátové printy a výstavy a vydal skoro 30 kníh používa 24-105mmL. Michalovi zo Slovenska to však nestačí... Nerád by som, aby to tu skĺzlo k tupým hádkam typu blog.sme.sk

Všetci členovia tohto fóra určite veľmi ocenia, ak napíšeš svoj článok, kde zhrnieš svoje dlhoročné skúsenosti v oblasti fotografie a podelíš sa o ne s nami. Ja budem medzi prvými, ktorý sa radi niečomu novému priučia. Peace
 
MagickVamp
2016-02-18 11:29:13
príspevok od: denisvesely.com
Ahoj. Asi si nerozumieme. Ja netvrdim, že nová 24-70mm nie je lepší objektív. Točím tu iba o tom, že nech zdvihne ruku ten, čo je taký fotograf, ktorý potrebuje rozlíšenie a kvalitu výstupu, ktorú mu neposkytne 24-105mmL Keď s niekým diskutujem, tak si ho väčšinou čeknem podľa portfólia. Tam sa všetko ihneď ukáže. Už to, že nemáš v nicku svoje vlastné meno mi o niečom svedčí. Nemáš sa za čo hanbiť Michal, kľudne vystupuj pod svojím menom. Máš tam pár pekných portrétov. Nemáš zatiaľ ani svoju web stránku. Výstup dávaš na facebook 2048px. Ciže využívaš necelé 3mpx svojho drahého fotoaparátu a mega-objektívu. Rick Summons, ktorý fotí nepretržite 30 rokov po celom svete, robí veľkoformátové printy a výstavy a vydal skoro 30 kníh používa 24-105mmL. Michalovi zo Slovenska to však nestačí... Nerád by som, aby to tu skĺzlo k tupým hádkam typu blog.sme.sk

Všetci členovia tohto fóra určite veľmi ocenia, ak napíšeš svoj článok, kde zhrnieš svoje dlhoročné skúsenosti v oblasti fotografie a podelíš sa o ne s nami. Ja budem medzi prvými, ktorý sa radi niečomu novému priučia. Peace
Som este rozmyslal nad tym co pise kurato a v jednom ma pravdu nejde o to co kto potrebuje vlastne, ale o moznosti ake mu co to da. Na vacsinu foto staci setak a Canon 500D. Ale urcite z tej foto doma ak bude treba nebudes moct spravit taky vyrez ako napr. zo 6D a Lkovym sklom. Len tu si fakt myslim ze je to ako pises, rozdiel medzi 24-105L a 24-70F4 L je minimalny a mozno na 1 foto z 1000 to clovek skutocne potrebuje a to sa bavime o viac ako 50% vyrezoch (dxomark napr. nameral ostrost objektivov rovnaku, phtozone ale vyssiu v prospech 24-70F4). No ten rozsah da myslim vacsine ludi ovela viac. Ale ak niekto chce mat moznost robit ovela vacsie vyrezy tak bude mat nazor asi iny ako mame my.
 
_kurato_
2016-02-18 22:01:09
príspevok od: denisvesely.com
Ahoj. Asi si nerozumieme. Ja netvrdim, že nová 24-70mm nie je lepší objektív. Točím tu iba o tom, že nech zdvihne ruku ten, čo je taký fotograf, ktorý potrebuje rozlíšenie a kvalitu výstupu, ktorú mu neposkytne 24-105mmL Keď s niekým diskutujem, tak si ho väčšinou čeknem podľa portfólia. Tam sa všetko ihneď ukáže. Už to, že nemáš v nicku svoje vlastné meno mi o niečom svedčí. Nemáš sa za čo hanbiť Michal, kľudne vystupuj pod svojím menom. Máš tam pár pekných portrétov. Nemáš zatiaľ ani svoju web stránku. Výstup dávaš na facebook 2048px. Ciže využívaš necelé 3mpx svojho drahého fotoaparátu a mega-objektívu. Rick Summons, ktorý fotí nepretržite 30 rokov po celom svete, robí veľkoformátové printy a výstavy a vydal skoro 30 kníh používa 24-105mmL. Michalovi zo Slovenska to však nestačí... Nerád by som, aby to tu skĺzlo k tupým hádkam typu blog.sme.sk

Všetci členovia tohto fóra určite veľmi ocenia, ak napíšeš svoj článok, kde zhrnieš svoje dlhoročné skúsenosti v oblasti fotografie a podelíš sa o ne s nami. Ja budem medzi prvými, ktorý sa radi niečomu novému priučia. Peace
kuratko používam aj v hrách... preto som ho použil tu... nemusím mať v nicku meno...(ja sa zanho nehambim a v profile je predsa verejne prístupné všetkým

výstup na fb neberem ako smerodajný nehovoriac o tom že FB to aj tak dokurví tak že nerozoznáš rozdiel medzi seťákom a Lkovým sklom.....

na iné stránky a na tlač používm full ress.. ale o to nešlo...

ja netvrdím že 24-105 je hrozný alebo čo.. ale tvrdím že 24-70 je ostrejšia...a 24-105 je starinka....a to je proste tak..

áno má IS.. ale o dosť staršie... nová 24-70 má IS lepšie.. to je celé.. každý nech si fotí čím chce.. a ako chce..
 
_kurato_
2016-02-18 22:07:22
a ešte niečo..zachádzaš do vecí ktoré s touto témou nemajú absolútne nič spoločné...prvá je rozoberanie nicku....(totálne od veci) ale ok....

rozoberáš či človek má alebo nemá stránku....(zase totálne od veci) áno nemám.. stojí to prachy a nemám pocit že by som pociťoval nejakú potrebu ju nutne mať....

a ohladne toho čo komu stačí....to je hádam totálne subjektívne....
 
Jozef Macák
2016-02-19 03:30:36
príspevok od: denisvesely.com
Ahoj. Asi si nerozumieme. Ja netvrdim, že nová 24-70mm nie je lepší objektív. Točím tu iba o tom, že nech zdvihne ruku ten, čo je taký fotograf, ktorý potrebuje rozlíšenie a kvalitu výstupu, ktorú mu neposkytne 24-105mmL Keď s niekým diskutujem, tak si ho väčšinou čeknem podľa portfólia. Tam sa všetko ihneď ukáže. Už to, že nemáš v nicku svoje vlastné meno mi o niečom svedčí. Nemáš sa za čo hanbiť Michal, kľudne vystupuj pod svojím menom. Máš tam pár pekných portrétov. Nemáš zatiaľ ani svoju web stránku. Výstup dávaš na facebook 2048px. Ciže využívaš necelé 3mpx svojho drahého fotoaparátu a mega-objektívu. Rick Summons, ktorý fotí nepretržite 30 rokov po celom svete, robí veľkoformátové printy a výstavy a vydal skoro 30 kníh používa 24-105mmL. Michalovi zo Slovenska to však nestačí... Nerád by som, aby to tu skĺzlo k tupým hádkam typu blog.sme.sk

Všetci členovia tohto fóra určite veľmi ocenia, ak napíšeš svoj článok, kde zhrnieš svoje dlhoročné skúsenosti v oblasti fotografie a podelíš sa o ne s nami. Ja budem medzi prvými, ktorý sa radi niečomu novému priučia. Peace
nick=skratka od nickname, v preklade do slovenciny=prezyvka
 
denisvesely.com
2016-02-19 08:45:34
príspevok od: Jozef Macák
nick=skratka od nickname, v preklade do slovenciny=prezyvka
Prepac zle som sa vyjadril. Ak sa chces chytat za anglicke slovicka kludne mozme, prezil som tam vyse 5 rokov zivota.
 
denisvesely.com
2016-02-19 08:47:08
príspevok od: _kurato_
a ešte niečo..zachádzaš do vecí ktoré s touto témou nemajú absolútne nič spoločné...prvá je rozoberanie nicku....(totálne od veci) ale ok....

rozoberáš či človek má alebo nemá stránku....(zase totálne od veci) áno nemám.. stojí to prachy a nemám pocit že by som pociťoval nejakú potrebu ju nutne mať....

a ohladne toho čo komu stačí....to je hádam totálne subjektívne....
Ahoj troska v zivote vsetko so vsetkym suvisi, ze ano. Prepac, za ten nick. To bolo uz navyse. Kuratko prepacis mi?
 
denisvesely.com
2016-02-19 08:49:26
príspevok od: MagickVamp
Som este rozmyslal nad tym co pise kurato a v jednom ma pravdu nejde o to co kto potrebuje vlastne, ale o moznosti ake mu co to da. Na vacsinu foto staci setak a Canon 500D. Ale urcite z tej foto doma ak bude treba nebudes moct spravit taky vyrez ako napr. zo 6D a Lkovym sklom. Len tu si fakt myslim ze je to ako pises, rozdiel medzi 24-105L a 24-70F4 L je minimalny a mozno na 1 foto z 1000 to clovek skutocne potrebuje a to sa bavime o viac ako 50% vyrezoch (dxomark napr. nameral ostrost objektivov rovnaku, phtozone ale vyssiu v prospech 24-70F4). No ten rozsah da myslim vacsine ludi ovela viac. Ale ak niekto chce mat moznost robit ovela vacsie vyrezy tak bude mat nazor asi iny ako mame my.
Zase bracho neprehanaj. Setak je fakt srot. Zase az tak klesnut nemusime Tam uz ta ostrost kontrast je fakt hruza...
 
Jozef Macák
2016-02-19 15:00:38
príspevok od: denisvesely.com
Prepac zle som sa vyjadril. Ak sa chces chytat za anglicke slovicka kludne mozme, prezil som tam vyse 5 rokov zivota.
Ja viem ze hovoris vyborne po anglicky, pamatam sa z Pienin..ale tak sam uznavas ze to bola rana riadne mimo, proste mi to nedalo si rynut Do vienna gate chodis este boxovat?
 
denisvesely.com
2016-02-19 17:58:48
príspevok od: Jozef Macák
Ja viem ze hovoris vyborne po anglicky, pamatam sa z Pienin..ale tak sam uznavas ze to bola rana riadne mimo, proste mi to nedalo si rynut Do vienna gate chodis este boxovat?
Cau. Uz si spominam s Michalom vstavacky rano na balkone? Vienna Gate som nachvilku opustil, chodil som inde. Ale urcite sa k tomu vratim, je to super sposob treningu. Pozeram, ze ste sa rozcestovali
 
Jozef Macák
2016-03-23 13:52:04
príspevok od: denisvesely.com
Cau. Uz si spominam s Michalom vstavacky rano na balkone? Vienna Gate som nachvilku opustil, chodil som inde. Ale urcite sa k tomu vratim, je to super sposob treningu. Pozeram, ze ste sa rozcestovali
jj, pieniny a kazdoranne cakanie na nas, omeskancov Jo, cestovat treba... zakial vladzeme a zakial je za co
 

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované

Newsletter

Chcete byť informovaný o novinkách portálu ePhoto.sk? Prihláste sa k odberu newslettera.